XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.308 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:49:
KPN ITNS dan, er stond op z'n trui nog reggefiber ;)
Operatortje loopt niet in het veld met een ReggeFiber trui hoor.
Operatortje zit voor 90% van zijn werk achter een bureau en de rest in een lab te testen.

Geen straatwerk voor mij (al mis ik dat af en toe best wel)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:33
Nick39 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:30:
De bronnen roepen dat de partijen worden ge-rebrand tot Telfort, en KPN die dat desgevraagd bevestigt.
Een minder officieel statement kan ik er toch niet van maken,echt niet goed gelezen Denan ? :+
Daar had ik inderdaad overheen gelezen. Maar wie bevestigd het bij KPN? En hoe is de bevestiging gedaan? Was het een "ja dat gaan we doen" of een "dat scenario is mogelijk". etc. en wat is de interpretatie van de journalist. Ik heb in het verleden al een keer mogen opdraven bij de directie omdat een journalist van tweakers een statement van mij uit zijn verband had getrokken en in een compleet andere context had geplaatst. Wellicht dat ik daardoor wat voorzichtiger ben ;)

Maar: Voor medewerkers (zoals ikzelf) en klanten is het pas officieel als er een intern/extern statement ligt waarin KPN dit zegt. Niet als het een newsupdate op telecompaper is. Dat wil trouwens niet zeggen dat ik hiermee het Telecompaper verhaal ontkracht. We kunnen er alleen zo weinig mee op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

denan schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:09:
[...]
We kunnen er alleen zo weinig mee op dit moment :)
Ach, zolang mijn diensten het blijven doen zoals ik verwacht (en Operatortje het netwerk draaiend houd ;)) vind ik het wel prima.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HappyFace schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:28:
Beste @XMS_webcare,

Op 12 november heeft u van mij per brief mijn adreswijziging ontvangen. Tot op heden heb ik geen bevestiging gekregen dat deze wijziging goed door is gekomen.

Vorige week kreeg ik van u te horen dat deze verhuizing administratief niet mogelijk was en dat ik een nieuw abonnement af moest sluiten. Ik was van plan om deze actie uit te voeren, maar door een technische storing op de XMS-site, kreeg ik dat niet voor elkaar. Ik heb toen uw bestellijn gebeld, om dit te regelen. Uw collega vond dit een vreemd verhaal en ging dit op een andere wijze oppakken. Ik zou binnen 5 werkdagen iets van u te horen krijgen, maar dat is niet gebeurd.

Gisterenavond heb ik weer contact gezocht met de helpdesk en kreeg toen het emailadres van jullie orderdesk. Zij zouden binnen een dag reageren, maar daar geloof ik nu niet meer in. Op dit moment zit ik al 45 minuten in de wacht!.

Op 22 december gaan we over naar een nieuwbouwwoning met een glasvezelkabel, maar nog geen modem.

Graag wil ik weten wat de status is van mijn adreswijziging en wanneer Reggefiber de glasvezelmodem gaat plaatsen.

Kunnen jullie mij helpen, want dit schiet niet op.
Wij hebben de verhuizing en de e-mails goed ontvangen. Wij zijn hier achter de schermen mee aan de slag gegaan. Momenteel kan de verhuizing nog niet in gang worden gezegt door onze interne migratie. Maar ik verwacht dat dit deze week verholpen wordt. Wij houden de verhuizing voor je in de gaten en zullen de aannemer vragen om je adres zo snel mogelijk op te leveren zodra het mogelijk is. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
Nick39 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:12:
Hij stelt dat voormalige staatstelecombedrijven zestig tot zeventig procent van de glasvezelmarkt in handen hebben.
Ik geef Vodafone groot gelijk. De zoveelste faal van de NMa.

Je vraagt je af waarom Vodafone niet zelf een complete lijn met internet + IPTV + CATV met meer HD kanalen op zet? Ik denk omdat KPN als grootaandeelhouder van het glasnetwerk een te grote onzekerheid vormt. Bij dit soort key infrastructuren ben ik zelf er voorstander dat het in handen blijft van een echte onafhankelijke partij. Densnoods de overheid.

In Harderwijk wordt bv het glasvezelnetwerk geloof ik niet door Reggefiber maar door de plaatselijke CAI aangelegd. Daar komen ze met volledige HD-CATV voor 2 tientjes per maand. Ongecodeerd! Internet en telfonie is optioneel. Net als IPTV. En er is ook voldoende ruimte voor andere providers.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:09:
[...]

Daar had ik inderdaad overheen gelezen. Maar wie bevestigd het bij KPN? En hoe is de bevestiging gedaan? Was het een "ja dat gaan we doen" of een "dat scenario is mogelijk". etc. en wat is de interpretatie van de journalist. Ik heb in het verleden al een keer mogen opdraven bij de directie omdat een journalist van tweakers een statement van mij uit zijn verband had getrokken en in een compleet andere context had geplaatst. Wellicht dat ik daardoor wat voorzichtiger ben ;)

Maar: Voor medewerkers (zoals ikzelf) en klanten is het pas officieel als er een intern/extern statement ligt waarin KPN dit zegt. Niet als het een newsupdate op telecompaper is. Dat wil trouwens niet zeggen dat ik hiermee het Telecompaper verhaal ontkracht. We kunnen er alleen zo weinig mee op dit moment :)
Tja, zo kun je uren doorgaan, ik kan me een scenario bedenken en ik weet hoe het normaal gaat, normaal heeft een journalist toegang tot een woordvoerder, en telecompaper is betrouwbaar, ik ken het al uit de tijd dat adsl nog niet bestond en er alleen isdn was.
Normaal bereiken je dus geruchten, en dan wendt je je dus tot je woordvoerder, en als je een beetje journalist bent is dat niet een monteur die uit het oude ptt tijdperk, putje graven,tentje bouwen tukkie doen.
Want andersom, als je zegt dat iets door KPN bevestigd is,en dat is niet zo, dan hangt KPN je aan de hoogste boom bij wijze van spreken.
Ook weet ik zelf dat het bij KPN het beste werkt als je met een compleet uitgekouwd scenario komt ( de waarheid dus) en het dan bevestigd wordt het dan het meest betrouwbaar is.
Niet omdat het me toevallig zo uitkomt maar ik had ooit zelf een nieuwtje, ging daarmee naar telecompaper en werd zowat aan de leugendetector gelegd,waarna men eerst het verhaal ging verifieren.
Ik weet dat bij Ziggo de woordvoerder Gradus Vos is, en als die man iets bevestigt of met een statement komt, is dat eerst door 24 man bij wijze van spreken goedgekeurd.
Telecompaper is betrouwbaar en wordt op zijn/haar beurt ( hoe zeg je dat ) vaak gequoted door "blogjournalistjes" die zelf te lui zijn om het werk te doen.
Toen ik nog mijn eigen bedrijf had werd ik ook wel eens "geinterviewd" ( ik kwam niet verder dan Radio West ) maar nam ik zelf ook een voice recorder mee ( werkte toen nog op die micro cassette's) zodat ik altijd kon bewijzen als een interview werd "bijgekleurd" dus dat is dan misschien ook een lesje voor jou, zorg dat je dat bij je hebt,dan kun je altijd bewijzen wat je gezegd hebt.
Dat je, zeker in deze tijd, voorzichtig (moet) zijn/bent is begrijpelijk,want bij veel bedrijven hangt je baan aan een zijden draadje en ik vind het niet eerlijk als men je op je voorzichtigheid aanspreekt, aan de andere kant was oom Jasper er als de kippen bij als er onrust was, en blijft die nu verdacht stil, voor mij te meer een bewijs dat het verhaal klopt,anders was ie allang met een "dit is onzin statement gekomen" , jij bent geen woordvoerder voor of namens KPN dus dat jij bepaalde uitspraken niet kunt/wilt doen,begrijp ik en neem ik je als persoon dan ook niet kwalijk.
( als er fouten staan, ik werk voor het eerst met Chrome,ben nog maagd op dat gebied, bij voorbaat mijn excuus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 07:44:
[...]
Geen straatwerk voor mij (al mis ik dat af en toe best wel)..
Je mag van mij best een keer langs de straat lopen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFace
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07-2022
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:01:
[...]

Wij hebben de verhuizing en de e-mails goed ontvangen. Wij zijn hier achter de schermen mee aan de slag gegaan. Momenteel kan de verhuizing nog niet in gang worden gezegt door onze interne migratie. Maar ik verwacht dat dit deze week verholpen wordt. Wij houden de verhuizing voor je in de gaten en zullen de aannemer vragen om je adres zo snel mogelijk op te leveren zodra het mogelijk is. - Sophie
Hallo Sophie,

Dankjewel voor je terugkoppeling, maar dit klopt niet volgens jullie eigen helpdesk.

Vorige week kreeg ik namelijk van jullie te horen dat er geen probleem is om de verhuizing door te zetten naar Reggefiber. Het probleem met de migratie zou namelijk al verholpen zijn. Volgens jullie zou ik binnen 10 á 15 kalenderdagen teruggebeld worden door Reggefiber voor een aansluitafspraak (+/- 15 december). Ik zou dan net voor de echte verhuizing op 22 december aangesloten kunnen zijn.

