PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Ik zal is kijken hoever ik kom met die drg in mijn woonkamer, misschien is het open te maken op de een of andere manierTTV schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:27:
Hmm, dat soort apparatuur heb ik niet staan. Ik heb alleen mijn oude Telfort-modem, maar dat heb ik vervangen door een ASUS RT-N66U. Daar kan ik geen SIP-account op instellen.
SIP staat op het lijstje van dingetjes die ik wil doen icm met thuis een asterisk server
too weird to live too rare to die
Was dit een reactie op mijn case? Ik ben namelijk bekend met de procedure en heb mijn telefonieabonnement dus niet opgezegd. Dus niet aan de orde.Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:29:
Indien Klant een aanvraag voor Nummerbehoud doet, mag Klant niet zelf het bestaande telefonieabonnement opzeggen. De kans bestaat dat in dat geval het nummer niet kan worden overgezet naar XMS Telefoon en dat Klant daarmee het nummer verliest. XMS is in alle gevallen gevrijwaard van gevolgschade in geval Klant zich niet houdt aan bovenstaande richtlijn.
Verwijderd
Sorry; zeker verhaal hierboven niet goed gelezen.TTV schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:49:
[...]
Was dit een reactie op mijn case? Ik ben namelijk bekend met de procedure en heb mijn telefonieabonnement dus niet opgezegd. Dus niet aan de orde.
Alleen internet opgezegd per einde deze maand, niet de telefoon.
Dan is er inderdaad weinig aan de hand, behalve dan dat XMS de zaak weer eens niet voor elkaar krijgt op dit moment.
Zelfde Asus router hier. Het telfort modem biedt geen sip ondersteuning voor zover ik weet. Je had waarschijnlijk de telefoon voorheen via een splitter aangesloten.TTV schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:27:
Hmm, dat soort apparatuur heb ik niet staan. Ik heb alleen mijn oude Telfort-modem, maar dat heb ik vervangen door een ASUS RT-N66U. Daar kan ik geen SIP-account op instellen.
Als je dect telefoons hebt zou je een ander basistation met IP kunnen overwegen: http://www.bol.com/nl/p/g...t-zwart/9005000011728164/
Of een 2e hands 7170 Fritzbox via marktplaats ofzo. Kun je 3 analoge toestellen op aansluiten. En werkt hier ook prima icm ISDN telefoons.
Beide kastjes heb ik gewoon via een CAT5 snoertje aan de N66U hangen en draaien met een sip account van Voip Planet. Geen problemen met jitter o.i.d.
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Op het tweakers forum Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5] is ook het e.e.a. te vinden.
Zelf zit ik bij http://www.callvoip.nl
Niet absoluut de goedkoopste, maar wel zeer stabiel, zeer goede en persoonlijke service en je krijgt, zelfs al ben je een particulier met 1 extension, toch de beschikking over instellingen waar alle andere mij bekende VOIP providers een puntje aan kunnen zuigen (lees: web-based bedrijfscentrale, incl. de mogelijkheid om bv. naar meerdere mobiele nummers door te schakelen, etc. ).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Denk niet dat telfort (KPN) Amino's gaat uitleveren aangezien ze zelf motorola VIPS gebruiken.
De WGDO gebieden zijn ook een verhaal apart, wat gaat hier mee gebeuren?
KPN levert namelijk standaard diensten, het WGDO netwerk wijkt daar erg van af.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Telfort levert nu, als je ook TV wil, interactieve TV van KPN (dus met motorola spul). Etc.
Maar wat nu de propositie van Telfort zegt compleet niets over wat dat straks gaat zijn als de integratie een feit is! En dus ook niet bij wie je wel of niet meerdere settopboxen krijgt, wat de prijs gaat worden of hoe het opgezet gaat worden.
Het zou pure kapitaalvernietiging zijn als bij Telfort ineens iedereen over moet op een Experiabox, motorola box en dus ook een andere NT moet krijgen, etc. Bovendien kan KPN niet zomaar de WMP+ levermethode (die 99% lijkt op WGDO) met bijbehorende diensten zoals DHCP, analoog en DVB-C opdoeken omdat ook derden als Vodafone en Solcon hiermee werken.
Het wordt dus gewoon afwachten wat de propositie van Telfort gaat worden.....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dat gaat hier niet gebeuren, ben blij dat ik die Ziggo lijn nog heb, dan trek ik de powerstekker van de DRG er definitief uit.eymey schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:51:
Het zou pure kapitaalvernietiging zijn als bij Telfort ineens iedereen over moet op een Experiabox, motorola box en dus ook een andere NT moet krijgen, etc.
De meest schurftige streek vind ik dat de media wel is geinformeerd maar dat je als klant niet eens weet dat je voor een euro op de bank wordt gezet met een piek in je reet.
Waar blijft XMS met haar mooie klantenpanel... joehoe Jasper waar zit je ?
Nou wist ik toevallig wel van die re-branding maar dat het Telfort zou worden.. hoopte op xs4all, maar die mooie spoedmeeting was dus zoals ik al dacht een zoethoudertje. En dan ongestraft zonder enige tegemoedkoming voor alle overlast de afgelopen weken, krijg je dit ook nog eens over je heen.. tja dan mag je over Ziggo zeggen wat je wil en dat de vezel de toekomst heeft maar bij Telfort, heb je die helpdesk wel eens aan de telefoon gehad, nou ik dus wel en het is meer een hel desk.
Ik hoop dat KPN hier meeleest en zich bedenkt..je kan wel stoer roepen dat je zoveel aansluitingen op je glasvezel hebt maar zoveel abonnees die het daadwerkelijk afnemen zijn er niet, het is niet eens 50%, op het Ziggo forum,bij de consumenten bond, totaaltv.. voor mij geen Telfort zo.
Helaas heb ik niet de luxe om naar Ziggo te kunnen (anders had ik wrs allang digitale TV via de kabel gehad en alleen internet nog via glasvezel).
Overigens had ik eerlijk gezegd eerder verwacht dat men alle FttH merkjes naar 1 merk (bv. Lijbrandt of Concepts) zou omdopen, in plaats van naar Telfort of evt. XS4ALL.
XS4ALL is in z'n huidige vorm namelijk ook te verschillend (werkt ook met VLAN's en PPPoE tunnels, alleen dan met een Fritz!box ipv een Experiabox). Net als dat Telfort juist weer te cheap is.
[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 03-12-2012 11:40 ]
Ik kwalificeer mijzelf echt absoluut niet als "de prijsbewuste doelgroep" en identificeerde XMS en Concepts daar ook echt niet mee.
Vroeger heb ik ADSL van concepts gehad, en teondertijd had ik er een
KPN heeft het in ieder geval voor elkaar gekregen dat de wat meer technische klanten van XMS zoals het nu gaat er zo snel mogelijk weg willen. Jammer, want ik was voorheen behoorlijk tevreden.
Ik denk dat de echte prijsbewuste doelgroep niet eens op glasvezel zit aangezien er daarvoor goedkopere alternatieven zijn. (kabel, dsl)
Ik heb destijds gekozen voor XMS omdat het een premium provider was, er kon veel en het zou nog veel beter worden.
