Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.546 views

• wiz-oz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-11 14:23
Het lijkt allemaal weer te werken hier. En hier is almere-buiten.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:57
Speedy-Andre schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:39:
Ik kan de genoemde websites weer bereiken en Messenger heeft er weer zin in.
Wel voor de zoveelste keer ten koste van een wan ip, daar zal Xms niks mee gaan doen vrees ik ;w
En dan dit nog:
Kan niet aanmelden bij server \[502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl]
Volgens mij heb ik dat al eens eerder gezien ...
Geen last van 2324 Packetfront/Fixed IP - InterNL

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:59

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

boekee schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:45:
[...]

Geen last van 2324 Packetfront/Fixed IP - InterNL
Met die ip range niet nee ;)
Hoeveel bellen moeten er bij Xms gaan rinkelen voor ze het vreemd vinden dat hun dhcp in ip range a ip's van range b uitdeelt?
Dat verhuizen naar een echte provider komt hier ook steeds dichterbij :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• wiz-oz
Ik lees net dat het niet eens kan om van glasvezel provider te wisselen. Effectief schijn je dus eerst op te moeten zeggen, daarna kan je pas weer een nieuw contract aangaan. Overstappen zoals we gewend waren met adsl schijnt dus helemaal niet eens te kunnen.

Ik ben die onaangekondigde ip adres wijzigingen meer dan zat. In het begin kon je voor €25 een fixed ip adres krijgen, maar dat kon niet met de gebruikte hardware van xms. Op zich werkte het tot nog toe redelijk betrouwbaar hier, maar het komt op mij nogal knullig over dat je een wijziging in je netwerk gaat doen zonder je klanten te informeren.

Maar even serieus, stel dat ik naar een andere provider wil, dan valt glasvezel dus blijkbaar af als optie?

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:50
Nieuwsgroepen van XMS doen het niet bij mij.
Iemand anders hier ook last van?

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11 15:38
wiz-oz schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:07:
Maar even serieus, stel dat ik naar een andere provider wil, dan valt glasvezel dus blijkbaar af als optie?
Wie had je als andere ISP willen nemen in Almere, daar nu alles KPN is of een wholesale ervan?

• wiz-oz
Dat je niet om kpn heen kan voor glas is me wel duidelijk, maar er zit (nog) wel verschil in providers onderling, en niet alleen in prijsstelling, ook qua producten. Het is wel bizar eigenlijk, vroeger had ik adsl, nooit een wijziging gezien qua ip adres. Nu heb je glas en zo af en toe een ander ip adres :)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

sjaak88 schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:10:
Nieuwsgroepen van XMS doen het niet bij mij.
Iemand anders hier ook last van?
Ja, dat is sinds Xms me zomaar een ander ip gaf |:(
Misschien zijn we opeens geen bekende range meer voor de newsserver :?
Ik krijg access denied ...
Wat een puinhoop :X

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• wiz-oz
Nog anderen moeite met whatsappen via xms? Dat deed het net nog wel. Never mind, over vodafone werkt whatsapp nu ook niet hier :)

[ Voor 31% gewijzigd door wiz-oz op 05-11-2012 19:34 ]

• boswandeling
Ik denk dat er mensen omgezet zijn naar een nieuwe range en dat die range nog niet bij de usenet aanbieder waar XMS afneemd is toegevoegd.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Waarom ALWEER een nieuwe ip range terwijl we er pas een hebben gehad?
Dit klopt gewoon niet, temeer omdat anders m.i. ook de dhcp server in deze range had gezeten.
Er is gewoon enorm geprutst en waarom zou je er naar kijken 'als het weer een beetje werkt' ?
Die move naar een andere range was niet nodig geweest als Xms de zaakjes op orde zou hebben.
Ik ben echt beneiuwd wie nu nog een 188.xx ip heeft, misschien wel niemand bij Xms?
Dat de newsserver het niet meer snapt is wel het grootste bewijs dat dit niet zo hoort te gaan.
Als Xms per ongeluk wel de zaakjes op orde heeft en nog een lijst kan ophoesten met de mac adressen die aan de 188.xx reeks waren toegekend dan mogen ze dat van mij gaan herstellen.
Ik blijf al m'n apparatuur hier niet aanpassen, 1 aangekondigde keer is genoeg, dit was niet aangekondigd.

