Vervolgens naar 'wachtwoord vergeten' gegaan en daar blijkt geen enkele login bekend te zijn bij Xms!
Hopelijk staat er straks iets nieuws in de brief ...
Ook nog ff toevoegen dat al m'n ftp's bij Xms niet meer toegankelijk zijn
[ Voor 12% gewijzigd door Speedy-Andre op 13-11-2012 17:07 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Ik kan nu ook ineens niet meer bij mijn extra aangemaakte e-mail boxen. Ben niet snel boos, maar nu toch wel erg teleurgesteld in de hele gang van zaken.
Webcare, stuur maar een login/pass via dm, dan pas ik deze wel meteen aan.......
[ Voor 15% gewijzigd door marigo op 13-11-2012 17:08 . Reden: Nieuwe login ]
Lijkt me slimmer om de klanten even goed te informeren dat ze de login gegevens moeten gebruiken die ze destijds toegestuurd kregen dus niet het huidige wachtwoord.
De manier waarop wordt getest is dan weer heel anders. Waar de speedtests van speedtest.net tussen de 35 en 45 mbit downloadsnelheid aangeven is deze in de werkelijkheid 95. Die andere tests geven het dan weer wel goed aan. Het probleem is dat iedereen zich kan aanmelden voor het hosten van een server van speedtest. Daardoor krijg je problemen in de kwaliteit. De speedtests die zijn aangegeven in de lijst in de topicstart worden gehost bij de betreffende bedrijven. Die bedrijven nemen alleen het software pakket af.etienno schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:24:
[...] Geen idee of dit wel eens is opgemerkt, maar 3 (de eerste 3 zelfs) van de 4 speedtests waar in de "FAQ" naar wordt verwezen (waar speedtest.net wordt afgeraden), zijn(!) speedtests van Speedtest.net. Of formeel eigenlijk van "Ookla" die de Speedtest.net service levert. In the end nogmaals: bij 3 van de 4 speedtests aangeraden boven Speedtest.net wordt de dienst gelevert door "Ookla", het bedrijf achter Speedtest.net en er wordt getest dmv dezelfde servers.
Wat betekent dat?Einde contract 13 december 2012
Dat betekend dat dan je oorspronkelijke jaarcontract verloopt en je vanaf die datum per maand kunt opzeggen.ToniW schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:13:
@xms_webcare: Nu ik binnen ben in de portal schrik ik wel even:
[...]
Wat betekent dat?
(correct me if I'm wrong Webcare)
Voor de mensen die NIET kunnen inloggen op mijn.xmsweb.nl met hun klantnummer en wachtwoord...
probeer het wacthwoord eens wat XMS ooit heeft uitgegeven voor je (stond toen in de brief met account gegevens).
Met dat (oude) wachtwoord kom ik er namelijk WEL in.
[ Voor 26% gewijzigd door Thasaidon op 13-11-2012 17:19 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Neu. Even meer volledig dan:Thasaidon schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:16:
[...]
Dat betekend dat dan je oorspronkelijke jaarcontract verloopt en je vanaf die datum per maand kunt opzeggen.
(correct me if I'm wrong Webcare)
Er staan dus twee verschillende datums. Die 6 april 2012 is inderdaad precies één jaar na de start van mijn contract. Die 13 december 2012 is scary.Gegevens contract
Naam provider XMS
Contractnummer [knip]
Einddatum contract 6 april 2012
Eindafrekening Nee
Apparatuur in bruikleen Nee
Uw abonnement
Uw pakket Internet (100/100Mbit), Telefoon, Radio, Televisie
Startdatum contract 6 april 2011
Einde contract 13 december 2012
Uw opties
Interactieve radio en televisie
Uitzendinggemist
(EDIT: toevallig precies één maand na nu...)
EDIT: nog één: diensten -> wijzig abonnement:Fout in de aanvraag
Er trad een fout op in de aanvraag naar de server. Misschien is de aanvraag die je doet niet mogelijk, neem alsjeblieft contact op met de helpdesk.
Fout in de aanvraag
Er trad een fout op in de aanvraag naar de server. Misschien is de aanvraag die je doet niet mogelijk, neem alsjeblieft contact op met de helpdesk.
[ Voor 30% gewijzigd door ToniW op 13-11-2012 17:26 ]
Naast de typo in de tekst (recht ipv rechts) sluit de tekst ook niet echt aan bij de rest van de pagina. Ik zie eronder in ieder geval niet dan ik 100/100 internet afneem. Eigenlijk zie ik dat nergens terug dan op de factuur.
[ Voor 40% gewijzigd door Caelorum op 13-11-2012 17:30 . Reden: Naam weggehaald ^^ ]
Ik heb de brief opgezocht en dat werkt idd ook niet.Horza2011 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:25:
kan ook niet meer inloggen gebruikernaam en wachtwoord uit brief gebruikt
Tevens kan ik niet meer bij m'n (web)mail, webpages en ftp's maar da's slechts een administratief ongemak natuurlijk
Sterker nog, ik krijg de indruk dat de beroemde 'popup' er komt als je een bekend ip hebt en ook dat is bij mij niet het geval, zoals de newsserver al liet blijken.
Het is gissen maar zou het kunnen kloppen wat ik nu veronderstel?
Straks als de brief met inlog gegevens komt weet ik het pas zeker ...
