Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.541 views

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:42

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:36:
Het staat toch echt duidelijk in de brief die je hebt gehad.
Dat zal wel, maar ik verwacht deze informatie en misschien nog wat meer OOK op de website
te vinden. Maar blijkbaar is dit te veel gevraagd.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Denk dat ze geen slapende honden wakker willen maken.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Martin1837
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03-2022
http://xmsnet.nl/overgang

heeft het voor wat de mail betreft alleen maar over 6 en 7 november....
Inmiddels blijkt er toch meer aan de hand te zijn en is blijkbaar de mailhistory en adresboek voorlopig foetsie.

Ook nog steeds wordt via webmail verzonden onder een xmsweb.nl emailadres verstuurd.
Is in ieder geval zo voor mailaccounts van vathorstnet.nl en m'n collega heeft een mailaccount van hooglanderveennet.nl en heeft hetzelfde probleem. Hierover ook verder nog niets teruggelezen en al helemaal niets aangekondigd.

@Webcare: hoe zit dat? Ik heb hier nog geen reactie van jullie op gehad of dat ook nog gefixt gaat worden.

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:52:
De nieuwe smtp.xmsnet.nl heeft ook een IPv6 adres. Maar daar heeft niemand iets aan, tenzij iedereen nu opeens ook een XMS IPv6 adres kan krijgen. Kan dat AAAA record er weer af gesloopt svp? Nu moet ik weer workarounds verzinnen omdat de smtp.xmsnet.nl niet wil relayen voor mijn getunnelde IPv6 adres.
Zet je toch gewoon 188.142.0.18 in jouw mail client. Wel een beetje quick en dirty. :)

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:36
Ik moet zeggen sinds de nieuwe firmware voor mijn packetfront is ingeladen en ik geen last meer hebt van glitches, is mijn download snelheid ook hoger geworden.

Ik haalde ronde de 9.1 MB/sec als ik een SD zender keek, maar sinds die nieuwe firmware blijft de download stabiel (tegelijk een SD zender kijkend) op 10.5 MB/sec.

Kan toeval zijn maar het valt mij op.

[ Voor 4% gewijzigd door boswandeling op 08-11-2012 21:56 ]

Verwijderd

Uitloop werkzaamheden 'mijn XMS'

08 November 2012

XMS voert momenteel werkzaamheden uit aan de klantenomgeving. Deze werkzaamheden lopen uit, met als gevolg dat de persoonlijke klantenomgeving 'mijn XMS' nog onvoldoende werkt. Er wordt momenteel hard aan een oplossing gewerkt. De verwachting is dat u er vanaf 13 november weer gebruik van kunt maken. We houden u hiervan op de hoogte. Klik hier voor meer informatie.

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
boekee schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:55:
Ik moet zeggen sinds de nieuwe firmware voor mijn packetfront is ingeladen en ik geen last meer hebt van glitches, is mijn download snelheid ook hoger geworden.

Ik haalde ronde de 9.1 MB/sec als ik een SD zender keek, maar sinds die nieuwe firmware blijft de download stabiel (tegelijk een SD zender kijkend) op 10.5 MB/sec.

Kan toeval zijn maar het valt mij op.
ik heb er nog steeds last van het is dinsdag weer begonne het Qos probleem
lijkt wel of oude firmware er weer opstaat
want het is net zo erg
meschien is er wel meer aan de hand
webcare is er naar aan het kijken en hopenlijk hoor ik binnenkort meer

in het weekend was het echt perfect hoop dat het zo weer word >:)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:21

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:36:
Het staat toch echt duidelijk in de brief die je hebt gehad.
Welke brief...? O-)

Mijn nieuwe, vanavond aangeschafte, router doet het overigens best aardig:

Netgear N750 (WNDR4000): Out of the box, niks ingesteld of gewijzigd, over wifi:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2295325486.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2295350245.png

:)

[ Voor 13% gewijzigd door Fiber op 09-11-2012 00:14 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:28
HellStorm666 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:28:
[...] Zit er voor mij dus niets anders op, dan hopen dat ze de glasvezel tot in de woonkamer willen leggen (dus vanaf de meter kast, door de loze leiding waar nu de UPC kabel in ligt, de woonkamer in)
ehh.. Wat dacht je van glasvezelmodem in de meterkast en van daaruit:
Een LAN kabel voor televisie, een telefoonkabel en een coax kabel door de loze leiding de woonkamer in. Dat moet wel passen lijkt mij.
Dan een goede degelijke wireless router (lees een snelle met degelijke beveiliging) voor internet. Dan heb je meteen je smartphones en eventueel bezoek ook voorzien van snel internet :)

Eventueel kan je ook een goede degelijke gigabit switch achter de modem hangen waar je zowel je tv LAN kabel in stopt als je internet kabel. Dan kan je van daaruit één LAN kabel naar de woonkamer trekken en daar een goede router aanproppen. Met wat VLAN geklooi heb je dan alsnog bedraad internet en televisie in de woonkamer en maar een kabel in de buis.

• boswandeling
Horza2011 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:39:
[...]

ik heb er nog steeds last van het is dinsdag weer begonne het Qos probleem
lijkt wel of oude firmware er weer opstaat
want het is net zo erg
meschien is er wel meer aan de hand

in het weekend was het echt perfect hoop dat het zo weer word >:)
Heb je wel gebeld voor die storing ? of webcare aangesproken ?

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:26

Thasaidon

If nothing goes right, go left

boekee schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:55:
[...]

Heb je wel gebeld voor die storing ? of webcare aangesproken ?
Zoals ik het lees is Webcare er al mee bezig... ;)
Horza2011 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:39:
...
...

[ Voor 17% gewijzigd door Thasaidon op 09-11-2012 09:01 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:27

Goku33

Ownage!

