XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.322 views
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 17:20:
Twee maanden gratis HBO kijken vanaf 9 december.
Voor 6 februari weer zelf uitzetten, anders gaat het je geld kosten.

Zie actiemail 22 november.

En dit keer krijg je zelfs een bevestigings-email dat je aanmelding is verwerkt ;)
Ik kreeg de aanbieding ook, hoewel ik geen tv afneem, ik begin me toch ernstig af te vragen of de nota wel gaat kloppen want in "mijn xms" staat dat ik digitale tv heb,maar ik kan het niet uitzetten..

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 17:43:
[...]
Ik kreeg de aanbieding ook, hoewel ik geen tv afneem, ik begin me toch ernstig af te vragen of de nota wel gaat kloppen want in "mijn xms" staat dat ik digitale tv heb,maar ik kan het niet uitzetten..
Plus dat ze bij jou ook nog een keer alles aan komen sluiten.
Ziet er veel belovend voor je uit.
[Meen me te herinneren dat er bij jou wel eens vaker iets mis was met de facturen, maar weet niet of dat recent ook nog zo was]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:46
Nick39 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 17:43:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat je ooit mee hebt gedaan aan de iptv pilot (en dit heb ik je al vaker verteld volgens mij? :+ ). Ze zijn vervolgens vergeten de diensten van je modem af te halen.
De diensten zijn 1 op 1 door gekopieerd van administratie naar administratie. Echter was dat eerst niet te zien in mijn xms bij jou als klant, nu dus wel ;)
Ik zou mij weinig zorgen maken, maar een belletje met de helpdesk kan nooit kwaad.

[ Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 22-11-2012 18:34 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:59

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 17:20:
Twee maanden gratis HBO kijken vanaf 9 december.
Voor 6 februari weer zelf uitzetten, anders gaat het je geld kosten.

Zie actiemail 22 november.

En dit keer krijg je zelfs een bevestigings-email dat je aanmelding is verwerkt ;)
Ik kreeg die aanbieding ook, maar die zenders zijn alleen in HD beschikbaar gemaakt bij XMS (terwijl ze volgens HBO zelf ook in SD beschikbaar zijn |:( ) en aangezien ik geen HD decoder heb, heb ik hier dus niets aan.
Want ik ga echt geen € 170,- betalen voor zo'n box om alleen HBO te kunnen kijken op de tv.

Kortom, weer zo'n aanbieding waar ik als klant van het 1e uur niets aan heb :(

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 22-11-2012 18:51 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• bartjoo574
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:24
Hoi Operatortje, mijn maatje heeft nog steeds geen vast ip. Gebeld naar jullie helpdesk toen alles omgezet is maar tot op heden dus niets aangepast.
Kan jij dit misschien regelen? welke gegevens heb je nodig? Ik weet niet of het slim is om bepaalde gegevens (IP, MAC of/en adresgegevens) op een forum te posten??
Graag je hulp!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Nick39 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:14:
Grappig.. maar als ik 6to4 gebruik dan haalt ie de advertenties niet weg op bepaalde sites, zou dat dan komen omdat de site die ik dan bezoek ( nu.nl bv )
Of bedoelde je eigenlijk andere stites welke je liever niet als voorbeeld neemt! O-)

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:00
Ik ben ook maar ingegaan op de HBO-aanbieding. Netjes dat je een vooringevuld formuliertje te zien krijgt, jammer dat daarop dan enkel de postcode niet ingevuld is. Netjes ook dat er een bevestigingsmail verstuurd wordt.

Wat mij wel opvalt is dat er een klantnummer wordt genoemd wat mij niet bekend voorkomt. Het is anders dan het nummer waarvan ik tot nu toe dacht dat het mijn klantnummer was, anders dan mijn oorspronkelijke inglogcode en anders dan wat in de Amino bij aansluting staat tussen blokhaken, voor mijn naam. Het komt weer wel overeen met wat op dit moment bij contractnummer in mijn.xmsweb staat.

@webcare: gaat hier iets fout? If not, waarom ben ik dan twee verschillende nummers?

In de mijn.xmsweb omgeving krijg ik trouwens nog steeds de pagina https://mijn.xmsweb.nl/fout/ als ik naar diensten -> wijzig abonnement ga.

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:15
Ik heb ook 'n vast IP adres en ben niet door XMS geinformeerd over 'n wijziging.
Was poosje weg voor m'n werk en thuisfront kon ineens niet meer internetten, nu lees ik pas de berichten hier en op xms website.
Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik een vast ip adres kan terugkrijgen, ik heb hier immers voor betaald (destijds 'n bedrag van 25 euro)?

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
HD-zenders geven allemaal zwart beeld sinds afgelopen weekend, meer mensen last van? MijnXMS geeft gewoon aan dat ik het HD-pakket afneem.

Tevens net ook op het HBO aanbod ingegaan. Ik ontving direct een mail met de tekst:

"Orderbevestiging

Uw aanmelding is ontvangen en wordt verwerkt. Over 2 weken ontvangt u de bestelde
ontvanger en de switch." :?

[ Voor 44% gewijzigd door speedyjules07 op 22-11-2012 21:32 ]

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:07

inXs

known as inXs

Beste webcare,

een tijdje geleden heeft mijn moeder interactieve tv aangevraagd, dit was eerst op mijn naam, nu weer op de hare. Prima opgelost door jullie! Helaas zijn we nu al 3 weken bezig om dit bij haar aan de praat te krijgen. Ze heeft een packetfrond DRG 600, met "letters" als poorten (A, B, C, etc.) ipv. cijfers. Allereerst natuurlijk alle poorten getest (maar het moet B zijn zo blijkt) en helaas kon de amino geen netwerkverbinding maken. Modem een uur eruit, etc. Helaas nog geen signaal. Gebeld met XMS, die gaven aan dat het wel geactiveerd stond, maar dat ik toch nog een keer de modem er een uur uit moest halen...

Nou ok, prima, gedaan, helaas weer geen netwerk (op alle poorten). Weer gebeld en de jongeman gaf aan dat hij toch iets door ging geven aan afdeling ....... omdat er toch iets moest worden geactiveerd? 1.5 week later, weer getest, helaas.... Weer bellen, stroom er een uur af en wederom helaas... Toen was ik helaas te laat om te bellen en ik heb niet de tijd om elke avond bij mijn ma langs te gaan (en zin..). Kan webcare misschien zien wat het probleem is?

superB

• bartjoo574
NIKDCC schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:20:
Ik heb ook 'n vast IP adres en ben niet door XMS geinformeerd over 'n wijziging.
Was poosje weg voor m'n werk en thuisfront kon ineens niet meer internetten, nu lees ik pas de berichten hier en op xms website.
Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik een vast ip adres kan terugkrijgen, ik heb hier immers voor betaald (destijds 'n bedrag van 25 euro)?
Precies, dat zei ik hierboven ook. Vreemde vraag aan je klanten als je in het verleden hiervoor betaald hebt. Het is je recht dat je er 1 terugkrijgt.

Ik heb zelf nu last van haperend IPTV beeld. niet de hele tijd maar wel redelijk vaak. Meer mensen in regio Vathorst - Hooglanderveen - Amersfoort hier last van?

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:39
Voorwaarden kennismakingsactie HBO
1. Onderstaande HBO actie (hierna “actie’) wordt aangeboden door XMS BV, hierna
“XMS”.
2. Tijdens de actieperiode krijgt de klant het aanbod om twee maanden gratis gebruik te
maken van HBO.
3. De actieperiode loopt tot 6 december 2012.
4. Bij een inschrijving voor 6 december kan de klant uiterlijk 9 december HBO ontvangen.
5. Wilt u na de 2 maanden geen gebruik meer maken van HBO, dan dient de klant HBO zelf
in ‘mijn XMS’ uit te zetten.
6. Indien HBO niet is uitgezet voor 6 februari 2013 dan wordt er €15,25 per maand voor het
HBO-pakket in rekening gebracht.
7. XMS behoudt zich het recht voor om de actie eenzijdig te wijzigen of te beëindigen.
8. Door deelname aan de actie verklaart de deelnemer akkoord te gaan met de
bovenstaande actievoorwaarden.
9. Op alle aanbiedingen en acties van XMS, waaronder ook deze actie, zijn de algemene
voorwaarden van XMS van kracht. Deze zijn te vinden op de website
www.xmsnet.nl/voorwaarden.
10. Eventuele type-, druk-, of zetfouten voorbehouden.
11. In de gevallen waarin deze actievoorwaarden niet voorzien, zal een besluit worden
genomen door XMS.
@XMS_webcare

Mocht ik er voor kiezen om HBO te houden na 6 Februari op welke termijnen kan ik dan opzeggen ? is dit per maand of per jaar ?

