Met verbazing volg ik sinds kort dit topic, sinds dat ze bij XMS bezig zijn gegaan het "administratief systeem" om te zetten.
Zelf ben ik sinds bijna een jaar nu een tevreden klant van XMS. Door mijn eigen ervaringen had ik ook een kennis aangeraden om XMS te nemen.
In Maart 2012 is deze aanvraag gedaan, en deze verbinding zou per 1-11-2012 opgeleverd worden (zelf uitgesteld vanwege lopende ADSL-contract). Eind oktober maar even gebeld, want een modem was nog niet geplaatst. Op 9 November is Reggefiber langs geweest en heeft netjes een PF-modem opgehangen. Tot op vandaag echter nog geen signaal van XMS op het modem.
Mijn keuze voor XMS was ook ingegeven omdat hier een vast IP-adres aangevraagd kan worden, en omdat deze kennis zelf een mailserver en webserver wil gaan draaien waarbij een vast IP-adres dus wel gewenst is.
Gisteren maar even gebeld met de helpdesk; gelukkig was het bandje "Wegens drukte [...] lang wachttijd" eraf, dus al na 25 minuten in de wacht staan contact met een zeer aardig, maar onkundig meisje (bijna al mijn vragen moest ze navragen bij iemand anders).
Ik legde uit dat de aanvraag in Maart 2012 al gedaan was, en dat ik dus wel graag een Vast IP-adres wilde hebben, waarbij zij opmerkte dat we dat dan meteen in Maart hadden moeten aanvragen. Mijn antwoord : "Pas als het abonnement is ingegaan, kan je een vast IP-adres bij jullie aanvragen.". Haar reactie daarop : "Ohh, dat wist ik niet...."
Wanneer de aansluiting geactiveerd wordt, kon ze me ook niet vertellen.
Omdat XMS_Webcare hier heeft aangegeven dat je via een DM op twitter ook een vast IP-adres kan aanvragen, dacht ik slim te zijn en het MAC-adres van deze kennis alvast door te geven zodat ze deze klant ook een vast IP-adres kunnen toewijzen.
Zelf ben ik niet zo'n twitteraar, heb wel een account, maar kwam er dus achter dat je eerst gevolgd moet worden voordat je een DM kan sturen naar iemand.
Zolang XMS_Webcare dus niet reageert op mijn tweet om mij te volgen kan ik dus geen DM sturen naar hun via Twitter.
Dit typeert wel de communicatie (on)mogelijkheid aan van XMS op dit moment.
En dan nog het volgende bericht uit dit topic :
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:59:
[...]
De sluitingstermijn was inderdaad 2 november, mochten er toch nog klanten zijn die zich willen aanmelden voor het Vaste IP adres dan kan dat tot
vrijdag 16 november 2012.
De klanten die zich in de tussentijd melden met volledige NAW gegevens + het MAC adres zullen via ons alsnog aan de lijst worden toegevoegd. -Tim
Leuk dat schijnbaar het personeel van XMS op dit topic HIER met elkaar in discussie gaan... Schrijnend vind ik dit...
Ook nog even navraag gedaan betreffende het "nieuwe" vast IP-adres per 20 november.
Als er inderdaad een wijziging plaats vind in mijn XMS, ook al heeft dit niks met internet te maken (telefoon of TV-pakketten dus), dan ben je het vaste IP-adres kwijt en kan je deze dus ook niet meer krijgen / aanvragen.
Conclusie: mijn kennis heeft vandaag de opzegbrief per post en per email verstuurd naar XMS.
Mijn eigen abonnement loopt pas 18 januari 2013 af, maar dan ben ik ook weg bij XMS.
Ik ga maar overstappen naar XS4ALL, daar krijg je op een genesis-modem gewoon een echt vast IP-adres en tevens ook een echte IPv6-range; zelfs je eigen rDNS instellen kan daar.
En dat allemaal door alleen een "administratieve wijziging" van XMS...