XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.274 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckson
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-03-2024
Die kabel heb ik nieuw gekocht. Wel door een buis in de muur heen getrokken, maar het kan wel een klein beetje trekwerk hebben. Is niet de eerste coax die ik trek.
analoog is heel erg slecht. Ik heb massief metalen connectors gekocht, en nu is het signaal van afschuwelijk vreselijk slecht naar net iets minder afschuwelijk vreselijk gegaan. Eerst kon ie maar 2 zenders vinden, nu net iets meer. Maar de kwaliteit is abominabel. Ik zal morgen kijken of ik een convertortje kan kopen van een F-wartel naar gewoon coax. En dan nog een keer die tv er beneden opzetten. Wat is een NT? Het modem? Staat Genexis Core advanced op. Met iets van SB-Cra-f12tc-eu of zoiets. Branden 4 ledjes groen op dat ding. Ik denk dat het deze is: http://www.genexis.eu/pro...advanced-100-mbit-bridged

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we dan beginnen met de logische vragen:
Heb je het netwerkID en frequentie voor jouw gebied ingesteld in de Humax?

Te vinden op: http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:28

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik krijg een beetje de indruk dat de coax nu als antenne functioneert en niets van de vezel oppikt :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:39
Het is een beetje vaag verlopen met mijn glasaansluiting doordat ik ben gewisseld van Provider.
XMS beweerd nu mijn verbinding te leveren en opzich geloof ik dat ook wel.
Haal redelijk 100/100 en tv werkt naar behoren.

Maar als ik mijn ip uitlees zou je bijna credits geven aan ADSL van KPN :)

ip4*******.direct-adsl.nl
77.***.***.***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

kegeltje26 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:06:
Wat een klachten trouwens ook hier, het lijkt of elke provider niet fatsoenlijk nummers kan porteren en opzeggingen kan verwerken :D
Tja, dat is normaal.
Het zijn vaak alleen de klachten en problemen welke op fora naar boven komen. En dat is bij ALLE providers ;)
Ik moet alleen wel zeggen dat het bij XMS alleen maar erger aan het worden is. Het is wel eens anders geweest. Maargoed...

Maar zoals ik al eerder zei...
op de administratieve ellende.. slecht bereikbare helpdesk... waardeloze communicatie vanuit XMS... en mailserver die (weer) constant op spamlijsten staat na...
doen mijn diensten zelf het prima.
;)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terror538 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:26:
[...]

2321

[...]

Helpdeskertjes konden mij niets vertellen, die hebben tegenwoordig geen enkele technische kennis meer blijkt helaas, nu wordt het doorgezet naar reggefiber maar dat gaat dus tot 5 dagen duren :( Ik ben er dus echt niet blij mee :/

Nu maar heel hard hopen dat het netwerk hier heel snel over gaat naar genexis dan kan ik een andere provider kiezen :)
Als je tegen mij maar niet zo gaat vloeken, moet je mij maar even je adres sturen in een DM.
Zal ik even kijken of ik je kan redden voor het weekend. :)

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Thasaidon schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:21:
[...]

Tja, dat is normaal.
Het zijn vaak alleen de klachten en problemen welke op fora naar boven komen. En dat is bij ALLE providers ;)
Ik moet alleen wel zeggen dat het bij XMS alleen maar erger aan het worden is. Het is wel eens anders geweest. Maargoed...

op de administratieve ellende.. slecht bereikbare helpdesk... waardeloze communicatie vanuit XMS... en mailserver die (weer) constant op spamlijsten staat na...
;)
En ik vergeet de geweldige support van de heren Operatortje1 en 2 die hier op vrijwillige basis ons helpen...
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:50:
[...]

Als je tegen mij maar niet zo gaat vloeken, moet je mij maar even je adres sturen in een DM.
Zal ik even kijken of ik je kan redden voor het weekend. :)

O.
Heb je al gevonden op basis van je website die resolved naar je static IP.
Hiermee kon ik je adres achterhalen :)

Ik zie je poort "up" maar er komt geen enkel DHCP-packet binnen als ik deze debug.. Niet van je router/pc, maar ook niet van je CPE. Het kan zo maar zo zijn dat je CPE hemelen is. ;(

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We gaan de rollen eens omdraaien :-)

Zo, Ik zie dat Terror538 weer online is. Graag gedaan hoor.
En maar vloeken en afgeven op dat "klotebedrijf" met "godverdomme" en zonder "technische kennis"

Maar mijnheer probeert dus wel binnen zo'n 5 minuten met 3 verschillende MAC-adressen zijn static IP-te leasen. Gaat niet werken hoor. Aan wie ligt het dan.............. Tja, de domeiname van zijn website zegt genoeg.

Just my 2 cents.

Oja, Dat je CPE geen lease kreeg komt doordat je nog een echte Old-Skool CPS hebt waar geen intelligentie inzit. Wees daar zuinig op.

Fijn weekend.

I'll be back....

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als Terro538 daar geen warm gevoel van krijgt :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Operatortje: geweldige schrijfstijl _O_

Tsja en dat mag inderdaad ook wel eens gezegd worden. Het is en blijft een feit dat de servicedesk bij XMS (en Lijbrandt) echt waar-de-loos is voor zo'n beetje alles behalve de kleine 'routine' dingetjes. Ze kunnen iig compleet niet doorpakken bij meer ingewikkelde issues.

Maar in dit geval wordt ook wel weer bewezen dat zelfs 'ervaren' klanten in hun eigen valkuil kunnen trappen.....

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 01-02-2013 11:45 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:52:
[...]
Maar mijnheer probeert dus wel binnen zo'n 5 minuten met 3 verschillende MAC-adressen zijn static IP-te leasen...
LOL _/-\o_ Wannebe tweakertje... :z

Ach ja, als bedrijf krijg natuurlijk ook wel een beetje de klanten die je verdient... ;) Gaat nog feest worden als het straks Telfort wordt. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
Krishly schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:19:
[...]

Sinds gisteren is mijn telefoonlijn weer actief maar ik heb wel een ander telefoonnummer gekregen.

IPTV is nog steeds niet actief, ik hoop dat dit deze week ook nog geregeld wordt.
Vandaag ben ik gebeld door Tim van webcare nadat ik contact heb gezocht via twitter. Ik ben erg blij dat webcare er alles aan doet om te zorgen dat ik zo snel mogelijk weer iptv krijg en mijn abonnement weer in zijn geheel geactiveerd is.

Als tip wil ik dan ook meegeven om via twitter contact op te nemen met webcare wanneer hun hulp gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 20:17
Naar aanleiding van de mail ellende bij XMS heb ik een mail gestuurd met mijn klacht.
Blijkbaar wordt ook dat niet serieus genomen (ik heb geen reactie ontvangen) :(
Ik ga maar opzoek naar een provider die wel een betrouwbare mailserver heeft ;w (UPC had/ heeft ook slecht kanten maar daar heb ik, in 8 jaar, nooit mail problemen gehad).

EDIT:
Daarnaast zie ik ineens dat ik voor deze maand toch voor HBO moet betalen. Dit terwijl ik op 09-01-2013 een bevestiging heb gekregen dat mijn HBO proefperiode per 05-02-2013 zou worden stop gezet (zoals ook vermeld in de aanbieding van 22-11-2012) |:( |:( |:(

Hier onder de mail wisseling met XMS:
Beste meneer / mevrouw Spijkers,

Bedankt voor uw email.

Hierbij bevestigen wij dat uw HBO pakket per 5 febrauri 2013 stopt.
Met vriendelijke groet,
Provisioning

T: 088 555 25 55
E: info@xmsnet.nl
www.xmsnet.nl

04-01-2013 10:00 - D.R.P. Spijkers schreef:
LS,

Via deze weg wil ik per 5 februari mijn proefabonnement op HBO opzeggen.
Toen ik deze “aanbieding” van u ontving werd hierbij vermeld dat ik vóór 6 februari moest opzeggen via “mijn XMS”:
Na de kennismaking:
Na twee maanden beslist u wat u wilt. Als HBO bevalt, hoeft u niets te doen. Voor slechts €15,25 per maand blijft u van HBO genieten. Besluit u na twee maanden geen abonnement op HBO te nemen? Zet dit dan uit in uw persoonlijke klantenomgeving ‘mijn XMS’ vóór 6 februari 2013.

Dit is op dit moment (door een storing??) niet te doen via de site!

Ik wil een schriftelijke bevestiging van deze opzegging!

Met vriendelijke groeten,
Danny ------
---------------------
---------------------

Als ik al twijfelde of ik weg moest gaan bij de XMS club dan hebben ze die twijfel met de factuur van deze maand weggenomen!

