En de boel ligt er weer uit: 2315
GVD, Hier 2316 ook weer!Nick39 schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:27:
En de boel ligt er weer uit: 2315
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Man oh man wat ben ik blij met Ziggo !!
Hee nu 3 groene lampjes alleen geen diensten
Hee nu 3 groene lampjes alleen geen diensten
Internet doet het weer
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
De stroomstoring was in een verdeelstation in Zuid-West leiden, een verdeelstation van de NUON opgeblazen,de backup op de Langegracht schakelde om,waarop de zekering knalde, die was zo vervangen maar het hoofdstation in Zuid-West heeft er 1,5 uur uitgelegen, en de stroom wordt daar nu omgeleid, het was dus niet alleen de schuld van XMS, feit is wel dat er geen UPS is en het niet redundant is aangelegen.
Inderdaad, is toch van de zotte dat als de stroom weer van de een naar de andere omgeleid word. Er dus een hele kleine onderbreking is, dat we onze verbindingen verliezen omdat er geen UPS vanaf kom !!!Nick39 schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:37:
De stroomstoring was in een verdeelstation in Zuid-West leiden, een verdeelstation van de NUON opgeblazen,de backup op de Langegracht schakelde om,waarop de zekering knalde, die was zo vervangen maar het hoofdstation in Zuid-West heeft er 1,5 uur uitgelegen, en de stroom wordt daar nu omgeleid, het was dus niet alleen de schuld van XMS, feit is wel dat er geen UPS is en het niet redundant is aangelegen.
Ga toch eens opzoek of dat niet ergens staat, en ze dus niet nakomen wat ze zeggen.
Echt weer een gevalletje onwil of onkunde (alweer). Beide opties zijn slecht!
stroomuitval kan overal gebeuren. Alleen bij ADSL heb je daar minder last van, omdat een kpn telefooncentrale een grote UPS + aggregaat heeft.
Maar bij een VDSL verbinding (vanuit de wijkkast) of kabelverbinding zal het gewoon vrolijk plat gaan.
UPS en aggregaten overal? Dat kan prima, maar dat moet ergens toch betaald worden -> hogere abbonementsprijzen. En hoe vaak gebeurt het dat er langdurige stroomuitval is? De CP heeft een UPS, dus het spul gaat pas plat als de storing langer duurt.
Maar bij een VDSL verbinding (vanuit de wijkkast) of kabelverbinding zal het gewoon vrolijk plat gaan.
UPS en aggregaten overal? Dat kan prima, maar dat moet ergens toch betaald worden -> hogere abbonementsprijzen. En hoe vaak gebeurt het dat er langdurige stroomuitval is? De CP heeft een UPS, dus het spul gaat pas plat als de storing langer duurt.
Idd, plus dat de gemiddelde klant echt geen UPS thuis heeft staan. Ik denk dat de meeste mensen zich overigens ook meer druk zullen maken over andere zaken dan het internet als de stroom uitvaltDJSmiley schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:54:
stroomuitval kan overal gebeuren. Alleen bij ADSL heb je daar minder last van, omdat een kpn telefooncentrale een grote UPS + aggregaat heeft.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
na 7 minuten al ? kom nou ! als het redundant zou zijn aangelegen had de CS een andere route kunnen kiezen.DJSmiley schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:54:
De CP heeft een UPS, dus het spul gaat pas plat als de storing langer duurt.
Ik heb vanaf het begin van de uitval gekeken, de pop Langegracht in Leiden had na 7 minuten weer stroom, maar kreeg geen diensten meer, de Pop Van Speijkstraat is nooit stroomloos geweest, geen verbinding, de pop Langegracht voorziet iets van 3 of 4 andere pops, maar gaf lang nadat ie weer werkte geen enkele dienst door aan een ander, er is geen enkele backup voor Leiden, en als ie er wel is,dan heeft hij het niet gedaan, direct na de uitval en de omschakeling van het energiebedrijf deed niets in Leiden het meer.
Aan de Cornelus Schuytlaan staat de KPN centrale en daar viel het uit en dan is er geen enkele omschakeling, dan heb ik poep aan Ziggo maar tijdens hevige sneeuwval afgelopen vrijdag werd na 5 minuten van Alphen overgeschakeld naar Driebergen, maar iedere keer als het knooppunt Langegracht om gaat, is het voor de rest ook afgelopen.
Wij hebben geen seconde zonder stroom gezeten, wel een halve dag zonder diensten, ik snap op zich heel goed hoe het kwam,want ik vind het leuk om te monitoren,maar er ligt om Leiden geen ring, het is gewoon een aftakking en gaat er wat mis,dan is het afgelopen.Thasaidon schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:56:
[...]
Idd, plus dat de gemiddelde klant echt geen UPS thuis heeft staan. Ik denk dat de meeste mensen zich overigens ook meer druk zullen maken over andere zaken dan het internet als de stroom uitvalt
Ook daarvoor heb ik nog begrip,er is altijd overmacht,maar in het verleden is er diverse keren gesuggereerd dat er een ring is en die is er gewoon niet.
[ Voor 24% gewijzigd door Nick39 op 10-12-2012 19:07 ]
Bij van Gils ?Nick39 schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:24:
Wel gebouwbrand willem barentzstraat bij van Gils ortopedie, geen rook uit wijkpop, geen signaal ook...
Als "powerFlip" een rode cape draagt is ie vermoedelijk neergestort, nog geen internet en telefonie 2315.
Zelfs geen sneeuwpop te zien hier... zou xms denken dat het met de pop Langegracht weer is opgelost ?
Grappig, daar heb 6 jaar geleden voor mijn oud werkgever een alarmsysteem gemaakt met een stuk of 10 rookmelders (doormelding van pac)
Hebben dus vast gewerkt
Maar idd hier 2324 Leiden zuidwest ook uitval, weinig van gemerkt, esxi bak gaat vanzelf aan en machines starten zelf op.
http://www.omroepwest.nl/...roomstoring-weer-opgelost
Storing trad 13.20 op 13.26 was er al de eerste melding hier, 14.00 was de storing verholpen, pas rond 17.30 waren alle diensten weer op.
13:24 geeft mijn log op dat ik geen internet meer had,dus ik probeer nou niet het XMS stoepie te vegen, geen ring, geen UPS, rond het moment dat de power er af ging,hielden de diensten ook op en de rest van de tijd hebben we moeten wachten tot een monteur eindelijk arriveerde en de boel weer een schop gaf.
Prima en acceptabel, ik had mijn backup, waar het mij om gaat is dat gezegd wordt dat er voorzieningen zijn terwijl die er niet zijn of op zijn hoogst 4 minuten hebben gewerkt en dat het 3,5 uur duurde nadat de stroom er weer was voordat de boel weer up was.
Voor mij is daar maar 1 verklaring voor, het duurde 6 minuten voor de eerste melding hier omdat je het toevallig moet merken en je moet overschakelen naar je eigen backup voordat je iets meldt, en 3,5 uur later na de storing komt de boel pas weer terug, waarom: er moest iemand gestuurd worden die de zaakjes opknapte.
Een UPS die het nog geen 4 minuten doet ?? ach kom nou.
Storing trad 13.20 op 13.26 was er al de eerste melding hier, 14.00 was de storing verholpen, pas rond 17.30 waren alle diensten weer op.
