THX !! Dat lijkt me een goed plan. Heb ook een website en als die Synology NAS dat ook aan kan lijkt het me tijd om mijn oude vertrouwde DNS-323 NAS aan de wilgen te hangen. Will keep you posted.Thasaidon schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:18:
[...]
Ik had geen zin om weer van voor af aan alles te installeren en tweaken, dus ben voor een quick-fix gegaan en heb een Synology NAS gekocht.
Deze draait nu als webserver, mailserver en nog veel meer.
Kost wat, maar dan heb je ook iets
Verwijderd
Hier ook met regelmaat last dat XMSNews het niet doet of zeer laat en traag op gang komt!Jheroen schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:28:
Vraagje aan de kenners: wij hebben momenteel een tijdelijk actie abonnement (gratis) op HBO; nu was het bericht van xms dat je in je gegevens via mijn xms dat tijdig kunt stopzetten maar ik zie die optie nergens staan... iemand anders wel?
Oh ja hier werkt de xms newsserver niet...
Ik hoop dat ze dit binnenkort fiksen
En aan iedereen die dit leest de beste wensen alvast voor 2013
Verwijderd
van mij ook de allerbeste wensen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2012 15:49 ]
!!!!GELUKKIG NIEUW JAAR!!!! aan idereen

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Beste mensen, de beste wensen!
Wat is dat toch met die XMS newsserver de afgelopen periode, enke zondag (en dag die daar voor doorgaat, dat waren er nogal wat in december :-) ) stort de snelheid van de newsserver in. Een traagheid van een paar 100KB/s lijkt niet op het abbo van 100Mbit/s. Is dit in alle regio's zo, en is dit een (slechte) invloed van KPN?
Wat is dat toch met die XMS newsserver de afgelopen periode, enke zondag (en dag die daar voor doorgaat, dat waren er nogal wat in december :-) ) stort de snelheid van de newsserver in. Een traagheid van een paar 100KB/s lijkt niet op het abbo van 100Mbit/s. Is dit in alle regio's zo, en is dit een (slechte) invloed van KPN?
Iedereen een goed, technologisch, maar vooral gezond 2013 toegewenst. Het jaar waarin er, naar alle waarschijnlijkheid, wijzigingen worden doorgevoerd; hopelijk in ons voordeel.
Dan doe ik het maar: ik weet dat er ergens in januari wordt er een fix uitgerolt op de asrs.Gangster93 schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:40:
[...]
Neeik weet niet of ik er meer over mag vertellen.
Misschien operatortje/webcare?
Deze mocht ik met een paar andere testen, en werkte prima.
Daarnaast weet ik nog 1 dingetje over de packetfronts: deze gaan er allemaal uit en worden allemaal vervangen voor genexis
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Hier ook weer een erg trage newsserver. Haal nog geen kwart van de normale snelheid.zaadstra schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 16:46:
Er zijn inderdaad al een aantal migratie projecten geweest. Hopen dat de fix het QOS probleem volledig oplost.White_Collar schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 18:25:
[...]
Dan doe ik het maar: ik weet dat er ergens in januari wordt er een fix uitgerolt op de asrs.
Deze mocht ik met een paar andere testen, en werkte prima.
Daarnaast weet ik nog 1 dingetje over de packetfronts: deze gaan er allemaal uit en worden allemaal vervangen voor genexisomdat het een mega project is zal het nog wel even duren
Schommelt hier tussen de 5,7 en 8 MB/s.lethargy schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 18:41:
[...]
Hier ook weer een erg trage newsserver. Haal nog geen kwart van de normale snelheid.

[ Voor 18% gewijzigd door Gangster93 op 01-01-2013 18:45 ]
Allemaal de beste wensen voor 2013!

.
.

.
.
Ernstig snelheidsverlies zou ook te maken kunnen hebben met takedown requests. Bij mij stort zo af en toe de snelheid ook wel eens in tgv corrupte spots. Ik maak overigens geen gebruik (meer) van de XMS newsserver. Ooit wel eens geprobeerd, maar kan nu niet eens meer inloggen.zaadstra schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 16:46:
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Zit zelf bij sunnyusenet, nergens geen last van
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Ah, vandaar dat ze alle vaste up adressen alvast probeerden te lozen...White_Collar schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 18:25:
[...]
Daarnaast weet ik nog 1 dingetje over de packetfronts: deze gaan er allemaal uit en worden allemaal vervangen voor genexisomdat het een mega project is zal het nog wel even duren
KPN levert standaard vaste IP's, ook in de Genexis gebieden.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
uh-uh, xs4all ook, via vlans dacht ik. Dat is voor zover mijn kennis strekt niet de architectuur van de ispfabriek isp's. Volgens mij gebruikt KPN c.s de genexis als eindpunt van een tunnel (met inet en iptv over dezelfde poort), itt ispfabriek.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2013 19:28 ]
Dat doet XMS etc nu in de wijkcentrale/pop dacht ik, KPN doet dit op de experiabox.
Ze kunnen de inet VLAN ook droppen op de CPE, is puur een keuze die gemaakt is.
Ze kunnen de inet VLAN ook droppen op de CPE, is puur een keuze die gemaakt is.
Verwijderd
klopt, en bij die keuze hoort een architectuur die tot nu toe tot gevolg heeft dat (voor zover ik weet) bij de ispfabriek isp's geen vast ip mogelijk is op de genexis...
Dat is toch geen nieuws...?White_Collar schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 18:25:
[...]

Een compleet tijdpad en planning hierbij zou echt nieuws zijn...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
@IcyK
Dit is nu precies het probleem, ze hebben een hele netwerk migratie gehad en hadden dit dus semi gelijk kunnen trekken met het systeem van KPN. (dan alleen de VLAN op de CPE droppen i.p.v. op de experiabox)
Zoals wij weten is dit niet gebeurd waardoor we straks nog een keer met de gebakken peren zitten.
Het hele opnieuw bedachte systeem wat veel geld heeft gekost en ergernis heeft veroorzaakt kan dus straks weer gewoon in de prullenbak!
Dit is nu precies het probleem, ze hebben een hele netwerk migratie gehad en hadden dit dus semi gelijk kunnen trekken met het systeem van KPN. (dan alleen de VLAN op de CPE droppen i.p.v. op de experiabox)
Zoals wij weten is dit niet gebeurd waardoor we straks nog een keer met de gebakken peren zitten.
