Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-06 13:07

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rev! schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:00:
Xbian Alpha 3

Hoe remove je trouwens in vredesnaam een source? Kan het echt nergens terugvinden. |:(
Source selecteren, rechter muisknop (of "hold" in touch-gedeelte van de remote) tot het submenu verschijnt.
de i (Dat geval op je toetsenbord, bij qwerty layout boven JKL) schijnt ook te werken.
Wat zie je in je logs? Doe eens een library update, en check je logs. Vaak vind je dan de reden waarom ze niet in de library komen.
Kan een onherkenbare bestandsnaam zijn (XBMC issue), maar er zijn vele redenen dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 28-11-2012 21:14 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 14:35

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben nog aan het stoeien met de plexmbc add on. Kan iemand mij opweg helpen hoe ikdeze aan de gang krijg? Via XMBC zelf lijkt het niet te kunnen of te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Firesphere schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:12:
[...]

Source selecteren, rechter muisknop (of "hold" in touch-gedeelte van de remote) tot het submenu verschijnt.
de i (Dat geval op je toetsenbord, bij qwerty layout boven JKL) schijnt ook te werken.
Wat zie je in je logs? Doe eens een library update, en check je logs. Vaak vind je dan de reden waarom ze niet in de library komen.
Kan een onherkenbare bestandsnaam zijn (XBMC issue), maar er zijn vele redenen dus.
Thx, ik bedien alles met de XBMC ipad remote dus het was even zoeken. Als ik heb uitgevonden hoe ik in de logs kijk zal ik eens checken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Heb mijn boot/config.txt even doorgekeken, maar zie dat deze al standaard overgeklokt is.
Als ik hem op medium instel, is overvolt 2, moet ik dan ook meer stroom geven aan de Rpi?
Of is overklokken puur softwarematig? Dit heb ik niet terug kunnen vinden in dit topic.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik XBian is overclocking puur softwarematig, in Raspbmc niet. OpenElec weet ik niet maar volgens mij ook niet.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Context menu oproepen en dan krijg je een menu.

👉🏻 Blog 👈🏻

Een vraag aan de gebruikers van XBian Alpha 3.

In deze versie heb ik de functionaliteit gebouwd dat wanneer je XBMC afsluit, je automatisch naar terminal 2 switched en dan een terminal login te zien hoort te krijgen. Nu werkt dat bij mij perfect maar bij een groot aantal gebruikers niet. Het rare is dat bij sommige gebruikers het weghalen van het scriptje dat verantwoordelijk is voor het zwart maken van terminal 1 geen verandering geeft. Zouden jullie dat willen testen en dan willen vertellen wat je setup is. Bijv. HDMI of Composite, gebeurt er iets me de resolutie van je scherm, zijn de overscan instellingen goed etc.?

De resultaten mogen hier: https://github.com/xbianonpi/xbian/issues/117 gepost worden of naar mij met een DM of op IRC #xbian.

[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 29-11-2012 00:59 ]

Anoniem: 252314

Ik heb nu al twee keer een corrupt sd kaart gehad na een scan van mijn series bij xbian alpha 3. Na de scan zijn zowel movies als series verdwenen uit het menu. Bij de eerst volgende keer opstarten, krijg ik een foutmelding bij het booten.

Vreemd. Heeft hier nog iemand las van?

Update: nu al drie keer op rij. Na scannen series en een reboot start XBIAN Alpha 3 niet meer op.

De logging geeft aan:
- checking root file system
> unexpected inconsistency
> exit status 4

Iemand? :(

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 252314 op 29-11-2012 14:54 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
CurlyMo schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:58:
Ik XBian is overclocking puur softwarematig, in Raspbmc niet. OpenElec weet ik niet maar volgens mij ook niet.
Ik veronderstel dat je wil zeggen dat je in Xbian je overclock via software kan instellen?
Want volgens mij is een overclock altijd hardwarematig :P
Anoniem: 252314 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 08:37:
Ik heb nu al twee keer een corrupt sd kaart gehad na een scan van mijn series bij xbian alpha 3. Na de scan zijn zowel movies als series verdwenen uit het menu. Bij de eerst volgende keer opstarten, krijg ik een foutmelding bij het booten.

Vreemd. Heeft hier nog iemand las van?
Heb je de overclock op Turbo staan?

[ Voor 36% gewijzigd door Fire69 op 29-11-2012 09:54 ]

Fire69 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:53:
Ik veronderstel dat je wil zeggen dat je in Xbian je overclock via software kan instellen?
Laat ik het (nogmaals) vollediger uitleggen.

Je hebt op je computer twee dingen:

1) Hardware. Iets wat je speedstep (zoals intel dat doet) zou kunnen noemen. Dat geeft aan dat de processor de mogelijkheid heeft om dynamisch van clocksnelheid te doen wisselen.
2) Software. De kernel die aangeeft dát er van clocksnelheid gewisseld dient te worden. Dit wordt geregeld in de kernel. Deze pollt het processor gebruik en laat vervolgens aan de processor weten of hij wilt dat er overgeclocked moet worden of niet. Dat wordt "scaling governor" genoemd in linux. Er zijn 4 belangrijke scaling governors en ze komen overeen met die in windows. (L) Powersave/Conservative = (W) Energiebesparing, (L) Ondemand = (W) Gebalanceerd, (L) Performance = (W) Hoge presetaties.

Dat we 2 maanden terug ongeveer de mogelijkheid hebben gekregen om turbo modus te draaien is niks meer en niks minder dan dat de RPi developers de linux scaling governors in de RPi kernel hebben geport. Vanaf toen werd het dus mogelijk om vanuit je kernel dynamisch over te clocken.

De default kernel governor in Raspbian is Powersafe. Deze zorgt dus dat hij op de laagst mogelijk clock draait (700Mhz). Wanneer je in raspi-config de een overclock instelt, dan wordt er een script geinstalleerd die tijdens de boot de governor op ondemand zet. Pas op dat moment wordt er dynamisch overgeclocked.