Daarnaast was de support erg goed, ik denk dat er een hele hoop mensen zijn die om die zelfde redenen klant zijn geworden.
Het probleem voor de oude regio's (XMS/telfort only) is dat er geen premium glas aanbieder meer is met bijbehorende service.
Het enigste voordeel is nu de upload, zullen mensen daar nu echt een glasvezel abonnement voor gaan afsluiten?
Er zijn genoeg mensen die echt meer willen betalen voor extra diensten, xs4all is niet voor niets zo groot.
Beetje een gemiste kans van KPN.
Pluspuntje!
De voornaamste reden voor mij om bij XS4ALL weg te gaan was het feit dat ze alleen al voor internet meer rekenen dan voor het hele pakket inclusief CATV bij XMS. Ik had ook geen zin in die Motorola STB's door het hele huis. Naar aanleiding van mijn aankondiging om op te zeggen heb ik een aardig gesprek gehad met iemand bij XS4ALL die duidelijk iets meer op de hoogte was van de toekomstplannen. DVB-C via CATV lag toen in ieder geval bij KPN niet erg lekker. Het onderhouden van 2 leverstraten is kostbaar en dat past weer niet in de filosofie van KPN om de winst te maximaliseren.
Dus wat gaat er straks gebeuren bij Telfort? Het blijft koffiedik kijken. Wellicht verandert er niets. Of wordt CATV een (3rd party) optie waar je extra voor moet betalen. Eventueel icm met een smartcard voor DVB-C.
Misschien komt er een overgangsperiode waarbij bestaande klanten met lokkertjes worden overgehaald om CATV op te geven.
Het vervangen van STBs en andere apparatuur lijkt misschien een kostbare operatie, maar dat is het onderhouden van meerdere platformen op langere termijn ook. Apparatuur kun je bovendien versneld afschrijven en dat is altijd handig om de winst en dus de belasting laag te houden.
Ik denk verder dat de managers bij KPN al lang rekening hebben gehouden met het feit dat sommige oude klanten van Lijbrandt/XMS/ect weg zullen gaan als het dienstenpakket van Telfort wordt uitgekleed. Mogelijk doet men dan een voorstel om (het eerste jaar) prijsgunstig naar XS4ALL te migreren. Toch een groene overstap binnen de familie.
Just my 2 cents.
Gekocht op de groeimarigo schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:28:
Blijkbaar is de DHCP pool hier groot genoeg om dit te kunnen verwezenlijken.
Pluspuntje!
Internet & telefoon werkt, maar telefoon nummer overzetten was een nachtmerrie en koste bijna een maand.
Alleen omdat xms overstapservice meerdere malen fout maakte met onze oude adress.
Uiteindelijke met 30 mailjes + tweets via webcare is het gelukt net 2 dagen voordat UPC weert afgesloten.
Nu ben ik al 2half week bezig met TV coax aansluiting die geen signaal doorgeeft.
Heb al foto's gemaakt en meerdermalen uitgelegd wat ik allemaal heb gedaan en getest.
En via webcare en een mail naar Tim van webcare gestuurd een dag later gevraagt meneer er iemand langs komt op de coax te repareren.
Alleen om een antwoord te kijgen dat ik waarschijnlijk binnen een week wordt gebeld.
Ja ja, dat heb ik al eerder gelezen hoe dat gaat.
Nu heb ik IPTV aangevraagt maar hoelang dat gaat duren kan ik niet zegen.
Sophie van webcare zij 2 weken voordat ik de ontvanger heb, maar wordt de animo a140 automaties beteld als je het via mijn xms doet of niet.
Er was alleen een optie voor een extra animo, en dat wil ik niet.
Nu weet ik waarom ze 2 maanden gratis actie doen.
Omdat, dat minimaal de setup tijd is van jullie dienten.
@webcare, waarom moet alles via twitter het is zo onoverzichtelijk!!
Waarom moeilijk als het makelijk kan, zoals UPC.
klanten leggen hun probleem uit en als het niet in 1 of 2 tweets beantwoordt kunnen worden.
Belt webcare hun op, om even in een paar mins te horen wat het probleem en vragen zijn.
Dat is wat handiger dan een boek schijven via twitter!! en geeft de klant ook een beter gevoel van service verlening.
Het is jammer want ik moet constant achter xmsnet aanzitten, om zeker te zijn dat er iets gebeurd!!
Maar daar ligt wel het probleem voor veel klanten, Ik zou per direct overstappen naar XS4All echter kan dit niet op een WGDO netwerk.ambilight schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:46:
Ik denk verder dat de managers bij KPN al lang rekening hebben gehouden met het feit dat sommige oude klanten van Lijbrandt/XMS/ect weg zullen gaan als het dienstenpakket van Telfort wordt uitgekleed. Mogelijk doet men dan een voorstel om (het eerste jaar) prijsgunstig naar XS4ALL te migreren. Toch een groene overstap binnen de familie.
Just my 2 cents.
Als ze de boel niet snel gaan ombouwen zodat er ook echte andere keuzes zijn dan voor zie ik dat een hoop mensen naar de kabel switchen of gewoon een kabel abbo afsluiten i.p.v. glasvezel.
Ze kunnen de bestaande gebieden makkelijk ombouwen, voordeel daarvan is ook dat iedereen haar/zijn provider kan kiezen/houden en ze het koper kunnen gaan wegslopen omdat iedereen op de glas infrastructuur aangesloten kan worden.
Niemand meer op koper>> geen onderhoud meer
Iedereen op glas>> lagere operationele kosten dus meer winst
Verwijderd
Ja ook leuk om te weten is dat xms contract ook niet rechtsgeldig totdat ze een akkoord hebben met een stem opnamen of een kopie van je ID hebben.Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:50:
Het advies dat ik XMS in gebreke moet stellen is bevestigd door een vriend die rechten heeft gestudeerd, dus dat heb ik gisteren maar gedaan. Termijn van twee weken gesteld. Vandaag weer 40 minuten in de wacht gehangen bij de klantenservice, waarna ik hen meer kon vertellen over wat er mis is met het aansluitproces dan zij mij. Knap waardeloos. Ook @webcare maar een berichtje gestuurd, maar ik verwacht er niet al te veel van...
Als je via internet, xmsnet pakket hebt aangevraagd en akkoord gaat met de voorwaarden is het niet rechtsgeldig totdat ze je op bellen en opnemen dat je akkoord gaat met een jaar contact.
Een UPC webcare mederwerker heeft me dat een keer verteld dat, dat moet bij alle telecom providers omdat dat zo staat in de telecom wet.
En als je een rechts bijstand verzekering hebt en naar de rechter stap zal die je ook gelijk geven omdat er geen rechtmatig bewijs is om te bewijzen dat jij akkoort bent gegaan!!
Dit in natuurlijk als je van xms af wil en je hebt alle ander wegen al geprobeerd..
