Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Zijn er verder nog anderen die Xbian met de laatste Raspbmc hebben vergeleken, performance-wize? Als ik diverse bronnen moet geloven is deze update weer een stap in de goede richting.
Tot nu toe nergens goede (onafhankelijke) vergelijkingen kunnen vinden tussen Raspbmc, Xbian en OpenELEC. Ik ben vooral benieuwd naar de verschillen tussen performance, functionaliteit (config menu's), uitbreidbaarheid (apt-get bijv.) en andere verschillen. Helaas is tijd nu zo'n chronisch probleem bij mij dat het zelf opzetten van zo'n vergelijking mij niet gaan lukken. Zijn er andere mensen die zin hebben om dit te starten in topic? Iets van een lijst wat steeds bij te werken is...
Jammer dat vanwege het moddergooien van de verschillende RPi+XBMC-ontwikkelaars het lastig is om een goede keus te kunnen maken
Een kleine nuance, dat moddergooien was (en is) eenrichtingsverkeerFlowinG schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:41:
Jammer dat vanwege het moddergooien van de verschillende RPi+XBMC-ontwikkelaars het lastig is om een goede keus te kunnen maken
Ik heb contact gehad met iemand die een vergelijkend plan had. En daar ook een filmpje etc. van wilde maken, maar daar heb ik nog niet weer van gehoord.FlowinG schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:41:
Zijn er verder nog anderen die Xbian met de laatste Raspbmc hebben vergeleken, performance-wize? Als ik diverse bronnen moet geloven is deze update weer een stap in de goede richting.
Tot nu toe nergens goede (onafhankelijke) vergelijkingen kunnen vinden tussen Raspbmc, Xbian en OpenELEC. Ik ben vooral benieuwd naar de verschillen tussen performance, functionaliteit (config menu's), uitbreidbaarheid (apt-get bijv.) en andere verschillen. Helaas is tijd nu zo'n chronisch probleem bij mij dat het zelf opzetten van zo'n vergelijking mij niet gaan lukken. Zijn er andere mensen die zin hebben om dit te starten in topic? Iets van een lijst wat steeds bij te werken is...
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ok, ik heb nog even XBMC op Windows 7 geinstalleerd en ook daar kan ik alleen audio afspelen en geen video.kraades schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:54:
[...]
Airplay video lijkt niet te werken vanaf iOS 6 device.![]()
(source)
Nu heb ik hier 2 iPads en 2 iPhones maar allemaal met iOS 6.

Zou iemand Airplay kunnen testen op iOS 5? Bedankt!
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb zojuist raspbmc eens geprobeerd met de nieuwste versie. Werkt op zich prima, maar niet heel bijzonder anders dan openelec. Lijkt wel ietsjes sneller te zijn. Live TV werkt daar hetzelfde als op openelec, de problemen met het openen van de stream.FlowinG schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:41:
@Lieuwe15, heb je ook al ervaring met de Raspbmc update die afgelopen week is uitgekomen? Ik ben ook erg geïnteresseerd in het streamen van TV.
Nu even XBian op het kaartje zetten en kijken wat die er van bakt.
We zitten echt tussen 2 vuren en proberen de boel online te hebben ASAP om XBian 1 alpha 3 te distributeren.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik heb beide gehad, serviio en draai nu al vrij lang plex media server, en wat helemaal tof/handig is is de plex/web wat in de laatste zit, je kan dan in elke browser gewoon je series kijkenCoenen schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:31:
Ach, morgen nog een dag.Ondertussen even de Plex-Media-Server aan het bekijken. Het zou een vervanger kunnen zijn voor m'n Serviio media server.
Iemand anders hier de Raspberry draaiende als Plex client via XBMC? Ik zit op het moment nog steeds op RasBMC RC 4 + PlexBMC vanwege het feit dat RasBMC RC 5 niet echt soepeltjes werkt met de plugin.
Sorry voor de off topic ("moet" toch wachten op Alpha 3
Met remote libraries bedoel je libraries van andere mensen? Dus van bv de buurman, als hij ook Plex draait?
Apt-get update + apt-get upgrade geeft helaas nog niet alpha 3. Maar morgen misschien wel
Als A3 maar librarys op kan bouwen dan vind ik het niet zo erg er op te wachtenFiresphere schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:26:
Sorry jongens
We zitten echt tussen 2 vuren en proberen de boel online te hebben ASAP om XBian 1 alpha 3 te distributeren.
