Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Ik zeg tijd voor native ipv6 :-D
GerkeP
iptv knalde er hier ook opeens uit. (3812) Doet het nu weer, maar wel balen als je net lekker 'Wild Things' zit te kijken...Rutix schreef op woensdag 26 december 2012 @ 21:33:
Meer mensen last dat IPTV niet werkt? [...]

(Toch toevallig, Operatortje komt hier langs en iptv knalt er dus uit. Kan bijna geen toeval zijn...

Waarschijnlijk door het te vaak rebooten is ook de voeding van mijn PacketFront er mee gestopt. Draait nu op de voeding van de losse DRG, maar daardoor heb ik nu natuurlijk geen telefoon meer.
@WebCare, Kunnen jullie een nieuwe voeding voor mij regelen? First Gen. PacketFront met losse DRG voor telefoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 26-12-2012 22:28 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Illegale handel? Denk meer aan dat wijzigingen van eigenaar niet altijd direct worden doorgegeven aan RIPE.GerkeP schreef op woensdag 26 december 2012 @ 22:10:
Ik ben wel benieuwd van welke netwerkbeheerder de 185.2.xxx.xxx range is geweest voor dat deze range bij kpn-itns terecht is gekomen. Lijkt er op dat er nog ergens oude routeringen aanwezig zijn waardoor die rare problemen bij sommigen optreden. Beetje het doomscenario van ipv4. Illegale handel in ip adressen en ranges?
Als de ip blokken van KPN zijn en XMS van KPN is..EricJH schreef op woensdag 26 december 2012 @ 22:52:
[...]
Illegale handel? Denk meer aan dat wijzigingen van eigenaar niet altijd direct worden doorgegeven aan RIPE.
Wat is er dan illegaal aan?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
IP TV ook hier deze avond voor langere tijd weg. Na afwezigheid gedurende een dagje of 10 nu weer het oude bekende "verbinding verbroken code 9" weer in alle hevigheid terug gekomen, hoofd-email adres wat na 2 maanden nog steeds niet werkt, factuur welke voor geen ruk klopt, mijn-xms(?) waar je niks kunt wijzigen...
Tis mooi geweest.
Niets. Mijn reactie was op wat GerkeP schreef.Gangster93 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 23:27:
[...]
Als de ip blokken van KPN zijn en XMS van KPN is..
Wat is er dan illegaal aan?
Het is bekend dat er inmiddels ipv4 adressen zijn die meer dan 1 keer voorkomen op het internet. Die illegaal toegewezen dubbele adressen komen vaak voor in azie, waar ze gewoon echt geen ipv4 adressen meer hebben.EricJH schreef op woensdag 26 december 2012 @ 22:52:
[...]
Illegale handel? Denk meer aan dat wijzigingen van eigenaar niet altijd direct worden doorgegeven aan RIPE.
Ik zeg niet dat dit zo is met de range die genoemd wordt, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn
GerkeP
Een andere mogelijkheid is dat die range "nog niet al te lang geleden" door (in dit geval) KPN is overgekocht, maar voorheen bij een andere ISP hoorde. En dat nog niet overal de "administratie" is bijgewerkt zeg maar...GerkeP schreef op donderdag 27 december 2012 @ 07:47:
[...]
Het is bekend dat er inmiddels ipv4 adressen zijn die meer dan 1 keer voorkomen op het internet. Die illegaal toegewezen dubbele adressen komen vaak voor in azie, waar ze gewoon echt geen ipv4 adressen meer hebben.
Ik zeg niet dat dit zo is met de range die genoemd wordt, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn
Het is niet alleen RIPE (europa), maar bv ook APNIC (asië/australië), etc waar dit allemaal geadministreerd moet worden.
Ook met de range waar ik in zit (37.251.x.x) zijn er sites die roepen dat ik niet in NL zit en dus bepaalde content niet mag zien.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
9 van de 10 keer krijg ik dan de melding dat de site niet kan worden weergegeven, dan doe ik F5 en bang, daar is de site.
Ik gebruik paradigit ff als voorbeeld maar het is bij zo'n beetje elke site.
Alsof de DNS server in slaap is gevallen en eerst ff moet worden wakker gemaakt.
Hang ik dezelfde router en pc aan Ziggo dan krijg ik niet eens de kans om te zien dat er op antwoord wordt gewacht maar dan is de site er gelijk.
Op facebook idem dito, als ik op een thumbnail klik en de echte foto moet getoond worden dan krijg ik knipperende balkjes en duurt het zo'n 10 seconden voordat de foto er is, als hij al verschijnt, bij Ziggo is hij er gelijk.
De foto wordt gehost door Facebook op een soort van opslag en de aanroep ervan komt blijkbaar niet door.
Hinderlijk ook bij betalen met creditcard, je wordt doorgestuurd naar de page van ogone voor de betaling maar die verschijnt niet, waardoor je bestelling niet wordt uitgevoerd en dan kom je na ff wachten terug in de winkel die zegt dat de betaling is mislukt en dat je anders moet betalen.
Bij Ideal betalingen idem dito, ik krijg gewoon de ing site niet.
Iedere keer moet ik switchen naar Ziggo om iets te kunnen bestellen.
Toch heb ik de goede dns servers.
Bij ftp haal ik de nette snelheid, maar ik copy al een reactie als deze omdat ik ook van GOT de melding krijg dat er iets is misgegaan,een deze pagina kan niet gevonden worden melding, bij F5 is je reactie weg.
IE of Chrome maakt niet uit, het browsen wordt zo verdraaid irritant ( en nu gebruik ik niet de woorden die ik in gedachten had ).
Wat te doen behalve echt verhuizen naar Ziggo ?
aanname dat je al eens andere DNS servers hebt geprobeerd (die van ziggo mag niet zeker via XMS?)? Niet ergens een firewall op je glaslink draaien die "iets" met UDP doet?
/gewoon even wat voor de hand liggende aanvullende vragen hoor, uit interesse
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
OpenDNS (208.67.220.222) of Google (8.8.8.8) met zowel Ziggo en XMS al eens vergeleken?Nick39 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:31:
Toch heb ik de goede dns servers.
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Wat je beschrijft komt ook vaak voor als er packetloss is. Dan komen er delen niet aan waardoor de pagina blijft wachten. F5 is dan inderdaad de oplossing.Nick39 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:31:
Ik heb sinds de "migratie" het volgende probleem, ik vraag bv de site van paradigit op, dan staat er onder in de browser: "er wordt gewacht op antwoord van www.paradigit.nl" en dat duurt al zo'n 2 seconden.
9 van de 10 keer krijg ik dan de melding dat de site niet kan worden weergegeven, dan doe ik F5 en bang, daar is de site.
Wat gebeurd er als je een tijd lang een ping doet naar een bepaalde site waarmee je problemen hebt?
bv. ping -t got.tweakers.net (paradigit staat ping niet toe zo te zien).
Als je dit een paar minuten laat doorlopen zou er geen packetloss moeten zijn.
[ Voor 35% gewijzigd door Mr. Jinx op 27-12-2012 14:19 ]
Uiteraard heb ik hierover gemailed met XMS, vooralsnog geen antwoord.
Is WebCare al wakker?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hier ook inderdaad. Zo lang ze het maar niet dubbel afschrijven vind ik het best.ambilight schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:14:
Kreeg trouwens vandaag nog een keer dezelfde faktuur voor de maand november in de digitale brievenbus.
An invoice so nice, they had to sent it twice
zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?
@Webcare kan ik jullie hiervoor ook een DM sturen zodat mijn HBO stopgezet wordt, want via de amateuristische website gaat dit dus niet lukken.
Edit na 25 min toch iemand aan de lijn van de afdeling verkoop (ik moest via menu naar menu naar menu naar menu iets kiezen dat ik iets aan mijn abbo wilde wijzigen.) kan die persoon niks doen of ik even een mailtje wil sturen..... zucht.......
Komend jaar dus ondanks heibel met mijn wederhelft hierover maar weer naar andere provider op zoek die nog wel klanten hoog in het vaandel hebben staan.
[ Voor 29% gewijzigd door Wingie op 27-12-2012 15:09 ]
Dat noemen ze tegenwoordig demotiveringsbeleid, bestaat echt.
Ik wilde voor die anderhalve maand brakke usenet ook geen klachtbrief sturen, maar ik doe het toch wel, al is het zonde van mijn tijd, gaan met om het princiepe, je verplicht laten betalen voor een brak geheel. wil gewoon een credit, en alleen een credit voor die dagen dat het niet werkt, dus niet meteen voor de rest van de maand, maar gewoon voor de tijd dat het niet heeft gewerkt.
Bovendien ben ik aan het kijken of er manieren zijn om deze problemen aan het licht te brengen in de media, op welke manier is nog de vraag.
Als bijv vroeger dit zou hebben bij een autodealer, waar je een nieuwe auto kocht met alleen maar problemen, dan ging je gewoon voor de deur staan met een stapel a4tje`s met daarop de handelswijze.
Nou dan kreeg je toch mooi na een jaar kloten een nieuwe auto, want dan kan het ineens allemaal wel.
En zo zie je in veel programma`s lange problemen slepen voort, maar als de media erbij wordt betrokken dan kunnen er ineens wel dingen snel worden opgelost.
Dus een beetje druk op de ketel zou geen kwaad kunnen.
En misschien kunnen we meer mensen meer bereiken.
[ Voor 59% gewijzigd door boswandeling op 27-12-2012 15:51 ]
Verwijderd
Het volgende kan nog steeds:
Nakebod
Maar de vraag waar iedereen mee zit: Hoe zeg je HBO op voor die 2 maanden afgelopen zijn?