Maar als ik jouw antwoord lees, zijn we weer terug bij af. Dit is namelijk de status van 3 weken geleden.

Ik zou het waarderen als je hier nog eens naar kon kijken?

Alvast bedankt,

Groet, Edgar

[ Voor 5% gewijzigd door HappyFace op 05-12-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

*O* *O* *O* GefeliciTAART met je verjaardag Famous! *O* *O* *O*

[ Voor 18% gewijzigd door Thasaidon op 05-12-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Is er toevallig storing in Utrecht? (wijk Lunetten) ik heb geen internets en geen tv, op de website stond niks en heb meerdere malen proberen te bellen. Dus dan maar op deze manier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:17:
*O* *O* *O* GefeliciTAART met je verjaardag Famous! *O* *O* *O*
*Like*

hahahaha... dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:05
Bericht op TP is nu ook aangepast voor meer duidelijkheid. Sowieso laten ze weten dat ze rond januari meer los laten erover.
Kort samengevat zet KPN de FTTH ISP's onder in Telfort om de "prijsbewuste consument" aan te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deshmir schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:13:
[...]

Bericht op TP is nu ook aangepast voor meer duidelijkheid. Sowieso laten ze weten dat ze rond januari meer los laten erover.
Kort samengevat zet KPN de FTTH ISP's onder in Telfort om de "prijsbewuste consument" aan te spreken.
Alle providers welke vermoedelijke naar Telfort gaan zijn in de praktijk rond dezelfde prijs (iptv) of net iets goedkoper (analoog/DVB-C) per maand.
Alleen is de inverstering bij iptv veel hoger dan bij KPN zelf. Ik heb nu zelf 2 harddisk ontvanger in het pakket bij KPN en 2 x een Amino M540 betaal je 250-350 euro (afhankelijk van het pakket) en daar bovenop komt nog een eigen router.

Ik zie alleen bij DVB-C mogelijkheden voor een "prijsbewuste consument" om minder te gaan betalen maar bij iptv niet echt. Ik denk niet dat die providers nu slapen rijk worden zodat de maandprijs nog veel omlaag kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:44:
[...]

Alle providers welke vermoedelijke naar Telfort gaan zijn in de praktijk rond dezelfde prijs (iptv) of net iets goedkoper (analoog/DVB-C) per maand.
Alleen is de inverstering veel hoger dan bij KPN zelf. Ik heb zelf nu 2 harddisk ontvanger in het pakket bij KPN en 2 x een Amino M540 betaal je 250-350 euro (afhankelijk van het pakket) en daar bovenop komt nog een eigen router.

Ik zie alleen bij DVB-C mogelijkheden voor een "prijsbewuste consument" om minder te gaan betalen maar bij iptv niet echt.
€52.50 voor een 3P pakket met IPTV en 2 decoders + 200u cloud opslag voor opnames vind ik voor de gemiddelde consument wel goedkoop ja.
Hierdoor hoef je dus in dit geval geen 2 recorders meer aan te schaffen (of 1 extra bij een actie), en zit je alleen nog met de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deshmir schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:49:
[...]

€52.50 voor een 3P pakket met IPTV en 2 decoders + 200u cloud opslag voor opnames vind ik voor de gemiddelde consument wel goedkoop ja.
Hierdoor hoef je dus in dit geval geen 2 recorders meer aan te schaffen (of 1 extra bij een actie), en zit je alleen nog met de router.
En daar komt ook nog bij omdat alle apparatuur in bruikleen is van KPN en gaat iets defect kun je bellen en wordt het meestal al de volgende dag (in de week) al vervangen.

Alleen heb je geen vrijheid van de router. Ik gebruik nu zelf een ZTE modem bij KPN en zo slecht is dat modem nu ook weer niet zeker als je vergelijkt met de Thomson.

Trouwens ik maak hier geen reclame voor KPN en zal zeker niet KPN aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie bij Telecompaper ook het volgende als klacht:
De volgende zenders op WGDO komen nu re-encoded en encrypted via KPN ip's vanuit het KPN broadcasting domein: één HD, Canvas HD, Discovery Channel HD, Animal Planet HD, Nat Geo Wild HD, History Channel HD, BBC HD, Eurosport HD, VH1, HBO 1/2/3 HD en Brava HDTV. Voor Discovery HD, History HD en HBO 1/2/3 HD worden zelfs de KPN ADSL streams van 7.2 Mbit/s gebruikt. SD zenders vanuit KPN broadcasting worden altijd in 3 Mbit/s gere-encode, zo ook VH1. Na WMP+ wordt nu dus ook WGDO omzeep geholpen door KPN. Weg kwaliteit streams, weg keuzevrijheid IP ontvanger. Het vervangen van de streams probeert men heel onopvallend en stilletjes in verschillende stappen door te voeren. Het liefst dat niemand er weet van krijgt. Het is geen slecht idee om nu over te stappen naar satelliet of terug te gaan naar Ziggo. Het open DVB-C van Glashart Media met dezelfde hoge kwaliteit streams van Technicolor/sat wordt ook niet meer uitgebreid met nieuwe HD zenders.
Klopt dit ?
@Deshmir wegens mijn dyslectie schrijf ik inderdaad langere stukken,hetgeen ik uitleg in mijn sign, moet je dan perse mijn stukje quoten met "Heel lang verhaal ?" overigens zie ik anderen ook best lange verhalen neerzetten of hele berichten quoten met een reactie van 1 regel hetgeen overbodig is, daarentegen schrijf ik hier op GOT al meer dan 10 jaar die verhalen en zijn felicitaties ( bij deze Famous , van harte !! ) ook niet geheel ontopic,beetje flauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:06
Nick39 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:42:

[...]

Klopt dit ?
@Deshmir wegens mijn dyslectie schrijf ik inderdaad langere stukken,hetgeen ik uitleg in mijn sign, moet je dan perse mijn stukje quoten met "Heel lang verhaal ?"
Ha Nick, ik weet niet of Deshmir hier perse wat mee bedoeld. Ik doe dit namelijk zelf ook wel eens om de quote niet teveel ruimte te laten innemen en toevallig zet ik er dan ook 'heel verhaal' of 'lang verhaal' in ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Klopt dit ?
Ja, helaas klopt dit. KPN ontneemt hun klanten de vrije keuze voor de ontvanger en recoder. Ook worden de stream hergecodeerd naar een lagere kwaliteit.

Ik vermoed dat de lagere kwaliteit (lagere bitrate) een gevolg is van de keuze voor verimatrix. Bij hogere bitrate en veel keychanges is het lastig om dit stabiel te krijgen omdat de Amino decoders gewoon de verwerkingscapaciteit hiervoor missen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:55:
[...]

Ha Nick, ik weet niet of Deshmir hier perse wat mee bedoeld. Ik doe dit namelijk zelf ook wel eens om de quote niet teveel ruimte te laten innemen en toevallig zet ik er dan ook 'heel verhaal' of 'lang verhaal' in ;)
Juist door mijn dyslectie liggen dat soort reacties wat gevoelig, je kan er ook verhaal/bericht neerzetten,je kan niet bij alles nadenken dat ben ik met je eens,maar je wordt vaak moe van het commentaar,en misschien overgevoelig maar je kunt ook iemand onbedoeld kwetsen en dan is het beter als iemand je er op wijst, ik kom ook niet met dooddoeners als, kom zeg mijn kids zijn ouder dan jij of mijn status is "godlike" tegen "trainee" , ook onbedoeld kun je mensen kwetsen en daar zou ook wat aandacht naartoe kunnen, want ook al is mijn info lang,kloppen doet ie wel. 4 weken of meer geleden heb ik al verteld over de overname en experiaboxen...
ari3 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:03:
[...]
Ja, helaas klopt dit. KPN ontneemt hun klanten de vrije keuze voor de ontvanger en recoder. Ook worden de stream hergecodeerd naar een lagere kwaliteit.

Ik vermoed dat de lagere kwaliteit (lagere bitrate) een gevolg is van de keuze voor verimatrix. Bij hogere bitrate en veel keychanges is het lastig om dit stabiel te krijgen omdat de Amino decoders gewoon de verwerkingscapaciteit hiervoor missen.
Tot nu toe was het 1 zender die gecodeerd was dacht ik maar ondertussen zijn het er dus al veel meer, dat de bandbreedte gezakt was had ik al gezien met name bij de HD zenders... dat is dus een slechte zaak want dit was nou juist de kracht van het oude systeem,er gebeurt dus achter de schermen meer dan alleen "administratieve" veranderingen, men klooit ook aan de kwaliteit van de streams...

[ Voor 31% gewijzigd door Nick39 op 05-12-2012 15:10 . Reden: reactie van ari3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir

[...]

Klopt dit ?
@Deshmir wegens mijn dyslectie schrijf ik inderdaad langere stukken,hetgeen ik uitleg in mijn sign, moet je dan perse mijn stukje quoten met "Heel lang verhaal ?" overigens zie ik anderen ook best lange verhalen neerzetten of hele berichten quoten met een reactie van 1 regel hetgeen overbodig is, daarentegen schrijf ik hier op GOT al meer dan 10 jaar die verhalen en zijn felicitaties ( bij deze Famous , van harte !! ) ook niet geheel ontopic,beetje flauw.
Ik bedoel er inderdaad niks mee! Het is meer bedoeld voor de algemene leesbaarheid van het forum; ik zie namelijk het nut er niet van in om jou verhaal 2x neer te zetten.
In dit geval vervangen we een "lang verhaald" door "lang verhaal" neer te plempen in de quote.

