Nee, KPN WBAGerkeP schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:14:
Ik zie hier een nieuwe aanbieder op Glas, Tele2
Gaat dat ook via KPN ITNS?
Verwijderd
"Hebben de klanten die geen vast IP hadden ook problemen, of is dat voorbehouden aan ons met een nieuw vast IP?"
Nou, niet alleen zij die een vast IP wilden houden, maar ook degene die vast IP hadden en aangaven daar geen gebruik meer van te willen maken hadden problemen. De behouders kregen tenminste nog een brief. De vervallen vaste IP's niet en werden dus fijn geconfronteerd met uitval van internet. Na bellen en omzetten naar DHCP kwam het weer goed.
Meest ergelijk was dat ik de zaterdag ervoor via de helpdesk de vraag had gesteld wat er zou gebeuren en het leek alsof ze zich toen pas realiseerden dat er iets fout ging. Na de 20e kwam de melding op het internet. Waar dus de mensen met een probleem niet meer konden komen en er alleen naar PC instelling wordt verwezen.
Dus jullie zijn zeker niet de enige. Realiseer je dat er ook een grote groep is die niet klaagt. De problemen zijn altijd een factor groter dan het aantal klagers.
En los daarvan:
[list]
• Email werkt niet goed. Sommige mail komt niet binnen. (getest via diverse kanalen
• Alias verwijderen werkt niet maar ik krijg wel bevestiging van verwijdering....?? alias staat er nog steeds in en al 10 bevestigingen ontvanngen.
• Gisteren factuur: 2e telefoonlijn is ineens afgeschreven. Zelfde dag brief ontvangen: door een fout van ons is dit de afgelopen 5 maanden niet gedaan. Nu ineens wel. Maar er is helemaal niets aangekondigd! En dan nog is het netjes eerst de brief te sturen, gelegenheid te geven 2e lijn te stoppen en dan pas te laten betalen. Dat ik overigens al bijna 6 jaar bezig ben om de eerste en 2e lijn qua nummer om te wisselen vergeten we nu maar even.
Ik heb voor de opzegging van de 2e lijn een heldere mail gestuurd. Als dit fout gaat (verkeerde nummer afsluiten ...) of factuur correctie gaat niet goed ben ik weg bij XMS. Ik heb echt spijt dat ik jaren geleden voor deze club vrienden en kennisen heb warm gemaakt.
Nooit kunnen vermoeden dat het zo hard achteruit zou gaan. Alle beloftes zijn gebroken. Van vooruitstrevend is XMS nu hobbelen van blunder naar blunder en achterlopend met techniek en aanbod.
Zo dat moest er weer even uit!
Nou, niet alleen zij die een vast IP wilden houden, maar ook degene die vast IP hadden en aangaven daar geen gebruik meer van te willen maken hadden problemen. De behouders kregen tenminste nog een brief. De vervallen vaste IP's niet en werden dus fijn geconfronteerd met uitval van internet. Na bellen en omzetten naar DHCP kwam het weer goed.
Meest ergelijk was dat ik de zaterdag ervoor via de helpdesk de vraag had gesteld wat er zou gebeuren en het leek alsof ze zich toen pas realiseerden dat er iets fout ging. Na de 20e kwam de melding op het internet. Waar dus de mensen met een probleem niet meer konden komen en er alleen naar PC instelling wordt verwezen.
Dus jullie zijn zeker niet de enige. Realiseer je dat er ook een grote groep is die niet klaagt. De problemen zijn altijd een factor groter dan het aantal klagers.
En los daarvan:
[list]
• Email werkt niet goed. Sommige mail komt niet binnen. (getest via diverse kanalen
• Alias verwijderen werkt niet maar ik krijg wel bevestiging van verwijdering....?? alias staat er nog steeds in en al 10 bevestigingen ontvanngen.
• Gisteren factuur: 2e telefoonlijn is ineens afgeschreven. Zelfde dag brief ontvangen: door een fout van ons is dit de afgelopen 5 maanden niet gedaan. Nu ineens wel. Maar er is helemaal niets aangekondigd! En dan nog is het netjes eerst de brief te sturen, gelegenheid te geven 2e lijn te stoppen en dan pas te laten betalen. Dat ik overigens al bijna 6 jaar bezig ben om de eerste en 2e lijn qua nummer om te wisselen vergeten we nu maar even.
Ik heb voor de opzegging van de 2e lijn een heldere mail gestuurd. Als dit fout gaat (verkeerde nummer afsluiten ...) of factuur correctie gaat niet goed ben ik weg bij XMS. Ik heb echt spijt dat ik jaren geleden voor deze club vrienden en kennisen heb warm gemaakt.

Zo dat moest er weer even uit!
Maar dat kunnen ze dan ook in het WDGO gebied waar ik zit?
Maar is ook geen optie zie ik al, ook geen fixed IP
GerkeP
Volgens mij is xs4all zo onderhand de enige die nog vast ip aanbied (voor particulieren dan).GerkeP schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:29:
[...]
Maar dat kunnen ze dan ook in het WDGO gebied waar ik zit?
Maar is ook geen optie zie ik al, ook geen fixed IP
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
En KPN, en dat op glasvezel dus, adsl fixed ip doen ze allemaal, zelfs Telfort voor 17 euroThasaidon schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:39:
[...]
Volgens mij is xs4all zo onderhand de enige die nog vast ip aanbied (voor particulieren dan).
GerkeP
Ik bedoelde eigenlijk ook alleen op glasGerkeP schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:42:
[...]
En KPN, en dat op glasvezel dus, adsl fixed ip doen ze allemaal, zelfs Telfort voor 17 euro
Op glas kun je bij xs4all, KPN, tweak, Solcon, helden van nu etc allemaal een vast IP krijgen.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Tweak alleen bij groen, niet meer bij blauwfast-server schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:13:
Op glas kun je bij xs4all, KPN, tweak, Solcon, helden van nu etc allemaal een vast IP krijgen.
Solcon biedt het ook niet meer aan
Helden van nu is bijna 3 keer het bedrag voor het zelfde pakket als nu, beetje overdone voor een fixed IP
GerkeP
Helden van nu is toch eigenlijk niet voor "piet particulier"?
Verwijderd
Als "Piet Particulier" zijn knip trekt, kun hij daar best een zakelijke aansluiting vandaan halen hoor.Thasaidon schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:26:
Helden van nu is toch eigenlijk niet voor "piet particulier"?
http://www.telecompaper.c...nder-naam-telfort--911293
Merken Edutel, Lijbrandt, XMS, KickXL en Concepts worden (waarschijnlijk) gerebrand naar telfort!
Merken Edutel, Lijbrandt, XMS, KickXL en Concepts worden (waarschijnlijk) gerebrand naar telfort!
[ Voor 25% gewijzigd door Gangster93 op 30-11-2012 12:07 ]
3x zoveel is het niet...GerkeP schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:20:
[...]
Helden van nu is bijna 3 keer het bedrag voor het zelfde pakket als nu, beetje overdone voor een fixed IP
Je komt op ongeveer op 60 euro uit voor internet 50, IPTV en telefonie.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
wat kost 100/100 puur internet daar ? Vind het namelijk wel interessant zeker ook omdat ze je daar gewoon tot 8 ip adressen gevenfast-server schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:02:
[...]
3x zoveel is het niet...
Zodra het kan (zit in leiden oud portaal) ga ik namelijk wel sterk overwegen om over te stappen
too weird to live too rare to die
100/100 in die variant zie ik zo niet op de site staan zal wel een 10 tot 15 euro meer zijn per maand.
Zit hier op oud portaal Arnhem, ik zou graag 10 euro per maand meer betalen voor een echt vast IP en rDNS etc.
Als je daarnaast nog meer IP's kan krijgen voor een paar euro dan is het helemaal top.
Laat maar komen...
Zit hier op oud portaal Arnhem, ik zou graag 10 euro per maand meer betalen voor een echt vast IP en rDNS etc.
Als je daarnaast nog meer IP's kan krijgen voor een paar euro dan is het helemaal top.
Laat maar komen...
Kijk gewoon zelf even. Ik wordt geen wijs uit die website van Helden van Nu. Minstens zo brak en onoverzichtelijk als die van XMS...terror538 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:06:
[...]
wat kost 100/100 puur internet daar ? Vind het namelijk wel interessant zeker ook omdat ze je daar gewoon tot 8 ip adressen geven
Zodra het kan (zit in leiden oud portaal) ga ik namelijk wel sterk overwegen om over te stappen
http://www.heldenvan.nu/
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
leuk Telfort....krijgen we dan zeker zo`n hoerige dicht getimmerde experia doos?
En ja hoor... met ze allen verder het keurslijf in... pfff...Gangster93 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:02:
Dus ook geen XMS-Tweakers meetingen meer

Tja, maar we blijven hollanders hè. Ons bin zuunig! En voor een dubbeltje op de 1e rijVerwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:48:
[...]
Als "Piet Particulier" zijn knip trekt, kun hij daar best een zakelijke aansluiting vandaan halen hoor.