Verwijderd

Hier een Lijbrandt klant met een ip adres in de 188.142 range (inmiddels driekwart jaar)...
(En mét toegang tot de Lijbrandt nieuwsserver, hoewel die afgelopen weekend ook even hikte)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 20:47 ]

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-11 18:21
Bij mij werken alle websites weer. Wat was nou het probleem? Was het landelijk of alleen in Almere

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als Xms de boel verprutst zal dat bij Lijbrandt klanten hopelijk geen invloed hebben :p
Vanmorgen om 8u was er bij Kpn een grote storing waardoor 400.000 klanten geen internet en andere diensten hadden volgens nu.nl.
Om 13u45 ging er bij Xms wat fout, dit duurde een kwartier en zover ik weet ging in Almere Buiten de dhcp server een eigen leven leidien.
Ik heb een portscan op mijn oude ip reeks uitgevoerd en kwam niets tegen dat antwoordde.
Overigens had Xms ook de 188.142 reeks en nu niet meer dus 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Speedy-Andre op 05-11-2012 21:12 ]

Verwijderd

K3ke schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:53:
Bij mij werken alle websites weer. Wat was nou het probleem? Was het landelijk of alleen in Almere
Ik gok dat iedereen met een ip adres in 185.2.172.0/22 een probleem had tot een uur of half zeven. Die range was kennelijk niet overal ter wereld bekend. Dats maar een vermoeden verder.

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Hier in Soest (Portaal) zit ik nog wel op 188.142 . Met PacketFront modem. Heb nergens last van :)

• Thasaidon
  • Laatst online: 19-11 13:26

Thasaidon

If nothing goes right, go left

pieter01 schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:31:
Hier in Soest (Portaal) zit ik nog wel op 188.142 . Met PacketFront modem. Heb nergens last van :)
Hier in Veenendaal, ook 188.142 range met Genexis. Ook nergens last van gehad.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• wiz-oz
Die reeks is nog nergens bekend, leuk voor de tweakers die een eigen mailserver draaien. De smarthost van xms heeft er dan ook geen trek in.
Ik heb maar een authenticated smarthost in mijn postfix geklust, nu maakt het voor mij niets meer uit. Overigens maak je mij niet wijs dat een dhcp server zo maar uit zichzelf ineens een hele andere range gaat uitdelen, dat had men zo bedacht. Wel jammer dat zaken als reverse dns en dns voor die reeks nog even niet ingericht zijn, en ook jammer voor de gebruikers die betaald de newsserver van xmsnet gebruiken want die kunnen er ook nog niet bij.

En dan zeggen dat men geen werkzaamheden aankondigt omdat je er als gebruiker niets van merkt :?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als anderen bij Xms nog wel 188.142 hebben dan is er in Almere-Buiten iig iets fout gegaan dat elders niet is gebeurd.
Zou het kunnen dat er nu een reserve dhcp doos draait die verkeerd geconfigureerd is?
Internet viel 13u45 niet alleen in Almere weg, anders had White Collar niets gemeld denk ik.

wiz-oz schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:07:
Ik lees net dat het niet eens kan om van glasvezel provider te wisselen. Effectief schijn je dus eerst op te moeten zeggen, daarna kan je pas weer een nieuw contract aangaan. Overstappen zoals we gewend waren met adsl schijnt dus helemaal niet eens te kunnen.

Ik ben die onaangekondigde ip adres wijzigingen meer dan zat. In het begin kon je voor €25 een fixed ip adres krijgen, maar dat kon niet met de gebruikte hardware van xms. Op zich werkte het tot nog toe redelijk betrouwbaar hier, maar het komt op mij nogal knullig over dat je een wijziging in je netwerk gaat doen zonder je klanten te informeren.

Het kan wel. Zorg bij het aanvragen van je nieuwe abonnement dat je nieuwe provider weet dat je wil overstappen en dat ze hun order op een andere manier moeten inschieten. Doorlooptijd is rond de 25 dagen. En wat je ook doet: nooit ondertussen opzeggen bij je oude provider!

