XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.301 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
Dr.Nono schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:31:
Fijn, vanochtend 'out-of-the-blue' gewoon afgesloten door XMS. Geen internet meer, geen telefoon, geen tv. Helpdesk gebeld en inderdaad, lijn dood en er zat geen abonnement meer op. Zij hebben een verzoek doorgegeven aan de orderdienst (of iets dergelijks) om ons weer aan te sluiten. Ben benieuwd hoe lang dit geintje gaat duren. Wat een puinhoop...
Is natuurlijk gewoon een foutje in de computer die aangeeft dat het abbo afliep ivm met einde van de wereld. Veel succes met uitleggen aan de telefonische helpdesk dat dit niet klopt ;)

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lam002 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:56:
[...]
Dat kan ik me niet veroorloven vanwege de lange wachttijden aan de foon in het wachtveld van het callcenter. [...]
Bel je voor het 8 uur journaal, krijg je het 10 uurs >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 20:31
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:10:
[...]

Bel je voor het 8 uur journaal, krijg je het 10 uurs >:)
ben je iig verzekerd van het laatste nieuws! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Fijn, vanochtend 'out-of-the-blue' gewoon afgesloten door XMS. Geen internet meer, geen telefoon, geen tv. Helpdesk gebeld en inderdaad, lijn dood en er zat geen abonnement meer op. Zij hebben een verzoek doorgegeven aan de orderdienst (of iets dergelijks) om ons weer aan te sluiten. Ben benieuwd hoe lang dit geintje gaat duren. Wat een puinhoop...
Dat had ik afgelopen zondagavond dus ook. Rond half acht 's avonds, tijdens Studio Sport, viel in één klap alles uit, iptv, internet, telefoon, alles dus. Gebeld met de storingsmonteur en de volgende ochtend deed alles het weer. (Of daar een oorzakelijk verband tussen is weet ik overigens niet.) Op dinsdag werd ik terug gebeld met de bevestiging dat er inderdaad een storing was geweest en met de vraag of alles het weer deed. Ik baalde vreselijk van die storing, maar het is op zich wel weer redelijk snel en netjes opgelost. Liever helemaal geen storingen natuurlijk, maar dat zal wel een utopie zijn. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:01
Fiber schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:12:
[...]

Dat had ik afgelopen zondagavond dus ook. Rond half acht 's avonds, tijdens Studio Sport, viel in één klap alles uit, iptv, internet, telefoon, alles dus. Gebeld met de storingsmonteur en de volgende ochtend deed alles het weer. (Of daar een oorzakelijk verband tussen is weet ik overigens niet.) Op dinsdag werd ik terug gebeld met de bevestiging dat er inderdaad een storing was geweest en met de vraag of alles het weer deed. Ik baalde vreselijk van die storing, maar het is op zich wel weer redelijk snel en netjes opgelost. Liever helemaal geen storingen natuurlijk, maar dat zal wel een utopie zijn. O-)
De tering, dat dat zo traag gaat.

Het is bij mij ook wel is gebeurd dat ze per ongeluk de diensten van mijn packetfront afgeflikerd hadden, ik zat op mijn werk en kon mijn server niet meer bereiken, toen hadden ze het binnen een half uur gefixed wat ik toendertijd erg tof vond.
Maar langer dan een half uur hoort zoiets toch niet te duren ?!?!? is toch gewoon even rechttrekken in de database of even een pakketje schieten naar een modem ?!?

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Geen idee, het was natuurlijk wel op zondagavond, dan gaan ze alleen aan de slag als er meer meldingen zijn, en die waren er niet. Ik had er die zondagavond ook flink de pest in, maar was al lang blij toen ik op maandagochtend vroeg merkte dat ik weer internet had.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
}) Ik zou nu wel eens een marktonderzoek willen zien van XMS,

Komt vast en zeker weer een hoog percentahe met tevreden klanten uit. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 16:00

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Andre1971 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 23:58:
}) Ik zou nu wel eens een marktonderzoek willen zien van XMS,

Komt vast en zeker weer een hoog percentahe met tevreden klanten uit. :N
Ik denk dat je je daar nog wel eens in kunt vergissen.

Met uitzondering van de "administratieve migratie" perikkelen na, heb ik nauwlijks tot geen uitval van mijn diensten.
Analoog en IPTV werken altijd.
Telefonie heb ik ook nooit problemen mee, al bel ik bijna nooit met de vaste lijn.
En ook de internet verbinding werkt eigenlijk altijd prima. Met IPTV aan, 90/95Mbps.

Dat de mailserver tijden lang op spamlijsten heeft gestaan en de huidige server ontzettend traag is in het afleveren van mail is een feit. Maar ik gebruikte die server enkel voor de relay van mijn eigen mailserver.
Dat heb ik inmiddels al een tijd via mijn hosting provider lopen, dus ik gebruik de XMS mailserver enkel voor mail van en naar XMS zelf toe.

En dan hebben we de mijn.xmsweb.nl site. Nee, die werkt bij mij ook (nog) niet goed. Maar daar kwam ik normaal toch al nooit. Het was dat er hier zoveel comotie was over die nieuwe website dat ik ben gaan kijken en constateerde dat het idd niet werkte zoals het zou moeten werken.
Maar ik ga er even van uit dat ook dat vanzelf wel goed komt.

Voor de rest heb ik eigenlijk geen échte problemen. Enkel vragen die XMS maar niet wil beantwoorden, ondanks herhaaldel vragen en aangeven bij Webcare.
Dat zou dan ook het enige echte minpunt voor mij zijn... communicatie vanuit XMS naar de klant toe!

En om heel eerlijk te zijn denk ik dat de ervaringen van "de gewone klant" ook redelijk in deze lijn lopen.
Ik hoor iig uit mijn omgeving vrij weinig over problemen op dit moment, terwijl ze meestal gelijk bij mij aankomen als er problemen zijn.
Wij hier op Tweakers zijn natuurlijk "een speciaal geval" met ze allen :P , maar we blijven een kleine selecte club.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 08:30

Dr.Nono

Hello there!

Het verhaal wordt mooier. Er blijkt iemand anders (ken die persoon niet) op ons adres een KPN glasvezel pakket te hebben aangevraagd. Deze is overigens 17 december geannuleerd. Tot zover geen probleem dus.
Nu blijkt echter dat de KPN de lijn wel heeft overgenomen per 21 december. De dag dat alles er bij ons uitknalde dus. Nu zegt de KPN doodleuk: "Tja, foutje. Kunnen we nu niks meer aan doen. XMS kan de lijn gewoon weer terug pakken". De helpdesk van XMS zegt dus ook dat ze dat gaan doen, maar we zitten waarschijnlijk tot donderdag (!!!) zonder tv, internet en telefoon.

Dit kan gewoon niet waar zijn. Zoiets hoeft echt niet zo lang te duren. Is er hier iemand van XMS die iets kan doen? :)

En hoe kan in vredesnaam iemand anders op mijn adres een glasvezelpakker aanschaffen?!?

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Thasaidon schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:37:
[...]

[knip]

En om heel eerlijk te zijn denk ik dat de ervaringen van "de gewone klant" ook redelijk in deze lijn lopen.
Ik hoor iig uit mijn omgeving vrij weinig over problemen op dit moment, terwijl ze meestal gelijk bij mij aankomen als er problemen zijn.
Wij hier op Tweakers zijn natuurlijk "een speciaal geval" met ze allen :P , maar we blijven een kleine selecte club.
Second that. Als er massaal problemen bij XMS (een zusjes) zouden zijn, doken programma's als Tros Radar en Kassa er wel bovenop.