[ Voor 79% gewijzigd door dspijkers op 01-02-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

dspijkers schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:18:
Naar aanleiding van de mail ellende bij XMS heb ik een mail gestuurd met mijn klacht.
Blijkbaar wordt ook dat niet serieus genomen (ik heb geen reactie ontvangen) :(
Ik ga maar opzoek naar een provider die wel een betrouwbare mailserver heeft ;w (UPC had/ heeft ook slecht kanten maar daar heb ik, in 8 jaar, nooit mail problemen gehad).
In plaats van direct met alles over te stappen kun je ook gewoon alleen van mail provider wisselen. Gmail, Live Mail etc. zijn niet voor niets uitgevonden of als je veel e-mailt een echte hosting provider. Hoeft echt niet veel te kosten.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
In plaats van direct met alles over te stappen kun je ook gewoon alleen van mail provider wisselen. Gmail, Live Mail etc. zijn niet voor niets uitgevonden of als je veel e-mailt een echte hosting provider. Hoeft echt niet veel te kosten.
Dat is toch een rare oplossing?
Ik betaal toch voor mijn diensten? En, anno 2013, mag ik toch verwachten dat een provider ook dat leverd waar ik voor betaal.
Moet IK dan naar de fout toewerken?
Heeeeeeeeeeeeel apart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
dspijkers schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:47:
Dat is toch een rare oplossing?
Ik betaal toch voor mijn diensten? En, anno 2013, mag ik toch verwachten dat een provider ook dat leverd waar ik voor betaal.
Moet IK dan naar de fout toewerken?
Heeeeeeeeeeeeel apart 8)7
Ik vind tot nu toe alle mailoplossingen van providers in de categorie 'een beetje voor erbij omdat het moet' vallen. Meestal geen IMAP-ondersteuning. Kleine mailboxen, slechte webmail etc. En uiteraard daarbij als je van provider wisselt dat je je e-mailadres kwijt bent.

Dan nog ben ik het wel met je eens dat het gewoon normaal moet werken, maar het punt wat ik wil maken is dat bij veel providers de mail vrij slecht is naar mijn mening.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik verwacht dat de basisdiensten goed zijn: Internetverbinding, tv beeld, radio geluid, telefoonlijn, etc.

Alle bijzaken, waaronder e-mail, maar bijvoorbeeld ook interactieve tv diensten etc. verwacht ik niets van. Leuk als het werkt, maar ik ga daar niet van uit. Bij geen enkele ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Fiber schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:52:
Ik verwacht dat de basisdiensten goed zijn: Internetverbinding, tv beeld, radio geluid, telefoonlijn, etc.

Alle bijzaken, waaronder e-mail, maar bijvoorbeeld ook interactieve tv diensten etc. verwacht ik niets van. Leuk als het werkt, maar ik ga daar niet van uit. Bij geen enkele ISP.
Persoonlijk vind ik e-mail geen bijzaak. De meeste mensen zien Internet al als een basisbehoefte en volgens mij geldt dat ook voor e-mail. Bijna niemand kan namelijk meer zonder.
In mijn optiek zou je dan ook, van welke provider dan ook, mogen verwachten dat deze dienst gewoon naar behoren werkt.

Maar helaas blijkt dat niet altijd zo te zijn, en zo zijn hotmail (nu outlook) en Gmail bv ontstaan.
Dus wil je snel maar wel wat zekerhied, kun je altijd zo'n accountje nemen.
Wil je het zelf in de hand hebben, dan moet je een eigen server gaan draaien (zoals ik al jaren doe).

[ Voor 16% gewijzigd door Thasaidon op 01-02-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Thasaidon schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:10:
[...]
Persoonlijk vind ik e-mail geen bijzaak. De meeste mensen zien Internet al als een basisbehoefte en volgens mij geldt dat ook voor e-mail. Bijna niemand kan namelijk meer zonder.
In mijn optiek zou je dan ook, van welke provider dan ook, mogen verwachten dat deze dienst gewoon naar behoren werkt.
Iedereen kan een account aanmaken bij MIcrosoft, Google, Yahoo, etc. Werkt prima voor de basisbehoeftes van e-mail voor de vrijwel iedereen. Als je meer wil dan ga je naar een echte hosting provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:49

GerkeP

Vragen mag altijd........

Fiber schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:18:
[...]

Iedereen kan een account aanmaken bij MIcrosoft, Google, Yahoo, etc. Werkt prima voor de basisbehoeftes van e-mail voor de vrijwel iedereen. Als je meer wil dan ga je naar een echte hosting provider.
Nee dat kan niet iedereen ;)
Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die dat dus echt niet snappen. Mensen hebben een verbinding van xmsnet, daar hoort volgens hen dan ook een emailadres met xmsnet bij, gmail kan niet, dat is niet vertrouwd of dat snappen ze niet ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dat maar een belofte is,verder erg moeten lachen.
Fijn weekeind.
Ow, pop van Speijkstraat in Leiden heeft een airco die ernstig bedreigd wordt door een klimop in de tuin aan de achterkant, volgende zomer heeft die hem gegarandeerd te grazen, is van dat type dat de worteltjes in de steen graaft en niet meer los te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:52:

En niet te vergeten, een zenderscan gedaan, want de gegevens en frequenties van Ziggo werken niet, menu installatie, netwerk frequentie invullen die bij jouw woonplaats hoort, netwerk ID invullen, dan een zenderscan doen.
Adaptertjes f-connector naar coax male/female bestaan gewoon, in elke bouwmarkt leverbaar.

Gelijk een vraagje aan een van de deskundigen, nu ipv6 schijnt te werken (mijn router doet alleen 6to4) als ik een page opvraag en die bestaat alleen als ipv6 wordt dit dan vertaald door XMS en krijg ik alsnog een werkende page te zien of moet ik dat 6to4 aanzetten, is misschien niet de beste optie maar wil mijn Linksys WRT-610 nog niet gaan inruilen.

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 01-02-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zo ver ik weet draait XMS / ITNS geen IPV6 naar IPV4 proxy voor HTTP ofzo.

Je zal dus echt een ipv6 prefix op jouw eigen router gerouteerd moeten krijgen (en weer door gerouteerd naar apparaten op je eigen netwerk) om ipv6 only websites te kunnen bezoeken.

Als je nu 6to4 aan zet heb je overigens wel kans dat het werkt, maar dan misschien niet via XMS / ITNS.....

Maarehm, hoe oud is die Linksys WRT-610? Worden daar nog wel eens updates voor uit gebracht?

Nieuwere linksysmodellen (zoals de E4200 van de 6RD pilot) hebben ook pas later firmware gekregen waardoor autoconfig via 6rd werkte.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:37:
[...]

En niet te vergeten, een zenderscan gedaan, want de gegevens en frequenties van Ziggo werken niet, menu installatie, netwerk frequentie invullen die bij jouw woonplaats hoort, netwerk ID invullen, dan een zenderscan doen.
Adaptertjes f-connector naar coax male/female bestaan gewoon, in elke bouwmarkt leverbaar.

Gelijk een vraagje aan een van de deskundigen, nu ipv6 schijnt te werken (mijn router doet alleen 6to4) als ik een page opvraag en die bestaat alleen als ipv6 wordt dit dan vertaald door XMS en krijg ik alsnog een werkende page te zien of moet ik dat 6to4 aanzetten, is misschien niet de beste optie maar wil mijn Linksys WRT-610 nog niet gaan inruilen.
Waarom zou je een F-connector willen adapten naar een male/female? F-connector werkt juist veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:56:
Voor zo ver ik weet draait XMS / ITNS geen IPV6 naar IPV4 proxy voor HTTP ofzo.

Je zal dus echt een ipv6 prefix op jouw eigen router gerouteerd moeten krijgen (en weer door gerouteerd naar apparaten op je eigen netwerk) om ipv6 only websites te kunnen bezoeken.

Als je nu 6to4 aan zet heb je overigens wel kans dat het werkt, maar dan misschien niet via XMS / ITNS.....

Maarehm, hoe oud is die Linksys WRT-610? Worden daar nog wel eens updates voor uit gebracht?

Nieuwere linksysmodellen (zoals de E4200 van de 6RD pilot) hebben ook pas later firmware gekregen waardoor autoconfig via 6rd werkte.
Linksys is 2 jaar oud maar via een hidden functie kan op de firmware 6to4 aangezet worden en werken de ipv6 testpages wel maar wat ik lees is dat die 6to4 niet zo ideaal zou zijn, van de E4200 bestaan 2 modellen die identiek zijn aan elkaar aan de buitenzijde maar intern op een andere chipset draaien met als gevolg dat die V2 maar 200 mbits draait en met mijn geluk koop ik dan net die V2 en ook het draadloos deel schijnt niet denderend te zijn, Linksys zelf stopt meestal na een jaar al met firmware updates, die van de E4200 is ook al weer bijna een jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:04:
[...]

Waarom zou je een F-connector willen adapten naar een male/female? F-connector werkt juist veel beter.
De originele vraagsteller wilde zo'n adaptertje, ik heb ook alles gewoon f-connector, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Nick39 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:23:
[...]

