PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Is mij ook niet gelukt via "mijnXMS" 3 x email gestuurd, zonder uiteraard daar een reactie op te krijgen. Helpdesk meerdere keren gebeld met iedere keer de mededeling dat ze "het gaan uitzoeken en terugbellen" niet dus. Waarschijnlijk is de enige manier d.m.v. een dwangbevel dit af te dwingen? Ik ga maar 15 Euros laten storneren zodra de factuur weer geind isspeedyjules07 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:20:
Hoe heeft men hier uiteindelijk HBO op kunnen zeggen? Op de site lukt het me niet, aangezien er wordt aangegeven dat er een lopende aanvraag is (wat naar HBO verwijst, ondanks dat ik dit nu gewoon heb).
Ik heb wel een e-mail gestuurd naar XMS, maar ik krijg geen antwoord.

Ik heb het gewoon begin januari via mijnxms kunnen opzeggen en ook direct een bevestigingsemail gehad.speedyjules07 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:20:
Hoe heeft men hier uiteindelijk HBO op kunnen zeggen? Op de site lukt het me niet, aangezien er wordt aangegeven dat er een lopende aanvraag is (wat naar HBO verwijst, ondanks dat ik dit nu gewoon heb).
Gaat als het goed is op 2 februari definitief uit.
HBO staat helaas wel op de faktuur voor februari, dus ik zal wel weer in de digitale pen moeten klimmen om dat geld terug te krijgen. Jammer dat het allemaal zo moeilijk gaat, ik ga nu echt niks meer proberen. Kost te veel tijd en gezeur.
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Ik heb op 5 januari HBO via mijn.xmsweb.nl kunnen opzeggen. Zojuist rekening ontvangen:speedyjules07 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:20:
- december in rekening gebracht met korting voor hetzelfde bedrag.
- januari in rekening gebracht met korting voor hetzelfde bedrag.
- februari in rekening gebracht met korting over 5 dagen (??).
- aparte kortingsregel over de overige 23 dagen van februari.
Hoe ingewikkeld kun je het maken....
Verwijderd
Bij mijn dochter ook nog steeds geen signaal vanaf 20 december na een probleem met de verhuizing....Krishly schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:18:
Ondertussen na een administratieve fout van xms zijn mijn diensten nog steeds niet geactiveerd nadat deze op 24 december zijn opgezegd door xms. Om moedeloos van te worden.
Enig lichtpuntje bij mij zelf: XMS is er administratief in geslaagd de betaling voor de 2e telefoonlijn die ik al maanden wil opzeggen te stoppen. Nu nog terugstorting van het onterecht betaalde bedrag. Zou ook fijn zijn.
Oh ja.... Technisch zijn ze nog niet in staat de tweede lijn eraf te krijgen.

Nu ik heb dus op 2 januari opgezegd en krijg de korting t/m 6 februari doorgerekend. Maar verder de hele maand februari dus wel gerekend. Even goed het uitzetten in de gaten houden...Moraxv schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:15:
[...]
Ik heb op 5 januari HBO via mijn.xmsweb.nl kunnen opzeggen. Zojuist rekening ontvangen:
- december in rekening gebracht met korting voor hetzelfde bedrag.
- januari in rekening gebracht met korting voor hetzelfde bedrag.
- februari in rekening gebracht met korting over 5 dagen (??).
- aparte kortingsregel over de overige 23 dagen van februari.
Hoe ingewikkeld kun je het maken....
Verwijderd
Bij Facturen XMS staat dezelfde factuur zowel in 2012 als 2013, terwijl het toch echt 2013 betreft.
Laatste 5 facturen geen enkele juist geweest..................
Zo maar weer een mail sturen
GerkeP
Dan heb je zowel schriftelijk en digitaal op kunnen zeggen, daar zakt je broek toch echt vanaf.
Zou dit de oorzaak zijn?Krishly schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:18:
Ondertussen na een administratieve fout van xms zijn mijn diensten nog steeds niet geactiveerd nadat deze op 24 december zijn opgezegd door xms. Om moedeloos van te worden.
http://www.trosradar.nl/u...2013/kpn-glasvezel-1/?p=1
GerkeP
Heb overigens nog wel ff op de facebook pagina van Radar gepost of ze ook gaan kijken naar de grote marktmacht van KPN en dat glasvezel tegenwoordig verder gaat dan "KPN Glasvezel"
Nog even iets anders: Een kennis van me uit Almere Buiten (Regenboog, wgdo, 1339) belt me net dat daar internet eruit ligt..... Meer mensen hier last van?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
HSmade, bedankt voor de terugkoppeling.Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:16:
[...]
Typisch, zit ik zeker weer in een uitzondering ;o)
Ik vraag om option-212, maar krijg m niet terug ;o(
option option_6rd code 212 = { integer 8, integer 8, integer 16, integer 16, integer 16, integer 16, integer 16, integer 16, integer 16, integer 16, array of ip-address };
request option_6rd <knip>
188.142.102.1.67 > 188.142.102.xx.xx: [udp sum ok] BOOTP/DHCP, Reply, length 317, xid 0xd8511370, Flags [none] (0x0000)
Your-IP 188.142.xx.xx
Client-Ethernet-Address 00:24:1d:1c:56:xx
Vendor-rfc1048 Extensions
Magic Cookie 0x63825363
DHCP-Message Option 53, length 1: ACK
Subnet-Mask Option 1, length 4: 255.255.254.0
Default-Gateway Option 3, length 4: 188.142.102.1
BR Option 28, length 4: 188.142.103.255
Server-ID Option 54, length 4: 188.142.102.1
Domain-Name-Server Option 6, length 8: 188.142.0.6,188.142.0.22
Domain-Name Option 15, length 19: "static.lijbrandt.nl"
Lease-Time Option 51, length 4: 3600
RN Option 58, length 4: 1800
RB Option 59, length 4: 3150
END Option 255, length 0
Probeer het nu nog eens......
Je zat in de static IP-pool, en heb een typo eruit gehaald.
O.
HBO €15,25/mnd
2012-12-21 t/m 2012-12-31 | € 5,41 | € -5,41 | € 0,00 |
2013-01-01 t/m 2013-01-31 | € 15,25 | € -15,25 | € 0,00 |
2013-02-01 t/m 2013-02-20 | € -10,89 | € -10,89 | € 0,00 |
2013-02-01 t/m 2013-02-28 | € 15,25 | € 15,25 | € 0,00 |
Geloof dat het uiteindelijk € 4.36 teveel is, dus dat maar eens terugvragen.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Noodgedwongen nu de smtp1.ispfabriek.nl maar ingesteld als smtp relay, want vanaf de 2 komt nu niets meer aan
GerkeP
Alles word toch netjes gecrediteerd of zie ik het verkeerd?Nakebod schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:45:
Goh, wat een duidelijkheid weer die facturen.
HBO €15,25/mnd
2012-12-21 t/m 2012-12-31 € 5,41 € -5,41 € 0,00 2013-01-01 t/m 2013-01-31 € 15,25 € -15,25 € 0,00 2013-02-01 t/m 2013-02-20 € -10,89 € -10,89 € 0,00 2013-02-01 t/m 2013-02-28 € 15,25 € 15,25 € 0,00
Geloof dat het uiteindelijk € 4.36 teveel is, dus dat maar eens terugvragen.

