XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.306 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6to4: Je router maakt een IPv4 tunnel naar 192.88.99.1 (een adres wat meerdere keren bestaat op internet, dus krijg je automatisch de dichtstbijzijnde). De IPv4 pakketjes die over deze verbinding gaan, bevatten v6 pakketjes. Zo kun je dus v6 draaien over een netwerk wat geen v6 ondersteunt. Het adres wat je gebruikt is 2002:<je v4 adres in hexadecimaal>:<je mac adres>.
Dit werkt eigenlijk op ELK netwerk, mits je een 192.88.99.1 IP kunt bereiken. Het nadeel hiervan is dat niet alle V6 netwerken bij alle 6to4 machines kunnen (schijnt). Je mist dus waarschijnlijk wel wat stukjes v6 netwerk.

Kortom: dat 6to4 werkt is niet heel gek, dat werkt bij bijna elke provider.
6rd Is een aanpassing van 6to4. De provider levert hier zijn eigen '192.88.99.1' op een eigen IP. De prefix (2002:) is dan ook net iets anders. Je hebt hiervoor dus gegevens nodig van de provider (in tegenstelling tot 6to4 waarvoor je helemaal geen gegevens nodig hebt). Een manier om deze gegevens aan de klant te verstrekken is dhcp optie 212 (dhcp van v4, niet v6). Deze optie geeft de prefix en endpoint mee in het IPv4 dhcp antwoord zodat de router zelf de 6rd verbinding kan opzetten. Voordeel is dat je gebruikt maakt van het IPv6 netwerk van je ISP en dus ook van de transit (is verbinding ISP - Internet) van de ISP. Je mist dan dus geen (minder) stukjes van het v6 Internet.

Native betekent dat je met dhcp6 of RA of static een IP adres uit (een van de) v6 subnet(s) van de ISP krijgt. Dit werkt dus 'net zo' als met v4. DHCP6 is ongeveer gelijk aan DHCP op v4, RA is een alternatief hierop waarbij de router luistert op het netwerk naar 'advertisements' van de ISP router over de netwerk settings en zo kan bepalen welk IP hij zou moeten gebruiken.

Kortom: dat 6to4 werkt is niet zo heel bijzonder. Dat werkt bij bijna elke ISP wel. Als ik een traceroute doe naar 192.88.99.1 kom ik bij widexs uit, wat voor zover ik weet geen partner van KPN is. Wat ik gelezen heb in andere posts is dat de ipv6 van xms 6rd gebruikt(e), wat me logisch lijkt voor zo'n test. Maar dan heb je dus een heel andere verbinding met andere (betere) access en snelheid.

@nick39: zoals iemand anders al opmerkte valt t wel mee met de moeilijkheid van extra firewalling. Als je alles 'door je router heen' per default uit zet, ben je weer terug op het nivo waar je nu zit, met NAT. Je kunt dan gewoon per interne machine en poort dingen aan zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45
ransbal schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:49:
[...]

Ook hier in 3826 niet meer blij sinds de overgang. Heb, denk ik, 30% van de tijd de ervaring dat het als dikke P door een T moet. DNS requests zijn erg langzaam en ook news komt met een 50Mb abo niet boven de 3,5MB/s terwijl voorheen de lijn goed werd dichtgetrokken. Vanuit kantoor (20Mb glas bij BIT) heb ik vaak een RDP sessie openstaan naar thuis, maar ook deze wordt vaak gesloten sinds de overgang. Ook streaming van mijn eigen muziek gaat niet lekker meer sinds de overgang...
Misschien er er wel te weinig capaciteit in deze regio. Elders lachen ze zich rot met 95/95 snelheden.
KPN, Telfort, XMS of hoe jullie ook mogen heten: DOE HIER WAT AAN SVP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 20:30

Joppy

Ajuparaplu!

78/2 is ook niet echt om over naar huis te schrijven... Zelfde regio.

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
R.Rebergen schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:03:
[...]

Misschien er er wel te weinig capaciteit in deze regio. Elders lachen ze zich rot met 95/95 snelheden.
KPN, Telfort, XMS of hoe jullie ook mogen heten: DOE HIER WAT AAN SVP!
Internet hier in 3764 is 98-97 met de speedtest van Regge-fiber maar daarintegen werkt meer dan 70% van de VoD services hier dan weer niet.Zo is er bij iedere Abbo van XMS wel iets wat niet of slecht werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerHo schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:14:
[...]

Internet hier in 3764 is 98-97 met de speedtest van Regge-fiber maar daarintegen werkt meer dan 70% van de VoD services hier dan weer niet.Zo is er bij iedere Abbo van XMS wel iets wat niet of slecht werkt :(
Nee hoor, bij mij werkt alles oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:16:
[...]

Nee hoor, bij mij werkt alles oké.
Gelukkig maar.. behoor je waarschijnlijk tot 1 van de weinigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerHo schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:18:
[...]
Gelukkig maar.. behoor je waarschijnlijk tot 1 van de weinigen :)
Zou het niet weten, maar het is dus sowieso niet waar dat er bij iedere Abbo van XMS wel iets wat niet of slecht werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:22:
[...]