Maar je kan eerst inderdaad xmsnet in gebreke stellen omdat se niet alle dienten leveren waarvoor je betaald!!
Idd... het is toch wel van de zotte dat de klant van andere media moet horen dat ze straks bij een andere ISP zitten. Dat had toch op zijn minst wel door XMS zelf (of desnoods KPN) gecommuniceerd kunnen worden???Nick39 schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:24:
...
De meest schurftige streek vind ik dat de media wel is geinformeerd maar dat je als klant niet eens weet dat je voor een euro op de bank wordt gezet met een piek in je reet.
Waar blijft XMS met haar mooie klantenpanel... joehoe Jasper waar zit je ?

En dat dat dan ook nog Telfort gaat worden... pfff, daar zit ik echt niet op te wachten.

Ik heb toen gekozen voor XMS omdat het een kleine partij was die precies leverde wat ik wilde.
Wachttijd voor de helpdesk (als ik die uberhaupt al nodig had) waren minimaal, service was gewoon goed en communicatie was redelijk goed.
Maar in de aanloop naar de migratie en zeker nu ná de migratie is het echt bagger.
Maargoed, ik wacht het af wat er komen gaat. Als het me niet zint ben ik gelijk weg.
Jammer maar helaas, want de diensten zoals ik ze nu heb draaien nog steeds prima.
[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 03-12-2012 16:57 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Merk hier ook dat het niet de beste tijd is om over te stapen naar xmsnet.Thasaidon schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:26:
[...]
Idd... het is toch wel van de zotte dat de klant van andere media moet horen dat ze straks bij een andere ISP zitten. Dat had toch op zijn minst wel door XMS zelf (of desnoods KPN) gecommuniceerd kunnen worden???
En dat dat dan ook nog Telfort gaat worden... pfff, daar zit ik echt niet op te wachten.
Ik heb toen gekozen voor XMS omdat het een kleine partij was die precies leverde wat ik wilde.
Wachttijd voor de helpdesk (als ik die uberhaupt al nodig had) waren minimaal en communicatie was redelijk goed.
Maar na verloop van tijd en zeker nu na de migratie is het echt bagger.
Maargoed, ik wacht het af wat er komen gaat. Als het me niet zint ben ik gelijk weg.
Jammer maar helaas.
Heb nog nooit zoveel moete moet doen om alle dienten werkend te krijgen.
En nu zit ik al een tijdje te wachten op coax aansluiting fix naar weet nog niks en hoelang het duurt om een afspraak te maken.
Heb ook IPTV later besteld, en heb daar ook vragen over zoals hoelang de wachttijd van amino ontvanger omdat mijn xms al zegt dat ik de dient al heb.
Alles wat ik wil is wat duidelijkheid, ik moet ze woensdag maar een keer bellen.
Ik denk dat je dat op dit moment gewoon kunt vergeten... Ze kunnen niet eens duidelijk communiceren dat het Telfort gaat worden.MADLAX schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:51:
Alles wat ik wil is wat duidelijkheid, ik moet ze woensdag maar een keer bellen.
Maar als ik jou was zou ik gewoon iedere dag bellen, al was het alleen maar om de druk een beetje op de ketel te houden.
Hoewel bij mij zowat alles tegelijk 'stuk' ging en in de account brief niet kloppende passwords stonden is na zelf van alles proberen het meeste wel weer gerepareerd.
Gelukkig klopt mijn factuur wel, ik verander voorlopig maar niks in mijn mijnxms of het moet een opzegging zijn.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Ik heb dat een paar weken gedaan, maar als je elke keer 35 minuten in de wacht wordt gezet kost je dat a) je hele lunchpauze en b) aan het eind van de maand enkele tientallen euro's aan belminuten buiten de belbundelThasaidon schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:00:
Maar als ik jou was zou ik gewoon iedere dag bellen, al was het alleen maar om de druk een beetje op de ketel te houden.
Ik denk dat ze dat dus de komende jaren gaan doen.fast-server schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:23:
[...]
Ze kunnen de bestaande gebieden makkelijk ombouwen, voordeel daarvan is ook dat iedereen haar/zijn provider kan kiezen/houden en ze het koper kunnen gaan wegslopen omdat iedereen op de glas infrastructuur aangesloten kan worden.
Ik ben klant op één van die nieuwe netwerken en de lijst met providers (inclusief XS4ALL) wordt bijna met de week langer. Nou ja, binnenkort worden er dus een aantal namen samengevoegd onder het kopje Telfort. Maar bijna alle providers leveren volgens mij eigenlijk nu ook al grotendeels het KPN product. Sommigen aangevuld met CATV van GHM. Ik vermoed dat dit over een paar jaar voor heel NL geldt.
Gelukkig is er voor mij volop keuze tussen UPC en KPN. NMa bedankt hè !
Ik wacht tot alles weer werkt en een nummer geporteerd kan worden, miss januari, en dan stap ik over naar Ziggo,daar had ik alle diensten al.Speedy-Andre schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:01:
Ik denk dat er wel iets meer dan 10 foutieve factuurtjes en verkeerd gemigreerde accounts de boel een beetje ophouden momenteel![]()
Hoewel bij mij zowat alles tegelijk 'stuk' ging en in de account brief niet kloppende passwords stonden is na zelf van alles proberen het meeste wel weer gerepareerd.
Gelukkig klopt mijn factuur wel, ik verander voorlopig maar niks in mijn mijnxms of het moet een opzegging zijn.
Ik ben al meer dan 5 jaar klant bij XMS,met die laatste als nieuwe administratie verkapte 2e migratie en nu weer naar Telfort heb ik het wel gehad, 3/4 jaar bezig geweest om een werkende telefoonlijn te hebben, analoge tv heeft nooit gedeugd hier, zometeen komen de datalimieten.. ik ga het niet meer afwachten,zodra ik mijn telefoonnummer veilig kan laten wegporteren is het over en uit.
Jammer dat XMS/Telfort/whatever niet eens de moeite neemt om ons hier te informeren,zo ga je niet met je klanten om, klanten die heel veel sorry's hebben geaccepteert omdat XMS dan dit, dan dat niet op orde kreeg,juist omdat we XMS waardeerden, worden nu de hoek in geschopt.

Mijn schoonmoeder ligt terminaal op bed, dus die telefoon moet werken. Vraag me af hoe lang dit nog gaat duren, en of ze het voor elkaar krijgen een voeding op te sturen.
XMS is op dit moment 1 groote tyfus bende, telfort is helemaal drama, heb daar ooit dsl van gehad een jaar lang. Een jaar lang disconnects en een helpdesk vergelijkbaar met de kindertelefoon. Lekker met je meeleven vertellen hoe erg ze het vinden en daarna weer lekker naar huis gaan en je centen pakken.
Alsjeblief laat XMS heel snel naar de klote gaan. Hoe heet die klootzak met zijn valse beloftes eigenlijk ook al weer ?
Die durft zich echt niet meer te vertonen hoor, maar zo zie je maar alles voor de centen. bah
Dat is leuk, wat zijn de bel kosten per min van xms helpdesk dan?Thasaidon schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:00:
[...]
