Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.538 views
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:46:
Geen opslagprobleem, maar ga er niet inhoudelijk te diep op in voordat ik op mijn vestje gespuugd wordt.
Ik ben inhoudelijk hierbij niet betrokken, want ik doe puur networks, dus laat het hier even bij.
Je doet meer dan je "plicht" , hoewel het mij niet zal treffen omdat ik geen iptv / on demand afneem, maar wilde het bij deze wel even zeggen.
Ook voor mij met mijn telefonie problemen heb je een hoop gedaan.
rjn27 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:01:
Ik vind het toch vreemd dat ik wel naar Vodafone over kan stappen maar naar geen enkele andere provider
Zou dit dan de komende dagen veranderen.
Nee dit komt omdat Vodafone het gewoon via de ISP fabriek doet.
Alleen het stickertje vodafone staat er op, er verandert verder niets, de diensten en de vezel worden door dezelfde partij beheerd en onderhouden die dat voor XMS doet.
Vodafone heeft de dienst gewoon ingekocht bij KPN en is daarom bij jou leverbaar.
(bij mij dus ook)

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:59
Vanmorgen bleek mijn internetverbinding eruit te liggen, mijn router gaf aan dat er geen WAN verbinding opgezet kon worden. Ik kreeg geen WAN ip via DHCP, ook niet na resetten glasvezelkastje.

Dus maar even helpdesk gebeld, na 2min. wachten kreeg ik iemand te spreken die mij vertelde dat er onderhoud plaatsvond in mijn postcode (3524, Utrecht-Lunetten) en dat ik daardoor tussen 8u en 17u mogelijk geen internet zou hebben.

Hmm, vervelend, ook omdat het nergens gemeld werd. Ik kon ook niet op de hoogte gehouden worden, mocht het na 17u nog down zijn, moest ik maar even terugbellen. Prima en snel te woord gestaan door de helpdesk, niks mis mee.

En een uurtje geleden deed mijn verbinding het weer, heeft er uiteindelijk 2u uitgelegen, tussen 8u en 10u.
Nu hopen dat het zo blijft. :)

[ Voor 0% gewijzigd door estorino op 28-11-2012 11:37 . Reden: typo ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11 16:15
White_Collar schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:30:
[...]

Heel simpel! :) Ga naar de opta website: www.opta.nl en vul rechts bij "Nummer(reeks) zoeken" je telefoon nummer in. De rest wijst zichzelf uit!
Even gekeken en hier ook Tellio idd :D
[...]

Via het oude facturering systeem werden de 2 maanden gewoon inrekening gebracht maar werd de factuur rechtgetrokken door tegelijkertijd de hele handel direct te crediteren. Zelfde geld voor iptv, je zag elke maand dat deze gefactureerd word maar ook direct gecrediteerd werd op de factuur.
Oftewel: eerste maand wordt je gewoon gefactureerd voor 1 maand alles in 1, maar daaronder staat direct een creditatie.
Volgens mij werkt het nieuwe facturering systeem ook op deze manier.

Als het goed is, zou je dat dus direct op je factuur moeten zien. Als dat niet zo is direct rechtstreeks mailen naar de financiële administratie (dus niet support), mail adres van de financiële administratie voor buitenaf is: factuur@xmsnet.nl
Je bedoeld als die creditering er niet op staat mailen? Ik heb uberhaupt nog geen factuur gezien, die dus eerst maar ff afwachten dan.

Als ik Webcare goed heb begrepen komen de facturen er aan.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:26
Phoolie schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:46:
[...]
Even gekeken en hier ook Tellio idd :D

[...]
Je bedoeld als die creditering er niet op staat mailen? Ik heb uberhaupt nog geen factuur gezien, die dus eerst maar ff afwachten dan.

Als ik Webcare goed heb begrepen komen de facturen er aan.
Yup, de creditering moet op de eerste factuur te zien zijn. Maar de creditering gaat maar over 1 maand, de volgende maand krijg je waarschijnlijk nog een creditering.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

En nu moet Telio nog de optie krijgen dat je bepaalde nummers kan blokkeren (inkomend) zodat ik die Telepathic eens van de lijn kan halen..

Verwijderd

Access denied to your node melding news server

Maak je gebruik van de news server via XMS en krijg je een access denied to your node melding stuur ons dan de volgende gegevens via DM:

- NAW gegevens
- IP adres
- (indien mogelijk) een screenshot van de foutmelding, deze kan naar webcare@xmsnet.nl worden verstuurd onder vermelding van je Tweaker alias. -Tim
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:47:

Maak je gebruik van de news server via XMS en krijg je een access denied to your node melding stuur ons dan de volgende gegevens via DM:

- NAW gegevens
- IP adres
- (indien mogelijk) een screenshot van de foutmelding, deze kan naar webcare@xmsnet.nl worden verstuurd onder vermelding van je Tweaker alias. -Tim
Gewoon bordje ophangen: vandaag geen nieuws ;)

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

- NAW gegevens
- IP adres
Verstuurd.

Ik krijg dit sinds de vaste IP migratie, ik kan op "deblokeren" klikken dan springt hij even naar de 6 MB/sec maar loopt dan snel af.

Afbeeldingslocatie: http://fotoboek.boekee.net/var/albums/Public%60s/xms-usenet.png?m=1354124982

Na 4 a 5 keer op deblokeren geklikt te hebben gaat hij WEL downloaden, met alle threads en volle snelheid, zie screenshots (staan ook in de mail)

Afbeeldingslocatie: http://fotoboek.boekee.net/var/albums/Public%60s/xms-usenet-goan.png?m=1354124981

Verwijderd

probeer net mailtjes te sturen naar een XMS mail adres maar geen komen aan :(

edit > ze zijn wel aangekomen :P
wel bijna een uur later

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 19:56 ]

Verwijderd

boekee schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:01:
[...]

Verstuurd.

Ik krijg dit sinds de vaste IP migratie, ik kan op "deblokeren" klikken dan springt hij even naar de 6 MB/sec maar loopt dan snel af.

[afbeelding]

Na 4 a 5 keer op deblokeren geklikt te hebben gaat hij WEL downloaden, met alle threads en volle snelheid, zie screenshots (staan ook in de mail)

[afbeelding]
Ooh, ben ik niet de enige die zeer trage start heeft bij downloaden.

Uiteindelijk komt Spotnet of SaBNZB wel op gang......
Hoor graag of dit verholpen is door Webcare Boekee.

Groet,

Mike

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-10 15:58
Ik kom niet hoger dan een 7 Mb.. ook al pak ik een download van 25 Gb.
En ik gebruik Giganews, met 20 threads, waarmee ik normaal makkelijk 11,3 Mb/s haal..

