Snelheid nog steeds prima (faster then 99% of NL
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat is an sich al een reden...boekee schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:47:
Maar ik zie zoveel mensen met DNS problemen, mijn vraag is: waarom maken mensen geen gebruik voor alternatieve open dns servers, ik snap dat je 208.67.220.220 / 208.67.222.222 niet zou willen gebruiken, bij een typo in url kom je via opendns op searchpages uit.
DNS is een vrij rechttoe-rechtaan protocol, dus ik voor normaal client gebruik geen enkele reden om niet de DNS server van een ISP te gebruiken.Sinds begin van opendns.com ben ik geruiker puur om niet afhankelijk te zijn van dns servers van providers, zelfs mijn eigen DNS server op debian gebruik ik niet, de belangen van opendns zijn groot, hebben dus een betere fallback dan mijn eigen DNS server
Ja, dus? SMTP is geen real-time protocol... (edit: nav de terechte correctie hieronder: e-mail is geen realtime dienst. Mailservers kunnen en mogen berichten bufferen. Dit kan zomaar een paar uur duren; niet gebruikelijk, maar zeker niet defect)bartjoo574 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:58:
Precies. Wachten het rustig af! Ben allang blij dat het zo "soepel" is verlopenWe zitten wel op KPN zijn netwerk, maar gelukkig niet met een poort 25 "dicht". Wie gebruikt eigenlijk de mailserver van Xmsnet nog? als je via hen mailt duurt het 20minuten voordat hij binnenkomt.
Daar is geen centrale registratie van; dat zal men dus per filterlist moeten bijhouden of en hoe men er in staat.Heb maar een relay via een KPN abonnee ingesteldIs het IP adres wat wij nu hebben ook STATISCH in de wereld bekend? Het vorige "vaste" ip was dit niet. Waardoor veel spamfilters de eigen exchange SMTP weigerde..
[ Voor 42% gewijzigd door ijdod op 21-11-2012 08:46 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Klopt, maar als de servers van je IPS niet lekker zijn kan het drama zijn. Vroeger bij UPC was dat zo. Die DNS servers waren zo rot, dat normaal surfen af en toe gewoon niet kon. Sinds die tijd ben ik de servers van OpenDNS gaan gebruiken en dat bevalt me al jaren prima.ijdod schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:17:
DNS is een vrij rechttoe-rechtaan protocol, dus ik voor normaal client gebruik geen enkele reden om niet de DNS server van een ISP te gebruiken.
Ja, dus? dat is HTTP ook niet. Maar als jij 20 minuten op het laden van een webpagina moet wachten ga jij ook klagen.ijdod schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:17:
Ja, dus? SMTP is geen real-time protocol...
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Klopt, heb je gelijk in. Ik doelde idd op het kunnen/mogen bufferen van de tussenliggende mailservers.Thasaidon schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:38:
Ja, dus? dat is HTTP ook niet. Maar als jij 20 minuten op het laden van een webpagina moet wachten ga jij ook klagen.
Maar dat het 20 minuten duurt voordat een verstuurde mail aan komt heeft niks met het protocol te maken, maar eerder met instellingen van de betreffende server(s).
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..
Ik ben ook weg gegaan bij de DNSsen van XMS, gezien er veel problemen mee waren. Het NOC gaf aan dat er geen problemen mee waren, echter een paar simpele meetingen van mij gaven al aan dat de servers niet goed reageerde (een op de x verzoeken kwam niet door) op een manier die vooral tijdens browsen bijzonder vervelend is (tests gerunned op 8 verschillende PC's, zelfde uitkomst ook direct op modem).ijdod schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:17:
DNS is een vrij rechttoe-rechtaan protocol, dus ik voor normaal client gebruik geen enkele reden om niet de DNS server van een ISP te gebruiken.
Verwijderd
Als je zeker weet dat er vanaf jouw kant een DHCP-renewal komt op de halve leasetijd, moet je me maar even een DM sturen. Dat is waarschijnlijk je probleem. Bij (feitelijk na) 3600 seconden wordt de dienst gedeactiveerd vanaf je poort en bestaat je gateway dus ook niet meer. De eerstvolgende lease vanaf jouw kant activeert de boel weer en is de gateway weer beschikbaar. Dat kan dus inderdaad up en down blijven gaan.j1nx schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:43:
Ik zie in de afgelopen uren geen renewal van het IP na 1800 seconden! en dus expired hij na 3600 en moet de verbinding opnieuw opgebouwd worden.