Ik ga niet 20 minuten in de wacht zitten, Mijn XMS werkt niet.
Postduif sturen dan maar?
Heb ook tweede [zelfde] factuur ontvangen; kreeg die altijd al in tweevoud, maar normaal op dezelfde dag en niet net als nu met drie dagen vertraging.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:24:
[...]
Wijzigingen kan je ook voorzien van een handtekening sturen naar orderdesk@xmsnet.nl, vergeet je adresgegevens niet te vermelden voor een snelle verwerking. -Tim
Als je een paar posts boven de jouwe had gekeken, had je kunnen lezen dat je niet de enige bent...marko77 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:26:
Zijn er andere XMS'ers die plotsklaps een IP nummer hebben dat volgens de GEO codering niet in Nederland ligt? Ik heb mijn IP ooit statisch laten maken, maar alsnog wisselde deze dus onlangs. soit verder, als het niet wekelijks gebeurt, maar video's op nos.nl werkte b.v. niet meer.
Uiteraard heb ik hierover gemailed met XMS, vooralsnog geen antwoord.
Thasaidon in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"
Nee, heb nu de Google dns genomen en die gaat als een trein.Bockelaar schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:37:
[...]
aanname dat je al eens andere DNS servers hebt geprobeerd (die van ziggo mag niet zeker via XMS?)? Niet ergens een firewall op je glaslink draaien die "iets" met UDP doet?
/gewoon even wat voor de hand liggende aanvullende vragen hoor, uit interesse
Heb overigens ook de factuur voor de 2e keer binnen.. moest um nog betalen, de eerste keer in jaren dat ik hem ben vergeten.
Geen packetloss, maar als ik nu ook al andere DNS servers moet gaan gebruiken,wat werkt er dan wel bij XMS...Mr. Jinx schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:15:
[...]
Wat je beschrijft komt ook vaak voor als er packetloss is. Dan komen er delen niet aan waardoor de pagina blijft wachten. F5 is dan inderdaad de oplossing.
Wat gebeurd er als je een tijd lang een ping doet naar een bepaalde site waarmee je problemen hebt?
bv. ping -t got.tweakers.net (paradigit staat ping niet toe zo te zien).
Als je dit een paar minuten laat doorlopen zou er geen packetloss moeten zijn.
News niet, mail via Google, DNS via Google, etc etc.
[ Voor 50% gewijzigd door Nick39 op 27-12-2012 16:41 ]
Verwijderd
Leuk en aardig, maar volgens mij zit het consumentenrecht zo in elkaar dat je moet kunnen opzeggen op vergelijkbare wijze als je het contract bent aangegaan.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:57:
Nog maar even voor de desperate HBO opzeggers.
Het volgende kan nog steeds:
Nakebod
Maar de vraag waar iedereen mee zit: Hoe zeg je HBO op voor die 2 maanden afgelopen zijn?
Ik ga niet 20 minuten in de wacht zitten, Mijn XMS werkt niet.
Postduif sturen dan maar?
------------------
quote:
XMS_webcare schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:24:
[...]
Wijzigingen kan je ook voorzien van een handtekening sturen naar orderdesk@xmsnet.nl, vergeet je adresgegevens niet te vermelden voor een snelle verwerking. -Tim
------------------
Dus aangaan via het zetten van een vinkje betekent moeten kunnen opzeggen via het weghalen van een vinkje.
Als de isp te belazerd is om z'n eigen administratieve processen te organiseren wil dat niet zeggen dat ze dus van de klant mogen verwachten dat deze dan maar de extra verantwoordelijkheid en inspanningen neemt.
Als de isp nalatig is in het gevolg geven aan een wettelijke verplichting is dat voor hun eigen rekening: ze kunnen je nooit rechtsgeldig een jaarabbo in de schoenen schuiven.
Kunnen ze ook wel gaan uitbesteden. Iederdeen op OpenDNS of Google DNS. Weer een storende factor minderNick39 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:36:
[...]
Nee, heb nu de Google dns genomen en die gaat als een trein.
Heb overigens ook de factuur voor de 2e keer binnen.. moest um nog betalen, de eerste keer in jaren dat ik hem ben vergeten.
Heb de mailrelay ook al via een andere partij lopen sinds de migratie. Loopt nu vlekkeloos via Dyn.com. Geen gehannes met blacklisting etc. (http://dyn.com/email/dyn-standard-smtp/)
[ Voor 18% gewijzigd door Meultje op 27-12-2012 16:45 ]
Verwijderd
Je moet het vooral allemaal op je eigen manier doen; als je het gevecht aan wil gaan, prima.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:38:
[...]
Leuk en aardig, maar volgens mij zit het consumentenrecht zo in elkaar dat je moet kunnen opzeggen op vergelijkbare wijze als je het contract bent aangegaan.
Dus aangaan via het zetten van een vinkje betekent moeten kunnen opzeggen via het weghalen van een vinkje.
Als de isp te belazerd is om z'n eigen administratieve processen te organiseren wil dat niet zeggen dat ze dus van de klant mogen verwachten dat deze dan maar de extra verantwoordelijkheid en inspanningen neemt.
Als de isp nalatig is in het gevolg geven aan een wettelijke verplichting is dat voor hun eigen rekening: ze kunnen je nooit rechtsgeldig een jaarabbo in de schoenen schuiven.
Als je gewoon op een makkelijke manier toch van HBO af wilt, heb ik even aangehaald hoe het kan.
Dat de administratie niet op orde is, weten we zo langzamerhand wel.
Alle diskwalificaties daarover laat ik graag aan anderen.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2012 16:47 . Reden: typo ]
Volgens het burgerlijk wetboek, boek 7, overeenkomsten en bijzondere overeenkomsten, heb je gelijk.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:38:
[...]
Leuk en aardig, maar volgens mij zit het consumentenrecht zo in elkaar dat je moet kunnen opzeggen op vergelijkbare wijze als je het contract bent aangegaan.
Niet heilig verklarend,maar als voorbeeld,kun je dat dus bij Ziggo wel, in je eigen omgeving.
De algemene voorwaarden van XMS wijken in meerdere punten af van wat het burgerlijk wetboek zegt,hetgeen niet is toegestaan dus wettelijk gezien heb je een punt, klaar.
Algemene voorwaarden zijn altijd ondergeschikt aan wettelijke bepalingen,en waar dat zo is,zijn ze niet bindend zoals dat zo netjes heet.
Als je je gelijk kan aantonen, bv ergens een screenshot van maken waar je een vinkje weghaalt, haalt dit het ook niet bij de rechter,in de vorm van: XMS verliest en jij wint, klaar.
Maar:
In dit geval is het beter om het met een mail met handtekening te doen, niet omdat dit wettelijk zo moet, maar dan ligt de bewijslast niet meer bij jou, jij kan bewijzen het opgezegd te hebben, en het werkt ook als een veiligheid zodat niet een ander die toevallig je inlog gegevens kent, jouw abonnement op kan zeggen door een vinkje weg te halen of te zetten.
Want als van de ene dag op de andere al je diensten wegvallen omdat dit is gedaan zul je dat waarschijnlijk minder leuk vinden.
Het is dus beter als je een "met redenen omkleed" verzoekje stuurt, je moet het jezelf ook niet moeilijker maken en kun je beter de door XMS gebruikte spelregels opvolgen.
Maar wettelijk gezien heb je gelijk.
Alleen werkt "je gelijk halen" niet altijd in je voordeel of sneller.
Wordt er een prachtige XMS nieuws mail in de box afgeleverd, en Remy weet weer raad! Het wordt tijd dat hij hier eens meeleest!
Mijn grote vraag voor 2013 is inmiddels ; welke providerkeuze krijgen we in op het oude portaal netwerk in Leiden, of stap ik over op ziggo?
Ga er voor nu maar een ziggo 120 bijnemen om een beetje snelheid te houden.
Reden om nog maar even te blijven... Of sturen ze tegenwoordig aparte facturen voor de vaste en voor de variabele kosten?[...]
Factuur Totaal (incl. btw) € 4,26
Het bedrag van €4,26 zal komende dagen van rekening xxx worden afgeschreven (een negatief bedrag zal worden verrekend en indien van toepassing op uw rekening worden bijgeschreven).
[...]
Aaahhh, ik zie het al, blijkbaar een correctie of aanvulling op oktober of zo. Die zogenaamde nieuwsbrief stelt ook niet veel meer voor. Zou Remy de nieuwe Mijn-XMS zelf al eens geprobeerd hebben...?

[ Voor 18% gewijzigd door Fiber op 27-12-2012 18:05 ]
Ik heb em ook 2x gehad, maar ze waren wel identiek.Fiber schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:56:
Heb de factuur ook twee keer gehad. Op zich wel grappig, een 'tariefsverlaging' van ongeveer 50 Euro...:
...
Reden om nog maar even te blijven... Of sturen ze tegenwoordig aparte facturen voor de vaste en voor de variabele kosten?
Nu alleen nog mijn rekening in de gaten houden of ze niet ook 2x afschrijven.
Want met alle administratieve ellende de laatste tijd zou me dat niets verbazen.
Volgens de nieuwsbrief, die weer verwijst naar de site (http://xmsnet.nl/factuur) zou 't goed moeten gaan, 2 x factuur en 1 x afboeking..Thasaidon schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:03:
[...]
Ik heb em ook 2x gehad, maar ze waren wel identiek.
