Lekker anomiemJanneman1965 schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:53:
Wat klopt er NIET aan onderstaand plaatje?![]()
[afbeelding]
Is een overzicht uit https://mijn.xmsweb.nl/portal/facturen/belgegevens/

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Lekker anomiemJanneman1965 schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:53:
Wat klopt er NIET aan onderstaand plaatje?![]()
[afbeelding]
Is een overzicht uit https://mijn.xmsweb.nl/portal/facturen/belgegevens/
Verwijderd
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
[ Voor 14% gewijzigd door marigo op 26-11-2012 18:13 ]
Verwijderd
Alle hardware hier reeds getest, en geen problemen gevonden.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:17:
Geen problemen hier. Kan het niet gewoon zijn dat er bij jou zelf intern apparatuur stuk aan het gaan is?
Als hij nou de enige was zou ik je gelijk geven.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:17:
Geen problemen hier. Kan het niet gewoon zijn dat er bij jou zelf intern apparatuur stuk aan het gaan is?
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Als ze opnemen wel jaMrPompidom schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:31:
Dat wordt bellen met de helpdesk en de modem één uur van de stroom
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
2012 lijkt me dat niet meer mogelijk. Helpdesks hebben toch zogenaamde oplostijden!Speedy-Andre schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:32:
Met wat geluk krijg je dit jaar nog een antwoord![]()
Emailen is not done
Zoek dat maar eens op in de voorwaarden van Xms en hou ze er dan aanREPLAY schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:36:
[...]
2012 lijkt me dat niet meer mogelijk. Helpdesks hebben toch zogenaamde oplostijden!
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Verwijderd
Bedoel je dat de helpdesk in het niets lijkt te zijn opgelost?REPLAY schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:36:
[...]
2012 lijkt me dat niet meer mogelijk. Helpdesks hebben toch zogenaamde oplostijden!
Verwijderd
Aangezien er zoveel mensen aan het zeuren en zaniken zijn, zowel terecht als onterecht, zie je door de bomen het bos niet meer. Als ik de nick van sommige mensen zie dan lees ik hun post al niet eens meer. Selectieve blindheid noemen we dat.Thasaidon schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:24:
[...]
Als hij nou de enige was zou ik je gelijk geven.
Maar als je het topic even terug leest (en dat hoeft niet eens zo ver terug) dan kun je lezen dat er meer zijn die naar de nieuwe vaste ip range gezet zijn en nu problemen ondervinden met ftp en usenet downloads.
Verwijderd
En ook @REPLAY:Venga AB schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:16:
Nou, ik heb het ook een tijdje aangezien, maar...
Ik kan inloggen op Mijn XMS met het hoofd e-mail adres i.c.m. het oorspronkelijke wachtwoord. So far, so good.
Maar;
- geboortedatum klopt niet (zal bij iedereen wel fout zijn, zo te zien)
- startdatum en einddatum contract klopt niet (staat nu op jan 2013, stond altijd op apr 2011 dacht ik)
- eindafrekening = ja, wat betekend dit?
Bovendien kan ik niet meer inloggen op de webmail. Ik heb slechts één (=hoofd) e-mail adres en dat werkt niet meer i.c.m. het oorspronkelijke e-mail wachtwoord. Wat moet ik hier nu gebruiken?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
[ Voor 25% gewijzigd door fast-server op 27-11-2012 00:19 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Ja dat lijkt mij een goed idee, helaas bieden zij dan weer geen analoog of dbv-c aan, dat is enorm jammer.fast-server schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:06:
Lijbrandt, XMS, Vodafone, Scarlet >> Virtuele providers van het whitelabel merk ISP-Fabriek / KPN ITNS.
Naast het logo, naam en de prijs is het 1 pot nat.
Uiteraard zul je daar dan ook de zelfde problemen hebben.
Als je een vrije provider en netwerk keuze hebt dan zou je eens naar Concepts, tweak of de echte KPN providers kunnen kijken.
Ik voel me vereerd dat je mijn post dan nog wel leestVerwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:39:
[...]
