Stomme DDOS kabouters ook
Heeft iemand voor mij een goed werkende (vooral netwerk functioneert nog niet goed bij mij) iso van OpenElec?RoRoo schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:28:
[...]
Persoonlijk heeft Raspbmc altijd als een draak geperformed.. OpenElec en Xbian doen wat ze moeten. Waarbij Xbian je OS technisch veel meer vrijheid geeft.
[...]
scheelt wel ff met mijn load
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Check de facebook.Rev! schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:06:
Waar kan ik Xbian nu downloaden gezien hun site telkens plat is?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Of onze git:
https://github.com/Koenkk/xbian/wiki/Home-Page
Ik heb de TS een dm gestuurd of hij de FP kan aanpassen. Deze is namelijk redelijk outdated. Anders misschien een deel 2 beginnen met een nieuw TS team?
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Xbian heeft ook een tijdelijk nieuw onderkomen: http://xbian.blogspot.nl/
Thanks!RoRoo schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:28:
[...]
Persoonlijk heeft Raspbmc altijd als een draak geperformed.. OpenElec en Xbian doen wat ze moeten. Waarbij Xbian je OS technisch veel meer vrijheid geeft.
Hebben jullie al gekeken of er iets over in de logs terug te vinden is? Ik zal vanavond even kijken of ik iets kan vinden. Wat voor router gebruiken jullie? Ik heb een TP-Link TL-WR1043NDCeesKees schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:32:
[...]
Lijkt op dit probleem. Ik heb het ook. Static ip en alle andere gegevens invoeren biedt geen oplossing
Mag ik weten hoe je die plugin toevoegd? Als ik een repository probeer toe te voegen zegt hij dat de source niet goed is http://www.rieter.net/pages/XOT:Download#XBMC_Repository. En ik heb hier verder ook geen linux systeem dus ik kan die zip niet rechtstreeks op de SD kaart zetten. Het is mij allemaal erg onduidelijk.zandpaddo schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:37:
Eergisteren had ik wat problemen met XOT-UZG (uitzendinggemist), steeds bufferen. Vervolgens de bitrate omlaag geschroefd van 1500 naar 500 kbit/s in de settings. Werkt nu goed. Vermoedelijk ligt het aan mijn wireless connectie want met draad had ik nergens last van.
Ik kan overigens alleen XOT-UZG bekijken via video->add-ons. Het onderdeel via Programs -> XOT UZG werkt niet. Start wel op maar daarna blijft het scherm op de achtergrond van XOT-uzg staan zonder content. Ik kan wel netjes terug naar het menu. Hebben meer mensen hier last van?
Ik ben eigenlijk nooit bezig geweest met de RPi als mediaplayer, dit topic was opgezet om de discussie in EL even gescheiden te houden. Ik heb niet genoeg tijd om de de OP te onderhouden, dus als je de OP zou willen onderhouden: ik zie zo gauw niet waar je een topic overdraagt aan een ander of auteurs toevoegt, dus als je even kan aanwijzen waar dat staat 
Anders is het natuurlijk ook een optie om een nieuw topic te maken, zodat de berichten erin ook niet meer outdated zijn.
Anders is het natuurlijk ook een optie om een nieuw topic te maken, zodat de berichten erin ook niet meer outdated zijn.
Dit was zijn reactie n.a.v. mijn DM. Dus als iemand zich geroepen voelt...iChaos schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:46:
Ik ben eigenlijk nooit bezig geweest met de RPi als mediaplayer, dit topic was opgezet om de discussie in EL even gescheiden te houden. Ik heb niet genoeg tijd om de de OP te onderhouden, dus als je de OP zou willen onderhouden: ik zie zo gauw niet waar je een topic overdraagt aan een ander of auteurs toevoegt, dus als je even kan aanwijzen waar dat staat
Ik heb nu zo'n ding bij mijn ouders geinstalleerd. En dat werkt wel mooi zeg! RaspBMC erop, gaat als een malle! Alle menu's werken super soepel, beter dan op mijn atom HTPC. Films en muziek afspelen gaat natuurlijk ook prima, alleen nog geen HD-videomateriaal kunnen testen. Zojuist een usb infraroodreceiver eraan gehangen en de afstandsbediening van de receiver geprogrammeerd.
Ik ben al een tijdje bezig om een 2e raspberry Pi net zo stabiel te krijgen als een andere Raspberry Pi die ik bij me ouders heb draaien.
Het gaat om 256 MB Pi's en de Pi die ik bij me ouders heb draaien draait nog op 0.8.0 Xbian, en zolang dat goed werkt i.c.m. hun NAS verander ik daar niets aan. Werkt perfect. Welke file ze ook afspelen 1080P DTS h.264 alles speelt zonder stotteren. Ze gebruiken daar een 100MBit netwerk en streamen over SMB, en de output resolutie van xbmc is gelockt op 720p.
Nu heb ik een 2e 256MB Pi met de laatste XBian alpha 0.2 (maar ik heb ook 0.8.3 getest) en ik krijg dezelfde film niet zo vloeiend als op de eerste Pi. Echter dit is niet in dezelfde thuis situatie. Dit zou echter beter moeten zijn, want deze Pi draait hier op een 1GBit netwerk (al is de Pi zelf maar 100) het zou dus niet aan de doorvoer snelheid kunnen liggen.
Nu gebruik als test bij me ouders Get the Gringo. Een 1080p H264 12 GB film met een DTS en 5.1 audio spoort. Bij me ouders speelt hij soepel. Ze hebben allebei dezelfde Sandisk Extreme class 10 SD kaartje dus ook dat is gelijk. Naar mijn weten heb ik de Pi van mijn ouders niet standaard overgeclockt.
