XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.330 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricJH schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:20:
Ik heb geen vast IP adres maar ben nieuwsgieirig. Raken mensen ook hun vast IP adres kwijt als XMS een gratis snelheidsverhoging zou doorvoeren?
De tijd van cadeautjes van XMS is denk ik voorbij. 30->50->100
In de Nijmeegse tijd kregen we nog wel eens een Sinterklaascadeautje [soms sigaar uit eigen doos, maar toch], maar ik vermoed dat er nu alleen nog zwartepieten worden uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Hopelijk kan XMS regelen dat "Serious Request" ook dit jaar weer voor alle abonnees toegankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

GVD wat een ballen manier weer om dit te doen! Ze hebben toch al een lijstje met naam adres gegevens met mac adres. Waarom nou niet gewoon een kolommetje daar aan toevoegen; IP adres.

Ze hebben al meerdere keren bewezen zich niet aan de deadlines te kunnen houden. Dus zie dit qeer uitdraaien op drama.

(Ja operatortje ik schreeuw. Spreek je de 21ste wel)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Weer zo'n voorbeeld van perfecte communicatie:
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:43:
[...]

Er wordt deze week een brief en/of e-mail verstuurd met aanvullende informatie over het Vaste IP adres, hierin wordt o.a. het toegewezen IP adres bekend gemaakt. -Tim
en in de brief van Jasper:
In de loop van de ochtend zal uw nieuwe vaste IP actief worden. U weet of uw nieuwe vaste IP adres actief geworden is als uw IP adres valt in de ranges: 188.142.102.1 tot 188.142.103.254 of 188.142.112.1 tot 188.142.112.254.

U kunt het vast IP adres dat u toegewezen heeft gekregen bijvoorbeeld op www.watismijnip.nl bekijken.
Blijkbaar zijn er niet meer dan 762 mensen met een vast IP.
Het lijkt me dat men die leases vantevoren moet invoeren in de DHCP server, en het zou ons de mogelijkheid geven alvast zaken voor te bereiden op het nieuwe IP adres.

Het is onvoorstelbaar hoe men bij XMS communicatie-fout op fout weet te stapelen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Jammer dat ik mijn opgeofferde iprange niet in het rijtje zie staan, dan had ik nog het idee gehad dat mijn ip afnemen een doel heeft O-)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:31
marigo schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 18:10:
Hopelijk kan XMS regelen dat "Serious Request" ook dit jaar weer voor alle abonnees toegankelijk is.
Dat was mij twee jaar geleden na een mail naar de product managers gelukt, sinds dien doen ze het ieder jaar.
Dit jaar lijkt mij ook?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:57:
[...]

't is niet mijn project.. maar laten we het zo zeggen: gezien de opzet van IPV6 (voldoende voor elke pc, koelkast, telefoon, stopcontact of baksteen in je woning) zou het me sterk verbazen als dat dynamisch zou zijn.
Hm, bij glasvezelaansluitingen op ipv4 heeft het dynamisch toewijzen vanuit netwerk-technisch perspectief ook geen toegevoegde waarde (je spaart er echt geen ip adressen mee uit), maar dat is voor XMS blijkbaar geen argument om het dan ook niet te doen.

Daarnaast ... uit het topic van een andere ispfabriek ISP:
Vrijdag 29 juni 2012 09:28
Lijbrandt_Desk
Bedrijfsaccount Lijbrandt

In de toekomst gaan wij geen vast ip adres aanbieden. -Fleur
Vrijdag 29 juni 2012 09:41
datadevil
quote:
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:28:
[...]

In de toekomst gaan wij geen vast ip adres aanbieden. -Fleur

Ook niet als er IPv6 is?
Vrijdag 29 juni 2012 09:59
Lijbrandt_Desk
Bedrijfsaccount Lijbrandt

quote:
datadevil schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:41:
[...]

Ook niet als er IPv6 is?

Nee, ook dan niet. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik nu de mijn xmsnet page probeer te bereiken, hetzij door inloggen via xms,hetzij door inloggen via mijn xmsnet.nl krijg ik het volgende:

De pagina die u zoekt probeert u om te leiden naar mijn.xmsweb.nl, toch doorgaan ? Bij ja:
404

Not Found

The requested URL /instellingen.php was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Apache/2 Server at mijn.xmsnet.nl Port 443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:31
denan schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:17:
[...]

Nee. Dat doen ze namelijk niet.
Het staat anders gewoon in de troubleshoot handleiding :P Sterker nog, bij heel wat problemen MOEST je als helpdesk medewerker bij stap twee al reprovisionen.
Neem bijvoorbeeld bij het aanvragen van het vast ip (ironie ;) ). Het systeem was te lui om deze actie zelf uit te voeren op modems, dus moest je als helpdesk medewerker handmatig de diensten opnieuw op de lijn inschieten. En dit moest bijna ALTIJD bij vaste ip aanvragers.
Of wat dacht je van de iptv meldingen: "Fout: Het netwerk bied niet de benodigde diensten" 9 van de 10 keer was dat omdat niet de juiste sub diensten op de lijn stonden voor bijvoorbeeld de amino 540 of 532.
Tot slot eentje die ik mij nu kan bedenken, het synchroniseren van de voip configuratie tussen modem van de klant en de administratie in AXE van kpn of het oude CDB van internl.
Na het synchroniseren moest je meestal nog een reprovisionen erachter aan gooien omdat het soms daarna nog steeds niet goed stond.

Of zijn die stappen plannen inmiddels verandert? :)

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 16-11-2012 19:12 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
White_Collar schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 18:57:
[...]

Dat was mij twee jaar geleden na een mail naar de product managers gelukt, sinds dien doen ze het ieder jaar.
Dit jaar lijkt mij ook?
Ik neem ook aan dat het goed komt. :) Maar ja, een aanname is het begin van alle fouten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Nick39 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:04:
Als ik nu de mijn xmsnet page probeer te bereiken, hetzij door inloggen via xms,hetzij door inloggen via mijn xmsnet.nl krijg ik het volgende:

De pagina die u zoekt probeert u om te leiden naar mijn.xmsweb.nl, toch doorgaan ? Bij ja:
404

Not Found

The requested URL /instellingen.php was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Apache/2 Server at mijn.xmsnet.nl Port 443
En als je rechtstreeks naar http://mijn.xmsweb.nl gaat?

Ik word niet omgeleid wanneer ik vanaf de XMS pagina in de portal kom. Echter ontvang ik elke keer een e-mail met mijn "username" in mijn postvak. Het lijkt erop dat het nog niet helemaal lekker werkt.

Maar goed, krijg ik in ieder geval eens een keer e-mail. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door marigo op 16-11-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57
marigo schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:05:
[...]

Maar ja, een aanname is het begin van alle fouten. ;)
Assumption is the mother of all fuckups bedoel je zeker ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Luuk1983 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:10:
[...]
Assumption is the mother of all fuckups bedoel je zeker ;)
Ik neem aan van wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Nou, de mail over de vaste ip's is er in ieder geval voor de 20e :P

En nu maar hopen dat de migratie in één keer goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Keep dreaming ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
denan schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:46:
Een goede helpdesk is inderdaad een mooi uithangbord voor je bedrijf. Maar XMS klanten waren in het begin ook wel erg verwend met een 1e lijns helpdesk die over het algemeen evenveel IT en netwerkkennis had als de 2e/3e lijn van een random andere ISP. ;)
En wij waren hier verwend met jouw! En de vele andere medewerkers die hun steentje in dit forum hebben bijgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

chocka schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:32:
[...]
En wij waren hier verwend met jouw! En de vele andere medewerkers die hun steentje in dit forum hebben bijgedragen.
Totdat een er van het over 'schreeuwers' ging hebben, je roept dat wel tegen je eigen brood |:(

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Speedy-Andre schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:58:
Totdat een er van het over 'schreeuwers' ging hebben, je roept dat wel tegen je eigen brood |:(
Ik spreek uit een tijdperk dat zelfs de directeur van XMS hier op TW zat om te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

En ik heb het over het heden, waar we nu mee te maken hebben, da's veel interessanter ;)
Er waren in het verleden wel meer kleinere providers met korte lijntjes, nu hebben ze alleen nog korte lontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtl79
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 14:07
Ik zit al 4 jaar bij xmsnet, eerst 2 jaar was perfect, prima service, snelheid is super, maar de laatste 2 jaar is de service is hard achteruit gegaan, storing melding via e-mail als je geluk heb wordt na 6 weken beantwoord, snelheid wordt zomaar verlaagd, na veel bellen wordt pas hersteld, nu heb ik sinds 13 nov geen toegang tot mijn.xmsnet en mijn email account werkt ook niet meer, de serviccedesk kan alleen de storing doorgeven, ik vind heel jammer, was een goede provider, ik ga overstappen naar een andere provider, slechter kan het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:17