Er is dus zeker nog iets niet lekker na de migratie

Ps.. om onverklaarbare redenen is mijn snelheid inmiddels wel normaal bij FTP verkeer..
Krijg weer 182 Mbit totaal op full duplex uit een rokende modem geperst zolang de M540 uit staat

_/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door MrPompidom op 28-11-2012 19:25 . Reden: Ps. ]

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

De testcase ipv6 via 6rd is weer actief
hier in Wijchen tenminste sinds 28.11.2012 ca. 17:39 :)

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

- NAW gegevens
- IP adres
Mail werkt niet... dus kan 't niet versturen weet je?

zodra mail werkt zal ik er naar kijken...

zolang mail niet werkt, zal ik dus ook geen facturen krijgen, dus mag ik aannemen dat er geen rekening betaald hoeft te worden?

3 weken en counting.....
oh mijn correspondentie email adres is ook "verdwenen" uit de mijn xms omgeving... 't wordt steeds fraaier

ja ik wordt nu steeds sneller, steeds sarcastiser...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-11 13:04
Duur! schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:31:
[...]

Mail werkt niet... dus kan 't niet versturen weet je?
Uhh DM = Direct Message hier op het forum en dat zou gewoon moeten werken O-)

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

The-Priest-NL schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:43:
[...]

Uhh DM = Direct Message hier op het forum en dat zou gewoon moeten werken O-)
ja en? mail werkt er nog steeds niet door... en waarom ze aan andere spullen helpen als ze een basis ding niet in orde hebben?

basis dingen niet in orde hebben, en wel werken voor niet essentiele dingen
imho zijn IPTV, nieuwsgroepen wel fijn als het werkt, maar email, "web", TV en telefonie zijn de basis, en als die niet goed werken kunnen alle andere extra's die dat nodig hebben om te werken ook nooit goed werken....

hoe denken ze ooit mensen te motiveren om VoD enzo te nemen als hun basis diensten niet goed werken?
bijna iedereen die ik ken kijkt naar de kwaliteit/service bij de eerste dingen die je nodig hebt.... en besluit dan daarop aanvullingen wel of niet te nemen.

als de bakker bij jou in de buurt niet eens fatsoenlijk brood kan bakken, ga je dan nog zijn gebak proberen?

(en ja ik ben ondertussen rancuneus geworden)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• boswandeling
Nog een tip voor mensen die net zoals mij zelfs geld willen betalen voor goeie DNS servers.

Als je OpenDNS VIP aanschaft voor $9.99 per jaar (via paypal)
Dan heb je supersnelle DNS server zonder searchpages dus een typo resulteerd niet in een search page of een ping naar een niet bestaand domein naam komt niet uit bij een IP van open dns.

Je krijgt gewoon terug dat de hostname niet geresolved kan worden.

Dingen als shortcuts werken dan ook niet.

Ik kwam er achter dat ik dit al een jaar had. *bloos*

Verwijderd

Duur! schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:56:
[...]

ja en? mail werkt er nog steeds niet door... en waarom ze aan andere spullen helpen als ze een basis ding niet in orde hebben?

imho zijn IPTV, nieuwsgroepen wel fijn als het werkt, maar email, "web", TV en telefonie zijn de basis, en als die niet goed werken kunnen alle andere extra's die dat nodig hebben om te werken ook nooit goed werken....

hoe denken ze ooit mensen te motiveren om VoD enzo te nemen als hun basis diensten niet goed werken?
bijna iedereen die ik ken kijkt naar de kwaliteit/service bij de eerste dingen die je nodig hebt.... en besluit dan daarop aanvullingen wel of niet te nemen.

als de bakker bij jou in de buurt niet eens fatsoenlijk brood kan bakken, ga je dan nog zijn gebak proberen?

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Waarom stuur je niet even je gegevens per DM.

Misschien zou je weer even je eigen sig moeten lezen trouwens.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

dunklefaser schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:27:
Hier ook 6rd tunnel via dhcp.

GerkeP

Verwijderd

Duur! schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:56:
[...]
Misschien helpt dat ook wel voor anderen om de zaken op orde te krijgen en volgens mij doet webcare in ieder geval zijn en haar best om te communiceren, wat bij de rest van XMS nogal wat lastig is zo te horen.
email, "web", TV en telefonie werken allemaal niet bij u?
Persoonlijk zou ik dan een andere provider nemen.
Volgens mij word je helemaal niet gemotiveerd om VoD enzo te nemen; het betreft extra diensten die je af kunt nemen.
Misschien is het een waardeloze bakker, maar een prima banketbakker.
Neemt allemaal niet weg dat de email het gewoon hoort te doen en ik begrijp uw irritatie wel.

Wat ik niet begrijp is dat een computerfreak van middelbare leeftijd en dus al enigszins door de wol geverfd op het emailadres van zijn provider blijkbaar belangrijke correspondentie en facturen van [semi]overheden laat posten en niet een eigen mailserver heeft en zich dus wel heel afhankelijk maakt van een toevallige provider.

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 14:30
dunklefaser schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:27:
Yup, hier ook weer!

• GerkeP

GerkeP

Ff rondgeneust, lijkt er op dat 6rd nu voor alle klanten aan staat?

GerkeP

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006

Thasaidon

If nothing goes right, go left

GerkeP schreef op donderdag 29 november 2012 @ 07:48:
Ff rondgeneust, lijkt er op dat 6rd nu voor alle klanten aan staat?
Mijn netgear zegt nog steeds 6to4 tunnel als ik hem op auto zet. Iets anders doet hij niet.
6rd heeft hij niet (specifiek) als optie enkel auto detect, auto config, 6to4 tunnel, passthrough, fixed, dhcp, pppoe.

Tijd voor mijn pfsense ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Thasaidon op 29-11-2012 08:31 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• GerkeP

GerkeP

Meestal is het zo voor 6rd dat je ipv4 op dhcp zet en ipv6 op link lokaal, dan zou het moeten werken (mits je router dat ondersteunt)

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

GerkeP schreef op donderdag 29 november 2012 @ 08:44:
Meestal is het zo voor 6rd dat je ipv4 op dhcp zet en ipv6 op link lokaal, dan zou het moeten werken (mits je router dat ondersteunt)
ipv4 staat al op dhcp, anders zou ik geen verbinding hebben ;)
Maar met ipv6 ook op dhcp krijg ik niets.

Wat je bedoeld met Link local snap ik even niet, dat is namelijk een gereserveerde range (fe80::/10) die automatisch gebruikt word als er geen fixed ip geconfigureerd is en via dhcp ook geen ip verkregen wordt.
(net als 169.254.0.0/16 bij ipv4)

Even afgezien van het feit dat Link local bij ipv6 voor verschillende andere doeleinden gebruikt wordt zoals bv het Neighbor Discovery Protocol (NDP).

[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 29-11-2012 09:20 ]

• GerkeP

GerkeP

Voor 6rd moet de IPV6 optie op link locally staan, dan zie je op je LAN zijde als het goed is wel de IPV6 staan.