En een bevestigende vraag: Verlies ik mijn vaste IP niet ?

• White_Collar
bartjoo574 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:43:
[...]
Ik heb zelf nu last van haperend IPTV beeld. niet de hele tijd maar wel redelijk vaak. Meer mensen in regio Vathorst - Hooglanderveen - Amersfoort hier last van?
Zoek eens op het trefwoord: QOS binnen dit topic ;) (je bent namelijk niet de enige :-( )

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 22-11-2012 22:11 ]

• bartjoo574
White_Collar schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:50:
[...]

Zoek eens op het trefwoord: QOS binnen dit topic ;) (je bent namelijk niet de enige :-( )
Dat had ik gezien inderdaad. Maar ook veel mensen waarbij het nu beter werkt ;) Dus ik dacht, laat ik nog even melden dat het vandaag de dag iig nog bij iemand speelt :) ik wacht het af!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ook maar even aangemeld voor hbo. Leuk cadeau zo voor de december maand. ;)

@webcare
Ik krijg nog elke keer bij het inloggen, op de portal, de pop-up met mijn username en een paar seconden later de bevestiging in mijn mailbox. Blijft dit zo doorgaan of is men er nog mee bezig?

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
boekee schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:49:
[...]

@XMS_webcare

Mocht ik er voor kiezen om HBO te houden na 6 Februari op welke termijnen kan ik dan opzeggen ? is dit per maand of per jaar ?

En een bevestigende vraag: Verlies ik mijn vaste IP niet ?
Webcare heeft bevestigd dat je alleen je vaste IP kwijt raakt als je aanpassing internet gerelateerd is.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartjoo574 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:39:
[...]

Dat had ik gezien inderdaad. Maar ook veel mensen waarbij het nu beter werkt ;) Dus ik dacht, laat ik nog even melden dat het vandaag de dag iig nog bij iemand speelt :) ik wacht het af!
Ook hier speelt dat nog steeds :? (Soest)
Men (via Web_care) heeft een firmware update gedaan o.i.d. op mijn Packetfront maar is nog steeds niet opgelosd. Ben in afwachting van 2e terugkoppeling...

Heb zelf maar tijdelijk op mijn eigen firewal QoS ingeschakeld voor downloaden 8)7
100 mbit account XSNews drukt stempel op IPTV,

Ik hoop dat dit snel verholpen wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik kan het niet vinden en het kan zijn dat ik met mijn neus kijk.

Het gaat om de gegvens van mij XMS News account.

Weet iemand waar dat zou kunnen staan in het nieuwe admin paneel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:50

Nakebod

Nope.

Dus, allemaal HBO opzeggen voor 6 februari als je geen abo wilt na 2 maanden.
Ben ook wel benieuwd wat er zou gebeuren als je niet opzegt voor die datum, op de XMS site zie ik alleen een maandbedrag staan, en niets over een verdere opzegtermijn.

@Webcare, Is het per maand opzegbaar?
En, stel ik zeg het morgen alweer op, of desnoods volgende week, blijft de dienst dan wel actief tot 6 februari, of moet ik als ik er zo lang mogelijk gebruik van wil maken pas op 5 februari opzeggen?

Uiteraard in de hoop dat ik/de klanten dat massaal vergeten, en dan kan XMS lekker cashen :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

marigo schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:39:
Ook maar even aangemeld voor hbo. Leuk cadeau zo voor de december maand. ;)

@webcare
Ik krijg nog elke keer bij het inloggen, op de portal, de pop-up met mijn username en een paar seconden later de bevestiging in mijn mailbox. Blijft dit zo doorgaan of is men er nog mee bezig?
Als je de volgende keer inlogt met de username die je in de popup krijgt, zou je geen popups en geen mail meer moeten krijgen.
Tenminste, dat is bij mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIKDCC schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:20:
Wij kunnen dit alsnog voor je in orde maken. Wil je de volgende gegevens sturen via een DM?
Volledige naam, volledige adresgegevens, MAC adres, telefoonnummer en mailadres. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inXs schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:42:
Beste webcare,

een tijdje geleden heeft mijn moeder interactieve tv aangevraagd, dit was eerst op mijn naam, nu weer op de hare. Prima opgelost door jullie! Helaas zijn we nu al 3 weken bezig om dit bij haar aan de praat te krijgen. Ze heeft een packetfrond DRG 600, met "letters" als poorten (A, B, C, etc.) ipv. cijfers. Allereerst natuurlijk alle poorten getest (maar het moet B zijn zo blijkt) en helaas kon de amino geen netwerkverbinding maken. Modem een uur eruit, etc. Helaas nog geen signaal. Gebeld met XMS, die gaven aan dat het wel geactiveerd stond, maar dat ik toch nog een keer de modem er een uur uit moest halen...

Nou ok, prima, gedaan, helaas weer geen netwerk (op alle poorten). Weer gebeld en de jongeman gaf aan dat hij toch iets door ging geven aan afdeling ....... omdat er toch iets moest worden geactiveerd? 1.5 week later, weer getest, helaas.... Weer bellen, stroom er een uur af en wederom helaas... Toen was ik helaas te laat om te bellen en ik heb niet de tijd om elke avond bij mijn ma langs te gaan (en zin..). Kan webcare misschien zien wat het probleem is?
Wij kijken het graag voor je na. Wil je de vraag even kopiëren in een DM en jouw en je moeders adresgegevens nog een keer duidelijk vermelden? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
bartjoo574 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:43:
[...]

Precies, dat zei ik hierboven ook. Vreemde vraag aan je klanten als je in het verleden hiervoor betaald hebt. Het is je recht dat je er 1 terugkrijgt.

Hier is Soest idem dito hetzelfde: Beeld staat om de haverklap stil en vaak "blokkerig". Helpdesk weet alleen maar uit te kramen dat het modem een uur van de spanning af moet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Mijn.xmsweb.nl heeft nu wel een SSL certificaat, maar mijn ipad herkent de issuer niet (comodo).

Krijg dus allemaal warnings over untrusted certificates. Waarom niet gewoon een bekende CA gebruiken? (bv verisign of thawte) Wat een gepruts weer... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

barryl schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:58:
Mijn.xmsweb.nl heeft nu wel een SSL certificaat, maar mijn ipad herkent de issuer niet (comodo).

Krijg dus allemaal warnings over untrusted certificates. Waarom niet gewoon een bekende CA gebruiken? (bv verisign of thawte) Wat een gepruts weer... 8)7
Comodo is een bekende CA.
Op mijn Android tablet heb ik geen enkel probleem met dat certificaat. Ook niet op de pc/laptop overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-08 22:59
Ik denk dat ik mijn abo bij XMS ga opzeggen en weer ga aanmelden voor de 'gratis' HD decoder.
Nadeel is dat je je eigen email adres niet meer krijgt.

Een week of twee geen internet neem ik op de koop toe. Scheelt toch weer 170 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@webcare

Denken jullie nog aan mijn DM, aangaande opzegging in mijn bedenktijd?
Of zijn jullie er misschien al mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tw_eek schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:24:
Ik denk dat ik mijn abo bij XMS ga opzeggen en weer ga aanmelden voor de 'gratis' HD decoder.
Nadeel is dat je je eigen email adres niet meer krijgt.

Een week of twee geen internet neem ik op de koop toe. Scheelt toch weer 170 euro.
Er gaat na een opzegging een periode in dat er geen nieuwe aanmelding kan worden verwerkt, dit om te voorkomen dat klanten gaan "actie hoppen". Hou er rekening mee dat je bij een opzegging en nieuwe aanmelding minimaal 4 weken zonder diensten zit. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:00
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:07:
Er gaat na een opzegging een periode in dat er geen nieuwe aanmelding kan worden verwerkt, dit om te voorkomen dat klanten gaan "actie hoppen". Hou er rekening mee dat je bij een opzegging en nieuwe aanmelding minimaal 4 weken zonder diensten zit. -Tim
4 weken maar? Meestal kun je geen gebruik maken van speciale aanbiedingen als je in het afgelopen jaar klant geweest bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToniW schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:08:
[...]