Aangezien er zoveel mensen aan het zeuren en zaniken zijn, zowel terecht als onterecht, zie je door de bomen het bos niet meer. Als ik de nick van sommige mensen zie dan lees ik hun post al niet eens meer. Selectieve blindheid noemen we dat.
Verwijderd
Dat heeft niet zoveel nut omdat de kabelaar maar 15 zenders levert over haar coax. Als zij hun aanbod niet hadden terug geschroefd had ik idd daar de tv afgenomen.fast-server schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:14:
Ik gebruikte eerst analoog voor mijn receiver (radio) heb echter een denon gekocht met netwerk aansluiting waardoor ik de radio zenders zo digitaal binnenhaal in betere kwaliteit.
Gebruik analoog dus niet meer.
Je zou ook Internet+Bellen kunnen nemen en de TV bij de kabelaar...
Ehm, Concepts valt ook gewoon onder KPN hoor tegenwoordigfast-server schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:06:
Lijbrandt, XMS, Vodafone, Scarlet >> Virtuele providers van het whitelabel merk ISP-Fabriek / KPN ITNS.
Naast het logo, naam en de prijs is het 1 pot nat.
Uiteraard zul je daar dan ook de zelfde problemen hebben.
Als je een vrije provider en netwerk keuze hebt dan zou je eens naar Concepts, tweak of de echte KPN providers kunnen kijken.
Toch wel jammer hoe 2 vooruitstreven providers zoals XMSen Lijbrandt zich zelf in een hele korte zo hebben laten afglijden...
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Timeout met de VOD server. Herstart de video en kijk of het dan wel werkt. Werkt het dan nog steeds niet -> even in de gaten houden of de normale IPTV kanalen wel goed werken. Kan duiden op een (lokale) netwerkissue.GerHo schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:34:
Weer een nieuw fenomeen bij XMS: Ik probeer HBO on-demand iets op te vragen en krijg nu bij alles "verbinding verbroken code 9 of code 6" Weet iemand wat dat nu weer kan betekenen?
Wat een bagger. Ga ik z.s.m weer opzeggen.
Ik probeer daarna opnieuw de content te starten met hetzelfde resultaat. "verbinding verbroken code 9" Dit heb ik in het verleden ook al een paar keer gehad maar dan na poging 2 of 3 start de video wel op.denan schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:10:
[...]
Timeout met de VOD server. Herstart de video en kijk of het dan wel werkt. Werkt het dan nog steeds niet -> even in de gaten houden of de normale IPTV kanalen wel goed werken. Kan duiden op een (lokale) netwerkissue.
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Verwijderd
Nope, was mijn eigen bericht wat jij quote wat ik zag.Thasaidon schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 07:51:
[...]
Ik voel me vereerd dat je mijn post dan nog wel leest
Vodafone krijgt haar content ook via KPN/isp fabriek/GHM.eymey schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:47:
[...]
Ehm, Concepts valt ook gewoon onder KPN hoor tegenwoordig.
Verder biedt Vodafone idd wel exact hetzelfde als Lijbrandt en XMS, maar gelukkig zijn ze natuurlijk niet echt een 'virtuele' provider omdat ze verder gewoon op alle gebieden concurreren met KPN. Wie weet gaat Vodafone ooit nog het netwerk in eigen handen nemen.....
Het is dat ik in Almere alleen maar Lijbrandt en Vodafone kan krijgen als ik WMP+ aanbod (vooral de CATV vezel) wil. 'kwaliteitsproviders' zoals Solcon en Concepts kunnen best WMP+, maar niet in bestaande gebieden.
Ik heb een aantal kennissen waar de mail random naar verdwijnt, berichten komen gewoon niet binnen, verstuur ik het via Google dan komt het wel binnen.Schonhose schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:08:
Wat is de huidige status van de SMTP server van XMS? Werkt die inmiddels weer naar behoren?
[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 27-11-2012 11:25 ]
Verwijderd
Dank je wel voor het opmerken, we hebben dit doorgegeven aan onze collega's. -TimNick39 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:19:
@webcare, misschien niet belangrijk maar jullie test server http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ expires in 4 dagen.
