Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.546 views

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
toch vandaag enkele keer weer een glich gezien met downloaden rond 6 uur rtl 4 zal het toeval zijn of is het Qos probleem toch niet volledig opgelost

Na steker cpe box eruit was het weer normaal

het is dan wel zeker 98 procent beter dan het was!

webcare was het omstreeks die tijd super druk op het netwerk?
of moet hier toch weer een melding van gemaakt worden
nu werk het wel gewoon weer super!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Horza2011 op 06-11-2012 22:08 ]

• Martin1837
  • Laatst online: 05-03-2022
Nou lekker. Probeer ik vanaf een ander mailaccount naar m'n vathorstnet-mailaccount te mailen dan komt dat gewoon niet aan:

Hi. This is the qmail-send program at smtp3.versatel.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
---------------------------------------------------------------------
Het volgende bericht dat u stuurde aan deze gebruiker is niet aangekomen.

De meest voorkomende redenen zijn:
- het verkeerd intypen van het e-mailadres of het e-mailadres bestaat niet.
- de mailbox van de ontvangende gebruiker is vol waardoor er geen e-mail meer wordt geaccepteerd.
- het e-mailbericht stond in de wachtrij en kon in de afgelopen 2 dagen niet worden afgeleverd.

--------------------------------------------------------------------
The following email that you sent to this user has not been received.

The most occuring reasons are:
- wrongly typed e-mailaddress or the e-mailaddress doesn't exist.
- the e-mailbox of the receiving user is full and therefore the e-mail won't be accepted.
- the e-mailmessage was in queue and couldn't be delivered in the past 2 days.

---------------------------------------------------------------------

<m.c.de.ruiter@vathorstnet.nl>:
188.142.0.72 does not like recipient.
Remote host said: 550 5.1.1 <xxxxx@vathorstnet.nl>: Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table
Giving up on 188.142.0.72.
----

Dat is iets anders dan dat er op de werkzaamheden pagina en in de brief gezegd werd:
"Van dinsdag 6 november om 00.00 uur tot 7 november 08.00 uur in de ochtend vinden er aanpassingen plaats aan onze mailservers. Dit betekent dat u tijdelijk geen toegang heeft tot uw mailhistorie en dat u tijdelijk geen mail kunt verzenden en ontvangen. De naar u verzonden mail zal niet verdwijnen, maar u ontvangt deze met enige vertraging."

@Webcare: hoe zit dat ??? Die vertraging lijkt oneindig te gaan worden als de mail geweigerd wordt en ik mag zeker gaan raden wat er aan mail niet aan gaat komen??

Ander puntje:

Als ik naar webmail.vathorstnet.nl ga dan krijg ik te zien:
Lijnbrandt.nl - Aanmelden in de titelbalk. Dan een grote banner met:

Lijnbrandt,
webmail,
klaar.

Inloggen lukt niet, maar dat was bekend, maar ben er zo wel klaar mee.... :(

bedroefde groeten,

Martin

Verwijderd

GerkeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:16:
[...]

Welke andere niet KPN smaakjes ken je dan nog?
XMS had Vast-IP
Lijbrandt had Vast-IP
ga zo maar door.
Ik heb als Lijbrandt klant nog nooit gehoord van een vast IP adres bij Lijbrandt...
White_Collar schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:49:
[...]
De zenders geven de programmering door, als deze vervolgens niet klopt is dat geen xms probleem.
[...]
Nou ... daar is nog wel wat tegenin te brengen. GHM (en voor consumenten dus de ISP) heeft iig wekenlang op het Playboy kanaal de EPG van (volgens mij) Playboy UK doorgegeven ipv de Nederlandse programmering.
Het is dus blijkbaar niet zo dat de EPG van de zender automatisch mee gaat met de bron, maar separaat geschakeld wordt. En daar kan best eens wat mis gaan (in de zin dat ze de EPG doorzetten vanaf de verkeerde bron).

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:58
Martin1837 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:22:

Ander puntje:

Als ik naar webmail.vathorstnet.nl ga dan krijg ik te zien:
Lijnbrandt.nl - Aanmelden in de titelbalk. Dan een grote banner met:

Lijnbrandt,
webmail,
klaar.

Inloggen lukt niet, maar dat was bekend, maar ben er zo wel klaar mee.... :(

bedroefde groeten,

Martin
Het adres is bij mij weten nooit webmail.vathorstnet.nl geweest voor de webmail. :P Daarnaast zijn de werkzaamheden uitgelopen, Natuurlijk lukt het inloggen dus niet ;)
Echter lijkt het erop dat KPN itns een verkeerde koppeling heeft gemaakt en per ongeluk het virtuele merk lijbrandt heeft gekoppeld i.p.v XMSnet.
Misschien dat de helpdesk medewerker even een verdieping hoger bij de developers kunnen aankloppen dat ze een foutje hebben gemaakt?

[ Voor 35% gewijzigd door White_Collar op 06-11-2012 23:48 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Martin1837
White_Collar schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:42:
[...]

Het adres is bij mij weten nooit webmail.vathorstnet.nl geweest voor de webmail. Daarnaast zijn de werkzaamheden uitgelopen. Natuurlijk lukt het inloggen dus niet ;)
Echt wel. Meestal gebruikte ik die om bij mijn webmail te komen. De pagina kan nog steeds gevonden worden, maar lijkt nu ineens dus van Lijnbrandt te zijn geworden ipv XMS zoals al die jaren sinds ik vanaf het begin hier in Vathorst van de partij ben.

Maar eens kijken wat er morgenochtend werkt na 08.00....

• White_Collar
Martin1837 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:56:
[...]

Echt wel. Meestal gebruikte ik die om bij mijn webmail te komen. De pagina kan nog steeds gevonden worden, maar lijkt nu ineens dus van Lijnbrandt te zijn geworden ipv XMS zoals al die jaren sinds ik vanaf het begin hier in Vathorst van de partij ben.

Maar eens kijken wat er morgenochtend werkt na 08.00....
Bij mij weten was er na een poosje gewoon een redirect ingesteld naar webmail.xtramediaservices.nl die lijkt nu echter intern na een verkeerde map te leiden?

Daarnaast is het niet aan te raden om webmail.vathorstnet.nl te gebruiken. Gebruik de officiële inlog op xmsnet.nl zodat je zeker weet dat je met de goede server praat.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

White_Collar schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:42:
[...]