Echter speelt de film bij me ouders soepel (en ook alle andere meuk die ze er tegen aan gooien). Echter krijg ik diezelfde film op deze Pi niet stabiel. Film is exact hetzelfde, ik heb zelfs die file naar mijn NAS gekopieerd. De film speelt voor een minuut of 4 a 5 en doet dan een haper van een seconde en gaat dan weer verder. Soms zie je zelfs even buffering staan. Ik heb hier nu Xbian Alpha 2 op staan en hem draaien op de medium overclock settings van Xbian. Ik heb 1 van de settings "gpu_mem_256=100" ook al geprobeerd maar ook dat mocht niet baten. Als ik TOP draai tijdens het spelen van de film lijkt het niet echt dat Pi maxed is.
Iemand nog enige tips voor het stabiel krijgen van een flink zware film op een Pi? Over gaan naar NFS is helaas geen optie aangezien waar hij komt te draaien het vanaf een Windows PC moet doen, en een ECHT goeie NFS oplossing voor windows heb ik nog niet echt gevonden.
Het gaat om 256 MB Pi's en de Pi die ik bij me ouders heb draaien draait nog op 0.8.0 Xbian, en zolang dat goed werkt i.c.m. hun NAS verander ik daar niets aan. Werkt perfect. Welke file ze ook afspelen 1080P DTS h.264 alles speelt zonder stotteren. Ze gebruiken daar een 100MBit netwerk en streamen over SMB, en de output resolutie van xbmc is gelockt op 720p.
Nu heb ik een 2e 256MB Pi met de laatste XBian alpha 0.2 (maar ik heb ook 0.8.3 getest) en ik krijg dezelfde film niet zo vloeiend als op de eerste Pi. Echter dit is niet in dezelfde thuis situatie. Dit zou echter beter moeten zijn, want deze Pi draait hier op een 1GBit netwerk (al is de Pi zelf maar 100) het zou dus niet aan de doorvoer snelheid kunnen liggen.
Nu gebruik als test bij me ouders Get the Gringo. Een 1080p H264 12 GB film met een DTS en 5.1 audio spoort. Bij me ouders speelt hij soepel. Ze hebben allebei dezelfde Sandisk Extreme class 10 SD kaartje dus ook dat is gelijk. Naar mijn weten heb ik de Pi van mijn ouders niet standaard overgeclockt.
Echter speelt de film bij me ouders soepel (en ook alle andere meuk die ze er tegen aan gooien). Echter krijg ik diezelfde film op deze Pi niet stabiel. Film is exact hetzelfde, ik heb zelfs die file naar mijn NAS gekopieerd. De film speelt voor een minuut of 4 a 5 en doet dan een haper van een seconde en gaat dan weer verder. Soms zie je zelfs even buffering staan. Ik heb hier nu Xbian Alpha 2 op staan en hem draaien op de medium overclock settings van Xbian. Ik heb 1 van de settings "gpu_mem_256=100" ook al geprobeerd maar ook dat mocht niet baten. Als ik TOP draai tijdens het spelen van de film lijkt het niet echt dat Pi maxed is.
top - 23:53:35 up 19 min, 2 users, load average: 1.57, 1.04, 0.91 Tasks: 70 total, 1 running, 69 sleeping, 0 stopped, 0 zombie %Cpu(s): 58.4 us, 21.8 sy, 0.0 ni, 10.9 id, 0.0 wa, 0.0 hi, 8.9 si, 0.0 st KiB Mem: 151880 total, 122552 used, 29328 free, 1076 buffers KiB Swap: 1023996 total, 0 used, 1023996 free, 27484 cached
Iemand nog enige tips voor het stabiel krijgen van een flink zware film op een Pi? Over gaan naar NFS is helaas geen optie aangezien waar hij komt te draaien het vanaf een Windows PC moet doen, en een ECHT goeie NFS oplossing voor windows heb ik nog niet echt gevonden.
[ Voor 4% gewijzigd door Senaxx op 23-11-2012 23:58 ]
Zojuist een remux van The Dark Knight Rises gekeken op de raspberry, met de allerlaatste openelec. Dit bestand is 36gb, met een gemiddelde bitrate van 22MB/s. In eerste instantie liep het niet geheel soepel, maar na de overclock wat verhoogd te hebben liep het prima! Nooit verwacht dat zo een klein/cheap apparaatje dit soort bestanden kan afspelen.
Gebruik je dezelfde voeding?Senaxx schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:54:
Zit die RPi bij je ouders aan een versterker/TV die DTS kan decoden (waardoor hij het geluid dus kan bitstreamen in plaats van zelf te decoden)?
Doet'ie het wel goed als je de film vanaf een usb-stick afspeelt?
Valt me van je tegen dat je niet gelijk voor een TSOP4838 bent gegaan....mcDavid schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:47:
Ik heb nu zo'n ding bij mijn ouders geinstalleerd. En dat werkt wel mooi zeg! RaspBMC erop, gaat als een malle! Alle menu's werken super soepel, beter dan op mijn atom HTPC. Films en muziek afspelen gaat natuurlijk ook prima, alleen nog geen HD-videomateriaal kunnen testen. Zojuist een usb infraroodreceiver eraan gehangen en de afstandsbediening van de receiver geprogrammeerd.
Die heb ik er ook aan hangen (maar dan bij DX besteld).mcDavid schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:47:
Werkt ook prima met mijn Logitech Harmony, de naam in de software van Logitech is Chinavasion CVSB-983
Heb nu trouwens ook HDMI-CEC werkend.
Dit is veel simpeler, het is gewoon een USB-HID. Geen drivers of configuratie (LIRC) nodig.CurlyMo schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 00:51:
[...]
Valt me van je tegen dat je niet gelijk voor een TSOP4838 bent gegaan....![]()
[ Voor 15% gewijzigd door Compizfox op 24-11-2012 01:23 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Nee niet dezelfde voeding. Die van me ouders zit op de USB van de Samsung TV en deze zit op een USB stroom adapter van 5V/1A. Ze hebben 1 van de eerdere Samsung edge led tv's die niet al te duur was en (ik kan me niet voorstellen dat die DTS kan bitstreamen, maar het kan mogelijk zijn). Ze gebruiken geen aparte versterker, dus gewoon HDMI van RPi direct in de TV. Ook van usb stick heeft hij dezelfde "hapers".mcDavid schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 00:18:
[...]