Want met alle administratieve ellende de laatste tijd zou me dat niets verbazen.
Vragen over uw factuur
Deze week heeft u de factuur van XMS ontvangen. Wegens de overgang van XMS naar een ander administratief systeem kan deze factuur er anders uitzien dan u gewend bent. Het is ook mogelijk dat u de factuur 2 keer heeft ontvangen. Heeft u er vragen over? Ga dan naar www.xmsnet.nl/factuur. Hier vindt u een antwoord op de meest gestelde vragen.
Verwijderd
U kunt uw mijn XMS omgeving bereiken via de website van XMS. Rechts bovenaan deze site ziet u de mijn webmail button.
Nadat u op de button mijn webmail heeft geklikt kunt u uw e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord invoeren. Ondervindt u hiermee problemen neem dan contact op met onze klantenservice via 088- 555 2 555.
Duur van het gesprek is nagenoeg hetzelfde echter het bedrag is nagenoeg verdubbeld er is natuurlijk ook naar hetzelfde nummer gebeld.
Het kan niet aan de BTW liggen aangezien het bedrag excl. BTW ook bijna 100% hoger ligt.
(datum - tijd - gespreksduur - kosten incl. btw - kosten excl. btw)
26-01-12 19:53:29 00:18:21 € 0,4 € 0,32
25-12-12 18:14:51 00:18:33 € 0,79 € 0,66
Ze zouden telefonie meer 'kostendekkend' willen maken

Ik gebruik de vaste lijn alleen voor binnenkomende telefoontjes, de rest doe ik bewust mobiel zodat ik de bundel goed benut.
[edit] Bij Tweak is het nog steeds 2 cent naar vaste nummers in NL, de zoveelste reden om elders te gaan shoppen
[ Voor 18% gewijzigd door Speedy-Andre op 27-12-2012 21:19 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Als je snel wilt zien of het probleem bij de DNS aanvraag ligt browse dan met Opera browser en stel Opera in om de voortgangsbalk als pop up onderaan te tonen.Nick39 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:31:
Ik heb sinds de "migratie" het volgende probleem, ik vraag bv de site van paradigit op, dan staat er onder in de browser: "er wordt gewacht op antwoord van www.paradigit.nl" en dat duurt al zo'n 2 seconden.
Ik gebruik paradigit ff als voorbeeld maar het is bij zo'n beetje elke site.
Alsof de DNS server in slaap is gevallen en eerst ff moet worden wakker gemaakt.
Verwijderd
Hier ook 2x gehad, 1 keer 24 december, vandaag de 2e... zelfde factuurnummer, zelfde bedrag. Toch even bankafschrift in de gaten houden.ambilight schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:14:
Kreeg trouwens vandaag nog een keer dezelfde faktuur voor de maand november in de digitale brievenbus.
An invoice so nice, they had to sent it twice
Authentificatie iptv lukt niet. Telefoon werkt sinds 24 december niet meer. Mijn dochter is vandaag jarig en wij hebben nogal wat familie leden in het buitenland wonen die via de vaste lijn bellen op verjaardagen.
Dat gaat vandaag dus niet lukken.
Hoe moeilijk kan het zijn om mijn diensten gewoon weer te activeren???
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Zelf ook een probleem met het opzeggen van de tweede telefoonlijn. Nu al een maand geen reactie op mail gehad, ondanks tussenkomst van webcare. Ze doen hun best maar komen er ook niet doorheen.
Het was voor mij moeilijk om te zien dat xms deze dagen klanten staat te werven op de varkensmarkt in Amersfoort. Kost mij moeite om mensen niet aan te spreken en te adviseren dit niet te doen. Wat een drama.
Verwijderd
Ik heb dezelfde factuur nu 4X ontvangen. 2x op de 24e en 2e op de 27e......
Ik word hier zo moe van....
Op 2 verschillende mailadressen zeker? Dat is niet zo vreemd hoor. Ik krijg ze ook op mijn gmail & xms mail en inderdaad beide dagen heb ik op beide mailadressen een factuur gehad. Eigenlijk dus gewoon maar 2 keer. Foutje van XMS wat ze ook gewoon netjes aangegeven hebben. Dat je moe wordt van XMS valt iets voor te zeggen, maar om dit punt nu aan te grijpen gaat me wat ver. Al sturen ze die factuur 100 keer, zolang je hem maar 1 keer hoeft te betalen is er niks aan de hand toch?Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:13:
Even toetsen of ik recordhouder ben:![]()
Ik heb dezelfde factuur nu 4X ontvangen. 2x op de 24e en 2e op de 27e......
Ik word hier zo moe van....
Waarom verwachten wij in Nederland altijd de hoogste service voor de laagste prijs

Verwijderd
Ja maar wel alle 4 op 2 mail adressen. En dit punt aangrijpen gaat je te ver? Lees eens verder terug en je ziet meer. Het is vanaf november gewoon drama en een aaneenschakeling van fouten, stommiteiten en blunders. En daar heb ik last van . (wegval van internet, verhuizing niet goed, opzeggen tweede lijn werkt niet goed, foute facturen, geen reactie op mails enz enz.) Dat breng mij op het punt van dat ik graag zie dat het nu een keer goed wordt opgelost. Ik ben klant van het eerste uur en heb al heel wat meegemaakt, ook in positieve zin. Maar al dat crediet is nu weg. ! En dat heeft niets te maken met hoogste service voor de laagste prijs. Het is nu geen service voor een te hoge prijs!Phoolie schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:37:
[...]
Op 2 verschillende mailadressen zeker? Dat is niet zo vreemd hoor. Ik krijg ze ook op mijn gmail & xms mail en inderdaad beide dagen heb ik op beide mailadressen een factuur gehad. Eigenlijk dus gewoon maar 2 keer. Foutje van XMS wat ze ook gewoon netjes aangegeven hebben. Dat je moe wordt van XMS valt iets voor te zeggen, maar om dit punt nu aan te grijpen gaat me wat ver. Al sturen ze die factuur 100 keer, zolang je hem maar 1 keer hoeft te betalen is er niks aan de hand toch?
Waarom verwachten wij in Nederland altijd de hoogste service voor de laagste prijsAls je service echt zo belangrijk vindt dan neem je XMS toch niet? Ok, ik weet dat er ook mensen zijn die alleen Ziggo of UPC als alternatief hebben.
Een te hoge prijs? XMS is de goedkoopste aanbieder op glas. En ik weet inderdaad dat je meer problemen hebt gehad en dat is idd klote. Maar wat boeit het jou nou hoeveel facturen ze sturen?Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:47:
[...]
Ja maar wel alle 4 op 2 mail adressen. En dit punt aangrijpen gaat je te ver? Lees eens verder terug en je ziet meer. Het is vanaf november gewoon drama en een aaneenschakeling van fouten, stommiteiten en blunders. En daar heb ik last van . (wegval van internet, verhuizing niet goed, opzeggen tweede lijn werkt niet goed, foute facturen, geen reactie op mails enz enz.) Dat breng mij op het punt van dat ik graag zie dat het nu een keer goed wordt opgelost. Ik ben klant van het eerste uur en heb al heel wat meegemaakt, ook in positieve zin. Maar al dat crediet is nu weg. ! En dat heeft niets te maken met hoogste service voor de laagste prijs. Het is nu geen service voor een te hoge prijs!
Maar als je (betere) service wilt zal je toch echt meer moeten gaan betalen.
Daarom mogen ze bij mij niets automatisch afschrijven, ik boek de factuur zelf over.Thasaidon schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:03:
[...]
Ik heb em ook 2x gehad, maar ze waren wel identiek.
En toen gingen ze 1,50 berekenen maar daarin heeft de rechter ze terug gefloten, dat mag niet.
Je mag geen administratiekosten berekenen als je geen alternatief biedt.
Nu verplichten ze je het automatisch af te laten boeken, want anders moet je volgens hun algemene voorwaarden 1,50 administratiekosten per accept betalen en dat is verboden.
Verboden in de zin van, ze bieden geen ander gratis alternatief aan zoals de digitale nota of finbox.
Je moet dus minimaal 2 "gratis" manieren aanbieden.
1. Automatisch betalen
2. Finbox of digitale nota
3. Accept met administratiekosten.
Nu heb je geen keuze, je moet automatisch betalen of anders een accept met verplichte bijbetaling.
De verplichte bijbetaling wordt nu gezien als een boete,en een bedrijf wordt geacht de incassering van haar dienstverlening in eerste instantie uit eigen inkomsten te betalen,een dienst die je aanbiedt is altijd inclusief de inning van de kosten van die dienst.
Nadat mijn advocaat dat XMS had verteld sturen ze dus netjes een factuur, zonder 1,50 en het bedrag van de factuur boek ik zelf over.
Verwijderd
Dus als ik een wasmachine koop van 1300 euro die hetzelfde zou doen als die van 1400 Euro moet ik niet zeuren als die het niet goed doet. Dan had ik maar iets meer moeten betalen? zo lust ik er nog wel een paar.Phoolie schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:00:
[...]
Een te hoge prijs? XMS is de goedkoopste aanbieder op glas. En ik weet inderdaad dat je meer problemen hebt gehad en dat is idd klote. Maar wat boeit het jou nou hoeveel facturen ze sturen?
Ik betaal nu ruim 1200 Euro per jaar aan XMS en voor dat geld verwacht ik service. Dat jij andere maatstaven hebt mag je geheel zelf weten.
Maar ik geef MIJN mening, in MIJN situatie. En die 4 facturen, daar heb IK last van. Ze zijn voor mij de bekende druppel in de emmer.