Daardoor noodgedwongen ff overgestapt op OpenElec maar t kan me echt niet zo bekoren om heel eerlijk te zijn.
XboxLive: Dave 130R
http://openelec.tv/news/item/254-openelec-30-beta-1-released
RaspberryPi build:
http://releases.openelec.tv/OpenELEC-RPi.arm-2.95.1.tar.bz2
👉🏻 Blog 👈🏻
Kan ik niets over zeggen. Ik heb XBian een tijd niet geprobeerd. Misschien de volgende release weer eens.Crazyanz schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:24:
voordeel tegenover xbian?
Wat ik zoek is een stabiele XBMC mediaplayer. Niets meer, niets minder. OpenELEC is alleen daar voor bedoeld en werkt prima in mijn situatie.
YMMV.
👉🏻 Blog 👈🏻
Weljaaaa nog 1 om te testenkraades schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:21:
OpenELEC 3.0 Beta 1 released
http://openelec.tv/news/item/254-openelec-30-beta-1-released
RaspberryPi build:
http://releases.openelec.tv/OpenELEC-RPi.arm-2.95.1.tar.bz2
Ik doe eerst Xbian A3, doe jij OpenELEC 3.0 Goed?
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Draadloos of via internet werkt zoiezo beter met plex dan met smb of nfs of wat dan ook. Zoals ik al zei ik gebruikte het zelfs in kroatie op vakantie werkt echt super.Coenen schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:50:
Ik heb nu een WHS2011 server draaien, die kan eigenlijk out of the box al streamen naar browsers, alleen geen ondersteuning voor DVD. Dus tot nu met Serviio gedraaid, toevallig van het weekend geupgrade van 0.6.2 naar 1.0.1. en eigenlijk nooit gebruik gemaakt van de standaard stream mogelijkheden van WHS2011.
Sorry voor de off topic ("moet" toch wachten op Alpha 3) maar als je je Raspberry als Plex client via XBMC wilt gebruiken dan moet je op je Raspberry een plugin installeren? Dan hoeft de Raspberry geen library meer te bouwen? Zou met een Plex server draadloos streamen ook beter werken?
Met remote libraries bedoel je libraries van andere mensen? Dus van bv de buurman, als hij ook Plex draait?
Mag ik vragen hoe je ondertiteling regelt? Ik ben juist van Plex afgestapt omdat hij geen fijne ondertiteling addon had.. Kun je PMS gebruiken als server en met XBMC de ondertiteling toevoegen?WeAreLegion schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:02:
[...]
Draadloos of via internet werkt zoiezo beter met plex dan met smb of nfs of wat dan ook. Zoals ik al zei ik gebruikte het zelfs in kroatie op vakantie werkt echt super.
Excuses, ik zie dat ik enorm off-topic ga!
de betaler vervuilt
Dan komt ie vanzelf tevoorschijn.
zal het zelf niet echt vaak gaan gebruiken omdat ik toch alles wel in 720p/1080p wil zien, maar als je jezelf een avondje verveeld is het een aan te raden add-on. Alleen al om te zien dat het allemaal gewoon kan op de RPi.
heb in geen distro die locatie gehad.. was altijd in de homedir/.xbmc structuurGA!S schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:41:
Waar staat tegenwoordig de remote.xml in Xbian? Forum topics verwijzen me naar een plek die in A2 in ieder geval niet meer bestaat (/usr/share/xbmc/system/keymaps/remote.xml)
Dan maar even zo:
Hi all,
We are proud to announce XBian 1.0 Alpha 3. This release contains some minor bug fixes but a major improvement: APT based packaging and update system.
XBian apt repository
We've set up our own apt repository. This enables us to update the system with apt-get upgrade. However, a cool new feature is that you don't have to wait until a new update is released to update individual XBian packages. We shall release new versions of the kernel, XBMC, Lirc and xbian-config seperately from the XBian updates. When you install the final update, XBian will know what version of a certain program you're running so you don't have to reinstall it again. The final update will then only contain some minor patches to core system files. However, it could happen that we have to hold some packages back because of some work in progress from our side. But most of the time you can just update the packages in between official releases. This simply means updating XBian / XBian related packages is as easy as running : sudo apt-get upgrade.