4 weken maar? Meestal kun je geen gebruik maken van speciale aanbiedingen als je in het afgelopen jaar klant geweest bent.
Sorry ik zie dat ik niet helemaal volledig ben geweest met mijn informatie, in dit geval heet ToniW inderdaad gelijk. Vanaf de opzegging van het abonnement kan je 12 maanden geen gebruik maken van "nieuwe klanten acties", je kan je in deze periode wel opnieuw aanmelden.

Op de dag dat het abonnement wordt opgezegd gaat er een melding naar de aannemer om de patching in de wijkcentrale te verwijderen, dit duurt maximaal 10 werkdagen. Voor een nieuw abonnement staat een verwerktijd van 20 werkdagen, alles bij elkaar ben je dus sowieso 30 werkdagen verder voordat er weer een nieuw abonnement actief kan worden. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webcare, word ik nu genegeerd..of? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:07:
[...]

Ik wil helemaal niet hoppen maar ben al lid vanaf dag nul dat XMS is begonnen. Betaal netjes alle facturen. Het volledige bedrag betaald voor de decoder.

Nieuwe klanten hebben waarschijnlijk meer waarde dan bestaande voor XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tw_eek schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:47:
[...]

Ik wil helemaal niet hoppen maar ben al lid vanaf dag nul dat XMS is begonnen. Betaal netjes alle facturen. Het volledige bedrag betaald voor de decoder.

Nieuwe klanten hebben waarschijnlijk meer waarde dan bestaande voor XMS.
Kan je ons via webcare@xmsnet.nl je NAW gegevens + toelichting sturen? -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
bartjoo574 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:55:
Hoi Operatortje, mijn maatje heeft nog steeds geen vast ip. Gebeld naar jullie helpdesk toen alles omgezet is maar tot op heden dus niets aangepast.
Kan jij dit misschien regelen? welke gegevens heb je nodig? Ik weet niet of het slim is om bepaalde gegevens (IP, MAC of/en adresgegevens) op een forum te posten??
Graag je hulp!
Operatortje werkt niet bij xms ;), beste is om even contact op te nemen met webcare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Oke xmsnet is down.
A Database Error Occurred
Unable to connect to your database server using the provided settings.
Filename: core/Loader.php
Line Number: 268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Hier doet ie het gewoon hoor. Evenals mijn.xmsweb.nl

..
@Webcare,
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:53:
[...]
Kan je ons via webcare@xmsnet.nl je NAW gegevens + toelichting sturen? -Tim
Wat wil je hieraan doen Tim?
Alle klanten van het 1e uur moesten toen hun stb kopen en omdat er toen nog geen HD content was zullen de meesten (zoals ik en blijkbaar ook tw_eek) toen de A110 gekocht hebben.
Nu met dit soort "leuke" akties sluiten jullie dus die klanten buiten, tenzij ze eerst zelf € 170,- betalen voor een HD stb.

Dat is ook de reden waarom ik al meerdere malen gevraagd heb of jullie intern willen aankaarten dat hier voor de oude klanten iets aan gedaan wordt. Maar helaas komt daar iedere keer geen antwoord op en blijft het over dit onderwerp akelig stil van jullie kant.

[ Voor 74% gewijzigd door Thasaidon op 23-11-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Thasaidon schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:43:
[...]
Hier doet ie het gewoon hoor.
Ja, nu ook bij mij.
ze waren kennelijk iets aan doen, met de db server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:43:
[...]

Hier doet ie het gewoon hoor. Evenals mijn.xmsweb.nl

..
@Webcare,

[...]

Wat wil je hieraan doen Tim?
Alle klanten van het 1e uur moesten toen hun stb kopen en omdat er toen nog geen HD content was zullen de meesten (zoals ik en blijkbaar ook tw_eek) toen de A110 gekocht hebben.
Nu met dit soort "leuke" akties sluiten jullie dus die klanten buiten, tenzij ze eerst zelf € 170,- betalen voor een HD stb.

Dat is ook de reden waarom ik al meerdere malen gevraagd heb of jullie intern willen aankaarten dat hier voor de oude klanten iets aan gedaan wordt. Maar helaas komt daar iedere keer geen antwoord op en blijft het over dit onderwerp akelig stil van jullie kant.
We gaan wederom intern aankaarten dat dit een "hot issue" is onder onze klanten. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:10:
[...]

We gaan wederom intern aankaarten dat dit een "hot issue" is onder onze klanten. -Tim
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:10:
[...]

De mail is verzonden.

Het is goed om het ter sprake te brengen maar ik heb wel mijn bedenkingen.
Ik heb het gevoel dat XMS pas in actie komt als veel klanten gaan klagen. Hoeveel heb je er nodig denk ik dan. In theorie heb je er maar 1 nodig. Als 1 klant een goed verhaal en argument heeft moet de leverancier om.

In Amersfoort is XMS behoorlijk groot, veel vrijwilligers hebben zich ingezet om dat mogelijk te maken. Dit zijn de trouwe klanten, daar moet de focus zijn. De rest komt vanzelf. Met dit beleid ben je een gewone provider zoals al die andere. Je krijgt wat je verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Nu de migratie van mijn vaste ip is afgerond, is de snelheid bij nieuwsgroepen en FTP verkeer opeens beduidend lager. Met de M540 uitgezet, kwam ik normaal tot 11,4 Mb/s en nu maximaal 9 Mb/s, al is het meestel 7-8 Mb/s.

En FTP 2 richtingen uit is al helemaal geen doen. Dan schommelt het zelfs rond de 2-3 Mb/s.

Meer mensen hier last van ?

Ik heb geen wijzigingen doorgevoerd, behalve de router op DHCP...

[ Voor 0% gewijzigd door MrPompidom op 23-11-2012 13:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjoo574
White_Collar schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:01:
[...]

Operatortje werkt niet bij xms ;), beste is om even contact op te nemen met webcare.
Ah, mijn excuus ;) ik heb webcare gemaild (stond toevallig ergens bij :)) ben benieuwd!
Mijn ervaring is iig nog nooit goed geweest met de helpdesk. Nog nooit hebben zij mij kunnen helpen. Modem uur van de stroom af is het standaard antwoord. (helaas).
En ik heb in het verleden al verschillende irritante storingen gehad (ineens ander ip, beeld haperen, internet traag). Meestal maar via de wijkbeheer gespeeld :) maaaar is wel een signaal richting XMS lijkt mij ;)
Maar misschien met samenwerking KPN komt hier verbetering in?? :D succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

mijn Chrome vind het ook niet leuk (Windows 7)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Laatst online: 18-09 11:15

De melding die ik krijg is dat het certificaat niet matcht met de hostname. Het certificaat is uitgegeven voor mijn.xmsweb.nl, en niet voor mijn.xmsnet.nl. Da's de waarschuwing die je ziet. Comodo is gewoon een trusted CA hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 20:52

buzzlightyear

To infinity and beyond...

En FTP 2 richtingen uit is al helemaal geen doen. Dan schommelt het zelfs rond de 2-3 Mb/s.
Hier soortgelijk probleem: download is OK, upload is sinds migratie niet meer 50 maar rond de 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
buzzlightyear schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:45:
[...]

Hier soortgelijk probleem: download is OK, upload is sinds migratie niet meer 50 maar rond de 30
Oftewel.. de K in KPN staat voor knijpen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
MrPompidom schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:04:
[...]

Oftewel.. de K in KPN staat voor knijpen :'(
Ik denk dat die kans erg klein is, is heb diverse snelheids testen uitgevoerd zowel hier op forum via http als vrienden die ergens een dedicated bak in een DC hebben, uitkomst is dat het aardig overeenkomst, ook FTP transfers gaat tussen de 90 en 95 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Wij gaan volgende week verhuizen waar ik nu xms heb.

Zins vandaag staat er een tv zit het te testen of analoog televisie werkt.
Dus niet, op alle mogelijk manieren aangesloten maar niks, zelfs niet ned1,2,3..