Ik heb al twee keer opgezegd via mijn XMS,god en iedereen een mail gestuurd,maar je ziet wat het helpt.
Dit is dus precies de reden dat ik ooit bij UPC weg ben gegaan.
Ik ga de factuur maar weer storneren en het juiste bedrag opnieuw overmaken.
Iemand een tip over hoe ik dat wel werkend krijg?
too weird to live too rare to die
Verwijderd
W00t, ik krijg antwoord op 212Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:01:
[...]
HSmade, bedankt voor de terugkoppeling.
Probeer het nu nog eens......
Je zat in de static IP-pool, en heb een typo eruit gehaald.![]()
O.
Indertijd heeft Reggefiber met Portaal in alle woningen hier glasvezel aangelegd.
Dit zijn ongeveer 90 woningen.
Een deel ervan zijn indertijd op XMS overgegaan.
Nu blijkt dat in het 'nieuwe administratiesysteem' de huisnummers (die afwijkend zijn) niet meer verwerkt kunnen worden, dus dat alle woningen die vanaf nu over willen naar XMS dat niet meer kunnen.
bizar

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Verwijderd
Da's niet bizar, maar efficienter gaan werken.birdibird schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:18:
Ik hoor net van mijn buurman iets heel vreemds:
Indertijd heeft Reggefiber met Portaal in alle woningen hier glasvezel aangelegd.
Dit zijn ongeveer 90 woningen.
Een deel ervan zijn indertijd op XMS overgegaan.
Nu blijkt dat in het 'nieuwe administratiesysteem' de huisnummers (die afwijkend zijn) niet meer verwerkt kunnen worden, dus dat alle woningen die vanaf nu over willen naar XMS dat niet meer kunnen.
bizar
De bezetting van deze vezels was ongeveer 5% met actieve diensten en daar bouwt niemand een business case op. Worden dan wel hele duren poortprijzen..
Een hoop aansluitingen die nooit een dienst hebben afgenomen, zijn hierdoor depatched waardoor er met dezelfde appararuur nieuwe aansluitingen gemaakt konden worden. Zeg maar een verdichting van het aantal poorten. Ook zijn er na de verdichting ASR's weggehaald en elders ingezet voor nieuwe aansluitingen.
Als de vezel er ligt, kun je uiteraard altijd een aansluiting aanvragen waarbij deze dan opnieuw op een vrije poort wordt gepatched.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Alleen bij XMS niet of bij alle andere aanbieders ook niet...?birdibird schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:40:
Dat begrijp ik, maar mijn buurman die graag glasvezel wil heeft nu te horen gekregen dat dat niet meer kan omdat het afwijkende huisnummer niet meer verwerkt kan worden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Klopt wel. Als je verstandig bent neem je gewoon alleen de basis-dienst(en) af en loop je verder met een grote boog om alle andere rotzooi die aangeboden wordt heen. Dan gaat het best goed en kun je er best een goed gevoel bij houden.Luuk1983 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:10:
Het is toch wel knap. Ik heb nog nooit echt problemen gehad met de diensten en de facturen...
Nou voor mij niet, er is alleen Ziggo of XMS, ik had toendertijd ISDN-4 dat bestaat niet meer.Fiber schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:06:
Dan gaan ze toch lekker naar een andere aanbieder, of zijn die er niet...?
Dan moet ik terug naar ISDN 2 maar de abonnementskosten zijn dan al veel hoger dan analoog, optie is mijn isdn lijn analoog te maken maar ook dat kost extra geld en vereist een aanpassing in de centrale.
Veel providers leveren niet via ISDN, en in alle gevallen kost de omzetting minimaal 3 weken tijd waarin er geen diensten zijn.
De ISDN randapparatuur die hier nog hangt ( oude experia box )

Feitelijk heb ik dus een niet werkende telefoon aansluiting voor vaste telefoon in de meterkast waar nu in elk geval geen enkele provider diensten over kan verlenen en kan ik nu dus geen KPN abonnement nemen.
Ik hoor trouwens net dat het niet mogelijk is om headers op te vragen via de XMS xsnews newsserver.
Tja, XMS heeft hier gewoon de beste prijs-faciliteit verhoudingFiber schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:06:
Dan gaan ze toch lekker naar een andere aanbieder, of zijn die er niet...?
LOL...birdibird schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:40:
[...]
Tja, XMS heeft hier gewoon de beste prijs-faciliteit verhouding
We hebben hier met 6 woningen gedeeld XMS (internet, analoge tv/radio, dvb-c, 1 persoon heeft 2 telefoonnummers) en weinig problemen gehad (tot nu toe.....).
Dat geldt ook voor andere buren, dus dan kan ik me voorstellen dat deze buurman nu ook XMS wil...
Same here, maar dan met Lijbrandt (bijna hetzelfde).Luuk1983 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:10:
Het is toch wel knap. Ik heb nog nooit echt problemen gehad met de diensten en de facturen, maar ik begin steeds meer een vervelend gevoel te krijgen bij XMS als bedrijf. Ik durf echt niks aan te passen. Ook HBO heb ik toen laten zitten omdat ik al bang was voor gedoe met opzeggen (en dat blijkt ook weer terecht). Ze zijn ECHT niet goed bezig!
Zelf persoonlijk, op de KPN WMP+ storingen van vorige week na, nauwelijks tot geen problemen gehad en via webcare en andere 'interne' mensen vaak zelfs goede service (o.a. met verhuizen, tijdelijk 2 verbindingen op zowel oude als nieuwe adres).
Maar met alles wat ik hier lees en ook de problemen die mensen in mijn directe omgeving nu met Lijbrandt hebben (die Lijbrandt op mijn aanraden hebben gekozen) krijg ik er steeds meer een hekel aan.
Gelukkig verder nauwelijks extra dingen aan- en uit gezet maar dat durf ik ook niet meer