Het adres is bij mij weten nooit webmail.vathorstnet.nl geweest voor de webmail. :P Daarnaast zijn de werkzaamheden uitgelopen, Natuurlijk lukt het inloggen dus niet ;)
Echter lijkt het erop dat KPN itns een verkeerde koppeling heeft gemaakt en per ongeluk het virtuele merk lijbrandt heeft gekoppeld i.p.v XMSnet.
Misschien dat de helpdesk medewerker even een verdieping hoger bij de developers kunnen aankloppen dat ze een foutje hebben gemaakt?
smtp.xmsnet.nl is nu een dns verwijzing naar smtp1.ispfabriek.nl en smtp2.ispfabriek.nl. Die 2e smtp server is volgens mij de "oude" lijbrandt smtpdoos en staat gewoon ook al ruim een jaar op Backscatterer en SORBS-SPAM.

De webmail.xmsnet.nl verwijst nu naar web.xmsnet.nl wat weer gewoon de web.lijbrandt.nl is en in de banner dus inderdaad gewoon Lijbrandt laat zien ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GerkeP op 07-11-2012 07:47 ]

GerkeP

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-10 09:01

En1

ja begint ook lekker bij mij, kan geen mails versturen komt allemaal terug van smtp2.ispfabriek.nl
en 1 van mijn Pop accounts weg, dus alle mails die naar dat adres worden gestuurd komen nooit aan....
lekker begin...

Maximum effort - Deadpool

• Martin1837
White_Collar schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:01:
[...]

Bij mij weten was er na een poosje gewoon een redirect ingesteld naar webmail.xtramediaservices.nl die lijkt nu echter intern na een verkeerde map te leiden?

Daarnaast is het niet aan te raden om webmail.vathorstnet.nl te gebruiken. Gebruik de officiële inlog op xmsnet.nl zodat je zeker weet dat je met de goede server praat.
Inderdaad was er een redirect. Maar als ze dan toch gaan fixen (hopen we dan maar, want het is nu om 8.30 nog steeds niet mogelijk om in te loggen in de webmail), heb ik er nog eentje:
Als ik doe wat je zegt, dus naar xmsnet.nl gaan en daar op Mijn webmail klik dan moet ik daar mijn logingegevens invullen. Klik ik vervolgens op login, dan kom ik op webmail.xmsnet.nl uit en moet ik vervolgens weer mijn logingegevens invullen. Kan dus net zo goed de eerste keer niets invullen, dus haal dat daar dan weg of zorg dat ik gelijk ingelogd raak...

@Webcare: is er al een nieuwe tijd bekend wanneer de werkzaamheden afgerond zijn en dus de webmail weer bereikbaar zou moeten zijn?

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vanaf 7 november, bij de eerstvolgende keer dat u inlogt op ‘mijn XMS’, ontvangt u een nieuwe inlognaam. Hiermee heeft u direct toegang tot ‘mijn XMS’. Dit gaat automatisch, u hoeft hier niets voor te doen.
Werkt voor geen meter. Kudo's XMS :+

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• En1

En1

Wilde schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:50:
[...]

Werkt voor geen meter. Kudo's XMS :+
Uitloop werkzaamheden 'mijn XMS'
06 November 2012

XMS voert momenteel werkzaamheden uit aan de klantenomgeving. Deze werkzaamheden lopen uit, met als gevolg dat u in ieder geval t/m 7 november 12.00 uur niet iets kunt wijzigen in uw persoonlijke klantenomgeving 'mijn XMS'.

:+

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11 15:38
Ik begrijp dat er al meer gebruikers zijn die geen mail kunnen versturen, want ik krijg idd ook een melding

Afbeeldingslocatie: http://www.marcotics.nl/host/allimages/5043767143mailfout.png

Ik gebruik smtp.xmsnet.nl

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

chocka schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:07:
Ik begrijp dat er al meer gebruikers zijn die geen mail kunnen versturen, want ik krijg idd ook een melding

[afbeelding]

Hier geen last, mail gaat er nu snel doorheen, alleen een vertraging van 8 seconden op de amavisd bij ITNS

GerkeP

chocka schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:07:

[afbeelding]

In de brief staat duidelijk: op 6 en 7 november vinden er aanpassingen plaats aan onze mailservers bladiebla en dat u tijdelijk geen mail kunt verzenden en ontvangen.
Dus dat je een foutmelding krijgt bij het verzenden vind ik niet zo verwonderlijk, dat zou pas morgen weer kunnen.
Ik gebruik de smtp van Google en dat werkt gewoon goed.

• En1

En1

Nick39 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:35:
[...]

In de brief staat duidelijk: op 6 en 7 november vinden er aanpassingen plaats aan onze mailservers bladiebla en dat u tijdelijk geen mail kunt verzenden en ontvangen.
Dus dat je een foutmelding krijgt bij het verzenden vind ik niet zo verwonderlijk, dat zou pas morgen weer kunnen.
Ik gebruik de smtp van Google en dat werkt gewoon goed.
Dat staat er inderdaad alleen dit is een relay error, dat betekend dat de smtp server op een blacklist staat wat in dit geval lost staat van de werkzaamheden. (die overigens tot vanmorgen 8 uur zouden zijn aan de mailservers)

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11 15:38
Nick39 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:35:
Bedankt Nick! Die brief zal mijn verhuurder dan ontvangen hebben.

• plaag224
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-02-2022
Fijn dat euro dice ook weer toe gelaten word en niet in het spam filter word onderschept bij xmsnet ,heb in ieder geval weer elk uur nieuwe mail dat is dan wel weer fijn.
Sjonge sjonge wat een feest is het toch.

• plaag224
White_Collar schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:31:
[...]

Je verwijst nu naar een actie uit 2005/2006?

[...]

Er komt 1 keer een paar blokken in beeld en de dienst is gelijk helemaal niet goed?
Ja u zal wel voor hun werken aan je opmerkingen te zien dus ga er verder maar niet op in ;w
En1 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:48:
[...]

Dat staat er inderdaad alleen dit is een relay error, dat betekend dat de smtp server op een blacklist staat wat in dit geval lost staat van de werkzaamheden. (die overigens tot vanmorgen 8 uur zouden zijn aan de mailservers)
Geen idee of we weer op een blacklist staan,het verbaast me niets als het zo zou zijn,als je je in plaats van laat whitelisten alleen het ip van je mailserver verandert vraag je daar ook een beetje om,want een spammer die op een blacklist staat zou ook zijn ip zou veranderen,dat is dus typisch het gedrag van een spammer maar ik kan nergens in mijn brief vinden dat er vandaag maar tot 8 uur aan de mailservers onderhoud zou staan, er staat gewoon 6 en 7 november dus pas als het morgen nog niet zou werken,ga ik klagen.
chocka schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:50:
[...]
Bedankt Nick! Die brief zal mijn verhuurder dan ontvangen hebben.
Een paar bladzijden terug in dit topic staat ie volgens mij in zijn geheel.

[ Voor 62% gewijzigd door Nick39 op 07-11-2012 10:36 ]

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:59

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

plaag224 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:53:
[...]