REPLAY

Tik een eitje

Sinds ik een nieuw Xmsnet ip heb 185.2.x.x, kan ik mijn IP (port 80/443)niet meer bereiken vanaf mijn smartphone Vodafone abonnement. Wanneer ik een KPN of T-mobile simkaart gebruik kan ik wel mijn XMSnet ip bereiken vanaf de smartphone. Vodafone heeft mijn probleem in behandeling maar zegt dat het een ingewikkeld probleem is en dat ik maar moet wachten (er kan geen termijn worden gegeven wanneer het opgelost zou moeten zijn) Heeft iemand hier een Vodafone ab en bovenstaand probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Laatst online: 20-09 15:08
Heb ook een mailtje van XMS over het nieuwe vaste IP. Krijg eerst een "tijdelijk" IP en daarna het nieuwe vaste IP. Er staan een aantal ranges aangegeven waar ik tussen kan vallen, maar er staat helaas niet bij welk IP ik krijg toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb met het 185.2 ip ook problemen om diverse apparaten met een smartphone (Kpn!) te bereiken.
Het zijn http diensten, o.a. camerarecorders en home automation die met het 188.xx ip wel goed werkten.
Een enkele keer werkt het opeens wel, ik vind het een wazig iets ...
Met een portcheck website zijn die apparaten op hun specifieke poorten gewoon te pingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Speedy-Andre op 17-11-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
dtl79 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 09:43:
Ik zit al 4 jaar bij xmsnet, eerst 2 jaar was perfect, prima service, snelheid is super, maar de laatste 2 jaar is de service is hard achteruit gegaan, storing melding via e-mail als je geluk heb wordt na 6 weken beantwoord, snelheid wordt zomaar verlaagd, na veel bellen wordt pas hersteld, nu heb ik sinds 13 nov geen toegang tot mijn.xmsnet en mijn email account werkt ook niet meer, de serviccedesk kan alleen de storing doorgeven, ik vind heel jammer, was een goede provider, ik ga overstappen naar een andere provider, slechter kan het niet worden.
Dezelfde ervaring hier: sinds vorig jaar september (toen pas werd FTTH in deze buurt aangelegd) aangesloten bij XMS. 1e jaar goede dienst verlening en laatste maanden gewoonweg knudde. Klagen via dit medium en via helpdesk gaat niet helpen: immers XMS = KPN en KPN heeft nu exact haar doel bereikt: nl het monopoly als FTTH aanbieder. Het zal KPN worst wezen of je opstapt bij XMS. Immers als je iets vergelijkbaar terugwil (diensten over fiber) dan ben je aangewezen op KPN. Iets anders bestaat helaas niet meer. In mijn dorp kunnen we kiezen tussen KPN, XMS en XS4all. Alle drie eigendom KPN. Wil je echt af van die KPN prutsers dan overstappen op de kabel met alle beperkingen.
Zoals altijd wacht KPN rustig af tot alle commotie is overgewaaid en gaat daarna rustig verder met haar slechte dienstverlening. De consument heeft toch geen keuze. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
dtl79 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 09:43:
nu heb ik sinds 13 nov geen toegang tot mijn.xmsnet en mijn email account werkt ook niet meer, de serviccedesk kan alleen de storing doorgeven, ik vind heel jammer, was een goede provider, ik ga overstappen naar een andere provider, slechter kan het niet worden.
Ik heb ook geen toegang meer tot mijn xms en ook mijn email account werkt niet meer.
Webcare heeft mijn storing opgepakt en ook doorgegeven en ik ga ervan uit dat dit volgende week opgelost wordt.

Blijkbaar is het overzetten niet bij alle accounts goed gegaan.

Als het xms mail account je primaire mail adres is dan is het erg vervelend dat het account niet meer werkt.
Bij mij is dit niet het geval, ik gebruik een eigen domein.

Ik krijg nu alleen geen facturen meer binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:17

REPLAY

Tik een eitje

GerHo schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:04:
[...]

Dezelfde ervaring hier: sinds vorig jaar september (toen pas werd FTTH in deze buurt aangelegd) aangesloten bij XMS. 1e jaar goede dienst verlening en laatste maanden gewoonweg knudde. Klagen via dit medium en via helpdesk gaat niet helpen: immers XMS = KPN en KPN heeft nu exact haar doel bereikt: nl het monopoly als FTTH aanbieder. Het zal KPN worst wezen of je opstapt bij XMS. Immers als je iets vergelijkbaar terugwil (diensten over fiber) dan ben je aangewezen op KPN. Iets anders bestaat helaas niet meer. In mijn dorp kunnen we kiezen tussen KPN, XMS en XS4all. Alle drie eigendom KPN. Wil je echt af van die KPN prutsers dan overstappen op de kabel met alle beperkingen.
Zoals altijd wacht KPN rustig af tot alle commotie is overgewaaid en gaat daarna rustig verder met haar slechte dienstverlening. De consument heeft toch geen keuze. :-(
8)7
KPN mag glasvezeldienstverleners overnemen
AMSTERDAM - Volgens de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) is de concurrentie op de breedbandmarkt niet in het geding als KPN vier glasvezeldienstverleners overneemt.

Dat meldt KPN woensdag.

De overname van Concepts ICT, XMS, Edutel en KickXL werd op 9 november 2011 aangekondigd en is nu dus goedgekeurd door de NMa.

Door de overname groeit het marktaandeel van KPN op de breedbandmarkt naar eigen zeggen naar 41 procent. De partijen die overgenomen worden bieden net als KPN televisie, internet en vaste telefonie aan via het glasvezelnetwerk van Reggefiber. Dat is een samenwerkingsverband van KPN en Reggeborgh.

Concurrentie

KPN concurreert volgens de NMa niet alleen met aanbieders van diensten via het glasvezelnetwerk van Reggefiber, maar ook met de kabelmaatschappijen en diverse aanbieders op het kopernetwerk.

Consumenten kunnen bovendien overstappen tussen de verschillende aanbieders ongeacht of deze via glas, koper of de kabel leveren. Alle leveranciers bieden bovendien een goed vergelijkbaar pakket van televisiezenders. Er blijft dus voldoende concurrentie over na de overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
REPLAY schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:37:
[...]

KPN concurreert volgens de NMa niet alleen met aanbieders van diensten via het glasvezelnetwerk van Reggefiber, maar ook met de kabelmaatschappijen en diverse aanbieders op het kopernetwerk.
Is al een hele tijd bekend, ook heeft KPN nu een meerderheidsbelang van 51% in Reggefiber genomen.
Hoewel ik alleen negatieve ervaringen heb gehad met kpn, hoop ik dat het goedkomt.
Mijn XMS is niet meer bereikbaar, het certificaat klopt niet en de site er achter is offline, daarentegen werkt FTP weer dus de boel is nu omgedraaid.
Ik zou een brief krijgen met inlog gegevens ( die er dus nog niet is) maar daar heb je weinig aan,als je niet op de inlog page kan komen.
Misschien een DNS probleem, maar ik kan geen rechtstreeks ip nummer vinden waar de boel nu staat.
Volgens de storingen/werkzaamheden page zou mijn xms moeten werken maar dat doet het hier niet en ik heb te weinig vertrouwen in "de helpdesk" dus wachten tot maandag @webcare weer opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39

ken je hier niet op komen
hier met een mail adres en ww lukt hier gewoon zonder probleem

https://mijn.xmsweb.nl/po...l=mijn.xmsweb.nl%2Fportal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 12:28:
Nick39

Zo lukt het wel, maar is toch wat merkwaardig adres.

Trouwens op beide krijg ik in Firefox een veiligheidswaarschuwing en moet Ik ken de risco's aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 21:45
Gelukkig is Tweak niet overgenomen door KPN, heb namelijk totaal geen zin om KPN als support desk te hebben :P.