13:24 geeft mijn log op dat ik geen internet meer had,dus ik probeer nou niet het XMS stoepie te vegen, geen ring, geen UPS, rond het moment dat de power er af ging,hielden de diensten ook op en de rest van de tijd hebben we moeten wachten tot een monteur eindelijk arriveerde en de boel weer een schop gaf.
Prima en acceptabel, ik had mijn backup, waar het mij om gaat is dat gezegd wordt dat er voorzieningen zijn terwijl die er niet zijn of op zijn hoogst 4 minuten hebben gewerkt en dat het 3,5 uur duurde nadat de stroom er weer was voordat de boel weer up was.
Voor mij is daar maar 1 verklaring voor, het duurde 6 minuten voor de eerste melding hier omdat je het toevallig moet merken en je moet overschakelen naar je eigen backup voordat je iets meldt, en 3,5 uur later na de storing komt de boel pas weer terug, waarom: er moest iemand gestuurd worden die de zaakjes opknapte.
[ Voor 55% gewijzigd door Nick39 op 10-12-2012 19:37 ]
Telefoon werkt weer hier in Nijmegen (ik ben net weer thuis).
Als de UPS het idd 4 min volhield klopt er iets niet. Dat is gewoon te kort, de UPS moet het langer volhouden. Maar ik betwijfel of de voeding het issue was. Ik gok zelf eerder op een uplink. Voedingen enz zijn redundant in de pops. Of de verbinding naar de buitenwereld dat ook is, is een 2e.Nick39 schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:13:
http://www.omroepwest.nl/...roomstoring-weer-opgelost
Het kan natuurlijk ook zijn dat de UPS gewoon over de zeik gegaan is. Hoort absoluut niet, maar sommige dingen zijn niet te voorkomen. En als er vervolgens iemand in de auto moet om een zekering terug te zetten oid ben je zo een paar uur verder.
Als men echter zegt dat het *helemaal* redunant is, dan zou een enkele defecte UPS, defecte voeding of wat dan ook geen impact moeten hebben. Als het deels redundant is (bv redundant voedingen over 2 groepen, maar op dezelfde ups) kan men ook nooit de toezegging doen dat alles dat wel is, dan is het gewoon misleiding. Maar goed, weinig mensen die zich daar druk over maken, omdat t in de praktijk weinig voorkomt.
En dan later op de dag, wanneer de stroom weer terug geleid werd naar de originele route, wat misschien een dipje veroorzaakt hooguit, ging de INet verbinding weer onderuit.
Ongeveer een paar minuten, wat denk ik precies de reboot tijd is van die routers. (weet niet welke diagnostics die dingen allemaal uitvoeren, maar kan me indenken dat een powerflip enkele minuten in beslag neemt.)
Als er een UPS hangt, ook al is het er een met brakke accu's dan had hij dat tweede dipje wel op moeten kunnen vangen.
- Die eerste uitval, hmm ok, misschien.
- Die tweede, echt zeker weten, dia had niet gemogen.
Ongeveer een paar minuten, wat denk ik precies de reboot tijd is van die routers. (weet niet welke diagnostics die dingen allemaal uitvoeren, maar kan me indenken dat een powerflip enkele minuten in beslag neemt.)
Als er een UPS hangt, ook al is het er een met brakke accu's dan had hij dat tweede dipje wel op moeten kunnen vangen.
- Die eerste uitval, hmm ok, misschien.
- Die tweede, echt zeker weten, dia had niet gemogen.
GVD K** XMS. Stroomstoring in huis gehad, modem reset en nu heb ik een ander IP adres. Hoe zit dit dat nou met een vast ip adres? Destijds aangevraagd en gekregen en nu alleen maar gezeik en geen vast ip adres meer?
Verwijderd
Je kunt ook overdrijven. De kosten van het redundant maken en noodstroom overal zal natuurlijk de abonnements kosten de pan uit doen rijsen. Zelfs met een pererdure glasverbinding met SLA bleek bij de stroomstoring in Nieuwegein een tijdje terug de provider ook gewoon zonder stroom te zitten, wij hadden een noodstroom voorziening geregeld, router en core switch + een paar belangrijke servers draaiden, maar tele2 had aan hun zijde geen stroom, dus geen verbinding, kwestie van overmacht.
Hier heeft de glas verbinding gewoon gefunctioneerd, de kabelverbinding lag er trouwens wel uit
Hier heeft de glas verbinding gewoon gefunctioneerd, de kabelverbinding lag er trouwens wel uit
Kom op zeg, op de kosten van wijk pop etc. zijn de kosten van een UPS een kleine fractie.
Niet alleen zijn je klanten een stuk meer tevreden maar is het ook gewoon een stuk beter voor je apparatuur en spaart het je het sturen van monteurs op dagen als deze. In het minste geval kan je als de stroom na zeg 15-20 min er nog steeds af is een clean shutdown doen zodat je appratuur langer goed draait.
Zoals ik het al eerder zei, KPN en Ziggo hadden vroeger al gewoon netwerken die het bleven doen als de stroom eraf knalde, omdat ze een eigen stroomvoorziening hebben en dus ook gewoon met UPS'en werken.
Nou was het vandaag in leiden wel dubbel bud, want met de stroomstoring ging volgens mij ook het halve mobiele netwerk (KPN) plat, ik kon nauwelijks nog bellen en had ineens alleen in een hoekje van mijn huis UMTS
Niet alleen zijn je klanten een stuk meer tevreden maar is het ook gewoon een stuk beter voor je apparatuur en spaart het je het sturen van monteurs op dagen als deze. In het minste geval kan je als de stroom na zeg 15-20 min er nog steeds af is een clean shutdown doen zodat je appratuur langer goed draait.
Zoals ik het al eerder zei, KPN en Ziggo hadden vroeger al gewoon netwerken die het bleven doen als de stroom eraf knalde, omdat ze een eigen stroomvoorziening hebben en dus ook gewoon met UPS'en werken.
Nou was het vandaag in leiden wel dubbel bud, want met de stroomstoring ging volgens mij ook het halve mobiele netwerk (KPN) plat, ik kon nauwelijks nog bellen en had ineens alleen in een hoekje van mijn huis UMTS
too weird to live too rare to die
Weet iemand misschien hoe lang het duurt voordat XMS een modem komt ophangen? Wij zijn 3 weken geleden eindelijk aangesloten op de glasvezel (zou in juni al gebeuren, maar de aannemer zegde steeds af en uiteindelijk lukte het in september niet omdat de vezel beschadigd was). Maar goed nu dus aangesloten, maar dan?
In mei ofzo aangemeld bij XMS, maar het blijft tot nu toe angstvallig stil. De glasvezel winkel weet van niets en de XMS helpdesk adviseer altijd als ik bel om op een later moment terug te bellen.
Misschien toch maar een andere aanbieder kiezen?
In mei ofzo aangemeld bij XMS, maar het blijft tot nu toe angstvallig stil. De glasvezel winkel weet van niets en de XMS helpdesk adviseer altijd als ik bel om op een later moment terug te bellen.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Je zegt dat de aannemer de glasvezel heeft aangesloten? En wat hangt er dan aan het uiteinde van die glasvezel? Of ligt die vezel nu los in je meterkast?Devil schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:46:
Weet iemand misschien hoe lang het duurt voordat XMS een modem komt ophangen? Wij zijn 3 weken geleden eindelijk aangesloten op de glasvezel (zou in juni al gebeuren, maar de aannemer zegde steeds af en uiteindelijk lukte het in september niet omdat de vezel beschadigd was). Maar goed nu dus aangesloten, maar dan?