Laten die laatste situatie dan dus als uitgangspunt nemen. Standaard is het dus niet mogelijk om statisch over te klokken. Daar heb je wel workarounds voor. Wanneer je force_turbo=1 gebruikt dan wordt wordt de clocksnelheid geregeld buiten de kernel om. Je zet eigenlijk de 'speedstep' van de SoC uit. De kernel heeft er dus geen invloed meer op. Je kunt ook de kernel compileren met performance als standaard governor. Dan zorgt de kernel ervoor dat hij statisch op 1 clocksnelheid draait.

Het verschil tussen Raspbmc en XBian is dat XBian de default governor op performance heeft staan. Deze zorgt dus dat hij vanuit de software kant statisch overgeclocked is. Raspbmc gebruikt force_turbo als statische overclock instelling, die dus zorgt dat de SoC zijn 'speedstep' uitzet.

Wat is nu het grote verschil tussen de twee wegen. Heel simpel. Een statische overclock >= medium afgedwongen door force_turbo zorgt ervoor dat je je garantie wel verliest. Een statische overclock >= medium afgedwongen door de kernel zorg ervoor dat je je garantie niet verliest.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is.

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Compizfox schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:46:
[...]

Hij staat erin als Chinavasion CVSB-983.

[...]
Dat klopt.
Dat had ik gevonden, alleen hoe kan ik bv rechtermuisklik (zodat je dat menutje krijgt waar je movie information ziet) koppelen aan de harmony?

De meest basale dingen krijg ik wel voor elkaar.

Had al wel iets gevonden over een XML met keymappings alleen die lijken niet te werken dus dacht miss heb jij daar al een werkende van ;)

• Rickown
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-06 21:48
Hallo iedereen,

Heb raspbmc geïnstalleerd op raspberry. Dit ging zeer gemakkelijk alleen als ik XBMC instel zogenaamd in het Nederlands en ik reboot de raspberry dan staat alles weer op de oude instellingen. Hij slaat dus niks op. Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor.

Als ik onduidelijk ben sorry, dit is mijn eerste bericht hier op het forum :)

Met vriendelijke groet,
Rick

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:33
Rickown schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:12:
Hallo iedereen,

Heb raspbmc geïnstalleerd op raspberry. Dit ging zeer gemakkelijk alleen als ik XBMC instel zogenaamd in het Nederlands en ik reboot de raspberry dan staat alles weer op de oude instellingen. Hij slaat dus niks op. Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor.

Met vriendelijke groet,
Rick
Ik heb dit ook wel eens gehad, maar dit lag bij mij gewoon aan de versie die ik destijds gebruikte. Welke versie van Raspbmc gebruik je?

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Rickown schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:12:
Hallo iedereen,

Met vriendelijke groet,
Rick
Op welke taal staat je TV? HDMI CEC heeft een instelling dat deze de taal van xbmc op die van de tv zet.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Anoniem: 252314

Fire69 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:53:
[...]

[...]

Heb je de overclock op Turbo staan?
Ik heb de standaard instellingen van XBian. Ik heb hier niets aan gewijzigd.

• Rickown
Senaxx schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:20:
[...]

Ik heb dit ook wel eens gehad, maar dit lag bij mij gewoon aan de versie die ik destijds gebruikte. Welke versie van Raspbmc gebruik je?
Ik gebruik gewoon de Raspbmc simpel installer van de website. Lijkt mij dan dat die de goede versie gebruikt?
RoRoo schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:35:
[...]

Op welke taal staat je TV? HDMI CEC heeft een instelling dat deze de taal van xbmc op die van de tv zet.
Heb de taal van mij TV gewoon op het Nederland staan. Heb net nog voor de zekerheid even gekeken.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
steppy schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:02:
Hallo,

ik ben dus van plan een PI aan te schaffen, ik zou hier graag xbmc opdraaien ik dit is geen probleem
maar draait het ook lekker soepel? of werkt het nog traag.
De menunavigatie is wel iets trager als een "echte" HTPC, maar dat is nog niet eens het ergste. De port is nog steeds erg beta... Het afspelen van downloads werkt vooral goed met lokale opslag. Streamen via het netwerk laat nog veel te wensen over. De meeste mensen hebben al last met 10Mbps+ MKV rips. Dit kan verbeteren met optimalisatie (bijv. NFS inzetten). Ik verwacht echter niet dat het ooit gaat lukken 30Mbps bluray images te kunnen streamen over het netwerk. Eigenlijk is dit inherent aan de ontwerpkeuzes die gemaakt zijn. De netwerk-interface zit aan een USB-controller die heel veel CPU-overhead heeft in de aansturing. De volle 100Mbps trekt de hardware gewoon niet.

Ook de TvHeadend plugin voor LiveTV werkt vaker niet dan wel. Ik verwacht dat het uiteindelijk wel stabieler gaat worden, maar je moet het wel leuk vinden om hiermee te spelen en regelmatig logs te posten om bugs opgelost te krijgen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

ari3 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:44:
[...]
De menunavigatie is wel iets trager als een "echte" HTPC, maar dat is nog niet eens het ergste. De port is nog steeds erg beta... Het afspelen van downloads werkt vooral goed met lokale opslag. Streamen via het netwerk laat nog veel te wensen over. De meeste mensen hebben al last met 10Mbps+ MKV rips. Dit kan verbeteren met optimalisatie (bijv. NFS inzetten). Ik verwacht echter niet dat het ooit gaat lukken 30Mbps bluray images te kunnen streamen over het netwerk. Eigenlijk is dit inherent aan de ontwerpkeuzes die gemaakt zijn. De netwerk-interface zit aan een USB-controller die heel veel CPU-overhead heeft in de aansturing. De volle 100Mbps trekt de hardware gewoon niet.