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oude mijn.xmsnet.nl site is nu op het adres van de mijn.xmweb.nl gezet. Alleen het certificaat is voor mijn.xmsweb.nl dus daar gaan browsers over miepen. Het handigst lijkt me dat je naar www.xmsnet.nl gaat en dan het linkje 'mijn xms' rechtsboven gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Laatst online: 19-09 09:00
misthafalls schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 12:55:
Gelukkig is Tweak niet overgenomen door KPN, heb namelijk totaal geen zin om KPN als support desk te hebben :P.
Helaas levert Tweak in Hilversum alleen maar groen, en dat is dus weer TV van KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 11:15
tweak doet glas echter ook via kpn, dus ook dat gaat niet echt helpen. Het is echt jammer dat het allemaal de kant van kpn op gaat, en qua dienstverlening lijk je dat nu ook terug te zien bij xms. Stel je een moeilijke vraag aan de helpdesk (voor de laatste ip change heeft men iets gewijzigd aan de mailservers en doet smarthost het niet meer) dan krijg je domweg geen antwoord. Ja een ontvangstbevestiging.

Het is dat ik een slecht gevoel heb bij de move van glasvezel providers onderling, en geen enkel vertrouwen dat het bij een andere glasvezel provider beter zal zijn, anders was ik echt overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 21:45
Klopt Tweak Groen is 100% KPN geregeld, maar blauw is compleet Tweaks eigen implementatie. Dus er blijft tenminste iets uit handen van KPN. Het blijft wel jammer dat KPN nu een meerderheidsbelang heeft in het complete glasvezelinfrastructuur. Maar Tweak blijft gelukkig wel een individuele opererende provider :).

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
ToniW schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:07:
Helaas levert Tweak in Hilversum alleen maar groen, en dat is dus weer TV van KPN...
Althans, volgens de postcodecheck is er alleen groen. Als ik kijk op http://www.tweak.nl/consument/fiber/beschikbaarheid.html dan staat Hilversum bij zowel groen als blauw.
Interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
ToniW schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:47:
[...]

Althans, volgens de postcodecheck is er alleen groen. Als ik kijk op http://www.tweak.nl/consument/fiber/beschikbaarheid.html dan staat Hilversum bij zowel groen als blauw.
Interessant...
Dat is bij mij net zo. Bij de plaats staat dat ze blauw en groen leveren en doe ik een postcode check, dan is het alleen groen.

Heb er destijds over en weer over gecommuniceerd, maar ze kunnen volgens hun niet leveren. De postcode check is heilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:04:
De oude mijn.xmsnet.nl site is nu op het adres van de mijn.xmweb.nl gezet. Alleen het certificaat is voor mijn.xmsweb.nl dus daar gaan browsers over miepen. Het handigst lijkt me dat je naar www.xmsnet.nl gaat en dan het linkje 'mijn xms' rechtsboven gebruikt.
En dat werkt niet in IE 9, want dat linkje die stuurt het door naar mijn xmsnet.nl en geeft een fout in het beveiligings certificaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtl79
Nick39

Lukt ook niet,Ik weet het niet wat voor prutsers bij xms zijn, maar als bij ons zo iets gebeurt dan kun je je buro wel opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
Hebben jullie de cache van de browser wel geleegd? Hier met IE10 werkt het allemaal perfect. Zowel rechtstreeks https://mijn.xmsweb.nl als via het inlogboxje dat tevoorschijn komt als je op "mijn XMS" klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39

Via dit linkje kwam ik iets verder, heel veel dank !!!!
Maar, er staat op die inlog page, log in met het e-mail adres en wachtwoord dat je van xms hebt gekregen.
Die gegevens heb ik nog hier maar dat klopt dus niet.
Ik heb een jaar of 5 geleden het e-mail adres dat ik van xms heb gekregen gebruikt, en toen 2 pop boxen aangemaakt,het systeem vroeg dat toen na de eerste inlog: maakt u nu uw eerste popbox aan met eventueel 5 aliassen ( toen ik klant werd was je XMS mail adres dus niet de naam van je eerste primary box,die moest je dus zelf nog aanmaken.)
Daarna het wachtwoord gebruikt dat ik laatst heb ingevoerd en niet het wachtwoord dat XMS me heeft gegeven.
Bij mijn persoonlijke gegevens staat het email adres: geen_mail_adres@nomail.nl

Bij mij werkt deze link dus, maar met als inlognaam de naam van mijn primaire emailbox en niet die ik op papier van xms heb, en als wachtwoord geldt bij mij dus niet het wachtwoord dat xms me heeft gegeven maar het wachtwoord dat ik gewoon zelf heb ingesteld.
Ik kwam er in door als inlognaam niet mijn e-mail naam te gebruiken, maar mijn klantnummer.
Kreeg wel een waarschuwing dat dit binnenkort niet meer kan.

De personen die nu dus bij XMS werken,weten dus niet dat de wijze van registratie en inloggen 5 jaar geleden anders was, je door xms toen op papier gegeven e-mail adres diende om eenmalig in te loggen,samen met het wachtwoord dat op papier stond, maar daarna moest je dus zelf een mail adres verzinnen en dat werd je primary mail, en zelf een wachtwoord instellen.
Vandaar ook dat de in de brief vermeldde gegevens niet klopten.

Als opties staan:
Onbeperkt bellen
XMSnews 50 Mbps
Interactieve radio en televisie
Uitzendinggemist

Ik heb echter alleen onbeperkt bellen...
XMSnews heb ik al jaren niet meer evenals Interactieve radio en televisie en Uitzendinggemist.
Vrees dus dat mijn eerstvolgende factuur niet gaat kloppen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 17-11-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Laatst online: 20-09 10:59

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Dat had ik ook, XMSnews stond bij mij ook weer aan terwijl ik dat een tijd geleden al uit gezet had.
Ik denk dat ze gewoon oude gegevens gebruikt hebben :(

Uitzending gemist staat volgens mij bij iedereen aan omdat het (nog) gratis is.

[ Voor 21% gewijzigd door Thasaidon op 17-11-2012 15:10 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Zal wel weer een hoop gestorneer worden volgende week.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
j1nx schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 15:16:
Zal wel weer een hoop gestorneer worden volgende week.
Ik ben bezig met een wijziging in mijn administratieve systeem. Als gevolg hiervan ga ik 5 keer een ander bankrekeningnummer krijgen op de meest onverwachte tijden. Waarschijnlijk ben ik ook dan via post en telefoon nauwelijks bereikbaar voor informatie.
Ik reken op begrip bij XMS als ze de komende drie maanden het abonnementsgeld niet kunnen afschrijven. Mijn excuses voor het ongemak... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToniW schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 15:20:
[...]

Ik ben bezig met een wijziging in mijn administratieve systeem. Als gevolg hiervan ga ik 5 keer een ander bankrekeningnummer krijgen op de meest onverwachte tijden. Waarschijnlijk ben ik ook dan via post en telefoon nauwelijks bereikbaar voor informatie.
Ik reken op begrip bij XMS als ze de komende drie maanden het abonnementsgeld niet kunnen afschrijven. Mijn excuses voor het ongemak... >:)
Is geen enkel probleem,over 3 maandenschrijven ze het gewoon in een keer af ;)
Thasaidon schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 15:08:
Dat had ik ook, XMSnews stond bij mij ook weer aan terwijl ik dat een tijd geleden al uit gezet had.
Ik denk dat ze gewoon oude gegevens gebruikt hebben :(

Uitzending gemist staat volgens mij bij iedereen aan omdat het (nog) gratis is.
Ik had de memorabele leeftijd van 112 jaar,(geboren op 1 januari 1900) alleen ik heb eerst even met XMS gebeld voor ik dingen ging veranderen.
Kreeg een vriendelijke jongen aan de telefoon die na even gebabbeld te hebben ook toegaf dat hij heel wat onvriendelijke mensen aan de telefoon had gehad.
Ja,alsof ik er wat mee opschiet om die jongen verrot te schelden,ik neem aan dat hij niet de uitvinder was van dit alles en je kan niet tegen iemand gaan vloeken en tieren en dan efin: mijn gegevens zijn verkeerd,verander dat ff..
Volgens hem stond het in de administratie wel goed en kon ik het beter op de site niet gaan veranderen, de kans was groot dat ik het ipv uit,per ongeluk aan zou zetten.
Ik heb dus de verkeerde opties maar aan laten staan,uitzending gemist mag dan gratis zijn maar zonder digitale tv heb ik daar weinig aan.
Ik ben allang blij dat ik heb uitgevogeld juist NIET het toenmalig opgegeven e-mail adres en password te moeten gebruiken om in te loggen.
Het systeem is nog veel te onstabiel om daar in te rommelen naar mijn mening.
Caelorum schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:08:
Hebben jullie de cache van de browser wel geleegd? Hier met IE10 werkt het allemaal perfect. Zowel rechtstreeks https://mijn.xmsweb.nl als via het inlogboxje dat tevoorschijn komt als je op "mijn XMS" klikt.
Dat was gedaan, bovendien werkt het met Chrome ook niet.
Ik kwam er nu in doordat het systeem ook nog je registratie nummer herkent, kreeg gelijk 3 mailtjes met wijzigingen, nog maar ff afwachten hoe dat met al die verkeerde opties gaat gebeuren..