Inhoudelijk op je comment; dit zou getest kunnen worden door je streams binnen te laten komen op een PC en dan met (bijvoorbeeld) VLC de codec informatie op te vragen. Ik heb hier zelf de apparatuur niet voor, maar weet wel dat de streams die bij KPN voor glasvezel binnen komen hetzelfde zijn als DSL streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:06
HappyFace schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:17:
[...]

Hallo Sophie,

Dankjewel voor je terugkoppeling, maar dit klopt niet volgens jullie eigen helpdesk.

Vorige week kreeg ik namelijk van jullie te horen dat er geen probleem is om de verhuizing door te zetten naar Reggefiber. Het probleem met de migratie zou namelijk al verholpen zijn. Volgens jullie zou ik binnen 10 á 15 kalenderdagen teruggebeld worden door Reggefiber voor een aansluitafspraak (+/- 15 december). Ik zou dan net voor de echte verhuizing op 22 december aangesloten kunnen zijn.

Maar als ik jouw antwoord lees, zijn we weer terug bij af. Dit is namelijk de status van 3 weken geleden.

Kan je dit met spoed uitzoeken? Jullie zijn al weken bezig om mijn verhuizing door te zetten naar Reggefiber.

Alvast bedankt,

Groet, Edgar
Edgar bedoeld natuurlijk of jullie hier nogmaals naar kunnen kijken. Want dat zou hij zeer waarderen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

[...]
Klopt dit ?
Ik kan je vertellen dat al die HD kanalen idd gecodeerd zijn en bij KPN vandaan komen.
het request naar de server is geen UDP:// meer maar een RTP:// en dat is de gecodeerde KPN bron.

Of de streams ook van lagere kwaliteit zijn weet ik niet, want dat kan ik niet (meer) zien op mijn HTPC omdat ze juist gecodeerd zijn.

Of ze dit nu ook met overige kanalen gaan doen weet ik niet. Ik denk dat dat nog even op zich laat wachten omdat er nog heel veel klanten zijn met een A110 en die kan de MP4 encoding zoals KPN zijn streams levert niet aan.
Zouden ze dus over gaan, dan zullen ze ook alle klanten met nog een A110 een alternatief moeten bieden.

[ Voor 21% gewijzigd door Thasaidon op 05-12-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deshmir schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:06:
[...]

Ik bedoel er inderdaad niks mee!
Mijn excuus ( welgemeend).
De bitrate is inderdaad naar beneden gegaan en open streams verdwijnen dus "stiekum" voor heel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Thasaidon schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:12:
[...]

Ik kan je vertellen dat al die HD kanalen idd gecodeerd zijn en bij KPN vandaan komen.
het request naar de server is geen UDP:// meer maar een RTP:// en dat is de gecodeerde KPN bron.

Of de streams ook van lagere kwaliteit zijn weet ik niet, want dat kan ik niet (meer) zien op mijn HTPC omdat ze juist gecodeerd zijn.

Of ze dit nu ook met overige kanalen gaan doen weet ik niet. Ik denk dat dat nog even op zich laat wachten omdat er nog heel veel klanten zijn met een A110 en die kan de MP4 encoding zoals KPN zijn streams levert niet aan.
Zouden ze dus over gaan, dan zullen ze ook alle klanten met nog een A110 een alternatief moeten bieden.
Het klopt maar half. Er zijn drie streams vanuit KPN broadcasting (die btw helemaal niets met WGDO te maken hebben): KPN SD (3-4Mbit), KPN HD (6-8Mbit) en KPN HD "2" (11-14Mbit). KPN's IPTV product (telefort/xs4all/kpn) maakt gebruik van SD en HD, het WMP+ product van SD en HD "2".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

denan schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:15:
[...]

Het klopt maar half. Er zijn drie streams vanuit KPN broadcasting (die btw helemaal niets met WGDO te maken hebben): KPN SD (3-4Mbit), KPN HD (6-8Mbit) en KPN HD "2" (11-14Mbit). KPN's IPTV product (telefort/xs4all/kpn) maakt gebruik van SD en HD, het WMP+ product van SD en HD "2".
Laat ik het dan zo zeggen...
"van alle (in die klacht) genoemde zenders welke ook in het WGDO gebied beschikbaar zijn, zijn gecodeerd."
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het kloppende deel is dus dat de zenders langzamerhand gecodeerd worden terwijl in het begin daar meen ik alleen voor de Belg sprake van was omdat die niet goed ontvangen kon worden, maar ondertussen zijn er dus al veel meer streams gecodeerd. ( voor alle duidelijkheid,ongecodeerd is nooit als product aangeprezen,dus daarin geen aanval) Alleen zie ik bij een buurman verderop op xms een mooi strak beeld, maar het is een beetje "wollig" alsof er een zweem overheen ligt, dus even mijn HD humax meegenomen en dan is die "wolligheid", verdwenen, ik kan het niet uitleggen, alsof er een filmpje overheen ligt... was bijna mijn Humax kwijt _/-\o_ maar dit soort dingen duiden vaak op een lagere bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

De codering zit er al een tijdje op en voor zover ik heb kunnen zien alleen op de HBO zenders (zijn nooit ongecodeerd geweest) en de zenders uit het HD pakket.
Zenders in het basis iptv pakket en het extra iptv pakket zijn nog ongecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:30:
De codering zit er al een tijdje op en voor zover ik heb kunnen zien alleen op de HBO zenders (zijn nooit ongecodeerd geweest) en de zenders uit het HD pakket.
HBO zenders zijn bij Ziggo ook gecodeerd tegen opname en dat zou bij KPN ook zo zijn (opnames afspelen kan alleen op de PVR waar de content mee is opgenomen.. )
http://www.totaaltv.nl/ni...liging_HBO_bij_Ziggo.html
HBO-beveiliging bij andere aanbieders
Niet alleen bij Ziggo geldt een zwaardere beveiliging. Bij KPN en haar dochterbedrijven Telfort en XS4All wordt gebruik gemaakt van een gesloten systeem en daarnaast maken veel KPN-decoders gebruik van opnamemogelijkheid in de cloud. Bij alle aanbieders die via glasvezel van de tv- en radiodiensten van Glashart Media gebruik maken, zijn de HBO-zenders de eerste tv-kanalen die gecodeerd via glasvezel in het huis worden aangeleverd.
Ondertussen kan ik al 48 zenders zien op mijn tablet bij Ziggo, naar HDMI out,dus er kan weer een decoder weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel grappig, ik had me opgegeven voor lokaal meetstation Buienradar, vanmiddag een ploeg van 4 man, hebben een sensor station geplaatst (lijkt wel een buitenboard motor) welke via een kastje aan de router geplaatst de gegevens automatisch doorgeeft aan Buienradar en aan een kastje bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
Nick39 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:00:
Wel grappig, ik had me opgegeven voor lokaal meetstation Buienradar, vanmiddag een ploeg van 4 man, hebben een sensor station geplaatst (lijkt wel een buitenboard motor) welke via een kastje aan de router geplaatst de gegevens automatisch doorgeeft aan Buienradar en aan een kastje bij mij.
Volgens mij heb jij een eigen trafohuis in de achtertuin staan.

Man als ik mag geloven wat je allemaal hebt aan routers/servers/nas/switches e.d. heb je nieteens genoeg aan een 3 fase aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
[...]
Dat lijkt overeen te stemmen met de opties die ik (sinds kort) zie op mijn amino voor diverse HD kanalen (SD, HD en HD+). Ik stelde hier een paar dagen geleden al een vraag over wat HD+ nu precies inhoud.
De Belgen + Eurosport zijn ook in HD+, maar of de bitrate nou echt hoger is vraag ik me af.

Weet iemand toevallig ook of de HBO kanalen HD+ zijn? Ik ga nl niet 15 Euro/mnd voor ADSL-kwaliteit betalen.

Overigens heeft KPN ook een aantal HD-zenders uit het basispakket geschrapt. Het overzicht dat bij GHM staat klopt dus niet meer. Je krijgt nu de SD-baggerstreams :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Nick39 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:26:
[...]

Alleen zie ik bij een buurman verderop op xms een mooi strak beeld, maar het is een beetje "wollig" alsof er een zweem overheen ligt, dus even mijn HD humax meegenomen en dan is die "wolligheid", verdwenen, ik kan het niet uitleggen, alsof er een filmpje overheen ligt... was bijna mijn Humax kwijt _/-\o_ maar dit soort dingen duiden vaak op een lagere bitrate.
De amino heeft vrijwel geen geavanceerde mogelijkheden om het beeld in te stellen. Die zweem komt volgens mij ook door de door kleurdiepte (8bit/16-225??) en/of re-encoding. Mijn TV geeft echt super diep zwart (local dimming) op bluray, Dune, PS3 of via de ingebouwde tuners voor SAT en DVB-C. Maar op de amino via HDMI ziet alles er washed-out uit. Ik heb maar een aparte beeldpreset voor de HDMI-ingang waar de 540 aan hangt gemaakt. Dan gaat het nog wel, maar fraai is het nog steeds niet.