Als dat maar een belofte is,verder erg moeten lachen.
Fijn weekeind.
Ow, pop van Speijkstraat in Leiden heeft een airco die ernstig bedreigd wordt door een klimop in de tuin aan de achterkant, volgende zomer heeft die hem gegarandeerd te grazen, is van dat type dat de worteltjes in de steen graaft en niet meer los te krijgen is.
Waar staat dat ding dan in de van Speykstraat?
Kijk er blijkbaar steeds overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Nick39 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:37:
[...]

.......maar wil mijn Linksys WRT-610 nog niet gaan inruilen.
Je bedoelt Belkin... :)

http://www.pcmweb.nl/nieu...8f2d5c8&elqCampaignId=533

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:38
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:52:
We gaan de rollen eens omdraaien :-)

Zo, Ik zie dat Terror538 weer online is. Graag gedaan hoor.
En maar vloeken en afgeven op dat "klotebedrijf" met "godverdomme" en zonder "technische kennis"

Maar mijnheer probeert dus wel binnen zo'n 5 minuten met 3 verschillende MAC-adressen zijn static IP-te leasen. Gaat niet werken hoor. Aan wie ligt het dan.............. Tja, de domeiname van zijn website zegt genoeg.

Just my 2 cents.
O.
Tsja, dat is idd kansloos gedrag van meneer Terror538. Wat een prutser en dan nog de nerve hebben te gaan ontploffen ..... :X 8)7 Hij doet helaas hard zijn best zijn naam waar te maken; Terror538?...

Verder niets dan hulde voor Operatortje (en O2 natuurlijk) *O* :Y :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
MrPompidom schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:45:
[...]

ik ben ook benieuwd waar hij in de stevenshof staat kan hem ook niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckson
Barre73 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:52:

Helaas, ja, die staan goed.

Vandaag connectortje gekocht. Erop geschroefd en de coax erop gezet. Helaas pindakaas, wéér maar 8% sterkte van het signaal. Zenders zoeken doet ie dus niet.

Kan het op 1 of andere manier zijn dat dat dvb-c of analoge signaal gewoon niet afgeleverd wordt? Dat dat optioneel aan te zetten is of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Net de proef op de som genomen, en een nieuwe router achter het vaste Ip gehangen. De netgear wndr3700 vervangen voor de wndr4700. Mac gekloond, en netjes mijn IP terug via DHCP, maar de DNS liet ruim 10 minuten op zich wachten.

Nu het IPv6 verhaal nog. Iemand al ervaring met de netgear 4700 hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Tuckson schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:58:
[...]

Vandaag connectortje gekocht. Erop geschroefd en de coax erop gezet. Helaas pindakaas, wéér maar 8% sterkte van het signaal. Zenders zoeken doet ie dus niet.

Kan het op 1 of andere manier zijn dat dat dvb-c of analoge signaal gewoon niet afgeleverd wordt? Dat dat optioneel aan te zetten is of zo?
Het zou kunnen dat je een hoge demping hebt op de CATV vezel en daardoor nét wel/geen CATV signaal hebt. Mocht je rechtstreeks aangesloten geen signaal hebben is ofwel het modem gaar, ofwel krijg je niet genoeg licht binnen. Dat kan aan de vezel liggen, maar ook weer aan de poort.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuckson schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:58:
[...]

Niet door jou:-) Maar je gaf eerder al aan dat alle lampjes branden dus ook het lampje van je CATV (dat TV-tje). Ik ben wel even door de zelfhulp oplossingen heen eigenlijk. Volgens mij had je al met een kortere kabel rechtstreeks van de Genexis naar een TV in de buurt geprobeerd toch?
Ik heb hetzelfde signaal zonder DVB-C decoder in mijn slaapkamer TV geprikt en geen probleem. Met decoder ging ook in 1 keer prima. Alleen die decoder stond in de weg :-), dus dan maar zonder..
Ik zie nog 1 mogelijkheid, en dat gebeurt wel vaker: Coax module van je Genexis naar z'n grootje.. Maar dat betekent XMS bellen om nieuwe Genexis te krijgen, of eerst een monteur. En gezien de huidige stand van de klantenservice hoop ik dat dat goed komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:13:
[...]

De originele vraagsteller wilde zo'n adaptertje, ik heb ook alles gewoon f-connector, ideaal.
Nee, de opmerking was ook bedoeld voor de originele vragensteller. Die trouwens nog steeds hetzelfde probleem heeft, zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckson
Barre73 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:03:
[...]

Niet door jou:-) Maar je gaf eerder al aan dat alle lampjes branden dus ook het lampje van je CATV (dat TV-tje). Ik ben wel even door de zelfhulp oplossingen heen eigenlijk. Volgens mij had je al met een kortere kabel rechtstreeks van de Genexis naar een TV in de buurt geprobeerd toch?
Ik heb hetzelfde signaal zonder DVB-C decoder in mijn slaapkamer TV geprikt en geen probleem. Met decoder ging ook in 1 keer prima. Alleen die decoder stond in de weg :-), dus dan maar zonder..
Ik zie nog 1 mogelijkheid, en dat gebeurt wel vaker: Coax module van je Genexis naar z'n grootje.. Maar dat betekent XMS bellen om nieuwe Genexis te krijgen, of eerst een monteur. En gezien de huidige stand van de klantenservice hoop ik dat dat goed komt...
Hmmm...
Ik ga het met die korte kabel morgen nog 1x proberen, maar dat had ik idd al gedaan. Het stomme is dat in alle situaties het signaal maar op 8% sterkte staat.

Zal anders maar een twitteraccount gaan aanmaken van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anders zou ik zeggen dat je Humax niet werkt, maar dan zou je zonder HUmax wel analoog signaal moeten hebben. Dus de TV op de ouderwetse manier zenders laten zoeken. Maar dat had je ook niet zei je al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckson
klopt. Dat was de hoofdreden om die humax maar te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Is de 'Zender van de Maand' nou opeens weg? Niet dat ik er ooit naar keek, maar toch... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:55:
Is de 'Zender van de Maand' nou opeens weg? Niet dat ik er ooit naar keek, maar toch... :)
Ja, nu je het schrijft, kijk er ook zeer zelden naar.
1 februari -> zeker geen nieuwe voorhanden of de moeite niet waard met zo'n korte maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:11:
[...]

Linksys is 2 jaar oud maar via een hidden functie kan op de firmware 6to4 aangezet worden en werken de ipv6 testpages wel maar wat ik lees is dat die 6to4 niet zo ideaal zou zijn, van de E4200 bestaan 2 modellen die identiek zijn aan elkaar aan de buitenzijde maar intern op een andere chipset draaien met als gevolg dat die V2 maar 200 mbits draait en met mijn geluk koop ik dan net die V2 en ook het draadloos deel schijnt niet denderend te zijn, Linksys zelf stopt meestal na een jaar al met firmware updates, die van de E4200 is ook al weer bijna een jaar oud...
Mja, naar ik begrepen heb (nooit zelf uitgeprobeerd) heeft 6to4 in een 'normale' situatie, dus als je verder geen tunnelbrokers gebruikt en ook geen IPV6 voorzieningen in het netwerk van je ISP hebt, een soort 'auto discovery' functie waarbij hij op zoek gaat naar een publieke (in een speciaal daarvoor gereserveerde prefix) gateway die her en der door partijen gratis worden aangeboden.

Voor de IPV6 van ITNS heb je echt dat stukje "6rd" nodig. Dat is nog steeds 6to4, maar dan met een door de provider verstrekte 6to4 gateway en een prefix van ITNS die ook afhankelijk is van het IPV4 blok waar je in zit (en je router berekent de rest van je ipv6 prefix aan de hand van je IPV4 adres). Gateway en prefix length worden door ITNS via DHCP mee gestuurd (dat is het stukje 6rd).
Tuckson schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:43:
[...]

Hmmm...
Ik ga het met die korte kabel morgen nog 1x proberen, maar dat had ik idd al gedaan. Het stomme is dat in alle situaties het signaal maar op 8% sterkte staat.

Blijft wel echt een vaag probleem met je CATV module. Zoals Barre ook al oppert, ik geloof dat je toch echt last hebt van of een 'dove' dvb-c ontvanger, of een te hoge demping op de CATV fiber of een brakke CATV module.

Hier heb ik een 5-weg multitap van Hirschmann aan de Genexis hangen, waarvan 3 uitgangen verbonden met apparatuur/einddozen in huis. Doorgang en de laatste 'gedempte' uitgang zijn afgedopt met een eindweerstand. Op een radio tuner het meest ver weg (ong. 15 meter coax bij de meterkast vandaan) is het signaal nog zo sterk dat er geen ruis te horen is :P

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 02-02-2013 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
GerkeP schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:04:
[...]

Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die dat dus echt niet snappen. Mensen hebben een verbinding van xmsnet, daar hoort volgens hen dan ook een emailadres met xmsnet bij, gmail kan niet, dat is niet vertrouwd of dat snappen ze niet ;)
Voor mij geldt in ieder geval niet dat dat niet vertrouwd is of dat ik het niet snap.
Ik heb ook Gmail (en gebruik het tegenwoordig, met dank aan door XMS steeds vaker).
Het gaat erom dat als providers een dienst als e-mail aanbieden, zij deze ook moeten leveren!

Door, als consument, naar de fout toe te corrigeren is er voor de leverancier minder noodzaak (lees minder gezeur aan hun hoofd) om de, door hen veroorzaakte, problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dspijkers schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 08:30:
[...]
Voor mij geldt in ieder geval niet dat dat niet vertrouwd is of dat ik het niet snap.
Ik heb ook Gmail (en gebruik het tegenwoordig, met dank aan door XMS steeds vaker).
Het gaat erom dat als providers een dienst als e-mail aanbieden, zij deze ook moeten leveren!

Door, als consument, naar de fout toe te corrigeren is er voor de leverancier minder noodzaak (lees minder gezeur aan hun hoofd) om de, door hen veroorzaakte, problemen op te lossen.
Ik ben het met je eens, maar wat heb je aan je xms-emailadres, tenzij je voor altijd bij xms blijft, of tenzij net als bij telefoonnummers die porteerbaar wordt [hoewel dat zoals bij Nick39 ook niet altijd zonder problemen gaat].
Als je opzegt bij xms [ en dat lukt ;w ], ben je je emailadres[sen] daarvan kwijt en moet je al je kontakten je nieuwe adres doorgeven.
Gmail, Thunderbird e.d. zijn wat dat betreft dus een stuk handiger om te gebruiken.

Zelf gebruik ik de xms-mail alleen om mededelingen van xms, zoals dat er een nieuwe factuur klaar staat, door te sturen naar mijn andere email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt gelukkig niet aan XMS >:)

Problemen met email
30 Januari 2013
problemen email

Momenteel ondervinden wij problemen met het versturen van mail. Doordat er door onze klanten spam is verstuurd, staan wij op een black list.

Wij werken eraan om dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrPompidom schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:45:
[...]

Ter hoogte van huisnummer 51

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/snj7us.jpg

Huisje met groene deur en airco er op.

(c) Google Streetview
Tuckson schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:43:
[...]

Hmmm...

Het wil met de Humax nog wel eens gebeuren dat het middenpootje van de ingang voor coax los zit, kijk daar eens naar, ook wil de female wel eens te wijd open staan, met een pincetje wat dichtknijpen. Bij mijn oude Humax al 2 keer chassis deel moeten vervangen, in het begin moest ik daarnaast ook nog eens het pootje van de f connector wat dikker maken ( even vertinnen ).

[ Voor 65% gewijzigd door Nick39 op 02-02-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Maandag bij Tros Radar:

Supersnel internet, haarscherpe tv en goedkoop bellen: de voordelen van een glasvezelverbinding zijn duidelijk. KPN sluit dan ook vele huishoudens per week aan.
Maar wat als er iets misgaat? Dan blijkt dat de afhandeling bij KPN Glasvezel niet zo snel is en het maanden kan duren voordat je een werkende verbinding hebt.

zie ook: http://www.trosradar.nl/u...2013/kpn-glasvezel-1/?p=1

Blijkbaar is XMS niet voor niets een KPN-dochter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoek eens met de volgende zoekwoorden op google:
XMS slecht

Allemaal recente meldingen in klachtencompas,Nijmegen direct,Tros Radar,Klacht.nl, oproepen als Stap niet in zee met XMS bij glasvezel.nu, bedot XMS zijn klanten ?
Google staat er vol mee, en dat gaat dus niet over KPN glasvezel maar echt alleen over XMS.
Tientallen pages specifiek over XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Nick39 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:50:
Zoek eens met de volgende zoekwoorden op google:
XMS slecht

Allemaal recente meldingen in klachtencompas,Nijmegen direct,Tros Radar,Klacht.nl, oproepen als Stap niet in zee met XMS bij glasvezel.nu, bedot XMS zijn klanten ?
Google staat er vol mee, en dat gaat dus niet over KPN glasvezel maar echt alleen over XMS.
Tientallen pages specifiek over XMS.
Ja duh, nogal logisch dat je alleen maar negatieve meldingen vindt als je op de trefwoorden XMS slecht zoekt. Als je alleen maar goede berichten tevoorschijn komen is de google engine/back-end kapot :+
ArjenB64 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:03:
Maandag bij Tros Radar:

Supersnel internet, haarscherpe tv en goedkoop bellen: de voordelen van een glasvezelverbinding zijn duidelijk. KPN sluit dan ook vele huishoudens per week aan.
Maar wat als er iets misgaat? Dan blijkt dat de afhandeling bij KPN Glasvezel niet zo snel is en het maanden kan duren voordat je een werkende verbinding hebt.

zie ook: http://www.trosradar.nl/u...2013/kpn-glasvezel-1/?p=1

Blijkbaar is XMS niet voor niets een KPN-dochter :)
Het werd wel eens tijd dat tros radar de misstanden in de verwerking processen eens aan de kaak gaat stellen, het is nogal irritant om continu het zelfde geklaag hier voorbij te zien komen zonder dat daar echt structureel iets aan verandert wordt op management niveau of hoger.

Als iemand vraagt aan mij of hij in moeten stappen op glasvezel zal ik daarop een negatief advies geven, waarom? Omdat het op dit moment zo chaotisch aan toe gaat zowel intern bij de providers als bij de kant van Reggefiber en dan heb ik het niet over alleen over de bouw kant, maar ook over de kant van Reggefiber NOC. In mijn werk periode was het absolute dieptepunt dat ik boos NOC had opgebeld waarom een ticket al een week open stond zonder enige respons en dat mij dood leuk gevraagd werd waarom ik opbel over een ticket die PAS een week open stond. Dus ik zeg: Sorry hoor, maar deze klant zit nu al een week zonder diensten, ik vind dat daar op zijn minst prioriteit opgegeven moet worden.

[ Voor 64% gewijzigd door White_Collar op 02-02-2013 17:23 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu wil ik enige nuance aanbrengen, Als je dergelijke zoekopdrachten los laat op Ziggo en UPC zal je er ook geheid een boel vinden, alleen hebben die wel miljoenen klanten dus ook veel meer potentiele klagers, ik heb nu specifiek op XMS gezocht, ga je op KPN zoeken dan komen er veel meer tevoorschijn.
De enige mooie glasvezel zit in mijn glasvezel lamp (kom er niet aan want die splinters krijg je niet meer uit je hand of voeten) maar tot nu toe vind ik het jammer dat er zo weinig gezegd wordt vanaf XMS, Jasper hoor of zie je niet meer (ontslagen ? ) het webcare team is er officieel niet meer (Hoewel Tim ook een gezellig iemand is om mee te praten.) het klantenpanel dat geinstalleerd zou worden, zie je ook niet meer en Operatortje doet nu op individuele basis dingen voor ons die denk ik niet in zijn taakomschrijving staan.
KPN doet er slim aan de merken te "rebranden" zodat de klachten niet meer naar de individuele maatschappij'tjes zijn terug te leiden.
Denan zie je ook niet meer... ik denk dat veel porteringen naar andere bedrijven misgaan omdat ze gewoonweg niet meer weten bij wie ze moeten zijn, ik heb helaas mijn beide buren ook geadviseerd geen glasvezel te nemen.
En nu zit ik volgens mij niet eens zo gek in dit oude Portaal netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Denan zit nu vooral in de Vodafone en Lijbrandt draadjes... :z

Webcare (Sophie) heeft mij pas nog prima geholpen via de e-mail, maar dat is ook al weer een paar weken geleden. Ik krijg de indruk dat ze nog het best bereikbaar zijn via Twitter, maar daar ben ik nog steeds niet aan begonnen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Thasaidon schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:21:
[...]

Tja, dat is normaal.

;)
Dat van die mailserver zou kunnen komen door iemand die zo leuk is geweest via zijn mail, een Trojan oid binnen te halen. Helemaal als degene een Windows PC heeft, die er nogal vatbaar voor zijn. Dus dat er een background proces draait die constant spam stuurt.

Maar ik vraag mij wel af wat voor management dergelijke bedrijven hebben. Meestal geen enthousiaste directie met ICT kennis, degenen die het wel hebben zijn meestal dan wel goed. Zoals XS4ALL.

Overigens is vandaag het Internet aangegaan en hadden ze keurig mijn digitale ontvanger gestuurd. Ik sliep alleen vanochtend nog toen de bezorger voor de deur stond :' ) Internet is supersnel vergeleken bij wat ik had. Met name die upload, 5 MB/s soms. Handig om een compleet fotoCDtje naar iemand te uploaden :P

[ Voor 12% gewijzigd door kegeltje26 op 03-02-2013 00:48 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:41:
[...]