Iemand enig idee?
De renewal op 50% vind niet plaats, maar weet nog niet of dat nu bij mij zit of niet. Zo ver ik nu kan beoordelen gaat de dhclient op pfsense na zijn werk op zijn muil??? Waarom, heb ik nog niet kunnen achter halen...Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:51:
[...]
Als je zeker weet dat er vanaf jouw kant een DHCP-renewal komt op de halve leasetijd, moet je me maar even een DM sturen. Dat is waarschijnlijk je probleem. Bij (feitelijk na) 3600 seconden wordt de dienst gedeactiveerd vanaf je poort en bestaat je gateway dus ook niet meer. De eerstvolgende lease vanaf jouw kant activeert de boel weer en is de gateway weer beschikbaar. Dat kan dus inderdaad up en down blijven gaan.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
pfsense 2.0 ?j1nx schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:15:
[...]
De renewal op 50% vind niet plaats, maar weet nog niet of dat nu bij mij zit of niet. Zo ver ik nu kan beoordelen gaat de dhclient op pfsense na zijn werk op zijn muil??? Waarom, heb ik nog niet kunnen achter halen...
Ik had het ook al toen hij nog op 2 minuten stond, want toen gaf ik al aan dat ik om en nabij de 2 minuten steeds van mijn SSH afgegooid werd.
Zolang ik geen renwal request vanaf mij kant weg zie ga, ga ik er maar vanuit dat het bij mij zit. Zo niet dan kom ik daar later wel op terug.
GerkeP
ijdod schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:17:
[...]
Dat is an sich al een reden...
[...]
[...]
Ja, dus? SMTP is geen real-time protocol... (edit: nav de terechte correctie hieronder: e-mail is geen realtime dienst. Mailservers kunnen en mogen berichten bufferen. Dit kan zomaar een paar uur duren; niet gebruikelijk, maar zeker niet defect)
[...]
Daar is geen centrale registratie van; dat zal men dus per filterlist moeten bijhouden of en hoe men er in staat.
Verder geen specifieke verbetering voor/na de migratie. Upload heeft nu last van mijn remote sessie, zit normaal 1:1 met download.
[afbeelding]
Die 2.1 Beta lijkt iid goed te werken en heeft IPv6 support.GerkeP schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:16:
[...]
pfsense 2.0 ?
Ff updaten naar de beta 2.1
Gewoon te downloaden van: http://snapshots.pfsense.org/Thasaidon schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:28:
[...]
Die 2.1 Beta lijkt iid goed te werken en heeft IPv6 support.
Het was alleen ff zoeken naar die versie
GerkeP
Met vriendelijke groet,
Ik had dat probleem ook, bleef op m'n oude IP adres uitkomen met de DNS servers die XMS meegaf. Heb nu de DNS servers van Google gebruikt 8.8.8.8 en 8.8.4.4 en de handel werkt als een zonnetje.Jheroen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:37:
Beste mensen,
hebben jullie een oplossing om het dns probleem van deze dagen op te lossen? Ik heb domeinen 14 uur geleden verhuisd en nog steeds wijst de dns van xms naar de oude locaties![]()
Modem resetten oid stroom er even af roept u maar...
dank!
Verwijderd
Ik zit je nu te debuggen.j1nx schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:15:
[...]
De renewal op 50% vind niet plaats, maar weet nog niet of dat nu bij mij zit of niet. Zo ver ik nu kan beoordelen gaat de dhclient op pfsense na zijn werk op zijn muil??? Waarom, heb ik nog niet kunnen achter halen...
Ik had het ook al toen hij nog op 2 minuten stond, want toen gaf ik al aan dat ik om en nabij de 2 minuten steeds van mijn SSH afgegooid werd.
Zolang ik geen renwal request vanaf mij kant weg zie ga, ga ik er maar vanuit dat het bij mij zit. Zo niet dan kom ik daar later wel op terug.