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Webcare, ik zie dat de smtp vannacht(?) is omgezet naar smtp servers bij ITNS. 1 van die 2 servers, de 188.142.0.19 staat op zowel Backscatter (niet zo erg) als SORBS (is wel erg vervelend) kan dat opgelost worden, ik krijg weer bounces vanmorgen van mijn mail.

GerkeP

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:58
Ze zijn nu bezig met het gehele systeem te migreren naar ints systemen ( om natuurlijk hap snap klaar te liggen voor kon). Ik vrees dat we even geduld moeten hebben voordat ze dit soort zaken weer gaan oppakken :(

[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 06-11-2012 08:17 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd

FiPo van mijn kant :-)

Ook ik zou weer graag een vast IP nummer hebben van XMS en de mailserver is niet bereikbaar...

support@xmsnet.nl
mx1.ispfabriek.nl #550 5.1.1 <support@xmsnet.nl>: Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table ##

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-11 07:03
Wat een bende.... Sinds deze hele migratie kan ik mezelf niet meer aanmelden op de newsservers...

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Darkangle schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:34:
@webcare
Ik heb vrijdag avond getracht mijn MAC adress op te geven voor het fixed IP. Echter, ik denk dat mijn geweldige nederlands mij opbrak.

Ik heb gelijk zaterdag XMS gebeld om te vragen hoe of wat, en het bleek tot (en niet tot en met, niet de eerste keer dat ik die fout maak) 2 nov te zijn.

Is er nog iets te doen hier aan?
Webcare, enig idee?

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wilde schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:55:
Vraag aan WebCare:

Ik wil as Woensdag (zodra het weer kan) mijn pluspakket vwb de interactieve TV opzeggen. Kunnen jullie informatie geven over wat dit voor mijn vaste IP (ben packetfront gebruiker met een 'echt' vast ip) gaat beteken ? Of bevestigen dat deze administratieve wijziging geen gevolgen heeft voor de aanmelden van mijn mac adres wat ik vorige week gedaan heb?

Dank
Ik begreep gisteren van de servicedesk dat dit inderdaad een reden kan zijn om het vaste IP adres kwijt te raken.. Dat is natuurlijk triest :( Zo kom je wel van je lijstje vaste-ip gebruikers af !

Hoop dat jullie anders kunnen bevestigen webcare, anders is het einde oefening voor mij en xms..

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 09:21
Wilde schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:30:
[...]
Ik begreep gisteren van de servicedesk dat dit inderdaad een reden kan zijn om het vaste IP adres kwijt te raken.. Dat is natuurlijk triest :( Zo kom je wel van je lijstje vaste-ip gebruikers af !

Hoop dat jullie anders kunnen bevestigen webcare, anders is het einde oefening voor mij en xms..
Waarom? Bij een andere vergelijkbare provider heb je ook geen vast ip-adres, toch?

• GerkeP

GerkeP

ToniW schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:47:
[...]

Waarom? Bij een andere vergelijkbare provider heb je ook geen vast ip-adres, toch?
Sterker nog, bij bijna alle andere aanbieders heb je juist standaard een vast IP ;)

GerkeP

• ToniW
GerkeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:49:
[...]
Sterker nog, bij bijna alle andere aanbieders heb je juist standaard een vast IP ;)
Interessant. Kun je een linkje posten naar de voorwaarden van die andere aanbieders waarin gegarandeerd wordt dat je een vast ip-adres hebt? Ik heb die nooit kunnen vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door ToniW op 06-11-2012 09:51 ]

• GerkeP

GerkeP

ToniW schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:51:
[...]

Interessant. Kun je een linkje posten naar de voorwaarden van die andere aanbieders waarin gegarandeerd wordt dat je een vast ip-adres hebt? Ik heb die nooit kunnen vinden.
http://kpn-glasklanten.cu...-en-bellen,-vast-ip-adres
http://www.xs4all.nl/klant/glasvezel/faq-technisch/
http://glasvezelridderker...ijg-ik-een-vast-ip-adres/

GerkeP

• GerkeP

GerkeP

ToniW schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:06:
[...]

