XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.307 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:17

REPLAY

Tik een eitje

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:14:
[...]

Ik bedoelde dat ik die versie van de kleine panda gebruik, niet dat iemand anders die moet gebruiken.
Het adres om in te loggen bij mij is wel een andere dan bij jou.
Met jouw link dezelfde melding

Met elke andere provider heb ik het probleem niet.
Met mijn xmsnet ip op pc/laptop/ipad wel (met proxy, ander ip niet), m.i ligt het aan het ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REPLAY schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:25:
[...]

Met jouw link dezelfde melding

Met elke andere provider heb ik het probleem niet.
Met mijn xmsnet ip op pc/laptop/ipad wel (met proxy, ander ip niet), m.i ligt het aan het ip
Misschien dat er hier nog iemand rondhangt met Vodafone & 185.x.x.x als IP die het kan bevestigen, anders proberen bij @webcare.
Je weet tegenwoordig maar nooit of iemand het oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:30:
[...]

Misschien dat er hier nog iemand rondhangt met Vodafone & 185.x.x.x als IP die het kan bevestigen, anders proberen bij @webcare.
Je weet tegenwoordig maar nooit of iemand het oppakt.
Op mail wordt er ieder geval niet gereageerd door XMSnet.
Uw ontvangt zo spoedig mogelijk antwooord is van 17 nov j.l.

Ze weten wel de nota mail te sturen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1837
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03-2022
Ze weten wel de nota mail te sturen |:(
De laatst ontvangen factuur is bij mij van 24 oktober... Die van november nog steeds niet ontvangen.
Zag dat ie wel afgeschreven is.
Ook nog steeds geen antwoord gehad van @Webcare hierover????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Martin1837 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:51:
[...]

De laatst ontvangen factuur is bij mij van 24 oktober... Die van november nog steeds niet ontvangen.
Zag dat ie wel afgeschreven is.
Ook nog steeds geen antwoord gehad van @Webcare hierover????
Vanaf heden zal XMS uw maandelijkse factuur naar uw XMS-emailadres sturen en naar het contact-mailadres dat u heeft opgegeven tijdens uw aanmelding bij XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
GerHo schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:13:
[...]
...
XMS start waarschijnlijk samen met GHM een promotie voor HBO, veel mensen willen best wel 2 maanden gratis HBO, dus veel aanmeldingen --> VoD servers kunnen de capaciteit niet aan --> na 2 maanden zullen de meesten besluiten dat die HBO crap toch nooit werkt en zullen afhaken. Wie is hier nou gek 8)7
Sinds vandaag kan ik ook naar mijn "2 maanden HBO cadeau" kijken. Het resultaat is regelmatig "verbinding verbroken code 9". Natuurlijk mag je een gegeven paard niet in de bek kijken, maar als HBO de verbinding vaak verbreekt, is de lol er snel af. Gelukkig hoef ik daarna de Amino niet opnieuw op te starten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 11:15
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:55:
[...]

Gebruik FF v17.01
Gebruikte webadres heb ik niet, bij mij:

https://my.vodafone.nl/my_vodafone
Dat lukt hier ook niet meer sinds ik een ip adres heb in de 185 reeks.

Ik heb er echter nooit bij stil gestaan dat dit wellicht werd veroorzaakt door de nieuwe adres ranges.

@webcare, kunnen jullie hier iets mee, of moet ik een ticket openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:57

gpex

Pex voor intimi

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:02:
[...]

Nee dat ligt aan een bepaald type modem van KPN (V8 volgens mij) en dat is volgens mij al opgelost.

Probeer eventueel eens een andere DNS server. Krijg je de melding bij de flash of html5 (tablet) versie ?
De melding krijg ik bij de flash versie via mijn desktop of laptop(s).
Country code is NL en mijn woonplaats is ook gewoon verbonden met het IP volgens de bovengenoemde link.

Het verschijnsel is ontstaan na de overgang van IP naar de 185.x.x.x reeks.. (ISPFABRIEK).
Voor deze tijd nooit problemen gehad. De vraag is bij welke partij dit probleem nu aan te kaarten (XMS, NOS, KPN, NPO)?

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 16:41
Vorige week mijn eerste factuur gekregen na klant te zijn sinds 9 Oktober. Meteen voor (bijna) 3 maanden. Gelukkig zijn de eerste 2 maanden gratis en IPTV zelfs 6 maanden, dus betaal ik alleen (bijna) een maand abonnement en (bijna) 3 maanden onbeperkt bellen. Voor de HD recorder brengen ze echter 265 euro in rekening, met 150 euro korting. Dit komt dus neer op 16 euro te veel. Let er dus op dat wanneer je na (ik denk) 1 Oktober klant bent geworden en de HD recorder voor 99 euro aanschaft dat je goed op let dat de korting goed op je factuur staat.

Probleem direct gemaild naar het factuur mailadres, helaas nog geen reactie gekregen, maar dit kon tot 10 werkdagen duren dacht ik.

Ik dacht eerst dat het misschien te maken had met dat de HD recorder na 1 Oktober duurder was geworden, maar dit blijkt alleen voor huidige klanten zo te zijn, voor nieuwe IPTV klanten is de HD recorder nog steeds voor 99 euro te bestellen.
gpex schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:52:
[...]

Country code is NL en mijn woonplaats is ook gewoon verbonden met het IP volgens de bovengenoemde link.

Het verschijnsel is ontstaan na de overgang van IP naar de 185.x.x.x reeks.. (ISPFABRIEK).
Voor deze tijd nooit problemen gehad. De vraag is bij welke partij dit probleem nu aan te kaarten (XMS, NOS, KPN, NPO)?
Hier een 188.x.x.x adres en geen problemen. Je bent klant bij XMS, dus je moet je probleem daar melden.

[ Voor 29% gewijzigd door Phoolie op 06-12-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Gisteren heeft iemand van xmsnet me gebeld met de mooie melding dat me coax aansluiting nog moet wachten op een onderzoek of het in de wijk kast hier in de buurt zit, daarna bellen ze me weer.
Moet nog allemaal gemaakt zijn deze maand.
Kreeg ook te horen dat vandaag me IPTV animo a140 ontvanger bezorgd werdt.
Dus ik heb net IPTV geinstalleerd en er zijn meteen 2 dingen die me irritant vindt.

1. Bijna overall ondertiteling, en je kan het niet uit zetten zoals bij UPC.
2. Cartoon network heeft geen english audio steam opties.

Nu moet ik maar een anderen inslaap kanaal vinden want nederlandstalige cartoon network is al helemaal niks meer, om mee in te slapen.
Ik zelf vind de nederlands taal dub op cartoons een misdaad.

Ook heb ik het HD pakket even vanwege History channel, maar 6.50 euro is veelst duur voordat pakket, het is niet meer waard dan 4,- euro max.
Ook is de kwaliteit van veel hd zenders ook onder de maat, History channel HD ziet er meer uit als een goede SD upscale.
Ook de prijs van anderen extra zender pakketten zijn veelst te hoog, 10,50 voor minder zender dan je krijgt van UPC voor maar 7.50
Anders moet glashartmedia hun pakketten wat meer opsplitsen in categorieën met kleine bedragen.

Ik heb even QoS probleem getest maar nog een storend bleed hier.
Doe nog wel een paar goede testing deze week om te zien of ik het wel of geen laast van heb.

PS, Als er een opties is om ondertiteling uit te zetten, laat het me weten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry, maar UPC voordeliger?.....

Als ik alleen maar TV zou willen bij UPC maar wel digitaal, dan ben ik voor slechts een basispakketje digitale zenders (zonder HD) al 21-22 euro per maand kwijt. En dan heb ik nog steeds niet de zenders die jij noemt..... Anders had ik allang internet only bij de meest voordelige glasvezelprovider genomen en TV en radio via de kabel.