GerkeP
Devil,
Aangetekende brief sturen en ze 2 weken de tijd geven, is het dan nog niet voor elkaar >> andere ISP kiezen.
Aangetekende brief sturen en ze 2 weken de tijd geven, is het dan nog niet voor elkaar >> andere ISP kiezen.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Ik zou even blijven hangen en wachten op een medewerker. Nadat de vezel in mijn meterkast hing, hoorde ik niks meer, heb dus xms gebeld, die vroeg om de order opnieuw (via hun website) te plaatsen, een week later modem en verbinding.Devil schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:46:
Er hangt een plastic doos waar de vezel in gaat. De vezel is in die doos gelast en verder zit er niets in die doos. XMS zou daar dan nog iets in moeten stoppen en een modem ophangen is wat mij verteld is. Ik wist niet dat het zo'n gezeik was trouwens, al drie keer een hele dag vrij nemen door de weeks voor glasvezel mensen en dan heb je nog geen verbindingGerkeP schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 07:36:
[...]
Je zegt dat de aannemer de glasvezel heeft aangesloten? En wat hangt er dan aan het uiteinde van die glasvezel? Of ligt die vezel nu los in je meterkast?
Verwijderd
Twee keer. De eerste keer komt de aannemer (via Reggefiber) om de vezel binnen te brengen. De tweede keer komt dezelfde aannemer het modem plaatsen (in opdracht van XMS), het valt dus wel mee. Het is en blijft natuurlijk een hele nieuwe kabel!Devil schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:07:
[...]
Er hangt een plastic doos waar de vezel in gaat. De vezel is in die doos gelast en verder zit er niets in die doos. XMS zou daar dan nog iets in moeten stoppen en een modem ophangen is wat mij verteld is. Ik wist niet dat het zo'n gezeik was trouwens, al drie keer een hele dag vrij nemen door de weeks voor glasvezel mensen en dan heb je nog geen verbinding
1X aannemer belt 's morgens afVerwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:11:
[...]
Twee keer. De eerste keer komt de aannemer (via Reggefiber) om de vezel binnen te brengen. De tweede keer komt dezelfde aannemer het modem plaatsen (in opdracht van XMS), het valt dus wel mee. Het is en blijft natuurlijk een hele nieuwe kabel!
2X aannemer komt een doormeten lukt niet
3X aannemer komt maanden later weer nu lukt doormeten wel
4X ?
Verwijderd
Tja dat is pech, bij mij zijn ze gewoon twee keer langs gekomen, net zoals bij mijn ouders, vezel hangen, modem hangen, klaar. Ik zou even beleln met XMS, de aanmelding zal wel zijn verdwenen, net als bij mij. Zoals gezegd, order opnieuw ingeschoten, week later verbinding met alle diensten.Devil schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:13:
[...]
1X aannemer belt 's morgens af
2X aannemer komt een doormeten lukt niet
3X aannemer komt maanden later weer nu lukt doormeten wel
4X ?
Ik zou wel internet via glasvezel willen maar ik vind €43,50 nogal duur vergeleken met de €20 die ik nu bij Telfort betaal, ik heb het idee dat de prijzen zullen zakken, maar dat dat nog wel eens 2+ jaar kan gaan duren..
Weet iemand of er nog een snelheidsupgrade naar 150 of 200Mbit aan zit te komen?
Weet iemand of er nog een snelheidsupgrade naar 150 of 200Mbit aan zit te komen?
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Verwijderd
Wat voor snelheid krijg jij bij tele2 voor die prijs ? Mijn ervaring is fat de meeste vezelboeren significant goedkoper zijn dan de kabelboeren of de adsl boeren, zeker als de snelheid in ogenschouw wordt genomen.KhaZ schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:17:
Ik zou wel internet via glasvezel willen maar ik vind €43,50 nogal duur vergeleken met de €20 die ik nu bij Telfort betaal, ik heb het idee dat de prijzen zullen zakken, maar dat dat nog wel eens 2+ jaar kan gaan duren..
Bij tele 2 krijg je voor € 60
100Mbps
IPTV
TV extra (plus en HD pakket)
Telefonie
Stuk goedkoper dan bij XMS, zit hem vooral in de te dure TV diensten van GHM.
Bron: http://www.tele2.nl/glasvezel/pakket-samenstellen.html
100Mbps
IPTV
Telefonie
[ Voor 33% gewijzigd door fast-server op 11-12-2012 09:27 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Je vergeet alleen dat XMS ook analoog levert en dvb-c. Tele2 niet.fast-server schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:26:
100Mbps
IPTV
Telefonie
Verwijderd
Daar zit dus weinig tot geen prijsverschil in. Xms levert immers ook voor 60.95 100/100, IPTV, Telefonie, met als toetje analoog en dbv-c, wat blijkbaar niet eens kan bij Tele2.fast-server schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:26:
100Mbps
IPTV
Telefonie
Heb maar even gebeld en 20 minuten in de wacht gestaan. Er klopt iets niet, daar zijn ze achter, maar ik moet over een paar dagen maar weer terugbellen om te vragen of het dan inmiddels wel klopt, want ze kunnen intern geen contact opnemen met de order afdeling en ik kan ze ook niet bellenVerwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:17:
[...]
Tja dat is pech, bij mij zijn ze gewoon twee keer langs gekomen, net zoals bij mijn ouders, vezel hangen, modem hangen, klaar. Ik zou even beleln met XMS, de aanmelding zal wel zijn verdwenen, net als bij mij. Zoals gezegd, order opnieuw ingeschoten, week later verbinding met alle diensten.
Ik stuur ook wel een aangetekende brief en dan neem ik wel XS4ALL als het ze niet binnen 2 weken lukt.
Wij kijken hier geen analoog...
XMS
TV 10 euro meerprijs
IPTV 5 euro
Pluspakket 10
HD pakket 8 euro
Totaal 33 euro
Tele2
IPTV 7.50 euro
Kost analoog en DVB-C je dus 25,50 euro
XMS
TV 10 euro meerprijs
IPTV 5 euro
Pluspakket 10
HD pakket 8 euro
Totaal 33 euro
Tele2
IPTV 7.50 euro
[ Voor 6% gewijzigd door fast-server op 11-12-2012 09:42 ]
Verwijderd
Dure TV. Ik betaal 55.95 voor 100/100, 50 zenders en telefonie. Hoe je erbij komt dat DVB-C mij 25.50 zou kosten is mij dan ook een compleet raadsel. Een kale 100/100 kost 43,50, enkel analoog/dvb-c kost 16.95. IPTV kost 5 euro per maand (met eerste 6 maanden gratis), zie daar zowiezo niet de waarde van, ik heb al sinds 2005 IPTV middels Windows Media Center.fast-server schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:42:
Wij kijken hier geen analoog...
XMS
TV 10 euro meerprijs
IPTV 5 euro
Pluspakket 10
HD pakket 8 euro
Totaal 33 euro
Tele2
IPTV 7.50 euro
De discussie ging over de tele2 prijs en tele2 levert alleen IPTV het zelfde IPTV aanbod kost je bij XMS dus 25,50 per maand meer.