En ik me maar de $#$$@* zoeken op die ftp van ze ;-)GerkeP schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:34:
[...]
Gewoon te downloaden van: http://snapshots.pfsense.org/
Welke DNS servers heb je het over? De oude (verkeerde) of de nieuwe van XMS?Jheroen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:37:
Beste mensen,
hebben jullie een oplossing om het dns probleem van deze dagen op te lossen? Ik heb een aantal domeinen ruim 14 uur geleden verhuisd en nog steeds wijst de dns van xms naar de oude locaties![]()
Modem resetten oid stroom er even af roept u maar...
dank!
Default Gateway : 37.251.97.1Welke DNS servers heb je het over? De oude (verkeerde) of de nieuwe van XMS?
Met vriendelijke groet,
Dan denk ik dat de DNS servers nog niet ge-update zijn.Jheroen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:48:
[...]
Default Gateway : 37.251.97.1
Primary DNS Server : 188.142.0.6
Secondary DNS Server : 188.142.0.22
zo staat het nu...
[ Voor 15% gewijzigd door Thasaidon op 21-11-2012 11:12 ]
Verwijderd
l13-dp1-a62-ac1-9# *Nov 21 11:01:40 CET: %CM_CLNT-7-TIMEO: Client fastethernet2 000c.296c.b006 timed out in state LeasingVerwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:42:
[...]
Ik zit je nu te debuggen.
Ik zie de timer bijv nu op 1232 sec staan, dus feitelijk al zo'n 10 minuten te laat dat de renewal komt.
Als deze timer naar 0 gaat, sterft de lease.
l13-dp1-a62-ac1-9# sh client | i net2
188.142.102.64 000c.296c.b006 T-1232 dhcp fastethernet2
Ik laat de debugging wel effe lopen.
Verwijderd
En weer actief. Volgende timers nu. Neem aan dat je weet wat dit betekentVerwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:15:
[...]
l13-dp1-a62-ac1-9# *Nov 21 11:01:40 CET: %CM_CLNT-7-TIMEO: Client fastethernet2 000c.296c.b006 timed out in state Leasing
Dus nu 13 minuten geleden. In debugging geen enkele actie te zien vanuit jouw kant.
Geprobeerd en inderdaad via deze dns server werkt het wel goed, xms servers zijn dus niet up to date...Dan denk ik dat de DNS servers nog niet ge-update zijn.
Dit kun je controleren door even op je pc 208.67.220.220 in te stellen als DNS server. Werkt dat wel, dan zijn de XMS servers dus niet up to date.
Met vriendelijke groet,
Ik weet niet of dat oude of nieuwe servers zijn, maar ik kan me zo voorstellen dat, als het de oude zijn en deze na de migratie niet meer gebruikt zouden worden, deze dus ook niet meer updaten?!?Jheroen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:33:
[...]
Geprobeerd en inderdaad via deze dns server werkt het wel goed, xms servers zijn dus niet up to date...
What's next?
Wellicht is er een xms goeroe die dit kan bevestigen of ontkennen en een oplossing kan bieden?Ik weet niet of dat oude of nieuwe servers zijn, maar ik kan me zo voorstellen dat, als het de oude zijn en deze na de migratie niet meer gebruikt zouden worden, deze dus ook niet meer updaten?!?
Met vriendelijke groet,
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Kun je aangeven om welk domein het gaat? Heb je eraan gedacht om de TTL van je records op tijd te verlagen voor de wijziging? Want anders is het een kwestie van wachten tot die verloopt, daar kan XMS weinig aan doen.Jheroen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:33:
[...]
Geprobeerd en inderdaad via deze dns server werkt het wel goed, xms servers zijn dus niet up to date...
[ Voor 32% gewijzigd door fast-server op 21-11-2012 12:26 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Super !!!Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:31:
[...]
En weer actief. Volgende timers nu. Neem aan dat je weet wat dit betekent![]()
*Nov 21 11:17:39 CET: %DHCP-7-OPT: 51 (lease-time) : 3600 seconds
*Nov 21 11:17:39 CET: %DHCP-7-OPT: 58 (t1-timer) : 1800 seconds
*Nov 21 11:17:39 CET: %DHCP-7-OPT: 59 (t2-timer) : 3150 seconds
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Dat zou volgens mij het probleem niet kunnen zijn, want hij gaf al aan dat het bij gebruik met een andere DNS het wel werkt. Het zal dus geen eigen cache zijn.fast-server schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:20:
Het kan ook zijn dat je oude gegevens nog in de windows cache staan (als die service nog draait).