Ok, maar dat zijn allemaal KPN-smaakjes. Die vallen bij mij niet onder de categorie 'vergelijkbaar' :)
Welke andere niet KPN smaakjes ken je dan nog?
XMS had Vast-IP
Lijbrandt had Vast-IP
ga zo maar door.

Alles wat nu is overgenomen en onder ITNS valt heeft dus nu geen vast IP meer. Linksom of rechtsom is alles nu KPN. Zonder KPN nu geen FTTH meer ;)

Bij ADSL heb je nog wel keuze (alhoewel?) en daar geeft ook elke provider een vast-ip

Ik heb bij xs4all altijd een vast ip gehad, slechts een keer een wijziging toen xs4all overstapte op xs4all ONLY. Ook bij de overgang van inbelabonnement naar MXstream hield ik het zelfde vaste ip adres.

[ Voor 23% gewijzigd door GerkeP op 06-11-2012 10:18 ]

GerkeP

• White_Collar
trolleystad schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:22:
Wat een bende.... Sinds deze hele migratie kan ik mezelf niet meer aanmelden op de newsservers...
Er zijn wel grotere problemen die ik kan bedenken dan even niet kunnen inloggen op de newsserver ;)

• GerkeP

GerkeP

White_Collar schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:23:
[...]

Er zijn wel grotere problemen die ik kan bedenken dan even niet kunnen inloggen op de newsserver ;)
Yep, de mail die door smtp nu niet wordt uitgestuurd. Heb om 8.11 een mail verstuurd, inmiddels ruim 2 uur verder en de mail is nog niet binnen.

Webcare reageert niet op vragen, zoals de vraag of de smtp inderdaad 2 dagen niet bruikbaar is, waar het nu wel naar uitziet en waar ik werkelijk waar totaal geen begrip voor heb voor een "professionele organisatie" die ze pretenderen te zijn.

Ik moet nu weer trucs uithalen om mijn werk te kunnen doen, heb al een opdracht van een paar duizend euro de mist in zien gaan doordat dit soort zaken waardeloos geregeld zijn :(

GerkeP

• ToniW
GerkeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:16:
[...]
Alles wat nu is overgenomen en onder ITNS valt heeft dus nu geen vast IP meer. Linksom of rechtsom is alles nu KPN. Zonder KPN nu geen FTTH meer ;)
Laat ik het anders zeggen: ik wil analoge TV, DVB-C, ongecodeerde IPTV streams, én een vast IP-adres. Zolang ik bij XMS blijf en m'n pakket niet verander hou ik dat vaste IP-adres. Geen enkele vergelijkbare aanbieder kan datzelfde bieden. Zelfs XMS biedt het nu dus niet meer voor nieuwe klanten.

Ik vind het van 'Wilde' hierboven dan ook een beetje, ehm, niet slim om na de aankondiging dat een pakket-wijziging tot verlies van vast IP-adres leidt, prompt een pakket-wijziging te willen gaan doorvoeren, en dan te gaan klagen. Het is toch aangekondigd? Dit is nou juist eens iets wat XMS wél goed gecommuniceerd heeft.

Ok, het is niet helemaal netjes om zo van je vast-IP klanten af te willen raken, maar je kunt niet zeggen dat je niet gewaarschuwd was.
Ik ga in ieder geval voorlopig krampachtig aan mijn bestaande pakket vasthouden...

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

GerkeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:28:
[...]

Ik moet nu weer trucs uithalen om mijn werk te kunnen doen, heb al een opdracht van een paar duizend euro de mist in zien gaan doordat dit soort zaken waardeloos geregeld zijn :(
Ah, dus een consumer account nemen terwijl je zakelijk bezig bent?
Dat scheelt je de kosten van een SLA en gegarandeerde uptime ;)

• GerkeP

GerkeP

ToniW schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:28:
[...]

Ik vind het van 'Wilde' hierboven dan ook een beetje, ehm, niet slim om na de aankondiging dat een pakket-wijziging tot verlies van vast IP-adres leidt, prompt een pakket-wijziging te willen gaan doorvoeren, en dan te gaan klagen. Het is toch aangekondigd? Dit is nou juist eens iets wat XMS wél goed gecommuniceerd heeft.