Bij helden van nu kosten extra ip adressen 20 p/m is het mij eigenlijk wel waardfast-server schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:11:
100/100 in die variant zie ik zo niet op de site staan zal wel een 10 tot 15 euro meer zijn per maand.
Laat maar komen...
Krijgen we dan ook van die brake lijnen die telfort nu ook levert en service die ronduit slecht is.Gangster93 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:02:
Volgens mij verandert er niet veel straks, Xms is allang tot het Telfort nivo gezakt 
Niet dat ik onder die naam een klant zou blijven, Tweak blauw komt nu wel heel erg dichtbij.
Niet dat ik onder die naam een klant zou blijven, Tweak blauw komt nu wel heel erg dichtbij.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
In het begin was XMS de pionier, er was gewoon niks anders. Daarna was er lange tijd op mijn adres nog steeds niks anders te krijgen. Sinds een jaar of wat heb ik echter wel keus, maar ik ben tot nog toe altijd XMS trouw gebleven. Als het straks Telfort wordt is dat zeker een reden om nog eens goed rond te gaan kijken en te gaan vergelijken. Ik zeg niet dat ik dan direct overstap, maar de sentimentele reden om bij XMS te blijven is dan in ieder geval weg.Speedy-Andre schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:26:
Volgens mij verandert er niet veel straks, Xms is allang tot het Telfort nivo gezakt
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik hoop maar dat de oude portaal wijken ook in de nabije toekomst open gaan voor andere aanbieders..
Ik woon ook in een oude Portaal wijk. Het heeft lang geduurd maar hier is het nu ook open en er zijn meerdere aanbieders. Volgens mij zijn ze nog steeds bezig met het open maken van de oude Portaal wijken, maar het gaat wel erg langzaam.MrPompidom schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:51:
Ik hoop maar dat de oude portaal wijken ook in de nabije toekomst open gaan voor andere aanbieders..
Zolang het maar geen virtuele ITNS providers worden in de oude portaal gebieden... anders hebben we er nog niets aan.
Ha! De bekende KPN-assimilatie verloopt weer geheel volgens plan. Resistance is futile!Gangster93 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:02:
Telfort is een vreselijk k*t bedrijf. Echt gericht op paupers. Servicenivo van XMS is nog heilig daarmee vergeleken.
Hoe lang zal het duren voordat CATV bij Telfort uitgefaseerd gaat worden? Bestaande klanten mogen (na protest) CATV houden, mits ze geen wijzigingen in hun abbo aanbrengen...

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
100/100 met telefonie iptv en pluspakket kost daar ex BTW 172 euro , zie website reggefiberfast-server schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:02:
[...]
3x zoveel is het niet...
Krijg je er wel router en firewall bij overigens
[ Voor 13% gewijzigd door GerkeP op 30-11-2012 13:32 ]
GerkeP
Als ze echt van je af willen zullen ze simpelweg het abbonement wijzigen, waarbij je, als je het er niet mee eens bent, kosteloos op zeggen. Zit je dus alsnog zonder je speciale dienst.ambilight schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:23:
[...]
Ha! De bekende KPN-assimilatie verloopt weer geheel volgens plan. Resistance is futile!
Telfort is een vreselijk k*t bedrijf. Echt gericht op paupers. Servicenivo van XMS is nog heilig daarmee vergeleken.
Hoe lang zal het duren voordat CATV bij Telfort uitgefaseerd gaat worden? Bestaande klanten mogen (na protest) CATV houden, mits ze geen wijzigingen in hun abbo aanbrengen...
Zie overigens alleen pakketten bij Telfort met telefonie....Dat is niet iets waar ik behoefte aan heb. Maar met het Experia modem wordt je wel gedwongen telefonie af te nemen vanwege de dicht gegooide 5060 poort
. Ik WIL mijn eigen router gebruiken. Heeft iemand al ervaring met de overstap van XMS naar XS4ALL glasvezel? Betekent het nog steeds weken lang geen internet?
[ Voor 7% gewijzigd door jacques1971 op 30-11-2012 13:38 ]
Anderhalf jaar tevreden klant geweest van XMS, maar nu wil ik er eigenlijk zo rap mogelijk weg. Ze zijn overgenomen door KPN en hebben vervolgens hun systeemmigratie dermate verknoeid dat ik nu al een maand zonder verbinding zit en ze me ook niet kunnen vertellen hoe lang het nog gaat duren voordat ze hun problemen oplossen. In gebrekestelling reageren ze niet op, opvallend genoeg. Het kan toch niet zo lastig zijn om een verhuizing te verwerken? Je muteert even wat in je administratie en je belt de aannemer om 't modem te installeren. Het lijkt me geen rocket science, of mis ik wat?
Verhuizingen zijn nog lastig met glasvezel. Als je dat dan ook nog tijdens de XMS migratie doet is dat zeker vragen om problemen. Je had beter in je nieuwe huis gelijk iets anders kunnen nemen.
Wat zitten jullie nou te speculeren zeg 
Wie zegt dat Telfort, na de consolidatie, CATV laat vallen en de Experiabox gaat her-introduceren? Ze kunnen ook het label herdefinieren.....
Er zijn namelijk nog wel meer dingen aan het huidige Telfort die KPN door het in handen krijgen van ISPFabriek (ITNS) zou kunnen verbeteren..... Het huidige Telfort loopt namelijk nog grotendeels via netwerken die in de periode van samenwerking met NS zijn aangelegd (lees: als er ergens bij prorail aan het spoor gewerkt wordt hebben Telfort klanten last van storing).
Bovendien zal ITNS niet zo maar Glashart Media en het CATV signaal droppen, aangezien ze dan ook wholesalecontracten met Solcon, Vodafone, Tweak en Fype de nek om moeten draaien....

Wie zegt dat Telfort, na de consolidatie, CATV laat vallen en de Experiabox gaat her-introduceren? Ze kunnen ook het label herdefinieren.....
Er zijn namelijk nog wel meer dingen aan het huidige Telfort die KPN door het in handen krijgen van ISPFabriek (ITNS) zou kunnen verbeteren..... Het huidige Telfort loopt namelijk nog grotendeels via netwerken die in de periode van samenwerking met NS zijn aangelegd (lees: als er ergens bij prorail aan het spoor gewerkt wordt hebben Telfort klanten last van storing).
Bovendien zal ITNS niet zo maar Glashart Media en het CATV signaal droppen, aangezien ze dan ook wholesalecontracten met Solcon, Vodafone, Tweak en Fype de nek om moeten draaien....
[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 30-11-2012 14:12 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dat is natuurlijk ook onzin, want werk aan het spoor betekend niet werk aan glasvezels. Daarnaast gebruikt Telfort al lang niet meer zo veel galsvezel van Prorail als een paar jaar geleden. Ze huren steeds meer van BT en KPN zelf.eymey schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:11:
(lees: als er ergens bij prorail aan het spoor gewerkt wordt hebben Telfort klanten last van storing).
Het zal me worst wezen welke naam er boven de factuur staat,betalen moet ik hem toch maar ik zie zo snel geen experia dozen hier opduiken, en met al die updates zijn de packetfronts ook een beetje overjarige Experiaboxen geworden, alleen toen ik dit een paar weken geleden zei was het niet waar en moest ik mijn bron openbaren en bladiebla.eymey schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:11:
Wie zegt dat Telfort, na de consolidatie, CATV laat vallen en de Experiabox gaat her-introduceren? Ze kunnen ook het label herdefinieren..... [verhaal]
@Fiber De reden dat het wat moeilijk gaat in Portaalwijken is simpel,ik ben toen bij die vergaderingen betrokken geweest,Portaal heeft veel centjes geinvesteerd en de gehele aanleg bekostigd maar zit nu op zwart zaad door de huizen malaise, plus dat die centjes door alle huurders zijn opgebracht, Portaal gaat niet zomaar alles weggeven aan KPN, die willen daar wel een redelijke prijs voor terug, alleen, wat vindt welke partij redelijk en wat niet...
Tiscali was indertijd ook prima, toen werd het Telfort. Dat was geen hollen en stilstaan maar een teruggang in de tijd.
Ik ga het in ieder geval niet afwachten.
De hele migratie geeft nu ook niet het vertrouwen, als ik het zacht mag uitdrukken.
Ik denk dat die glasvezel hier straks mooi in de meterkast hangt.
Kostentechnisch en vwb vast ip denk ik dat ik maar weer een stapje terug ga doen.
Adsl van xs4all (basis) met rdns en voor tv maar weer terug naar Ziggo.
Dan maar wat minder snelheid
Ik ga het in ieder geval niet afwachten.
De hele migratie geeft nu ook niet het vertrouwen, als ik het zacht mag uitdrukken.
Ik denk dat die glasvezel hier straks mooi in de meterkast hangt.
Kostentechnisch en vwb vast ip denk ik dat ik maar weer een stapje terug ga doen.
Adsl van xs4all (basis) met rdns en voor tv maar weer terug naar Ziggo.
