Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:31

CeesKees

I rest my Kees

CeesKees schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:47:
Ik snap het niet... Hoe krijg ik deze image nu op mn SD kaart zodat de rasp pi er iets mee kan doen?

(windows computer)

http://www.mediafire.com/?k20xszr6i8j8pdq
Ah, de image eerst uitpakken, dan de stappen door die ik wel begreep... (sukkeltje)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Firesphere schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:49:
met bijvoorbeeld win32diskimager. Instructies zitten in de package.

Je moet wel een SD-card lezer in je pc hebben ;)
Ja, ik moest m alleen even uitpakken, ik had de download op mn sdkaart gezet ipv de image... Eikel die ik ben...

Nah ja, nu eerst kijken of raspbmc wel met mn netwerk weet om te gaan....

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Compizfox schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:49:
Sinds alpha 1 werkt NFS trouwens niet meer. Op 0.8.3 werkte het prima, maar ook nu ik naar alpha 3 heb geupgrade werkt het niet.

In de file browser ziet hij het IP van mijn server, als ik daar op druk zie ik ook de NFS shares, maar die kan ik dan weer niet openen.

Dezelfde NFS-shares doen het gewoon op mijn Win7-bak, en ik heb server-side niets veranderd zover ik me kan herinnneren.
NFS doet het hier prima, maar niet als ik ze probeer te vinden binnen XBMC. Wat dus wel werkt is je NFS share lokaal mounten. Zie Issue #27 Solution 2: https://github.com/xbiano...ugfixes-XBian-1.0-Alpha-1

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

CurlyMo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:59:
[...]

NFS doet het hier prima, maar niet als ik ze probeer te vinden binnen XBMC. Wat dus wel werkt is je NFS share lokaal mounten. Zie Issue #27 Solution 3: https://github.com/xbiano...ugfixes-XBian-1.0-Alpha-1
Aha, thanks.

Wat jij beschrijft is Solution 2 btw ;)

Solution 1 werkt niet trouwens, ik heb ~/.xbmc/userdata/sources.xml even bekeken en daar stond de URL naar de NFS-share nog goed in (zo ingesteld onder XBian 0.8.3).

Solution 3 zal dan ook wel niet werken?

Ik mount de share wel gewoon, thx :)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook veel makkelijker omdat XBMC niks van je shares af hoeft te weten. Jij moet gewoon zorgen dat die map gemount is. Of dus nu je server ip veranderd, je van NFS naar CIFS gaat, XBMC ziet gewoon die lokale map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
ReTechNL schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:47:
[...]

Dit zijn de errors uit de mirror list dat hij xbian niet kan berijken.
Btw me Logitech K400 werkt niet meer :P zo misschien ff rebooten of ontvanger in een andere port doen.
Logitech K400 werkt als een speer na een reboot :)
Update was een succes btw.
Had ook problemen met mijn K400, problemen zijn bij mij opgelost door de fixes voor Alpha 1 uit /etc/rc.local te halen en alleen 'exit 0' te laten staan.

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De updater voor Alpha 2 naar Alpha 3 zou die fix moeten weghalen. Dat lukt dan blijkbaar niet bij iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
CurlyMo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:31:
De updater voor Alpha 2 naar Alpha 3 zou die fix moeten weghalen. Dat lukt dan blijkbaar niet bij iedereen :)
Zou de update niet volledig gelopen hebben bij mij? Sommige opties in xbian-config doen ook niets...
Kan ik de update opnieuw runnen?

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Ik krijg maar geen ip adres in mn XBMC, en dat terwijl ik wel degelijk een actieve kabel in mn Pi steek een ander apparaat (mn wdtv live) werkt gewoon op die kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Probeer eens apt-get update en dan apt-get install -f

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Klimaks- schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:37:
[...]

Zou de update niet volledig gelopen hebben bij mij? Sommige opties in xbian-config doen ook niets...
Kan ik de update opnieuw runnen?
Welke opties doen niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Firesphere schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:41:
Probeer eens apt-get update en dan apt-get install -f
geld dat voor mijn netwerkprobleem? En zo ja, hoe kom ik dan in mn pi via SSH? ik heb geen ipadres in mn router...