De amino doet bij mij de-interlacing ook niet goed. Ik heb hem maar op 1080i ingesteld omdat mijn TV gelukkig wel prima de-interlacing biedt.

Daarnaast bevat het HD beeld via de SAT/DVBC-tuner ook nog iets meer detail dan via de amino. Dat zal zeker door de re-encoding en lagere bitrate komen.

Over het geheel genomen: KNP + IPTV = fail

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boekee schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:02:
[...]

Volgens mij heb jij een eigen trafohuis in de achtertuin staan.

Man als ik mag geloven wat je allemaal hebt aan routers/servers/nas/switches e.d. heb je nieteens genoeg aan een 3 fase aansluiting
Je kan kijken bij mijn gallery,of inventaris of hoe dat heet hier, is niet helemaal recent, maar de spullen draaien ook niet continue, op een aantal staan bv films, maar als zo'n ding ( 4TB ) vol zit gaat ie alleen aan als ik een bepaalde film wil zien.
Idem met series, daar heb ik ook een aparte nas voor,maar zit ie vol,dan kan ie uit, wil ik een serie kijken dan gooi ik hem aan, en zo is het met een hoop apparatuur, wel is het zo dat alles op een vrije groep staat met een 25 ampere stop, kijk de switches moeten aan blijven,maar zoveel gebruiken die netgears niet, en dat Buienradar geval wordt gevoed door een zonne collector.
Gooi je alles aan, ja dan trek ik aardig wat power maar in praktijk dient het merendeel gewoon voor opslag, ik heb 2 stuks 2TB in mijn pc zitten en zodra daar een aardige hoeveelheid op staat gaat dat naar een Nas, maar tot die tijd kan de nas gewoon uit, wake-up on lan aan, daarentegen heb ik een LED monitor, 2 Led tv's, en geen gloeilamp meer in huis, alles is LED.
Mijn verbruik dit jaar was 6400 KWh, ik heb geen idee of dat veel is.
ambilight schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:22:
[...]

... Die zweem komt volgens mij ook door de door kleurdiepte (8bit/16-225??) en/of re-encoding. Mijn TV geeft echt super diep zwart (local dimming) op bluray, Dune, PS3 of via de ingebouwde tuners voor SAT en DVB-C. Maar op de amino via HDMI ziet alles er washed-out uit. Ik heb maar een aparte beeldpreset voor de HDMI-ingang waar de 540 aan hangt gemaakt. Dan gaat het nog wel, maar fraai is het nog steeds niet.

De amino doet bij mij de-interlacing ook niet goed. Ik heb hem maar op 1080i ingesteld omdat mijn TV gelukkig wel prima de-interlacing biedt.

Daarnaast bevat het HD beeld via de SAT/DVBC-tuner ook nog iets meer detail dan via de amino. Dat zal zeker door de re-encoding en lagere bitrate komen.
Dat is dus wat ik ook ervaarde bij hem... wat je HBO vraag kan ik je niet helpen, HBO heb ik via Ziggo en dat is gewoon HD ( in XMS termen HD+ )

[ Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 05-12-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:33

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Nick39 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:18:
[...]

[...]
Het Nederlands gemiddelde per huishouden ligt rond de 3500-3600 kWh, als ik me niet vergis.
Dus jouw verbruik lijkt wat aan de hoge kant, tenzij je een met grote familie in een groot huis woont.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
[...]

Oink! Da's veel ja, heeeel veel. B)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
[...]

Valt gerust mee. Ik had 14.350 KWh afgelopen jaar. Moest ook wel wat bijbetalen.. :o

Maarja, ik heb dan ook alles verder elektrisch. Waterbed, inductie kookplaat, combi magnetron (waar ik het merendeel van m'n maaltijden in bereidt 8) ). Ik hoef verder ook niet veel bij te stoken. De servers en switches produceren voldoende warmte om 't (tot zo'n week of 2 geleden) voldoende op temperatuur te houden. Oh ja en m'n koelvries is ook al ruim 10 jaar, dus die zal ook wel wat lusten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad vrij veel :) (wel afhankelijk van hoe veel personen en of er bv. al min of meer 'volwassen wordende' kinderen met eigen wensen in huis wonen).

Beetje offtopic, maar hier doen we rond de 3000 kWh per jaar met 2 personen. In het vorige huis dede we 2550 maar nu is er een vloerverwarmingspomp en mechanische ventilatie bij gekomen. Dit is verder incl. elektrisch koken en ong. 60 watt aan IT apparatuur altijd aan :)

Inductie koken en combimagnetron/oven kan in ieder geval nooit een 3 tot 4 keer gemiddeld verbruik veroorzaken.....

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 05-12-2012 20:41 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
Ik ben maar met z'n dieën, me, myself and I...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ambilight schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:03:
[...]

Dat lijkt overeen te stemmen met de opties die ik (sinds kort) zie op mijn amino voor diverse HD kanalen (SD, HD en HD+). Ik stelde hier een paar dagen geleden al een vraag over wat HD+ nu precies inhoud.
De Belgen + Eurosport zijn ook in HD+, maar of de bitrate nou echt hoger is vraag ik me af.

Weet iemand toevallig ook of de HBO kanalen HD+ zijn? Ik ga nl niet 15 Euro/mnd voor ADSL-kwaliteit betalen.

Overigens heeft KPN ook een aantal HD-zenders uit het basispakket geschrapt. Het overzicht dat bij GHM staat klopt dus niet meer. Je krijgt nu de SD-baggerstreams :(
HBO is HD+, al het GHM aangeboden materiaal is HD+. HD is de KPN only stream die als fallback beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Meultje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:39:
[...]

Valt gerust mee. Ik had 14.350 KWh afgelopen jaar. Moest ook wel wat bijbetalen.. :o
Wat een absurd verbruik, da's gemiddeld 39KWh per dag en dan verstook je permanent ruim 1600W :P
Ik zou maar geen Wattcher aanschaffen, dan krijg je nog inzicht in je verbruik :+
Oh ja, als stroom 23ct per KWh kost dan ben je €275 per maand kwijt :D

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy-Andre op 05-12-2012 21:08 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Wanneer gaat XMS de verzend limiet van de mail server weer aanpassen zoals deze voorheen stond?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dunklefaser schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:53:
[...]

Het Nederlands gemiddelde per huishouden ligt rond de 3500-3600 kWh, als ik me niet vergis.
Dus jouw verbruik lijkt wat aan de hoge kant, tenzij je een met grote familie in een groot huis woont.
Met zijn tweetjes, ik betaal iets van 192 euro per maand... gadgets kosten geld, ik rook niet en drink niet, dus dit lijkt me vrij gezond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
Speedy-Andre schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:04:
[...]
Oh ja, als stroom 23ct per KWh kost dan ben je €275 per maand kwijt :D
Dat klopt vrij behoorlijk... Maandbedrag is € 245,--

Hobby mag geld kosten houd ik ht meestal maar op O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Meultje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:58:
[...]

Dat klopt vrij behoorlijk... Maandbedrag is € 245,--

Hobby mag geld kosten houd ik ht meestal maar op O+
zeker...

YouTube: Tuintje in me huis - Henk & Gier

Nee even zonder gein, denk dat het verbruik van de meeste tweakers wel hoger is dan het gemiddelde verbruik.
Daarnaast scheelt het ook gigantisch als er overdag niemand thuis is, hier is altijd iemand thuis dus de CV pomp draait ook meer daarnaast is ook vaker de verlichting aan vooral in de donkere winter maanden.
Daarnaast huren/hosten een hoop mensen ook websites/servers elders, voor dit verbruik betalen ze uiteraard ook maar dit wordt niet meegenomen.

Het verbruik hier was jaren 8700kWh... dit is nu 5800kWh
Dit is vooral teruggedrongen door het door servers op een VM te gaan draaien en meer op de laptop te gaan werken i.p.v. een workstation.

Je kunt energieverbruik situaties niet zo 1:1 vergelijken.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
ambilight schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:03:
[...]

Waar staan die opties in de amino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

fast-server schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:22:
[...]

Je kunt energieverbruik situaties niet zo 1:1 vergelijken.
Nee, maar Meultje verbruikt echt mega veel voor een eenpersoons huishouden :D
Ik ben zeker niet vies van gadgets, huis automatisering, een dikke nas, tig pc's, routers, switches, tv's en noem maar op het staat hier wel.
Toch kom ik niet verder dan 3500KWh, wat sommige gezinnen met kinderen ook hebben :)
Als iemand een grote koivijver heeft en met inductie kookt dan komt ie al een eind.
Zou je geen gas hebben dan stook je elektrisch en dan gaat het helemaal hard.
Toch leuk om zulke extremen een keer te lezen ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik heb trouwens gemerkt dat mails van mijn eigen mailserver niet meer in de spam folder komen bij hotmail etc. sinds we in de nieuwe vaste IP range zitten ( spf record is ingesteld ).

Hopelijk blijft dit zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:49:
Ik heb trouwens gemerkt dat mails van mijn eigen mailserver niet meer in de spam folder komen bij hotmail etc. sinds we in de nieuwe vaste IP range zitten ( spf record is ingesteld ).