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
http://xmsnet.nl/factuur
voor uitleg over de verwerking van facturering HBO en aan- en uitzetten opties.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 14:16 ]
In december mijn abonnement opgezegd. Door bemiddeling van Tim van webcare het voor mekaar gekregen een bevestigingsbrief hiervan te krijgen waarin keurig netjes een einddatum staat van 11-01-2013.
Vorige maand werd er toch nog de hele maand januari afgehouden maar omdat in die brief ook staat dat dit nog verrekend zou gaan worden hier niet teveel aandacht aan geschonken.
Leuke verrassing dus dat ik zojuist zag dat er maar liefst ruim 77 euro is afgehouden.
Ik heb uiteraard meteen proberen te bellen maar na een half uur vond ik het wel welletjes.
Als alternatief heb ik een mail gestuurd naar Tim en naar factuur@xmsnet.nl in de hoop dat ik daar wel een reactie krijg.
Vandaag weer met Ziggo gebeld maar ze krijgen nog steeds geen XMS telefoonnummers geporteerd, men krijgt de melding dat het nummer niet is vrijgegeven.
Maar dat alles heeft niet mogen helpen want ik mag gewoon betalen voor HBO was al bang dat het fout zou gaan en het gaat dus ook fout................... jammer hoor.
Denk de boel maar storneren en het juiste bedrag overmaken. In ieder geval de order desk maar eens mailen .
Da's lekker. Ik heb begin januari HBO uitgezet in de klantenportal. Ik heb nu (eind januari) de factuur van december gehad, waarbij ik gewoon voor HBO februari mag betalen en dat krijg ik dan pas terug met de factuur van februari (dat is pas eind maart dus). Dus men incasseert zo twee maanden extra HBO. Da's leuk rente vangen zo...HBO-actie: ik heb opgezegd maar het pakket wordt toch nog in rekening gebracht.
Heeft u uw HBO-pakket beëindigd voor 10 februari, dan krijgt u de vooruitbetaalde abonnementskosten (over februari) terug op uw factuur van februari
EDIT:
Bovendien heb ik zo nóg geen bevestiging dat de wijziging correct is doorgekomen. Dat kan ik dan pas over twee maanden zien, als ik een gecorrigeerde factuur krijg. Ik ga toch maar eens even contact opnemen met de facturatie-afdeling...
[ Voor 17% gewijzigd door ToniW op 29-01-2013 17:35 ]
Mijns inziens was het al een redelijke puinhoop (iig bij Lijbrandt) nog vóór iemand hier zich bewust was dat het over genomen was of over genomen zou worden door KPN.Nick39 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:45:
Vraag is natuurlijk, veroorzaakt XMS de puinhoop of KPN, men kan het nu netjes "afschuiven", ik denk dat de helft van de mensen die bij xms werken ( of werkten want er zullen best wel overbodige mensen de laan uit zijn gestuurt ) zelf ook niet meer weet hoe te handelen.
Vandaag weer met Ziggo gebeld maar ze krijgen nog steeds geen XMS telefoonnummers geporteerd, men krijgt de melding dat het nummer niet is vrijgegeven.
Zoals ik ook al eerder zei: Vooralsnog opereren de over genomen providers gewoon zoals altijd (en zijn ze nu alleen op papier onderdeel van KPN). Dus het lijkt mij gewoon in wanorde bij hen zelf te zitten.
Vooral qua administratie (facturatie van opties e.d.) lijkt me dat dit gewoon helemaal in hun eigen hand moet liggen. Dat voor het daadwerkelijk aan of uitzetten van bv. pakketten met systemen bij Glashart Media (Nu KPN ITNS Services BV) ge-interfaced moet worden is natuurlijk weer een ander punt maar administratie moet toch niet zo moeilijk zijn......
Wat een prutsers daar gatverdamme.
Verwijderd
Nog maar een keerDancis schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:24:
Hier dus ook gewoon nog HBO die door berekent wordt voor februari , heb het in mijnxms opgezegd en zelfs een mailt gestuurd naar de order desk en bevestiging gekregen dat per 5 februari HBO stopt.
Maar dat alles heeft niet mogen helpen want ik mag gewoon betalen voor HBO was al bang dat het fout zou gaan en het gaat dus ook fout................... jammer hoor.
Denk de boel maar storneren en het juiste bedrag overmaken. In ieder geval de order desk maar eens mailen .
zie:
Verwijderd
Kan je dat niet zien bij:ToniW schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:24:
EDIT:
Bovendien heb ik zo nóg geen bevestiging dat de wijziging correct is doorgekomen. Dat kan ik dan pas over twee maanden zien, als ik een gecorrigeerde factuur krijg. Ik ga toch maar eens even contact opnemen met de facturatie-afdeling...
Menu->Instellingen
Abonnement ?
Dat is allemaal leuk en aardig dat je nu voor de tweede keer die link aan ons doorgeeft maar aan de berichten te lezen kun je zien dat het zo niet werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:37:
[...]
Nog maar een keer
zie:
Opzeggen van HBO via mijn XMS werkt niet,bij mij had het begin januari al beëindigd moeten zijn,ik kan er nu nog steeds naar kijken het is in januari ten onrechte gefactureerd dus het zou nu weer gecrediteerd moeten worden volgens jouw link,dat doen ze dus niet want ze factureren voor de volgende maand gewoon weer