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: net stop dnscache
Je haalt zo altijd de meest recente informatie op (afhankelijk van je dns server natuurlijk)
[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 21-11-2012 12:45 ]
Dat klopt, na de actie van hierboven heb ik dezelfde configuratie voor wb de dns servers. Ook modem en router al eens gereboot maar ik krijg dezelfde ip reeksen toebedeeld die dus niet (goed) functionerenDat zou volgens mij het probleem niet kunnen zijn, want hij gaf al aan dat het bij gebruik met een andere DNS het wel werkt. Het zal dus geen eigen cache zijn.
Met vriendelijke groet,
Dat is een workaround, wat niet wegneemt dat het probleem nog wel opgelost moet worden.fast-server schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:46:
Dan gebruik je toch de adressen die webcare een aantal posts geleden heeft vermeld.
Verwijderd
Dit kan ik even niet rijmen.j1nx schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:28:
[...]
Super !!!
Dat confirmeerd het feit dat ik hier ook geen renewal request uit zie gaan. PfSense dan maar weer even updaten. Vreemd, aangezien hij voor het vaste ip abders wel gewoon op DHCP werkte.
Dat zou wel prettig zijn, anders moeten we voor ieder apparaat afzonderlijk die aanpassing doorvoeren terwijl in de basis de config vanuit xms niet goed werktDat is een workaround, wat niet wegneemt dat het probleem nog wel opgelost moet worden.
Met vriendelijke groet,
Uit "inside info" weet ik dat ze er iig hard mee bezig zijn.Jheroen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:53:
[...]
Dat zou wel prettig zijn, anders moeten we voor ieder apparaat afzonderlijk die aanpassing doorvoeren terwijl in de basis de config vanuit xms niet goed werkt
Laten we er vanuit gaan dat hard werken beloond wordt, dan zou het binnenkort weer goed moeten werken ...Uit "inside info" weet ik dat ze er iig hard mee bezig zijn.
Met vriendelijke groet,
Volgens mij kun je in de meeste routers gewoon andere dns servers opgeven, ieder device zal dan de door jouw opgegeven dns adressen ontvangen bij een dhcp request.Jheroen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:53:
[...]
Dat zou wel prettig zijn, anders moeten we voor ieder apparaat afzonderlijk die aanpassing doorvoeren terwijl in de basis de config vanuit xms niet goed werkt
[ Voor 5% gewijzigd door fast-server op 21-11-2012 12:58 ]
Klopt, voor nu wacht ik maar even af totdat xms de zaken weer op orde heeft, indien niet dan kan ik die oplossing nog toepassen.Volgens mij kun je in de meeste routers gewoon andere dns servers opgeven, ieder device zal dan de door jouw opgegeven dns adressen ontvangen bij een dhcp request.
Zal ergens bij je lan dhcp server settings staan.
Met vriendelijke groet,
Er is een groot verschil tussen KPN retail en KPN wholesale. Dat draait op twee verschillende netwerken en verschillende systemen. Uniform zou inhouden dat:fast-server schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:45:
Wat ik niet snap is dat ITNS totaal anders werkt dan haar moederbedrijf KPN met het uitdelen van de IP's
Bij KPN krijg je altijd het zelfde IP omdat deze aan de lijn is gekoppeld zover ik weet.
Was het niet beter geweest om een uniform systeem te maken? aangezien je zo steeds meer eilanden gaat creëren, dacht dat dit laatste iets was waar KPN juist vanaf wilde.
Nou is unix voor mij al weer een jaar of 10 geleden.. maar met een digje kun je toch zo zien waar de nieuwe DNS server heen resolved? Inclusief de update time?Jheroen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:03:
[...]