Dan maar wat minder snelheid
[ Voor 51% gewijzigd door GerkeP op 30-11-2012 14:27 ]
GerkeP
KPN heeft wel vaker briljante invallen. Whatsapp verkeer extra belasten enzo...eymey schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:11:
En hoeveel zal de massa nu werkelijk geven om DVB-C op CATV? De meeste klantjes van glas weten niet eens dat het bestaat. Die kiezen gewoon de goedkoopste aanbieder of blijven hangen bij die 'betrouwbare' KPN. En kijken TV en internetten via het kastje dat de monteur voor ze neerzet.
De reden dat de 'non-kpn' isp's zo goed performen is juist het USP dat ze hebben in analoge tv.ambilight schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:28:
KPN heeft wel vaker briljante invallen. Whatsapp verkeer extra belasten enzo...
En hoeveel zal de massa nu werkelijk geven om DVB-C op CATV? De meeste klantjes van glas weten niet eens dat het bestaat. Die kiezen gewoon de goedkoopste aanbieder of blijven hangen bij die 'betrouwbare' KPN. En kijken TV en internetten via het kastje dat de monteur voor ze neerzet.
Ik denk dat het aantal klanten dat bewust voor een provider kiest waar hun bestaande netwerk te gebruiken blijft nog groter is dan je denkt hoor.
In Almere is bv. glasvezel pas eindelijk een beetje gaan lopen toen Lijbrandt er in 2010 bij kwam. Voor die tijd was het drama met de belangstelling, vooral nadat KPN eerst in Almere Haven nog klanten lekker had gemaakt met een analoog signaal dat begin 2010 in de sloot werd gegooid.....
In Almere is bv. glasvezel pas eindelijk een beetje gaan lopen toen Lijbrandt er in 2010 bij kwam. Voor die tijd was het drama met de belangstelling, vooral nadat KPN eerst in Almere Haven nog klanten lekker had gemaakt met een analoog signaal dat begin 2010 in de sloot werd gegooid.....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
In Almere ligt al jaren en jaren glasvezel, allemaal aangelegd toen de wijken zelf gebouwd zijn, maar er was geen provider die toen wist wat ze er mee moesten of het te duur vond om te exploiteren.eymey schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:40:
Ik denk dat het aantal klanten dat bewust voor een provider kiest waar hun bestaande netwerk te gebruiken blijft nog groter is dan je denkt hoor.
Tegenwoordig wil iedereen glasvezel, want dat is qua netwerk infrastructuur gewoon het heden en de toekomst. Daarom heb ik ook voor XMS gekozen die toen als enige glasvezel leverde.
Enige nadeel is dus providers die niet weten hoe ze de boel goed moeten exploiteren of met niet doorontwikkelde (oude) technieken op de markt komen.
Live tv op de pc, laptop en tablet, opnemen en pauzeren... Mijn eigen films kijken of mijn muziek luisteren... kon ik allemaal al lang met mijn HTPC voordat de ISP's er zelf mee kwamen.
[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 30-11-2012 15:09 ]
Terugkijkend, had ik dat inderdaad beter kunnen doen. Nu is het eigenlijk lood om oud ijzer, ik kan wachten en hopen dat XMS een keer wakker word en haar werk gaat doen, of ik kan overstappen naar een ander en dan alsnog zonder internet/tv/telefoon zitten tot laatste week december. Erg vrolijk word je er niet van in elk geval.Fiber schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:57:
Verhuizingen zijn nog lastig met glasvezel. Als je dat dan ook nog tijdens de XMS migratie doet is dat zeker vragen om problemen. Je had beter in je nieuwe huis gelijk iets anders kunnen nemen.
Da's waar. Maar hoeveel digitale TV klanten zijn er nou in totaal in NL op glas? 200.000? Het is volgens mij nog allemaal erg pril. De kabelboeren hebben er een paar miljoen. Zelfs CanalDigitaal heeft denk ik nog meer klanten. Allemaal kijkers via kastjes of smartcards.denan schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:40:
[...]
De reden dat de 'non-kpn' isp's zo goed performen is juist het USP dat ze hebben in analoge tv.
Het punt is dat de massa nauwelijks verstand heeft van techniek en gewoon 'digitale TV' afneemt zonder te beseffen wat ze nu precies krijgen. KNP levert 2 IPTV ontvangers en een paar homeplugs voor de TV op de slaapkamer. Met hun lage bitrates werkt dat vaak goed genoeg.
Ik ken genoeg klanten die van UPC naar glas van KPN zijn overgestapt en die de beeldkwaliteit beter vinden. Dat komt dan vooral doordat ze van SD naar HD zijn gegaan. Welliswaar KPN's interpratatie van HD, maar voor dit type klanten is het een vooruitgang.
Als ik ze vervolgens vertel dat ze met DVB-C via CATV beter (en goedkoper) uit waren geweest, interesseert het ze niet. Dit werkt immers ook.
Ik hoop absoluut niet dat (ongecodeerde) CATV gaat verdwijnen bij Telfort, maar ik vrees toch het ergste.
We gaan het meemaken
Niet de massa, maar op dicht bij huis te blijven studentenhuizen. Probeer eens voor 10 man iptv te krijgen.... Of een gezin met drie kinderen met allemaal tv ....ambilight schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:28:
En hoeveel zal de massa nu werkelijk geven om DVB-C op CATV?

Of tellen deze niet mij bij de NMA als deze over competitie nadenkt?

Keeping fingers crossed...ambilight schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:38:
Ik hoop absoluut niet dat (ongecodeerde) CATV gaat verdwijnen bij Telfort, maar ik vrees toch het ergste.
Voor mij is het simpel, zolang ik de diensten kan houden die ik heb,voor dezelfde prijs ( even inflatie correcties niet meegerekend) blijf ik, wordt ik gedwongen naar een alles in een pakket dan wordt het Ziggo, ik heb 5 smartcards, alles is al actief, dus ruimschoots vooraf nummer porteren ( hoofdnummer is er bij ziggo nu af nu zoon uit huis is) en twee stekkertjes omdraaien en dag Telfort.
Heb in het verleden telfort adsl2 gehad (KPN Bitstream2 lijn) nooit geen problemen mee gehad, ook altijd het zelfde IP!
Maar KPN wilde wel altijd analoog aanbieden via de kabel. Met Telfort als nieuwe merk voor glasvezel hebben ze dus een alternatief voor mensen die geen IP tv willen en gewoon analoog willen hebben.
Lache joh.
Ik net XMS bellen, gelukkig niet 31 minuten in de wacht gestaan.....ahum
Maargoed waar blijven mijn usenet login gegevens. Deze zouden volgens hun eigen administratie verstuurd zijn 27 november, maar nog steeds niets in huis.
Terwijl ik wel dinsdag tot vandaag post via postbezorging heb gehad.
Gaan ze weer opnieuw opsturen maar dat zal we na het weekend worden.
Dan is het ook exact 1 maand dat ik niet bij deze gegevens kan.
Ik net XMS bellen, gelukkig niet 31 minuten in de wacht gestaan.....ahum
Maargoed waar blijven mijn usenet login gegevens. Deze zouden volgens hun eigen administratie verstuurd zijn 27 november, maar nog steeds niets in huis.
Terwijl ik wel dinsdag tot vandaag post via postbezorging heb gehad.
Gaan ze weer opnieuw opsturen maar dat zal we na het weekend worden.
Dan is het ook exact 1 maand dat ik niet bij deze gegevens kan.
Het is inmiddels 30 november en nog steeds geen antwoord opREPLAY schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:27:
Heeft iemand hier ervaring met de helpdesk van Xmsnet qua mail vragen?
"Een antwoord op alle andere vragen ontvangt u zo spoedig mogelijk."
Is spoedig 3 dgn, een week
Ik heb op 17/11 een mail gestuurd maar misschien is het nu nog te kort om een
status update te vragen.
mijn aangemelde probleem. Jammer
Sta je hier nog van de kijken dan ?REPLAY schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:55:
[...]
Het is inmiddels 30 november en nog steeds geen antwoord op
mijn aangemelde probleem. Jammer
De mailserver is zo brak als de tering, de gebruikelijke klantenservice idem.
Je kan beter bellen, dan hang je ook meer dan een half uur in de wacht, maar dan weet je zeker dat iemand naar je luisterd.
Verwijderd
Voor de non-marketeers hier : USP = Unique Selling Pointdenan schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:40:
[...]
De reden dat de 'non-kpn' isp's zo goed performen is juist het USP dat ze hebben in analoge tv.
Verwijderd
Als ze DVB-c gaan uitzetten zal dat een hele stomme set zijn, de gemiddelde Nederlander is nog niet toe aan IPTV Je koopt nu een gemiddelde TV en er zit een DVB-c ontvanger in vervolgens heb je perfecte TV in een zeer goed kwaliteit (vaak beter dan IPTV) en de meeste mensen kunnen geen utp kabel aansluiten maar een coax stekker lukt iedereen! misschien als de TV fabrikanten IPTV gaan inbouwen zou het wat worden?? nu is het allemaal te ingewikkeld.
Sorry om een vraag te stellen die deels in de faq te vinden is, maar ik kon alsnog geen werkend antwoord vinden.
Mijn animo m540 (vandaag bezorgd) werkte perfect met zn remote.