Dat de kwaliteit zo onder de maat is en dat bijna alle extra audio channels die zenders zoals Cartoon Network eruit worden gesloopt (iig bij KPN) of dat je ze op je Amino nieteens kan selecteren, dat is Glashart Media en KPN wel aan te rekenen ja.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Heb je alle beeld instellingen in het menu goed staan? 1080p?
Er is toch een optie dat je het audio kanaal kan aanpassen?
Eerst in menu een optie aanzetten en daarna op de zender ok -> programma info en dan audio selecteren.

Heb op dit moment helaas geen amino in de buurt? Kan iemand even kijken hoe dit ook alweer zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Gangster93 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:05:
Eerst in menu een optie aanzetten en daarna op de zender ok -> programma info en dan audio selecteren.
Heb op dit moment helaas geen amino in de buurt? Kan iemand even kijken hoe dit ook alweer zat?
Beeld staat goed op 1080p.
En ja daar zou het zijn bij UPC maar kan de optie niet eens vinden op animo.
Zijn er uberhaupt zender met een 2de audio stream via animo.

@eymey,
ja maar als je alleen tv had bij xmsnet kost het
16.5 + 5 + 6.5 + 10.5 = 38,50
Bij UPC is dat:
18.2(2013 tarief) + 5.5 + 7.5 + 5 = 36,20 met veel meer zender en funties

Zelf als je het berekent via all in one pakket is xmsnet te duur met hun extra tv pakketten.
Of dat now bij glashart of xmsnet ligt weet ik niet..

Ik had hiervoor alleen upc met digital start pakket en dat was wel genoeg omdat history & ci er in de basis bij zitten bij UPC.
Bij glashartmedia moet je een veelst te duren HD pakket nemen en daar krijg je alleen maar history chanel hd voor, met en een paar kanalen waar je niks aan hebt.
Bij UPC krijg je veel meer voor maar 5,- qua extra HD kanalen.

Conclusie is dat SAT & Kabel nog altijd beter zijn dan IPTV qua aanbod en prijs beleidt!!
En als KPN echt wil concurreren in de toekomst moeten ze iets doen om hun aanbod,indeling en functionaliteit te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Gangster93 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:05:
[...]

Ik meende me te herinneren dat 1080i de gewenste instelling is..

LeGato23 in "XMS Glasvezel ervaring - XIV" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik dacht dat je met hbo de laatste 4 seizoenen van een serie terug kon kijken?

Ik zie hier alleen maar het lopende seizoen :(

Er liggen ook diverse zenders uit zo te zien.
Eurosport2
Espn america
Espn classic
Motors tv
jimjam
Ducktv
Babytv
Cnbc europe
Nhk world
Fashion tv
Star
Travel chanel
3d pilot
Arte
Ard
Zdf
Ndr
Prosieben
Sat1
Rtl television
Tv5
Tve
Cnn turkije
Al jazeera
Omroep friesland
Tv noord
Tv gelderland
Playboy tv
Private
Dorcel

[ Voor 57% gewijzigd door GerkeP op 07-12-2012 06:41 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerkeP schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 06:27:

Sneeuw?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Als het alleen sattelietkanalen zouden zijn, ja
Maar ook diverse regionalen, dus lijkg meer aan de hand

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

wiz-oz schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:32:
[...]

Ik heb er echter nooit bij stil gestaan dat dit wellicht werd veroorzaakt door de nieuwe adres ranges.

Ik heb @webcare een mail gestuurd, over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MADLAX schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:42:
[...]

@eymey,
ja maar als je alleen tv had bij xmsnet kost het
16.5 + 5 + 6.5 + 10.5 = 38,50
Bij UPC is dat:
18.2(2013 tarief) + 5.5 + 7.5 + 5 = 36,20 met veel meer zender en funties

Zelf als je het berekent via all in one pakket is xmsnet te duur met hun extra tv pakketten.
Of dat now bij glashart of xmsnet ligt weet ik niet..

Ik had hiervoor alleen upc met digital start pakket en dat was wel genoeg omdat history & ci er in de basis bij zitten bij UPC.
Bij glashartmedia moet je een veelst te duren HD pakket nemen en daar krijg je alleen maar history chanel hd voor, met en een paar kanalen waar je niks aan hebt.

Conclusie is dat SAT & Kabel nog altijd beter zijn dan IPTV qua aanbod en prijs beleidt!!
En als KPN echt wil concurreren in de toekomst moeten ze iets doen om hun aanbod,indeling en functionaliteit te verbeteren.
Ik weet niet waar jij je berekening vandaan haalt, maar over "alleen tv bij XMS" kan je helemaal niets zeggen omdat XMS die optie uberhaupt niet biedt.

Vroeger had Lijbrandt (bijna hetzelfde pakket als XMS) wel een "TV only" optie waarbij je dan alleen het analoge / dvb-c signaal kreeg, voor dezelfde prijs als het standaard abbo bij UPC.

Verschil tussen UPC en Lijbrandt / Glashart Media was echter dat je bij UPC uitsluitend analoog had en bij Glashart Media ook nog dvb-c. Bovendien kan je die laatste bij Glashart Media ook digitaal op je HTPC gebruiken (probeer dat maar eens bij UPC).

Verder heeft Glashart Media ook weer zenders in het basispakket die UPC niet heeft. Als ik zie wat mijn ouders standaard hebben bij hun UPC digital basispakketje, dan is het echt treurig (om van HD nog maar te zwijgen). Bij Glashart Media op ned. 1, 2 en 3 heb je iig ook nog HD bij dvb-c...

Nee... ik vind het beleid bij UPC nog steeds beroerder dan bij Glashart Media. Daar heb je iig (zolang KPN het laat bestaan) nog iets van onversleutelde digitale content.

Pas als UPC het voorbeeld van Ziggo gaat volgen, en het basispakket (dus die 18,nogwat per maand) ook standaard digitaal doorgeeft (met de belangrijkste 10 zenders in HD), dan zou UPC weer op mijn sympathie kunnen rekenen.....

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 07-12-2012 09:00 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Laatst online: 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

GerkeP schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 06:27:
Ik dacht dat je met hbo de laatste 4 seizoenen van een serie terug kon kijken?

Ik zie hier alleen maar het lopende seizoen :(

[...knip...]
Yup,
die liggen er bij mij ook uit. Heb alleen 3D piloot niet kunnen testen, die heeft het bij mij nooit gedaan.

@Webcare?

[ Voor 26% gewijzigd door Thasaidon op 07-12-2012 09:12 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:38

Nakebod

Nope.

eymey schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 08:53:
[...]

Ik weet niet waar jij je berekening vandaan haalt, maar over "alleen tv bij XMS" kan je helemaal niets zeggen omdat XMS die optie uberhaupt niet biedt.
Zonder de hele discussie te volgen verder, XMS heeft wel een Radio/TV abonnement: http://xmsnet.nl/pakketten/rtv
Geen idee wat daar verder allemaal wel of niet bij mogelijk is qua opties.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Ook de regionale zenders die het nu niet doen worden uitgezonden via de satelliet. TV Oost HD doet het wel (niet via satelliet), SD doet het niet (wel via de satelliet). WDR doet het wel. ARD en ZDF doen het alleen in SD. Bijzonder, omdat je zou verwachten dat deze zenders gewoon van de satelliet gehaald worden.

[ Voor 29% gewijzigd door elwinvangestel op 07-12-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

elwinvangestel schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:04:
Ook de regionale zenders die het nu niet doen worden uitgezonden via de satelliet. TV Oost HD doet het wel (niet via satelliet), SD doet het niet (wel via de satelliet). WDR doet het wel. ARD en ZDF doen het alleen in SD. Bijzonder, omdat je zou verwachten dat deze zenders gewoon van de satelliet gehaald worden.
Het lijkt de NS wel... een beetje sneeuw en de helft doet het niet meer }) _O-
Of zou het ook een aangepaste dienst(regeling) zijn? >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 07-12-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:11:
[...]