Ja u zal wel voor hun werken aan je opmerkingen te zien dus ga er verder maar niet op in ;w
Dat is al een tijdje voorbij, anderen waarderen deze inbreng tenminste nog en ook het feit dat de TS van zijn hand is ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• En1

En1

Nick39 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:30:
[...]
maar ik kan nergens in mijn brief vinden dat er vandaag maar tot 8 uur aan de mailservers onderhoud zou staan, er staat gewoon 6 en 7 november dus pas als het morgen nog niet zou werken,ga ik klagen.

[...]
http://xmsnet.nl/werkzaamheden/werkzaamheden-mailserver

Grappig, dat wijkt dus af van de verstuurde brieven, eerst was er een op een meeting met oom Jasper de belofte gedaan dat mensen die zich met hun mail adres meldden op een speciale lijst,meer technische info zouden krijgen dan "gewone" klanten omdat dit mogelijk te technisch zou zijn, hetgeen dus niet is gebeurt,en dan wijkt de info op de website af van de info op de verstuurde brief.
Sorry maar zo maak je ook wel een beetje een chaos als provider.

• En1

En1

Inderdaad, ik ben ook rustig aan het wachten tot ik in Mijn XMS omgeving kan zodat ik kan kijken wat er allemaal niet klopt omdat ik dus ook al geen e-mail meer kan ontvangen met 1 van mijn POP accounts, deze lijkt gewoon verdwenen te zijn want de e-mails komen al niet eens aan als ik een e-mail stuur naar dat adres, deze komt meteen weer terug met de melding dat het e-mail adres niet bestaat.... :(

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 13:26

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Nick39 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:55:
[...]

... mensen die zich met hun mail adres meldden op een speciale lijst,meer technische info zouden krijgen dan "gewone" klanten omdat dit mogelijk te technisch zou zijn, ...
Je bedoelt het zgn X-pert panel...
Ja, daar heb ik me toen ook voor ingeschreven en vervolgens nooit meer wat van gehoord.
Dat wekt idd vertrouwen... not! ;)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03:14
En1 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:59:
Inderdaad, ik ben ook rustig aan het wachten tot ik in Mijn XMS omgeving kan zodat ik kan kijken wat er allemaal niet klopt omdat ik dus ook al geen e-mail meer kan ontvangen met 1 van mijn POP accounts, deze lijkt gewoon verdwenen te zijn want de e-mails komen al niet eens aan als ik een e-mail stuur naar dat adres, deze komt meteen weer terug met de melding dat het e-mail adres niet bestaat.... :(
Probeer in te loggen op mijn.xmsweb.nl met de email adressen die je gebruikt alleen dan zonder punten.

Dus stel het email adres wat je hebt is voornaam.achternaam@xmsnet.nl probeer dan voornaamachternaam@xmsnet.nl met je wachtwoord wat je bij mijn.xmsnet.nl gebruikt. Bij mij is het inloggen op die manier gelukt.

Bij email staat het ook zo vermeld maar staat als alias wel het email adres met de punt ertussen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gangster93 op 07-11-2012 11:08 ]

Thasaidon schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:00:
[...]

Je bedoelt het zgn X-pert panel...
Ja, daar heb ik me toen ook voor ingeschreven en vervolgens nooit meer wat van gehoord.
Dat wekt idd vertrouwen... not! ;)
Je zou zeggen dat dat hele mailserver gedoe toch wel een aanleiding zou zijn om er iets meer over te vermelden in dat X-pert panel, en ook dat webpage gedoe, zoals gezegd als Tweaker weet je dan iets meer en heb je ook iets meer begrip voor alles, maar Skyfall is er niets bij.
In elk geval, als ik een ip lookup of een traceroute doe vertrek ik nog steeds vanaf de ISP fabriek en niet van KPN, het zal me worst zijn bij welke van de 2 ik straks ga horen of inmiddels al behoor,maar er gebeurt nu van alles,afwijkende info op homepage en de verstuurde brief en uitleg waarom blijft achterwege.
Dit is gewoon zo'n online moordcomplot en straks gaat er een dood.. zal ik wel zijn..ik heb gelukkig troubles genoeg met mijn eigen netwerk om aan door te gaan.

• En1

En1

Gangster93 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:05:
[...]

Probeer in te loggen op mijn.xmsweb.nl met de email adressen die je gebruikt alleen dan zonder punten.

Dus stel het email adres wat je hebt is voornaam.achternaam@xmsnet.nl probeer dan voornaamachternaam@xmsnet.nl met je wachtwoord wat je bij mijn.xmsnet.nl gebruikt. Bij mij is het inloggen op die manier gelukt.

Bij email staat het ook zo vermeld maar staat als alias wel het email adres met de punt ertussen.
werkt helaas niet voor mij, ik logte altijd in met een nummer niet een e-mail adres, en het e-mail adres wat linkte naar mijn account is de het gene wat niet werkt en niet actief lijkt te zijn omdat de mails die ik stuur van bijv. gmail of hotmail meteen terug komen met de melding dat deze niet bestaat.

• Gangster93
En1 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:13:
[...]

werkt helaas niet voor mij, ik logte altijd in met een nummer niet een e-mail adres, en het e-mail adres wat linkte naar mijn account is de het gene wat niet werkt en niet actief lijkt te zijn omdat de mails die ik stuur van bijv. gmail of hotmail meteen terug komen met de melding dat deze niet bestaat.
Ik logde ook altijd in met een nummer maar nu lukt het met een email adres.
Bij mij was het een email adres wat ik extra had aangemaakt in mijn.xmsnet.nl.
Heb je alle email adressen geprobeerd zonder punten die je bij XMS had?

[ Voor 13% gewijzigd door Gangster93 op 07-11-2012 11:15 ]

• En1

En1

Gangster93 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:14:
[...]

Ik logde ook altijd in met een nummer maar nu lukt het met een email adres.
Bij mij was het een email adres wat ik extra had aangemaakt in mijn.xmsnet.nl.
Heb je alle email adressen geprobeerd zonder punten die je bij XMS had?
Yeps alle mogelijke combinaties met en zonder punt, ik wacht tot na 12.00u en dan bel ik wel weer.... |:(

• Gangster93
En1 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:16:
[...]

Yeps alle mogelijke combinaties met en zonder punt, ik wacht tot na 12.00u en dan bel ik wel weer.... |:(
Apart, bij mij lukt het gewoon via mijn.xmsweb.nl. Zou iemand anders het kunnen proberen?
Inloggen op mijn.xmsweb.nl met email adressen die je hebt bij XMS met of zonder punten en met het wachtwoord van mijn.xmsnet.nl.
[...]