OK, er staat dat de mailomgeving op 6 en 7 november wordt aangepakt. Het onderhoud in de MijnXMS loopt echter uit t/m 13 november. Aangezien de mail nu ook nog niet goed werkt (en dan vooral de webmail), wanneer verwacht men dat de servers weer helemaal stabiel zijn, en de webmail weer helemaal werkt (incl. mailhistorie,etc.)?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb verbinding met de newsserver, waarom dat nou zo lang moest duren ... :'(

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Speedy-Andre schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:46:
Ik heb verbinding met de newsserver, waarom dat nou zo lang moest duren ... :'(
Die 3 dagen spots staan er echt nog wel bij dus daar heb je niet veel aan gemist,er is alleen nooit gemeld dat de newsservers ook niet bereikbaar zouden zijn, achter de schermen kunnen we toch niet kijken,dus ik kan alleen maar gokken dat er zowel bij xsnews als bij xms ook aanpassingen zijn gedaan en wie daar dan het traagst mee was... als ik mijn administratie systeem vernieuw hoeft de rest van het netwerk niet plat.
Men zal wel uit concurrentie overwegingen niets willen melden maar er is op de achtergrond echt wel iets meer veranderd dan alleen een nieuw administratie systeem.
Blijkbaar heeft niemand de moeite gedaan om te testen of dat "mijn xms" deel wel zou werken.
Ik ben in elk geval 3 bestelde e-books gewoon kwijt geraakt maar aangezien zelfs BOL.com weet dat er problemen zijn bij XMS ( ik hoefde alleen XMS te noemen en de mevrouw wist genoeg ) zijn de boeken gecrediteerd, is me aangeraden het mijn BOL.com aan te passen naar een ander (niet XMS) mail adres en met het tegoed de boeken opnieuw te bestellen.
Een bij Crimezone besteld 4e boek is ook niet aangekomen,maar bij stichting Buckaroo die de administratie doet wist men ook van de XMS problemen en dat geld stond vanochtend gewoon op mijn rekening ( handig want ik had het inmiddels op usenet gevonden 8) )
Daaruit kan ik in elk geval afleiden dat meer mensen hebben geklaagd anders waren ze nooit zo vlot.
Webcare heeft mijn voicemail er afgehaald ( waarvoor nogmaals mijn dank ) _/-\o_ dus ik ben redelijk ongeschonden uit de problemen gekomen.
Mijn IP is hetzelfde gebleven ( zelfs nadat bouwvakkertjes de helft hadden opgeblazen ), en vermeldt nog steeds de isp fabriek in de 188 range.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.20]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  WRT610N [192.168.1.1]
  2    13 ms    13 ms    13 ms  188-142-54-1.FTTH.ispfabriek.nl [188.142.54.1]
  3     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5    14 ms    14 ms    14 ms  188.142.0.37
  6    14 ms    14 ms    14 ms  amsix.true.nl [195.69.144.171]
  7    25 ms    17 ms    17 ms  ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218]
  8    14 ms    14 ms    14 ms  tweakers.net [213.239.154.20]
Alleen hop 5 is er bij gekomen en de ping tijd is duidelijk toegenomen.

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 09:21
Nick39 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:43:
Alleen hop 5 is er bij gekomen en de ping tijd is duidelijk toegenomen.
Ik zit nu nog even op het internlnet netwerk. Pingtijden zijn nu nog wel leuk. Maar toch:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
traceroute to tweakers.net (213.239.154.20), 30 hops max, 38 byte packets
 1  *  1-48-223.ftth.xms.internl.net (85.223.48.1)  0.493 ms  0.413 ms
 2  *  *  *
 3  *  *  *
 4  vlan338.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.101)  2.046 ms  1.193 ms  1.118 ms
 5  vlan338.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.101)  1.103 ms  1.249 ms  1.106 ms
 6  amsix.true.nl (195.69.144.171)  2.142 ms  17124.790 ms  1.306 ms
 7  ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl (87.233.1.218)  3.025 ms  1.651 ms  14.791 ms
 8  tweakers.net (213.239.154.20)  2.168 ms  1.665 ms  1.481 ms

Wat kan nou een verklaring zijn van die eenmalige 17 seconden bij poging 2 bij amsix?

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:12
tracert hebben totaal geen prioriteit op de routers, al het andere verkeer gaat eerst voor ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:52:
De nieuwe smtp.xmsnet.nl heeft ook een IPv6 adres. Maar daar heeft niemand iets aan, tenzij iedereen nu opeens ook een XMS IPv6 adres kan krijgen. Kan dat AAAA record er weer af gesloopt svp? Nu moet ik weer workarounds verzinnen omdat de smtp.xmsnet.nl niet wil relayen voor mijn getunnelde IPv6 adres.
In bepaalde gebieden krijgen nieuwe klanten geen IPv4 meer. Daar heb ik al de nodige hoofdbrekers over gehad.
Verder wil (mag) ik er nog even niet te diep op in gaan. Het gaat om de boodschap dat sommige klanten enkel een IPv6 hebben gekregen. Het gaat hierbij niet om klanten van de merknaam XMSnet voor de duidelijkheid. Die klanten krijgen dan ook een router bij hun aansluiting verstrekt. Maar het is geen geheim dat de tentakels van de ispfabriek verder gaan dan alleen XMSnet...
Vandaar IPv6.

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Waar is dat geschuif met ip's nog voor nodig :?
We waren al gemigreerd naar een 'nieuwe' range en nu wordt het, uiteraard onaangekondigd, zomaar weer gedaan.
Het stomste is dat die range nog nergens bekend was en dan kan je problemen zoals met de newsserver verwachten.
Onbegrijpelijk dat men als een kip zonder kop dingen verandert en klanten dupeert.
Mogen we niks van zeggen natuurlijk want we hebben een semi-vast ip 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

White_Collar schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:46:
tracert hebben totaal geen prioriteit op de routers, al het andere verkeer gaat eerst voor ;)
Je bedoelt dan de wijkrouters of de klantrouters ?

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:37
Ik kan geen e-mail versturen naar bepaalde adressen, dit zijn de foutmeldingen die ik krijg:

host mx1.hotmail.com[65.55.37.104] said: 550
OU-001 (COL0-MC3-F16) Unfortunately, messages from 188.142.0.19 weren't
sent. Please contact your Internet service provider since part of their
network is on our block list. You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. (in reply to MAIL
FROM command)

En deze:

host relay.dutch.nl[87.255.33.20] said: 521 The IP 188.142.0.19
is Blacklisted by sbl.spamhaus.org.
http://www.spamhaus.org/sbl/query/SBLCSS -- (in reply to end of DATA
command)

Gaat lekker XMS..

• GerHo
  • Laatst online: 26-04-2024
Je gaat je afvragen wat voor niveau techneuten ze bij XMS in dienst hebben...als ik dit soort fouten op mijn werk veroorzaak, krijg ik na een paar keren de zak.

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

De kwaliteit van de XMS-techneuten (hebben ze die überhaupt?)