Het hele opnieuw bedachte systeem wat veel geld heeft gekost en ergernis heeft veroorzaakt kan dus straks weer gewoon in de prullenbak!
Er staat ons inderdaad een roerig glasvezel-jaartje te wachten.
Wie weet krijgen we voor 31-12-2013 wel te horen wat de plannen zijn met XMS/KPN
Wie weet krijgen we voor 31-12-2013 wel te horen wat de plannen zijn met XMS/KPN
Ik ook, maar zie toch zo af en toe tijdens de download de snelheid ernstig afnemen. Telkens weer gaat het om dan om (opzettelijke) corrupte archives.fast-server schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:13:
Zit zelf bij sunnyusenet, nergens geen last van
XMS news geeft nu deze melding:
Cannot connect to server news.xmsnet.nl:119 [400 frontend-F05-15: Server too busy - please try later - news@frontend-F05-15]
Snelheid 0 !!! Droevig
Daar heb je dus geen 100Mbit lijn voor.
Cannot connect to server news.xmsnet.nl:119 [400 frontend-F05-15: Server too busy - please try later - news@frontend-F05-15]
Snelheid 0 !!! Droevig
... en dit duurt nu al meer dan 2 uur!zaadstra schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:02:
XMS news geeft nu deze melding:
Cannot connect to server news.xmsnet.nl:119 \[400 frontend-F05-15: Server too busy - please try later - news@frontend-F05-15]
Snelheid 0 !!! Droevig
Oh? Ik heb anders nog niet een bericht hierover vanuit xms gezien? Of heb ik dat gemist?Fiber schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:37:
[...]
Dat is toch geen nieuws...?![]()
Een compleet tijdpad en planning hierbij zou echt nieuws zijn...
[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 01-01-2013 23:36 ]
Zijn die Genexissen dan beter? En welke gebruikt minder stroom?White_Collar schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:23:
[...]
Oh? Ik heb anders nog niet een bericht hierover vanuit xms gezien?
een PF DRG gebruikt ongeveer 3,5w tot 21W afhankelijk van de configuratie
Een Genexis gebruikt ongeveer 5w
Gemiddeld zal een Genexis dus minimaal de helft zuiniger zijn, en als je een door XMS geleverde goedkope PF China adapter hebt wel meer als 3 keer.
Een Genexis gebruikt ongeveer 5w
Gemiddeld zal een Genexis dus minimaal de helft zuiniger zijn, en als je een door XMS geleverde goedkope PF China adapter hebt wel meer als 3 keer.
Alsof een isp kijkt welke het beste is omdat die minder stroom verbruikt.zaadstra schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:35:
[...]
Zijn die Genexissen dan beter? En welke gebruikt minder stroom?
Als ik het goed heb kan bij een packetfront de catv dienst niet worden uitgezet, hiervoor moet een monteur naar de wijkcentrale. Bij een genexis kan dit op afstand, dacht ik, wel uit en aangezet worden. Genexis heeft twee poortjes voor iptv en internet, een packetfront 8 die allemaal gebruikt kunnen worden voor iptv.
Er zullen nog wel een aantal voordelen zitten aan de genexis tegen over het packetfront modem.
xms is laks met meldingen, hun nieuws provider niet.White_Collar schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:23:
[...]
Oh? Ik heb anders nog niet een bericht hierover vanuit xms gezien? Of heb ik dat gemist?
http://www.xsnews.com/Support/Statusberichten.php
[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 02-01-2013 01:30 ]
Huh, ik snap even niet wat hier relevant aan is?fish schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 01:25:
[...]
xms is laks met meldingen
http://xmsnet.nl/service/internet/newsserverWhite_Collar schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 01:28:
[...]
Huh, ik snap even niet wat hier relevant aan is?
news.xmsnet.nl leid ook direct naar de infrstructuur van xsnew http://host.robtex.com/news.xmsnet.nl.html#recordsNewsserver
Waarom kan ik het beste het XMS Newsserver abonnement nemen?
XMS biedt een 100 mbit/s News dienst die goed aansluit bij uw internetsnelheid. Bovendien heeft XMS gezorgd voor een directe koppeling naar de Newsservers van XSNews.
news.xmsnet.nl
a 94.232.116.84 94.232.112.0/21
XS News AS48345
XSNEWS-AS XS News B.V.
Ach in de war met zaadstra ..
[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 02-01-2013 01:39 ]
Ik zit toevallig bij Newsgrabber, maar ook die hebben op dit moment problemen...fish schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 01:25:
[...]
xms is laks met meldingen, hun nieuws provider niet.
Toevallig ook dezelfde problemen met de verbinding...
Ik ben zo stom geweest om na twee jaar tot volle tevredenheid een 100 Mbit-internet gehad te hebben een 50 Mbit interactief alles-in-1 pakket te bestellen bij XMS. Sinds 13 december geen enkele reactie meer gehad, internetsnelheid is per direct naar 50 Mbit gegaan maar verder geen enkele actie meer gezien van XMS en de telefonische helpdesk is totaal onbereikbaar (na 10 minuten gitaarmuziek ben ik er wel klaar mee namelijk!!).
Erg jammer dit, ik zou namelijk toch mijn HD-recorder wel willen ontvangen en ook tv gaan kijken via XMS.
Wie weet hebben ze goede voornemens bij XMS, maar aan de bereikbaarheid is dat nog niet echt te merken.....
Erg jammer dit, ik zou namelijk toch mijn HD-recorder wel willen ontvangen en ook tv gaan kijken via XMS.
Wie weet hebben ze goede voornemens bij XMS, maar aan de bereikbaarheid is dat nog niet echt te merken.....
Kan ik daaruit opmaken dat er dan een einde gaat komen aan het WGDO netwerk/tijdperk? Of is dat iets te simpel gedacht?White_Collar schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 18:25:
[...]
In Veenendaal is ook WGDO met GenexisPhoolie schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:29:
[...]
Kan ik daaruit opmaken dat er dan een einde gaat komen aan het WGDO netwerk/tijdperk? Of is dat iets te simpel gedacht?