Hopelijk blijft dit zo :)
Haha, dat heb ik allang opgegeven, dynamic ranges werken niet zo goed, en dan heb ik het nog niet over RDNS, want dat kun je bij de meeste providers (xs4all is een uitzondering) niet eens instellen. Mijn Exchange bak ontvangt direct mail, maar uitgaand maak ik gebruik van de mailserver van mijn isp (op de kabel), dat wekt al jaren perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
Speedy-Andre schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:04:
[...]

Ik zou maar geen Wattcher aanschaffen, dan krijg je nog inzicht in je verbruik :+
Kun je er een aanbevelen..? Ik verdenk de krultang.. :*) (hoop dat je af en toe ook de reklames ziet..?)

Misschien in de aanstaande vakantie eens wat metingen uitvoeren. Als ik dat zo lees zou 't toch een heel stuk lager uit moeten kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Krishly schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:37:
[...]

Waar staan die opties in de amino?
Als je op een HD zender hebt afgestemd, druk dan op OK (voor basic programma info) en vervolgens de blauwe knop op je a.b. om een 2e venster te openen. Je ziet hier o.a. uitgebreide info + een extra button met
daarop de tekst SD / High Definition / HD+. Met de up/down navigatieknoppen op je a.b. kun je deze button kiezen en met nav. links/rechts vervolgens de beschikbare streams.

Als alleen SD beschikbaar is zie geen button voor de streams. Klanten in oudere netwerken kunnen mogelijk alleen tussen SD/HD switchen (of helemaal niet?). HD+ is alleen beschikbaar voor GHM klanten in de nieuwe WMP+ netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Meultje schreef op donderdag 06 december 2012 @ 00:05:
[...]

Kun je er een aanbevelen..? Ik verdenk de krultang.. :*) (hoop dat je af en toe ook de reklames ziet..?)

Misschien in de aanstaande vakantie eens wat metingen uitvoeren. Als ik dat zo lees zou 't toch een heel stuk lager uit moeten kunnen vallen.
Deze: http://nl.hardware.info/r...ls110-energiemeter-review Goedkoop en elegant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier niks meer te schreeuwen en gaan we het hier lekker over energieverbruik en krultangen hebben. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:23:
Is hier niks meer te schreeuwen en gaan we het hier lekker over energieverbruik en krultangen hebben. :-)
Ik denk dat de mensen óf schreeuwmoe zijn, óf het wel best vinden zo, of het werk allemaal gewoon ;)
Ik heb iig, op wat administratieve zaken na, geen problemen.

Overigens stond er gister eind van de middag nog wel een "collega" van je aan de deur.
Of ik over wilde stappen op KPN Glasvezel.
Dus ik zei dat ik al KPN had, waarop hij even verbaasd op zijn lijst keek en toen weer naar mij.
Hierna heb ik uitgelegd dat, iedereen in onze wijk die niet bij Solcon zit, eigenlijk al bij KPN zit omdat al die andere ISP's dus door KPN zijn overgenomen >:)
Hij wist daar niets van.
Ik heb hem nog een fijne avond en succes gewenst waarop hij nog enigszins verdwaasd weer weg ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Thasaidon schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:46:
[...]

Ik denk dat de mensen óf schreeuwmoe zijn, óf het wel best vinden zo ;)
Ik heb iig, op wat administratieve zaken na, geen problemen.

Overigens stond er gister eind van de middag nog wel een "collega" van je aan de deur.
Of ik over wilde stappen op KPN Glasvezel.
Dus ik zei dat ik al KPN had, waarop hij even verbaasd op zijn lijst keek en toen weer naar mij.
Hierna heb ik uitgelegd dat, iedereen in onze wijk die niet bij Solcon zit, eigenlijk al bij KPN zit omdat al die andere ISP's dus door KPN zijn overgenomen >:)
Hij wist daar niets van.
Ik heb hem nog een fijne avond en succes gewenst waarop hij nog enigszins verdwaasd weer weg ging.
Dat is echt gewoon BRILJANT! _/-\o_ Ik heb me suf gelachen hier. Heerlijk als je verkopers te slim af kan zijn.
offtopic:
Een vriend van me deed een keer tijdelijk werk als telemarketeer voor Tele2 gedaan. Werd hij zelf een keer gebeld door een KPN telemarketeer of hij interesse had in een aanbieding van KPN. Toen heeft hij het hele gesprek omgedraaid dat hij anders wel een aanbieding voor Tele2 voor die telemarketeer had ;) Mooie dingen zijn dat!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Luuk1983 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:56:
[...]

Dat is echt gewoon BRILJANT! _/-\o_ Ik heb me suf gelachen hier. Heerlijk als je verkopers te slim af kan zijn.
offtopic:
Een vriend van me deed een keer tijdelijk werk als telemarketeer voor Tele2 gedaan. Werd hij zelf een keer gebeld door een KPN telemarketeer of hij interesse had in een aanbieding van KPN. Toen heeft hij het hele gesprek omgedraaid dat hij anders wel een aanbieding voor Tele2 voor die telemarketeer had ;) Mooie dingen zijn dat!
Ja, ik had ook in kunnen gaan op de techniek en kijken hoe ver zijn kennis hierover ging (dat doe ik normaal namelijk altijd en is ook erg grappig. Voor mij dan :P ). Maar het eten was bijna klaar en het was pakjesavond, dus dat heb ik hem maar bespaard. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, als er dan toch niks te melden is, heb ik nog wel wat:
Wij zijn zojuist begonnen om de resterende batch klanten met static IP's hiervan te voorzien.

Have Fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Als je die van mij maar met rust laat nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:06:
Nou, als er dan toch niks te melden is, heb ik nog wel wat:
Wij zijn zojuist begonnen om de resterende batch klanten met static IP's hiervan te voorzien.

Have Fun.
Mocht je er nog één over hebben, dan wil ik 'm wel hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ert op DVB-c er 4 kanalen bij 46,47,48 :-) alleen geen beeld :-( wel geluid? zit dit in mijn ontvanger?
Polder netwerk ID 8200 op dvb-c radio heb ik ook uitbreiding met deze lokale kanalen deze werken wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat gaat verder op Tros Radar & co tot het een zaak is, don't worry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, ik heb wel eens bij een cursus "servicedeskvaardigheden" geleerd en ook uit eigen ervaring gemerkt, dat stille klanten vertrekkende klanten (kunnen) zijn.....

Klagende/feedback gevende klanten willen je dienst graag blijven gebruiken en er progressie, innovatie en verbetering in zien.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als dat zo is kan XMS haar conclusie trekken>> ze doen iets goed fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
eymey schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:09:
Tsja, ik heb wel eens bij een cursus "servicedeskvaardigheden" geleerd en ook uit eigen ervaring gemerkt, dat stille klanten vertrekkende klanten (kunnen) zijn.....[...]
Tja, het is dat de prijs lekker laag is voor alleen internet, maar zelf zou ik liever ook televisie afnemen, zodat alles bij één bedrijf wordt afgenomen. Met de horror verhalen hier echter ben ik bang dat ik slechter af zou zijn dan bij Ziggo. Mocht Ziggo ooit een 80+/80+ abbo aanbieden is voor mij de keuze snel gemaakt. Gelukkig voor XMS zal dat waarschijnlijk de komende 5 jaar niet gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Caelorum schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:32:
[...]

Tja, het is dat de prijs lekker laag is voor alleen internet, maar zelf zou ik liever ook televisie afnemen, zodat alles bij één bedrijf wordt afgenomen. Met de horror verhalen hier echter ben ik bang dat ik slechter af zou zijn dan bij Ziggo. Mocht Ziggo ooit een 80+/80+ abbo aanbieden is voor mij de keuze snel gemaakt. Gelukkig voor XMS zal dat waarschijnlijk de komende 5 jaar niet gebeuren :)
Ik denk dat een synchrone verbinding op kabel zowiso nooit zal gebeuren. En zeker niet met die hogere bandbreedtes.
Wat dat betreft blijft fiber toch (nog) wel uniek denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:32:
[...]

Ik heb jaren geleden al gezien met de pilot dat iptv niet goed ging komen,met name de snelheid, met digitale tv zelf hebben we zo'n 3/4 maar zeker een half jaar getest,met HDtv ben ik er na de derde amino na een maand of 2 uitgestapt toen ik hoorde dat die pilot maar 3 maanden zou duren,ik vond het product niet klaar voor de consument en dat vind ik nog steeds, maak van die decoder je auto, accepteer je dan dat je hem bijna iedere dag langs de kant moet zetten, de motor af, een uur wachten en dan weer starten en opnieuw proberen ?
Iedereen mag schelden op Ziggo, de klantenservice is ruk, echt bagger,maar hun webcare is grandioos (niets ten nadelen van de webcare hier maar de webcare daar heeft gewoon meer tot hun beschikking) ik gebruik gewoon dvb-c met de irdeto module in de tv,gebeurt er wat met de kaart dan kun je dat in je eigen omgeving resetten en mijn verbinding is gewoon strak 120 mbits down,telefoon is goed, ok de upload is minder maar die kan hoger,ze hebben meer zenders,en een pakket aanzetten of uit (opzegtermijn een maand) doe je zelf,als ik nu geen HBO meer wil of geen Film1 dan log ik in, zet het uit en aan het eind van de maand is het weg, wil ik het weer aan hebben dan gaat dat op dezelfde manier en gelijk aan, Spotify, geen decoder meer, 48 zenders op je tablet.
Het kan zijn dat het over een jaar schitterend loopt bij XMS, je moet dit ook niet zien als rant, maar er is gewoon steeds weer iets dat opduikt als het net weer 2 maanden of zo rustig is, feit dat ik nu nog niet geheel terug durf naar Ziggo komt omdat ik bang ben met de migratie dat XMS mijn telefoonnummer niet kan porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:06:
[...]