Zou het niet weten, maar het is dus sowieso niet waar dat er bij iedere Abbo van XMS wel iets wat niet of slecht werkt.
Daar heb je dan weer gelijk in. Echter alle geluiden van buren ed.met een XMS abbo die ik om mij heen hoor, hebben wel iets wat niet of slecht werkt. Mijn abbo is Internet/TV IP-TV/ Telefonie en Interactieve TV.
En ja, klagen op dit forum zal niet helpen, dit begrijp ik ook wel maar helaas helpt niks: ontelbare keren met de helpdesk gebeld, mails gestuurd etc. Problemen worden niet opgelost. Enige alternatief is om weer over te stappen naar Ziggo, kan ik weer alles ombouwen en de migratie ellende mee maken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerHo schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:36:
[...]
Daar heb je dan weer gelijk in. Echter alle geluiden van buren ed.met een XMS abbo die ik om mij heen hoor, hebben wel iets wat niet of slecht werkt. Mijn abbo is Internet/TV IP-TV/ Telefonie en Interactieve TV.
En ja, klagen op dit forum zal niet helpen, dit begrijp ik ook wel maar helaas helpt niks: ontelbare keren met de helpdesk gebeld, mails gestuurd etc. Problemen worden niet opgelost. Enige alternatief is om weer over te stappen naar Ziggo, kan ik weer alles ombouwen en de migratie ellende mee maken :'(
Ik ben nog van het oude stempel. Als ik in mijn eentje iets niet voor elkaar kan krijgen, probeer ik medestanders te vinden en met elkaar de zaak aan te pakken, in- of extern.
Ik vind het heel vervelend voor de klagers hier [en misschien anderen die niet klagen], maar het steeds maar herhalen [replay heet dat geloof ik het Engels] lost blijkbaar niets op.
Zorg voor een mooi clubje en ga aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedereen bedankt voor de IPv6 uitleg, ik begin het een beetje te snappen, nu heeft mijn router alleen 6to4 en dan alleen als verborgen optie in de Linksys WRT-610 zitten, ik neem aan dat als ik een page opvraag dat de DNS server het voor me vertaalt dus dat ik voorlopig nog niet aan een nieuwe router hoef te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens even lopen spelen met mijn router, die wel 6to4 ondersteunt. Normaal heb ik een sixxs tunnel, die dan ook gewoon als een "native" IPv6 connectie wordt gezien. (het is namelijk geen 6to4, wat feitelijk enkel een overgangs techniek is). Aan die sixxs tunnel hangt gewoon een 2001::48 prefix (fixed) met reverse dns.

Anyway, heb mijn router eens op 6to4 gezet en het werkt correct (ook vanaf Windows). De ipv6 test site van Jason Fessler (http://test-ipv6.com/) geeft mijn sixxs tunnel full marks 10/10, dezelfde score haal ik ook met mijn (binnenkort afgesloten) native IPv6 verbinding via ADSL van XS4all.

De 6to4 connectie "krijgt" slechts een 7/10. Met de volgende reden:

"Het lijkt erop dat u een publieke 6to4 gateway gebruikt. Het is mogelijk dat uw router dit automatisch doet. Dergelijke gateways hebben geen service level agreements, u kunt daardoor problemen met de beschikbaarheid en kwaliteit. Native IPv6 via uw ISP werkt beter."

In ieder geval hoop ik dat de Nederlandse providers eens echt werk maken van native IPv6, geen tunnels, RD of ander geneuzel, maar gewoon native IPv6, zo moeilijk is het echt niet om dat te implementeren, ik mag aannemen dat core routers en switches die de verschillende ISP's in gebruik hebben, allang native IPv6 support hebben. XS4all biedt al jaren (zeker drie tot vier jaar) native IPv6 aan voor al haar klanten, lijkt me toch een schande dat andere providers dit niet kunnen waarmaken, en met onzinnige overgangstechnieken komen aandraven.

Mijn kabelexploitant (Caiway) praat trots over het belang van IPv6 op haar website, maar tot op heden heb ik nog geen Ipv6 mogen waarnemen op mijn fully IPv6 compliant router. Hetzelfde geld voor XMS, maar goed die draait pas een week hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nick39

Als je besturingssysteem v6 heeft configureerd (en dan niet alleen een fe80 adres), zal deze om een AAAA en een A record vragen aan de DNS van de site die je opvraagt. Als er een antwoord komt op het AAAA request, is dat een v6 adres en zal je OS deze dus proberen. Als de site alleen v4 snapt, krijg je alleen een A record terug, met een v4 adres. Het OS lost dat dus voor je op inderdaad.

@sjaa327
6rd is eigenlijk net zo 'goed' als native, althans voor de eind gebruiker. Je maakt gebruik van de ranges van de ISP, en daar gaat het om. Het enige verschil is eigenlijk dat je mtu iets lager ligt (omdat het een ipv6 pakketje is in een ipv4 pakketje, dus dat kost ruimte).
Voor 'native' moet een provider zorgen dat alle apparatuur v6 ondersteund, van klant-pc tot transit. En dat kost nogal wat tijd en moeite. Gek genoeg is nog lang niet alle netwerk apparatuur klaar voor v6 (en dan bedoel ik ISP-netwerk apparatuur). Veel firmware biedt alleen beta-ondersteuning of heeft veel fouten die met te lage prio opgelost worden. Daarom is 6rd een mooie oplossing om in de tussentijd toch 'fatsoenlijk' ipv6 te leveren aan de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:47:
@nick39

Als je besturingssysteem v6 heeft configureerd (en dan niet alleen een fe80 adres), zal deze om een AAAA en een A record vragen aan de DNS van de site die je opvraagt. Als er een antwoord komt op het AAAA request, is dat een v6 adres en zal je OS deze dus proberen. Als de site alleen v4 snapt, krijg je alleen een A record terug, met een v4 adres. Het OS lost dat dus voor je op inderdaad.

@sjaa327
6rd is eigenlijk net zo 'goed' als native, althans voor de eind gebruiker. Je maakt gebruik van de ranges van de ISP, en daar gaat het om. Het enige verschil is eigenlijk dat je mtu iets lager ligt (omdat het een ipv6 pakketje is in een ipv4 pakketje, dus dat kost ruimte).
Voor 'native' moet een provider zorgen dat alle apparatuur v6 ondersteund, van klant-pc tot transit. En dat kost nogal wat tijd en moeite. Gek genoeg is nog lang niet alle netwerk apparatuur klaar voor v6 (en dan bedoel ik ISP-netwerk apparatuur). Veel firmware biedt alleen beta-ondersteuning of heeft veel fouten die met te lage prio opgelost worden. Daarom is 6rd een mooie oplossing om in de tussentijd toch 'fatsoenlijk' ipv6 te leveren aan de klant.
Daar ben ik het niet mee eens, het blijft een overgangs situatie waar ipv6 pakketten worden ingepakt in ipv4 pakketten. Het is waar dat als een provider RD aanbiedt, er meer controle is m.b.t. de gebruikte gateway, maar het is een blijft een techniek die is bedoeld als transition.