Ik ben het met je eens, maar wat heb je aan je xms-emailadres, tenzij je voor altijd bij xms blijft, of tenzij net als bij telefoonnummers die porteerbaar wordt [hoewel dat zoals bij Nick39 ook niet altijd zonder problemen gaat].
Als je opzegt bij xms [ en dat lukt ;w ], ben je je emailadres[sen] daarvan kwijt en moet je al je kontakten je nieuwe adres doorgeven.
Gmail, Thunderbird e.d. zijn wat dat betreft dus een stuk handiger om te gebruiken.

Zelf gebruik ik de xms-mail alleen om mededelingen van xms, zoals dat er een nieuwe factuur klaar staat, door te sturen naar mijn andere email.
Ik moet zeggen dat ik het, door boosheid verblind :( , zo niet bekeken had.
Ik ga zo langzaam maar eens over naar mijn Gmail (kan ik daarna gelijk over naar een nieuwe provider).
Simpel uitgelegd, Dank je _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Kan iemand mij uitleggen waarom ik bij XMS moet betalen om op RTL4 iets terug te kunnen kijken, terwijl ik op mijn smarttv datzelfde gewoon gratis kan streamen via RTL XL?

zijn er echt mensen die daar intuinen?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
GerkeP schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:13:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik bij XMS moet betalen om op RTL4 iets terug te kunnen kijken, terwijl ik op mijn smarttv datzelfde gewoon gratis kan streamen via RTL XL?

zijn er echt mensen die daar intuinen?
Waarschijnlijk omdat RTL wel een deal heeft met Samsung en niet met XMS. Zoiets zal het iig wel zijn. Via de websites moet je ook steeds vaker gaan betalen voor een aflevering :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
Caelorum schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:04:
[...]

Waarschijnlijk omdat RTL wel een deal heeft met Samsung en niet met XMS. Zoiets zal het iig wel zijn. Via de websites moet je ook steeds vaker gaan betalen voor een aflevering :|
RTL is nogal van de rechten, voor elke scheet moet je een extra contract met ze afsluiten.

Los daarvan staan er ook sommige programma's simpelweg niet op uitzendinggemist ivm rechten enz.

De beste oplossing? Gewoon een hdd recordertje op DVB-C prikken. Dan neem je alles op wat je wilt, zonder dat je afhankelijk bent van TV zender en/of rechten van specifieke programma's/series.
Alleen is dat dan geen HD (bij GHM) maar ach, de kwaliteit van rtlgemist is dat bij lange na niet.

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 03-02-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies, @DJSmiley.

Voor de Publieke Omroep is gelukkig wel bijna alles wat we op UZG willen zien ook beschikbaar bij Glashart Media. En dat is 90% van wat we kijken. Die overige 10% (o.a. RTL 4 ) nemen we gewoon op met behulp van onze Synology NAS icm. een dual-tuner "HDhomerun". Niet meer afhankelijk van uitzending gemist _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Caelorum schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:04:
[...]

lijkt me niet, op pc/laptop/tablet kun je dat allemaal gewoon terugzien zonder betaling.
Alleen bij xms moet je er voor betalen? Vreemd

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
GerkeP schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:43:
lijkt me niet, op pc/laptop/tablet kun je dat allemaal gewoon terugzien zonder betaling.
Nog wel ja.... maar het zou me niets verbazen dat dat op een gegeven moment ook afgelopen is.
En via internet gooien ze er volgens mij wel wat meer reclame voor/na.
Alleen bij xms moet je er voor betalen? Vreemd
Is er ook niet nog een verschil in kwaliteit als je via XMS kijkt, of gratis via internet? Of gebruiken ze dezelfde streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
White_Collar schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:01:
[...]

Ja duh, nogal logisch dat je alleen maar negatieve meldingen vindt als je op de trefwoorden XMS slecht zoekt. Als je alleen maar goede berichten tevoorschijn komen is de google engine/back-end kapot :+
Hup en daar ging mijn dyslectie weer,en daarmee de interpretatie van mijn bericht, natuurlijk krijg je door toevoeging van het woord slecht, de slechte meldingen te zien ( hoewel niet slecht daar dan ook onder valt ) maar ik doelde meer op het aantal meldingen die recent zijn toegevoegd op een zeer divers aantal media, Glasvezel.nu wordt bv o.a. beheerd door Jurjen die net als ik een van de eerste XMS abonnees was, en net als ik altijd present was in de pilots en zeer betrokken was bij XMS, XMS is een "kleintje" in de KPN glasvezel poot en dan verbaast het me dat buiten dit forum er zoveel specifieke XMS klachten zijn op andere fora.
KPN Glasvezel is veel groter maar toch zijn daar in verhouding veel minder klachten over dan over XMS en Lijbrandt, als je de klachten over XMS en Lijbrandt bekijkt in aantal dan zou je denken dat heel KPN glasvezel voor 90% bestaat uit XMS en Lijbrandt,het aantal klachten is veel groter,dan je qua positie binnen KPN glasvezel zou verwachten, ik kan niet op een andere manier uitleggen wat ik bedoel, misschien dat iemand anders het even kan "vertalen"

(gvd wat kan ik pissig worden als ik wat ik denk,niet kan verwoorden door die klote kwaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmj2
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:09
Tjonge jonge, wat een club zeg, dat XMS. Ben er helemaal klaar mee.
Waarschuwing: Mocht je ooit een glasvezel abo willen, doe dat dan NOOIT, ik herhaal: NOOIT bij XMS. Lees hieronder waarom:

- 28 dec. 2012: aangemeldpoging via web, allemaal server-side errors.
- 02 feb 2013: (na 30 min wacht aan telefoon) status gevraagd van web aanmelding, was niet aangemeld. Per telefoon alsnog gedaan. Met opmerking dat aansluiting snel gerealiseerd moest worden, in ieder geval voor 16 jan. (verhuizing op die datum). Is bestaande woning, glasvezel + oude modem hangt in meterkast, moet geen probleem zijn.
- tussen 5 en 16 jan. Van XMS geen bevestiging van aanmelding ontvangen, ook niet na herhaaldelijk telefonisch contact met XMS om dit wel te doen. (totaal ca. 5x gebeld)
- 23 jan: nog steeds geen enkele reactie van XMS. weer gebeld, Lijn bleek door KPN nog bezet te zijn (residu van vorige bewoner) maar was nu vrij. Echter was mijn aanmelding eenzijdig door XMS gesloten, en kan niet worden heropend. Of ik even opnieuw wilde aanmelden (zucht...). Toch maar gedaan, met de melding dat ze dan nu echt snel de aansluiting en levering diensten moeten aanvangen. Dat is geen probleem volgens XMS.
- 28 jan.: Nog steeds geen enkele reactie van XMS (geen aanmeldings brief, status, niets!)
Weer contact met XMS, blijkt dat er nog niets is gedaan, en dat ik nog wel wat weekjes (4+) moet wachten voordat er een aansluiting gerealiseerd zal worden. (WAT !!!!, ik zit nu al een paar weken na mijn verhuizing zonder telefoon, internet en TV!!!!)
Ik heb toen maar mijn vertrouwen in XMS opgezegd, en een mail + brief gestuurd dat ik af zie van mijn aanmelding. Dit is binnen de wettelijke 7 dagen (aanmelding was van 23 jan.)

31 jan: Krijg ik een brief terug dat ik een contract heb voor 1 jaar. Dus niet mogelijk om op te zeggen en ben volgens XMS verplicht om nu 1 jaar hun diensten af te nemen. (welke diensten? ze zijn niet eens in staat om diensten te leveren!)

WTF, Dit is werkelijk waar te schofterig voor woorden! Ze leveren een wanprestatie van formaat, ik meld mij af, netjes volgens de wettelijke en hun eigen algemene voorwaarden, en dat zou dan niet worden geaccepteerd en zit ik er een jaar aan vast? Duidelijk gevalletje rechtsbijstand.

Ter vergelijk zoals het wel kan en zou moeten: op 28 jan. meteen een ZIGGO alles-in-een abo aangevraagd, en dat is 1 feb. 2013 geleverd en werkend opgeleverd volgens afspraak, binnen 4 dagen!. Zo kan het dus ook.

Dus nogmaals, ga niet in zee met XMS. Ze nemen klanten niet serieus, komen hun afspraken niet na, kunnen niet opleveren binnen een normale periode, en behandelen klanten alsof ze achterlijk zijn.
Tot uw dienst, een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het treurige is: voor vele volgers van dit topic is het niet eens een verrassing :(
gmj2 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:10:
[...]
Duidelijk gevalletje rechtsbijstand.
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe dit zal gaan verlopen, voor zover ik weet (maar ik weet maar weinig) is dit de eerste keer dat er juridische stappen zouden worden gezet tegen de boevenbende XMS / Lijbrandt ivm het weigeren om een opzegging te accepteren. Wil je ons op de hoogte houden?