GerkeP
Als ze slim zijn en toch de al kostbare omruil operatie gaan uitvoeren, dan zullen ze toch niet zo stom zijn dat ze geen gigabit apparatuur ophangen, het mooie is dan ook dat TV kijken e.d. niet meer van je snelheid afgaat.MJLJO schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:30:
hoop wel dat alles gelijk Gbit gaat worden
Ik vrees van wel, hard bewijs heb ik er niet voor, maar sterke vermoedens wel.Phoolie schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:29:
[...]
Kan ik daaruit opmaken dat er dan een einde gaat komen aan het WGDO netwerk/tijdperk? Of is dat iets te simpel gedacht?
Maar wat ik wel weer weet is dat de apparatuur die kpn gebruikt niet werkt op een packetfront modem. De stap naar een experiabox is dan niet heel erg groot als ze alle packetfronts gaan omruilen.
Ik heb ook gehoord dat KPN net als Ziggo hun box, whatever ze gebruiken, zo wil inrichten dat er 3 gast accounts op komen en op die manier een dekkend wifi netwerk wil bouwen, volgens mij bieden de Genexis modellen die mogelijkheid niet...
Zappelin/Zapp 24 zender van de maand .
Heb ik helaas niks aan ,heb geen koters ! Er is al genoeg zooi voor hun op de tv ,vroeger had je alleen woensdagmiddag en zaterdagmiddag iets voor de jeugd!
Heb ik helaas niks aan ,heb geen koters ! Er is al genoeg zooi voor hun op de tv ,vroeger had je alleen woensdagmiddag en zaterdagmiddag iets voor de jeugd!
[ Voor 41% gewijzigd door tita_tovenaar op 02-01-2013 13:48 ]
Soms weet ik het ook niet meer.........
De huidige Genexis modellen idd niet, maar de nieuwere wel als ik het goed begrepen heb.Nick39 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:31:
Ik heb ook gehoord dat KPN net als Ziggo hun box, whatever ze gebruiken, zo wil inrichten dat er 3 gast accounts op komen en op die manier een dekkend wifi netwerk wil bouwen, volgens mij bieden de Genexis modellen die mogelijkheid niet...
De bedoeling van zender van de maand is anderen te informeren over het aanbod, de ene keer is dat die zender, de andere keer weer een ander die men onder de aandacht brengt, de zenders die u interesseren zullen anderen weer niet boeien...tita_tovenaar schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:47:
Verwijderd
Met zo'n nickname verwachtte ik feitelijk wel een hartelijker ontvangst van een extra jeugdzendertita_tovenaar schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:47:
je neemt me de woorden uit de mond (of: vingers)Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:39:
Met zo'n nickname verwachtte ik feitelijk wel een hartelijker ontvangst van een extra jeugdzender
Bash tijd is over!
nee ik bekijk het wel zo van go ik mis niks aan die Extra pakketten !
Of volgende maand is er wel een leuke zender?tita_tovenaar schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:04:
Bash tijd is over!
Zojuist HBO pakket probleemloos via mijnxms uitgezet. Netjes direct bevestigingsemail ontvangen.
Problemen opgelost of heb ik gewoon mazzel?
Net ook geprobeerd en ik krijgambilight schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:35:
Zojuist HBO pakket probleemloos via mijnxms uitgezet. Netjes direct bevestigingsemail ontvangen.
Aanvraag mislukt
Helaas is er een fout opgetreden bij het verwerken van je bestelling. Neem contact met de XMS helpdesk op.
De helpdesk is bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur, via telefoonnummer 088 - 555 2 555.
GerkeP
Jij hebt gewoon mazzel.ambilight schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:35:
Ik heb vandaag maar een mail gestuurd, bij mij loopt er schijnbaar nog steeds een order (Volgens mij pas een maand of 6) en kan ik niets aanpassen.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik probeer ook HBO uit te zetten, en ook bij mij gaat het fout.
Maar wat me opvalt is dat zelfs 'zo snel mogelijk' uitkomt op 2 februari. Het abonnement loopt dus blijkbaar nog een maand door na opzegging. Het was twee maanden gratis (6 december tot 6 februari) en je moest het uiterlijk 6 februari weer uitzetten stond in de aanbiedingsbrief. Dat zou dus gaan betekenen dat je toch een maand moet gaan betalen, als je het pas op 6 feb uitzet.
Maar wat me opvalt is dat zelfs 'zo snel mogelijk' uitkomt op 2 februari. Het abonnement loopt dus blijkbaar nog een maand door na opzegging. Het was twee maanden gratis (6 december tot 6 februari) en je moest het uiterlijk 6 februari weer uitzetten stond in de aanbiedingsbrief. Dat zou dus gaan betekenen dat je toch een maand moet gaan betalen, als je het pas op 6 feb uitzet.
Ja zoiets dacht ik ook, dus daarom vandaag maar uitgezet. Op 2 februari is het schluss.ToniW schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:53:
Ik probeer ook HBO uit te zetten, en ook bij mij gaat het fout.
Blijkbaar ben ik 1 van de 'gelukkigen' waarbij mijnxms de xms mailserver wel gewoon werkt. Kost bakken met geld voor het telkens omkopen van XMS KPN-medewerkers, maar het resultaat is er wel naar
Dat is misschien ook het probleem bij andere klanten. Eén of andere spookorder die nooit uitgevoerd gaat worden en daardoor alle andere mutaties blokkeert.Nakebod schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:39:
[...]
Ik heb vandaag maar een mail gestuurd, bij mij loopt er schijnbaar nog steeds een order (Volgens mij pas een maand of 6) en kan ik niets aanpassen.
Verwijderd
Wij kijken dit graag voor je na. Wil je ons een DM sturen emt opnieuw je vraag en je adresgegevens? - SophieEricjooo schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:20:
Ik ben zo stom geweest om na twee jaar tot volle tevredenheid een 100 Mbit-internet gehad te hebben een 50 Mbit interactief alles-in-1 pakket te bestellen bij XMS. Sinds 13 december geen enkele reactie meer gehad, internetsnelheid is per direct naar 50 Mbit gegaan maar verder geen enkele actie meer gezien van XMS en de telefonische helpdesk is totaal onbereikbaar (na 10 minuten gitaarmuziek ben ik er wel klaar mee namelijk!!).