Dat gaat verder op Tros Radar & co tot het een zaak is, don't worry ;)
Krultangen bij Radar !!
Ongelukje gehad ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:56:
[...]

Ik denk dat een synchrone verbinding op kabel zowiso nooit zal gebeuren. En zeker niet met die hogere bandbreedtes.
Wat dat betreft blijft fiber toch (nog) wel uniek denk ik.
Het kan wel, ik heb meegedaan met een pilot op 50/50 en dat ging goed bij Ziggo,maar ze leggen nu nog de nadruk op andere diensten,het kost meer bandbreedte en hele delen van het spectrum worden niet gebruikt omdat daar digitenne stoort, of C2000, dvb-C2 is klaar maar er zijn nog maar 3 merken tv die het ondersteunen maar daarmee komt ook heel veel bandbreedte terug,persburo Reuters zegt o.a. het volgende:

De internationale Amerikaanse nieuwsdienst Reuters geeft in een analyse de Europese kabelbedrijven de komende jaren een grote voorsprong ten opzichte van andere telecomaanbieders.

Volgens Reuters zijn het met name Ziggo in Nederland, het Britse Virgin Media, Kabel Deutschland en Liberty Global (o.a. UPC in Nederland, Telenet in België en UPC Cablecom in Zwitserland), die grote voordelen hebben ten opzichte van de eigenaren van glasvezel en ADSL netwerken. Het grootste voordeel dat de kabelbedrijven hebben in de gebieden waar ze actief zijn, komt doordat ze al zeer uitgebreide en gemoderniseerde netwerken hebben.

Lees verder via: http://www.totaaltv.nl/ni..._heeft_beste_kaarten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:13:
[...]

Krultangen bij Radar !!
Ongelukje gehad ??
Die zal je daar ongetwijfeld ook aantreffen als ze de huidige kwaliteit van Xms evenaren :+
Blijf je broodheer gerust 'schreeuwer' noemen, dan komt het vanzelf goed :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Nick39 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:22:
[...]
De internationale Amerikaanse nieuwsdienst Reuters geeft in een analyse de Europese kabelbedrijven de komende jaren een grote voorsprong ten opzichte van andere telecomaanbieders.
Tja, dat vind ik ook niet zo gek aangezien de kabelaars hier nog steeds een monopolie hebben op die infra.
Reuters noemt dus ook Ziggo en UPC. Dé 2 hoofdkabelaars in NL (volgens mij).
Die monopolisten kunnen dus doen en laten wat ze willen op het netwerk, omdat ze geen rekening hoeven te houden met het toelaten van anderen op hún netwerk.

Overigens deel ik je mening over dat het wel kán op de kabel, maar ik zie het voorlopig alleen niet gebeuren. Een hogere upload van klanten kost meer bandbreedte en dus uiteindelijk meer geld.
En aangezien de upload snelheden voor de gemiddelde klant gewoon niet interessant is zal de gemiddelde klant dus ook niet meer willen betalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 06-12-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Thasaidon schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:39:
[...]

Tja, dat vind ik ook niet zo gek aangezien de kabelaars hier nog steeds een monopolie hebben op die infra.
Die monopolisten kunnen dus doen en laten wat ze willen op het netwerk, omdat ze geen rekening hoeven te houden met het toelaten van anderen op hún netwerk.

Overigens deel ik je mening over dat het wel kán op de kabel, maar ik zie het voorlopig alleen niet gebeuren. Een hogere upload van klanten kost meer bandbreedte en dus uiteindelijk meer geld.
En aangezien de upload snelheden voor de gemiddelde klant gewoon niet interessant is zal de gemiddelde klant dus ook niet meer willen betalen.
Nadeel is natuurlijk ook dat upload/download (puur internet) geen broodwinner is voor een ISP.
Je ziet nu ook dat de markt steeds meer verschuifd richting (IP)TV-diensten (LiveTV App, opnemen in de cloud, extra zenders, HD in basispakket).
Daar is voor een ISP veel meer omzet te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:39:
[...]

Dat, zelfs al gaan de kabelaars uiteindelijk over op dvb-c2, dan blijft nog steeds het kernwoord: MONOPOLY

Ja logisch dat Reuters dan kan zeggen dat ze een goede positie hebben.

Als er eenmaal glasvezel infra ligt, dan blijft dat natuurlijk veruit het meest modern. Nu alleen nog meerdere operators... maar qua opzet KAN dat in ieder geval. Dat kan je van coax niet zeggen in NL......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deshmir schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:01:
[...]

Nadeel is natuurlijk ook dat upload/download (puur internet) geen broodwinner is voor een ISP.
Je ziet nu ook dat de markt steeds meer verschuifd richting (IP)TV-diensten (LiveTV App, opnemen in de cloud, extra zenders, HD in basispakket).
Daar is voor een ISP veel meer omzet te behalen.
Dat lijkt mij ook,hoewel het een wel aan het ander gerelateerd is want voor de diensten gebruik je het internet wel,er is pas een enquete geweest (hoop niet dat dit te lang wordt) dat menigeen betaalt voor wat ze niet gebruikt,ik heb Film 1, HBO en al die andere pakketten maar wat is het meestal: Maandag CSI, Dinsdag NCIS, Woensdag Criminal Mind en flashpoint, Donderdag The Mentalist en Castle en vrijdag is dan de enige dag dat we wat gedownloade series kijken,Zaterdag is het meestal voor de vrouw ik hou van Holland ( goddank mannen van een zekere leeftijd,waar ik aan hang is afgelopen) feitelijk zou ik aan het basis pakket van Ziggo genoeg hebben aangezien de HD uitvoeringen van de commercielen daar in zitten,want de rest kijk ik alleen als er niets anders is en ik ga zappen.
Feitelijk besteel ik mezelf want ik hoor dus ook tot die groep, daarentegen de Live TV App, mijn tablet boven het ligbad,heerlijk !
Maar de glasvezeldiensten zijn net zo goed monopolisten,want je kan 20 aanbieders hebben,het merendeel gebruikt het netwerk van Reggefiber/KPN.
Tele2, Vodafone, noem ze maar op, echt volwaardig eigen netwerken hebben ze niet.
Ik voorspel dan ook dat op korte termijn je niet meer los een internet dienst kan afnemen,maar altijd een combi van en het merendeel zal kiezen voor een alles in een pakket, alleen zijn de kabelaars monopolisten binnen hun eigen verzorgingsgebied, Zowel Ziggo als UPC zijn niet landelijk "dekkend" waar KPN dat wel is.
En een Kassa... sorry maar dan is het feitelijk nog een verkapt "verkooppraatje" in de studio, je belooft de individuele mensen te helpen,er volgt zelden een follow up om te zien of dat zo is,het gaat die consumentenprogramma's niet om de consument maar om de kijkcijfers en help je een consument daarmee dan is dat meegenomen. Menselijk leed is inkomstenbron nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:19:
[...]

Dat, zelfs al gaan de kabelaars uiteindelijk over op dvb-c2, dan blijft nog steeds het kernwoord: MONOPOLY

Ja logisch dat Reuters dan kan zeggen dat ze een goede positie hebben.

Als er eenmaal glasvezel infra ligt, dan blijft dat natuurlijk veruit het meest modern. Nu alleen nog meerdere operators... maar qua opzet KAN dat in ieder geval. Dat kan je van coax niet zeggen in NL......
Glasvezel operators zijn net zo goed monopolisten,zie mijn verhaaltje hierboven, als KPN/Reggefiber aan het vezeltje trekt,dansen al die losse providers aan het glasvezeltje mee, Vodafone klaagt daar zelfs al over in Brussel.
In theorie is die vezel open,maar het berekende tarief zorgt ervoor dat men nauwelijks de concurrentie aan kan, en dan zijn de kabelaars gebiedsgebonden, KPN/Reggefiber is landelijk dekkend en feitelijk de enige,dus net zo goed,of zelfs meer een M O N O P O L I S T.
Wil jij als bedrijf fiber leveren, dan kan je niet zonder KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 06-12-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:17
Het net is open en de providers kiezen er zelf voor om de pops niet uit te rusten met eigen spul.
De mogelijkheid word wel geboden, het is onzin om te noemen dat kpn dus een molepolist is.
Deze mogelijkheid heb je gewoon weg niet bij het coax netwerk. Sterker nog: je moet het afdwingen met een rechtzaak.
Wie is dus de molopolist? de kabelaars als je het mij vraagt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 06-12-2012 13:19 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

White_Collar schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:14:
Het net is open en de providers kiezen er zelf voor om de pops niet uit te rusten met eigen spul.
De mogelijkheid word wel geboden, het is onzin om te noemen dat kpn dus een molepolist is.
Deze mogelijkheid heb je gewoon weg niet bij het coax netwerk. Sterker nog: je moet het afdwingen met een rechtzaak.
Wie is dus de molopolist? Juist: de kabelaars
En zelfs afdwingen met een rechtszaak lukt niet. De rechter oordeelde in het voordeel van de huidige kabel exploitanten...
http://vorige.nrc.nl/econ...ietigt_opening_kabelmarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Nick39 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:41:
[...]