In mijn geval heb ik op de WAN nu een fe80 adres, maar op het LAN is de tunnel actief op 2a02: global adres en een linkadres in de fe80: ;)
Dat is ook precies het idee van 6rd, lan ipv6 wat vervolgens over de 6rd getunneld via de provider gaat ;)

[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 29-11-2012 09:33 ]

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

Ik ben bang dat de Netgear WNDR3700 (v1) dit dus niet ondersteund.
:(

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:37:
Ik ben bang dat de Netgear WNDR3700 (v1) dit dus niet ondersteund.
:(
Ik zeg: http://www.gooze.eu/pfsense-firewall-kit

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

Leuk ding, alleen jammer dat dat ding maar 10/100 heeft. Dan zet ik liever me pfsense 2.1 desktop weer in de meterkast.

• GerkeP

GerkeP

100 is toch genoeg ;)

Anders neem je deze? http://www.applianceshop....on-pfsense-appliance.html

Of de iets goedkopere versie http://www.applianceshop....on-pfsense-appliance.html

[ Voor 106% gewijzigd door GerkeP op 29-11-2012 10:13 ]

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

Echt niet... ;)
Nu trek ik die 100mb helemaal vol omdat alles Gig interfaces zijn. Zou ik 100 gebruiken zit je weer met overhead etc... dan haal ik dat niet meer.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Sinds wanneer ondersteun pFSense een 6rd /41 zoals XMS/Lijbrandt deze levert ?
Volgens mij ondersteund pFSense maximaal een /32

Of is dit veranderd?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• GerkeP

GerkeP

fast-server schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:14:
[...]

Of is dit veranderd?
In de 2.1 versie werkt dat op pfsense ;)

edit:
pfsense ondersteunt max /32 inderdaad

[ Voor 12% gewijzigd door GerkeP op 29-11-2012 10:19 ]

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

fast-server schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:14:
[...]

Of is dit veranderd?
Geen idee, ik moet hem nog "plaatsen". Maar ik gebruik 2.1 (beta) en die ondersteund volgens mij gewoon ipv6

Daarna gaan we die 3700 eens aanpakken met Gargoyle
http://www.gargoyle-router.com/index.php

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 29-11-2012 10:26 ]

• fast-server
Ah dan hebben ze dit dus eindelijk gefixed, als de 2.1 final uit is zal ik eens gaan testen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• GerkeP

GerkeP

fast-server schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:20:
Ah dan hebben ze dit dus eindelijk gefixed, als de 2.1 final uit is zal ik eens gaan testen.
Dat kan nog wel een poosje duren ;)
de 2.1 draait best wel stabiel, geen problemen mee gehad tot nu toe, en dan draait het al een maandje of 6 zo.

GerkeP

• fast-server
Ik heb teveel dingen draaien om gewoon even te gaan rommelen in mijn netwerk, indien ik het kan voorkomen draai ik nooit beta producten.

Ik zit eigenlijk meer te wachten op static adressen, zodat ik deze kan toevoegen op mijn servers.
Dan ben ik ook niet afhankelijk van de ISP voor de omzetting, geen encapsulation en geen lagere snelheid door de lage mtu van een tunnel.

• Thasaidon

Thasaidon

fast-server schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:35:
Ik heb teveel dingen draaien om gewoon even te gaan rommelen in mijn netwerk, indien ik het kan voorkomen draai ik nooit beta producten.

Ik zit eigenlijk meer te wachten op static adressen, zodat ik deze kan toevoegen op mijn servers.
Dan ben ik ook niet afhankelijk van de ISP voor de omzetting, geen encapsulation en geen lagere snelheid door de lage mtu van een tunnel.
Ik draai normaal ook geen beta's maar in dit geval lijkt het stabiel genoeg

• fast-server
Ik kan misschien wel een extra poort toevoegen aan mijn WAN VLAN en dan daarop een extra test box hangen.
Als dit dan werkt kan ik de 2e NIC inpluggen in mijn LAN VLAN, en dan deze als gateway gebruiken voor IPv6 adressen.

Nu alleen nog even de tijd vinden :)

Verwijderd

Dat board zou maar 5 watt gebruiken. Link maar direct even bewaard.

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:11:
[...]

Dat board zou maar 5 watt gebruiken. Link maar direct even bewaard.
klopt, kennis van mij heeft een soortgelijke opzet, alles met elkaar 5,6 watt

GerkeP

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Geen ipv6 DNS servers via 6rd?? :?
Zou het kunnen dat er geen (werkende) ipv6 DNS servers meegestuurd worden?

Ik heb nu zelf handmatig twee bekende servers geconfigureerd.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• GerkeP

GerkeP

dunklefaser schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:24:
Geen ipv6 DNS servers via 6rd?? :?
Zou het kunnen dat er geen (werkende) ipv6 DNS servers meegestuurd worden?

Ik heb nu zelf handmatig twee bekende servers geconfigureerd.
Ik gebruik die van OpenDNS: 2620:0:ccc::2 en 2620:0:ccd::2

@Webcare

Factuur komt binnen in de mail alleen staat er boven Oktober 2012, denk dat dat niet klopt?

[ Voor 13% gewijzigd door GerkeP op 29-11-2012 13:05 ]

GerkeP

Verwijderd

Zojuist de factuur van XMS ontvangen:
Factuur oktober 2012 -> datum 28 november
Betreft december 2012
De echte factuur van oktober zal wel ooit een keer opduiken, neem ik aan.

Op mijn XMS staat factuurnummer 202336* 1 oktober 2012 tot 1 november 2012, maar dit is dus de factuur van de maand december 8)7

Tarief Periode Kosten Korting Totaal
Internet (100/100Mbit), Radio en Televisie € 53,50 2012-12-01 t/m 2012-12-31

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2012 13:08 ]

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:09:
Neemt allemaal niet weg dat de email het gewoon hoort te doen en ik begrijp uw irritatie wel.

Wat ik niet begrijp is dat een computerfreak van middelbare leeftijd en dus al enigszins door de wol geverfd op het emailadres van zijn provider blijkbaar belangrijke correspondentie en facturen van [semi]overheden laat posten en niet een eigen mailserver heeft en zich dus wel heel afhankelijk maakt van een toevallige provider.
Om eerlijk te zijn, deze bij "instelling" heb ik er jaren over gedaan om de meste spullen nu op mijn juiste post en email adres te krijgen. Ze werken daar met iets wat het beste te omschrijven is als...

we hebben een centrale database, en daar staat meestal wel de goede gegevens in. maar iedere werknemer heeft wel 10 eigen lijstjes die hij/zij nooit controleerd, maar pas bij officiele klachten gaat aanpassen. Op papier mag het niet, maar de praktijk....

en toen ik het moest verhuizen was er ff geen alternatief dan deze... en dat frustreerd dubbel (en misschien is het ook wel de frustratie daarvan die ik nu teveel uit richting XMS

Bij mij is de factuur ook aangekomen.
Er staat factuur october, maar de posten gaan over de maand december, alleen telefonie loopt achter ( logisch november is nog niet voorbij) dus ik denk dat daar de verwarring ontstaat, de diensten zijn voor de maand december ( correcte bedragen ) maar de kosten van telefonie over oktober dus ik denk dat de factuur periode gewoon niet anders kan.
Overigens de begeleidende mail staat hier vol met �Wijzig persoonsgegevens�.
de �mijn XMS� omgeving en dergelijke onleesbare brei, en de mail gaat natuurlijk fout.