Tja, ik zou ook graag mijn HD ontvanger nog ontvangen, maar na het laatste telefonische contact met XMS (anderhalve week geleden met de belofte: we gaan dit uitzoeken meneer, u hoort nog van ons!) helemaal niets meer gehoord... Ik ben er zo onderhand ook wel klaar mee...Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:27:
[...]
Wij kijken dit graag voor je na. Wil je ons een DM sturen emt opnieuw je vraag en je adresgegevens? - Sophie

Begin me nu ook af te vragen of ik wel 79 euro wíl uitgeven aan zo'n box. Iedere boeren@#* krijgt er een gratis maar ik heb alles moeten kopen...
Ik zou niet weten waarom je dat ding wil ontvangen. Echt een waardeloos apparaat en ben heel erg blij dat ik weer ziggo icm een humax heb voor de televisie. Internet is via xms is overigens primaDrukkert schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:48:
[...]
Tja, ik zou ook graag mijn HD ontvanger nog ontvangen, maar na het laatste telefonische contact met XMS (anderhalve week geleden met de belofte: we gaan dit uitzoeken meneer, u hoort nog van ons!) helemaal niets meer gehoord... Ik ben er zo onderhand ook wel klaar mee...![]()
Begin me nu ook af te vragen of ik wel 79 euro wíl uitgeven aan zo'n box. Iedere boeren@#* krijgt er een gratis maar ik heb alles moeten kopen...
Bij mij gaat dit ook fout. Welke webbrowser en versie gebruik je?ambilight schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:35:
Lukt het dan nog niet, dan mail ik de opzegging naar de orderdesk.
Ik heb vandaag ook maar mijn HBO proef abonnement per mail opgezegd, want via mijnXMS lukt het niet.
Ik heb ook nog steeds een lopende aanvraag etc etc. en kan niets wijzigen in mijnXMS.
Nu maar hopen dat alles goed komt.
Webcare, als zoveel mensen met dit probleem kampen, kan webcare dan eens naar dit probleem kijken?
Ik heb ook nog steeds een lopende aanvraag etc etc. en kan niets wijzigen in mijnXMS.
Nu maar hopen dat alles goed komt.
Webcare, als zoveel mensen met dit probleem kampen, kan webcare dan eens naar dit probleem kijken?
Dat speelt al zo lang, ze kunnen/willen het niet oplossen of is 'de programmeur' soms met vakantiejonkymar schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:10:

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
@XMS_WEBCARE
Probleem 1: Hier al dagen problemen met newsserver:
News programma: SabNZB op Synology NAS type DS 110j.
Newsserver van XMS op IP adres 94.232.116.84 (verkregen via ping naar news.xmsweb.nl).
(Geen DNS gebruikt om mogelijke problemen met DNS te voorkomen).
Probleem: Bij testen server in SabNZB de melding van SabNZB "502 Authentication details unknown". In de log geeft dit news programma de fout: 2012-12-27 21:14:15,095 FOUT: Kan niet aanmelden bij server 94.232.116.84:119"als ik een NZB voorschotel.
Probleem 2: Ik heb mijn password via mijnxmsnet (https://mijn.xmsweb.nl/portal/persoonsgegevens/) proberen te veranderen. Ik krijg: "Fout in de aanvraag Er trad een fout op in de aanvraag naar de server. Misschien is de aanvraag die je doet niet mogelijk, neem alsjeblieft contact op met de helpdesk."
Probleem 3: Ik kan de webmail niet in. Suggestie wijzig je password --> Probleem 2.
Zou het kunnen zijn dat mijn account, algemeen en in elk geval (ook?) op de newsserver niet actief is of niet bestaat ofzo? Ik kom dus wel in mijnxmsnet maak kan verder niks.
Hoor graag meer!
(Ik had eerder contact met Roessie gehad, die antwoorde vorige week (vakantie?) niet.)
Evert
Probleem 1: Hier al dagen problemen met newsserver:
News programma: SabNZB op Synology NAS type DS 110j.
Newsserver van XMS op IP adres 94.232.116.84 (verkregen via ping naar news.xmsweb.nl).
(Geen DNS gebruikt om mogelijke problemen met DNS te voorkomen).
Probleem: Bij testen server in SabNZB de melding van SabNZB "502 Authentication details unknown". In de log geeft dit news programma de fout: 2012-12-27 21:14:15,095 FOUT: Kan niet aanmelden bij server 94.232.116.84:119"als ik een NZB voorschotel.
Probleem 2: Ik heb mijn password via mijnxmsnet (https://mijn.xmsweb.nl/portal/persoonsgegevens/) proberen te veranderen. Ik krijg: "Fout in de aanvraag Er trad een fout op in de aanvraag naar de server. Misschien is de aanvraag die je doet niet mogelijk, neem alsjeblieft contact op met de helpdesk."
Probleem 3: Ik kan de webmail niet in. Suggestie wijzig je password --> Probleem 2.
Zou het kunnen zijn dat mijn account, algemeen en in elk geval (ook?) op de newsserver niet actief is of niet bestaat ofzo? Ik kom dus wel in mijnxmsnet maak kan verder niks.
Hoor graag meer!
(Ik had eerder contact met Roessie gehad, die antwoorde vorige week (vakantie?) niet.)
Evert
[ Voor 4% gewijzigd door EvertSchut op 02-01-2013 18:07 ]
Meer mensen last van af en toe haperende TV? PC 3824 Amersfoort.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Firefox 17.0.1 (met nog een hele sloot adblock en noscript plugins).marigo schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:56:
[...]
Bij mij gaat dit ook fout. Welke webbrowser en versie gebruik je?
DM gestuurd!!Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:27:
[...]
Wij kijken dit graag voor je na. Wil je ons een DM sturen emt opnieuw je vraag en je adresgegevens? - Sophie
Op wat? IPTV of DVB-C?D2k schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:59:
Op HBO (IPTV) heb ik regelmatig korte buffer loops. Dat was eerst niet, maar de laatste week dus wel. Tot nu toe op andere zenders nog niet geconstateerd.
Op DVB-C staat het beeld soms wel eens een 0.5sec stil maar dat zit in mijn STB. Op andere ontvangers zie ik het (nog) niet.