Daarna een lijst tv codes voor mn sony tv geprobeerd. Kwam er later pas achter dat het 4 ipv 3 cijfers moest zijn en kreeg de nieuwe remote uiteindelijk werkend.
Maar nu krijg ik in geen geval meer een respons van de amino. (heb al ok+stb en dan 000 en dan ok geprobeerd). Is er nu voor deze actie een andere code? (licht en locatie veranderen maakt ook geen verschil)
Ik denk dat 1 van de mogelijke sony codes iets verkloot heeft en krijg het dus niet meer terug.
Iemand een idee?
Mijn animo m540 (vandaag bezorgd) werkte perfect met zn remote.
Daarna een lijst tv codes voor mn sony tv geprobeerd. Kwam er later pas achter dat het 4 ipv 3 cijfers moest zijn en kreeg de nieuwe remote uiteindelijk werkend.
Maar nu krijg ik in geen geval meer een respons van de amino. (heb al ok+stb en dan 000 en dan ok geprobeerd). Is er nu voor deze actie een andere code? (licht en locatie veranderen maakt ook geen verschil)
Ik denk dat 1 van de mogelijke sony codes iets verkloot heeft en krijg het dus niet meer terug.
Iemand een idee?
[ Voor 0% gewijzigd door nr12468 op 30-11-2012 20:40 . Reden: spelling.. ]
Ik wil geen luisterend oor, maar een oplossing. Mijn ervaring met bellen is dat je wordt aangehoord enboekee schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:09:
[...]
Sta je hier nog van de kijken dan ?
De mailserver is zo brak als de tering, de gebruikelijke klantenservice idem.
Je kan beter bellen, dan hang je ook meer dan een half uur in de wacht, maar dan weet je zeker dat iemand naar je luisterd.
dat je het antwoord krijgt dat er zo snel mogelijk naar gekeken gaat worden. Wanneer je dan later zelf maar weer is terug belt. Blijkt er niks bekend zijn over het aangemelde probleem. Nu heb ik het tenmiste iets om terug op te vallen., al betekent dat in de praktijk ook niet zoveel. Je bent als klant een nummer.
Snap je punt, maar ik heb persoonlijk een hekel aan klantenservice contact via form of mail.REPLAY schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:49:
[...]
Ik wil geen luisterend oor, maar een oplossing. Mijn ervaring met bellen is dat je wordt aangehoord en
dat je het antwoord krijgt dat er zo snel mogelijk naar gekeken gaat worden. Wanneer je dan later zelf maar weer is terug belt. Blijkt er niks bekend zijn over het aangemelde probleem. Nu heb ik het tenmiste iets om terug op te vallen., al betekent dat in de praktijk ook niet zoveel. Je bent als klant een nummer.
Het duurt altijd veel langer voordat er iets gebeurt, en vaak krijg je een standaard mailtje terug, en dan heb je ook nog genoeg gevallen waar je mailtje niet gelezen wordt, en als je er later naar refereert dan zeggen ze hem nooit gehad te hebben.
Als je belt krijg je tenminste nog iemand aan de lijn, vroeger had je plug and pray (windows 95/98) nu heb je call and pray.
Letterlijk hoor.
Daarom zei ik al. KPN wilde al analoge tv aanbieden maar lukt niet om op de kabel te komen. Met glashart kan je de klant als nog overnemen van de kabelaar via telfort en kan de klant zijn huidige spullen gewoon gebruiken. Dat is dan gelijk budget.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:34:
Als ze DVB-c gaan uitzetten zal dat een hele stomme set zijn, de gemiddelde Nederlander is nog niet toe aan IPTV Je koopt nu een gemiddelde TV en er zit een DVB-c ontvanger in vervolgens heb je perfecte TV in een zeer goed kwaliteit (vaak beter dan IPTV) en de meeste mensen kunnen geen utp kabel aansluiten maar een coax stekker lukt iedereen! misschien als de TV fabrikanten IPTV gaan inbouwen zou het wat worden?? nu is het allemaal te ingewikkeld.
Ik heb het niet over de "jaren en jaren", want tot 2006 was er inderdaad alleen ong. in Staatsliedenwijk en Noorderplassen echt actief glasvezel (via Unet). In 2006/2007 zijn Reggefiber en KPN begonnen met aanleggen van de rest. En sinds de eerste POP's gebruiksklaar zijn gekomen in Almere Haven is het nauwelijks van de grond gekomen, tot Lijbrandt kwam.... over die periode heb ik hetThasaidon schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:03:
[...]
In Almere ligt al jaren en jaren glasvezel, allemaal aangelegd toen de wijken zelf gebouwd zijn, maar er was geen provider die toen wist wat ze er mee moesten of het te duur vond om te exploiteren.
Tegenwoordig wil iedereen glasvezel, want dat is qua netwerk infrastructuur gewoon het heden en de toekomst. Daarom heb ik ook voor XMS gekozen die toen als enige glasvezel leverde.
Enige nadeel is dus providers die niet weten hoe ze de boel goed moeten exploiteren of met niet doorontwikkelde (oude) technieken op de markt komen.
Live tv op de pc, laptop en tablet, opnemen en pauzeren... Mijn eigen films kijken of mijn muziek luisteren... kon ik allemaal al lang met mijn HTPC voordat de ISP's er zelf mee kwamen.
Same here. Zo lang er geen Experiabox naar binnen wordt gerold en het IP gewoon verkregen blijft worden via DHCP... maar nog belangrijker: Zo lang Glashart Media en het CATV signaal blijven bestaan, zal het mij ook worst wezen of ik bij Telfort, Lijbrandt, XMS of Concepts zit.Nick39 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:41:
Voor mij is het simpel, zolang ik de diensten kan houden die ik heb,voor dezelfde prijs ( even inflatie correcties niet meegerekend) blijf ik, wordt ik gedwongen naar een alles in een pakket dan wordt het Ziggo, ik heb 5 smartcards, alles is al actief, dus ruimschoots vooraf nummer porteren ( hoofdnummer is er bij ziggo nu af nu zoon uit huis is) en twee stekkertjes omdraaien en dag Telfort.
Helaas is het als je in Ziggo gebied zit inderdaad wel wat simpeler: Voor ong. 17 euro in de maand heb je bij Ziggo een mooi basispakket met ook alles digitaal (en werkt de Alphacrypt voorlopig nog voor HTPC gebruik).
Helaas zou het verdwijnen van CATV betekenen dat ik nergens meer heen kan (behalve sat). Aangezien ik in UPC gebied woon
[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 30-11-2012 21:07 ]
Of de eerste keer bellen. Als je dan de naam en het directe e-mail adres van een goede medewerker hebt dan krijg je wel (snel) antwoord op je mails. Of DM-en met de Webcare medewerkers.
Daar zit wat in. Hopen dat KPN ook zo denkt.dewaal schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:01:
[...]
Daarom zei ik al. KPN wilde al analoge tv aanbieden maar lukt niet om op de kabel te komen. Met glashart kan je de klant als nog overnemen van de kabelaar via telfort en kan de klant zijn huidige spullen gewoon gebruiken. Dat is dan gelijk budget.
Het maakt mij ook niet zo veel uit of het XMS of Telfort heet. De pioniersgeest is al lang geleden bij XMS verdwenen, en in alles (klantcontact en service) ademt XMS toch al KPN. Maar als ze mij die brakke iptv-streams van KPN gaan voorschotelen, ga ik terug naar Ziggo.
Heeft niet lang geduurd...fast-server schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:34:
Ik zie XMS en Lijbrandt een beetje als hetnet en de planet van een aantal jaar geleden.
Als KPN een ISP overneemt dan weet je gewoon dat deze over een paar jaar niet meer bestaan (een sluwe vos verleerd zijn streken niet)

Prepare...fast-server schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:32:
Straks hebben we alleen nog de "keuze" uit een motorola VIP met verimatrix uiteraard.
1 settopbox 1 firmware en online opnemen... veel goedkoper voor KPN.
[ Voor 28% gewijzigd door fast-server op 30-11-2012 23:09 ]
Ik heb sinds een aantal dagen mijn stroomvretende en opstijgende (4 fans op volle toeren) Nortel Baystack BayStack 5510 (24x gbit poort) vervangen voor een Netgear gs116e (16x gbit poort)
Hij wordt niet geplaats onder de rubrieken manageble switch, maar er zijn wel een aantal handige opties in gemaakt die je kan veranderen met een bijgeleverde tool.
VLAN QoS traffic monitoring.
Kost een 10 a 20 euro meer dan exact dezelfde versie totaal unmanaged.
Totale doorvoersnelheid 8 gbit.
Omdat ik van alle stroomvreters afwilde heb ik deze aangeschaft, en laatste 3 poorten in een andere VLAN gezet, en hier mijn IPTV op gezet.