Dank, het is op het gewoon downloaden van een bestand na, een van de weinige die op snelle termijn een indicatie geeft als je wat verandert hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:25:
[...]
Dank je wel voor het opmerken, we hebben dit doorgegeven aan onze collega's. -Tim
[ Voor 41% gewijzigd door Nick39 op 27-11-2012 11:46 ]
Verwijderd
Bij CATV heb ik wel een ruime keuze Lijbrandt, Concept, Vodafone, Kickxl, Scalet en Fieber. Dus Concept levert ook wel bestaande gebieden (bouwjaar 2009) maar schijnbaar niet in Almere dan.eymey schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:47:
[...]
Ehm, Concepts valt ook gewoon onder KPN hoor tegenwoordig.
Het is dat ik in Almere alleen maar Lijbrandt en Vodafone kan krijgen als ik WMP+ aanbod (vooral de CATV vezel) wil. 'kwaliteitsproviders' zoals Solcon en Concepts kunnen best WMP+, maar niet in bestaande gebieden.
[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 27-11-2012 12:03 ]
Verwijderd
oh fun, oh fun, oh fun...Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:17:
Het zal je een zorg zijn: Zelfzorg ofwel selfcare
26 November 2012
Inloggen Webmail
Naar aanleiding van de werkzaamheden aan de selfcare omgeving van MijnXMS, kan het voorkomen dat u momenteel niet kunt inloggen in uw webmail.
Om in te kunnen loggen dient u eerst in MijnXMS in te loggen, hier gaat u naar instellingen en dan naar wachtwoord wijzigen. Nadien u het wachtwoord gewijzigd heeft kunt u met dit wachtwoord inloggen in MijnXMS en in uw webmail.
Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor uw begrip
Staat bij werkzaamheden is blijkbaar geen storing
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Verwijderd
Verwijderd
Ik kan gewoon op mijn XMS en mijn webmail met mijn hoofdemailadres en het oude oorspronkelijke wachtwoord, dus ik heb en ga dit niet uitproberen. Bij mij werkt alles oké.Duur! schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:20:
[...]
oh fun, oh fun, oh fun...
mij is dus uitdrukkelijk verteld dat je dat wachtwoord niet mocht wijzigen totdat het werkte.
(nadat de helpdesk een wachtwoordwijziging had aangevraagt, dat wel)
dit is zo'n beetje 100% tegenovergesteld
oh fun, oh fun, oh fun...
het lijkt wel UPC in zijn ultime faal tijd
maarre veel belangrijker... werkte dat voor jou?
Maar wat denk je te krijgen bij Vodafone en niet bij xms?rjn27 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:50:
He ik woon in Leiden en heb bij Vodafone een postcode check gedaan en dit is nu beschikbaar op mijn adres.
Nick misschien kan jij het ook eens proberen ik weet dat je in dezelfde wijk als mij woont
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
[ Voor 11% gewijzigd door EvertSchut op 27-11-2012 13:35 ]
Verwijderd
Nou.. als xms over KPN werkt (net als T-Mobile geloof ik), kun je bijvoorbeeld nummers zoals +44 (0)844 264 0702 van Zavivi uit engeland NIET BELLEN: "Dit nummer is niet in gebruik", terwijl als je via bv Vodafone dit nummer belt, je ze gewoon aan de lijn krijgt...White_Collar schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:52:
[...]
Maar wat denk je te krijgen bij Vodafone en niet bij xms?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 20:51 ]
Verwijderd
Het was altijd het bedrijf uit noorwegen telio. Echter lijkt het erop dat dat nog steeds het geval is aldus de opta:fast-server schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:27:
De KPN telefonie en XMS telefonie zijn totaal verschillend zover ik weet, of ze moeten dit met de migratie hebben veranderd.
Hoe kan je dat controleren?White_Collar schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:30:
[...]