Heel veel mensen hebben een plus en HD pakket, die kunnen dus een hoop geld besparen (meer als 3/4)
En mocht je dan toch nog analoog willen hebben dan kun je voor minder als 25,50 toch wel een kabel abbo afsluiten.
Heel veel mensen hebben een plus en HD pakket, die kunnen dus een hoop geld besparen (meer als 3/4)
En mocht je dan toch nog analoog willen hebben dan kun je voor minder als 25,50 toch wel een kabel abbo afsluiten.
[ Voor 21% gewijzigd door fast-server op 11-12-2012 10:08 ]
Verwijderd
Dat klopt, helaas krijg je waarschijnlijk geen 40 analoge zenders meer. Mijn kabel exploitant levert nog maar 14 analoge zenders. Nog steeds zie ik dat prijsverschil niet, het verschil is 52.95 tegen 60.95, bij tele2 krijg je voor dat geld niet ineens een HD pakket, daarvoor moet je daar ook gewoon dokken. Natuurlijk ging mijn initiele reactie niet eens over een glasvezelpakket, degene waarop ik reageerde heeft namelijk nog geen glasvezel, in die context was ook mijn reactie geplaatst.fast-server schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:07:
De discussie ging over de tele2 prijs en tele2 levert alleen IPTV het zelfde IPTV aanbod kost je bij XMS dus 25,50 per maand meer.
Edit: ik zie dat je het hebt over 60 euro voor hd en extra pakket, dan komt daar bij XMS inderdaad zo'n 17 euro bovenop, dat maakt het verschil dus 78 tegen 60. Dus betaal je dan geen 25 euro voor DVB-C. Zowiezo is dat natuurlijk geen houdbaar argument, ik vind namelijk DVB-C veel belangrijker dan allerlei extra paketten, die ik dan ook niet afneem en zeker ook in de toekomst niet zal afnemen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 10:26 ]
En je hebt geen 100mbit upload bij Tele2.Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:20:
[...]
Dat klopt, helaas krijg je waarschijnlijk geen 40 analoge zenders meer. Mijn kabel exploitant levert nog maar 14 analoge zenders. Nog steeds zie ik dat prijsverschil niet, het verschil is 52.95 tegen 60.95, bij tele2 krijg je voor dat geld niet ineens een HD pakket, daarvoor moet je daar ook gewoon dokken. Natuurlijk ging mijn initiele reactie niet eens over een glasvezelpakket, degene waarop ik reageerde heeft namelijk nog geen glasvezel, in die context was ook mijn reactie geplaatst.
Edit: ik zie dat je het hebt over 60 euro voor hd en extra pakket, dan komt daar bij XMS inderdaad zo'n 17 euro bovenop, dat maakt het verschil dus 78 tegen 60. Dus betaal je dan geen 25 euro voor DVB-C. Zowiezo is dat natuurlijk geen houdbaar argument, ik vind namelijk DVB-C veel belangrijker dan allerlei extra paketten, die ik dan ook niet afneem en zeker ook in de toekomst niet zal afnemen.
Nothing to see here!
Verwijderd
Wij houden dit graag voor je in de gaten. Wil je ons een DM sturen met je adresgegevens? - SophieDevil schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:42:
[...]
Heb maar even gebeld en 20 minuten in de wacht gestaan. Er klopt iets niet, daar zijn ze achter, maar ik moet over een paar dagen maar weer terugbellen om te vragen of het dan inmiddels wel klopt, want ze kunnen intern geen contact opnemen met de order afdeling en ik kan ze ook niet bellen![]()
Ik stuur ook wel een aangetekende brief en dan neem ik wel XS4ALL als het ze niet binnen 2 weken lukt.
Fijn dat jullie dit willen oppakken!Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:28:
[...]
Wij houden dit graag voor je in de gaten. Wil je ons een DM sturen met je adresgegevens? - Sophie
Sinds gisterochtend liggen alle diensten er uit. Ook bij de overbuurman, lijkt me stug dat dit door de stroomuitval in leiden komt?! Volgens mij is er meer aan de hand. Tevens is de wachtrij telefonisch ook gigantisch en kom ik er maar niet door. Wie kan mij meer vertellen? Postcode gebied 3984.
Is er wat aangepast bij XMS op 7 december?
Ik haal mijn mail van de xms box op via gmail en sinds vrijdag 7 december 19.39 lukt dat niet meer.
Wat is er aan de hand?
Foutmelding die ik krijg: Authentication failed
Ik haal mijn mail van de xms box op via gmail en sinds vrijdag 7 december 19.39 lukt dat niet meer.
Wat is er aan de hand?
[ Voor 3% gewijzigd door GerkeP op 11-12-2012 11:54 ]
GerkeP
Het heeft niets met overdrijven te maken, er is gewoon altijd verteld dat er een UPS was en dat de verbindingen redundant waren.Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:59:
Je kunt ook overdrijven. De kosten van het redundant maken en noodstroom overal zal natuurlijk de abonnements kosten de pan uit doen rijsen. Zelfs met een pererdure glasverbinding met SLA bleek bij de stroomstoring in Nieuwegein een tijdje terug de provider ook gewoon zonder stroom te zitten, wij hadden een noodstroom voorziening geregeld, router en core switch + een paar belangrijke servers draaiden, maar tele2 had aan hun zijde geen stroom, dus geen verbinding, kwestie van overmacht.
Het gaat niet om overmacht ook,(die was aantoonbaar aanwezig) het gaat er om dat er gezegd is in het verleden dat beide noodvoorzieningen (Redundant en UPS) er waren op die pop en als dan de boel op zijn bek gaat, buiten XMS om,want zij konden aan die stroomstoring niets doen,dan hadden die noodvoorzieningen het moeten doen, uit alles blijkt dat de voorzieningen er niet zijn of het niet doen.
Feit : omstreeks 13.40 valt de stroom uit in Leiden Zuid-West waarna de stroomverbinding wordt omgeleid via tak 12 naar Langegracht Centrum waar ook het main power station van Nuon/Liander staat.
13.53 knalt de 380 laagspanning er uit op tak 12 Langegracht ( zo'n speciale stop.) waar ook de pop van XMS op staat, UPS had aan moeten slaan maar internet was gelijk weg.
14.00 is de 380 volt stop vervangen door een met een hogere waarde en de pop krijgt weer stroom, maar internet komt niet meer op.
Uitval centrum 7 minuten.
Pop Langegracht heeft totaal 7 minuten zonder stroom gezeten, een limiet wat een simpele UPS op zijn sloffen moet aankunnen.
Om 14.21 Meldt operatortje dat de pop Langegracht gereset wordt, en komen ook de meldingen uit het centrum dat daar de diensten terug komen, maar de wijkpops krijgen geen signaal meer.
Pas rond 17.30 doet na een reset waardoor zo'n beetje heel XMS geen diensten meer heeft, de boel het hier weer terwijl hier, pop van Speijkstraat zit net als wij op tak 13, de pop staat zelfs tegen het schakel en powerstation Leiden Noord aan, de stroom en dus ook de pop nooit is uitgegaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 11-12-2012 12:06 ]
Werkt het wel in je mail client? (of had je XMS daarin niet ingesteld?)GerkeP schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:54:
Wat is er aan de hand?