Nu moet ik wachten to maandag voor webcare, en dat moet er nog iemand komen als dat deel van de modem niet werk.
Het heeft een arparte glasvezel lijkt wel.
De modem is nooit echt gebruikt vorige bewonder had UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Thasaidon schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:53:
[...]

Als je de volgende keer inlogt met de username die je in de popup krijgt, zou je geen popups en geen mail meer moeten krijgen.
Tenminste, dat is bij mij zo.
Ik log ook in met de username die ik in de pop-up te zien krijg. Elk ander account werkt niet. :)
Het is ook niet heel erg, maar wel vervelend.

Hopelijk gaat het ooit weg... ;)

Met de diensten die ik afneem (inet, iptv en tel) heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Zit weer eens bij mn ouders, en kan de een na de andere site weer eens niet bereiken (fok.nl, xsnews.nl). Google public DNS ingesteld. En hoppa, het werkt weer..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
boekee schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:56:
[...]

Ik denk dat die kans erg klein is, is heb diverse snelheids testen uitgevoerd zowel hier op forum via http als vrienden die ergens een dedicated bak in een DC hebben, uitkomst is dat het aardig overeenkomst, ook FTP transfers gaat tussen de 90 en 95 mbit
Zelfs van en naar mijn eigen dedicated gbit server kan ik niet fatsoenlijk uploaden/downloaden, terwijl ik normaal makkelijk de 100 mbit vol trek..
Blijkbaar zit het alleen bij mij?
Ook webpagina's openen gaat sloom terwijl dat normaal soepel verliep.
Heb een erg dik systeem hier, maar lijkt wel een 486dx4...

Als ik de diverse speedtesten probeer gaat downloaden op 95 Mbit en upload op 40-50 mbit...

Klopt dus van geen kanten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
MaximusTG schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:18:
Zit weer eens bij mn ouders, en kan de een na de andere site weer eens niet bereiken (fok.nl, xsnews.nl). Google public DNS ingesteld. En hoppa, het werkt weer..
Zonder enige extra informatie kan xms niks voor je betekenen ;) Wat laat een tracert zien?

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 23-11-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
wiz-oz schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:31:
[...]

De melding die ik krijg is dat het certificaat niet matcht met de hostname. Het certificaat is uitgegeven voor mijn.xmsweb.nl, en niet voor mijn.xmsnet.nl. Da's de waarschuwing die je ziet. Comodo is gewoon een trusted CA hoor...
Je hebt gelijk, ik had wellicht per ongeluk mijn.xmsnet.nl ingetypt, en blijkbaar heeft men de oude site naar de nieuwe laten wijzen dmv een IP adres lookup ipv een redirect naar https://mijn.xmsweb.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:06:
[...]
Of bedoelde je eigenlijk andere stites welke je liever niet als voorbeeld neemt! O-)
Ik zit op Facebook,het Ziggo forum,Nu.nl,het Satelliet forum,Medianews,Bierdopje.. die static reclame vind ik niet zo erg maar die flash reclames leiden me af, zou ik het over 18+ sites hebben dan neem ik aan dat de reclames daar juist wel interessant zouden zijn :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Nick39 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:53:
[...]

Ik zit op Facebook,het Ziggo forum,Nu.nl,het Satelliet forum,Medianews,Bierdopje.. die static reclame vind ik niet zo erg maar die flash reclames leiden me af, zou ik het over 18+ sites hebben dan neem ik aan dat de reclames daar juist wel interessant zouden zijn :9~
Flashblock in Firefox, werkt perfect. Samen met Addblock en Noscript trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
White_Collar schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:17:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat je ooit mee hebt gedaan aan de iptv pilot (en dit heb ik je al vaker verteld volgens mij? :+ ). Ze zijn vervolgens vergeten de diensten van je modem af te halen.
De diensten zijn 1 op 1 door gekopieerd van administratie naar administratie. Echter was dat eerst niet te zien in mijn xms bij jou als klant, nu dus wel ;)
Ik zou mij weinig zorgen maken, maar een belletje met de helpdesk kan nooit kwaad.
Had ik al gedaan maar de helpdesk ziet andere dingen dan ik en ik ben bang dat als er een fout is en ik zet diensten uit, ik ze op de een of andere manier administratief "boek" .
@Webcare kunnen jullie zien/verklaren/veranderen waarom iptv, uitzending gemist en de newsserver als diensten aan staan in "mijn XMS" terwijl ik die diensten niet afneem ?
Het email adres bij persoonlijke gegevens klopt ook niet, ik weet niet of iemand de factuur al gehad heeft...

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 24-11-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grr hoe zoek ik nu op mail adres van webcare, of zou het zo simpel zijn als webcare@xmsnet.nl klote dyslectie ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Alsjeblieft ;)

webcare@kantoor.xmsnet.nl

Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"
Het webcare team reageert alleen op e-mails die op ons verzoek worden verzonden naar webcare@kantoor.xmsnet.nl. E-mails die hier zonder verzoek naar worden verzonden worden niet gelezen. Je kunt je vraag dan beter sturen naar support@xmsnet.nl. Het webcare team reageert niet op lopende officiële klachten.
Maar misschien is support@xmsnet.nl beter...

[ Voor 129% gewijzigd door Thasaidon op 24-11-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Te gek, en dat heeft niets met luiheid te maken, bij Google heb ik dezelfde problemen, ik kan NOOIT de trefwoorden intikken/vinden als ik wat zoek, da's ook de reden waarom mijn berichten zo lang zijn, ik schrijf een kort bericht,lees het over,denk,zo snapt niemand het,ga "verbeteren" en voor je het weet heb ik een boek neergezet waar anderen zich dan weer aan ergeren,en ik mezelf dus ook erger... eerst maar eens opschrijven wat er fout gaat allemaal, of eerst de factuur afwachten, staat het er niet op,dan zal het mij worst zijn wat er nu in "mijn xms" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Nick39 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:34:
[...]

Te gek, en dat heeft niets met luiheid te maken, bij Google heb ik dezelfde problemen, ik kan NOOIT de trefwoorden intikken/vinden als ik wat zoek, da's ook de reden waarom mijn berichten zo lang zijn, ik schrijf een kort bericht,lees het over,denk,zo snapt niemand het,ga "verbeteren" en voor je het weet heb ik een boek neergezet waar anderen zich dan weer aan ergeren,en ik mezelf dus ook erger... eerst maar eens opschrijven wat er fout gaat allemaal, of eerst de factuur afwachten, staat het er niet op,dan zal het mij worst zijn wat er nu in "mijn xms" staat.
Je hoeft je niet te verontschuldigen...
We weten van je dyslexie, dus helpen we gewoon een handje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:37:
[...]

Je hoeft je niet te verontschuldigen...
We weten van je dyslexie, dus helpen we gewoon een handje :)
Toch bedankt, er zit ook wel een handigheidje aan, ik zie boeken, ondertitels,fora, alles waar tekst in voorkomt als plaatje,ik heb (beslist) geen fotografisch geheugen maar een boek "lees" ik afhankelijk van de pages, in een uur, laatste record het boek van Stephen King: Duma heeft ruim 750 bladzijdes, dat lees ik in 8 uur uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Nick39 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:34:
[...]
Je doet meer dan ik.
Ik lees alleen en af en toe wil ik wel de moeite nemen om iets te schijven.
Wat nooit echt kort is, bijna altijd worden het een paar paragrafen, die ik meerden keren op fouten moet na lezen.
Alles met spelling onthoud ik niet, heb een paar jaar op het dyslexie centrum gezeten heeft wel beetje geholpen.
Maar ben nog altijd 20x langzamer met iets op schijven als iemand die geen dyslexie heeft.

Het is wel jammer dat XMS altijd een antwoord van 1,2 lijnen tekst geeft, als ik eerst een opstel moet schijven.
En pressies moet uitleggen wat er mis is of fout gaat.

En ik heb een boek geschreven via de mail met de overstapservice en nog steeds ging het telefoon nr overzetten fout.
En altijd 1 of 2 lijnen tekst als antwoordt dat vaak geen antwoord geeft.
Webcare geeft soms meer dat 2 lijnen aan tekst als antwoord, dus stuur ik het door naar hun om dan daar opnieuw te beginnen.