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Nee, gewoon een kwestie van poorly designed user interface.Caelorum schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:29:
Mijn grote vraag is nu eigenlijk: Hoef ik nu ook niet meer te betalen voor mijn internet?
[afbeelding]
Naast de typo in de tekst (recht ipv rechts) sluit de tekst ook niet echt aan bij de rest van de pagina. Ik zie eronder in ieder geval niet dan ik 100/100 internet afneem. Eigenlijk zie ik dat nergens terug dan op de factuur.
De bedoeling is dat je eerst rechts op een knopje klikt. Ik kwam er ook pas later achter.
Die brief uit 2006 heb ik dus niet bewaard, wie had gedacht dat ik dat wachtwoord nog nodig zou hebben?dewaal schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:09:
heb de inlog gegevens van de brief van 5.5 jaar geleden er bij gepakt. En daarmee kan ik inderdaad inloggen. Ze hebben dus alles weer terug gezet.
Lijkt me slimmer om de klanten even goed te informeren dat ze de login gegevens moeten gebruiken die ze destijds toegestuurd kregen dus niet het huidige wachtwoord.
Ik kan dus met geen mogelijkheid inloggen en moet dus weer wachten op een brief van XMS.
ik bewaar dus altijd erg veel post vandaar dat ik die ook uit mijn administratie kon halen. Maar erg handig is de communicatie dus niet.lethargy schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:32:
[...]
Die brief uit 2006 heb ik dus niet bewaard, wie had gedacht dat ik dat wachtwoord nog nodig zou hebben?![]()
Ik kan dus met geen mogelijkheid inloggen en moet dus weer wachten op een brief van XMS.
Ah je bedoelt de opties link.. Tja... Wie heeft deze rampsite gemaakt zeg...ToniW schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:31:
[...] De bedoeling is dat je eerst rechts op een knopje klikt. Ik kwam er ook pas later achter.
Overigens wil XMS dus niet dat ik ooit nog tv afneem (niet dat ik dat wil) want "wijzig abonnement" stuurt me steevast door naar https://mijn.xmsweb.nl/fout/
Maar een DM gestuurd.
Het zou nog ernstiger zijn als zou blijken dat het al die tijd mogelijk geweest is om OOK met dat oorspronkelijke wachtwoord in te loggen. Ik wijzig m'n wachtwoord, gooi de brief bij het oud papier, en diegene die die brief vindt kan vervolgens ook inloggen. Let op, ik zeg niet dát het zo is, maar het lijkt er wel op. De opmerking van Tim doet dat wel vermoeden trouwens.dewaal schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:34:
[...]
ik bewaar dus altijd erg veel post vandaar dat ik die ook uit mijn administratie kon halen. Maar erg handig is de communicatie dus niet.
Waarom heeft XMS in hun administratie eigenlijk het oorspronkelijke wachtwoord bewaard?
Ik vind dit security technisch een beetje precair worden.
Alleen erg geschrokken na inloggen:
Ik kan de diensten die ik afneem, niet "onderstaand" zien.
Ik kan geen enkele factuur in PDF meer downloaden.
Ik kan geen belgegevens meer ophalen.
Twee van mijn aangemaakte email accounts zijn gewoon verdwenen.
Webmail voor mijn email account werkt niet: is nu gekoppeld aan een voor mij onbekend email adres.
Webmail voor 2 andere accounts voor familie werkt dan weer wel maar alle email is pleite.
En dan ben ik pas 5 minuten erdoor heen aan het lopen.
Ik weet het ook niet meer hoe ik dit weer kan "rechtbreien" Helpdesk gaan mij vast vertellen dat ik eerst het modem een uur van de stroom moet halen...
[ Voor 6% gewijzigd door GerHo op 13-11-2012 19:36 ]
EDIT: ja, wel een beetje flauw eigenlijk om een opmerking te maken over dit soort futiliteiten, maar zelfs mijn emmertje begint bijna over te lopen.Hier kunt u uw e-mailaccounts aanmaken en beheren. U kunt kan uw e-mail bekijken op webmail.xmsweb.nl
20 november wordt een belangrijke dag voor dat emmertje...
[ Voor 35% gewijzigd door ToniW op 13-11-2012 17:47 ]
Yikes. Het is dus WEL zo.ToniW schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:40:
Het zou nog ernstiger zijn als zou blijken dat het al die tijd mogelijk geweest is om OOK met dat oorspronkelijke wachtwoord in te loggen. Ik wijzig m'n wachtwoord, gooi de brief bij het oud papier, en diegene die die brief vindt kan vervolgens ook inloggen. Let op, ik zeg niet dát het zo is, maar het lijkt er wel op. De opmerking van Tim doet dat wel vermoeden trouwens.
Waarom heeft XMS in hun administratie eigenlijk het oorspronkelijke wachtwoord bewaard?
Ik vind dit security technisch een beetje precair worden.
Ik kreeg bij het wijzigen van mijn wachtwoord weliswaar net een foutmelding, maar kan nu zowel met het nieuwe wachtwoord als ook met de oorspronkelijke code inloggen.
@xms_webcare: dit is echt niet acceptabel. Als ik mijn wachtwoord wijzig, dan mag het oude wachtwoord niet blijven bestaan als achterdeurtje.