/edit:
Je bent iig niet alleen: http://www.glasvezel.nu/comment/3153#comment-3153

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

GerkeP schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:04:
[...]

Idd, daar ken ik er genoeg van. Waarvan de "ergste" de schoonmoeder.
Die smst tegenwoordig dat ze mail gestuurd heeft omdat je niet zeker weet of de xms mail tegenwoordig wel aan komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:41:
[...]

Volgens mij haal je nu een service en client door elkaar.
Gmail is een service, Thunderbird is alleen een mail programma.

Maar er zijn genoeg mensen die voor langere tijd bij een isp blijven zitten en dus niet vaak van e-mail hoven wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb meerdere keren een verhuizing geprobeerd door te geven, geen reactie gekregen, ik wil graag de status hier van weten.

postcode 1214gc huisnr 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:14:
[...]

Die smst tegenwoordig dat ze mail gestuurd heeft omdat je niet zeker weet of de xms mail tegenwoordig wel aan komt :P
OMG >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:14:
[...]

Hahaha. Triest dat XMS blijkbaar haar email infrastructure niet op orde heeft. Gelukkig draai ik hier Exchange en gebruik de smtp server van mijn kabelaar voor uitgaande email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
gmj2 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:10:
Tjonge jonge, wat een club zeg, dat XMS. Ben er helemaal klaar mee.
Waarschuwing: Mocht je ooit een glasvezel abo willen, doe dat dan NOOIT, ik herhaal: NOOIT bij XMS. Lees hieronder waarom:

- 28 dec. 2012: aangemeldpoging via web, allemaal server-side errors.
- 02 feb 2013: (na 30 min wacht aan telefoon) status gevraagd van web aanmelding, was niet aangemeld. Per telefoon alsnog gedaan. Met opmerking dat aansluiting snel gerealiseerd moest worden, in ieder geval voor 16 jan. (verhuizing op die datum). Is bestaande woning, glasvezel + oude modem hangt in meterkast, moet geen probleem zijn.
- tussen 5 en 16 jan. Van XMS geen bevestiging van aanmelding ontvangen, ook niet na herhaaldelijk telefonisch contact met XMS om dit wel te doen. (totaal ca. 5x gebeld)
- 23 jan: nog steeds geen enkele reactie van XMS. weer gebeld, Lijn bleek door KPN nog bezet te zijn (residu van vorige bewoner) maar was nu vrij. Echter was mijn aanmelding eenzijdig door XMS gesloten, en kan niet worden heropend. Of ik even opnieuw wilde aanmelden (zucht...). Toch maar gedaan, met de melding dat ze dan nu echt snel de aansluiting en levering diensten moeten aanvangen. Dat is geen probleem volgens XMS.
- 28 jan.: Nog steeds geen enkele reactie van XMS (geen aanmeldings brief, status, niets!)
Weer contact met XMS, blijkt dat er nog niets is gedaan, en dat ik nog wel wat weekjes (4+) moet wachten voordat er een aansluiting gerealiseerd zal worden. (WAT !!!!, ik zit nu al een paar weken na mijn verhuizing zonder telefoon, internet en TV!!!!)
Ik heb toen maar mijn vertrouwen in XMS opgezegd, en een mail + brief gestuurd dat ik af zie van mijn aanmelding. Dit is binnen de wettelijke 7 dagen (aanmelding was van 23 jan.)

31 jan: Krijg ik een brief terug dat ik een contract heb voor 1 jaar. Dus niet mogelijk om op te zeggen en ben volgens XMS verplicht om nu 1 jaar hun diensten af te nemen. (welke diensten? ze zijn niet eens in staat om diensten te leveren!)

WTF, Dit is werkelijk waar te schofterig voor woorden! Ze leveren een wanprestatie van formaat, ik meld mij af, netjes volgens de wettelijke en hun eigen algemene voorwaarden, en dat zou dan niet worden geaccepteerd en zit ik er een jaar aan vast? Duidelijk gevalletje rechtsbijstand.

Ter vergelijk zoals het wel kan en zou moeten: op 28 jan. meteen een ZIGGO alles-in-een abo aangevraagd, en dat is 1 feb. 2013 geleverd en werkend opgeleverd volgens afspraak, binnen 4 dagen!. Zo kan het dus ook.

Dus nogmaals, ga niet in zee met XMS. Ze nemen klanten niet serieus, komen hun afspraken niet na, kunnen niet opleveren binnen een normale periode, en behandelen klanten alsof ze achterlijk zijn.
Tot uw dienst, een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Tjonge, jonge waarom overkomt mij dit nooit?

-za 26-1 toch maar aangemeld voor XMS. Meteen een bevestiging in mijn Hotmail.
-Dinsdag 29-1 een brief. met de waarschuwing nog niet mijn oude provider op te zeggen.
-Woensdag 30-1 wordt ik gebeld: wanneer mogen ze komen om modem te plaatsen? Nou volgende dag kan wel.
-Donderdag 31-1 plaatsen ze het glasvezel modem.
-Donderdag 31-1 belde ik wanneer ik dan Internet kreeg, was niet echt duidelijk. Loop van de week zeiden ze
-Zaterdag 2-2 Internet aan, en dus postbode gemist met mijn HD-ontvanger (eigen schuld).

Dusseh, zo kan het ook :) Nogmaals wel Leiden 2331. Overigens maak ik nog even van mijn oude verbinding gebruik, morgen een lange UTP kabel kopen en richting mijn routertje trekken. Ga niet mijn hifi apparatuur verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 17:21

BLACKfm

o_O

eymey schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:34:
Precies, @DJSmiley.

Voor de Publieke Omroep is gelukkig wel bijna alles wat we op UZG willen zien ook beschikbaar bij Glashart Media. En dat is 90% van wat we kijken.
Ik mag voor hun hopen dat het 100% beschikbaar is, zeker via internet, want wij (nederlanders) betalen belasting en daar leven die zendertjes van. Via de uitzending gemist van de hd-tuner is het echter meestal beperkt tot de laatste uitzending, dat is dan wel weer jammer.

[ Voor 12% gewijzigd door BLACKfm op 03-02-2013 19:52 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:28:
[...]

Volgens mij haal je nu een service en client door elkaar.
Gmail is een service, Thunderbird is alleen een mail programma.
Zat al te wachten tot iemand het op zou merken inclusief het op zou schrijven, maar je hebt helemaal gelijk.
Had zelf geen zin om het te corrigeren. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckson
DJSmiley schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:31:
[...]

RTL is nogal van de rechten, voor elke scheet moet je een extra contract met ze afsluiten.

Los daarvan staan er ook sommige programma's simpelweg niet op uitzendinggemist ivm rechten enz.

De beste oplossing? Gewoon een hdd recordertje op DVB-C prikken. Dan neem je alles op wat je wilt, zonder dat je afhankelijk bent van TV zender en/of rechten van specifieke programma's/series.
Alleen is dat dan geen HD (bij GHM) maar ach, de kwaliteit van rtlgemist is dat bij lange na niet.
Moet je dat dvb-c wel op je kabeltje zien te krijgen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
eymey schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:34:
Precies, @DJSmiley.

NAS icm. een dual-tuner "HDhomerun".
Top suggestie, heb 'm meteen besteld! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmj2
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:09
kegeltje26 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 19:46:
[...]

....
Waarschijnlijk ben je een van de happy few, waarbij XMS wel iets doet. Ik hoor hier in de buurt nog veel meer horror verhalen van deze club (Regio Amersfoort). Ben niet de enige, kom ik nu achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
Ik zoek mij trouwens gek op Google, maar is er ergens een Admin Password te vinden van de Packetfront DRG600? Zou handig zijn als ik eventuele UpnP aan/uit kan zetten, firewalls configureren en eventuele klapperlijnen corrigeren. Bij Alice/Tele2 kon dat wel met hun modem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Die is 100% zeker wel veranderd.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
kegeltje26 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:40:
Ik zoek mij trouwens gek op Google, maar is er ergens een Admin Password te vinden van de Packetfront DRG600? Zou handig zijn als ik eventuele UpnP aan/uit kan zetten, firewalls configureren en eventuele klapperlijnen corrigeren. Bij Alice/Tele2 kon dat wel met hun modem :P
Klapperlijnen met glasvezel? Hoe zie je dat voor je? :) De packetfront DRG600 heeft geen router functionaliteit. Het is gewoon puur een modem die de 3 diensten door geeft :)

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 03-02-2013 23:07 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meultje schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:03:
[...]

Top suggestie, heb 'm meteen besteld! _/-\o_
Be ware, het configureren van het apparaat is helaas geen sinecure. Als je Windows Media Center hebt of bv. de software van "www.dvblogic.com", dan is het redelijk straight forward. Maar wil je aparte dingen of wil je het kastje ook als een "dvb" device onder Linux hebben, dan moet je wel wat dieper gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
eymey schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:20:
[...]