Het was altijd het bedrijf uit noorwegen telio. Echter lijkt het erop dat dat nog steeds het geval is aldus de opta:
Nummerportering
0338XXXXXX
Laatste portering
09-04-2009
Huidige aanbieder
Telio
Klinkt ook exact als Lijbrandt.EvertSchut schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:27:
@Webcare Ik zou 1 nov de diensten op modem krijgen, modem hangt er al sinds de zomervakantie. Maar geen Internet op modem, geen ontvanger ontvangen. Ik heb 20+ keer gebeld en 10+ toezeggingen gehad, beginnend met vanavond doet 'ie het, afglijdend naar morgen en midden volgende week (via Klacht.nl) en de een na laatste belofte was vorige week. Je raadt het al, ook die kwam niet uit. Ik zou ook teruggbeld worden soms. Dat gebeurde meestal niet. Een keer afgesproken dat ik overdag terug zou bellen en de tweede lijn zou spreken en we samen werkend zouden maken. Bij terugbellen kreeg ik te horen dat dit niet kon. Er staat nu nog een toezegging open dat het eind van de week zal werken, maar ik geloof niks meer van de helpdesk. Mijn vorige klacht indiening bleek bij het laatste gesprek niet terug te vinden en ik heb opnieuw een klacht ingediend tegen de werkwijze en om excuses gevaagd. Maar zou die ook straks niet terug te vinden zijn...?
Echt, de medewerkers zijn echt vriendelijk hoor maar ik zou erg graag een harde toezegging willen wanneer dit werkt, excuses en wat tegemoetkoming: ik zit als 3 weken zonder Internet, heb het oude abo zelf 5 dagen na geplande oplevering laten ophouden. En dont tell me dat ik dat niet had moeten doen, vertel me nou hoe dit opgelost wordt en hoe jullie anderen voor deze fout behoeden.
Ik durf ook niet eens weg te gaan, want ik weet dan pas echt zeker dat ik vanaf vanavond voor 1 dag Internet heb en dan 12 maanden mag bellen met dezelfde desk over niet terechte rekeningen enzo.
Kan dit alsjeblieft ophouden ik ben de eeuwige excuus van migratie en jullie wacht muziek zo, zo, ontzettend zat en zou graag nu eens dat per 1 november beloofde Internet willen...
Verwijderd
Noem eens iets dan? Iets met 'n werkende eerlijke storingen/onderhouds pagina, centraal (deels publiek) online 'klachten'-systeem en hun zaken op orde wat betreft een open internet-aansluiting en statisch ip, beschikbaar voor particulieren?eymey schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:48:
[...]
Klinkt ook exact als Lijbrandt.
Succes, ermee, lees voor de grap ook eens het Lijbrandt topic. Als ik jou was zou ik gaan zoeken naar een kwaliteitsprovider....
Probleem is dat het overal een ramp is. Reggefiber is nogal niet echt van de communicatie. Tel daar een provider met wat afdelingen bij, en degene die de klant te woord moeten staan weten niets en kunnen niets. Ze doen ongetwijfeld hun best, net zoals webcare hier, maar als er hogerop niets mee gedaan wordt of er geen input van Reggefiber komt kunnen hun ook niets dan aannemen en doorschuiven.eymey schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:48:
[...]
Klinkt ook exact als Lijbrandt.
Succes, ermee, lees voor de grap ook eens het Lijbrandt topic. Als ik jou was zou ik gaan zoeken naar een kwaliteitsprovider....
[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 27-11-2012 15:06 ]
Verwijderd
Als ik 't tweak draadje hier lees, wordt ik ook niet zo vrolijk van, veel dezelfde dingen als op 't xms/lijbrandt draadje (ik geloof ook vooral het statisch ip-adres gebeuren).fast-server schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:01:
Kijk eens bij tweak of XS4all.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 15:07 ]
CATV, en met name Spaanse TV (TVE) icm goede prijs was voor mij reden voor XMS. Ik had toen misschien beter moeten kijken, maar er sprongen mij toen geen problemen in het oog. Contact was toen ik informeerde over oa analoge zenderlijsten prima. XS 4 all kon toen nog niet maar ik leer nu dat die geen CATV hebben, dus dat scheelt me weer een "als ik nou.." gedachte :-)Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:05:
[...]