Was voor 120 euro klaar, 1 switch 1 voeding zuinig etc
pricewatch: Netgear Prosafe Plus GS116E
http://www.netgear.nl/bus...-switches/GS116E.aspx#one
Kijk eens naar de speceficaties, deze switch staat bij netgear onder de rubriek "zakelijk"

Features
ProSafe Plus Switch delivers network monitoring, traffic prioritization and VLAN
16 ports deliver up to 2000 Mbps of dedicated, non-blocking bandwidth per port
Simple, yet useful network set-up on top of plug-and-play connectivity
Gigabit speed with QoS, VLAN and network monitoring
VLAN support for traffic segmentation
Quality of Service (QoS) for traffic prioritization
Auto “denial-of-service” (DoS) prevention
Troubleshoot connection issues via cable test
Loop prevention and broadcast storm controls
IGMP snooping v1, v2 and v3 support for multicast optimization
Rate limiting for better bandwidth allocation
Port mirroring for network monitoring
Jumbo frame support
NETGEAR Green
Up to 60% lower power consumption than the non-Green version
Auto power-down and cable-length detection for energy savings
Packaging manufactured with at least 80% recycled materials
Hij wordt niet geplaats onder de rubrieken manageble switch, maar er zijn wel een aantal handige opties in gemaakt die je kan veranderen met een bijgeleverde tool.
VLAN QoS traffic monitoring.
Kost een 10 a 20 euro meer dan exact dezelfde versie totaal unmanaged.
Totale doorvoersnelheid 8 gbit.
Omdat ik van alle stroomvreters afwilde heb ik deze aangeschaft, en laatste 3 poorten in een andere VLAN gezet, en hier mijn IPTV op gezet.
Was voor 120 euro klaar, 1 switch 1 voeding zuinig etc
pricewatch: Netgear Prosafe Plus GS116E
http://www.netgear.nl/bus...-switches/GS116E.aspx#one
Kijk eens naar de speceficaties, deze switch staat bij netgear onder de rubriek "zakelijk"

Features
ProSafe Plus Switch delivers network monitoring, traffic prioritization and VLAN
16 ports deliver up to 2000 Mbps of dedicated, non-blocking bandwidth per port
Simple, yet useful network set-up on top of plug-and-play connectivity
Gigabit speed with QoS, VLAN and network monitoring
VLAN support for traffic segmentation
Quality of Service (QoS) for traffic prioritization
Auto “denial-of-service” (DoS) prevention
Troubleshoot connection issues via cable test
Loop prevention and broadcast storm controls
IGMP snooping v1, v2 and v3 support for multicast optimization
Rate limiting for better bandwidth allocation
Port mirroring for network monitoring
Jumbo frame support
NETGEAR Green
Up to 60% lower power consumption than the non-Green version
Auto power-down and cable-length detection for energy savings
Packaging manufactured with at least 80% recycled materials
[ Voor 110% gewijzigd door boswandeling op 01-12-2012 10:58 ]
Verwijderd
Ik heb alleen maar slechte ervaringen gehad met XMS. De mensen van de klantenservice zijn erg vriendelijk, maar kunnen je totaal nergens mee helpen. Ik hang telkens eerst een half uur in de wacht, om vervolgens beloofd te worden teruggebeld dat dan niet gebeurt (intussen al een keer of vijf a zes gebeurd). Als je vraagt om geëscaleerd te worden naar een manager of tweede lijn laat men weten dat er door interne migraties zo veel schrijnende gevallen zijn dat men slechts in extreme gevallen er spoed achter kan zetten.
Half oktober XMS (50/50 met tv en telefoon) aangevraagd (Portaal-gebied Leiden), aansluitdatum voor twee weken later als ik het pand zou betrekken. Wat blijkt: vorige bewoner heeft zijn contract een jaar geleden opgezegd maar XMS heeft dat niet aan Reggefiber doorgegeven (tenminste, dat is wat ik er van maak na gesproken te hebben met Reggefiber). De lijn is dus nog steeds in gebruik, en dat belemmert XMS mogelijk om mij aan te sluiten. Ik kan gewoon gebruik maken van analoge televisie, maar geen DHCP en dus geen internet/bellen.
Het is nu zeven weken na de datum van aanvraag, terwijl me maximaal vier weken was beloofd. Men heeft nog steeds geen idee wat ze met me aanmoeten, gezien de volledig tegenstrijdige informatie die ik elke keer weer krijg. Ik bel nu al drie weken achtereen elke twee dagen om te kijken hoe het er mee staat, en elke keer wordt me verteld dat het nu naar Ordermanagement (o.i.d.) wordt doorgespeeld en dat men er nu écht iets aan gaat doen... maar bij het volgende telefoongesprek blijkt er weer niets gebeurd en/of niets gecommuniceerd te zijn. Als ik voorstel om mijn contract maar te ontbinden zegt men dat dat niet mogelijk is, omdat ze er 'alles aan doen' om mij aan te sluiten en dat volgens het contract voldoende is.
Ik ben de afgelopen jaren vier keer verhuisd, dus ik weet hoe het is om internet aan te vragen op een nieuw adres - er zit altijd wat tijd tussen... maar dit gaat echt nergens meer over. Aangezien er in het weekend niets gebeurt ga ik maandag dag 52 van mijn XMS-aanvraag in, zonder nog maar één IP-pakketje te hebben ontvangen. Heb nu al bijna 500 minuten aan de telefoon gehangen (flink door mijn belbundel heen gegaan) en zelfs nu kan men me niet meer zeggen dan dat er een "onbekende fout" is opgetreden bij mijn aanvraag. Men kan me zelfs niet uitleggen op welk niveau (administratief, netwerk, fiber) de fout is opgetreden, alleen dat ik "nog maar een keer een paar dagen geduld moet hebben, er wordt nu écht naar gekeken".
Half oktober XMS (50/50 met tv en telefoon) aangevraagd (Portaal-gebied Leiden), aansluitdatum voor twee weken later als ik het pand zou betrekken. Wat blijkt: vorige bewoner heeft zijn contract een jaar geleden opgezegd maar XMS heeft dat niet aan Reggefiber doorgegeven (tenminste, dat is wat ik er van maak na gesproken te hebben met Reggefiber). De lijn is dus nog steeds in gebruik, en dat belemmert XMS mogelijk om mij aan te sluiten. Ik kan gewoon gebruik maken van analoge televisie, maar geen DHCP en dus geen internet/bellen.
Het is nu zeven weken na de datum van aanvraag, terwijl me maximaal vier weken was beloofd. Men heeft nog steeds geen idee wat ze met me aanmoeten, gezien de volledig tegenstrijdige informatie die ik elke keer weer krijg. Ik bel nu al drie weken achtereen elke twee dagen om te kijken hoe het er mee staat, en elke keer wordt me verteld dat het nu naar Ordermanagement (o.i.d.) wordt doorgespeeld en dat men er nu écht iets aan gaat doen... maar bij het volgende telefoongesprek blijkt er weer niets gebeurd en/of niets gecommuniceerd te zijn. Als ik voorstel om mijn contract maar te ontbinden zegt men dat dat niet mogelijk is, omdat ze er 'alles aan doen' om mij aan te sluiten en dat volgens het contract voldoende is.
Ik ben de afgelopen jaren vier keer verhuisd, dus ik weet hoe het is om internet aan te vragen op een nieuw adres - er zit altijd wat tijd tussen... maar dit gaat echt nergens meer over. Aangezien er in het weekend niets gebeurt ga ik maandag dag 52 van mijn XMS-aanvraag in, zonder nog maar één IP-pakketje te hebben ontvangen. Heb nu al bijna 500 minuten aan de telefoon gehangen (flink door mijn belbundel heen gegaan) en zelfs nu kan men me niet meer zeggen dan dat er een "onbekende fout" is opgetreden bij mijn aanvraag. Men kan me zelfs niet uitleggen op welk niveau (administratief, netwerk, fiber) de fout is opgetreden, alleen dat ik "nog maar een keer een paar dagen geduld moet hebben, er wordt nu écht naar gekeken".
Verwijderd
@fuzzie
Klinkt lekker jofel.
Advies: wijzig je bericht en zet er in vet @webcare boven of stuur die een DM met je NAW gegevens
Die communiceren nog behoorlijk en lijken in ieder geval nog wel eens iets te kunnen betekenen.
Succes.
Klinkt lekker jofel.
Advies: wijzig je bericht en zet er in vet @webcare boven of stuur die een DM met je NAW gegevens
Die communiceren nog behoorlijk en lijken in ieder geval nog wel eens iets te kunnen betekenen.
Succes.
Als je verstandig bent bespaar je dan zelf de moeite en zeg het contract met die prutsers van XMS op.Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:10:
Ik heb alleen maar slechte ervaringen gehad met XMS. De mensen van de klantenservice zijn erg vriendelijk, maar kunnen je totaal nergens mee helpen. Ik hang telkens eerst een half uur in de wacht, om vervolgens beloofd te worden teruggebeld dat dan niet gebeurt (intussen al een keer of vijf a zes gebeurd). Als je vraagt om geëscaleerd te worden naar een manager of tweede lijn laat men weten dat er door interne migraties zo veel schrijnende gevallen zijn dat men slechts in extreme gevallen er spoed achter kan zetten.
Zelfs als je al aangesloten wordt, dan zijn de geleverde diensten om te huilen.
XMS was tot voor zo'n 3 maanden geleden een goede provider. Nadat KPN daar de boel heeft geannexeerd is het dezelfde janboel als bij KPN zelf. Bezint eer gij begint!