Ik denk dat je dat op dit moment gewoon kunt vergeten... Ze kunnen niet eens duidelijk communiceren dat het Telfort gaat worden.
Tot nu toe heb ik het meest via webcare gedaan, maar die antwoorden niet meer op mijn vragen.
En wat is de beste tijd om te bellen naar helpdesk, of is het altijd 30min wachten?
Adsl idem, dat heb ik mee naar Almere verhuisd en de snelheid ging van een nette12 naar 6Mb en bleef zo
Toen werd het glasvezel en Xms had destijds de mooiste (wk) aanbieding.
Dat feest is nu ook voorbij en straks gun ik Tweak nog een kans met fiber blauw.
De rest is duurder en/of Kpn rommel met tetris-tv

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Lokaal tarief, gelukkig.MADLAX schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:49:
[...]
Dat is leuk, wat zijn de bel kosten per min van xms helpdesk dan?
's Avonds valt het wel mee, maar dan kunnen ze de relevante afdelingen vaak niet bereiken. Als je iets technisch gedaan wil krijgen moet je dus onder kantooruren bellen, en dat is een crime. 20 tot 40 minuten wachten is de norm.En wat is de beste tijd om te bellen naar helpdesk, of is het altijd 30min wachten?
Die voeding is niet zo bijzonder, 12V dc en 1,5A staat erop als het van een Genexis is, of kijk zelf even wat erop staat.boekee schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:49:
Nog steeds geen usenet login via de post gehad, inmiddels al 35 minuten in de wacht, omdat 1 van de voedingen bij m`n schoonouders defect zijn.
Mijn schoonmoeder ligt terminaal op bed, dus die telefoon moet werken. Vraag me af hoe lang dit nog gaat duren, en of ze het voor elkaar krijgen een voeding op te sturen.
Wacht al een week op mij usenet gegevens, die ik na twee keer bellen nog steeds niet via de post gehad heb.
Volledig mee eens: sinds de migratie activiteiten van "mijn XMS" klopt er geen hout meer van de inhoud en het meeste is ook niet te benaderen. Mijn hoofd-email is al ruim 3 weken niet te gebruiken en inloggen op webmail van dit adres werkt ook niet.Krishly schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:43:
Ik kan al ruim drie weken niet meer inloggen in mijn xms en mijn hoofd email adres werkt ook nog steeds niet. Ongelofelijk dat dit zo lang moet duren. Ik heb al internet vanaf halverwege de jaren 90 maar heb dit nog nooit meegemaakt. Ik waardeer de hulp van webcare maar degene die verantwoordelijk zijn voor de migratie van het administratieve systeem zijn enorme prutsers.
IP-TV een dikke ellende: hapert en stotterd. Content via de VoD servers is niet meer op te vragen: HBO on demand, ongeacht wat ik opvraag: "verbinding verbroken, code 9" Probeer je een film uit de videotheek op te vragen, gebeurd er helemaal niks. Waar ik ongelovelijk van baal, is het feit dat je zo ongeveer moet smeken om het probleem opgelost te krijgen. Helpdesk bellen is compleet zinloos: iedere keer de belofte dat "men" ernaar gaat kijken en dat het toch wel binnen 1 week (??) opgelost zou moeten zijn.
Bieden ze 2 maanden op proef HBO aan en vervolgens is er niemand (hier in mijn omgeving in ieder geval) die de "on-demand" content kan opvragen. Deze klanten weten al helemaal niet van het bestaan van dit forum en lopen bij de helpdesk keihard tegen dezelfde muur aan. Ik ben benieuwd hoeveel klanten uiteindelijk over blijven voor dit soort diensten. Ik in ieder geval niet
Bedankt, ik dacht dat het wel 10ct per min is, jammer dat het niet gratis is als je xms telefoon hebt..Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:54:
[...]
Lokaal tarief, gelukkig.
[...]
's Avonds valt het wel mee, maar dan kunnen ze de relevante afdelingen vaak niet bereiken. Als je iets technisch gedaan wil krijgen moet je dus onder kantooruren bellen, en dat is een crime. 20 tot 40 minuten wachten is de norm.
Dan kost het 1,25 euro gemiddeld qua wachten.
Bij probleem is dat uitevaring met UPC dat de helpdesk niet kan helpen.
Maar ik moet het maar een keer proberen hoe slecht de xms helpdesk is.
Daarom doe ik het graag via webcare, maar xms webcare heeft het te druk met maar 2 man.
En heb ook niet het idee dat ze alleen maar webcare doen.
Voelt als dat het een bij taak is en niet de hooft taak van Tim & Sophie
Bovendien erg behulpzaam,
Jammer dat deze mensen bij XMS werken en niet bij een provider die wel zijn puntjes op de i heeft.
Overigens wist hij zelf nog niets over dat XMS over gaat in Telfort.
Toch raar dat in de media het al bekend is maar bij ons als klant en bij het personeel het nog niet bekend is
Het zou me ook niets verbazen als de helpdesk/Webcare niet van XMS is maar ITNS (KPN dus). Voor hen maakt het dan ook niet uit dat het veranded, ze moeten alleen de telefoon opnemen met een andere naamboekee schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:27:
Eindelijk te woord gestaan, aan sommige mensen bij de helpdesk kan het denk ik niet liggen, deze jongen/meneer die mij hielp heeft kunnen regelen dat op een andere manier dan post mijn usenet gegevens kon krijgen.
Bovendien erg behulpzaam,
Jammer dat deze mensen bij XMS werken en niet bij een provider die wel zijn puntjes op de i heeft.
Overigens wist hij zelf nog niets over dat XMS over gaat in Telfort.
Toch raar dat in de media het al bekend is maar bij ons als klant en bij het personeel het nog niet bekend is
Maar aan de andere kant zou het me ook weer niet verbazen als KPN deze beslissing genomen heeft zonder de betrokken partijen ingelicht te hebben.
Zal niet de eerste keer zijn dat KPN medewerkers in de pers moeten lezen wat hun eigen bedrijf gaat doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 03-12-2012 18:40 ]
Wilde het net zeggen.......Speedy-Andre schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:38:
Ik vind dat niet zo gek, als je extern niet kan communiceren dan intern zeker niet
Als je niet weet waar je aan toe bent kun je ook niets roepen natuurlijk.
Dat is maar goed ook, want een nog grotere puinzooi door een extra reorganisatie kan Xms niet hebben denk ik ...
Maar daarna bel ik helpdesk wel, totdat ik weet waar ik aan toe ben..
Ik ben blij dat we gratis analoge tv hebben waar we nu zitten.
Kennelijk kan UPC tv niet afsluiten in deze studenten wijk, of het is van de vorge bewoner maar die is al 2 maanden weg.
Tot er iets officieel bevestigd is lijkt me er niets te communiceren, niet naar klanten en niet naar medewerkers. Het stukje in TP geeft ook aan "meerdere bronnen". Zolang het geen officieel statement is kan niemand er wat mee lijkt me.Thasaidon schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:43:
Ik begin nu te denken dat XMS niets kan/kon communiceren omdat ze niets vanuit KPN horen...