IPTV via amino. Had het net op 2 zenders na elkaar. Had het niet eerder gezien. Nu lijkt het weer goed te gaan. Zal wel hikje geweest zijn
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Bij mij nog steeds geen diensten via mijn xmsweb, oftewel de hele omgeving werkt hier niet.
News vanaf 20 nov ook niet, en hbo werkt ook niet.
Maar daarvoor heb ik een opzeggingsbrief verstuurd.
Lopende aanvraag
Je hebt op dit moment een lopende aanvraag. Zolang deze aanvraag nog loopt kun je niet up- of downgraden.
Daardoor kunnen ze de haperende usenet dienst niet opzeggen, en wordt deze nog steeds gefactureerd.
News vanaf 20 nov ook niet, en hbo werkt ook niet.
Maar daarvoor heb ik een opzeggingsbrief verstuurd.
Lopende aanvraag
Je hebt op dit moment een lopende aanvraag. Zolang deze aanvraag nog loopt kun je niet up- of downgraden.
Daardoor kunnen ze de haperende usenet dienst niet opzeggen, en wordt deze nog steeds gefactureerd.
[ Voor 37% gewijzigd door boswandeling op 02-01-2013 18:32 ]
Ik heb hier ook fijn kunnen genieten van HBO ... NOT ... wel een bevestiging ontvangen, maar het is nooit op de amino aangekomen.
Mijnxms werkt hier verder ook voor geen meter. Tijdje geleden had ik het HD pakket opgezegd via mijnxms. De HD zenders waren er meteen af, maar het wordt nogsteeds gefactureerd na 2 maanden. Sindsdien krijg ik ook allemaal foutmelding op mijnxms.
Mijnxms werkt hier verder ook voor geen meter. Tijdje geleden had ik het HD pakket opgezegd via mijnxms. De HD zenders waren er meteen af, maar het wordt nogsteeds gefactureerd na 2 maanden. Sindsdien krijg ik ook allemaal foutmelding op mijnxms.
Ach ja, het wordt écht veel beter straks met 'mijn Telfort'
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Net even gebeld met XMS optie 1 optie 3 oftewel diensten wijzigen voor bestaande klanten (let op wijzigen) werd direct geholpen, maar ze kunnen met niet vinden in het systeem
Nu moet ik terug bellen optie 1 kiezen en optie 4 oftewel opzeggingen, want ik zit toch echt verkeerd.
Lekker vaag ook.
Weer opnieuw bellen dus.
Klanten die wat willen worden direct geholpen (tenslotte kunnen ze zo sneller slachtoffers ehh klanten krijgen) en bestaande klanten hangen 30+ in de wacht. Ongeacht of ze een storing hebben of dat ze iets willen opzeggen.
Nu moet ik terug bellen optie 1 kiezen en optie 4 oftewel opzeggingen, want ik zit toch echt verkeerd.
Lekker vaag ook.
Weer opnieuw bellen dus.
Klanten die wat willen worden direct geholpen (tenslotte kunnen ze zo sneller slachtoffers ehh klanten krijgen) en bestaande klanten hangen 30+ in de wacht. Ongeacht of ze een storing hebben of dat ze iets willen opzeggen.
Bij HBO regelmatig stotterende beelden, andere zenders nog niet gezienD2k schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:59:
GerkeP
Hier is t meisje toevallig naar HBo aan het kijken ( tina turner ding) en geen hapering te zien..GerkeP schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:45:
[...]
Bij HBO regelmatig stotterende beelden, andere zenders nog niet gezien
Maar heb m'n type-snelheid al verlaagd, misschien helpt dat..
Hoppa opzegging HBO via de telefoon voor elkaar gekregen.
Over de rest ben ik maar niet begonnen, ben al blij dat ik deze opzegging voor elkaar heb gekregen, en natuurlijk neem ik al deze telefoontjes op in .wav en bewaar ik deze heeeel goed
Over de rest ben ik maar niet begonnen, ben al blij dat ik deze opzegging voor elkaar heb gekregen, en natuurlijk neem ik al deze telefoontjes op in .wav en bewaar ik deze heeeel goed
Feli! Toch mooi nergens van kunnen genieten tijdens de proefperiode.boekee schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:57:
Verwijderd
Ik neem aan dat dat ook gemeld wordt aan het begin van het gesprek.boekee schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:57:
Verwijderd
Dat hoeft volgens mij niet, als je zelf deelnemer bent mag je voor *eigen, persoonlijk* gebruik het gesprek opnemen dacht ik.
Verwijderd
XMS geeft geen vaste IPv4 adressen meer uit volgens de helpdesk. Dat zal wel te maken hebben met het wereldweide tekort aan IPv4 adressen en de overgang naar IPv6. Nu wil ik een Synology DS213+ thuis gaan draaien met mijn eigen mail server en website host, maarre daarvoor heb ik bij mijn weten een vast IPv4 adres nodig. Iemand een oplossing hoe ik dit betrouwbaar kan aanpakken?
Ik heb het wel gezegd ja, immers geven ze zelf ook aan dat het gesprek eventueel kan worden opgenomen.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:42:
[...]
Ik neem aan dat dat ook gemeld wordt aan het begin van het gesprek.
Ze vroegen of ik ook al via de mail de opzegging had verstuurd, ik zei nee want van de 10 mails die ik 2 jaar geleden gestuurd heb zijn er maar 2 beantwoord. Niet betrouwbaar, En meneer vroeg of ik al iets via post had verstuurd, en ik zei ja, maar 1.5 jaar geleden had ik ook een brief verstuurd en na 1.5 maand kreeg ik pas reactie. Dus dat gaat hem ook niet worden, dan zit ik weer aan HBO vast, waar ik nieteens meer aan wil beginnen
Als je de mogelijkheid heb over te stappen naar een andere ISP die vast IP aanbied zou ik dat doen. voor de als je router iets als dyndns ondersteund zou je daarmee een hostname kunnen knutselen, waar je dns records van je (sub)domains als cname kan verwijzen.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:56:
XMS geeft geen vaste IPv4 adressen meer uit volgens de helpdesk. Dat zal wel te maken hebben met het wereldweide tekort aan IPv4 adressen en de overgang naar IPv6. Nu wil ik een Synology DS213+ thuis gaan draaien met mijn eigen mail server en website host, maarre daarvoor heb ik bij mijn weten een vast IPv4 adres nodig. Iemand een oplossing hoe ik dit betrouwbaar kan aanpakken?