Tja vertrouw het allemaal niet, maar als ik naar alle bekende XMS mail adressen ga sturen, denken ze vast allemaal dat het toch al in behandeling is.
Jullie nog tips
Ik ben in feite een simpele arbeider, ik los problemen liever op door er heen te gaan en te gaan zitten tot ze de politie bellen.
Of net zoals bij de woningbouw gewoon de deur van hun wc mee nemen door hem uit de scharnieren te tillen en deze mee te nemen naar buiten omdat je al 3 jaar bezig bent met een kapotte WC deur (slijtage oud huis)
Politie en alles er bij, maar binnen 1 week zat er een spiksplinternieuwe wc deur in bij moeders thuis.
[ Voor 43% gewijzigd door boswandeling op 28-12-2012 12:09 ]
Dat is echt wel zo'n beetje het domste argument dat ik ooit hier voorbij heb zien komen. Een paar foutjes met facturen is uiteraard geen probleem, maar gezien de administratieve chaos van de laatste tijd is het logisch dat klanten zich dan afvragen of bedragen ook dubbel afgeschreven gaan worden.Phoolie schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:00:
[...]
Maar dat je meer zou moeten betalen voor een werkende dienst of een competente helpdesk is echt te gek voor woorden. XMS levert z'n diensten via een infrastructuur die ook door heel veel anderen wordt gebruikt. En die kunnen wel een goed product leveren. XMS levert alleen een kaal product (dus geen router oid) om de prijs laag te houden.
Slap argument, als XMS hun zaakjes op orde heeft, zou er niets aan de hand hoeven zijn toch ?Phoolie schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:00:
[...]
Een te hoge prijs? XMS is de goedkoopste aanbieder op glas. En ik weet inderdaad dat je meer problemen hebt gehad en dat is idd klote. Maar wat boeit het jou nou hoeveel facturen ze sturen?
Zou idd ook een zakelijke abbo kunnen afsluiten met SLA dan heb je zeker een betere service maar ook zeker absurd hoge kosten
Wat een ongelovelijk kul argument! Slechte service is tot daar aan toe maar diensten die niet werken en er toch voor betalen is van een geheel andere orde en heeft niets te maken met "het zo belangrijk vinden van service" BTW ik ga dus de overstap maken naar Ziggo aangezien ik helaas geen keuze heb om naar een ander provider over te stappen die diensten aanbiedt over fiber: het is KPN of KPN en anders KPNPhoolie schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:37:
[...]
Waarom verwachten wij in Nederland altijd de hoogste service voor de laagste prijsAls je service echt zo belangrijk vindt dan neem je XMS toch niet? Ok, ik weet dat er ook mensen zijn die alleen Ziggo of UPC als alternatief hebben.
Ik heb het over service niet over dingen die niet werken. Overigens kan je wasmachines niet met een glasvezel abonnement vergelijken, daar heb je nog zo iets als garantie voor als iets het niet (goed) doet. Maar als je dan echt zo ontevreden bent over XMS, waarom zoek je dan geen andere provider? Ik zou dus nooit 1200 euro per jaar gaan betalen aan een bedrijf waar ik ontevreden over ben. Als je een mobiele telefoon provider hebt en je hebt altijd slecht tot geen bereik dan ga je toch ook zoeken naar een andere provider?Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:05:
[...]
Dus als ik een wasmachine koop van 1300 euro die hetzelfde zou doen als die van 1400 Euro moet ik niet zeuren als die het niet goed doet. Dan had ik maar iets meer moeten betalen? zo lust ik er nog wel een paar.
Ik betaal nu ruim 1200 Euro per jaar aan XMS en voor dat geld verwacht ik service. Dat jij andere maatstaven hebt mag je geheel zelf weten.
Maar ik geef MIJN mening, in MIJN situatie. En die 4 facturen, daar heb IK last van. Ze zijn voor mij de bekende druppel in de emmer.
Het is toch niet zo gek dat je bij de goedkoopste glasprovider de minste service krijgt? En zoals je zelf al aangeeft, betere service is zakelijk wel degelijk mogelijk, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan.boekee schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:12:
[...]
Slap argument, als XMS hun zaakjes op orde heeft, zou er niets aan de hand hoeven zijn toch ?
Zou idd ook een zakelijke abbo kunnen afsluiten met SLA dan heb je zeker een betere service maar ook zeker absurd hoge kosten
Ik had het over de service niet over diensten waar je voor betaald die niet werken. Dat is idd totale onzin. Nou vind ik dat je van een (low-budget) particuliere lijn zeker niet kan verwachten dat alles 24/7 up and running is. Heb zelf in de korte tijd dat ik klant ben, bijna 3 maanden, nu 2 keer een storing gehad, 1 keer lag alles er uit behalve DVB-C en een keer geen IPTV. De eerste was na een uur alles van de stroom te halen weer verholpen. De 2e werkte binnen 15 minuten vanzelf weer.GerHo schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:06:
[...]
Wat een ongelovelijk kul argument! Slechte service is tot daar aan toe maar diensten die niet werken en er toch voor betalen is van een geheel andere orde en heeft niets te maken met "het zo belangrijk vinden van service" BTW ik ga dus de overstap maken naar Ziggo aangezien ik helaas geen keuze heb om naar een ander provider over te stappen die diensten aanbiedt over fiber: het is KPN of KPN en anders KPN
Ok, ik had die storingen liever niet gehad, maar prijs/kwalliteit ben ik prima over te spreken bij XMS. Alleen de communicatie/bereikbaarheid is beneden niveau, maar goed om dat te verbeteren denk ik dat er (onder andere) meer mensen bij moeten komen, wat wij als klant dan weer doorberekend zullen krijgen.
[ Voor 23% gewijzigd door Phoolie op 28-12-2012 13:45 ]
Verwijderd
Phoolie schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:40:
[...]
Ik heb het over service niet over dingen die niet werken. Overigens kan je wasmachines niet met een glasvezel abonnement vergelijken, daar heb je nog zo iets als garantie voor als iets het niet (goed) doet. Maar als je dan echt zo ontevreden bent over XMS, waarom zoek je dan geen andere provider? Ik zou dus nooit 1200 euro per jaar gaan betalen aan een bedrijf waar ik ontevreden over ben. Als je een mobiele telefoon provider hebt en je hebt altijd slecht tot geen bereik dan ga je toch ook zoeken naar een andere provider?
[...]
Het is toch niet zo gek dat je bij de goedkoopste glasprovider de minste service krijgt? En zoals je zelf al aangeeft, betere service is zakelijk wel degelijk mogelijk, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan.
[...]
Ik had het over de service niet over diensten waar je voor betaald die niet werken. Dat is idd totale onzin. Nou vind ik dat je van een (low-budget) particuliere lijn zeker niet kan verwachten dat alles 24/7 up and running is. Heb zelf in de korte tijd dat ik klant ben, bijna 3 maanden, nu 2 keer een storing gehad, 1 keer lag alles er uit behalve DVB-C en een keer geen IPTV. De eerste was na een uur alles van de stroom te halen weer verholpen. De 2e werkte binnen 15 minuten vanzelf weer.
Ok, ik had die storingen liever niet gehad, maar prijs/kwalliteit ben ik prima over te spreken bij XMS. Alleen de communicatie/bereikbaarheid is beneden niveau, maar goed om dat te verbeteren denk ik dat er (onder andere) meer mensen bij moeten komen, wat wij als klant dan weer doorberekend zullen krijgen.

Overigens nu in gesprek met Webcare die open en eerlijk aangeven dat het inderdaad niet goed is wat XMS doet. Tim doet zijn uiterste best de schade te beperken en zaken nu goed te laten regelen.
Het is jammer dat het op deze manier gaat maar ik heb weer een klein beetje hoop...
Je geeft al aan, de communicatie is niet gweldig, maar als je dat storingen hebt, en de communicatie loopt niet geweldig (zeg maar gewoon dat er op een normale manier geen fatstoenlijke communicatie mogelijk is)Phoolie schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:40:
[...]
Ik heb het over service niet over dingen die niet werken. Overigens kan je wasmachines niet met een glasvezel abonnement vergelijken, daar heb je nog zo iets als garantie voor als iets het niet (goed) doet. Maar als je dan echt zo ontevreden bent over XMS, waarom zoek je dan geen andere provider? Ik zou dus nooit 1200 euro per jaar gaan betalen aan een bedrijf waar ik ontevreden over ben. Als je een mobiele telefoon provider hebt en je hebt altijd slecht tot geen bereik dan ga je toch ook zoeken naar een andere provider?
[...]
Het is toch niet zo gek dat je bij de goedkoopste glasprovider de minste service krijgt? En zoals je zelf al aangeeft, betere service is zakelijk wel degelijk mogelijk, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan.
[...]
Ik had het over de service niet over diensten waar je voor betaald die niet werken. Dat is idd totale onzin. Nou vind ik dat je van een (low-budget) particuliere lijn zeker niet kan verwachten dat alles 24/7 up and running is. Heb zelf in de korte tijd dat ik klant ben, bijna 3 maanden, nu 2 keer een storing gehad, 1 keer lag alles er uit behalve DVB-C en een keer geen IPTV. De eerste was na een uur alles van de stroom te halen weer verholpen. De 2e werkte binnen 15 minuten vanzelf weer.
Dan ben je ver van huis hoor, en dat heeft niets met slechte service te maken, dat weet jij zelf ook.
De service is niet minimaal de service on ronduit slecht, en heeft niets met goedkoop te maken.