From: factuur@xmsnet.nl
To: geen_mail_adres@nomail.nl,
*******@xmsnet.nl
Vanaf heden zal XMS uw maandelijkse factuur naar uw XMS-emailadres sturen en naar het contact-mailadres dat u heeft opgegeven tijdens uw aanmelding bij XMS.

Maar goed dat ze dit op deze manier doen want naar het nomail.nl adres komt echt niet hier aan.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:55

Nakebod

Nope.

Hmm, IPv6, dat gaan we eens bekijken. Kan ik mijn HE Tunnel misschien eruit gooien.
Heb in OpenWRT al iets werkends denk ik :+

6to4-6rd Link encap:IPv6-in-IPv4
inet6 addr: 2002:25fb:****::1/16 Scope:Global
inet6 addr: ::37.251.24.***/128 Scope:Compat

Die 1e is ook pingbaar vanaf extern, die 2e lijkt mij uberhaupt niet mogelijk.
Nu even geen tijd, maar straks eens zien of deze configuratie de interne computers ook al een IPv6 adres geeft.
En zo niet, moet ik dhcp6s/radvd aanpassen aan deze nieuwe range, ipv de HE range.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 23:00
Nick39 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:23:

Vanaf heden zal XMS uw maandelijkse factuur naar uw XMS-emailadres sturen en naar het contact-mailadres dat u heeft opgegeven tijdens uw aanmelding bij XMS.

Maar goed dat ze dit op deze manier doen want naar het nomail.nl adres komt echt niet hier aan.
Of ze vertrouwen het xms adres niet. Het zal maar eens gebeuren dat hun SPAM filter de facturen op de SPAM list zet.. ;)

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:23:
Bij mij is de factuur ook aangekomen.
Er staat factuur october, maar de posten gaan over de maand december, alleen telefonie loopt achter ( logisch november is nog niet voorbij) dus ik denk dat daar de verwarring ontstaat, de diensten zijn voor de maand december ( correcte bedragen ) maar de kosten van telefonie over oktober dus ik denk dat de factuur periode gewoon niet anders kan.
[snip]
Leuk verzonnen en misschien dat dat nu zo gaat, maar als ik de factuur oktober van vorig jaar bekijk, gaat het toch echt over november en niet over december.

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
[qoute]
Vanaf heden zal XMS uw maandelijkse factuur naar uw XMS-emailadres sturen en naar het contact-mailadres dat u heeft opgegeven tijdens uw aanmelding bij XMS. Indien u dit niet wenst, kunt u dit wijzigen in de �mijn XMS� omgeving. Hier kunt u dit contactmailadres vinden onder �Persoonsgegevens�, vervolgens onder het kopje �Overzicht van uw gegevens�. Een ander contact-mailadres geeft u vervolgens op bij �Wijzig persoonsgegevens�. [/qoute]

Niet echt handig... Mijn normale xms-mail laat ik doorsturen automatisch naar mijn aanmeldingsmailadres.

"Indien u dit niet wenst, kunt u dit wijzigen" nee ik kan alleen een ander emailadres opgeven...
Krijg ik hem alsnog dubbel en wil dat emailadres als alternatief houden voor xms om mij te bereiken.
Kan er niet gewoon een vinkje komen ofzo?

Als ik hem denk te missen zoek ik factuur wel op in mijn xms.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Het is idd een nutteloos mailtje, want je kan feitelijk niets wijzigen.
Ja je zou hem naar je xms adres kunnen zetten, en die dan laten forwarden naar je eigen adres. (Doe ik al)
En dan hopen dat xms mail blijft werken. En dat vertrouw ik niet :P

Dan haal ik die forward wel weg, dan blijven ze maar de XMS mailbox vervuilen. Totdat die vol zit, ik dat niet doorkrijg, ik geen facturen meer krijg, en de wereld vergaat! Of overdrijf ik nu?

• Thasaidon

Thasaidon

Mmm... m'n internet ligt eruit, 3906 en ik ben niet de enige hoor ik net.
Ook via m'n no-ip (die automatisch aanpast) kom ik er niet bij.

Meer mensen in de regio Veenendaal hier last van?

[ Voor 45% gewijzigd door Thasaidon op 29-11-2012 14:35 ]

• GerkeP

GerkeP

Ook bij mij ligt het er uit, pc 3905
Thuisfront ff gebeld, geheel geen internet

iptv en telefonie doen het wel gewoon.

Nu maar bellen met de helpdesk, het is daar drukker dan normaal, probeer het later nog eens. Geen storingen of werkzaamheden op de website te zien

edit:
inmiddels 15 minuten in de wacht :(

[ Voor 65% gewijzigd door GerkeP op 29-11-2012 15:02 ]

GerkeP

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Dacht even dat het er in Wijchen ook uitlag, alleen ik denk dat ik de firewall op mijn NAS verkeerd heb ingesteld, kan extern niet op de admin interface komen, maar SSH en de webserver die ook de de NAS draaien werken wel :P

Dus hier geen storing.

• Thasaidon

Thasaidon

idd... Geen storinsmelding op de site...
Webcare ?????

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:12
1223 Geen probleem.

• GerkeP

GerkeP

Inmiddels 25 minuten in de wacht, nog geen storingsmelding te vinden op de website

GerkeP

Verwijderd

Thasaidon schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:32:

GerkeP schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:40:
Ook bij mij ligt het er uit, pc 3905
Thuisfront ff gebeld, geheel geen internet

iptv en telefonie doen het wel gewoon.

Nu maar bellen met de helpdesk, het is daar drukker dan normaal, probeer het later nog eens. Geen storingen of werkzaamheden op de website te zien

edit:
inmiddels 15 minuten in de wacht :(
We zien een paar meldingen binnenkomen hierover, we zijn aan het kijken wat er aan de hand is. -Tim

• GerkeP

GerkeP

dan hang ik nu op, nu ik weet dat jullie er mee bezig zijn :-)

Of is IPV4 uitgezet en heb ik nu Native IPV6 _/-\o_ ?

[ Voor 32% gewijzigd door GerkeP op 29-11-2012 15:14 ]

GerkeP

Verwijderd

@Thasaidon: we hebben het modem uitgelezen, alle diensten zijn aanwezig en we zien ook een MAC adres + IP lease staan.

@GerkeP: bij jou is het verhaal net iets anders, we zien dat alle diensten aanwezig zijn maar komen geen MAC adres + IP lease tegen voor de internetdienst.