Gebruik je dezelfde voeding?
Zit die RPi bij je ouders aan een versterker/TV die DTS kan decoden (waardoor hij het geluid dus kan bitstreamen in plaats van zelf te decoden)?
Doet'ie het wel goed als je de film vanaf een usb-stick afspeelt?
Ik heb nu DarkElec eens geprobeerd met een config.txt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| initial_turbo=30 (om eventuele corruptie te voorkomen) disable_overscan=1 gpu_mem_256=100 (meer over voor de CPU gezien uit de XBian Alpha 3 config) hdmi_force_hotplug=1 turbo_force=1 (garantie maakt me niet zoveel uit op een $35 dollar ding) arm_freq=900 core_freq=333 sdram_freq=450 over_voltage=2 |
En de eerste 30 minuten van de film zijn nu haper vrij. Geen buffering issue en gewoon over SMB. Ik zal nog eens wat langer laten spelen.
Wat ik nog niet snap: ikzelf heb een LCD Tv uit 2008 (Samsung LE40A656) en ik verwacht niet dat deze DTS kan bitstreamen, maar als ik het vinkje aanzet bij: Instellingen -> Systeem ->
- Geluidsuitvoer HDMI
- Antal geluidskanalen 2 (gewoon stereo op de TV)
- Versterker ondersteunt Dolbi Digital AC3
- Versterker ondersteunt DTS
En ik heb gewoon geluid bij de films, betekend dit dan dat mijn TV het kan bitstreamen? Of downmixed hij het dan nog steeds?
[ Voor 15% gewijzigd door Senaxx op 24-11-2012 01:36 ]
Kan je dat niet in de tv zelf zien?
Als je op info oid drukt (weet niet hoe het bij samsung zit, maar bij LG is het gewoon de ok knop). Dan krijg je vaak te zien wat hij aangeleverd krijgt. En dus ook of hij DTS krijgt of Dolby Digital (AC3) of PCM.
Als je op info oid drukt (weet niet hoe het bij samsung zit, maar bij LG is het gewoon de ok knop). Dan krijg je vaak te zien wat hij aangeleverd krijgt. En dus ook of hij DTS krijgt of Dolby Digital (AC3) of PCM.
Behalve dat de drivers gewoon ingebakken zitten in (volgens mij) alle distro's en je niet een tweede AB nodig hebt voor je mediacenter. In gebruik hier een Harmony 300i voor al mijn apparaten + mijn kaku (ook via de RPi).Compizfox schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 01:17:
Dit is veel simpeler, het is gewoon een USB-HID. Geen drivers of configuratie (LIRC) nodig.
Maar met zo'n ding heb je toch altijd LIRC + een hoop configuratie nodig?
Zo'n USB-HID IR-receiver is gewoon inpluggen en klaar. Nadeel is dat je niet zelf keybindings kunt aanmaken, maar ik had dat in mijn geval niet nodig.
En het werkt gewoon met mijn Harmony hoor.
Zo'n USB-HID IR-receiver is gewoon inpluggen en klaar. Nadeel is dat je niet zelf keybindings kunt aanmaken, maar ik had dat in mijn geval niet nodig.
En het werkt gewoon met mijn Harmony hoor.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Mocht xbian een backup lijn willen, ik heb hier thuis 100 up liggen, dus evetueel zou ik ook nog wel een mirror willen hosten van de site.
Als er interesse is dan hoor ik het wel
Als er interesse is dan hoor ik het wel
Nou ik heb inmiddels al een beetje lopen pielen met mij PI.
Ik heb eerst even de laatste versies van OpenElec en XBian gewoon uitgeprobeerd en het viel me op dat XBian "out of the box" veel beter werkt dus hier ben ik nu ook mee verder gegaan.
Nu eerst ff verder pielen maar meteen even een vraagje, kan het zijn dat CEC niet werkt over een antieke HDMI?
Ik heb eerst even de laatste versies van OpenElec en XBian gewoon uitgeprobeerd en het viel me op dat XBian "out of the box" veel beter werkt dus hier ben ik nu ook mee verder gegaan.
Nu eerst ff verder pielen maar meteen even een vraagje, kan het zijn dat CEC niet werkt over een antieke HDMI?
XboxLive: Dave 130R
Voor CEC heb een HDMI 1.4 kabel nodig.Earzz schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:29:
Nou ik heb inmiddels al een beetje lopen pielen met mij PI.
Thanks, ik dacht het al maar ik kon het zo snel niet testen omdat de kabel lenen van mijn BR player wat lastig is.
Niet waar, CEC werkt ook op HDMI 1.3 enz.
Ik heb het succesvol getest met een onbekende oude HDMI kabel.
zie ook: Wikipedia: HDMI
Ik heb het succesvol getest met een onbekende oude HDMI kabel.
zie ook: Wikipedia: HDMI
mountainbiker
Nou de hele film uitgekeken zonder ook maar een enkele haper, dus ik was blij. Totdat ik herstart koos in het menu, en vervolgens het kaartje corrupt was..Senaxx schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 01:30:
Ik heb nu DarkElec eens geprobeerd met een config.txt:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 initial_turbo=30 (om eventuele corruptie te voorkomen) disable_overscan=1 gpu_mem_256=100 (meer over voor de CPU gezien uit de XBian Alpha 3 config) hdmi_force_hotplug=1 turbo_force=1 (garantie maakt me niet zoveel uit op een $35 dollar ding) arm_freq=900 core_freq=333 sdram_freq=450 over_voltage=2
En de eerste 30 minuten van de film zijn nu haper vrij. Geen buffering issue en gewoon over SMB. Ik zal nog eens wat langer laten spelen.
force_turbo kan je sd-card inderdaad corrumperen.Senaxx schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:46:
[...]
Nou de hele film uitgekeken zonder ook maar een enkele haper, dus ik was blij. Totdat ik herstart koos in het menu, en vervolgens het kaartje corrupt was..