Be ware, het configureren van het apparaat is helaas geen sinecure. Als je Windows Media Center hebt of bv. de software van "www.dvblogic.com", dan is het redelijk straight forward. Maar wil je aparte dingen of wil je het kastje ook als een "dvb" device onder Linux hebben, dan moet je wel wat dieper gaan. :)
Zal voorlopig mediacenter zijn, maar bedankt voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:22:
Ik heb meerdere keren een verhuizing geprobeerd door te geven, geen reactie gekregen, ik wil graag de status hier van weten.

postcode 1214gc huisnr 25
Ik wens je heel veel sterkte en hoop voor je dat webcare snel kan handelen.
Mijn dochter hoorde ook niets en bij navraag bleek dat er "een fout was gemaakt" en de oude bewoners niet goed hadden opgezegd. Resultaat. We zijn 6 (!) weken verder en ze hebben nog steeds geen signaal van XMS. Er is op geen enkele wijze in deze periode actief contact opgenomen vanuit XMS. (Klant serieus nemen?) Via webcare heb ik dan af en toe een bericht als ik maar weer eens navraag deed maar dat was alles.

Bellen helpt niet. Je staat 30 minuten in de wacht en krijgt iemand aan de lijn die er niets aan kan doen.

Als het wel lukt zonder problemen is het een reden het hier eens te laten weten. Hier lees je natuurlijk alleen de ellende verhalen (en dat zijn er helaas veel)

En helaas voor ons reageert Webcare ook niet meer. Erg jammer.
Maar je loopt het risico dat het goed gaat :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2013 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt hetzelfde als bij een collega van me die Lijbrandt mee wilde verhuizen naar een andere woning, waar de vorige bewoner pas onlangs KPN Glasvezel had opgezegd. Resultaat: bezette lijn, hoop gedoe, niemand bij Lijbrandt die de verantwoordelijkheid voelt om de klant op de hoogte te houden van de voortgang of ook maar een beetje het idee te geven dat eraan gewerkt wordt.

Resultaat: Klant kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kegeltje26 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 19:46:
[...]

-za 26-1 toch maar aangemeld voor XMS. Meteen een bevestiging in mijn Hotmail.

-Zaterdag 2-2 Internet aan, en dus postbode gemist met mijn HD-ontvanger (eigen schuld).

Dusseh, zo kan het ook :) Nogmaals wel Leiden 2331. Overigens maak ik nog even van mijn oude verbinding gebruik, morgen een lange UTP kabel kopen en richting mijn routertje trekken. Ga niet mijn hifi apparatuur verplaatsen.
Komt vermoedelijk omdat de vezels in Portaal gebied Leiden allemaal getrokken en aangesloten zijn, als ik bij buren stroom op het packetfront zet hebben ze gelijk analoge tv en dvb-c, kijk je hier in de pop dan zitten alle vezels ook aangesloten op de apparatuur, 3 straten verderop nam een kennis xms,de vorige bewoners hebben de vezel niet laten aanleggen, kerel graaft gat, pakt de vezel,boort gat, sluit de DRG aan, rommelt wat met een laptop, op de vraag of het niet in de pop moest worden aangesloten was het antwoord simpel, dat hoeft niet, is in het begin al gedaan en ik kan er niet eens in.
Er hoeven na je aanmelding alleen maar diensten op worden gezet, de vertraging treedt pas op als men de vezel ook in de pop moet gaan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, dat lijkt me wel erg inefficiënt POP gebruik als alle huisnummers al gepatched zijn, zelfs wanneer er geen DRG/Genexis op het adres is aangebracht.
Het zal wel onderdeel zijn van een raamcontract, maar kan me niet voorstellen dat er veel winst op gemaakt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:16:
Hm, dat lijkt me wel erg inefficiënt POP gebruik als alle huisnummers al gepatched zijn, zelfs wanneer er geen DRG/Genexis op het adres is aangebracht.
Het zal wel onderdeel zijn van een raamcontract, maar kan me niet voorstellen dat er veel winst op gemaakt wordt...
Ze zijn hier van STAM, een glasvezelbedrijf, 4 dagen op een krukkie in de pop bezig geweest een voor een de vezels aan te sluiten, ik bracht ze koffie.
Portaal was toen rijk,en had teveel geld als reserve voor een sociale woningbouwvereniging, men moest dus dat geld investeren in de wijken en woningen anders zou men een boete krijgen, toen is er voor glasvezel gekozen omdat dan Portaal het geld nooit echt kwijt zou zijn, tzt kon/kan men altijd het net weer verkopen als de reserve laag is, of op zoals nu.
Slimme zet toen van Portaal, feitelijk hebben ze het teveel aan reserves,gewoon in de grond gestopt.
Van wat ze over hadden hebben ze nog een klimtoestel gekocht voor in de plaatselijke wijkspeeltuin en wat plantenbakken om de lantarenpalen heen gehangen.
Het zal Reggefiber worst zijn hoe dat allemaal in die pops zat, het was toch hun spul niet.
Het ging Portaal niet om het geld of dat het winstgevend moest zijn, men moest gewoon het teveel in de kast zijnde geld kwijt en dan het liefst zo dat het niet weg was, alleen maar uit de boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:16:
Is het ook, maar helaas wel waar. Dit vindt zijn oorsprong dat het netwerk destijds van Woningcorporatie Portaal was en hierbij het gehele woningbestand is uitgerold. Of men wel of geen dienst afnam. Gewoon ieder huis glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:44:
Klinkt hetzelfde als bij een collega van me die Lijbrandt mee wilde verhuizen naar een andere woning, waar de vorige bewoner pas onlangs KPN Glasvezel had opgezegd. Resultaat: bezette lijn, hoop gedoe, niemand bij Lijbrandt die de verantwoordelijkheid voelt om de klant op de hoogte te houden van de voortgang of ook maar een beetje het idee te geven dat eraan gewerkt wordt.

Resultaat: Klant kwijt.
Klaagmode aan 8)7

Komt aardig overeen. Aleen is het hier nog iets mooier: oude bewoner was klant van XMS! Heeft opzegging bij Reggefiber gedaan (???).
Toen ze verhuisden zat er internet signaal op! maar dat was "van de oude bewoner". Moest er eerst af.
Mijn dochter heeft vele verhalen gehoord van onkundig helpdesk personeel die zelfs tweemaal de hoorn erop gooiden toen ze zei dat ze dit niet accepteerde! (zat je dan 30 minuten voor in de wacht) :(

En als iemand binnen XMS voor dit soort zaken nu eens de verantwoordelijkheid nam een dossier op te pakken en te zorgen dat de klant geholpen wordt en de administratieve ellende later te regelen.. Nee hoor.

Als er vrijdag geen signaal is, is het over en uit en XMS inderdaad weer een klant kwijt. En dat kunnen er ook zomaar twee worden als de zeer teleurgestelde vader ook afhaakt en samen emt de hele familie naar Ziggo verhuist. Maar ja, De nummerportering is volgens alle berichten nog steeds een probleem zodat zelfs Ziggo blijkbaar afraad om over te stappen... Zucht.

Klaagmode uit ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:37

PeaceNlove

Deugleuter

Vroeger, lang geleden. toen XMS net begon en ik in het XMS-huis in Hilversum en later Leiden werkte belde ik dan gewoon denan of een andere 2e lijns collega zodat het oude (vaak een proefabonnement) er af werd gegooid en de klant het abonnement wel kon aanvragen.
Nu als klant blijf ik gewoon lekker bij mij basis triple play pakket zonder ook maar 1 aanvullende dienst en dat werkt tot nu toe best goed. Maar gezien het topic geen haar op mijn hoofd die er aan denkt ook maar iets extra's te willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Niet porteren of de lijn niet vrijgeven is ook een vorm van klantenbinding, nu durft niet iedereen te vertrekken :+
Dat geldt ook voor mij, ik had al bij Tweak gezeten als opzeggingen normaal zouden worden afgehandeld.
Nu loop ik het risico van weken of langer geen diensten omdat Xms het verdomt om de lijn vrij te geven :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:30:
[...]
Is het ook, maar helaas wel waar. Dit vindt zijn oorsprong dat het netwerk destijds van Woningcorporatie Portaal was en hierbij het gehele woningbestand is uitgerold. Of men wel of geen dienst afnam. Gewoon ieder huis glasvezel.
Al eens eerder geschreven, maar hier in Nijmegen ken ik drie Portaal flatgebouwen voor ouderen met in totaal zo'n 200 bewoners.
Alles aangelegd tot in de meterkast incl. PF & dubbelstopkontakt.
Als je door de meterkast heen wil moet je flink door het beton boren en kom je uit in de keuken en daarna moet je nog door naar de woonkamer.
Schat maar eens samen met mij hoeveel abonnementen daar zijn afgesloten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:35

garathane

l'enfer, c'est les Autres

@ webcare (als die er iets aan kan doen...)