We raden jullie beide aan om toch even de stroom van het glasvezelmodem af te halen, werkt het daarna nog niet dan hebben we deze stap voor de storingsmelding alvast gehad. -Tim

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:21:
@Thasaidon: we hebben het modem uitgelezen, alle diensten zijn aanwezig en we zien ook een MAC adres + IP lease staan.

@GerkeP: bij jou is het verhaal net iets anders, we zien dat alle diensten aanwezig zijn maar komen geen MAC adres + IP lease tegen voor de internetdienst.

We raden jullie beide aan om toch even de stroom van het glasvezelmodem af te halen, werkt het daarna nog niet dan hebben we deze stap voor de storingsmelding alvast gehad. -Tim
Dat duurt ff, want niet thuis en om de kinderen nu uit te gaan leggen wat ze moeten doen, neeeeeeeeeeeeeee

Maar ik was ineens mijn remote sessie kwijt, is ons ip omgezet vandaag?

[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 29-11-2012 15:23 ]

GerkeP

Verwijderd

GerkeP schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:22:
[...]
Maar ik was ineens mijn remote sessie kwijt, is ons ip omgezet vandaag?
Niet voor zover bij ons bekend is ;) -Tim

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:27:
[...]

Niet voor zover bij ons bekend is ;) -Tim
En inmiddels werkt het weer met een nieuw ip in de 37.251.x.x range
Nu dus weer als de bliksem dns aanpassen. En 3 weken lang nu niet kunnen thuiswerken :-(

Verbinding is om 14.14:27 down gegaan en was om 15.33:31 weer up.

[ Voor 24% gewijzigd door GerkeP op 29-11-2012 15:44 ]

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

GerkeP schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:37:
[...]

En inmiddels werkt het weer met een nieuw ip in de 37.251.x.x range
Nu dus weer als de bliksem dns aanpassen. En 3 weken lang nu niet kunnen thuiswerken :-(

Verbinding is om 14.14:27 down gegaan en was om 15.33:31 weer up.
Idem hier, net iets meer dan een uur down, dhcp lease verlopen, en nu dus een ander ip.
kan ik wéér al m'n domeinen gaan aanpassen. :( |:( 8)7 :(

@Webcare,
iig bedankt voor het meekijken, maar waarschijnlijk keek je dus net nadat de verbinding weer terug is gekomen.
En het betrof ook alleen internet. Analoog, IPTV en telefonie was niets mee aan de hand.

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 29-11-2012 16:34 ]

• Thasaidon

Thasaidon

Overigens kreeg ik netjes de factuur per mail, maar daar staat XMSnews weer op wat ik toch echt niet meer heb.
Omdat XMS bij de migratie van xmsnet naar xmsweb blijkbaar verouderde gegevens heeft gebruikt was bij mij XMSnews weer aan gezet (terwijl ik dat had uit gezet). Ik moest het dus (weer) uit zetten, maar krijg nu dus toch weer de rekening 8)7 ;w

Vervolgens probeer ik in te loggen op mijn.xmsweb.nl om te kijken of die dienst nu wel of niet uit staat, maar na heel lang wachten na het inloggen krijg ik de melding:
Fout in de aanvraag
Er trad een fout op in de aanvraag naar de server. Misschien is de aanvraag die je doet niet mogelijk, neem alsjeblieft contact op met de helpdesk.
Gaat lekker vandaag met XMS... NOT! :(

[ Voor 53% gewijzigd door Thasaidon op 29-11-2012 17:16 ]

• GerkeP

GerkeP

Ik ben er helemaal klaar mee. Heb mijn contract en alle mailwisselingen met Xms waarin keiharde toezeggingen staan aan de advocaat doorgestuurd.

Eens kijken of we inderdaad een zaak hebben.
Noodgedwongen een adsl abonnement bij xs4all afgesloten om een vast ip te hebben.
Dit kost me geld. Kan nu weer 3 weken geen diensten draaien door dit gekloot van xms.
Zal ook een bedankbrief sturen nasr de NMA en de Opta voor het omzeep helpen van concurrentie (welke) doir de Kpn overname goed te keuren waardoor dit hele gekloot in gang is gezet

GerkeP

GerkeP schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:10:
Ik ben er helemaal klaar mee. Heb mijn contract en alle mailwisselingen met Xms waarin keiharde toezeggingen staan aan de advocaat doorgestuurd.

Eens kijken of we inderdaad een zaak hebben.
Noodgedwongen een adsl abonnement bij xs4all afgesloten om een vast ip te hebben.
Dit kost me geld. Kan nu weer 3 weken geen diensten draaien door dit gekloot van xms.
Zal ook een bedankbrief sturen nasr de NMA en de Opta voor het omzeep helpen van concurrentie (welke) doir de Kpn overname goed te keuren waardoor dit hele gekloot in gang is gezet
De NMA heeft dit goedgekeurd, niet de OPTA, de NMA moet altijd kijken of het belang niet dusdanig groot is dat er een monopolie positie ontstaat, ze kijken hier puur naar aanbod diensten, niet snelheid, dus als er een adsl boertje in de buurt is,die ook tv levert en dergelijke dan telt dat gewoon mee.
Wettelijk gezien kan die advocaat niet heel veel doen om de simpele reden dat je een consumenten product afneemt waar geen of een andere SLA op staat.
Er wordt een dienst geleverd, namelijk internet.
Ik zeg niet dat ik het niet met je eens ben,maar wettelijk is weer iets heel anders.

• Thasaidon

Thasaidon

Nick39 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:16:
[...]

De NMA heeft dit goedgekeurd, niet de OPTA, de NMA moet altijd kijken of het belang niet dusdanig groot is dat er een monopolie positie ontstaat, ze kijken hier puur naar aanbod diensten, niet snelheid, dus als er een adsl boertje in de buurt is,die ook tv levert en dergelijke dan telt dat gewoon mee.
Wettelijk gezien kan die advocaat niet heel veel doen om de simpele reden dat je een consumenten product afneemt waar geen of een andere SLA op staat.
Er wordt een dienst geleverd, namelijk internet.
Ik zeg niet dat ik het niet met je eens ben,maar wettelijk is weer iets heel anders.
Ja en nee...
Ik ben het met je eens vwbt de NMA etc, maar hij heeft wel degelijk een zaak tegen XMS vwbt het vaste IP.
Er staat immers in zijn contact dat hij een vast IP afneemt (staat ook in mijn contract). En die contractuele verplichting komt XMS nu na de overname niet meer na.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:13

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het enige wat je 'wint' met een zaak is dat je het contract mag ontbinden en misschien krijg €25 terug van het vaste IP.
Een slimmere actie zou zelf naar een andere provider gaan zijn, dit geeft veel minder rompslomp dan een zaak.
Ik juich het wel toe dat mensen een zaak maken van dit wanbeleid en de aanhoudende wanprestaties van Xms, dan opent Xms zijn ogen misschien een keer ipv het zoveelste noodverbandje uit de doos te trekken.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Thasaidon

Thasaidon

Speedy-Andre schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:44:
Het enige wat je 'wint' met een zaak is dat je het contract mag ontbinden en misschien krijg €25 terug van het vaste IP.
Een slimmere actie zou zelf naar een andere provider gaan zijn, dit geeft veel minder rompslomp dan een zaak.
Ik juich het wel toe dat mensen een zaak maken van dit wanbeleid en de aanhoudende wanprestaties van Xms, dan opent Xms zijn ogen misschien een keer ipv het zoveelste noodverbandje uit de doos te trekken.
Ook hier ben ik het mee eens, maar zolang ik nog ongecodeerd IPTV binnen krijg (wgdo gebied) zal ik nog wel blijven denk ik. Tenzij ze er echt een potje van maken.