Zoals ik al zij, XS4all biedt dit al jaren aan, en een beetje Cisco router of switch (layer 2) is volledig IPv6 compatible. Ik begrijp dat dit soort apparatuur voor consumenten een beetje overkill is, maar voor ISP's (hun bread and butter) lijkt me dit soort apparatuur noodzaak. Trouwens zie je steeds meer "consumenten" routers met ipv6 support, van Fritzbox tot Draytek, van Linksys tot Netgear.

Ik hoop dat de verschillende providers in Nederland snel het goede voorbeeld van Xs4all gaan volgen. Ipv6 support staat hoog op mijn agenda, en de enige reden dat ik geen glas van Xs4all heb genomen is het feit dat ze geen Analoog/DVB-C optie hebben voor de Tv. Anders wist ik het wel, Native IPv6 met fixed :/48 prefix EN fixed IPv4. En een stabiliteit waar je U tegen zegt trouwens.

Het wordt echt tijd dat we IPv4 en vooral NAT vaarwel kunnen zeggen, Native IPv6 aanbieden aan consumenten is een eerste stap in die richting, een stap die eigenlijk al jaren te laat komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:02
De implementatie van XS4ALL is anders ook niet perfect. Je kunt bijvoorbeeld geen reverse DNS instellen. Dat kon wel met de IPv6 tunnels die je vroeger bij XS4ALL kon nemen, maar nu helaas niet meer.
Ik houd het daarom voorlopig maar met bij mijn SiXXS tunnel, dat werkt al jaren als een zonnetje.

Maar als XS4ALL inderdaad analoog/DVB-C zou leveren, zou ik ook al om zijn (incl. SiXXS-tunnel ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:59:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens, het blijft een overgangs situatie waar ipv6 pakketten worden ingepakt in ipv4 pakketten. Het is waar dat als een provider RD aanbiedt, er meer controle is m.b.t. de gebruikte gateway, maar het is een blijft een techniek die is bedoeld als transition.
Dat bedoel ik dan ook, dat het een mooie oplossing is totdat er native kan worden aangeboden. En dat het een goed alternatief is voor 6to4 en klanten zelf tunnels te laten uitzoeken
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:59:
[...]
Zoals ik al zij, XS4all biedt dit al jaren aan, en een beetje Cisco router of switch (layer 2) is volledig IPv6 compatible. Ik begrijp dat dit soort apparatuur voor consumenten een beetje overkill is, maar voor ISP's (hun bread and butter) lijkt me dit soort apparatuur noodzaak. Trouwens zie je steeds meer "consumenten" routers met ipv6 support, van Fritzbox tot Draytek, van Linksys tot Netgear.

Ik hoop dat de verschillende providers in Nederland snel het goede voorbeeld van Xs4all gaan volgen. Ipv6 support staat hoog op mijn agenda, en de enige reden dat ik geen glas van Xs4all heb genomen is het feit dat ze geen Analoog/DVB-C optie hebben voor de Tv. Anders wist ik het wel, Native IPv6 met fixed :/48 prefix EN fixed IPv4. En een stabiliteit waar je U tegen zegt trouwens.

Het wordt echt tijd dat we IPv4 en vooral NAT vaarwel kunnen zeggen, Native IPv6 aanbieden aan consumenten is een eerste stap in die richting, een stap die eigenlijk al jaren te laat komt.
De meeste cisco switches en routers zijn t probleem ook niet. Die kom je pas tegen met de wat exotische apparatuur zoals bridges (voor de thuis aansluiting), access routers, etc.
Het grootste struikelblok is trouwens in bijna alle gevallen niet technisch.. Het is het management, marketing, etc wat de 'toegevoegde waarde' niet ziet en de noodzaak al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mauricej

Hmm ik dacht dat reverse DNS wel werkte met IPv6 en Xs4all, wellicht ben ik in de war met IPv4, daar is het zeker mogelijk.

Ik ben ook erg blij met sixxs, erg stabiel, ik heb inmiddels genoeg ISU's om een hele sloot tunnels en subnets aan te vragen. Ik heb trouwens ook een HE tunnel en een Gogoc tunnel, de een met een fixed /48 en de ander met een fixed /56, maar ik denk dat Sixxs de beste tunnelbroker is.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 20:06:
Het is het management, marketing, etc wat de 'toegevoegde waarde' niet ziet en de noodzaak al helemaal niet.
Tja, en daar is nu net waar de schoen wringt. Het is natuurlijk wel degelijk noodzakelijk geworden, en niet enkel omdat ipv4 addressen op gaan raken, maar zeker ook om het NAT gedrocht vaarwel te zeggen. Het meest lachwekkende vind ik altijd mensen die NAT als een security feature zien. Het is nooit bedoeld als een security feature, enkel om het address tekort op te lossen. Ik durf zelfs te beweren dat NAT juist de beveiliging verlaagt. Kijk alleen maar naar het aantal poorten dat moet worden opengezet om een SIP server werkend te krijgen met IPv4. (RTP).

IPv6 is eigenlijk terug naar hoe IPv4 bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Xs4all levert IPv4 en IPv6 via PPPoE, het klopt dat PPPoE inderdaad onder de noemer 'native' valt maar ook dat is net als 6rd in principe een vorm van tunneling. Nou is de PPPoE header weliswaar iets kleiner dan de 6rd header maar in de praktijk ga je het verschil als consument echt niet merken.