Als je niet weet waar je aan toe bent kun je ook niets roepen natuurlijk.
"demotivatie beleid"fast-server schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:27:
Mijn visie:
KPN heeft de hele boel overgenomen, het liefst hebben ze dus zoveel mogelijk klanten op hun eigen netwerk.
Echter kunnen ze dit niet zomaar doen en moest daar iets voor bedacht worden waardoor zoveel mogelijk oud reggefiber klanten overstappen naar een ISP op het eigen KPN netwerk.
Ze noemen dit intern het "demotivatie beleid" en extern "administratieve wijziging"
Ik word al maanden bestookt met mailtjes en geadresseerde brieven van Kpn om toch maar over te stappen naar hun eigen puinhoop

Eigenlijk maakt het me geen moer uit of het telfort heet straks, of dat het joepie internet gaat heten. Het gaat mij om het netwerk, daar heb ik ten slotte een isp voor. En voor een fixed ip adres. Mail en alle andere zaken regel ik zelf wel.
Waar ik wel een enorme hekel aan heb is beloven dat je op de hoogte kan worden gehouden via een expert panel, en men kondigt aan dat er een administratief systeem wordt vervangen, en ondertussen wordt je als klant ineens in een heel ander netwerk gestopt en werken een hoop dingen niet of pas na enige tijd weer. Daaruit laat je mijns inziens een beetje minachting zien voor je klanten, en zo zou het niet moeten zijn.
Het is op zich natuurlijk prima om dingen anders te willen gaan doen als dat gewoon netjes open en eerlijk wordt gecommuniceerd. Als er dan wat tegen zit dan is er ook begrip bij klanten. Nu heb je alleen maar een hoop klanten teleur gesteld en gefrustreerd, en dat helpt natuurlijk niet om klanten binnen te houden.
Als ik over zou stappen wordt het voor mij ook zeker een provider die (nog) niet van kpn is. Ik hoop overigens dat er ook zal worden voorzien in het wisselen van glasvezelprovider met minimale downtime.
Is er al overigens iemand die de stap gezet heeft om over te stappen naar een andere provider?
Alles werkt hier nu zoals de bedoeling is dus doe ik nog niks. Maar de voortekenen beloven niet veel goeds en verwacht dat dit topic over 1 jaar erg rustig zal zijn :-)
Verwijderd
Dat is een onzin verhaal. Bewijs mag geleverd worden met alle middelen, hoeft geen stem-opname of kopie ID te zijn. Wanneer jij toegeeft dat je een contract hebt is dat ook bewijs.MADLAX schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:18:
[...]
Ja ook leuk om te weten is dat xms contract ook niet rechtsgeldig totdat ze een akkoord hebben met een stem opnamen of een kopie van je ID hebben.
Als je via internet, xmsnet pakket hebt aangevraagd en akkoord gaat met de voorwaarden is het niet rechtsgeldig totdat ze je op bellen en opnemen dat je akkoord gaat met een jaar contact.
Een UPC webcare mederwerker heeft me dat een keer verteld dat, dat moet bij alle telecom providers omdat dat zo staat in de telecom wet.
En als je een rechts bijstand verzekering hebt en naar de rechter stap zal die je ook gelijk geven omdat er geen rechtmatig bewijs is om te bewijzen dat jij akkoort bent gegaan!!
Dit in natuurlijk als je van xms af wil en je hebt alle ander wegen al geprobeerd..
Maar je kan eerst inderdaad xmsnet in gebreke stellen omdat se niet alle dienten leveren waarvoor je betaald!!
En wanneer je iemand in gebreke stelt, doe je dat omdat die iemand zich niet aan de overeenkomst houdt.
Aan welke overeenkomst? Juist de overeenkomst met jou. En daarmee geef je dus toe dat je een overeenkomst hebt...
Solcon claimt dat het een van de eerste providers in Nederland is die aan zijn abonnees ipv6-adressen kan leveren; momenteel levert alleen Xs4all aan zijn particuliere en zakelijke klanten ipv6. Solcon stelt dat het aan al zijn nieuwe klanten ipv6-adressen zal gaan uitdelen. Begin volgend jaar zullen ook bestaande klanten een ipv6-adres toegewezen krijgen, zo belooft Solcon.
De isp zegt dat zijn core-netwerk al sinds 2004 al ipv6 draait, terwijl Solcon in 2010 zijn datacenterhosting compatibel met de ipv4-opvolger zou hebben gemaakt. Sinds 2011 zou de provider met een deel van zijn klanten hebben proefgedraaid op het access-gedeelte van zijn netwerk. Inmiddels acht Solcon de tijd rijp voor een overstap naar ipv6.
Meer en meer providers beginnen concrete plannen te maken voor een overstap naar ipv6, al zijn er bij verschillende isp's vertragingen ontstaan. Zo heeft UPC de plannen voor de introductie van ipv6 doorgeschoven naar medio 2013 en Ziggo levert vooralsnog alleen aan zakelijke klanten ipv6-adressen."
Nu XMSTelfort nog ;-)
Wel vraag ik me af hoe Solcon dit gaat doen in het geval van Reggefiber/KPN wholesale access. Volgens mij moet de 'last mile' wholesale operator ook IPV6 ondersteunen. Anders ben je nog overgeleverd aan translatie technieken zoals 6to4 of 6rd.....
Verwijderd
Helaas was de aannemer van Reggefiber niet bereidt de FTU in de computerkamer te hangen, echt belachellijk dat men dat ding in de meterkast hangt, de meest onnozele plaats, met nul verbindingen met coax, telefoon of UTP.
Mag niet te veel (tijd) kosten, dus garantie tot in de meterkast. Nog een geluk dat die bij de meeste huizen aan de voorzijde zit, anders hadden ze misschien wel voor het toilet gekozenVerwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:37:
Helaas was de aannemer van Reggefiber niet bereidt de FTU in de computerkamer te hangen, echt belachellijk dat men dat ding in de meterkast hangt, de meest onnozele plaats, met nul verbindingen met coax, telefoon of UTP.
Verwijderd
Haha, dat had niks uitgemaakt, die zit bij mij net naast de meterkastambilight schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 01:00:
[...]
Mag niet te veel (tijd) kosten, dus garantie tot in de meterkast. Nog een geluk dat die bij de meeste huizen aan de voorzijde zit, anders hadden ze misschien wel voor het toilet gekozen
Lijkt mij speculatie daar het artikel op Telecompaper beweert dat het aannemelijk is dat zij " worden in 2013 gefaseerd gerebrand naar Telfort."Thasaidon schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:37:
[...]
Het zou me ook niets verbazen als de helpdesk/Webcare niet van XMS is maar ITNS (KPN dus). Voor hen maakt het dan ook niet uit dat het veranded, ze moeten alleen de telefoon opnemen met een andere naam
Maar aan de andere kant zou het me ook weer niet verbazen als KPN deze beslissing genomen heeft zonder de betrokken partijen ingelicht te hebben.