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
force_turbo heeft op XBian >= 1.0 geen enkele zin en zal dan ook automatisch verwijderd worden als je xbian-config voor je overclock instellingen gebruikt. XBian >= 1.0 draait op de performance kernel governor waardoor die standaard op volle snelheid clocked (zonder dat je je garantie verliest).Senaxx schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:46:
[...]
Nou de hele film uitgekeken zonder ook maar een enkele haper, dus ik was blij. Totdat ik herstart koos in het menu, en vervolgens het kaartje corrupt was..
Ik had hem in dit geval niet draaien op Xbian, maar op DarkElec als test. Daar speelde de film toen wel soepel. (heb hem helemaal kunnen kijken) Maar met de zelfde overclock settings in de Xbian alpha 2 config haperde de film weer om de 4 a 5 minuten.CurlyMo schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:54:
[...]
force_turbo heeft op XBian >= 1.0 geen enkele zin en zal dan ook automatisch verwijderd worden als je xbian-config voor je overclock instellingen gebruikt. XBian >= 1.0 draait op de performance kernel governor waardoor die standaard op volle snelheid clocked (zonder dat je je garantie verliest).
hmm, kan goed liggen aan de XBMC versie. Zou je nog eens hetzelfde willen testen in Alpha 3 als die uit is?
Heb je enig idee wanneer de Alpha 3 gaat uitkomen?
Na wat gespeeld te hebben met rasbian, xbian er maar eens opgezet. Nu werken twee dingen alleen niet
Wat is de root login van xbian?
en airplay krijg ik niet aan de praat. ipad ziet hem wel kan hem ook selecteren xbian probeert dan heel kort muziek af te spelen (ipv youtube filmpje) en dan is de verbinding weg.
Oh en in systeem informatie zegt ie dat er maae 120mb is (ik heb de 512mb versie)
en airplay krijg ik niet aan de praat. ipad ziet hem wel kan hem ook selecteren xbian probeert dan heel kort muziek af te spelen (ipv youtube filmpje) en dan is de verbinding weg.
Oh en in systeem informatie zegt ie dat er maae 120mb is (ik heb de 512mb versie)
[ Voor 11% gewijzigd door haakjesluiten op 24-11-2012 14:33 ]
Check je config.txt wat de memory_gpu is. Zou kunnen dat die veel naar de gpu stuurt.Crazyanz schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 14:32:
Na wat gespeeld te hebben met rasbian, xbian er maar eens opgezet. Nu werken twee dingen alleen niet
Login is xbian/raspberry
Gebruik sudo voor root-zaken.
gpu_mem_512=384
blijft er inderdaad maar 128mb over voor systeem
Enig idee waar Airplay manco aan kan liggen want ik lees dat het prima zou moeten werken.
blijft er inderdaad maar 128mb over voor systeem
Enig idee waar Airplay manco aan kan liggen want ik lees dat het prima zou moeten werken.
[ Voor 106% gewijzigd door haakjesluiten op 24-11-2012 14:54 ]
Ja, dat zou prima moeten werken.
Ik hoop dat maandag gaat lukken, we zijn nu bezig met alle apt repo mirrors. Dan grondig testen en laatste bugfixes.Coenen schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 14:31:
Heb je enig idee wanneer de Alpha 3 gaat uitkomen?
Nice, heb ik Maandag weer wat leuks te doen.
Pin ons er niet op vast
Prima hoorCurlyMo schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 14:26:
hmm, kan goed liggen aan de XBMC versie. Zou je nog eens hetzelfde willen testen in Alpha 3 als die uit is?
Airplay... geen idee, ik heb zelf ook dat't op en af werkt.Crazyanz schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 14:47:
itunes en spoify wekrt airplay prima, probleem is dat ie alles wat binnenkont als muziek probeert af te spelen...
Verwijderd
Beste mensen,
Heb zelf sinds kort een Raspberry Pi gekocht en de laatste image van Openelec geinstalleerd. Heb gemerkt dat deze zeer stabiel en lekker vlot door de menu's gaat qua scrollen. Wat mij echter niet lukt is de plugins te installeren (zoals gewoonlijk gewend via Settings en dan Add-ons toevoegen).
Als ik klik op XBMC.org add-ons downloaden krijg ik een leeg mapje en kan ik dus niks installeren. Ook andere zipjes van 1channel en icefilms krijg ik niet geinstalleerd.Hij geeft dan een foutmelding, plugin voldoent niet aan afhankelijkheden.
Weten jullie wat ik fout doe?
Groeten
Heb zelf sinds kort een Raspberry Pi gekocht en de laatste image van Openelec geinstalleerd. Heb gemerkt dat deze zeer stabiel en lekker vlot door de menu's gaat qua scrollen. Wat mij echter niet lukt is de plugins te installeren (zoals gewoonlijk gewend via Settings en dan Add-ons toevoegen).
Als ik klik op XBMC.org add-ons downloaden krijg ik een leeg mapje en kan ik dus niks installeren. Ook andere zipjes van 1channel en icefilms krijg ik niet geinstalleerd.Hij geeft dan een foutmelding, plugin voldoent niet aan afhankelijkheden.
Weten jullie wat ik fout doe?
Groeten
Verwijderd
Ik heb sinds enkele maanden een Pi met hierop RaspBMC. Tot ongeveer een maand geleden kon ik altijd met de afstandsbediening van de TV het menu in XBMC bedienen maar sindsdien is er een update overheen gegaan en nu werkt dit niet meer. Hij geeft wel aan dat hij de TV herkend, en ik heb de optie om keystrokes via de remote door te geven in system settings onder XBMC aan staan. Tevens staat easylink en Easylink Remote aan op de TV. Maar vooralsnog gebeurt er niks.
Het lijkt wel alsof er een bepaalde driver of functionaliteit niet meer meegepacked is?
Iemand tips?
Het lijkt wel alsof er een bepaalde driver of functionaliteit niet meer meegepacked is?
