Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.541 views

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:18
Suicyder schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:33:
[...]

We wachten het af, er is indertijd voor betaald
Uit welke plaats?
Suicyder schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:33:
[...]
Geen zin om het welles / nietes waar het zo op lijkt door te zetten.
Met alle respect: Ik heb bijna 3 jaar lang het product verkocht in verschillende regio's en er support opgeleverd, ik denk dat ik er iets meer vanaf weet wat wel of niet kan ;) Het is gewoon heel simpel: op genexis kan je geen vast ip aanvragen. De uitzondering is alleen glazenkamp. Maar daar gelden wel speciale voorwaarden aan.

Zoals het nu klinkt is dat je onterecht bent gefactureerd voor een dienst dat je nooit hebt gekregen. Dan kan je wel heel kinderachtig verwijzen naar een contract. feit is dat het er dik inzit dat je nooit een vast ip adres hebt gehad ;)
Als je niet uit glazenkamp komt, dan zou ik je geld terug eisen omdat je voor een dienst betaalt hebt die nooit is geleverd.

[ Voor 55% gewijzigd door White_Collar op 14-11-2012 15:46 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• White_Collar
fast-server schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:32:
Dat maakt toch niets uit? als je betaald hebt en/of dit contractueel afgesloten hebt dan zijn deze IP's gewoon vast.
Denk dat XMS die groep vergeten is...
Er zijn speciale afspraken destijds gemaakt in het gebied over glazenkamp. Wat dus inhoud dat het een afwijkend pakket is en dus onder andere voorwaarden is verkocht als de normale pakketten en voorwaarden.
Het kan daarom goed zijn dat je geen recht meer hebt op een vast ip in het gebied glazenkamp.

De enige die die kan zeggen of dit verhaal klopt is natuurlijk webcare.

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

@White_Collar

Leiden / Portaal / Oude PF gebied

Weet niet precies welke iets met 500 of 550 geloof ik. Heb echt vast IP, ook statisch in de PFSense geconfigureerd.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
@XMS_Webcare:

Is er al iets bekend over de transitie van 20 november voor fixed-ip klanten ? Zou graag een soort van plan zien, waarin (gedetailleerd) de stappen beschreven worden hoe jullie denken de vaste IP's over te zetten naar een DHCP Static Lease. Ook zou het fijn zijn om *vantevoren* het nieuwe IP adres te weten, zodat ik alvast DNS / VPN / enz wijzigingen kan voorbereiden.

Gezien de afgelopen migraties zo <ahum>fantastisch</ahum> zijn verlopen, hou ik mijn hart vast...

Heb overigens nog geen enkele bevestiging (via mail of brief) gezien van mijn aanvraag voor vast-IP, hopelijk komt er nog enige vorm van communicatie hierover ?

[ Voor 14% gewijzigd door barryl op 14-11-2012 16:11 ]

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:26

Thasaidon

If nothing goes right, go left

White_Collar schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:25:
[...]

niet op Genexis alleen op packetfront, daarnaast kan je ook helemaal geen vast ip ordenen op een genexis.

[...]

Je hebt nooit een vast ip gehad omdat je op een genexis netwerk zit. Het vast ip aanbod geld alleen voor een packetfront netwerk.
Daarnaast kan je ook helemaal geen vast ip adres aanvragen via mijn xms als je een genexis hebt hangen. Ik ben dan wel benieuwt hoe jij dat wel voor elkaar hebt gekregen :P
met alle respect White_Collar,
maar ook ik heb een Genexis moden en toen ik het contract aan ging met XMS heeft XMS aangegeven dat ook ik een vast IP adres kon krijgen.
Sterker nog, daar had ik normaal voor moeten betalen aldus XMS maar als ik me tijdens de uitvraag al zou aanmelden zou dat gratis zijn.
Op mijn contract staat ook (nog steeds) dat ik een vast IP adres heb.

Dat het technisch op een Genexis nooit mogelijk blijkt, prima
Maar wat ik ook aan het modem hing ik kreeg altijd hetzelfde ip adres.
Dus hoe ze het ook geregeld hadden (optie82?)... er was iets waardoor ik altijd hetzelfde ip kreeg.
Pas na de omzetting naar de nieuwe ip range bleek ook dat ineens niet meer mogelijk en is XMS gaan roepen dat ik nooit een vast ip gehad zou hebben.

Een vast ip (ook al is het via de DHCP) is ook een vast ip.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Verwijderd

barryl schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:09:
@XMS_Webcare:

Is er al iets bekend over de transitie van 20 november voor fixed-ip klanten ? Zou graag een soort van plan zien, waarin (gedetailleerd) de stappen beschreven worden hoe jullie denken de vaste IP's over te zetten naar een DHCP Static Lease. Ook zou het fijn zijn om *vantevoren* het nieuwe IP adres te weten, zodat ik alvast DNS / VPN / enz wijzigingen kan voorbereiden.

Gezien de afgelopen migraties zo <ahum>fantastisch</ahum> zijn verlopen, hou ik mijn hart vast...

Heb overigens nog geen enkele bevestiging (via mail of brief) gezien van mijn aanvraag voor vast-IP, hopelijk komt er nog enige vorm van communicatie hierover ?
Er wordt deze week een brief en/of e-mail verstuurd met aanvullende informatie over het Vaste IP adres, hierin wordt o.a. het toegewezen IP adres bekend gemaakt. -Tim

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-11 18:11

msh

Ik heb geen vast IP adres, had het tot nog toe niet echt nodig, het wisselde eigenlijk alleen als je een andere router aansloot. Maar daar straks werd mijn RDP sessie naar thuis onverwacht verbroken. Ik heb daar een tooltje draaien dat elk uur het WAN IP adres door mailt, en inderdaad was het gewijzigd. Het is echter wel in de reeks 188.142.x.x gebleven. Ik heb nu weer verbinding met dezelfde RDP sessie, dus het lijkt erop dat er thuis niets is uitgevallen (system uptime vd router is 16 dagen).

Kunnen dit soort onverwachte wisselingen nu vaker voor gaan komen?
Niet alleen mensen met een vast IP adres willen bij hun thuissystemen kunnen komen ;-)

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:43:
[...]

Er wordt deze week een brief en/of e-mail verstuurd met aanvullende informatie over het Vaste IP adres, hierin wordt o.a. het toegewezen IP adres bekend gemaakt. -Tim
Dank voor de snelle reactie !

Barry

• White_Collar
Suicyder schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:24:
[...]