En daardoor heb ik nu verplicht een snipperdag :(
Kan nog niet thuiswerken door dat ipwisselen geneuzel :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Thasaidon schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:11:
[...]

Ze hebben bij Glashart hun schotel gewoon niet goed genoeg uitgericht, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiz-oz schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:32:
[...]

Ik laat even wat checks uitvoeren m.b.t. whitelisten hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REPLAY schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:14:
Heeft iemand enig idee hoe je kan uitvinden of een PacketFront (die met vier netwerk poorten en twee telefoonaansluitingen) naar behoren werkt? Er is vrijwel nul op Google te vinden. Wat betekenen de lampjes, bijvoorbeeld? Wij zien geen lampjes oplichten behalve bij de netwerkpoort waar we een ethernetkabel in steken.

Edit: Analoge televisie werkt wel, maar dat zegt naar verluidt niet zo veel.
[/quote]

Staat het hier niet in?

xmsnet.nl/uploads/editor/Handleiding_XMS_pdf.pdf
Daar staat helaas vrijwel niets nuttigs in. De twee meest linker lampjes zouden "WAN" en "PIPE LOCK" moeten zijn. Beiden zijn uit. Enig idee wat die voorstellen? Betekent WAN dat de fiber aan is of dat je ook daadwerkelijk met een ISP verbonden bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:36:
[...]

Daar staat helaas vrijwel niets nuttigs in. De twee meest linker lampjes zouden "WAN" en "PIPE LOCK" moeten zijn. Beiden zijn uit. Enig idee wat die voorstellen? Betekent WAN dat de fiber aan is of dat je ook daadwerkelijk met een ISP verbonden bent?
WAN is alleen een detectie of er licht uit je vezel komt, dus of de WAN-poort "up" is..
Als deze uit is, komt er dus geen licht uit.

Kan allerlei oorzaken hebben zoals vezelbreuk, maar ook port-security, loop detction etc etc.

Stuur ff je postcode + huisnummer in een DM, dan zal ik de PacketFront Access apparatuur even checken.

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:28:
[...]

Bij ons is alles in ieder geval in orde. 8)

We hebben de partij welke het beheer voor de APP voor Vodafone verzorgd gevraagd ook de boel te checken. Nog geen terugkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Oké ik ga niet verder over wat beter is, dat ligt gewoon aan wat iemand wil van tv en wat niet.
Heb wel de ondertiteling uit optie gevonden op sbs6,veronica en net5 maar dat is alles plus dat kan programma gebonden zijn.

En Cartoon Network is via mozaïek functie wel in English audio als je er over hovered.
Maar je heb de optie niet via het kanaal zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Gewoon even nieuwschierig: Heeft een Genexis modem een webinterface waar je als klant bij kan? Status zien, nutteloze info, etc... :+

Volgens de handleiding wel als hij in routed mode staat, maar AFAIK staan de modems in bridged mode.
The four data ports can operate in bridged or routed mode. This can be configured by the network operator on a per port basis. Management of the routed ports by the end-user is supported via a user-friendly web-interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
MADLAX schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:42:
[...]

Ik heb de amino bij mij op 1080i gezet omdat de beeldbewerking naar progressive naar mijn mening op deze STB niet goed werkt. Als je TV zelf wel goede de-interlacing biedt, kun je dus beter voor 1080i kiezen.

Verder heb ik ook geen enkele optie voor ondertitels of audiosporen op geen enkele zender kunnen ontdekken. Volgens mij als je de KPN-streams krijgt, is ALLES eraf gesloopt (dus ook geen DD5.1). Kijk eens of je als optie bij HD zenders kunt kiezen voor SD/High Definition/HD+. Als je die laatste optie hebt, krijg je dus de KNP-streams. Overigens ontvang ik ook de ARD/ZDF/Arte zender niet in HD. Met de complimeten van KPN!

Verder ben ik het met je eens dat de HD-zenders zowel in kwaliteit als aantal tekort schieten. GHM/KPN zou een veel uitgebreider HD-pakket moeten aanbieden. Die 6,50/mnd is nu weggegooid geld.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Phoolie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:57:
Vorige week mijn eerste factuur gekregen na klant te zijn sinds 9 Oktober. Meteen voor (bijna) 3 maanden. Gelukkig zijn de eerste 2 maanden gratis en IPTV zelfs 6 maanden, dus betaal ik alleen (bijna) een maand abonnement en (bijna) 3 maanden onbeperkt bellen. Voor de HD recorder brengen ze echter 265 euro in rekening, met 150 euro korting. Dit komt dus neer op 16 euro te veel. Let er dus op dat wanneer je na (ik denk) 1 Oktober klant bent geworden en de HD recorder voor 99 euro aanschaft dat je goed op let dat de korting goed op je factuur staat.

Probleem direct gemaild naar het factuur mailadres, helaas nog geen reactie gekregen, maar dit kon tot 10 werkdagen duren dacht ik.
Je moet die fakturen van XMS heel goed nakijken. Ik heb er tot nu toe 2 ontvangen en beide hadden fouten. Op de 1e faktuur kreeg ik de 6mnd IPTV niet gratis en de 2e hadden ze voor bijna 2 maanden extra opties die ik niet aan heb staan in rekening gebracht.

Op emailtjes aan faktuur@xmsnet.nl krijg ik tot nu toe altijd binnen 10 dagen een net antwoord en worden de te veel in rekening gebrachte bedragen op de volgende faktuur gecrediteerd. Niets te klagen dus over deze email-communicatie met XMS, maar het zou nog beter zijn indien de fakturen gewoon kloppen. Beetje vervelend als je iedere maand moet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 20:29
@XMS_webcare

Nog steeds heb ik steeds de volgende melding

news.xmsnet.nl@1: 0 (Deblokkeren) Kan niet aanmelden bij server [502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl]

Na ongeveer 10 keer klikken op deblokkeren wil hij weleens doorlopen, maar als de download is afgerond en de volgende download in que wil beginnen heb ik weer hetzelfde tafreel.

Dit heb ik sinds de migratie van Static IP internl naar "Static IP" ispfabriek.

Kunnen jullie ons uitsluitsel gaan geven, dit duurt namelijk al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
ambilight schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:25:
[...]

Verder heb ik ook geen enkele optie voor ondertitels of audiosporen op geen enkele zender kunnen ontdekken. Volgens mij als je de KPN-streams krijgt, is ALLES eraf gesloopt (dus ook geen DD5.1). Kijk eens of je als optie bij HD zenders kunt kiezen voor SD/High Definition/HD+. Als je die laatste optie hebt, krijg je dus de KNP-streams. Overigens ontvang ik ook de ARD/ZDF/Arte zender niet in HD. Met de complimeten van KPN!
Als ik in mijn Amino M540 kijk op HD kanalen zie ik alleen SD en HD. Waar zou deze stream dan vandaan komen of bedoelde je als je HD+ niet als optie ziet, komt de stream van KPN.
Mij is het nog steeds onduidelijk waar in welk gebied nu de streams vandaan komen. Ik woon in Soest en de HD kwaliteit is bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
ambilight schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:25:
Ik heb de amino bij mij op 1080i gezet omdat de beeldbewerking naar progressive naar mijn mening op deze STB niet goed werkt. Als je TV zelf wel goede de-interlacing biedt, kun je dus beter voor 1080i kiezen.

Verder ben ik het met je eens dat de HD-zenders zowel in kwaliteit als aantal tekort schieten. GHM/KPN zou een veel uitgebreider HD-pakket moeten aanbieden. Die 6,50/mnd is nu weggegooid geld.
Ja ik zit nu alles uit te proberen, heb ook even het plus pakket bestelt.
Heb wel eerst aan webcare voordat ik uberhaupt IPTV nam hoe het zit met de contact duur.
En voor extra zender pakketten kan je het elke maand opzeggen er zit wel een jaar conact op standaard IPTV.
Maar je krijgt 6maanden gratis maar dat hou ik in de gaten op de volgende factuur.