XBMC 12b1 - Frodo
As some of you already know, XBMC 12b1 - Frodo is released. We have included this version of XBMC in this version of XBian. This will fix some XBMC related bugs. The full changelog of XBMC 12b1 - Frodo is available here: http://xbmc.org/natethoma...5/xbmc-12-0-frodo-beta-1/
How to update from XBian 1.0 Alpha 2 to XBian 1.0 Alpha 3
Because we first need to setup the apt repo’s we have to run a bash script first. This however, will be the last time we are going to use these kinds of bash scripts (you all knew from our previous XBian versions) to update. Updating in subsequent releases will be handled by xbian-config and apt.
To update from XBian 1.0 Alpha 2 to XBian 1.0 Alpha follow this steps.
1
2
3
4
| sudo su wget http://jb.xenserver.sk/xbian/update.sh chmod +x update.sh ./update.sh |
Now wait a few minutes, after a reboot XBian 1.0 Alpha 3 is installed on your pi!
The full XBian 1.0 Alpha 3 changelog is available here: https://github.com/Koenkk...angelog-XBian-1.0-Alpha-3
Fresh image
You can download a fresh image from here: http://jb.xenserver.sk/xbian/XBian1.0Alpha3.img
Terwijl de DDoS kaboutertjes hun werk doen, doen wij dit.
En Curly is me voor.
LUL!
[ Voor 95% gewijzigd door Firesphere op 26-11-2012 23:09 ]
Verwijderd
Werkt top. Alleen een groot probleem met CEC / Bravia Sync. Het heeft maar 1 keer gewerkt! Spontaan, en ook spontaan niet meer. En ik kan gewoon niet uitvinden waarom het niet werkt...
Ik heb al enkele maanden mijn Raspberry. Openelec erop gehad, Raspbmc en Xbian.. Raspbmc en openelec functioneerden nooit met de afstandsbediening van mijn TV (Sony Bravia 32W4000). Erg jammer.
Toen eens Xbian geprobeerd, en wonderbaarlijk genoeg functioneerde het. Maar helaas ook maar één keer.. Ik heb niks aangepast aan Xbian of aan mn TV. Nu heb ik zo'n vermoeden dat het hetzelfde probleem is als waardoor Openelec en Raspbmc ook niet met de afstandsbediening werken.
Op internet staan verschillende mensen met CEC/Bravia Sync problemen, en eigenlijk weet niemand wat nu precies de oorzaak is...
Weet iemand van jullie wat er aan de hand is en waarom de afstandsbediening niet functioneert (op die ene keer na dan)?
Firesphere schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:07:
Lieve T.Net.
Terwijl de DDoS kaboutertjes hun werk doen, doen wij dit.
En Curly is me voor.
LUL!
1
2
3
4
5
| 3) Updating apt pacakge list Err http://apt.xbian.org wheezy InRelease Err http://apt.xbian.org wheezy Release.gpg Unable to connect to apt.xbian.org:http: |
Stopt de update ermee, of deed de rest het wel?ReTechNL schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:27:
[...]
code:
1 2 3 4 5 3) Updating apt pacakge list Err http://apt.xbian.org wheezy InRelease Err http://apt.xbian.org wheezy Release.gpg Unable to connect to apt.xbian.org:http:
Rest deed het wel tot ik per ongeluk de update script bugte tijdens het copieren dus moest hem opnieuw uitvoerenCurlyMo schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:28:
[...]
Stopt de update ermee, of deed de rest het wel?
[ Voor 3% gewijzigd door ReTechNL op 26-11-2012 23:31 ]
W: Failed to fetch http://apt.xbian.org/dists/wheezy/InRelease
W: Failed to fetch http://apt.xbian.org/dists/wheezy/Release.gpg Unable to connect to apt.xbian.org:http:
W: Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.
De update is wel gewoon doorgegaan en gefinished. Hij werkt ook gewoon en hij is erg smooth zeg!
Ik werk hier m'n kont uit de broek. Log-checking, proberen legitieme requests toch consequent te serveren met minstens een mirror...
Mag ik ook even een pauze?
Super dat jullie zo geinteresseerd zijn enzo hoor, maar neem alsjeblieft mirror 2 ofzo, dan kan ik tenminste rustig een peuk opsteken.
Nah ik hou het bij een sigaretje, ok?CurlyMo schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:42:
Misschien de juiste tijd om te stoppen met roken en gewoon gelijk aan de hard drugs te gaan
Lieve tweakers. We hebben hard gewerkt, maar het is dan eindelijk daar. XBian 1.0 Alpha 3.