O sorry, ik wist niet dat je pas een mening mocht hebben nadat je jaren klant was en een hoop ellende mee hebt gemaakt. Maar goed, waarom reageer ik ook nog, die eerste smiley zegt wel genoeg.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:02:
[...]
Laat maar. Met je drie maanden ervaring, 2 storinkjes en die houding heeft verdere discussie geen zin. Ik hoop dat voor jou alles blijft werken en dat je geen verhuizing of opzegging van diensten hoeft te doen...
[..]
Maar goed, ondanks dat hoop ik voor je dat Webcare je verder kan helpen en dat je problemen snel verholpen zullen zijn.
Goede communicatie is idd belangrijk en staat los van de kwalliteit van de service, dat ben ik direct met je eens. Het ging mij alleen om het punt dat je bij een low budget provider gewoon niet de beste service kan verwachten. Dat ben je toch wel met mij eens? Wat trouwens niet wil zeggen dat het nu beter kan. Al denk ik zelf dat de service voor de meeste klanten wel voldoende is.boekee schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:54:
[...]
Je geeft al aan, de communicatie is niet gweldig, maar als je dat storingen hebt, en de communicatie loopt niet geweldig (zeg maar gewoon dat er op een normale manier geen fatstoenlijke communicatie mogelijk is)
Dan ben je ver van huis hoor, en dat heeft niets met slechte service te maken, dat weet jij zelf ook.
De service is niet minimaal de service on ronduit slecht, en heeft niets met goedkoop te maken.
Communicatie is idd voor ieder bedrijf belangrijk, zonder goede communicatie geen goed bedrijf.
[ Voor 3% gewijzigd door Phoolie op 28-12-2012 15:49 ]
Ehh mag ik ook ff een duit in het zakje doen, XMS is hier niet de goedkoopste,maar de enige aanbieder.Phoolie schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:00:
[...]
( op Vodafone na maar die levert ook gewoon dezelfde dienst,over hetzelfde netwerk )
En wat heeft de prijs er mee te maken, die bepaal ik niet, die bepaalt XMS.
En die prijs is inclusief service,dat iets het goedkoopst is ( of zou zijn want er zijn goedkopere ) is geen argument om alles te mogen flikken.
Neem de wending die dit topic neemt de afgelopen weken, neem de beloftes die door marketing medewerker Jasper zijn gedaan, daar komt niets van terecht.
De waarheid is dat feitelijk XMS niet meer bestaat, het is gewoon KPN die de dienst uitmaakt.
Webcare is nauwelijks meer aanwezig en over alle klachten de afgelopen weken komt geen enkel statement.
Waarom ik niet overstap naar een andere provider: angst.
Bang dat het porteren van mijn nummers niet goed gaan, bang dat de opzegging met de enorme administratieve chaos, niet goed wordt verwerkt.
Want Ziggo ligt hier al en is al aktief.
Maar de grootste kul vind ik dat je niet zou mogen klagen omdat XMS de goedkoopste zou zijn op glas.
Er ligt geen ander netwerk hier.
En qua dienstverlening en service, en prestatie van de diensten, vind ik dat goedkoopste nog 50% te duur.
Geen compensatie, geen excuus,geen enkele melding.
Als prijsstelling gelijk zou zijn aan klachtenrecht dan is het einde zoek, als jij voor een tientje biefstuk koopt en dat is bedorven en je komt de volgende dag bij de slager, dan mag je niet zeggen, je klooie biefstuk was bedorven,want ach,het is de goedkoopste slager uit de buurt ?
Je koopt een dienst bij een dienstverlener die daarvoor zelf de prijs bepaalt en dat ze toevallig de goedkoopste (zouden) zijn betekent niet dat je dan daar niet over mag klagen.
Ik had dus aangegeven dat er idd mensen waar geen andere optie was.Nick39 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:48:
[...]
Ehh mag ik ook ff een duit in het zakje doen, XMS is hier niet de goedkoopste,maar de enige aanbieder.
( op Vodafone na maar die levert ook gewoon dezelfde dienst,over hetzelfde netwerk )
En wat heeft de prijs er mee te maken, die bepaal ik niet, die bepaalt XMS.
En die prijs is inclusief service,dat iets het goedkoopst is ( of zou zijn want er zijn goedkopere ) is geen argument om alles te mogen flikken.
Neem de wending die dit topic neemt de afgelopen weken, neem de beloftes die door marketing medewerker Jasper zijn gedaan, daar komt niets van terecht.
De waarheid is dat feitelijk XMS niet meer bestaat, het is gewoon KPN die de dienst uitmaakt.
Webcare is nauwelijks meer aanwezig en over alle klachten de afgelopen weken komt geen enkel statement.
Waarom ik niet overstap naar een andere provider: angst.
Bang dat het porteren van mijn nummers niet goed gaan, bang dat de opzegging met de enorme administratieve chaos, niet goed wordt verwerkt.
Want Ziggo ligt hier al en is al aktief.
Maar de grootste kul vind ik dat je niet zou mogen klagen omdat XMS de goedkoopste zou zijn op glas.
Er ligt geen ander netwerk hier.
En qua dienstverlening en service, en prestatie van de diensten, vind ik dat goedkoopste nog 50% te duur.
Geen compensatie, geen excuus,geen enkele melding.
Als prijsstelling gelijk zou zijn aan klachtenrecht dan is het einde zoek, als jij voor een tientje biefstuk koopt en dat is bedorven en je komt de volgende dag bij de slager, dan mag je niet zeggen, je klooie biefstuk was bedorven,want ach,het is de goedkoopste slager uit de buurt ?
Je koopt een dienst bij een dienstverlener die daarvoor zelf de prijs bepaalt en dat ze toevallig de goedkoopste (zouden) zijn betekent niet dat je dan daar niet over mag klagen.
Je door angst laten leiden is nooit goed, al begrijp ik je wel.
En ook jij gaat nu internet vergelijken met producten die tastbaar zijn, dat is geen goede vergelijking. Maar natuurlijk mag je terug met die biefstuk. Ik zeg ook niet gezegd dat mensen niet mogen klagen/zeuren. We leven in een vrij land, dus je bent vrij om dat te doen. Het gaat mij er alleen om dat we in nederland altijd het beste willen voor de laagste prijs en dat gaat nou eenmaal niet op. Kwalliteit kost geld. Producten (en of diensten) zonder kwalliteit verkopen is natuurlijk not done. Maar dan zorg je dat je een nieuw product krijgt en kom je nooit meer terug bij die winkel, als het de schuld van die winkel was tenminste.
Vraag nummerportering aan bij Ziggo en laat je nummers overzetten en zeg daana het XMS abonnement op. Per email en schriftelijk. Je schrijft er al zo lang over, hak de knoop door en doe het.
Natuurlijk vergelijk ik internet met producten die tastbaar zijn, jij geeft op dat de prijsstelling zou betekenen dat je daardoor minder recht zou hebben om te klagen en dat je mindere service zou mogen verwachten van een dergelijke provider, door het tastbaar te maken, toon ik aan dat dit niet opgaat, internet is net zo tastbaar als een biefstuk of een maandelijkse krant waar ik een abonnement op neem, dus als mijn krant goedkoop is moet ik niet klagen als ie niet bezorgd wordt,want het is nu eenmaal een goedkope krant.Phoolie schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:55:
[...]
Ik had dus aangegeven dat er idd mensen waar geen andere optie was.
Je door angst laten leiden is nooit goed, al begrijp ik je wel.
En ook jij gaat nu internet vergelijken met producten die tastbaar zijn, dat is geen goede vergelijking. Maar natuurlijk mag je terug met die biefstuk. Ik zeg ook niet gezegd dat mensen niet mogen klagen/zeuren. We leven in een vrij land, dus je bent vrij om dat te doen. Het gaat mij er alleen om dat we in nederland altijd het beste willen voor de laagste prijs en dat gaat nou eenmaal niet op. Kwalliteit kost geld. Producten (en of diensten) zonder kwalliteit verkopen is natuurlijk not done. Maar dan zorg je dat je een nieuw product krijgt en kom je nooit meer terug bij die winkel, als het de schuld van die winkel was tenminste.
Internet en mail zijn net zulke producten als een krant.
Maar laat ik het in jouw voorbeeld veranderen naar stroom.
Stroom is niet tastbaar ( tenzij je de draad beetpakt) dus volgens jouw stelling zou ik niet mogen klagen als ik stroom afneem bij een goedkope provider, als het licht eens uitvalt of ze verkeerd factureren ? Kom nou, de prijs van een product is niet op die manier gekoppeld aan een dienst.
Helemaal mee eens.Nick39 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:06:
...
Stroom is niet tastbaar ( tenzij je de draad beetpakt) dus volgens jouw stelling zou ik niet mogen klagen als ik stroom afneem bij een goedkope provider, als het licht eens uitvalt of ze verkeerd factureren ? Kom nou, de prijs van een product is niet op die manier gekoppeld aan een dienst.
De prijs van een dienst zegt helemaal niets over kwaliteit en service, en zou dat ook niet mogen.
Toen ik hier glas nam was er maar 1 provider en was er niets te kiezen. XMS.
De service die XMS toen bood (voor dezelfde prijs maar dan zonder btw verhoging
Maar de potentie en de wil waren er wel en uiteindelijk was ik blij dat ik voor XMS gekozen heb.
Maar zoals met veel dingen die goed (op weg) zijn... die worden over genomen door de grote jongens (KPN) en die maken er een ter*ng bende van, want het intereseert ze toch niet. De enige keuze die je namelijk hebt als je op glas wil blijven zijn andere providers die ook al onder de KPN dictatuur vallen en dus is er geen keuze.