Heb er inmiddels al 2 van draaien, het enige nadeel... er komt een enorm licht vanafboekee schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 10:49:
Ik heb sinds een aantal dagen mijn stroomvretende en opstijgende (4 fans op volle toeren) Nortel Baystack BayStack 5510 (24x gbit poort) vervangen voor een Netgear gs116e (16x gbit poort)
Verwijderd
Die prutsers leveren mij al jaren tot mijn tevredenheid prima diensten, maar wellicht ben ik zelf ook een prutser die met weinig genoegen neemt.GerHo schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:51:
[...]
Als je verstandig bent bespaar je dan zelf de moeite en zeg het contract met die prutsers van XMS op.
Zelfs als je al aangesloten wordt, dan zijn de geleverde diensten om te huilen.
XMS was tot voor zo'n 3 maanden geleden een goede provider. Nadat KPN daar de boel heeft geannexeerd is het dezelfde janboel als bij KPN zelf. Bezint eer gij begint!
Nog nooit problemen gehad, maar krijg ik die wel zal ik ongetwijfeld ook wat minder genuanceerd schrijven.
Verwijderd
Het bekende verhaal, maar als je de moeite neemt om een gerechtelijke procedure te starten zal XMS aan het kortste eind trekken.Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:10:
[...]
Als ik voorstel om mijn contract maar te ontbinden zegt men dat dat niet mogelijk is, omdat ze er 'alles aan doen' om mij aan te sluiten en dat volgens het contract voldoende is.
[...]
Aangetekende brief sturen, ze ingebreke stellen. Twee weken geven om het op te lossen. Geen resultaat, aangetekende brief + opzegging per direct wegens wanprestatie. Selectieve blokkade op je rekening voor XMS en klaar.Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:10:
lang verhaal
Ach, dat zie je in de meterkast toch nietNick39 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:54:
[...]
Heb er inmiddels al 2 van draaien, het enige nadeel... er komt een enorm licht vanaf
Nick39 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:54:
[...]
Heb er inmiddels al 2 van draaien, het enige nadeel... er komt een enorm licht vanaf
KloptThasaidon schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 17:15:
[...]
Ach, dat zie je in de meterkast toch niet
En bovendien staat dat ding idd in de meterkast.
Als iemand nog interesse heeft in die Nortel switch let me know.
[ Voor 19% gewijzigd door boswandeling op 01-12-2012 18:26 ]
Grrrr, mijn factuur over December klopt ook niet. Ik neem althans aan dat het December betreft die nu van de week binnen is gekomen. Er staat namenlijk Oktober in het onderwerp maar de geleverde diensten zijn gespecificeerd van 1-12 tm 31-12. Ik betaal nu voor een pluspakket die ik niet afneem..
Volgens mij is xms van isp naar virtuele dozenschuiver/administratiekantoor gegaan de laatste jaren en zelfs dat schijnt te ingewikkeld te zijn.
Volgens mij is xms van isp naar virtuele dozenschuiver/administratiekantoor gegaan de laatste jaren en zelfs dat schijnt te ingewikkeld te zijn.
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Helaas moet er een noodgedwongen in de huiskamer ( achter de tv op de grond,gelijk ambilight ) de meterkast is vol, de tweede staat in het "serverhok" boven.Thasaidon schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 17:15:
[...]
Ach, dat zie je in de meterkast toch niet
Maar ff ontopic, ik vind dat Telfort ook maar niets, in de reclames wordt de nadruk gelegd op een soort van "low budget" provider en die reclame begint zich tegen te werken, zo van "ik zit bij een goedkoop providertje want meer kan ik niet betalen." ik weet niet... buurman: "hee heb jij glasvezel joh ? " en ik dan "jah bij Telfort".. "oh dan koop je zeker altijd bij Zeeman, de Lidl of de Aldi, of moet je al naar de voedselbank ? " Ik bedoel.. dat je op de kleintjes let is tot daar aan toe, maar dat ik mijn dure spullen aan een Telfort vezeltje heb hangen zal ik niet zo snel zeggen.
[ Voor 47% gewijzigd door Nick39 op 01-12-2012 21:06 ]
@Webcare:Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:03:
De factuur van deze maand is nog niet verstuurd, dit staat voor komende week op de planning. -Tim
De komende week is voorbij (ik ga er maar van uit dat jullie zaterdagavond/zondag geen facturen meer de deur uit doen), maar ik heb nog steeds geen factuur ontvangen in mijn mailbox. Ligt de mailserver nog te slapen of is de factuurmigratie ook weer niet helemaal goed gegaan en is deze planning ook weer aangepast zonder bericht?
Inloggen in Mijn XMS lukt mij ook niet meer, dus gaat weer lekker zo.
Yep, hier hetzelfde. Moet ook betalen voor een pluspakket dat ik niet afneem. En op de vorige factuur werd IPTV in rekening gebracht terwijl ik nog recht had op een flink aantal maanden gratis.Wilde schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 20:05:
Grrrr, mijn factuur over December klopt ook niet. Ik neem althans aan dat het December betreft die nu van de week binnen is gekomen. Er staat namenlijk Oktober in het onderwerp maar de geleverde diensten zijn gespecificeerd van 1-12 tm 31-12. Ik betaal nu voor een pluspakket die ik niet afneem..
Het emailtje hierover werd na enige tijd wel netjes beantwoord en het geld is gecrediteerd op de laatste factuur. Helaas nu dus weer verkeerd. Kreeg dit keer een standaard mail over de BTW-verhoging/nieuwe factuur als antwoord terug.
Het is duidelijk dat het facturatiesysteem van Telfort al bij XMS in bedrijf is genomen. Daar had ik vroeger hetzelfde soort gezeik en nadat ze out-of-the-blue ook nog eens mijn nummers afsloten (we kunnen niets meer voor u doen), heb ik Telfort voorgoed vaarwel gezegd.
Totdat ik klant bij XMS (†) werd...
Telfort heeft helemaal geen reklamespotjes nodig om zichzelf als een paupermerk budgetprovider te profileren. Dat kunnen ze bij de helpdesk van dat bedrijf namelijk veel beter.Nick39 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 20:58:
[...]
Maar ff ontopic, ik vind dat Telfort ook maar niets, in de reclames wordt de nadruk gelegd op een soort van "low budget" provider en die reclame begint zich tegen te werken... [knip]
Op het gevaar af een vraag te stellen die hier al duizendmiljoenmiljard keer voorbij is gekomen:
Op mijn amino 540 kan ik (sinds kort) bij de HD zenders ook kiezen voor HD+. Kan iemand mij vertellen waar dit voor dient? Het zal vast niet met HD+ van Asta te maken hebben. Maar wat dan wel? Hogere bitrate misschien?
Ik heb trouwens IPTV van KPN (via XMS). Dus alle extra's mbt audio/ondertitels zijn er al afgesloopt. En de kwaliteit van met name SD is veelal bagger.
Op mijn amino 540 kan ik (sinds kort) bij de HD zenders ook kiezen voor HD+. Kan iemand mij vertellen waar dit voor dient? Het zal vast niet met HD+ van Asta te maken hebben. Maar wat dan wel? Hogere bitrate misschien?
Ik heb trouwens IPTV van KPN (via XMS). Dus alle extra's mbt audio/ondertitels zijn er al afgesloopt. En de kwaliteit van met name SD is veelal bagger.
Het lijkt er op dat de facturen van oktober gewoon nogmaals verstuurd zijn, in plaats van die van november...

Was al eerder gepost
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Sorry, maar je weet je hier schrijft totale onzin is?ambilight schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:51:
[...]
Het is duidelijk dat het facturatiesysteem van Telfort al bij XMS in bedrijf is genomen. Daar had ik vroeger hetzelfde soort gezeik en nadat ze out-of-the-blue ook nog eens mijn nummers afsloten (we kunnen niets meer voor u doen), heb ik Telfort voorgoed vaarwel gezegd.
[ Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 02-12-2012 15:00 ]
Verwijderd
SD = 3 Mbitambilight schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:23:
Op het gevaar af een vraag te stellen die hier al duizendmiljoenmiljard keer voorbij is gekomen:
HD = 7,2 Mbit
HD+= 12-13 Mbit
KPN streams zijn allemaal in mpeg4
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2012 14:53 ]
Was natuurlijk ironisch bedoeld, maar dat van dat gezeik met Telfort is beslist geen onzin! Als het straks na de assimilatie weer die kant op gaat, ben ik weg!White_Collar schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:47:
[...]
Sorry, maar je weet je hier schrijft totale onzin is?
Dat begrijp ik. Waar ik mij echter heel erg veel zorgen om maak is het feit: houden wij ons vaste ip nog wel?ambilight schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:11:
[...]
Was natuurlijk ironisch bedoeld, maar dat van dat gezeik met Telfort is beslist geen onzin! Als het straks na de assimilatie weer die kant op gaat, ben ik weg!
Voorheen werd er in diverse stream-discussies gezegd dat native KPN-klanten altijd de ADSL HD-streams (dus 7MBit) kregen terwijl voor glashart klanten de streams losgekoppeld waren en dus een hogere bitrate (12+ Mbit) kregen. Voor zo ver ik mijn kan herinneren kon ik tot voor kort op de amino alleen tussen SD en HD switchen, dus ging ik er van uit dat bij de laaste optie ook de hoogste HD-bitrate hoorde.Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:52:
[...]