En we zijn er soort van trots op dat we momenteel de 15e meest geDDoS'te website ter wereld zijn.
Sorry voor de time-outs.
Dit zijn de errors uit de mirror list dat hij xbian niet kan berijken.Firesphere schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:40:
Lieve tweakers,
Ik werk hier m'n kont uit de broek. Log-checking, proberen legitieme requests toch consequent te serveren met minstens een mirror...
Mag ik ook even een pauze?
Super dat jullie zo geinteresseerd zijn enzo hoor, maar neem alsjeblieft mirror 2 ofzo, dan kan ik tenminste rustig een peuk opsteken.
Btw me Logitech K400 werkt niet meer
Logitech K400 werkt als een speer na een reboot
Update was een succes btw.
Wie staat er op 1 tot en met 14 dan?Firesphere schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:47:
[...]
Nah ik hou het bij een sigaretje, ok?
Lieve tweakers. We hebben hard gewerkt, maar het is dan eindelijk daar. XBian 1.0 Alpha 3.
En we zijn er soort van trots op dat we momenteel de 15e meest geDDoS'te website ter wereld zijn.
Sorry voor de time-outs.
[ Voor 27% gewijzigd door ReTechNL op 27-11-2012 00:07 ]
Vind je het heel erg als ik zeg dat dat een later zorg is?ReTechNL schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:47:
[...]
Dit zijn de errors uit de mirror list dat hij xbian niet kan berijken.
Btw me Logitech K400 werkt niet meerzo misschien ff rebooten of ontvanger in een andere port doen.
Update was een succes btw.
Top! Jullie hebben er in ieder geval iets moois van gemaakt.CurlyMo schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:32:
Die error is niet perse een probleem als de rest het gewoon doet. We hebben in elke stap een aantal mirrors staan om ons niet tegen te laten houden door de ddos kabouter.
Ik zou zeggen doe je oogjes toe en ga lekker slapen. is veel gezonder en rustgevender als z'n vieze sigaretFiresphere schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:48:
[...]
Vind je het heel erg als ik zeg dat dat een later zorg is?
http://psgrade.org/XBian1.0Alpha3.7z Xbian 1.0 alpha 3
Hierbij een mirror van de full release
[ Voor 22% gewijzigd door Senaxx op 27-11-2012 00:16 ]
Danku, gaan we toevoegen!Senaxx schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:53:
http://www.mediafire.com/?k20xszr6i8j8pdq Xbian 1.0 alpha 3
Hierbij een mirror van de full release
Contact mij even voor een RSync methode, die doet net iets beter z'n werk
Ok, ik mag dan een mafkees zijn en soms vaag doen, maar jullie support maakt het helemaal goed!
Eerste bevindgen:
- Snel, zowel als bij de boot, als door de menu's heen. 50fps+ in het menu bij 1920x1080
- Settings menu via ssh werkt echt als een beest
- Medium overclock ingesteld en op mijn 512 MB Pi draait nu mijn test file (12 GB MKV H.264 met DTS) als een zonnetje zonder stotteren en buffering
- SMB library update, 65 films ongeveer 5 minuten.
Vage error bij de eerste clean boot al, maar desondanks werkt hij wel goed:
mmc0: missed completion of cmd 18 DMA (512/512 [1]/[1] - ignoring it mmc0: DMA IRQ 6 ignored - results where reset
En dit komt ongeveer 20x voorbij scrollen.
Maar verder zeg ik zeg ga zo door
[ Voor 25% gewijzigd door Senaxx op 27-11-2012 00:51 ]
Niemand heeft het plan om op te geven
Persoonlijk, ja, ik heb het er zwaar mee. Maar such is life, toch?

Nu is dat allemaal niet zo erg maar ik heb een plasma tv dus ik heb nu mooi last van retentie en hopelijk is het dus niet permanent.
De screensaver stond wel aan (dim) maar waarom is er geen optie om het scherm uit te schakelen na een bepaalde tijd?
Ik heb dit namelijk wel op mijn ZBOX HTPC, die optie ben ik nog niet tegen gekomen op XBian en OpenElec.
Die optie is er toch gewoon? Waar je DIM kiest heb je toch ook scherm off staan althans, er zijn 3 screensaves geinstalleerd op xbian die zou er namelijk wel geowon bij moeten staan.Earzz schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:47:
Kwam vanochtend beneden zag ik dat mijn TV aanstond, op een of andere manier is mijn PI vanzelf opgestart en door CEC is mijn TV ook aan gegaan.