Verwijderd
Vrij gezegd staat er dat als je voor 10 februari HBO beëindigd hebt, wat je teveel betaald hebt wordt gecorrigreerd op de factuur van februari.Bubba76 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:51:
[...]
Dat is allemaal leuk en aardig dat je nu voor de tweede keer die link aan ons doorgeeft maar aan de berichten te lezen kun je zien dat het zo niet werkt.
Opzeggen van HBO via mijn XMS werkt niet,bij mij had het begin januari al beëindigd moeten zijn,ik kan er nu nog steeds naar kijken het is in januari ten onrechte gefactureerd dus het zou nu weer gecrediteerd moeten worden volgens jouw link,dat doen ze dus niet want ze factureren voor de volgende maand gewoon weer
Ik heb nog geen factuur van februari ontvangen, dus kan ik nu nog niet zeggen, dat het de volgende maand weer wordt gefactureerd.
Ik heb wel voor 10 februari opgezegd en bij mij word februari gewoon weer berekent voor de maand februari.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:57:
[...]
Vrij gezegd staat er dat als je voor 10 februari HBO beëindigd hebt, wat je teveel betaald hebt wordt gecorrigreerd op de factuur van februari.
Ik heb nog geen factuur van februari ontvangen, dus kan ik nu nog niet zeggen, dat het de volgende maand weer wordt gefactureerd.
In plaats van gecrediteerd
Verwijderd
Verwijderd
Sorry hoor, maar dat is niet de factuur van februari, die komt de laatste dagen van februari.Bubba76 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:01:
[...]
Ik heb wel voor 10 februari opgezegd en bij mij word februari gewoon weer berekent voor de maand februari.
In plaats van gecrediteerd
Wat daar staat zou moeten kloppen, maar aangezien dat geweldige nieuwe "administratieve systeem" gewoon niet werkt zitten mensen nu met het probleem dat ze betalen voor diensten die ze niet hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:37:
[...]
Nog maar een keer
zie:
Ik heb 15 dec het pluspakket opgezegd en daar dezelfde dag een bevestigingsmail van gehad.Ik heb mijn optie/pakket opgezegd. Waarom wordt het optie/pakket nog in rekening gebracht?
In de maand dat uw optie/pakket wordt beëindigd, ontvangt u nog een normale factuur met abonnementskosten voor de volgende maand. In de maand nadat uw optie/pakket is beëindigd ontvangt u op uw factuur de vooruitbetaalde abonnementskosten terug.
Dat zou betekenen dat ik het pakket tot 15 januari zou hebben en ik in februari het restant van 15 jan t/m 31 jan terug zou moeten krijgen.
Maar nee hoor... het pluspakket word gewoon voor de hele maand februari weer in rekening gebracht op de factuur die ik vanmorgen kreeg.
Ondanks dat de Amino in het menu laat zien dat het pakket er uit is, evenals op mijn.xmsweb.nl waar ook te zien is dat ik het pakket toch echt niet heb.
En dan staat dit op de rekening:
Pluspakket
€10,50/mnd 2013-02-01 t/m 2013-02-28 € 10,50
Kortom, er klopt administratief weer geen hout van.

Ik heb dit naar XMS gemaild, maar (nog) geen reactie ontvangen.
[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 29-01-2013 20:12 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Waarom word dan wel de maand februari in rekening gebracht?Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:03:
[...]
Sorry hoor, maar dat is niet de factuur van februari, die komt de laatste dagen van februari.
Verwijderd
Omdat je de kosten vooruit betaald, die worden dus volgens XMS op je volgende factuur gecrediteerd.Bubba76 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:10:
[...]
Waarom word dan wel de maand februari in rekening gebracht?
Dat klopt, maar als een dienst (in mijn geval) tot 15 janurai zou lopen, waarom word er dan nog gefactureerd voor de hele maand februari?Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:13:
[...]
Omdat je de kosten vooruit betaald, die worden dus volgens XMS op je volgende factuur gecrediteerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 29-01-2013 20:17 ]
En bij mij zou er helemaal niets gefactureerd moeten worden want we kregen HBO twee maanden gratis,ruim op tijd weer afgemeld via mijn XMS en toch januari&februari gefactureerdThasaidon schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:14:
[...]
Dat klopt, maar als een dienst (in mijn geval) tot 15 janurai zou lopen, waarom word er dan nog gefactureerd voor de HELE maand februari?