(Lang leve de (omgekochte?) NMA
Voor mij zou het alternatief Ziggo zijn, maar daar ben ik ook niet over te spreken.
En het woord xDSL wil ik al helemaal niet meer noemen.
Ik wacht het dus nog even af wat er gaat gebeuren.
Maar de horror verhalen van "zomaar afgesloten worden en een helpdesk die dan niets doet"

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 28-12-2012 16:26 ]
Er bestaat een verschil tussen een 'helpdesk die dan niks doet' en eenThasaidon schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:23:
[...]
Ik wacht het dus nog even af wat er gaat gebeuren.
Maar de horror verhalen van "zomaar afgesloten worden en een helpdesk die dan niets doet"![]()
![]()
![]()
'helpdesk medewerker (1elijn) die het probleem doorzet omdat hij/zij er zelf niks aan kan doen'.
Ik wacht ook nog rustig af hoe de overgang straks gaat. De migratie problemen worden nu aangepakt/opgelost en dan is er straks 'meer ruimte' voor snellere en betere afhandeling voor problemen die op de eerste lijn binnenkomen.
@Nick, je slaat mijn bericht toch niet over hé!
[ Voor 6% gewijzigd door Gangster93 op 28-12-2012 17:01 ]
Een week verder, nog steeds helemaal geen diensten. Duidelijk is na vele telefoontjes met kpn, xms en zelfs reggefiber dat de fout bij de kpn lag en ligt. Dankzij Tim van de webcare weet ik nu dat kpn de lijn dus niet vrij had gegeven terwijl dat wel gezegd werd. Fantastisch.Dr.Nono schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:44:
Het verhaal wordt mooier. Er blijkt iemand anders (ken die persoon niet) op ons adres een KPN glasvezel pakket te hebben aangevraagd. Deze is overigens 17 december geannuleerd. Tot zover geen probleem dus.
Nu blijkt echter dat de KPN de lijn wel heeft overgenomen per 21 december. De dag dat alles er bij ons uitknalde dus. Nu zegt de KPN doodleuk: "Tja, foutje. Kunnen we nu niks meer aan doen. XMS kan de lijn gewoon weer terug pakken". De helpdesk van XMS zegt dus ook dat ze dat gaan doen, maar we zitten waarschijnlijk tot donderdag (!!!) zonder tv, internet en telefoon.
Dit kan gewoon niet waar zijn. Zoiets hoeft echt niet zo lang te duren. Is er hier iemand van XMS die iets kan doen?
En hoe kan in vredesnaam iemand anders op mijn adres een glasvezelpakker aanschaffen?!?
Nu ligt er een migratieorder bij xms om de lijn weer terug te nemen, maar dit gaat zeker nog tot in het nieuwe jaar duren. En al die tijd kan ik helemaal niks. Ik word hier zo moe van...

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"
En jij denkt dat ze bij XMS tijd hebben om dat allemaal te gaan lezen...?boekee schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:06:
Ik heb net een 4 pagina`s lange klachtbrief opgesteld, met daarop div opzeggingen, 4 bijlage`s erbij en opgestuurd via de Post. [...]

Beter kort en bondig zijn. En beter één klacht of vraag of opzegging per brief doen. Meerdere dingen tegelijk gaat sowieso fout.Jullie nog tips? [...]
Nee, gelezen,maar ik durf nu een nummerportering niet aan te vragen, en weet je wat, ik heb Ziggo er over gebeld en ze zeggen zelf dat er zoveel problemen zijn met de administratie bij xms ( er zijn ook genoeg klanten die overstappen zonder hier te komen of hier ooit geweest te zijn) dat ze op dit moment een portering afraden, de concurrent raadt dus af te verhuizen als nummerbehoud een must is, dat vind ik eerlijk gezegd nogal wat.Gangster93 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:52:
[...]
@Nick, je slaat mijn bericht toch niet over hé!
Met mijn dislectie heb ik moeite met nummers, een bankrekening nummer 123.456.789 kan ik lezen of onthouden maar noem datzelfde nummer zo: 12.34.56.78.9 en het is een totaal ander nummer voor me.
Mijn vaste nummer 071-1234567 is gelijk aan mijn mobiel 06-01234567 als ik dat nummer kwijt raak is dat een ramp.
Ik heb hier al e.e.a. over niet gelukte porteringen gelezen en als Ziggo zelfs zegt,het momenteel niet te doen vind ik dat nogal eng.
Ik heb nu alles in een van Ziggo, maar ik zou niet eens weten welk nummer ze me van Ziggo hebben gegeven, het geld voor de xms internet en telefonie betaal ik feitelijk alleen nog voor telefonie.
Kijk dat een concurrent de andere concurrent afkraakt snap ik best, maar dat ze het afraden vind ik heel bijzonder, ze willen die centjes toch graag zou je denken. ( overigens is Ziggo telefonie duur, ze hebben alle tarieven gelijk getrokken, 7 cent per minuut ongeacht of je naar een gewoon of een mobiel nummer belt, maar mobiele nummers bel ik met mijn mobiele bundel...)
Daarentegen is het alles in een abbo met ruim 6 euro verlaagd, alles in een basis kost bv 42,71 terwijl ik aan XMS alleen al aan internet en telefonie al 51 euro betaal, ok de internet snelheid van het basis abbo is veel lager,maar je hebt wel de normale zenders in HD er bij, interactieve tv,gebruik van de newsserver.
DVB-C is digitale kabel-TV. Eigenlijk hetzelfde wat bv UPC en Ziggo leveren, maar dan ongecodeerd. Je hebt alleen een TV met DVB-C tuner (bijna standaard de laatse 2 jaar) of een losse box nodig. Die laatste koop je al voor 4 tientjes. Je hoeft geen smartcards te kopen/huren.stansfield schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:44:
En dus ook voor uitzendinggemist? Nog even een leken vraag, wat is het verschil tussen iptv en dvb-c? Is digitale tv met HD zenders (ned 1 enz) iptv?
DBV-C biedt alleen gewone (niet-interactieve) TV, dus gewoon kiezen met je AB net als bij analoog. De meeste kanalen zijn DVD-kwaliteit (=SD), alleen NED1-3 zijn ook in HD. Bitrate voor SD is ongeveer 8Mbit MPEG2, dus vrij goed. HD is ongeveer 12MBit MPEG4. Voor HD heb je dus een HD ontvanger nodig die MPEG4 (h264) aankan.
DVB-C heeft ook ruim 30 radiozenders in digitale kwaliteit. Kun je ook op je TV/box ontvangen.
Voor IPTV heb je altijd een settopbox nodig. IPTV biedt (iets) meer HD kanalen, optionele paketten en Video-on-Demand (uitzending gemist, videotheek, etc). Ook het aantal SD-zenders is uitgebreider, maar de SD-kwaliteit in de KPN-gebieden is slecht. DVB-C is echt veel beter.
Daarnaast krijg je ook een flink aantal muziekthemakanalen (rock, pop, jazz, etc) naast de gewone radiozenders. Als je een settopbox met opnamemogelijkheid koopt, kun je ook programma's opnemen of pauzeren.
Het voordeel van DVB-C is dat je bestaande coaxkabel kunt gebruiken. Hierop zit dan het analoge en digitale TV-signaal. Bij IPTV moet je een cat5 kabel gebruiken (meegeleverd). Draadloos via homeplug ofzo kan ook, maar werkt niet altijd betrouwbaar.
Als je niet al te veel TV kijkt en geen zier geeft om interactive TV (uitzending gemist kan ook gratis via internet), adviseer ik altijd eerst maar eens met DVB-C te beginnen. De extra HD-zenders bij IPTV zijn aardig, maar de meeste programma's zijn nog steeds in SD-kwaliteit opgenomen. Alleen series, films en reklame zijn vaak wel full HD.
In augustus is onaangekondigd het glasvezelmodem geinstalleerd en is de aansluiting bij XMS geactiveerd. Volgens XMS is toen het contract ingegaan. Na activatie heeft het glasvezelmodem trouwens niet aangestaan, er is nooit gebruik gemaakt van de diensten van XMS.
M'n ouders hebben nooit een contract getekend. Wel op 16-12-2010 aangemeld via internet bij het lokale glasvezelinitiatief en de volgende bevestiging ontvangen:
Voorwaarden waarmee akkoord zou zijn gegaan staan dus niet in deze email. Nog geen sprake van een contract lijkt me? Er staat niets over prijzen en de contractduur. Er is nooit correspondentie geweest met zulke voorwaarden, in ieder geval niet vóór de activatie.Bedankt voor uw aanmelding voor een glasvezelaansluiting.
Wij hebben de aanmelding ontvangen en doorgestuurd naar de provider van uw keuze.
Voor alle duidelijkheid volgt hier een overzicht van de door u gemaakte keuzes:
U heeft bij XMS een abonnement afgesloten.
Uw gekozen abonnementsvorm is: Internet 50/50 Mb/s, Telefoon, Analoge Radio en Televisie
U bent akkoord met de algemene voorwaarden
U wilt zo snel mogelijk aangesloten worden
Op de eerste email van m'n ouders kwam pas na precies een maand(!) een halve reactie. Volgende email kwam de volgende reactie op, zonder enige inhoudelijke reactie:
Dan lijk je ervan af te zijn. Maar de facturen bleven komen. Na bovenstaande reactie hebben m'n ouders nog emails en brieven gestuurd, zelfs één aangetekend. Maar geen één inhoudelijke reactie op gehad. Wel is het abonnement in ieder geval opgezegt per 10 november, ivm de tariefswijziging.Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft geen abonnement bij ons te hebben.