Als ik 't tweak draadje hier lees, wordt ik ook niet zo vrolijk van, veel dezelfde dingen als op 't xms/lijbrandt draadje (ik geloof ook vooral het statisch ip-adres gebeuren).
XS4all valt me zowiso af, teveel kpn en ik geloof ook geen CATV
Verwijderd
Cool van Solcon (net als dezelfde hulp van obn bij mij dus).DJSmiley schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:05:
[...]
Gelukkig had ik alles gedocumenteerd, en heb ik t uiteindelijk bij mijn provider neergelegd (Solcon). Dat hielp, dezelfde dag werd ik gebeld door een hoge pief van de aannemer, hun hadden op hun donder gehad![]()
't is dat ik zelf ook te maken heb met RF, en zelf FttH netwerken ontwerp/aanleg, dus een goed onderbouwd verhaal had, en een doorpakkende provider (Solcon) anders had ik nu ongetwijfeld nog steeds niets gehad
Inmiddels heb ik ook (na ontzettend drammen en bijna op het trollerige af tweeten ) eindelijk van de webcare van Lijbrandt te horen gekregen wat bij m'n schoonouders het probleem is:DJSmiley schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:05:
[...]
Gelukkig had ik alles gedocumenteerd, en heb ik t uiteindelijk bij mijn provider neergelegd (Solcon). Dat hielp, dezelfde dag werd ik gebeld door een hoge pief van de aannemer, hun hadden op hun donder gehad![]()
't is dat ik zelf ook te maken heb met RF, en zelf FttH netwerken ontwerp/aanleg, dus een goed onderbouwd verhaal had, en een doorpakkende provider (Solcon) anders had ik nu ongetwijfeld nog steeds niets gehad
Volgens mij is het zo dat de huizen van de woningbouwvereniging sowieso allemaal op blauw kunnen. Ik woon zelf ook in Hilversum en als ik de check doe op tweak krijg dus het product groen, nu kan ik ook gewoon bij xms een abbo afsluiten krijg ik dan wel gewoon een niet gecodeerde iptv stream ?ToniW schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:45:
Even nog een followup mbt Tweak:
[...]
[...]
Datzelfde antwoord krijg ik nu uiteindelijk inderdaad ook. Ze kunnen op 'beplaalde' plekken in Hilversum ook blauw leveren, vandaar dat de beschikbaarheidspagina dat aangeeft. De postcodecheck is wat dat betreft nog steeds heilig. En dus geen Tweak voor mij dus. Groen lust ik niet.
Wat mij dan wel weer doet afvragen wat 'bepaalde gebieden' in Hilversum anders doet zijn dan andere...
Verwijderd
Is dat dan het einde van 1 op een doorgave rechtstreeks vanaf technicolor (zoals 'n jaartje geleden op de fora stond)? Betekent het dan dat het signaal door een of andere filter wordt gehaald voordat het wordt verspreidt naar de klanten?fast-server schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:03:
Ook een gedeelte van de GHM IPTV streams zijn al voorzien van verimatrix.
Verwijderd
Dat is wel zuur ja.eymey schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:35:
Dat eerste houdt het inderdaad in.
CATV en DVB-C (ga ik van uit) zal wel onversleuteld blijven. DWZ, als men er inderdaad op aanstuurt om WGDO gelijk te trekken aan WMP+.
Want ik en met WMP+ al lang 'gewend' aan versleutelde IPTV streams en 'open' DVB-C streams.
Wat dan wel wrang is, is dat je op IPTV ook het dd5.1 geluid op nagenoeg alle zenders gaat verliezen.....
Ik vraag me steeds meer af wat 'n head-end (zo'n nieuwe) nu eigenlijk doet.. Volgens bovenstaand antwoord van GHM lijkt het dat zo'n ding iets kan veranderen/toevoegen aan het CATV signaal.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:01:
quote:
Glashart Media B.V. - Infomail
Het headend in Roermond, waar Weert nu op aangesloten is, is van een
nieuwe generatie.
Deze heeft de mogelijkheid om buiten letterbox ook transparent door te
geven in combi met WSS (wide screen signalling).