Maar eigenlijk is het gewoon puur waardeloos
Je Synology ondersteunt ook het doorgeven van nieuwe IP's aan dynamic DNS services.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:56:
Zelf heb ik ook een domain en laat de DNS daarvan afhandelen bij de gratis DNS-server dienst "zoneedit.com". Zoneedit staat je ook toe om per hostname die je definieert de "Time To Live" lekker laag te zetten (bv. op 300 seconden). Dit houdt in dat caching nameservers al na 300 seconden weer de servers van Zoneedit zullen bevragen om evt. een nieuw IP door te geven. Synology ondersteunt ook updaten richting Zoneedit.
Verder: Vaste IP-adressen worden dan niet meer uitgedeeld maar zelf heb ik al meer dan een half jaar (bij Lijbrandt, zelfde ISP als XMSNet) hetzelfde IP... zelfs na een verhuizing. Zo lang je niet van MAC adres verandert qua aangesloten router
Of het "puur waardeloos" is: Tsja, je kan er iedere kwalificatie geven die je wilt. Maar het is wel heel makkelijk om dit "puur waardeloos" te noemen. ISP's die echt een vast IP adres garanderen zijn op een hand te tellen en ook die ISP's zullen uiteindelijk door hun voorraad IP-adressen heen zijn, zeker als ze groeien.
[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 02-01-2013 22:16 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Nog steeds heeft xms mijn diensten niet geactiveerd nadat zij deze op 24 december hebben afgesloten door waarschijnlijk een administratieve fout. Ook nog geen enkele terugkoppeling gekregen over de status.
Ach als XMS zo doorgaat dan hebben ze steeds meer en meer IP adressen over, straks krijg je gewoon een mail of je niet 10 vaste IP adressen inclusief reverse DNS wil afnemen voor 5 euro in de maand.
[ Voor 5% gewijzigd door fast-server op 03-01-2013 10:38 ]
Ben je al begonnen met stoppen met betalen? (storneren? ).Krishly schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:56:
Nog steeds heeft xms mijn diensten niet geactiveerd nadat zij deze op 24 december hebben afgesloten door waarschijnlijk een administratieve fout. Ook nog geen enkele terugkoppeling gekregen over de status.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik ook al sinds 21 december. Tim van Webcare is er wel mee bezig (hoop ik), maar het is natuurlijk volstrekt belachelijk dat dit zo lang moet duren.Krishly schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:56:
My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"
Verwijderd
Diverse XMS alternatieve ISP's aangeschreven, maar een vast IPv4 adres is blijkbaar "goud" waard, want niemand "doet het nog"....eymey schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:14:
[...]
Je Synology ondersteunt ook het doorgeven van nieuwe IP's aan dynamic DNS services.
Zelf heb ik ook een domain en laat de DNS daarvan afhandelen bij de gratis DNS-server dienst "zoneedit.com". Zoneedit staat je ook toe om per hostname die je definieert de "Time To Live" lekker laag te zetten (bv. op 300 seconden). Dit houdt in dat caching nameservers al na 300 seconden weer de servers van Zoneedit zullen bevragen om evt. een nieuw IP door te geven. Synology ondersteunt ook updaten richting Zoneedit.
Verder: Vaste IP-adressen worden dan niet meer uitgedeeld maar zelf heb ik al meer dan een half jaar (bij Lijbrandt, zelfde ISP als XMSNet) hetzelfde IP... zelfs na een verhuizing. Zo lang je niet van MAC adres verandert qua aangesloten router.

Eymey bedankt voor je tip, dat geeft mij vertrouwen dat ik het allemaal een beetje betrouwbaar moet kunnen laten lopen. De meeste berichten op internet forums zijn niet zo positief over dynamic DNS. Overigens had ik voor XMS XS4ALL met een dynamisch IP adres volgens hun, maar die is, in hindsight, in 8 jaar inderdaad maar een keer veranderd toen in een andere router installeerde.
Er zijn meer alternativen dan DynDNS. No-IP.org is zo'n voorbeeld en die werkt bij mij prima.Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:46:
[...]
Diverse XMS alternatieve ISP's aangeschreven, maar een vast IPv4 adres is blijkbaar "goud" waard, want niemand "doet het nog"....![]()
Eymey bedankt voor je tip, dat geeft mij vertrouwen dat ik het allemaal een beetje betrouwbaar moet kunnen laten lopen. De meeste berichten op internet forums zijn niet zo positief over dynamic DNS. Overigens had ik voor XMS XS4ALL met een dynamisch IP adres volgens hun, maar die is, in hindsight, in 8 jaar inderdaad maar een keer veranderd toen in een andere router installeerde.
Maar je kunt ook altijd voor niet al te veel gewoon een domein registreren.
[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 03-01-2013 18:45 ]
@Thasaidon: Dat wil MD11_driver ook maar alleen "een domein registreren" lost dus nog niet het praktische probleem bij een dynamisch IP op. Daar moet je dus nog een 'dienstverlener' biij vinden die EN kan/wil fungeren als authoritative DNS service voor je domain EN ze moeten dynamic updates ondersteunen.
Je kan bij dyndns ook een domein registreren alleen is de keuze wat beperkter (geen .nl) je kan het geregistreerde domein dan gewoon updaten via de updater.
Zelfde geld overigens ook voor no-ip.
Je kan dit uiteraard ook in NL doen bij een bedrijf zoals: http://www.bhosted.nl/domeinnaam/dynamic-dns
Zelfde geld overigens ook voor no-ip.
Je kan dit uiteraard ook in NL doen bij een bedrijf zoals: http://www.bhosted.nl/domeinnaam/dynamic-dns
[ Voor 32% gewijzigd door fast-server op 03-01-2013 20:09 ]
Klopt, maar DynDNS en no-ip (en anderen) hebben ook een betaalde variant. Dat bedoelde ik eigenlijk.eymey schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 19:30:
@Thasaidon: Dat wil MD11_driver ook maar alleen "een domein registreren" lost dus nog niet het praktische probleem bij een dynamisch IP op. Daar moet je dus nog een 'dienstverlener' biij vinden die EN kan/wil fungeren als authoritative DNS service voor je domain EN ze moeten dynamic updates ondersteunen.