Nu is dat allemaal niet zo erg maar ik heb een plasma tv dus ik heb nu mooi last van retentie en hopelijk is het dus niet permanent.
De screensaver stond wel aan (dim) maar waarom is er geen optie om het scherm uit te schakelen na een bepaalde tijd?
Ik heb dit namelijk wel op mijn ZBOX HTPC, die optie ben ik nog niet tegen gekomen op XBian en OpenElec.
Je kan ook gewoon "hdmi_ignore_cec_init=1" in je config.txt zetten dan springt je tv niet aan / naar het kanaal aan op het moment dat de Pi op- of herstart.Earzz schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:47:
Kwam vanochtend beneden zag ik dat mijn TV aanstond, op een of andere manier is mijn PI vanzelf opgestart en door CEC is mijn TV ook aan gegaan.
Wel/niet TV aanzetten, uitzetten, taal overnemen etc. etc.
Gebruik je iOS 6? Als ik het goed begrepen heb werkt video niet vanaf een iOS 6 device. Hiervoor is een aanpassing in XBMC nodig maar de betreffende dev heeft er nog niet veel trek in.Crazyanz schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:40:
Ook maar eens proberen mijn xbian image toch beetje kapot geknutseld inmiddelsen airplay krijg ik maar niet werkend (geen video teminste)
[ Voor 97% gewijzigd door technorabilia op 27-11-2012 10:17 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Thanks, dat had ik precies nodig!Senaxx schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:07:
[...]
Je kan ook gewoon "hdmi_ignore_cec_init=1" in je config.txt zetten dan springt je tv niet aan / naar het kanaal aan op het moment dat de Pi op- of herstart.
Als ik de screensaver op zwart zet gaat het scherm niet maar dus gewoon op zwart en springt hij dus ook niet terug naar TV.
@ Senaxx
Heb ik al geprobeerd maar als ik deze instelling gebruik gaat mijn PI niet meer automatisch aan zodra ik de TV aanzet, mijn PI is ook gevoed door mijn TV.
De standyby power functie van de USB op mijn Pana VT30 werkt maar 1x na het enablen daarna gaat gewoon de power weer van de USB af vreemd genoeg en moet ik het dus iedere keer opnieuw enablen.
@ kraades
Hier heb ik ook al in te foefelen maar ik heb nog niet echt een oplossing gevonden, zodra ik thuis ben zal ik hiermee verder aan de gang gaan.
Dat werkt tijdens booten idd. Je moet daarna wel binnen XBMC CEC settings ook ff de optie uitschakelen dat ie switched naar tv zodra het gestart wordt.Senaxx schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:07:
Je kan ook gewoon "hdmi_ignore_cec_init=1" in je config.txt zetten dan springt je tv niet aan / naar het kanaal aan op het moment dat de Pi op- of herstart.
Dat heb ik nu nl.
Image staat nu op SD. Vanaaf proberen!
Dit is natuurlijk ook allemaal in te stellen via xbian-config mits je xbian gebruikt natuurlijk
[ Voor 8% gewijzigd door CurlyMo op 27-11-2012 11:07 ]
Daar heb ik niet zoveel aan als ik openelec met tevredenheid gebruik :-)CurlyMo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:32:
[...]
Dit is natuurlijk ook allemaal in te stellen via xbian-config.
dialmformark schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:34:
Daar heb ik niet zoveel aan als ik openelec met tevredenheid gebruik :-)
Heb jij je PI powered door een voeding of via de TV en staat bij jou je PI altijd aan?RoRoo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:31:
[...]
Dat werkt tijdens booten idd. Je moet daarna wel binnen XBMC CEC settings ook ff de optie uitschakelen dat ie switched naar tv zodra het gestart wordt.
Dat heb ik nu nl.![]()
Image staat nu op SD. Vanaaf proberen!
Voeding en staat eigenlijk altijd aan. Ik reboot 'm af en toe als ik wat gepield heb. Soms vanaf kantoorEarzz schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:39:
Heb jij je PI powered door een voeding of via de TV en staat bij jou je PI altijd aan?
Eerst sloeg ie bij een reboot meteen om naar HDMI_1 waar ie op zit. Na die setting doet ie het pas als XBMC geladen is.