En als je betaald, zie het maar eens terug te krijgen,ze zijn namelijk absoluut niet te bereiken.
Verwijderd
Het lijkt wel of ik XMS verdedig, maar het staat er echt zo; de maand waarin de optie/pakket beëindigd is, wordt de volgende maand nog gefactureerd en op de factuur daarna worden teveel betaalde kosten gecrediteerd.Thasaidon schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:14:
[...]
Dat klopt, maar als een dienst (in mijn geval) tot 15 janurai zou lopen, waarom word er dan nog gefactureerd voor de hele maand februari?
Of ik het al of niet raar vind, doet niet ter zake, zo staat het er.
Het is ook geen aanval naar jou toe, begrijp me niet verkeerd.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:23:
[...]
Het lijkt wel of ik XMS verdedig, maar het staat er echt zo; de maand waarin de optie/pakket beëindigd is, wordt de volgende maand nog gefactureerd en op de factuur daarna worden teveel betaalde kosten gecrediteerd.
Ik vind het alleen ontzettend raar dat er vrolijk nog een maand (die nog moet komen) gefactureerd wordt terwijl in alle systemen het pakket er al uit is.
Als wij klanten een rekening zouden sturen voor de maand februari terwijl ze in december de dienst al hebben opgezegd, krijgen wij het ook over ons heen...
[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 29-01-2013 20:31 ]
Verwijderd
Ben ik met je eens, maar probeer alleen deze kronkel uit te leggen zoals het er staatThasaidon schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:25:
[...]
Het is ook geen aanval naar jou toe, begrijp me niet verkeerd.
Ik vind het alleen ontzettend raar dat er vrolijk nog een maand (die nog moet komen) gefactureerd wordt terwijl in alle systemen het pakket er al uit is.
Maar afgezien van de administratieve ellende...
...de slechte bereikbaarheid...
en de mailserver die weer overal geblocked word omdat deze weer op diverse spamlijsten staat...
heb ik niet te klagen over de diensten zelf.
[ Voor 47% gewijzigd door Thasaidon op 29-01-2013 20:42 ]
En wat schetst mijn verbazing proberen ze me toch op een illegale manier mijn geld te ontnemen... Morgen de bank maar bellen voor stornering en kijken of ze via mail a) reageren en b) ook iets doen
Zo had ik het ook begrepen uit dat speciale aanbod dat we in december gekregen hebben. Als je HBO voor 6 februari uit zet, worden er geen kosten in rekening gebracht. Dus eerst zonder verplichtingen proberen en dan pas besluiten of je het wilt houden en er dus ook gaat voor betalen. Nu blijkt er dus wel een betalingsverplichting te zijn.Bubba76 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:18:
[...]
En bij mij zou er helemaal niets gefactureerd moeten worden want we kregen HBO twee maanden gratis,ruim op tijd weer afgemeld via mijn XMS en toch januari&februari gefactureerd![]()
En als je betaald, zie het maar eens terug te krijgen,ze zijn namelijk absoluut niet te bereiken.
Ik kreeg vandaag trouwens razendsnel een leesbevestiging en even later een standaard antwoord op mijn emailje terug. Het is een beetje druk, dus het kan wel ff duren voordat we iets met uw uw email gaan doen.
Nou ja, ik heb tot nu toe altijd netjes antwoord gehad en teveel betaalde kosten gecrediteerd gekregen. Dus daar ga ik dan dit keer ook maar van uit. Maar een beetje slordig is het wel. Ik ben eigenlijk wel klaar met het uitproberen van extra opties. De standaard diensten werken bij mij allemaal goed, dus daar laat ik dan maar bij.
Maakt het alleen maar erger... Wacht gewoon rustig nog een maand af en het wordt vanzelf weer rechtgetrokken.Wingie schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:13:
...stornering ...
Ja, ik vind het ook een raar systeem, maar ja, ze trekken het echt weer recht als je maar genoeg geduld hebt. Handmatig dingen gaan wijzigen en storneren maakt het alleen maar erger.
Verstandig. Ik weet dat het lastig is voor ons Tweakers, maar je kan het beste gewoon van die knopjes afblijven, dan gaat er ook niks mis.ambilight schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:15:
[...] Ik ben eigenlijk wel klaar met het uitproberen van extra opties. De standaard diensten werken bij mij allemaal goed, dus daar laat ik dan maar bij.
[ Voor 32% gewijzigd door Fiber op 29-01-2013 21:33 ]
Dus je krijgt 2 maanden gratis, je zegt voor die tijd op, dan moet je de derde maand ( die je dus niet wilde ) betalen om het de maand daarop terug te krijgen x zoveel kijkers x 2% rente, dat dekt alvast wat kosten.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:23:
[...]
Het lijkt wel of ik XMS verdedig, maar het staat er echt zo; de maand waarin de optie/pakket beëindigd is, wordt de volgende maand nog gefactureerd en op de factuur daarna worden teveel betaalde kosten gecrediteerd.
En om dit allemaal te voorkomen werden we naar een nieuw administratief systeem overgezet.
Kan Remy dat niet ff fixen dan ? http://xtramediaservices.nl/remy-weet-raad-over
/nag modus on (sorry)
Bij Ziggo 15 december HBO opgezegd ( wat een pulp ) 15 januari stopgezet en niet meer op de factuur van 25 januari.
/nag modus off, normaals sorry
Verwijderd
Ja, maar dan heb je het over een echte provider.Nick39 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:21:
/nag modus on (sorry)
Bij Ziggo 15 december HBO opgezegd ( wat een pulp ) 15 januari stopgezet en niet meer op de factuur van 25 januari.
/nag modus off, normaals sorry
XMS blijft toch wet van de remmende voorsprong, voorsprong die ze inmiddels al tijden kwijt zijn, zo'n beetje nadat ze uit Nijmegen vertrokken.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Alvast bedankt
OU812?
Op de factuur die ik nu, eind januari, heb gekregen staat dat het de factuur van december is. De factuur van februari komt logischerwijs dus pas eind maart. Als het HBO debacle zoals beloofd pas met de factuur van februari wordt gladgestreken betaal je na opzegging dus twee maanden HBO door en heb je pas eind maart je te veel betaalde geld terug.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:03:
[...]
Sorry hoor, maar dat is niet de factuur van februari, die komt de laatste dagen van februari.
In Hilversum geen grobleem, de site laad gewoon.bodhisatva schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:34:
Hoi, hier in 3822 Amersfoort krijg ik alleen maar timeouts op www.theverge.com met name cdn0/1/2.sbnation.com. Als ik dit probeer vanuit ziggo of kpn heb ik hier geen last van, iemand anders dezelfde ervaring?
Alvast bedankt
Bedankt!Piebas schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:46:
[...]
In Hilversum geen grobleem, de site laad gewoon.
Foutje aan mijn kant constateer ik net...

OU812?
edit: Hadden blijkbaar mijn HD ontvanger in rekening gebracht a 170 euro, autch

[ Voor 28% gewijzigd door Verderf op 30-01-2013 10:52 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Dat was echter nog onder het vorige administratieve systeem, in die zin was het slim geweest als ze dat in de nieuwe versie opgelost hadden.
Heb zelf HBO nog niet opgezegd omdat ik zeker wil zijn dat ik in ieder geval aflevering 1 van Burning bush nog kan zien, wil niet het risico lopen dat ik HBO gelijk na opzegging niet meer kan ontvangen. Of zijn er hier mensen die na opzeggen alsnog hebben kunnen kijken?
Ik heb 5 januari HBO uitgezet als optie en kan nu nog steeds kijken. Een opzegging die je vandaag doet gaat volgens het systeem pas een maand later in. Dit conflicteert overigens met de belofte dat iedereen die voor 6 februari opzegt, al vanaf 6 februari niet meer zou hoeven te betalen.musicfreak schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:28:
Heb zelf HBO nog niet opgezegd omdat ik zeker wil zijn dat ik in ieder geval aflevering 1 van Burning bush nog kan zien, wil niet het risico lopen dat ik HBO gelijk na opzegging niet meer kan ontvangen. Of zijn er hier mensen die na opzeggen alsnog hebben kunnen kijken?
Met zo'n houding vraag je ook om problemen. Onderste uit de kan, dubbeltje op de eerste rang, typische Hollandse mentaliteit weer. En dan XMS weer de schuld geven als het mis gaat...musicfreak schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:29:
[...] prima dat je nog kan kijken, als je maar niet meer hoeft te betalen.

