XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.318 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Mr. Jinx schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:03:
[...]
Nou, voor mij waren er nog andere reden, ten eerste het vaste IP adres (wat nu helaas zeer zeldzaam begint te worden). En ten tweede de mogelijkheid van iptv. Ik heb hier in huis overal netjes afgemonteerde utp liggen.
Hierdoor is het heel makkelijk om het tv signaal te verdelen. Iets wat met coax altijd wat gevoeliger ligt.
De probleempjes met iptv neem ik op de koop toe. Alhoewel ik wel bang wordt van de QoS probleem verhalen.
Ja ik zit er ook aan te denken op iptv eens te proberen, maar op dit moment werkt coax zelfs niet bij ons.
Maar hoeveel snelheid eet iptv dan van internet verbinding? sd vs hd.
En als ik het QoS probleem goed begrijp gaat downloaden voor iptv, waardoor er te weinig breedband is voor je iptv en het gaat storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
MADLAX schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:02:
[...]

Ja ik zit er ook aan te denken op iptv eens te proberen, maar op dit moment werkt coax zelfs niet bij ons.
Maar hoeveel snelheid eet iptv dan van internet verbinding? sd vs hd.
En als ik het QoS probleem goed begrijp gaat downloaden voor iptv, waardoor er te weinig breedband is voor je iptv en het gaat storen?
klopt het downloaden gaat voor het iptv daardoor is tv kijken blokkerig haperdt geluid enzo heel irritand hopenlijk komen ze zelf met een oplossing

je ben ondergeveer 15 mbit kwijt dus je houdt 80 mbit over om te downloaden met iptv aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Al met al is glasvezel niet meer iets van de "toekomst" maar aardig achterhaald.
Ben ook eens druk aan het overwegen, om over te stappen.
Al het hele weekend bezig met de snelheid problemen, en kom geen stap verder.
Inmiddels andere router ( cisco e4200 ) er tussen met gekloond mac adres en problemen zijn niet verdwenen;

Haal met ookla speedtesten en 100/1000 mbit files binnenhalen keurig 11,3 Mb/s maar zodra ik nieuwsgroepen pak, dan kom ik niet boven de 7 Mb/s. Ik gebruik giganews met unlimited speed en 20 threads en haal al 5 jaar de volle snelheid. Tot de migratie dan.....

Haperend beeld heb ik dan gelukkig niet, maar er gaat dus duidelijk iets mis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24
Net wakker van een nachtje hakken in Germany (bönen) en een hele berg terug gelezen.

Ik denk wel dat ze een oplossing kunnen vinden op het QoS probleem en dat alleen al vanwege het feit dat het bij mij tot voor kort geen problemen gaf.

A110 & M540 en internet 100/100 mbit alles tegelijk zelf upload vol belasten, geen stottering of glitch tegengekomen, het is echt iets van de laaste maand (in mijn geval) @XMS_webcare las op een woensdag mijn bericht dat dit problemen naar voren kwam, Donderdagavond (volgens mij) had ik ineens geen last meer. Vrijdag werd ik gebeld dat ze een nieuwe firmware hadden toegepast en of ik een PM kon sturen na het weekend of alles prima was, zodat ze de firmware konden uitrollen. Dit is bij meerdere tweakers op dit forum gebeurt.

Ik had dat weekend helemaal nergens last van, nu kwam het na de IP migratie weer naar voren (waarom weet ik niet) kon weer niet normaal tv kijken en downloaden.

XM_webcare een PM gestuurd, die een dag later direct reageerde, ik heb die avond weer een test gedaan en probleem was verholpen.

Ik weet 100% zeker dat het niet aan mijn bekabeling od hardware ligt.

Voor IP tv gebruik ik een 3com officeconnect 10/100 mbit switch (16 poorten)
Voor Internet: Draytek Vigor 2850Vn
Netwerk: Nortel Baystack hupeldepup 24 poorts 10/100/1000 switch

Ook alles zonder hardware geprobeerd.

Mijn conclusie is dat het gewoon een firmware probleem is, en dat ze misschien met een profiel aanpassing in hun administratiesysteem automatisch firmware flashen (een script die de dienst van top tot teen opnieuw opbouwt om juist problemen met aanpassingen te voorkomen)

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze firmware`s aan het uitproberen zijn op mijn modem omdat ze weten dat ik het toch wel hier post :P

Laten we hopen dat het laatste gewoon niet waar is (al zou XMS me niet verbazen als het wel zo is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Horza2011 schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:07:
klopt het downloaden gaat voor het iptv daardoor is tv kijken blokkerig haperdt geluid enzo heel irritand hopenlijk komen ze zelf met een oplossing

je ben ondergeveer 15 mbit kwijt dus je houdt 80 mbit over om te downloaden met iptv aan
Is dat alles, geen nadelen voor de upload snelheid.
Ik heb hier 100meter stugge utp & 30meter soepel utp cat6 liggen met aansluitingen+patchpaneel voor de meterkast.
Het is alleen jammer dat het modem in de huis kamer zit..

Ik snap dat echt niet, alle buizen komen uit in de meterkast, naar het glasvezel modem moet in de huis kamer..
Daar is duidelijk niet over na gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:49
MADLAX schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:33:
[...]

Is dat alles, geen nadelen voor de upload snelheid.
Ik heb hier 100meter stugge utp & 30meter soepel utp cat6 liggen met aansluitingen+patchpaneel voor de meterkast.
Het is alleen jammer dat het modem in de huis kamer zit..

Ik snap dat echt niet, alle buizen komen uit in de meterkast, naar het glasvezel modem moet in de huis kamer..
Daar is duidelijk niet over na gedacht.
Er moet niets, de bepaling doet Reggefiber normaal ism de bewoners. Standaard monteren ze 'm geloof ik waar ook de coax binnenkomt, maar je kan daar wel van afwijken.
Bij mij zit ie ook nl gewoon in de meterkast, ik wil niet al die meuk in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
DJSmiley schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:36:
Er moet niets, de bepaling doet Reggefiber normaal ism de bewoners. Standaard monteren ze 'm geloof ik waar ook de coax binnenkomt, maar je kan daar wel van afwijken.
Bij mij zit ie ook nl gewoon in de meterkast, ik wil niet al die meuk in de woonkamer.
Ja maar ik woonde er niet doen ze de modem installeerde.
Ik kan kijken of ze het willen verplaatsen als ze moeten komen voor analoog tv die niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:06
MADLAX schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:42:
[...]