De diensten zelf (op het gevalletje van vandaag na) werken normaal namelijk gewoon goed bij mij. Het is de administratie en de (mis-/non-)informatie vanuit XMS waar ik het meeste van baal.
Mocht XMS echter overgaan tot gecodeerde IPTV en tegen die tijd nog geen "live tv op pc en laptop" aanbieden, dan ben ik wel weg.
Ik zie het namelijk niet zitten om als klant van het eerste uur dan namelijk 3 decoders (nu nog à € 170,-) te moeten kopen, omdat de vrouw en kinderen op de slaapkamers ook tv willen kijken.

Thasaidon schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:19:
[...]

Ja en nee...
Ik ben het met je eens vwbt de NMA etc, maar hij heeft wel degelijk een zaak tegen XMS vwbt het vaste IP.
Er staat immers in zijn contact dat hij een vast IP afneemt (staat ook in mijn contract). En die contractuele verplichting komt XMS nu na de overname niet meer na.
Wat van te voren is aangekondigd met de mogelijkheid je kontrakt op te zeggen... sorry kansloos, ik heb 2 advocaten in mijn familie, die kosten gemiddeld 95 euro per uur, griffierecht is al 50 euro, wat wil je er dan mee winnen,ik zou proberen dit toch eerst "in den minne" proberen op te lossen.
Als je belangen zakelijk zo groot zijn,moet je een backup regelen,dat is hard,niet leuk en ik zeg nogmaals niets over de persoon zelf maar zo zal een rechter reageren.
DynDNS of een forward domein.. als je belangen zo groot zijn, zijn er oplossingen genoeg, je 25 euro terug eisen voor het vaste ip,veel meer zal er niet in zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 29-11-2012 18:22 ]

Verwijderd

Ik vrees dat er in de Algemene Voorwaarden wel iets voor zal komen als het volgende:

XMS heeft het recht wijzigingen aan te brengen in (de toegang tot) de Diensten, als dit wenselijk is voor het correct functioneren van de Diensten. XMS zal Eindgebruiker over dergelijke wijzigingen tijdig informeren.

Over de verandering m.b.t. het Vaste IP-adres is, lijkt mij tijdig informatie gegeven.
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 18:21:
Ik vrees dat er in de Algemene Voorwaarden wel iets voor zal komen als het volgende:

XMS heeft het recht wijzigingen aan te brengen in (de toegang tot) de Diensten, als dit wenselijk is voor het correct functioneren van de Diensten. XMS zal Eindgebruiker over dergelijke wijzigingen tijdig informeren.

Over de verandering m.b.t. het Vaste IP-adres is, lijkt mij tijdig informatie gegeven.
Algemene voorwaarden zijn ondergeschikt aan de wet, dus algemene voorwaarden zijn niet heilig als deze tegen de wetgeving op dat gebied zijn, maakt een bedrijf in een rechtszaak geen kans, maar pro-deo zal ook moeilijk worden,want je moet het financiele belang aantonen, onder de 200 euro is het belang te laag om een zogenaamde toewijzing te krijgen, dus moet je je advocaat en bijkomende kosten gewoon zelf betalen... nee, dit gaat hem qua rechtzaak niet worden.

• Thasaidon

Thasaidon

Idd een contractuele afspraak is niet zomaar eenzeidig te veranderen. Ook niet als ze dat in de algemene voorwaarden zouden zetten.

Maar de oorzaak van onze storing is bekend, we zijn omgezet naar een vast ip. ;)
Was alleen handig geweest als we dat van te voren geweten hadden.

[ Voor 17% gewijzigd door Thasaidon op 29-11-2012 18:42 ]

Verwijderd

Thasaidon schreef op donderdag 29 november 2012 @ 18:35:
Idd een contractuele afspraak is niet zomaar eenzeidig te veranderen. Ook niet als ze dat in de algemene voorwaarden zouden zetten.
Ik vrees dat dit artikel gewoon standhoudt bij de Rechter; gaat niet tegen de Wet in en is onderdeel van het contract.
Maar de oorzaak is bekend, we zijn omgezet naar een vast ip. ;)
Was alleen handig geweest als we dat van te voren geweten hadden.
?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2012 18:42 . Reden: spelfout ]

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Hij komt niet eens aan...

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/4sbns3.png

• Thasaidon

Thasaidon

Oops stukje vergeten, heb m'n post geedit

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:52

PeaceNlove

Deugleuter

Thasaidon schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:40:
Overigens kreeg ik netjes de factuur per mail, maar daar staat XMSnews weer op wat ik toch echt niet meer heb.
Omdat XMS bij de migratie van xmsnet naar xmsweb blijkbaar verouderde gegevens heeft gebruikt was bij mij XMSnews weer aan gezet (terwijl ik dat had uit gezet). Ik moest het dus (weer) uit zetten, maar krijg nu dus toch weer de rekening 8)7 ;w

Vervolgens probeer ik in te loggen op mijn.xmsweb.nl om te kijken of die dienst nu wel of niet uit staat, maar na heel lang wachten na het inloggen krijg ik de melding:

[...]

Gaat lekker vandaag met XMS... NOT! :(
Die migratie is inderdaad een bende schat ik in. Ik kreeg vandaag een factuur waarop doodleuk de interactieve TV gefactureerd werd, terwijl ik dat niet heb en gewoon via het analoge signaal kijk. 40 minuten in de wacht gehangen, dus ik ga er maar vanuit dat die drukte kwam doordat meer mensen onregelmatigheden op hun factuur tegenkwamen.

• HappyFace
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07-2022
Beste @XMS_webcare,

Op 12 november heeft u van mij per brief mijn adreswijziging ontvangen. Tot op heden heb ik geen bevestiging gekregen dat deze wijziging goed door is gekomen.

Vorige week kreeg ik van u te horen dat deze verhuizing administratief niet mogelijk was en dat ik een nieuw abonnement af moest sluiten. Ik was van plan om deze actie uit te voeren, maar door een technische storing op de XMS-site, kreeg ik dat niet voor elkaar. Ik heb toen uw bestellijn gebeld, om dit te regelen. Uw collega vond dit een vreemd verhaal en ging dit op een andere wijze oppakken. Ik zou binnen 5 werkdagen iets van u te horen krijgen, maar dat is niet gebeurd.