Voor de meeste mensen werken de geboden diensten prima. Praktisch geen hond gaat telkens in z'n routerlog kijken of de verbinding 2 minuten down is geweest of dat het IP-adres is verandert. Zolang het maar
werkt, is het goed.
Ik ben zelf wel kritisch over de kwaliteit van de TV-streams, maar de meeste mensen die ik spreek hebben geen goed vergelijkingsmateriaal en zijn dus tevreden.

Alleen de communicatie vanuit XMS is belabberd. En administratief kan er ook nog wel wat verbeterd worden.

Ik ben in ieder geval blij niet meer met zo'n brakke Horizonbox van UPC opgescheept te zitten. Of met kabelinternet dat het vaak niet/half doet. Glasvezel is voor mij een flinke stap vooruit voor een lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Dr.Nono schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:44:
[...]

Nu zegt de KPN doodleuk: "Tja, foutje. Kunnen we nu niks meer aan doen.
Een soortgelijk geintje flikte KPN mij eerder dit jaar ook met mijn zakelijke telefoonlijnen. Zomaar ineens afgesloten. "Sorry, niets meer aan te doen. U moet er maar me leren leven"

Eén emailtje met 24-uurs ultimatum en dreigen met jurische stappen straightened the cocksuckers out. Kreeg daarna nog wel een boete voor het voortijdig beëindigen van mijn contract. Maar na enig 'aandringen' gaan ze dat ook terugbetalen.

Ik zou bij langdurig uitvallen van diensten zeker een schadevergoeding eisen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Dat had ik ook met mijn vorige IPS Wanadoo/Orange/Online. Die trok ook mijn internet en telefonie er 2 weken voor het einde van het contract eruit. En mooi niet meer willen fixen... ja, "als ik dat echt wilde" zou het 4 weken duren voordat alles het weer zou doen, maarja ik had mijn contract opgezegd en dat liep nog maar 2 weken... Hufters.

Gelukkig was alles voor XMS al in de meterkast aangesloten en met 1 telefoontje naar de XMS helpdesk, die mijn frustratie gelukkig begrepen, zat ik diezelfde middag al met al mijn diensten (telefoon met een tijdelijk nummer) al bij XMS.
Dat was nog eens geweldige service van XMS toen.
Maar dan heb ik het wel over 2009 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 22-12-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:37:
[...]

Ik denk dat je je daar nog wel eens in kunt vergissen.

Met uitzondering van de "administratieve migratie" perikkelen na, heb ik nauwlijks tot geen uitval van mijn diensten.
Analoog en IPTV werken altijd.
Telefonie heb ik ook nooit problemen mee, al bel ik bijna nooit met de vaste lijn.
En ook de internet verbinding werkt eigenlijk altijd prima. Met IPTV aan, 90/95Mbps.
Helemaal mee eens [heb geen telefoon]
Dat de mailserver tijden lang op spamlijsten heeft gestaan en de huidige server ontzettend traag is in het afleveren van mail is een feit. Maar ik gebruikte die server enkel voor de relay van mijn eigen mailserver.
Dat heb ik inmiddels al een tijd via mijn hosting provider lopen, dus ik gebruik de XMS mailserver enkel voor mail van en naar XMS zelf toe.
idem
En dan hebben we de mijn.xmsweb.nl site. Nee, die werkt bij mij ook (nog) niet goed. Maar daar kwam ik normaal toch al nooit. Het was dat er hier zoveel comotie was over die nieuwe website dat ik ben gaan kijken en constateerde dat het idd niet werkte zoals het zou moeten werken.
Maar ik ga er even van uit dat ook dat vanzelf wel goed komt.
idem
[snip]
't Is dat ik hier meelees [en af en toe schrijf], maar anders had ik van alle commotie niks gemerkt.
Natuurlijk is het waardeloos dat de [serieuze] problemen niet goed worden opgelost en dat het allemaal zo lang moet duren, maar ik vermoed dat het toch maar een beperkte groep klanten betreft.

Het enige wat bij mij al sinds het begin niet werkt is dat ik mijn Amino wel met de afstandbediening uit kan zetten, maar niet aan. Zou dus elke keer elektra eraf moet halen en weer aan moeten zetten, maar eerlijk gezegd interesseert het me niet zo veel en dus laat ik hem altijd aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:02:
Gelukkig was alles voor XMS al in de meterkast aangesloten en met 1 telefoontje naar de XMS helpdesk, die mijn frustratie gelukkig begrepen, zat ik diezelfde middag al met al mijn diensten (telefoon met een tijdelijk nummer) al bij XMS.
Dat was nog eens geweldige service van XMS toen.
Maar dan heb ik het wel over 2009 ;)
Dat gaat nu dus echt blijkbaar niet meer. Verhuizing van mijn dochter was om onduidelijke redenen gecanceled. Herstel is dus een nieuwe aanvraag. Twee weken tijd voor nodig. fout van xms maar snel herstel??? Ook webcare kon, ondanks dat zij al eerder wisten dat er problemen waren, niets meer rechtzetten. Op het nieuwe adres is xms aparatuur aangesloten aanwezig. Daarop stond nog een internetsignaal. gevraagd dit te laten zitten. Niet dus. ondanks toezegging toch signaal eraf.
Fijn he, twee weken zonder internet en tv door foutje van xms. :( ze gaan nu proberen tijdelijk een dongel te regelen want ivm werk kunnen ze niet zonder internet. Over de kosten gaan ze later wel een keer praten.
Leefden we in 2009 dan zou het dus snel opgelost zijn.

En voor alle mensen die geen problemen hebben: geniet er van. Maar wee hen die een wijziing hebben of iets meer dan gemiddeld gebruiker zijn. Dan ben je bij xms toch echt aan het verkeerde adres. ;w

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de algehele perceptie zal zijn dat "bijna" iedereen tevreden is op een handjevol tweakers na. Nou dan doen we het toch niet echt slecht met zo'n 160k actieve aansluitingen. :)

Ik wens iedereen een Vrolijk Sinterkerst & Nieuw. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:08:
[...]

Dat gaat nu dus echt blijkbaar niet meer. Verhuizing van mijn dochter was om onduidelijke redenen gecanceled. Herstel is dus een nieuwe aanvraag. Twee weken tijd voor nodig. fout van xms maar snel herstel??? Ook webcare kon, ondanks dat zij al eerder wisten dat er problemen waren, niets meer rechtzetten. Op het nieuwe adres is xms aparatuur aangesloten aanwezig. Daarop stond nog een internetsignaal. gevraagd dit te laten zitten. Niet dus. ondanks toezegging toch signaal eraf.
Fijn he, twee weken zonder internet en tv door foutje van xms. :( ze gaan nu proberen tijdelijk een dongel te regelen want ivm werk kunnen ze niet zonder internet. Over de kosten gaan ze later wel een keer praten.
Leefden we in 2009 dan zou het dus snel opgelost zijn.

En voor alle mensen die geen problemen hebben: geniet er van. Maar wee hen die een wijziing hebben of iets meer dan gemiddeld gebruiker zijn. Dan ben je bij xms toch echt aan het verkeerde adres. ;w
Als dit een PacketFront aansluiting is en het adres staat in de Database, moet je me even een DM sturen. Ik kan er dan in ieder geval even IPTV en Internet voor je opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 22:38:
[...]

Als dit een PacketFront aansluiting is en het adres staat in de Database, moet je me even een DM sturen. Ik kan er dan in ieder geval even IPTV en Internet voor je opzetten.
Geldt ook voor Dr.Nono.
Laten we maar zeggen dat ik een paar dagen de kerstman ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed bezig meneer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Goed bezig Operatortje!