Iemand tips?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2012 18:10 ]
Ik las hier op het forum dat je voor xbmc voor raspberry pi een licentie nodig hebt om dvd bestanden af te spelen. Is dit nog steeds het geval, als ik OpenElec een dvd probeer af te spelen hoor ik wel geluid, maar krijg ik geen beeld. Ik snap het niet, op mijn zotac zbox staat ook OpenElec en daar heb ik geen licentie voor het afspelen voor dvd's nodig. Nog iets: is dat probleem met dvd menu's al opgelost,
Ik heb em maar even besteld. Dat CEC is briljant maar nog niet erg betrouwbaar.Compizfox schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 01:17:
[...]
Die heb ik er ook aan hangen (maar dan bij DX besteld).
Werkt ook prima met mijn Logitech Harmony, de naam in de software van Logitech is Chinavasion CVSB-983
Heb nu trouwens ook HDMI-CEC werkend.
[...]
Dit is veel simpeler, het is gewoon een USB-HID. Geen drivers of configuratie (LIRC) nodig.
@ Griffen: Heb zelfde probleem met bijna elke Xbian release. sudo apt-get update, sudo apt-get upgrade lost het tot nu toe altijd op.
http://thedigitallifestyl...-you-on-the-raspberry-pi/aegieles schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:43:
Ik las hier op het forum dat je voor xbmc voor raspberry pi een licentie nodig hebt om dvd bestanden af te spelen. Is dit nog steeds het geval, als ik OpenElec een dvd probeer af te spelen hoor ik wel geluid, maar krijg ik geen beeld. Ik snap het niet, op mijn zotac zbox staat ook OpenElec en daar heb ik geen licentie voor het afspelen voor dvd's nodig. Nog iets: is dat probleem met dvd menu's al opgelost,
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Bij bijvoorbeeld de zotac, of XBMC op Windows o.i.d. is de licentie al afgekocht en ingebakken in de kernel. Bij de pi is die optie wel ingebakken in de kernel, maar vanwege licentiekosten niet actief en is dus een activator (license-key) nodig.aegieles schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:43:
Zodoende.
Er buggen nog wat dingen uit, zoals UCP z'n redirecting, maar:
http://xbian.org/forum/

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 24-11-2012 22:38 ]
Verwijderd
Helaas, bij mij werkt het nietkingwok schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 21:45:
@ Griffen: Heb zelfde probleem met bijna elke Xbian release. sudo apt-get update, sudo apt-get upgrade lost het tot nu toe altijd op.
APPLAUS. Ddos mensen eindelijk gestopt?Firesphere schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:07:
[...]
Bij bijvoorbeeld de zotac, of XBMC op Windows o.i.d. is de licentie al afgekocht en ingebakken in de kernel. Bij de pi is die optie wel ingebakken in de kernel, maar vanwege licentiekosten niet actief en is dus een activator (license-key) nodig.
Zodoende.
Er buggen nog wat dingen uit, zoals UCP z'n redirecting, maar:
http://xbian.org/forum/
Nope, nieuwe hardware

Update:
Wordpress werkt niet graag met een nginx systeem. Ik ga een nieuwe website schrijven. Als de hosting down is, DM me dan ff, kan ik de boel herstarten
[ Voor 30% gewijzigd door Firesphere op 25-11-2012 02:34 ]
Iemand OpenELEC r12577 al geprobeerd? En dan met name de "boot from RAM" feature?
Edit:
Nou, het opstarten is even snel als r12350.
Verder wel zeer soepel allemaal. Medium overclock.
Deze versie maakt gebruik van XBMC-BETA1.
Edit:
Nou, het opstarten is even snel als r12350.
Verder wel zeer soepel allemaal. Medium overclock.
Deze versie maakt gebruik van XBMC-BETA1.
[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 25-11-2012 11:52 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Fucking DDoS kabouter.Firesphere schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 23:39:
[...]
Nope, nieuwe hardware
Update:
Wordpress werkt niet graag met een nginx systeem. Ik ga een nieuwe website schrijven. Als de hosting down is, DM me dan ff, kan ik de boel herstarten
Distributed, dus meervoud kabouters.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik blijf maar het probleem hebben met de opbouw van de library.
Films zijn keurig opgebouwd maar op mijn series gaat mijn PI hangen.
Library is opgebouwd door sickbeard en op mijn andere xbmc machine is dit geen probleem.
Ik heb ook al de library hiervan proberen te importeren maar dan heb ik hetzelfde probleem.
Ik heb overigens XBian A2.
Library is opgebouwd door sickbeard en op mijn andere xbmc machine is dit geen probleem.
Ik heb ook al de library hiervan proberen te importeren maar dan heb ik hetzelfde probleem.
Ik had exact hetzelfde probleem met een raspbmc build. Van alles geprobeerd, maar niks hielp (overclocken, betere powersupply, etc). Toen OpenElec erop gezet en daar geen problemen meeEarzz schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:39:
Ik blijf maar het probleem hebben met de opbouw van de library.
Mmm, ik heb OpenElec er ook maar heel even op gehad op even te proberen maar die werkte niet zo soepel als XBian.
Denk dat ik heel even de Alpha 3 afwacht en anders toch maar weer OpenElec erop.
In ieder geval bedankt voor de info, ben gelukkig niet de enige met dit probleem.
Denk dat ik heel even de Alpha 3 afwacht en anders toch maar weer OpenElec erop.
In ieder geval bedankt voor de info, ben gelukkig niet de enige met dit probleem.
OpenELEC r12350 en r12577.
Kan het zijn dat Airplay nu stuk is? Ik kan mij herinneren dat ik dit toch wel werkend heb gehad...
Kan dit iets te maken hebben met ipv6?
Edit:
Onderstaande fixt de Airplay audio. Helaas werkt video niet...
(source)
Edit:
Het klopt overigens dat "boot from ram" het opstarten niet sneller maakt; de gegevens moeten eerst in ram worden geladen dus het kan zelfs iets langzamer worden qua boottijd.