Ik heb altijd hetzelfde IP gehad tot ze begonnen te sleutelen aan het netwerk. Daarnaast als het niet kan moeten ze ook niet 25 euro aftikken.
En vast semivast, ze laten me er wel voor betalen, dan verwacht ik er ook iets voor. Daarnaast ik heb ik zelf niet de keuze gehad voor een Genexis, maar dat heeft reggefiber gedaan.

Daarnaast vragen ze om het MAC adres van mijn router, niet die van de Genexis/packetfront, dus verwacht ik dat het dan alsnog moet kunnen.

[...]

Zie hierboven
Oke, laatste poging. Ik heb 3 jaar lang in het xms huis gewerkt in amersfoort. Ik ken dit gebied als geen ander.
Je woont in amersfoort daar worden GEEN vaste ip adressen uitgedeeld met uitzondering van zielhorst en vathorst en de oude portal netwerken die nog niet zijn omgebouwd naar genexis netwerken.
Ik heb altijd hetzelfde IP gehad tot ze begonnen te sleutelen aan het netwerk.
Je geeft nu dus toe dat je geen vast ip adres hebt maar een semi vast. Iets wat ik je nu al meerdere keren probeer uit te leggen. Maar blijkbaar ben je koppig genoeg om dit niet van een ex werknemer uit notabene het gebied waarin hij 3 jaar gewerkt heeft aan te nemen.
En vast semivast, ze laten me er wel voor betalen, dan verwacht ik er ook iets voor.
Je hebt altijd een semi vast ip adres gehad die dienst is gewoon gratis, het is een fout van xms dat ze jou laten betalen.
Daarnaast ik heb ik zelf niet de keuze gehad voor een Genexis, maar dat heeft reggefiber gedaan.
Zucht, je kan ook niet kiezen wat voor modem je krijgt. Het is niet simpel weg een packetfront of een genexis, wat dacht je van de apparatuur in de pop? Een gebied is of volledig packetfront of genexis.
Daarnaast vragen ze om het MAC adres van mijn router, niet die van de Genexis/packetfront, dus verwacht ik dat het dan alsnog moet kunnen
Die hebben geen mac adres maar een connection id of fpqn adres. Deze dienst word aan klanten aangeboden met een ECHT vast ip adres op een Packetfront en niet op een genixes modem.

Snap je nu wat ik probeer duidelijk te maken?
Bel xms op dat je onterecht 25 euro hebt betaald.

* White_Collar raakt redelijk gefrustreerd van mensen die koppig zijn.

Verwijderd

Hoe laat is het nu?
Of ben ik te ongeduldig om een aangekondigde update over de storingen om 16:30 nu al te verwachten. :w

Verwijderd

is nog zomertijd bij xms dus je moet nog even geduld hebben .
White_Collar dus heb jou wel eens gezien in dat huis leuk dat je hier ook zit
jammer dat die huis er niet meer is was altijd lekker koffie daar

Verwijderd

Problemen met mijn XMS

Aangevuld bericht op onze website:

Update 14-11-2012 17:15

In de loop van vanavond wordt verwacht dat de problemen met het inloggen op de mijnXMS omgeving zijn opgelost. U krijgt dan in het inlogscherm een extra scherm te zien met uw nieuwe correcte inlognaam. Het kan zijn dat deze nieuwe inlognaam verschilt van de inlognaam die u eerder van ons heeft ontvangen. Wij vragen u voortaan alleen de nieuwe inlognaam te gebruiken.

Webmail problemen

Het wijzigen van uw wachtwoorden is in de loop van de avond weer mogelijk. Hierdoor kunt u het wachtwoord van uw webmail wijzigen in uw mijn XMS omgeving, waardoor u direct toegang heeft tot uw webmail. Houdt u er rekening mee dat dit gewijzigde wachtwoord ook geldt voor de toegang tot de mijn XMS omgeving en uw homepage.

De problemen met het versturen van de mails vanuit het @xmsweb domein wordt veroorzaakt door het inloggen met een naam zonder toevoeging van het domein op de webmail. Hierdoor wordt er een verkeerd domein toegekend aan de mailbox. Op dit moment wordt dit gecorrigeerd en dit zal in de loop van morgenochtend opgelost zijn. U zult hiermee weer kunnen versturen en ontvangen op uw originele emailadres.

De oorzaak van het ontbreken van het adresboek is gevonden, deze zullen op een later moment worden toegevoegd. De planning hiervan is nog niet bekend, volg hiervoor de updates op de storingen pagina. -Tim

• White_Collar
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:26:
is nog zomertijd bij xms dus je moet nog even geduld hebben .
White_Collar dus heb jou wel eens gezien in dat huis leuk dat je hier ook zit
jammer dat die huis er niet meer is was altijd lekker koffie daar
We waren erg trots op ons koffie apparaat en vooral ik was erg verslaafd aan de koffie :) Misschien dat ik je zelfs wel eens ergens mee geholpen heb?
Ben je misschien toevallig door een enne Pieter-bas geholpen? ( persoon die de laatste maanden bij het raam zat)

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-10 15:58
Wel grappig..kom ik eindelijk op Mijn XMS, lees ik daar het volgende:

Einde contract 14 december 2012

Ik weet van niks; heb niks opgezegd en zo....

iemand van webcare die dit kan uitleggen?

• Thasaidon

Thasaidon

MrPompidom schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:56:

Als je de moeite had genomen hier te lezen wat anderen schrijven had je kunnen zien dat dat de einddatum is als je NU je abonnement zou opzeggen... morgen staat er namelijk de 15e als datum en overmorgen de 16e.
Of te wel, het is gewoon de maand opzegtermijn die ju nu hebt...

[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 14-11-2012 19:01 ]

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-10 15:58
Hmmzz.. neem me niet kwalijk, loop blijkbaar 2 pagina's achter met lezen van drama en ellende :P

lees het nu net inderdaad

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
[...]

Die mail gaat bij mij niet aankomen, omdat de RDNS niet klopt op de huidige mailomgeving (zie DM)...

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07
Ik kan nu idd wel inloggen met me klantnummer en wachtwoord, idd een popup dat mn login nu mn mail adres is :)

• Ithaca81
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-11 19:24
@Webcare:
Hoe vaak gaat XMS net mijn ip-adres nog wijzigen en op welke tijden?
Het is niet makkelijk in te loggen op een thuisserver wanneer mijn ISP het kennelijk noodzakelijk vindt om een soort stoelendans met IP-adressen uit te voeren.

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Ben ik nu echt nog de ennigste met het Qos probleem??? omgeving Hilversum

Verwijderd

Ithaca81 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:17:
@Webcare:
Hoe vaak gaat XMS net mijn ip-adres nog wijzigen en op welke tijden?
Het is niet makkelijk in te loggen op een thuisserver wanneer mijn ISP het kennelijk noodzakelijk vindt om een soort stoelendans met IP-adressen uit te voeren.
Dan moet je switchen naar een provider die vaste ip adressen aanbied.