Heb wel al gemerkt dat er wel anderen audio stream zijn via mozaik voor cartoon network en 3 zenders met onderliteling uit/aan optie.

Dus morgen heb ik alle zenders met uitbreidingen pakketten.
Om goed te zien of er waarden voor mijn in 1 van deze pakketten zit.
Dat heb ik ook met UPC gedaan toen ik daar zat, maar daar krijg je meteen een jaar contact over je hele pakket voor elke verandering.

Maar HD pakket is veelste duur, en had op zijn minst de optie moeten hebben om ondertiteling uit te zetten voor die zenders.

Het is jammer dat je direct contact kan zoek met glashartmedia omdaar over te klagen en hun een paar ideën te geven.

Bevoorbeeld split de erotiek kanalen af van plus pakket en maar een aparte erotiek pakket.
Ik denk dat voor die 3 channel zo tussen de 30% t/m 50% van de prijs af kan van het plus pakket.
Als glashart eens goed na denkt zullen meer klanten extra zenders pakket willen als de prijs niet te hoog is en voor zenders dat je wilt.
Want vaak kijkje af en toe naar maar 3/4 zenders voor zo pakket en de rest is rotzooi.

In iedergeval kan deze maand even zien wat IPTV te bieden heeft. :)
Ook zit ik nog in me 2 maanden gratis abo, qua geld maakt het me niet zoveel uit daardoor.

ps: Bedankt voor de tip 1080i ziet er inderdaad beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerHo schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:13:
[...]

Als ik in mijn Amino M540 kijk op HD kanalen zie ik alleen SD en HD. Waar zou deze stream dan vandaan komen of bedoelde je als je HD+ niet als optie ziet, komt de stream van KPN.
Mij is het nog steeds onduidelijk waar in welk gebied nu de streams vandaan komen. Ik woon in Soest en de HD kwaliteit is bagger.
Als het goed is zou je in Soest nog WGDO (dus niet KPN) moeten hebben . Maar pin me er niet op vast, het beste kom je het te weten als je met een oud hubje of iets anders de IPTV streams kan 'sniffen' met wireshark). Als je een video TS kan afspelen met VLC, dan heb je de 'goede' streams .

Ik weet verder niet wat je referentie is, maar "bagger" is zelfs voor KPN begrippen wel een heel erg sterke uitdrukking. Zeker de HD+ streams zijn gewoon net zo goed als bij UPC of Ziggo (missen alleen bijna altijd de extra audiosporen :r ).

Als het echt 'bagger' is, heb je dan toevallig je Amino niet op 720p of zelfs SD staan?......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
GerHo schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:13:
[...]

Nee, precies omgekeerd. Als je HD+ hebt komt de stream vrijwel zeker van KPN. HD+ staat blijkbaar voor de hogere bitrates die KPN sinds kort voor HD-kanalen verstuurt. HD = 8Mbit. HD+ = 12MBit.

Waarschijnlijk zit je dus nog in een WGDO gebied, dus heb je de oude GHM streams. Volgens mij zijn die ook in ongecodeerd MPEG2 en niet in het ge-verimatrixtre-MPEG4.

Controleer of je de amino bij algemene beeldinstellingen op 1080p of i hebt staan.Standaard komt ie (ook na software update) terug op 480p.

HD+ streams van KNP zijn op de NL zenders heel behoorlijk. Met Discovery/BBC/National Geo heb ik geen ervaring bij GHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
eymey schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:28:
[...]

Als het goed is zou je in Soest nog WGDO (dus niet KPN) moeten hebben . Maar pin me er niet op vast, het beste kom je het te weten als je met een oud hubje of iets anders de IPTV streams kan 'sniffen' met wireshark). Als je een video TS kan afspelen met VLC, dan heb je de 'goede' streams .

Ik weet verder niet wat je referentie is, maar "bagger" is zelfs voor KPN begrippen wel een heel erg sterke uitdrukking. Zeker de HD+ streams zijn gewoon net zo goed als bij UPC of Ziggo (missen alleen bijna altijd de extra audiosporen :r ).

Als het echt 'bagger' is, heb je dan toevallig je Amino niet op 720p of zelfs SD staan?......
Bagger is mischien een beetje overdreven maar als ik het vergelijk met een HD film via mijn blue-ray speler dan zie ik toch een veel mindere kwaliteit. Mijn TV is een Samsung UE46ES7000.
De Amino staat op 1080P. Ik heb ook de instelling op 1080i gezet maar ik zie dan geen verschil.
Ik zal vanavond met wireshark eens kijken wat ik kan zien op de stream. Ik laat het hier wel weten wat eruit is gekomen. Mischien dan toch ergens anders een probleem: IPTV is niet lekker hier: veel stilstaand beeld en blokkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REPLAY schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:27:
[...]

Ik kan op My Vodafone sinds het nieuwe ip 185.x.x.x niet meer inloggen. Vanaf andere providers heb ik geen probleem om in te loggen. XMSnet heeft tot nu toe nog geen reactie hierop gegeven.
Okee Tweakers,

Zojuist de bevestiging gekregen dat dit probleem opgelost zou moeten zijn. Kan iemand testen en bevestigen. Ik werk vandaag vanaf thuis en ben dus niet in staat dit te reproduceren. Tevens waren we voor whitelisting afhankelijk van een externe partij welke dit voor Vodafone uitvoert.

Dus Vodafone APP zou moeten werken vanaf nu met 185.2.172.0/22 adressen.

Fijn weekend alvast. :)

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
GerHo schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:16:
[...]

Bagger is mischien een beetje overdreven maar als ik het vergelijk met een HD film via mijn blue-ray speler dan zie ik toch een veel mindere kwaliteit. Mijn TV is een Samsung UE46ES7000.
Bluray haal je nooit via IPTV. Alleen al omdat alles op 1080i uitgezonden wordt. En bluray heeft gemiddeld een bitrate van 20-25Mbit (hoogste = 50Mbit), dus dat kun je bij IPTV wel vergeten. Daar komt nog bij dat een groot deel van de programma's gewoon vanuit SD(+) geupscaled zijn. Het NOS journaal, Pauwel en Wauwel, De Wereld Draait Doorrrrrr, NieuwZuur; allemaal SD. De meeste reklames zijn wel in mooi HD. Maar dat wist je waarschijnlijk allemaal al.

Ik heb vandaag HBO erbij gekregen. Kwaliteit valt mij tegen. Lijken toch weer de gecapte HD streams van KPN te zijn. Details in bv gezichten ontbreken (alsof de acteurs een te dikke laag make-up hebben). HD+ nog niet kunnen ontdekken. Maar misschien is HD wel gewoon het maximale wat HBO te bieden heeft.

En HBO-OD werkt ook niet goed. Bij bijna alles de beruchte 'code 9 : verbinding verbroken' melding. Gaat lekker zo. Dat wordt dus voor 6 februari opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Laatst online: 18-09 11:15
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:28:
[...]

https://login.vodafone.nl levert hier nog steeds een connection error op. Da's de website waar je terecht komt als je je facturen wilt checken.

Dank voor de moeite alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:22:
[...]

Okee Tweakers,

Zojuist de bevestiging gekregen dat dit probleem opgelost zou moeten zijn. Kan iemand testen en bevestigen. Ik werk vandaag vanaf thuis en ben dus niet in staat dit te reproduceren. Tevens waren we voor whitelisting afhankelijk van een externe partij welke dit voor Vodafone uitvoert.

Dus Vodafone APP zou moeten werken vanaf nu met 185.2.172.0/22 adressen.

Fijn weekend alvast. :)

O.
Ik heb het zowel met IE als Firefox getest, maar het werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Qos Probleem na 7 maanden nog steeds niet opgelost die update gaat denk ik niet meer komen voordat we geport zijn naar telfort en dan krijgen we zon kpn e box en dan ben ik weg !