Ook de TvHeadend plugin voor LiveTV werkt vaker niet dan wel. Ik verwacht dat het uiteindelijk wel stabieler gaat worden, maar je moet het wel leuk vinden om hiermee te spelen en regelmatig logs te posten om bugs opgelost te krijgen.
Nou... Dan heb jij een maandagochtend modelletje....

MenuNavigatie loopt prima
Downloads alleen via NAS, Niks lokaal.. Loopt als een speer. Zowel via SMB als NFS

TvHeadend gebruik ik niet.. Heb een UPC doos staan.. Dat werkt gewoon.. lekker vanaf blijven :P

Gebruik nu zelfs de Transparancy! skin.. Loopt prrrrima!

RoRoo schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:18:
[...]

Nou... Dan heb jij een maandagochtend modelletje....

MenuNavigatie loopt prima
Downloads alleen via NAS, Niks lokaal.. Loopt als een speer. Zowel via SMB als NFS

TvHeadend gebruik ik niet.. Heb een UPC doos staan.. Dat werkt gewoon.. lekker vanaf blijven :P

Gebruik nu zelfs de Transparancy! skin.. Loopt prrrrima!
I second that :)

Anoniem: 257265

Misschien er ook eens bij vertellen dat jullie RPI's waarschijnlijk met een overclock draaien?
En ook welke versie van XBMC jullie draaien, beide XBIAN?
Anoniem: 257265 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:37:
Misschien er ook eens bij vertellen dat jullie RPI's waarschijnlijk met een overclock draaien?
Laat zich in mijn geval raden :) Turbo overclock.

• PerlinNoise
  • Niet online
Xbian is standaard al iets overgeclockt, volgens mij.

Voila maar dat is dus handige informatie om er bij te vertellen want in principe als je bv openelec vergelijkt met xbian zit er dus wel degenlijk een verschil op omdat de enen niet overclocked is en de andere wel. Dit alleen al kan invloed hebben op de prestaties van je RPI (vlotte menu's enz...)

Ik heb het al ff niet meer gevolgd, maar is die Turbo overclock nu veilig te gebruiken in combinatie met een SD-Kaartje zonder kans op corruptie?

Thx

• PerlinNoise
  • Niet online
Anoniem: 257265 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:43:

Ik heb het al ff niet meer gevolgd, maar is die Turbo overclock nu veilig te gebruiken in combinatie met een SD-Kaartje zonder kans op corruptie?

Thx
Nee

• Rickown
Heeft iemand een oplossing voor het probleem met raspxbmc?

Wanneer ik instellingen maak. Zoals xbmc naar het nederlands en een reboot doet staat die weer op engels.

Rick

• PerlinNoise
  • Niet online
Zit met het volgende probleem:

http://www.stuffaboutcode...c-mute-icon-stuck-on.html

Iemand die mij kan vertellen waar guisettings.xml zich bevind onder Xbian A3?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Geeeeeen idee! :+

spoiler:
/home/xbian/.xbmc/userdata

LET OP!
Via SSH hoef je alleen XBMC zelf te herstarten, niet de hele pi.
sudo /etc/init.d/xbmc restart

[ Voor 50% gewijzigd door Firesphere op 29-11-2012 19:09 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• PerlinNoise
  • Niet online
Pixarr schreef op donderdag 29 november 2012 @ 19:03:
Zit met het volgende probleem:

http://www.stuffaboutcode...c-mute-icon-stuck-on.html

Iemand die mij kan vertellen waar guisettings.xml zich bevind onder Xbian A3?
Opgelost!

(Ik gebruik geen ssh)

[ Voor 3% gewijzigd door PerlinNoise op 29-11-2012 19:14 ]

Bij mij is het ook soepel op OpenELEC.
....................................................................................................................Zie signature voor Pi specs.
........................................................................................................................................||
........................................................................................................................................\/

[ Voor 38% gewijzigd door technorabilia op 30-11-2012 09:42 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Afgelopen week de Pi in z'n behuizing gedaan en met Xbian aan het stoeien. Met 1.0 Alpha2 had ik airplay zo aan de praat via een iOS 5.1.1 / 4.2.1 apparaat, nu met Alpha 3 niet. WiFi adapter werkt meteen. Via SSH ingelogd via bedraad en toen WiFi geconfigureerd. Top!

Ook kan ik geen remote gebruiken / remotes vinden XBMC niet (via Android).

Moet ik nog packages/services installeren dan wel activeren via SSH?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pixarr schreef op donderdag 29 november 2012 @ 19:12:
[...]

Opgelost!

(Ik gebruik geen ssh)
Moet je eens doen. Dat hele settings-menu hebben we niet voor niks gebouwd! :P

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 14:58
De 1Channel addon is trouwens geupdate gister naar 1.0 en ik moet zeggen dat werkt perfect op de raspberry pi :)
http://www.xbmchub.com/fo...0-0-official-release.html

• PerlinNoise
  • Niet online
Firesphere schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:07:
[...]

Moet je eens doen. Dat hele settings-menu hebben we niet voor niks gebouwd! :P
Maar ik heb naast mijn Rpi een beeldscherm staan, dus dan hoef ik het niet te gebruiken.

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 16:43
Pixarr schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:48:
[...]

Maar ik heb naast mijn Rpi een beeldscherm staan, dus dan hoef ik het niet te gebruiken.
Mmm, die snap ik niet helemaal :?