KPN wil dat elke burger een internet paspoort krijgt.
http://www.telegraaf.nl/d...r_internetpaspoort__.html
Laten ze dat in vredesnaam wel door een ander laten maken. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 17-11-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een wijziging doorvoeren in mijn webxms werkt voor geen meter.
Je krijgt dan een foutmelding bij hetgeen dat je uiteindelijk moet bevestigen.

Ook ik heb nu al 7 emails gehad, met mn nieuwe inlognaam,
die weet ik nu inmiddels wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Nick39 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:53:
KPN wil dat elke burger een internet paspoort krijgt.
http://www.telegraaf.nl/d...r_internetpaspoort__.html
Laten ze dat in vredesnaam wel door een ander laten maken. :X
Ik zeg DIGINOTAR! }) }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtl79
Op de website van XMS staat niks over storingen, de laatste melding was 14-11 en die is allang opgelost, er is geen storing op dit moment, wat voor mensen werkt daar eigenlijk? amateurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:00:
Ook een wijziging doorvoeren in mijn webxms werkt voor geen meter.
Je krijgt dan een foutmelding bij hetgeen dat je uiteindelijk moet bevestigen.

Ook ik heb nu al 7 emails gehad, met mn nieuwe inlognaam,
die weet ik nu inmiddels wel :(
Daarom blijf ik er maar ff af, dat systeem had nooit live moeten gaan, een schaduwsite als deze als pilot en een week later zou alles er uit zijn, nu is iedereen de dupe,er is getest,maar op zijn hoogst op eigen nivo.
Dejavu gevoel,met mijn kpn accounts werkte het ook zo, moest 5 keer een hele nieuwe aanmaken omdat bij een wijziging de oude account geblokkeerd werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Ben erg benieuwd hoe de factuur er uit komt te zien voor de maand december. 't Zou een leuk sinterklaas cadeau zijn als die wordt "vergeten".

De sint is immers al in het land. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meestal komt ie de 24e, als ie gestuurd wordt naar het mail adres dat ik volgens XMS zou hebben: geen_mail_adres@nomail.nl dan komt ie niet aan,mijn adres klopt wel,daar zou ik de inloggegevens op krijgen via de gewone post, maar dat is niet gebeurd.
Uiteindelijk weet ik nu dus hoe je moet inloggen als oud XMS abonnee, en dat is niet met de in de welkomstbrief genoemd mail adres en wachtwoord, dat werkt voor de "oud" xms-er niet want die mochten zelf een mail adres kiezen met een wachtwoord en die in de brief waren eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45
Tweakers, even een vraagje i.v.m. dat nieuwe fixed IP-adres. In de nacht naar 20 november wordt dat in orde gemaakt. Dit wordt gekoppeld o.b.v. het opgegeven MAC-adres van je router. Tot zover prima!
Ik ga echter in december een nieuwe router plaatsen, met uiteraard een nieuw MAC-adres.
Vroeger was het geen probleem. Ondanks dat je de router verving door een ander exemplaar, je behield hetzelfde IP-adres!
Is dit zelfde te verwachten in deze nieuwe omgeving, oftewel als ik in december de nieuwe router plaats, behoud ik dan het op 20 november aan mij toegewezen IP-adres of ontstaat er wederom een spannende uitdaging?
Ben nu wel beetje klaar met die uitdagingen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Onthoud het mac-adres wat je hebt opgegeven goed! Dat adres kan je op de meeste routers clonen om gebruik te kunnen blijven maken van jouw vaste ip. Je bent ook gedwongen nooit meer iets in je internetpakket te wijzigen want dan ben je hem sowieso kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door Wilde op 18-11-2012 08:15 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R.Rebergen schreef op zondag 18 november 2012 @ 03:56:
Tweakers, even een vraagje i.v.m. dat nieuwe fixed IP-adres. In de nacht naar 20 november wordt dat in orde gemaakt. Dit wordt gekoppeld o.b.v. het opgegeven MAC-adres van je router. Tot zover prima!
Ik ga echter in december een nieuwe router plaatsen, met uiteraard een nieuw MAC-adres.
Vroeger was het geen probleem. Ondanks dat je de router verving door een ander exemplaar, je behield hetzelfde IP-adres!
Is dit zelfde te verwachten in deze nieuwe omgeving, oftewel als ik in december de nieuwe router plaats, behoud ik dan het op 20 november aan mij toegewezen IP-adres of ontstaat er wederom een spannende uitdaging?
Ben nu wel beetje klaar met die uitdagingen ;-)
Zonder dat ik @Wilde wil corrigeren, ik zou het nog iets anders doen namelijk mijn nieuwe router eerst offline volledig instellen, MAC adres van de oude router er in zetten, dan oude router los en gelijk nieuwe router aansluiten, dan moet je je oude ip houden.
Zolang je zorgt dat beide routers een identiek mac adres hebben, hou je je vaste ip.
Alleen zou ik mijn nieuwe router pas aan het packetfront/genexis/whatever hangen als deze was voorzien van hetzelfde MAC adres dan zit je helemaal safe, meestal moet je toch wel wat dingen veranderen, ssid en het draadloos password, dus ik hang meestal bij dit soort operaties de nieuwe router aan een kort kabeltje aan mijn pc,zet alle instellingen goed zodat ik niet in de smartphones,tablets en e-readers de wachtwoorden en ssid moet gaan veranderen, ik kloon alles van de oude router in de nieuwe en pas dan verwissel ik hem met de ander.
Je bent dan misschien 5 seconden down,al je draadloze apparatuur blijft werken, want om nou opnieuw in mijn telefoon een wachtwoord van 32 symbolen voor WPA2 in te voeren,dat lukt me vrijwel nooit meer in een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxboone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:51
Hallo allemaal,

Hier ben ik weer hoor.. :p
Ik woon dus in Enschede en ben van plan over te stappen naar een andere provider, en had na wat te vergelijken XMS gekozen (dat was al een tijdje terug).

Heb het alleen even laten liggen en zit er weer aan te denken om van internet provider te veranderen, mede omdat ik steeds de stekker 10 seconden uit het genexis moet halen (irritant als je een server hebt).

kheb dus wat vragen (:

Is de kwaliteit van XMS Goed? (Uptime hoog, lage pings, hoge snelheden)

Krijg je een modem geleverd of alleen een Genexis kastje en moet je de router/modem zelf maar regelen?

Heeft iemand ook een XMS 100/100 of kan ik wat speedtests zien van bepaalde servers?
(Softlayer, Leaseweb, Hetzner, OVH)

Oh ja, Vast IPv4 was niet mogelijk toch?
En is XMS van plan binnenkort IPv6 uit te gaan rollen - @webcare?

Thanks (:

[EDIT]
Nog een vraag erbij, Hoe kun je eigenlijk telefonie instellen op je router? kan XMS mij daarmee helpen?

[ Voor 12% gewijzigd door maxboone op 18-11-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zou je niet eens wat gaan lezen in dit topic?
Het barst uit z'n voegen door een zeer slecht gecommuniceerde en langdurige migratie die nog lang zal doordreunen bij de mensen die 'nooit' problemen hadden en u dus wel.
Let maar eens op hoe de oude garde binnenkort reageert als hun 'vaste' ip van oudsher straks opeens weg is door een in veel opzichten falende administratie met een migratie gebaseerd op die administratie ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxboone
Speedy-Andre schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:31:
Zou je niet eens wat gaan lezen in dit topic?
Het barst uit z'n voegen door een zeer slecht gecommuniceerde en langdurige migratie die nog lang zal doordreunen bij de mensen die 'nooit' problemen hadden en u dus wel.
Let maar eens op hoe de oude garde binnenkort reageert als hun 'vaste' ip van oudsher straks opeens weg is door een in veel opzichten falende administratie met een migratie gebaseerd op die administratie ;w
Eigenlijk heb je ook wel gelijk ja, luie ik..
Echter, Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/1rwIk, is het misschien wel handiger als een van de mensen die dit topic al vanaf het begin volgen kunnen antwoorden.. no offense (:

Zit nu een beetje de prijzen te vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zo werkt het tweakers forum niet, begin eens met de laatste 10 pagina's en natuurlijk de uitgebreide startpost.
Xms is verworden tot een soort Telfort }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
Speedy-Andre schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:31:
Zou je niet eens wat gaan lezen in dit topic?[...]
Dat maakt nog niets uit van de kwaliteit van de verbinding. Afgezien van de administratieve wijziging heb ik hier gewoon nooit uitval en altijd netjes de volle 100/100 gekregen. De IP wijzigingen is niet voor iedereen even boeiend.