Die setting binnen XBMC vergeet ik nog wel es te doen
Dat is een bug in kernel 3.6.7 maar zoals aangeraden negeren we dat maar gewoonSenaxx schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:42:
Vage error bij de eerste clean boot al, maar desondanks werkt hij wel goed:
mmc0: missed completion of cmd 18 DMA (512/512 [1]/[1] - ignoring it mmc0: DMA IRQ 6 ignored - results where reset
En dit komt ongeveer 20x voorbij scrollen.
1
2
| apt-get install xbian-package-kernel3.6.1 apt-get install xbian-package-kernel3.2.27 |
Of natuurlijk weer via xbian-config
Mag ik vragen wat je aan bekabeling gewijzigd hebt?Coenen schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:05:
Zo, Alpha3 draait, om de een of andere reden kreeg m'n Pi geen IP adres via UTP. Na wat om pluggen van kabels eindelijk een IP adres en kon het feest beginnen.
Want ik heb het idee dat ik ook zomaar dat probleem heb (in raspbmc al) ...
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Mhoaw het zijn maar "notices" ik ik merk geen problemen o.i.d. door deze waarschuwingen. En waarschijnlijk is kernel 3.6.1 een stukje beter dan 3.2.27, dus dan profiteer ik liever van die latere kernel en neem ik die "notices" maar voor liefCurlyMo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:54:
[...]
Dat is een bug in kernel 3.6.7 maar zoals aangeraden negeren we dat maar gewoon. Je kan als je dat wilt de oude kernels ook installeren:
code:
1 2 apt-get install xbian-package-kernel3.6.1 apt-get install xbian-package-kernel3.2.27
Of natuurlijk weer via xbian-config

Vreemd, alles draait wel gewoon.
This website is offline
No cached version is available
(en dit is een melding van Cloudflare, niet van mijn browser o.i.d.)
Cloudflare issue?
--edit... werkt nu wel weer?
[ Voor 17% gewijzigd door Senaxx op 27-11-2012 13:36 ]
1
| apt-get install xbian-package-networkfs |
Hij is nu bezig met installeren.
Deze vraag (of beter gezegd het gebrek aan antwoord) weerhoudt mij er op het moment nog van om een Pi aan te schaffen. Ik lees hierover wel een en ander op internet dat bijvoorbeeld de add-ons geschikt moeten zijn om op ARM hardware te draaien. Klopt dat? Zo ja, waarom ziet rafahol dan helemaal geen addons? Wordt dit niet ondersteund door OpenElec misschien? Iemand met OpenElec op een Pi waarbij dit wel werkt?Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:47:
Heb zelf sinds kort een Raspberry Pi gekocht en de laatste image van Openelec geinstalleerd. Heb gemerkt dat deze zeer stabiel en lekker vlot door de menu's gaat qua scrollen. Wat mij echter niet lukt is de plugins te installeren (zoals gewoonlijk gewend via Settings en dan Add-ons toevoegen).
Als ik klik op XBMC.org add-ons downloaden krijg ik een leeg mapje en kan ik dus niks installeren. Ook andere zipjes van 1channel en icefilms krijg ik niet geinstalleerd.Hij geeft dan een foutmelding, plugin voldoent niet aan afhankelijkheden.
Vreemd, heb even cloudflare DNS cache gecleard, nu lijkt'ie het weer te doen.
OpenElec hier.. Alle add-ons beschikbaar.RubenDJ schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:44:
[...]
Deze vraag (of beter gezegd het gebrek aan antwoord) weerhoudt mij er op het moment nog van om een Pi aan te schaffen. Ik lees hierover wel een en ander op internet dat bijvoorbeeld de add-ons geschikt moeten zijn om op ARM hardware te draaien. Klopt dat? Zo ja, waarom ziet rafahol dan helemaal geen addons? Wordt dit niet ondersteund door OpenElec misschien? Iemand met OpenElec op een Pi waarbij dit wel werkt?
Alleen ineens is de skins addon weg. maar dat kan ook maar zo aan mijn openelec liggen.
hopelijk vanavond de Xbian A3 testen. meer info dan
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
Helemaal mee eens, het lijkt wel of het de laatste tijd enkel gaat over de status van een website, dan het eigenlijke doel van deze thread: [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC.CurlyMo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:53:
@Firesphere en @Mezelf: misschien moeten we maar geen berichten meer posten over of de XBian site het wel of niet doet. Gebruikers merken dat vanzelf en het vervuilt een beetje dit topic. Behalve als functionaliteit afhankelijk is van de site (zoals xbian-config packages/update manager) dan is het handig om te vermelden. Daarmee komen we denk ik wel tegemoet aan de klacht dat het nogal vaak over XBian gaat hier
[sacasm] Ben blij dat we dit toch met zijn allen even kunnen posten dat we dit vastgesteld hebben [/sarcasm]dialmformark schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:23:
[...]