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 22:36:
Dus de algehele perceptie zal zijn dat "bijna" iedereen tevreden is op een handjevol tweakers na. Nou dan doen we het toch niet echt slecht met zo'n 160k actieve aansluitingen. :)

Ik wens iedereen een Vrolijk Sinterkerst & Nieuw. :+
Vind ik nu weer een heel makkelijke generalisatie.
Als het alleen maar een handjevol zou zijn, zitten die service-medewerkers aan de telefoon zeker de hele dag privé-gesprekken te voeren, of er is maar één medewerker, want anders kan ik me niet voorstellen dat je volgens zeggen continu een half uur in de wacht staat, [ tenzij dat natuurlijk zo ingeprogrammeerd is }) ], of er zijn wel heel veel nieuwe telefonische aanmeldingen :N
Neem dus aan dat er wel iets meer mensen klagen dan alleen tweakers.

Een storingvrij 2013 toegewenst aan een ieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:09
Wellicht zijn dat dan de problemen met de nieuwe Mijn XMS omgeving die niet door Operatortje opgelost kunnen worden? :9 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 00:37:
[...]

Vind ik nu weer een heel makkelijke generalisatie.
Als het alleen maar een handjevol zou zijn, zitten die service-medewerkers aan de telefoon zeker de hele dag privé-gesprekken te voeren, of er is maar één medewerker, want anders kan ik me niet voorstellen dat je volgens zeggen continu een half uur in de wacht staat, [ tenzij dat natuurlijk zo ingeprogrammeerd is }) ], of er zijn wel heel veel nieuwe telefonische aanmeldingen :N
Neem dus aan dat er wel iets meer mensen klagen dan alleen tweakers.

Een storingvrij 2013 toegewenst aan een ieder.
Tenzij de helpdesk massaal ontslag heeft ingediend toen ze hoorden dat het Telfort zou worden, en er nu nog maar 1 of 2 man/vrouw op de helpdesk zitten. })
Dan snap ik wel waarom het zo "druk" lijkt :P

In ieder geval zie ik dat Operatortje druk bezig is kerstman te spelen hier, en dat in het weekeinde!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 23-12-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono

Dr.Nono

Hello there!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 22:40:
[...]
Geldt ook voor Dr.Nono.
Laten we maar zeggen dat ik een paar dagen de kerstman ben.
Hardstikke tof dat je ons wil helpen! _/-\o_ Ik heb alleen geen Packetfront, maar een Genexis. Ondanks dat heb ik je toch maar even ge-DM't.

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Nono schreef op zondag 23 december 2012 @ 09:42:
[...]

Hardstikke tof dat je ons wil helpen! _/-\o_ Ik heb alleen geen Packetfront, maar een Genexis. Ondanks dat heb ik je toch maar even ge-DM't.
Geld voor mij ook. Inderdaad Genxis, maar ook van mij een DM. Hoor het graag. Iedere kans is er 1....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvWRB17 en Dr. Nono:

Zie beide DM.

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gowiththeflow!
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 10:13

gowiththeflow!

!wolfehthtiwog

Drukkert schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:35:
Vandaag nog maar eens de verkoopafdeling van XMS gebeld...

11 december heb ik een HD ontvanger besteld met korting (HBO aktie).
17 december gebeld waar de ontvanger blijft (moest binnen 3 dagen bezorgd zijn. Bleek achteraf niet eens besteld te zijn, dus nogmaals besteld)
Vandaag nogmaals gebeld waar de ontvanger blijft, want wederom niet geleverd binnen 3 dagen, zoals ook de tweede keer werd beloofd... Ook nu weer te horen gekregen dat er wederom niets besteld is. De persoon die ik aan de telefoon had gaat het nu hogerop leggen en gaf wel aan dat dit ongeveer een dag of drie kan gaan duren. Met de kerst ertussen gaat dit dus ws. eind volgende week worden.

Hoe moeilijk kan het zijn om een bestelling door te voeren? Ik vind zoiets onbegrijpelijk en tenenkrommend...
Zijn er eigenlijk mensen waar die HBO aktie wel goed is gegaan? Wat een chaos bij dat XMS. Ik heb eerst anderhalve maand moeten spammen met mails, telefoontjes en online formulieren voordat HBO eindelijk werd aangesloten. En nu blijk ik dat met mijn Amino 110 dus niet te kunnen ontvangen. Werd ook netjes gebeld met de aanbieding van een Amino 140 voor 79 euro, waarop ik ja zei, maar ook die bestelling is zoek, staat niet in het systeem, etc. De orderdesk reageert niet en helpdeskmedewerkers aan de telefoon kunnen weinig doen. Maandag zal ik ook maar eens met de verkoopafdeling bellen. Ik ga er trouwens van uit dat mijn 2 maanden gratis HBO ingaat vanaf het moment dat ik de nieuwe ontvanger heb!

Als ik dacht dat het bij een andere ISP beter georganiseerd zou zijn zou ik overstappen maar ik vrees het ergste.

I'd rather have a full bottle in front of me than a full frontal lobotomy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:16

GerkeP

Vragen mag altijd........

HBO is hier goed gegaan.
Vervolgens is HBO via Glashart niet hetgeen wat ik er van verwachtte.
Heb nu kunnen vergelijken met HBO via Ziggo.
Mijn conclusie is dat ze bij Glashart heel hard moeten gaan rennen om de beloftes van de HBO reclame waar te maken, want er ontbreekt heel erg veel.
Ik ga in ieder geval niet betalen voor HBO, die gaat er hier gewoon weer uit, is het geld niet waard.

Ik ben zelfs geneigd om een klacht in te dienen bij de Reclame Codecommissie, want daar spreekt men er toch echt van dat je 4 seizoenen van series terug kunt kijken via HBO, en via Glashart is het 1 seizoen of niets.
Misleiding heet dat volgens mij.

[ Voor 24% gewijzigd door GerkeP op 23-12-2012 14:20 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Heb jij dan ook een nieuwe HD ontvanger besteld?
Zo ja, dan lijkt het erop dat ze 'gewoon' op zijn en we moeten wachten tot de nieuwe lading is gearriveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Voor zover ik weet kun je met iedere (door XMS uitgegeven) HD ontvanger gewoon HBO kijken.

Enkel de 110's (SD) kunnen dat niet omdat XMS het gewoon verrekt om HBO ook in SD uit te zenden, wat gewoon beschikbaar is volgens HBO zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:29
Thasaidon schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:48:

Enkel de 110's (SD) kunnen dat niet omdat XMS het gewoon verrekt om HBO ook in SD uit te zenden, wat gewoon beschikbaar is volgens HBO zelf.
Punt is dat de 110 niet krachtig genoeg is om de beveilgde streams te laten weer geven.
HBO eist dat namelijk, maar dat kan dus niet omdat de 110 te traag is, gevolg: geen hbo sd.

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 23-12-2012 14:53 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik had al een m540, dus geen nieuwe box nodig

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
GerkeP schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:04:
Ik had al een m540, dus geen nieuwe box nodig
Ok, maar het verhaal hier gaat over het uitleveren van een HD ontvanger, het activeren van HBO is niet het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

White_Collar schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:53:
[...]

Punt is dat de 110 niet krachtig genoeg is om de beveilgde streams te laten weer geven.
HBO eist dat namelijk, maar dat kan dus niet omdat de 110 te traag is, gevolg: geen hbo sd.
Begrijp ik het goed dat de 110 niet krachtig genoeg is voor Verimatrix?
Op de Tweakers meeting is gezegd dat deze dit namelijk wél aan kan.
Of worden de HBO kanalen op een andere manier gecodeerd?