XMS service is Verweg van die als wat UPC heeft als service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

Nou wat mij betreft mag iedereen dan lysdexie hebben van mij. Dit post zijn dan namrlijk altijd goed van stof en onderbouwd. Beter dan de meeste "yoda-speak" post die je meestal leest.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

j1nx schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:49:
Nou wat mij betreft mag iedereen dan lysdexie hebben van mij. Dit post zijn dan namrlijk altijd goed van stof en onderbouwd. Beter dan de meeste "yoda-speak" post die je meestal leest.
Eens helemaal ik ben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloos ik doe... of zoiets.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
Damn, de snelheden zijn echt dramatisch aan het worden. Kom inmiddels niet meer boven de 60 Mbit uit van de 100.

Als ik speedtesten doe, zoals ookla en speedtest.net gaf ie gisteren nog 91/65 mbit aan, maar zelfs dat haal ik niet meer....

Ook met de pc rechtstreeks op de modem krijg ik deze snelheden...wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
MrPompidom schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:33:
Damn, de snelheden zijn echt dramatisch aan het worden. Kom inmiddels niet meer boven de 60 Mbit uit van de 100.

Als ik speedtesten doe, zoals ookla en speedtest.net gaf ie gisteren nog 91/65 mbit aan, maar zelfs dat haal ik niet meer....

Ook met de pc rechtstreeks op de modem krijg ik deze snelheden...wtf
en een 100 mb file? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
Als ik deze pak:

http://www.bbned.nl/scrip...t/download/file1000mb.bin

of de 100 mb versie ga ik direct op 11,3 Mb/s

Alleen FTP en nieuwsgroepen zakken naar de helft...
Alle juiste poorten staan open. Draai hier al 5,5 jaar FTP server, en nu na de vast-IP migratie is het éé'n groot drama qua speeds.

Ps.. ook m'n mirc wordt er om de zoveel tijd opeens uitgegooid, terwijl ik normaal 2-3 maanden online ben zonder time-outs.

[ Voor 16% gewijzigd door MrPompidom op 24-11-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
De gebruikelijke schop tegen Router en server al gehad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
White_Collar schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:41:
De gebruikelijke schop tegen Router en server al gehad? :)
Hardhandig inmiddels.. heb de router ( netgear wndr 3700 ) al volledige reset gegeven en m'n backup file opnieuw ingeladen. Server op Debian draait al 148 daagjes vrolijk rond en ook op de server haal ik met een 1000mb file 11,3 Mb.

Zodra er echter FTP verkeer op de server is, en vooral tijdens full-duplex, stort alles in tot een 30 Mbit, en op de hoofd-PC downloaden met sabNZB via giganews komt niet boven de 70 Mbit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjoo574
Hoi mensen, ik had al vernomen dat er bij ons in Afoort IPTV icm internet issues zijn. Maar mijn vriendin klaagt elke keer dat het beeld schokt of blijft staan. Wat mij opvalt is dat ze " klaagt " als ik fullspeed download. Ik neem aan dat TV en internet toch wel gescheiden zijn he?? in het verleden had ik zo'n genexis en toen zeiden ze iig van wel. Nu (jaartje al) heb ik een packetfront en heb ik NA de IP wijziging deze issues.(of ik hoorde mijn vriendin nooit klagen :))
Mij vertelde XMS altijd dat IPTV over UDP gaat en die altijd voorrang krijgen op TCP verkeer.

Wie o wie?

[ Voor 12% gewijzigd door bartjoo574 op 24-11-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
bartjoo574 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:09:
Hoi mensen, ik had al vernomen dat er bij ons in Afoort IPTV icm internet issues zijn. Maar mijn vriendin klaagt elke keer dat het beeld schokt of blijft staan. Wat mij opvalt is dat ze " klaagt " als ik fullspeed download. Ik neem aan dat TV en internet toch wel gescheiden zijn he?? in het verleden had ik zo'n genexis en toen zeiden ze iig van wel. Nu (jaartje al) heb ik een packetfront en heb ik NA de IP wijziging deze issues.(of ik hoorde mijn vriendin nooit klagen :))
Mij vertelde XMS altijd dat IPTV over UDP gaat en die altijd voorrang krijgen op TCP verkeer.

Wie o wie?
Zoek even op qos probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjoo574
Sorry, weer ff gekeken en gelezen. Wel vreemd dat ik het niet had voor de IP wijziging (misschien haalde ik daar niet mijn 100mbit verbinding mee??) Maar ik zie iedereen klagen maar geen oplossing vanuit Webcare of andere mensen komen. Kan toch niet waar zijn dat veel mensen klagen en XMS niet aan de slag gaat? Als er niemand reageert vanuit XMS kunnen we gezamelijk een klacht indienen of Radar inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartjoo574 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:46:
[...]

Sorry, weer ff gekeken en gelezen. Wel vreemd dat ik het niet had voor de IP wijziging (misschien haalde ik daar niet mijn 100mbit verbinding mee??) Maar ik zie iedereen klagen maar geen oplossing vanuit Webcare of andere mensen komen. Kan toch niet waar zijn dat veel mensen klagen en XMS niet aan de slag gaat? Als er niemand reageert vanuit XMS kunnen we gezamelijk een klacht indienen of Radar inschakelen?
Ik heb hier ook al een lijntje over open staan bij Webcare, ze zijn er mee bezig.
Hadden iets aangepast op modem(test), getest en doet nog steeds hetzelfde! Bandbreedte wordt door download weggenomen.

Ben zelf i.a.v. terugkoppeling volgende actie....

* Heb zelf even tijdelijk een QoS ingericht op Linux firewall om te kunnen IPTV kijken met geknepen download bij XSNews (via XMS) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjoo574
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 08:50:
[...]

Ik heb hier ook al een lijntje over open staan bij Webcare, ze zijn er mee bezig.
Hadden iets aangepast op modem(test), getest en doet nog steeds hetzelfde! Bandbreedte wordt door download weggenomen.

Ben zelf i.a.v. terugkoppeling volgende actie....

* Heb zelf even tijdelijk een QoS ingericht op Linux firewall om te kunnen IPTV kijken met geknepen download bij XSNews (via XMS) :(
Hoi hoi, ja ik kan op mijn router ook een maximale download instellen. Maar dat wil ik niet. Er zijn genoeg mensen die niet weten hoe dit moet / linux server inrichten. Eigenlijk vind ik het niet meer dan normaal dat XMSnet op hun site zet dat er een storing is! + update informatie wat de status is. Nu lijkt het onder de radar (behalve dan op forums) te blijven. Dit is tenslotte niet hoe het zou moeten werken. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:00
MrPompidom schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:46:
Zodra er echter FTP verkeer op de server is, en vooral tijdens full-duplex, stort alles in tot een 30 Mbit, en op de hoofd-PC downloaden met sabNZB via giganews komt niet boven de 70 Mbit uit.
Is het niet zo dat (in ieder geval de genexis modems) niet 100Mbit full-duplex halen? Ik meen me te herinneren dat ze gecombineerd niet hoger dan 170Mbit komen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het heeft er weinig mee te maken maar ik heb geen digitale tv van XMS, wel van Ziggo, en ik heb een 120 mbits lijn van Ziggo, dus gisteren de XMS lijn intern eens losgemaakt en full speed gaan downloaden, gemiddeld kwam ik op 14,2 MB per seconde.
Tegelijk ook RTL7 HD er op gegooid.
Daarna in de stats gekeken wat ik trok.
Tv 11,8 Mbits is grofweg 1,47 MegaBytes + 14,2 MegaBytes is 15,67 Megabytes of terug 131,8 Megabits.
Nou wil ik dus geen Ziggo discussie, maak er welke provider je ook wil van maar er blijkt op mijn kabel in elk geval genoeg prik te staan samen met het Ubee modem om en de volledige download, en de volledige HD stream door te geven.