Wat het onderdeel DVB-C (GHM) betreft kan ik je verzekeren dat de XMS helpdesk weinig
achtergrondinformatie heeft en ook na weken wachten verstrekt.
Verder dan de 1ste lijns ben ik trouwens nog nooit gekomen. (Firewall functie?)

Vandaag een flut standaard antwoord (bekijk maar weer de coaxbekabeling etc.) gekregen
op een klacht van 2 oktober!!

crommunicatie lijkt het wel

P.S.: de specifieke klacht (blokkerig beeld) werd weken geleden wel verholpen,
maar de codeerkwaliteit werd volgens mij minder.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Fiber

Fiber

trankilo schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:47:
[...] Het gaat om de boodschap dat sommige klanten enkel een IPv6 hebben gekregen. Het gaat hierbij niet om klanten van de merknaam XMSnet voor de duidelijkheid. Die klanten krijgen dan ook een router bij hun aansluiting verstrekt. Maar het is geen geheim dat de tentakels van de ispfabriek verder gaan dan alleen XMSnet... Vandaar IPv6.
Vodafone...? O-)
dunklefaser schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:04:
[...] de codeerkwaliteit werd volgens mij minder...
Wat is 'codeerkwaliteit' en wat is er dan mis mee... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Fiber schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:11:
[...]

Vodafone...? O-)

[...]

Wat is 'codeerkwaliteit' en wat is er dan mis mee... O-)
Heb je überhaupt regelmatig naar DVB-C zenders gekeken, met name naar de zenders op 360,00 MHz
o.a. Arte, NDR etc.?
Het beeld wordt gewoon nog slechter, eigenlijk waziger als bij SD kwaliteit te verwachten is.
Je kan het vergelijken met HD-flms met een heel lage bitrate - ondanks de nominale HD resolutie niet om aan te kijken.

• Fiber

Fiber

dunklefaser schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:29:
[...]
Heb je überhaupt regelmatig naar DVB-C zenders gekeken, met name naar de zenders op 360,00 MHz
o.a. Arte, NDR etc.?
Nee... Moet dat? Kijkt er überhaupt wel eens iemand naar die zenders? ;)

Ik kan gewoon het woord 'codeerkwaliteit' niet vinden in mijn (online) woordenboek en vroeg me dus af wat dat woord inhoudt. O-)

Verwijderd

Printers met IP-classificering voor omgevingen die schoongespoten worden;
Constante codeerkwaliteit zelfs tot de maximum lijnsnelheden;
Echtheidscodering ...

• trankilo
Fiber schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:42:
[...]

Nee... Moet dat? Kijkt er überhaupt wel eens iemand naar die zenders? ;)

Ik kan gewoon het woord 'codeerkwaliteit' niet vinden in mijn (online) woordenboek en vroeg me dus af wat dat woord inhoudt. O-)
Bitrate

Wat heb ik gewonnen? :9

• boswandeling
trankilo schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:53:
[...]

Bitrate

Wat heb ik gewonnen? :9
Een Amino A110 haha

• trankilo
Bedankt, maar die heeft een te lage codering >:)
188-142-54-1.FTTH.ispfabriek.nl [188.142.54.1] is blacklisted.
Mailserver XMS staat op blacklist.
Maar weer ip adresje veranderen,techneuten ?

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ach ja, vergeet niet om mijn ip ook nog eens te veranderen :X

[ Voor 10% gewijzigd door Speedy-Andre op 09-11-2012 23:00 ]

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:03

GerkeP

Vragen mag altijd........

Nick39 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:55:
188-142-54-1.FTTH.ispfabriek.nl [188.142.54.1] is blacklisted.
Mailserver XMS staat op blacklist.
Maar weer ip adresje veranderen,techneuten ?
Dat die blacklisted is is niet erg ;)
misschien moet je de smtp.xmsnet.nl gebruiken, die heeft ip adres 188.142.0.18/188.142.0.19 en niet rechtstreeks zelf proberen af te leveren :D

GerkeP

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Gisteren heb ik bij Paradigit een D-Link DHP-307AV powerline kit gekocht, om TV te kunnen kijken via mijn Amino M140.

Als de Amino start dan zie ik dat een netwerkverbinding is echter er verschijnt geen beeld. Bij het testen van mijn internetverbinding via deze powerline adapters haal ik nagenoeg de maximumsnelheid van 50 Mbit. De signal link rate in de utility 180 Mbps in de meterkast en 200 in de woonkamer, de adapter in de woonkamer geeft een groene led (d.w.z. best), in de meterkast een amberkleurige led (better). Naar mijn idee prima waarden, genoeg ook voor een HD steam. Overigens werkt de boel ook niet als ik de Amino op SD kwaliteit instel.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ben ook wel benieuwd of iemand 200 Mbit powerline adapters werkzaam heeft gekregen i.c.m. XMS.

• Thasaidon

Thasaidon

Hoe heb je de boel aangesloten?
Glasvezelmodem TV poort --> Poweline 1 --> Powerline 2 --> Amino?

Volgens mij waren er meer mensen die dit zo hadden, maar de kwaliteit is variërend van matig tot slecht, heb ik begrepen.

[ Voor 38% gewijzigd door Thasaidon op 10-11-2012 11:37 ]

GerkeP schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 08:23:
[...]

Dat die blacklisted is is niet erg ;)
misschien moet je de smtp.xmsnet.nl gebruiken, die heeft ip adres 188.142.0.18/188.142.0.19 en niet rechtstreeks zelf proberen af te leveren :D
Ik gebruik smtp.xmsnet.nl maar van daar uit wordt het niet verstuurd, alleen ontvangen.
Verzonden wordt het daarna via de smtp servers van de ispfabriek welke dus blacklisted is.
Als ik naar mezelf een mailtje stuur via smtp.xmsnet.nl en ik controleer de route terug:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Return-Path: <*******@xmsnet.nl>
Received: from smtp2.ispfabriek.nl (smtp2.ispfabriek.nl. [2a02:80c0:2::19])
   Authentication-Results: smtp.mail=********@xmsnet.nl
Received: from localhost (unknown [10.3.1.68]) by smtp2.ispfabriek.nl (Postfix) with ESMTP id 160263FDE4
        for <********@xmsnet.nl>; Wed,  7 Nov 2012 14:57:52 +0000 (UTC)
X-Virus-Scanned: amavisd-new at ispfabriek.nl
Received: from smtp2.ispfabriek.nl ([10.3.1.141])
        by localhost (mailscan2.ispfabriek.nl [10.3.1.68]) (amavisd-new, port 10026)
        with ESMTP id X3+hD2JXXNFA for <*********@xmsnet.nl>;
        Wed,  7 Nov 2012 15:57:35 +0100 (CET)
Received: from *******.xmsnet.nl (188-142-5*-**.FTTH.ispfabriek.nl [188.142.5*.**])
        by smtp2.ispfabriek.nl (Postfix) with ESMTPA id AD2EE40141
        for <*******@xmsnet.nl>; Wed,  7 Nov 2012 15:57:02 +0100 (CET)
X-Mailer: QUALCOMM Windows Eudora Version 7.1.0.9
Date: Wed, 07 Nov 2012 15:57:02 +0100
To: ******@xmsnet.nl
From: ******@xmsnet.nl>