SD = 3 Mbit
HD = 7,2 Mbit
HD+= 12-13 Mbit
KPN streams zijn allemaal in mpeg4
Is die optie van HD+ er dan al een tijdje en heb ik er altijd overheen gekeken, of biedt GHM na de recente software update ineens keuze uit 3 verschillende streams. Dat laatste zou best kunnen om IPTV via homeplugs betrouwbaarder te laten werken. Als HD+ problemen geeft, ga je telkens een stapje in kwaliteit terug tot het wel werkt.
Standaard staat de amino op HD+ trouwens, en dat werkt bij mij probleemloos en resulteert ook in een redelijke HD-kwaliteit, zei het dat de SAT vaak toch nog net iets beter is.
Ik kon voor de zomer toen ik mij bij XMS aanmeldde al geen vast IP-adres meer krijgen. Het stond nog wel op de site als mogelijkheid, maar tgv een 'verandering in policy' was het helaas niet meer mogelijk.White_Collar schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:12:
[...]
Dat begrijp ik. Waar ik mij echter heel erg zorgen maak is het feit: houden wij ons vaste ip nog wel?
Die actie met het koppelen van je mac-adres aan je IP-lease lijkt mij dan ook een maatregel om plotselinge leegloop te voorkomen. Als er straks genoeg nieuwe dynamische klanten bij Telfort zitten, zullen die paar overgebleven static users wel niet meer zo belangrijk zijn. Het draait bij budgetmerken allemaal om de aantallen en cijfers...
Zolang jij niets aan je internet abbo weizigd zou je volgens XMS je vaste ip houden.White_Collar schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:12:
[...]
Dat begrijp ik. Waar ik mij echter heel erg zorgen maak is het feit: houden wij ons vaste ip nog wel?
Ik ben alleen bang dat als XMS zelf iets weizigd je dit ook kwijt bent.
Ze willen gewoon van de vaste ip's af. Waarom doen ze er anders zo moeilijk over
Ik hou m'n hart vast voor wat er gaat gebeuren als het straks Telfort is, want ik heb daar slechte ervaringen mee.
Als het blijkt dat het dezelfde kant op gaat als wat ik van Telfort ken, dan ben ik snel weg.
[ Voor 18% gewijzigd door Thasaidon op 02-12-2012 15:43 ]
Precies! Zoals ik al zei: nieuwe policy.Thasaidon schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:38:
[...]
Ze willen gewoon van de vaste ip's af. Waarom doen ze er anders zo moeilijk over
Voor KPN is het veel goedkoper iedereen hetzelfde te leveren. Vandaar ook dat ik mijn hart vast hou mbt digitale CATV. Twee leverstraten naast elkaar waarvan er eentje ongecodeerd is? Brrrr....
Voor luxe zoals een vast IP-adres kun je terecht bij KPN-dochter XS4ALL. Die bedient het hogere en dus duurdere segment. Krijg je straks ook nog te maken met verschillende prijzen bij webwinkels tussen Telfort en XS4ALL klanten. Net zoals nu al het geval is met Apple gebruikers.
In de belgegevens over oktober 2012 is de kolom inclusief btw tegen een tarief van 19% verwerkt. Helaas is de factuur wel tegen 21% verwerkt.
Tekent wel een beetje de huidige status van XMS

If it's stupid and works, then it ain't stupid!
Ik heb er voor betaald toch ? Anders geld terugWhite_Collar schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:12:
[...]
Niemand kan mij ooit wijsmaken dat het technisch niet mogelijk is om het te handhaven. Er zijn tientallen providers in Nederland die gewoon een vast IP leveren, gratis of betaald. Dus aan de techniek kan het niet liggen. Het enige wat dan overblijft is mismanagement en het maken van slechte keuzes of onwil.
We gaan het zien. Ik ben iig niet happy als er met een rebrand weer een IP change te wachten staat.
Verwijderd
Ik denk dat ze graag €25 teruggeven aan iedereen die nu een 'vast' IP heeft, als dat de oplosing is om daarvan af te komen.terror538 schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:13:
[...]
Ik heb er voor betaald toch ? Anders geld terug
[snip]
[offtopic]
in je sign staan 3 o's te weinig en 1 e teveel.
o.t oplosing?Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:27:
[...]
[offtopic]
in je sign staan 3 o's te weinig en 1 e teveel.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Ja, je hebt helemaal gelijk.
Over het algemeen probeer ik op mijn spelling te letten en me niet te storen aan andermans fouten, maar af en toe glipt er wel eens wat tussendoor.
hehehehehe ik ziet het nu
deeltje typetyfus en een deeltje slechte spelling
thx 
schaamteloze edit om o.t. te zijn
Nou is een rechter misschien nog wel te overtuigen over het feit dat een vast IP behoorlijke waarde kan hebben en dat het zomaar wijzigen daarvan schade kan veroorzaken zie ik een rechter niet echt meegaan in een schadevergoeding waardoor XMS/Telfort 2 keer nadenkt over het zomaar afschaffen van vaste IP adressen.
Geld terugvragen is eigenlijk meer symbolisch
Al heeft het misschien effect als de vast IP groep groot genoeg is en iedereen geld terug eist 
-edit 2-
Het is eigenlijk compleet gestoord hoe een bedrijf wat in mijn ogen het goed deed in +- 5 maanden is afgezakt naar stelletje prutsers. Dat allemaal dankzij een overname van KPN. Iedereen zag het wel een beetje aankomen maar mijn mond zakte toch wel open van verbazing
schaamteloze edit om o.t. te zijn
Waarschijnlijk wel ja, procederen voor een schadevergoeding als andere optie zie ik echter niet zo veel kans hebben.Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:27:
[...]
Ik denk dat ze graag €25 teruggeven aan iedereen die nu een 'vast' IP heeft, als dat de oplosing is om daarvan af te komen.
Nou is een rechter misschien nog wel te overtuigen over het feit dat een vast IP behoorlijke waarde kan hebben en dat het zomaar wijzigen daarvan schade kan veroorzaken zie ik een rechter niet echt meegaan in een schadevergoeding waardoor XMS/Telfort 2 keer nadenkt over het zomaar afschaffen van vaste IP adressen.
Geld terugvragen is eigenlijk meer symbolisch
-edit 2-
Het is eigenlijk compleet gestoord hoe een bedrijf wat in mijn ogen het goed deed in +- 5 maanden is afgezakt naar stelletje prutsers. Dat allemaal dankzij een overname van KPN. Iedereen zag het wel een beetje aankomen maar mijn mond zakte toch wel open van verbazing
[ Voor 95% gewijzigd door terror538 op 02-12-2012 17:44 ]
Telfort he... toch nog een piek voor in de kerstboom verdient, kan ie gelijk op de bank... ik had echt zoiets van het kan me niet schelen wat er op staat als de diensten het maar doen,maar tot nu toe is iedereen die ik spreek negatief over het merk, en door die reclames ( waar ik op zich best om kan lachen ) vraagt echt iedereen of me internet ook maar een piek kost, ik vraag me af of KPN er wel zo goed aan doet aan die "rebranding" in een vroeg sint kado'tje zat al een rijmpje van iemand die ik het had verteld "en voor Nick met de Pet, is er Telfort internet, je vindt geen euro meer in je schoen, die moet je in het vezelkassie doen... creatief, maar toch, heb prepaid gehad van Telfort, wat een ellende... marketing kan ook tegen je werken.Divver schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:04:
In de belgegevens over oktober 2012 is de kolom inclusief btw tegen een tarief van 19% verwerkt. Helaas is de factuur wel tegen 21% verwerkt.
Had het ook gehad over de "verandering van het administratieve systeem" en de ellende, had nog niets gezegd, werd er al als commentaar gezegd "je zit zeker voor een piekie bij Telfort".
Hoe langer ik er over denk, des te minder leuk ik het ga vinden... voor een piekie van XMS naar KPN gedumpt bij Telfort...
Ik hoop alleen dat de portaal woningen nu ook de mogelijkheid krijgen om over te stappen. Ik zit bijvoorbeeld in naarden vast aan XMS door een stomme regeling tussen XMS en het oude portaal/dudok.
Portaal Leiden hier, voralsnog geen keuze inderdaad maar er kwam in dit topic volgens mij ongeveer een maand geleden een post voorbij waarbij werd aangekondigd dat er omgezet gaat worden naar een nieuw systeem (WBA+??)Midas.e schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:00:
Ik hoop alleen dat de portaal woningen nu ook de mogelijkheid krijgen om over te stappen. Ik zit bijvoorbeeld in naarden vast aan XMS door een stomme regeling tussen XMS en het oude portaal/dudok.