Het is als ik het goed begrepen heb juist sneller in het gebruik omdat er vanuit ram wordt geladen i.p.v. van de sd kaart.
Kan het zijn dat Airplay nu stuk is? Ik kan mij herinneren dat ik dit toch wel werkend heb gehad...
Kan dit iets te maken hebben met ipv6?
Edit:
Onderstaande fixt de Airplay audio. Helaas werkt video niet...
(source)
code:
1
2
3
| mkdir -p /storage/.config/avahi/ cp /etc/avahi/avahi-daemon.conf /storage/.config/avahi/avahi-daemon.conf sed -i 's/use-ipv6=no/use-ipv6=yes/g' /storage/.config/avahi/avahi-daemon.conf |
Edit:
Het klopt overigens dat "boot from ram" het opstarten niet sneller maakt; de gegevens moeten eerst in ram worden geladen dus het kan zelfs iets langzamer worden qua boottijd.
Het is als ik het goed begrepen heb juist sneller in het gebruik omdat er vanuit ram wordt geladen i.p.v. van de sd kaart.
[ Voor 88% gewijzigd door technorabilia op 25-11-2012 22:26 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Hoe krijg ik het context-menu werkend met mijn Philips remote? Moet ik zelf een keymap aanpassen of zit het standaard verstopt onder een knop die ik maar niet kan vinden.
de betaler vervuilt
Is dat niet de menu knop ingedrukt houden?GA!S schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:20:
Hoe krijg ik het context-menu werkend met mijn Philips remote? Moet ik zelf een keymap aanpassen of zit het standaard verstopt onder een knop die ik maar niet kan vinden.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik denk dat je het zelf aan moet passen, op pagina 72 kan je daar meer info over vinden.
Inmiddels OpenElec draaiend en die is nog niet vastgelopen met de library opbouw.
Als tie dat klaar heeft ga ik ff uitzoeken hoe ik de licenses toe kan voegen en de performance op te schroeven want OpenElec is wel een flink stuk trager in gebruik dan XBian.
Inmiddels OpenElec draaiend en die is nog niet vastgelopen met de library opbouw.
Als tie dat klaar heeft ga ik ff uitzoeken hoe ik de licenses toe kan voegen en de performance op te schroeven want OpenElec is wel een flink stuk trager in gebruik dan XBian.
Hmm, Xbian is nog sneller? Ik vind OpenElec eigenlijk wel prima. Enige punt waar ik 1 sec moet wachten is als ik op Movies of TV Shows klik. Verder draait het hier onwijs soepelEarzz schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:30:
Ik denk dat je het zelf aan moet passen, op pagina 72 kan je daar meer info over vinden.
Binnenkort maar eens Xbian testen dan
Is er ook nog een verschil hoe Xbian/Raspbmc/OpenElec draait in combinatie met een NAS/Externe HDD? Zit daar ook nog een verschil in?
Misschien een beetje noobvraag, maar het zou natuurlijk kunnen dat de ene NAS beter communiceert met RBPi dan de ander.
Misschien een beetje noobvraag, maar het zou natuurlijk kunnen dat de ene NAS beter communiceert met RBPi dan de ander.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Het is Maandag.
Nog een betere vraag, wat gaan de veranderingen zijn?
Is er trouwens nog ergens een mirror van XBian 0.8.3?
0.8.3 staat op alle mirrors nog, even versienummer veranderen zou genoeg moeten zijn.Earzz schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:34:
Nog een betere vraag, wat gaan de veranderingen zijn?
Volgens de twitter van @KoenKK
#XBian 1.0 alpha 3 is done! Release = ASAP (and if you search a little bit you can also find the changelog on our wiki ^^) @XBianOnPi
Bugfixes
Issue #63: [xbian-config] No reboot after network change
Issue #70: XBMC couldn't access the USB attached drive
Issue #72: Black terminal when exiting XBMC
Issue #93: [xbian-config] Static network configuration doesn't work
Issue #101: [xbian-config] Incorrect flag names in videoflags module
Issue #106: Library update hangs the raspberry pi halfway over SMB share (fixed by issue #74)
Improvements
Issue #38: Start xbian-config when exiting XBMC
Issue #74 and #75: Upgraded to XBMC v12 - Frodo Beta 1
Issue #88: Advancedsettings.xml is now XBMC v12 - Frodo proof
Issue #92: MythTV PVR add-on
Issue #66: XBian apt repository
Issue #76: LIRC srm7500libusb support
Issue #91: ASS subtitle support
Issue #93 and #58: [xbian-config] Network settings fully functional
Issue #84: Improved memory split
Issue #98: Libcec 2.0.4: Changelog here
Issue #96: Kernel 3.6.7
XBian-config additions
Issue #57 and #34: Removed dependency of LUA
Issue #93 and #58: Fixed network settings
Issue #73: New section for managing installed services
Issue #61: Fixed button labels for Root enabled SSH ()
Issue #66 and #62: Add/remove packages + updates through apt repository
[ Voor 76% gewijzigd door Senaxx op 26-11-2012 09:48 ]
We gaan het eens effe op een SD laden
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Thanks voor de changelog, nu had ik ook last van issue 106 maar dit was over NFS nu maar hopen dat het daarvoor ook is opgelost.
Ik weet nog niet of ik naar 0.3 ga, ik hoor namelijk dat de plexbmc plugin niet meer werkt met de beta 1 van frodo en dat is eigenlijk het enige wat ik gebruik. Het werkt op moment echt perfect voor mij althans dan
wat is eigenlijk het grote voordeel van dat plex dan?? heb er ooit een x half naar gekeken..WeAreLegion schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:07:
Ik weet nog niet of ik naar 0.3 ga, ik hoor namelijk dat de plexbmc plugin niet meer werkt met de beta 1 van frodo en dat is eigenlijk het enige wat ik gebruik. Het werkt op moment echt perfect voor mij althans dan
Heeft iemand wel eens OpenELEC vergeleken met XBian? Heb XBian in het verleden eens geprobeerd, maar die was wel wat minder vloeiend en had meer moeite met HD materiaal afspelen (vanaf een slechte SMB verbinding, ik geef toe...).