Het grote verschil is natuurlijk wel dat je voor 6rd altijd een IPv4 verbinding nodig hebt terwijl native oplossingen (zoals bijvoorbeeld PPPoE) ook IPv6 only kunnen werken.

[ Voor 23% gewijzigd door ik222 op 09-12-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pppoe mtu:1492
6to4 mtu: 1280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
6rd heeft normaal gesproken een mtu van 1480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn sixxs tunnel 1280 overigens. Dan is het lijstje wel compleet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het grote probleem wat ik vooral met 6rd heb (in dit geval bij Lijbrandt), is dat het blijkbaar toch een stuk meer cpu-overhead betekent in de endpoints die ipv6 over ipv4 tunnelen (in dit geval dus bv. de router thuis).

De Fritz!box 7390 bij XS4ALL doet (neem ik aan) probleemloos native ipv6 over PPPoE. Maar ik heb dezelfde router los aangeschaft en in gebruik met Lijbrandt. En bij meer dan 20 mbit aan ipv6 verkeer stikt hij volledig (cpu op 100%) met 6rd. Waarschijnlijk wel een software fout in de Fritz! maar het toont toch wel aan dat ook 6rd erg gevoelig is en dus (hopelijk) wel snel opgevolgd moet worden door native.

En wat iemand hierboven al zegt: XS4ALL is echt gek dat ze, zeker nu ITNS er is, nie took pakketten met Glashart Media en vooral CATV gaan aanbieden. Zouden ze dat doen, dan zou ik zeker een overstap naar XS4ALL overwegen.

Maar goed, blijkbaar heeft KPN zo z'n redenen om de FttH clubs naar Telfort te rebranden

[ Voor 34% gewijzigd door eymey op 09-12-2012 20:50 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:38

Nakebod

Nope.

hsmade, bedankt voor de korte samenvatting IPv6 mogelijkheden :)
6RD is misschien niet de beste oplossing, native is dat natuurlijk wel :P maar mogelijk vanuit de ISP gezien mogelijk wel de "makkelijkste" oplossing zolang het gros op internet nog op IPv4 draait.
En voor nu kan ik weer wat spelen met IPv6, zonder HE tunnel.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat is dan toch echt een bug in die router. Heb hier een simpel D-link routertje om 6rd mee te testen / gebruiken. Maar zowel via IPv4 als IPv6 haal ik probleemloos 90+ Mbit.

Maar dat kun je onmogelijk een nadeel van 6rd noemen, als een router fabrikant native IPv6 brak implementeerde heb je hetzelfde probleem...

[ Voor 29% gewijzigd door ik222 op 09-12-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
Leiden 2324 geen ip meer van DHCP server ispfabriek met static ip via DHCP

Bah

Iptv werkt wel.....

Wist dat dit ging gebeuren vast ip internl nooit problemen

EDIT
weer online.... Hmmmmmm kortstondig dhcp hikup?

[ Voor 48% gewijzigd door boswandeling op 09-12-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

boekee schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:03:
Leiden 2324 geen ip meer van DHCP server ispfabriek met static ip via DHCP

Bah

Iptv werkt wel.....

Wist dat dit ging gebeuren vast ip internl nooit problemen

EDIT
weer online.... Hmmmmmm kortstondig dhcp hikup?
Hier geen problemen
2316

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb voor de gein de fritzbox eens aan de XMS verbinding gehangen (die support wel 6RD, en zowaar ik krijg netjes een 2a02: /56 prefix, ik heb even mijn desktop pc aan die router gehangen en heb wat speedtests gedaan.

De speedtest.net geeft een download van 94 en een upload van 63, wat redelijk normale waarden zijn voor deze speedtest. Toen een IPv6 speedtest gedaan (http://ipv6-test.com/speedtest/) daar wordt ik niet echt vrolijk van, de IPv4 speedtest geeft 73 mbit/s aan (dat is ook wat ik met mijn normale router krijg), de IPv6 speedtest geeft slechts 7.4 mbit/s aan, dat is fors minder dan wat ik normaal krijg met mijn sixxs tunnel.

Ook de Reggefiber speed test geprobeerd, die geeft normaal 95/95 aan (119 met kabelverbinding in load balancing), maar geeft nu slechts 10 mb/s en een upload van 0 mb/s aan !

Ik had eigenlijk gehoopt op de ipv6 test via RD i.p.v. tunnel betere resultaten te krijgen, maar het is fors minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie ook mijn post en die van "ik" een paar posts terug ;)

Ik heb inmiddels een support ticket bij AVM ingediend. Hun webcare op facebook had al eens aangegeven dat dit een known issue is, maar meerdere labor firmwares verder nog steeds geen oplossing.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, alhoewel ik de 7340 heb gebruikt. Helaas ondersteunt de cisco hier geen RD, dus kan ik het niet testen op die router.

Zal morgen eens kijken of ik via een Linux box betere resultaten krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
j1nx schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:35:
[...]

Hier geen problemen
2316
Heel vaag allemaal.

Had in die tijd wel gewoon IPTV maar kreeg geen lease van de DHCP ik wilde uitsluiten dat het met vigor was dus sloot ik als test een CIsco e4200 aan met uiteraard mac clone van de vigor, maar ook dat mocht niet baten.

Laten we hopen dat dit een incident is, heb in de interNL tijd nooit uitval gehad, op een paar storingen na die ook andere mensen trof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Out.of.Control schreef op zondag 09 december 2012 @ 20:04:
...
Maar als XS4ALL inderdaad analoog/DVB-C zou leveren, zou ik ook al om zijn (incl. SiXXS-tunnel ;-) )
Dat zal niet gaan gebeuren... :'(
In het kader van de, al jarenlang heersende, all-IP filosofie bij grote baas KPN, zie ik geen non-native-IP producten uitgerold gaan worden.

Immers, die all-IP streams (met wat voor een content dan ook) zijn zo lekker te controleren, te knijpen, te encoden, te versleutelen, ed. :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45

GerkeP

Vragen mag altijd........