Wie weet wat je in de war stuurt door daar nu te proberen in te loggen,ik wacht wel op het sein "veilig", het komt niet op een paar minuten aan en bellen om dan te horen dat het uitgelopen is oid... volgens mij zit die helpdesk een heeeeel eind vandaan van waar de echte werkzaamheden worden gedaan en weten ze het zelf ook niet eerder dan dat ze een belletje krijgen.
Lullige is dat ik na het internetMINbellen van KPN gezworen heb om daar nooit meer naar terug te gaan, en uiteindelijk zit ik er weer... ik ga op zoek of er een metrohm meter bestaat voor netwerk kabels,het gaat heus niet sneller door hier te klagen..

Verwijderd

Gangster93 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:05:
[...]

Mijn XMS is op dit moment nog niet beschikbaar. Wanneer je nu wijzigingen probeert door te voeren, kunnen wij niet garaderen dat dit probleemloos wordt verwerkt. Wij verzoeken jullie daarom om hiermee te wachten tot de werkzaamheden zijn afgerond. Wanneer Mijn XMS weer volledig beschikbaar is, horen jullie het van ons. - Sophie

• En1

En1

Nick39 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:33:
[...]

Wie weet wat je in de war stuurt door daar nu te proberen in te loggen,ik wacht wel op het sein "veilig", het komt niet op een paar minuten aan en bellen om dan te horen dat het uitgelopen is oid... volgens mij zit die helpdesk een heeeeel eind vandaan van waar de echte werkzaamheden worden gedaan en weten ze het zelf ook niet eerder dan dat ze een belletje krijgen.
Lullige is dat ik na het internetMINbellen van KPN gezworen heb om daar nooit meer naar terug te gaan, en uiteindelijk zit ik er weer... ik ga op zoek of er een metrohm meter bestaat voor netwerk kabels,het gaat heus niet sneller door hier te klagen..
Nou het punt is als ik mail zou ontvangen zou het me een worst wezen hoelang het duurt voordat ze klaar zijn met de werkzaamheden. Maar omdat ik dus geen mail ontvang en deze dus ook niet tijdelijk word opgeslagen bij hun, maar omdat de mailaccount totaal verdwenen lijkt te zijn en de mails dus gebounced worden wil ik toch wel asap weten wanneer het weer gaat werken want ik wacht op belangrijke mails op de account die dus niet helemaal niet werkt.

• NmidnetS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-11 19:35
Ach, ik heb het 'product internet' niet meer op mijn modem sinds 30-10-2012 ik zou willen dat e-mail problemen het enige was...

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Draait er bij XMS dan geen fallback mailserver zodat de mails afgeleverd worden zodra de main mailserver weer online is?
Als dit het geval is lijkt het er op dat de mensen met een vast IP die servers draaien hun zaakjes beter voor elkaar hebben...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Thasaidon

Thasaidon

[...]

als ik naar mijn.xmsnet.nl ga kan ik gewoon inloggen met mijn klantnummer en wachtwoord.
ik krijg dan echter wel de melding:
XMS is over naar een nieuw administratief systeem.

U bezoekt momenteel het oude systeem, dat niet meer ter beschikking staat.

• Martin1837
Ik kan nu in webmail.xmsnet.nl inloggen met mijn mailgegevens, maar krijg dan een lege mailbox te zien... :(
Nu maar duimen dat ie vanmiddag weer gevuld gaat worden en dat ie wat sneller gaat worden, want ding is er niet sneller op geworden...

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dit is dag 2 zonder newsserver, de gratis test accounts raken een beetje op ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Verwijderd

Werkzaamheden mailserver

07 November 2012

Momenteel vinden er aanpassingen plaats aan onze mailservers. Dit betekent dat u in ieder geval tot het eind van de dag geen toegang heeft tot uw mailhistorie en dat u tijdelijk geen mail kunt verzenden en ontvangen. De naar u verzonden mail zal niet verdwijnen, maar u ontvangt deze met enige vertraging.

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 09:21
Ik gebruik mijn xmsnet e-mailadres niet, behalve voor het ontvangen van de factuur en de mededelingen van XMS. Ik heb dan ook ingesteld dat de mail moet worden doorgestuurd naar een van mijn eigen, niet-xms adressen. Zojuist getest en dat werkt nog steeds (of inmiddels weer) prima. Mail wordt niet geweigerd, en niet achtergehouden. Komt gewoon braaf op mijn eigen server terecht. Wat wel opvalt is dat er nu servers van ispfabriek in de keten voorkomen en de amavisd van lijbrandt.nl.
Mail naar mezelf gestuurd, komt met een vertraging van ongeveer 10 minuten aan, liever had ik toegang tot "mijn xms" om de voicemail uit te zetten...

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 23:16
Hoelang nog voordat de nieuwsgroepen server weer up is? :?
Dit is nu de 3e dag dat ik niet kan connecten...

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-11 20:33
Ik denk dat ik geluk heb, bij mij doet de newsserver het wel.
Als ik inlog op webmail dan zie ik nog steeds maar 1 bericht.
Op mijn xms kan ik nog steeds niet inloggen.

• White_Collar
lethargy schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:43:
Ik denk dat ik geluk heb, bij mij doet de newsserver het wel.
Als ik inlog op webmail dan zie ik nog steeds maar 1 bericht.
Op mijn xms kan ik nog steeds niet inloggen.
Werkzaamheden mailserver

Momenteel vinden er aanpassingen plaats aan onze mailservers. Dit betekent dat u in ieder geval tot het eind van de dag geen toegang heeft tot uw mailhistorie en dat u tijdelijk geen mail kunt verzenden en ontvangen. De naar u verzonden mail zal niet verdwijnen, maar u ontvangt deze met enige vertraging.

XMS voert momenteel werkzaamheden uit aan de klantenomgeving. Deze werkzaamheden lopen uit, met als gevolg dat u in ieder geval tot het einde van de dag niet iets kunt wijzigen in uw persoonlijke klantenomgeving 'mijn XMS'.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Webcare heeft mij gemeld dat de nieuwe ip's nog niet op de whitelist van Xs news staan, daarom is er geen toegang.
Wie net als ik zomaar een ander ip kreeg heeft dit probleem ook denk ik.
Slecht voorbereide actie van Xms dus, anders kan ik het niet noemen :/
De reden van weer een ander ip heb ik niet vernomen, ik zie de noodzaak er niet van en zeker niet als het op deze halfbakken manier gaat.
Het valt me nog mee dat de (live) tv app nog wel werkt, die moet het nieuwe ip ook herkennen.

Verwijderd

Werkzaamheden mailserver

07 November 2012

Vanwege de aanpassingen die zijn gedaan aan onze mailservers kan het tot eind van de week duren totdat de mailhistorie weer compleet is. Het is wel weer mogelijk om uw mail te verzenden en te ontvangen.