XboxLive: Dave 130R

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik ook niet ;)

Maar inmiddels ook Xbian Alpha 3 draaien. Tot op heden nog weinig / geen problemen mee gehad. iig via CEC protocol werkt mijn LG TV / afstandbediening zonder problemen. Resolutie valt een beetje groter uit dan mijn scherm, dus daar moet ik nog even mee gaan stoeien (andere distro's hadden hetzelfde probleem btw, zal wel in config.txt zitten). Top werk en supercool dat (een deel van) het Xbian team hier ook nog op dit forum zit :)

@hieronder, idd, dat werkt, alleen de console trekt zich geen reet aan van die settings

[ Voor 9% gewijzigd door arie_papa op 29-11-2012 21:19 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 09:36
skinlee78 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:58:
Ik ook niet ;)

Maar inmiddels ook Xbian Alpha 3 draaien. Tot op heden nog weinig / geen problemen mee gehad. iig via CEC protocol werkt mijn LG TV / afstandbediening zonder problemen. Resolutie valt een beetje groter uit dan mijn scherm, dus daar moet ik nog even mee gaan stoeien (andere distro's hadden hetzelfde probleem btw, zal wel in config.txt zitten). Top werk en supercool dat (een deel van) het Xbian team hier ook nog op dit forum zit :)
Staat gewoon bij de beeldscherminstellingen van XBMC onder overscan.

• PerlinNoise
  • Niet online
Earzz schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:50:
[...]

Mmm, die snap ik niet helemaal :?
Ik bedoel, dan hoef ik geen SSH te gebruiken. Het beeldscherm natuurlijk wel...

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Openelec en xbian. Raspbmc draaide knudde met en zonder overclock

En in mijn geval, ik heb geen DTS receiver dus de cpu moet dat opvangen voor me. En dan is een overclock noodzakelijk.
Zonder overclock doet ie de standaard zaken ook prima, en verwacht dat mijn 1080P's ook vloeiend zal spelen via een DTS receiver.

Maar het ligt denk ik ook aan een bepaald verwachtingspatroon. Mijn verwachtingen van de performance waren laag. Altijd "echte" mediaspelers gehad, en die deden wat ze moesten. Maar vaak stelden die uiteindelijk teleur door wegvallende support.

Dus was dit een expiriment. Geslaagd, want wil er nog 1 en die boxeebox in de fik steken. Want dat is een draak van een ding geworden :(

Long story short. Ik ben fan :)

• beatnutnl
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-02-2015
Wat zijn dan de overclocksettings zodat je 1080p kan afspelen i.c.m. DTS?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

beatnutnl schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:47:
XBian zou dat uit zichzelf al foutloos moeten kunnen.
RoRoo schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:37:
[...]

Openelec en xbian. Raspbmc draaide knudde met en zonder overclock

Dus was dit een expiriment. Geslaagd, want wil er nog 1 en die boxeebox in de fik steken. Want dat is een draak van een ding geworden :(

Long story short. Ik ben fan :)
Welke heb je gekozen?

[ Voor 44% gewijzigd door Firesphere op 29-11-2012 21:52 ]

• beatnutnl
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-02-2015
RoRoo schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:37:
[...]
En in mijn geval, ik heb geen DTS receiver dus de cpu moet dat opvangen voor me. En dan is een overclock noodzakelijk.
Zonder overclock doet ie de standaard zaken ook prima, en verwacht dat mijn 1080P's ook vloeiend zal spelen via een DTS receiver.
Ik reageer meer hierop, was de quote vergeten, maar RoRoo zegt dat hij hier een overclock doet.

Ik heb Openelec op mn raspberry pi, en als ik een film speel met 1080p en DTS stottert hij iedere 10 seconden +-.

• Earzz
beatnutnl schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:57:
[...]

Ik reageer meer hierop, was de quote vergeten, maar RoRoo zegt dat hij hier een overclock doet.

Ik heb Openelec op mn raspberry pi, en als ik een film speel met 1080p en DTS stottert hij iedere 10 seconden +-.
Bij mij stottert hij alleen op DTS-MA (1080P .M2TS), zowel met XBian en OpenElec.
Hierbij maakt de clock snelheid niet gek veel uit al heb ik nog niet veel met overclock gespeeld en al helemaal niet op hoge settings met overvolt.
Gewoon DTS (1080P .MKV) doet het zonder OC op zowel XBian en OpenElec zonder aanpassingen bij mij, dit lukt alleen over NFS of UPnP.
Probeer jij het toevallig over SMB?

Zie overigens in de config.txt van test builds van OpenElec het volgende voorbij komen:

decode_DTS=0x00000000
decode_DDP=0x00000000

Beteken dat we hier binnenkort ook licences voor kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:56
Earzz schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:35:
[...]

Zie overigens in de config.txt van test builds van OpenElec het volgende voorbij komen:

decode_DTS=0x00000000
decode_DDP=0x00000000

Beteken dat we hier binnenkort ook licences voor kunnen kopen?
Nog erg onduidelijk: http://www.raspberrypi.or...cb502919ea0e5e3e&start=25

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I QUIT.
Ik ben er klaar mee. Ik kan wel janken. Het is niet de DDoS aanvallen. Maar ik stop. Slaap lekker. This is my final answer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:33
Firesphere schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 01:45:
I QUIT.
Ik ben er klaar mee. Ik kan wel janken. Het is niet de DDoS aanvallen. Maar ik stop. Slaap lekker. This is my final answer.
Als het niet de DDOS is wat is het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OpenELEC 3.0 Beta 2 released
This Beta fixes some issues found in our Beta 1 release, primarily fixing a non working video output on our ATV builds. Nvidia has decided to remove Geforce 6xxx and 7xxx support from newer drivers. For this beta we added Nvidia's 304.64 driver as a legacy version for use with our ATV builds. Users who are using our Generic builds together with GPUs older then Geforce 8xxx should switch to our Generic_OSS build or decide to change their Graphic card to a newer model (which would also add VDPAU support).

Beta 2 also includes a new setting to our settings addon to change the amount of time before a hard disk goes into standby as well as some fixes for MCE compatible remotes. XBMC has been updated also which includes many bug fixes.