Terug dan naar XMS, ik geloof nooit dat je een QOS zo kan instellen dat deze bv 3 settopboxen aan kan en tegelijkertijd dan nog het downloadverkeer kan managen.
Stel dat je met die 3 settop boxen naar 3 HD zenders kijkt, geen idee in welke bitrate XMS tegenwoordig HD levert maar laten we uit gaan van 11 mbits per stream, 33 mbits.
Van de 100 mbits die je hebt wordt al 5 mbits voor allerlei doeleinden afgehaald, ik kom bij XMS nooit hoger dan 95 mbits minus de 33 mbits uit het voorbeeld, dan moet de QOS in een keer de download snelheid cappen naar 62 mbits.
Dan nog de vraag, wordt de QOS in de wijkpop naar je lijn bijgehouden of doet het packetfront/Genexis modem dat ?
Met een 50 mbits abbo ging dat natuurlijk prima maar met de recente snelheidsverhoging komt alles neer op de QOS.
Ik denk dat er uiteindelijk maar 2 oplossingen zijn, het iptv scheiden van het internet verkeer.
Dan zou de tweede vezel dus net als de eerste moeten worden ingericht zodat daar volledig verkeer overheen kan lopen, of een gigabits modem bij iedereen neerzetten.

Het is toch te idioot dat dit bij de ouderwetse coax wel gaat maar over dat hypermoderne glasvezelnet moet een stukje software genaamd QOS er voor zorgen dat het goed blijft gaan, en welke oplossing met ook voor dat QOS probleem komt,je televisies gaan toch van je download af.
Kreeg je vroeger de discussie als een andere persoon ook zat te downloaden, hee kan dat wat minder,ik heb niets meer,moet je dan nu naar boven gaan roepen,hee nok eens met dat HD kijken,ik kan niet snel genoeg downloaden.
Wie nu ook de eigenaar van XMS is, het netwerk moet geupgraded worden want de coax rekent nu al met de hoogste abonnementen genadeloos af met glas, alleen omdat de toendertijd geplaatste hardware het nu gewoon niet meer aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:00
Meer mensen problemen met telefonie (Wijchen)? Kwam tijdens het bellen een harde toon door het geluid, alsof iemand toetsen aan het indrukken is. Nu hoor je alleen nog jezelf, de andere kant niet meer. Kan ook aan de telefoon liggen hoor, maar eerst even checken of er meer mensen er last van hebben :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Nick39 schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:14:

Met een 50 mbits abbo ging dat natuurlijk prima maar met de recente snelheidsverhoging komt alles neer op de QOS.
Ik heb al vanaf het begin (> jaar) last met stilstaand beeld tijdens downloaden of wanneer ik een snelheidstest uitvoer. Ook dan staat het beeld stil wanneer de snelheidstest van de download loopt. Ik heb vanaf het begin 100 Mbps en een 50Mbps abbo op een usenet provider. Daarbij heb ik maar 1 STB, dus ik kan het al helemaal niet rijmen? Dat 't met QoS te maken heeft is me wel duidelijk. Ik had al voorgesteld om bijv. 25 Mbps te reserveren voor de IPTV stream, maar dat was helaas ook niet mogelijk.

Ik moet wel zeggen dat WebCare er nog steeds mee bezig is geweest en me van nieuwe ontwikkelingen op de hoogte heeft gehouden.

Als ik terug zou gaan naar 50 Mbps, dan ben ik denk ik van 't probleem af, alleen raak ik dan m'n vaste ip weer kwijt.. :'( Niet dat ik weer terug wil naar 50 Mbps, dus ik houd er zoveel mogelijk rekening mee te downloaden (doe ik ook niet zo veel b.t.w.) als er geen TV gekeken wordt. Maar zoals je zegt, het blijft vreemd dat je op het netwerk van de toekomst slechter af bent (behalve de upload, wat voor mij dan weer zwaarder weegt) dan de traditionele netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
Luuk1983 schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:53:
[...]

Is het niet zo dat (in ieder geval de genexis modems) niet 100Mbit full-duplex halen? Ik meen me te herinneren dat ze gecombineerd niet hoger dan 170Mbit komen.
Dat klopt inderdaad, al heb ik een DRG600 modem. Maar ook die haalde voorheen ( voor de vast_IP migratie )
ook rond de 170 Mbit met FTP verkeer en nu slechts 60-70 Mbit totaal up & down. Een verlies van ruim 60 %.

Maar blijkbaar ben ik de enige? |:(

Misschien dat webcare hier eens in wil duiken?

Al heb ik hierdoor geen last meer van het QoS probleem :+

[ Voor 4% gewijzigd door MrPompidom op 25-11-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het is toch te idioot dat dit bij de ouderwetse coax wel gaat maar over dat hypermoderne glasvezelnet moet een stukje software genaamd QOS er voor zorgen dat het goed blijft gaan, en welke oplossing met ook voor dat QOS probleem komt,je televisies gaan toch van je download af.
De upload van ziggo is dan weer een factor 10 lager dan van glasvezel. Daar zit ook weinig rek meer in.
Daarnaast zijn de nieuwere glasvezelgebieden standaard wel voorzien van 1gbit apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Mr. Jinx schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:03:
[...]

De upload van ziggo is dan weer een factor 10 lager dan van glasvezel. Daar zit ook weinig rek meer in.
Daarnaast zijn de nieuwere glasvezelgebieden standaard wel voorzien van 1gbit apparatuur.
en dat is iets waar wij hier niks aan hebben nieuwe ringen standaar voorzien van 1gbit

hier gaat het nog wel een paar jaar duren voordat ze alles aanpassen
moeten we tot die tijd met problemen zitten ???? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Zijn er hier ook mensen met problemen dat internet at random wegvalt en dan heel veel en snel timed-out. Duurt misschien maar 10-40 minuten maar onwijs irritant is het wel. Ben ik bijv. aan het studeren heel de ochtend heb ik nergens last van, denk ik even online te gamen valt internet ineens op de zoveel seconden/minuten weg voor een paar luttele seconden.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:12
[...]

Ik weet niet hoe nieuw je bedoelt, maar hier is minder dan een jaar geleden nog een volledig 100Mbps netwerk uitgerold door Reggefiber :| (het zou kunnen dat de PoP's al wel gigabit-ready zijn, maar we kunnen iig geen 200Mbps krijgen, dat viel wel een beetje tegen destijds :+)
psychoclown schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:35:
Zijn er hier ook mensen met problemen dat internet at random wegvalt en dan heel veel en snel timed-out. Duurt misschien maar 10-40 minuten maar onwijs irritant is het wel. Ben ik bijv. aan het studeren heel de ochtend heb ik nergens last van, denk ik even online te gamen valt internet ineens op de zoveel seconden/minuten weg voor een paar luttele seconden.
Heb je toevallig een statisch IP-adres? Modem+router al een schop gegeven? (welke router gebruik je?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Kreeg je vroeger de discussie als een andere persoon ook zat te downloaden, hee kan dat wat minder,ik heb niets meer,moet je dan nu naar boven gaan roepen,hee nok eens met dat HD kijken,ik kan niet snel genoeg downloaden.
Wie nu ook de eigenaar van XMS is, het netwerk moet geupgraded worden want de coax rekent nu al met de hoogste abonnementen genadeloos af met glas, alleen omdat de toendertijd geplaatste hardware het nu gewoon niet meer aan kan.
Dat is omdat de ouderwetse coax los staat van de modem deel dat voor internet gebuikt wordt, de glasvezel wordt opgesplitst bij de oudere Packetfront modems.
In iedergeval bij mij is dat zo, ik heb zo modem met een losse telefoon gateway drg22.
De upload is ook de enige reden waarom iemand glasvezel zal nemen.
Want op prijs is kabel of glasvezel min of meer het zelden.
Qua service niet, kabel heeft veel betere service dan xms en bij kabel zijn andere diensten wat uitgebreider.
Maar wel met een afgeknepen upload snelheid, wat een keuze is van UPC&Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:35
theblindman schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:51:
[...]

Ik weet niet hoe nieuw je bedoelt, maar hier is minder dan een jaar geleden nog een volledig 100Mbps netwerk uitgerold door Reggefiber :| (het zou kunnen dat de PoP's al wel gigabit-ready zijn, maar we kunnen iig geen 200Mbps krijgen, dat viel wel een beetje tegen destijds :+)

[...]
Hier is het ook een 100Mbit uplink op een vrij nieuw netwerk (ook iets van 1 jaar. Maar dat zal ongetwijfeld een keuze zijn, veel mensen nemen <100Mbit en dan zijn de kosten van blades + NT's niet nodig.. dat kan zo 200 eur per aansluiting schelen.
Maar die keuze betekend wel dat men bij 100Mbit internet QOS goed moet hebben, en feitenlijk geen 100Mbit + IPTV kan leveren, of de betreffende klant moet ompatchen naar een 1Gbit poort.
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 08:50:
[...]