Zelf heb ik m'n domain geregistreerd staan bij "transip.nl" en de DNS dus bij zoneedit.com. Maar uiteraard zal iedere variant voldoen, zolang de gebruikte DNS hoster makkelijk updates (en een lage TTL) toestaat.
Voordeel van dyndns, no-ip en zoneedit is dat ze al wijd ondersteund worden door div. 'appliances'....
Voordeel van dyndns, no-ip en zoneedit is dat ze al wijd ondersteund worden door div. 'appliances'....
Verwijderd
Zonedit is een erg goede DNS provider, twee subdomainen zijn gratis. Dus host ik daar een .nl en een .com domain, dynamic dns updates lopen via Directupdate, een erg goede Windows dynamic update client. Zodat meerdere A records in one go worden geupdated. Werk zo al zo'n tien jaar en het is een goed alternatief voor een vast ip adres, zeker met een ttl van zo'n 5 minuten, daarbij vermeldend dat mijn ip addressen eigenlijk zelden wijzigen, maar met een redundante verbinding is het wel makkelijk als mijn glas lang weg is, dan loopt alles gewoon via de kabel, ook dankzij dynamic dns ism. Met een korte ttl.eymey schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:16:
Zelf heb ik m'n domain geregistreerd staan bij "transip.nl" en de DNS dus bij zoneedit.com. Maar uiteraard zal iedere variant voldoen, zolang de gebruikte DNS hoster makkelijk updates (en een lage TTL) toestaat.
Weet iemand hier überhaupt nog hoe ik met XMS in contact kan komen? Telefoon wordt niet beantwoord (na 20 minuten nog geen antwoord), XMS_Webcare reageert ook niet, e-mail naar support wordt niet beantwoord net als e-mails naar de klachten afdeling. Dit verzin je toch gewoon niet?
Even voorstellen. XMS, aangenaam, een jonge energieke organisatie, een
provider die huishoudens voorziet van radio en tv, telefonie en internet.
Wij doen het alleen… anders. We zijn een provider nieuwe stijl.
provider die huishoudens voorziet van radio en tv, telefonie en internet.
Wij doen het alleen… anders. We zijn een provider nieuwe stijl.
Dit bedoelen ze waarschijnlijk met Wij doen het alleen… anders.TTV schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:19:
Weet iemand hier überhaupt nog hoe ik met XMS in contact kan komen? Telefoon wordt niet beantwoord (na 20 minuten nog geen antwoord), XMS_Webcare reageert ook niet, e-mail naar support wordt niet beantwoord net als e-mails naar de klachten afdeling. Dit verzin je toch gewoon niet?

Probeer eens een Tweet want bij Twitter leven ze nog wel en da's lekker hip 
De hoop stront die de 'administratieve migratie' opleverde is blijkbaar wel erg groot
De hoop stront die de 'administratieve migratie' opleverde is blijkbaar wel erg groot
[ Voor 40% gewijzigd door Speedy-Andre op 04-01-2013 14:33 ]
Zijn er meer mensen die last hebben van dat de TV gids op de Amino bij sommige zenders regelmatig niet klopt ?
Verwijderd
Last niet, maar op het moment is het bij TLC/Animal Planet niet in orde, komt denk ik omdat TLC vanaf 8 januari de hele dag op de zender zit en Animal Planet alleen nog maar in HD te zien is.tita_tovenaar schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:42:
Zijn er meer mensen die last hebben van dat de TV gids op de Amino bij sommige zenders regelmatig niet klopt ?
Verwijderd
Telefoon wordt wel beantwoord, maar 30+ min in de hold is niet abnormaal voor ze helaas...Vervolgens kun je 100 keer een klacht indienen en de Customer service "Firewall" desk maakt weer eens een ticket van maar er gebeurd ....... Jammer.TTV schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:19:
Voor eenieder die er belangstelling voor heeft. Onderstaand een copy van de brief die ik per email aan de XMS klachten commissie heb gestuurd. Story to be continued....
Quote:
Datum: 4 januari 2013
Aan: XMS Klachten Commissie
Onderwerp: Zeer gebrekkig functioneren email service.
Geachte XMS Klachten commissie,
Op 6 nov 2012 heeft er bij U een grote vervanging en omschakeling van systemen plaats gevonden. Dat de introductie de nodige onverwachte problemen opleverde dat respecteer ik. Ook dat alle gevolgen niet in een keer opgelost kunnen worden heb ik ook begrip voor. Ik heb mijn deel ook getracht bij te dragen door regelmatig (zie mijn trackrecord) te bellen naar de uw klanten service en te e-mailen met problemen die ik aan mijn kant als gebruiker signaleerde. O.a. het verdwijnen en terugkaatsen van e-mails gericht aan mijn XMS emailadressen. Uw klanten service was daarbij de ene keer zeer behulpzaam en ter zake kundig en de andere keer ook gewoon vreselijk bot en zeer klant onvriendelijk. Ik heb begrip voor het feit dat zij soms als “Firewall” moeten dienen om de klachtenstroom op een juiste manier binnen uw bedrijf te verdelen en daarmee werkbaar te maken. Maar als een klant na 20+ keer bellen (en zeker elke keer 10-30min eerst in de hold moeten hangen) nog steeds geen positief antwoord krijgt op zijn klacht dan mag ik veronderstellen dat ook U als mens in zo’n geval een (zeer) verhoogd irritatie niveau gaat bereiken. Idem aan mijn zijde.
Laat ik voorop stellen dat ik tevreden ben met de geboden TV signaal, Internet snelheid/betrouwbaarheid en Telefoon diensten. Echter onze emailboxen zijn nog steeds een puinhoop.... Aangezien wij daar, naast privé, ook zakelijk van afhankelijk zijn en ondertussen de nodige e-mails gemist, kwijt zijn, nooit ontvangen hebben door uw falen en daarmee schade hebben opgelopen, neem ik aan dat U begrijpt dat wij “not amused” zijn in zijn meest extreme vorm van waarvoor deze uitdrukking voor staat.