Ik kan kijken of ze het willen verplaatsen als ze moeten komen voor analoog tv die niet werkt.
Dus Reggefiber moet maar elke keer weer contact opnemen als er een nieuwe klant is en de hele handel verleggen en verplaatsen?
Heb je wel enige idee wat dat kost? :P
Alles kan verplaatst worden, maar dat gaat je ruim 300 euro kosten. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 25-11-2012 18:51 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
MADLAX schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:42:
[...]

Het is niet zo dat je een glasvezeltje zo even verplaats zegmaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:49
boekee schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:53:
[...]

tweaker-methode: doe het zelf.
De NT moet je laten hangen, maar je kan gewoon een kant- en klare kabel halen en zelf de actieve apparatuur in de meterkast hangen. Bij de uFTU's kun je de connector voldoende vrij maken om hier een koppelblokje op te zetten. Beide vezels zijn gewoon single-mode, data is SC/PC en catv is SC/APC

Officieel verplaatsen kost idd aardig geld, maar goed, lassen is vrij prijzig en men moet dus een stuk kabel eraan lassen + nieuwe pigtails. Sterker nog, 300 eur is een koopje tov de prijs die vaak gerekend wordt door een glasvezellasbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
White_Collar schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:49:
Dus Reggefiber moet maar elke keer weer contact opnemen als er een nieuwe klant is en de hele handel verleggen en verplaatsen?
Heb je wel enige idee wat dat kost? :P
Alles kan verplaatst worden, maar dat gaat je ruim 300 euro kosten. ;)
Ja ik weet dat de kans klein is, helemaal met xmsnet.
En zal het niet vragen omdat ik me bedenk dat xmsnet dan wel nieuwe problemen zal veroorzaken
[...]
Er zijn Glasvezel patchkabels.
Zo in met dat kan je het modem overal plaatsen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Dan krijg je in die hoek waar je glasmodem hangt toch weer een behuizing of iets waar je die bekabeling hebt zitten, krijg je die connectors door eventuele bestaanden 19mm buis (uit ervaring kan ik zeggen kan wel maar niet door een bocht)

Je zal toch een glasvezel moeten krijgen naar je meterkast ? met gootjes ?.

Toen ik dit huis kocht ging het hele huis compleet op zijn kop, en heb ook overwogen om de bekabeling zelf om te leggen (glasvezel) ik heb dit niet gedaan, ook omdat het duur is en je het niet makkelijk goed krijgt weggewerkt als het binnenkomt aan de andere kant van het appartement.

Ik heb wel loze leidingen gelegd naar het modem, bekabeling zoals voeding ligt appart, (in de meterkast een grote 10A industrievoeding voor switches accespoint router e.d.) 3x utp waarvan 1x voor telefonie andere twee iptv en internet en coax appart. Vandaar gaat alles weer terug naar de kamers in het huis.

Modem is helaas wel zichtbaar maar niet overdreven aanwezig.

Afbeeldingslocatie: http://fotoboek.boekee.net/var/albums/Meterkast/P1040215.JPG?m=1334262305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
boekee schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:04:
Dan krijg je in die hoek waar je glasmodem hangt toch weer een behuizing of iets waar je die bekabeling hebt zitten, krijg je die connectors door eventuele bestaanden 19mm buis (uit ervaring kan ik zeggen kan wel maar niet door een bocht)

Je zal toch een glasvezel moeten krijgen naar je meterkast ? met gootjes ?.

Toen ik dit huis kocht ging het hele huis compleet op zijn kop, en heb ook overwogen om de bekabeling zelf om te leggen (glasvezel) ik heb dit niet gedaan, ook omdat het duur is en je het niet makkelijk goed krijgt weggewerkt als het binnenkomt aan de andere kant van het appartement.

Ik heb wel loze leidingen gelegd naar het modem, bekabeling zoals voeding ligt appart, (in de meterkast een grote 10A industrievoeding voor switches accespoint router e.d.) 3x utp waarvan 1x voor telefonie andere twee iptv en internet en coax appart. Vandaar gaat alles weer terug naar de kamers in het huis.

Modem is helaas wel zichtbaar maar niet overdreven aanwezig.

[afbeelding]
Ja, dat ziet er mooi uit, aan zo iets zat ik ook te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
[...]

Ik kan de ftu er zo afhalen, 2 SC koppelstukjes en 2 SC snoeren en hij hangt ergens anders.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
boekee schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:18:

A110 & M540 en internet 100/100 mbit alles tegelijk zelf upload vol belasten, geen stottering of glitch tegengekomen, het is echt iets van de laaste maand (in mijn geval) @XMS_webcare las op een woensdag mijn bericht dat dit problemen naar voren kwam, Donderdagavond (volgens mij) had ik ineens geen last meer. Vrijdag werd ik gebeld dat ze een nieuwe firmware hadden toegepast en of ik een PM kon sturen na het weekend of alles prima was, zodat ze de firmware konden uitrollen. Dit is bij meerdere tweakers op dit forum gebeurt.
ik werd toen ook op een vrijdag gebeld
met de vraag of ik firmware wou testen 4 dagen nul Qos problemen gehad
ook via tweakers dit aan webcare gemeld
vlak daarna begonne de problemen weer
vrijdag kreeg ik een dm met de melding dat de uitrol van deze firmware volledig is terug gedraait
vanwege onverwachte problemen
en dat ze er druk mee bezig zijn

dus het zal mij benieuwen (als het maar weer niet 6 maanden duurt )

ik kan alleen niet begrijpen dat het 4 dagen gewoon goed werkt en daarna de problemen weer terug komen
????(net of de oude firmware weer terug gezet was)

Nu is het probleem weer net zo erg kan geen normaal tv kijken als een download aanstaat en dat over glasvezel zou echt geen enkel probleem moeten zijn met snelheden van het licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het zal ook echt niet aan de glasvezel zelf liggen, die kan de nodige tig Gbps aan en is echt wel klaar voor de toekomst.
het zwakke punt zit hem vooral in de DRG's en ASR's op dit moment, als ze 1 ding fixen lijkt er een ander probleem voor terug te komen.
Ze kiezen dan voor een firmware met de minst erge problemen, op het oude netwerk is er altijd wel iets met QOS problemen.