Gisterenavond heb ik weer contact gezocht met de helpdesk en kreeg toen het emailadres van jullie orderdesk. Zij zouden binnen een dag reageren, maar daar geloof ik nu niet meer in. Op dit moment zit ik al 45 minuten in de wacht!.

Op 22 december gaan we over naar een nieuwbouwwoning met een glasvezelkabel, maar nog geen modem.

Graag wil ik weten wat de status is van mijn adreswijziging en wanneer Reggefiber de glasvezelmodem gaat plaatsen.

Kunnen jullie mij helpen, want dit schiet niet op.

• fast-server
Vraag me af wanneer XMS en of Lijbrandt in kassa o.i.d. gaan komen, zoals het er nu aan toegaat kan dit nooit lang meer gaan duren.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hoezo dan?
We hebben slechts uitvallend internet, andere ip's, uitvallend news, uitvallende email, uitvallende ftp/homepage en onbereikbare instellingen allemaal tegelijkertijd gehad.
Dat stelt toch niets voor? :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Los van alles,wettelijk of niet,ben ik wel van mening dat heel veel klanten last hebben gehad of nog ondervinden van het "invoeren van een nieuw administratie systeem".
Wat we allemaal gemeen hebben,is een internet aansluiting, het zou fair zijn om eens een maandje de kosten niet in rekening te brengen, of een korting van een halve maand als creditering.
Misschien dat aan het management doorgegeven kan worden,dat toch een gebaar wel op prijs gesteld zou worden.

• EvertSchut
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 16:56
Compliment @webcare Roessie heeft mij GEWELDIG geholpen. Dank je wel!

• boswandeling
@XMS_webcare

Dinsdagochtend heb ik gebeld met de klantenservice, na 34 minuten in de wacht kreeg ik iemand aan de lijn. Ik gaf aan dat ik via de xms webcare geen diensten te zien kreeg, ook niet de gegevens van mijn usenet account.

Deze wil ik al hebben voordat de gehele migratie begon.

Ik heb gevraagd hoe dit opgelost kan worden, ik wil namelijk op een tweede pc mijn usenet gegevens invullen, alleen deze heb ik niet. (haalde ik voorheen gewoon uit mijn xms)

Er werd aangegeven dat er nog steeds problemen waren met de xmsweb waardoor er niets uitgelezen of gewijzigd kon worden.

Ik vindt het wel heel erg lang duren hoor, maar dat terzijde. Er werd mij versteld dat ze de usenet gegevens konden opsturen zodat ik ze dan toch kon krijgen.

Ik belde eind ochtend begin middag, en ging er stieken dan ook van uit dat ze dezelfde dag nog verzonden zouden worden. Helaas gister niets ontvangen, ook vandaag niets ontvangen.

Ik snap dat de klantenservice het druk heeft, maar ik kan al weken niet mijn gegevens uitlezen, ik ben vindt ik zelf best geduldig geweest. Dan bel ik worden de gegevens verstuurd, dan heb ik ze vandaag nog niet.

Kunnen jullie iets voor mij betekenen.

offtopic.

Het is een karma he, ik en usenet via xms.

Vraag ik het aan, kan ik niet inloggen vanwege een oude backup die werd teruggezet (maanden geleden) toen toch maar weer naar sunnyusenet, toen toch maar weer terug naar XMS omdat de prijs verlaagd werd. Nu niet bij mijn gegevens kunnen en de 502 melding.

Maar wtf duurt het allemaal lang.

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Thasaidon schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:32:

Hier (3905) geen last gehad van een happerende Internet verbinding. Heb ook nog steeds hetzelfde IP adres. Waarschijnlijk zit ik op een andere lijn kaart? ;)

Verwijderd

PeaceNlove schreef op donderdag 29 november 2012 @ 19:44:
[...]

Die migratie is inderdaad een bende schat ik in. Ik kreeg vandaag een factuur waarop doodleuk de interactieve TV gefactureerd werd, terwijl ik dat niet heb en gewoon via het analoge signaal kijk. 40 minuten in de wacht gehangen, dus ik ga er maar vanuit dat die drukte kwam doordat meer mensen onregelmatigheden op hun factuur tegenkwamen.
Wat mpet ik doen als mijn factuur niet juist is?
Als uw factuur niet juist is, kunt u het beste een e-mail sturen naar factuur@xmsnet.nl. Geeft u duidelijk aan wat er volgens u niet juist is op de factuur. Wij nemen uw e-mail dan in behandeling en binnen 10 werkdagen ontvangt u een reactie van ons. Een correctie wordt op de volgende factuur verrekend.

Of dat werkt weet ik niet, maar in ieder geval minder irritant dan aan de telefoon te hangen; kan altijd nog na die tien werkdagen.

• wiz-oz
  • Laatst online: 12-11 14:23
@webcare, de facturen zijn niet te downloaden uit "mijnxms". Ik krijg de foutmeldingen pagina als ik op een van de linkjes klik. Uiteraard staan ze ook in mijn email archief, maar als je geen mail hebt gekregen kan je dus niet je factuur inzien.

Verwijderd

wiz-oz schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:15:
@webcare, de facturen zijn niet te downloaden uit "mijnxms". Ik krijg de foutmeldingen pagina als ik op een van de linkjes klik. Uiteraard staan ze ook in mijn email archief, maar als je geen mail hebt gekregen kan je dus niet je factuur inzien.
Ik kan de factuur van oktober & september 2012 wel downloaden, bij de andere van 2012 en voorgaande jaren krijg je een foutmelding.
Probleem is volgens mij al bekend, maar nog niet opgelost.

• GerkeP

GerkeP

En nu geen dvbc signaal meer :-(
Wat gaat er nog meer stuk?

GerkeP

Verwijderd

Hoewel ik het een aardig idee vind om een [halve] maand internetkosten terug te krijgen, vraag ik me wel af hoeveel klanten nu feitelijk problemen ondervinden, 10, 100, 1000?

Betekent dat het zo lang duurt dat de telefoon wordt opgenomen, dat er heel erg veel geklaagd wordt, of was dat voor de portering ook al zo?

Behalve dat ik met spanning heb uitgekeken naar 20 november met de vraag of het allemaal wel goed zou gaan, heb ik geen problemen gehad en nooit daarvoor en ook niet erna.

Mijn XMS functioneert nog niet goed, maar normaal kom ik daar nooit, net zo min als op de XMS[web]mail. Mag wat mij betreft ook zo langzamerhand wel eens goed zijn nu.

Hebben de klanten die geen vast IP hadden ook problemen, of is dat voorbehouden aan ons met een nieuw vast IP?