Beetje flauw. Als ik twee maanden een gratis proef-abo op HBO kan krijgen dan verwacht ik niet dat ik daarna twee maanden gewoon mag gaan betalen om het geld daarna (hopelijk) weer terug te krijgen.Fiber schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:12:
[...]
Met zo'n houding vraag je ook om problemen. Onderste uit de kan, dubbeltje op de eerste rang, typische Hollandse mentaliteit weer. En dan XMS weer de schuld geven als het mis gaat...
Met zo'n houding van XMS kun je verwachten dat de klanten gaan steigeren. En ja, wat mij betreft ligt de schuld inderdaad geheel bij XMS en het brakke administratieve systeem.
In een normaal bedrijf waren er al lang "koppen gerold", zou tijd worden dat dit eens gaat gebeuren.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Tja alleen weigert die provider me dus vanwege de nummer porterings problemen, ik kan vandaag overstappen als ik een nummer van Ziggo neem, die dan blijft proberen het telefoonnummer te porteren, het probleem is dan dat je op een gegeven moment dat Ziggo nummer weer aan mensen gaat uitdelen ( je wil toch bereikbaar zijn) en als de portering dan uiteindelijk lukt is men zo gewend aan dat tijdelijke nummer dat men je weer niet bereiken kan.fast-server schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:45:
In de meeste gebieden zit je bij de kabel beter als je niets geeft om een hogere upload en/of lagere ping.
En in de mijn xms omgeving durf ik al helemaal niets te veranderen.
Naar om te zien hoe zo'n mooi bedrijf als XMS in het begin was, zo te zien aftakelen.
Vraag gewoon die nummerportering aan en wacht af. Ik begrijp Ziggo niet, je kan dat nummer gewoon meenemen.Nick39 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:18:
[...]
Tja alleen weigert die provider me dus vanwege de nummer porterings problemen, ik kan vandaag overstappen als ik een nummer van Ziggo neem, die dan blijft proberen het telefoonnummer te porteren, het probleem is dan dat je op een gegeven moment dat Ziggo nummer weer aan mensen gaat uitdelen ( je wil toch bereikbaar zijn) en als de portering dan uiteindelijk lukt is men zo gewend aan dat tijdelijke nummer dat men je weer niet bereiken kan.
En in de mijn xms omgeving durf ik al helemaal niets te veranderen.
Naar om te zien hoe zo'n mooi bedrijf als XMS in het begin was, zo te zien aftakelen.
Tijdens de procedure kan je nog gewoon je telefoon op je glasvezel modem aangesloten laten en ben je nog steeds bereikbaar totdat het nummer bij Ziggo staat.
[ Voor 8% gewijzigd door Gangster93 op 30-01-2013 15:28 ]
Ze hebben een aantal gevallen van mensen die XMS hebben opgezegd, op het moment dat Ziggo het nummer wil porteren ( geheel automatisch systeem ) komt er een code terug van XMS dat om administratieve redenen het nummer niet vrijgegeven kan worden ( lijkt het er dus ook nog op dat je een wanbetaler bent ) en wordt de portering geweigerd en kan het niet vervangen worden.Gangster93 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:21:
[...]
Vraag gewoon die nummerportering aan en wacht af. Ik begrijp Ziggo niet, je kan dat nummer gewoon meenemen.
Tijdens de procedure kan je nog gewoon je telefoon op je glasvezel modem aangesloten laten en ben je nog steeds bereikbaar totdat het nummer bij Ziggo staat.
Normaal zeg je op, behalve je telefoon.
Ziggo verzoekt om portering bij je provider en die maakt het nummer vrij zodat Ziggo het kan overnemen, dan wordt je tijdelijke nummer omgezet in je oude nummer.
Maar als tijdens het porteringsverzoek, ook al ben je geen abonnee meer bij XMS, die code terugkomt kan Ziggo niet porteren ( of welke andere provider dan ook).
XMS moet dus eerst het nummer vrijgeven, en pas dan kan Ziggo het overnemen.
Omdat ze momenteel zoveel problemen hebben omdat XMS de nummers niet op vrij zet, mislukt bijna elke porteringspoging en daarom raden ze nu al aan om of te wachten, of niet te porteren maar gewoon een nieuw nummer bij Ziggo te nemen.
Dat zal bij andere providers ook wel spelen die een nummer bij XMS willen weghalen.
Wikipedia: Nummeroverdraagbaarheid
"Stapt men over naar een andere provider met een andere infrastructuur (bijvoorbeeld van klassieke telefoonlijn naar coax of van coax naar glasvezel), dan komt het voor dat beide aansluitingen gelijktijdig werkzaam zijn onder hetzelfde nummer, maar alleen voor uitgaande gesprekken. Dat wil zeggen dat men met beide aansluitingen kan opbellen, waarbij de opgeroepene (als hij nummerweergave heeft) het nummer op het scherm ziet. Inkomende gesprekken lopen steeds over een van beide aansluitingen: vóór het porteren over de oude aansluiting en na het porteren over de nieuwe.
Het porteren zelf duurt enkele uren, maar het kan ook langer duren. De maximale duur is tien werkdagen. Gedurende deze tijd is men niet bereikbaar voor inkomende gesprekken."
Momenteel schijnt de laatste zin dus blijkbaar te gelden en duurt het langer dan 10 werkdagen omdat de aansluiting wel wordt opgezegd maar het nummer niet vrij wordt gegeven.
Hoho, ik vind het prima hoor dat het het HBO signaal er gelijk afgaat, wil er alleen niet voor betalen want ik heb opgezegd. Er geldt geen opzegtermijn tenslotte.Fiber schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:12:
[...]
Met zo'n houding vraag je ook om problemen. Onderste uit de kan, dubbeltje op de eerste rang, typische Hollandse mentaliteit weer. En dan XMS weer de schuld geven als het mis gaat...
Maar goed, zoals ik al zei, op basis van ervaringen in het verleden verwacht ik dat het goed gaat.
GerkeP