Klopt, voor nu wacht ik maar even af totdat xms de zaken weer op orde heeft, indien niet dan kan ik die oplossing nog toepassen.
ik gebruik al jaren die van OpenDNS 208.67.220.220 208.67.222.222 en voor de kinderen die "kindvriendelijke" variant 208.67.220.123 en 208.67.222.123 (geloof ik)Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:11:
welke DNS servers werken er nu eigenlijk het beste ?
Verwijderd
thnxx.. kun je deze dan beste aanpassen in je router, of pc ?Thasaidon schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:12:
[...]
ik gebruik al jaren die van OpenDNS 208.67.220.220 208.67.222.222 en voor de kinderen die "kindvriendelijke" variant 208.67.220.123 en 208.67.222.123 (geloof ik)
Maar anderen gebruiken die van Google 8.8.8.8
Als je router op je LAN ook de DHCP server is, is het op de router het handigst.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:15:
[...]
thnxx.. kun je deze dan beste aanpassen in je router, of pc ?
[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 21-11-2012 13:18 ]
Verwijderd
Idd in jou situatie wel dus.Thasaidon schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:17:
[...]
Als je router op je LAN ook de DHCP server is, is het op de router het handigst.
Ik heb thuis alles met vaste IP's en op de pc's van de kinderen dus die "kindvriendelijke" DNS servers ingesteld. Alles lokaal op de laptop/pc dus.
Dat scheelt een hoop vragen als ze per ongeluk op "verkeerde" sites komen
Yup,Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:21:
[...]
Idd in jou situatie wel dus.
Bij mij is het vaste ip/ lan op de router ingesteld.
Dus dan kan ik het beste de DNS ook instellen op de router dus?
Ligt er maar aan hoe je dit ziet, ze zouden ook het beste van twee werelden kunnen combineren.denan schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:08:
[...]
Er is een groot verschil tussen KPN retail en KPN wholesale. Dat draait op twee verschillende netwerken en verschillende systemen. Uniform zou inhouden dat:
- je analoog/dvb-c zou kwijtraken
- IPTV alleen via KPN mogelijk zou zijn (KPN streams, KPN STB)
- er geen WGDO geleverd zou worden (alleen WBA).
- In gebieden waar alleen WGDO mogelijk is zouden er geen diensten mogelijk zijn
- Je een experiabox zou krijgen
- etc.
Er zijn nog meer dingen die *veel* impact zouden hebben voor jullie maar ik denk dat dit wel een goede top 6 is
Ik heb mijn vast IP pas 1,5 jaar. Mijn vebinding en router al langer. Voordat ik een vast IP aanvroeg en die dus static geconfigureerd had, stond de router dus gewoon op DHCP.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:52:
[...]
Dit kan ik even niet rijmen.![]()
Voorheen had je een vast IP-address en was er helemaal geen sprake van DHCP-request, offers, renewals etc etc.
Voortaan niet vergeten 48 uur van te voren even de TTL te verlagen naar ~5 minuten. Dan 24 uur na de verandering kan die weer op 1 dag (of 1 uur)bartjoo574 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:24:
Dns servers zijn inderdaad wat traag. Gisteren langer dan 24uur gewacht tot mijn site bereikbaar was. 8.8.8.8 werkte wel al. Dus de settings waren goed. En inderdaad, de monitoringsoftware kwam vannacht pas met een GOED melding. Dus dat is opgelost
Zeker zouden ze daar blij mee zijn, maar het kan niet op het WBA netwerk. KPN's leverstraat heeft geen voorzieningen voor het leveren van analoge TV/dvb-c. Niet voor de levering en het management van het signaal, en niet voor het leveren van de benodigde hardware (NT's).fast-server schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:49:
Ligt er maar aan hoe je dit ziet, ze zouden ook het beste van twee werelden kunnen combineren.
- Analoog/dvb-c is ook mogelijk op het KPN netwerk, een hoop klanten zouden daar zelfs erg blij mee zijn. (die zitten om die reden vaak nog niet op glas!)
KPN heeft een compleet andere middleware en opzet. Geen 5.1 geluid, encryptie op alle feeds, etc.-IPTV de GHM streams gebruiken voor alle glasvezel klanten, een KPN STB is niet slechter als een amino.
GHM gebruikt nu tock ook al KPN streams, waarom zou dat andersom niet gaan?