Je kan ook zelf een switch ertussen zetten en daar QOS op configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft er weinig mee te maken maar ik heb geen digitale tv van XMS, wel van Ziggo, en ik heb een 120 mbits lijn van Ziggo, dus gisteren de XMS lijn intern eens losgemaakt en full speed gaan downloaden, gemiddeld kwam ik op 14,2 MB per seconde.
Tegelijk ook RTL7 HD er op gegooid.
Daarna in de stats gekeken wat ik trok.
Tv 11,8 Mbits is grofweg 1,47 MegaBytes + 14,2 MegaBytes is 15,67 Megabytes of terug 131,8 Megabits.
Nou wil ik dus geen Ziggo discussie, maak er welke provider je ook wil van maar er blijkt op mijn kabel in elk geval genoeg prik te staan samen met het Ubee modem om en de volledige download, en de volledige HD stream door te geven.

Terug dan naar XMS, ik geloof nooit dat je een QOS zo kan instellen dat deze bv 3 settopboxen aan kan en tegelijkertijd dan nog het downloadverkeer kan managen.
Stel dat je met die 3 settop boxen naar 3 HD zenders kijkt, geen idee in welke bitrate XMS tegenwoordig HD levert maar laten we uit gaan van 11 mbits per stream, 33 mbits.
Van de 100 mbits die je hebt wordt al 5 mbits voor allerlei doeleinden afgehaald, ik kom bij XMS nooit hoger dan 95 mbits minus de 33 mbits uit het voorbeeld, dan moet de QOS in een keer de download snelheid cappen naar 62 mbits.
Dan nog de vraag, wordt de QOS in de wijkpop naar je lijn bijgehouden of doet het packetfront/Genexis modem dat ?
Ik denk dat er uiteindelijk maar 2 oplossingen zijn, het iptv scheiden van het internet verkeer.
Dan zou de tweede vezel dus net als de eerste moeten worden ingericht zodat daar volledig verkeer overheen kan lopen, of een gigabits modem bij iedereen neerzetten.

Nick, ik ben het helemaal mee je eens.....

Ik heb maar 1 settopbox en er valt nu al niet te kijken.
Hoe gaat dat dan wanneer ik er meer wil gaan gebruiken/aansluiten in huis? Kan ik dan weer terug naar een 25 Mbits XS(New)S account omdat het harder niet is toegestaan binnen dit netwerk.

Heb daarnaast ook nog kinderen in huis die van alles op hun pc/laptop doen. Gamen, livestreamen etc.

Ik begrijp dat er reservering moet zijn voor IPTV, vind dat dit alleen binnen een ander lijntje moet lopen.
Dit is toch een dienst die je afneemt net zoals Internet 100/100 of een download account.

Ben benieuwd wat er aangepast gaat worden op modem of wijkcentrale(s).

Vermoedelijk zijn ze op modem bezig want downloadsnelheid is niet meer wat het vroeger was, of dit moet aan migratie liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:20:
[...]

Hier is het ook een 100Mbit uplink op een vrij nieuw netwerk (ook iets van 1 jaar. Maar dat zal ongetwijfeld een keuze zijn, veel mensen nemen <100Mbit en dan zijn de kosten van blades + NT's niet nodig.. dat kan zo 200 eur per aansluiting schelen.
Maar die keuze betekend wel dat men bij 100Mbit internet QOS goed moet hebben, en feitenlijk geen 100Mbit + IPTV kan leveren, of de betreffende klant moet ompatchen naar een 1Gbit poort.

[...]

Je kan ook zelf een switch ertussen zetten en daar QOS op configureren
DJ, helemaal waar.

Ik heb geen manageable switch maar wel een manageable Router (Linux) 8)
Wat betreft de 100Mbit + IPTV geef ik je helemaal gelijk, dit werkt zo niet, zeker niet bij meerdere Settopboxes denk ik.

PS
kan ook de downloadsnelheid knijpen binnen download APP maar zo houd ik het op 1 plek inzichtelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De upload van Ziggo of welk kabelbedrijf dan ook, kan gewoon synchroon zijn,het is geen technische belemmering en het eurodocsis protocol voorziet daar ook in ( hoewel ik er geen ziggo discussie van wilde maken ) de reden dat Ziggo en/of de andere kabelbedrijven nu zulke hoge snelheden hebben is simpel, in het eurodocsis 2 systeem had je een upstream kanaal en een downstream kanaal, een of andere slimmerd in amerika bedacht, als we nu eens een paar kanalen bundelen dan kan de snelheid omhoog ( net als de download managers die je vroeger zag,die openden gewoon 5 FTP connecties en tesamen had je een veel hogere download ), maar andersom kan dat ook, je kan ook 6 upstream kanalen bundelen en dan heb je een 120/120 verbinding, rek zat !
Op dit moment zitten de analoge kanalen daarvoor nog in de weg.
Hoewel Ziggo pas op 9 streams van de 33 streams qam 256 toepast, en als ze het bandplan netjes in rasters van 8 mhz zouden verdelen ze nog meer dan ruimte zat hebben.

Het is ook een keuze die je maakt, deel je een stream in voor 3 a 4 HD streams of 8 a 9 SD zenders, of gebruik je hem voor internet en tot hoe lang blijf je de oude SD decoders ondersteunen (mpeg2) of schakel je over op mpeg 4, of kies je voor iptv, en wanneer trek je de stekker uit de analoge kanalen, technisch gezien kan het in elk geval, de vraag is ook,nu het downloadverbod weer ter sprake komt,hoeveel mensen die upload nog nodig hebben, en vergeet de economie niet, er zijn zat mensen die vanwege de prijzen zelfs downgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst prettig dat dit forum er is, de (meeste) discussies zijn heel waardevol en leveren goede info op. Ik ben niet iemand die snel reageert of gauw in discussie gaat. Ook heb ik geen vast IP nodig. Wel wil ik dat mijn gegevens kloppen, dat wanneer ik naar MijnXMS ga dit ook kan zonder tig mailtjes richting mijn vrouw en dat ik indien nodig of gewenst mijn gegevens ook zelf kan wijzigen.

Er is nu dus een situatie ontstaan bij XMS waar ik graag jullie mening op krijg. Na de migratie kan ik in MijnXMS inloggen met mijn eigen mailadres en wachtwoord. Zowel mijn oude als nieuwe wachtwoord werken, maar in de popup komt het mailadres van mijn vrouw te staan. Dat is nu volgens de gegevens van MijnXMS het primaire mailadres. Inloggen met het mailadres van mijn vrouw werkt op MijnXMS overigens niet. Intussen heeft ze wel ruimt twintig mailtjes ontvangen in haar mailbox dat haar mailadres nu gebruikt moet worden.....

Mijn eigen mailadres wordt helemaal niet meer op MijnXMS vermeld. Zelf aanmaken van mijn mailadres op MijnXMS kan ik niet, direct een foutmelding. Verder is het onmogelijk opties aan te zetten, want dat levert een foutmelding op. Mijn abonnement wijzigen is natuurlijk ook onmogeljk. En wanneer ik facturen wil downloaden op pdf, direct een foutmelding. De foutieve geboortedatum is eigenlijk nog het minste probleem.

Op de 22e gebeld met XMS, zij geven aan dat de migratie nog niet gereed is. Om nu zeker te weten dat dit klopt, dat ik inderdaad niet de enige ben met deze bagger en dat de resterende werkzaamheden werkelijk deze problemen gaan oplossen (en ik dus nog even geduld moet hebben) is mijn vraag: Hebben jullie zelf of herkennen jullie deze foutmeldingen en problemen op MijnXMS, vooral met de mailadressen?
Anders weet ik na bijna vier jaar klant bij XMS te zijn mijn goede voornemen voor 2013 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens XMS ben ik 120 jaar oud, mijn eigen mail adres is iets met huppeldepup @nomail ,facturen kan ik ook niet zien ( en met dat nomail adres weet ik ook niet of de factuur uberhaupt wel gaat aankomen) en ook al je andere opmerkingen kan ik alleen met ja beantwoorden, ik kan in mijn xms, maar ik kan er niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

theblindman schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:51:
[...]

[...]