smtp.xmsnet.nl is gewoon een relay voor 188-142-54-1.FTTH.ispfabriek.nl [188.142.54.1] welke uiteindelijk de verzender is.
smtp.xmsnet.nl bestaat niet eens, doe er maar een trace naar en waar kom je terecht, je verstuurt het uiteindelijk gewoon naar smtp1.ispfabriek.nl.
Daarna gaat het naar smtp2.ispfabriek.nl en die is blacklisted.
smtp.xmsnet.nl is gewoon een alias voor de smtp servers van de ispfabriek.

Doe ook voor de grap eens een tracert naar smtp.xmsnet.nl en je gaat gelijk naar de smtp server van de ispfabriek.

Al nieuwsgierig zijnd dacht ik, als er een smtp1.ispfabriek.nl is en een smtp2.ispfabriek.nl dan zal er ook wel een gewone smtp.ispfabriek.nl zijn, dus ik doe ook een trace daarheen:
Traceren van de route naar londen.kantoor.xmsnet.nl [82.139.64.15]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms WRT610N [192.168.1.1]
2 13 ms 13 ms 13 ms 188-142-54-1.FTTH.ispfabriek.nl [188.142.54.1]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 14 ms 14 ms 14 ms 188.142.0.37
6 14 ms 14 ms 14 ms ams-ix.concepts.nl [195.69.144.64]
7 26 ms 14 ms 14 ms TenGigabitEthernet-1-2.br0.ams-glob.concepts-ict
.net [213.197.18.9]
8 14 ms 14 ms 14 ms gigabone10-4.prolocation.net [213.197.27.166]
9 15 ms 14 ms 14 ms rc01-lt-10g-1.prolocation.net [94.228.128.74]
10 15 ms 15 ms 15 ms lt-ia-core-01.lijbrandt.net [82.139.64.1]

De smtp servers van de ispfabriek bedienen dus ook Lijbrandt en Concepts ict, en dan Londen ??

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 10-11-2012 11:53 ]

• White_Collar
londen.kantoor.xmsnet.nl lijkt erop dat het de mail afhandelt van het kantoor.

[ Voor 44% gewijzigd door White_Collar op 10-11-2012 12:16 ]

Verwijderd

Thasaidon schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:36:
Hoe heb je de boel aangesloten?
Glasvezelmodem TV poort --> Poweline 1 --> Powerline 2 --> Amino?

Volgens mij waren er meer mensen die dit zo hadden, maar de kwaliteit is variërend van matig tot slecht, heb ik begrepen.
Ik gebruik deze setup op Lijbrandt WGDO en hier werkt het prima.
Zelfs met een switch tussen de Genexis en de eerste powerline adapter.

• musicfreak
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:39:
[...]

Ik gebruik deze setup op Lijbrandt WGDO maar hier werkt het prima.
Zelfs met een switch tussen de Genexis en de eerste powerline adapter.
Goed om te horen. :-) Mijn setup is inderdaad zoals Thasaidon schetst, met de D-Link in de meterkast direct op het stopcontact aldaar, niet via een stekkerdoos.

Een buurman van me bleek recentelijk een Belkin Surf AV+ set te hebben gekocht. Deze aangesloten, hier werkt internet echter nog niet mee dus daar moet ik nog even goed naar kijken.
White_Collar schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:56:
londen.kantoor.xmsnet.nl lijkt erop dat het de mail afhandelt van het kantoor.
Soort van interne mail server ?
Van al die namen heb ik geen verstand,dus als ik alias zeg weet ik niet of dat alias heet maar smtp.xmsnet.nl bestaat naar mijn idee alleen virtueel en verwijst direct door naar mail servers van de ispfabriek, althans hier, waarvan nummer 2 dus alweer op diverse blacklists staat.
Hoe krijgen ze het voor elkaar .. als dit het resultaat is NA het onderhoud op diverse machines dan wil ik niet eens weten hoe het ervoor in elkaar stak,ik weet dus waar mijn ebook mails zijn gebleven.
sbl.spamhaus.org maakt deel uit van een keten, waar Firetrust,mailwasher,spamcop, norton en noem maar op gebruik van maken en kun je rustig een voorbode noemen voor andere spamlists.

• White_Collar
Nick39 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:44:
[...]

Je bedoelt dan de wijkrouters of de klantrouters ?
Daar doelde ik inderdaad op :)

* White_Collar zit momenteel met een kapotte voeding van zijn server, mag ik weer 200 euro aftikken voor een nieuwe :/

[ Voor 30% gewijzigd door White_Collar op 10-11-2012 13:58 ]

• boswandeling
White_Collar schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:54:
[...]

Daar doelde ik inderdaad op :)

* White_Collar zit momenteel met een kapotte voeding van zijn server, mag ik weer 200 euro aftikken voor een nieuwe :/
€200 euro ?

Een goeie coolermastervoeding voor €120 moet toch wel voeldoende zijn ?

Draai al 5 jaar met 8 sata schijven in een aopen kast, met een toen nieuw gekochte zwaardere coolermaster voeding.

staat al 5 jaar 24/7 aan

• White_Collar
@boekee,

Dat gaat dus helaas niet met een HP dl385 g2 :)

• boswandeling
White_Collar schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:44:
@boekee,

Bofkont :P

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

@boekee,

Je kan een gebruikte psu proberen natuurlijk :p

• Pabbus
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-04-2018
Of even hier kijken, volgens mij ook nog in de buurt ! ;)

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
@boekee,

Ik heb bij 7 digits ook wel eens een aantal 2e hands blades gekocht voor niet al te veel. Wellicht zit er wat voor je bij.. ;)

• NmidnetS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-11 19:35
Sinds 30 oktober storing vermeld dat mijn internet niet werkt. Na aantal avonden bellen kwamen ze erachter dat mijn modem het product internet niet bevat.
Vandaag 10 november is het ' product internet' nog steeds niet terug gezet op mijn modem..

