denan schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:09:
[...]
Daar had ik inderdaad overheen gelezen. Maar wie bevestigd het bij KPN? En hoe is de bevestiging gedaan? Was het een "ja dat gaan we doen" of een "dat scenario is mogelijk". etc. en wat is de interpretatie van de journalist. Ik heb in het verleden al een keer mogen opdraven bij de directie omdat een journalist van tweakers een statement van mij uit zijn verband had getrokken en in een compleet andere context had geplaatst. Wellicht dat ik daardoor wat voorzichtiger ben
Maar: Voor medewerkers (zoals ikzelf) en klanten is het pas officieel als er een intern/extern statement ligt waarin KPN dit zegt. Niet als het een newsupdate op telecompaper is. Dat wil trouwens niet zeggen dat ik hiermee het Telecompaper verhaal ontkracht. We kunnen er alleen zo weinig mee op dit moment

Tja, zo kun je uren doorgaan, ik kan me een scenario bedenken en ik weet hoe het normaal gaat, normaal heeft een journalist toegang tot een woordvoerder, en telecompaper is betrouwbaar, ik ken het al uit de tijd dat adsl nog niet bestond en er alleen isdn was.
Normaal bereiken je dus geruchten, en dan wendt je je dus tot je woordvoerder, en als je een beetje journalist bent is dat niet een monteur die uit het oude ptt tijdperk, putje graven,tentje bouwen tukkie doen.
Want andersom, als je zegt dat iets door KPN bevestigd is,en dat is niet zo, dan hangt KPN je aan de hoogste boom bij wijze van spreken.
Ook weet ik zelf dat het bij KPN het beste werkt als je met een compleet uitgekouwd scenario komt ( de waarheid dus) en het dan bevestigd wordt het dan het meest betrouwbaar is.
Niet omdat het me toevallig zo uitkomt maar ik had ooit zelf een nieuwtje, ging daarmee naar telecompaper en werd zowat aan de leugendetector gelegd,waarna men eerst het verhaal ging verifieren.
Ik weet dat bij Ziggo de woordvoerder Gradus Vos is, en als die man iets bevestigt of met een statement komt, is dat eerst door 24 man bij wijze van spreken goedgekeurd.
Telecompaper is betrouwbaar en wordt op zijn/haar beurt ( hoe zeg je dat ) vaak gequoted door "blogjournalistjes" die zelf te lui zijn om het werk te doen.
Toen ik nog mijn eigen bedrijf had werd ik ook wel eens "geinterviewd" ( ik kwam niet verder dan Radio West ) maar nam ik zelf ook een voice recorder mee ( werkte toen nog op die micro cassette's) zodat ik altijd kon bewijzen als een interview werd "bijgekleurd" dus dat is dan misschien ook een lesje voor jou, zorg dat je dat bij je hebt,dan kun je altijd bewijzen wat je gezegd hebt.
Dat je, zeker in deze tijd, voorzichtig (moet) zijn/bent is begrijpelijk,want bij veel bedrijven hangt je baan aan een zijden draadje en ik vind het niet eerlijk als men je op je voorzichtigheid aanspreekt, aan de andere kant was oom Jasper er als de kippen bij als er onrust was, en blijft die nu verdacht stil, voor mij te meer een bewijs dat het verhaal klopt,anders was ie allang met een "dit is onzin statement gekomen" , jij bent geen woordvoerder voor of namens KPN dus dat jij bepaalde uitspraken niet kunt/wilt doen,begrijp ik en neem ik je als persoon dan ook niet kwalijk.
( als er fouten staan, ik werk voor het eerst met Chrome,ben nog maagd op dat gebied, bij voorbaat mijn excuus)