Also this build updates the Intel and AMD graphic driver to the latest stable versions (xf86-video-intel-2.12.14 and xf86-video-fglrx-12.10).

http://openelec.tv/compon...enelec-30-beta-2-released

[ Voor 87% gewijzigd door MikeOO op 30-11-2012 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:26
Firesphere schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 01:45:
I QUIT.
zonde zeg...kan cloudflare(.com) niet helpen in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

beatnutnl schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:47:
Ik gebruik nu Xbian met de standaard settings.. Loopt als een speer..

onder OpenElec had ik deze settings:
code:
1
2
3
4
5
  arm_freq=900
  core_freq=333
  sdram_freq=450
  over_voltage=2
  force_turbo=1

Let wel, deze overclock zorgt ervoor dat je garantie foetsie is. Just saying :)
Draaide stabiel en de temperatuur zat op 55 graden.. Normaal imho.

@FireSphere
Vind het lullig wat jullie allemaal overkomt mbt xbian, maar moet je steeds hier "huilie doen"??

Op Twitter komen ook steeds berichtjes voorbij...
Take a good look around while you're alive, I'm an indestructable master of WAR!
You know what? You win. I give up. I have had enough. I can't battle this amount of idiocy. But I also don't want to anymore. You. Win. Bye.
Ok, really. Stop. This is not making sense anymore. Nor are you achieving any goal. You're just stupid monkeys.
Ik vind het een beetje kinderachtig overkomen... Dit soort berichten zal een DDoSSer niet doen ophouden. Negeren werkt beter.. Hoe meer aandacht je ze geeft hoe geiler ze worden op zichzelf.

No pun intended, ik ken je verder niet en je situatie al helemaal niet. maar wil aangeven dat niet iedereen zit te wachten op dit soort berichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 21:32

mwa

Inderdaad, misschien een apart topic openen over het wel en wee van de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CurlyMo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:53:
@Firesphere en @Mezelf: misschien moeten we maar geen berichten meer posten over of de XBian site het wel of niet doet [...]
CurlyMo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:57:
Een bericht namens Firesphere en CurlyMo. Ondanks dat wij de hand in eigen boezem moeten steken ook een oproep aan jullie allemaal [...]
Een apart topic over XBian lijkt me nog steeds niet nodig. Ik ben van plan me aan het bovenstaande te houden en als de rest dat ook doet... Dit bericht komt ook voor mij vrij opeens uit de lucht vallen. Ik ga er in ieder geval niet verder op in dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Hmmm mijn Xbian install lijkt overleden.. Had wat hoge cpu load.. kijken of ie wat lekkerder ging lopen als ik de HIGH overclock gebruikte..

reboot.... en weggggg :P Zit helaas op m'n werk dus kan pas echt checken als ik thuis ben :P

Whoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Ach gelukkig heb je toch nog een goed lopende OE install ;) , toch?
Ik heb nu ook een OpenElec install die goed draaid, en een XBian install om mee te pielen.
Tot nu toe vind ik de RPI een geweldig apparaat en ik zit er over na te denken om mijn Zotac HTPC volledig te vervangen voor de RPI en voor boven een 2e RPI te kopen om mijn Boxee Box te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinrooi74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-02 20:05
Hi,
ik heb zowel de laatste (27-11) OpenElec als de RaspBMC versie geïnstalleerd op mijn Raspberry Pi.

Bij OpenElec heb ik de volgende versies geprobeerd:
r12458 (13-11-12)
r12606 (27-11-12)
r12617 (28-11-12); deze versie doet t trouwens helemaal niet ...

Dit levert allemaal geen problemen op, totdat ik na afronding van de installatie mijn USB Logitech Wheelmouse wil gaan gebruiken.
De eerste vier seconden na het booten zie ik de 'arrow' maar daarna is'ie weg.
Iemand enig idee hoe ik wel mijn muis kan gaan gebruiken?? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Earzz schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:37:
Ik heb nu ook een OpenElec install die goed draaid, en een XBian install om mee te pielen.
Tot nu toe vind ik de RPI een geweldig apparaat en ik zit er over na te denken om mijn Zotac HTPC volledig te vervangen voor de RPI en voor boven een 2e RPI te kopen om mijn Boxee Box te vervangen.
Heb inderdaad nog een OE SD kaartje :) Vanavond er direct inprakken als ik thuiskom..

Misschien is de DDOS kabouter wel bij mij binnengelopen en m'n SD card gesloopt :+

Vrouw stuurt net een foto.. Pi staat aan, maar er brandt alleen een rood lampje.. Ik gok een corrupt filesystem op de SD?
vinrooi74 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:44:
Iemand enig idee hoe ik wel mijn muis kan gaan gebruiken?? :-(
Ik gebruik geen muis, maar ik weet dat er binnen XBMC een optie zit om mouse functions in te schakelen.. Deze laat ook de kruisjes zien om vensters te kunnen sluiten.. Wellicht is het die optie?

[ Voor 19% gewijzigd door RoRoo op 30-11-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk :(

Probeer dan eens deze fix voordat je opnieuw OC'ed
https://github.com/xbianonpi/xbian/pull/112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:11:
Waarschijnlijk :(

Probeer dan eens deze fix voordat je opnieuw OC'ed
https://github.com/xbianonpi/xbian/pull/112
Gewoon met een apt-get update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
code:
1
2
3
4
5
6
sudo su
rm /etc/init.d/umountfs
wget -P /etc/init.d/ https://raw.github.com/xbianonpi/xbian/xbian-alpha4/etc/init.d/umountfs
rm /etc/init.d/umountroot
wget -P /etc/init.d/ https://raw.github.com/xbianonpi/xbian/xbian-alpha4/etc/init.d/umountroot
reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 14:35

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik zou hem iniedergeval ook nog even een power cycle geven.

Ik gebruik al sinds ik m'n Pi heb een Logitech draadloze muis, zo'n klein mini muisje met een klein nano USB receivertje. Heeft altijd out of the box gewerkt, zowel met OpenELEC als met XBian.

@CurlyMo, gister vroeg je om een test, had je daar al feedback op gekregen?