Wij hebben uw opzeggingsverzoek doorgestuurd naar onze Orderdesk. U ontvangt zo spoedig mogelijk bevestiging van uw opzegging. Alvast bedankt voor uw geduld.
De facturen zijn bijna onbegrijpelijk, na een analyse kom ik op het volgende:
Er staan kosten voor interactieve televisie op, waar uberhaupt nooit voor is gekozen. Er staan kosten op voor 50Mbit internet à 54,95 euro en voor 100Mbit à 51,50 euro. Raar.
Alle facturen bij elkaar, blijkt voor de 50Mbit in totaal 0,15 euro te worden gerekend. De 100Mbit wordt na twee maanden pas in rekening gebracht. Wellicht was er een kortingsactie van twee maanden gratis, maar dat is nergens terug te vinden. Kosten voor december zijn op laatste factuur weer ongedaan gemaakt.
Maar bij de derde factuur staat ook het volgende: "Internet (100/100Mbit) creditering i.v.m. beeindiging per 10-11-2012", met een flink bedrag.
Alle kosten bij elkaar is het -15 euro
Jammer dat dit zo moeizaam gaat en dat het nu zover is dat er aannamingen worden gestuurd, administratiekosten worden gerekend en een incassobureau en deurwaarder worden genoemd.
Nummers met een nummer portering gaan NOOIT verloren. Wat wel voor kan komen is dat het nummer niet goed in de nieuwe centrale wordt geactiveerd, waar door je er niet naar kan bellen of gebeld door worden. Dit is dan gewoon op te lossen door het nummer goed te activeren (wat XMS moet doen), maar je zal nooit een nummer verliezen.Nick39 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:24:
[...]
Nee, gelezen,maar ik durf nu een nummerportering niet aan te vragen, en weet je wat, ik heb Ziggo er over gebeld en ze zeggen zelf dat er zoveel problemen zijn met de administratie bij xms ( er zijn ook genoeg klanten die overstappen zonder hier te komen of hier ooit geweest te zijn) dat ze op dit moment een portering afraden, de concurrent raadt dus af te verhuizen als nummerbehoud een must is, dat vind ik eerlijk gezegd nogal wat.
(Ik werk zelf bij een VoIP provider en heb het porteren met betrekking tot het verliezen van nummers in 3 jaar tijd nog nooit zien gebeuren).
Sterker nog: er is een bewaar plicht van minimaal 2 maanden voor een telefoon nummer. Daarna wordt een nummer opnieuw uitgegeven.Axelfoley007 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:17:
[...]
Nummers met een nummer portering gaan NOOIT verloren. Wat wel voor kan komen is dat het nummer niet goed in de nieuwe centrale wordt geactiveerd, waar door je er niet naar kan bellen of gebeld door worden. Dit is dan gewoon op te lossen door het nummer goed te activeren (wat XMS moet doen), maar je zal nooit een nummer verliezen.
(Ik werk zelf bij een VoIP provider en heb het porteren met betrekking tot het verliezen van nummers in 3 jaar tijd nog nooit zien gebeuren).
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
En nog snap ik je niet. Oke, je hebt nu al vaak uitgelegd dat je dyslectie hebt en dat je daarom je nummers wilt behouden. Prima.
Vraag twee nummerporteringen aan zonder een opzegging te doen bij XMS en als je de nummers eenmaal hebt dan zeg je XMS op. Hierin kan niks misgaan. Behalve een routering probleem maar komt maar zelden voor. Mocht het zijn dat je door bepaalde nummers niet bereikbaar bent dan kan Ziggo dit aankaarten bij XMS of eigenlijk bij Telio.
Je bedoeld dat Ziggo het nummer moet activeren/overnemen en XMS deactiveren(verwijderen uit telefoon pool)?Axelfoley007 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:17:
[...]
Nummers met een nummer portering gaan NOOIT verloren. Wat wel voor kan komen is dat het nummer niet goed in de nieuwe centrale wordt geactiveerd, waar door je er niet naar kan bellen of gebeld door worden. Dit is dan gewoon op te lossen door het nummer goed te activeren (wat XMS moet doen), maar je zal nooit een nummer verliezen.
[ Voor 38% gewijzigd door Gangster93 op 29-12-2012 21:02 ]
Alles is toppie, betaal niet te veel voor 100/100 en ik haal die snelheden meestal ook.
Geen TV, alleen internet, lang leve Glasvezel!
Ja, dat ik heb ook. Ik wil nu een uitzending gemist van Holland Doc van afgelopen donderdag bekijken en krijg de melding te zien: "Het is niet toegestaan om deze aflevering vanaf uw huidige geografische locatie te bekijken" Ik had al eens eerder meegemaakt, maar het vreemde er aan was dat UZG het niet bij alle afleveringen als melding gaf. Daarbij als ik een paar dagen probeerde ik schijnbaar weer terug op mijn werkelijke locatie was en de uitzending alsnog kon bekijken. Maar snappen doe ik het niet.marko77 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:26:Zijn er andere XMS'ers die plotsklaps een IP nummer hebben dat volgens de GEO codering niet in Nederland ligt? Ik heb mijn IP ooit statisch laten maken, maar alsnog wisselde deze dus onlangs. soit verder, als het niet wekelijks gebeurt, maar video's op nos.nl werkte b.v. niet meer.
[EDIT] Ik krijg die melding alleen bij de uitzending van Holland Doc, want voor Keuringsdienst van Waarde, krijg ik die melding niet. Wat het er voor mij niet duidelijker op maakt?
Waar of hoe kan ik nu zien waar ik volgens mijn IP adres begeef, waartoe UZG met deze melding komt?
Hiermee gebruik je de SMTP server van Dyn ipv die van XMS, begrijp ik dat goed?Meultje schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:40:Heb de mailrelay ook al via een andere partij lopen sinds de migratie. Loopt nu vlekkeloos via Dyn.com. Geen gehannes met blacklisting etc. (http://dyn.com/email/dyn-standard-smtp/)
[ Voor 21% gewijzigd door chocka op 30-12-2012 11:16 ]
Hier? http://www.watismijnipadres.nl/chocka schreef op zondag 30 december 2012 @ 10:51:
[...]
Waar of hoe kan ik nu zien waar ik volgens mijn IP adres begeef, waartoe UZG met deze melding komt?
[...]
Dat ligt er maar net aan welke database ze gebruiken achter die site.
Volgens die site zit ik in Nijmegen, volgens een andere site in Hillegom (andere kant van het land
Maar in al die gevallen woon ik daar toch echt niet.
Dus die sites bieden totaal geen zekerheid.
[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 30-12-2012 12:52 ]
Klopt, maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende zaken. Toen ik out-of-the-blue door KPN werd afgsloten, wilden ze ook niet meer meewerken aan nummerportering. "Jammer, dan. Nummers weg". Ik moest behoorlijk met juridisch geschut dreigen om ze te dwingen mee te werken om de dienst en de nummers te herstellen. Verwijzen naar wettelijke bepalingen heeft bij het voetvolk van die club geen enkele zin.White_Collar schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:04:
[...]
Sterker nog: er is een bewaar plicht van minimaal 2 maanden voor een telefoon nummer. Daarna wordt een nummer opnieuw uitgegeven.
Bij XMS lag dat gelukkig anders. Daar wisten ze mij zelf te vertellen dat je nummer nog 60 dagen opeisbaar blijft. En dus is het ook goed gegaan, desondanks dat mijn (hiernieuwde) contract bij KPN al was beëindigd.
Volgens die site zit ik in de Matrix.Thasaidon schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:52:
[...]
Dat ligt er maar net aan welke database ze gebruiken achter die site.
Volgens die site zit ik in Nijmegen, volgens een andere site in Hillegom (andere kant van het land) en via weer een nadere site zit ik in Australië (andere kant van de aardbol
).
Maar in al die gevallen woon ik daar toch echt niet.
Dus die sites bieden totaal geen zekerheid.
Misschien toch maar eens minder rode M&M's snoepen...
Exact en daar schijnt het vaak mis te gaan, je nummer gaat niet verloren, dat begrijp ik wel en dat heb ik dan ook weer verkeerd uitgelegd, maar het nummer overzetten gaat vaak mis.Gangster93 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:54:
[...]
Je bedoeld dat Ziggo het nummer moet activeren/overnemen en XMS deactiveren(verwijderen uit telefoon pool)?
XMS zegt dan het nummer te hebben vrijgegeven, maar volgens ziggo kunnen zij hun tijdelijke nummer niet omzetten omdat xms het nog niet heeft omgezet, en dan wordt de portering afgewezen, het is een automatisch proces, Ziggo krijgt een code terug van XMS dat om administratieve redenen het nummer niet vrijgegeven kan worden, terwijl xms het nummer zegt te hebben vrijgegeven, als je het belt, gaat de toon gewoon over maar op beide modems gaat niets over.