Ok, het is niet helemaal netjes om zo van je vast-IP klanten af te willen raken, maar je kunt niet zeggen dat je niet gewaarschuwd was.
Ik ga in ieder geval voorlopig krampachtig aan mijn bestaande pakket vasthouden...
Dat is nooit bevestigd officieel en lijkt me ook totale onzin.
Het vaste ip adres is gekoppeld aan het door jezelf opgegeven macadres, die verandert niet als je je IPTV diensten aanpast, want diensten worden gescheiden aangeleverd.

GerkeP

• GerkeP

GerkeP

Speedy-Andre schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:32:
[...]

Ah, dus een consumer account nemen terwijl je zakelijk bezig bent?
Dat scheelt je de kosten van een SLA en gegarandeerde uptime ;)
Hee spuit11, voordat je weer begint met zakelijk zus en zo.
Ik werk gewoon en heb thuis inderdaad een consumerverbinding die het gewoon hoort te doen, outage is mogelijk en ook geen enkel probleem, aangekondigde werkzaamheden ook, maar je mag wel het een en ander verwachten. Dat ik toevallig mijn verbinding thuis moet gebruiken omdat ik daar mijn mail op beantwoord doet niets af aan het feit dat het hoort te werken. 2 dagen outage van een smtp server (tegenwoordig is Internet met mail gewoon een eerste levensbehoefte ;) ) door geplande werkzaamheden is tekenend voor het treiteren van je gebruikers. Als je dan een normale vraag stelt of dat inderdaad klopt zoals het in die nieuwbrief staat en geen antwoord geeft (ik vermoed dat webcare het wel weet maar niet mag) is natuurlijk respect tonen voor je klandizie die je brood op de plank brengen (NOT)

GerkeP

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Rustig maar, ik begrijp gewoon niet dat mensen een provider mailsysteem gebruiken voor belangrijke dingen, er zijn zoveel andere mogelijkheden.
Dit heeft Xms in een extra mailtje gemeld:

Op 6 en 7 november vinden er aanpassingen plaats aan onze mailservers. Dit betekent dat u tijdelijk geen toegang heeft tot uw mailhistorie als u gebruik maakt van webmail en dat u tijdelijk geen mail kunt verzenden en ontvangen. De naar u verzonden mail zal niet verdwijnen, maar u ontvangt deze met enige vertraging.

Als je het dan toch gaat gebruiken kan je rekenen op problemen ;)

• GerkeP

GerkeP

Speedy-Andre schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:52:
Rustig maar, ik begrijp gewoon niet dat mensen een provider mailsysteem gebruiken voor belangrijke dingen, er zijn zoveel andere mogelijkheden.
Dit heeft Xms in een extra mailtje gemeld:

Op 6 en 7 november vinden er aanpassingen plaats aan onze mailservers. Dit betekent dat u tijdelijk geen toegang heeft tot uw mailhistorie als u gebruik maakt van webmail en dat u tijdelijk geen mail kunt verzenden en ontvangen. De naar u verzonden mail zal niet verdwijnen, maar u ontvangt deze met enige vertraging.

Als je het dan toch gaat gebruiken kan je rekenen op problemen ;)
Precies en met RDNS was dat ook geen enkel probleem geweest. Mijn dochter is met haar promotieverslagen bezig en moet de hele dag door mailen naar leraren en medestudenten. Die is dus nu noodgedwongen naar school omdat het vanuit huis niet werkbaar is. Blijft nog steeds de vraag waarom dat 2 volledige dagen moet gaan duren, wat natuurlijk onzin is, zeker voor een verzendende smtp server ;)

En na bijna 3 uur komt de mail binnen in de spambox vanwege RBL listing :(

[ Voor 3% gewijzigd door GerkeP op 06-11-2012 11:03 ]

GerkeP

Verwijderd

GerkeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:02:
[...]