-edit- hebbes: White_Collar in "XMS Glasvezel ervaring - XV"
Dat zou in ieder geval betekenen dat keuze vrijheid eraan komt en dan is het

Helden van Nu wordt dan wel erg interessant met niet 1 maar 8 vaste IP adressen
[ Voor 6% gewijzigd door terror538 op 02-12-2012 19:00 ]
Hallo mensen, hier mijn bijdrage aan het topic met XMS-ervaringen. Sinds eind oktober is onze glasvezelaansluiting actief via een abonnement van XMS. Ik heb mijn oude internet-abonnement (Telfort) nog even door laten lopen omdat ik wilde voorkomen dat ik zonder internet/telefoon zou komen te zitten. Dat was maar goed ook want de XMS-dienstverlening blijkt van een wel zeer abominabel niveau. Het schijnt dat er bij XMS een nieuw administratief systeem in productie is gegaan en dat wordt aan de lopende band door helpdeskmedewerkers als excuus gebruikt om zaken niet te regelen. Daar heb ik in dit forum in eerdere berichten al het één en ander over gelezen.
In ons geval proberen we ons telefoonnummer (nu actief via Voip Planet over ons Telfort-abonnement) te porteren naar XMS. Dat nummer gebruiken we voor ons bedrijf, dus het is zeer belangrijk dat we het mee kunnen nemen. Hierbij een relaas van wat we de afgelopen maand al hebben beleefd:
1. Bij XMS lukte het niet om de nummerportering in te schieten via de Mijn-omgeving (ook al vanwege problemen met het systeem), dus de servicedesk maar gebeld. Medewerker meldt dat het haar wel lukt om de portering in te schieten. 20-11 zou het over gezet worden. Jammer maar helaas, het nummer bleef gewoon actief bij Voip Planet op 20-11.
2. Weer naar de Service-desk gebeld: medewerkster meldt dat ze het heel vreemd vindt, want er staat dat het nummer succesvol is geporteerd. Volgens mij nogal vreemd aangezien ik nog steeds kan bellen via Voip Planet. Ze ging het dus nog eens proberen. Alles ingevuld en medewerkster klapt daarna uit het systeem. Of ik later nog eens terug kan bellen.
3. Dus volgende dag weer gebeld (weer half uur in de wacht): dienstdoende medewerker meldt dat hij het heel vreemd vindt dat vorige medewerkster meldde dat er succesvol is geporteerd; hij kan daar niets van terug vinden. Ook hij probeert het weer en klapt uit het systeem. Of ik na 2 dagen nog eens kan bellen; dan zou het opgelost moeten zijn.
4. 2 dagen later: zelfde verhaal: ook die medewerkster klapt eruit. En zij meldt zelfs dat dat het haar zeer spijt maar dat ze ook niet weten wanneer het systeem weer werkt.
Ondertussen tikt de kalender verder. Wij hebben (zoals gezegd) onze telefoonlijn nodig voor ons bedrijf en aan het eind van de maand verloopt ons oude internet abonnement. Ik wil voorkomen dat we straks niet meer bereikbaar zijn op dit nummer en het liefste ga ik weg bij XMS. Ik ben het vertrouwen compleet in ze kwijt. Vooral vanwege de manier waarop mijn case behandeld wordt. Ik kan niet terug gebeld worden en XMS geeft mij de indruk het niet hun zaak te vinden om dit probleem op te lossen. Terwijl ze het toch zelf hebben veroorzaakt.
Weet iemand van jullie raad? Is het mogelijk om via een andere weg het nummer geporteerd te krijgen? Of beter: zou het mogelijk zijn om van het 1-jaar contract af te komen en over te stappen naar bijv. KPN? Dan heb ik ook meteen een draadloos TV-modem (naar ik begreep).
Alvast bedankt.
In ons geval proberen we ons telefoonnummer (nu actief via Voip Planet over ons Telfort-abonnement) te porteren naar XMS. Dat nummer gebruiken we voor ons bedrijf, dus het is zeer belangrijk dat we het mee kunnen nemen. Hierbij een relaas van wat we de afgelopen maand al hebben beleefd:
1. Bij XMS lukte het niet om de nummerportering in te schieten via de Mijn-omgeving (ook al vanwege problemen met het systeem), dus de servicedesk maar gebeld. Medewerker meldt dat het haar wel lukt om de portering in te schieten. 20-11 zou het over gezet worden. Jammer maar helaas, het nummer bleef gewoon actief bij Voip Planet op 20-11.
2. Weer naar de Service-desk gebeld: medewerkster meldt dat ze het heel vreemd vindt, want er staat dat het nummer succesvol is geporteerd. Volgens mij nogal vreemd aangezien ik nog steeds kan bellen via Voip Planet. Ze ging het dus nog eens proberen. Alles ingevuld en medewerkster klapt daarna uit het systeem. Of ik later nog eens terug kan bellen.
3. Dus volgende dag weer gebeld (weer half uur in de wacht): dienstdoende medewerker meldt dat hij het heel vreemd vindt dat vorige medewerkster meldde dat er succesvol is geporteerd; hij kan daar niets van terug vinden. Ook hij probeert het weer en klapt uit het systeem. Of ik na 2 dagen nog eens kan bellen; dan zou het opgelost moeten zijn.
4. 2 dagen later: zelfde verhaal: ook die medewerkster klapt eruit. En zij meldt zelfs dat dat het haar zeer spijt maar dat ze ook niet weten wanneer het systeem weer werkt.
Ondertussen tikt de kalender verder. Wij hebben (zoals gezegd) onze telefoonlijn nodig voor ons bedrijf en aan het eind van de maand verloopt ons oude internet abonnement. Ik wil voorkomen dat we straks niet meer bereikbaar zijn op dit nummer en het liefste ga ik weg bij XMS. Ik ben het vertrouwen compleet in ze kwijt. Vooral vanwege de manier waarop mijn case behandeld wordt. Ik kan niet terug gebeld worden en XMS geeft mij de indruk het niet hun zaak te vinden om dit probleem op te lossen. Terwijl ze het toch zelf hebben veroorzaakt.
Weet iemand van jullie raad? Is het mogelijk om via een andere weg het nummer geporteerd te krijgen? Of beter: zou het mogelijk zijn om van het 1-jaar contract af te komen en over te stappen naar bijv. KPN? Dan heb ik ook meteen een draadloos TV-modem (naar ik begreep).
Alvast bedankt.
Als je van XMS afwilt kan je ze mogelijk in gebreke stellen ivm falende nummerportering. Het lijkt me redelijk dat als je een all-in-1 besteld en 1 dienst niet geleverd wordt je ze voor het gehele all-in-1 in gebreke kan stellen.
Een andere oplossing zou zijn (indien je evt. verder wilt gaan met XMS) is je nummer porteren naar een puur voip provider. Denk bijvoorbeeld aan budgetphone of voip planet.
Een andere oplossing zou zijn (indien je evt. verder wilt gaan met XMS) is je nummer porteren naar een puur voip provider. Denk bijvoorbeeld aan budgetphone of voip planet.
Dat laatste vind ik niet zo'n gek idee; ik zit nu bij Voip Planet trouwens. Maar kan ik mijn SIP-account dan kwijt in het modem van XMS? Ik moet zeggen dat ik daar nog helemaal niet over na heb gedacht.... dus gewoon bij Voip Planet blijven en het nummer in het modem van XMS zetten.... Maar hoe dan?
Verwijderd
Ik werd toevallig van de week gebeld door xs4all of ik op glas zoude willen overstappen. Maar men kon op mijn adres niet leveren. (Portaal/packetfront.)Midas.e schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:00:
Ik heb hier thuis een DRG kastje hangen (gebruik het niet) wat volgens mij gewoon een SIP client is. Die zou je gewoon achter je router moeten kunnen hangen en hopelijk ook zelf kunnen instellen.TTV schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:36:
Dat laatste vind ik niet zo'n gek idee; ik zit nu bij Voip Planet trouwens. Maar kan ik mijn SIP-account dan kwijt in het modem van XMS? Ik moet zeggen dat ik daar nog helemaal niet over na heb gedacht.... dus gewoon bij Voip Planet blijven en het nummer in het modem van XMS zetten.... Maar hoe dan?
Heb je nu niet al gewoon een voip kastje ? Dan kan je dat gewoon blijven gebruiken.
Als je een nieuwer glasvezel kastje hebt dan wordt het daarop waarschijnlijk niets, volgens mij kan je zelf niets instellen qua telefonie op die dingen.
Ja zo heb ik het ook gedaan. Zit trouwens ook bij voip planet voor o.a. veel goedkoper uitbellen.terror538 schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:51:
[...]
Ik heb hier thuis een DRG kastje hangen (gebruik het niet) wat volgens mij gewoon een SIP client is. Die zou je gewoon achter je router moeten kunnen hangen en hopelijk ook zelf kunnen instellen.
Heb je nu niet al gewoon een voip kastje ? Dan kan je dat gewoon blijven gebruiken.
Ondanks het feit dat je bij XMS ook via voip belt, kun je geen eigen sip apparatuur gebruiken. Het kastje dat ik gebruik is een dect centrale met ouderwets analoog + voip dat met éen draadje aan de glasvezelmodem hangt en met het andere aan m'n router.Als je een nieuwer glasvezel kastje hebt dan wordt het daarop waarschijnlijk niets, volgens mij kan je zelf niets instellen qua telefonie op die dingen.
Dit topic is gesloten.