Want dat brengt me dan weer terug naar de discussie dat als XMS (KPN) over wil gaan naar algehele encryptie op de streams, de A110 dit dus niet aan kan en XMS (KPN) voor een alternatief moet gaan zorgen voor klanten met enkel nog een A110 (zoals ik).
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, da's de altijd opduikende discussie. Hoe lang moet een leverancier rekening blijven houden met 'oude' klanten?
Ergens in de tijd houd het wel op natuurlijk, je kunt nu bij Opel ook niet meer reklameren dat er geen loodhoudende benzine meer verkrijgbaar is voor een jaren '70 Kadett.

Het zou leuk zijn als er een kortingsaktie komt, maar of ze dat ook moeten?

Volgens mij is het probleem met de A110 trouwens niet zozeer de (wel/geen) ondersteuning van verimatrix, maar het gebrek aan ondersteuning voor x264.
Wellicht dat iemand in het Ziggo gebied kan aangeven hoe de HBO SD streams gecodeerd zijn?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:02:
Tja, da's de altijd opduikende discussie. Hoe lang moet een leverancier rekening blijven houden met 'oude' klanten?
Ergens in de tijd houd het wel op natuurlijk, je kunt nu bij Opel ook niet meer reklameren dat er geen loodhoudende benzine meer verkrijgbaar is voor een jaren '70 Kadett.

Het zou leuk zijn als er een kortingsaktie komt, maar of ze dat ook moeten?

Volgens mij is het probleem met de A110 trouwens niet zozeer de (wel/geen) ondersteuning van verimatrix, maar het gebrek aan ondersteuning voor x264.
Wellicht dat iemand in het Ziggo gebied kan aangeven hoe de HBO SD streams gecodeerd zijn?
Nou vind ik een auto wat anders dan een stb, want het heeft een andere functie.

XMS bood klanten een 110 en garandeerd dat de afgenomen dienst (iptv) daarmee functioneert.
Stel dat ze de dienst veranderen, door alles te encrypten (en de 110 dit niet aan zou kunnen), dan zal XMS de 110 klanten een alternatief moeten bieden waarmee de dienst wel werkt.
Doen ze dat niet, dan blijven ze in gebreke.

Maar zoals ik al zei heeft XMS gezegd dat de 110 wel verimatrix aan zou kunnen.
Dus ik wacht het af en ga het zien. (ot niet :P )

Een auto is dan toch heel wat anders. Een dealer waar je een auto koopt garandeerd enkel dat je ermee kunt/mag rijden op de openbare weg. Maar enkel tot er wat stuk gaat.
Een dealer garandeerd niet dat als rijkswaterstaat de weg veranderd in een modder baan dat jij daar nog kan rijden met je auto ;)

Overigens heb ik "de vraag" of er een aktie komt al regelmatig gesteld bij XMS, maarja communicatie is bij XMS niet het sterkste punt zoals we weten :9 en ik heb dan ook nog steeds geen antwoord gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 23-12-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
[....]
Proposities die klanten worden gedaan zijn winstgevend voor de looptijd van het contract.
Als iemand 5 jaar klant is van XMS (en die zijn er) en zij hun 110 niet kosteloos mogen omruilen voor een 140, tja, wat zal ik hier eens van maken.....

:X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Drukkert schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:06:
[...]

Ok, maar het verhaal hier gaat over het uitleveren van een HD ontvanger, het activeren van HBO is niet het probleem...
Ik reageerde hierboven op de vraag bij wie het wel was goedgegaan, daar werd ook gesteld dat het activeren niet goed ging ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:42
gowiththeflow! schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:18:
[...]

Zijn er eigenlijk mensen waar die HBO aktie wel goed is gegaan? Wat een chaos bij dat XMS. Ik heb eerst anderhalve maand moeten spammen met mails, telefoontjes en online formulieren voordat HBO eindelijk werd aangesloten. En nu blijk ik dat met mijn Amino 110 dus niet te kunnen ontvangen. Werd ook netjes gebeld met de aanbieding van een Amino 140 voor 79 euro, waarop ik ja zei, maar ook die bestelling is zoek, staat niet in het systeem, etc. De orderdesk reageert niet en helpdeskmedewerkers aan de telefoon kunnen weinig doen. Maandag zal ik ook maar eens met de verkoopafdeling bellen. Ik ga er trouwens van uit dat mijn 2 maanden gratis HBO ingaat vanaf het moment dat ik de nieuwe ontvanger heb!

Als ik dacht dat het bij een andere ISP beter georganiseerd zou zijn zou ik overstappen maar ik vrees het ergste.
Paar keer gebeld, nog steeds niets, probeer via webcare nu al op te zeggen, hoef het nieteens meer, leuke actie van XMS, het was een gratis actie voor twee maanden, maar heeft me nu al 3x 40 minuen aan belkosten gekost.

Jammer maar ook dit kan XMS niet een keer vlekkeloos voor elkaar krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 21:29
Heel Fijn dat na 3 weken wachten HBO geactiveerd is als te testen dienst, maar wordt wel een beetje simpel van dat als ik dan wil (terug) kijken ik of code 9 krijg of na 1 min. Het gewoon spontaan eruit knalt terug naar menu, heb al nieuwe firmware flash gedaan maar helaas. En dan denken ze echt dat ik hier 15,95 per maand voor over heb dacht het niet mijn XBMC mediacenter draait 100* beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

trankilo schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:16:
[...]

Proposities die klanten worden gedaan zijn winstgevend voor de looptijd van het contract.
Als iemand 5 jaar klant is van XMS (en die zijn er) en zij hun 110 niet kosteloos mogen omruilen voor een 140, tja, wat zal ik hier eens van maken.....

:X :X :X
Kostenloos zou mooi zijn, maar dat zie ik niet gebeuren bij XMS.

Ze hebben immers al een keer een "aanbod" gedaan, maar dat sloeg nergens op.
Je zou de HD decoder gratis krijgen, maar ging dan wel 5,- p.m. meer betalen 8)7 |:(
niks gratis dus.

En ja, ik ben zo'n "klant van het eerste uur". Maar dat telt blijkbaar bij XMS niet mee.

Acties zoals met HBO, doe ik dus niet aan mee. Ik ga geen 170,- betalen voor een HD decoder om er vervolgens achter te komen (zoals anderen hier) dat het hele HBO pakket, zoals XMS het levert, z'n geld niet waard is.

[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 23-12-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alweer een slechte download bij de newsserver van xmsnet (max. 3.8MB)....met een 100/100mbit. Zakt ook regelmatig terug naar 1.1MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:58:
alweer een slechte download bij de newsserver van xmsnet (max. 3.8MB)....met een 100/100mbit. Zakt ook regelmatig terug naar 1.1MB.
Tja, sinds de migratie is de snelheid bedroevend. En niemand die er naar kijkt.
We delen nu een een switch met heel veel users, waardoor de verbinding bijna richting adsl gaat. Lang leve KPN/XMS.

Ik kom nog steeds niet boven de 60 Mbit van de 100 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 11:15:
EvWRB17 en Dr. Nono:

Zie beide DM.