Zal niet de eerste keer zijn dat KPN medewerkers in de pers moeten lezen wat hun eigen bedrijf gaat doen.
Dat klopt maar dan neem je met Thasaidon aan dat die overgang nu al plaatsvindt.denan schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:36:
[...]
Tot er iets officieel bevestigd is lijkt me er niets te communiceren, niet naar klanten en niet naar medewerkers. Het stukje in TP geeft ook aan "meerdere bronnen". Zolang het geen officieel statement is kan niemand er wat mee lijkt me.
Kan één van jullie beiden daar een onderbouwing voor geven?
Ja, ik ben ook bezorgd over een mogelijke overgang naar en zie ook dat de administratieve upgrade veel leed veroorzaakt maar om nu zonder onderbouwing te roepen dat het laatste te maken heeft met een niet officieel gemaakte aanstaande wijziging voor 2013 dat gaat me net wat te ver.
Alles wat ik hier op dit forum roep is mijn mening/denkwijze. Ik ben ook maar een "simpele" klant van XMS. Meer niet.EricJH schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 02:46:
[...]
Lijkt mij speculatie daar het artikel op Telecompaper beweert dat het aannemelijk is dat zij " worden in 2013 gefaseerd gerebrand naar Telfort."
[...]
Dat klopt maar dan neem je met Thasaidon aan dat die overgang nu al plaatsvindt.
Kan één van jullie beiden daar een onderbouwing voor geven?
Ja, ik ben ook bezorgd over een mogelijke overgang naar en zie ook dat de administratieve upgrade veel leed veroorzaakt maar om nu zonder onderbouwing te roepen dat het laatste te maken heeft met een niet officieel gemaakte aanstaande wijziging voor 2013 dat gaat me net wat te ver.
Maar als "meerdere bronnen" (dus niet 1 medewerkertje) bij TP aangeven dat er ge-rebrand zal worden, dan ga ik er voorzichtig van uit dat dat ook gaat gebeuren (TP zal ook niet zomaar alles bekend maken).
Als daarbij (door diezelfde bronnen) Telfort genoemd word als naam, denk ik dat het dus ook Telfort zal gaan worden.
Dat die verschillende bronnen dit naar "buiten" gebracht hebben betekend volgens mij dat het intern bij KPN al veel langer speelt en ze er dus al langer mee bezig zijn. Het zou me niets verbazen als KPN dit plan al uitgewerkt en klaar had liggen toen ze bekend maakte deze glasvezel providers te willen overnemen.
Het lijkt me namelijk onwaarschijnlijk dat een bedrijf als KPN wel bedrijven wil overnemen zonder er verder over nagedacht te hebben wat ze dan eigenlijk met die bedrijven wil.
Of de huidige "overgang" al hiermee te maken heeft?
Ik denk het wel. Het lijkt me niet dat ze eerst veel ellende veroorzaken door de mailservers, ip ranges en administratieve systemen te migreren, om het daarna vervolgens nog een keer te gaan doen onder het kopje Telfort...
Maar nogmaals... dit zijn allemaal mijn eigen hersenspinsels (noem het mening
[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 04-12-2012 08:47 ]
Verwijderd
Wij zien dat er geen amino is besteld. Wanneer je dit wilt doen, kun je dit regelen via onze orderdesk. Via orderdesk@xmsnet.nl. - SophieMADLAX schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:51:
[...]
Merk hier ook dat het niet de beste tijd is om over te stapen naar xmsnet.![]()
Heb nog nooit zoveel moete moet doen om alle dienten werkend te krijgen.
En nu zit ik al een tijdje te wachten op coax aansluiting fix naar weet nog niks en hoelang het duurt om een afspraak te maken.
Heb ook IPTV later besteld, en heb daar ook vragen over zoals hoelang de wachttijd van amino ontvanger omdat mijn xms al zegt dat ik de dient al heb.
Misschien is het handig om ook een keer in te gaan op al die meldingen van klanten over de MijnXMS omgeving, in plaats van deze steeds te ontwijken / negeren.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:53:
[...]
Wij zien dat er geen amino is besteld. Wanneer je dit wilt doen, kun je dit regelen via onze orderdesk. Via orderdesk@xmsnet.nl. - Sophie
<rant mode="on">
Sluit anders die hele MijnXMS omgeving maar af, aangezien
1) klanten niet (meer) kunnen inloggen
2) de informatie onvolledig is
3) de informatie incorrect is
4) de helft van de pagina's foutmeldingen geven.
5) het nog steeds onduidelijk is of wijzigingen goed doorkomen
Sluit de developers/testers op in een hok totdat het gewoon werkt.
Het lijkt wel alsof alle messages die over MijnXMS gaan genegeerd worden, het vertrouwen in dat 'nieuwe administratie systeem' is bij mij compleet weg.
</rant>
[ Voor 7% gewijzigd door fast-server op 04-12-2012 09:44 ]
fast-server schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:39:
Ik heb het net geprobeerd en hier werkt het gewoon misschien de verkeerde https://mijn.xmsweb.nl/ gebruikt
Het rammelt gewoon aan alle kanten, bijvoorbeeld het feit dat je (nieuwe) wachtwoord gewoon per e-mail wordt verstuurd nadat je hebt gewijzigd hebt (misschien heeft XMS nog een vacature voor een security officer). Forgot password pagina lijkt niets te doen (of geeft een server fout als je eindelijk *wel* een juiste login hebt gevonden), spelfouten, enz.enz.
Ach bij mij hangt die ook in de meterkast maar dat is zowat de meest centraal gelegen plek in de flat. Niet dat ze veel keus hadden. He tis meteen ook de enige plek waar ze fatsoenlijk de andere 2 glasvezel kabeltjes naar boven kunnen trekken. Onder mijn meterkast in de kruipruimte van de flat lopen nog eens 9 glasvezelkabelsambilight schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 01:00:
[...] Mag niet te veel (tijd) kosten, dus garantie tot in de meterkast. Nog een geluk dat die bij de meeste huizen aan de voorzijde zit, anders hadden ze misschien wel voor het toilet gekozen
Overigens dat niet veel tijd kosten dus in de meterkast gaat ook niet altijd op. De klojo die het hier kwam aanleggen ging boren in de vloer van de meterkast. Volgens de geldende regeltjes had het daar wel gekund, maar de bouwvakkers die deze flat hebben gebouwd hadden daar een waterleiding neergelegd. Die werd dus mooi geraakt. Wel grappig om het water tegen het plafond aan te zien knallen de wc ruimte in. Toen ze het vervolgens met zijn vijven hadden besloten er 5 cm naast te gaan boren raakte ze ook nog eens de gasleiding richting keuken en HR ketel. Dat heeft ze al met al toch wel een middagje gekost hoor
Overigens hoorde ik de baas zeggen tegen de eerste persoon dat deze nooit meer iets met de meterkast doen
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 04-12-2012 10:16 ]
Zelfde geldt voor "Mijn Lijbrandt"barryl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:11:
[...]