@Webcare

de smtp2.ispfabriek.nl staat gelist op Lashback. Ik krijg weer bounces van mijn verzonden mail. Kan dat opgelost worden?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06
ehtweak schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:06:
Immers, die all-IP streams (met wat voor een content dan ook) zijn zo lekker te controleren, te knijpen, te encoden, te versleutelen, ed. :X
Dat kan je met DVB-C ook.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Tuurlijk (breek me de bek niet open), daar heb ik helaas ervaring mee (UPC :( )
Maar als alles IP is, is het lekker uniform en hoef je als ISP nog maar met één 'soort' datastroom je klanten het leven zuur te maken... :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:01:
Heb voor de gein de fritzbox eens aan de XMS verbinding gehangen (die support wel 6RD, en zowaar ik krijg netjes een 2a02: /56 prefix, ik heb even mijn desktop pc aan die router gehangen en heb wat speedtests gedaan.

De speedtest.net geeft een download van 94 en een upload van 63, wat redelijk normale waarden zijn voor deze speedtest. Toen een IPv6 speedtest gedaan (http://ipv6-test.com/speedtest/) daar wordt ik niet echt vrolijk van, de IPv4 speedtest geeft 73 mbit/s aan (dat is ook wat ik met mijn normale router krijg), de IPv6 speedtest geeft slechts 7.4 mbit/s aan, dat is fors minder dan wat ik normaal krijg met mijn sixxs tunnel.

Ook de Reggefiber speed test geprobeerd, die geeft normaal 95/95 aan (119 met kabelverbinding in load balancing), maar geeft nu slechts 10 mb/s en een upload van 0 mb/s aan !

Ik had eigenlijk gehoopt op de ipv6 test via RD i.p.v. tunnel betere resultaten te krijgen, maar het is fors minder.
Sowieso heb ik het niet zo op al die speedtest sites, qua download gaat het geloof ik wel bij al die sites (Hier rond de 95 mbit) maar qua upload blijven de meeste steken op 70 mbit. Alleen de reggefiber en onsbrabantnet halen rond de 95/95.

Maar die IPv6 speedtest is echt brak.
Maar download ik een 1000mb.bin via de IPv6 links van http://www.speedtest2.nl/download-test dan haal ik 9.9MB/s, prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADLAX schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:31:
@spaceone
Hier is de tracert van canaldigitaal.nl & login.vodafone.nl

1 <1 ms <1 ms <1 ms 185.2.17X.X
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 3 ms 3 ms 2 ms 188.142.0.37
7 2 ms 2 ms 2 ms 188.142.0.46
8 4 ms 2 ms 3 ms openpeering.nikhef.nl-ix.net [193.239.116.17]
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
'' t/m 30

Hier de login.vodafone.nl tracert

6 3 ms 2 ms 2 ms 188.142.0.37
8 3 ms 2 ms 11 ms kpn-itns.telecity2.openpeering.nl [82.150.153.186]
9 6 ms 7 ms 7 ms AMDGW2.arcor-ip.net [195.69.144.123]
10 13 ms 11 ms 11 ms 188.111.129.26

De rest is een Time-out

@REPLAY
Met een proxy kan je die site gewoon bereiken.
Ik ben alleen blij dat we een site hebben die het zelden probleem veroorzaken voor meerden van ons hier
met 185.2.xxx.xxx reeks.
Ook denk ik dat er wel meerder links zijn qua ander dingen die bij jullie niet werken misschien hier door.
Het probleem licht bij xms, knp dus.
Er is iets miss met de routering van die IP reeks

@webcare, Lezen jullie dit? ^ ^
Jullie kunnen canaldigitaal.nl als een test site gebruiken om te zien wat het probleem is.
En misschien lost het dan ook anderen problemen op van klanten hier met deze IP reeks!!

Update: het zelde probleem heb ik ook met login.vodafone.nl, ik zelf heb geen vodafone maar de info doet het zelde als canaldigitaal.nl
Als er één van jullie een site vindt die niet werkt post het hier dan even!!
Wij gaan dit verder onderzoeken. Als er meer bekend is, hoor je het van ons. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Nakebod schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:59:
[...] Alleen de reggefiber en onsbrabantnet halen rond de 95/95...
Ook maar weer eens even geprobeerd. Beide sites geven bij mij rond de 95 Mbit down en rond de 90 Mbit up, over wifi. Ruim voldoende dus, als die twee sites een beetje kloppen.

Dit ziet er ook wel netjes uit lijkt mij, ook over wifi:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2362921859.png

LOL, ISP: KPN... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
hier leiden gaat ook alles nog goed 2331

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2362930697.png

[ Voor 9% gewijzigd door MJLJO op 10-12-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2362958796.png

nou ook maar eens gekeken niet verkeerd dacht ik zo dat telfort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, dat is zo.. ITNS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Wat jij wil. Jou feestje vandaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:11:
[...]

Wat jij wil. Jou feestje vandaag :D
Mooi.

Morgen mag jij weer.
Hebbie Frank nou al de groeten gedaan van me of zie je hem niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Thasaidon schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:11:
[...] Wat jij wil. Jou feestje vandaag :D
Neh... ISP-Fabriek...

Afbeeldingslocatie: http://img2.ipv6-test.com/speedtest/result/2012/12/10/55c7dd7e3b0f4027dac62cd278044a36.png

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Leiden 2316, alle diensten liggen eruit!

Bekend?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:26:
Leiden 2316, alle diensten liggen eruit!

Bekend?
Nee, hier is niets over bekend. Heb je de stroom er al even af gehad? Wat laten de lampjes zien? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:16:
[...]

Mooi.

Morgen mag jij weer.
Hebbie Frank nou al de groeten gedaan van me of zie je hem niet meer. :)
Ik denk dat Frank me niet meer "wil" zien, iedere keer dat ik hem zie vliegt ie meestal net de deur uit ;)
Dus nee, nog niet gedaan.
Maar dat gaat zeker nog goed komen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 10-12-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:28:
[...]