O.
Dr. Nono heb ik helaas niet kunnen helpen omdat waarschijnlijk de vezel al is omgepatched naar de KPN-DSLAM.

EvWRB17 (de dochter van dan...) kan de kerstdagen gewoon internetten. >:)

Ik ga lekker een beetje van mijn 2 weken vrij genieten en lees af en toe eens wat mee hier. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan dat toch ineens? Er is maar 1 mogelijkheid om die lui eens de problemen te laten tacklen n.l. massaal het abonnement te downgraden naar een lagere snelheid (je krijgt toch niet de snelheid waarvoor je betaald). Ik ga het iig vanaf januari 2013 doen als deze nog steeds niet in orde is. Ik betaal toch niet voor Jan L. voor deze snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono

Dr.Nono

Hello there!

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 21:37:
Dr. Nono heb ik helaas niet kunnen helpen omdat waarschijnlijk de vezel al is omgepatched naar de KPN-DSLAM.
Mijn dank is desondanks erg groot dat je het hebt willen proberen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:42:
Hoe kan dat toch ineens? Er is maar 1 mogelijkheid om die lui eens de problemen te laten tacklen n.l. massaal het abonnement te downgraden naar een lagere snelheid (je krijgt toch niet de snelheid waarvoor je betaald). Ik ga het iig vanaf januari 2013 doen als deze nog steeds niet in orde is. Ik betaal toch niet voor Jan L. voor deze snelheid!
Ik kan niet meedoen, anders raak ik mijn ip kwijt.

2013 word van mij het jaar van de overstap en splitsing. Services gaan naar een vps. Inet, TV en telefoon gaan weer apart bij de "beste" partij.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lam002
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10-2013
Radio en TV werken weer . Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar gelukkig werkt het weer en gelukkig ook voor kerst. Vanochtend om 9 uur de radio én de TV aangezet in blijde verwachting en om 9:21 kwam er ineens geluid en beeld.
Fijn dat het gelukt is en dank voor de inzet van ^Tim van Webcare en van ^RP. Hoop dat dit tot een procesverbetering leidt en dat er een proces komt om schakelfouten van andere operators te herstellen. Toch effe moeten wachten na een schakelfoutje van KPN op 30 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na meerdere malen aangegeven te hebben dat de verbinding soms wegvalt, dit is al enige tijd, na meerdere keren bellen en alles controleren (kabels, update, stroom er af, xms winkel geweest) heeft de laatste helpdeskmedewerker reggefiber ingeschakeld.
Deze is vanmorgen geweest en verving meteen het packetfront modem, hier zat nog het 1e model met de telefoonaansluiting apart, volgens de monteur is de kans groot dat het opgelost is, het signaal is goed en tot nu toe werkt het inderdaad prima.

Hulde voor de medewerker die na het aanhoren van mijn verhaal meteen overging tot actie _/-\o_ en ook hulde voor de monteur van reggefiber. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Thasaidon schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:09:
[...]

Nou vind ik een auto wat anders dan een stb, want het heeft een andere functie.

XMS bood klanten een 110 en garandeerd dat de afgenomen dienst (iptv) daarmee functioneert.
Stel dat ze de dienst veranderen, door alles te encrypten (en de 110 dit niet aan zou kunnen), dan zal XMS de 110 klanten een alternatief moeten bieden waarmee de dienst wel werkt.
Doen ze dat niet, dan blijven ze in gebreke.

Maar zoals ik al zei heeft XMS gezegd dat de 110 wel verimatrix aan zou kunnen.
Dus ik wacht het af en ga het zien. (ot niet :P )
De HBO (KPN) streams zijn MPEG4 en de 110 kan alleen maar MPEG2 aan, heeft volgens mij dan ook niets met verimatrix te maken.

Als ze echt willen dat mensen HBO afnemen dan moet alles beschikbaar zijn, SD, HD en HBO gemist t/m 4 seizoenen.

Als XMS HBO aanbied en mensen daar voor betalen dan moeten ze ook zorgen dat mensen het kunnen ontvangen, nu moeten een hoop mensen nog meer extra kosten maken voor een HD ontvanger.

Bij KPN krijg je immers ook standaard 2 HD IPTV boxen...

[ Voor 18% gewijzigd door fast-server op 24-12-2012 10:47 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
DVB-c storing 6659, al sinds gisternacht 0.30 tot nu geen tv-signaal

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:48
Ik sluit me aan bij DVB-C storing en analoog storing op 6621, hang in de wacht bij Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met de normale Irdeto encryptie met daaroverheen een extra laag dat opnames bekijken op een ander apparaat dan waarmee is opgenomen onmogelijk maakt.
Ik heb een CI+ tv maar die bezit natuurlijk geen ingebouwde recorder, op een los aangesloten DVD recorder verschijnt het bericht in beeld dat de stream copy protected is, en de recorder neemt dus niet op.
Idem bij het HD signaal.
Bij gebruik van een PVR komt het beeld gecodeerd op de schijf te staan en is alleen te decoderen met dezelfde kaart als waar het mee opgenomen is.
Haal je de film dus uit de pvr, dan is deze niet afspeelbaar op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 16:41
Nick39 schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:44:
[...]

Met de normale Irdeto encryptie met daaroverheen een extra laag dat opnames bekijken op een ander apparaat dan waarmee is opgenomen onmogelijk maakt.
Ik heb een CI+ tv maar die bezit natuurlijk geen ingebouwde recorder, op een los aangesloten DVD recorder verschijnt het bericht in beeld dat de stream copy protected is, en de recorder neemt dus niet op.
Idem bij het HD signaal.
Bij gebruik van een PVR komt het beeld gecodeerd op de schijf te staan en is alleen te decoderen met dezelfde kaart als waar het mee opgenomen is.
Haal je de film dus uit de pvr, dan is deze niet afspeelbaar op de pc.
Dus met een HTPC gaat het dan zeker ook niet werken ook al heb je daar je DVB-C kaart icm smartcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 12:36
@Webcare

Ik heb maanden geleden XMSnews 100 mbps opgezegd. Deze opzegging is te zien op de facturen van september en oktober 2012. Daarna blijft XMSnews hardnekkig terugkomen in het contractoverzicht op MijnXMS en op de facturen. Ik heb afgelopen maand contact gehad met facturatie en heb 4 maanden gecrediteerd gekregen op de factuur die ik vandaag ontvangen heb. Echter, de optie blijft maar aanstaan (zucht...).

Wanneer verdwijnt mijn XMSnews 100 mbps nu eindelijk van het contractenoverzicht op MijnXMS en mijn factuur? Via MijnXMS kan ik deze optie namelijk niet uitzetten. Ik kan alleen kiezen uit Geen (wat weer resulteert in een abonnement op XMSnews 100 mbps bij het overzicht van de wijzigingen) en XMSnews 50 mbps. Zoals gezegd heb ik maanden geleden opgezegd en ik wil XMSnews niet meer terugzien onder mijn contractoverzicht en zeker niet op mijn factuur.

Kunnen jullie mijn helpen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik heb datzelfde met het pluspakket (iptv).
Dat had ik uit gezet, en netjes een mailtje van gehad dat mijn aanvraag verwerkt zou worden.
Maar in de huidige factuur (vandaag ontvangen) word de hele maand januari gewoon weer afgeboekt.
Ook op de mijn.xmsweb.nl staat bij mijn pakketten dat ik het nog steeds heb.
Wil ik het vervolgens opnieuw uit zetten, dan krijg ik een error op de mijn verzoek...

Ik wacht de volgende factuur nog even af om te kijken of het nog goed verwerkt gaat worden.
*zucht*

[ Voor 22% gewijzigd door Thasaidon op 24-12-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik had een paar maanden geleden onbeperkt bellen aangezet, vrolijk gaan bellen....
Nu blijkt dat het niet meer aanstaat vanaf de migratie van mijn.xmsnet naar mijn.xmsweb...
XMS kan of wil nog niets doen...