Misschien is het handig om ook een keer in te gaan op al die meldingen van klanten over de MijnXMS omgeving, in plaats van deze steeds te ontwijken / negeren.
<rant mode="on">
Sluit anders die hele MijnXMS omgeving maar af, aangezien
1) klanten niet (meer) kunnen inloggen
2) de informatie onvolledig is
3) de informatie incorrect is
4) de helft van de pagina's foutmeldingen geven.
5) het nog steeds onduidelijk is of wijzigingen goed doorkomen
Sluit de developers/testers op in een hok totdat het gewoon werkt.
Het lijkt wel alsof alle messages die over MijnXMS gaan genegeerd worden, het vertrouwen in dat 'nieuwe administratie systeem' is bij mij compleet weg.
</rant>
Ook niet zo gek, want beiden zijn waarschijnlijk op dezelfde website engine of op z'n minst zelfde backend gestoeld.
Het suffe is ook dat het bij de ene klant prima werkt en bij de ander niet.
Maar goed, met de rebranding naar Telfort in het vooruitzicht met de nodige administratieve changes daarbij zal dit wel niet meer goed komen.....
@WebcareVerwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:53:
Wij zien dat er geen amino is besteld. Wanneer je dit wilt doen, kun je dit regelen via onze orderdesk. Via orderdesk@xmsnet.nl. - Sophie
Oké heb even via mijn email adres een bericht daar de orderdesk gestuurd.
Als ik jullie mail systeem moet gebruiken om antwoord te krijgen, hoor ik het wel!!
Maar hoe zit het met me coax probleem? nog altijd niet gebeld.
Hoe moelijk is het om een afspraak te maken wat er iemand langs komt om het te maken?
Want heb jullie al een boek gescheven via DM's op twitter maar er komt maar geen antwoord op.
Als jullie op dit punt niet meer kunnen helpen met dit problem hoor ik dat graag zodat helpdesk kan bellen??
Totdat er iets duidelijk is!!
[ Voor 3% gewijzigd door barryl op 04-12-2012 11:28 ]
Pas dagen later kon ik ineens wel bij m'n homepage.
Tis een soort Russische roulette
Top! Er staat al een stoel dus kabeltjes in het modem prikken en je hebt een 'computerkamer'.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 01:04:
[...]
Haha, dat had niks uitgemaakt, die zit bij mij net naast de meterkast

Mocht je ooit een ander abbo nemen heb je sowieso al grote kans dat daar ook je AOP voor de kabel zit en je ISRA voor de telefonie. Die UTP kabels trek je gewoon 1 keer en je bent klaar.
Allemachtig! Het had niet veel gescheeld of je had het nieuws gehaald!Caelorum schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:15:
[...]
De klojo die het hier kwam aanleggen ging boren in de vloer van de meterkast. Volgens de geldende regeltjes had het daar wel gekund, maar de bouwvakkers die deze flat hebben gebouwd hadden daar een waterleiding neergelegd. Die werd dus mooi geraakt. Wel grappig om het water tegen het plafond aan te zien knallen de wc ruimte in. Toen ze het vervolgens met zijn vijven hadden besloten er 5 cm naast te gaan boren raakte ze ook nog eens de gasleiding richting keuken en HR ketel. Dat heeft ze al met al toch wel een middagje gekost hoor
Bij mij kwam er ook iemand voor de kabel + bodemplaat die maar wat aanprutste. Uiteindelijk bleek een paar maanden later bij de installatie van het modem zelf dat in de internetvezel een breuk zat.
Ik kan inloggen via het wachtwoord wat ik jaren geleden al heb aangemaakt voor de aan mijn homepage gekoppelde XMS-mailbox. Ik log met FTP dus in met mijn oude inloggegevens, de nieuwe inloggevens voor MijnXMS heb ik hierbij niet nodig.barryl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:25:
Is er eigenlijk iemand die wel bij zijn homepage van home.xmsnet.nl kan komen via FTP ? Zo ja, wil je misschien vertellen wat de magische truuk is ?
Kleine complicatie: MijnXMS zegt dat ik geen homepage heb en de homepage is de helft van de tijd niet bereikbaar. Maar daar wordt met hulp van Webcare al aan gewerkt.
Bij nieuwere huizen wel, bij oude huizen vaak niet. Bij mijn ouders komt het ISRA en AOP bijvoorbeeld in de woonkamer binnen.terror538 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:05:
Ik moet zeggen dat de meterkast toch wel 1 van de beste plekken is, het is gewoon normaal dat daar vrijwel alle kabels al binnen komen.
Mocht je ooit een ander abbo nemen heb je sowieso al grote kans dat daar ook je AOP voor de kabel zit en je ISRA voor de telefonie. Die UTP kabels trek je gewoon 1 keer en je bent klaar.
Reggefiber is een paar maanden geleden begonnen met de aanleg in de gemeente, en mijn ouders zullen ergens begin volgend jaar worden aangesloten, zeer waarschijnlijk in de meterkast.
Dus dan moet er vanaf daar minimaal 1 UTP kabel naar de woonkamer indien IPTV, anders (ook) COAX), 1 UTP naar de werkkamer, en nog voor een 2e TV coax en/of UTP naar een slaapkamer.
En uiteraard geen loze leidingen, dus dat gaat nog wel wat tijd kosten ben ik bang
Telefonie zou eventueel opgelost kunnen worden met 1 basisstation in de meterkast, en dan 2 handsets.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Oude inloggegevens betekent je oude 5 cijferige debiteurennummer ? Waarmee je voorheen op mijn.xmsNET.nl kon inloggen ? (ben WDGO/PacketFront klant)ArjenB64 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:00:
[...]
Ik kan inloggen via het wachtwoord wat ik jaren geleden al heb aangemaakt voor de aan mijn homepage gekoppelde XMS-mailbox. Ik log met FTP dus in met mijn oude inloggegevens, de nieuwe inloggevens voor MijnXMS heb ik hierbij niet nodig.
Kleine complicatie: MijnXMS zegt dat ik geen homepage heb en de homepage is de helft van de tijd niet bereikbaar. Maar daar wordt met hulp van Webcare al aan gewerkt.
GerkeP
Zie het, vreemd dat KPN en Ziggo dat wel kunnen en Glashart niet op die resolutie.fast-server schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:37:
Gaat niet werken, resolutie is te laag (1024×600)

GerkeP
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Zo spannend vind ik het niet, heb ook nog 2 10" tablets liggen waar de app wel op werkt (groot woord) maar niet echt stabiel isNakebod schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:59:
Heel misschien dat de app wel werkend te krijgen is door de DPI te verlagen, als je root hebt.
Wilde het eens op deze proberen, maar helaas
[ Voor 6% gewijzigd door GerkeP op 04-12-2012 14:06 ]
GerkeP
en 2 10" en een 7".... kunt wel zien waar het geld zitGerkeP schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:06:
[...]