Precies en met RDNS was dat ook geen enkel probleem geweest. Mijn dochter is met haar promotieverslagen bezig en moet de hele dag door mailen naar leraren en medestudenten. Die is dus nu noodgedwongen naar school omdat het vanuit huis niet werkbaar is. Blijft nog steeds de vraag waarom dat 2 volledige dagen moet gaan duren, wat natuurlijk onzin is, zeker voor een verzendende smtp server ;)
Geef dat kind een Gmail-adresje. Probleem voor eens en voor altijd opgelost.

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03:14
GerkeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:02:
[...]

Ik begrijp je niet. Een fatsoenlijke school heeft zijn eigen mail oplossing met webmail.
Ook een fatsoenlijk bedrijf heeft webmail voor zijn medewerkers zodat je vanuit huis kunnen werken. Of eventueel nog een terminal server.

En zoals ook al gezegd, het is van te voren aan gekondigd..

• GerkeP

GerkeP

Gangster93 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:04:
[...]

Ik begrijp je niet. Een fatsoenlijke school heeft zijn eigen mail oplossing met webmail.
Ook een fatsoenlijk bedrijf heeft webmail voor zijn medewerkers zodat je vanuit huis kunnen werken. Of eventueel nog een terminal server.

Ik kan inderdaad gebruik maken van de mailomgeving van mijn werk via VPN (op basis van een vast IP, bij wijzigingen 3 weken doorlooptijd)
Ik neem internet af van een provider, betaal daar geld voor en mag verwachten dat daar het een en ander voor terug komt. Een fatsoenlijke provider voert 's nachts werkzaamheden uit en niet overdag. Het inrichten van een nieuwe mailomgeving kost inderdaad tijd, maar kun je allemaal voorbereiden. Nu vindt de migratie van InterNLnet naar ITNS plaats. Kwestie van dns aanpassen en vervolgens je overlap inderdaad omzetten naar je nieuwe server. Hinder voor de klant? Ja helemaal correct. 2 dagen werk om dit uit te voeren? Onzin!

Heel simpel. XMS heeft toezeggingen gedaan bij de vraagbundeling. Door die toezeggingen heb ik besloten met XMS in zee te gaan. Slogans als Glasvezel voor uw eigen servers met uw eigen vaste IP zijn maar een paar dingen.

Van al die beloftes is niets van waarheid gebleken, alle toezeggingen zijn inmiddels teniet gedaan. Het enige wat me nu nog tegenhoud om een overstap te maken is het TV gedeelte. En ook daar ben ik zo langzamerhand wel mee klaar.

Misschien wordt het tijd om TV maar weer onder te brengen bij Ziggo en voor Internet maar over te stappen naar xs4all .

[ Voor 25% gewijzigd door GerkeP op 06-11-2012 11:17 ]

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

Gangster93 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:04:
[...]

Daar gaat het niet om.
Het gaat er om dat je een dienst af neemt en die hoort gewoon te werken. Dat ze vervolgens werkzaamheden uitvoeren is leuk, maar dat zou geen 2 dagen hoeven duren (in mijn optiek).
Dat is wat hij bedoeld.

En ja, dat er 100.000 andere "oplossingen" zijn is leuk, maar dus niet het issue.
Als jou mobiel het 2 dagen niet zou doen omdat je provider bezig is met werkzaamheden ga jij ook klagen.
En als dan iemand roept dat je dan maar naar T-mobile had moeten gaan ipv Vodafone is natuurlijk kansloos.

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:04:
[...]

Geef dat kind een Gmail-adresje. Probleem voor eens en voor altijd opgelost.
En weg privacy ? ;)
Dacht ik niet

GerkeP

• Gangster93
GerkeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:12:
[...]

Ik kan inderdaad gebruik maken van de mailomgeving van mijn werk via VPN (op basis van een vast IP, bij wijzigingen 3 weken doorlooptijd)
[knip]
IP adres wijzigen wat bij je werkgever drie weken duurt is natuurlijk ook onzin.
GerkeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:12:
[...]
[knip]
Misschien wordt het tijd om TV maar weer onder te brengen bij Ziggo en voor Internet maar over te stappen naar xs4all .
Je bent vrij om over te stappen..
Thasaidon schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:19:
[...]