07 November 2012

XMS voert momenteel werkzaamheden uit aan de klantenomgeving. Deze werkzaamheden lopen uit, met als gevolg dat de persoonlijke klantenomgeving 'mijn XMS' nog onvoldoende werkt. Er wordt momenteel hard aan een oplossing gewerkt. De verwachting is dat u er aan het einde van de week weer gebruik van kunt maken. We houden u hiervan op de hoogte.

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

Speedy-Andre schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:16:
Webcare heeft mij gemeld dat de nieuwe ip's nog niet op de whitelist van Xs news staan, daarom is er geen toegang.
Wie net als ik zomaar een ander ip kreeg heeft dit probleem ook denk ik.
Slecht voorbereide actie van Xms dus, anders kan ik het niet noemen :/
Ach, is niet de eerste keer dat ze het doen. Maar dan zijn ze in ieder geval geen ezel aangezien die zich niet twee keer aan dezelfde steen stoot >:)

Dus weer; ofwel onkunde dan wel onwil (bedrijfje van lik me vestje)

[ Voor 5% gewijzigd door j1nx op 07-11-2012 20:48 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Martin1837
Vanavond ff een testje gedaan met de webmail van het ene vathorstnet-mailaccount naar het andere. Na 39 minuten komt ie al aan... :Z
Vreemd genoeg krijgt de afzender nu ineens een xmsweb.nl-emailadres, dus daar moet ook nog wat aan gesleuteld worden.. :(

Return-Path: <gebruiker1@xmsweb.nl>
Delivered-To: gebruiker2@vathorstnet.nl
Received: from localhost (unknown [10.3.1.67])
by smtp1.ispfabriek.nl (Postfix) with ESMTP id D0EF516EB66
for <gebruiker2@vathorstnet.nl>; Wed, 7 Nov 2012 19:55:36 +0000 (UTC)
X-Virus-Scanned: amavisd-new at ispfabriek.nl
Received: from smtp1.ispfabriek.nl ([10.3.1.140])
by localhost (mailscan1.ispfabriek.nl [10.3.1.67]) (amavisd-new, port 10026)
with ESMTP id RVln9LTZk6U9 for <gebruiker2@vathorstnet.nl>;
Wed, 7 Nov 2012 20:55:26 +0100 (CET)
Received: from webmail.vathorstnet.nl (unknown [188.142.0.28])
by smtp1.ispfabriek.nl (Postfix) with ESMTPA id F2D55404BD
for <gebruiker2@vathorstnet.nl>; Wed, 7 Nov 2012 20:16:38 +0100 (CET)
Received: from 37.251.62.72
by webmail.vathorstnet.nl with HTTP;
Wed, 7 Nov 2012 20:16:38 +0100
Message-ID: <0c5e24d55590560ca8975d44285d2339.squirrel@webmail.vathorstnet.nl>
Date: Wed, 7 Nov 2012 20:16:38 +0100
Subject: testje
From: gebruiker1@xmsweb.nl
To: gebruiker2@vathorstnet.nl
User-Agent: SquirrelMail/1.4.22
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain;charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3 (Normal)
Importance: Normal

Verder is iin de webmail de balk met de grootte van je mailbox verdwenen en moet je nu automatisch na zoveel minuten opnieuw inloggen...
Kortom: een hele voortuigang die migratie... Ik heb er als klant nog geen voordeel aan kunnen ontdekken. Of het moet zijn dat ik nu ineens weer een extra emailalias erbij heb gekregen waar ik niet op zit te wachten..
Tja, overal waar het woord KPN in voorkomt is een garantie voor problemen, met al die dingen die niet werken is een van de eerste dingen die het nieuwe administratie systeem zou moeten doen is ons geen factuur sturen deze maand.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-11 07:03
Kan niet aanmelden bij server [502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl]

Kan niet aanmelden bij server [502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl]

:( :( :(

Webcare? Leven jullie nog?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je kan ook even een paar posts terug lezen natuurlijk.
Het duurt kennelijk al 3 dagen om een ip reeks in te voeren bij XS news, erg lastig :z

• White_Collar
Martin1837 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:07:
Vanavond ff een testje gedaan met de webmail van het ene vathorstnet-mailaccount naar het andere. Na 39 minuten komt ie al aan... :Z
Werkzaamheden mailserver XMS

07 November 2012
Vanwege de aanpassingen die zijn gedaan aan onze mailservers kan het tot eind van de week duren totdat de mailhistorie weer compleet is. Het is wel weer mogelijk om uw mail te verzenden en te ontvangen.

07 November 2012
XMS voert momenteel werkzaamheden uit aan de klantenomgeving. Deze werkzaamheden lopen uit, met als gevolg dat de persoonlijke klantenomgeving 'mijn XMS' nog onvoldoende werkt. Er wordt momenteel hard aan een oplossing gewerkt. De verwachting is dat u er aan het einde van de week weer gebruik van kunt maken. We houden u hiervan op de hoogte.

Natuurlijk we wachten nog maar weer een paar dagen extra :P

[ Voor 68% gewijzigd door White_Collar op 08-11-2012 00:00 ]

• Thasaidon

Thasaidon

trolleystad schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:45:
Kan niet aanmelden bij server \[502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl]

:( :( :(

Webcare? Leven jullie nog?
Als je nou even 5 posts boven de jouwe had gekeken op dezelfde pagina, had je kunnen lezen waarom het niet werkt...

Speedy-Andre in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"

• Nakebod
  • Laatst online: 12:05

Nakebod

Nope.

Weird, nieuw IP in dezelfde range gekregen vannacht/morgen. Stond volgens mij niet op de planning :P
Van 37.251.47.x naar 37.251.24.x

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 23:00
Inderdaad, ik heb ook een nieuw ip gekregen. Internet lag er vanmorgen uit. Heeft de energie-centrale dit gedaan???

Zelfde range. (wijchen)

• Nakebod
  • Laatst online: 12:05

Nakebod

Nope.

Zover ik weet heeft de explosie bij Electrabel later plaatsgevonden, rond 7 uur, terwijl ik als ik het goed in mijn IRC log zag dat dit rond 6 uur was.
En afaik is er daardoor nergens een stroomstoring (geweest).

En hier ook Wijchen, al weet ik niet of IP range ook plaats gebonden is bij XMS/ITNS.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Nice.... daar gaat mijn verkeer van mijn gameserver -_-
Weer een nieuw ip !

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:02
Ik vind het nog steeds te belachelijk voor woorden dat je niet gewoon een vast IP kan krijgen, of in ieder geval een nagenoeg semi-vast IP. Ik blijf aan de gang met DNS-records aanpassen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:45:

Je zou toch verwachten dat ze dit eerst effe op de achtergrond hadden getest.