Puinhoop dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
Na modemreset nog steeds storing DVB-C in 6621. Inmiddels ook als melding te horen op het bandje van Helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Meeste bedrijven zijn vandaag al dicht i.v.m. kerst, zou me verbazen als het voor de kerst nog geregeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono

Dr.Nono

Hello there!

lam002 schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:33:
Hoop dat dit tot een procesverbetering leidt en dat er een proces komt om schakelfouten van andere operators te herstellen. Toch effe moeten wachten na een schakelfoutje van KPN op 30 november.
Schakelfoutjes bij de KPN. Dat is bij ons dus ook het probleem. Of eigenlijk het onterecht overnemen van de DSLAM. Tim gaat er nu volgens mij ook naar kijken, dus hopelijk kan hij nog iets doen voor de kerst.

Het blijft bijzonder dat iemand op een random adres een abonnement aan kan vragen. :F
Dat is ook een procesverbeteringetje waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doktervictor schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:04:
Na modemreset nog steeds storing DVB-C in 6621. Inmiddels ook als melding te horen op het bandje van Helpdesk.
Maar niet op de pagina met storingen, dus alleen als je belt wordt duidelijk dat het niet bij jou zit.

DVBc 6535 geen probleem

Bij Telfort op mijn andere adres 6537 geen internet [en Vast bellen, maar dat heb ik niet] sinds gisterenavond.
[En bij idem in Hoogvliet zitten sommigen al sinds de 22ste zonder deze diensten]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Facturen zijn nog steeds merkwaardig om niet te zeggen hoogstmerkwaardig [zoals De Schaduw zou zeggen].
Vandaag factuur november ontvangen, factuurdatum 23 december en gaat over 1 t/m 31 januari.
Verder alles goed hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoolie schreef op maandag 24 december 2012 @ 12:21:
[...]
Dus met een HTPC gaat het dan zeker ook niet werken ook al heb je daar je DVB-C kaart icm smartcard?
Nee dat werkt niet bij HBO, althans niet hier, de opnames zijn gecodeerd en blijven zwart, VLC begint te miepen over DRM maar dat is denk ik een algemene foutmelding, zo van het past nergens anders bij.
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:51:
Facturen zijn nog steeds merkwaardig om niet te zeggen hoogstmerkwaardig [zoals De Schaduw zou zeggen].
Vandaag factuur november ontvangen, factuurdatum 23 december en gaat over 1 t/m 31 januari.
Verder alles goed hoor!
Charles Carlier zegt: De factuur is van november omdat daar de gesprekskosten over gaan, een factuur december kan nog niet gestuurd worden omdat december nog niet is afgelopen en je nog heel veel kan bellen, het is dus de afrekenende factuur van november, met daarop de voorschotten voor januari, en de definitieve afrekening van alle kosten over de maand november.
Handig is het niet, maar daar komt het door.

[ Voor 47% gewijzigd door Nick39 op 24-12-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 24 december 2012 @ 15:51:
[snip]
Charles Carlier zegt: De factuur is van november omdat daar de gesprekskosten over gaan, een factuur december kan nog niet gestuurd worden omdat december nog niet is afgelopen en je nog heel veel kan bellen, het is dus de afrekenende factuur van november, met daarop de voorschotten voor januari, en de definitieve afrekening van alle kosten over de maand november.
Handig is het niet, maar daar komt het door.
Die uitleg heb je hier al een keer eerder gegeven; prima wat mij betreft.
Alleen is dat dan pas de laatste maanden verzonnen, voorheen was dat niet zo.
Ga je facturen van een paar jaren terug maar eens bekijken.

Kleine toevoeging:
Als ik in bijv. mei abonnee word, krijg ik dan een factuur over april??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Thasaidon schreef op maandag 24 december 2012 @ 12:38:
Ik heb datzelfde met het pluspakket (iptv).
Dat had ik uit gezet, en netjes een mailtje van gehad dat mijn aanvraag verwerkt zou worden.
Maar in de huidige factuur (vandaag ontvangen) word de hele maand januari gewoon weer afgeboekt.
Ook op de mijn.xmsweb.nl staat bij mijn pakketten dat ik het nog steeds heb.
Wil ik het vervolgens opnieuw uit zetten, dan krijg ik een error op de mijn verzoek...

Ik wacht de volgende factuur nog even af om te kijken of het nog goed verwerkt gaat worden.
*zucht*
Nou mij hebben ze deze maand eindelijk eens een keer een faktuur gestuurd die WEL klopt. :(
En ik had me nog zo verheugd op nieuwe correspondentie met de afdeling fakturering.

Maar gelukkig zet ik volgende maand HBO weer uit. Met een beetje mazzel kom ik de kosten voor die optie hierna nog op de volgende 3 fakturen tegen...

Vrolijk kerstfeest allemaal. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

ambilight schreef op maandag 24 december 2012 @ 18:14:
[...]
Maar gelukkig zet ik volgende maand HBO weer uit. Met een beetje mazzel kom ik de kosten voor die optie hierna nog op de volgende 3 fakturen tegen...
Ik hoop dat het je gaat lukken op te zeggen. Ik heb het nu al geprobeerd op te zeggen via mijn.xmsweb.nl maar dat werkt dus niet...
Je wordt naar klantenservice verwezen. Ik heb ze gebeld en via de menuopties kwam ik bij afd. sales terecht. Het enige wat die konden / wilden(?) doen is mij verzoeken een mail naar provisioning@xmsnet.nl te sturen met mijn opzegging.
Ik voel nu al een foute factuur aankomen volgend jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:32:
[...]

Die uitleg heb je hier al een keer eerder gegeven; prima wat mij betreft.
Alleen is dat dan pas de laatste maanden verzonnen, voorheen was dat niet zo.
Ga je facturen van een paar jaren terug maar eens bekijken.

Kleine toevoeging:
Als ik in bijv. mei abonnee word, krijg ik dan een factuur over april??
Het is niet mijn uitleg, het is het enige logische wat ik er van kan maken, de vraag is zo vaak gesteld maar wordt niet beantwoord,ik vermoed dat je in juni een factuur krijgt over mei.
Een 0800 nummer tegen lokaal tarief valt ook niet onder de onbeperkt bellen bundel,terwijl ie net zo duur is als een gewoon gesprek, als ik 0800 Portaal bel komt ie op de rekening, bel ik ze op het 071 nummer dat er aan gekoppeld staat, dan niet.
Ik verzin dus zelf maar wat logica,bij gebrek aan uitblijven van de echte verklaring.
In de mijn xms omgeving staan talloze opties aan die ik niet heb, en ik kreeg een kerstkaart met een aanbieding voor HBO, maar zonder digitale tv in je pakket en zonder decoder, kan ik er weinig mee ( en bij Ziggo heb ik het al opgezegd, net als Film1, aanbod is 0, niks. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
Vanaf 16:30 geen internet en iptv meer. 3906BH, fijn op kerstavond.

Wordt een beetje XMS moe, ga maar eens kijken naar een alternatief.

[ Voor 34% gewijzigd door Krishly op 24-12-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nick39
Jij hebt nog een kerstkaart gekregen; die optie staat bij mij niet aan blijkbaar :?

@allen
20 november: zeg jullie dat nog iets:

http://www.telfort.nl/mededelingen/internet/

Bij Telfort wel; kijk maar eens wat daar van vanaf die datum allemaal nog open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Krishly schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:57:
Vanaf 16:30 geen internet en iptv meer. 3906BH, fijn op kerstavond.