[ Voor 5% gewijzigd door Horza2011 op 07-12-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Hey ik zat even tv pakketten met anderen aanbieders te vergelijken en doen ik canaldigitaal.nl probeerde te komen lijkt het net als of het geblocked wordt, mijn http verzoek komt niet eens aan.
Ik krijg een time-out abort met geen antwoord van de server met en zonder mij router.
Via een proxy kom je wel op canaldigitaal.nl
Dus mijn ip is niet geblockeerd aan de server kant, en een anderen dns werkt ook niet.

Mijn IP is 185.2.17X.XXX, xmsnet blokkeert toch geen site's
Zeker toch niet van hun concurrentie. :P

Heb nog geen anderen site gevonden met dit probleem.
Komen jullie op canaldigitaal.nl?

Vindt het niet erg maar raar, voordat IPTV had probeerde ik het ook maar het zelde verzoek geblocked.
En vroeg me af of meerden xmsnet klanten het zelde hebben of dat het in me ip reeks zit?

[ Voor 13% gewijzigd door MADLAX op 07-12-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:17
MADLAX schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:17:
knip

Vindt het niet erg maar raar, voordat IPTV had probeerde ik het ook maar het zelde verzoek geblocked.
En vroeg me af of meerden xmsnet klanten het zelde hebben of dat het in me ip reeks zit?
Hier gewoon te bereiken maar ik zit in de 37.251.*.* range.

Het lijkt erop dat er met die 185.2.172.x range toch iets niet lekker zit :?

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Gaat bij mij ook fout.
Precies hetzelfde als met de Xms newsserver, toen deze reeks in bedrijf kwam was hij onbekend.
Dat is inmiddels hersteld maar als klant mag ik toch wel stellen dat je zo'n ipreeks niet de lucht in moet sturen als hij maar half werkt.
Ergo weer iets wat onvoldoende getest is en zomaar werd ingevoerd, zijn we nu al Telfort? :X

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Ja het is in iedergeval niet een block van de server kant van die site.
Xmsnet heeft dan nog iets niet goed gezet met deze IP reeks dan. met de routering

ps, als anderen hier sites vinden die niet bereikbaar zijn, zeg het maar dan test ik dat hier ook even!!

[ Voor 31% gewijzigd door MADLAX op 07-12-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
ambilight schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:38:
[...]

Ik heb vandaag HBO erbij gekregen. Kwaliteit valt mij tegen. Lijken toch weer de gecapte HD streams van KPN te zijn. Details in bv gezichten ontbreken (alsof de acteurs een te dikke laag make-up hebben). HD+ nog niet kunnen ontdekken. Maar misschien is HD wel gewoon het maximale wat HBO te bieden heeft.

En HBO-OD werkt ook niet goed. Bij bijna alles de beruchte 'code 9 : verbinding verbroken' melding. Gaat lekker zo. Dat wordt dus voor 6 februari opzeggen.
HBO on-demand heeft hier vanaf begin af aan nooit gewerkt. Dit is vanaf ongeveer 6 weken geleden. Bij alles, maakt niet uit wat, krijg je de "code 9: verbinding verbroken" melding. Al 4 x de helpdesk gebeld hiervoor maar die weten zogenaamd niet wat het probleem is. Laatste keer werd er gezegt dan ik dan die dienst maar moet opzeggen :( en dat is ook precies wat ik ga doen. Als er genoeg mensen opzeggen, dan krijgen die VoD servers het weer wat rustiger. Kan XMS daarna weer met een promotie komen voor 2 maanden gratis HBO 8)7. Dit wordt echt een kaskraker voor ze......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
GerHo schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:11:
[...]
HBO on-demand heeft hier vanaf begin af aan nooit gewerkt. Dit is vanaf ongeveer 6 weken geleden. Bij alles, maakt niet uit wat, krijg je de "code 9: verbinding verbroken" melding.
+1 (3824)

If it's stupid and works, then it ain't stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADLAX schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:54:
Ja het is in iedergeval niet een block van de server kant van die site.
Xmsnet heeft dan nog iets niet goed gezet met deze IP reeks dan. met de routering

ps, als anderen hier sites vinden die niet bereikbaar zijn, zeg het maar dan test ik dat hier ook even!!
2 a 3 weken geleden ook zo iets in het lijbrandt topic na ip change met vi.nl

tracert canaldigitaal.nl (via kpn)

1 16 ms 1 ms 1 ms 192.168.2.254 [192.168.2.254]
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 10 ms 11 ms 11 ms nl-rt-dc2-ice-ir02.kpn.net [213.75.64.37]
4 10 ms 11 ms 11 ms nl-rt-dc2-ice-ir02.kpn.net [213.75.64.37]
5 10 ms 10 ms 11 ms planet-10g.private.openpeering.nl [82.150.153.25
3]
6 10 ms 9 ms 9 ms openpeering.zx.nl [82.150.155.91]
7 10 ms 9 ms 9 ms www.canaldigitaal.nl [194.187.79.135]

kijk maar eens of het niet fout gaat na openpeering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

MADLAX schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:17:
Hey ik zat even tv pakketten met anderen aanbieders te vergelijken en doen ik canaldigitaal.nl probeerde te komen lijkt het net als of het geblocked wordt, mijn http verzoek komt niet eens aan.
Ik krijg een time-out abort met geen antwoord van de server met en zonder mij router.
Via een proxy kom je wel op canaldigitaal.nl
Dus mijn ip is niet geblockeerd aan de server kant, en een anderen dns werkt ook niet.

Mijn IP is 185.2.17X.XXX, xmsnet blokkeert toch geen site's
Zeker toch niet van hun concurrentie. :P

Nee kan canaldigitaal.nl ook niet bereiken, ik zit ook in de 185.2.x.x.

De verbinding werd geherinitialiseerd
De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.
Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het
over enkele ogenblikken opnieuw.
Controleer uw netwerkverbinding als u geen enkele pagina kunt laden.
Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

ter info
Vanaf dat ik het nieuwe 185.2.x.x ip heb, kan ik vanaf mijn Vodafone smartphone abb ook mijn 185.2.x.x thuis ip niet meer bereiken. Vodafone heeft dit al 3 weken in onderzoek maar dit zal wel met de 185.2.x.x iprange te maken hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door REPLAY op 08-12-2012 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb het ook een tijdje gehad dat ik mijn servers via het 185.shit ip niet kon bereiken maar na een week werkte het opeens wel.
Dat was ongeveer toen de newsserver eindelijk begreep dat ik bij Xms zit.
Gepruts van Xms dus, zo'n mank ip moet je niet uit willen geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy-Andre op 08-12-2012 11:17 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heeft niks met XMS te maken maar met ITNS dat nu ook IP blokken van KPN gebruikt (zoals je hier hebt kunnen lezen). En daar waren routeringsproblemen mee.

Zo te zien is dat nu dus eindelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

eymey schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 11:32:
Dat heeft niks met XMS te maken maar met ITNS dat nu ook IP blokken van KPN gebruikt (zoals je hier hebt kunnen lezen). En daar waren routeringsproblemen mee.

De hier boven genoemde problemen zijn op mijn ip 185.2.x.x nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

eymey schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 11:32:

Ik ben toch klant bij Xms, Xms zorgt via een achterliggende organisatie dat wij zo'n shit ipreeks krijgen.
Het is niet opgelost, ik kan ook niet bij cd, zelfs de hoofdpagina laadt niet (sending request ... time-out).
Niet dat ik iets nodig heb bij cd want dat regel ik wel buiten hen om (is veel goedkoper en meer kanalen :P ).
De zgn whitelist actie van/bij Vodafone heeft blijkbaar geen resultaat.
En als het ip dan echt van Kpn is, waarom kan ik dan op de Pirate Bay komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Ik snap niet dat XMSnet, de hier genoemde problemen met de 185.2.x.x niet inventariseert en daar dan dan een netwerkbeheerder of wie dan ook opzet. En communiceer dat er wat problemen zijn en wanneer ze opgelost gaan worden. Problemen opgelost, iedereen blij.

