Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.541 views
In de brief stond dat er 's nachts werkzaamheden aan het internet zou worden gedaan:
Gedurende deze periode zullen er per plaats nachtelijke werkzaamheden plaatsvinden. Hierdoor kunnen klanten in de nachtelijke uren niet optimaal gebruik kunnen maken van hun diensten. Let wel: Een eventuele onderbreking van de diensten zal per huisaansluiting niet langer duren dan enkele minuten. De volgorde van de werkzaamheden per plaats zijn in de onderstaande lijst vermeld.
Leiden : ma 12 nov - 07:00 tot ma 12 nov - 19:00 (overdag en vandaag.. dus wie weet..)
Ook Amersfoort en Hooglanderveen mogen overdag werkzaamheden verwachten vandaag.

Soest en Soesterberg krijgen hun werkzaamheden ook overdag:
Morgen van 7.00 tot 20.00

En dan:
wo 14 nov - 07:00 - wo 14 nov - 21:00 Amersfoort Deel 2
wo 14 nov - 07:00 - wo 14 nov - 21:00 Bunnik
wo 14 nov - 07:00 - wo 14 nov - 21:00 Maarssen
wo 14 nov - 07:00 - wo 14 nov - 21:00 Nieuwegein
wo 14 nov - 07:00 - wo 14 nov - 21:00 Odijk
wo 14 nov - 07:00 - wo 14 nov - 21:00 Utrecht

Op 19 november Nijmegen van 0.00 tot 20.00.

Dat zijn geen nachtelijke werkzaamheden meer.

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ook een nieuwe XMS gebruiker.
Ik heb veel moeite gehad om de verbinding met mijn router werkend te krijgen. Direct (modem naar desktop via UTP) werkt wel goed en snel.
Maar kan het zijn dat verbinding aken via de router erg lang duurt (modem uur uit, router opnieuw gestart, dan pas bekabelde verbinding modem-router)? Ik heb pas na een hele nacht een werkende internetverbinding gekregen. Is dit pech of kan ik de routerinstellingen aanpassen?
Router is een middle of the road :) Sitecom WLR-4000 X4, zo uit de doos. Alleen de naam van het draadloze netwerk/wachtwoord aangepast, verder alle instellingen zoals default.

Alvast bedankt voor jullie tips en hulp.

Lourens

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dat lijkt mij onzin, dat zou meteen zo moeten werken.. UTP kabel van modem naar WAN poort router, en dan draadloos verbinden met router of een UTP kabel van een van de LAN poorten van de router naar je pc.
Router instellingen; DHCP server aan, ISP instellingen ook op automatisch adres toewijzen. Dus je router krijgt dan een IP van het glasvezelmodem.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:35:
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ook een nieuwe XMS gebruiker.
Ik heb veel moeite gehad om de verbinding met mijn router werkend te krijgen. Direct (modem naar desktop via UTP) werkt wel goed en snel.
Maar kan het zijn dat verbinding aken via de router erg lang duurt (modem uur uit, router opnieuw gestart, dan pas bekabelde verbinding modem-router)? Ik heb pas na een hele nacht een werkende internetverbinding gekregen. Is dit pech of kan ik de routerinstellingen aanpassen?
Router is een middle of the road :) Sitecom WLR-4000 X4, zo uit de doos. Alleen de naam van het draadloze netwerk/wachtwoord aangepast, verder alle instellingen zoals default.

Alvast bedankt voor jullie tips en hulp.

Lourens
Als je je pc aansluit krijg je een ip nummer, op mac basis, dus gekoppeld aan die pc van de wijkrouter.
Ga je er een router aanhangen waar het mac adres van de pc niet in is gecloond dan moet je wachten tot de wijkrouter je computer er uit gooit en daarna een ip nummer toekent aan je router.
Hang je dan, omdat je maar zit te wachten, tussentijds je pc er weer tussen terwijl deze nog niet uit de wijkrouter weg is dan wordt de lease tijd weer verlengd voor de pc en zal je router geen verbinding krijgen.
Afhankelijk van de cycle kan het dus een paar minuten tot een uur duren voor een van de apparaten een lease krijgt.
Wil je helemaal op safe, ontkoppel dan pc en router en laat die een uur van de verbinding af.
Daarna hang je je pc aan de router en sluit je de router weer aan.
Alles wat je tussendoor doet verlengt de lease tijd voor pc of router waardoor er 1 geen verbinding krijgt tot de lease tijd weer verlopen is.
De homepages worden overgezet naar een andere partij. De homepages blijven beschikbaar voor bezoekers, maar het is gedurende deze periode niet mogelijk om aanpassingen te doen aan homepages.

Kijk ik op mijn homepage:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@xmsnet.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache Server at home.xmsnet.nl Port 80

Kortom...bezoekers kunnen helemaal de webpages niet bereiken.

Verwijderd

Dank voor jullie reacties. Zo had ik het ook begrepen, maar zo werkt het dus niet bij mij. Ik heb die uur wachttijd steeds in acht genomen.
Aansluiting is zoals Maximum meldt. Omdat directe verbinding wel werkt, ga ik ervan uit dat de UTP kabel goed is en dat ik de juiste modemport (LAN1) gebruik, op router gebruik ik WAN voor de modemkabel.
Vreemde is dat Windows (7) wel meldde dat er internettoegang is (Netwerkcentrum), maar dat ik via IE 9 toch geen webpagina's kon openen. Hetzelfde op een laptop (Win XP) die ik bekabeld erbij zette: LAN verbinding is actief en in orde, maar IE geeft me geen internettoegang.
Enig idee?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:59

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Fantastisch, wat is er straks nog wel van Xms zelf?
Hoe meer ze uitbesteden, hoe beter het wordt :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:12
Speedy-Andre schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:02:
Welke diensten waren in jou ogen voor deze migratie van xms zelf? :)

@Nick,
Zucht, het lijkt er inderdaad op dat alles verkeerd gaat. Ge-wel-dig deze migratie.
Wat werkt er momenteel nog wel?

[ Voor 18% gewijzigd door White_Collar op 12-11-2012 11:26 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

White_Collar schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:25:
[...]