LOL

• Daimlerdevil
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-07 11:38
musicfreak schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:05:
[...]

Goed om te horen. :-) Mijn setup is inderdaad zoals Thasaidon schetst, met de D-Link in de meterkast direct op het stopcontact aldaar, niet via een stekkerdoos.

Een buurman van me bleek recentelijk een Belkin Surf AV+ set te hebben gekocht. Deze aangesloten, hier werkt internet echter nog niet mee dus daar moet ik nog even goed naar kijken.
Zit je niet toevallig over 2 verschillende fases?

• White_Collar
NmidnetS schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:41:
Sinds 30 oktober storing vermeld dat mijn internet niet werkt. Na aantal avonden bellen kwamen ze erachter dat mijn modem het product internet niet bevat.
Vandaag 10 november is het ' product internet' nog steeds niet terug gezet op mijn modem..

LOL
Door de migratie kunnen ze dat waarschijnlijk ook niet. :)

• boswandeling
En al konden ze dat wel, dan weet je nog niet of het goed komt.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57891
https://www.klachtenkompa...slechte-klachtafhandeling

Wat ik dan niet begrijp is:

Dat bellen/mailen/ brieven schrijven helemaal geen zin hebben, er wordt laks mee omgegeaan.

Terwijl het webcare team overal zoekt en kijkt en waar nodig de mensen zelf aanspreekt, en problemen oplost.

Er lijkt helemaal geen middenweg mogenlijk. Traditionele support is om te huilen en de Webcare support en uitmuntend.

[ Voor 48% gewijzigd door boswandeling op 10-11-2012 18:54 ]

• fast-server
Volgens mij is webcare van ISP-Fabriek/ITNS en de traditionele support van XMS zelf.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:35
Ik heb een vraagje voor jullie.
Welke router gebruiken jullie, dat goed voor glasvezel en veel connecties aan kan??

Vanwege verhuizen moet ik een nieuwe infrastructuur aanleggen in het nieuwe huis.
Heb nu de dlink dir655 naar die vertond drops met veel torrent connecties via utp.

• fast-server
De meeste consumenten routers gaan over hun nek als je veel UDP connecties open hebt staan, dit geld ook voor goedkope switches en nics.

Kijk eens op smallnetbuilder voor een router die veel connecties aankan, probleem is vaak wel dat betaalbare routers die veel connecties aankunnen niet veel up/down snelheid aankunnen.

D-link, Netgear, en Cisco (Linksys) consumenten spul etc moet je in ieder geval al niet hebben.

Het beste voor veel udp connecties is toch een goede switch en een echte server welke je als gateway/firewall inricht.
Kijk eens naar PfSense, Smoothwall Express, m0n0wall etc.

[ Voor 15% gewijzigd door fast-server op 10-11-2012 20:14 ]

• MADLAX
fast-server schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:07:
De meeste consumenten routers gaan over hun nek als je veel UDP connecties open hebt staan, dit geld ook voor goedkope switches en nics.
Ja heb daar al gekeken, en op anderen sites zoals hardware.info.
En er is niet zoveel info, wireless router is meer belangstelling voor.
Maar dingen zoals connecties benchmarks zie ik niet veel van nieuwe routers.

Maar wat gebruik jij dan qua router?

[ Voor 23% gewijzigd door MADLAX op 10-11-2012 20:17 ]

• fast-server
Ik gebruik een layer2/3 switch en debian als server

• MADLAX
Je hebt de router er uitgehaald, maar ik denk dat een beetje overkill is.
En veel setup tijd kost.

• fast-server
Maar wel veilig! vooral als je een aantal servers thuis hebt draaien :)

• boswandeling
Gebruik een DraytekVigor 2850Vn
download en upload veel, ook nog teamspeak en veel gebruik van ftp en vpn voor een aantal mensen die regelmatig in de USA vertoeven ook nog icecast server die op een aantal momenten veel gebruikt wordt.
met een stresstest nog geen uitval gehad van de bovenstaande diensten.

• MADLAX
@fast-server,
Ben niet vanplan om hier server rekken te plaatsen..
Heb een Synology DS412+, Werk PC, Laptop, in de toekomst komt er nog een kleine servertje bij.

@boekee,
Ja, DraytekVigor 2850Vn is een pro router voor een pro prijs, hoe oud is die router?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:34

The Wizard

Moderator Mobile
De Asus RT-N66U is een zeer goede router, die verslikt zich niet in grotere hoeveelheid data (en connecties).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• boswandeling
MADLAX schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:33:
@fast-server,
Ben niet vanplan om hier server rekken te plaatsen..
Heb een Synology DS412+, Werk PC, Laptop, in de toekomst komt er nog een kleine servertje bij.

@boekee,
Ja, DraytekVigor 2850Vn is een pro router voor een pro prijs, hoe oud is die router?
Ik weet niet, maar worden nog steeds firmwares voor uitgebracht, en is ipv6 ready.
Wordt ook nog steeds verkocht, en wij leveren deze nog steeds voor klanten in het midden/kleinbedrijf.

Je hebt ook de 2850n Das alleen met WirelessN die v staat voor voip, wat ik dus specifiek wilde hebben

[ Voor 8% gewijzigd door boswandeling op 10-11-2012 21:02 ]

• MADLAX
The Wizard schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:52:
De Asus RT-N66U is een zeer goede router, die verslikt zich niet in grotere hoeveelheid data (en connecties).
Ja ik zat ook te kijken naar Asus RT-N66U / RT-AC66U, en ziet er niet slecht uit.
En er kan ook dd-wrt op zetten en asus voegt in de toekomst ook UDP timeout setting toe aan firmware update.
boekee schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:01:
[...]
Ik weet niet, maar worden nog steeds firmware's voor uitgebracht, en is ipv6 ready
Je hebt ook de 2850n Das alleen met WirelessN die v staat voor voip, wat ik dus specifiek wilde hebben
Maar voor zo 300 euro, ga ik eerder voor @fast-server setup.

• wiz-oz
  • Laatst online: 12-11 14:23
Klopt helemaal, die asus RT-N66u draait hier ook naar volle tevredenheid.