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:46
@Webcare

Ook ik kan eindelijk weer inloggen op mijnXMS,zie ik bij mijn contract staan dat ik een optie heb op:XMSnews 50 Mbps.
Ik weet het niet maar,daar heb ik nog nooit gebruik van gemaakt,en ik wens er geen gebruik van te maken ook,ik durf het ook niet uit te zetten,bang voor de gevolgen,ik heb het namelijk nooit aangezet.

Verwijderd

Je hebt er een optie op. Dat betekent dus dat je het KAN aanzetten.

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-10 10:35
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:32:
Problemen met mijn XMS

Aangevuld bericht op onze website:

In de loop van vanavond wordt verwacht dat de problemen met het inloggen op de mijnXMS omgeving zijn opgelost. U krijgt dan in het inlogscherm een extra scherm te zien met uw nieuwe correcte inlognaam. Het kan zijn dat deze nieuwe inlognaam verschilt van de inlognaam die u eerder van ons heeft ontvangen. Wij vragen u voortaan alleen de nieuwe inlognaam te gebruiken.
Inloggen werkt inderdaad weer, maar de gegevens lijken nergens op. O.a.:
Gegevens contract
Naam provider XMS
Contractnummer .....
Einddatum contract Niet van toepassing
Eindafrekening Nee
Apparatuur in bruikleen Nee
Uw abonnement
Uw pakket U heeft nog geen lopend abonnement.

:?

• wiz-oz
  • Laatst online: 12-11 14:23
Thasaidon schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:17:
[...]

Dat het technisch op een Genexis nooit mogelijk blijkt, prima
Maar wat ik ook aan het modem hing ik kreeg altijd hetzelfde ip adres.
Dus hoe ze het ook geregeld hadden (optie82?)... er was iets waardoor ik altijd hetzelfde ip kreeg.
Pas na de omzetting naar de nieuwe ip range bleek ook dat ineens niet meer mogelijk en is XMS gaan roepen dat ik nooit een vast ip gehad zou hebben.

Een vast ip (ook al is het via de DHCP) is ook een vast ip.
Ik heb hier ook nog de emails in mijn mailarchief staan van support over bovenstaande verhaal. Dat ik gratis een vast ip adres had, en ook ik kon aansluiten wat ik wilde, ik kreeg overal hetzelfde ip adres mee. Dat was in de internl tijd. Toen werd ik gemoved naar ispfabriek, en een tijdje later naar itns.

Jammer dat er zo mee omgegaan wordt door xms. Dat ze willen schuiven met adressen is prima, maar waarom dan niet even dit melden aan de gebruikers, of een posting doen in de expert mailgroep?

zowizo vind ik de communicatie magertjes. Tuurlijk is het maar een consumentenlijntje, maar ook die gebruikers zou je mijns inziens best vooraf kunnen informeren over wat er aan zit te komen. Als er dan wat mis gaat is er wat meer begrip, en nu heb je alleen boze en gefrustreerde gebruikers.

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Horza2011 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:23:
Ben ik nu echt nog de ennigste met het Qos probleem??? omgeving Hilversum
Nope... why?

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
omdat er een test firmware update bij sommige gebruikers is uitgerold :)

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:49

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:30:
Bij mij staan de 'opties' correct vermeld en dat is interactieve r/tv en uitz. gemist.
Ik zou het toch even checken met webcare als er iets staat wat je nooit hebt gehad ;)
M'n webmail gaf opeens ook een pop-up met nieuwe user waarna ik zowaar kon inloggen, nu de ftp en homepage nog :p

[ Voor 13% gewijzigd door Speedy-Andre op 14-11-2012 22:03 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:46
Nee kijk maar bij opties verwijderen,daar kan ik de optie voor newsxms ook weer uitzetten.maar ik heb het zelf nooit aangezet dus ik wacht even.

Bij opties toevoegen kan ik het HBO pakket aanzetten,maar dat heb ik al 8)7 8)7
Terwijl ik dat graag wil uitzetten.

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beter niet bashen als je t niet precies weet :)

Ik heb ook opties ertussen staan die ik niet afneem (newsserver bv) en interactieve tv kost me volgens t overzicht nu 5 euro waar dat voor ons gebied voor niks is (eigen aanschaf van de decoder).

Dingen zoals opties aanpassen of mail door sturen ed werkt trouwens ook nog niet, krijg een error :) gaat allemaal vast goed komen de komende dagen

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:04
musicfreak schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:33:
Ik heb de brief uit 2010 er ook maar eens bij gepakt, al lukt inloggen niet. Moet je bij gebruikersnaam je vijf cijferige loginnaam invullen? En bij wachtwoord het bijbehorende wachtwoord uit de brief?

Bij wachtwoordherstel wordy mijn vijf cijferige loginnaam niet geaccepteerd...
Nu de problemen opgelost lijken heb ik nog een keer op bovenstaande wijze proberen in te loggen. Lukt helaas niet, krijg nog steeds de melding 'Er is een storing opgetreden bij het inloggen op de Mijn XMS omgeving, waar u mogelijk hinder van kunt ondervinden' etc. Krijg ook geen extra scherm te zien met mijn nieuwe inlognaam...

Iemand tips, doe ik het goed?

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:06
Eindelijk een goed werkende android app!
Switchen van zenders zonder problemen!
Goed werk!

Verwijderd

Wilde schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:31:
[...]

Beter niet bashen als je t niet precies weet :)

Ik heb ook opties ertussen staan die ik niet afneem (newsserver bv) en interactieve tv kost me volgens t overzicht nu 5 euro waar dat voor ons gebied voor niks is (eigen aanschaf van de decoder).

Dingen zoals opties aanpassen of mail door sturen ed werkt trouwens ook nog niet, krijg een error :) gaat allemaal vast goed komen de komende dagen
Bashen? Waar slaat dat op?

Voor de duidelijkheid, als je ergens een optie op hebt betekent dat dat je de mogelijkheid hebt om.... Je kan het dus aanzetten.
Als het bij jou al aanstaat dan is het dus geen optie meer. Oftewel, wees duidelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2012 22:43 ]

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zijn er problemen met de IPTV EPG? Bijvoorbeeld Nederland 1:
23.00 Pauw & Witteman
00.15 Pauw & Witteman

Hier hoort het om 00.00 het Journaal nog tussen, maar die mist dus. Eigenlijk missen op alle zenders de programma's net voor middernacht.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Nou mijn ervaring met xms is wel het slechtste dat ik ooit heb gehad. Netjes glasvezel besteld, bevestigingsmail binnen. Geen speciale wensen, gewoon een 100mbit internetpakket. Glasvezel ligt tot in de meterkast dus ik was in de verwachting dat na 1 a 2 werkdagen wel iemand met me contact zou opnemen.