Helemaal mee eens, het lijkt wel of het de laatste tijd enkel gaat over de status van een website, dan het eigenlijke doel van deze thread: [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC.
Ontopic dan maar weer
[ Voor 17% gewijzigd door Senaxx op 27-11-2012 15:27 ]
Ik krijg nu idd wel een keuze menu voor het installeren van extra packages.Firesphere schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:50:
[...]:? Vreemd, heb even cloudflare DNS cache gecleard, nu lijkt'ie het weer te doen.
1
| sudo xbian-config |
Omdat zonder sudo xbian-config niet als admin wordt uitgevoerd.Fire69 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:41:
ah, ik probeerde zonder sudo
Waarom wordt xbian-config niet gevonden zonder sudo erbij?
sudo is de linux variant van "als administrator uitvoeren"Fire69 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:41:
afkorting van: Super User DO
bron: Wikipedia: sudo

[ Voor 23% gewijzigd door capsoft op 27-11-2012 16:46 ]
Omdat het systeemwijzigingen kan doorvoeren, is het gebruiksrecht voorbehouden aan de root.Fire69 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:41:
In other news, XBian is gewoon 1 van de featured articles op The Digital Lifestyle vandaag!
Hm, ik dacht dat hij dan gewoon een fout zou gegeven hebben dat je geen root was.ReTechNL schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:44:
[...]
Omdat zonder sudo xbian-config niet als admin wordt uitgevoerd.
Weer wat bijgeleerd
Ik ken sudo wel hoor. Draai thuis een Ubuntu server. Maar had nog nooit meegemaakt dat hij een commando niet kon vinden omdat sudo er niet bijstaat.capsoft schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:44:
[...]
sudo is de linux variant van "als administrator uitvoeren"
afkorting van: Super User DO
bron: Wikipedia: sudo
[afbeelding]
Maar nu even terug ontopic:
Super werk hoor met die alpha3!!
Dat dus
Omdat ie in /usr/local/sbin staat (en niet in /usr/local/bin).Fire69 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:41:
Als ie in /usr/local/bin (of /bin, of /usr/bin) had gestaan, had je hem wel gevonden, maar had je een error gekregen.Fire69 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:50:
[...]
Hm, ik dacht dat hij dan gewoon een fout zou gegeven hebben dat je geen root was.
Weer wat bijgeleerd
Dan zou die ook verkeerd hebben gestaan natuurlijk, want juist hierom hoort hij in een /sbin dir te staan
[ Voor 46% gewijzigd door Compizfox op 27-11-2012 17:04 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Bij Xbian is ook geen SMB voor geinstalleerd. Hoe moet ik deze toevoegen?
Eerst apt-get install xbian-package-networkfs toevoegen en dan?
Alvast bedankt. Heb me al aardig ingelezen in dit topic.
Dan had je ook geweten dat de CPU cijfers binnen XBMC totaal onbetrouwbaar zijn.Pixarr schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:09:
Alvast bedankt. Heb me al aardig ingelezen in dit topic.
Wil je de echte CPU usage weten:
1
| top -bn1 | grep xbmc.bin | awk '{print $9}' | cut -f 1 -d. |
Dan werkt het out of the boxapt-get install xbian-package-networkfs
[ Voor 11% gewijzigd door CurlyMo op 27-11-2012 17:12 ]
Toppie thanksCurlyMo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:11:
[...]
Dan had je ook geweten dat de CPU cijfers binnen XBMC totaal onbetrouwbaar zijn.
Wil je de echte CPU usage weten:
code:
1 top -bn1 | grep xbmc.bin | awk '{print $9}' | cut -f 1 -d.
[...]
Dan werkt het out of the box
(windows computer)
http://www.mediafire.com/?k20xszr6i8j8pdq
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Je moet wel een SD-card lezer in je pc hebben
In de file browser ziet hij het IP van mijn server, als ik daar op druk zie ik ook de NFS shares, maar die kan ik dan weer niet openen.
Dezelfde NFS-shares doen het gewoon op mijn Win7-bak, en ik heb server-side niets veranderd zover ik me kan herinnneren.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Dit topic is gesloten.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.