Ik zou helemaal gek worden. Ik werk graag, zelfs als ik beroerd ben wil ik graag werken, maar op deze manier de-stimuleer je echt je personeel door structureel dingen fout te doen, zich sneller ziek te melden, keer op keer krijg je gezeik van klanten door onkunde.
Strenge teammanagers, mensen in dienst nemen die meer kunnen zeggen dan "haal modem uur van stroom en probeer maar weer"
Meer klantgericht zijn dan meer klanten afpoeieren.
Er gaat daar iets mis in de structuur, en ik denk persoonlijk dat het toch iets met vriendjespolitiek te maken kan hebben, omdat het ooit een klein bedrijfje was, en dat er nu mensen van de oude garde functies hebben gekregen waar ze helemaal niet in staat zijn om deze te uit te voeren.
Ik heb geregeld klanten met storingen aan de telefoon, en ik kan echt bij elke klant wel zeggen, wacht een uurtje of haal modem uurtje van het stroom, maar ik kan ook heel doelgericht werken.
Het verschil tussen XMS en het bedrijf waar ik werk is dat wij meer bedrijven als klant hebben, maar verder zijn wij gewoon een dienstverlener, klanten nemen bij ons xdsl af of sip (trunks) alarm/cctv systemen.
Als ik met die lul antwoorden zou komen, dan houden we geen klanten meer over (denk eerder dat ik binnen een paar maanden mag weggaan)
Omdat wij monteurs zijn en kennis van zaken hebben lossen wij veel problemen direct op, wat overblijft binnen een dag, en anders is er echt iets bij onze leveranciers (xdsl) waar we op moeten wachten, maar dit gebeurt vrijwel nooit.
Zo zie je maar dat als je investeerd in mensen met kennis in techniek uit de branche je veeel meer klanten tevreden houd, sneller problemen oplost waardoor je niet meer mensen aan hoeft te nemen en deze op te leiden (wat naar mijn mening niet vanuit een cursusdag of boekwerk kan) Maar belangrijker nog, knowhow dat is het belangrijkse, weten waar je over praat.
Daarbij is de constructie gewoon heel verkeerd, Je koopt in bij div partijen en volgens mij heeft XMS geen SLA (tenminste geen goeie) om problemen op te lossen.
Mensen die weinig verstand van zaken hebben, nemen storingen (toch wel complex) aan zetten deze door naar leverancier en wachten maar, mag je nog van geluk spreken dat je een terugkopppeling krijgt.
Dat kan toch eigenlijk niet meer.
[
Voor 9% gewijzigd door
boswandeling op 16-11-2012 07:49
]