Weekend voorbij, dus ik bel xms op dinsdagochtend ca 1100. Na 30 minuten in de wacht te hebben gestaan, met een erg leuk liedje, verbinding maar verbroken. Vervolgens smiddags voor het avondeten nog een poging. Weer 20 minuten aan de lijn gehangen zonder maar een werknemer te spreken. Toen had ik het eigenlijk al gehad, ik heb geen goede gevoelen bij een provider welke telefonisch gewoon niet bereikbaar is. Zet gewoon voldoende mensen op het callcenter!

Enfin, volgende ochtend maar het salesnummer gebeld. Wachttijd van ca 10 minuten, kreeg ik een vriendelijke meneer aan de lijn. Ik vragen maar of mijn bestelling al binnen was en hoe of wat het ermee zat? Meneer, eh, u staat niet in mijn systeem. Maar een maand geleden hadden we hier problemen mee... U kunt later nog wel een keer terugbellen. Ik vroeg de meneer of hij mijn order dan maar kan annuleren, dat moest ik maar via mail doen...

Dus ik een mail sturen naar xms, 3 dagen geleden verzonden. Netjes automatische mail terug met dank voor uw mail, we mailen u terug. Tot op de dag van vandaag geen reactie. Bah. Zelfs de klantenservice van Orange was destijds beter te bereiken dan die van XMS. Ik zou er totdat ze de ellelange wachttijden hebben opgelost niets bestellen. Stel je voor dat je glasvezel niet meer werkt en dat je dan een halve dag moet bellen om geholpen te worden.

Ben nu maar op zoek gegaan naar een andere aanbieder, wellicht kpn, waar je tenminste wel geholpen wordt. Nee, concluderend geen goede ervaring voor mij met xms.

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Verwijderd

XMS = KPN

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:04
Nog maar een keertje mezelf gequote, want ik wordt nu bestookt met automatische mailtjes vanuit XMS dat ik mijn XMS emailadres in het vervolg als gebruikersnaam moet gebruiken. Vanochtend zag ik dat ook in een extra scherm, gisteravond niet maar die login pogingen van gisteren hebben tot 6 mailtjes geleid. ;)

Het werkt nu dus! Ik heb trouwens een 'Einddatum contract 1 mei 2013'. Ben al een paar jaar klant, maar heb dit jaar mijn pakket van 100 naar 50 Mbit teruggebracht. Dan gaat blijkbaar een nieuw jaarcontract lopen.

[ Voor 19% gewijzigd door musicfreak op 15-11-2012 06:44 ]

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-11 17:37
Tsunami schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 19:28:
[...]

Apart, ik ben hier in Hilversum juist van 188.142.x.x naar 37.251.x.x gegaan, terwijl ik een paar maanden geleden voor de move naar ISP Fabriek volgens mij in de 8x.x.x.x range zat. In 4 maanden meer IP-veranderingen gehad dan mijn ouders in 8 jaar bij KPN DSL, terwijl die volgens mij ook aangeven dat een IP altijd kan veranderen door administratieve wijzigingen, maar dat dat zelden gebeurd.
Vandaag in Veenendaal hetzelfde.
Zat ook in de 188.142 reeks en nu in de 37 reeks. Voor de wisseling in juli eveneens in de 8 reeks.

Neem aan dat ook nu nog steeds wel geldt: Zolang je niet van mac adres wijzigt en/of de boel een tijd uitzet, je gewoon het huidige ip blijft houden?

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

• Thasaidon

Thasaidon

mwoe schreef op donderdag 15 november 2012 @ 07:03:
[...]

Vandaag in Veenendaal hetzelfde.
Zat ook in de 188.142 reeks en nu in de 37 reeks. Voor de wisseling in juli eveneens in de 8 reeks.

Neem aan dat ook nu nog steeds wel geldt: Zolang je niet van mac adres wijzigt en/of de boel een tijd uitzet, je gewoon het huidige ip blijft houden?
Yup, same here... vannacht ook naar de 37 range gegaan, dus kon vanmorgen alle DNS-en weer aan passen...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Information related to '37.251.58.0 - 37.251.89.255'

inetnum:         37.251.58.0 - 37.251.89.255
netname:         ISPFABRIEK-NET
descr:           ISP Fabriek FTTH customers
country:         NL
...
% Information related to '37.251.0.0/17AS49562'

route:           37.251.0.0/17
descr:           ISPFabriek
origin:          AS49562          (KPN ITNS Services B.V.)
mnt-by:          MNT-ISPFABRIEK
source:          RIPE # Filtered

Zo lang je je router/pc aan houd en aan het modem hebt hangen zou je, zolang XMS dus niets zelf veranderd, je huidige ip moeten behouden.
Valt je verbinding weg, gebeurd er wat met de DHCP server, of moet je de boel spanningsloos maken, dan heb je idd dikke kans dat je een ander ip krijgt

[ Voor 21% gewijzigd door Thasaidon op 15-11-2012 08:39 ]

• GerkeP
  • Laatst online: 11:36

GerkeP

Vragen mag altijd........

Thasaidon schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:08:
[...]

Yup, same here... vannacht ook naar de 37 range gegaan, dus kon vanmorgen alle DNS-en weer aan passen...

Zo lang je je router/pc aan houd en aan het modem hebt hangen zou je, zolang XMS dus niets zelf veranderd, je huidige ip moeten behouden.
Valt je verbinding weg, gebeurd er wat met de DHCP server, of moet je de boel spanningsloos maken, dan heb je idd dikke kans dat je een ander ip krijgt
Hier ook, straks voor het slapen gaan de dns nog aan gaan passen

GerkeP

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Balen, merk nu ook (op het werk) dat ik nergens meer bij kan.

@Thasaidon of GerkeP
Wat voor decimaal staat er in jouw 3e octet? Misschien hoef ik dan niet het hele /17 subnet te scannen.