Wordt een beetje XMS moe, ga maar eens kijken naar een alternatief.
Hier, 3905WH, geen last van een storing. Moet zeggen, buiten het wisselen van IP adres en daaraan gerelateerde zaken, dat ik nauwelijks storing heb gehad dit jaar. Hopelijk wordt dit in 2013 gecontinueerd.

Zodra de naam experia iod valt, ga ik kijken naar een alternatief.

Iedereen fijne dagen en een goed uiteinde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.emmarugby.nl/wp-content/uploads/2011/12/Prettige-feestdagen2.jpg

Bij deze wil ik iedereen hele goede dagen toewensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
marigo schreef op maandag 24 december 2012 @ 20:42:
[...]

Hier, 3905WH, geen last van een storing. Moet zeggen, buiten het wisselen van IP adres en daaraan gerelateerde zaken, dat ik nauwelijks storing heb gehad dit jaar. Hopelijk wordt dit in 2013 gecontinueerd.

Zodra de naam experia iod valt, ga ik kijken naar een alternatief.

Iedereen fijne dagen en een goed uiteinde!
Bij mij ligt alles zowel internet, iptv als telefonie er sinds
vanmiddag 16:30 eruit. Erg fijn met de kerstdagen.

Mocht iemand mee lezen die in het systeem kan zien
wat er aan de hand is zou ik dit enorm waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ff gechecked bij mijn schoonouders die op 3906 zitten, daar werkt alles nog, bij mij ook op 3905

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
GerkeP schreef op maandag 24 december 2012 @ 22:32:
Ff gechecked bij mijn schoonouders die op 3906 zitten, daar werkt alles nog, bij mij ook op 3905
Dankjewel voor de check.
Het lijkt wel of ik helemaal geen diensten meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:59

TTV

Hallo,
Op 2 december heb ik hier al eens een verhaaltje gepost over mijn ervaringen met XMS. Probleem zit hem bij ons in een nummerportering die ze niet uitgevoerd krijgen. Ik heb al verschillende keren van servicedeskmedewerkers te horen gekregen dat de nummerportering succesvol is uitgevoerd. Terwijl dat complete onzin is. Het nummer is voor de ondersteuning van onze website, dus het is wel van belang dat het werkt. Soms krijg je iemand aan de lijn die de indruk wekt dat hij het belangrijk vindt om dat klant te helpen, maar die komt dan tot nu toe bij de 2e lijns support uit. Die vertellen hem/haar dan dat het probleem nog niet is opgelost en dat er geen indicatie te geven is van de te verwachten oplostijd. Dat gaat nu dus al zo vanaf oktober. Het advies om een klacht in te sturen heb ik ook al opgevolgd; daar kreeg ik één keer een ontvangstbevestiging op met een melding dat binnen 10 werkdagen contact met me zou worden opgenomen. De 11 werkdag is inmiddels achter ons; maar dat zal bij XMS nog allemaal wel binnen de marges vallen.
Ik heb nog niet eerder zo'n klantonvriendelijk, onprofessioneel en slecht bereikbaar bedrijf mee gemaakt als XMS. En als ik dit forum scan lees ik veel vergelijkbare berichten. Is dat eigenlijk niet vreemd dat iedereen maar mee gaat in de klantbehandeling van XMS? Kunnen we hier niet gezamenlijk actie in ondernemen? Of ga ik dan te ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Krishly schreef op maandag 24 december 2012 @ 22:11:
[...]

Bij mij ligt alles zowel internet, iptv als telefonie er sinds
vanmiddag 16:30 eruit. Erg fijn met de kerstdagen.

Mocht iemand mee lezen die in het systeem kan zien
wat er aan de hand is zou ik dit enorm waarderen.
Bel de helpdesk buiten de openingstijden, luister het bandje af, kies optie twee, en je wordt rechtstreeks doorverbonden met de mobiel van een storingsmonteur. Of die wat voor je kan betekenen is natuurlijk weer een ander verhaal, maar het gaat in ieder geval sneller dan de helpdesk bellen en hij geeft je storing op z'n minst door aan de juiste instanties. En als er meerdere meldingen binnenkomen wordt het opgeschaald naar een regionale of landelijke storing die meer prioriteit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krishly schreef op maandag 24 december 2012 @ 22:56:
[...]

Dankjewel voor de check.
Het lijkt wel of ik helemaal geen diensten meer heb.
Als het goed is heb je weer internet en tv.
Na de kerstdagen maar even verder uitzoeken.
Nu eerst lekker slapen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:58:
[...]

Als het goed is heb je weer internet en tv.
Na de kerstdagen maar even verder uitzoeken.
Nu eerst lekker slapen. :)
Klopt ik heb weer internet en tv. Telefoon doet het nog niet maar dat vind ik niet zo belangrijk.
Heel erg bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
DVB-C werkt inmiddels weer in 6621, dank voor de service zo net voor de kerst.

And Merry X-Mas to all....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
doktervictor schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 01:23:
DVB-C werkt inmiddels weer in 6621, dank voor de service zo net voor de kerst.

And Merry X-Mas to all....
Je bedoelde natuurlijk Merry X-MaS to all... 8)

Iedereen een prettige kerst en een goed 2013!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:09
Meultje schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 01:51:
[...]

Je bedoelde natuurlijk Merry X-MaS to all... 8)
Copy that....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:05:
[afbeelding]

Bij deze wil ik iedereen hele goede dagen toewensen!
Helemaal mee eens.
Iedereen hele fijne kerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

TTV schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:05:
Is dat eigenlijk niet vreemd dat iedereen maar mee gaat in de klantbehandeling van XMS? Kunnen we hier niet gezamenlijk actie in ondernemen? Of ga ik dan te ver?
Voor velen is de service een lange tijd goed geweest, pas na de laatste migratie puinhoop is de ellende pas echt op Telfort nivo gekomen.
Omdat ook verhuizen naar een andere provider op dit moment problemen blijkt te geven wacht ik daar mee tot Xms/Telfort in rustiger vaarwater is gekomen.
Ik heb bij verschillende grote providers 'acties' van de klanten meegemaakt, het leidt hooguit tot een enkele bijeenkomst of een kleine tegemoetkoming en vervolgens blijft alles zoals het was.
Bij Xms is het einde nog niet in zicht omdat het label Telfort de boel nog verder zal verslechteren, afdelingen en administraties worden samengevoegd en ik verwacht een (onvrijwillige) uitstroom van personeel.
Bedenk zelf maar wat dit voor de toekomstige kwaliteit betekent :X

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:42
Mensen geniet van de aankomende dagen, kijk uit met vuurwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik geniet ervan zolang het nog kan :+
Vuurwerk van anderen zal ik voor uitkijken, zelf verbrand ik m'n euro's niet ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
XMS heeft dus gisteren al mijn diensten afgesloten. Geen idee waarom, maar het is echt ongelofelijk wat een puinhoop ze er op dit moment van maken.

Gelukkig heb ik sinds vannacht 01:00 dank zij Roessie weer internet en iptv. Telefonie werkt niet meer maar dat is van latere zorg. Als het aan XMS had gelegen had ik dus met de kerstdagen geen iptv en internet gehad.

@webcare Waarom?????? Graag al mijn diensten weer activeren en een uitleg waarom dit gedaan is.

Ik heb niets opgezegd en altijd netjes de facturen betaald.

Iedereen prettige kerstdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Krishly schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 14:05:
XMS heeft dus gisteren al mijn diensten afgesloten. Geen idee waarom, maar het is echt ongelofelijk wat een puinhoop ze er op dit moment van maken.