Nee, hier is niets over bekend. Heb je de stroom er al even af gehad? Wat laten de lampjes zien? - Sophie
Lampjes waren OK, nu powerflip gegeven. Geeft geen zwoegen.

Nope, geeft geen internet, TV en telefoon.

2316NR 24

[ Voor 9% gewijzigd door j1nx op 10-12-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht na 8 weken wachten en de hele afgelopen vrijdag aan de telefoon te hebben gehangen met XMS en Reggefiber eindelijk het lek boven te hebben... maar nee. Er schijnt een probleem te zijn met de order die XMS zo'n twee maanden geleden heeft ingeschoten richting Reggefiber, en dat probleem lijkt vrijwel niet herstelbaar. Een nieuwe order inschieten kan kennelijk ook niet. Er is dus duidelijk iets structureels mis in Oase (ordermanagement-systeem), maar of daar iets aan gedaan kan worden en hoe lang dat gaat duren weet niemand. Ook kan ik niet doorverbonden worden met een manager/tweedelijns helpdesk, en men weigert ook steevast om mij terug te bellen.

Dat er iets mis gaat is tot daar aan toe - waar mensen werken worden fouten gemaakt - maar de houding die XMS naar de klant toe aanneemt grenst aan hufterig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
ehtweak schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:06:
[...]

Dat zal niet gaan gebeuren... :'(
In het kader van de, al jarenlang heersende, all-IP filosofie bij grote baas KPN, zie ik geen non-native-IP producten uitgerold gaan worden.

Dat was (en is) de reden voor mij om XS4ALL op te zeggen. Ik heb ik een in geprek met XS4ALL ook de vraag gesteld waarom juist zij geen DVB-C aanbieden. Zoals ik hier al eerder aangaf, ligt onversleutelde kabel-TV niet lekker bij KPN. Men wil TV op een platform dat volledig gesloten is en waar klanten voor elke 'verbetering' of uitbreiding extra moeten betalen.

Daarom hou ik ook mijn hart vast wat er straks gaat gebeuren bij Telfort... :'(

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:32:
[...]

Lampjes waren OK, nu powerflip gegeven. Geeft geen zwoegen.

Nope, geeft geen internet, TV en telefoon.

2316NR 24

sjoege ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Leiden 2317 problemen. Krijg geen dhcp van de server. Geen inet. Geen tv. Modem lijkt normaal, gereset, geen soulaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
Ik merkte zowaar dit weekend een verbetering in HBO-OD. Nu geen 'code-9' meldingen meer. Kan zowaar VOD-content starten en uitkijken.

Zijn er hier meer HBO-klanten die last hebben van deze vooruitgang?

Of betreft het slechts een tijdelijke glitch? :D

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2315 internet en telefonie er uit, na reset DRG, rood lampje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkangle schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:48:
Leiden 2317 problemen. Krijg geen dhcp van de server. Geen inet. Geen tv. Modem lijkt normaal, gereset, geen soulaas.
Er is een stroomstoring in Leiden. alle klanten in Leiden hebben geen diensten.
Naar verwachting wordt het deze middag opgelost. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Bedankt webcare. Ik probeerde de helpdesk te bellen op het nummer gelist op de mobiele site, maar dat nummer lijkt niet te werken. Overload of fout nummer op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:52:
2315 internet en telefonie er uit, na reset DRG, rood lampje
Stroom storing in leiden, laat me raden; Nick hoor jij nog een Airco ratellen, of is het nu eindelijk stil _/-\o_

@Webcare,

Bedankt, ik hoop dat jullie alleen wel eerder dan de verwachte 15:30 de boel kunnen oplossen. !,5 uur voor een stroom storinkje is wel wat veel. (vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

j1nx schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:59:
[...]

Bedankt, ik hoop dat jullie alleen wel eerder dan de verwachte 15:30 de boel kunnen oplossen. !,5 uur voor een stroom storinkje is wel wat veel. (vind ik)
Ik wist niet dat XMS ook de netbeheerder voor het stroomnet was in Leiden e.o ;)

http://www.omroepwest.nl/...ing-leiden-en-voorschoten

[ Voor 10% gewijzigd door GerkeP op 10-12-2012 14:08 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

GerkeP schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:07:
[...]

Ik wist niet dat XMS ook de netbeheerder voor het stroomnet was in Leiden e.o ;)
Nee dat is Nick toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Laatst online: 16:12
Jep hier geen internet 2321

Valt mijn pleures stroom uit en kicked mijn 3000 va UPS in heb ik nog geen internet niks, hoe moeilijk is het om een UPS in je wijkkasten te zetten ?!?!?!

Daarnaast doet het nummer op de mobiele site ook al niets, krijg 1 minuut ruis en dan wordt ik eraf gegooid

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

terror538 schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:09:
Jep hier geen internet 2321

Valt mijn pleures stroom uit en kicked mijn 3000 va UPS in heb ik nog geen internet niks, hoe moeilijk is het om een UPS in je wijkkasten te zetten ?!?!?!