Zo spannend vind ik het niet, heb ook nog 2 10" tablets liggen waar de app wel op werkt (groot woord) maar niet echt stabiel is
Wilde het eens op deze proberen, maar helaas
in reactie op hieronder... ok, "waar het geld zat"
[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 04-12-2012 14:19 ]
Niet hier, want dat wordt uitgegeven aan tabletsThasaidon schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:07:
[...]
en 2 10" en een 7".... kunt wel zien waar het geld zit
GerkeP
Nee, niet de (oude of nieuwe) inloggevens van MijnXMS, maar de inloggevens van het gekoppelde mail-account. Dezelfde inloggegevens gebruik ik ook om via pop of webmail mijn mail van dat account te lezen.barryl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:18:
[...]
Oude inloggegevens betekent je oude 5 cijferige debiteurennummer ? Waarmee je voorheen op mijn.xmsNET.nl kon inloggen ? (ben WDGO/PacketFront klant)
Ik heb dat mail-account blijkbaar jaren geleden (bij het aanmaken van de homepage) gekoppeld en sindsdien heb ik voor het bewerken van de homepage de inloggevens van dat mail-account nodig.
Ah, vandaar. Ik heb dat mailaccount nog nooit gebruikt, ik forward al mijn mail naar mijn gmail account.ArjenB64 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:29:
[...]
Nee, niet de (oude of nieuwe) inloggevens van MijnXMS, maar de inloggevens van het gekoppelde mail-account. Dezelfde inloggegevens gebruik ik ook om via pop of webmail mijn mail van dat account te lezen.
Ik heb dat mail-account blijkbaar jaren geleden (bij het aanmaken van de homepage) gekoppeld en sindsdien heb ik voor het bewerken van de homepage de inloggevens van dat mail-account nodig.
Maar de inlog voor mijnxms is in mijn geval 'Lagerweij at vathorstnet punt nl', wat ook mijn e-mail adres is. Dus volgens mij gebruik ik wel het juiste mailadres en wachtwoord.
Gebruik je ook een e-mail adres om in te loggen op de ftp server ?
Alleen het deel voor @xmsnet.nl (in mijn geval), dus in jouw geval "Lagerweij". En dan het wachtwoord wat daarbij hoort.barryl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:15:
[...]
barryl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:15:
[...]
Ah, vandaar. Ik heb dat mailaccount nog nooit gebruikt, ik forward al mijn mail naar mijn gmail account.
Maar de inlog voor mijnxms is in mijn geval 'Lagerweij at vathorstnet punt nl', wat ook mijn e-mail adres is. Dus volgens mij gebruik ik wel het juiste mailadres en wachtwoord.
Was jij dat operatortje?
Sorry!
Operatortje is niet van Reggefiberfast-server schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:31:
Net met de kleine op de fiets bijna een reggefiber engineer overhoop gereden
Was jij dat operatortje?
Sorry!
[ Voor 4% gewijzigd door fast-server op 04-12-2012 16:50 ]
Alleen de wholesale en dienstverlenende takken zijn door KPN over genomen.
Nu dus met fietsband afdruk op z'n truifast-server schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:49:
KPN ITNS dan, er stond op z'n trui nog reggefiber
* Thasaidon heeft melig modus aan staan
[ Voor 13% gewijzigd door Thasaidon op 04-12-2012 17:06 ]
Vorige week gebeld voor usenet gegevens, duidelijk uitgelegd dat ik via mxmsweb NIET te zien krijg wat mijn usenet login in, dan kon klopppen wat er was nog een hoop uitgeschakeld.
Voor het weekend nogmaals gebeld waar de brief bleef, nogmaals verstuurd.
Gister gebeld en met veel geluk de gegevens zo los kunnen peuteren. En maar goed ook.
Ik krijg nu een COPY van mijn aanmeldformulier van mijn xmsnet, maar niet van usenet login.
Zucht............
Sorry hoor maar tussen die goeie werken een paar die volgens mij gewoon ergens anders bladeren moeten gaan vegen.
In een modern huis, moet je er dan wel even bij zeggen...terror538 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:05:
Ik moet zeggen dat de meterkast toch wel 1 van de beste plekken is, het is gewoon normaal dat daar vrijwel alle kabels al binnen komen...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
In oude huizen/appartementen/flats gaat er gewoon een lange goot van beneden naar boven (vaak de eerste 2 meter in stalen goot) en dan naar binnen. Huizen gewoon naar beneden boren tot onder grond en vandaar naar binnen.
In nieuwe huizen wordt hier rekening mee gehouden, komt de meterkast binnen
Dan heb je het stukje niet goed gelezen:denan schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:36:
[...]
Tot er iets officieel bevestigd is lijkt me er niets te communiceren, niet naar klanten en niet naar medewerkers. Het stukje in TP geeft ook aan "meerdere bronnen". Zolang het geen officieel statement is kan niemand er wat mee lijkt me.
De FTTH-merken Edutel, Lijbrandt, XMS, KickXL en Concepts worden in 2013 gefaseerd gerebrand naar Telfort. Dat heeft Telecompaper van verschillende bronnen binnen de FTTH-sector gehoord. Desgevraagd bevestigt KPN, eigenaar van deze merken, de rebranding.
Dat noem ik toch wel een officieel statement hoor, als KPN desgevraagd BEVESTIGT dat de rebranding naar Telfort in 2013 zal plaatsvinden,wat moet er dan nog officieler, een brief met briefhoofd van KPN plaatsen ???
De bronnen roepen dat de partijen worden ge-rebrand tot Telfort, en KPN die dat desgevraagd bevestigt.
Een minder officieel statement kan ik er toch niet van maken,echt niet goed gelezen Denan ?
Verwijderd
Niet in mijn woning, het kpn isra punt en de cai kabel kwamen in de woonkamer binnen, die heb ik beide naar de computer kamer verplaatst, in de meter kast zit gas, water en licht, meer niet.terror538 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:05:
Ik moet zeggen dat de meterkast toch wel 1 van de beste plekken is, het is gewoon normaal dat daar vrijwel alle kabels al binnen komen.
Trouwens, bij mij hebben ze de gasleiding geraakt, het hele blok geevacueerd, loeiende brandweer en politie sirenes, en een paar uur voordat het gefixed was
http://www.totaaltv.nl/ni...ncurrentie_glasvezel.html
De directeur van Vodafone klaagt nu bij Neelie Kroes.
Hij stelt dat voormalige staatstelecombedrijven zestig tot zeventig procent van de glasvezelmarkt in handen hebben.
Over welke voormalige staatsbedrijven zou hij het nu hebben....een monopolie is iets wat Europa niet wil, misschien kan Europa de NMA terug roepen, zitten we toch niet voor een piekie... grappige is dat Vodafone nu haar diensten die niet met telefonie te maken heeft betrekt via... juist, het GHM cluppie.
Maar goed, ik denk dat Vodafone en Solcon zich er ook niet gemakkelijk bij voelen dat zij diensten van Glashart Media (nu KPN ITNS) aanbieden terwijl KPN de ISP labels al vlot aan het wegwerken is....
Dit topic is gesloten.