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| This is the mail system at host smtp2.ispfabriek.nl. I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below. For further assistance, please send mail to postmaster. If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message. The mail system <leo@***.nl>: host mail.cardservices.nl[212.***] said: 554 5.7.1 Service unavailable; Client host [188.***] blocked using zen.spamhaus.org; http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=188.***, if this is incorrect please contact CARD services (in reply to RCPT TO command) <paul@***.nl>: host mail.cardservices.nl[212.***] said: 554 5.7.1 Service unavailable; Client host [188.***] blocked using zen.spamhaus.org; http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=188.***, if this is incorrect please contact CARD services (in reply to RCPT TO command) |
Ik deze personen afgelopen week nog zonder problemen een bericht kunnen sturen.
Ligt dit aan de tegenpartij of aan XMS?
Volg de link maar naar http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=188.142.0.19chocka schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:59:
Ik krijg net onderstaande in mijn mail?
[]
Ik deze personen afgelopen week nog zonder problemen een bericht kunnen sturen.
Ligt dit aan de tegenpartij of aan XMS?
IP Address to HostName Host Name for 188.142.0.19 is: smtp2.ispfabriek.nl
Ligt aan de mailserver van XMS (ispfabriek), althans iemand die 'm als relay gebruikt en een botje te pakken heeft..
Weet niet of je veel mail verstuurd per dag. Zo niet dan is smtpcorp.com misschien wat, maar dan moet je wel erg minimaal aantal per dag versturen als je de gratis service zou willen gebruiken. Zelf gebruik ik http://dyn.com/email/dyn-standard-smtp, geen gezeur meer met spamlists etc. En dat voor 19,95 $ / jaar. Ben je van 't gelazer af...
[ Voor 4% gewijzigd door Meultje op 30-01-2013 18:40 ]
Sorry, PC 3906 en PC 3905
Heeft er al met al 70 minuten uit gelegen
Ook bij de overburen met KPN lag dit er uit.
GerkeP
Erg jammer! Ooit begonnen aan XMS in 2004 en in de beginnen moest ik al gauw overstappen naar Voipbuster, omdat destijds ondanks alle inspanningen de telefoondienst toen al waardeloos bleek te zijn.Meultje schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:20:
Weet niet of je veel mail verstuurd per dag. Zo niet dan is smtpcorp.com misschien wat, maar dan moet je wel erg minimaal aantal per dag versturen als je de gratis service zou willen gebruiken. Zelf gebruik ik http://dyn.com/email/dyn-standard-smtp, geen gezeur meer met spamlists etc. En dat voor 19,95 $ / jaar. Ben je van 't gelazer af...
En intussen 8 jaar later moet ik nu ook veranderen van SMTP server om mijn berichten fatsoenlijk verzonden te krijgen. Tja, wat mag je verwachten voor 50 € per maand aan abonnmentskosten voor je internetaansluiting?
Bedankt voor je input. Heb mij net aangemeld voor smtp2go free, want ik kom toch niet aan de 20 berichten per dag.
Verstandig misschien wel ja, maar niet vanzelfsprekend. We hebben het tenslotte niet over het klooien met custom firmware o.i.d. maar over opties op een persoonlijke pagina die voor bijna iedere boerenl*l te bedienen moet zijn.Fiber schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:30:
[...]
Verstandig. Ik weet dat het lastig is voor ons Tweakers, maar je kan het beste gewoon van die knopjes afblijven, dan gaat er ook niks mis.
Tot nu toe werkten de opties die heb uitgeprobeerd wel goed. Alleen gezien de kwaliteit van het gebodene en de gezeik met facturen achteraf is het beter niks te veranderen en op geen enkele actie om iets te proberen in te gaan.
Dat bedoel ik...ambilight schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:24:
[...] Alleen gezien de kwaliteit van het gebodene en de gezeik met facturen achteraf is het beter niks te veranderen en op geen enkele actie om iets te proberen in te gaan.
Waar ze mijn gratis HD-Ontvanger & IPTV berekenen. En als wat ik heb gedaan is het Pluspakket van IPTV er afgehaald op 17-01-2013, dat wordt ook gewoon tot eind februari doorberekent. Ook al heb ik het niet meer.
Laat dit weer een les zijn om nooit je pakket te veranderen via mijn xms.
Ik ben nu echt overtuigt dat echt alles fout gaat en dat je daar maar rekening moet houden.
Maar dit kan echt niet, even 297,11 euro zomaar aftrekken zonder het na te kijken.
Ik heb al via Twitter een bericht gestuurd, hoop dat Tim er op antwoord en dit allemaal goed komt.
Maar dit is toch van de gekke?
Nadat het mij 3 maanden heeft gekost om alles te regelen gaat het zelfs bij zoiets simpels als het (Pluspakket) er af te halen compleet mis!!
Edit: Zie dat ik niet de enigen ben, het is altijd wat met xms.
[ Voor 4% gewijzigd door MADLAX op 31-01-2013 01:06 ]
Sinds gisteren is mijn telefoonlijn weer actief maar ik heb wel een ander telefoonnummer gekregen.Krishly schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:18:
IPTV is nog steeds niet actief, ik hoop dat dit deze week ook nog geregeld wordt.
Verwijderd
Dan bel je naar de support desk en dan krijg je een &*^%$ zonder enige technische kennis aan de lijn die niets snapt van je set up en eist dat je via een windows computer connectie maakt.
Waarna hij ook kan constateren dat het internet niet werkt. De oplossing modem 1 uur van de stroom halen, wat uiteraard niets helpt.
Daarna bel je terug en krijg je een even net zo min technisch onderlegd meisje aan de lijn die je niet kan helpen en die niets meer kan doen dan je probleem doorzetten naar de netwerkbeheerder en zegt dat het 5 dagen kan duren.
Ondertussen zijn al mijn websites plat, ligt mijn mail eruit, kan ik niet internetten en heb ik geen seconde gesproken met iemand die enige technische kennis van zaken heeft.
[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 02-02-2013 10:42 . Reden: :P ]
Toch maar naar de echte provider...?terror538 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:00:
[...]
Daarna bel je terug en krijg je een even net zo min technisch onderlegd meisje aan de lijn die je niet kan helpen en die niets meer kan doen dan je probleem doorzetten naar de netwerkbeheerder en zegt dat het 5 dagen kan duren.
Ondertussen zijn al mijn websites plat, ligt mijn mail eruit, kan ik niet internetten en heb ik geen seconde gesproken met iemand die enige technische kennis van zaken heeft.