Even de post afwachten, ik heb inmiddels een dm gestuurd naar webcare. Ik heb het originele password geprobeerd icm mijn klantnummer, maar ook mijn emailnaam wordt niet geaccepteerd...
Ah zo klinkt het wel wat logischer, wist niet dat ze het zo toepasten. Kreeg van KPN te horen dat het gewoon allemaal dezelfde servers zijn. Overigens dat Speedtest.net zó inaccuraat is, is wel zwáár overdreven.. Mensen met zulke afwijkende snelheden testen via WiFi of hebben op de achtergrond bijv. een torrentclient draaien. Ik krijg zo over het algemeen via speedtest netjes D ~94-98/U ~90-95 met 100/100 glasvezel, behoorlijk accuraat.Caelorum schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:12:
[...]
De manier waarop wordt getest is dan weer heel anders. Waar de speedtests van speedtest.net tussen de 35 en 45 mbit downloadsnelheid aangeven is deze in de werkelijkheid 95. Die andere tests geven het dan weer wel goed aan. Het probleem is dat iedereen zich kan aanmelden voor het hosten van een server van speedtest. Daardoor krijg je problemen in de kwaliteit. De speedtests die zijn aangegeven in de lijst in de topicstart worden gehost bij de betreffende bedrijven. Die bedrijven nemen alleen het software pakket af.
Verwijderd
Zomaar een idee:ToniW schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:19:
Er staan dus twee verschillende datums. Die 6 april 2012 is inderdaad precies één jaar na de start van mijn contract. Die 13 december 2012 is scary.
Als er morgen 14 december staat, wordt hiermee waarschijnlijk bedoeld dat als je nu opzegt de einddatum een maand later ligt.
[kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten en wens je dan veel succes om de datum gecorrigeerd te krijgen]
Kan best zijn dat het wel dezelfde servers zijn, maar dan nog is er een verschil. Heb hier overigens niets draaien dat bandbreedte vreet. Echt letterlijk een paar seconden na dat ik het via speedtest.net test kan ik wel gewoon met 10MB/s downloadenetienno schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:13:
[...] Ah zo klinkt het wel wat logischer, wist niet dat ze het zo toepasten. Kreeg van KPN te horen dat het gewoon allemaal dezelfde servers zijn. Overigens dat Speedtest.net zó inaccuraat is, is wel zwáár overdreven.. Mensen met zulke afwijkende snelheden testen via WiFi of hebben op de achtergrond bijv. een torrentclient draaien. Ik krijg zo over het algemeen via speedtest netjes D ~94-98/U ~90-95 met 100/100 glasvezel, behoorlijk accuraat.
Al moet ik ze wel meegeven dat het een stuk beter is geworden in de laatste paar maanden
Ik dacht dat iedereen dat hier al wist...ToniW schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:55:
[...]Yikes. Het is dus WEL zo.
Ik kreeg bij het wijzigen van mijn wachtwoord weliswaar net een foutmelding, maar kan nu zowel met het nieuwe wachtwoord als ook met de oorspronkelijke code inloggen.
@xms_webcare: dit is echt niet acceptabel. Als ik mijn wachtwoord wijzig, dan mag het oude wachtwoord niet blijven bestaan als achterdeurtje.
Ik kon het wijzigen en ook bij mij werkt het 'oude' pw nog tegelijk met het nieuwe van mezelf.
Webmail, ftp en homepage werken niet, hopelijk staan die ook in de brief.
Daar zeg je zo wat, helemaal niet aan gedachtVerwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:22:
[...]
Zomaar een idee:
Als er morgen 14 december staat, wordt hiermee waarschijnlijk bedoeld dat als je nu opzegt de einddatum een maand later ligt.
[kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten en wens je dan veel succes om de datum gecorrigeerd te krijgen]
Maar zoals vele anderen al gezegd hebben... er klopt niet veel van die pagina's.
E-mailadres: geen_mail_adres@nomail.nl
Hier stond voorheen altijd mijn @xmsnet.nl adres.
Geboortedatum: 1 januari 1900
Zo oud ben ik toch echt niet
Telefoonnummer mobiel: 06xxxxxxxx
Dit is wel een heel oud tel.nr. wat ik al heel lang geleden heb laten veranderen...
Bij facturen staat de meest recente factuur welke ik al wel per mail gehad heb nog niet online in de lijst.
En bij "Mijn contract" staat dat ik ook XMSnews 50Mb zou afnemen bij "Mijn opties". Wat ook niet meer klopt, want ik heb dit wel gehad, maar binnen dezelfde maand weer uit gezet (was ivm test).
Waarom het dus op de nieuwe site weer aan staat is mij een raadsel, want die test was ruim voor deze migratie...
En omdat de nieuwe site dus niet werkt kan ik het niet opnieuw uit zetten...
Ik begin een beetje het idee te krijgen dat er alleen maar oude en/of niet kloppende gegevens zijn over gegaan naar het nieuwe systeem... inclusief dus het ooit eens uitgegeven oude wachtwoord...
---edit---
Onder het kopje "Diensten" kon ik helemaal niets. Evenals bij "Instellingen", daar kon ik ook niets.
De menuknoppen rechtsboven deden helemaal niets.
Na mijn browser cache en cookies te hebben verwijderd doen de knoppen het ineens wel
Maar mijn wachtwoord wijzigen kan ik nog steeds niet, dan krijg ik een error...
[ Voor 14% gewijzigd door Thasaidon op 13-11-2012 18:50 ]
Verwijderd
MilleniumbugThasaidon schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:37:
Geboortedatum: 1 januari 1900
Zo oud ben ik toch echt niet
Ik kijk feitelijk nooit op MijnXMS en/of mijn webmailIk begin een beetje het idee te krijgen dat er alleen maar oude en/of niet kloppende gegevens zijn over gegaan naar het nieuwe systeem... inclusief dus het ooit eens uitgegeven oude wachtwoord...
Zal dat voor de grap na 20 november eens doen, maar mag toch niks meer veranderen, want anders raak ik mijn vast IP-adres kwijt
Ik zit normaal ook nooit op mijnxms, maar gezien alle comotie hier wilde ik toch even kijken en liep dus tegen dezelfde problemen aan...Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:49:
[...]
Milleniumbug
[...]
Ik kijk feitelijk nooit op MijnXMS en/of mijn webmail
Zal dat voor de grap na 20 november eens doen, maar mag toch niks meer veranderen, want anders raak ik mijn vast IP-adres kwijt
Ik ben als de dood voor 20 november, dat ik mijn echte vaste IP moet gaan verruilen voor een vast ip via dhcp dit kan gewoon niet goed gaan,
zou me niets verbazen dat het helemaal in de soep loopt, en het er uiteindelijk op neer komt dat we alsnog geen vast IP meer krijgen.
Dan debiteurnummer:De door u ingevoerde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord zijn niet bekend bij XMS. Probeert u het nogmaals.
Wachtwoord vergeten ?De door u ingevoerde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord zijn niet bekend bij XMS. Probeert u het nogmaals.
Inlognaam uit de brief gebruikt:
Ik dacht, ik verander mijn FTP gegevens dan kan ik tenminste bij mijn webpage,noppes,nada.Wachtwoord vergeten
Vul hier je gebruikersnaam in en er wordt een nieuw wachtwoord gestuurd naar het e-mailadres dat je hebt ingesteld bij je persoonsgegevens.
De opgegeven gebruikersnaam is niet bij ons bekend.
Er zal toch op zijn minst wel iemand komen die gaat vertellen welke servers we moeten gebruiken ?
Apart, ik ben hier in Hilversum juist van 188.142.x.x naar 37.251.x.x gegaan, terwijl ik een paar maanden geleden voor de move naar ISP Fabriek volgens mij in de 8x.x.x.x range zat. In 4 maanden meer IP-veranderingen gehad dan mijn ouders in 8 jaar bij KPN DSL, terwijl die volgens mij ook aangeven dat een IP altijd kan veranderen door administratieve wijzigingen, maar dat dat zelden gebeurd.Spiked schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:42:
Ook hier in Hilversum vannacht zonder bericht van 188.142. naar 37.251.x verhuisd. En dat alles vanwege een overstap van administratie? Hopelijk hebben ze mijn rekeningnummer dan ook veranderd
Verwijderd
Vroeger (in de 8x.x.x.x tijd zeg maar) was het IP adres gekoppeld aan jouw poortje in de wijkcentrale (option82-info in nerd-speak.) Dus dat verandert eigenlijk nooit. Kennelijk doet men het nu anders. Ik zie niet helemaal waaom men niet op de oude voet door kan gaan (ip hardcoden met option82). Is ook voor servicedesk, abuse en zo veel makkelijker.Tsunami schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 19:28:
[...]
Apart, ik ben hier in Hilversum juist van 188.142.x.x naar 37.251.x.x gegaan, terwijl ik een paar maanden geleden voor de move naar ISP Fabriek volgens mij in de 8x.x.x.x range zat. In 4 maanden meer IP-veranderingen gehad dan mijn ouders in 8 jaar bij KPN DSL, terwijl die volgens mij ook aangeven dat een IP altijd kan veranderen door administratieve wijzigingen, maar dat dat zelden gebeurd.
Er klopt inderdaad weinig van. Het adres waar ik mijn factuur op ontving (voorletters.achternaam@vathorstnet.nl) staat vermeld zonder puntjes, maar als ik mail naar dat adres stuur, krijg ik een bounce.Thasaidon schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:37:
[...]
Maar zoals vele anderen al gezegd hebben... er klopt niet veel van die pagina's.
E-mailadres: geen_mail_adres@nomail.nl
Hier stond voorheen altijd mijn @xmsnet.nl adres.
Mail naar het oude adres (met puntjes) komt nog wel gewoon aan.
Maar om in te loggen op mijn.xmsweb.nl moet ik wel dat adres zonder puntjes gebruiken.
Begin een beetje benauwd te worden voor 20 november...
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
En ook hier moest ik inloggen met mijn klantnummer en het oude! wachtwoord die ik orgineel had gekregen van XMS.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Beide versies verwijzen naar het zelfde 188.xx ip.
Ook als hier xms emailadres als user en het my xms password is ingevuld krijg ik geen toegang, of met welk password dan ook.
Ook ik ben nu 112 jaar oud dus het berichtjes typen gaat wat langzaam
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Verwijderd
Er is een e-mail storing opgetreden waar u mogelijk hinder van kunt ondervinden. Bij het inloggen wordt niet altijd uw username-password combinatie herkend, waarna u een foutmelding krijgt. Wij zijn op de hoogte van deze problemen en werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
13 November 2012 - Login problemen met Mijn XMS
Bij wachtwoordherstel wordy mijn vijf cijferige loginnaam niet geaccepteerd...
ik heb de xms al weer gebeld die staat momenteel onder speeddial
Verwijderd
Dat is inmiddels dus duidelijke onzin gebleken. Zie allerhande reacties hierboven.
Plus de twee volgende storingsmededelingen.
Het gaat lekker
13 November 2012
Login Problemen met E-mail
Er is een e-mail storing opgetreden waar u mogelijk hinder van kunt ondervinden. Bij het inloggen wordt niet altijd uw username-password combinatie herkend, waarna u een foutmelding krijgt. Wij zijn op de hoogte van deze problemen en werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak
13 November 2012
Login problemen met Mijn XMS.
Er is een storing opgetreden bij het inloggen op de Mijn XMS omgeving, waar u mogelijk hinder van kunt ondervinden. Bij het inloggen wordt niet altijd uw username-password combinatie herkend, waarna u een foutmelding krijgt. Wij zijn op de hoogte van deze problemen en werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
Verwijderd
Dat wordt een ochtendje DNS-records bijwerken
(eerlijk is eerlijk, buiten de wijziging van het adres om heb ik er geen last van gehad, en deze wijziging was netjes aangekondigd
[ Voor 3% gewijzigd door theblindman op 14-11-2012 07:32 ]
Beetje jammer omdat het mijn fout is, maar ook jammer dat xms niet gewoon vanuit gaat dat degene die betaald hebben voor een vast ip dat gewoon standaard willen behouden.
Een opt-out in plaats van een opt-in.
Wat ik nu waarschijnlijk ga doen is een dhcp ip krijgen en dat instellen als een vast ip om toch ervoor te zorgen dat het vast blijft. Als ze een slimme dhcp server gebruiken zal die heus controleren of er vanaf een bepaalde ip reactie komt voordat het uitgegeven wordt door middel van een arp request ofzo.
[ Voor 34% gewijzigd door Wrd op 14-11-2012 08:08 ]
I've got news for you, that doesn't workWrd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:05:
Ik heb niet opgelet om voor 2 november door te geven dat ik mijn vast ip wil behouden.
Beetje jammer omdat het mijn fout is, maar ook jammer dat xms niet gewoon vanuit gaat dat degene die betaald hebben voor een vast ip dat gewoon standaard willen behouden.
Wat ik nu waarschijnlijk ga doen is een dhcp ip krijgen en dat instellen als een vast ip om toch ervoor te zorgen dat het vast blijft. Als ze een slimme dhcp server gebruiken zal die heus controleren of er vanaf een bepaalde ip reactie komt voordat het uitgegeven wordt door middel van een arp request ofzo.
GerkeP
Alleen heb je best kans dat er bv dhcp snooping gebruikt wordt, en dan is geen dhcp request -> mac uit de tabel -> einde verbinding. Vaak wordt dhcp snooping gebruikt om de mac's van de requests als acl op een poort te zetten.Wrd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:05:
Als hij hoog in de range gaat zitten heeft hij best kans dat hij gewoon dat IP vast kan instellen.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik kan je vertellen dat het icm een Genexis modem iig NIET werkt.fast-server schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:19:
Misschien als dat standaard zo in is gesteld in de default config, denk eerder dat het gewoon een standaard dhcp server is die niet zo slim is.
Als hij hoog in de range gaat zitten heeft hij best kans dat hij gewoon dat IP vast kan instellen.
Het zou vrij belachelijk zijn als het netwerk zou toestaan dat een klant met een zelfgekozen ip-adres zo maar naar buiten zou kunnen komen. Kies ik de volgende keer jouw ip-adres, ok?fast-server schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:19:
Misschien als dat standaard zo in is gesteld in de default config, denk eerder dat het gewoon een standaard dhcp server is die niet zo slim is.
ToniW schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:19:
Er staan dus twee verschillende datums. Die 6 april 2012 is inderdaad precies één jaar na de start van mijn contract. Die 13 december 2012 is scary.
Vandaag staat er inderdaad 14 december 2012. Men bedoelt dus inderdaad: 'Stel dat u vandaag uw contract opzegt, dan loopt dat nog door tot deze datum'. Oftewel: opzegtermijn: 1 maand.Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:22:
Zomaar een idee:
Sjonge, hoe fout kun je zoiets op je website verwoorden...
Verwijderd
Als je ons via DM de NAW gegevens + het MAC adres van de PC/laptop/router kan sturen dan zorgen wij ervoor dat je alsnog wordt aangemeld voor een Vast IP adres. -TimWrd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:05:
Ik heb niet opgelet om voor 2 november door te geven dat ik mijn vast ip wil behouden.
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:13:
[...]
Als je ons via DM de NAW gegevens + het MAC adres van de PC/laptop/router kan sturen dan zorgen wij ervoor dat je alsnog wordt aangemeld voor een Vast IP adres. -Tim
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
ook voor mij geldt, indien het geregeld wordt:
De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.
Verwijderd
http://xmsnet.nl/storingen/problemen-met-mijn-xms
http://xmsnet.nl/storingen/webmail-problemen
http://xmsnet.nl/storingen/homepage-problemen
Voor diegene die op dit moment al een DM hebben gestuurd over het inloggen: deze wordt alsnog door ons verwerkt en je krijgt sowieso een reactie. -Tim
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2012 13:56 . Reden: selfcare link was aangepast ]
Webcare,Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:16:
We hebben informatie m.b.t. de e-mail, Mijn XMS en de homepage op onze website neergezet:
http://xmsnet.nl/storingen/selfcare-problemen
Voor diegene die op dit moment al een DM hebben gestuurd over het inloggen: deze wordt alsnog door ons verwerkt en je krijgt sowieso een reactie. -Tim
over het "selfcare" probleem...
daar lees ik niet dat je moet inloggen met je klantnummer en het oude ooit door XMS uitgegeven wachtwoord ipv het evt door de klant zelf aangepast wachtwoord...
Ik had dit wachtwoord namelijk veranderd, en met dat wachtwoord werkte het niet. Pas toen ik het wachtwoord gebruikte wat in de brief van 2008 stond kon ik inloggen...
[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 14-11-2012 13:29 ]
Verwijderd
Update 14-11-2012 12:30 : Op dit moment zijn wij nog steeds bezig met werkzaamheden, de oorzaak van de problemen zijn gevonden. Wij werken er hard aan om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen en zullen u om 16:30 van een nieuwe update voorzien.
Dat had webcare ook al gepost?Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:40:
Webmail problemen
Update 14-11-2012 12:30 : Op dit moment zijn wij nog steeds bezig met werkzaamheden, de oorzaak van de problemen zijn gevonden. Wij werken er hard aan om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen en zullen u om 16:30 van een nieuwe update voorzien.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
En jij denkt dat we daar niet op voorbereid zijn.Wrd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:05:
Gewoon proberen hoor.......
Verwijderd
arp inspectionfast-server schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:19:
dhcp snooping
Verwijderd
Denk het niet Tim, heb hier de definieve lijst liggen.Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:13:
[...]
Als je ons via DM de NAW gegevens + het MAC adres van de PC/laptop/router kan sturen dan zorgen wij ervoor dat je alsnog wordt aangemeld voor een Vast IP adres. -Tim
Sluitingstermijn was 2 nov. That's it.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2012 13:46 ]
Je bent op dreefVerwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:45:
[...]
Denk het niet Tim, heb hier de definieve lijst liggen.
Thanks.Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:16:
We hebben informatie m.b.t. de e-mail, Mijn XMS en de homepage op onze website neergezet:
http://xmsnet.nl/storingen/selfcare-problemen
De bovenste link klopt niet. Moet zijn: http://xmsnet.nl/storingen/problemen-met-mijn-xms
De link in dit bericht klopt ook niet... mijn.xmsweb.nl/instellingen geeft een 404..Op de mijn.xmsnet.nl/instellingen pagina (de oude Mijn XMS omgeving) kunt u geen gegevens meer opvragen. Wij vragen u de nieuwe link mijn.xmsweb.nl/instellingen voortaan te gebruiken, zodra de werkzaamheden zijn afgerond. Wij werken eraan dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Volg de updates op de storingen pagina op www.xmsnet.nl.
Wijziging van e-mail doorsturen geeft een internal server error.
Wijziging van opties in het abbonement geeft ook een internal server error.
Iets zegt me dat er overhaast gewerkt wordt aan de problemen
[ Voor 5% gewijzigd door Wilde op 14-11-2012 13:55 ]
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Verwijderd
De sluitingstermijn was inderdaad 2 november, mochten er toch nog klanten zijn die zich willen aanmelden voor het Vaste IP adres dan kan dat tot vrijdag 16 november 2012.Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:45:
[...]
De klanten die zich in de tussentijd melden met volledige NAW gegevens + het MAC adres zullen via ons alsnog aan de lijst worden toegevoegd. -Tim
Dat zou ik zeer spijtig vinden, want de communicatie voor deze mogelijkheid is niet best geweest.Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:45:
[...]
Ik kwam per ongelijk tegen dat het mogelijk was. Naar nu blijkt dus nog te laat ook nog.
Dank voor de verklaring!Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:59:
[...]
De sluitingstermijn was inderdaad 2 november, mochten er toch nog klanten zijn die zich willen aanmelden voor het Vaste IP adres dan kan dat tot vrijdag 16 november 2012.
De klanten die zich in de tussentijd melden met volledige NAW gegevens + het MAC adres zullen via ons alsnog aan de lijst worden toegevoegd. -Tim
[ Voor 37% gewijzigd door Suicyder op 14-11-2012 14:02 ]
Je vind een brief in je brieven bus niet duidelijk genoeg?Suicyder schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:01:
[...]
want de communicatie voor deze mogelijkheid is niet best geweest.
Ik kwam per ongelijk tegen dat het mogelijk was.
[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 14-11-2012 14:05 ]
Geweldig. je krijgt een DM zodra ik alles bij elkaar heb gezochtVerwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:59:
[...]
De sluitingstermijn was inderdaad 2 november, mochten er toch nog klanten zijn die zich willen aanmelden voor het Vaste IP adres dan kan dat tot vrijdag 16 november 2012.
Kunnen klanten die voorheen nog geen vast IP hadden zich eigenlijk nog aanmelden? Ik heb nooit een vast IP gehad (kon niet in Genexis gebieden), maar ik zou d'r dolgraag één willen hebben. Kan ik ook nog meedoen?Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:59:
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
http://www.mediamagazine....-belang-in-reggefiber-uit
Nee dat kan nietLuuk1983 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:37:
[...]
Kunnen klanten die voorheen nog geen vast IP hadden zich eigenlijk nog aanmelden? Ik heb nooit een vast IP gehad (kon niet in Genexis gebieden), maar ik zou d'r dolgraag één willen hebben. Kan ik ook nog meedoen?
Ik had altijd een @vathorstnet.nl adres, maar als ik via de webmail stuur, ziet de ontvanger nu dat ik ineens mail van @xmsnet.nl, weer iets anders dus. Wordt dit nog hersteld?quote: StoringspaginaUitgaande mails worden verstuurd vanuit het xmsweb domein, waardoor uw mailadres voor de ontvanger er anders uitziet. Daarnaast kunnen antwoorden op deze mail mogelijk niet aankomen. U heeft hiermee geen @xmsweb emailadres gekregen, uw originele emailadres blijft behouden. Er vinden werkzaamheden plaats om ervoor te zorgen dat u kunt verzenden vanuit uw originele mailadres. Na deze werkzaamheden zal het @xmsweb emailadres niet meer voorkomen.
Lees eens het bericht wat je quote, lolGoku33 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:50:
[...]
Ik had altijd een @vathorstnet.nl adres, maar als ik via de webmail stuur, ziet de ontvanger nu dat ik ineens mail van @xmsnet.nl, weer iets anders dus. Wordt dit nog hersteld?
Er vinden werkzaamheden plaats om ervoor te zorgen dat u kunt verzenden vanuit uw originele mailadres. Na deze werkzaamheden zal het @xmsweb emailadres niet meer voorkomen.
Het lijkt maandag wel
[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 14-11-2012 14:55 ]
Ik moet hem anders nog steeds krijgen die brief!White_Collar schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:04:
[...]
Je vind een brief in je brieven bus niet duidelijk genoeg?
Het zal mij niet verbazen als er na 20 November als nog een aantal mensen wakker worden en opstaan met de melding WTF mijn IP is veranderd????
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Een heleboel mensen (waaronder ik zelf) hebben deze brief niet ontvangen!White_Collar schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:04:
[...]
Welk modem heb je thuis hangen?
[ Voor 27% gewijzigd door White_Collar op 14-11-2012 14:57 ]
In het bericht staat xmsweb en ik zeg dat het bij mij juist weer xmsnet is, terwijl dat altijd vathorstnet was. Ik had dus prima gelezen.White_Collar schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:51:
[...]
Lees eens het bericht wat je quote, lol![]()
Er vinden werkzaamheden plaats om ervoor te zorgen dat u kunt verzenden vanuit uw originele mailadres. Na deze werkzaamheden zal het @xmsweb emailadres niet meer voorkomen.
Het lijkt maandag wel![]()
Lees het bericht nog eensGoku33 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:57:
[...]
In het bericht staat xmsweb en ik zeg dat het bij mij juist weer xmsnet is, terwijl dat altijd vathorstnet was. Ik had dus prima gelezen.
"Er vinden werkzaamheden plaats om ervoor te zorgen dat u kunt verzenden vanuit uw originele mailadres."
oftewel: ze zijn bezig om te zorgen dat je weer kan mailen vanuit je originele mail adres.
(Dat er xmsweb staat zal wel een typ fout zijn)
[ Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 14-11-2012 15:02 ]
packetfront met hard ip uiteraardWhite_Collar schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:56:
@j1nx en Wilde
Welk modem heb je thuis hangen?
Nooit een brief over gehad hier en bekenden ook niet.White_Collar schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:04:
[...]
Gelukkig ben ik ook niet de enige die geen brief heeft gehad hierover.
Ik hou erover op, ben blij dat het alsnog kan tot het einde van deze week per DM
[ Voor 28% gewijzigd door Suicyder op 14-11-2012 15:07 ]
Net stond er een ander, minder aardig bericht. Maar blijkbaar heb je zelf ook eindelijk door dat je zelf niet goed zat te lezen... Dat mag je dan best toegeven ipv snel editen hoor.White_Collar schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:58:
[...]
Lees het bericht nog eens![]()
![]()
"Er vinden werkzaamheden plaats om ervoor te zorgen dat u kunt verzenden vanuit uw originele mailadres."
oftewel: ze zijn bezig om te zorgen dat je weer kan mailen vanuit je originele mail adres.
(Dat er xmsweb staat zal wel een typ fout zijn)
[ Voor 15% gewijzigd door Goku33 op 14-11-2012 15:11 ]
Mijn opmerking is niet lullig bedoeld hoor.
Nou dat is dus aardig slordig van xms. Maar welk modem heb je hangen thuis?Suicyder schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:06:
[...]
Nooit een brief over gehad hier en bekenden ook niet.
Verwijderd
En het bericht op ons eigen forum heb je ook niet gezien? Toen ging er geen lampje branden? Deze bekende van jou heeft de brief wel gehad namelijk.Suicyder schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:06:
[...]
Nooit een brief over gehad hier en bekenden ook niet.
Ik hou erover op, ben blij dat het alsnog kan tot het einde van deze week per DM
Ik kan nu echter op mijn telefoon ook al bijna een week geen mail meer verzenden. Ik probeer het zoals altijd via smtp.xmsnet.nl, maar dan geeft hij aan: "De server accepteert de ontvanger 'xxx@yyy.nl' niet, omdat de server relaying niet toestaat." Maar ook met allerlei combinaties van gebruikersnaam en wachtwoord lukt het me niet meer om er op de telefoon een mail uit te krijgen.
Ik ben nooit verhuisd, dus dat is het in elk geval nietWhite_Collar schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:12:
[...]
Nou dat is dus aardig slordig van xms. Maar welk modem heb je hangen thuis?
Heb een Genexis hangen hier.
Niet met betrekking tot het Vast IP gebeuren.Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:14:
[...]
En het bericht op ons eigen forum heb je ook niet gezien? Toen ging er geen lampje branden? Deze bekende van jou heeft de brief wel gehad namelijk.
[ Voor 35% gewijzigd door Suicyder op 14-11-2012 15:18 ]
Je hebt een Genexis hangen, je weet dat je daarop helemaal geen vast ip kan krijgen?Suicyder schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:17:
[...]
Ik ben nooit verhuisd, dus dat is het in elk geval niet![]()
Heb een Genexis hangen hier.
[...]
Niet met betrekking tot het Vast IP gebeuren.
Dus ook dat je nooit een echt vast ip hebt gehad maar alleen een semi vast.
[ Voor 9% gewijzigd door White_Collar op 14-11-2012 15:24 ]
Ik heb altijd hetzelfde IP gehad tot ze begonnen te sleutelen aan het netwerk. Daarnaast als het niet kan moeten ze ook niet 25 euro aftikken.White_Collar schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:23:
[...]
Je hebt een Genexis hangen, je weet dat je daarop helemaal geen vast ip erop kan krijgen?
Dus ook dat je nooit een echt vast ip hebt gehad maar alleen een semi vast.
En vast semivast, ze laten me er wel voor betalen, dan verwacht ik er ook iets voor. Daarnaast ik heb ik zelf niet de keuze gehad voor een Genexis, maar dat heeft reggefiber gedaan.
Daarnaast vragen ze om het MAC adres van mijn router, niet die van de Genexis/packetfront, dus verwacht ik dat het dan alsnog moet kunnen.
Zie hierbovenWhite_Collar schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:25:
[...]
niet op Genexis alleen op packetfront, daarnaast kan je ook helemaal geen vast ip ordenen op een genexis.
[ Voor 49% gewijzigd door Suicyder op 14-11-2012 15:28 ]
niet op Genexis alleen op packetfront, daarnaast kan je ook helemaal geen vast ip ordenen op een genexis.fast-server schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:25:
Maakt niet uit, is wel als zodanig aangeboden in het verleden volgens mij.
Je hebt nooit een vast ip gehad omdat je op een genexis netwerk zit. Het vast ip aanbod geld alleen voor een packetfront netwerk.Suicyder schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:24:
[...]
Ik heb altijd hetzelfde IP gehad tot ze begonnen te sleutelen aan het netwerk. Daarnaast als het niet kan moeten ze ook niet 25 euro aftikken.
Daarnaast kan je ook helemaal geen vast ip adres aanvragen via mijn xms als je een genexis hebt hangen. Ik ben dan wel benieuwt hoe jij dat wel voor elkaar hebt gekregen
[ Voor 60% gewijzigd door White_Collar op 14-11-2012 15:28 ]
Dat dit op MAC gebeurd doet daar niets aan af.
[ Voor 27% gewijzigd door fast-server op 14-11-2012 15:28 ]
Bij aanvraag invoeren en het op de factuur terugzien en altijd zelfde IP gehad tot nu?White_Collar schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:25:
Je hebt nooit een vast ip gehad omdat je op een genexis netwerk zit. Het vast ip aanbod geld alleen voor een packetfront netwerk.
Daarnaast kan je ook helemaal geen vast ip adres aanvragen via mijn xms als je een genexis hebt hangen. Ik ben dan wel benieuwt hoe jij dat wel voor elkaar hebt gekregen
Alleen in glazenkamp, maar dat was geen vast ip maar een fixed Ip adres.fast-server schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:27:
In Nijmegen hebben ze toch ook vaste IP's (max 5) op een genexis.
Dat dit op MAC gebeurd doet daar niets aan af.
Ip adressen waren gelockt op mac adressen. Zoals ze nu opnieuw gaan doen.
Je hebt altijd een semi vast gehad. Op genexis kan er geen vast ip geleverd worden.Suicyder schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:30:
[...]
Bij aanvraag invoeren en het op de factuur terugzien en altijd zelfde IP gehad tot nu?
Denk dat XMS die groep vergeten is...
Of het nou kan of niet het is wel zo verkocht.White_Collar schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:30:
[...]
Je hebt altijd een semi vast gehad. Op genexis kan er geen vast ip geleverd worden.
[ Voor 46% gewijzigd door fast-server op 14-11-2012 15:32 ]
We wachten het af, er is indertijd voor betaald en er is een aanvraag + MAC de deur uit.White_Collar schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:30:
[...]
Je hebt altijd een semi vast gehad. Op genexis kan er geen vast ip geleverd worden.
Geen zin om het welles / nietes waar het zo op lijkt door te zetten.
Dit topic is gesloten.
![]()