[ Voor 17% gewijzigd door REPLAY op 08-12-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Xms is nog altijd met de shitload aan andere klachten na de migratie bezig, zoals een berg foutieve facturen, wat kwam doordat de halve mijnxms database niet meer klopt ;)
Daarbij nog de stapel ftp en homepage klachten en alle vervallen email aliasses, of als ze nog wel bestaan de foutieve inlog informatie ervan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Speedy-Andre schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:23:
Xms is nog altijd met de shitload aan andere klachten na de migratie bezig, zoals een berg foutieve facturen, wat kwam doordat de halve mijnxms database niet meer klopt ;)
Daarbij nog de stapel ftp en homepage klachten en alle vervallen email aliasses, of als ze nog wel bestaan de foutieve inlog informatie ervan :P
Dat is hun probleem. Wanneer het bij mij thuis een administratieve chaos is kan ik ook niet zeggen ik betaal mijn XMsnet nota niet omdat het hier chaos is. Ik betaal per maand dus dan wil ik ook een goed werkende internetverbinding en niet met allerlei problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
Jup en eentje waardoor ze niet alle klachten tijdig kunnen afhandelen, laat staan nieuwe adresseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt iets gedaan wil krijgen dan stuur je ze een aangetekende brief met jouw klacht. Random klagen op een forum zal jouw probleem niet helpen oplossen en vergroot uiteindelijk de frustratie alleen maar.

Oftewel, als het je niet bevalt ga dan eens echt actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:42:
Als je echt iets gedaan wil krijgen dan stuur je ze een aangetekende brief met jouw klacht. Random klagen op een forum zal jouw probleem niet helpen oplossen en vergroot uiteindelijk de frustratie alleen maar.

Oftewel, als het je niet bevalt ga dan eens echt actie ondernemen.
Mails,telefoontjes met daarin de klachten worden allemaal gepareerd met.

Heeft u Windows al opnieuw geinstalleerd.
Heeft u het op een andere pc geprobeerd.
Staat uw firewall uit
Wij zijn er druk mee bezig.
U wordt volgende week teruggebeld.
U krijgt zo spoedig mogelijk antwoord

Denk je dat een aangetekende brief dan wel wat zal oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:17
Juridisch wel.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REPLAY schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:57:
[...]

Mails,telefoontjes met daarin de klachten worden allemaal gepareerd met.

Heeft u Windows al opnieuw geinstalleerd.
Heeft u het op een andere pc geprobeerd.
Staat uw firewall uit
Wij zijn er druk mee bezig.
U wordt volgende week teruggebeld.
U krijgt zo spoedig mogelijk antwoord

Denk je dat een aangetekende brief dan wel wat zal oplossen?
Met alles wat je nu hebt gedaan heb je inderdaad geen poot om op te staan. Alleen maar een hoop frustratie om niks.

Als jij denkt dat je in je recht staat dan zal je ze toch echt op een andere manier moeten gaan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Denk het niet, een openbare discussie (publiciteit) levert meer op. De problemen zijn te klein om een contract ontbinding te willen. Frustaties is een groot woord hoor Internet gaat toch wel door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
@spaceone
Hier is de tracert van canaldigitaal.nl & login.vodafone.nl

1 <1 ms <1 ms <1 ms 185.2.17X.X
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 3 ms 3 ms 2 ms 188.142.0.37
7 2 ms 2 ms 2 ms 188.142.0.46
8 4 ms 2 ms 3 ms openpeering.nikhef.nl-ix.net [193.239.116.17]
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
'' t/m 30

Hier de login.vodafone.nl tracert

6 3 ms 2 ms 2 ms 188.142.0.37
8 3 ms 2 ms 11 ms kpn-itns.telecity2.openpeering.nl [82.150.153.186]
9 6 ms 7 ms 7 ms AMDGW2.arcor-ip.net [195.69.144.123]
10 13 ms 11 ms 11 ms 188.111.129.26

De rest is een Time-out

@REPLAY
Met een proxy kan je die site gewoon bereiken.
Ik ben alleen blij dat we een site hebben die het zelden probleem veroorzaken voor meerden van ons hier
met 185.2.xxx.xxx reeks.
Ook denk ik dat er wel meerder links zijn qua ander dingen die bij jullie niet werken misschien hier door.
Het probleem licht bij xms, knp dus.
Er is iets miss met de routering van die IP reeks

@webcare, Lezen jullie dit? ^ ^
Jullie kunnen canaldigitaal.nl als een test site gebruiken om te zien wat het probleem is.
En misschien lost het dan ook anderen problemen op van klanten hier met deze IP reeks!!

Update: het zelde probleem heb ik ook met login.vodafone.nl, ik zelf heb geen vodafone maar de info doet het zelde als canaldigitaal.nl
Als er één van jullie een site vindt die niet werkt post het hier dan even!!

[ Voor 37% gewijzigd door MADLAX op 08-12-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

MADLAX schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:31:
@spaceone
Hier is de hele tracert canaldigitaal.nl

1 <1 ms <1 ms <1 ms 185.2.17X.X
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 3 ms 3 ms 2 ms 188.142.0.37
8 4 ms 2 ms 3 ms openpeering.nikhef.nl-ix.net [193.239.116.17]
9 * * * Time-out bij opdracht.
* * * Time-out bij opdracht.
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.

@REPLAY
Met een proxy kan je die site gewoon bereiken.
Ik ben alleen blij dat we een site hebben die het zelden probleem veroorzaken voor meerden van ons hier
met 185.2.xxx.xxx reeks.
Ook ik denk dat er wel meeder links zijn qua ander dingen die bij jullie niet werken misschien hier door.
Het probleem licht bij xms, knp dus.
Er is iets miss met de routering van die IP reeks

@webcare, Lezen jullie dit? ^ ^
Jullie kunnen canaldigitaal.nl als een test site gebruiken om te zien wat het probleem is.
En misschien lost het dan ook anderen problemen op van klanten hier met deze IP reeks!!
Ik krijg dezelfde tracert lijst te zien als bij jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REPLAY schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:22:
Denk het niet, een openbare discussie (publiciteit) levert meer op. De problemen zijn te klein om een contract ontbinding te willen. Frustaties is een groot woord hoor Internet gaat toch wel door ;)
Tja, hier blijven klagen zeuren levert je ook niks op behalve dat anderen zich gaan irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:34:
Tja, hier blijven klagen zeuren levert je ook niks op behalve dat anderen zich gaan irriteren.
Dit is ervaring topic, ook klanten kunnen en moet onderzoeken doen.
Als er een probleem is, kijkt xmsnet, en doet er zeker iets aan..
Als er maar genoeg data is en een wijze waarop ze dat kunnen testen!!
Het duurt alleen meer tijd dan je bij een meest anderen providers gewend bent, helemaal nu.

Maar met genoeg info start xmsnet wel een onderzoek en deze forum is daar goed voor "data collection"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar 30 keer hetzelfde probleem uiten heeft o,o zin.

Maar goed , ga lekker je gang. Ik lees er wel weer overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:34:
Klopt, maar 30 keer hetzelfde probleem uiten heeft o,o zin.

Maar goed , ga lekker je gang. Ik lees er wel weer overheen.
30 keer moeilijk lopen doen omdat andere klagen in een Ervaring topic.
Ga andere mensen maar lastig vallen met je geklaag over mensen die zijn/haar ervaring deelt met andere.
Maar doe dat alsjeblieft niet hier. Het is voor mij totaal niet interessant of jij je zit te irriteren aan iemand anders. Daarnaast voegt de afgelopen 5 post van jou inhoudelijk totaal niks toe aan dit topic.

Dus ga alsjeblieft andere mensen lastig vallen met dit gedrag maar niet hier.

