denan schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:33:
[...]
Dank je: het scheelt inderdaad als je je vragen helder en duidelijk markeert.
Deze vraag is al veel eerder en vaker gesteld, en hierboven heb ik er al antwoord op gegeven:
- Het oude systeem was van Tele2
- Productontwikkeling op de oude omgeving stond nagenoeg stil
- Het oude systeem was niet geschikt voor WMP+ gebieden, alleen WGDO.
- Er was in de jaren aardig wat legacy ontstaan.
Verder is men nu vooral druk bezig met een migratie (en het oplossen van issues die ontstaan zijn door legacy of andere zaken) dus om nu al aan te geven " dat er geen nieuwe producten of diensten worden gelanceerd' lijkt me wat voorbarig.
Wait and see.
Er zijn natuurlijk ook gezegdes dat uitzonderingen de regel bevestigen en niet alles over een kam scheren.
Wat jij nu verteld en wat ik al wist van mijn "bron" is dat Tele 2 die ook al Zonnet, BBned, BBeyond heeft overgenomen wat meer een eigen koers wil gaan varen, volgens mij gaan ze ook bieden op de nieuwe GSM veilingen.
Hoewel zonnet allang niet meer bestaat,werken de e-mail adressen nog wel omdat Tele2 die beheert maar dat wil gaan afstoten.
- Het oude systeem was niet geschikt voor WMP+ gebieden, alleen WGDO.
Lijkt er voor mij op te duiden dat XMS op termijn dus volledig overgaat op WMP+
(niet dat ik daar last van heb)
Waar een hoop van de heisa over gaat is dat men,ondanks de beloftes, niet is ingelicht.
Tele2 wil de regie over haar eigen netwerk,niet meer of in elk geval minder gebruik maken van derden en expanderen en is bezig zich af te splitsen. Vandaar ook dat andere administratie systeem, klanten die nu in het administratie deel van Tele2 als XMS-er stonden moesten daar met ipnummer en al ( want die wil Tele2 ook zelf beheren) uit weg. Jij legt nu meer uit ( en wat ik al gehoord had) dan dat wie dan ook van XMS heeft uitgelegd en een groot deel van de frustratie zit er (IMHO) in dat men niet weet wat gebeurt en een ander administratie veranderen klinkt toch wat minder drastisch dan fisiek netwerken te gaan splitsen.
Er was ondertussen net als in mijn meterkast,een wirwar ontstaan en als jullie die administratie niet hadden gesplitst was deze ge-explodeerd. Feitelijk was die al niet meer werkzaam, Tele2 stond hier, Vodafone stond daar, XMS stond weer elders en een verandering bij aanbieder 1 had/heeft gevolgen bij nummer 2.
Nu XMS bij KPN hoort kan ze groter groeien maar moet het XMS stekkie wel uit de plantenpot waar al die anderen ook in zaten worden getrokken,alleen blijkt in het wild dat de wortels in die pot toch meer met elkaar volgroeid waren dan het in theorie zou moeten.
Nu kun je uit concurrentie overwegingen niet teveel gaan blootgeven en ik weet ook dat daar de schoen wrong, alleen had wel beter afgewogen moeten worden of de balans tussen het uit die overwegingen dan maar niets zeggen,of toch gewoon zeggen wat er echt gebeurt wel goed was.
Nu is er een dekentje neer gelegd met de naam ander administratie systeem, maar onder dat dekentje bedoelde men dat het hele XMS deel inclusief hardware wel moest omgezet worden naar dat nieuwe, niet meer aan Tele2 hangend systeem. En dan blijkt in het veld dat het mooie 380 stekkertje van de camper van Rene Froger opeens niet te passen op het stopkontaktje waar het in theorie wel op zou moeten passen.
Er heeft gewoon een hele netwerk spitsing plaatsgevonden waardoor ons zijspoortje op een ander hoofdspoor moest worden aangelegd. ( gigaklus ook voor operatortje)
Was dat gewoon verteld dan zouden veel speculaties en boze reacties uit begrip uitgebleven zijn.
(Dat dit onder jouw stukje hangt,daarmee bedoel ik dus niet dat dat jouw beslissing/schuld is geweest)
Wat er op de achtergrond ook allemaal is gebeurt en nog te gebeuren staat, feit is dat de belofte om het x-pert deel wel in te lichten ,niet is nagekomen.
Om de voor mij simpele reden dat er anders misschien teveel op internet terecht zou komen,wat je uit concurrentie overwegingen liever niet hebt.
Wij Tweakers waren even van ondergeschikt belang en ik begrijp waarvoor, maar wij zijn ook jullie klanten.