Het is niet anders tot het vervangen is...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Horza2011 schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:22:
[...]

ik werd toen ook op een vrijdag gebeld
met de vraag of ik firmware wou testen 4 dagen nul Qos problemen gehad
ook via tweakers dit aan webcare gemeld
vlak daarna begonne de problemen weer
vrijdag kreeg ik een dm met de melding dat de uitrol van deze firmware volledig is terug gedraait
vanwege onverwachte problemen
en dat ze er druk mee bezig zijn

dus het zal mij benieuwen (als het maar weer niet 6 maanden duurt )

ik kan alleen niet begrijpen dat het 4 dagen gewoon goed werkt en daarna de problemen weer terug komen
????(net of de oude firmware weer terug gezet was)

Nu is het probleem weer net zo erg kan geen normaal tv kijken als een download aanstaat en dat over glasvezel zou echt geen enkel probleem moeten zijn met snelheden van het licht
Best wel een kutstreek, mij eerst bellen, laten testen, ik terugkoppelen vervolgens komen er weer problemen, meld ik dit, lost het weer op, krijg een bericht dat als ik problemen heb dat ik het moet melden. Maar niet even zeggen dat de uitrol weer terug is gedraaid, dat hoor ik dan wel weer van jou.

@XMS_webcare Ik zou het dan ook waarderen als jullie me benaderen om iets te testen dat jullie bij problemen dan ook een eerlijke terugkoppeling doen.

Tuurlijk ben ik afhankelijk van XMS en zal ik ook mee werken, en tuurlijk hebben ze het druk, maar als een provider je benaderd om iets te testen, en je doet dat (door op div tijdstippen e.d. te downloads te gaan testen) dan wil je ook wel een terugkoppeling hebben als het onverhoopt na de test toch niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd. Nota benen helemaal als ik ze dan benader dat het toch niet helemaal goed werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door boswandeling op 25-11-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
fast-server schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:31:
Het zal ook echt niet aan de glasvezel zelf liggen, die kan de nodige tig Gbps aan en is echt wel klaar voor de toekomst.
het zwakke punt zit hem vooral in de DRG's en ASR's op dit moment, als ze 1 ding fixen lijkt er een ander probleem voor terug te komen.
Ze kiezen dan voor een firmware met de minst erge problemen, op het oude netwerk is er altijd wel iets met QOS problemen.

Het is niet anders tot het vervangen is...
Ze moeten een keer alle oude modem vervangen bij mijn is het nog 100Mbps poorten.
Ik weet niet hoe oud het is de eerst versie van de packetfront cps300.

Maar de meest providers stellen dat zolang als ze kunnen uit, nieuwe modems zijn niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Stilstand is achteruitgang.

Hoe verder glas achterloopt hoe groter de kloof is om over te stappen, vooral voor de heavy users.

En hoe minder mensen glas nemen of overstappen hoe minder geld er verdient wordt, en hoe minder er dus wordt geinvesteerd.

Oftewel: goed inversteren, een goeie dienst opzetten, vooral goeie helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als je in een packetfront gebied woont kun je beter geen internet snelheid onder de 100Mbps nemen en geen IPTV.

Kies je voor een snelheid lager als 100Mbps dan gaat de ASR over zijn nek, heb je 100Mbps en IPTV dan freezed je TV.

Als je alles goed wil hebben in een packetfront gebied dan moet je:
Internet 100Mbps en Telefonie bij XMS of een andere glasprovider nemen.
TV>> kabel

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimage.org/uc8qxpiq5/reggefiber.jpg

Heb me bij dit probleem maar neergelegd tot dat er een oplossing is, ben er al meer als 2 jaar mee bezig geweest.

[ Voor 15% gewijzigd door fast-server op 25-11-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
fast-server schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:49:
Als je in een packetfront gebied woont kun je beter geen internet snelheid onder de 100Mbps nemen en geen IPTV.

Kies je voor een snelheid lager als 100Mbps dan gaat de ASR over zijn nek, heb je 100Mbps en IPTV dan freezed je TV.

Heb me bij dit probleem maar neergelegd tot dat er een oplossing is, ben er al meer als 2 jaar mee bezig geweest.
Kan jij dan verklaren waarom het 4 dagen wel goed gaat ?
met de test firmware die ze toen op de packetfront hadde gezet

en welke andere problemen vloeide daar uit voort bij mij deed toen alles perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik gok zelf dat ze iets op de ASR hebben aangepast waardoor het voor jouw goed werkte maar voor mensen men een lager internet profiel niet.
Zoals ik al eerder hier gepost had kunnen de huidige ASR's het CPU matig niet goed aan om QOS toe te passen (100% load)

Maar als je het echt wil weten>> vraag het aan webcare aangezien wij niet rechtstreeks met ITNS kunnen communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
fast-server schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:00:
Ik gok zelf dat ze iets op de ASR hebben aangepast waardoor het voor jouw goed werkte maar voor mensen men een lager internet profiel niet.
Zoals ik al eerder hier gepost had kunnen de huidige ASR's het CPU matig niet goed aan om QOS toe te passen (100% load)

Maar als je het echt wil weten>> vraag het aan webcare aangezien wij niet rechtstreeks met ITNS kunnen communiceren.
die info gaan ze echt niet met ons delen
je weet toch hoe xms met de klante communiceerd

conclusie is dus ze moeten iedereen op 100 zette en het probleem is opgelost

en toch vraag ik het me af ze hadden het echt toen over firmware in de packetfrond en niet over de asr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Iedereen op 100Mbps zetten lost het probleem h.w.s. maar gedeeltelijk op, voor IPTV moet er dan namelijk nog steeds QOS toegepast worden.

Daarnaast is XMS ook nog steeds niet eerlijk over de te behalen snelheid (is al eerder aangekaart)
Downloaden en uploaden gaan bij XMS met 50 of 100 megabit per seconde (Mbps). Betrouwbaar en stabiel, ongeacht het moment van de dag of het aantal gebruikers in de straat. En het wordt steeds leuker.
Ze vergeten alleen even te melden dat je met 2 HD boxen nog maar een 70Mbps overhoud...
Betrouwbaar en stabiel is het ook niet in packetfront gebieden...
In de nabije toekomst worden nog hogere snelheden haalbaar.
Dit geeft me dan nog een beetje hoop, de vraag is welke termijn is nabij? het kan ook weer het 200Mbps verhaal worden :/

[ Voor 4% gewijzigd door fast-server op 25-11-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
het Qos instellen werk wel

die 4 dagen dat het goed werkte

kon ik via usenet op ongeveer 80 mbit downloaden+ iptv daarnaast draaide ik de test van reggefiber

tot mijn verbazing kreeg ik dan 4 ping 50 mbit download en 90 upload terwijl me download liep

hoe verklaar je dat dan
zonder een hapering te zien op de tv en heb het echt Vaak getest

en nu doe ik de zelfde test 40 ping 20 download 40 upload
dit is dan puur een firmware kwestie

en het beeld staat echt stil als de upload loopt

[ Voor 5% gewijzigd door Horza2011 op 25-11-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@webcare
Ik ervaar al de gehele dag problemen met de newsserver van XMS haal maximaal 300kb/s, normaal ligt dit rond de 9MB/s

Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:00
fast-server schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:49:

Als je alles goed wil hebben in een packetfront gebied dan moet je:
Internet 100Mbps en Telefonie bij XMS of een andere glasprovider nemen.
Ik zit in een Packetfront gebied, heb een 100Mbps aansluiting, ben nu drie HD-streams tegelijkertijd aan het consumeren, en heb geen centje pijn. Doe nu een speedtest, en het beeld loopt overal zonder problemen gewoon door. Ja, de download snelheid zakt aardig in, maar dat is te verwachten. Een eventueel QoS probleem is dus zeker niet over het hele netwerk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
ToniW schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:49:
[...]

Ik zit in een Packetfront gebied, heb een 100Mbps aansluiting, ben nu drie HD-streams tegelijkertijd aan het consumeren, en heb geen centje pijn. Doe nu een speedtest, en het beeld loopt overal zonder problemen gewoon door. Ja, de download snelheid zakt aardig in, maar dat is te verwachten. Een eventueel QoS probleem is dus zeker niet over het hele netwerk aanwezig.
dat is zeker een apart verhaal in welke omgeving woon jij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Horza2011 schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:52:
[...]
dat is zeker een apart verhaal in welke omgeving woon jij
Hilversum, 1223

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
ik ook hilversum maar heb geen normaal tv als ik download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horza2011 schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:56:
ik ook hilversum maar heb geen normaal tv als ik download
Horza en ToniW, doe mij even een postcode en huisnummer in een DM, ga ik jullie situaties eens vergelijken. Migratie loopt,op zijn eind, dus ga weer wat meer tijd krijgen voor de dagelijkse dingen. ;)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:59:
[...]

Horza en ToniW, doe mij even een postcode en huisnummer in een DM, ga ik jullie situaties eens vergelijken. Migratie loopt,op zijn eind, dus ga weer wat meer tijd krijgen voor de dagelijkse dingen. ;)

Alvast bedankt.
Is het mogelijk dat je mijn situatie ook opneemt in de vergelijking? Ik heb namelijk ook erg last van het probleem O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 20:13
ferrarifreak schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:47:
@webcare
Ik ervaar al de gehele dag problemen met de newsserver van XMS haal maximaal 300kb/s, normaal ligt dit rond de 9MB/s

Ik heb dezelfde problemen. Snelheid is belabberd en zakt ook steeds in en stopt om de paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
operatortje dm verstuurd ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:59:
DM verstuurd. Doe je wel een beetje voorzichtig met mijn profiel? Vast IP namelijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToniW schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:05:
[...]

DM verstuurd. Doe je wel een beetje voorzichtig met mijn profiel? Vast IP namelijk... ;)
Beide dank.

Enne, ik kan jouw profiel ten alle tijden herstellen ! 8)
White_Collar, stuur ook maar even. Ik heb al iets op de korrel.

Dan heb ik even genoeg vergelijkingsmateriaal waar ik wat mee kan.
Als ik meer nodig heb, horen jullie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:24:
[...]

Beide dank.

Enne, ik kan jouw profiel ten alle tijden herstellen ! 8)
White_Collar, stuur ook maar even. Ik heb al iets op de korrel.

Dan heb ik even genoeg vergelijkingsmateriaal waar ik wat mee kan.
Als ik meer nodig heb, horen jullie het.
Thanks, ben benieuwt! Trouwens, je hebt het steeds over een test lab. Heb je daar misschien een foto van, ben wel nieuwsgierig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janniet
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 02:16

janniet

Ik heb maar even dit gedaan:

Arnhem, 25 november 2012

Klantnummer: xxxxxxxxxxxxxx
Betreft: wijziging abonnement

Geachte Dames en/of Heren,

Aangezien mijn moeder via "mijn xms" haar abonnement niet kan wijzigen, de helpdesk het te druk heeft, jullie e-mail niet werkt via haar eigen mailbox doe ik deze wijziging maar via deze brief. Uw eigen e-mail adressen werken ook niet. U bent voor een ISP eigenlijk onbereikbaar. In afwachting vanaf half oktober dat u uw administratieve systeem voor elkaar zou hebben
Mijn moeder gebruikt haar internet abonnement te weinig om hiervoor een aanzienlijk bedrag per maand aan uit geven.
Gaarne zou ik voor haar ALLEEN het internet willen opzeggen.
Radio, TV en telefoon wil ze behouden.
Kunt u mij voor 30 november 2012 hierover nader berichten?

Met vriendelijk groet,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
etc

Het is basic, maar ik weet het niet meer. Verstuurd per brief naar

XMS BV
Postbus 521
2130 AM Hoofddorp

Het moet toch heel simpel zijn eigenlijk? :(

:>

[ Voor 8% gewijzigd door janniet op 26-11-2012 06:29 . Reden: er moet ergens "te" voorstaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Vaak gaan opzeggingen per brief toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
volgens mij was er een rechter die uitspraak had gedaan dat als je per email/website aan kan vragen, je het ook digitaal op moet kunnen zeggen ipv via allerlei brieven naar postbussen enzo :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:59:
[...]

Hé Mitch, heb je van Webcare nog een bericht teruggekregen of je nog gecompenseerd wordt voor het teveel betaalde abonnementsgeld ivm het verkeerde profiel wat ingesteld was?
Geweldig, ik heb mijn geld terug en de snelheid is acceptabel.....althans, gisteren was het weer mis....downloadsnelheid van max. 4MB.....is er weer iets gewijzigd?
Het zou toch niet zo zijn dat ik weer een verkeerd profiel gekoppeld heb gekregen, ook heb ik een nieuw ip adres. Heeft het allemaal te maken met de overname van KPN?

Ik zal vanavond maar weer eens testen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrPompidom schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:33:
Damn, de snelheden zijn echt dramatisch aan het worden. Kom inmiddels niet meer boven de 60 Mbit uit van de 100.

Als ik speedtesten doe, zoals ookla en speedtest.net gaf ie gisteren nog 91/65 mbit aan, maar zelfs dat haal ik niet meer....

Ook met de pc rechtstreeks op de modem krijg ik deze snelheden...wtf
Kan je ons per e-mail een screenshot sturen van de speedtest resultaten + een screenshot van het taakbeheer scherm i.v.m. de lopende processen tijdens het testen. Deze gegevens zullen wij gebruiken om een storingsmelding te maken. Je kan de informatie naar webcare@xmsnet.nl sturen onder vermelding van je Tweaker alias. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
janniet schreef op maandag 26 november 2012 @ 06:09:
Ik heb maar even dit gedaan:

Arnhem, 25 november 2012

Klantnummer: xxxxxxxxxxxxxx
Betreft: wijziging abonnement

Geachte Dames en/of Heren,

Aangezien mijn moeder via "mijn xms" haar abonnement niet kan wijzigen, de helpdesk het te druk heeft, jullie e-mail niet werkt via haar eigen mailbox doe ik deze wijziging maar via deze brief. Uw eigen e-mail adressen werken ook niet. U bent voor een ISP eigenlijk onbereikbaar. In afwachting vanaf half oktober dat u uw administratieve systeem voor elkaar zou hebben
Mijn moeder gebruikt haar internet abonnement te weinig om hiervoor een aanzienlijk bedrag per maand aan uit geven.
Gaarne zou ik voor haar ALLEEN het internet willen opzeggen.
Radio, TV en telefoon wil ze behouden.
Kunt u mij voor 30 november 2012 hierover nader berichten?

Met vriendelijk groet,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
etc

Het is basic, maar ik weet het niet meer. Verstuurd per brief naar

XMS BV
Postbus 521
2130 AM Hoofddorp

Het moet toch heel simpel zijn eigenlijk? :(

:>
het pakket Radio, TV en telefoon bestaat niet, dus deze wijziging kunnen ze niet voor je doen helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:22:
[...]

Ben benieuwd wat er aangepast gaat worden op modem of wijkcentrale(s).

Vermoedelijk zijn ze op modem bezig want downloadsnelheid is niet meer wat het vroeger was, of dit moet aan migratie liggen?
Update QoS probleem

Er wordt hard gewerkt aan nieuwe software voor het QoS probleem, deze aanpassing zal worden uitgerold over het (packetfront)netwerk en richt zich op de wijkcentrale. Op dit moment wordt er druk getest, het is helaas nog niet bekend wanneer de uitrol zal volgen.

We hebben zelf in de afgelopen periode aangegeven dat de nieuw firmware voor het modem zou zijn, dit blijkt dus niet het geval. Sorry voor de verwarrende informatie hierin. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:35:
Zijn er hier ook mensen met problemen dat internet at random wegvalt en dan heel veel en snel timed-out. Duurt misschien maar 10-40 minuten maar onwijs irritant is het wel. Ben ik bijv. aan het studeren heel de ochtend heb ik nergens last van, denk ik even online te gamen valt internet ineens op de zoveel seconden/minuten weg voor een paar luttele seconden.
Kan je ons een e-mail sturen met daarin de NAW gegevens en een kort overzicht (3 a 4 voorbeelden) van data + tijdstippen dat je last hebt van de uitval? Je kan de e-mail sturen naar webcare@xmsnet.nl o.v.v. je Tweaker alias. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ferrarifreak schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:47:
@webcare

lethargy schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:04:
[...]

Ik heb dezelfde problemen. Snelheid is belabberd en zakt ook steeds in en stopt om de paar minuten.
Hebben jullie nu nog steeds last van dit probleem? stuur ons dan even een DM zodat we dit kunnen melden. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
@Webcare: het volgende bericht is misschien ondergesneeuwd in het geweld van de afgelopen week, vandaar even de bump. Ik zou graag duidelijkheid zien over wat nou mijn klantnummer is en waarom ik een foutmelding krijg op de abonnementen pagina.
ToniW schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:56:
Ik ben ook maar ingegaan op de HBO-aanbieding. Netjes dat je een vooringevuld formuliertje te zien krijgt, jammer dat daarop dan enkel de postcode niet ingevuld is. Netjes ook dat er een bevestigingsmail verstuurd wordt.

Wat mij wel opvalt is dat er een klantnummer wordt genoemd wat mij niet bekend voorkomt. Het is anders dan het nummer waarvan ik tot nu toe dacht dat het mijn klantnummer was, anders dan mijn oorspronkelijke inglogcode en anders dan wat in de Amino bij aansluting staat tussen blokhaken, voor mijn naam. Het komt weer wel overeen met wat op dit moment bij contractnummer in mijn.xmsweb staat.

@webcare: gaat hier iets fout? If not, waarom ben ik dan twee verschillende nummers?

In de mijn.xmsweb omgeving krijg ik trouwens nog steeds de pagina https://mijn.xmsweb.nl/fout/ als ik naar diensten -> wijzig abonnement ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:33:
[...]

Geweldig, ik heb mijn geld terug en de snelheid is acceptabel.....althans, gisteren was het weer mis....downloadsnelheid van max. 4MB.....is er weer iets gewijzigd?
Het zou toch niet zo zijn dat ik weer een verkeerd profiel gekoppeld heb gekregen, ook heb ik een nieuw ip adres. Heeft het allemaal te maken met de overname van KPN?

Ik zal vanavond maar weer eens testen.... :(
Kan je ons via DM je NAW gegevens + een tijdstip sturen waarop de downloadsnelheid niet goed was? We zullen met deze informatie een storingsmelding maken. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:01

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:01:
[...]

[...]

Hebben jullie nu nog steeds last van dit probleem? stuur ons dan even een DM zodat we dit kunnen melden. -Tim
Ik kan het probleem met de sterk schommelende en te lage snelheid van de XMS newsserver bevestigen,
ook vanochtend lijkt het wel een extreme achtbaan.

groeten van dunklefaser
(wie deed het licht uit?)

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy101
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Kan iemand al inloggen in de klantportal?, mij lukt het niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

doggy101 schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:44:
Kan iemand al inloggen in de klantportal?, mij lukt het niet.....
Als je http://mijn.xmsweb.nl bedoeld, dan heb ik geen problemen.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy101
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Hmm, nog een keer gedaan nu lukt het wel.

Ik was te voorbarig met mijn vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToniW schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:56:
Ik ben ook maar ingegaan op de HBO-aanbieding. Netjes dat je een vooringevuld formuliertje te zien krijgt, jammer dat daarop dan enkel de postcode niet ingevuld is. Netjes ook dat er een bevestigingsmail verstuurd wordt.

Wat mij wel opvalt is dat er een klantnummer wordt genoemd wat mij niet bekend voorkomt. Het is anders dan het nummer waarvan ik tot nu toe dacht dat het mijn klantnummer was, anders dan mijn oorspronkelijke inglogcode en anders dan wat in de Amino bij aansluting staat tussen blokhaken, voor mijn naam. Het komt weer wel overeen met wat op dit moment bij contractnummer in mijn.xmsweb staat.

@webcare: gaat hier iets fout? If not, waarom ben ik dan twee verschillende nummers?

In de mijn.xmsweb omgeving krijg ik trouwens nog steeds de pagina https://mijn.xmsweb.nl/fout/ als ik naar diensten -> wijzig abonnement ga.
Door de overstap naar het nieuwe klantsysteem kunnen onze klanten nu gebruik maken van een nieuwe gebruikersnaam + wachtwoord combinatie, voorlopig zullen tijdens de overgangsperiode beide varianten beschikbaar zijn maar uiteindelijk kan alleen de nieuwe combinatie worden gebruikt.

De problemen met de klantinformatie en het niet kunnen wijzigen via Mijn XMS is bekend, hier wordt aan gewerkt. Wil je nu een wijziging doorvoeren en het lukt niet via Mijn XMS? Stuur dan een e-mail naar orderdesk@xmsnet.nl. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:58:
[...]

Door de overstap naar het nieuwe klantsysteem kunnen onze klanten nu gebruik maken van een nieuwe gebruikersnaam + wachtwoord combinatie, voorlopig zullen tijdens de overgangsperiode beide varianten beschikbaar zijn maar uiteindelijk kan alleen de nieuwe combinatie worden gebruikt.

De problemen met de klantinformatie en het niet kunnen wijzigen via Mijn XMS is bekend, hier wordt aan gewerkt. Wil je nu een wijziging doorvoeren en het lukt niet via Mijn XMS? Stuur dan een e-mail naar orderdesk@xmsnet.nl. -Tim
Is het uberhaupt mogelijk om mijn geboorte datum zelf aan te passen? Anders voel ik me zo oud met 1-1-1900. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:58:
[...]
Dank voor het reaktie, Tim, maar dat beantwoordt mijn vraag niet. Er worden nu twee nummers naar mij gecommuniceerd, als zijnde klantnummer. Ik vraag mij af of er hier iets fout gaat, en zo niet, waarom dan die twee nummers? Verwarrend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ik ben ook wel beniewd welk nummer er nu gebruikt moet worden voor de communicatie naar XMS?
Is dat het "oude" debiteurenmnummer of het "nieuwe" contractnummer?

EDIT:
Ok, hieronder lees ik het net. Bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door marigo op 26-11-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToniW schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:20:
[...]

Dank voor het reaktie, Tim, maar dat beantwoordt mijn vraag niet. Er worden nu twee nummers naar mij gecommuniceerd, als zijnde klantnummer. Ik vraag mij af of er hier iets fout gaat, en zo niet, waarom dan die twee nummers? Verwarrend...
Het bij jouw bekende klantnummer hoort bij "het oude systeem", deze staat ook vermeld in de settopbox. Het nieuwe klantnummer hoort bij "het nieuwe systeem" en deze is gekoppeld aan een gebruikersnaam voorbeeld@xmsnet.nl. Voorlopig zullen beide varianten het doen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:26:
Ik ben ook wel beniewd welk nummer er nu gebruikt moet worden voor de communicatie naar XMS?
Is dat het "oude" debiteurenmnummer of het "nieuwe" contractnummer?
Je kan het beste je nieuwe klantnummer meesturen en als je dan voor de zekerheid ook je NAW gegevens meestuurt dan weet je zeker dat we de juiste informatie uit het systeem kunnen halen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:26:
Het bij jouw bekende klantnummer hoort bij "het oude systeem", deze staat ook vermeld in de settopbox. Het nieuwe klantnummer hoort bij "het nieuwe systeem" en deze is gekoppeld aan een gebruikersnaam voorbeeld@xmsnet.nl. Voorlopig zullen beide varianten het doen. -Tim
Aha, ok, dank voor de info.
Dus het IPTV platform maakt nog gebruik van het oude systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Dank Tim. De factuur wordt ook door het nieuwe systeem gegenereerd, dus ik zie daar straks ook mijn contractnummer staan ipv het debiteurennummer.

Ik verwacht rond deze tijd de factuur ook wel eigenlijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 20:13
dunklefaser schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:39:
[...]

Ik kan het probleem met de sterk schommelende en te lage snelheid van de XMS newsserver bevestigen,
ook vanochtend lijkt het wel een extreme achtbaan.

groeten van dunklefaser
(wie deed het licht uit?)
Hier ook nog steeds problemen, sterk schommelende en te lage snelheid en soms problemen met connecten, 502 news.xmsnet.nl acces denied your node.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killythebid
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-01-2023
Hallo mensen

ik kan zins 14-10-2012 niet meer in mijn xms komen ook met het nieuwe inlog lukt het niet
ook inloggen op ftp website lukt niet ...heb geprobeerd te bellen maar lijn is overbelast
komt dit nog wel goed in 2012 ...als het te lang duurt ben ik genoodzaakt om over te stappen naar een andere concurrent .... trouwens de beloofde snelheid komt ook niet tot zijn recht 100/100 = nu 80/90 ...tot nu toe ontevreden over XMS HOOP DAT HET BETER WORDT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Laatst online: 08:01

dunklefaser

Point Of KnowReturn

lethargy schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:14:
[...]

Hier ook nog steeds problemen, sterk schommelende en te lage snelheid en soms problemen met connecten, 502 news.xmsnet.nl acces denied your node.
XMS newsserver downloadsnelheid:
Ondertussen lijkt de situatie bij mij tenminste weer enigszins normaal,
in ieder geval geen extreme schommelingen meer en het gemiddelde klopt weer.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
killythebid schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:59:
Hallo mensen

ik kan zins 14-10-2012 niet meer in mijn xms komen ook met het nieuwe inlog lukt het niet
ook inloggen op ftp website lukt niet ...heb geprobeerd te bellen maar lijn is overbelast
komt dit nog wel goed in 2012 ...als het te lang duurt ben ik genoodzaakt om over te stappen naar een andere concurrent .... trouwens de beloofde snelheid komt ook niet tot zijn recht 100/100 = nu 80/90 ...tot nu toe ontevreden over XMS HOOP DAT HET BETER WORDT
Dan moet je wel voor een KPN provider kiezen anders heb je als nog het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Hallo mensen

ook inloggen op ftp website lukt niet
Wat heb je al geprobeerd? meer info a.u.b :)

trouwens de beloofde snelheid komt ook niet tot zijn recht 100/100 = nu 80/90
Het is nooit 100/100 geweest, er gingen altijd zaken vanaf. Heb je toevallig iptv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killythebid
nee dat niet al hoewel... je bedoelt hd tv via xms ... ja dat heb ik ;)

[ Voor 71% gewijzigd door killythebid op 26-11-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het was maximaal ongeveer iets van 95/95 i.v.m. telefonie etc.
Dit is echter niet gelijktijdig omdat de ftu's maar iets van 160Mbps gecombineerd aankunnen.

[ Voor 43% gewijzigd door fast-server op 26-11-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killythebid
fast-server schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:29:
Het was maximaal ongeveer iets van 95/95 i.v.m. telefonie etc.
Dit is echter niet gelijktijdig omdat de ftu's maar iets van 160Mbps gecombineerd aankunnen.
oke dit kan wel kloppen dat de snelheid afneemt ivm telefonie en tv signaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
killythebid schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:26:
nee dat niet al hoewel... je bedoelt hd tv via xms ... ja dat heb ik ;)
Ik had het over de gebruikte techniek (dvb-c of iptv) niet over de kwaliteit van het beeld ;)
Dat je 80 haalt is vrij normaal met iptv aan, er is weinig aan de hand met je verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Laatst online: 10-09 14:07
Bij mij is de snelheid constant 95/95Mbit. Sinds de vast IP wissel werkt nu ook IPv6 via 6to4 bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even voor alle duidelijkheid, niemand heeft nog een factuur gehad ??? Deze worden normaal zo rond de 24e verstuurd. ( ik betaal niet met incasso omdat regelmatig verkeerde bedragen werden afgeschreven en aangezien ik nu over een @nomail oid mail adres beschik... ) ik neem aan dat XMS ons niet ter compensatie van alle problemen ons deze maand schenkt .... wink..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Nick39 schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:11:
...
ik neem aan dat XMS ons niet ter compensatie van alle problemen ons deze maand schenkt .... wink..
Wie weet, de Sint is in het land en de kerstman moet ook nog komen ;)
Oh... en vergeet de einde jaars "bonus" niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:12:
[...]

Wie weet, de Sint is in het land en de kerstman moet ook nog komen ;)
Oh... en vergeet de einde jaars "bonus" niet :P
Bonus voor ons of voor xms ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Nick39 schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:13:
[...]

Bonus voor ons of voor xms ;) _/-\o_
Hopelijk voor ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
White_Collar schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:56:
[...]

Zonder enige extra informatie kan xms niks voor je betekenen ;) Wat laat een tracert zien?
Late reactie, ben al niet meer bij mn ouders, maar euh, extra informatie? Dat is wel een beetje onzin, nietwaar? Kijk, ik ben thuis in dit soort dingen, maar gaan we aan een leek-klant ook vragen om een tracert? Ik geef toch duidelijk aan dat niet alle websites geladen worden. En dat dat met de Public DNS server van google wel het geval is. Rara, waar zou het probleem dan liggen?
Dan zou XMS daar toch al mee aan de slag kunnen. Locatie is trouwens Wamel, West Maas en Waal.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
MaximusTG schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:22:
[...]

Late reactie, ben al niet meer bij mn ouders, maar euh, extra informatie? Dat is wel een beetje onzin, nietwaar? Kijk, ik ben thuis in dit soort dingen, maar gaan we aan een leek-klant ook vragen om een tracert? Ik geef toch duidelijk aan dat niet alle websites geladen worden. En dat dat met de Public DNS server van google wel het geval is. Rara, waar zou het probleem dan liggen?
Dan zou XMS daar toch al mee aan de slag kunnen. Locatie is trouwens Wamel, West Maas en Waal.
Welkom op tweakers, hier verwachten we dat je niet twee loze kreten op het forum gooit en de rest maar laat uitzoeken of in een glazenbol laat kijken. Ik reageer op een bericht van jou en niet van je moeder? :P
Ik vraag om een tracert om verder te kunnen troubleshooten, kan je daar wel heel moeilijk over gaan doen, maar daar schieten we weinig mee op. ;)
Ik kan namelijk wel de sites benaderen met dezelfde dns servers. Vandaar dat ik vraag om een tracert, met bijdehand gedrag kan ik je helaas niet helpen. Geef ons wat meer informatie, zo kunnen de mensen in dit topic en ik je wellicht helpen met het probleem. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 26-11-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Even nog een followup mbt Tweak:
ToniW schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:47:
Althans, volgens de postcodecheck is er alleen groen. Als ik kijk op http://www.tweak.nl/consument/fiber/beschikbaarheid.html dan staat Hilversum bij zowel groen als blauw.
Interessant...
Venga AB schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:55:
Dat is bij mij net zo. Bij de plaats staat dat ze blauw en groen leveren en doe ik een postcode check, dan is het alleen groen.

Heb er destijds over en weer over gecommuniceerd, maar ze kunnen volgens hun niet leveren. De postcode check is heilig.
Datzelfde antwoord krijg ik nu uiteindelijk inderdaad ook. Ze kunnen op 'beplaalde' plekken in Hilversum ook blauw leveren, vandaar dat de beschikbaarheidspagina dat aangeeft. De postcodecheck is wat dat betreft nog steeds heilig. En dus geen Tweak voor mij dus. Groen lust ik niet.

Wat mij dan wel weer doet afvragen wat 'bepaalde gebieden' in Hilversum anders doet zijn dan andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:11:
Even voor alle duidelijkheid, niemand heeft nog een factuur gehad ??? Deze worden normaal zo rond de 24e verstuurd. ( ik betaal niet met incasso omdat regelmatig verkeerde bedragen werden afgeschreven en aangezien ik nu over een @nomail oid mail adres beschik... ) ik neem aan dat XMS ons niet ter compensatie van alle problemen ons deze maand schenkt .... wink..
Ik heb de factuur nog niet via de mail ontvangen, staat echter wel al bij Facturen in mijn XMS.
Bij details kan ik wel het bedrag zien, helaas geen Sint- Of Kerstgeschenk. :(
Bij downloaden gaat het herhaaldelijk fout:

Fout in de aanvraag
Er trad een fout op in de aanvraag naar de server. Misschien is de aanvraag die je doet niet mogelijk, neem alsjeblieft contact op met de helpdesk.

Ik laat dat contact met de helpdesk maar even, niet zo'n behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De factuur van deze maand is nog niet verstuurd, dit staat voor komende week op de planning. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:03:
De factuur van deze maand is nog niet verstuurd, dit staat voor komende week op de planning. -Tim
Staat dus al wel in mijn XMS, ook al is het nog niet verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:04:
[...]
Bij mij is de meest recente factuur in de mijn.xmsweb omgeving die van 1 september tot 1 oktober 2012. De telefoniegegevens daarin zijn leeg, en downloaden leidt tot https://mijn.xmsweb.nl/fout/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:04:
[...]

Dit is de zogenaamde "preview run", op deze manier kunnen onze collega's controleren of de handmatige aanpassingen goed zijn verwerkt. Deze informatie wordt weer verwijderd zodat er komende week een factuur kan worden verstuurd naar onze klanten. -Tim

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:12:
[...]

Dit is de zogenaamde "preview run", op deze manier kunnen onze collega's controleren of de handmatige aanpassingen goed zijn verwerkt. Deze informatie wordt weer verwijderd zodat er komende week een factuur kan worden verstuurd naar onze klanten. -Tim
OK, hij is nu ook weer weg.

Kunnen jullie er ook voor zorgen dat de facturen nu weer in de chronologische volgorde komen te staan, of op factuurnummervolgorde wat op hetzelfde neer komt, nu staan ze op een bijzonder vreemd manier onder elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:03:
Merci !
Hoop dat ie dan ook klopt want de gegevens en diensten in mijn xms kloppen van geen kanten.

[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 26-11-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22
Wat klopt er NIET aan onderstaand plaatje? :(

Afbeeldingslocatie: http://www.sweetlovetalk.eu/m.jpg

Is een overzicht uit https://mijn.xmsweb.nl/portal/facturen/belgegevens/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Janneman1965 schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:53:
Wat klopt er NIET aan onderstaand plaatje? :(
Op die vage plekjes moeten eigenlijk cijfertjes staan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
ToniW schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:54:
[...]

Op die vage plekjes moeten eigenlijk cijfertjes staan... ;)
Bijna goed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Sinds de overgang naar de "nieuwe" systemen vertikt mijn hoofd email adres bij XMS het.
Hier een weekje mee gewacht om te melden, want het was niet vlekkeloos gegaan en het zou herstellen.
Na week gebeld, zou opgelost zijn, net weer gebeld ja, wordt doorgeschoven naar "achteren"

Da's dus ook al een 2 weken zonder email, doorsturen staat ingesteld, werkt ook niet.

Wat ik begreep uit antwoorden van de helpdeskers, zouden hier meer mensen problemen mee hebben, klopt dit?

En weet iemand hoe snel en/of dit ooit opgelost wordt?

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
@Duur! Het nieuwe systeem zou een verbetering moeten zijn, alleen zie ik niet wat de verbetering zou moeten zijn aan de klanten kant er ervaar ik het persoonlijk als zwaar "Bagger". :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Janneman1965 schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:10:
@Duur! Het nieuwe systeem zou een verbetering moeten zijn, alleen zie ik niet wat de verbetering zou moeten zijn aan de klanten kant er ervaar ik het persoonlijk als zwaar "Bagger". :'(
ik denk dat we daar hetzelfde over denken...

Maar het probleem dat mijn email niet meer werkt sinds de omzetting van internl naar ispfabriek vind ik zelf erger. (dat was op 19 nov.)

die site hoef ik alleen maar te zien als er problemen zijn.
(en ja metro geinspireerde interfaces zijn imho erger dan comic sans)

oh en een kleine aanvulling de doorstuur functie in die "fijne" website werkt dus ook niet

[ Voor 7% gewijzigd door Duur! op 26-11-2012 16:20 ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

--- offtpoic ---
Duur! schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:14:
...
(en ja metro geinspireerde interfaces zijn imho erger dan comic sans)
...
Afbeeldingslocatie: http://thasaidon.net/tmp/aol-vs-windows.jpg

kon het niet laten
--- offtopic ---

[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 26-11-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
werkt niet? Hotlinked beveiliging ;)

[ Voor 54% gewijzigd door White_Collar op 26-11-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
Lijkt Portaal V2.0 wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

zou nu wel moeten werken, toch?
dan maar ff op me eigen site ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 26-11-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Thasaidon schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:37:
[...]

zou nu wel moeten werken, toch?
yup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
  • Laatst online: 26-04-2024
Duur! schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:59:
Sinds de overgang naar de "nieuwe" systemen vertikt mijn hoofd email adres bij XMS het.
Hier een weekje mee gewacht om te melden, want het was niet vlekkeloos gegaan en het zou herstellen.
Na week gebeld, zou opgelost zijn, net weer gebeld ja, wordt doorgeschoven naar "achteren"

Da's dus ook al een 2 weken zonder email, doorsturen staat ingesteld, werkt ook niet.

Wat ik begreep uit antwoorden van de helpdeskers, zouden hier meer mensen problemen mee hebben, klopt dit?

Hier krek hetzelfde probleem: hoofdemail adres doet niks meer en als je helpdesk belt dan krijg je het volledig onzinnige verzoek om het glasvezel modem een uur van de spanning te halen Na 3 x keer de helpdesk bellen heb ik het gewoon maar opgegeven.Op de vraag wat het glasvezel kastje met email te maken heeft, kunnen ze niet antwoorden. Alles nu maar via GMAIL en kijken of ik wat van mijn factuur af kan krijgen voor niet geleverde diensten...Ook IP-TV werkt niet goed meer: blokkerig en stilstaand beeld en nee ik ben niks aan het downloaden en de Amino 540 hangt met Systimax cat6 aan de glasvezel doos.
Of en wanneer dit opgelost gaat worden is voor mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
GerHo schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:57:
[...]

Hier krek hetzelfde probleem: hoofdemail adres doet niks meer en als je helpdesk belt dan krijg je het volledig onzinnige verzoek om het glasvezel modem een uur van de spanning te halen Na 3 x keer de helpdesk bellen heb ik het gewoon maar opgegeven.Op de vraag wat het glasvezel kastje met email te maken heeft, kunnen ze niet antwoorden. Alles nu maar via GMAIL en kijken of ik wat van mijn factuur af kan krijgen voor niet geleverde diensten...Ook IP-TV werkt niet goed meer: blokkerig en stilstaand beeld en nee ik ben niks aan het downloaden en de Amino 540 hangt met Systimax cat6 aan de glasvezel doos.
Of en wanneer dit opgelost gaat worden is voor mij een raadsel.
packetfront?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
Duur! schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:59:

Hier hetzelfde, hoofd email adres werkt niet en ik kan ook niet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
  • Laatst online: 26-04-2024
Yep, Packet front.
Pagina: 1 ... 47 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.