Heb je toevallig een statisch IP-adres? Modem+router al een schop gegeven? (welke router gebruik je?)
Ja allemaal eens een schop gegeven, geen statisch IP-adres en de router is de WNDR3700v1 van Netgear :)
Is allemaal sinds zo'n week of 3-4 begonnen en het is heel random.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:35
Nick39 schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:31:
[...]

De upload van Ziggo of welk kabelbedrijf dan ook, kan gewoon synchroon zijn,het is geen technische belemmering en het eurodocsis protocol voorziet daar ook in ( hoewel ik er geen ziggo discussie van wilde maken ) de reden dat Ziggo en/of de andere kabelbedrijven nu zulke hoge snelheden hebben is simpel, in het eurodocsis 2 systeem had je een upstream kanaal en een downstream kanaal, een of andere slimmerd in amerika bedacht, als we nu eens een paar kanalen bundelen dan kan de snelheid omhoog ( net als de download managers die je vroeger zag,die openden gewoon 5 FTP connecties en tesamen had je een veel hogere download ), maar andersom kan dat ook, je kan ook 6 upstream kanalen bundelen en dan heb je een 120/120 verbinding, rek zat !
Op dit moment zitten de analoge kanalen daarvoor nog in de weg.
Hoewel Ziggo pas op 9 streams van de 33 streams qam 256 toepast, en als ze het bandplan netjes in rasters van 8 mhz zouden verdelen ze nog meer dan ruimte zat hebben.

Het is ook een keuze die je maakt, deel je een stream in voor 3 a 4 HD streams of 8 a 9 SD zenders, of gebruik je hem voor internet en tot hoe lang blijf je de oude SD decoders ondersteunen (mpeg2) of schakel je over op mpeg 4, of kies je voor iptv, en wanneer trek je de stekker uit de analoge kanalen, technisch gezien kan het in elk geval, de vraag is ook,nu het downloadverbod weer ter sprake komt,hoeveel mensen die upload nog nodig hebben, en vergeet de economie niet, er zijn zat mensen die vanwege de prijzen zelfs downgraden...
Upload nodig is idd een 2e. Voor veel mensen is daarom het vertrouwde kabelinternet of adsl/vdsl voldoende. Zeker nu je daar soms betere pakketten kunt krijgen dan op glasvezel. Voor veel mensen is prijs de belangrijkste keuzefactor. Dingen als beeldkwaliteit en ping boeit veel mensen niet... (Dat zie je bv wel aan de hoeveelheid Digitenne abbo's)

En nu steeds meer mensen krap komen te zitten (hogere vaste lasten enz) is het internet iets waar ze wel op kunnen bezuinigen. Technisch is glas superieur, maar zoals het nu wordt uitgevoerd en de after-sales is dit verre-van, en kiezen veel mensen toch voor alternatieven.... Want voor 30 eur (internet/bellen) + 9 eur (digitenne) hebben ze ook internet+bellen+digitale tv...

Overigens kan de upload op kabel technisch wel omhoog, maar 120/120 red je niet, QAM op upstreamkanalen is lager. (ong 30Mbit per kanaal, in theorie dus 120Mbit maar de praktijk is lager)
Docsis is niet ontworpen als symetrisch product. Er is wel een isp die dat aanbied, maar daar zie je nu ook ellende in drukke wijken doordat de US het niet aankan (iets waar ik ze 3 jaar geleden al voor gewaarschuwd heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:37:
Volgens XMS ben ik 120 jaar oud, mijn eigen mail adres is iets met huppeldepup @nomail ,facturen kan ik ook niet zien ( en met dat nomail adres weet ik ook niet of de factuur uberhaupt wel gaat aankomen) en ook al je andere opmerkingen kan ik alleen met ja beantwoorden, ik kan in mijn xms, maar ik kan er niets doen.
Dank voor je reactie Nick. Bijzonder vervelende situatie dus. Omdat ik vorig jaar televisie heb toegevoegd aan mijn contract, loopt dit nu per 27 december a.s. af. Dat lijkt me een mooie deadline voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 10-09 18:33
deadline? lol begin maar vast met opzeggen...

Probleem zal pas opgelost zijn/worden als de ftu's en pops vernieuwd zijn.
Als ze zich aan hun slogan "klaar voor 30 jaar" houden dan kunnen we nog lang wachten voor dat gebeurd.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:37:
hier bij mij niet veel beter :

code:
1
2
E-mailadres     geen_mail_adres@nomail.nl
Geboortedatum   1 januari 1900

facturen kan ik dan weer wel zien, maar ik zie ook weer ergens staan :

code:
1
Einddatum contract  23 september 2008
8)7

Beetje zooitje dus nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
en toch ben ik van menning dat het met een firmware update van de Packetfront kan worden opgelost

(niet voor mensen die drie boxen iptv aan hebben staan denk want 100 mbit blijft 100mbit)

heb heeft 4 dagen wel gewoon goed heeft gewerkt!!
heb het toen uitvoerig getest toen ging het echt goed!!

na 4 dagen daarna begonne de problemen weer

hogere snelheid denk niet dat hier al planne voor gemaakt worden binne 2 jaar en meschien duurt het nog wel langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over Kabel, ik wil die discussie verder niet voeren, ik weet wat technisch kan en er is een variant op eurodocsis 3 die echter nog geen standaard is maar wel mee wordt ge-experimenteerd en wel synchroon kan ( mits er voldoende upload streams zijn ) en we hebben natuurlijk ook al DVB-C2 die nog niet wordt toegepast maar wel veel meer mee kan, de kabel zal het op den duur afleggen tegen de vezel, alleen kan er nu nog genoeg mee, vraag is natuurlijk, wordt het ook allemaal ingevoerd, er zijn nog zo goed als geen tv's die al daadwerkelijk ook DVB-C2 ondersteunen. (alleen een paar modellen van Sony)

HBO anti opname beveiliging.
Op het Ziggo netwerk zijn een aantal wijzigingen ingevoerd waardoor HBO-HD niet meer met een losse decoder in combinatie met een DVD-recorder kan worden opgenomen. Het is nog wel mogelijk dit met een pvr te doen waarmee er geen uitvoer naar buiten meer mogelijk is en waar dezelfde smartcard voor opname en afspelen wordt gebruikt.
Je kan de opnames dus niet meer zomaar verspreiden ( copy bit staat aan).
Eerste reactie Ziggo
"Op verzoek van HBO is er in ons netwerk een wijziging doorgevoerd die in heel specifieke gevallen effect kan hebben op HBO-kijkers. De wijziging zorgt bij het pauzeren of opnemen van HBO-beelden op een PVR (Interactieve recorder) voor een encryptie (versleuteling) waarbij de PVR, de smartcard en de beelden aan elkaar "gekoppeld" worden. Er kan alleen worden opgenomen als deze koppeling is gemaakt, en er kan alleen afgespeeld worden als de koppeling dezelfde is als bij het opnemen."

Een soort van DRM op de opname dus, er is wel een actie geweest om dit ongedaan te maken om bv de opnames op je media pc te kunnen gebruiken.
Het antwoord was hierop:
Helaas moeten wij u informeren dat wij dergelijke handelingen niet actief ondersteunen en met betrekking hiertoe ook een codering hebben toegevoegd. Deze codering zal dan ook niet verwijderd worden en wij moeten u helaas verzoeken om bij een opnamewens een interactieve ontvanger te gebruiken.

Ziggo zal deze beveiliging ook bij andere content leveranciers gaan eisen.
Uiteraard even een HDD recorder op een losse Humax decoder aangesloten en inderdaad,opnemen is niet meer mogelijk.

Denk er dus aan dat als je een abonnement neemt via XMS op HBO het dus mogelijk is dat je binnenkort geen losse opnames meer kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MADLAX schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:09:
De upload is ook de enige reden waarom iemand glasvezel zal nemen.
Nou, voor mij waren er nog andere reden, ten eerste het vaste IP adres (wat nu helaas zeer zeldzaam begint te worden). En ten tweede de mogelijkheid van iptv. Ik heb hier in huis overal netjes afgemonteerde utp liggen.
Hierdoor is het heel makkelijk om het tv signaal te verdelen. Iets wat met coax altijd wat gevoeliger ligt.
De probleempjes met iptv neem ik op de koop toe. Alhoewel ik wel bang wordt van de QoS probleem verhalen.
Pagina: 1 ... 46 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.