Als dat zo zou zijn zouden mensten wel een contract afgesloten hebben bij KPN retail. Mocht je dat willen dan kan dat nu ook, dus waarom zou men alles en iedereen gaan migreren als de meerwaarde 0 is?- WBA of niet dat maakt niets uit, zolang alle diensten maar beschikbaar zijn die de klanten willen.
Je denkt echt te makkelijk over een aantal complexe zaken.. en het argument "het gebeurt niet omdat mensen bang zijn voor hun baantje" slaat natuurlijk nergens op. Eigenlijk zeg jij hierboven dat mensen prima tevreden zouden zijn met het KPN WBA aanbod. Als men dat wil dan kan men toch gewoon bij KPN orderen??- In oude WGDO gebieden is de oude hardware toch al (bijna) afgeschreven, na het vernieuwen heb je ook maar 1 beheer systeem en kunnen diensten uniform geleverd worden.
- Een experiabox voldoet prima voor het gros van de klanten, hoeven ze ook geen router te kopen! en een beetje tweakert pakt zo die VLAN's op en gebruikt zijn eigen apparatuur.
Allemaal prima mogelijk
Persoonlijk denk ik dat er mensen bang zijn oor hun baantje en daarom zeggen dat het erg lastig is en niet zo kan.
Daarom werkt glasvezel ook nog niet hoe het zou moeten werken, op dit moment is glasvezel geen next gen terwijl dit makkelijk zou moeten kunnen als de onderdelen maar samenwerken.
Nee we gaan lekker door met 2 separate netwerken aanleggen... 1 met goede TV en beperkt internet en de ander met goed internet en beperkte TV
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Die had ik ook wel verwacht, maar vergeet niet dat fast-server in WGDO gebied zit. Hij heeft dit probleem dus niet. En mbt 5.1 geluid ben ik het natuurlijk helemaal met je eens[b]eymey schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:07:
Overigens, @Denan: Je opmerking over geen dd5.1 streams bij KPN vind ik wel een leuke. Maar dat is van jouw kant dan weer kort door de bocht. Want helaas heb ik ook bij GHM, dat met de HD+ streams van KPN werkt, geen dd5.1
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verschil van insteek:eymey schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:19:
True.
Maar het blijft me idd verbazen dat in dit topic veel mensen haast blij lijken te zijn dat dingen meer KPN lijken te worden. Terwijl je in het Lijbrandt topic compleet tegenovergestelde geluiden leest.
Swieber niet stelen, swieber niet stelen !fast-server schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:34:
Ik zie XMS en Lijbrandt een beetje als hetnet en de planet van een aantal jaar geleden.
Als KPN een ISP overneemt dan weet je gewoon dat deze over een paar jaar niet meer bestaan (een sluwe vos verleerd zijn streken niet)
Weet jij hoe Dora daar komt?j1nx schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:56:
Swieber niet stelen, swieber niet stelen !
Yes we did it!
Ik ben beslist niet pro KPN, heb heel veel te stellen met ze gehad,maar dat klopt natuurlijk niet allemaal, ze zijn juist bezig met Telfort flink in de markt te zetten en XS4all, er zijn vele tientallen anderen geweest van de concurrentie die ook zijn opgedoekt.fast-server schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:34:
Ik zie XMS en Lijbrandt een beetje als hetnet en de planet van een aantal jaar geleden.
Als KPN een ISP overneemt dan weet je gewoon dat deze over een paar jaar niet meer bestaan (een sluwe vos verleerd zijn streken niet)
[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 21-11-2012 17:08 ]
Verwijderd
Nick39 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:06:
[...]
[snip]
De andere quotes ken ik niet... zal zijn omdat mijn kids de leeftijd van de doelgroep niet hebben ?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Vroeg ik me ook al af.....ari3 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:25:
Is het noodzakelijk om je router permanent DHCP te laten gebruiken? Nu het nieuwe vaste IP-adres bekend is en gekoppeld is aan mijn router's MAC-adres kan ik het nieuwe IP toch weer gewoon als static configureren? Het IP is gereserveerd voor mij dus niemand anders zal dit IP gebruiken.
Ik vind een statische config beter omdat naast de overhead van periodieke lease-renewals (die dus niet nodig zijn omdat het IP toch fixed is) je ook geen last hebt van eventuele storingen in een externe DHCP-server.