• ToniW
Als ik dit zo lees dan begin ik een beetje bang te worden voor 20 november, als de vast-IP-adres klanten aan de beurt zijn. Misschien dat ik voor die tijd toch nog maar even een tijdelijke schaduw-installatie moet doen van alle 'belangrijke' servers op een lokatie buiten XMS/KPN.

• fast-server
Luuk1983 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:18:
Ik vind het nog steeds te belachelijk voor woorden dat je niet gewoon een vast IP kan krijgen, of in ieder geval een nagenoeg semi-vast IP. Ik blijf aan de gang met DNS-records aanpassen.
Zoals ik ook al eerder schreef ISPtje spelen is niet zo makkelijk, er zijn de laatste paar maanden al meer problemen geweest dan in alle voorgaande jaren (InterNL diensten).

Misschien moeten ze maar eens goede mensen van InterNL of een ander bedrijf inhuren, op dit moment begint het namelijk wel echt op een zieke grap te lijken. (zelf UPC maakt er niet zo'n bende van)

Bij een echte KPN provider hadden we tenminste ook een echt vast IP.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• plaag224
Fijn dat na die migratie er zoveel spam binnen komt ,zit nu op 25 spam berichten binnen een uur dat is toch mooi zo nieuw record.
En nee tot afgelopen week bijna nergens last van

• buzzlightyear
  • Laatst online: 04:19

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Als ik dit zo lees dan begin ik een beetje bang te worden voor 20 november, als de vast-IP-adres klanten aan de beurt zijn.
Hoe kom je aan de datum van 20 november? Ik heb mijn MAC adres aangemeld en ging ervanuit (nergens iets anders gelezen) dat deze ook deze week over gingen.

• ToniW
buzzlightyear schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:21:
[...]
Hoe kom je aan de datum van 20 november? Ik heb mijn MAC adres aangemeld en ging ervanuit (nergens iets anders gelezen) dat deze ook deze week over gingen.
Staat in de brief dacht ik. (Heb 'm hier even niet bij de hand, zit op m'n werk)

• fast-server
Stond in de brief over het vaste IP, als je je aangemeld hebt voor een vast IP dan moet je op 20 november je router op DHCP zetten.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Mijn internet klapt er sinds gisteravond regelmatig uit. Meer mensen last van? Net ook weer, stekkers er een paar keer uit en nu doet alles het weer, maar het is wel lastig. Postcode 3812, Amersfoort Soesterkwartier.

Of zou ik gistermiddag mijn oude routertje over de kling gejaagd kunnen hebben met een 6 GB torrent download?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

6GB maar?
Ik reken in TB's als ik een router over z'n nek probeer te helpen :+

• GerHo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
:(

[ Voor 99% gewijzigd door GerHo op 08-11-2012 14:49 ]

• jacques1971
  • Laatst online: 10:06
Wat een gepruts met dat service center...
Dit lijkt NERGENS op XMS!

Verwijderd

Dat het een gepruts is ok. Maar ik snap niet wat jullie allemaal zonodig in de mijn.xmsnet omgeving willen doen?
Ik kom er jaarlijks denk ik 1 of 2 keer en meer niet. En als je er dan al zo dringend had moeten zijn, had dat dan lekker gedaan voordat XMS er mee aan de gang ging. Wat ze netjes weken in het voren hebben vermeld.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

GerHo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:00:
[...].
Zijn er eigenlijk mensen op dit forum die alle XMS diensten gedurende, zeg een 3 weken, zonder problemen achter elkaar hebben kunnen gebruiken...?
Tot voor kort zeker wel. Sinds deze week niet meer... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:07:
Dat het een gepruts is ok. Maar ik snap niet wat jullie allemaal zonodig in de mijn.xmsnet omgeving willen doen?
Ik kom er jaarlijks denk ik 1 of 2 keer en meer niet. En als je er dan al zo dringend had moeten zijn, had dat dan lekker gedaan voordat XMS er mee aan de gang ging. Wat ze netjes weken in het voren hebben vermeld.
Mijn voicemail uitzetten, er zijn een aantal kabels doorgefikt omdat een paar bouwvakkers een haspel met verlichting die zeiknat was op een groep aansloten waar geen aardlek op staat ( wasmashine groep ) welke omdat ik wel eens las werkzaamheden doe en dan die 16 ampere automaten net ff te snel uitslaan bij het "aantikken" is gezekerd met een 25 ampere zekering.
De fasedraad is verbrand en in dezelfde pijp zat een netwerk kabel waarvan door de hitte de isolatie was gesmolten en er op een deel van mijn netwerk dus 230 volt heeft gestaan. ( gelijk een reden om die 16 poorts netgear aan te schaffen)
Hierdoor is ook mijn dect telefoon kapot gegaan ( transformator doorgefikt ) en een nieuwe dect met antwoordapparaat is geplaatst.
De voicemail, ingesteld op 25 seconden, neemt echter te vaak op, soms hoor ik maar 1 ring en neemt de voicemail al op.
Die kan alleen uitgezet worden via de "mijn xms omgeving" en de helpdesk kan daar nu ook niet bij en er is geen code beschikbaar waarmee ik het via de telefoon uit kan schakelen.

Verder is het natuurlijk raar dat er een nieuw administratie systeem wordt uitgerold,waarbij in de brief helemaal niet gesproken wordt over nieuwsgroepen die dan ook onbereikbaar zouden zijn.
Niet dat ik die van xms nog langer gebruik,maar het briefje wat XMS rondstuurde zonder extra info aan de x-pertgroep voorspelde lang niet zo'n impact als dat er nu is.
Er is sprake van onderhoud aan de mailservers,en de mijn xms omgeving dat is wat anders als het niet meer werken van de newsservers,en opeens weer andere ipnummers,dat wordt in die hele brief niet genoemd.

Dat ik nu niet in de "mijn xms" omgeving kan komen is dan nog een kwestie van overmacht, ik had niet verwacht daar te hoeven zijn.

Verwijderd

Maar is sowieso iets wat je de 2 afgelopen dagen niet had gekund. Was tenslotte netjes gemeld. Een toevallige vervelende samenloop van omstandigheden. Kan gebeuren toch?

Dat je vanaf vandaag gaat klagen ok. Maar dat men op dag 1 al gaat lopen miepen snap ik dan echt niet.
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:41:
Maar is sowieso iets wat je de 2 afgelopen dagen niet had gekund. Was tenslotte netjes gemeld. Een toevallige vervelende samenloop van omstandigheden. Kan gebeuren toch?

Dat je vanaf vandaag gaat klagen ok. Maar dat men op dag 1 al gaat lopen miepen snap ik dan echt niet.
Heb ik in elk geval niet gedaan,sterker,ik heb mensen afgeraden via een omweg toch die mijn xms omgeving in te gaan, maar sommige "miepers" hebben het over hun newsgroepen, en er is niet aangekondigd dat die ook niet zouden werken, er is op de achtergrond veel meer gedaan dan men zei dat men ging doen.