• musicfreak
  • Nu online
Daimlerdevil schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:06:
[...]
Zit je niet toevallig over 2 verschillende fases?
Wellicht wel. Heb een beetje gezocht op het begrip fases maar kom er nog niet helemaal uit. Hoe kom ik er achter of de twee stopcontacten op verschillende fases zitten? Kende tot voor kort alleen het begrip groepen...

• GerkeP

GerkeP

Nick39 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:42:
[...]

1 <1 ms <1 ms <1 ms WRT610N [192.168.1.1]
2 13 ms 13 ms 13 ms 188-142-54-1.FTTH.ispfabriek.nl [188.142.54.1]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 14 ms 14 ms 14 ms 188.142.0.37
6 14 ms 14 ms 14 ms ams-ix.concepts.nl [195.69.144.64]
7 26 ms 14 ms 14 ms TenGigabitEthernet-1-2.br0.ams-glob.concepts-ict
.net [213.197.18.9]
8 14 ms 14 ms 14 ms gigabone10-4.prolocation.net [213.197.27.166]
9 15 ms 14 ms 14 ms rc01-lt-10g-1.prolocation.net [94.228.128.74]
10 15 ms 15 ms 15 ms lt-ia-core-01.lijbrandt.net [82.139.64.1]

De smtp servers van de ispfabriek bedienen dus ook Lijbrandt en Concepts ict, en dan Londen ??
Precies, kijke eens naar de 2e hop, dat ben je zelf ;) Je bent dus zelf blacklisted :D

GerkeP

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:55

inXs

known as inXs

Misschien dat webcare nog iets weet, ik wil voor de eerste keer weer eens inloggen op mijn XMS, maar zoals bekend werkt mijn oude inlognaam niet meer (die met die cijfers) en staat er dat mijn xms mailadres de inlognaam is.. Helaas is dit blijkbaar niet het geval, ook als ik een nieuw wachtwoord aan wil vragen geeft hij aan dat deze gebruikersnaam niet bekend is bij XMS. Iemand een idee?

superB

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 13:21
inXs schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:08:
Misschien dat webcare nog iets weet, ik wil voor de eerste keer weer eens inloggen op mijn XMS, maar zoals bekend werkt mijn oude inlognaam niet meer (die met die cijfers) en staat er dat mijn xms mailadres de inlognaam is.. Helaas is dit blijkbaar niet het geval, ook als ik een nieuw wachtwoord aan wil vragen geeft hij aan dat deze gebruikersnaam niet bekend is bij XMS. Iemand een idee?
Waarschijnlijk is dit de oorzaak:

08 November 2012

XMS voert momenteel werkzaamheden uit aan de klantenomgeving. Deze werkzaamheden lopen uit, met als gevolg dat de persoonlijke klantenomgeving 'mijn XMS' nog onvoldoende werkt. Er wordt momenteel hard aan een oplossing gewerkt. De verwachting is dat u er vanaf 13 november weer gebruik van kunt maken. We houden u hiervan op de hoogte. Klik hier voor meer informatie

en kan je "nog onvoldoende werkt" lezen als "nog niet werkt" ...

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:55

inXs

known as inXs

ArjenB64 schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:32:
[...]

Waarschijnlijk is dit de oorzaak:

08 November 2012

XMS voert momenteel werkzaamheden uit aan de klantenomgeving. Deze werkzaamheden lopen uit, met als gevolg dat de persoonlijke klantenomgeving 'mijn XMS' nog onvoldoende werkt. Er wordt momenteel hard aan een oplossing gewerkt. De verwachting is dat u er vanaf 13 november weer gebruik van kunt maken. We houden u hiervan op de hoogte. Klik hier voor meer informatie

en kan je "nog onvoldoende werkt" lezen als "nog niet werkt" ...
Ah thnx, ik heb nog wel zitten speuren, maar iets met zondag en een neus die niet lang genoeg is ;)

superB

Verwijderd

musicfreak schreef op zondag 11 november 2012 @ 07:03:
[...]

Wellicht wel. Heb een beetje gezocht op het begrip fases maar kom er nog niet helemaal uit. Hoe kom ik er achter of de twee stopcontacten op verschillende fases zitten? Kende tot voor kort alleen het begrip groepen...
wanneer je een 'gewone' energie aansluiting hebt kan je er gevoeglijk van uitgaan dat je aansluiting maar één (en dezelfde) fase heeft.

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 12:19
@musicfreak:
Gebruik je toevallig geen ledlampen?Er zijn bepaalde types/modellen die power drivers hebben met een slechte AC filter en heel je lichtnet vervuilen!
Of plaats 1 van de 2 adapters eens op zijn kop. Theoretisch gezien zou het niet uitmaken hoe je ze plaatst, maar in de praktijk gedragen sommige dingen soms net iets anders!

Soms weet ik het ook niet meer.........

GerkeP schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:05:
[...]

Precies, kijke eens naar de 2e hop, dat ben je zelf ;) Je bent dus zelf blacklisted :D
Die 2e hop ben ik niet, dat is een server van XMS.
Mijn ip komt niet eens in de buurt.
Zie ook: Inflatable in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 11-11-2012 14:07 ]

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21
Ja, mijn advies is ook om de RT-N66U eens te proberen. Draait hier als een zonnetje. d:)b

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• GerkeP

GerkeP

Nick39 schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:02:
[...]

Die 2e hop ben ik niet, dat is een server van XMS.
Mijn ip komt niet eens in de buurt.
Zie ook: Inflatable in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"
Sorry Nick, maar dat zegt je trace wel ;)
Ik wil je wel een keer uitleggen hoe tcp/ip in elkaar zit, zorg jij voor de koffie :D

de smtp servers zijn zoals ik al meerdere keren heb aangegeven: 188.142.0.18 (geen RBL vermeldingen) en de 188.142.0.19 (Backscatterer en SORBS-SPAM listing). In de link die je meegeeft staat dat ook gewoon ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GerkeP op 11-11-2012 14:11 ]

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

GerkeP schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:10:
[...]