OpenElec vs Xbian is qua xbmc eigenlijk wel vergelijkbaar..
vind mijn huidige open elec veeel te hoge cpu in idle hebben (85% gemiddeld)
zodra alpha 3 gereleased is, ga ik die proberen
vind mijn huidige open elec veeel te hoge cpu in idle hebben (85% gemiddeld)
zodra alpha 3 gereleased is, ga ik die proberen
Ik ga een dezer dagen XBian alpha 3 proberen. Ik heb tot nu toe eigenlijk altijd openelec gebruikt (en een paar dagen raspbmc, maar die sloeg vaak vast).
Dus ik ben benieuwd. Want het hele live tv werkt nog niet heel erg lekker in openelec. Vaak krijg ik geen beeld, dan moet ik een aantal keer stoppen en weer opnieuw de stream starten, dan krijg ik weer beeld.
Nog een vraagje aan de XBian mensen, er zit standaard tvheadend in?
Dus ik ben benieuwd. Want het hele live tv werkt nog niet heel erg lekker in openelec. Vaak krijg ik geen beeld, dan moet ik een aantal keer stoppen en weer opnieuw de stream starten, dan krijg ik weer beeld.
Nog een vraagje aan de XBian mensen, er zit standaard tvheadend in?
Werkt Airplay audio en video op de laatste XBian?
👉🏻 Blog 👈🏻
tvheadend zit er volgens mij niet in, maar zou wel ondersteund moeten zijn met kernel 3.2.
Airplay is onderdeel van XBMC zelf, de nieuwe beta beweert een verbeterde airplay. Het werkte al vanaf de laatste alpha, maar nog een beetje shaky, heb het zelf nog niet getest.
Airplay is onderdeel van XBMC zelf, de nieuwe beta beweert een verbeterde airplay. Het werkte al vanaf de laatste alpha, maar nog een beetje shaky, heb het zelf nog niet getest.
Ok, thanks. Bij mij werkt Airplay niet op de laatste paar OpenELEC releases.
👉🏻 Blog 👈🏻
Heeft iemand al een poging gedaan via apt te updaten naar alpha3?
Een keer of 100 geloof ikgarp schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:04:
Heeft iemand al een poging gedaan via apt te updaten naar alpha3?
Iemand die me dat wil uitleggen?Rev! schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:45:
[...]
Mag ik weten hoe je die plugin toevoegd? Als ik een repository probeer toe te voegen zegt hij dat de source niet goed is http://www.rieter.net/pages/XOT:Download#XBMC_Repository. En ik heb hier verder ook geen linux systeem dus ik kan die zip niet rechtstreeks op de SD kaart zetten. Het is mij allemaal erg onduidelijk.
Euh, ik had mijn vraag smarter moeten stellen :-)
Is het ook gelukt?
Het gaat bij mij in ieder geval prima, dus ik zou niet inzien waarom niet.garp schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:09:
[...]
Euh, ik had mijn vraag smarter moeten stellen :-)
Is het ook gelukt?
Dat was trouwens ook de originele insteek van mijn antwoord hoor
[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 26-11-2012 12:15 ]
Voor mij heeft het voordeel dat mijn shows enzo bij mijn ouders op een 100mbit verbinding staan, en op d ie server staat plex, die stuurt het dan gewoon netjes naar mijn rasp, hoef niet te transcode maar dat kan plex op de remote server bijvoorbeeld ook en die is stuk sterker dan de Pi zelfRoRoo schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:11:
[...]
wat is eigenlijk het grote voordeel van dat plex dan?? heb er ooit een x half naar gekeken..
Oh en nog even terugkomend op je idle cpu gebruik als de mijna met xbian A2 op start scherm staat is het iets van 16% in gebruik.
[ Voor 11% gewijzigd door WeAreLegion op 26-11-2012 12:17 ]
Airplay video lijkt niet te werken vanaf iOS 6 device.kraades schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:27:
Ok, thanks. Bij mij werkt Airplay niet op de laatste paar OpenELEC releases.
(source)
👉🏻 Blog 👈🏻
Ooow ok, duidelijk, het scheelt als je een remote opslag hebt dus. Foto's op de nas van mijn schoonouders benader ik via een IPSEC connectie (Site 2 Site). Werkt prima op mijn 8mbit verbindingWeAreLegion schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:15:
Voor mij heeft het voordeel dat mijn shows enzo bij mijn ouders op een 100mbit verbinding staan, en op die server staat plex, die stuurt het dan gewoon netjes naar mijn rasp, hoef niet te transcode maar dat kan plex op de remote server bijvoorbeeld ook en die is stuk sterker dan de Pi zelf
Oh en nog even terugkomend op je idle cpu gebruik als de mijna met xbian A2 op start scherm staat is het iets van 16% in gebruik.
Ik ga hopelijk vanavond even knutselen met de A3
Ja streamen remote werkt niet goed met geen 1 systeem (SMB werkt niet goed over internet) NFS wel beter maar tis geen linux systeem. Plex Media Server is echt super, op vakantie in kroatie kon ik gewoon me series kijken enzo werkt topRoRoo schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:59:
[...]
Ooow ok, duidelijk, het scheelt als je een remote opslag hebt dus. Foto's op de nas van mijn schoonouders benader ik via een IPSEC connectie (Site 2 Site). Werkt prima op mijn 8mbit verbinding
Ik ga hopelijk vanavond even knutselen met de A3
maar zie net dat de maker van plexbmc bezig is met updates dus zou moeten wreken op nieuwe beta
Hmmm zit effe op die site te kijken... Is op zich wel leuk om andersom mijn media te kunnen aanbieden aan mijn schoonouders....WeAreLegion schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:09:
Ja streamen remote werkt niet goed met geen 1 systeem (SMB werkt niet goed over internet) NFS wel beter maar tis geen linux systeem. Plex Media Server is echt super, op vakantie in kroatie kon ik gewoon me series kijken enzo werkt top
Dank, ik heb denk ik nog een projectje gevonden... Niet namens mijn vrouw denk ik overigen
Kan je dan van Alpha 2 update naar Alpha 3?Firesphere schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:11:
[...]