Verwijderd

Ik zeg ook niet dat jij dat gedaan hebt.

Er is duidelijk gecommuniceerd dat er in de periode 29oct t/m 20nov 'snachts werkzaamheden plaats vinden en dat er tijdelijk geen gebruik van diensten gemaakt kan worden. Nieuwsgroepen valt ook onder die diensten. Dat dat nu dus allemaal uitloopt is vervelend. Maar daar doelde ik niet op in mijn eerste opmerking.

en dan quote ik mijzelf maar even.
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:07:

• jacques1971
  • Laatst online: 10:06
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:41:

NEE... daarvoor was genoeg tijd om alles te testen vooraf.

Dat het nu tot 13 november moet duren is niet erg professioneel.
Inmiddels hoopte ik wel het een en ander te kunnen zien i.v.m. het vaste IP in mijnxms.
Overigens ben ik blij dat ik geen gebruik maak van XMS email...
Ook dat werkt nog niet zoals het moet zijn..

Bij mijn vorige provider XS4ALL heb ik nog NOOIT zoiets meegemaakt!

[ Voor 7% gewijzigd door jacques1971 op 08-11-2012 14:12 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 22:01
jacques1971 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:52:
[...]
Waarom ben je dan overgestapt :+ |:(

Maar goed. Ik heb tot op heden nog steeds geen problemen met XMS ondervonden. Buiten wat kleine zaakjes welke door een reboot ongelost konden worden. Inmiddels van linksys ook goede firmware voor mijn e4200 ontvangen waardoor die nu eindelijk ook klaar is voor glas :) Zal binnenkort eens inloggen op dat mijn xms. Moet eerlijk bekennen dat ik daar nog nooit geweest ben :| Schijnt dat je daar best gave dingen kan vinden aangezien iedereen daar zo graag wil inloggen :X

[ Voor 7% gewijzigd door muppet99 op 08-11-2012 14:01 ]

Carpe Diem

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:38:

De voicemail, ingesteld op 25 seconden, neemt echter te vaak op, soms hoor ik maar 1 ring en neemt de voicemail al op.
Die kan alleen uitgezet worden via de "mijn xms omgeving" en de helpdesk kan daar nu ook niet bij en er is geen code beschikbaar waarmee ik het via de telefoon uit kan schakelen.
Wij kunnen de "rinkeltijd" voordat een gesprek naar de VM gaat ook voor je aanpassen, kan je ons het telefoonnummer + de gewenste rinkeltijd doorgeven? -Tim

Verwijderd

jacques1971 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:52:
[...]

Dat het nu tot 13 november moet duren is niet erg professioneel.
Inmiddels hoopte ik wel het een en ander te kunnen zien i.v.m. het vaste IP in mijnxms.
Overigens ben ik blij dat ik geen gebruik maak van XMS email...
Ook dat werkt nog niet zoals het moet zijn..

Zou je zo vriendelijk willen zijn om geen eigen tekst in mijn quotes te zetten?
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:04:
[...]

Wij kunnen de "rinkeltijd" voordat een gesprek naar de VM gaat ook voor je aanpassen, kan je ons het telefoonnummer + de gewenste rinkeltijd doorgeven? -Tim
Ik heb een pm /dm gestuurd, de voicemail moet er gewoon helemaal vanaf, op de nieuwe dect zit een antwoordapparaat.
Geen doorschakelingen naar een ander nummer,gewoon voicemail helemaal uit, dus ook geen mailtje met de wav, gewoon die hele dienst afzetten zou erg fijn zijn.
muppet99 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:00:
[...]

Zal binnenkort eens inloggen op dat mijn xms. Moet eerlijk bekennen dat ik daar nog nooit geweest ben :| Schijnt dat je daar best gave dingen kan vinden aangezien iedereen daar zo graag wil inloggen :X
Je kan je internet snelheid regelen ( in mijn geval alleen downgraden).
Toegang Newsserver aanvragen ( lijkt me wat onnodig aangezien die toch nu niet werkt)
Telefonie, doorschakelen indien niet thuis naar welk nummer,de voicemail zelf, of als er in zoveel seconden niet wordt opgenomen.
Zien welke nummers je gebeld hebt en welk bedrag dat tot nu toe kost.
Aanvragen onbeperkt bellen.
5 mailboxen instellen, met elk 5 aliassen, daarbij per mailbox instellen of er eventueel geforward moet worden.
Spamfilters inschakelen ( maar die doen niets of erg weinig).
Volgens mij is dat het wel zo'n beetje.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:04:
[...]

Kijk, ondanks dat de techneuten er alles aan doen om de klant te dwingen een boek te gaan lezen (ref. van boek voor tweakers) proberen sommige mensen van de service-desk desondanks service te verlenen. Goed bezig!

Mag ook wel eens gezegd worden :X

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Speedy-Andre schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:35:
6GB maar?
Ik reken in TB's als ik een router over z'n nek probeer te helpem :+
Haha, mijn Dell TrueMobile 2300 routertje is al bijna tien jaar oud en stamt dus nog uit een ander tijdperk. Maar eigenlijk deed hij het tot gisteren nog prima. Gisteren heb ik voor het eerst sinds jaren weer eens een torrent download gedaan en sindsdien valt hij steeds uit. Ik heb hem al ge-reset maar dat helpt niet. Als ik de stroom er even af haal doet dan hij het weer en tijdje. Maar ik vroeg me dus eerst af of het aan mijn routertje lag of aan dat gedoe met XMS de laatste paar dagen. Ik denk nu echter dat het mijn routertje is. Tijd voor een nieuwe.

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:49
De mijn XMS omgeving werkt niet. Ik kan er niet inloggen met mijn mailadres van XMS hij geeft aan dat het niet bestaat.

Of met mijn oud klantnummer.

Is er nog een storing?

Verwijderd

Wat zegt de site van XMS daarover dewaal?

• Gangster93
dewaal schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:35:
De mijn XMS omgeving werkt niet. Ik kan er niet inloggen met mijn mailadres van XMS hij geeft aan dat het niet bestaat.

Is er nog een storing?
Een van je email adressen van xms zonder punten gebruiken met je mijn xms wachtwoord.
trankilo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:27:
[...]

Kijk, ondanks dat de techneuten er alles aan doen om de klant te dwingen een boek te gaan lezen (ref. van boek voor tweakers) proberen sommige mensen van de service-desk desondanks service te verlenen. Goed bezig!
Er is geen code voor, ik heb de handleiding doorgelezen en het ook via 1233 geprobeerd maar daar is geen optie om de voicemail helemaal uit te schakelen, bij XMS werkt de 5 voor in gesprek ook nog (handig), KPN heeft die optie er al jaren uitgesloopt, dus ik hoop dat Tim het wel kan doen,vroeger had je de 61,62 en 63 codes nog,en bij ISDN moest je er dan nog een 0 achter doen oid.