Ik ben vanochtend weer teruggeschakeld naar m'n BluRay speler. Ik probeerde een serie te kijken. Nadat ik de nieuwe afleverging gevonden had (op m'n NAS/Server), ging het afspelen niet lekker soepel, om de 10-20 seconden moest er weer gebuffered worden. Of dit nu m'n Wi-Fi verbinding was of iets anders was ik weet het niet, maar met m'n BluRay speler ging ie wel lekker. Ook met m'n muis de XMBC bedienen heeft als nadeel dat je vaak moet wachten, de muis-pointer zit vast. Even iets aanzetten werkt dan erg irritant. Je klikt ergens op en dan kan je weer wachten. Misschien dat overklokken nog helpt. Maar ik heb dit al vanaf het begin. Het werkt gewoon net niet lekker soepel genoeg. M'n LG BluRay speler, ook draadloos, werkt net iets lekkerder., helaas ook niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coenen schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:23:
@CurlyMo, gister vroeg je om een test, had je daar al feedback op gekregen?
Dit lijkt het op te lossen:
https://github.com/xbiano...117#issuecomment-10872970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:07
RoRoo schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:09:

[...]

Ik gebruik geen muis, maar ik weet dat er binnen XBMC een optie zit om mouse functions in te schakelen.. Deze laat ook de kruisjes zien om vensters te kunnen sluiten.. Wellicht is het die optie?
Deze staat volgens mij altyd aan ...

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar is wel een setting voor maar weet niet precies waar die zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

BlaBla1973 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:32:
[...]

Deze staat volgens mij altyd aan ...
Mijn OpenElec had 'm uit en bij Xbian stond ie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
RoRoo schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:36:
[...]

Mijn OpenElec had 'm uit en bij Xbian stond ie aan.
Oh oke dat wist ik niet, maar als je geen muis hebt hoe zet je dat dan aan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met het toestenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
Lol ja zit wat in... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Earzz schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:37:
Waarom? Op een Zotac draait XBMC toch sneller/vlotter ? En gaan dingen als scannen sneller of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kun je via HDMI CEC de Pi ook aanzetten?

Als ik XBMC afsluit dan gaat de Pi uit en de TV ook -> super!
Als is de TV aanzet en de HDMI input van de Pi kies dan blijft de Pi uit. Hij zou toch automatisch moeten opstarten?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De pi heeft geen mogelijkheid om op te starten op een andere manier dan de stroom eraf te halen en er weer op te zetten. Vaak is het zo dat wanneer je je tv uitzet ook de stroom van de USB poort af gaat waarmee je je pi voedt. Als je de tv dan weer aanzet, komt die stroom er weer op en gaat je pi weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geinstalleerd. Vanavond maar eens proberen met 1080p DTS...
....................................................................................................................Zie signature voor Pi specs.
........................................................................................................................................||
........................................................................................................................................\/

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kraades, inderdaad goed dat XBian eens zijn firmware update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

kraades schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:55:
[...]

Geinstalleerd. Vanavond maar eens proberen met 1080p DTS...
Update of clean install??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Clean install. Alleen guisettings.xml, advancedsettings.xml en sources.xml overgezet. Daarna de content op de standaard video en tvshow scrapers gezet en opnieuw laten scannen.

Draait prima. Net The Bourne Legacy gekeken. Geen haperingen. Vlotte gui. Volledige library fanart/content. Alleen xbmcRemote voor iOS doet een beetje raar; reageert soms niet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple_D
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 23:03
ik heb sinds kort een rasp pi met raspbmc, krijg echter bij het afspelen van de meeste films (video_ts) een zwart beeld maar wel audio. Series (avi's) werken daarentegen prima.

moet ik om dit werkend te krijgen een mpeg license aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple_D
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 23:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolstoi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 10:48
Ik heb nu OpenElec op mijn raspberry pi draaien en er een externe harde schijf op aangesloten. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om de inhoud van de externe schijf te benaderen via een andere (windows 7) computer op hetzelfde netwerk. Het enige wat ik heb kunnen vinden is om via Upnp de media bestanden op de schijf te kunnen delen. Maar dat is voor mij te gelimiteerd, omdat ik de schijf als een gewone NAS wil laten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
hoe is jullie setup of manier van werken met raspbmc? uitschakelen lukt nog wel via de remote app. maar welke manier gebruiken jullie om xbmc te starten?

en op 1 of andere manier klopt de tijd niet in beeld. nu bijvoorbeeld is het 20:20 en in xbmc 21:03. terwijl de land en tijd instellingen goed staan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
probleem met het uitschakelen van mijn tv heb ik opgelost via deze hulp :)

Afbeeldingslocatie: http://xbmc.org/wp-content/uploads/2011/10/cecadaptersettings.jpg

bron: http://xbmc.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

kraades schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:16:
Clean install. Alleen guisettings.xml, advancedsettings.xml en sources.xml overgezet. Daarna de content op de standaard video en tvshow scrapers gezet en opnieuw laten scannen.

Draait prima. Net The Bourne Legacy gekeken. Geen haperingen. Vlotte gui. Volledige library fanart/content. Alleen xbmcRemote voor iOS doet een beetje raar; reageert soms niet.
Zag op hun site ook dat je in weze een clean install maakt. Balen.
V/d week maar eens bekijken. Blijf nl. High cpu load houden.

Xbmc backups gemaakt op xbian teruglezen op openelec werkt btw niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op zondag 02 december 2012 @ 00:16:
Je moet ook gewoon niet overstappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op zondag 02 december 2012 @ 00:32:
[...]

Je moet ook gewoon niet overstappen ;)
Overigens ook de xbian backup terug op xbian mist een hooop settings. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe heb je de backup gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Xbmc backup addon.
Had em teruggelezen, ben alsnog 80% weer met de hand aan het doen :(

Ach. Het houdt me van de straat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je aangeven wat dan vooral?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op zondag 02 december 2012 @ 00:16:
[...]

Zag op hun site ook dat je in weze een clean install maakt. Balen.
V/d week maar eens bekijken. Blijf nl. High cpu load houden.