• GerkeP

GerkeP

marigo schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:58:

@Thasaidon of GerkeP
Wat voor decimaal staat er in jouw 3e octet? Misschien hoef ik dan niet het hele /17 subnet te scannen.
Wil straks wel kijken, maar ben pas rond 12 uur thuis, hebben hier wat uitloop bij een migratie

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

marigo schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:58:

@Thasaidon of GerkeP
37.251.86.1 is mijn gateway en 255.255.255.128 (/25) is mijn subnet.
(37.251.86.0 t/m 37.251.59.127 dus)
Maar het zou zomaar kunnen zijn dat jij niet in die range zit... het zijn tenslotte maar 126 hosts

[ Voor 14% gewijzigd door Thasaidon op 15-11-2012 09:31 ]

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:29:
[...]

37.251.86.1 is mijn gateway en 255.255.255.128 (/25) is mijn subnet.
(37.251.86.0 t/m 37.251.59.127 dus)
Maar het zou zomaar kunnen zijn dat jij niet in die range zit... het zijn tenslotte maar 126 hosts
Is dat niet precies het aantal klanten in Veenendaal dan ? 8)7

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

GerkeP schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:34:
[...]

Is dat niet precies het aantal klanten in Veenendaal dan ? 8)7
LOL ;-)
alleen in west? zou kunnen :P

Verwijderd

MrPompidom schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:56:

Als het goed is, is dat de einddatum van je jaarcontract. Hierna lopen onze diensten gewoon door, maar kun je wel maandelijks opzeggen. - Sophie

Verwijderd

Nu net van ~00:40 tot 09:30 zonder verbinding gezeten in Deventer. Dat is wel weer jammer.
Goed, nu ook maar weer wat DNS entries omtypen :)

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-11 17:37
Thasaidon schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:08:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Information related to '37.251.58.0 - 37.251.89.255'

inetnum:         37.251.58.0 - 37.251.89.255
netname:         ISPFABRIEK-NET
descr:           ISP Fabriek FTTH customers
country:         NL
...
% Information related to '37.251.0.0/17AS49562'

route:           37.251.0.0/17
descr:           ISPFabriek
origin:          AS49562          (KPN ITNS Services B.V.)
mnt-by:          MNT-ISPFABRIEK
source:          RIPE # Filtered

Even stroom eraf lijkt me geen probleem.
De ip leasetijd staat op 4 uur. Moet je natuurlijk niet net aan het einde van de 4 uur zitten ;)

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Gelukkig heeft niemand last van de onaangekondigd veranderende ip's dus gewoon door gaan Xms ;)

• White_Collar
Het was wel aangekondigt.

Tip: zoek even op de potst van nick

[ Voor 46% gewijzigd door White_Collar op 15-11-2012 09:55 ]

• Thasaidon

Thasaidon

Weet iemand trouwens of IPv6 het al doet? (Operatortje?)
Als ik mijn Netgear op "Auto Detect" zet lijkt het alsof ik een IPv6 op mijn WAN krijg (/16) en de verbinding een 6to4 tunnel is. Op mijn lan heb ik dan een /64.

Zet ik de router echter handmatig op 6to4 tunnel (en DHCP) krijg ik niets op mijn WAN.

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 15-11-2012 10:02 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

White_Collar schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:53:
Het was wel aangekondigt.

Tip: zoek even op de potst van nick
Ik keek de overgangs mail eens na en het staat zowaar verborgen onder 'wat gebeurt er met mijn instellingen' als je naar de Xms overgangs webpage gaat en dus niet 'hardop' in de brief of de email.
Zo kan het ook ....

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Qua diensten en service verlening zijn het 2 totaal verschillende bedrijven.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Qua (ontbrekende) informatievoorziening ziijn ze identiek :+

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Maar wel om andere redenen.

Op mijn KPN staat wel correct alle informatie
Omdat het werkt en er verder niets veranderd hoeven zij geen informatie te sturen.

Op mijn XMS staat de verkeerde informatie (als je er al op komt)
Bij XMS werkt er regelmatig iets niet, veranderingen worden pas gecommuniceerd na veel zeuren van de community.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:14
Speedy-Andre schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:52:
Gelukkig heeft niemand last van de onaangekondigd veranderende ip's dus gewoon door gaan Xms ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.scarletuser.com/images/smilies/sarcasm.gif
Voor de Sheldon's onder de lezers :P

• Thasaidon

Thasaidon

Suicyder schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:41:
[...]

[afbeelding]
Voor de Sheldon's onder de lezers :P
Bazinga!

• GerkeP

GerkeP

@Marigo

Mijn gateway is 37.251.84.1

GerkeP

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:25
GerkeP schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:34:
[...] Is dat niet precies het aantal klanten in Veenendaal dan ? 8)7
Er zijn er wel wat meer hoor :P
Zie nu ook dat ik eindelijk voor de eerste keer een ander IP-adres heb gekregen in Veenendaal. Nu mag ik dus oprecht hier mee doen met zeiken ^^ Op zich vind ik het niet erg maar dan wil ik wel eindelijk toegang tot meer dan 100/100 en IPV6 ;) Voor wat hoort wat he! :+

• Thasaidon

Thasaidon

GerkeP schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:14:
@Marigo

Ander subnet, dus dan hebben we iig meer dan 126 klanten in Veenendaal, minimaal 252 dus :P 8)7

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 09:21
Thasaidon schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:33:
Ander subnet, dus dan hebben we iig meer dan 126 klanten in Veenendaal, minimaal 252 dus
Maar is het nu nog wel aannemelijk dat de verschillende ISP's, die allemaal hun IP-diensten via ITNS laten lopen, nog elk hun eigen subnetjes hebben?
Waarom zou het het op mijn ip-adres volgende ip-adres niet gewoon een Lijbrandt- of Tweak-klant kunnen zijn?

• Thasaidon

Thasaidon

ToniW schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:49:
[...]

Maar is het nu nog wel aannemelijk dat de verschillende ISP's, die allemaal hun IP-diensten via ITNS laten lopen, nog elk hun eigen subnetjes hebben?
Waarom zou het het op mijn ip-adres volgende ip-adres niet gewoon een Lijbrandt- of Tweak-klant kunnen zijn?
Als je een whois doet naar je nieuwe ip (37 range in mijn geval), dan is de registrar ISPfabriek.
Kijk je vervolgens naar het AS (49562) wat hieraan hangt, zul je zien dat dat weer geregistreerd is bij KPN ITNS voor de "klant" XMS.
Als je verder kijkt zie je dat KPN ITNS in het AS block zit van AS49152 - AS50175 en voor iedere "klant" een ander AS gebruikt.
Kortom, ook ITNS maakt onderscheid tussen hun verschillende klanten.
een "XMS" gebruiker zal dus een andere range krijgen als een "Tweak" gebruiker. Het AS zal ook anders zijn. Maar is uiteindelijk allemaal dus KPN ITNS

Overigens lijkt het me wel handig dat ze dit zo doen omdat ze zo makkelijker per "ITNS klant" zaken kunnen aanpassen. Als ze alles maar door elkaar zouden gooien en alleen voor XMS wat zouden moeten aanpassen en niet voor Tweak, zouden ze dus een probleem kunnen krijgen als ze die door elkaar gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Thasaidon op 15-11-2012 14:28 ]

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 12:51
Is er momenteel een probleem met "Mijn XMS"? Ik kan niet meer inloggen met mijn email adres en wachtwoord waar ik al diverse keren mee ingelogt ben in de nieuwe omgeving.

• Thasaidon

Thasaidon

Krishly schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:55:
Is er momenteel een probleem met "Mijn XMS"? Ik kan niet meer inloggen met mijn email adres en wachtwoord waar ik al diverse keren mee ingelogt ben in de nieuwe omgeving.
Ik kan wel inloggen met mijn e-mail adres (zonder puntjes) maar krijg gelijk een popup dat mijn gebruikersnaam wéér veranderd is en ik nu mijn e-mail adres mét puntjes moet gaan gebruiken...
Lekker verwarrend dit.
|:(

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 12:51
Thasaidon schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:58:
[...]

Ik kan wel inloggen met mijn e-mail adres (zonder puntjes) maar krijg gelijk een popup dat mijn gebruikersnaam wéér veranderd is en ik nu mijn e-mail adres mét puntjes moet gaan gebruiken...
Lekker verwarrend dit.
|:(
Ik kan ineens helemaal niet meer inloggen. Erg verwarrend allemaal.

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:47
Ik kan inloggen op https://mijn.xmsweb.nl/ maar helaas zie ik geen facturen. Is het de verwachting dat dit deze maand nog opgelost wordt?

Facturen XMS
Hieronder vindt u de online facturen per periode.

Jaar: 2012 2011 2010 2009

Geen facturen in 2012

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:06
Bij het inloggen op mijn.xmsweb.nl krijg ik inderdaad nu een nieuwe gebruikersnaam.

Maar ik kan nog steeds inloggen met mijn inlognummer van mijn.xmsnet.nl, mijn tweede email adres zonder puntjes en mijn hoofd email adres met punten..

@webcare, hoort dit?

Verwijderd

Thasaidon schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:19:
[...]
Als je verder kijkt zie je dat KPN ITNS een AS block heeft van AS49152 - AS50175.
Dat block is van RIPE, niet van KPN! Je moet wel de whois output goed interpreteren.

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:13:
[...]

Dat block is van RIPE, niet van KPN! Je moet wel de whois output goed interpreteren.
Je hebt gelijk, ik heb het verkeerd geformuleerd...

"Als je verder kijkt zie je dat KPN ITNS in het AS block zit van AS49152 - AS50175 en voor iedere "klant" een ander AS gebruikt."

Maar de essentie van mijn post blijft hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 15-11-2012 14:29 ]

Verwijderd

Net even lekker op de bank hangen en al zappend kwam ik uit op SBS6 met het volgende resultaat:
http://youtu.be/t3HyV1Ub7Uo

Zo beroerd heb ik het nog niet gezien.

Is er een of andere storing bekend?

• marigo
GerkeP schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:14:
@Marigo

Bedankt, Ik ben er eindelijk achter..
't Zit lekker verdeeld. Mijn gateway is namelijk 37.251.13.1

Maar goed....alles werkt weer. ;)

• White_Collar
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:58:
Net even lekker op de bank hangen en al zappend kwam ik uit op SBS6 met het volgende resultaat:

powerplugs?

Verwijderd

Nee geen powerplugs maar direct op het modem
Heb wel eens meer last van artifacts maar zo erg als nu heb ik het nog nooit mee gemaakt.

DVB-C is wel normaal ( video is bij gebruik van Amino 110 )

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2012 15:17 ]

Verwijderd

Thasaidon schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:33:
[...]

Ander subnet, dus dan hebben we iig meer dan 126 klanten in Veenendaal, minimaal 252 dus :P 8)7
Effe gechecked:

een /27, /25, /24, /23, /22 zijn beschikbaar.
En op dit moment: Dynamic Address Count: 1691

>:)

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:48:
[...]

Effe gechecked:

een /27, /25, /24, /23, /22 zijn beschikbaar.
En op dit moment: Dynamic Address Count: 1691

>:)
Zo... 1691? toch niet alleen in Veenendaal? kan het me niet voorstellen >:) :P
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:58:

Heb je toevallig een "tijdelijke" kabel die je ertussen kan doen? Misschien dat het dan weg is.
Bij mij ziet SBS6 er wel goed uit, maarja... het is ook wat later nu.

[ Voor 43% gewijzigd door Thasaidon op 15-11-2012 16:13 ]

• boswandeling
Lekker verwarrend,

Inmiddels twee enveloppen gehad met daarin mijn contract gegevens vanaf aanvraag (dubbel gestuurd dus) met een rode KOPIE stempel er op

Mail adres gwendac@xmsnet.nl (wel ooit aangemaakt voor mijn vriendin die het nooit heeft gebruikt)die ik nooit gebruikt heb, en ook bij aanvraag bij XMS niet gebruikt heb.
Ook staat er dat ik 100/100 heb afgenomen, dat neem ik af vanaf 2 maanden voordat we 50/50 voor de prijs van 100/100 kregen, maar daarvoor en vanaf aanvraag altijd 50/50 gehad.

Maaaaaaaaaaar gisteravond kon ik inloggen op mijn xmsweb en werd er aangegven dat mijn mail adres om in te loggen boekee at xmsnet dot nl ging worden.

Ik snap het allemaal niet erg meer, volgens mij zijn er 5 oude backups met elkaar gemergd en is dit de uitkomst daarvan ?

[ Voor 4% gewijzigd door boswandeling op 15-11-2012 16:26 ]

• lethargy
  • Laatst online: 18-11 20:33
Is het iemand al gelukt om in te loggen op zijn eigen homepage via ftp?
Ik heb alle mogelijke gebruikersnamen al geprobeerd, maar lukt nog steeds niet.

Webmail en mijnxms werken nu wel.

[ Voor 10% gewijzigd door lethargy op 15-11-2012 16:39 ]

Verwijderd

lethargy schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:35:

Bij de storingen is zowel bij de webmail als mijnxms op 14 november om 17:15 een update geschreven, maar zoals je hier kunt lezen is de beloofde update bij de homepage problemen niet gebeurd, dus daarover is nog niks nader bekend of nog niet verbeterd.

14 November 2012
Homepage problemen

Indien u in het verleden een homepage heeft aangemaakt, kan het zijn dat deze op dit moment niet bereikbaar is. Wij werken eraan dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Volg de updates op de storingen pagina op www.xmsnet.nl.

Update 14-11-2012 12:30 : Op dit moment zijn wij nog steeds bezig met werkzaamheden, de oorzaak van de problemen zijn gevonden. Wij werken er hard aan om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen en zullen u om 16:30 uur van een nieuwe update voorzien.
lethargy schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:35:

Nope, lukt niet, kom mijn xms ook niet in, maar goed daarvan zijn de telefonie instellingen door het webteam gedaan dus heb daar niet zo'n haast in en heb zo'n vermoeden dat er geen optie is bijgekomen om 300 mbits aan te zetten :)

[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 15-11-2012 17:28 ]

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:51

buzzlightyear

To infinity and beyond...

@XMS_Webcare:
Zou je willen bevestigen of het een brief OF email wordt? Bijvoorkeur een brief want dan weet ik zeker dat ie aankomt. Beetje lullig als de internet verbinding eruit ligt en ik dan niet bij de email kan komen die verzonden is. Wanneer kunnen we die brief tegemoet zien? 20 november is het al over 5 dagen...

• GerHo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Versturen van email via XMS, maakt niet uit via outlook of webmail, komt pas na 20-30 minuten aan.
Na verscheidene keren klachten van anderen dat mijn emails niet aankwamen maar even uitgeprobeerd naar twee andere email adressen en inderdaad: mail sturen naar XMS email adres komt bijna onmiddelijk aan maar versturen via XMS lijkt pas na 20-30 minuten de mailserver te verlaten.
Andere mensen ook last van??

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 13:21
GerHo schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:40:
Versturen van email via XMS, maakt niet uit via outlook of webmail, komt pas na 20-30 minuten aan.
Na verscheidene keren klachten van anderen dat mijn emails niet aankwamen maar even uitgeprobeerd naar twee andere email adressen en inderdaad: mail sturen naar XMS email adres komt bijna onmiddelijk aan maar versturen via XMS lijkt pas na 20-30 minuten de mailserver te verlaten.
Dat geeft bij mij (met Thunderbird) geen problemen: van @xmsnet.nl-adres naar ander adres of van ander adres naar @xmsnet.nl-adres komt steeds binnen 30 seconden binnen.

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11 15:38
Ik weet het niet, maar zie dat nadat wij tijdelijk naar 188 waren verhuisd, zitten wij nu weer op 185. Terwijl ik hier toch voorbij zag komen dat er veel van 185>188 naar 37 zijn verhuisd? Is dit voor iedereen geweest of gebied afhankelijk?

• lethargy
  • Laatst online: 18-11 20:33
GerHo schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:40:
Bij mij duurt het 15 min. via webmail voordat de mail aankomt.

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 13:21
[...]
In de brief die de Vaste-IP-ers eerder kregen werd voor meer informatie verwezen naar www.xmsnet.nl/vastip . Die pagina had eerst informatie maar is inmiddels leeg. Is dat goed of slecht nieuws?

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:49
Webcare:

Heb een vraag inzake het porteren.
Mijn ouders zijn ook overgestapt op xms. We hebben dinsdag via mijn xms een verzoek gedaan tot portering van het telefoonnummer.. Hoelang duurt het voor we bericht van XMS krijgen en dat het verzoek verwerkt is?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:34

The Wizard

Moderator Mobile
Thasaidon schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:19:
[...]

Als je een whois doet naar je nieuwe ip (37 range in mijn geval), dan is de registrar ISPfabriek.
Kijk je vervolgens naar het AS (49562) wat hieraan hangt, zul je zien dat dat weer geregistreerd is bij KPN ITNS voor de "klant" XMS.
Als je verder kijkt zie je dat KPN ITNS in het AS block zit van AS49152 - AS50175 en voor iedere "klant" een ander AS gebruikt.
Kortom, ook ITNS maakt onderscheid tussen hun verschillende klanten.
een "XMS" gebruiker zal dus een andere range krijgen als een "Tweak" gebruiker. Het AS zal ook anders zijn. Maar is uiteindelijk allemaal dus KPN ITNS

Overigens lijkt het me wel handig dat ze dit zo doen omdat ze zo makkelijker per "ITNS klant" zaken kunnen aanpassen. Als ze alles maar door elkaar zouden gooien en alleen voor XMS wat zouden moeten aanpassen en niet voor Tweak, zouden ze dus een probleem kunnen krijgen als ze die door elkaar gebruiken.
Je hebt het dan wel over Tweak Groen, Tweak Blauw staat helemaal los van KPN, dit gaat allemaal via het eigen Cambrium netwerk.
% Information related to '82.197.192.0/19AS25596'

route: 82.197.192.0/19
descr: Cambrium BV
origin: AS25596
mnt-by: CAMBRIUM-MNT
source: ripe # Filtered

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Thasaidon

Thasaidon

The Wizard schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:42:
[...]

Je hebt het dan wel over Tweak Groen, Tweak Blauw staat helemaal los van KPN, dit gaat allemaal via het eigen Cambrium netwerk.

[...]
Het was ook maar als voorbeeld :P

• marigo
Zojuist even ingelogd in de nieuwe portal en kreeg wederom een pop-up met de melding van mijn nieuwe username. Het lijkt wel of het pop-ups regent. :) Elke keer bij het inloggen wordt er een e-mail verstuurd. Zo vergeet je je username in ieder geval niet.

Hopelijk wordt het hierna allemaal weer stabiel; zoals het "vroeger" was. ;)

(fingers crossed)

PS Ik vraag mij eigenlijk wel af waar die "geboortedatum" vandaan komt. Zouden we een presentje krijgen als we verjaren? :) Dan moet het nog wel even aangepast worden.

[ Voor 36% gewijzigd door marigo op 15-11-2012 20:40 . Reden: geboortedatum, e-mails ]

Verwijderd

ArjenB64 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:33:
[...]

In de brief die de Vaste-IP-ers eerder kregen werd voor meer informatie verwezen naar www.xmsnet.nl/vastip . Die pagina had eerst informatie maar is inmiddels leeg. Is dat goed of slecht nieuws?
Dat die pagina weg is, is logisch en maar goed ook, want dat bevatte het formulier waarop je je gegevens moest invullen met ook je MAC-adress.
Dat invullen kan al een tijdje niet meer, dus wel zo mooi dat de mogelijkheid er ook niet meer is, anders kreeg je weer een heleboel klachten.

Verwijderd

marigo schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:12:
[snip]
PS Ik vraag mij eigenlijk wel af waar die "geboortedatum" vandaan komt. Zouden we een presentje krijgen als we verjaren? :) Dan moet het nog wel even aangepast worden.
Verandert die datum ook niet elke dag net als de einddatum van je contract? *O*

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 14:30
Hier sinds afgelopen nacht 1:47u ook een nieuw ip-adres. Oude en nieuwe adres wel beide in 188.142.x.x reeks.

Vanaf dat moment tot 11:01u vanochtend heeft de verbinding vaker down gelegen dan up...

Wat betreft IPv6, er worden in iedergeval nog steeds geen 6rd parameters meer teruggegeven door de DHCP server.

• marigo
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:22:
[...]

Verandert die datum ook niet elke dag net als de einddatum van je contract? *O*
Nou, nee dat blijft statisch op 1 januari 1900 staan. Dat lijkt dus wel "vast" te kunnen. Bij IP adressen is dat wat lastiger. ;)

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-10 10:35
marigo schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:12:
Zojuist even ingelogd in de nieuwe portal en kreeg wederom een pop-up met de melding van mijn nieuwe username. Het lijkt wel of het pop-ups regent. :) Elke keer bij het inloggen wordt er een e-mail verstuurd. Zo vergeet je je username in ieder geval niet.
...
Email? Ik ben gisteren en vandaag succesvol ingelogd, inclusief pop-up, maar geen mail ontvangen.
Bij mij ontbreken de facturen en diensten zou ik ook niet hebben.

Best verontrustend houveel variaties er momenteel zijn van de mijnXMS-status.

Dat belooft weinig goeds voor de 20ste (vast-ip transitie). Alles wat nu nog goed gaat is meegenomen... Eerst maar eens zien of de 'email of brief' voor die tijd nog gaat komen.

• marigo
penacho schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:23:
[...]

Email? Ik ben gisteren en vandaag succesvol ingelogd, inclusief pop-up, maar geen mail ontvangen.
Bij mij ontbreken de facturen en diensten zou ik ook niet hebben.

Best verontrustend houveel variaties er momenteel zijn van de mijnXMS-status.

Dat belooft weinig goeds voor de 20ste (vast-ip transitie). Alles wat nu nog goed gaat is meegenomen... Eerst maar eens zien of de 'email of brief' voor die tijd nog gaat komen.
Ik denk dat menig werknemer bij XMS ook wel blij is als dit allemaal achter de rug is en de rust is teruggekeerd.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

marigo schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:28:
[...]

Ik denk dat menig werknemer bij XMS ook wel blij is als dit allemaal achter de rug is en de rust is teruggekeerd.
Ik vraag me af hoe ze erin staan, zeggen ze 'volgende maand weer?' of 'dit nooit meer'?
Als het mijn werk zou zijn klom ik behoorlijk hoog de boom in om te zien waar in de organisatie de ellende werd gecreëerd en hoe men dit in het vervolg anders gaat doen.
In geen enkel bedrijf kan je in het veld alles tegelijk veranderen, hoe effeiciënt het in eerste instantie ook lijkt.

• boswandeling
Ik zou helemaal gek worden. Ik werk graag, zelfs als ik beroerd ben wil ik graag werken, maar op deze manier de-stimuleer je echt je personeel door structureel dingen fout te doen, zich sneller ziek te melden, keer op keer krijg je gezeik van klanten door onkunde.

Strenge teammanagers, mensen in dienst nemen die meer kunnen zeggen dan "haal modem uur van stroom en probeer maar weer"

Meer klantgericht zijn dan meer klanten afpoeieren.

Er gaat daar iets mis in de structuur, en ik denk persoonlijk dat het toch iets met vriendjespolitiek te maken kan hebben, omdat het ooit een klein bedrijfje was, en dat er nu mensen van de oude garde functies hebben gekregen waar ze helemaal niet in staat zijn om deze te uit te voeren.

Ik heb geregeld klanten met storingen aan de telefoon, en ik kan echt bij elke klant wel zeggen, wacht een uurtje of haal modem uurtje van het stroom, maar ik kan ook heel doelgericht werken.

Het verschil tussen XMS en het bedrijf waar ik werk is dat wij meer bedrijven als klant hebben, maar verder zijn wij gewoon een dienstverlener, klanten nemen bij ons xdsl af of sip (trunks) alarm/cctv systemen.

Als ik met die lul antwoorden zou komen, dan houden we geen klanten meer over (denk eerder dat ik binnen een paar maanden mag weggaan)

Omdat wij monteurs zijn en kennis van zaken hebben lossen wij veel problemen direct op, wat overblijft binnen een dag, en anders is er echt iets bij onze leveranciers (xdsl) waar we op moeten wachten, maar dit gebeurt vrijwel nooit.

Zo zie je maar dat als je investeerd in mensen met kennis in techniek uit de branche je veeel meer klanten tevreden houd, sneller problemen oplost waardoor je niet meer mensen aan hoeft te nemen en deze op te leiden (wat naar mijn mening niet vanuit een cursusdag of boekwerk kan) Maar belangrijker nog, knowhow dat is het belangrijkse, weten waar je over praat.

Daarbij is de constructie gewoon heel verkeerd, Je koopt in bij div partijen en volgens mij heeft XMS geen SLA (tenminste geen goeie) om problemen op te lossen.

Mensen die weinig verstand van zaken hebben, nemen storingen (toch wel complex) aan zetten deze door naar leverancier en wachten maar, mag je nog van geluk spreken dat je een terugkopppeling krijgt.

Dat kan toch eigenlijk niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door boswandeling op 16-11-2012 07:49 ]

• Thasaidon

Thasaidon

Speedy-Andre schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 00:07:
[...]

Ik vraag me af hoe ze erin staan, zeggen ze 'volgende maand weer?' of 'dit nooit meer'?
Ik denk het laatste ;)
Ik weet uit ervaring dat een samenvoeging of overname van een bedrijf behoorlijk veel werk met zich mee brengt. En ik heb dat soort dingen dan ook nooit gelijk goed zien gaan en de klant is dan altijd de dupe.
Dus ik denk dat niet alleen de XMS mensen blij zullen zijn als dit over is, maar wij als klant ook :P

Alhoewel wij Tweakers (dus ja ik ook! :P ) natuurlijk wel de grootste zeikerds van alle klanten zijn })

[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 16-11-2012 08:20 ]

• GerkeP

GerkeP

Kan nog steeds niet inloggen in mijn XMS, bij wachtwoord vergeten krijg je een foutmelding. Inmiddels al 10 minuten in de wacht bij de helpdesk :(

GerkeP

Pagina: 1 ... 39 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.