Het gaat bij mij in ieder geval prima, dus ik zou niet inzien waarom niet.
Dat was trouwens ook de originele insteek van mijn antwoord hoor"ja, dat werkt"
sudo apt-get update sudo apt-get upgrade
ReTechNL schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:31:
[...]
Kan je dan van Alpha 2 update naar Alpha 3?
sudo apt-get update sudo apt-get upgrade
Als je de repo's hebt. Geen idee of curly de deb die die dingen instelt al online heeft gezet.
Ik ben hem nog niet tegen gekomen. Maar ik download vanaaf als de image online staat wel een verse.Firesphere schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:33:
[...]
Heulemaal goed
Als je de repo's hebt. Geen idee of curly de deb die die dingen instelt al online heeft gezet.
Vanavond wordt alles duidelijk. Nog even geduld dus
Vanavond pas?? dan maak ik nu wel vast een A2 SD-tje klaar voor wanneer ik thuis benCurlyMo schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:36:
Vanavond wordt alles duidelijk. Nog even geduld dus
kan ik gelijk de updater testen
Krijgt die apt server meteen een ddos op zijn kop van alle gebruikers / tweakers die masaal gaan updaten
Daarom hebben we 6 mirrors geregeld die los staan van de download mirrors
Hou't een beetje rustig vanavond wil je?Senaxx schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:26:
Krijgt die apt server meteen een ddos op zijn kop van alle gebruikers / tweakers die masaal gaan updaten
Ik heb al een week van weinig slaap achter de rug

Geen probleem dus.CurlyMo schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:27:
Daarom hebben we 6 mirrors geregeld die los staan van de download mirrors
Ach.. gewoon doorslapen.. Down is down toch?Firesphere schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:35:
Hou't een beetje rustig vanavond wil je?
Ik heb al een week van weinig slaap achter de rug![]()
No pun intended btw
Het lukt me niet om met recente builds van Raspbmc en OpenELEC LiveTV te streamen via HTSP vanaf een een TVHeadend-backend.
Observaties:
- Ik zie de zenderlijst, EPG en logo's. Dat gaat dus goed.
- Het kiezen van een zender resulteert 9 van 10 keer in geen beeld. Ik zie dan rechtsboven staan dat de stream pauzeert en de poort op de switch knippert een paar seconden waarna alles stopt.
- In het info scherm zie ik ook dat de decoding en/of streaming gestopt is (waarom is niet duidelijk)
- In het zeldzame geval dat een 1080i-stream het wel doet is de beeldverhouding 4:3 (dus samengeperst).
- Het afspelen van (HD) MKVs over het netwerk werkt. Er is dus geen bandbreedte probleem.
- Ik heb een MPEG2-licentie. Die werkt, want ik kan DVD ISO-bestanden over het netwerk afspelen.
- Een enkele keer krijg ik beeld van een SD-zender. De weergave van beeld en geluid is dan goed.
- In zowel Raspbmc als OpenELEC heb ik hetzelfde gedrag.
- Er is niets mis is met mijn TVHeadend want LiveTV bekijken vanaf een OpenELEC 2.0 client op een ION HTPC werkt 100%.
Iemand een idee waaraan het kan liggen? Heeft iemand een soortgelijke configuratie?
Observaties:
- Ik zie de zenderlijst, EPG en logo's. Dat gaat dus goed.
- Het kiezen van een zender resulteert 9 van 10 keer in geen beeld. Ik zie dan rechtsboven staan dat de stream pauzeert en de poort op de switch knippert een paar seconden waarna alles stopt.
- In het info scherm zie ik ook dat de decoding en/of streaming gestopt is (waarom is niet duidelijk)
- In het zeldzame geval dat een 1080i-stream het wel doet is de beeldverhouding 4:3 (dus samengeperst).
- Het afspelen van (HD) MKVs over het netwerk werkt. Er is dus geen bandbreedte probleem.
- Ik heb een MPEG2-licentie. Die werkt, want ik kan DVD ISO-bestanden over het netwerk afspelen.
- Een enkele keer krijg ik beeld van een SD-zender. De weergave van beeld en geluid is dan goed.
- In zowel Raspbmc als OpenELEC heb ik hetzelfde gedrag.
- Er is niets mis is met mijn TVHeadend want LiveTV bekijken vanaf een OpenELEC 2.0 client op een ION HTPC werkt 100%.
Iemand een idee waaraan het kan liggen? Heeft iemand een soortgelijke configuratie?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Ik heb soortgelijke problemen, maar dan zit de dvb-t stick rechtstreeks op de usb-hub van de pi.
Dat als ik een stream start gaat hij vaak start/pauze/start/pauze en dan flitst het beeld ervoor. Maar heel vaak blijft het beeld dan ook zwart en als je dan op stop drukt dan zie je wel een flitsje van de stream. Dus ik vermoed dat er iets in de ftont end mis gaat met de stream.
Een dezer dagen XBian testen, kijken hoe dat gaat.
Dat als ik een stream start gaat hij vaak start/pauze/start/pauze en dan flitst het beeld ervoor. Maar heel vaak blijft het beeld dan ook zwart en als je dan op stop drukt dan zie je wel een flitsje van de stream. Dus ik vermoed dat er iets in de ftont end mis gaat met de stream.
Een dezer dagen XBian testen, kijken hoe dat gaat.
Heeft iemand hier toevallig verstand hoe je een de knopen van een remote aan moet passen, ik heb er 1 gekocht van ebay en die werkt prima verder, maar mis sommige knoppen zou wel handig zijn als ik die kon toevoegen, weet nou niet of ik dat geowon via remote.xml kan doen in de .xbmc map of dat ik dat echt via lirc moet doen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.