Grote kans dat hij het morgen opeens weer doet, maar ook een kleine kans dat je een paar weken zonder zit.
Doet je telefoon en (ip}tv het nog wel?

Leiden oude portaal gebied, dus ik zit met handen en voeten gebonden aan dit klote bureaucratische bedrijf. Vroeger konden ze nog wel dingen zelf nu dus gewoon helemaal niets meer.Fiber schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:15:
[...]
Toch maar naar de echte provider...?![]()
Grote kans dat hij het morgen opeens weer doet, maar ook een kleine kans dat je een paar weken zonder zit.
Doet je telefoon en (ip}tv het nog wel?
Telefoon en TV heb ik niet
Echt te stom voor woorden ook, ik krijg gewoon geen DHCP lease, ze kunnen het modem wel zien meer krijg dus geen dhcp offer
Naar ik weet niet, al ken ik ook niemand hier uit de buurt die ook glas heeftThasaidon schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:31:
In je directe omgeving geen andere mensen met problemen?

Behalve rekeningen voor afgezegde HBO dan
[ Voor 29% gewijzigd door MrPompidom op 31-01-2013 19:11 . Reden: typo ]
2321MrPompidom schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:11:
Welke regio in Leiden zit je? Hier in 2315 geen problemen?
Behalve rekeningen voor afgezegde HBO dan
Helpdeskertjes konden mij niets vertellen, die hebben tegenwoordig geen enkele technische kennis meer blijkt helaas, nu wordt het doorgezet naar reggefiber maar dat gaat dus tot 5 dagen durenfast-server schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:18:
Misschien verongelijk afgesloten? zal niet de eerste zijn bij wie dit is gebeurd.

Nu maar heel hard hopen dat het netwerk hier heel snel over gaat naar genexis dan kan ik een andere provider kiezen
hier 2331 stevenshof werkt ook alles net even naar server ingelogd geen problementerror538 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:26:
[...]
2321
[...]
Helpdeskertjes konden mij niets vertellen, die hebben tegenwoordig geen enkele technische kennis meer blijkt helaas, nu wordt het doorgezet naar reggefiber maar dat gaat dus tot 5 dagen durenIk ben er dus echt niet blij mee
Nu maar heel hard hopen dat het netwerk hier heel snel over gaat naar genexis dan kan ik een andere provider kiezen
succes
Nog geen bruikbaar signaal van Internet erop, hoe lang duurt dat?
Wat een klachten trouwens ook hier, het lijkt of elke provider niet fatsoenlijk nummers kan porteren en opzeggingen kan verwerken
Alice/Tele2, Ziggo, KPN etc. Ik lees niets dan klachten op diverse fora.. Is administratie dan zo moeilijk voor een bedrijf met duizenden klanten? Verzekeringen opzeggen of wijzigen gaat altijd wel prima, en die maatschappijen hebben ook 1000en klanten...
Aangezien xms telefonisch rampzalig te bereiken is (en je ook nog es een bandje krijgt die je al maanden vertelt dat het "so druk is"), eens een poging hier wagen. Kijken of ik sneller resultaten boek zo.
De vraag: Ik wil voor de tv op de slaapkamer graag dvb-c gaan gebruiken. humaxje gekocht die hier elders, zelfs ook nog bij xms, al eerder voor gebruikt is. Prima dus. Coax getrokken, boel aangesloten en nul komma nooppes nada. Geen signaal...
Hele boel weer los gesloopt en naar omlaag gebracht, aangesloten met een korter coaxkabeltje, 2 mtr, en weer niks, zelfde melding, E48 geen signaal.
Modem betreft zo'n wit genexis ding met zon verwenst f-wartel aansluitinkje. Ik heb een convertortje daartussen gezet van een oude digitennekabel gefabriceerd. Daar zit een F-wartel male aan de ene kant, 20 cm kabel en dan een female coaxconnector aan de andere kant. Die wartel zit er op/in gegoten, dus da's geen eigen maaksel. Een coaxconnectortje vastzetten lukt me wel.
Wat gaat hier fout?
Moet het dvb-c signaal door xms apart aangezet worden? Zou die oude digitenne kabel niet goed(genoeg) zijn? Heb ik als verlengkabel voor buitenantenne gebruikt voor ik glasvezel kreeg.
Andere suggesties?
Groet, Eric
DVB-C en analoog moeten gewoon direct werken, tenzij er iets mis is met de vezel of aansluiting.Tuckson schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:39:
Wat gaat hier fout?
Moet het dvb-c signaal door xms apart aangezet worden? Zou die oude digitenne kabel niet goed(genoeg) zijn? Heb ik als verlengkabel voor buitenantenne gebruikt voor ik glasvezel kreeg.
Andere suggesties?
Groet, Eric
Welke NT heb je? Meestal zit er wel een lampje op die aanduid of er iig signaal op je CATV vezel zit.
Ik neem aan dat je ook geen analoog signaal hebt? Da's makkelijker te testen, gewoon kanalen zoeken. Bij DVB-C moet je ook de settings goed hebben (al stelt dat niet zoveel voor), maar analoog moet je, zelfs met een brakke kabel, wel iets zien. (al dan niet met een zooi ruis als je kabel echt brak is)
[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 31-01-2013 21:46 ]
Dit topic is gesloten.