Dus: geen router bijgeleverd, wel hoge uptime en max snelheid krijg je gewoon (tenzij je een 100/100 modem krijgt en ook de settopbox aansluit). Ping is hier lekker laag dus ook geen problemen mee. IPV6 wordt aan gewerkt. Het is niet zeker dat vaste IPs terugkomen met ipv6, maar de verwachting is van niet.

Anyways zolang je geen administratieve problemen krijgt of telefonie/tv afneemt zit je bij XMS wel goed hoor :) (tenzij je dus gehecht bent aan een vast IP)

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 18-11-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxboone
Caelorum schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:45:
[...]

Dat maakt nog niets uit van de kwaliteit van de verbinding. Afgezien van de administratieve wijziging heb ik hier gewoon nooit uitval en altijd netjes de volle 100/100 gekregen. De IP wijzigingen is niet voor iedereen even boeiend.

Dus: geen router bijgeleverd, wel hoge uptime en max snelheid krijg je gewoon (tenzij je een 100/100 modem krijgt en ook de settopbox aansluit). Ping is hier lekker laag dus ook geen problemen mee. IPV6 wordt aan gewerkt. Het is niet zeker dat vaste IPs terugkomen met ipv6, maar de verwachting is van niet.

Anyways zolang je geen administratieve problemen krijgt of telefonie/tv afneemt zit je bij XMS wel goed hoor :) (tenzij je dus gehecht bent aan een vast IP)
Dankjewel (:
Zeker dus iets om te overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

FF off-topic

Voor diegenen die zich afvragen waarom bepaalde downloads bij Eweka niet tot nauwlijks binnen komen...
Eweka haalt (sinds kort) content van hun servers als er een "takedown" verzoek gedaan is.
Dit ligt dus niet aan XMS of je verbinding, maar aan Eweka!

Ik ga dus op zoek naar een andere news provider, want censuur hou ik niet van.
Downloaden is namelijk nog steeds legaal in NL ;)
iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je dan toch een 'voordeel' wil weten, bij Xms is er niks dichtgetimmerd zoals bij Kpn en afgezien van de ip's heb je inderdaad vrijwel altijd internet en haal je de 100Mb met gemak.
Enige uitzondering is je eigen router die het een keer moeilijk krijgt na een week lang downloaden met tig usenet lijntjes ;)
Tv en telefonie kunnen beter maar het is wel bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik newsxs,niet de goedkoopste maar is wel goed. (voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Speedy-Andre schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:54:
Als je dan toch een 'voordeel' wil weten, bij Xms is er niks dichtgetimmerd zoals bij Kpn en afgezien van de ip's heb je inderdaad vrijwel altijd internet en haal je de 100Mb met gemak.
Enige uitzondering is je eigen router die het een keer moeilijk krijgt na een week lang downloaden met tig usenet lijntjes ;)
Tv en telefonie kunnen beter maar het is wel bruikbaar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met telefonie nooit problemen heb gehad.
En vwbt TV, Analoog gaat (alleen SBS6 is bagger, maar kijk ik toch nooit ;) )
IPTV is prima, maar ik gebruik dan ook een HTPC (voor zolang het nog kan), dus kan alles zo instellen zoals ik het wil.
De Amino 110 die ik heb is alleen SD en dat ziet er op zich ook prima uit. Alleen wil deze stb nog wel eens erg traag zijn na een software update en bij de volgende update werkt hij weer aardig.

Kortom, muv van alle "migratie problemen" zijn de diensten zoals ik ze van XMS heb/gebruik wel goed.

Het enige, maar wat mij betreft ook grootste nadeel, is de slechte communicatie naar de klant toe.
Dingen zie zomaar veranderen en niet gecommuniceerd worden, storingen die bij de helpdesk wel bekend zijn, maar verder nergens bekend gemaakt worden. En als je een storing eenmaal gemeld hebt kan het soms heel lang duren voordat je er wat van hoort.

..
Nick39 schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:55:
Ik gebruik newsxs,niet de goedkoopste maar is wel goed. (voor mij)
Dank je, ik ga er eens naar kijken.
Nog niet gemerkt dat bepaalde zaken niet te downloaden zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 18-11-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 05:44
Thasaidon schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:49:
FF off-topic

Voor diegenen die zich afvragen waarom bepaalde downloads bij Eweka niet tot nauwlijks binnen komen...
Eweka haalt (sinds kort) content van hun servers als er een "takedown" verzoek gedaan is.
Dit ligt dus niet aan XMS of je verbinding, maar aan Eweka!

iemand suggesties?
Hier sunny usenet en tot nu toe nog geen problemen gehad en ik volg toch aardig wat series.
Wat misschien ook helpt is sickbeard/couchpotato (als je dat al niet hebt) omdat je het dan vaak binnen hebt voordat aan het takedown verzoek voldaan is.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShiftyF97 schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:02:
Hallo allemaal,

Hier ben ik weer hoor.. :p
Ik woon dus in Enschede en ben van plan over te stappen naar een andere provider, en had na wat te vergelijken XMS gekozen (dat was al een tijdje terug).
Prima informatie is hier te vinden op pagina 1 van XVI summer special.

Al jaren bij XMS: 100/100, zoals de meesten hier, internet, vast IP, nooit problemen, rtv Amino A110, beetje raar ding, maar werkt over het algemeen behoorlijk, geen telefoon.
Heb nog nooit behoefte gehad om een XMSwinkel, die vroeger bestonden, binnen te lopen, of contact op te nemen met klantenservice e.d., want eenmaal de zaken ingesteld werkte het bij mij en blijft het ook werken.
[Maar er zijn ook andere verhalen, die je hier kunt lezen.]

Kijk welke zaken je wilt hebben voor rtv, internet is stabiel, maar zorg dat je een goeie router koopt en zorg voor goeie kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:01:
[...]
Dank je, ik ga er eens naar kijken.
Nog niet gemerkt dat bepaalde zaken niet te downloaden zijn?
Alles is te downloaden,geen take off,alleen het gratis domeintje gebruik ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Op deze pagina staan een aantal gratis nieuws servers. Hiermee trek ik de 100mbps helemaal dicht. ;)

Voor sommige heb je wel IPv6 connectivity nodig, maar dat kun je realiseren door gebruik te maken van een gratis tunnel.

[ Voor 21% gewijzigd door marigo op 18-11-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 08:49
White_Collar schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:04:
Het staat anders gewoon in de troubleshoot handleiding :P Sterker nog, bij heel wat problemen MOEST je als helpdesk medewerker bij stap twee al reprovisionen.
(snip)
Of zijn die stappen plannen inmiddels verandert? :)
Zaken veranderen, zoals bvb een administratief systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Thasaidon schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:49:
iemand suggesties?
Ik gebruik al enige tijd Astraweb, nog geen 6.50 €/mnd. Alhoewel ik relatief minder ben gaan binnenhalen ben ik overgestapt op hun aanbieding 1000GB voor 50$ ~ 40 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes met de niet complete downloads dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:57

Fiber

Beaches are for storming.

denan schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:44:
[...] Zaken veranderen, zoals bvb een administratief systeem.
Ja, van kwaad tot erger lijkt het wel. En waarom eigenlijk...? Wat is er mis met het aloude: 'if it ain't broke...'?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op zondag 18 november 2012 @ 23:55:
Ja, van kwaad tot erger lijkt het wel. En waarom eigenlijk...? Wat is er mis met het aloude: 'if it ain't broke...'?
Als iedereen die houding had gehad leefden we nog in een grot tussen de berenvellen ;)

(note: bovenstaande opmerking bevat natuurlijk een flinke dosis sarcasme.. maar je begrijpt mijn punt vast wel. Zo nee: eerst vragen wat mijn punt is en daarna pas boos reageren ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
In dit geval waren de klanten daar wel beter af mee geweest, ik heb voor de klant nog geen enkel voordeel kunnen ontdekken enkel nadelen.
Het product wat nu verkocht wordt is Kabel 2.0... en dat is toch een beetje zonde van het glasnetwerk.