Transparant wil dus zeggen dat we doorgifte doen zonder aanpassingen
in beeldformaat door de WSS
waardoor de gebruiker zelf kan kiezen wat hij wil.
/quote
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 17:03 ]
1 november 2013 bedoel je toch? Mischien heb je dan een kleine kans dat je bent aangeslotenEvertSchut schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:27:
Ik durf ook niet eens weg te gaan, want ik weet dan pas echt zeker dat ik vanaf vanavond voor 1 dag Internet heb en dan 12 maanden mag bellen met dezelfde desk over niet terechte rekeningen enzo.
Kan dit alsjeblieft ophouden ik ben de eeuwige excuus van migratie en jullie wacht muziek zo, zo, ontzettend zat en zou graag nu eens dat per 1 november beloofde Internet willen...
Ik heb bij IPTV een aantal Duitse zenders niet eens in HD gekregen. Terwijl ze wel in het standaard lijstje van Glashart staan. Kan niet vanwege technische problemen zeggen ze dan. Onzin natuurlijk, want ik pik ze met een 60cm schotel zonder problemen al langere tijd in HD op. De werkelijke reden ligt natuurlijk bij KPN die alleen maar z'n brakke ADSL SD-streams doorgeeft. HD van KPN is wel acceptabel, zij het dat bv BBC-HD er via de schotel toch net iets beter uitziet (zal wel door de re-encoding komen). Met DD5.1 geluid natuurlijk!eymey schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:35:
Dat eerste houdt het inderdaad in.
CATV en DVB-C (ga ik van uit) zal wel onversleuteld blijven. DWZ, als men er inderdaad op aanstuurt om WGDO gelijk te trekken aan WMP+.
Want ik en met WMP+ al lang 'gewend' aan versleutelde IPTV streams en 'open' DVB-C streams.
Wat dan wel wrang is, is dat je op IPTV ook het dd5.1 geluid op nagenoeg alle zenders gaat verliezen.....
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Die vodafone 500/500 lijkt me wel watboekee schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:05:
Inderdaad de postcodecheck geeft aan dat Vodafone beschikbaar is in Leiden.
[ Voor 0% gewijzigd door MrPompidom op 27-11-2012 18:19 . Reden: typo ]
Verwijderd
En dan op jacht naar 'n (wired) router die dit simultaan aan kan.. Of heb je al 'n idee?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 18:25 ]
Een goede pfsense met goede intel nics doet het wel hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:24:
[...]
En dan op jacht naar 'n (wired) router die dit simultaan aan kan.. Of heb je al 'n idee?
Edit: de meeste pieken op dit moment rond de 350 mbps
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Dat laatste: -kwam- geen KPN aan te pas. Tegenwoordig is GHM natuurlijk ook van KPNambilight schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:08:
[...]
Ik heb bij IPTV een aantal Duitse zenders niet eens in HD gekregen. Terwijl ze wel in het standaard lijstje van Glashart staan. Kan niet vanwege technische problemen zeggen ze dan. Onzin natuurlijk, want ik pik ze met een 60cm schotel zonder problemen al langere tijd in HD op. De werkelijke reden ligt natuurlijk bij KPN die alleen maar z'n brakke ADSL SD-streams doorgeeft. HD van KPN is wel acceptabel, zij het dat bv BBC-HD er via de schotel toch net iets beter uitziet (zal wel door de re-encoding komen). Met DD5.1 geluid natuurlijk!
Wat mij betreft is KPN IPTV op glasvezel qua kwaliteit dan ook een aanfluiting. Te weinig HD, te duur. Als het niet beter wordt, zeg ik het op. Zonde van die 5 Euro extra per maand.
Over DBV-C via CATV ben ik wel zeer te spreken. Maar daar komt dan ook geen KPN aan te pas.
[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 27-11-2012 19:28 ]
Ik kan ook over naar Vodafone, alleen zie ik er het nut niet van in, alle diensten komen zo'n beetje via Reggefiber/GHM het enige wat verandert is dan de helpdesk.rjn27 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:50:
He ik woon in Leiden en heb bij Vodafone een postcode check gedaan en dit is nu beschikbaar op mijn adres.