Ik heb iig geen probleem met login.
[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 11-12-2012 12:30 ]
Verwijderd
Kan je ons via DM je volledige adresgegevens sturen? Wij zoeken graag uit wat er aan de hand is. -TimJoeri schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:50:
Sinds gisterochtend liggen alle diensten er uit. Ook bij de overbuurman, lijkt me stug dat dit door de stroomuitval in leiden komt?! Volgens mij is er meer aan de hand. Tevens is de wachtrij telefonisch ook gigantisch en kom ik er maar niet door. Wie kan mij meer vertellen? Postcode gebied 3984.
Verwijderd
Er zijn geen aanpassingen gedaan, we ontvangen verder ook geen meldingen hierover. -TimGerkeP schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:54:
Wat is er aan de hand?
Die gebruik ik niet.Thasaidon schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:27:
[...]
Werkt het wel in je mail client? (of had je XMS daarin niet ingesteld?)
Ik heb iig geen probleem met login.
Kan ook nog steeds niet in mijnxms inloggen.
Weet wachtwoord niet meer en de optie wachtwoord vergeten geeft foutmelding en advies de helpdesk te bellen (daar heb ik overdag momenteel geen tijd voor)
In gmail niets gewijzigd, dus vreemd.
Nu gaat het alleen om de factuur van xms, en die ontvang ik nu dus niet.
GerkeP
Vreemd, ik heb niets aangepast en toch werkt het niet meer?Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:48:
[...]
Er zijn geen aanpassingen gedaan, we ontvangen verder ook geen meldingen hierover. -Tim
Kunnen jullie niet regelen dat ik nieuwe inloggegevens krijg toegestuurd?
Blijkt dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet meer worden herkend?
[ Voor 9% gewijzigd door GerkeP op 11-12-2012 13:06 ]
GerkeP
Ik zat er meer aan te denken dat ze bv iets geblocked hebben waardoor je niet meer vanaf "een vreemd netwerk" mail kan ophalen.
Dus je zou het thuis ff kunnen proberen in een client.
Dus je zou het thuis ff kunnen proberen in een client.
Verwijderd
De inloggegevens voor Mijn XMS en de webmail zijn in principe altijd gelijk, mogen wij voor jouw het wachtwoord van Mijn XMS aanpassen en deze buiten het forum om aan je doorgeven? -TimGerkeP schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:04:
[...]
Vreemd, ik heb niets aangepast en toch werkt het niet meer?
Kunnen jullie niet regelen dat ik nieuwe inloggegevens krijg toegestuurd?
Blijkt dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet meer worden herkend?
Jazeker, ik kan nu toch nietsVerwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:18:
[...]
De inloggegevens voor Mijn XMS en de webmail zijn in principe altijd gelijk, mogen wij voor jouw het wachtwoord van Mijn XMS aanpassen en deze buiten het forum om aan je doorgeven? -Tim
Jullie hebben mijn gegevens vast wel bij de hand
GerkeP
Verwijderd
We hebben het wachtwoord aangepast, inloggen in Mijn XMS en de webmail werkt weer. We nemen telefonisch contact op om het wachtwoord aan je door te geven. -TimGerkeP schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:20:
[...]
Jazeker, ik kan nu toch niets
Jullie hebben mijn gegevens vast wel bij de hand
Sneller kon nietVerwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:26:
[...]
We hebben het wachtwoord aangepast, inloggen in Mijn XMS en de webmail werkt weer. We nemen telefonisch contact op om het wachtwoord aan je door te geven. -Tim
Dank je wel Tim, ik kan er weer bij
GerkeP
Ik heb overigens hetzelfde probleem als GerkeP, ik haal mijn mail op met een client en die geeft ook authentication failed.
Voor zover ik weet is er niets veranderd aan mijn wachtwoord.
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
@WebcareVerwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:26:
[...]
We hebben het wachtwoord aangepast, inloggen in Mijn XMS en de webmail werkt weer. We nemen telefonisch contact op om het wachtwoord aan je door te geven. -Tim
Over webmail gesproken...
Dat draait nog steeds alleen maar http en géén https.
Verwijderd
Kan je ons via een DM je adresgegevens sturen? We zullen kijken wat we voor je kunnen doen. -TimSchonhose schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:08:
Ik heb overigens hetzelfde probleem als GerkeP, ik haal mijn mail op met een client en die geeft ook authentication failed.
Het is maar waar je je druk over maakt..Thasaidon schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:15:
[...]
@Webcare
Over webmail gesproken...
Dat draait nog steeds alleen maar http en géén https.
De dienst is sowieso niet professioneel opgezet dus waarom zou het dan https moeten hebben?
Gebruik gewoon je eigen domein met email en https..
Bij online hadden ze, vond ik, een mooie webmail interface kon er bijna alles mee..
[ Voor 16% gewijzigd door Gangster93 op 11-12-2012 14:46 ]
Over Tele2 gesproken, die hebben vandaag een landelijke storing op al haar diensten die rond half 9 zijn begonnen.. en ook Telfort ( hee toevallig ) heeft een landelijke internet storing....
Leest er ook iemand mee die ervaring heeft met het opzeggen van XMS?
Na ruim vijf jaar gebruik te maken van Glasvezel heb ik besloten om over te stappen naar Ziggo.
Nu heb ik zojuist telefonisch mijn contract opgezegd maar ben er niet helemaal gerust op of dit nu werkelijk goed gaat komen. Al moet ik zeggen dat de juffrouw aan de telefoon haar uiterste best heeft gedaan mij ervan te overtuigen dat het zo in orde was.
Er zou nog een bevestiging via de mail moeten komen maar wanneer precies kon zij me niet vertellen.
'Normaal' gesproken binnen tien dagen was het antwoord maar dat verhaaltje ken ik onderhand wel.
Na ruim vijf jaar gebruik te maken van Glasvezel heb ik besloten om over te stappen naar Ziggo.
Nu heb ik zojuist telefonisch mijn contract opgezegd maar ben er niet helemaal gerust op of dit nu werkelijk goed gaat komen. Al moet ik zeggen dat de juffrouw aan de telefoon haar uiterste best heeft gedaan mij ervan te overtuigen dat het zo in orde was.
Er zou nog een bevestiging via de mail moeten komen maar wanneer precies kon zij me niet vertellen.
'Normaal' gesproken binnen tien dagen was het antwoord maar dat verhaaltje ken ik onderhand wel.
Nergens last van hier, alles draait via tele2 als een zonnetjeNick39 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:47:
Over Tele2 gesproken, die hebben vandaag een landelijke storing op al haar diensten die rond half 9 zijn begonnen.. en ook Telfort ( hee toevallig ) heeft een landelijke internet storing....
GerkeP
Verwijderd
Als je ons via DM je adresgegevens stuurt dan houden we een opzegging voor je in de gaten. -TimQuibus69 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:50:
Leest er ook iemand mee die ervaring heeft met het opzeggen van XMS?
Gedaan.
Bedankt Tim.
Als iedereen bij en rondom XMS nu eens zo zijn best zou doen...
Bedankt Tim.
Als iedereen bij en rondom XMS nu eens zo zijn best zou doen...
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:29:
[...]
Als je ons via DM je adresgegevens stuurt dan houden we een opzegging voor je in de gaten. -Tim
Ik zit in hetzelfde postcode gebied. Had gisteren ook problemen, alleen DVB-C werkte nog en ik denk analoog ook wel, maar dat gebruik ik niet.Joeri schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:50:
Modem en router uurtje van de stroom gehaald en alles werkt weer prima.
Zou ik als ik jou was ook eens proberen. Sowieso zou ik wanneer je problemen ondervind dat altijd eerst even proberen. Is ook de eerste stap die de helpdesk je vraagt te doen.
Het zijn van die vage klachten, door het hele land ondervinden klanten storingen ( mijn zus ook 2317 ) maar bij wijze van spreken 5 deuren verderop gaat het wel goed,zijn denk ik ook de moeilijkste klachten, je kan beter denk ik een totale uitval hebben dan vinden ze makkelijker uit waar het zit.GerkeP schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:20:
[...]
Nergens last van hier, alles draait via tele2 als een zonnetje
Ik maak me er niet druk over. Ik geef het alleen weer aan.Gangster93 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:40:
[...]
Het is maar waar je je druk over maakt..
De dienst is sowieso niet professioneel opgezet dus waarom zou het dan https moeten hebben?
Gebruik gewoon je eigen domein met email en https..
Bij online hadden ze, vond ik, een mooie webmail interface kon er bijna alles mee..
Het lijkt me namelijk niet handig als gebruikersnamen en wachtwoorden in plain text over het net gaan.
In dit geval zouden ze namelijk met diezelfde credentials ook gewoon in je mail kunnen, maar ook in je mijn.xmsweb.nl (welke weer wel https heeft).
http://www.g-3.nl/tarieven/internet-xms/
ik moet maar eens gaan denken om te verhuizen naar nijmegen. Niet 1 maar max 8 vaste ipadressen.... Zou bijna wensen dat dit ook in amersfoort mogelijk zou zijn
ik moet maar eens gaan denken om te verhuizen naar nijmegen. Niet 1 maar max 8 vaste ipadressen.... Zou bijna wensen dat dit ook in amersfoort mogelijk zou zijn
Carpe Diem
En wellicht gebruik je hetzelfde password ook voor andere servers, bijvoorbeeld je bedrijfsnetwerk, enz enz. De impact is niet alleen voor XMS zelf, maar is doordat XMS het password gewoon in plaintext over het netwerk stuurt kan een hacker als een olievlek bij je servers. (men stuurt overigens ook vrolijk je nieuw gekozen password via een mailtje over poort 25, dus heel veel nut heeft dat https voor mijn.xmsweb.nl niet)Thasaidon schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:19:
[...]
Ik maak me er niet druk over. Ik geef het alleen weer aan.
Het lijkt me namelijk niet handig als gebruikersnamen en wachtwoorden in plain text over het net gaan.
In dit geval zouden ze namelijk met diezelfde credentials ook gewoon in je mail kunnen, maar ook in je mijn.xmsweb.nl (welke weer wel https heeft).
Ik gebruik zelf Lastpass die een random password genereert per server/dienst, zodat ik ze niet allemaal hoef te onthouden.
Ja dat ook, maar een beetje tweaker veranderd dat wachtwoord toch gelijk na de 1e keer inloggenbarryl schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:25:
...(men stuurt overigens ook vrolijk je nieuw gekozen password via een mailtje over poort 25, dus heel veel nut heeft dat https voor mijn.xmsweb.nl niet)
ik gebruik keepass
[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 11-12-2012 16:55 ]
Jawel, maar zodra je dat wijzigt dan stuurt het systeem vrolijk je nieuwe wachtwoord naar je mailboxThasaidon schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:52:
[...]
Ja dat ook, maar een beetje tweaker veranderd dat wachtwoord toch gelijk na de 1e keer inloggen
ik gebruik keepass

Ik probeer HBO go aan de praat te krijgen, maar krijg de indruk dat ik daarvoor nog een brief mis van XMS?
Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?
GerkeP
Nee je hebt geen bief nodig, hier kun je de handleiding downloaden http://glashartmedia.nl/b..._handleiding_Glashart.pdfGerkeP schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:30:
Ik probeer HBO go aan de praat te krijgen, maar krijg de indruk dat ik daarvoor nog een brief mis van XMS?
Thnx, maar het gaat bij mij dus fout bij de registratie, foutmelding op het mailadres. Volgens HBO moet ik registratiegegevens ontvangen van mijn provider?Krishly schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:18:
[...]
Nee je hebt geen bief nodig, hier kun je de handleiding downloaden http://glashartmedia.nl/b..._handleiding_Glashart.pdf
Opgelost. Eerst op laptop met IE (Chrome een FF werken niet vanwege siverlight plugin) geregistreerd en account aangemaakt. Met tablet werkte het dus helaas niet, liep stuk op registratie.
Nu werkt het ook op de tablet.
[ Voor 20% gewijzigd door GerkeP op 11-12-2012 20:07 ]
GerkeP
@XMS_Webcare
Op maandag 19 november lag ons internet eruit, telefoon en tv werkten wel prima.
Na veel bellen met XMS is dat opgelost en woensdag 21 november in de middag werkte het weer.
Maar al onze vaste IP adressen werken sindsdien niet meer. We hebben er 7 gekoppeld aan MAC adres en 1 losse, 8 vaste adressen dus.
Waarom werkt dit al meer dan 3 weken niet? Ik heb al meerdere malen gebeld, maar ik krijg steeds te horen dat het een technische storing is bij Reggefiber. En dat ze me geen datum kunnen geven wanneer het opgelost is.
Kan XMS alsjeblieft zorgen dat mijn vaste IP adressen weer werken? Ik heb er veel last van dat ik nu maar één adres heb! (dat ik er andere IP adressen voor terug krijg maakt me niet uit, als het maar snel is opgelost)
Op maandag 19 november lag ons internet eruit, telefoon en tv werkten wel prima.
Na veel bellen met XMS is dat opgelost en woensdag 21 november in de middag werkte het weer.
Maar al onze vaste IP adressen werken sindsdien niet meer. We hebben er 7 gekoppeld aan MAC adres en 1 losse, 8 vaste adressen dus.
Waarom werkt dit al meer dan 3 weken niet? Ik heb al meerdere malen gebeld, maar ik krijg steeds te horen dat het een technische storing is bij Reggefiber. En dat ze me geen datum kunnen geven wanneer het opgelost is.
Kan XMS alsjeblieft zorgen dat mijn vaste IP adressen weer werken? Ik heb er veel last van dat ik nu maar één adres heb! (dat ik er andere IP adressen voor terug krijg maakt me niet uit, als het maar snel is opgelost)
Als ik registreer en koppel aan mijn PVR geeft de app aan dat ik geen abonnement heb op HBO.Uw aanmelding is ontvangen en wordt verwerkt. Wij streven ernaar dat u HBO uiterlijk 9 december 2012 ontvangt.
@XMS_webcare
Kunnen jullie aangeven of HBO al actief is?
Ik heb me 22 november 2012 aangemeld voor de XMS Actie voor twee maanden HBO uitproberen, na inschrijven kreeg ik een bevestiging (zie quote hierboven)
In mijn geval nog niet actief.
[ Voor 36% gewijzigd door boswandeling op 11-12-2012 20:03 ]
? ehmmmmm ?YorickS schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:51:
@XMS_Webcare
zal wel glazenkamp zijn
GerkeP
niet eerlijk
Aha begreep hem wel maar idd snapte ik even niet hoe dit kon
Verwijderd
Uuhmmm...fast-server schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:26:
100Mbps
IPTV
Telefonie
Ik kom bij Tele 2 vandaan, het zwarte schaap onder de providers.
had een 20 mbit ADSL abbo maar kwam maar tot 10 mbit (ik weet het, tot 20 mbit, maar dat is even niet de discussie).
Op een zeker moment een aanbieding in de brievenbus voor een upgrade (naar 40 of 60 mbit, weet ik niet meer). Toen werd ik nieuwsgierig waarom ik een aanbieding op naam kreeg voor 40 of 60 mbit terwijl de 20 niet eens werd gehaald, dus maar eens gebeld.
Tele 2 meneer: U heeft een abonnement tot 20 mbit, maar dat wordt niet altijd gehaald; dat is afhankelijk van de afstand tot de centrale en van de kwaliteit van uw KPN aansluiting.
ik: maar dat geldt dan toch ook voor een hoger abbo? Als ik om technische redenen niet meer dan 10 mbit haal dan geldt dat toch ook bij een 40 mbit abbo?
Tele 2 meneer: Nou, niet helemaal, maar waarschijnlijk haalt u dan ook ongeveer de helft, dus dat is in uw geval nog steeds een hele verbetering.
ik: oh, maar dan is het technisch dus wél mogelijk om 20 mbit te halen op mijn lijn?
Tele 2: Nou, nee, dat is afhankelijk van uw abonnement.
ik:

ik: nou, dat klinkt niet echt aannemelijk, laat ik maar geen gebruik maken van de aanbieding dan.
Tele 2 meneer: ok, prima. Maar ik zie dat u alleen internet en telefoon afneemt, ik kan u een aanbieding doen voor TV via Tele 2 (iets met een paar maanden gratis, weet ik niet meer)
ik: dat betekent waarschijnlijk dat ik meteen aan een nieuw jaarcontract vastzit?
Tele 2 meneer: uhhh ja meneer, dat geloof ik wel.
ik: maar hoe krijg ik dat tv signaal dan binnen?
Tele 2 meneer: Net zoals uw internet, via de ADSL verbinding. Is heel makkelijk hoor (ik ben maar niet begonnen over extra utp kabels)
ik: maar als dat over dezelfde lijn gaat, gaat mijn internet snelheid dan nog meer naar beneden?
Tele 2 meneer: Nee meneer, het internet signaal heeft geen last van het tv signaal.
ik: maar als ik technisch maximaal 10 mbit haal bij mijn abbonnement van 20 mbit, en er moet dan meer over de lijn vanwege de tv terwijl 10 mbit het maximum is, dan blijft er voor internet toch minder over?
Tele 2 meneer: Nee, dat werkt anders, ik weet het ook niet preces maar uw internetsnelheid heeft geen last van het tv signaal.
ik: weet u wat, ik zeg meteen mijn hele abonnement wel op. Ik heb niet de indruk dat mij de waarheid verteld wordt.
De dag erna overgestapt op glasvezel.
Iedereen die naar Tele 2 wil: succes!
Ik weet niet waar je naar toe over wilt stappen, maar verwacht van XMS niet veel beter. Zij zijn van isp naar administratieve dozenschuiver gegaan en zelfs dat schijnt ze niet te lukken.. Ik wacht zelf inmiddels 14 werkdagen op een reactie op een totaal verkeerde factuur (en afschrijving) waar ik binnen 10 werkdagen antwoord op hoor te krijgen. Want afspraak is afspraak.....
het is een grote puinhoop bij xms
Geld natuurlijk niet voor iedereen maar een aantal mensen in mijn omgeving zijn ze om dit soort redenen goed beu aan het worden. Persoonlijk wacht ik nog een paar dagen en dan zeg ik de handel op. Geklier met een factuur en vervolgens niet thuis geven wil ik niet...
Verder wil ik je nergens vanaf praten, maar verwacht geen gouden bergen bij de glasvezelboeren
Geld natuurlijk niet voor iedereen maar een aantal mensen in mijn omgeving zijn ze om dit soort redenen goed beu aan het worden. Persoonlijk wacht ik nog een paar dagen en dan zeg ik de handel op. Geklier met een factuur en vervolgens niet thuis geven wil ik niet...
Verder wil ik je nergens vanaf praten, maar verwacht geen gouden bergen bij de glasvezelboeren
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Hierzo ook. Vrijdag een mail gestuurd hoe lang het activeren nog gaat duren. Ze rennen echt keihard achteruit met hun dienstverlening. Laatste keer dat ik ze belde over het feit dat ik niet bij alle mailboxinstellingen kan, kreeg ik te horen dat ze niet weten wanneer ze dat opgelost hebben. Oftewel 1 grote bende........boekee schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:00:
[...]
Als ik registreer en koppel aan mijn PVR geeft de app aan dat ik geen abonnement heb op HBO.
@XMS_webcare
Kunnen jullie aangeven of HBO al actief is?
Ik heb me 22 november 2012 aangemeld voor de XMS Actie voor twee maanden HBO uitproberen, na inschrijven kreeg ik een bevestiging (zie quote hierboven)
In mijn geval nog niet actief.
Bereid je vast alvoor op wanneer je HBO On-demand wil gaan gebruiken: verbinding verbroken: code 9.ebk71 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:53:
[...]
Hierzo ook. Vrijdag een mail gestuurd hoe lang het activeren nog gaat duren. Ze rennen echt keihard achteruit met hun dienstverlening. Laatste keer dat ik ze belde over het feit dat ik niet bij alle mailboxinstellingen kan, kreeg ik te horen dat ze niet weten wanneer ze dat opgelost hebben. Oftewel 1 grote bende........
Naar mate er meer mensen gebruik maken van 2 maanden gratis HBO, des te meer gaan die VoD servers bij GHM over de kukel
En waarom kan dat daar wel (bij XMS) en in de rest van Nederland niet (bij XMS) ?!YorickS schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:51:
Omdat er bij ons een voorzitter van Glazenkamp (Jean Popma) destijds voor heeft gezorgd dat het mogelijk was. Technisch was het zeer eenvoudig te bieden als extra door XMS, maar als klant kan je dit niet aanvragen. Via een stichting lukt dat blijkbaar wel. Maar nu na de overname door KPN begin ik te twijfelen of we er nog 8 zullen terug krijgen.ToniW schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:09:
[...]
En waarom kan dat daar wel (bij XMS) en in de rest van Nederland niet (bij XMS) ?!
Verwijderd
Bij Galgenveld ook nog mogelijk tot 8 Vaste IP-adressen voor €25 eenmalig [totaalprijs 25 voor 1 t/m 8]YorickS schreef op woensdag 12 december 2012 @ 02:16:
[...]
Omdat er bij ons een voorzitter van Glazenkamp (Jean Popma) destijds voor heeft gezorgd dat het mogelijk was. Technisch was het zeer eenvoudig te bieden als extra door XMS, maar als klant kan je dit niet aanvragen. Via een stichting lukt dat blijkbaar wel. Maar nu na de overname door KPN begin ik te twijfelen of we er nog 8 zullen terug krijgen.