• The Jack126
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:53
@webcare,

Kunnen jullie nakijken of mijn opzeggen van ons contract, nav de brief van 30 oktober goed is doorgekomen? Ik heb zojuist gebeld en kreeg de indruk dat betreffende meneer aan de telefoon eea niet zo serieus nam. Ik zou ook verder geen bevestiging ofzo krijgen hiervan, terwijl dit toch wel erg handig is!

ik stuur jullie een DM met de gegevens, en krijg graag nog een bevestiging van de opzegging

• White_Collar
dewaal schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:35:

Is er nog een storing?
Even serieus, lees dit topic eerst even terug of kijk op de website. Het is al meerdere keren aangegeven wat er aan de hand is. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 08-11-2012 15:13 ]

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11 16:46

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Beste mede tweakers,
Binnenkort is er bij mij Glasvezel beschikbaar (Regfiber) en nu wil ik graag wat weten over de kabels en kastjes.

Hoe zit dit bij XMS.
Het glasvezelsprietje komt het huis binnen.... en dan?
Neem aan dat dit in een soort omvormkastje komt.
Welke aansluitingen, kabels en kastjes komen er na de glasvezelspriet?
(dit ivm het aansluiten van het internet, tv, telefoon, radio enz.)

dus Glasvezel -> Kastje.. welke aansluitingen -> welke kastjes, met welke aansluitingen -> TV , PC, Telefoon , Radio ?

Alvast bedankt voor t antwoord.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• White_Collar
HellStorm666 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:23:
Beste mede tweakers,
Binnenkort is er bij mij Glasvezel beschikbaar (Regfiber) en nu wil ik graag wat weten over de kabels en kastjes.

Hoe zit dit bij XMS.
Het glasvezelsprietje komt het huis binnen.... en dan?
Neem aan dat dit in een soort omvormkastje komt.
Welke aansluitingen, kabels en kastjes komen er na de glasvezelspriet?
(dit ivm het aansluiten van het internet, tv, telefoon, radio enz.)

dus Glasvezel -> Kastje.. welke aansluitingen -> welke kastjes, met welke aansluitingen -> TV , PC, Telefoon , Radio ?

Alvast bedankt voor t antwoord.
White_Collar in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"

http://xmsnet.nl/uploads/...lasvezelmodem_low_res.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 08-11-2012 16:26 ]

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11 16:46

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Dus de kast heeft glasvezel in, LAN uit voor internet, LAN uit voor TV, Telefoon uit en Coax uit voor analoge tv?

Bedankt voor de snelle reactie....

Zit er voor mij dus niets anders op, dan hopen dat ze de glasvezel tot in de woonkamer willen leggen (dus vanaf de meter kast, door de loze leiding waar nu de UPC kabel in ligt, de woonkamer in)

[ Voor 22% gewijzigd door HellStorm666 op 08-11-2012 16:30 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Fiber
  • Nu online

Fiber

HellStorm666 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:28:
[...]
Zit er voor mij dus niets anders op, dan hopen dat ze de glasvezel tot in de woonkamer willen leggen (dus vanaf de meter kast, door de loze leiding waar nu de UPC kabel in ligt, de woonkamer in)
Modem in de meterkast is toch wel het handigste in een modern huis, en dan UTP, telefoon, coax van daaruit de rest van je huis in. Ik heb een oud rijtjeshuis, bij mij zit het glasvezelmodem wel in de huiskamer: tuin ---> gaatje in de muur ---> modem... Met als gevolg een enorme berg kabel spagetti achter de bank... :)

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

DE overgang (bij xms dan)

Lijdzaam afwachten tot alles over is - dit blijkt het motto voor deze week. (en de volgende?)

Webmail duurt op dit moment > 2 minuten om te laden - helaas een foutje, bedankt.

"FOUT: Verbinding verbroken door IMAP-server
Query: SELECT "INBOX""

Eerder vanmiddag werkte het wel, maar deze versie van squirrel-mail SUCKS!!
Hoe kan ik bijvoorbeeld de tijdsaanduiding van pm/am in 24uurs veranderen??
Hopelijk krijg ik nog mijn adresboek terug - dit is namelijk op dit moment nog pleite!

Alleen pop3/smtp lijkt (met "normale" snelheid) te werken - dit is geen wonder, of toch?

Nog veel ruimte voor verbetering, lijkt mij.

Groeten from the dark ages of IT . . .

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• White_Collar
dunklefaser schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:50:
DE overgang (bij xms dan)

Lijdzaam afwachten tot alles over is - dit blijkt het motto voor deze week. (en de volgende?)

Webmail duurt op dit moment > 2 minuten om te laden - helaas een foutje, bedankt.

"FOUT: Verbinding verbroken door IMAP-server
Query: SELECT "INBOX""

Eerder vanmiddag werkte het wel, maar deze versie van squirrel-mail SUCKS!!
Hoe kan ik bijvoorbeeld de tijdsaanduiding van pm/am in 24uurs veranderen??
Hopelijk krijg ik nog mijn adresboek terug - dit is namelijk op dit moment nog pleite!

Alleen pop3/smtp lijkt (met "normale" snelheid) te werken - dit is geen wonder, of toch?

Nog veel ruimte voor verbetering, lijkt mij.

Groeten from the dark ages of IT . . .
Waarom klagen dat de webmail niet werkt als er al meerdere keren in dit topic is aangegeven dat ze nog bezig zijn met de overgang?

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Beste WC,

Voor mij was en is onduidelijk dat webmail er ook last van heeft (van de overgang dan).
Op de xmsnet website (welke zoals altijd uitblinkt in een overdaad aan informatie)
staat er in ieder geval niets, nada.
Alleen iets over "mij XMS" en een "mailhistorie" wat langer duurt of vergis ik me?
Niks over adresboek etc..

Afwachten en thee drinken doet

dunklefaser

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Verwijderd

Het staat toch echt duidelijk in de brief die je hebt gehad.

Verwijderd

De nieuwe smtp.xmsnet.nl heeft ook een IPv6 adres. Maar daar heeft niemand iets aan, tenzij iedereen nu opeens ook een XMS IPv6 adres kan krijgen. Kan dat AAAA record er weer af gesloopt svp? Nu moet ik weer workarounds verzinnen omdat de smtp.xmsnet.nl niet wil relayen voor mijn getunnelde IPv6 adres.

• fast-server
Dan zet je toch een eigen mailserver op...

Verwijderd

fast-server schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:11:
Dan zet je toch een eigen mailserver op...
Ja, dat moet dan maar. :)
Pagina: 1 ... 35 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.