1 ste post, even herhaald voor de duidelijkheid.
29-09 aangemeld als welwillende abbonnee bij Reggefiberwinkel hier in A'foort. 3-10 een welkomstbrief van een of andere accountmanager die jubelend verteld hoe blij hij was dat ik bij de club wilde komen. Daarna doodse stilte.
Begin november maar eens gebeld. Een vriendelijke mevrouw vertelde dat zij,het systeem en heel XMS nog nóóit van mij hadden gehoord. Geen aanmelding te bekennen, had de winkel zeker vergeten door te sturen. Die brief,van een XMS-manager werd altijd opgestuurd door de glasvezelwinkel. Ja er staat een XMS-logo op,maar die komt écht niet van ons hoor.Ze zou het uitzoeken en ik zou er nog van horen.
Een week later nog maar eens gebeld. Een meneer kende die mevrouw helemaal niet en meldde meteen dat hij,het systeem en heel XMS nog steeds nóóit van mij hadden gehoord. Misschien kon ik de kopie van de aanmelding even scannen en faxen ? Dan maakte hij er werk van. Zo gezegd,zo gedaan.......en dus stilte.
Mailtje gestuurd: ik begrijp dat mijn geld niet goed genoeg is. Ik wil binnen een week antwoord anders:ciao XMS (wat ben ik geduldig,hé ?).En ja hoor: een telefoontje van een meneer: wij komen uw dummy modem vervangen door een echte. Wanneer schikt het ? - ik:maandag ben ik thuis - hij:dan komen we maandag, tussen 14.00 uur en 16.00 uur.
En ja hoor:maandg jl. kwam er niemand met een modem
En de maandag daarop ook niet. Even afgewacht wat er zou gaan gebeuren. Niks dus. De maat was vol met een nieuwe 'bevestiging van inschrijving' die kwam op 28-12, gedateerd op 31-12 !!!!! en verstuurd naar mijn persoon,op mijn adres,maar in een verkeerde plaats........
XMS gemaild dat ik er genoeg van had en van de diensten af zag. Ik heb me aangemeld bij Concepts.

Toen werd het écht zwaar. Concepts kon niks doen,bleek al snel, omdat XMS de lijn moest vrijgeven. Dat kon makkelijk zei een XMS-meneer. Hij zou mijn aanvraag doorsturen naar een andere afdeling. De week daarop bleek dat de aanvraag niet opgestuurd was,maar was blijven liggen. Maar hij werd 'in real time' doorgestuurd. En inderdaad: dat was gebeurd. Ik kreeg namelijk een mail dat ik schriftelijk moet opzeggen..... Zo gezegd,zo gedaan: ik maak een briefje,onderteken dat en fax het door.

De week daarop vertelt een meneer dat het mailtje bij een verkeerde persoon was binnengekomen. 'Ik maak het meteen in orde'...
Vandaag maar weer gebeld. Een nieuwe mevrouw (Tamara) kwam ook met een nieuw verhaal: (LET OP) Eerst moet de aannemer de modem plaatsen,dan kan ik opzeggen, en kan Concepts de modem vervangen................................... 7(8)7

Ik ben nu bijna zover dat ik de kabel uit mijn tuin ga opgraven en ritueel verbranden.
XMS: :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

garathane schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:56:

Ik ben nu bijna zover dat ik de kabel uit mijn tuin ga opgraven en ritueel verbranden.
Graag filmen, dan hebben wij er ook wat aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen met zo weinig geduld ;)
Daar kan ik alleen maar heel blij van worden; dacht wordt weer zo'n zeurverhaal, maar nee hoor, geweldige clou _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]
29-09 aangemeld als welwillende abbonnee bij Reggefiberwinkel hier in A'foort. [...] Daarna doodse stilte. Begin november maar eens gebeld...
Daar ga je zelf eigenlijk al in de fout, als je glasvezel wil dan moet je er bovenop zitten en het zeker niet een maand laten sloffen... ;)

Maar wel triest allemaal, die verhalen, ik geloof ze echt wel hoor, al werkt het bij mij en kennissen probleemloos. Soms denk ik wel eens dat ze gewoon geen klanten meer willen, die zijn alleen maar lastig!

De techniek is prachtig, alleen de organisatie erachter is (door de vele overnames en reorganisaties) om zeep geholpen. Dat is ook het grote voordeel van Ziggo. Die hebben ook mooie techniek, maar daarnaast ook een stabiele organisatie met werkende processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, laten we niet vergeten wat een zooi het bij Ziggo en UPC was begin deze eeuw, vlak tijdens en na alle overnames. Ziggo en UPC hebben ook van ver moeten komen, zowel qua techniek als qua organisatie.

Hun grote voordeel is dat nu de bedrijfsprocessen zo ongeveer wel op orde zijn en ook dat ze tevens netwerkbeheerder zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:35

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:13:
[...]

dat wordt weer zo'n zeurverhaal
Ik vind een dergelijke bedrijfsvoering uitermate beroerd, en er kan niet genoeg over gezeurd worden. Als er één iemand besluit aan de hand van de hier vertelde verhalen XMS links te laten liggen, dan is er al iemand geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:22:
Ach, laten we niet vergeten wat een zooi het bij Ziggo en UPC was begin deze eeuw, vlak tijdens en na alle overnames. Ziggo en UPC hebben ook van ver moeten komen, zowel qua techniek als qua organisatie.

Hun grote voordeel is dat nu de bedrijfsprocessen zo ongeveer wel op orde zijn en ook dat ze tevens netwerkbeheerder zijn....
Dat is zo maar hier gebeurt het andersom, XMS was perfect, was er een fout dan werd dat opgelost.
Daarna bleek dat er opeens niets meer foutloos kon.
Het erge vind ik dat je nu als een hoop uitwerpselen wordt behandeld, de individuele mensen ( Webcare, Operatortje) doen hun best maar ik heb uit de media moeten horen dat we naar Telfort gaan, het is de afgelopen weken een grote klaagzang (terecht) maar je maakt mij niet wijs dat niemand dat doorgeeft en dat KPN of wie ook nog verantwoordelijk is voor deze toko nog steeds niets weet van al die ontevreden mensen en gewoon eens een brief stuurt aan de klanten met wat er aan de hand is, wat we kunnen verwachten, of wat niet.
Tip voor het nieuwe topic: XMS grote klachten special.
Op zich werken mijn diensten goed en ik heb een volledig werkend Ziggo account als backup met alle diensten maar ze maken je nu gewoon bang omdat je niets meer hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garathane schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:31:
[...]
Ik vind een dergelijke bedrijfsvoering uitermate beroerd, en er kan niet genoeg over gezeurd worden. Als er één iemand besluit aan de hand van de hier vertelde verhalen XMS links te laten liggen, dan is er al iemand geholpen.
Selectief citeren is ook een kunst.
Maar ik zie je ludieke actie met vertrouwen tegemoed ;)

Lénfer, c'est les autres. Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:18:
[...]

Selectief citeren is ook een kunst.
Maar ik zie je ludieke actie met vertrouwen tegemoed ;)

Lénfer, c'est les autres. Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen
Allemaal de glasvezel los trekken tot aan de pop en in de glasbak gooien,recyclen,gebeurt en tenminste nog wat nuttigs mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckson
Nou nee, dank u. Ten eerste werkt het hier op zich best goed, ten tweede ben ik nog steeds reteblij met de min of meer synchrone u-/downloadratio's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Nick39 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:17:maar ze maken je nu gewoon bang omdat je niets meer hoort.
Ik durf dus al tijden geen wijziging aan te brengen in mijn abbo. Fixed IP en alle ellende die ik hier lees geven mij het gevoel dat zolang het werkt werkt het, als je wijzigd of de goden beledigd hebt (bv de random uitschrijvingen) dan kan je net zo goed gelijk ADSL/Kabel aanvragen, gezien dit toch niet binnen een schappelijke tijd meer gaat werken.

Ik zou bv dolgraag telefoon uit mijn abbo willen halen, maar dan kom ik in de problemen (oud abbo met bijbehorende perks, en fixed IP weg) of erger.

Jammer dat het bedrijf dit is gaan uitstralen. Precies zoals eerder aangegeven werd; waar voorheen het ook niet goed geregeld was, hadden we iig nog Denan, Operatortje, Rekenblok en later Webcare.

Nu hebben we alleen problemen als er iets gebeurt, maar geen oplossing meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:19:
[...]
Allemaal de glasvezel los trekken tot aan de pop en in de glasbak gooien,recyclen,gebeurt en tenminste nog wat nuttigs mee ?
Mij hoor je nog steeds niet klagen, maar daar heb ik ook geen reden voor.
Maar als dit een oproep is, wil ik best solidair zijn en meedoen >:)
Pagina: 1 ... 67 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.