Net ook weer een dipje gehad. Paar keer reconnects naar de zaak en internet even een fractie weg... Afgelopen jaar nooit last van gehad. Wanneer gaan we weer terug naar internlnet....
Vanmorgen geen beeld via IPTV.
Amino M540 van de stroom en netwerk.
Opnieuw starten, gidsgegevens etc alles komt te voorschijn, behalve beeld.
Dan maar de schijf formateren. Foutmelding code 2, neem contact op met de helpdesk.
Is die kaduuk?
Amino M540 van de stroom en netwerk.
Opnieuw starten, gidsgegevens etc alles komt te voorschijn, behalve beeld.
Dan maar de schijf formateren. Foutmelding code 2, neem contact op met de helpdesk.
Is die kaduuk?
GerkeP
Mmm... ok, dat had ik niet gezien. Ik had m'n ww voor de migratie al veranderd en kan daar gewoon mee inloggen.barryl schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:07:
[...]
Jawel, maar zodra je dat wijzigt dan stuurt het systeem vrolijk je nieuwe wachtwoord naar je mailbox
Verwijderd
Sinds dat onderhoud van vorige week, waarna ik ook een nieuw IP heb gekregen haal ik de 10 MB/s niet meer met downloaden, voorheen haalde ik dit gewoon. Meer mensen last van?
Ja zijn meer klachten over, zie terug, lijkt wel alsof al die vaste ip-ers een lijntje moeten delen ? ( ook een idee zeggen ze vanzelf opVerwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:54:
Sinds dat onderhoud van vorige week, waarna ik ook een nieuw IP heb gekregen haal ik de 10 MB/s niet meer met downloaden, voorheen haalde ik dit gewoon. Meer mensen last van?
Ik kreeg trouwens na die dikke 4 uur geen internet maandag gewoon mijn oude ip weer terug... nou had de pop hier er ook uitgelegen, dus misschien heeft ie me niet "gemist" .
Alleen staat de release tijd nog steeds om de 2 minuten, dat geeft toch bij een flinke download de nodige onderbrekingen,het internet valt er niet uit,maar de requests zorgen wel voor een aardige overhead..
Overigens,het Tele2 probleem van mijn zus is ook opgelost,helpdesk liet haar eerst een hard reset doen met een puntig voorwerp, wat niets oploste behalve dat de draadloze instellingen er ook uitlagen en de standaard SSID terug was zonder codering ( open netwerk dus) en toen ze weer belde wist een andere knaap te vertellen dat ze die hard reset niet had moeten doen omdat het een probleem in de wijkcentrale was na die stroomstoring.
Ziggo verhoogt ook de prijzen behalve voor de all in one pakketten, die worden juist met 8 euro verlaagd dus die wil duidelijk dat mensen zoals ik van hun glasvezeltje afstappen ,Tele2 heeft ook de prijzen verhoogd, dus op dit moment lijkt het wel alsof er overal wel iets is
@webcare,
Ik ben een klant van jullie aan het helpen om toegang te krijgen tot zijn email.
Ik heb reeds via de helpdesk de gegevens opnieuw laten opsturen via post. Maar ook met die gegevens kan niet inloggen op de mailbox:
FOUT
Onbekende gebruiker of verkeerd wachtwoord
Ik heb de volgende manieren geprobeerd:
- emailadres met wachtwoord
- "gebruikersnaam mailbox" met wachtwoord.
Geen van beide werkt.
Ook heb ik geprobeerd om het wachtwoord te veranderen, maar dat lukt ook niet. Dan krijg ik deze melding:
Fout in de aanvraag
Er trad een fout op in de aanvraag naar de server. Misschien is de aanvraag die je doet niet mogelijk, neem alsjeblieft contact op met de helpdesk.
Wat doe ik fout?
Ik ben een klant van jullie aan het helpen om toegang te krijgen tot zijn email.
Ik heb reeds via de helpdesk de gegevens opnieuw laten opsturen via post. Maar ook met die gegevens kan niet inloggen op de mailbox:
FOUT
Geen van beide werkt.
Ook heb ik geprobeerd om het wachtwoord te veranderen, maar dat lukt ook niet. Dan krijg ik deze melding:
Fout in de aanvraag
Er trad een fout op in de aanvraag naar de server. Misschien is de aanvraag die je doet niet mogelijk, neem alsjeblieft contact op met de helpdesk.
Wat doe ik fout?
Gebruik maken van de XMS mail omgeving!debom schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:21:
Wat doe ik fout?
Ik zou er zelfs een hoger bedrag voor over hebben om een tweede vaste ip adres te krijgen. XMS laat hier echt een mooie kans liggen....
Carpe Diem
j1nx maakte een grapje:debom schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:56:
Yep, ik gebruik de webmail omgeving van XMS...
webmail.xmsnet.nl
v: wat doe ik fout?
a: gebruik maken van de xms webmail omgeving
oh.ToniW schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:02:
[...]
j1nx maakte een grapje:
v: wat doe ik fout?
a: gebruik maken van de xms webmail omgeving

Verwijderd
Stuur ons via DM de NAW gegevens van de klant, wij zullen dit verder onderzoeken. Hou er rekening mee dat we wellicht het wachtwoord voor Mijn XMS en de webmail (tijdelijk) moeten veranderen. Stuur dus ook even een telefoonnummer mee waar we je op kunnen bereiken, het wachtwoord kunnen we niet via Tweakers.net doorgeven. -Timdebom schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:21:
@webcare,
FOUT
Geen van beide werkt.
Fout in de aanvraag
Wat doe ik fout?
19 november heeft XMS een "administratieve" wijziging gedaan waardoor bij iedereen de vaste IP adressen weg geknald werden en er nu een static lease voor in de plaats gekomen is.YorickS schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:14:
[...]
Dat is inderdaad Glazenkamp, weten jullie waarom het niet meer werkt?
Ik neem aan dat webcare je moet kunnen helpen om het probleem van het verdwijnen van de 7 adressen op te lossen. Het kan iig geen technische storing zijn
too weird to live too rare to die
@XMS_Webcareterror538 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:16:
[...]
19 november heeft XMS een "administratieve" wijziging gedaan waardoor bij iedereen de vaste IP adressen weg geknald werden en er nu een static lease voor in de plaats gekomen is.
Ik neem aan dat webcare je moet kunnen helpen om het probleem van het verdwijnen van de 7 adressen op te lossen. Het kan iig geen technische storing zijn
Kunnen jullie hierbij assisteren? Wanneer ik de support lijn bel zeggen ze dat een technische afdeling intern daarmee bezig is, en er een wachtlijst is voor klanten met dit probleem. Maar of ik uberhaupt op die lijst sta kunnen ze niet controleren.
Verwijderd
Stuur mij even via DM je postcode en huisnummer.YorickS schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:11:
[...]
@XMS_Webcare
Kunnen jullie hierbij assisteren? Wanneer ik de support lijn bel zeggen ze dat een technische afdeling intern daarmee bezig is, en er een wachtlijst is voor klanten met dit probleem. Maar of ik uberhaupt op die lijst sta kunnen ze niet controleren.
Kijk ik of je op onze laatst ontvangen lijst staat.
Dit topic is gesloten.