Nick misschien kan jij het ook eens proberen ik weet dat je in dezelfde wijk als mij woont
WSS is wide screen signalling, als je je tv niet goed instelt kan je dit ook zien aan die witte knipperende lijn boven aan je scherm, die copyright flag staat bij Ziggo voor HBO al aan, en aangezien Ziggo mede eigenaar/oprichter is voor de Nederlandse markt zullen ze die copyright flag ook bij haar wederverkopers eisen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:59:
[...]
Dat is wel zuur ja.
Uit het beeldverhoudingen-draadje:
[...]
Ik vraag me steeds meer af wat 'n head-end (zo'n nieuwe) nu eigenlijk doet.. Volgens bovenstaand antwoord van GHM lijkt het dat zo'n ding iets kan veranderen/toevoegen aan het CATV signaal.
In de WSS standaard zit ook een copyright flag, dus die kan ook enabled worden, bye bye opname/pvr
[ Voor 27% gewijzigd door Nick39 op 27-11-2012 19:34 ]
Er lag hier zowel Ziggo als XMS, mijn zoon wilde zijn eigen internet hebben zodat we elkaars snelheden niet beinvloedden,maar aangezien ook dat kuiken het nest heeft verlaten... het enige dat ik niet weet is of de VPN naar Griekenland het gaat trekken.eymey schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:32:
Van XMS over naar Vodafone of Lijbrandt zet inderdaad nauwelijks zoden aan de dijk.
De grootste stap maak je nog wel als je naar Solcon of Tweak gaat (die hebben iig hun eigen telefonieplatform en een echt ISP netwerk).
En kosten, tsja.... Als de upload je eigenlijk niets boeit, dan is het een nobrainer. Dan ga je naar de partij met de beste balans tussen wat je krijgt en kosten
Verwijderd
Lijkt me toch stevige hardware (duur/stroomverbruik)? 10Gbps lijkt 'n beetje overkill. Zo'n 4-poorts intel server-nic van 1Gbps (met elk hun eigen lane) lijkt me al flink zwaar om door 'n processor helemaal te laten benutten.MrPompidom schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:50:
Een goeie HP 4 port 10 Gbps NIC in de server doet wonderen
Wederom, met 'n flinke partij hardware, zou dat wel kunnen lukken.j1nx schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:51:
[...]
Een goede pfsense met goede intel nics doet het wel hoor.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 20:08 . Reden: fouten in links ]
[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 27-11-2012 20:00 ]
Verwijderd
Ik zal die setup 's googlen, thx.fast-server schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:59:
Premium routers halen die snelheid makkelijk, kijk ook eens op smallnetbuilder.
Losse intel nics veroorzaken zo goed als geen CPU load op de processor omdat ze eigen chipsets hebben.
Heb hier een Intel DQ77MK met een i7-3770T, Intel 710 SSD en 4x 2TB WD RE HDD's.
Hierop draaien mijn: web/mail server, firewall gateway, VPN server en een file server (allemaal VM's)
Gemiddeld verbruik 35 tot 40watt.
Met een goede router zit je zo ook op een 20 tot 25watt, voor iets meer verbruik heb ik nu veel meer mogelijkheden.
Kwestie van keuzes
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 20:18 ]
Heel simpel!
Via het oude facturering systeem werden de 2 maanden gewoon inrekening gebracht maar werd de factuur rechtgetrokken door tegelijkertijd de hele handel direct te crediteren. Zelfde geld voor iptv, je zag elke maand dat deze gefactureerd word maar ook direct gecrediteerd werd op de factuur.Phoolie schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:40:
[...]
Als nieuwe abonnee krijg je de eerste 2 maanden gratis, de eerste 6 maanden IPTV gratis, maar het onbeperkt bellen moet je wel gewoon betalen.