Ik heb het zelf niet geprobeerd omdat ik een clean install niet echt veel moeite vind.
Maar volgens mij kun je ook als volgt updaten: http://openelec.tv/installation/updating.

V.w.b. xbmc maak ik normaal altijd een backup van de userdata directory en stel add-ons en peripherals opnieuw in. Maar meestal ook alleen maar van de guisettings, advancedsettings en sources en laat dan opnieuw de content scannen. Dan weet ik zeker dat ik een verse install heb.

V.w.b. de pi alleen de config.txt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Vandaag de laatste Xbian geprobeerd en het werkt prima. Vind netjes alles films/series (beter dan OpenElec), alleen na een restart is hij de complete library kwijt... De netwerk-sources staan er wel netjes tussen, maar ook een library-update doet niks. De settings worden wel onthouden.

Is dit een bekend probleem?

- Xbian Alpha 3
- Raspberry Pi 256mb versie
- NFS shares

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een paar vragen:

- Hoe heb je de share toegevoegd? In XBMC of lokaal gemount?
- Kan XBMC je shares nog wel ruw benaderen (dus niet via library modus)?
- Kan je de shares nog wel lokaal mounten?
- Heb je de library wel lokaal opgeslagen staan of op je NAS (in bijv. MySQL)?
- Kan je zien of je lokale xbmc map in grootte is toegenomen (default is hij +/- 3.5mb):
code:
1
du -ch /home/xbian/.xbmc/ | grep total

Kijk daar allemaal eens naar en als je er niet uitkomt open dan een issue op git: https://github.com/xbianonpi/xbian/issues, dan zoeken we het voor je uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
CurlyMo schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:27:
Een paar vragen:

- Kan je zien of je lokale xbmc map in grootte is toegenomen (default is hij +/- 3.5mb):
code:
1
du -ch /home/xbian/.xbmc/ | grep total

Kijk daar allemaal eens naar en als je er niet uitkomt open dan een issue op git: https://github.com/xbianonpi/xbian/issues, dan zoeken we het voor je uit.
Via XBMC toegevoegd
Yup, net een aflevering Dexter gekeken zonder problemen (via files gevonden)
Geen idee, hoe kan ik dat doen?
Zover ik weet lokaal, standaard manier in XBMC
Hij is 245M

Ik heb ook library update aanstaan bij opstarten, maar lijkt erop dat dat ook niet werkt.

Ik zal dit issue zo op git zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

In principe mijn gui settings (overscan, diverse skin instellingen)

Vind het geen issue als ik mn library opnieuw moet doen. Maar wel irritant als ik al mijn persoonlijke settings binnen xbmc kwijt ben.
Heb bijv. Transparancy als skin, deze volledig aangepast aan mijn wensen. Diverse zaken uitgeschakeld maar bij een restore heb ik default confluence. Activeer ik de transparancynskin (die wel geinstalleerd is door de restore) dan ben ik wel alle customisation kwijt.

Vind het wel een handige optie dat ik m kan schedulen. Maar niks wat ook niet met een cronjob kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En gewoon de hele ".xbmc" map backuppen werkte niet? Dat was hoe ik het meestal deed, toen XBian nog destructieve updates had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik wel heb gemerkt is dat als je de settings terugzet voordat je de eerste keer opstart, de settings worden verwijderd. Althans, de advancedsettings.xml is bv. nul bytes. Dit is op OpelELEC en pas sinds een paar releases. Sindsdien zet ik de settings pas terug na de eerste keer booten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XBMC maakt inderdaad zelf zijn .xbmc map aan als die er nog niet is, maar als deze er wel al is, dan zou die dat niet moeten doen :s. Ik heb het iig nog niet gemerkt in XBian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

We gaan het binnenkort meemaken.
Openelec 3.0 gaat op de SD

Eerst cd week de xbian alpha 3 sd in orde maken zodat vrouwlief niet weer overlast krijgt van mijn geknutsel.
Op zich wel geinig: mn schoonpa zat gister hier foto's te kijken op z'n iPhone.. Zag een voor hem nieuw knopje staan. Poef! Tv aan en daar waren zijn foto's.

Hij klapte zowat achterover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zo'n Raspberry Pi klinkt leuk, ik zit er nu ook al een paar dagen aan te denken om zo'n apparaat te kopen. Vorige week heb ik de jaren '80 beeldbuis televisie in onze GK (studentenhuis) vervangen door een 42" Panasonic plasma dus nu is een mediaplayer daar ook welkom. Op mijn kamer gebruik ik Plex om series en film op mijn televisie te kijken, de TV zit rechtstreek aangesloten op mijn iMac en dit werkt echt heerlijk. Ik heb ook wel enige ervaringen met XBMC en wat ik er van gezien heb werkt dit minstens net zo soepel als Plex :). Ieder apparaat dat XBMC kan draaien en HD-video af kan spelen zou voor ons prima zijn, de RBP is voor zover ik kan zien veruit het goedkoopte.

In de GK is hier helaas geen netwerkaansluiting dus indien er gestreamd zal worden dan zal dit over Wifi gaan, we hebben hier echter behoorlijk dikke muren dus ik vraag mij sterk af of het Wifi signaal wel sterk genoeg zal zijn voor HD materiaal. Mocht dit inderdaad te traag zijn dan hang ik een externe 2,5" HDD aan de RBP aangezien ik deze toch nog heb liggen. Is XBMC op de Raspberry Pi echter ook een beetje geschikt voor daily use of is het daar nog te vroeg voor? Ik heb namelijk geen zin om iedere keer als ik iets wil kijken een half uur te moeten knutselen met dat apparaat en daarnaast zal ik ook niet de enige zijn die hem gebruikt. Ik hoef dan ook niet steeds de nieuwste versies van XBMC of het onderliggende OS te draaien, als het eenmaal goed werkt dan ben ik tevreden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Thuis heb ik een Samsung UE46ES7000 TV. Voor de geluidweergave een Onkyo NR-414 i.c.m een Wharfedale DX-1 HCP. Voor de media opslag staat in de meterkast een Synology DS212. Om alles af te spelen dacht ik dat een Apple tv 3 de perfecte oplossing zal zijn. Maar nu de jailbreak op zich laat wachten en ik bij mensen die een volwaardige HTPC i.c.m. XBMC zie staan zit ik te denken aan de Raspberry Pi.