Dat was ook al toen XMS mijn nummer overnam, mijn tijdelijke nummer bij XMS dat moest worden overgezet naar het nummer dat ik had, bleef na de migrering open staan, en dat bijna 2 jaar lang ( luxe na veel geklooi en gebel bleef ik 2 jaar lang op beide nummers bereikbaar, het geporteerde en het tijdelijke. )
Dat mijn nummer 2 maanden moet worden bewaard snap ik, maar als Ziggo het niet in haar pool kan zetten omdat ze steeds de verkeerde code krijgen,blijft het resultaat hetzelfde, ik ben het niet kwijt,maar het werkt ook niet en dat schijnt de laatste tijd aan de hand te zijn, en de portering kan pas gedaan worden als ik bij ziggo aangeef dat ik mijn nummer naar hun wil overzetten,waarop XMS vrolijk zegt, meneer heeft hier een abonnement dus je krijgt dat nummer niet.
Ik weet hoe het wettelijk geregeld is, ik weet ook hoe het volgens Ziggo en anderen in praktijk werkt, je nummer zweeft ergens in cyberspace en werkt gewoon niet meer, en dat bedoelde ik met kwijtraken.
Excuses dat ik over mijn dyslectie begon,maar zoals je ziet riep mijn naar mijn idee duidelijke info,bij jou weer vragen op, zeg ik er niets over dan begrijpt men me verkeerd, zeg ik er wel wat over dan zegt de ander er weer wat over en vraagt om uitleg,in beide gevallen gaat het dus fout en geloof me, dat is voor mij frustrerender als voor jou.
[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 30-12-2012 15:15 ]
Ja, m'n uitgaande mail loopt nu via Dyn i.p.v. XMS. Heb eerst nog met smtpcorp gerelayed, maar die is een stuk duurder. De gratis versie bij smtpcorp biedt tot 20 relays per dag (dus 20 x 1 e-mail of 1 e-mail aan 20 geadresseerden). Voordeel was wel dat de berichtheader opgeschoond wordt, wat bij Dyn en XMS niet gebeurt. Maar dat is ook niet zo belangrijk verder.chocka schreef op zondag 30 december 2012 @ 10:51:
[...]
Hiermee gebruik je de SMTP server van Dyn ipv die van XMS, begrijp ik dat goed?
Dyn doet wat ik ervan verwacht en heb geen problemen meer sindsdien met blacklists, ontbrekende rDNS en/of "Dynamic/Generic hostnames are blocked", zoals ik bij het versturen naar UPC en Chello e-mailadressen altijd terug kreeg. En voor die paar euries per jaar ben ik van 't gedoe af en niet meer afhankelijk van de ISP. Komt ook omdat ik bij de hosting partij alleen maar een domein host en verder niets.
Relayen via Google is ook mogelijk (zie eerdere posts van ik meen Nick of Fast-Server ??), maar kreeg ik op mijn e-mail appliance niet ingesteld en die wil ik er toch echt tussen houden.
[ Voor 7% gewijzigd door Meultje op 30-12-2012 16:03 ]
Op alleen internet is ook weinig aan te merkenjeroentjo schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 23:39:
Ik ben een gelukkige klant bij XMS.
Alles is toppie, betaal niet te veel voor 100/100 en ik haal die snelheden meestal ook.
Geen TV, alleen internet, lang leve Glasvezel!
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
QOS -> wacht januari even affast-server schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:50:
Behalve de QOS, (vaste) IP en snelheid problemen valt daar inderdaad verder weinig op aan te merken.

Nee
Misschien operatortje/webcare?
ik word nu toch wel een beetje nieuwsgierig....Gangster93 schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:40:
[...]
Neeik weet niet of ik er meer over mag vertellen.
Xms stuurt alleen maar nieuwsbrieven zonder nieuws erin en communiceert verder bijna niet dus wat let jeGangster93 schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:40:
[...]
Een slag om de arm wat data betreft begrijp ik wel.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Op zich ben ik niet ontevreden over de diensten die XMS biedt in Soest. TV en telefoon zijn goed. Internet is snel. Doch email is hopeloos.
Had vlak hun systeem wisseling begin oktober 5 email boxen met ieder zo'n 3 aliasses aangemaakt.
Om een lang verhaal, lees hoog oplopende irritiatie, kort te maken. Na zo'n 25 keer al aan de telefoon gehangen te hebben met de XMS support "firewall", zijn onze email aliasses nog steeds in "Mijn XMS" tot boxen gebombardeerd. Mijn webmail email boxen bestaan wonder boven wonder nog steeds en werken via POP en IMAP (nieuw) ook nog steeds, maar veranderingen via "mijn XMS" kunnen niet worden doorgevoerd. En mijn mail wordt tussen de boxen heen en weer gestuurd zonder dat ik het kan veranderen.
Typisch een voorbeeld van een email adressen migratie CSV file "gone wrong". Het laastste antwoord was dat ze een nieuwe script aan het schrijven waren om dit probleem op te lossen. Er waren meerdere klanten met het zelfde probleem..... XMS wake up!!! Trek een blik studenten uit de kast en pas het handmatig aan. Dit gaat je niet lukken.
SSL op email was beloofd na de migratie van begin oktober.... Gezien de huidige wereld onontbeerlijk en redelijk simpel te realiseren lijkt mij. Het blijft stil op dit gebied.
Iemand nog tips ideeen voor alternatief email behalve Gmail etc.?
Als XMS webcare nog meeleest en durft te reageren... ik ben benieuwd..
Je hebt glasvezel, draai zelf een serverVerwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:01:
Als XMS webcare nog meeleest en durft te reageren... ik ben benieuwd..
Ik draai hier ook al meer dan een jaar mijn eigen server, heb zelf mijn webmail opgezet (mail.heteigenwijsje.nl) ssl aangezet (gratis certificaat
Ik heb imap met starttls en ook tls over mijn smtp verkeer.
Goh, volgens mij doe ik het beter dan xms
too weird to live too rare to die
Yup, ik draai al jaren m'n eigen servers.terror538 schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:32:
[...]
Je hebt glasvezel, draai zelf een server![]()
Ik draai hier ook al meer dan een jaar mijn eigen server, heb zelf mijn webmail opgezet (mail.heteigenwijsje.nl) ssl aangezet (gratis certificaat)
En laat nou glas met zijn symetrische up/down daar ideaal voor zijn
dat was voor mij de reden om over te stappen.
Op XMS/KPN wachten tot iets wordt opgelost is nou eenmaal een aanslag op het geduld...
QOS problemen doen zich vooral voor in de oude packetfront gebieden, misschien kondigen ze wel aan dat de boel op de shop gaat>> genexis?Gangster93 schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:40:
[...]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Dat doe je zeker!! Daarmee trek je me over de streep..Ik ben het XMS ge#@%$^%% zat...Surprise !terror538 schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:32:
[...]
Je hebt glasvezel, draai zelf een server![]()
Ik draai hier ook al meer dan een jaar mijn eigen server, heb zelf mijn webmail opgezet (mail.heteigenwijsje.nl) ssl aangezet (gratis certificaat)
Ik zat al aan een eigen mail server te denken, maarre ik weet niet waar ik moet beginnen. Heb je misschien wat links naar hoe je zoiets opzet?
Hoewel ik de meest antieke DRG heb, heb ik nooit last van QOS-problemen gehad. Wel is er iets mis met het resource-management van het ding. Als je (middels een script) heel snel IGMP joins/leaves doet om naar IPTV streams te zoeken dat loopt ie uiteindelijk "vol" en moet hij even van de stroom gehaald worden.fast-server schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:30:
[...]
QOS problemen doen zich vooral voor in de oude packetfront gebieden, misschien kondigen ze wel aan dat de boel op de shop gaat>> genexis?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Ik heb jaren lang Freesco Linux gedraaid. Dat is een mini Linux distro die draait als router/firewall, maar je kunt er vrij simpel ook een mailserver, webserver, etc van maken.Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:59:
[...]
Dat doe je zeker!! Daarmee trek je me over de streep..Ik ben het XMS ge#@%$^%% zat...Surprise !
Ik zat al aan een eigen mail server te denken, maarre ik weet niet waar ik moet beginnen. Heb je misschien wat links naar hoe je zoiets opzet?
Je kunt die boel installeren op wat oude hardware als je die evt nog hebt liggen...
(kan natuurlijk ook met andere distro's)
Helaas was bij mij (na jaren) de HD van dat systeem gecrashed en was ook de backup FUBAR. Ik had geen zin om weer van voor af aan alles te installeren en tweaken, dus ben voor een quick-fix gegaan en heb een Synology NAS gekocht.
Deze draait nu als webserver, mailserver en nog veel meer.
Kost wat, maar dan heb je ook iets
Tenslotte wens ik iedereen hier alvast een heel goed uiteinde en de allerbeste wensen voor 2013!
Dat het maar een mooi jaar mag worden met een provider die zich (weer) gaat inzetten voor zijn klanten en er wat moois van weet te maken!
(ja ik blijf hopen
Oh ja hier werkt de xms newsserver niet...
[ Voor 9% gewijzigd door Jheroen op 31-12-2012 13:29 ]
Met vriendelijke groet,
De optie zelf is wel aanwezig maar op het moment dat je je wijziging wilt doorgeven krijg je al weken lang een foutmelding met het verzoek de helpdesk te bellen...Jheroen schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:28:
Vraagje aan de kenners: wij hebben momenteel een tijdelijk actie abonnement (gratis) op HBO; nu was het bericht van xms dat je in je gegevens via mijn xms dat tijdig kunt stopzetten maar ik zie die optie nergens staan... iemand anders wel?
Oh ja hier werkt de xms newsserver niet...
Het beste is (volgens Webcare) een mail te sturen naar orderdesk@xmsnet.nl met je klantnummer en adresgegevens met het verzoek tot stopzetting van HBO. Doe daar dan nog wel een gescande handtekening bij als ondertekening.
Dit topic is gesloten.