[ Voor 9% gewijzigd door White_Collar op 08-12-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders doe je ff lekker dimmen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 19:08

Midas.e

Is handig met dinges

White_Collar heeft daar wel vaker last van, gewoon negeren als mug die om je heen zoemt werkt vaak het beste met zulke lui.
Dat je vroeger bij XMS werkte betekend niet dat je nu nogsteeds voor alle kwalen direct moet reageren WC, de manier van reageren zoals jij dat doet lokt vaker juist meer discussies uit zonder antwoord dan dat er werkelijk iets nuttigs uitkomt. Laat dan nou maar eens lekker over aan het webcare team.

Ohja, PM me hier ook niet over would you?

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Midas.e schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:33:
White_Collar heeft daar wel vaker last van, gewoon negeren als mug die om je heen zoemt werkt vaak het beste met zulke lui.
Dat je vroeger bij XMS werkte betekend niet dat je nu nogsteeds voor alle kwalen direct moet reageren WC, de manier van reageren zoals jij dat doet lokt vaker juist meer discussies uit zonder antwoord dan dat er werkelijk iets nuttigs uitkomt. Laat dan nou maar eens lekker over aan het webcare team.

Jij bent best goedkoop bezig vriend, rot lekker op man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

In dit geval geef ik White Colar gelijk. Dit is een ervaringstopic, dus post men hier hun ervaringen. Positief of negatief.
Dat Ciris zich hier blijkbaar aan ergert is aan hem. Maar om dat nou iedere keer weer hier te posten is onnodig en voegt totaal niets toe aan dit forum. En anderen gaan zich weer aan hem ergeren.

Dus laten we het hier gezellig houden, het is tenslotte al bijna kerst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
[b]Thasaidon schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:13

Dus laten we het hier gezellig houden, het is tenslotte al bijna kerst ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.execdigital.com/news_archive/scrooge-1_shortened.jpg

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

LoL ;)
ik zat meer te denken aan...
Afbeeldingslocatie: http://geofflivingston.com/wp-content/uploads/2010/11/grinch.jpeg

[ Voor 90% gewijzigd door Thasaidon op 08-12-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Hoe komt mijn foto online ?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet maar ik begon met een hele normale vraag zonder verdere intenties. En met alle problemen die nu spelen, denk je dat het dan verder zin heeft om hier continue maar hetzelfde neer te plempen of heeft het meer zin om maar eens echt actie te ondernemen?
Een echte constructieve discussie die wat oplevert zie ik niet. Vandaar dat ik zeg dat je wel kan blijven klagen maar je komt er nergens mee.

Als er dan een andere conclusie gemaakt word vind ik dat best maar dan zeg ik dat ik er dan wel overheen lees. En ik denk een hoop met mij die het ook zat zijn om telkens hetzelfde hier te lezen. Is het een discussie? Vast wel. Hoort hij hier thuis? Tuurlijk. Heeft het zin? Nope.

Webcare reageert er niet op omdat dat niet hun taak is namelijk. Die pikken er precies uit wat in hun taakomschrijving staat en that's it. Precies zoals hun mediatraining voorschrijft.

Nogmaals, lees eens rustig terug waar ik mee begon. Was absoluut geen intentie om er een troll van te maken.
Anyways, zoals ik eerder zei, zie maar want ik lees er wel weer overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Respect tegenover andere forum leden is ver te zoeken.
Dat je vroeger bij XMS werkte betekend niet dat je nu nog steeds voor alle kwalen direct moet reageren WC,
Deze volg ik even niet, het klopt dat ik in het begin na het aflopen van mijn werkzaamheden bij xms hier nog op elk issue reageerde. Hier heb ik later wel spijt van gekregen, terug lezend had ik dat niet moeten doen, maar om dan iemand vervolgens te omschrijven als: "gewoon negeren als mug die om je heen zoemt werkt vaak het beste met zulke lui." vind ik redelijk on respectvol.
Laat dan nou maar eens lekker over aan het webcare team.
En op welk problemen reageer ik dan nog op als ik vragen mag? Als ik aanvulling heb op een probleem of ik denk dat ik hem of haar kan helpen, dan mag ik daar toch gewoon op reageren?

Ik vrees dat je mijn bericht niet goed gelezen hebt of niet goed begrepen hebt, ik ging namelijk alleen op het feit in dat dit een ervaring topic is en het daarom raar is om andere mensen te bekritiseren dat ze niet mogen klagen terwijl dit een ervaring topic is. Daar horen negatieve berichten bij. Het klopt dat ik het moet laten gaan en aan webcare aan overlaten als een probleem is. Iets wat ik tegenwoordig wel gewoon doe toch? Een feit is dat ik een zwak heb voor XMS. Ik heb altijd erg goeie contacten binnen het bedrijf gehad en ik had een leuke baan waarin ik helemaal in opging. Als dat opeens stop is dat best heftig.
Het werk paste goed bij mij en ik heb een hele boel mensen geholpen waarin ik heel veel voldoenen uithaalde. Ik moet wel zeggen dat ondanks al een hele poos weg ben het nog steeds erg moeilijk vind om xms helemaal los te maken. Als je aan irriteert hoe ik op bepaalde dingen reageer, denk dan maar aan bovenstaande of stuur een dm dan babbelen we er wel verder even over.
Maar ik vind dat ondanks alles dat je wel ongeacht of ik het ben of niet je wel wat meer respect mag tonen richting een ander.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:46:
Ik weet het niet maar ik begon met een hele normale vraag zonder verdere intenties. En met alle problemen die nu spelen, denk je dat het dan verder zin heeft om hier continue maar hetzelfde neer te plempen of heeft het meer zin om maar eens echt actie te ondernemen?
Nouja het is een ervaring topic, ik ben van mening dat je ondanks de omstandigheden gewoon neer moet zetten wat jou ervaringen zijn. Ik had echter terug lezend minder agressief naar jou toe moeten schrijven. Ik had het niet zo bedoeld namelijk.
Nogmaals, lees eens rustig terug waar ik mee begon. Was absoluut geen intentie om er een troll van te maken.
Dan heb ik jou bericht totaal verkeerd geïnterpreteerd, mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Webcare reageert er niet op omdat dat niet hun taak is namelijk. Die pikken er precies uit wat in hun taakomschrijving staat en that's it. Precies zoals hun mediatraining voorschrijft.

Anyways, zoals ik eerder zei, zie maar want ik lees er wel weer overheen.
Onzin, Het maakt niet uit of het al een keer zegt is. Zolang je maar samen naar een oplossing kijkt met een gezamenlijk probleem. En omdat te weten kan je het hier posten en vragen. Ook is het beter insteken voor nieuwe klanten van xmsnet, het is immers ervaringen delen. En je hebt gelijk dat via deze manier, misschien niet werkt. Maar er zijn anderen manieren zoals bij xmsnet support een gezamenlijk kenmerk aan te maken om een onderzoek te starten.

Klagen zonder zelf naar een oplossing te zoek, mag ook.
Anderen kunnen altijd vragen wat het probleem precies is!!

Het is allemaal ervaringen delen, zo
Isn't that the whole point off this topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Zijn er meer mensen met snelheidsproblemen vandaag ? Normaal zit ik altijd op 95 up, 95 down; maar vandaag blijf ik steken op 18 down, 13 up. Amersfoort 3825, vast IP (packetfront)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
barryl schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:53:
Zijn er meer mensen met snelheidsproblemen vandaag ? Normaal zit ik altijd op 95 up, 95 down; maar vandaag blijf ik steken op 18 down, 13 up. Amersfoort 3825, vast IP (packetfront)
Hier in H'sum alles oké/ 94/94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
In leiden ook, al sinds vast IP migratie..haal momenteel met veel pijn en moeite 30/30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Nu weer gewoon 99/100 down/up, misschien een dipje in het net. Never mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
95/95 hier in Arnhem.
Maar dat is omdat 100mb nat poorten op de wat oudere modems.
Anders was het 100/100, @barryl heeft een modem met 1GBps poorten.