Gelukkig heb ik sinds vannacht 01:00 dank zij Roessie weer internet en iptv. Telefonie werkt niet meer maar dat is van latere zorg. Als het aan XMS had gelegen had ik dus met de kerstdagen geen iptv en internet gehad.

@webcare Waarom?????? Graag al mijn diensten weer activeren en een uitleg waarom dit gedaan is.

Ik heb niets opgezegd en altijd netjes de facturen betaald.

Iedereen prettige kerstdagen.
Zelfde kpn-er die het lijntje van lam002 had omgeprikt?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
Nee, dat niet. XMS heeft gewoon al mijn diensten afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Laatst online: 04-09 15:30
Zo zeg. Enige wat bij mij nog steeds niet werkt is browsen naar canaldigitaal.nl en mijn rekeningoverzicht inzien bij vodafone, dit alles sinds de move naar een 185.2.x.x ip adres.

En ik wacht nog op een "fixed" ip adres. Factureren lijkt allemaal wel goed te gaan. Sterkte allemaal, en fijne kerstdagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
wiz-oz schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 17:13:
Zo zeg. Enige wat bij mij nog steeds niet werkt is browsen naar canaldigitaal.nl en mijn rekeningoverzicht inzien bij vodafone, dit alles sinds de move naar een 185.2.x.x ip adres.

En ik wacht nog op een "fixed" ip adres. Factureren lijkt allemaal wel goed te gaan. Sterkte allemaal, en fijne kerstdagen!
Hier werkt het ook niet zelden IP reeks en al paar keer een anderen IP gehad maar die site werken niet.
Wat wel werkt is http://webshop.canaldigitaal.nl/nl dat kan op een anderen server staan.
Maar de hooft site werkt niet via 185.2. x.x IP reeks.

Ik heb geen vaste IP het was leuk zijn geweest als het nog kon.
Want hier is de IP Lease Time 2min maar.
Dus als ik mijn router voor 2 minuten uitzet heb ik al een nieuwe IP.

Mijn nieuwe ASUS AC66U router kan dat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:59

TTV

Speedy-Andre schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 11:13:
[...]

Voor velen is de service een lange tijd goed geweest, pas na de laatste migratie puinhoop is de ellende pas echt op Telfort nivo gekomen.
Omdat ook verhuizen naar een andere provider op dit moment problemen blijkt te geven wacht ik daar mee tot Xms/Telfort in rustiger vaarwater is gekomen.
Ik heb bij verschillende grote providers 'acties' van de klanten meegemaakt, het leidt hooguit tot een enkele bijeenkomst of een kleine tegemoetkoming en vervolgens blijft alles zoals het was.
Bij Xms is het einde nog niet in zicht omdat het label Telfort de boel nog verder zal verslechteren, afdelingen en administraties worden samengevoegd en ik verwacht een (onvrijwillige) uitstroom van personeel.
Bedenk zelf maar wat dit voor de toekomstige kwaliteit betekent :X
Ik ben helemaal niet uit op een financiële tegemoetkoming of iets dergelijks. Ik zou gewoon simpelweg willen dat een provider doet waar ik een abonnement voor af heb gesloten. En dan heb ik er nog alle begrip voor als er een probleem bij zo'n provider optreedt, zolang ik dan het idee heb dat er daar mensen zitten die zo snel mogelijk weer willen zorgen voor een tevreden klant. En dat zie ik bij XMS totaal niet terug. Dat er bij een reorganisatie of overname problemen optreden kan ik best begrijpen, maar al 2 maanden lang klanten afschepen met: "We weten niet hoe lang het gaat duren" vind ik echt onacceptabel. Ik ga toch proberen hier werk van te maken, al weet ik nog niet precies hoe; desnoods maar eens kijken wat de pers er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op maandag 24 december 2012 @ 08:41:
[...]

Ik kan niet meedoen, anders raak ik mijn ip kwijt.

2013 word van mij het jaar van de overstap en splitsing. Services gaan naar een vps. Inet, TV en telefoon gaan weer apart bij de "beste" partij.
Net weer even getest, max 7.8MB....best slecht voor een 100/100mbit verbinding. Moet gemakkelijk 10MB kunnen halen (12,5 MB max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de kerst weer overleefd. :-)

Kijken wat er de komende dagen weer voor juweeltjes gepost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Meer mensen last dat IPTV niet werkt? Me Animo geeft aan dat de juiste diensten niet konden worden gevonden op het netwerk (en dus kom ik in het boot menu ofzo want als ik menu druk zie ik opties zoals audo,video, FR ect.)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lytsepier
  • Nu online
Yup, bij mij doet hij ook niets. Waren een film aan het kijken via een andere mediabox. Start ik daarna mijn animo op, doet ie niks... Iig hetzelfde als bij jou en meer niet..

Fijn te weten dat ik niet de enige ben, ik zit in pc 3893...

Edit:typos

[ Voor 4% gewijzigd door Lytsepier op 26-12-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:59
Mijn amino m540 is er opeens mee opgehouden. Als ik hem aanzet dan zie ik "Amino" in beeld staan en dan "an Opera Experiance" dan wordt het beeld zwart. Met mijn tablet krijg ik ook geen verbinding meer, die zegt dat de settopbox offline is. Uiteraad alles opnieuw opgestart en packetfront van de stroom af gehad.
Hebben mensen hier ervaring mee?

edit: Ik zie dat er meer zijn waar IPTV niet meer werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door lethargy op 26-12-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:06
3766 ook geen iptv....weer niet dus. Beetje klaar nu met XMS :/

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lytsepier
  • Nu online
En hij doet het weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
3751 hier dus ook niks.

Edit: Hij doet het weer :P was dus maar van korte duur.

[ Voor 56% gewijzigd door Rutix op 26-12-2012 21:41 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-04 20:06
Hier (a'foort) doet hij het ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 23:00:
[...]

Net weer even getest, max 7.8MB....best slecht voor een 100/100mbit verbinding. Moet gemakkelijk 10MB kunnen halen (12,5 MB max).
11.4 hier gemiddeld, lijkt alsof de oude Portaal range de meeste problemen bespaard blijft, toch denk ik ook over een "migratie" naar Ziggo, de problemen van de afgelopen tijd afdoen met een kerstkaart voor HBO terwijl ik niet eens digitale tv heb is nog een blundertje,maar een officieel statement, een brief, excuses, zijn we al zo een nummer geworden dat niets er meer af kan ?
Qua officiele communicatie zitten we in elk geval al ruim op Telfort nivo, ik ben een van de langere klanten en ik heb het "xms-team" gevoel zien verdwijnen van het onderlinge dat lossen we wel op naar alles moet via de officiele kanalen,een leugen van een nieuw systeem ( we zijn gewoon overgezet naar KPN ) en ik weet gewoon ff niet meer wat te doen, komt het tot rust en kan ik veilig overstappen met behoud van nummer maar daar nog beter even mee wachten, of wordt het alleen erger, als klant van meer dan 5 jaar voel ik me aardig in de steek gelaten, waar Ziggo je zo een maand compenseert voor een paar dagen,blijft het bij XMS stil,slikken of stikken.
Mogen we wel het medium van de toekomst hebben, als de kwaliteit en behandeling terug gaat naar de KPN internetMINbellen instelling dan voorzie ik weinig toekomst.
XMS draait nu op de geestdrift van wat enthousiaste medewerkers die vrijwillig in hun eigen tijd de blunders van een ander oplost, en die toekomst zie ik niet zo zitten moet ik bekennen.
Pagina: 1 ... 58 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.