Verwijderd

GerkeP schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:21:
En nu geen dvbc signaal meer :-(
Wat gaat er nog meer stuk?
Pechvogel, hier 6535 geen uitval.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

We hebben telefonie nog niet gehad :p

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
@WebCare:
Is het misschien mogelijk om de facturen in mijn.xmsweb.nl te sorteren op chronologische volgorde ?
Verder bevat de factuur een extra (lege) pagina.

Verwijderd

Nakebod schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:31:
Hmm, IPv6, dat gaan we eens bekijken. Kan ik mijn HE Tunnel misschien eruit gooien.
Heb in OpenWRT al iets werkends denk ik :+

6to4-6rd Link encap:IPv6-in-IPv4

Die 1e is ook pingbaar vanaf extern, die 2e lijkt mij uberhaupt niet mogelijk.
Nu even geen tijd, maar straks eens zien of deze configuratie de interne computers ook al een IPv6 adres geeft.
En zo niet, moet ik dhcp6s/radvd aanpassen aan deze nieuwe range, ipv de HE range.
Mocht je het werkend hebben in OpenWRT, zou je dan een beknopte HowTo kunnen posten?
_/-\o_

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 01:16:
[...]

Mocht je het werkend hebben in OpenWRT, zou je dan een beknopte HowTo kunnen posten?
_/-\o_
I wish dat ik het volledig werkend had :(
Behalve dat mijn router IPv6 heeft, kan pingen naar IPv6 adressen, en pingbaar is vanaf buiten.
Maar ik krijg om een of andere reden radvd/dhcp6s niet goed aan de praat, om intern automatisch IPv6 te adverteren op het netwerk. Via de OpenWRT WIKI.
Die methode had ik via mijn tunnelbroker.net IPv6 tunnel wel werkend, al starte dhcp6s niet @ boot, maar hij deed het wel :P

Echter om je OpenWRT router alvast IPv6 ready te maken (Via SSH):
opkg update && opkg install 6to4

Dan in /etc/config/network het volgende toevoegen.
Bash:
1
2
3
4
config 'interface' '6rd'
        option 'proto' '6to4'
        option 'adv_subnet' '1'
        option 'adv_interface' 'lan'

/etc/init.d/network restart

Als je nu ifconfig doet, zie je een IPv6 adres. Of 2 eigenlijk.
Een /16 adres, die is pingbaar, en een /128 adres.
code:
1
2
3
4
root@OpenWrt:~# ifconfig
6to4-6rd  Link encap:IPv6-in-IPv4

En ping6 _O_
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vanaf XMS naar extern
root@OpenWrt:~# ping6 google.com
PING google.com (2a00:1450:4013:c00::66): 56 data bytes
64 bytes from 2a00:1450:4013:c00::66: seq=0 ttl=58 time=9.001 ms
64 bytes from 2a00:1450:4013:c00::66: seq=1 ttl=58 time=8.763 ms

Vanaf externe server naar XMS
sander@play:~$ ping6 2002:25fb:****::1
PING 2002:25fb:18bc::1(2002:25fb:****::1) 56 data bytes
64 bytes from 2002:25fb:****::1: icmp_seq=1 ttl=57 time=5.39 ms
64 bytes from 2002:25fb:****::1: icmp_seq=2 ttl=57 time=5.29 ms

Alleen verder dan hier kom ik ook niet dus. De computers krijgen of geen IPv6 adres, of geen goede gateway denk ik, ze komen iig niet naar buiten via IPv6.

Nu snap niet extreem veel van IPv6, subnetten, etc, maar dat /128 adres kan nooit werken met puntjes.
En dat /16 IP adres kan ik vanaf externe servers wel pingen. Alleen, hoeveel IP adressen heb je dan tot je beschikking? Volgens een RIPE pagina, is /128 een single host. En hoe lager, des te meer adressen je zou hebben. /16 is niet vermeld, maar ik kan mij niet voorstellen dat dat klopt, want dat zou heeeeeeel veel IP adressen betekenen.

Dus als iemand anders het wel werkend heeft op meerdere devices binnen je netwerk, wij willen meer weten :D

Draait er wel een routing advertisement daemon op je router?.... (radvd)

Via Lijbrandt heb ik overigens /56....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

radvd draait ja (Start @ boot), en dhcp6s draait ook (Handmatig, start @ boot failed)
Raar dat Lijbrandt dan /56 geeft, en ik hier een /16 zie. Lijkt me sterk dat ik daar iets aan kan willen/veranderen, IPv6 adres kreeg ik automatisch nadat ik 6rd had aangezet.

Heb jij op je interne devices dan ook IPv6 werkend gekregen dan?
Zo ja, hoe precies? :P OpenWRT ook toevallig?

Mijn (relevante) /etc/config/radvd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
config interface
        option interface        'lan'
        option AdvSendAdvert    1
        option AdvManagedFlag   1
        option AdvOtherConfigFlag 1
        list client             ''
        option ignore           0

config prefix
        option interface        'lan'
        # If not specified, a non-link-local prefix of the interface is used
        list prefix             ''
        option AdvOnLink        1
        option AdvAutonomous    1
        option AdvRouterAddr    0
        option ignore           0

En /etc/dhcp6.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
interface br-lan {
        address-pool pool1 3600;
};

pool pool1 {
        range 2002:25fb:****::2 to 2002:25fb:****::10 ;
};

Allemaal naar voorbeeld op de openwrt wiki :+
dhcp6s is als ik het goed lees niet per se nodig, je krijgt dan alleen een random IPv6 adres op basis van je mac adres. (xxff:fexx:xxxx)

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

Beter op de IPv6 discussie te verhuizen naar de ipv6 GoT topic
Het grote IPv6 topic

Daar zitten de experts, die helpen je er zo doorheen. Dan als je een werkende oplossing hebt, kun je die hier weer neerzetten.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Lijkt me inderdaad verstandig om echt ipv6-technische dingen in dat topic te doen.

Nog wel even om antwoord te geven op Nakebod en om andere mensen hier een voorzet te geven wanneer ze OpenWRT willen gebruiken:

De huidige stabiele versie (Backfire) biedt GEEN ondersteuning voor 6RD, de manier waarop XMS en Lijbrandt configuratiegegevens voor prefix en gateway uitdelen. Daar heb je dus echt een trunk build voor nodig.

Hier gebruik ik een Fritz!box 7390 die op z'n default instellingen (ipv4 en ipv6 automatisch verkrijgen) voor ipv6 ook 6rd gebruikt. Dus hier was het sowieso een makkie om apparaten een adres te laten krijgen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• GerkeP

GerkeP

Ik zie hier een nieuwe aanbieder op Glas, Tele2
Gaat dat ook via KPN ITNS?

GerkeP

Nee. Tele2 doet 'kaal' WBA bij KPN. Dus alleen transport naar hun eigen netwerk toe.

Aangezien ze via DSL al IPTV bieden doen ze dat hier dus ook zelf.

Pagina: 1 ... 49 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.