Wanneer krijg je dit als nieuwe klant op je factuur te zien, pas na die eerste 2 maanden of zou je dit direct moeten krijgen?
rjn27 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:50:
[ Voor 4% gewijzigd door MJLJO op 27-11-2012 21:55 ]
Ook gek... Leiden zuidwest 2324 geeft aan dat ik Vodafone 100/100 kan nemen (glas) stevenshof wat ook van portaal is ligt pak en beet hemelsbreed 1 km van mijn huis, en daar kan het dus niet ?MJLJO schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:15:
he maat zal ik is checken stevenshof hier (check geen glas hier via vodafone)
[...]
boekee schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:17:
[...]
Ook gek... Leiden zuidwest 2324 geeft aan dat ik Vodafone 100/100 kan nemen (glas) stevenshof wat ook van portaal is ligt pak en beet hemelsbreed 1 km van mijn huis, en daar kan het dus niet ?
Onbetrouwbaar dus.
GerkeP
Bij alle providers die via glashart media TV aanbieden, maar aangezien XMS een dozenschuiver is in die zin, denk ik niet dat je daar ineens geen problemen gaat hebben, aangezien de dienst overal exact hetzelfde is.GerHo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 23:08:
vanavond de IP-TV kak van XMS opgezegt: dit heeft vanaf dag 1 nooit goed gewerkt en nu is er ook geen enkele HBO on demand programma meer te bekijken: verbinding verbroken code 9. Als ik in die Amino 540 kijk, staat deze op mijn naam inclusief waar je op bent geabboneerd. kan ik deze Amino 540 nog bij andere providers gebruiken? Als ik google is daar weinig over te vinden.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik heb al lang besloten dat ik nooit, maar dan ook NOOIT voor gemist diensten ga betalen. Ik ga niet dubbel betalen voor dezelfde content en daarnaast vertrouw ik gewoon echt niet dat zo'n dienst goed werkt. Dat is niet alleen bij XMS, maar in het algemeen.GerkeP schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:30:
Ben ik 's nachts wakker, wil ik eens sbs gemist kijken, staat er van de uitzending van overtreders van afgelopen zondag welgeteld 15 seconden online
En dan wordt er verwacht dat we daar in de toekomst voor gaan betalen?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Da's dan weer mooi. Dank voor de update! Doen die servers alle VOD content? (alle geminst, films, HBO enzo?)Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:05:
Inside information:
Vandaag wordt er door mijn IT-collega's een nieuwe extra server hiervoor geinstalleerd om de load van de overige servers te ontlasten.
Typisch voorbeeld van ondergang door eigen succes van de dienst. Veel VOD verkeer waar nu dus een uitbreiding voor wordt gerealiseerd.
Als alles volgens planning loopt, is in de loop van de middag het verhaal in dienst.
Komt goed, ben ik van overtuigd.
O.
Nu wordt ik wel nieuwgierig, extra server voor de load, maar is dit dan niet gewoon een opslag probleem?Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:05:
Inside information:
Vandaag wordt er door mijn IT-collega's een nieuwe extra server hiervoor geinstalleerd om de load van de overige servers te ontlasten.
Typisch voorbeeld van ondergang door eigen succes van de dienst. Veel VOD verkeer waar nu dus een uitbreiding voor wordt gerealiseerd.
Als alles volgens planning loopt, is in de loop van de middag het verhaal in dienst.
Komt goed, ben ik van overtuigd.
O.
GerkeP
Verwijderd
verstandig...Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:46:
Geen opslagprobleem, maar ga er niet inhoudelijk te diep op in voordat ik op mijn vestje gespuugd wordt.
Ik ben inhoudelijk hierbij niet betrokken, want ik doe puur networks, dus laat het hier even bij.
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Verwijderd
Snelheid is weer okeVerwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:11:
[...]
Kan je ons via DM je NAW gegevens + een tijdstip sturen waarop de downloadsnelheid niet goed was? We zullen met deze informatie een storingsmelding maken. -Tim
Verwijderd
Ja met een actie van 2 maanden gratis HBOWilde schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:02:
Die servers renderen hun content zelf en sturen een unicast direct naar jouw Amino.. Ze zijn daarom nogal gevoelig voor overbelasting itt de multicast streams die voor de normale IPTV gebruiker worden..
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 11:07 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq