Net wakker van een nachtje hakken in Germany (bönen) en een hele berg terug gelezen.
Ik denk wel dat ze een oplossing kunnen vinden op het QoS probleem en dat alleen al vanwege het feit dat het bij mij tot voor kort geen problemen gaf.
A110 & M540 en internet 100/100 mbit alles tegelijk zelf upload vol belasten, geen stottering of glitch tegengekomen, het is echt iets van de laaste maand (in mijn geval) @XMS_webcare las op een woensdag mijn bericht dat dit problemen naar voren kwam, Donderdagavond (volgens mij) had ik ineens geen last meer. Vrijdag werd ik gebeld dat ze een nieuwe firmware hadden toegepast en of ik een PM kon sturen na het weekend of alles prima was, zodat ze de firmware konden uitrollen. Dit is bij meerdere tweakers op dit forum gebeurt.
Ik had dat weekend helemaal nergens last van, nu kwam het na de IP migratie weer naar voren (waarom weet ik niet) kon weer niet normaal tv kijken en downloaden.
XM_webcare een PM gestuurd, die een dag later direct reageerde, ik heb die avond weer een test gedaan en probleem was verholpen.
Ik weet 100% zeker dat het niet aan mijn bekabeling od hardware ligt.
Voor IP tv gebruik ik een 3com officeconnect 10/100 mbit switch (16 poorten)
Voor Internet: Draytek Vigor 2850Vn
Netwerk: Nortel Baystack hupeldepup 24 poorts 10/100/1000 switch
Ook alles zonder hardware geprobeerd.
Mijn conclusie is dat het gewoon een firmware probleem is, en dat ze misschien met een profiel aanpassing in hun administratiesysteem automatisch firmware flashen (een script die de dienst van top tot teen opnieuw opbouwt om juist problemen met aanpassingen te voorkomen)
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze firmware`s aan het uitproberen zijn op mijn modem omdat ze weten dat ik het toch wel hier post
Laten we hopen dat het laatste gewoon niet waar is (al zou XMS me niet verbazen als het wel zo is)