Met raspbmc krijg ik wel een ipadres van mn router, maar is deze ook niet zichtbaar in XBMC

(RASPBMC is trouwens een stuk trager dan Xbian)

[ Voor 20% gewijzigd door CeesKees op 27-11-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CeesKees schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:43:
[...]

geld dat voor mijn netwerkprobleem? En zo ja, hoe kom ik dan in mn pi via SSH? ik heb geen ipadres in mn router...
XBMC afsluiten en dan inloggen in de terminal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
Compizfox schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:49:
Dezelfde NFS-shares doen het gewoon op mijn Win7-bak, en ik heb server-side niets veranderd zover ik me kan herinnneren.
Wat gebruik je in Windows 7 om je nfs shares te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
Packages bijvoorbeeld:

Foutmelding :
code:
1
2
/usr/local/sbin/xbian-config: line 116: source: /usr/local/include/xbian-config/scripts/: is a directory
/usr/local/sbin/xbian-config: line 118: Config > : command not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Klimaks- schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:54:
[...]

Packages bijvoorbeeld:

Foutmelding :
code:
1
2
/usr/local/sbin/xbian-config: line 116: source: /usr/local/include/xbian-config/scripts/: is a directory
/usr/local/sbin/xbian-config: line 118: Config > : command not found
Even die package herinstalleren zou dat moeten fixen:
code:
1
apt-get install --reinstall xbian-package-config=1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

CurlyMo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:43:
[...]

XBMC afsluiten en dan inloggen in de terminal...
Dat doe ik op de Pi zelf? met een USB keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Boodschap van algemeen nut:
Omdat onze grote vriend de volledige array heeft aangevallen en daarmee 30 servers omver heeft getrokken, heeft de hosting partij van onze main apt-repo de stekker er uit getrokken.
Tijdens het updaten van XBian kun je dus errors krijgen over dat apt.xbian.org onbereikbaar is.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Hallo,

ik ben dus van plan een PI aan te schaffen, ik zou hier graag xbmc opdraaien ik dit is geen probleem
maar draait het ook lekker soepel? of werkt het nog traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CeesKees schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:58:
[...]

Dat doe ik op de Pi zelf? met een USB keyboard?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Goed om te weten, doe ik dan gewoon bij afsluiten exit? of is het een add-on die ik moet openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon XBMC afsluiten via de powerknop onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Exit dus, andere opties zijn :

Power off system
Custom shutdown timer
Suspend
Hibernate
Reboot

Als ik Exit doe krijg ik.......

Niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil je daarover een issue op onze git posten:
https://github.com/xbianonpi/xbian/issues?state=open

Dan zoek ik het daar voor je uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lunacy schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:47:
[...]

Wat gebruik je in Windows 7 om je nfs shares te benaderen?
Gewoon, NFS for Windows 7. Is onderdeel van Windows zelf, moet je alleen ff enablen. https://sagehacks.wordpre...s-shares-under-windows-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een bericht namens Firesphere en CurlyMo. Ondanks dat wij de hand in eigen boezem moeten steken ook een oproep aan jullie allemaal. Wij zijn dan wel direct betrokken bij XBian, maar dit topic is geen support desk voor XBian. Wanneer je tegen issues aanloopt die direct met XBian als systeem te maken hebben, dan hebben we daarvoor onze site (als die werkt) of onze github. Wij zullen dan ook sneller op de rem trappen en jullie daar naartoe doorverwijzen. Op die manier kunnen al onze ontwikkelaars meedenken en is het makkelijker om zicht te houden op bugs.

Daarnaast is het ook taak aan iedereen om de regels van GoT zelf in acht te nemen. Ons onze git zijn ondertussen al ruim 110 issues gepost. Kijk of je daar de oplossing voor je probleem kunt vinden. Ook hebben we op git een wiki staan waarin je kunt kijken of een probleem al bekend is en de mogelijke oplossing.

Ook zijn wij regelmatig op IRC #xbian te vinden, daar kun je ook direct geholpen worden met je probleem. Eventueel spreek je ons aan in het Nederlands als Engels lastig is.

We horen natuurlijk wel graag hoe geweldig jullie xbian waarderen 8) . Daarmee willen we zeggen hou het vooral bij ervaringen die je hebt met de RPi en XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Inmiddels host ik ook al een apt repo :).
Komende week komt me raspberry =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:53
Zonet Alpha 3 geprobeerd, maar XBian gaat hem niet worden. Hij herkent mijn dvb-t stick gewoonweg niet waar openelec en raspbmc hem gewoon out-of-the-box herkennen en hij werkt daar ook uitstekend in.
Ik heb deze guide geprobeerd, maar dat mocht helaas niet baten:
http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=2648
Het is wel een guide voor raspbmc, maar dat moet niet zo heel veel uitmaken lijkt me mbt het herkennen van de dvb-t stick.

XBian blijft namelijk bij boot hangen op het 'herkennen' van de stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Compizfox schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 01:17:
[...]

Die heb ik er ook aan hangen (maar dan bij DX besteld).
Werkt ook prima met mijn Logitech Harmony, de naam in de software van Logitech is Chinavasion CVSB-983 :)

Heb nu trouwens ook HDMI-CEC werkend.

[...]
Dit is veel simpeler, het is gewoon een USB-HID. Geen drivers of configuratie (LIRC) nodig.
Heb jij nog een button layout liggen wat wat is voor die remote en de harmony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Lieuwe15 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:47:
Zonet Alpha 3 geprobeerd, maar XBian gaat hem niet worden. Hij herkent mijn dvb-t stick gewoonweg niet waar openelec en raspbmc hem gewoon out-of-the-box herkennen en hij werkt daar ook uitstekend in.
Ik heb deze guide geprobeerd, maar dat mocht helaas niet baten:
http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=2648
Het is wel een guide voor raspbmc, maar dat moet niet zo heel veel uitmaken lijkt me mbt het herkennen van de dvb-t stick.

XBian blijft namelijk bij boot hangen op het 'herkennen' van de stick.
Kun je een bugreport insturen op onze git?
https://github.com/xbianonpi/xbian/issues?state=open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
Heeft iemand een mirror van de xbian alpha 3?

edit:

nvm vorige pagina: http://www.mediafire.com/?k20xszr6i8j8pdq

[ Voor 45% gewijzigd door haakjesluiten op 27-11-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Compizfox schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:22:
[...]

Gewoon, NFS for Windows 7. Is onderdeel van Windows zelf, moet je alleen ff enablen. https://sagehacks.wordpre...s-shares-under-windows-7/
Bij mijn weten zijn de "Client Services for NFS" enkel beschikbaar op Windows 7 Enterprise en Ultimate.
Heb je dus Home Premium of Professional, dan heb je die feature niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 27-11-2012 22:04 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firesphere schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:48:
[...]

Omdat het systeemwijzigingen kan doorvoeren, is het gebruiksrecht voorbehouden aan de root.

In other news, XBian is gewoon 1 van de featured articles op The Digital Lifestyle vandaag! :D
En The Digital Lifestyle wordt op dit moment aanvallen door een DDos :( Guess what happened...

Wordt Slashdot de volgende?
http://slashdot.org/submi...acked-by-ex-ugnazi-member

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Inderdaad ligt sysfault momenteel er uit qua images met dank aan de attack. Ik heb de boel er uit getrokken.
CurlyMo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:02:
[...]

En The Digital Lifestyle wordt op dit moment aanvallen door een DDos :( Guess what happened...

Wordt Slashdot de volgende?
http://slashdot.org/submi...acked-by-ex-ugnazi-member
Ja, Digital Lifestyle komt door "ons"

Back on topic:
Hebben anderen ook dat zowel OpenELEC als XBian (RaspBMC probeer ik niet :P ) de remote for iPhone soms domweg niet werkt, terwijl alles verder in orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

En nog een mirror (100Mbit) http://home.brantje.com/XBian1.0Alpha3.7z
Laat die tuinkabouter maar komen, ik heb een honkbalknuppel (Smash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Firesphere schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:05:
Back on topic:
Hebben anderen ook dat zowel OpenELEC als XBian (RaspBMC probeer ik niet :P ) de remote for iPhone soms domweg niet werkt, terwijl alles verder in orde is?
Dit probleem heb ik inderdaad ook (met OE en XBian) en ik heb geen idee waar het aan ligt, ik kan met een browser wel gewoon XBMC bedienen.

Ben niet zo bekend met github en ik kon er ook geen melding over vinden maar is het bekend dat Airplay niet werkt in A3?
Ik heb zelf nog een OE versie waarbij Airplay werkt (voor de geinteresseerde: openelec.thestateofme.com/r12578.img.zip )

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Earzz schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:38:
[...]

Dit probleem heb ik inderdaad ook (met OE en XBian) en ik heb geen idee waar het aan ligt, ik kan met een browser wel gewoon XBMC bedienen.

Ben niet zo bekend met github en ik kon er ook geen melding over vinden maar is het bekend dat Airplay niet werkt in A3?
Ik heb zelf nog een OE versie waarbij Airplay werkt (voor de geinteresseerde: openelec.thestateofme.com/r12578.img.zip )
Nee, airplay werkt niet op ios6+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:53
Ik zal morgenavond even kan kijken welke foutmeldingen hij precies geeft en even wat informatie verzamelen voor een bugreport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Lieuwe15 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:41:
[...]

Ik zal morgenavond even kan kijken welke foutmeldingen hij precies geeft en even wat informatie verzamelen voor een bugreport.
Vriendelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

SaURoN schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:52:
[...]

Heb jij nog een button layout liggen wat wat is voor die remote en de harmony?
Hij staat erin als Chinavasion CVSB-983.
Ultraman schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:00:
[...]

Bij mijn weten zijn de "Client Services for NFS" enkel beschikbaar op Windows 7 Enterprise en Ultimate.
Heb je dus Home Premium of Professional, dan heb je die feature niet.
Dat klopt.

[ Voor 39% gewijzigd door Compizfox op 27-11-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Firesphere schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:41:
[...]

Nee, airplay werkt niet op ios6+
Rare vraag misschien maar waarom doet hij het op mijn OE installatie wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Earzz schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:47:
[...]

Rare vraag misschien maar waarom doet hij het op mijn OE installatie wel dan?
het is toch een known xbmc issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
geluid doet het trouwens wel via airplay op ios6. Spotify werkt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Airplay video werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark His Words
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:41
Heeft iemand tips hoe een oude XBOX Remote (dvd kit) werkend te krijgen op Xbian Alpha 3? Dit werkte out-of-the-box bij RaspBMC met mijn XBOX receiver met usb kabel, bij Xbian (clean install) pakt-ie 'm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de lirc_xbox module geladen:

code:
1
modprobe lirc_xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark His Words
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:41
Dat had ik niet geladen inderdaad, nu werkt 't :) Had ik dit ergens kunnen vinden? heb me rot gezocht!

Keep up the good work, alpha 3 ziet er goed en snel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Normaal gesproken voeg je in /etc/lirc/hardware.conf de module toe die je nodig hebt. Je mag altijd een kleine howto PM-en, dan voeg ik hem toe op de wiki :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat is een bekend XBMC issue. Zie hier voor de toelichting.
En mogelijk dat dit dus niet meer gaat werken ook... :'(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Nou snap ik er echt niks meer van, Airplay werkt bij mij wel met IOS 6 op een iPhone 4S.
Ik heb gisteren maar weer een nieuwe image gedownload van openelec.thestateofme.com en Airplay snel even getest met audio en video en dit doet het zonder enig probleem.
Ik heb de build date van de OE versie nog niet gechecked maar ik neem aan dat dit gewoon een Frodo beta build is.

Overigens een ander probleempje wat ik heb is met de notifications zenden vanaf SickBeard en CouchPotato naar XBMC.
Ik krijg dit niet voor elkaar, niet met XBian (Alpha 2+3) en ook niet met OE.
Is dit zover iemand weet een known issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet bij ons zover ik weet. Lijkt me een mooie voor Alpha 4, incl. een mooie xbian deb package die alles standaard voor je installeert/configureert :) Wil je een issue (request) openen op git met een uitleg van je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
CurlyMo schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:41:
Niet bij ons zover ik weet. Lijkt me een mooie voor Alpha 4, incl. een mooie xbian deb package die alles standaard voor je installeert/configureert :) Wil je een issue (request) openen op git met een uitleg van je probleem?
Ik zal het van de week wel proberen anders word het in het weekend (ff weinig tijd), ben vrijwel onbekend met git maar dat zal vast wel goed komen.

Edit: schiet me net te binnen, ik denk dat het wel related is met het totaal niet werkende iOS remote.

[ Voor 9% gewijzigd door Earzz op 28-11-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priegel
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:20
Earzz schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:29:
..

Overigens een ander probleempje wat ik heb is met de notifications zenden vanaf SickBeard en CouchPotato naar XBMC.
Ik krijg dit niet voor elkaar, niet met XBian (Alpha 2+3) en ook niet met OE.
Is dit zover iemand weet een known issue?
Dit is een issue met sickbeard. is in de dev versie al opgelost. volgende release van SB werkt het weer.
(heeft te maken met de overgang door xbmc van http requests naar json vziw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Lijkt mij niet want ik draai een oude commit van sickbeard die prima notificaties verzend naar mijn Zotac machine.
Hetzelfde geld eigenlijk voor CouchPotato, zend ook notificaties maar die komen op mijn PI niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:54
Crazyanz schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:49:
geluid doet het trouwens wel via airplay op ios6. Spotify werkt iig.
Hoe heb je dit werkend gekregen? Werkt dit alleen met een Mac of ook met W7/8 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 22:21

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Earzz schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:10:
Lijkt mij niet want ik draai een oude commit van sickbeard die prima notificaties verzend naar mijn Zotac machine.
Hetzelfde geld eigenlijk voor CouchPotato, zend ook notificaties maar die komen op mijn PI niet aan.
Iets met je poorten misschien?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priegel
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:20
Earzz schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:10:
draait die zotac ook frodo beta 1?
want ik heb het op mn htpc ook, niet alleen op mn pi...
en die htpc heb ik ook geupdate naar frodo b1 ivm een sql database.

ik meende uit het volgende te halen dat dit aan SB lag:

http://sickbeard.com/foru...php?f=8&t=5348&hilit=xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
De Zotac draaid nog een Eden versie, denk dat we dus veilig kunnen zeggen dat dit een Frodo probleem is.
Waar kan dit probleem het beste gemeld worden?

[ Voor 18% gewijzigd door Earzz op 28-11-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Earzz schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:50:
De Zotac draaid nog een Eden versie, denk dat we dus veilig kunnen zeggen dat dit een Frodo probleem is.
priegel schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:01:
(heeft te maken met de overgang door xbmc van http requests naar json vziw)
Precies zoals priegel hier al zei :)
Earzz schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:50:
Waar kan dit probleem het beste gemeld worden?
priegel schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:01:
Dit is een issue met sickbeard. is in de dev versie al opgelost. volgende release van SB werkt het weer.
Nergens, want zoals priegel ook al zei zal het opgelost zijn in de nieuwe release van SB.

[ Voor 66% gewijzigd door CurlyMo op 28-11-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Aha, t kwartje valt.
Ik heb het niet gecheckt maar dan zal dit ook al wel bekend zijn bij CouchPotato.

Ook daar bekend: https://couchpota.to/forum/showthread.php?tid=987

[ Voor 25% gewijzigd door Earzz op 28-11-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat is nou eigenlijk dat Plex media center? Dat streamt toch gewoon die videos?
Wat is dan het voordeel boven NFS of SMB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:09

mwa

Compizfox schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:32:
Wat is nou eigenlijk dat Plex media center? Dat streamt toch gewoon die videos?
Wat is dan het voordeel boven NFS of SMB?
Volgens mij dat je ook op andere locaties je films kunt bekijken, zowel via je browser als een media speler. Het zou dus mogelijk moeten zijn dat als iemand anders een HTPC/Pi heeft met XBMC en Plex client, vanaf jouw netwerk films moet kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Heb gisteren de RaPi ontvangen, sinds vandaag volledig functioneel. Via USB aan mijn TV voor stroom, over ethernet aan mijn nas - een en ander aangestuurd door RaspBMC. Ik bestuur hem met de volgende remote;

http://www.ebay.com/itm/1..._trksid=p3984.m1439.l2649

Dik tevreden; eindelijk de mediacenteroplossing die ik al lang zocht. Alleen mis ik de toets die op een normaal toetsenbord rechts tussen control en alt inzit, die een linkermuisklik nabootst. Nu heb ik natuurlijk al e.e.a. gelezen over het mappen van keys via de .xml file, alleen euh... Hoe open je dat bestand?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
Via SSH, met vi ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of nano, die is wat gebruikersvriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:22
CurlyMo schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:50:
Of nano, die is wat gebruikersvriendelijker.
Ik zelf gebruik vanuit Windows winscp met root login op xbian.
Dan heb je namelijk gewoon een explorer venster en kan je gewoon je bestanden aanpassen vanuit een text verwerker in Windows. Dit vind ik zelf makkelijker als nano of vi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ReTechNL schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:59:
[...]

[...]

Ik zelf gebruik vanuit Windows winscp met root login op xbian.
Dan heb je namelijk gewoon een explorer venster en kan je gewoon je bestanden aanpassen vanuit een text verwerker in Windows. Dit vind ik zelf makkelijker als nano of vi.
Behalve dan dat de tekst editors vanuit windows je bestanden nogal eens kan mollen door aanvullende newline karakters toe te voegen (of andere fratsen).

code:
1
2
#!/bin/bash^M
^M

Deze zijn overigens ook niet zichtbaar in nano, maar alleen in vi. Heeft toen een tijd geduurd om er achter te komen waarom die xbian debs niet werkten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ja, kladblok doet dat. Sterker nog, kladblok herkent de Unix linebreaks niet eens, dus alle inhoud zie je op 1 regel.

Als je hem opent in Notepad++ zou je daar geen last van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe alles in Notepad++ en dan nog werkt het niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Als je een Plex Media server hebt draaien moet je op je Pi (met bv XBian) nog een add on installeren?
Zodat je bv geen database van je media lokaal op je Pi hoeft te hebben. Gister heeft het toch een behoorlijke tijd gekost om al m'n series te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf alles in een mysql database staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Coenen schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:31:
Als je een Plex Media server hebt draaien moet je op je Pi (met bv XBian) nog een add on installeren?
Zodat je bv geen database van je media lokaal op je Pi hoeft te hebben. Gister heeft het toch een behoorlijke tijd gekost om al m'n series te scannen.
ja je moet even zoeken op plexbmc (is nu net nieuwe beta van) die werkt met nieuwe versie van PMS en beta 1 (even zoeken op google) staat op plex forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Iemand die al een andere skin dan Confluence aan praat heeft op Xbian A3?

reFocusBIG schijnt te werken met XBMC Frodo, maar bij mij niet...

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pixarr schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:26:
Iemand die al een andere skin dan Confluence aan praat heeft op Xbian A3?

reFocusBIG schijnt te werken met XBMC Frodo, maar bij mij niet...
Ik heb reFocus... maar heb nog niet gekeken of'ie het eigenlijk wel echt doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Firesphere schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:27:
[...]

Ik heb reFocus... maar heb nog niet gekeken of'ie het eigenlijk wel echt doet...
reFocus ook al getest, maar geen resultaat.

Ben trouwens erg blij met Xbian. Werkt als een trein.
Bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door PerlinNoise op 28-11-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben begonnen met de installatie van PleXMBC. Ik heb de volgende file: plugin.video.plexbmc-v2.0b6.zip geupload naar /home/xbian/.xbmc/addons/packages/. Nu helaas even geen tijd meer om te kijken wat ik op m'n raspberrypi moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 12:21

alwinus

Tweaked

Sinds kort ook een raspberry pi. Ik heb er Raspbmc opgeknald op een sd kaartje van sandisk class 10. Ging feilloos. Mijn ervaring tot nu toe ivm met een 212+ synology. ik gebruik NFS om te streamen:
- een aantal 1080p bestanden speelden feilloos
- 720p series en films uiteraard ook
- AirPlay werkt ook uitstekend
- alleen 2 keer gehad dat de Pi uit zichzelf herstartte als ik het afspelen voor wat langere tijd pauzeerd
- 1 keer gehad dat tijdens het streamen van muziek de Pi vastliep. Netwerk connectie lampjes vielen uit. Even stekker eruit trekken en weer aansluiten was de oplossing.

Verder zeer tevreden. Hij staat altijd aan en is de laatste dagen altijd benaderbaar. Of ik deze aanhoudt als mediaplayer weet ik niet. Voorlopig gaat het goed maar zodra de Apple TV 3 gekraakt is gaat daar XBMC op. Kan de Pi voor wat anders ingezet worden. Of naar boven. Ook handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Heb ook sinds gisteren een Rpi.. Xbian 1.0 alpha 3 op sd-kaartje geknald. Paar vasthangers gehad, en hoor altijd wat klikjes in de headphone voordat ie afspeelt, maar voor de rest werkt het naar behoren.. Zit nog met de volgende vragen:

- Is Xbian standaard al goed ingesteld voor 512mb modellen, of is er nog een betere memory split mogelijk?
- Hoe fix ik de CPU load meter (deze geeft 96% aan)
- Is het aan te raden om de Pi te overclocken voor XBMC? Haalt de GUI hiermee de volle 60fps?

[ Voor 15% gewijzigd door Cooler_King op 28-11-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cooler_King schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:57:
Heb ook sinds gisteren een Rpi.. Xbian 1.0 alpha 3 op sd-kaartje geknald. Paar vasthangers gehad, en hoor altijd wat klikjes in de headphone voordat ie afspeelt, maar voor de rest werkt het naar behoren.. Zit nog met de volgende vragen:

- Is Xbian standaard al goed ingesteld voor 512mb modellen, of is er nog een betere memory split mogelijk?
- Hoe fix ik de CPU load meter (deze geeft 96% aan)
- Is het aan te raden om de Pi te overclocken voor XBMC? Haalt de GUI hiermee de volle 60fps?
- Klikjes is een hardware bug van de RPi, wegens een brakke DAC. Het probleem wordt soms erger op WLAN.
- Kan je iets meer toelichten m.b.t. de vasthangers?

- Wij hebben de beste memsplit ingesteld.
- Niet, is een bug binnen XBMC (zoek het forum voor de juiste tool om dit te checken).
- Ja, ik draai op turbo (pas op want het kan SD kaart corruptie veroorzaken) en haal 75fps (720).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Als je op Turbo overclock draai, wordt de Raspberry Pi dan niet oververhit?
Als ik binnenkort misschien ga overclocken, moet ik dan bijv. ook overvolten?

[ Voor 34% gewijzigd door PerlinNoise op 28-11-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pixarr schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:17:
Als je op Turbo overclock draai, wordt de Raspberry Pi dan niet oververhit?
Als ik binnenkort misschien ga overclocken, moet ik dan bijv. ook overvolten?
Lees dit topics eens door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Firesphere schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:27:
[...]

@Firesphere, Het is gelukt reFocus aan de praat te krijgen.

If you are using Frodo, go to the main branch of the git repository, and click ZIP on the top left,

https://github.com/paulsalem/skin-refocusbig

Werkt niet heel snel bij mij. Dus ik ga mij nog verder inlezen in overclocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pixarr schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:38:
[...]

@Firesphere, Het is gelukt reFocus aan de praat te krijgen.

If you are using Frodo, go to the main branch of the git repository, and click ZIP on the top left,

https://github.com/paulsalem/skin-refocusbig

Werkt niet heel snel bij mij. Dus ik ga mij nog verder inlezen in overclocken...
Ik heb de originele reFocus draaien, die werkt ook prima (net gecontroleerd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
CurlyMo schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:05:
[...]

- Klikjes is een hardware bug van de RPi, wegens een brakke DAC. Het probleem wordt soms erger op WLAN.
- Kan je iets meer toelichten m.b.t. de vasthangers?
De vasthangers waren in de GUI als ik deze tijdje niet gebruikt had.. weet niet precies waardoor het kwam.