Als we een echt KPN netwerk hadden gekregen met 500Mbps, DVB-C en de echte GHM streams dan was het een heel ander verhaal geweest.

Kan niet anders zeggen dat jullie de plank nu echt mis hebben geslagen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:00:
In dit geval waren de klanten daar wel beter af mee geweest, ik heb voor de klant nog geen enkel voordeel kunnen ontdekken enkel nadelen.
Het product wat nu verkocht wordt is Kabel 2.0... en dat is toch een beetje zonde van het glasnetwerk.
Wat heeft een administratief systeem met een productportfolio te maken of een fysiek netwerk? Je dient de domeinen wel netjes te scheiden als je een punt probeert te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dus een "nieuw" administratief systeem waar enkel nadelen voor de klant aan zitten is wel een vooruitgang?

Achteruitgang voor klanten en "vooruitgang" voor de ISP is nog steeds achteruitgang omdat de mensen die er voor betalen er slechter van worden.

Welke innovaties hebben we de laatste paar jaar mogen zien bij XMS?
Heeft het nieuwe administratieve systeem de TV en telefoon problemen opgelost? Nee
Zijn we er op vooruit gegaan qua internet? Nee

We ondervinden daar enkel hinder van.

Misschien was het verstandig geweest om eerst de bestaande problemen op te lossen.

Maar leg dan eens uit wat voor ons de vooruitgang is van dit nieuwe administratieve systeem, ben erg benieuwd.

[ Voor 8% gewijzigd door fast-server op 19-11-2012 09:33 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:31:
Welke innovaties hebben we de laatste paar jaar mogen zien bij XMS?
Heeft het nieuwe administratieve systeem de TV en telefoon problemen opgelost? Nee
Zijn we er op vooruit gegaan qua internet? Nee
Nogmaals: wat heeft een administratief systeem te maken met een productportfolio, diensten of een fysiek netwerk? Het heeft weinig zin om te klagen over A en vervolgens voorbeelden uit B, C, D en E aan te halen maar geen enkel voorbeeld uit A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 01:09
Als reminder voor mensen met een vast IP:
Beste heer Cardinal,

U heeft zich geregistreerd om een vast IP-adres bij XMS te blijven behouden.Hierbij geven wij u meer informatie over uw nieuwe vast IP-adres.

In de nacht van 19 op 20 november zal uw IP-adres worden omgezet. Wij verzoeken u om de instellingen in uw netwerkapparatuur en PC aan te passen naar ‘Dynamisch IP adres’ (DHCP). U kunt dit doen voordat het omzetten van het vast IP adres wordt gestart op 20 november vanaf 00:00 uur. Let wel: U heeft vanaf dat moment geen internet.

Na de omzetting, die uiterlijk op 20 november om 07:00 uur is afgerond, heeft u weer toegang tot internet. Echter, u heeft dan een tijdelijk IP adres toegewezen gekregen.

In de loop van de ochtend zal uw nieuwe vaste IP actief worden. U weet of uw nieuwe vaste IP adres actief geworden is als uw IP adres valt in de ranges: x tot x of x tot x.

U kunt het vast IP adres dat u toegewezen heeft gekregen bijvoorbeeld op www.watismijnip.nl bekijken.

U hoeft de instellingen in uw netwerkapparatuur of PC niet meer terug te zetten naar Vast IP adres.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Jasper Henkelman
Marketing Manager XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Dat "administratief systeem" heeft anders wel een hele hoop netwerk / infrastructuur wijzigingen nodig !!!

Bijna alles is wel verplaatst / gemigreerd / aangepast, om maar aan dat "administratief systeem" geplakt te kunnen worden. Daarbij bied dat systeem ook nog eens minder voor ons klanten, heeft de hele implementatie vanwege de weer zeer gebrekkige communicatie ons veel ergenissen opgeleverd.

Geloof me, ik vertrouw er op dat goede technische mensen werken bij de organisatie, maar het management gedeelte zijn een stelletje prutsers. Of wel zoals iemand al ieder gezegt heeft al hier, er zijn een zooi / te veel mensen doorgegroeid op posities waar ze niet meer functioneren.

Er is een gezegde dat iemand altijd doorgroeid tot een positie waarbij hij uiteindelijk het slechtst presteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
denan schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:33:
[...]

Nogmaals: wat heeft een administratief systeem te maken met een productportfolio, diensten of een fysiek netwerk? Het heeft weinig zin om te klagen over A en vervolgens voorbeelden uit B, C, D en E aan te halen maar geen enkel voorbeeld uit A.
Je geeft weer geen antwoord... en mijn vraag stond er toch echt tussen.
In plaats van antwoord te geven ga je je weer verschuilen achter allerlei andere zaken en blijft de vraag staan.

De reden dat ik er technisch gerelateerde zaken bij haal is omdat jullie dat ook doen ( nieuw administratief systeem, verandering VAST IP weg ) heeft toch ook echt met het product portfolio te maken.

Maar ik zal de vraag nu alleen zo stellen:
Wat is voor de klant het voordeel van dit nieuwe administratieve systeem?

De reden waarom ik dit vraag had iets met beren, grotten en vooruitgang te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:59:
Dat "administratief systeem" heeft anders wel een hele hoop netwerk / infrastructuur wijzigingen nodig !!!
Ja, maar jij geeft een inhoudelijke reactie die ook echt de verhuizing betreft. Fast-Fiber haalt er voorbeelden bij die niets met het administratieve systeem te maken hebben.

Verder zijn er natuurlijk wel klanten omgegaan van het ene netwerk naar het andere, juist om vanuit het nieuwe systeem te kunnen managen. De oude IP pool (en de administratie) is al een tijd eigendom van Tele2 en daar kun je niet zomaar op inhaken.
Bijna alles is wel verplaatst / gemigreerd / aangepast, om maar aan dat "administratief systeem" geplakt te kunnen worden. Daarbij bied dat systeem ook nog eens minder voor ons klanten, heeft de hele implementatie vanwege de weer zeer gebrekkige communicatie ons veel ergenissen opgeleverd.
"geplakt" is kort door de bocht. De verantwoordelijke domeinen zijn verplaatst van tele2 naar de nieuwe opzet en daarbij zijn inderdaad aardig wat fouten/verschillen naar boven gekomen. Op dit moment is men met man en macht bezig om die verschillen recht te breien (en ja, voordat je het vraagt: natuurlijk is er getest voor een livegang).

Verder is volgens mij momenteel het enige gebrek "geen static IP", maar dat is ook een keuze in de portfolio die een ISP wil voeren. Er zijn ook een groot aantal voordelen, bvb leverbaar in WMP+ gebieden (tot 500/500), HBO netjes geimplementeerd, etcetc,.
Er is een gezegde dat iemand altijd doorgroeid tot een positie waarbij hij uiteindelijk het slechtst presteerd.
ot: Volgens mij was het Warren Buffet (toch niet de minste) die aangaf dat hij de voorkeur heeft voor directeuren die vanuit de organisatie doorgegroeid waren en daarmee alle aspecten van het bedrijf hebben leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
Als de ontevredenheid van klanten toeneemt heb je als bedrijf een groot probleem.
Bij de migratie is veel mis gegaan en tot op de dag van vandaag zijn nog steeds niet alle problemen opgelost.

Zoals al eerder gemeld kan ik zelf niet inloggen en ook mijn mail adres werkt niet meer.

In een bedrijf die fysieke produkten verkoopt waarbij het voor een klant heel gemakkelijk is om naar de concurent over te stappen zou er al lang een crisis uitgebroken zijn. Maar omdat het hier een dienstverlening betreft waarbij overstappen veel lastiger is breekt de crisis vaak niet of op een later moment uit.

Want laten we eerlijk zijn dit is nu niet het moment om XMS aan te raden bij familie, vrienden en kennissen.
Of je moet een hekel aan ze hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:19:
Wat is voor de klant het voordeel van dit nieuwe administratieve systeem?
Dank je: het scheelt inderdaad als je je vragen helder en duidelijk markeert. :)

Deze vraag is al veel eerder en vaker gesteld, en hierboven heb ik er al antwoord op gegeven:
- Het oude systeem was van Tele2
- Productontwikkeling op de oude omgeving stond nagenoeg stil
- Het oude systeem was niet geschikt voor WMP+ gebieden, alleen WGDO.
- Er was in de jaren aardig wat legacy ontstaan.

Verder is men nu vooral druk bezig met een migratie (en het oplossen van issues die ontstaan zijn door legacy of andere zaken) dus om nu al aan te geven " dat er geen nieuwe producten of diensten worden gelanceerd' lijkt me wat voorbarig.

Wait and see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Hoop toch echt dat men bij XMS eerst de prioriteit legt bij het 'stabiel' maken van de huidige diensten voordat men weer wat nieuws gaat uitrollen, hoe graag ik ook nieuwe diensten wil afnemen... Zaken als e-mail, self-service, homepages, etc. horen gewoon goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik lees NA de migratie eindelijk een paar onderliggende redenen waar ik best begrip voor heb.
Nu zou Xms de boel nog moeten leren omdraaien, vertel de klanten dat er een migratie aan komt met dit soort redenen en verkoop het niet als een nieuw administratief systeem 8)7
Probeer niet alle ongein in een 'overgangs' webpage te verhullen maar zet dit gewoon direct in het mailtje en de brief met de aankondiging.
Bij een nieuw administratief systeem denkt een klant niet aan nieuwe ip's, uitvallende diensten, legacy problemen en alles wat we nu gezien hebben en nog steeds zien.
Waarom moet juist een klant uitleggen dat goede communicatie vooraf in het voordeel van een provider kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@denan

Bedankt voor dit antwoord.
Het geeft dus tot nu toe alleen interne voordelen, ik zal zeker wachten en kijken wat de toekomst gaat brengen.

Ik hoop in ieder geval een start is van 1 netwerk waar iedereen de zelfde producten en diensten kan afnemen.

De reden waarom ik nog niet echt geloof in de vooruitgang zijn de volgende.
Ideeën en pilots zoals de netschijf/remote backup >> nooit meer wat van gehoord.
De oude packetfront gebieden staan echt stil op een snelheid upgrade na.
TV heeft nog steeds regelmatig EPG problemen, daarnaast krijgen we nu steeds meer KPN verimatrix streams met een lagere kwaliteit.
Door het nieuwe administratieve systeem worden (semi) vaste IP's uitgefaseerd.

Als je 100Mbps afneemt dan haal je ongeveer 95Mbps, echter met 2 HD boxen gaat daar nog zo'n 25Mbps af dus blijft er iets van 70Mbps over.

Een paar huizen verder hebben ze VDSL van KPN en die halen 83Mbps op een KPN VDSL lijn (pair bonding) met een vast IP
Op dit moment is dsl in download dus sneller als je ook via glas TV kijkt, daar zit je dan met je glas product van de toekomst.

Kabel heeft al lang een hogere download snelheid, en nu KPN 500Mbps in steeds meer gebieden uit gaat rollen blijft de kabel ook niet stil zitten.
Die zullen zo ook gaan komen met snellere pakketten met het gevolg dat het oude reggefiber netwerk de nieuwe dsl status krijgt.

Het lijkt en voelt nu gewoon dat we gewoon vergeten zijn en dat er hier niets meer aan gebeurd.
Er zitten in deze regio al niet veel mensen op glas, met de huidige problemen en het gebrek aan innovatie zou dit nog wel eens veel minder kunnen worden.

De expansie naar nieuwe steden is goed, vergeet echter je oude klanten niet, als die er straks niet meer zijn waar word de uitrol van de nieuwe gebieden dan van betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

fast-server schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:59:
waar word de uitrol van de nieuwe gebieden dan van betaald?
Ik denk hier van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:33:
[...]

Dank je: het scheelt inderdaad als je je vragen helder en duidelijk markeert. :)

Deze vraag is al veel eerder en vaker gesteld, en hierboven heb ik er al antwoord op gegeven:
- Het oude systeem was van Tele2
- Productontwikkeling op de oude omgeving stond nagenoeg stil
- Er was in de jaren aardig wat legacy ontstaan.

Verder is men nu vooral druk bezig met een migratie (en het oplossen van issues die ontstaan zijn door legacy of andere zaken) dus om nu al aan te geven " dat er geen nieuwe producten of diensten worden gelanceerd' lijkt me wat voorbarig.

Wait and see.
Er zijn natuurlijk ook gezegdes dat uitzonderingen de regel bevestigen en niet alles over een kam scheren.
Wat jij nu verteld en wat ik al wist van mijn "bron" is dat Tele 2 die ook al Zonnet, BBned, BBeyond heeft overgenomen wat meer een eigen koers wil gaan varen, volgens mij gaan ze ook bieden op de nieuwe GSM veilingen.
Hoewel zonnet allang niet meer bestaat,werken de e-mail adressen nog wel omdat Tele2 die beheert maar dat wil gaan afstoten.
Lijkt er voor mij op te duiden dat XMS op termijn dus volledig overgaat op WMP+
(niet dat ik daar last van heb)

Waar een hoop van de heisa over gaat is dat men,ondanks de beloftes, niet is ingelicht.
Tele2 wil de regie over haar eigen netwerk,niet meer of in elk geval minder gebruik maken van derden en expanderen en is bezig zich af te splitsen. Vandaar ook dat andere administratie systeem, klanten die nu in het administratie deel van Tele2 als XMS-er stonden moesten daar met ipnummer en al ( want die wil Tele2 ook zelf beheren) uit weg. Jij legt nu meer uit ( en wat ik al gehoord had) dan dat wie dan ook van XMS heeft uitgelegd en een groot deel van de frustratie zit er (IMHO) in dat men niet weet wat gebeurt en een ander administratie veranderen klinkt toch wat minder drastisch dan fisiek netwerken te gaan splitsen.
Er was ondertussen net als in mijn meterkast,een wirwar ontstaan en als jullie die administratie niet hadden gesplitst was deze ge-explodeerd. Feitelijk was die al niet meer werkzaam, Tele2 stond hier, Vodafone stond daar, XMS stond weer elders en een verandering bij aanbieder 1 had/heeft gevolgen bij nummer 2.
Nu XMS bij KPN hoort kan ze groter groeien maar moet het XMS stekkie wel uit de plantenpot waar al die anderen ook in zaten worden getrokken,alleen blijkt in het wild dat de wortels in die pot toch meer met elkaar volgroeid waren dan het in theorie zou moeten.
Nu kun je uit concurrentie overwegingen niet teveel gaan blootgeven en ik weet ook dat daar de schoen wrong, alleen had wel beter afgewogen moeten worden of de balans tussen het uit die overwegingen dan maar niets zeggen,of toch gewoon zeggen wat er echt gebeurt wel goed was.
Nu is er een dekentje neer gelegd met de naam ander administratie systeem, maar onder dat dekentje bedoelde men dat het hele XMS deel inclusief hardware wel moest omgezet worden naar dat nieuwe, niet meer aan Tele2 hangend systeem. En dan blijkt in het veld dat het mooie 380 stekkertje van de camper van Rene Froger opeens niet te passen op het stopkontaktje waar het in theorie wel op zou moeten passen.
Er heeft gewoon een hele netwerk spitsing plaatsgevonden waardoor ons zijspoortje op een ander hoofdspoor moest worden aangelegd. ( gigaklus ook voor operatortje)
Was dat gewoon verteld dan zouden veel speculaties en boze reacties uit begrip uitgebleven zijn.
(Dat dit onder jouw stukje hangt,daarmee bedoel ik dus niet dat dat jouw beslissing/schuld is geweest)

Wat er op de achtergrond ook allemaal is gebeurt en nog te gebeuren staat, feit is dat de belofte om het x-pert deel wel in te lichten ,niet is nagekomen.
Om de voor mij simpele reden dat er anders misschien teveel op internet terecht zou komen,wat je uit concurrentie overwegingen liever niet hebt.
Wij Tweakers waren even van ondergeschikt belang en ik begrijp waarvoor, maar wij zijn ook jullie klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Er moet toch geld in het laatje blijven komen, denk dat ze met 30% van de aansluiting quitte spelen of net een beetje winst maken.

Ik denk dat hier nog maar een 10 tot 15% op glas zit, als dit nog minder wordt dan stijgen de kosten alleen maar.
Een hoop mensen hebben hier KPN, XS4all dsl etc. door het vernieuwen van de wijkverdelers kun je hier mensen zo van dsl naar glas over migreren met behoud van provider.

Het glas ligt er al en je hoeft het koper niet meer te onderhouden win-win dus, daarnaast is het glasnetwerk ook rendabeler omdat er veel meer mensen opzitten (meer winst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
[b]Nick39 schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:19 Het oude systeem was niet geschikt voor WMP+ gebieden, alleen WGDO.
Lijkt er voor mij op te duiden dat XMS op termijn dus volledig overgaat op WMP+
(niet dat ik daar last van heb)
Ho.. nee.. halt.. huuuu.. Dat wil alleen zeggen dat XMS ook in de WMP+ gebieden kan leveren. Dat wil pertinent niet zeggen dat XMS WGDO overgaat naar WMP+!!!
Was dat gewoon verteld dan zouden veel speculaties en boze reacties uit begrip uitgebleven zijn.
(Dat dit onder jouw stukje hangt,daarmee bedoel ik dus niet dat dat jouw beslissing/schuld is geweest)
Snap ik.. en zoals al vaker aangegeven heb ik (bewust) niets met XMS te maken sinds ik van Tele2/Inl overgegaan ben naar ITNS. Nou is er wel een overname geweest maar formeel gesproken heb (en kan.. of wil) ik erg weinig roepen over XMS.
Wij Tweakers waren even van ondergeschikt belang en ik begrijp waarvoor, maar wij zijn ook jullie klanten.
Als het goed is heeft het 'expert team' of de klankbord groep een ingang om dit soort zaken aan te kaarten. Daar zou ik dit ook zeker neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:59:
Het geeft dus tot nu toe alleen interne voordelen, ik zal zeker wachten en kijken wat de toekomst gaat brengen.
Persoonlijk denk ik dat:
- Het goed leverbaar zijn van HBO (en alle toekomstige zenderpakket opties)
- Het leverbaar zijn van WMP+

ook redelijk externe benefits zijn.

Vergeet ook niet dat het voor de helpdesk een stuk 'makkelijker' zou moeten zijn om een klant goed te supporten als men slechts 1 interface heeft, ipv een lijst van systemen en tools. Nou zul je daar in het begin weinig van merken maar op den duur zal dat een kwaliteitsverbetering zeker moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Denan en opnieuw heb je weer iets duidelijk gemaakt (WGDO/WMP+) en ook hieruit blijkt hoe snel je iets interpreteert wat in een 1 op 1 gesprek niet had voorgekomen.
Ik heb me niet bij het klankboard aangesloten omdat ik op andere manieren wel e.e.a. te weten kom en omdat veel langs me heen gaat omdat ik de diensten toch niet gebruik ( hoewel nu in "mijn XMS" staat dat ik alle diensten zo'n beetje heb.)
Ik hoop wel dat in de toekomst wat duidelijker gaat worden welke koers XMS mag gaan varen,nu kapitein KPN aan het roer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
denan schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:25:
[...]

Ho.. nee.. halt.. huuuu.. Dat wil alleen zeggen dat XMS ook in de WMP+ gebieden kan leveren. Dat wil pertinent niet zeggen dat XMS WGDO overgaat naar WMP+!!!
Persoonlijk hoop dat dit wel snel gaat gebeuren (liever vandaag als morgen), WMP+ heeft voor mij en ik denk ook voor anderen namelijk veel meer voordelen.
Provider/netwerk keuze, PTR (r-DNS), IPv6, netschijf/remote backup, vast IP of meerdere vaste IP's etc. etc.

Voor het IPTV gedeelte verwacht ik toch dat dit samen gevoegd gaat worden, dit zal dus ook niet veel verschil meer gaan uitmaken.

Als XMS dit ook wil gaan aanbieden prima! ik denk dat dit echter niet zo snel zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:46:
Persoonlijk hoop dat dit wel snel gaat gebeuren (liever vandaag als morgen), WMP+ heeft voor mij en ik denk ook voor anderen namelijk veel meer voordelen.
Provider/netwerk keuze, PTR (r-DNS), IPv6, netschijf/remote backup, vast IP of meerdere vaste IP's etc. etc.
Provider keuze is er binnen WGDO ook al, volgens mij zijn op dit moment in bijna alle gebieden meerdere ISP's actief (bvb Vodafone op WGDO)
rDNS zelf inregelen bestaat nu ook op WMP+ niet (waarschijnlijk bedoel je een WBA isp die dit zelf doet?)
IPv6 draait op zowel WGDO als WMP+ (6rd, native volgt)
Static IP/Meerdere static IP's is op WMP+ (nog) niet geimplementeerd. Als men dit doet zal men zelf een DHCP server moeten draaien als ISP zijnde.
Voor het IPTV gedeelte verwacht ik toch dat dit samen gevoegd gaat worden, dit zal dus ook niet veel verschil meer gaat uitmaken.
Ik zou persoonlijk toch liever het GHM aanbod willen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
De "provider keuze" op WGDO is niet veel anders dan een ander logo, de onderliggende diensten zijn gewoon whitelabel en het zelfde (geen keuze in diensten) lijkt me meer in het leven geroepen om OPTA gezeur te voorkomen.

rDNS zelf inregelen kan bij tweak, XS4all, Helden van nu etc
Alle KPN netwerk aanbieders leveren een vast IP, helden van nu kan er meerdere leveren.

Persoonlijk heb ik inderdaad liever ook liever 100% GHM streams, echter als ik moet kiezen heb ik liever vast(e) IP(s), rDNS, remote backup etc. en dan maar een iets mindere beeldkwaliteit. (die kant gaan we toch al op)

Op glas is het ook prima mogelijk om de diensten te splitsen helaas gebeurd dit niet.
Internet via aanbieder A
Telefoon via aanbieder B
TV via aanbieder C
Of een combinatie daarvan.

[ Voor 13% gewijzigd door fast-server op 19-11-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

denan schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:25:
[...]
Als het goed is heeft het 'expert team' of de klankbord groep een ingang om dit soort zaken aan te kaarten. Daar zou ik dit ook zeker neerleggen.
Bedoel je daar het "Expert panel" mee waar XMS nog niet zo lang geleden is gekomen? Want een ander panel ken ik niet en vanuit dat Expert panel horen we vooralsnog helemaal niets.
Als er een ander panel is waar wij ons bij kunnen aanmelden zou ik dat namelijk graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Denan word het dan ook mogelijk om in Leiden (Portaal) van glasvezel provider te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
rjn27 schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:13:
Denan word het dan ook mogelijk om in Leiden (Portaal) van glasvezel provider te veranderen?
Kijk even op: https://www.scarlet.nl/nl...r/prodline/811-scarlet-vb

Beschikbaar, echter is het aanbod precies hetzelfde alleen duurder.
Maandelijkse kosten:
Family Glasvezel 50Mb met iTV
Totaal: € 59.96
Zelfde met 100Mbps is € 10 meer per maand.

[ Voor 14% gewijzigd door fast-server op 19-11-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:16:
[...]

Kijk even op: https://www.scarlet.nl/nl...r/prodline/811-scarlet-vb

Beschikbaar, echter is het aanbod precies hetzelfde alleen duurder.

[...]

Zelfde met 100Mbps is € 10 meer per maand.
Geeft bij mij: Glas in aanleg in het winkelwagentje,met de volledige keuze om alle abonnementen alvast te bestellen,compleet met schuifjes voor snelheden e.d. en om alvast de aansluitkosten te betalen.
Ga je echter verderop zoeken dan blijkt dat je je voor die 24,95 alleen hebt ingeschreven voor een vraagbundelingstraject en dat een feitelijke levering nog niet mogelijk is.
Je gaat echter wel een contract aan,dus je betaalt geld, moet maar zien wanneer en of je aangesloten wordt en dat zou dus kunnen terwijl je zolang nog een jaarovereenkomst met een andere provider hebt.
Wordt je overmoedig en begrijp je het niet helemaal en je zegt XMS op dan zit je dus zonder.
Google je verder dan biedt het bedrijf ook gratis simkaarten in een kennismakingspakket dan staat er dat internetten gratis is maar in de kleine lettertjes staat dat dit alleen geldt als je de simkaart in een telefoon stopt en dan via wifi gaat internetten.
Er zijn al mensen met rekeningen van meer dan 5000 euro.
Pas dus op met wat je activeert of gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
rjn27 schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:13:
Volgens mij zou dit overal mogelijk moeten zijn/worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanjnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:55
Als ik bij Reggefiber kijken welke providers ik in Maarsenbroek (een ex-Portaal woning) kan kiezen zie ik alleen XMS staan.

Net als veel woningen hier in de buurt, is het geen huur huis meer. Ik vind het wel vreemd dat ik dan nog gebonden ben aan de afspraken die Portaal en XMS hebben gemaakt over de exclusiviteit. Andersom kan ik ook geen aanspraak meer maken op het onderhoudscontract dat Portaal heeft voor CV.
Pagina: 1 ... 41 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.