Weten jullie on de 185.2.17X.XXX reeks alleen in Arnhem zit.
Of wordt het overall verdeeld bij xmsnet klanten in verschilde regio's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik heb IPv6 eindelijk (En hopelijk correct) werkend op OpenWRT (Momenteel trunk r34569 van hnyman's IPv6 oriented OpenWRT build).
Het meeste gekloot had ik nog wel met mijn WAN connectie. Ondanks dat OpenWRT 10.03.1 prima werkt, gaven nieuwere builds problemen met WAN, dus ook al op IPv4. Het MAC adres van mijn WAN poort is volgens OpenWRT exact hetzelfde tussen de verschillende builds, alleen door trial and error (aka modem meer dan een uur uit) kwam ik erachter dat ik pas dan een connectie kreeg. Vaag, maar dat is feitelijk maar eenmalig :+

Omdat ik door bovenstaande probleem laatst eens terug was gegaan naar de stock firmware, waar IPv6 automatisch werkte, ben ik daar wat dieper in gedoken. Blijkt dat de Netgear WND3800 op een OpenWRT Kamikaze versie draait.
Daar werkt IPv6 echt totaal anders dan in de huidige versies, maar uiteindelijk ben ik achter wat nuttige gegevens gekomen die ik toen weer kon proberen.

OpenWRT (r34569) 6RD Config

Dus, configs!
De standaard waardes uit de config files heb ik niet aangepast, hier alleen de toevoegingen.

Toevoegen aan:
code:
1
2
3
4
5
6
config interface '6rd'
        option proto '6rd'
        option peeraddr '192.88.99.1'
        option ip4prefixlen '0'
        option ip6prefix '2002::'
        option ip6prefixlen '16'

Toevoegen aan:
code:
1
2
config interface '6rd'
        option mode '6rd'

Daarna network herstarten: /etc/init.d/network restart
ifconfig laat nu een nieuwe interface zien, 6rd-6rd, met een 2002:..::1 IPv6 adres. Je br-lan heeft ::2 als adres.
Nu zou je met ping6 google.com moeten kunnen pingen vanaf je router, en vanaf externe servers het IPv6 adres die je ziet bij ifconfig.

Hopelijk wordt IPv6 ook goed binnen je netwerk geadverteerd, en dan krijg je positief resultaat op http://test-ipv6.com of http://ipv6-test.com.

Op een of andere manier is mijn ervaring wel dat Windows moeilijker doet dan mijn Linux laptops en Android devices. Zo kan ik vanaf mijn Windows PC's niet naar buiten pingen op IPv6, maar ze kunnen vanaf buiten wel op hun IPv6 adres gepingt worden.
Of nog vager, op de Win7 PC faalt de IPv6 test, start ik Ubuntu op, kan ik pingen naar IPv6, en is de IPv6 test succesvol.
Op mijn Win8 PC is de IPv6 test wel succesvol, maar pingen op IPv6 niveau mislukt hier vreemdgenoeg ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
MrPompidom schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:57:
In leiden ook, al sinds vast IP migratie..haal momenteel met veel pijn en moeite 30/30
Hier Leiden 2324 geen snelheids problemen 96/96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Laatst online: 03-06-2024
hier in hs ook 95/95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

MADLAX schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:39:
95/95 hier in Arnhem.
Maar dat is omdat 100mb nat poorten op de wat oudere modems.
Anders was het 100/100, @barryl heeft een modem met 1GBps poorten.

Weten jullie on de 185.2.17X.XXX reeks alleen in Arnhem zit.
Of wordt het overall verdeeld bij xmsnet klanten in verschilde regio's?
185.2.17x.x is ook buiten Arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nakebod check de routetabel op die windows pc's.

Netsh int ipv6 show route.

Er moeten minimaal twee routes in staan, een route naar het subnet 2002:x:x:x::/64 op je lan idx en de default route ::/0 die verwijst naar de linklocal van je router.

Mijn ervaring is juist dat Windows een betere ipv6 stack heeft, zeker als je gebruik maakt van een DHCPv6 server i.p.v. Stateless autoconfig (via RA).

Ik wed dat mijn cisco dual wan router geen RD ondersteunt, want ik krijg niks op mijn wan interface waar xms aan hangt. Het wordt tijd dat ze native IPv6 gaan aanbieden i.p.v. RD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2002:://16 is 6to4, geen 6rd. 6to4 is nogal een hack & werkt niet echt. Dan kun je net zo goed geen IPv6 aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaan we weer over IPv6 beginnen :( ( grapje ik snap geen sodemieter van die berekeningen ) en wil ik het wel, dan moet ook iedere nas een firewall hebben oid en mijn router kan alleen 6to4 en dat schijnt ook niet best te zijn, hoe ga ik dat allemaal onthouden... zeg kan ik jouw server bereiken, ja natuurlijk, hier heb je zijn wiskundige ip adres, met mijn dyslectie... met een beetje pech downloaden ze bij mijn buren... krijgt ieder apparaat vanzelf dan ook een IPv6 ip, en ja ik heb al diverse pagina's bezocht maar geef mijn portie maar aan fikkie... schrik, nu krijgt mijn e-book reader ook een IPv6..laat um gelijk vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Nick39: IPV6 is inderdaad behoorlijk inlezen en rekenen. Aan de andere kant, als het gaat om firewalling en routing en dergelijke, dan is het juist eigenlijk veel simpeler dan IPV4 (geen port forwarding meer en zo).

Je hoeft echt niet op ieder apparaat een firewall te hebben, zo lang je router een goede implementeert. Al het verkeer van 'buiten' moet nog steeds langs jouw router, ookal hebben al je apparaten een adres dat in principe ook vanaf internet te bereiken is. En op de router kan je alles van buiten naar binnen dus netjes dicht zetten (of voor speciale gevallen open).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 10:48:

Ik wed dat mijn cisco dual wan router geen RD ondersteunt, want ik krijg niks op mijn wan interface waar xms aan hangt. Het wordt tijd dat ze native IPv6 gaan aanbieden i.p.v. RD.
Serieuze hardware ondersteund ook geen halve oplossingen ;)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 05:59
Ik zit nu weer via een internet stream naar City - Manchester United te kijken.
Zouden we nu we onder KPN vallen binnenkort Sport 1 in het TV pakket krijgen?
Dat zou dan nog het enige positieve van de overname kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Formule 1 is vanaf seizoen 2013 ook alleen maar te zien bij Sport 1, niet dat ik er een abbo voor zou afsluiten maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Laatst online: 14-09 23:45
Hier in Amersfoort Vathorst (3825) hele middag weer inzakkende download snelheden. Staat te klapperen tussen 8 mb en 10 mb. Deze ellende had ik voor de overgang niet. Het is niet alleen bij mij, maar ook bij de buren niet stabiel.

@ Webcare of @Operatortje, valt hier wat aan te doen?

Update 16:54: Nu zakt het zelfs richting de 6mb. Bagger dat KPN glasvezel... was toch stabieler op dat InterNL netwerk

[ Voor 17% gewijzigd door RR2USA op 09-12-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
R.Rebergen schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:36:
Hier in Amersfoort Vathorst (3825) hele middag weer inzakkende download snelheden. Staat te klapperen tussen 8 mb en 10 mb. Deze ellende had ik voor de overgang niet. Het is niet alleen bij mij, maar ook bij de buren niet stabiel.

@ Webcare of @Operatortje, valt hier wat aan te doen?
Ook hier in 3826 niet meer blij sinds de overgang. Heb, denk ik, 30% van de tijd de ervaring dat het als dikke P door een T moet. DNS requests zijn erg langzaam en ook news komt met een 50Mb abo niet boven de 3,5MB/s terwijl voorheen de lijn goed werd dichtgetrokken. Vanuit kantoor (20Mb glas bij BIT) heb ik vaak een RDP sessie openstaan naar thuis, maar ook deze wordt vaak gesloten sinds de overgang. Ook streaming van mijn eigen muziek gaat niet lekker meer sinds de overgang...
Pagina: 1 ... 53 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.