SD kaart corruptie klinkt idd wat riskant.. dan laat ik het maar zoals het is.

[ Voor 9% gewijzigd door Cooler_King op 28-11-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Iemand ervaring met een k400 aan een Pi? Heb hem er nu aanhangen maar gebeurt nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

SemperFidelis schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:44:
Iemand ervaring met een k400 aan een Pi? Heb hem er nu aanhangen maar gebeurt nog niks.
Dat klinkt als een bekend probleem...
Welke distro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SemperFidelis schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:44:
code:
1
modprobe evdev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Ik ben bezig om mijn Wifi adapter te installeren op mijn RaspBMC, enkel wil dit niet lukken.
Ik zit dan ook met een groot probleem, ik heb hier géén bedraad internet, enkel draadloos.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Ben nu bezig met een VirtualPC omgeving, echter boekt dit tot op heden nog geen progressie, iemand tips?

Ok, ik heb hem bedraad aan de router geknoopt, kan nu dus wel m.b.v putty een SSL starten naar de Raspberry, heb hier helaas geen beeld, dus kan het niet op de makkelijke manier doen. Maar nu probeer ik handmatig de driver te installeren en het netwerk in te stellen, maar dit wil nog niet echt lukken. Misschien heeft iemand nog een goede tip, het gaat om een 8192cu chipset wlan stick.

Opgelost!

[ Voor 37% gewijzigd door Overlegne op 28-11-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Earzz schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:29:
Nou snap ik er echt niks meer van, Airplay werkt bij mij wel met IOS 6 op een iPhone 4S.
Ik heb gisteren maar weer een nieuwe image gedownload van openelec.thestateofme.com en Airplay snel even getest met audio en video en dit doet het zonder enig probleem.
Ik heb de build date van de OE versie nog niet gechecked maar ik neem aan dat dit gewoon een Frodo beta build is.
Dan ben ik wel benieuwd naar het release nummer.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Ik geloof dat het r12606 was maar ik denk dat de laatste ook wel werkt hoor.

openelec.thestateofme.com

[ Voor 3% gewijzigd door Earzz op 28-11-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cooler_King schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:42:
[...]

De vasthangers waren in de GUI als ik deze tijdje niet gebruikt had.. weet niet precies waardoor het kwam.

SD kaart corruptie klinkt idd wat riskant.. dan laat ik het maar zoals het is.
Het is niet de SD-kaart zelf die kapot gaat dan, het is alleen de installatie. Irritant, maar te herstellen.

Op zich draait Xbian eigenlijk al de optimale settings. Juiste governator etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Kan het kloppen dat de skin repository niet meer werkt??
Had het met mijn OpenElec installatie, dat zodra ik op get more klikte ik een lege map te zien kreeg..
Net getest op Xbian Alpha 3, same deal.. Zal meer XBMC gerelateerd zijn. maar vraag het me toch even af :)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
RoRoo schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:34:
Kan het kloppen dat de skin repository niet meer werkt??
Had het met mijn OpenElec installatie, dat zodra ik op get more klikte ik een lege map te zien kreeg..
Net getest op Xbian Alpha 3, same deal.. Zal meer XBMC gerelateerd zijn. maar vraag het me toch even af :)
Klopt. Heeft met XBMC Frodo Beta 1 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Die media library is nou niet echt geweldig of ligt dan aan mij? Hij pakt wel alle films, maar van mijn series pakt hij 20% terwijl mijn WDTV Live Hub met dezelfde structuur 100% pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Rev! schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:51:
Die media library is nou niet echt geweldig of ligt dan aan mij? Hij pakt wel alle films, maar van mijn series pakt hij 20% terwijl mijn WDTV Live Hub met dezelfde structuur 100% pakt?
Welke distro heb je? Ik had dit probleem ook met XBian Alpha 2.
Met Alpha 3 en OpenElec werkt het perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Xbian Alpha 3

Hoe remove je trouwens in vredesnaam een source? Kan het echt nergens terugvinden. |:(
Pagina: 1 ... 21 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.