Daarnaast doet het nummer op de mobiele site ook al niets, krijg 1 minuut ruis en dan wordt ik eraf gegooid
Wie weet draaide de boel al een paar uur op de UPS en ging nu echt het licht uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Ik had last van dezelfde storing licht klapt weg monitoren uit en mijn UPS begint te piepen nogal duidelijk dat als mijn internet wel down gaat direct dat xms geen UPS heeft staan in de wijk pop

Ondertussen ging 5 min geleden de stroom hier weer aan maar nog steeds geen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zou een UPS in Leiden zijn, maar die is er niet dat kan ik je nu al vertellen, een UPS hoort in te schakelen en tegelijk te alarmeren en er is op de p2000 van Volker-Stevin geen foutmelding gegeven.
100% redundant, niet eens tot aan de hoofdpop.
Stroomstoring naast gelegen panden: 7 minuten
Met die klooie niet deugende coax van Ziggo kan ik gewoon internetten.
Dit is niet de eerste keer dat Leiden er uit klapt en dat er geen enkele noodverbinding aangaat.
En ga nou niet roepen,die is er wel maar die heeft maar een bepaalde tijd en de monteur is dan nog niet ter plaatse want dat ding hoort te alarmeren en ik kan alle storingsmeldingen uitlezen via de pc,zie zelfs dat Ziggo Velsen noord zojuist gealarmeerd heeft.
Er is een stop in de Langegracht uitgeklapt en er is niemand ( vriend van me werkt in de Tweelingstraat en kijkt zo op de pop).
Maar ja, wat wil je voor een piekje... geen backup, geen redundancy,alleen leugens.
En een UPS die niet eens die 7 minuten kan overbruggen.... sterker, de boel schakelt niet eens automatisch weer aan terwijl de power weer terug is.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 10-12-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Wordt ik lekker van dus, een minimale hoeveelheid redundancy mag je toch wel verwachten ???

Ziggo en KPN hadden op de oude netwerken vaak nog een eigen stroomvoorziening, dat is misschien weer overkill maar wat kost nou een beetje degelijke UPS die het eerste halfuurtje overbrugt ?

Come on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terror538 schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:15:
Ik had last van dezelfde storing licht klapt weg monitoren uit en mijn UPS begint te piepen nogal duidelijk dat als mijn internet wel down gaat direct dat xms geen UPS heeft staan in de wijk pop

Ondertussen ging 5 min geleden de stroom hier weer aan maar nog steeds geen internet
Denk dat er nu weer iets gaat gebeuren.......
Router opstarten is niet zoals thuis, kan gerust zo'n 4 minuten duren voor alles up and running is.

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
terror538 schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:21:
Wordt ik lekker van dus, een minimale hoeveelheid redundancy mag je toch wel verwachten ???

Ziggo en KPN hadden op de oude netwerken vaak nog een eigen stroomvoorziening, dat is misschien weer overkill maar wat kost nou een beetje degelijke UPS die het eerste halfuurtje overbrugt ?

Come on!
De wijkstop is er uitgegaan en die heeft gealarmeerd (380 volt laagspanning in de Tweelingstraat) Eneco Nuon heeft met zo'n handschoen de stop vervangen, dus laat niemand van XMS nu gaan roepen dat de UPS het heeft opgevangen maar nu er ook mee is gestopt want dat is niet zo, de totale power uitval was 7 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk... alarm Digros langegracht meldt dat ie van noodspanning terug is naar netspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADLAX schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:31:
@spaceone
Hier is de tracert van canaldigitaal.nl & login.vodafone.nl

1 <1 ms <1 ms <1 ms 185.2.17X.X
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 3 ms 3 ms 2 ms 188.142.0.37
8 4 ms 2 ms 3 ms openpeering.nikhef.nl-ix.net [193.239.116.17]
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
'' t/m 30

Hier de login.vodafone.nl tracert

6 3 ms 2 ms 2 ms 188.142.0.37
8 3 ms 2 ms 11 ms kpn-itns.telecity2.openpeering.nl [82.150.153.186]
9 6 ms 7 ms 7 ms AMDGW2.arcor-ip.net [195.69.144.123]
10 13 ms 11 ms 11 ms 188.111.129.26

De rest is een Time-out

@REPLAY
Met een proxy kan je die site gewoon bereiken.
Ik ben alleen blij dat we een site hebben die het zelden probleem veroorzaken voor meerden van ons hier
met 185.2.xxx.xxx reeks.
Ook denk ik dat er wel meerder links zijn qua ander dingen die bij jullie niet werken misschien hier door.
Het probleem licht bij xms, knp dus.
Er is iets miss met de routering van die IP reeks

@webcare, Lezen jullie dit? ^ ^
Jullie kunnen canaldigitaal.nl als een test site gebruiken om te zien wat het probleem is.
En misschien lost het dan ook anderen problemen op van klanten hier met deze IP reeks!!

Update: het zelde probleem heb ik ook met login.vodafone.nl, ik zelf heb geen vodafone maar de info doet het zelde als canaldigitaal.nl
Als er één van jullie een site vindt die niet werkt post het hier dan even!!
Kun je voor ons een ipconfig/all doen en ons de gegevens sturen? Dit mag via DM. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
krijg weer een dhcp offer, ook het goede IP, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ditto

Acties:
  • 0 Henk 'm!
154.0350 MHz. 154.0650 MHz. 456.1500 MHz zijn de alarmerings frequenties, ik heb een pieper die alarmeringen van die systemen opvangt en ook die van de P-2000 samen met de scanner en pogsac kan je die uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Gelukkig dat de stroom redelijk snel ook terug kwam, ik stond al klaar om het aggegraat uit mijn schuur te trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2315 ligt er nog uit, dus de wijkpop in de van Speykstraat ligt er ook uit.

Ik gebruik de aor AR-950, met een aansluiting voor de modulator ( discriminator) voor dergelijke dingen samen met de galaxy II pager.

Afbeeldingslocatie: http://www.radiopics.com/AOR/Photos/AR950.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.telecomshoponline.nl/images/productimages/small/galaxyP2000pager.jpg

2315 nog steeds down ook na powerflip.

[ Voor 74% gewijzigd door Nick39 op 10-12-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Nick39 schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:24:
[...] de totale power uitval was 7 minuten.
Verbazend kort eigenlijk. Hadden ze er een mannetje naast staan of zo...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:43:
[...]