Verwijderd
Ik geloof nooit dat dat gaat werken. Volgens mij zijn er in het verleden hier al mensen geweest die hebben geprobeerd om hun packetfront dhcp IP vast te zetten, maar in de praktijk betekent dat gewoon geen internet meer als je lease is verlopen.ari3 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:25:
Is het noodzakelijk om je router permanent DHCP te laten gebruiken? Nu het nieuwe vaste IP-adres bekend is en gekoppeld is aan mijn router's MAC-adres kan ik het nieuwe IP toch weer gewoon als static configureren? Het IP is gereserveerd voor mij dus niemand anders zal dit IP gebruiken.
Ik vind een statische config beter omdat naast de overhead van periodieke lease-renewals (die dus niet nodig zijn omdat het IP toch fixed is) je ook geen last hebt van eventuele storingen in een externe DHCP-server.
Verwijderd
Verwijderd
Heb je wel de TTL verlaagd? Zo nee, dan kun je deze conclusie helemaal niet trekken.bartjoo574 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:24:
Dns servers zijn inderdaad wat traag. Gisteren langer dan 24uur gewacht tot mijn site bereikbaar was. 8.8.8.8 werkte wel al. Dus de settings waren goed.
ik heb, sinds ik ben overgestapt naar OpenDNS toen ik nog bij Chello zat (UPC), nooit meer andere servers gebruikt, dus ik weet niet hoe goed/slecht die van XMS zijn/waren.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:50:
Okey thnxx voor de info Thasaidon en wiz-oz.
Ga het nu even instellen
Laat zo nog even van mij horen.
Als ik niet terug kom, heb ik het verkloot hahaha.
Heb namelijk nog nooit met DNS veranderd.
Maar omdat ik meer om mij heen hoor, dat die van google en opendns sneller zijn wil ik toch eens proberen.
Jullie ervaren dat deze sneller zijn dan van xms zelf ?
U vraagt wij draaienVerwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:50:
Jullie ervaren dat deze sneller zijn dan van xms zelf ?
Klopt, al ligt dat natuurlijk aan de implementatie. Alleen iemand die wat meer van de opbouw van het netwerk weet kan hier iets zinnigs over zeggen. Daarnaast kan er ook goed verschil zijn tussen WGDO en WMP+ netwerken.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:47:
[...]
Ik geloof nooit dat dat gaat werken. Volgens mij zijn er in het verleden hier al mensen geweest die hebben geprobeerd om hun packetfront dhcp IP vast te zetten, maar in de praktijk betekent dat gewoon geen internet meer als je lease is verlopen.
[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 21-11-2012 19:02 ]
Verwijderd
wow... dat zegt genoeg idd.fast-server schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:59:
[...]
U vraagt wij draaien
OpenDns
Average response time of DNS Server 208.67.222.222 is: 0.0901 seconds
Average response time of DNS Server 8.8.8.8 is: 0.1175 seconds
XMS
Average response time of DNS Server 188.142.0.22 is: 0.1488 seconds
Average response time of DNS Server 188.142.0.6 is: 0.1533 seconds
OpenDns is het snelste, Google een goede 2e en de XMS servers zijn de helft langzamer.
Verwijderd
Ach ja... ik heb toch geen geheimenDJSmiley schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:00:
[...]
Kwa dns servers: tja, overal is wat voor te vinden.
OpenDNS heeft het nadeel dat elke typo of unknown host toch resolved -> naar hun vangpagina. (net zoals UPC doet (deed?)
Google.. niet iedereen is daar enthousiast over, omdat in theorie Google dan nog meer info kan matchen (alles wat je doet loopt via hun dns, mooiste manier om surfgedrag te analyseren....)
Verwijderd
Beiden hoor, 208.67.220.220 & 208.67.222.222Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:23:
@ Allen > heb het aangepast.
Moet zeggen... ben even beetje wat wezen surfen naar sites.
En ik merk wel degelijk verschil in snelheid van laden.