Welke diensten waren in jou ogen voor deze migratie van xms zelf? :)

@Nick,
Zucht, het lijkt er inderdaad op dat alles verkeerd gaat. Ge-wel-dig deze migratie.
Wat werkt er momenteel nog wel?
Volgens mij de facturering... kijk natuurlijk trekt mijn homepage geen 100 bezoekers op een dag, maar hij zou wel gewoon moeten blijven werken en dat doet ie niet, werkzaamheden zouden 's nachts worden gedaan maar worden overdag gedaan, FTP naar homepage werkt niet, dat zou je dan nog kunnen verwachten, mijn XMS werkt niet, al 3 keer tijdens een paar telefoongesprekken wordt de verbinding verbroken en het lukt g-mail niet om mijn mail op te halen.
Dit wordt langzamerhand een klucht.
Ik betaal voor een domein met forwarding,en wat ziet men, een foutmelding van apache.
Wat me het meest steekt is dat er beloofd was om meer info te geven tijdens een noodmeeting met marketing manager, een x-pert groep waar je je kon aanmelden en als gebruikers zelf eens met ideetjes te komen.
Oom Jasper komt geen verplichting na,geen belofte na,Denan kun je ook niets vragen want die zie ik ook niet, webcare is er ff tussenuit en xms bellen werd na 10 minuten in de wacht ook gewoon verbroken..

/edit 12:49
Na enige tijd geen diensten ben ik van de 188 naar de 37 range verhuisd, homepage is nog steeds down.

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 12-11-2012 12:51 ]

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 13:21
Nick39 schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:55:
[Kortom...bezoekers kunnen helemaal de webpages niet bereiken.
Als ik mijn homepage opvraag, krijg ik te zien:

Forbidden
You don't have permission to access /[naam]/ on this server.
--------------------------------------------------------------------------------

Dat was gisteren ook al zo.
ArjenB64 schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:01:
[...]

Als ik mijn homepage opvraag, krijg ik te zien:

Forbidden
You don't have permission to access /[naam]/ on this server.

Dat was gisteren ook al zo.
Bij mij ook, alleen is bij mij de foutmelding anders:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@xmsnet.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

De homepages zouden niet down gaan, maar dat zijn ze wel, en een backup maken kan niet want FTP wachtwoord wordt geweigerd.
Ik denk nu echt serieus er aan om die Ziggo plug er in te rammen,ip is weer veranderd..

[ Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 12-11-2012 13:21 ]

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 23:04
Nick39 schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:14:
[...]

Bij mij ook, alleen is bij mij de foutmelding anders:
Internal Server Error

De homepages zouden niet down gaan, maar dat zijn ze wel, en een backup maken kan niet want FTP wachtwoord wordt geweigerd.
Ik denk nu echt serieus er aan om die Ziggo plug er in te rammen,ip is weer veranderd..
Wat zei de helpdesk toen je dit meldde?

prutsert

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:12
--WaaZaa-- schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:36:
[...]

De huidige helpdesk? Ik denk iets in de trant van: Je modem een uur van de stroom halen :+

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd

hadden we de xms huis nog maar .
daar waren mensen die wel netjes uitleg gaven.
en niet zo als nu via telfoon de dan na 15 wachten krijg je iemand en die gewoon zegt niet zuren .
er zijn belangrijk zaken dan die van u totziens en hang gewoon op jammer dat ik .
niet in gelegenheid ben daar heen terijden .
want dan zal ik ze eens iets vertelen over dat heel gedoe nu.
maar heb wel kassa hier een mail over gestuurd hoe ze nu met hun klant om gaan schanden gewoon,

• fast-server
  • Laatst online: 08-11 23:36
Speedy-Andre schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:02:
Toen de diensten bij interNL ondergebracht waren had zo goed als niemand internet problemen, problemen zijn pas begonnen sinds de migratie naar de ISP-Fabriek/ITNS.

Denk dat de vraag is wanneer er weer verbetering in komt, de "kwaliteit" van de diensten zit op dit moment onder het UPC niveau.
Of dit nou iets is op trots op te zijn...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• geert1975
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
[...]

Bij mij al sinds 6-11 niet meer mogelijk website te updaten. Erg vervelend aangezien er een weerstationnetje aangekoppeld is die elke 10min update.Het weer in Vathorst is dus al een week zeer stabiel ;)

Mijn website is overigens wel gewoon bereikbaar, alleen ftp wachtwoord werkt niet.

Vorige week al melding gedaan bij de telefonische helpdesk, zou doorgezet worden en ik zou teruggebeld worden. Ze konden alleen niet aangeven wanneer. Tot op heden nog niets gehoord.

PS. Probleem met zappen (8-10sec. zwart beeld en geen geluid) lijkt inmiddels verholpen. Ook nog geen terugkoppeling opgehad.
[...]

Dat zei ik al eerder, ik kwam niet verder dan 2x een verbroken verbinding.
Ik heb ff Denan gemaild, mogelijk DNS issue, wachtwoord wordt een ander probleem, dat kun je pas weer instellen nadat "mijn" xms werkt.

/Edit, raar, een uur na mijn mailtje is de homepage weer up, mogelijk iemand toch wakker geworden toen er naar gevraagd werd bij de "project manager".

[ Voor 37% gewijzigd door Nick39 op 12-11-2012 14:46 ]

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:26

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:02:
Dank voor jullie reacties. Zo had ik het ook begrepen, maar zo werkt het dus niet bij mij. Ik heb die uur wachttijd steeds in acht genomen.
Aansluiting is zoals Maximum meldt. Omdat directe verbinding wel werkt, ga ik ervan uit dat de UTP kabel goed is en dat ik de juiste modemport (LAN1) gebruik, op router gebruik ik WAN voor de modemkabel.
Vreemde is dat Windows (7) wel meldde dat er internettoegang is (Netwerkcentrum), maar dat ik via IE 9 toch geen webpagina's kon openen. Hetzelfde op een laptop (Win XP) die ik bekabeld erbij zette: LAN verbinding is actief en in orde, maar IE geeft me geen internettoegang.
Enig idee?
Als je je pc/laptop aansluit op je router, krijgt hij dan een IP van de router via DHCP? of heb je alles zelf vast ingesteld?
Als je het via DHCP doet, open dan eens een dosbox en type ipconfig /all en kijk eens wat er bij DNS servers staat.
Als daar niets staat, krijgt je pc geen DNS server toegewezen en zal browsen dus ook nooit werken.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 11:43
Nick39 schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:34:
[...]

Dat zei ik al eerder, ik kwam niet verder dan 2x een verbroken verbinding.
Ik heb ff Denan gemaild, mogelijk DNS issue, wachtwoord wordt een ander probleem, dat kun je pas weer instellen nadat "mijn" xms werkt.

/Edit, raar, een uur na mijn mailtje is de homepage weer up, mogelijk iemand toch wakker geworden toen er naar gevraagd werd bij de "project manager".
En ik kom netjes op een (lege) pagina van Nick.. maar wel met een index.html waarin ik nick's hobbies kan zien in de source.

Kan hem alleen niet mailen aangezien nicks gmail account problemen heeft met de html header die ik erin gecopy-paste had. Poging 2 nu.. dus: nick -> mocht je dit lezen. Het is ook geforward naar je xmsnet mailaccount :)
denan schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:29:
[...]