Sorry Nick, maar dat zegt je trace wel ;)
Ik wil je wel een keer uitleggen hoe tcp/ip in elkaar zit, zorg jij voor de koffie :D

de smtp servers zijn zoals ik al meerdere keren heb aangegeven: 188.142.0.18 (geen RBL vermeldingen) en de 188.142.0.19 (Backscatterer en SORBS-SPAM listing). In de link die je meegeeft staat dat ook gewoon ;)
Ik denk dat je een denkfout maakt...
De 1e hop in de trace is de default gateway van je LAN (je eigen router op zijn LAN ip).
Vanaf de router gaat de trace dan verder en is de volgende hop de default gateway van de publieke range waar je je in bevindt. Niet het publieke ip van je router.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
traceroute to www.tweakers.net (213.239.154.20), 30 hops max, 38 byte packets
 1  172.16.0.254 (172.16.0.254)  0.240 ms  0.196 ms  0.172 ms
 2  188.142.96.1 (188.142.96.1)  0.466 ms  0.542 ms  0.483 ms
 3  188.142.0.37 (188.142.0.37)  4.416 ms  4.706 ms  4.428 ms
 4  188.142.0.37 (188.142.0.37)  4.521 ms  4.324 ms  4.347 ms
 5  amsix.true.nl (195.69.144.171)  4.714 ms  4.658 ms  4.818 ms
 6  ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl (87.233.1.218)  9.307 ms  11.978 ms  18.112 ms
 7  tweakers.net (213.239.154.20)  5.307 ms  4.917 ms  4.830 ms

De 1e hop is de default gateway van mijn LAN, dus mijn LAN ip op mijn router.
De 2e hop is de default gateway binnen de IP range van het ISP netwerk.

De koffie staat klaar ;)

Thasaidon schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:30:
[...]

Ik denk dat je een denkfout maakt...
De 1e hop in de trace is de default gateway van je LAN (je eigen router op zijn LAN ip).
Vanaf de router gaat de trace dan verder en is de volgende hop de default gateway van de publieke range waar je je in bevindt. Niet het publieke ip van je router.

De 1e hop is de default gateway van mijn LAN, dus mijn LAN ip op mijn router.
De 2e hop is de default gateway binnen de IP range van het ISP netwerk.
Hij denkt dat hij er verstand van heeft maar maakt inderdaad een fout bij hop 2,maar het bericht wat hij quoted gaat niet eens over blacklisted ip's maar over een toevallig gevonden smtp server bij de ispfabriek die helemaal niets met ons te maken heeft maar blijkbaar ook bestaat.
Hop 1 is mijn router, hop 2 is de wijkrouter oftewel mijn gateway naar het xms netwerk en heeft niets te maken met het ipnummer dat ik uiteindelijk daarvan gekregen heb.
Mijn prive ip komt in die hele route niet voor.
Ook bij mij staat de koffie klaar voor wat bijles.

Verwijderd

Dag,
Ik wil een 2e settopbox inzetten. Hoe krijg ik deze geïnstalleerd? Alleen de 2e poort op de packetfront geeft toch IPTV door? Daarop zit mijn huidige (en blijvende) Amino 532 aangesloten.
Ben benieuwd.
Alvast bedankt.
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:05:
Dag,
Ik wil een 2e settopbox inzetten. Hoe krijg ik deze geïnstalleerd? Alleen de 2e poort op de packetfront geeft toch IPTV door? Daarop zit mijn huidige (en blijvende) Amino 532 aangesloten.
Ben benieuwd.
Alvast bedankt.
switch op poort 2, daar beide amino's opzetten.

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:07:
[...]

Bedankt. Vast verkrijgbaar bij de grotere multomedia winkels?

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 09:21
Nick39 schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:07:
Ik heb mijn IPTV machinerie gewoon op poort 3 gehangen. Officiële Amino hangt op poort 2. Geen enkel probleem tot nu toe.

• GerkeP

GerkeP

Nick39 schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:41:
[...]

Hij denkt dat hij er verstand van heeft maar maakt inderdaad een fout bij hop 2,maar het bericht wat hij quoted gaat niet eens over blacklisted ip's maar over een toevallig gevonden smtp server bij de ispfabriek die helemaal niets met ons te maken heeft maar blijkbaar ook bestaat.
Hop 1 is mijn router, hop 2 is de wijkrouter oftewel mijn gateway naar het xms netwerk en heeft niets te maken met het ipnummer dat ik uiteindelijk daarvan gekregen heb.
Mijn prive ip komt in die hele route niet voor.
Ook bij mij staat de koffie klaar voor wat bijles.
Ik moet ook niet met 2 dingen tegelijk bezig zijn, inderdaad gw, je hebt gelijk
vwb de smtp heb ik wel degelijk gelijk ;) zie http://www.mxtoolbox.com/SuperTool.aspx

Nu weer verder met gecrashte server en corrupte backups (ja het is zo'n dag :( )

GerkeP

GerkeP schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:23:
[...]

Ik moet ook niet met 2 dingen tegelijk bezig zijn, inderdaad gw, je hebt gelijk
vwb de smtp heb ik wel degelijk gelijk ;) zie http://www.mxtoolbox.com/SuperTool.aspx

Nu weer verder met gecrashte server en corrupte backups (ja het is zo'n dag :( )
Fijn.. je boel gecrashed maar tralalala ik heb een backup dus ik zit safe, backup corrupt, handen in het haar.
Daarom gebruik ik tegenwoordig de optie verify, duurt wat langer maar toch, en sla ik de backups op 2 aparte media op, maar dat garandeert nog niets,het is een extra zekerheid.. wet van Murphy ( ? ) als het fout gaat,gaat het ook goed fout.
Vroeger in de adsl wereld was je 2e hop meestal je ip, nu is de tweede hop alleen de wijkpop, ik ben dus een gebruiker in het subnet van hop 2.
In dit verhaal ging het feitelijk om de server smtp.xmsnet.nl die nog wel een ip heeft maar zijn mail uitwisselt via smtp2.ispfabriek.nl en die is blacklisted.
Mail die ik verstuur of ontvang via smtp.xmsnet.nl belandt bij smtp2.ispfabriek.nl en wordt vandaaruit geweigerd door de server waar het naartoe moet.
Dus maar imappen via de Google servers.
Door die smtp2 werd ik getriggerd of er ook een 3 of 4 zou zijn (nee of althans niet antwoordend), en andersom een smtp1 ( die er uiteraard is) een smtp0, nee.. hmm.. alleen smtp eens proberen... hee da's maf, kantoorxms... die dus in de 2 dagen dat WIJ niets konden,gewoon in de lucht was dus intern kon men wel mailen... maar goed, koffie doen we wel een andere keer,ik heb ook een heerlijk fruitbiertje die ik speciaal uit Belgie laat sturen, als je daar van houdt.
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:12:
[...]

Bedankt. Vast verkrijgbaar bij de grotere multomedia winkels?
Ja of online, netgeartje of zo.
ToniW schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:21:
[...]