Ik surf echt sneller nu, dan 10 min geleden
[ Voor 70% gewijzigd door boswandeling op 21-11-2012 19:43 ]
GerkeP
Volgens mij wordt de verbinding aan de andere kant dan dichtgegooid, dit was toch het verhaal waar j1nx last van had ? Zijn dhcp client crashte, waardoor er geen renewal van de lease plaatsvond, en vervolgens waren zijn servers offline na een uur.ari3 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:25:
Verwijderd
Ik kon het echt niet vinden. Denk dat er gewoon een freebsd binary niet helemaa jofel meer was. Heb gewoon geupgrade naar 2.1beta. En nu weer elk half uur een renew.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:52:
[...]
Anyway, Het probleem zit idd bij jezelf. Pfsense updaten dan maar.
Komt vast goed. Hou me op de hoogte.
Als je nog wat nodig hebt, hoor ik het wel.
Is dat 6rd of 6to4?j1nx schreef op donderdag 22 november 2012 @ 00:14:
[...]
Ik kon het echt niet vinden. Denk dat er gewoon een freebsd binary niet helemaa jofel meer was. Heb gewoon geupgrade naar 2.1beta. En nu weer elk half uur een renew.
BTW: Zag inderdaad ook de IPv6 in die build. Even aangezet en inderdaad er zit al IPv6 op het netwerk. Even geconfigureerd en getest. Doet niet onder voor mijn HE en Sixxs tunnels. Aangezien ik de usenet downloads toch al had gecapped op 2560 kb/s heb ik heb maar laten staan.
Ziet er goed uit!
[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 22-11-2012 08:56 ]
Verwijderd
Die 6rd pilot stamt nog uit de InterNLnet tijd. Tenzij men de 6rd gateway van nieuwe ip nummers heeft voorzien gaat dat niet meer werken.eymey schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:51:
Dat is idd wel belangrijk om te weten. Probeer bv te loggen of capturen wat voor DHCP response je router terug krijgt van XMS/ITNS.
Als het goed is (volgens Denan) kan 6rd nog niet aan staan voor het gros van de klanten (op de pilot deelnemers na dan).
[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 22-11-2012 09:36 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 22-11-2012 10:01 ]
6to4Thasaidon schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:19:
[...]
Is dat 6rd of 6to4?
Ik dacht ook dat er wat aangeboden werd, totdat bleek dat mijn router, als hij niets krijgt, zelf maar 6to4 tunnel opzet.
Ja, 6to4 doet mijn Netgear ook automatisch (zie een paar posts eerder van mij).j1nx schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:38:
[...]
6to4
In PfSense zat je dus bij de WAN interface IPv6 aan op "6to4"
Dan bij de LAN interface zet je IPv6 aan op "track interface" en dan bij de iterface to track die daar een beetje onderaan verschijnt kies je de WAN interface. Dit laatste configureerd RD voor je LAN.
Je IPv6 capable hardware op je LAN zal dan een IP6 moeten krijgen.
Dat is hoe internet ooit bedoelt wasThasaidon schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:36:
[...]
Ja, 6to4 doet mijn Netgear ook automatisch (zie een paar posts eerder van mij).
En alles wat dan op mijn LAN ipv6 draait kan daarmee ook gewoon naar het internet. Sterker nog, vanaf het internet kun je (helaas) dan ook rechtstreeks naar de machines op het LAN.
De router filtert dat namelijk niet, ondanks dat hij op "secure" staat en comodo op mijn systeem bleef toen ook aardig stil...
Ja ik was ook al bezig met een pfsense bak, de 2.1 Beta versie.
Verwijderd
We hebben deze vraag doorgestuurd naar onze collega's, zodra we een reactie hebben ontvangen zullen we dit hier laten weten. -TimThasaidon schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:59:
@Webcare
Het viel mij op dat de webmail pagina (http://webmail.xmsnet.nl) nog steeds enkel via http te benaderen is.
Lijkt me niet zo handig om user/pass in plaintext over het net te laten lopen.
Gaat dit nog aangepast worden naar https?
De mijn.xmsweb.nl pagina is namelijk wel netjes via https beschikbaar.
Dank je wel.Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:57:
[...]
We hebben deze vraag doorgestuurd naar onze collega's, zodra we een reactie hebben ontvangen zullen we dit hier laten weten. -Tim
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 17:23 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq