XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.327 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:00
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:50:
Script voor de definitieve adressen loopt. Eerste semi-static klanten komen online.

Reeksen 188.142.112.0/24 en 188.142.102.0/23

Als je hier een adres uit hebt, is het klaar.
Ok. Ik ben ook weer online, met een adres uit het eerste blok. Nu even externe DNS aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:00:
[...]

dat DNS ging vorige week bij Lijbrant niet goed.

kijk maar of je vi.nl kunt bereiken daar zijn bij lijbrandt namelijk problemen mee.
Dat zijn (als ik het goed heb begrepen) twee verschillende problemen: Lijbrandt-klanten kregen een IP uit de 77.* reeks, ooit van direct-adsl (KPN) toegewezen.
Vanaf die 77.* adressen konden sommigen de LIjbrandt DNS-servers niet meer bereiken.
Dat vi.nl probleem is als ik het goed begrijp een routeerprobleem bij de KPN: vi.nl wordt gehost bij KPN en ik vermoed dat de routers er vanuit gingen dat 77.* adressen binnen het KPN netwerk horen te vallen.
Kortom: met een niet 77.* IP zou je nergens last van mogen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Inderdaad, deze migratie is zonder hickups verlopen, hulde en dank!

Misschien een mailtje naar de gemigreerde klanten dat hun IP-adres nu gewijzigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:18:
21 september heb ik een alles-in-1 pakket besteld, nu nog niet aangesloten...
Bel ik vandaag op hoe het zit, zegt men dat het bedrijf over is gegaan op een nieuw registratie systeem en dat er niets met mijn aanvraag is gebeurt! Dus na twee maanden nog steeds geen internet en ik kan ook niet gelijk van het contract af. :(

Het gekke is dat er al een glas aansluiting met een dummy modem in mijn meterkast hangt (nieuwbouw woning), dit hoeft alleen nog geactiveerd en aangesloten te worden, dit kan een monteur zo doen. |:(

Ik heb een klacht mail gestuurd, als ze dit niet binnen een week of twee oplossen schakel ik mijn rechtsbijstand in.
Kan je ons via een DM je adresgegevens sturen, we zoeken graag voor je uit wat de huidige planning is. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
kijk dat is nog eens goed nieuws.
voor mensen met een niet vast IP als je router 2 sec van stroom af is, ben je al de sigaar. dit al 2 keer getest en direct een ander IP adress dat is echt jammer maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Deze migratie is echt soepel verlopen, toppie!

Mijn servers zijn ook weer allemaal up and running en bereikbaar :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekee schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:01:
Even een hele diepe zucht.

Ik ben aan het downloaden en wat denk je dat er gebeurt.

GAAT DIE FUCKING TV WEER STOTTEREN!!!

Het leek zo opgelost, en nu is het weer RUK.
We hebben je gegevens doorgestuurd naar onze collega's voor aanvullend onderzoek, zodra we een reactie hebben ontvangen zullen we dit aan je doorgeven. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 07:26:
[...]

Ik denk dat ik hem begin te snappen ;)
Dus dankzij die "ander" die anycast werkt het nu. Was die er niet geweest dan had het niet gewerkt.
ITNS heeft dus zelf nog geen relay routers in het netwerk begrijp ik?
Is het normaal dat zo'n anycast van een 3e partij dus blijkbaar ook het KPN netwerk in mag?
Ik ben er nog niet zo zeker van dat het hier ook via zo'n Anycast gaat. Volgens mij heeft ITNS wel degelijk zelf relay routers en -als- de relay router van een derde partij is, dan wordt deze in ieder geval door ITNS mee gegeven in de DHCPv4 response voor het verkrijgen van het ipv4 adres (zo werkt 6rd).

Ik weet dit omdat ik, inmiddels alweer (bijna) een jaar terug, via Lijbrandt mee heb gedaan aan de IPV6 pilot (heb de Linksys E4200 hier nog liggen :+ ).

Een reverse lookup op mijn ipv6 adres levert ook ftth.ispfabriek.nl op :)

Ergo: ITNS ondersteunt gewoon zelf actief ipv6 (hopelijk ook snel een keer native)

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 20-11-2012 09:27 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45
Ik heb mijn vaste IP ook net gekregen. Kan iemand bevestigen dat het geen Static IP is?
Ik heb het IP, subnet en gateway uitgelezen en deze in mijn router weer als Static IP ingevoerd. Er is wel connectie, maar krijg geen enkele pagina meer binnen. Kan dat dus niet meer en moet de router nu altijd op DHCP Client blijven staan? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-12-2024

javka

Wat storing? Zonnestorm!!

Hier in Vathorst eerst een tijdelijk IP adres, nu een nieuw IP adres uit de 2e reeks 188.142.112.x

Ik gebruik trouwens OpenDNS, nog nooit problemen gehad met DNS:
208.67.222.222
208.67.220.220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
R.Rebergen schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:24:
Ik heb mijn vaste IP ook net gekregen. Kan iemand bevestigen dat het geen Static IP is?
Ik heb het IP, subnet en gateway uitgelezen en deze in mijn router weer als Static IP ingevoerd. Er is wel connectie, maar krijg geen enkele pagina meer binnen. Kan dat dus niet meer en moet de router nu altijd op DHCP Client blijven staan? :(
Het is een statisch adres toegewezen via DHCP, zolang je mac adres niet veranderd en je niets aan je internetdienst veranderd hou je dit IP.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even raren vraag heb in eens een Statische DNS 3:
moet je die nu ook in vullen op je router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:08
Hier lijkt ook alles over. Alleen IPv6 werkt nog niet. Dat werkte eerst wel met een 6to4 tunnel instelling in pfSense.

[ Voor 4% gewijzigd door wizkid_niels op 20-11-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:24:
[...]

Ik ben er nog niet zo zeker van dat het hier ook via zo'n Anycast gaat. Volgens mij heeft ITNS wel degelijk zelf relay routers en -als- de relay router van een derde partij is, dan wordt deze in ieder geval door ITNS mee gegeven in de DHCPv4 response voor het verkrijgen van het ipv4 adres (zo werkt 6rd).
Het ging over 6to4, niet 6rd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.g
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 14:37
Ik heb problemen met connecten vanaf het internet op poort 80 (www) en 22 (ssh) naar mijn machine. Internet vanaf thuis is prima toegankelijk via het nieuwe vaste IP-adres. Kunnen anderen vanaf het internet wel goed bij hun machine, of heb ik een lokaal firewall probleem.

Verder zie ik dat de lease tijd nog 120 seconden is:
Nov 20 09:51:16 router daemon.notice netifd: wan (710): Sending renew...
Nov 20 09:51:16 router daemon.notice netifd: wan (710): Lease of 188.142.102.x obtained, lease time 120

Blijft dat zo, of gaat de lease tijd na de migratie weer omhoog.

[ Voor 9% gewijzigd door pieter.g op 20-11-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
pieter.g schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:57:
Ik heb problemen met connecten vanaf het internet op poort 80 (www) en 22 (ssh). Kunnen anderen vanaf buiten wel goed bij hun machine, of heb ik een lokaal firewall probleem.

Verder zie ik dat de lease tijd nog 120 seconden is:
Nov 20 09:51:16 router daemon.notice netifd: wan (710): Sending renew...
Nov 20 09:51:16 router daemon.notice netifd: wan (710): Lease of 188.142.102.x obtained, lease time 120

Blijft dat zo, of gaat de lease tijd na de migratie weer omhoog.
Hier geen problemen met die poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
Krizna schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:01:
Vijf hops voordat je uit het netwerk van ISPfabriek bent. Heb er eerder niet zo op gelet, maar zijn dat normale cijfers voor ISPs? Voor een webserver in een datacenter zou dat veel zijn.
Bij mij 6! Inderdaad best wel veel. Lijkt een beetje of de boel aan elkaar geknoopt is, kan een tijdelijke situatie zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Het aantal hops (of beter gezegd: het gebrek aan hops) zegt bar weinig over de tussenliggende infrastructuur.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R.Rebergen schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:05:
[...]

Bij mij 6! Inderdaad best wel veel. Lijkt een beetje of de boel aan elkaar geknoopt is, kan een tijdelijke situatie zijn?!
Bij packetfront krijg je gratis een heleboel extra hops. Het kan zijn dat die bij de oude static ip situatie er niet bij stonden.

2 37-251-72-1.FTTH.ispfabriek.nl (37.251.72.1) 0.696 ms
3 *
4 *
5 *
6 *
7 188.142.0.37 (188.142.0.37) 4.085 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Laatst online: 10-09 14:07
Vanaf 8:55 uur mijn nieuwe vaste IP. 188.142.112.XXX
Ben blij dat het zo snel is afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:56:
[...]

Het ging over 6to4, niet 6rd.
Goed, maar uit de discussie maak ik op dat sommige mensen denken dat IPV6 bij XMS (of ITNS) geregeld is via een derde partij die 6to4 aanbiedt richting 'ons'. Dat kan misschien wel het geval zijn, maar de 'officiele' manier om hier aan ipv6 te komen is (of wordt, want officieel is het nog niet uit test fase volgens mij) via 6rd.

Wat in feite gewoon 6to4 is met de toevoeging van autoconfig vanuit provider middels dhcpv4.
wizkid_niels schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:49:
Hier lijkt ook alles over. Alleen IPv6 werkt nog niet. Dat werkte eerst wel met een 6to4 tunnel instelling in pfSense.
Je moet 6rd gebruiken.

Ik weet niet of je je 6to4 tunnel instellingen statisch hebt ingesteld, maar bij ITNS (xms, Lijbrandt) verandert je ipv6 prefix mee met je ipv4 adres.

[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 20-11-2012 10:23 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:20:
[...]

de 'officiele' manier om hier aan ipv6 te komen is (of wordt, want officieel is het nog niet uit test fase volgens mij) via 6rd.
6rd werkt niet op packetfront - ik krijg de benodigde dhcp opties hier in ieder geval niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:59

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:31:
[...]

6rd werkt niet op packetfront - ik krijg de benodigde dhcp opties hier in ieder geval niet binnen.
Hier hetzelfde op Genexis.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Nog een reden om die oude zooi te vervangen, RD heeft hier nooit gewerkt... dacht eerst dat het lag aan het vast IP.

[ Voor 45% gewijzigd door fast-server op 20-11-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Ook hier is de migratie zonder problemen verlopen. En daar ik pas na het opstaan mijn router heb omgezet op Dynamic IP heb ik ook meteen een nieuwe IP uit het reeks voor vaste adressen gekregen B-)

Hulde aan Operatortje & collegas! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of ik het in dit topic mag vragen, bouwvakkers bliezen door een doordrenkte haspel aan te sluiten op mijn buiten stopkontakt mijn halve netwerk op omdat de switches ook op die groep stonden.
Aangezien ik een extra groep heb in de meterkast, heb ik nu alle pc apparatuur aangesloten op die groep en zolang er randaarde stekkers aan zitten zijn de kasten nu geaard.
Voor de 2 kapotte switches zijn in de plaats gekomen, een Netgear GS116 en een Netgear GS108.
Beiden zijn van metaal en hebben een lipje voor een aardedraad, maar alle apparatuur die er op staat is al geaard,moet ik op die lipjes nu een aparte aarde aansluiten,of is dit alleen om te voorkomen dat je een oplazer krijgt als er iets niet goed zit en je ze toch aanraakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Aarde heb je alleen nodig als je shielded kabel gebruikt om te voorkomen dat deze als antenne gaat fungeren.

Aansluiten is wel altijd beter natuurlijk maar niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sinds de IP-migratie stopt de IPTV-stream iedere vijf minuten. Is er ook weer gerommeld met de QOS-instellingen?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:49
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:31:
Even ingrijpen want ik merk dat er nu teveel verhalen rondgaan en dat mensen conclusies verbinden aan zaken die ze in het netwerk zien. Dat het netwerk "technisch gezien" klaar is voor ipv6 wil niet zeggen dat de dienst al actief is. Zodra dit het geval is zal XMS het product uitrollen en alle klanten informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:05:
Aarde heb je alleen nodig als je shielded kabel gebruikt om te voorkomen dat deze als antenne gaat fungeren.

Aansluiten is wel altijd beter natuurlijk maar niet noodzakelijk.
Alles is cat 6 en afgeschermd maar die afscherming raakt natuurlijk niet de pluggen, maar 1 van de 6 kernen zal wel aan aarde liggen, nou lijkt het mij logischer om dan een dikke draad aan te sluiten dan het via die,hoeveel mm zal het zijn... 2 ??? te laten lopen.
Stroomdraad naar buiten liep in een pijp waarin ook een netwerk kabel lag, de sluiting heeft de fasedraad mantel gesmolten en die lag tegen de isolatie van de netwerk kabel aan waar dus ook een gat in zat gesmolten, ik zal dus niet meer zo snel een netwerk kabel samen met een stroomkabel in dezelfde pijp trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als de kabel afgeschermd is (shielded) dan zou deze shielding ook op de connectoren moeten zitten en moet je dus aarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:12:
[...]

Even ingrijpen want ik merk dat er nu teveel verhalen rondgaan en dat mensen conclusies verbinden aan zaken die ze in het netwerk zien. Dat het netwerk "technisch gezien" klaar is voor ipv6 wil niet zeggen dat de dienst al actief is. Zodra dit het geval is zal XMS het product uitrollen en alle klanten informeren.
OK. Dan komt het wellicht bij mij wel mee omdat ik aan de pilot mee heb gedaan?

Overigens heb ik nooit meer berichten rond die pilot gehad (bv. waar ik de linksys naar toe kan sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

eymey schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:18:
[...]

OK. Dan komt het wellicht bij mij wel mee omdat ik aan de pilot mee heb gedaan?

Overigens heb ik nooit meer berichten rond die pilot gehad (bv. waar ik de linksys naar toe kan sturen).
Stuur maar naar mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uw IPv4 adres op het publieke Internet is (waarschijnlijk) 37.251.***.***
Uw Ipv6 adres op het publieke Internet is (waarschijnlijk) 2002:25fb:2f52:0:***:****:****
Uw IPv6 service is vermoedelijk: 6to4

De World IPv6 Launch dag is 6 juni 2012. Goed nieuws! We verwachten geen problemen met deze browser op deze lokatie en met deze verbinding na de Launch. [meer info]
Gefeliciteerd! U lijkt een werkende IPv4- en IPv6-verbinding te hebben. Als een website via IPv6 bereikbaar is, zal uw webbrowser via IPv6 verbinden. Let op: uw browser lijkt IPv4 de voorkeur te geven boven IPv6 als beiden mogelijk zijn. Dit zou in de toekomst invloed kunnen hebben op de correctheid van websites die uw locatie proberen te gokken.
Het lijkt erop dat u een publieke 6to4 gateway gebruikt. Het is mogelijk dat uw router dit automatisch doet. Dergelijke gateways hebben geen service level agreements, u kunt daardoor problemen met de beschikbaarheid en kwaliteit. Native IPv6 via uw ISP werkt beter. [meer info]

Uw DNS server (mogelijk beheerd door uw ISP) lijkt geen toegang tot het IPv6-Internet te hebben, of is zo geconfigureerd dat daar geen gebruik gemaakt van wordt. Dit kan in de toekomst uw bereikbaarheid naar IPv6-only websites beperken

Spreekt dus voor zich dat de ISP het nog niet aanbiedt lijkt me,en dat geeft ook weinig ruimte voor speculaties.
Ik kan met de 6to4 op ipv6 gemaakte pages komen, maar dat komt alleen omdat de router dat omzet.
http://www.daveboonstra.nl/ipv6/ is een handige testpage ook.
Mijn Linksys doet nog aardig mee, en zolang XMS geen ipv6 op welke manier gaat leveren ga ik geen nieuwe kopen, die ene page die ik zou mislopen maakt die 6to4 wel goed, of denk ik nu helemaal verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Is er weer iets gewijzigd? Had net verbinding maar is plotseling weer weggevallen. Ben nu niet thuis dus kan het pas later controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:50:
Script voor de definitieve adressen loopt. Eerste semi-static klanten komen online.

Reeksen 188.142.112.0/24 en 188.142.102.0/23

Als je hier een adres uit hebt, is het klaar.
Hulde! Bedankt voor het migreren. _/-\o_

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
wizkid_niels schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:00:
Is er weer iets gewijzigd? Had net verbinding maar is plotseling weer weggevallen. Ben nu niet thuis dus kan het pas later controleren.
Hier alles nog werkend! Server connecties lopen ook weer, final test of de backups ook weer geautomatiseerd kunnen lopen. Over 10 minuten weet ik het, fingers crossed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen verbinding hier. Ip zit wel in de juiste range. 3813jg nr59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zit wat te uploaden naar me NAS, maar die is van 10mb gedropt naar 1 mb ongeveer al 20 minuten ofzo... kan natuurlijk vanalles zijn, maar misschien is het een indicatie.
(Hilversum)

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 20-11-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hier hoe het ken dat ik tv samsung ue46E8000
niet meer internet heeft alles staat nog gewoon hoe altijd heeft gewerkt.
moet ik daar toch iets veranderen nu met nieuwe ip adress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Mau_Maus schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:31:
Ik zit wat te uploaden naar me NAS, maar die is van 10mb gedropt naar 1 mb ongeveer al 20 minuten ofzo... kan natuurlijk vanalles zijn, maar misschien is het een indicatie.
Verbinding is hier ook slecht, slechte up/download en veel delays.

D/load COS 67 %
U/load COS 64 %
Forced Idle 50 %

Misschien zijn een hoop mensen aan het downloaden om de schade van vannacht in te halen.

[ Voor 17% gewijzigd door fast-server op 20-11-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:31:
Met een regel als: "het werkt niet meer" kunnen we niet verder helpen.
Je zult wel met wat meer informatie moeten komen, anders is helpen onmogelijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit hier wat reviews te bekijken van de asus N66U maar juist ipv6 zou problemen geven volgens hardware info.. ben ik me nu al druk aan het maken voor niets ?
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:31:
DNS servers vermoedelijk.

[ Voor 51% gewijzigd door Nick39 op 20-11-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Nick,

Volgens mij was dat issue gefixed in een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou heb een draadloos netwerk hier zo naar tv en dat werkt voor dat ik nieuwe ip adress kreeg gewoon
maar nu zegt die niet verbonden met net werk
heb hier router gegevens gewoon over genomen
maar nog niets
wat ik wel zie in router is dat ik in eens een Statische DNS 3 heb hier
White_Collar schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:51:
[...]

Met een regel als: "het werkt niet meer" kunnen we niet verder helpen.
Je zult wel met wat meer informatie moeten komen, anders is helpen onmogelijk O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
fast-server schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:33:
[...]

Verbinding is hier ook slecht, slechte up/download en veel delays.

D/load COS 67 %
U/load COS 64 %
Forced Idle 50 %

Misschien zijn een hoop mensen aan het downloaden om de schade van vannacht in te halen.
Hier ook flinke drops in de verbinding. Schommelt tussen de 10mb en 4mb. OMG, wat nou weer?
Gaat het ene goed, speelt het andere probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

j1nx schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 18:29:
[...]

GVD wat een ballen manier weer om dit te doen! Ze hebben toch al een lijstje met naam adres gegevens met mac adres. Waarom nou niet gewoon een kolommetje daar aan toevoegen; IP adres.

Ze hebben al meerdere keren bewezen zich niet aan de deadlines te kunnen houden. Dus zie dit qeer uitdraaien op drama.

(Ja operatortje ik schreeuw. Spreek je de 21ste wel)
Afbeeldingslocatie: http://www.cbc.ca/undertheinfluence/Bart%20Simpson%20sorry.gif

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier krijg ik met geen mogelijkheid verbinding. Zit nu the tetheren met mijn telefoon.

Heb modem van stroom gehad, router gereboot en gereset, nieuwe ip staat er netjes in maar geen sjoege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ook je dns veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:03:
Hier krijg ik met geen mogelijkheid verbinding. Zit nu the tetheren met mijn telefoon.

Heb modem van stroom gehad, router gereboot en gereset, nieuwe ip staat er netjes in maar geen sjoege.
Staat die nu wel op DHCP? Anders gaat het ook niet werken ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard. Clients staan allemaal op dhcp en de router staat ook op automatic ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
even alles een uur van de stroom? Misschien is het modem te veel van slag.
Of misschien is de vaste ip dienst nog niet van je modem, kan je vast ip nog eens invoeren op je router?

[ Voor 41% gewijzigd door White_Collar op 20-11-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:07
weer een klagend persoon minder voor een uur.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awesome, jullie weten dat jullie nu exact dezelfde antwoorden geven als dat de helpdesk zou doen? Je weet wel, de antwoorden waar jullie zelf zo'n hekel aan hebben. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
"jullie" ?

Je zou niet de eerste zijn die zijn IP nog op static heeft staan of de oude DNS servers gebruikt.
Lijken me toch normale antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:56:
Nick,

Volgens mij was dat issue gefixed in een firmware update.
Dank je... vraag me nog steeds af of het verstandig/nodig is om de wrt-610 aan de wilgen te hangen, heb ondertussen al een KPN Experia met geflashte firmware, een wrt 150, een Sitecom gaming router.. op Ziggo haal ik met de 610 nog steeds een straffe 130 mbits download dus hij kan het wel, de Sitecom gaming router stopt bij 98... Alleen nu ik toch alles aan het vervangen ben.... twijfeldetwijfel... aan de andere kant, ALS xms overgaat op ipv6 en dat is bv pas over 6 maanden of een jaar... dan loop ik al weer achter met mijn RT-N66u of de RT-AC66u dus wat is wijsheid.. plus nu de jongste er ook uit is, wat heb ik aan een vezel met 100 mbits ( uploaden doe ik toch niet) en een kabel met ruim 120 mbits, ik hoef gelukkig nog niet zo op de kleintjes te letten maar het is wel een beetje een overkill zo... het zou alleen gaan om een portering van mijn telefoonnummer naar Ziggo en het scheelt een kleine 50 euro in de maand... geen idee of Ziggo al iets doet met ipv6, maar ook geen idee of KPN/XMS iets gaat doen met die DRG-600..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:19:
"jullie" ?

Je zou niet de eerste zijn die zijn IP nog op static heeft staan of de oude DNS servers gebruikt.
Dat zou een helpdesk ook denken.

Op het twitter account van de webcare is een aardige stortvloed aan mensen die gelijkwaardige problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:19:
"jullie" ?

vraagje dan wat is nieuwe dan want had 217.149.196.6 en 217.149.192.6
en heb ik hier nog steeds met een 3 er bij 188.142.0.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Vanmorgen router gereboot, kreeg keurig (tijdelijk) dynamisch IP. Na het aanpassen van de iptables werkte te verbinding goed. In de loop van de ochtend viel het tijdelijke adres weer weg, neem aan dat eea nu op het uiteindelijke vaste IP zit.

had wel het gevoel dat een aantal geteste websites opeens erg snel leken te reageren, sneller dan voorheen het geval was. Geen idee of dat psychosomatisch is :P.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:23:
[...]

Via DHCP krijg je de juiste ;)
die 217.x.x.x is InterNLnet, en zijn dus niet meer beschikbaar

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik gebruik altijd:
OpenDns 208.67.222.222
GoogleDns 8.8.8.8

Heb niet zulke hele goede ervaringen met DNS servers van providers, de genoemde 2 zijn erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:23:
[...]

Het is al een tijdje sinds de overgang naar de isp fabriek:
Dns 1: 188.142.0.22
Dns 2: 188.142.0.6

Ik stel mijn vragen nog wel eens op een later tijdstip, ze raken wat ondergesneeuwd door de nieuwe vaste ip-ers ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 20-11-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Laatst online: 19-09 09:00
GerkeP schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:25:
Via DHCP krijg je de juiste ;)
die 217.x.x.x is InterNLnet, en zijn dus niet meer beschikbaar
Ik krijg anders de volgende via DHCP:

DNS 1 217.149.196.6
DNS 2 217.149.192.6
DNS 3 188.142.0.6

Daarnaast heb ik in m'n resolv.conf nu ineens ook een regel erbij:

search static.lijbrandt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Binnenkort komt een of ander telecombedrijf langs om de glasvezel door te trekken tot de meterkast. Plaatsen ze dan meteen het glasvezelmodem of is dit een aparte afpsraak waarvoor Reggefiber nog contact zal opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Nick ik heb hier ook een RT-N66U staan (als reserve router, draait nu als AP)
Probleem met die dingen is wel dat ze niet genoeg spanning kunnen leveren op de ethernetpoorten voor sommige netwerk spullen.

Als ik er bijvoorbeeld een xtreamer mediaspeler op aansluit gaat hij onderuit, moet er dan een switch tussen zetten (levert meer vermogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:14:
Awesome, jullie weten dat jullie nu exact dezelfde antwoorden geven als dat de helpdesk zou doen? Je weet wel, de antwoorden waar jullie zelf zo'n hekel aan hebben. :X
Of misschien is de vaste ip dienst nog niet van je modem, kan je vast ip nog eens invoeren op je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het proberen maar vannacht viel met mijn oude settings het internet al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Suicyder schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:33:
[...]

We wachten het af, er is indertijd voor betaald en er is een aanvraag + MAC de deur uit.

Geen zin om het welles / nietes waar het zo op lijkt door te zetten.
En nu ben ik wel heel nieuwsgierig of jij inderdaad een vast ip adres hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:25:
[...]

Het is al een tijdje sinds de overgang naar de isp fabriek:
Dns 1: 188.142.0.22
Dns 2: 188.142.0.6

Ik stel mijn vragen nog wel eens op een later tijdstip, ze raken wat ondergesneeuwd door de nieuwe vaste ip-ers ;)
Nick39 heel erg bedankt voor je antwoordt dit was het dus oude bende was er nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Dutchmega schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:30:
Binnenkort komt een of ander telecombedrijf langs om de glasvezel door te trekken tot de meterkast. Plaatsen ze dan meteen het glasvezelmodem of is dit een aparte afpsraak waarvoor Reggefiber nog contact zal opnemen?
Als het goed is zal de "vezelploeg" de boel compleet plaatsen en ook het glasvezelmodem afmonteren. Daarna komt er echter nog wel iemand langs om de boel de controleren/in werking te stellen.

Tenminste... zo ging het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:35:
[...]

Nick39 heel erg bedankt voor je antwoordt dit was het dus oude bende was er nog
Geen dank.
fast-server schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:31:
Nick ik heb hier ook een RT-N66U staan (als reserve router, draait nu als AP)
Probleem met die dingen is wel dat ze niet genoeg spanning kunnen leveren op de ethernetpoorten voor sommige netwerk spullen.

Als ik er bijvoorbeeld een xtreamer mediaspeler op aansluit gaat hij onderuit, moet er dan een switch tussen zetten (levert meer vermogen)
Dank, ik heb 2 xtreamers, dus toch nog maar ff wachten dan...

[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 20-11-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White_Collar schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:32:
[...]

Nope, ook geen internet met de oude settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen helemaal niks. Router losgemaakt uurtje uitgezet :)
Nog allemaal niks. Kan ook lokaal geen verbinding meer krijgen met m'n router, wel b.v. met mijn NAS.
Dan maar kabel rechtsstreek op PF en krijg nieuw ip-adres 188.142.102.xxx met deze rechtstreekse aansluiting.
Zodra ik mijn router ertussen zet [degene waarvan ik het MAC-adress heb doorgegeven] heb ik geen internetverbinding meer, alleen nog lokaal [maar dus geen setup v. mijn router].

Iemand???

Terzijde in deze zelfde 188.142.102 range heeft 131 zijn of haar music openbaar & 192 movies, prive, mp3, ftp plus 2 printers.
Weet niet of dat de bedoeling is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:45:
[...]

Nope, ook geen internet met de oude settings.
Stuur mij eens een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Je zou toch wel verwachten van iemand met een vast IP dat ze weten hoe het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
fast-server schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:03:
Je zou toch wel verwachten van iemand met een vast IP dat ze weten hoe het werkt...
Kan natuurlijk ook een foutje zijn in het migratie script. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutieve DNS gegevens

We zien dat er verkeerde DNS gegevens worden verstuurd naar (een deel van) onze klanten, hierin staan nog de gegevens van de oude DNS servers. We hebben dit aan onze collega's doorgegeven zodat dit kan worden opgelost. Sommige klanten ontvangen al een 3e DNS entry en deze is correct.

Voor diegene die op dit moment met het nieuwe IP adres nog geen internetverbinding hebben: stel 188.142.0.6 en 188.142.0.22 in als DNS server(s), hierna moet het internet weer werken. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:00:
Terzijde in deze zelfde 188.142.102 range heeft *** zijn of haar music openbaar & 192 movies, prive, mp3, ftp plus 2 printers.
Misschien heb ik het fout hoor, maar hoort zoiets niet afgeschermt te worden de provider dat je niet elkaars "intranet" ziet in een range? Of dat nou gedeelt is of niet? of zie ik dat verkeerd?

De "normale" dingen lijken voor buitenaf gewoon beschermt met eenw achtwoord. Zo te zien wordt zijn Synology voor intern gedeelt? Diegene moet wel even zijn SABnzbd (Version 0.6.9) instellen voor buitenaf.

[ Voor 6% gewijzigd door Mau_Maus op 20-11-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Mau_Maus schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:17:
[...]

Misschien heb ik het fout hoor, maar hoort zoiets niet afgeschermt te worden de provider dat je niet elkaars "intranet" ziet in een range? Of dat nou gedeelt is of niet? of zie ik dat verkeerd?

De "normale" dingen lijken voor buitenaf gewoon beschermt met eenw achtwoord. Zo te zien wordt zijn Synology voor intern gedeelt? Diegene moet wel even zijn SABnzbd (Version 0.6.9) instellen voor buitenaf.
Tis inderdaad een synology...
Hallo! Welkom bij Synology Web Station!

[ Voor 13% gewijzigd door Thasaidon op 20-11-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:00:

Terzijde in deze zelfde 188.142.102 range heeft 131 zijn of haar music openbaar & 192 movies, prive, mp3, ftp plus 2 printers.
lol >:) , Ze hebben de poort voor windows sharing niet dicht gegooid.
Dit was in de begin tijd van internl ook zo.

@Webcare, ik zou dit gelijk even door geven aan de tweede lijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 20-11-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:11:
Foutieve DNS gegevens

We zien dat er verkeerde DNS gegevens worden verstuurd naar (een deel van) onze klanten, hierin staan nog de gegevens van de oude DNS servers. We hebben dit aan onze collega's doorgegeven zodat dit kan worden opgelost. Sommige klanten ontvangen al een 3e DNS entry en deze is correct.

Voor diegene die op dit moment met het nieuwe IP adres nog geen internetverbinding hebben: stel 188.142.0.6 en 188.142.0.22 in als DNS server(s), hierna moet het internet weer werken. -Tim
Ik heb al vanaf vanmorgen de door jou genoemde dns entry's maar nog steeds geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White_Collar schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:19:
[...]

Het was mijn manier om deze gebruikers als ze hier rondwaren even te waarschuwen, maar wellicht dat webcare het ook kan oppakken dat dit niet oké is.
Ik heb alleen even met netscan de range gescand en kwam het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:22:
[...]
Ik heb al vanaf vanmorgen de door jou genoemde dns entry's maar nog steeds geen internet.
kun je wel pingen naar de genoemde IP's?
En volgens mij was Operatortje toch al bezig voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Thasaidon schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:19:
[...]

Tis inderdaad een synology...
Hallo! Welkom bij Synology Web Station!
Gelukkig gebruik ie niet de standaard wachtwoorden op die diensten en bekende poorten ;) en zijn Linksys router.

Wel kwalijke zaak dan dat die sharing open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:24:
[...]

kun je wel pingen naar de genoemde IP's?
En volgens mij was Operatortje toch al bezig voor je?
Het is alleen ter info. Niet dat ze denken dat het nu is opgelost of dat dat het initiële probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White_Collar schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:19:
[...]

Dank je wel voor de heads-up, we hebben dit doorgegeven aan onze collega's. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg een heuglijke brief ! Ik wordt binnenkort op XMS aangesloten !!!
Reggefiber zal me gaan benaderen om een datum en dagdeel af te spreken om mijn woning aan te sluiten op glasvezel. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Waarom krijg ik nou geen 2 fibers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Laatst online: 10-09 14:07
@Nick39

Nu dan toch 200Mbit >:)

[ Voor 7% gewijzigd door jacques1971 op 20-11-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:30:
Reggefiber zal me gaan benaderen om een datum en dagdeel af te spreken om mijn woning aan te sluiten op glasvezel. |:(
:)
gefeliciteerd :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik denk eerder dat het een brief is over de nieuwe logo keuze.
Straks kun je kiezen uit wel 4 logo's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Je zit dus al die tijd te posten in een forum over een ISP waar je niet eens abonnee bent? :P })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:26

Nakebod

Nope.

Mooi laten doorgaan die afspraak! En als ze niet bellen, zelf bellen waarom ze niet bellen!

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:03:
Speelkwartier is voorbij. Het lag dus niet aan mijn kant. Alles werkt weer.

Thanx Operatortje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:40:
[...]

Speelkwartier is voorbij. Het lag dus niet aan mijn kant. Alles werkt weer.

Thanx Operatortje!
Ben wel benieuwt wat het was O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@ ciris

Waarom quote je mij nu?

Mijn reactie was op het open poort 139 verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft mensenwerk.

Ik had een typo gemaakt in een access-list op de aggregatierouter. :(
Ging gelukkig op deze router maar om 4 static klanten.

Sri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik niks gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:43:
[...]

Blijft mensenwerk.

Ik had een typo gemaakt in een access-list op de aggregatierouter. :(
Ging gelukkig op deze router maar om 4 static klanten.

Sri.
Ooh operatortje! foei :+ Wel mooi dat het zo snel is opgelost :)

[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 20-11-2012 14:45 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.