Ik heb mijn IPTV machinerie gewoon op poort 3 gehangen. Officiële Amino hangt op poort 2. Geen enkel probleem tot nu toe.
Mogelijk, nooit geprobeerd,altijd de moeite waard eerst even te proberen,hoewel dat officieel niet de goede manier is,maar als het werkt... je hebt alleen geen garantie dat het blijft werken..

• Thasaidon

Thasaidon

GerkeP schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:23:
Ik ken dat. :( Sterkte !

• post123men
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11-2020
HBO On Demand plat. Bij jullie ook?

Verwijderd

post123men schreef op zondag 11 november 2012 @ 17:07:
HBO On Demand plat. Bij jullie ook?
Hier ook ja

Verwijderd

RTL gemist lijkt ook overleden. Bij jullie ook?

• GerHo
Ja, HBO on demand werkt hier ook niet meer: Gelukkig weer een probleem erbij. Fijne provider dat Glashart media....

[ Voor 9% gewijzigd door GerHo op 11-11-2012 18:49 ]

• White_Collar
GerHo schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:42:
Ja, HBO on demand werkt hier ook niet meer: Gelukkig weer een probleem erbij. Fijne provider dat XMS.......
Het zijn toch echt de mensen bij Glashart media die dit veroorzaken waardoor niet alleen xms klanten maar ook alle andere providers die deze diensten inkopen bij glashart media het zelfde probleem hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door White_Collar op 11-11-2012 18:46 ]

• GerHo
En RTL gemist hetzelfde verhaal: werkt ook niet meer.

• GerHo
Glashart media dan..ook goed.

Verwijderd

White_Collar schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:44:
[...]
Het zijn toch echt de mensen bij Glashart media die dit veroorzaken waardoor niet alleen xms klanten maar ook alle andere providers die deze diensten inkopen bij glashart media het zelfde probleem hebben.
Tja ... alleen heb ik geen contract met GHM.

Het zou best kunnen (en is zelfs hoogst waarschijnlijk) dat de ISP er zelf niets aan kan doen, maar dat ontslaat ze niet van de plicht te leveren wat er in mijn overeenkomst met hen staat.(Dit ter voorbereiding op het eveneens hoogst waarschijnlijk komende verhaal dat de ISP te belazerd is om druk te zetten op zijn leveranciers omdat de klootjesklanten toch al binnen zijn er niets aan kan doen).

• boswandeling
Kunnen jullie vertellen wat zo geweldig is aan HBO heb er namelijk nog nooit van gehoord ?

• GerkeP

GerkeP

Nick39 schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:03:
[...]

Fijn.. je boel gecrashed maar tralalala ik heb een backup dus ik zit safe, backup corrupt, handen in het haar.
Daarom gebruik ik tegenwoordig de optie verify, duurt wat langer maar toch, en sla ik de backups op 2 aparte media op, maar dat garandeert nog niets,het is een extra zekerheid.. wet van Murphy ( ? ) als het fout gaat,gaat het ook goed fout.
Vroeger in de adsl wereld was je 2e hop meestal je ip, nu is de tweede hop alleen de wijkpop, ik ben dus een gebruiker in het subnet van hop 2.
In dit verhaal ging het feitelijk om de server smtp.xmsnet.nl die nog wel een ip heeft maar zijn mail uitwisselt via smtp2.ispfabriek.nl en die is blacklisted.
Mail die ik verstuur of ontvang via smtp.xmsnet.nl belandt bij smtp2.ispfabriek.nl en wordt vandaaruit geweigerd door de server waar het naartoe moet.
Dus maar imappen via de Google servers.
Door die smtp2 werd ik getriggerd of er ook een 3 of 4 zou zijn (nee of althans niet antwoordend), en andersom een smtp1 ( die er uiteraard is) een smtp0, nee.. hmm.. alleen smtp eens proberen... hee da's maf, kantoorxms... die dus in de 2 dagen dat WIJ niets konden,gewoon in de lucht was dus intern kon men wel mailen... maar goed, koffie doen we wel een andere keer,ik heb ook een heerlijk fruitbiertje die ik speciaal uit Belgie laat sturen, als je daar van houdt.
moeten we toch een keer met zijn allen eens wat afspreken ;-)
Backup was prima, heeft precies gedaan wat moest, alleen zit de corrupte data al meer dan een week in de backup. Als je raidcontroller dan crasht en je snmp ook (nadeel van virtualisatie) valt dat helaas bij mij niet helemaal juist :-(

Gelukkig heb ik alle data nog, ook de stores van exchange.
Nu dus alles weer aan het opbouwen van scratch. Als het meezit ben ik straks weer in de lucht _/-\o_

GerkeP

• Fiber

Fiber

boekee schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:59:
Kunnen jullie vertellen wat zo geweldig is aan HBO heb er namelijk nog nooit van gehoord ?
Geen idee... ;)

Oordeel zelf: http://www.itshbo.nl/

• NmidnetS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-11 19:35
Nu bijna 2 weken geen internet door een fout vanuit xms. Zit ik op een site te kijken van xs4all, garanderen ze internet in 1 dag :P (eerst installeren ze mobiel internet weliswaar, maar tenminste niet 2 weken zonder internet)

Ik had me nog beter kunnen afmelden als klant bij xms en me opnieuw aanmelden als klant, dan was het misschien sneller opgelost. Ach goed, morgen geef ik de helpdesk nog een kans (ik heb tenslotte pas 16+ keer gebeld om te vragen om het ' product internet' er terug op te zetten.. en WC monitored mijn call :P)

Ik ken bijna dat script uit mijn hoofd. Tevens aan de telefoon moet je heel vernuftig je postcode invoeren zodat ze je sneller kunnen helpen, is de tweede vraag die ze je stellen aan de telefoon: "Wat is uw postcode?" :D

Ik vind dit gewoon erg jammer, omdat ik er altijd zo tevreden mee was, en zelfs xms aan heb geraden bij familie en vrienden, die lachen zich nu rot om: Het was toch zo'n prima provider? je hebt nu 2 weken geen internet !

*sigh

• Thasaidon

Thasaidon

GerkeP schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:59:
moeten we toch een keer met zijn allen eens wat afspreken ;-)
Een tweakers meeting, maar dan zonder XMS :P

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:37:
[...]

Een tweakers meeting, maar dan zonder XMS :P
Yep :D

GerkeP