En ik kom netjes op een (lege) pagina van Nick.. maar wel met een index.html waarin ik nick's hobbies kan zien in de source.

Kan hem alleen niet mailen aangezien nicks gmail account problemen heeft met de html header die ik erin gecopy-paste had. Poging 2 nu.. dus: nick -> mocht je dit lezen. Het is ook geforward naar je xmsnet mailaccount :)
Die index klopt maar is alleen metadata voor de robots, de homepage is in verschillende subdir's ingedeeld, maar de echte page staat in een subdir, zou die index er niet staan dan krijgt men een hele lijst met sub directory's te zien, dus dat klopt, maar de apache error is weg nu, ik antwoord ff je mail ;)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:50
Nick39 schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:34:

Leiden : ma 12 nov - 07:00 tot ma 12 nov - 19:00 (overdag en vandaag.. dus wie weet..)
Ook Amersfoort en Hooglanderveen mogen overdag werkzaamheden verwachten vandaag.

Soest en Soesterberg krijgen hun werkzaamheden ook overdag:
Morgen van 7.00 tot 20.00

En dan:
wo 14 nov - 07:00 - wo 14 nov - 21:00 Amersfoort Deel 2
wo 14 nov - 07:00 - wo 14 nov - 21:00 Bunnik
wo 14 nov - 07:00 - wo 14 nov - 21:00 Maarssen
wo 14 nov - 07:00 - wo 14 nov - 21:00 Nieuwegein
wo 14 nov - 07:00 - wo 14 nov - 21:00 Odijk
wo 14 nov - 07:00 - wo 14 nov - 21:00 Utrecht

Op 19 november Nijmegen van 0.00 tot 20.00.

Dat zijn geen nachtelijke werkzaamheden meer.
Hoe kom je aan deze info? Ik zie deze niet op de website van XMS onder werkzaamheden.

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:34:
In de brief stond dat er 's nachts werkzaamheden aan het internet zou worden gedaan:
Nick39 schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:33:
[...]
/edit 12:49
Na enige tijd geen diensten ben ik van de 188 naar de 37 range verhuisd, homepage is nog steeds down.
ZUCHT !

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 13:21
EricJH schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:50:
[...]
Hoe kom je aan deze info? Ik zie deze niet op de website van XMS onder werkzaamheden.
Het staat hier, alleen via-via te bereiken.
EricJH schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:50:
[...]
De website van XMS is natuurlijk bedoeld om klanten te krijgen, dus moet er niet teveel in de storing en werkzaamheden staan.
In werkelijkheid zijn alle werkzaamheden die de 7e al zo'n beetje klaar hadden moeten zijn uitgelopen naar minimaal de 13e en zijn feitelijk storingen.
Schriftelijk gedane en op de page gedane beloftes om 's nachts onderhoud te doen zijn gebroken en worden in een aantal gevallen overdag gedaan, homepages die niet down zouden gaan, hebben minimaal 2 dagen plat gelegen en zijn via FTP nog niet bereikbaar, logisch want ze zijn nu bij Lijbrandt ondergebracht.
home.xmsnet.nl verwijst nu naar web.lijbrandt.nl [188.142.0.27] dus alle homepages zijn van XMS gemigreerd naar Lijbrandt, maar of je dan daar moet inloggen om eventueel onderhoud te doen, geen idee.
Al mijn servers die in de 188 range terecht waren gekomen na de eerste migratie, zijn sinds vanmiddag opeens verhuisd na een tweede migratie naar de 37.251 range dus weer alle records aanpassen.
Feitelijk is er niets in de administratie veranderd (tenminste dat kan wel maar...) maar zijn we gewoon van XMS verhuisd en ondergebracht bij alle andere onderdelen van KPN.
En dan gebruik ik alleen nog maar internet en telefonie, wat vanmiddag ook tot 4 keer midden in een gesprek wegviel, *21* naar mijn mobiel# durf ik niet te doen,want misschien krijg ik het nadat de migratie ooit klaar is,niet meer goed.
Feit is gewoon dat wat is aangekondigd als een verandering in de administratie,in werkelijkheid wederom een migratie is geweest.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je gaat bijna denken dat meneer Kpn even kwam binnenvallen en riep:
Jongens jullie krijgen een week vrij, wij regelen dit wel even bij onze onderdeurtjes 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Speedy-Andre schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:37:
Jongens jullie krijgen een week vrij, wij regelen dit wel even bij onze onderdeurtjes 8)7
Ik zat nog bij xs4all toen die door KPN werd overgenomen maar dat was gewoon een overname op papier,niets van gemerkt, maar dit is even wat anders, dit is een totale annexatie met een soort van jij krijgt een brok, jij krijgt een brok indeling.
Dat zal ook de reden zijn waarom HBO bij sommigen niet werkt, HBO zal de nieuwe range nog niet verwerkt hebben, bij Ziggo moest je inloggen bij HBO, daarna ging je naar een portal, moest je Ziggo Username en wachtwoord invullen,kwam je terug bij HBO en klaar.
Mijn Tablets waren geregistreerd, in de 188 range bij XMS deden die het wel,maar in de 37 range...nu bij XMS, geen HBO op mijn tablets.
Feitelijk is xms opgedoekt.

• fast-server
Maar de oude XMS verbindingen vallen weer niet onder het KPN systeem...

Beetje vaag allemaal.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Even in het Lijbrandt topic zitten neuzen:

"Als ik het zo inschat is Lijbrandt net zo klantgericht als XMSnet." zei Trankilo :+

• GerHo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
13 November 2012

Dinsdagochtend wordt er onderhoud uitgevoerd aan ons netwerk. Hierdoor kunnen dinsdag 13 november tussen 06.00 en 06.30 uur, verschillende radio- en televisiezenders kort wegvallen.

Onze excuses voor de overlast.

Ik vrees weer voor het ergste. Wordt vast de rest van de week geen TV meer kijken en Radio luisteren.....

• NmidnetS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-11 19:35
Zo opgezegd,

Na 2 weken geen internet vanwege een fout vanuit xms uit, elke avond meerdere keren aan de telefoon met de helpdesk. NULL terugkoppeling, vanuit 2de lijns support. Klachtenbrief naar klachten@xmsnet.nl, DM wisseling met webcare en nog steeds geen enkele poging tot oplossen ben ik er klaar mee.

Morgen gegarandeerd internet door XS4all.(internet binnen 1 werkdag).

Helaas, bedankt voor de fijne +- 4 jaren XMS met weinig storingen. Maar genoeg is genoeg, 2 weken is te lang voor een dienst terug op het modem zetten waar ik wel gewoon voor betaal.

Bedankt voor de topic, was leuk om te volgen ! :D

Mvg,

[ Voor 0% gewijzigd door NmidnetS op 12-11-2012 20:31 . Reden: wist niiet meer zeker o het 4 of 5 jaar was :P ]

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Ben ook héééééééll benieuwd...:

di 20 nov - 00:00 di 20 nov - 03:00 idem Vaste IP adressen in meerdere plaatsen

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Een VAST ip?
Kan je Xms even uitleggen wat dat is, semi-vast begrijpen ze ook al niet :Z

Verwijderd

Meultje schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:35:
Ben ook héééééééll benieuwd...:

ma 19 nov - 00:00 ma 19 nov - 08:00 idem Nijmegen
ma 19 nov - 08:00 ma 19 nov - 20:00 idem Nijmegen

Wordt heeeeel lang wakker blijven :z :z
Eerst om te volgen of m'n vast IP adres niet 'per ongeluk' toch verandert en dan eventueel om te volgen of er echt iets gebeurt met m'n IP adres.
De spanning stijgt, maar ik heb er alle vertrouwen in, not :)F

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11 15:38
Benieuwd hoe de nieuwe vervolg topic deel XVII zal gaan heten dan?

Verwijderd

chocka schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:14:
[...]
Benieuwd hoe de nieuwe vervolg topic deel XVII zal gaan heten dan?
Herfstdepressie

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:50
ArjenB64 schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:15:
[...]

Het staat hier, alleen via-via te bereiken.
Thx... Had ik zelf waarschijnlijk ook kunnen vinden, maar goed om te weten zodat ik mijn huisgenoten straks kan informeren.

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
hier leiden stevenshof ook weer ip change 188.142>37.251 great gain.
alles aanpassen weer

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Onkunde of onwil, pick one!

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Thasaidon

Thasaidon

j1nx schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:01:
[...]

Onkunde of onwil, pick one!
KPN Glasvezel ervaring - XVII overgangsspecial

;)

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 13-11-2012 08:11 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:38

Nakebod

Nope.

Even tussen alle positieve berichten door hier :+

De (Android) Glashart app is geüpdatet, en wonderbar, live tv blijkt gewoon semi-goed te werken.
Snel is de app nog steeds niet, en ook nog steeds geen telefoon layout voor tvgids/opnames, maar je kan nu tenminste live tv kijken en wisselen van kanaal zonder constant allerlei omwegen te moeten doen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Thasaidon schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:06:
[...]

Als je je pc/laptop aansluit op je router, krijgt hij dan een IP van de router via DHCP? of heb je alles zelf vast ingesteld?
Als je het via DHCP doet, open dan eens een dosbox en type ipconfig /all en kijk eens wat er bij DNS servers staat.
Als daar niets staat, krijgt je pc geen DNS server toegewezen en zal browsen dus ook nooit werken.
Ik heb wel degelijk DNS servers staan. Maar dat zegt iets over de router denk ik. Zal ook eens kijken naar het IP adres/DNS in de router zelf.

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:32:
Een VAST ip?
Kan je Xms even uitleggen wat dat is, semi-vast begrijpen ze ook al niet :Z
Jongens jullie krijgen een week vrij, wij regelen dit wel even bij onze onderdeurtjes
Ik zie je hier alleen maar schreeuwen en niet onderbouwde kritiek leveren.
Of je bent een meeloper of je bent vroeger veel gepest. :(

Ga me bijna persoonlijk aangesproken voelen.

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 11:51
Ook hier in Hilversum vannacht zonder bericht van 188.142. naar 37.251.x verhuisd. En dat alles vanwege een overstap van administratie? Hopelijk hebben ze mijn rekeningnummer dan ook veranderd >:)

Verwijderd

NmidnetS schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:30:
Zo opgezegd,

Na 2 weken geen internet vanwege een fout vanuit xms uit, elke avond meerdere keren aan de telefoon met de helpdesk. NULL terugkoppeling, vanuit 2de lijns support. Klachtenbrief naar klachten@xmsnet.nl, DM wisseling met webcare en nog steeds geen enkele poging tot oplossen ben ik er klaar mee.

Morgen gegarandeerd internet door XS4all.(internet binnen 1 werkdag).

Helaas, bedankt voor de fijne +- 4 jaren XMS met weinig storingen. Maar genoeg is genoeg, 2 weken is te lang voor een dienst terug op het modem zetten waar ik wel gewoon voor betaal.

Bedankt voor de topic, was leuk om te volgen ! :D

Mvg,
Interessant bericht.
Ik word zelf ook niet heel erg vrolijk van XMS, kan nog steeds niet stabiel met router op internet. :(
Hoe heb je dat met XS4all geregeld? Komen zij nieuwe apparatuur plaatsen en aansluiten?

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:36:
Niet doen, dat is niet goed voor je hart ;)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

[...]

Het is niet persoonlijk bedoeld, ik weet ook wel dat er achter de schermen hard wordt gewerkt dus mijn excuses daarvoor.
Ik was behoorlijk pissed toen het zoveelste kort na elkaar bij mij mis ging, ip weg, news weg, homepage weg, wat kan er nog meer onaangekondigd uitvallen of veranderen?

Zo ga je niet met klanten om.
Die communicatie ligt niet bij de technische mensen, maar hij ontbreekt momenteel geheel.
Er was een administratieve overgang gecommuniceerd en kijk eens wat een shit er nu is veroorzaakt!
Vandaar dat ik bij wijze van spreken dacht aan een andere partij die regie had overgenomen ...

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

GerkeP

Vragen mag altijd........

[...]

[...]

Ik zie je hier alleen maar schreeuwen en niet onderbouwde kritiek leveren.
Of je bent een meeloper of je bent vroeger veel gepest. :(

Niet doen ;) Er zijn hier genoeg die wel beter weten :D _/-\o_

GerkeP

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07
MJLJO schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:49:
hier leiden stevenshof ook weer ip change 188.142>37.251 great gain.
alles aanpassen weer
Weet ik nu waarom mijn schoonouders geen internet meer hebben, router resetje dan maar

• Thasaidon

Thasaidon

GerkeP schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:00:
[...]

Niet doen ;) Er zijn hier genoeg die wel beter weten :D _/-\o_
In ieder geval 2 dan :P
ja er zijn er veel meer ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 13-11-2012 12:25 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

boekee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:00:
[...]

Weet ik nu waarom mijn schoonouders geen internet meer hebben, router resetje dan maar
Juist bij zulke 'normale' klanten zou een aankondiging en uitleg van de impact van de wijzigingen die nu worden doorgevoerd gecommuniceerd moeten worden.
Maar nee, de helpdesk lost het allemaal wel op :p

• fast-server
Communicatie is en blijft een issue voor XMS, als ze dit wel zouden doen zou dit al een hele hoop problemen en ergernis voorkomen.
Zoek voor de grap maar eens in dit topic naar "Communicatie" en dan speek ik nog niet over alle vorige delen.

Zelfs het expert panel krijgt niets te horen.

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 09:21
Speedy-Andre schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:10:
[...]
Juist bij zulke 'normale' klanten zou een aankondiging en uitleg van de impact van de wijzigingen die nu worden doorgevoerd gecommuniceerd moeten worden.
Maar nee, de helpdesk lost het allemaal wel op :p
Juist bij zulke normale klanten heeft een IP-adres wijziging geen enkele impact. DHCP van de router lost dat geheel transparant voor je op. Geen centje pijn.
Als je dit aan zulke klanten gaat communiceren roep je meer vragen op dan je denkt te beantwoorden.

• Thasaidon

Thasaidon

ToniW schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:43:
[...]

Juist bij zulke normale klanten heeft een IP-adres wijziging geen enkele impact. DHCP van de router lost dat geheel transparant voor je op. Geen centje pijn.
Als je dit aan zulke klanten gaat communiceren roep je meer vragen op dan je denkt te beantwoorden.
Tenzij het dus de schoonouders van Boekee zijn ;)
Maar je hebt gelijk... het zou normaal geen probleem moeten zijn tenzij de klant servers/services achter zijn router heeft hangen.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

ToniW schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:43:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoeveel 'gewone' gebruikers inmiddels de klos zijn.
Bij mijn ongewenste ip-change loste de router het idd op maar het feit dat de ip-range bij de Xms newsserver onbekend was niet |:(
Dat soort ondoordachte handelingen kan voorkomen worden door het beter voor te bereiden.
Wat is er zo lastig aan een checklist met mogelijke gevolgen van een ip-change en dan met name als de range blijkbaar nooit eerder in gebruik was?
Pas na een kleine week(!) kon ik weer bij de newsserver en in het begin kon ik met geen enkele app via 3G mijn eigen apparatuur bereiken (home automation, dvr's, nas).

• NmidnetS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-11 19:35
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:42:
[...]

Interessant bericht.
Ik word zelf ook niet heel erg vrolijk van XMS, kan nog steeds niet stabiel met router op internet. :(
Hoe heb je dat met XS4all geregeld? Komen zij nieuwe apparatuur plaatsen en aansluiten?
Op hun website, kun je een pakket samenstellen (postcode invoeren) en glasvezel selecteren.

Installatie en apparatuur/router door monteur is gratis, en je krijgt mobiel internet tot de verbinding wordt opgeleverd binnen 1 werkdag. Ook hebben ze een overstap service zodat xs4all automatisch je xms abbonement opzegt.

Ik heb er nog geen ervaringen mee, morgen heb ik meer nieuws :D

Prijs voor 50/50 internet is hetzelfde, tv is echter iets duurder. (maar er zijn allerlei aanbiedingen op het moment als eerste 3-6 maanden gratis etc)

(dit is niet bedoeld als reclame of iets dergelijks, maar gewoon puur informatief antwoord)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

NmidnetS schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:19:
[...]

(dit is niet bedoeld als reclame of iets dergelijks, maar gewoon puur informatief antwoord)
:D
Ik ben naar Tweak blauw aan het kijken, dan heb ik ook nog analoge tv zoals bij Xms en weer een Amino extra.
Vergeet de newsserver met volle bandbreedte niet te noemen Dré O+
De prijs van 100Mb ligt erg dicht bij die van Xms.

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy-Andre op 13-11-2012 13:29 ]

• Thasaidon

Thasaidon

Speedy-Andre schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:23:
[...]

:D
Ik ben naar Tweak blauw aan het kijken, dan heb ik ook nog analoge tv zoals bij Xms en weer een Amino extra.
Vergeet de newsserver met volle bandbreedte niet te noemen niet Dré O+
De prijs van 100Mb ligt erg dicht bij die van Xms.
Ik heb toen met de 1e IP migratie en de ellende daaromheen ook naar Tweak Blauw gekeken, maar daar loop je dus tegen dezelfde zaken aan als die nu bij XMS spelen.
Ook daar geen vast IP (meer), IPTV etc komen van dezelfde source(s) dus zelfde problemen.
En ook op dat forum lees ik veel over "slechte communicatie", "matige service" en een hoop dezelfde problemen als hier bij XMS.

Dus volgens mij is dat een pot nat, want alles loopt over dezelfde fysieke infra.
Wil je dus écht wat anders, zul je een provider moeten nemen die gebruik maakt van andere infra.

Zelf heb ik daar nog geen goed alternatief voor gevonden (iig niet voor de wensen die ik heb).

[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 13-11-2012 13:40 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ja ok, maar het tv gedeelte vind ik momenteel wel goed te doen incl. de app.
Telefonie gaat weer op een eigenaardige manier, daar krijg je een extra router met voip voor.
Toen de newsserver eruit lag heb ik een paar test abo's elders genomen om die week verder te kunnen.
Bij Tweak heb je tenminste een normale snelheid ipv de magere 512KB hier.
Dat is me de net iets hogere prijs wel waard ;)
Xs4all betekent wat meer ellende, ander tv platform met Kpn als bron ipv Glashart Media.

[...]

[...]

Dat moet je niet doen,want ik weet zeker dat je goed werk doet, het ligt hier aan XMS die blijkbaar zoiets heeft van,we zijn opgekocht door KPN laat die ook maar de voorlichting doen.
Het ging om een omzet in een administratief systeem, dan denk ik, simpel gezegd, ze gaan van microsoft office 10 naar open office o.i.d.
Niet aan een totale migratie.
De homepages hebben er 2 dagen uitgelegen, bij een verandering van DNS denk je aan een paar uur,hooguit een dag,maar 10 minuten nadat ik op een andere manier aan de bel trek, zijn ze er opeens.
En dan blijkt dat je homepage opeens bij Lijbrandt is ondergebracht zonder dat je er bij kan.
Er zouden 's nachts werkzaamheden zijn met onderbrekingen.
Logisch,je moet een keer ergens kunnen beginnen hoewel als ik mijn administratieve systeem verander gaat mijn tv of telefoondienst echt niet uit, maar vervolgens blijkt dat men het overdag doet.
Er is beloofd dat mensen die zich bij de x-pert groep meldden, meer technische info zouden krijgen.
Ik ben daar bij aangemeld maar XMS geeft geen thuis en meldt helemaal niets.
Voor de tweede keer verhuis ik totaal onverwacht naar een andere ip range zonder enige info, heb je je spullen op automatisch DHCP staan dan merk je dat niet, maar juist omdat we tweakers zijn,afwijkende systemen en opzet hebben,zouden we via dat x-pert systeem op de hoogte worden gesteld.
Niet gebeurd.
Geen toegang meer tot de newsservers ( inmiddels opgelost) heeft nergens gestaan,althans niet in de brief.

En vervolgens loopt alles bijna een week uit en kan je geen enkele instelling veranderen,weet niemand hoe hij zijn homepage moet benaderen,want de wachtwoorden werken niet meer.

Iedereen is op het verkeerde been gebracht door de term: administratieve verandering.
Er was gezegd, we houden de correspondentie simpel want niet iedereen begrijpt de ingewikkelde termen als migratie en noem maar op, maar Tweakers die zich aanmeldden op die x-pert mailinglist zouden meer info krijgen maar niemand weet iets want helemaal niemand wordt op de hoogte gebracht.
Ik moet zelf maar uitvogelen dat mijn homepage opeens bij Lijbrandt is ondergebracht,maar hoe ik daar iets kan veranderen, geen idee.
Dat mensen boos worden is terecht, een ander administratie systeem waarbij de abonnee zonder ook maar enig nieuws krijgt,en je kan al meer dan een week nergens meer bij.
Juist terwijl er afgesproken was, ons tweakers,wat meer op de hoogte te houden.

Dat er mensen achter de schermen zoals jij,keihard aan het werk zijn,weten we ook wel, ik neem dat tenminste aan, maar omdat XMS ook maar niets communiceert,krijg je wel dat je je behoorlijk in de maling voelt genomen en dat je dat afreageert.
Er zijn beloftes gedaan over informatie,juist omdat we boos waren dat dit in het verleden niet goed werd gedaan,en wat gebeurt er bij de volgende ingreep, je hoort weer niets.
Jij bent niet verantwoordelijk voor de communicatie,dus niemand neemt jou iets kwalijk, in ieder geval ik neem je niets kwalijk, ik mag je graag, maar XMS zet je als het ware nu in een hoekje waardoor je je wel geroepen voelt om iets te zeggen en je aangevallen voelt.
Vind ik echt heel jammer dat je dat zo voelt, maar XMS laat ons gewoon barsten en heeft maling aan elke belofte die ze gedaan heeft om juist ons,tweakers,wat meer bij processen te betrekken.
En dat neem ik XMS heel erg kwalijk,want nu voelen zelfs mensen als jij je aangesproken.
Als je dat door mijn commentaar zo voelt,dan mijn oprechte excuses,maar ook ik heb een afspraak met Ziggo gemaakt met een monteur om te kijken of het technisch mogelijk is om XMS zo snel mogelijk te verlaten.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Amen! ;)

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:49
De mijn xms omgeving werkt nog steeds niet. Het is inmiddels de 13e en het zou vandaag weer moeten werken.

• Thasaidon

Thasaidon

dewaal schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:44:
De mijn xms omgeving werkt nog steeds niet. Het is inmiddels de 13e en het zou vandaag weer moeten werken.
de dag is nog niet voorbij ;)

Overigens snap ik niet wat iedereen nou ineens op die pagina
wil. ik kom daar echt nooit ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Thasaidon op 13-11-2012 15:07 ]

Verwijderd

dewaal schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:44:
Heb je dit ook via mijn.xmsweb.nl geprobeerd, wij hebben vandaag contact gehad met klanten die weer konden inloggen. Stuur ons anders even je NAW gegevens dan kijken we dit voor je na. -Tim

• ToniW
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:09:
[...]
Heb je dit ook via mijn.xmsweb.nl geprobeerd, wij hebben vandaag contact gehad met klanten die weer konden inloggen. Stuur ons anders even je NAW gegevens dan kijken we dit voor je na. -Tim
Ik kan bevestigen dat ook ik NIET kan inloggen. Ik heb zowel mijn xmsnet e-mailadres als ook mijn klantnummer geprobeerd.

EDIT: en als ik vervolgens de wachtwoord vergeten route kies, meldt het systeem mij dat mijn e-mailadres onbekend is.

[ Voor 12% gewijzigd door ToniW op 13-11-2012 15:15 ]

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:12:
[...]

Geen toegang meer tot de newsservers ( inmiddels opgelost) heeft nergens gestaan,althans niet in de brief.

En vervolgens loopt alles bijna een week uit en kan je geen enkele instelling veranderen,weet niemand hoe hij zijn homepage moet benaderen,want de wachtwoorden werken niet meer.

Dat mensen boos worden is terecht, een ander administratie systeem waarbij de abonnee zonder ook maar enig nieuws krijgt,en je kan al meer dan een week nergens meer bij.
Juist terwijl er afgesproken was, ons tweakers,wat meer op de hoogte te houden.
Kweeenie maar newsservers en dergelijke valt gewoon onder de noemer diensten. Net als de webhosting. En staat dus ook netjes in de brief.

Vervolgens loopt het uit en meld men dat netjes en dan blijft men in die periode lekker zeuren, het doet het nieeeet.

<knip>, volgende keer graag wat aardiger taalgebruik

[ Voor 16% gewijzigd door FatalError op 15-11-2012 10:18 ]

• dewaal
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:09:
[...]

heb een pb gestuurd.

Verwijderd

ToniW schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:13:
[...]

Ik kan bevestigen dat ook ik NIET kan inloggen. Ik heb zowel mijn xmsnet e-mailadres als ook mijn klantnummer geprobeerd.

EDIT: en als ik vervolgens de wachtwoord vergeten route kies, meldt het systeem mij dat mijn e-mailadres onbekend is.
Via mijn.xmsweb.nl kunnen wij inloggen, de Mijn XMS portal is bereikbaar. Als je wilt kunnen wij de inloggegevens opnieuw laten sturen naar je. -Tim

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 15:42 ]

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ok. Ik kan blijkbaar met mijn oude klantnummer login (mijn credentials van mijn.xmsnet.nl) inloggen in xmsweb en krijg dan een nieuwe userid toegewezen. Dat is niet zoals het in de brief stond

Update: laat maar.. De helft van mijn.xmsweb.nl doet het niet. "er trad een fout op in de aanvraag".

Ik zou zeggen trek eerst nog een week uit om het werkend te krijgen!

[ Voor 31% gewijzigd door Wilde op 13-11-2012 15:34 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• ToniW
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:31:
[...]
Via mijn.xmsweb.nl kunnen wij inloggen met het @xmsnet.nl e-mailadres + het bijbehorende wachtwoord. Als je wil kunnen wij de inloggegevens opnieuw laten sturen naar je. -Tim
Ik lees hier toch niet dat jullie met mijn e-mail adres en mijn wachtwoord kunt inloggen, hoop ik?

Verwijderd

wel weer jammer dat niet alles klopt . raar dat je met een mail adress moet inlog die niet vast is van je zelf waar alle mail op komt maar ja mijn xms werkt dus weer moet nog wel veel gedaan worden daar
zo tezien

Verwijderd

ToniW schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:34:
[...]

Ik lees hier toch niet dat jullie met mijn e-mail adres en mijn wachtwoord kunt inloggen, hoop ik?
Nee daar hebben wij een test login voor, ik zal het bericht aanpassen. :) excuses. -Tim

• dewaal
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:41:
[...]

Nee daar hebben wij een test login voor, ik zal het bericht aanpassen. :) excuses. -Tim
maar als ik met mijn mail adres in wil loggen kom ik er ook niet in.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kom er ook niet in.
Pogingen gedaan met klantnr zoals voorheen, emailadressen (hoofd en aliassen) met diverse passwords die ik als recent in een bestandje had opgeslagen.
Is er een eenduidige manier van inloggen of verschilt dit voor klanten die eerst bij xmsnet.nl konden inloggen?

• ToniW
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:41:
[...]
Ik schrok al. Passwords in plain text in de database opslaan is natuurlijk not done (zachtjes gezegd).
Maar waarom kent het systeem mijn @xmsnet.nl e-mailadres dan niet, ook niet in de 'vergeten-wachtwoord' route? Ik gebruik het adres waarnaar jullie altijd de factuur sturen. Dat is toch het juiste? (Ik wil wel even PM-en wat ik gebruik als je dat verder helpt)

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 17:06
Nou, ik kom er ook niet in, heb van alles geprobeerd, ***@vathorsnet.nl is de originele, dan met xmsnet.nl erachter, of xmsweb.nl erachter. En met of zonder puntjes tussen mn voorletters. Nada Nppes. En bij "verloren" wachtwoord wordt geen enkel e-mail adres herkend....

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:51:
Is er een eenduidige manier van inloggen of verschilt dit voor klanten die eerst bij xmsnet.nl konden inloggen?
Klanten die voorheen inlogde via mijn.xmsnet.nl gaan nu naar mijn.xmsweb.nl, de eerste keer kan/kon je daar inloggen met de gebruikersnaam (het klantnummer) van mijn.xmsnet.nl. Zodra je de eerste keer ingelogd bent krijg je een nieuwe gebruikersnaam toegewezen (@xmsnet.nl of @xmsweb.nl) en daarbij een wachtwoord, met deze gegevens kan je inloggen via mijn.xmsweb.nl.

Mocht het niet lukken met het inloggen stuur dan een DM met je NAW gegevens, wij zullen ervoor zorgen dat er een nieuwe brief met inloggegevens wordt opgestuurd. -Tim

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Er wordt helaas niets meer herkend; zowel het klantnummer als het primaire e-mail adres.
DM is onderweg.

• ToniW
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:53:
[...]
Mocht het niet lukken met het inloggen stuur dan een DM met je NAW gegevens, wij zullen ervoor zorgen dat er een nieuwe brief met inloggegevens wordt opgestuurd. -Tim
Ik heb een DM gestuurd.

Als ik de berichten zo lees kunnen jullie wel een extra doos papier gaan laten aanrukken om al die brieven met inloggegevens te gaan sturen...

• dewaal
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:53:
[...]

Klanten die voorheen inlogde via mijn.xmsnet.nl gaan nu naar mijn.xmsweb.nl, de eerste keer kan/kon je daar inloggen met de gebruikersnaam (het klantnummer) van mijn.xmsnet.nl. Zodra je de eerste keer ingelogd bent krijg je een nieuwe gebruikersnaam toegewezen (@xmsnet.nl of @xmsweb.nl) en daarbij een wachtwoord, met deze gegevens kan je inloggen via mijn.xmsweb.nl.

met mijn mail adres van xmsnet en mijn wachtwoord die ik gebruikte voor zowel de oude xms omgeving als voor de webmail kom ik er niet in.

Het werkt dus nog niet.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat worden weer veel dm's, incl. een van mij :p

• Wilde
  • Niet online
Wat bij mij werkte is inloggen met als gebruikersnaam je klantnummer en je oude wachtwoord van mijn.xmsnet.nl !

• dewaal
Wilde schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:10:
Wat bij mij werkte is inloggen met als gebruikersnaam je klantnummer en je oude wachtwoord van mijn.xmsnet.nl !
dat werkt dus bij mij niet.

• Wilde
  • Niet online
Webcare, een vraagje!

Ik zie in het nieuwe platform staan dat ik "interactieve tv" afneem voor 5,- p/m.. Die was tot nu toe altijd
voor niets (oud prijsplan).

Bovendien heb ik een XMSNEws abbo van 50mb er bij staan, die heb ik nog nooit afgenomen ??

Gaat dit goedkomen met de komende factuur?

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:27

Goku33

Ownage!

Is het onderhoud aan de mail inmiddels afgerond? Want de nieuwe webmail is echt een ramp!

- Alle mail tussen 5 november en 10 november is niet zichtbaar in de webmail
- Mijn adressenboek lijkt erg leeg
- Alle ingestelde voorkeuren, instellingen en filters zijn weg
- Geen weergave meer van de gebruikte ruimte in MB/%
- Enorme toename in spam, alle filters lijken eraf
- Enkel nog plain text weergave van mail, niet echt werkbaar voor alles wat in html gestuurd wordt
- In zijn algemeenheid gewoon een zeer gedateerde look & feel

• etienno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-11 21:21
White_Collar schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 03:26:

FAQ

:? Ik heb met speedtest X getest maar ik haal 10-70 mbit van de 50 of 100 mbit.
In de meeste gevallen ligt het aan de speedtester zelf dat hij een lage waarde aangeeft.
Verstandig is om de snelheid te testen door een kabel rechtstreeks aan te sluiten op het modem.
Speedtest websites worden afgeraden om mee te testen zoals bijvoorbeeld: speedtest.net.
de snelheidstests van speedtest.net zijn onbetrouwbaar voor het meten van glasvezel snelheden. Gebruik een FTP,newsserver (bij voorkeur met 3 of 4 sessies tegelijk) of de Reggefiber speed test en niet de speedtest.net website.
Onderstaande websites zijn ook nog een optie om jouw snelheid te testen.

Mirrors 100mb en 1000 mb files:
  1. Reggefiber: http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
  2. Onsbrabantnet: http://speedtest.onsbrabantnet.nl/
  3. Ziggo: http://speedtest.ziggo.nl
  4. tweak: http://speedtest.tweak.nl
Geen idee of dit wel eens is opgemerkt, maar 3 (de eerste 3 zelfs) van de 4 speedtests waar in de "FAQ" naar wordt verwezen (waar speedtest.net wordt afgeraden), zijn(!) speedtests van Speedtest.net. Of formeel eigenlijk van "Ookla" die de Speedtest.net service levert. In the end nogmaals: bij 3 van de 4 speedtests aangeraden boven Speedtest.net wordt de dienst gelevert door "Ookla", het bedrijf achter Speedtest.net en er wordt getest dmv dezelfde servers.

Verwijderd

Inloggegevens Mijn XMS

We zien vandaag veel meldingen van klanten die niet kunnen inloggen via mijn.xmsnet.nl of mijn.xmsweb.nl. Een flink aantal tweakers geeft ook aan geen popup te hebben gezien met de nieuwe inloggegevens.

We raden daarom iedereen aan om naar www.xmsnet.nl te gaan en rechtsbovenin in te loggen op Mijn XMS, als je hier inlogt met het "oude" klantnummer krijg je een popup te zien waarin de nieuwe gebruikersnaam wordt vermeld.

Voor diegene die zich tot nu toe hebben gemeld via DM: we zullen ervoor zorgen dat de gegevens opnieuw worden verzonden. -Tim

• boswandeling
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:31:
[...]

Via mijn.xmsweb.nl kunnen wij inloggen, de Mijn XMS portal is bereikbaar. Als je wilt kunnen wij de inloggegevens opnieuw laten sturen naar je. -Tim
Ik ook niet inloggen op mijn xmsweb.
Mijn mail adres is boekee at xmsnet dot nl maar gebruikersnaam boekee pakt hij niet, ooit had ik ook xs2data en mboekee maar beide herkent hij niet als ik zeg dat ik mijn password ben vergeten ( en er dus gevraagd wordt naar je gebruikersnaam )

ik doe uiteraard mail adres als gebruikersnaam.

Kunnen jullie hier wat aan doen, wil heel graag mijn usenet gegevens terughalen.

• ToniW
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:39:
We raden daarom iedereen aan om naar www.xmsnet.nl te gaan en rechtsbovenin in te loggen op Mijn XMS, als je hier inlogt met het "oude" klantnummer krijg je een popup te zien waarin de nieuwe gebruikersnaam wordt vermeld.
Ik heb dit nogmaals geprobeerd, maar het werkt echt niet op die manier. Ik kom dan direkt op de xmsweb inlogpagina met de melding
De door u ingevoerde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord zijn niet bekend bij XMS. Probeert u het nogmaals.
Geen popup te zien.

• Thasaidon

Thasaidon

Inloggegevens Mijn XMS

We zien vandaag veel meldingen van klanten die niet kunnen inloggen via mijn.xmsnet.nl of mijn.xmsweb.nl. Een flink aantal tweakers geeft ook aan geen popup te hebben gezien met de nieuwe inloggegevens.

Voor diegene die zich tot nu toe hebben gemeld via DM: we zullen ervoor zorgen dat de gegevens opnieuw worden verzonden. -Tim
Sorry Tim, maar ik krijg geen popup.
Ik word geredirect naar een pagina waarbij ik de melding krijg:
De door u ingevoerde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord zijn niet bekend bij XMS. Probeert u het nogmaals.
https://mijn.xmsweb.nl/po...ogin=failed&klantcode=***
Uiteraard heb ik mijn login even vervangen voor *** ;)

Het maakt ook niet uit of ik (zoals aangegeven) mijn klantnummer gebruik of mijn e-mail adres (met of zonder punten, etc).

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 13-11-2012 16:46 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:53
ToniW schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:43:
[...]

Ik heb dit nogmaals geprobeerd, maar het werkt echt niet op die manier. Ik kom dan direkt op de xmsweb inlogpagina met de melding

[...]
Als je die melding krijgt alsnog inloggen met je klantnummer en wachtwoord, dan werkt het wel!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• ToniW
Luuk1983 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:43:
[...]
Als je die melding krijgt alsnog inloggen met je klantnummer en wachtwoord, dan werkt het wel!
Helaas. No go...

• boswandeling
hier ook no go

• dewaal
ToniW schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:43:
[...]

[...]

Geen popup te zien.
Bij mij is het zelfde en ook met mijn mail adres en wachtwoord en met mijn oude klantnnummer en wachtwoord kom ik er niet in.

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Misschien moet de pop-up blocker uit worden gezet? O-)
(grapje)

[ Voor 4% gewijzigd door marigo op 13-11-2012 16:50 ]

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Inloggegevens Mijn XMS

[...]

[...]
Jullie snappen toch wel, dat die dingen bij 90% van de tweakers nooit en te nimmer zo maar op poppen?

• dewaal
Inloggegevens Mijn XMS

Bedoel je hiermee dat je iedereen opnieuw een brief stuurt met inlog gegevens? Zijn hiermee dus de inlog gegevens gewijzigd?

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:53
j1nx schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:51:
[...]

Jullie snappen toch wel, dat die dingen bij 90% van de tweakers nooit en te nimmer zo maar op poppen?
Het is ook geen echte popup, meer een overlay.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

dewaal schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:55:
[...]

Bedoel je hiermee dat je iedereen opnieuw een brief stuurt met inlog gegevens? Zijn hiermee dus de inlog gegevens gewijzigd?
Nee de inloggegevens zijn niet gewijzigd anders dan de omzetting van een klantnummer naar een gebruikersnaam, we sturen dan de huidige gegevens waarmee kan worden ingelogd opnieuw naar onze klant. -Tim

• dewaal
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:58:
[...]

Nee de inloggegevens zijn niet gewijzigd anders dan de omzetting van een klantnummer naar een gebruikersnaam, we sturen dan de huidige gegevens waarmee kan worden ingelogd opnieuw naar onze klant. -Tim
Tim ik probeer dus met de gebruikersnaam in te loggne met mijn huidige wachtwoord die ik gebruikte voor de oude xms omgeving.

Alleen daarmee kan ik niet inloggen. Dus als je een brief stuurt met mijn login en wachtwoord los dit niet het probleem op ik kan dan nog steeds hiermee niet inloggen.

• ToniW
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:58:
[...]
Dank je Tim. Dat is de gouden tip!
Je moet dus niet het wachtwoord gebruiken dat je zelf ooit wijzigde.
Ik heb de oorspronkelijke aanmeldingsbrief van twee jaar terug er even bijgepakt en DAT wachtwoord geprobeerd, en voila! binnen!

Gebruik dus het OORSPRONKELIJKE wachtwoord dat XMS ooit aan je heeft gecommuniceerd.
Pagina: 1 ... 37 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.