Glasvezel operators zijn net zo goed monopolisten,zie mijn verhaaltje hierboven, als KPN/Reggefiber aan het vezeltje trekt,dansen al die losse providers aan het glasvezeltje mee, Vodafone klaagt daar zelfs al over in Brussel.
In theorie is die vezel open,maar het berekende tarief zorgt ervoor dat men nauwelijks de concurrentie aan kan, en dan zijn de kabelaars gebiedsgebonden, KPN/Reggefiber is landelijk dekkend en feitelijk de enige,dus net zo goed,of zelfs meer een M O N O P O L I S T.
Wil jij als bedrijf fiber leveren, dan kan je niet zonder KPN.
Je hebt op dit moment een aantal ISP's die niet mee doen aan KPN / GHM, maar dat valt ook te verwaarlozen.
- Plinq (kopen eigen rechten in en verkoopt de zenders per setje)
- Multivisie (koopt ook eigen rechten in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
Zien anderen ook zoveel reconnects op de WAN poort van de router?
Het lijkt wel of de Lease Time van het WAN IP adres op een half uur staat:

[admin login] from source 192.168.1.109, Thursday, December 06,2012 13:53:31
[Internet connected] IP address: 188.142.X.X, Thursday, December 06,2012 13:48:05
[admin login] from source 192.168.1.109, Thursday, December 06,2012 13:40:48
[UPnP set event: add_nat_rule] from source 192.168.1.10 Thursday, December 06,2012 13:37:47
[admin login] from source 192.168.1.109, Thursday, December 06,2012 13:23:50
[Internet connected] IP address: 188.142.X.X, Thursday, December 06,2012 13:18:04
[admin login] from source 192.168.1.109, Thursday, December 06,2012 13:00:38
[DHCP IP: 192.168.1.110] to MAC address X:X:X:X:X:X, Thursday, December 06,2012 12:55:11
[Internet connected] IP address: 188.142.X.X, Thursday, December 06,2012 12:48:04
[DHCP IP: 192.168.1.109] to MAC address X:X:X:X:X:X, Thursday, December 06,2012 12:25:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
White_Collar schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:14:
Wie is dus de molopolist? de kabelaars als je het mij vraagt ;)
Nee vind ik niet, ik kan zelf ook beslissen om de ubee in slave stand te zetten en mijn eigen router te gebruiken, de ubee doet dan niets meer dan wat het packetfront doet, en je kan in een pop hangen wat je wil maar zonder de aanvoer fiber en de prijs die je daarvoor betaald kan je niet, je kan niet kiezen voor een andere aanvoerfiber en daarom is Vodafone zelfs naar de europesche commissie gestapt, KPN kan vragen wat ze wil voor de verbinding,betaal je het niet dan heb je een pop met eigen spullen waar je niets mee kan.
Je hebt geen keuze voor een andere fiber, dat je in de pop kan hangen wat je wil is mooi maar daar houdt het op, KPN bepaalt welke prijs je betaalt en heeft dus uiteindelijk het monopolie hoe mooi je pop ook is.
De kabelaars ook, dus uiteindelijk,zijn beiden monopolist,en ondanks al die mooie beloftes hadden we in Leiden maar 1 keuze op het net: XMS met nu dan Vodafone erbij, maar dat is ook gewoon een dozenschuiver.

http://www.totaaltv.nl/ni...ncurrentie_glasvezel.html
Eigenaren van Glasvezelnetwerken kunnen aan partijen als Vodafone voor toetreding tot hun netwerken vragen wat ze willen. Vodafone wil nu alles op alles zetten om bij Kroes betere concurrentievoorwaarden te bedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Hallo;

Hier alleen om de zoveel tijd een IP renew;

06.12.12 01:54:20 Internet connection renewed successfully. IP address: 188.142.112.XXX, DNS server: 188.142.0.6 and 188.142.0.22, Gateway: 0.0.0.0
05.12.12 13:27:22 Internet connection renewed successfully. IP address: 188.142.112.XXX, DNS server: 188.142.0.6 and 188.142.0.22, Gateway: 0.0.0.0

Mvg
Romulus schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:04:

[Internet connected] IP address: 188.142.X.X, Thursday, December 06,2012 13:48:05
[UPnP set event: add_nat_rule] from source 192.168.1.10 Thursday, December 06,2012 13:37:47
[Internet connected] IP address: 188.142.X.X, Thursday, December 06,2012 13:18:04
[DHCP IP: 192.168.1.110] to MAC address X:X:X:X:X:X, Thursday, December 06,2012 12:55:11
[Internet connected] IP address: 188.142.X.X, Thursday, December 06,2012 12:48:04
[DHCP IP: 192.168.1.109] to MAC address X:X:X:X:X:X, Thursday, December 06,2012 12:25:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

Romulus schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:04:

Had ik ook toen ik mijn PfSense terug zetten naar dhcp. Vond ie niet leuk, waarbij na elke dhcp request de dhcpclient op zijn muil ging. ipv een renew om de 30 minuten, verloor ik dus steeds elk uur mijn connectie en werd die opnieuw opgebouwd. (waarbij mij dhcpclient weer op zijn muil ging).

Kreeg het niet opgelost en heb uiteindelijk pfsense maar een update gegeven naar 2.0 beta2

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Nick39 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:12:
[...]

Ik heb jaren geleden al gezien met de pilot dat iptv niet goed ging komen,met name de snelheid, met digitale tv zelf hebben we zo'n 3/4 maar zeker een half jaar getest,met HDtv ben ik er na de derde amino na een maand of 2 uitgestapt toen ik hoorde dat die pilot maar 3 maanden zou duren,ik vond het product niet klaar voor de consument en dat vind ik nog steeds, maak van die decoder je auto, accepteer je dan dat je hem bijna iedere dag langs de kant moet zetten, de motor af, een uur wachten en dan weer starten en opnieuw proberen ?
Da's juist mijn ervaring met DVB-C van UPC. Dramatisch slecht beeld en om de 15min een reset nodig. Internet ook niet stabiel en een stuk trager dan de snelheid die men belooft. Ligt aan uw kabel zeggen ze dan. Maar da's niet mijn kabel maar toch echt die van UPC.

Wat dat betreft is internet via de fiber echt een flinke sprong voorwaarts. Ik ga nooit meer terug naar de kabelaars/ADSL voor internet, tenzij ik echt geen andere keus heb.

IPTV werkt bij mij ook behoorlijk stabiel op de amino 540. Slechts 1x problemen met de gids gehad waardoor ik even naar standby moest gaan (geen cold boot nodig). Zappen gaat ook redelijk snel, maar hier wint DVB-C op mijn TV het wel. Heeft ook een mooier beeld zoals ik hierboven al aangaf.

Maar om nu te zeggen dat IPTV niet klaar is, kan ik op grond van mijn ervaringen tot nu toe niet zo stellen. Er moet wat mij betreft wel heel snel veel meer HDTV kanalen worden toegevoegd. Op de SAT pik ik er zo een stuk of 20 gratis uit de lucht. Ik ga dus echt geen 6,50/mnd meer betalen voor een paar oninteressante zenders.

En de bitrate van de SD-zenders moet ook flink omhoog. Aangezien KPN over al deze zaken gaat, gebeurt dat voorlopig dus niet. Dus zal ik IPTV waarschijnlijk straks opzeggen als het niet beter wordt. KPN kan wat mij betreft de boom in met hun claim over superieure beeld- en geluidskwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
Bekijk deze eens... :-)
YouTube: E-inzicht

Kan ik nu rustig kijken sinds je m'n "PF" geupdate hebt en ik de threads iets heb teruggezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
@j1nx ik heb helaas geen PfSense.
Ik begrijp ook niet waarom de Lease Time zo kort staat, hebben ze zo'n tekort aan IP4 adressen?
Het lijkt mij niet wenselijk om je netwerk te "verstoppen" met continue zoveel DHCP requests.

Wellicht dat @XMS_webcare hier meer over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Speedy-Andre schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:24:
Die zal je daar ongetwijfeld ook aantreffen als ze de huidige kwaliteit van Xms evenaren :+
Blijf je broodheer gerust 'schreeuwer' noemen, dan komt het vanzelf goed :>
Wat heb je liever? iemand die continu "ja en amen" roept op alles wat jij zegt .. of iemand die af en toe tegengas geeft. En geef nu zelf toe: als je af en toe ziet hoe mensen communiceren dan is het ook veel geschreeuw en weinig luisteren. Luister voor de gein deze maar eens: http://www.google.nl/url?...eybRqfqg7ElVmxT0jv01YtEZA . Ik vond hem best treffend toen ik hem vanmorgen in de auto hoorde.

add: niet zozeer over de discussies in de xms thread.. maar over discussies in het algemeen :)

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 06-12-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
*knip

laat maar..

[ Voor 91% gewijzigd door bigfoot1942 op 06-12-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:57

gpex

Pex voor intimi

Sinds de overgang naar een nieuw IP-nummer in de 185.x.x.x reeks bij XMS, lukt het mij niet meer om de live streams van NOS te bekijken.
Ik krijg daar continue de melding: "De verbinding kan niet tot stand worden gebracht". Op de blog van de NOS staat hierover:

Update: 7 september 2012
Dankzij alle feedback in de reacties is er een rode draad te ontdekken dat veel mensen met een internetaansluiting via KPN geen verbinding kunnen maken met de livestreams. Hierover is contact geweest met KPN en NPO (Nederlandse Publieke Omroep, welke de livestreams voor de NOS faciliteert). Het lijkt er op dat bij bepaalde modems het internet-adres waarop een livestream te zien is niet gevonden kan worden. Nu die oorzaak gevonden is, gaan we zo snel mogelijk aan een oplossing werken.

Hebben andere XMS abbonees ook dit verschijnsel of ben ik de enige hierin?

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk heeft iedereen die in bepaalde IP blocks van KPN zit daar last van (en dan dus bij verkeer naar diensten/sites die ook door KPN verzorgd worden, zoals dus ook in de blog entry staat.

Als de blog echter van 7 september is, dan is het me wel een raadsel waarom dit nog steeds een probleem moet zijn (maar ja, iets met KPN en incompetentie..... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:47:
Waarschijnlijk heeft iedereen die in bepaalde IP blocks van KPN zit daar last van (en dan dus bij verkeer naar diensten/sites die ook door KPN verzorgd worden, zoals dus ook in de blog entry staat.

Als de blog echter van 7 september is, dan is het me wel een raadsel waarom dit nog steeds een probleem moet zijn (maar ja, iets met KPN en incompetentie..... )
Nee dat ligt aan een bepaald type modem van KPN (V8 volgens mij) en dat is volgens mij al opgelost.

Probeer eventueel eens een andere DNS server. Krijg je de melding bij de flash of html5 (tablet) versie ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Kan dat niet te maken hebben met het feit dat sommige servers/sites die IP ranges zien als zijnde van buitenlandse ISP's?
Ik hoorde de vrouw daar ook over klagen. Sommige sites die zij bezoekt zeggen nu (na een nieuw IP in een andere range gehad te hebben) dat ze niet in NL zit en dus bepaalde content niet mag zien...

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 06-12-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

denan schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:41:
[...]

Wat heb je liever? iemand die continu "ja en amen" roept op alles wat jij zegt .. of iemand die af en toe tegengas geeft. En geef nu zelf toe: als je af en toe ziet hoe mensen communiceren dan is het ook veel geschreeuw en weinig luisteren. Luister voor de gein deze maar eens: http://www.google.nl/url?...eybRqfqg7ElVmxT0jv01YtEZA . Ik vond hem best treffend toen ik hem vanmorgen in de auto hoorde.

add: niet zozeer over de discussies in de xms thread.. maar over discussies in het algemeen :)
Ja en amen zou wel leuk zijn, maar een beetje meer respect naar de klant is nooit verkeerd.
Ik 'schreeuw' trouwens niet zomaar, dat de helft van de diensten er destijds uit lag was bij mij en vele anderen een feit.
Omdat ik zelf genoeg kan onderzoeken heb ik de hint gegeven dat de newsserver de nieuwe ipreeks blijkbaar niet kende, maar dat mag IK natuurlijk niet zeggen, dat hoort de geachte techneut te doen |:(
En dan nog roepen dat ik het niet onderbouw enz. :z
Daar zakt mijn broek dus heel snel van af ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
gpex schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:03:
Sinds de overgang naar een nieuw IP-nummer in de 185.x.x.x reeks bij XMS, lukt het mij niet meer om de live streams van NOS te bekijken.
Ik krijg daar continue de melding: "De verbinding kan niet tot stand worden gebracht". Op de blog van de NOS staat hierover:

Dankzij alle feedback in de reacties is er een rode draad te ontdekken dat veel mensen met een internetaansluiting via KPN geen verbinding kunnen maken met de livestreams. Hierover is contact geweest met KPN en NPO (Nederlandse Publieke Omroep, welke de livestreams voor de NOS faciliteert). Het lijkt er op dat bij bepaalde modems het internet-adres waarop een livestream te zien is niet gevonden kan worden. Nu die oorzaak gevonden is, gaan we zo snel mogelijk aan een oplossing werken.

Hetzelfde laken en pak hier: weet niet of je met NOS live streams de interactieve programma's in de Amino bedoeld (uitzending gemist ed, HBO als je daar een abbo op hebt) maar ik krijg bij alles wat ik probeer te openen "verbinding verbroken code 9" Dit zijn dan niet de live streams maar ook hier dikke problemen mee: valt vaak weg, blokkerig en stil staand beeld.
Echter geen "verbinding kan niet tot stand worden gebracht" melding. Vandaag door iemand van XMS opgebeld met de vraag of ik interactieve TV heb en mischien geinteresseerd was in twee maanden gratis HBO :*) Op mijn antwoord dat ik al HBO had maar dat nooit fatsoenlijk heb kunnen gebruiken en dat ik graag 2 maanden extra gratis zou willen, was het antwoord "huh,ja ja, ik begrijp u wel maar dit wordt mij ook maar opgedragen" Fantastisch! XMS start waarschijnlijk samen met GHM een promotie voor HBO, veel mensen willen best wel 2 maanden gratis HBO, dus veel aanmeldingen --> VoD servers kunnen de capaciteit niet aan --> na 2 maanden zullen de meesten besluiten dat die HBO crap toch nooit werkt en zullen afhaken. Wie is hier nou gek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:17

Check hier even welk land er aan jouw IP hangt

http://www.maxmind.com/en/geoip_demo

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY
  • Laatst online: 15-09 20:17

REPLAY

Tik een eitje

Ik kan op My Vodafone sinds het nieuwe ip 185.x.x.x niet meer inloggen. Vanaf andere providers heb ik geen probleem om in te loggen. XMSnet heeft tot nu toe nog geen reactie hierop gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REPLAY schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:27:
[...]
Ik kan op My Vodafone sinds het nieuwe ip 185.x.x.x niet meer inloggen. Vanaf andere providers heb ik geen probleem om in te loggen. XMSnet heeft tot nu toe nog geen reactie hierop gegeven.
Net even uitgeprobeerd met m'n beide nummers: geen probleem
Heb 188.xxx.xxx.xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:37:
[...]

Net even uitgeprobeerd met m'n beide nummers: geen probleem
Heb 188.xxx.xxx.xxx
https://login.vodafone.nl
geeft na invoer inloggegevens:

De wachttijd voor de verbinding is verstreken

De server op login.vodafone.nl doet er te lang over om te antwoorden.
Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het
over enkele ogenblikken opnieuw.
Controleer uw netwerkverbinding als u geen enkele pagina kunt laden.
Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

IE geeft de webpagina kan niet worden weergegeven na invoer inloggegevens.

Met een proxy, of op het werk heb ik geen enkel probleem om in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik FF v17.01
Gebruikte webadres heb ik niet, bij mij:

https://my.vodafone.nl/my_vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:55:
[...]

Gebruik FF v17.01
Gebruikte webadres heb ik niet, bij mij:

https://my.vodafone.nl/my_vodafone
v17.01 gebruik ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is intussen 8 weken geleden dat we XMS hebben aangevraagd, maar we hebben hier thuis intussen wel een mogelijke oorzaak bedacht: misschien is de termination unit kapot. Dat zou verklaren waarom Reggefiber beweert dat alles werkt maar dat XMS onze PacketFront niet kan benaderen. Helaas is er online niets te vinden over hoe die krengen werken.

Heeft iemand enig idee hoe je kan uitvinden of een PacketFront (die met vier netwerk poorten en twee telefoonaansluitingen) naar behoren werkt? Er is vrijwel nul op Google te vinden. Wat betekenen de lampjes, bijvoorbeeld? Wij zien geen lampjes oplichten behalve bij de netwerkpoort waar we een ethernetkabel in steken.

Edit: Analoge televisie werkt wel, maar dat zegt naar verluidt niet zo veel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Heeft iemand enig idee hoe je kan uitvinden of een PacketFront (die met vier netwerk poorten en twee telefoonaansluitingen) naar behoren werkt? Er is vrijwel nul op Google te vinden. Wat betekenen de lampjes, bijvoorbeeld? Wij zien geen lampjes oplichten behalve bij de netwerkpoort waar we een ethernetkabel in steken.

Edit: Analoge televisie werkt wel, maar dat zegt naar verluidt niet zo veel.
[/quote]

Staat het hier niet in?

xmsnet.nl/uploads/editor/Handleiding_XMS_pdf.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde dat ik die versie van de kleine panda gebruik, niet dat iemand anders die moet gebruiken.
Het adres om in te loggen bij mij is wel een andere dan bij jou.
Pagina: 1 ... 52 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.