Ergens is er bij de export van uw oorspronkelijke emailboxen met emailaliassen bestand en het inlezen in de nieuwe email server en het “mijn XMS” administratie programma van dit bestand een format mismatch geweest die deze puinhoop tot gevolg heeft gehad. Voor ons had dit tot gevolg dat de email aliassen uit onze instellingen kriskras tot emailboxen zijn gebombardeerd in “Mijn XMS” (zie bijgaande). De oorspronkelijke email boxen zijn per web mail nog steeds benaderbaar en te ontvangen, verzenden email via Outlook etc. ECHTER de e-mails van de ene box worden doorgestuurd naar de andere box. Omdat de emailbox entries in de “Mijn XMS” pagina NIET meer gekoppeld zijn aan mijn oorspronkelijke emailboxen ( en ook, doelloos, aan geen enkel “nieuwe box” gekoppeld zijn) kan ik er als eindgebruiker GEEN invloed op uitoefenen. Ondertussen blijven er e-mails in jullie systeem hangen en worden en passant een maand later afgeleverd of komen nooit aan. Mijn trackrecord aan contact met uw support desk om het probleem op een fatsoenlijke manier opgelost te krijgen spreekt voldoende om de wanhoop als klant in deze duidelijk te maken.
Voorafgaande aan uw omschakeling had ik al de vraag neergelegd bij uw support afdeling of naast het POP protocol ook IMAP ingesteld kon worden daar in de huidige tijd met zijn snelle integratie ontwikkelingen van desktop computer met smartphone en tablet deze vorm van email protocol onmisbaar is. Gelukkig werkt dat nu. Daar ben ik blij mee. Ik heb toen ook gevraagd, en toegezegd gekregen, om de mogelijkheid om uw emailservers m.b.v. SSL encrypted te kunnen benaderen. Iets wat in deze tijd onmisbaar is. Daar email overal ter wereld gebruikt wordt en daarmee ook uw email servers aanspreekt buiten uw netwerk. Een encrypted veilige verbinding is niet alleen in mijn belang, maar ook in UW belang. Alle email server programmatuur bevat de mogelijkheid om SSL verbindingen tot stand te kunnen brengen, dus er is geen enkele valide reden te bedenken om uw klanten deze dienst te weigeren. In tegen deel U kunt er reclame mee maken dat u er voorbereid op bent en deze veiligheid biedt! Tot op heden heb ik bij mijn instellingen scans nog steeds NIET deze SSL mogelijkheid waargenomen dan wel gepubliceerd gezien op uw website......
Samengevat stel ik vast dat U, XMS, in gebreken blijft volgens artikel 11 van uw eigen algemene voorwaarden. U gaat voorbij aan de redelijkheids grenzen die u als ISP volgens uw eigen algemene voorwaarden aan uw klant contractueel zegt te leveren.
Als klant vraag ik, in alle redelijkheid ENKEL en ALLEEN, om een oplossing van de bovenstaande problemen die U bij ons veroorzaakt heeft en nog steeds niet heeft opgelost en wel binnen een zeer redelijke termijn van 2 weken na dag tekening van deze brief.
Mocht dit uiterlijk 18 januari 2013 niet het geval zijn, dan rest mij niets anders dan conform uw algemene voorwaarden een klacht in te dienen bij de Geschillen Commissie Telecom. Daarbij vermeld ik, voor de goede orde, dat er dan ook een schadeclaim zal ingediend worden van de kosten van indienen en behandelen van de klacht en met terugwerkende kracht vanaf 1 dec 2012 (3 weken na omschakeling van uw systemen) de eis tot vergoeding van de geleden schade in de vorm voor elke dag in gebreke blijven het leveren van dag gratis compleet pakket dienst, aansluitend aan het verlopen van ons contract op 19 oktober 2013.
UnQuote:
@MD11_driver
Volgens XMS eigen voorwaarden heb je recht op 25% van het maandelijkse bedrag als de dienst niet werkt.
Wat ik niet snap: als je echt zo afhankelijk bent (privé/zakelijk) van je e-mail dan wil je sowieso toch geen mail adres of server van je provider gebruiken?
Voor een klein bedrag heb je al je eigen domein met mailserver dan wel of niet thuis en dan heb je dit hele probleem niet, bijkomend voordeel is dat deze niet steeds op de blacklist staat en je ook zo goed als geen spam krijgt.
Volgens XMS eigen voorwaarden heb je recht op 25% van het maandelijkse bedrag als de dienst niet werkt.
Wat ik niet snap: als je echt zo afhankelijk bent (privé/zakelijk) van je e-mail dan wil je sowieso toch geen mail adres of server van je provider gebruiken?
Voor een klein bedrag heb je al je eigen domein met mailserver dan wel of niet thuis en dan heb je dit hele probleem niet, bijkomend voordeel is dat deze niet steeds op de blacklist staat en je ook zo goed als geen spam krijgt.
Toch mooi dat alle XMS klanten met terugwerkende kracht nog 25% over de laatste maanden terugkrijgen11.9 Indien de Diensten in een bepaalde maand voor de hieronder bepaalde tijd niet beschikbaar is,
geen sprake is van onderhoud en de niet
zal het hieronder vermelde percentage van de factuur voor die betreffende
afgetrokken:
- 5 – 10 % niet-beschikbaarheid: er zal 5 % in mindering worden gebracht op de factuur
voor de Diensten van de betreffende maand;
- 10 – 15 % niet-beschikbaarheid: er zal 15 % in mindering worden gebracht op de factuur
voor de Diensten van de betreffende maand;
- meer dan 15 % niet-beschikbaarheid: er zal 25 % in mindering worden gebracht op de
factuur voor de Diensten van de betreffende maand.
[ Voor 46% gewijzigd door fast-server op 04-01-2013 15:55 ]
Dat dus, maak een domeinnaam aan en koppel hier een email dienst aan. Geen gezeik als je van provider wisselt of als je provider problemen heeft met de email dienst. Als je voor de zakelijke email een @xmsnet.nl of @xmsweb.nl gaat gebruiken ben je, in mijn ogen, niet verstandig bezig. Je hebt voor nog geen 7 euro per maand een eigen domeinnaam met emaildienst(POP,IMAP,SMTP,SSL,WEBMAIL,Anti-virus en Anti-Spam).(3 euro email en 4 euro domeinnaam).fast-server schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:49:
@MD11_driver
Dit topic is gesloten.