Ik heb dit topic gelezen en een bepaalde indruk gekregen. Toch hoor ik graag of deze indruk klopt?
* Kan ik de Raspberry Pi aansturen met de ab van de tv?
* Kan ik nadat ik XBMC geinstelleerd heb zware .mkv bestanden (12gig) afspelen met DTS geluid? (bekabeld)?
* Speeld ook een .ISO bestand zonder problemen af?
* Kunnen alle toepassingen van XBMC worden geinstalleerd? Zoals spotify?

Eigenlijk is de vraag. Kan de Raspberry Pi wat een in theorie gejailbreakte Apple tv 3 kan?
Ik vind af en toe een bugje niet erg. Maar tijdens een film gestoord worden door een gecrasht systeem is niet wat ik zoek.

[ Voor 10% gewijzigd door Bertha781 op 03-12-2012 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bertha781 schreef op maandag 03 december 2012 @ 02:30:
Thuis heb ik een Samsung UE46ES7000 TV. Voor de geluidweergave een Onkyo NR-414 i.c.m een Wharfedale DX-1 HCP. Voor de media opslag staat in de meterkast een Synology DS212. Om alles af te spelen dacht ik dat een Apple tv 3 de perfecte oplossing zal zijn. Maar nu de jailbreak op zich laat wachten en ik bij mensen die een volwaardige HTPC i.c.m. XBMC zie staan zit ik te denken aan de Raspberry Pi.

Ik heb dit topic gelezen en een bepaalde indruk gekregen. Toch hoor ik graag of deze indruk klopt?
* Kan ik de Raspberry Pi aansturen met de ab van de tv?
* Kan ik nadat ik XBMC geinstelleerd heb zware .mkv bestanden (12gig) afspelen met DTS geluid? (bekabeld)?
* Speeld ook een .ISO bestand zonder problemen af?
* Kunnen alle toepassingen van XBMC worden geinstalleerd? Zoals spotify?

Eigenlijk is de vraag. Kan de Raspberry Pi wat een in theorie gejailbreakte Apple tv 3 kan?
Ik vind af en toe een bugje niet erg. Maar tijdens een film gestoord worden door een gecrasht systeem is niet wat ik zoek.
Mijn ervaring:

Ja, de Pi kun je via de AB van je TV aansturen via HDMI-CEC.
Ja, omdat je een externe DTS decoder hebt (Onkyo) en bekabeld werkt moeten 1080p MKV's geen probleem zijn.
ISO, soms wel soms niet. Ik heb er zelf nog wel eens problemen met DVD ISO met menu's.
Spotify weet ik niet.

Crashes heb je eigenlijk nooit.
Ik heb een ATV2 gehad met JB/XBMC en die heb ik nog niet gemist.
De Pi draait bij mijn ouders (bejaard) en die kunnen er goed mee uit de voeten.

(Airplay video werkt mij niet maar dat kan ook aan mij liggen)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
Dick schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:33:

In de GK is hier helaas geen netwerkaansluiting dus indien er gestreamd zal worden dan zal dit over Wifi gaan, we hebben hier echter behoorlijk dikke muren dus ik vraag mij sterk af of het Wifi signaal wel sterk genoeg zal zijn voor HD materiaal. Mocht dit inderdaad te traag zijn dan hang ik een externe 2,5" HDD aan de RBP aangezien ik deze toch nog heb liggen. Is XBMC op de Raspberry Pi echter ook een beetje geschikt voor daily use of is het daar nog te vroeg voor? Ik heb namelijk geen zin om iedere keer als ik iets wil kijken een half uur te moeten knutselen met dat apparaat en daarnaast zal ik ook niet de enige zijn die hem gebruikt. Ik hoef dan ook niet steeds de nieuwste versies van XBMC of het onderliggende OS te draaien, als het eenmaal goed werkt dan ben ik tevreden :).
Ik heb een pi met openelec op de slaapkamer draaien; daily use is prima. Draait alweer een weekje onafgebroken. Wifi is alleen bagger. Signaal is uitstekend maar streamen via plex of gewoon via een windows share geeft toch bufferen. Zeker als mijn vrouw op de laptop of ipad aan het werk is. Heb het nu opgelost door een homeplug er tussen te zetten. `

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
SparC-EHV schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:15:
[...]

Ik heb een pi met openelec op de slaapkamer draaien; daily use is prima. Draait alweer een weekje onafgebroken. Wifi is alleen bagger. Signaal is uitstekend maar streamen via plex of gewoon via een windows share geeft toch bufferen. Zeker als mijn vrouw op de laptop of ipad aan het werk is. Heb het nu opgelost door een homeplug er tussen te zetten. `
heb je hem dag en nacht draaien de Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op maandag 03 december 2012 @ 07:36:
Ja, de Pi kun je via de AB van je TV aansturen via HDMI-CEC.
En anders via het aansluiten van een IR ontvanger op de GPIO pinnen (en nee dat is écht niet moeilijk): CurlyMo in "[GPIO] Raspberry Pi"
(Airplay video werkt mij niet maar dat kan ook aan mij liggen)
Airplay zal gefixed zijn in XBian 1.0 Alpha 4, of nu al: https://github.com/xbianonpi/xbian/issues/122
Paulus07 schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:16:
heb je hem dag en nacht draaien de Pi?
Ja, Hij verbruikt maar 3w, dus rond de 6 euro per jaar.

Pagina: 1 ... 22 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.