Verbazend kort eigenlijk. Hadden ze er een mannetje naast staan of zo...? O-)
Nee, het energiebedrijf zit er naast :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:08
2312 wel internet geen tv rood lampje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:08
2312 wel internet geen tv rood lampje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wijkpop ligt er nog uit in de van Speijkstraat/ Bontekoestraat,blijkbaar moet na een storing de boel met de hand weer aangeslingerd worden.
Staat er nog steeds eenzaam bij... ding heeft een kpn telefoon verbinding, miss. kunnen ze beter mij de sleutel geven 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 10-12-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel gebouwbrand willem barentzstraat bij van Gils ortopedie, geen rook uit wijkpop, geen signaal ook...

Als "powerFlip" een rode cape draagt is ie vermoedelijk neergestort, nog geen internet en telefonie 2315.
Zelfs geen sneeuwpop te zien hier... zou xms denken dat het met de pop Langegracht weer is opgelost ?

[ Voor 50% gewijzigd door Nick39 op 10-12-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Meer mensen problemen met internet in Wijchen?
Op dit moment krijg ik geen ip adres meer toegewezen via dhcp.

Modem powerflip en router powerflip voor de zekerheid uitgevoerd maar helaas..

6605

[ Voor 7% gewijzigd door Gangster93 op 10-12-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06
Gangster93 schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:04:
Meer mensen in Wijchen problemen met internet?
Op dit moment krijg ik geen ip adres meer toegewezen via dhcp.

Modem powerflip en router powerflip voor de zekerheid uitgevoerd maar helaas..
Ik kan me server nog bereiken, dus op dit moment (nog) geen probleem.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Luuk1983 schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:09:
[...]

Ik kan me server nog bereiken, dus op dit moment (nog) geen probleem.
Luuk in welk postcode gebied woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:26
Telefoon doet het niet hier in Nijmegen (G3); 6524. Het lampje van de telefoon brandt niet. Ik heb de modem twee keer één minuut van het lichtnet gehaald zonder succes,

Zijn er anderen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:42
Internet+telefonie in Leusden (3833) ligt er ook uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
EricJH schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:13:
Telefoon doet het niet hier in Nijmegen (G3); 6524. Het lampje van de telefoon brandt niet. Ik heb de modem twee keer één minuut van het lichtnet gehaald zonder succes,

Zijn er anderen met hetzelfde probleem?
Telefoon doet het hier ook niet. Lampje op de genexis van de telefoon blijft knipperen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AviZz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:50
Internet is raar aan het doen in Soest (3766), telefonie werkt dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
AviZz schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:19:
Internet is raar aan het doen in Soest (3766), telefonie werkt dan weer wel.
Begon bij mij eerst dat websites langzaam laadde. Daarna geen websites meer maar nog wel pingen op ip adres. Nu dus helemaal niks meer, lease verlopen en nieuw ip adres krijgt mijn router dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Zo zo, dat is toch een pittige stroom storing ;) loop helemaal door tot het hele land.

Anyway, internet bij mij deed het al snel, TV en telefoon nog steeds niets. Zorg ALSJEBLIEFT dat de TV gemaakt is voordat die SOAPs beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

6601 (Wijchen) Geen interwebz.
Het begon heel vaag, ik kon ineens niet bij 1 IP adres komen, terwijl 2 anderen (Oplopende IP's, zelfde server) wel werkte. Dus ik besloot mijn router te rebooten, en nu heb ik helemaal geen connectie meer.

Edit: Pfff, op moment van "Verstuur" ben ik weer connected.
Kan ook weer bij het IP die ik niet kon benaderen.

[ Voor 19% gewijzigd door Nakebod op 10-12-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Nakebod schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:24:
6601 (Wijchen) Geen interwebz.
Het begon heel vaag, ik kon ineens niet bij 1 IP adres komen, terwijl 2 anderen (Oplopende IP's, zelfde server) wel werkte. Dus ik besloot mijn router te rebooten, en nu heb ik helemaal geen connectie meer.

Edit: Pfff, op moment van "Verstuur" ben ik weer connected.
Kan ook weer bij het IP die ik niet kon benaderen.
Pingen naar 8.8.4.4 lukte niet naar 8.8.8.8 wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:26
Gangster93 schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:18:
[...]

Telefoon doet het hier ook niet. Lampje op de genexis van de telefoon blijft knipperen..
Wat zijn je postcode en woonplaats? Lampje bij mij blijft uit. Er is wel een kiestoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
EricJH schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:26:
[...]
Wat zijn je postcode en woonplaats? Lampje bij mij blijft uit. Er is wel een kiestoon.
6605, Wijchen.
Ook kiestoon maar na het kiezen van telefoonnummer geen overgangs toon en uiteindelijk time out

Edit: Diensten doen het weer, internet en telefoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Gangster93 op 10-12-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:42
In 3833 (Leusden) zijn de diensten weer up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
ambilight schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:51:
Ik merkte zowaar dit weekend een verbetering in HBO-OD. Nu geen 'code-9' meldingen meer. Kan zowaar VOD-content starten en uitkijken.

Zijn er hier meer HBO-klanten die last hebben van deze vooruitgang?

Of betreft het slechts een tijdelijke glitch? :D
Helaas, hier geen verbetering: nog steeds verbinding verbroken: code 9 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Ben hier(6828) net huist, en veel site doen het niet en IPTV blijft het beeldt af en toe haken.
Zijn ze bezig met internet op 185.2.17X.XXX IP reeks? , of is het overal?

Edit: Alles werkt nu weer. behalve die 2 sites vanwege me IP reeks.

@Webcare, Oke stuur het zo even.

[ Voor 14% gewijzigd door MADLAX op 10-12-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Ook hier (6531) was even een hickup te beleven ... maar nu doen het voorlopig weer alle diensten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2315 doet het ook weer alleen 1 rood lampje, denk iptv het niet doet of ze hebben dat nu eindelijk uitgezet..
(DRG-600) 3e lampje rood... volgens mij hebben ze de administratie ook doorgevoerd en de tv uitgegooid hier..

[ Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 10-12-2012 17:11 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.