Daar gaat het niet om.
Het gaat er om dat je een dienst af neemt en die hoort gewoon te werken. Dat ze vervolgens werkzaamheden uitvoeren is leuk, maar dat zou geen 2 dagen hoeven duren (in mijn optiek).
Dat is wat hij bedoeld.

En ja, dat er 100.000 andere "oplossingen" zijn is leuk, maar dus niet het issue.
Als jou mobiel het 2 dagen niet zou doen omdat je provider bezig is met werkzaamheden ga jij ook klagen.
En als dan iemand roept dat je dan maar naar T-mobile had moeten gaan ipv Vodafone is natuurlijk kansloos.
Het is van te voren aangekondigd dan had je toch naar andere mogelijkheden kunnen kijken?
Ik begrijp dat je het misschien lang vind duren maar om dan je kind naar school te sturen terwijl ze van webmail gebruik kan maken en je via de smtp van je thuis adres niet kan emailen maar wel via je werk..

Dat zijn, vind ik, niet de beste argumenten..
Er zijn bij de inschrijving misschien dingen toegezegd maar diensten veranderen nou eenmaal..

[ Voor 19% gewijzigd door Gangster93 op 06-11-2012 11:38 ]

• ToniW
Thasaidon schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:19:
[...]
Daar gaat het niet om.
Dat is wat hij bedoeld.
Er zijn werkzaamheden en er is tijdelijk geen mail-verzending en -ontvangst mogelijk. Alles aangekondigd. XMS heeft niet beweerd dat je er twee dagen lang continu niet bij kunt. Ze hebben helaas ook niet de moeite genomen om dit vermoeden te ontkrachten. Maar om nu al, nu je twee uur geen mail ontvangt, de conclusie te trekken dat dat dan dus twee dagen gaat duren gaat wat ver.

• Thasaidon

Thasaidon

Ik klaag er zelf ook niet over, want ik laat mijn mailserver via mijn hosting provider relayen. Dus ik heb er persoonlijk geen last van. ;)
Ik probeer alleen te verwoorden wat GerkeP volgens mij probeert aan te gegeven.
En ik kan me prima in zijn situatie verplaatsen, want ondanks dat het is aangekondigd (ook dat het 2 dagen zou duren) blijft het gewoon lastig als je dienst het niet doet.

Even afgezien van het feit dat XMS diensten aanbood en deze nu niet meer waar kan maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 06-11-2012 11:44 ]

• ToniW
GerkeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:33:
[...]

Dat is nooit bevestigd officieel en lijkt me ook totale onzin.
Het vaste ip adres is gekoppeld aan het door jezelf opgegeven macadres, die verandert niet als je je IPTV diensten aanpast, want diensten worden gescheiden aangeleverd.
Ik heb de brief er nog even bijgepakt. Er staat:
Let op: XMS kan zodra u een wijziging doorvoert op uw internetdienst het vaste IP niet meer garanderen.
In dat licht is het inderdaad bizar dat een wijziging in je TV-pakket gevolgen zou kunnen hebben voor je vaste IP-adres. Van de andere kant is het wat vaag waar het begrip 'internetdienst' start en stopt.

• ToniW
Thasaidon schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:42:
Ik klaag er zelf ook niet over, want ik laat mijn mailserver via mijn hosting provider relayen. Dus ik heb er persoonlijk geen last van. ;)
Ik probeer alleen te verwoorden wat GerkeP volgens mij probeert aan te gegeven.
En ik kan me prima in zijn situatie verplaatsen, want ondanks dat het is aangekondigd (ook dat het 2 dagen zou duren) blijft het gewoon lastig als je dienst het niet doet.
Oh, ik kan me ook prima verplaatsen in het feit dat het lastig is, maar erover klagen is een tweede...

• GerkeP

GerkeP

ToniW schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:32:
[...]

Er zijn werkzaamheden en er is tijdelijk geen mail-verzending en -ontvangst mogelijk. Alles aangekondigd. XMS heeft niet beweerd dat je er twee dagen lang continu niet bij kunt. Ze hebben helaas ook niet de moeite genomen om dit vermoeden te ontkrachten. Maar om nu al, nu je twee uur geen mail ontvangt, de conclusie te trekken dat dat dan dus twee dagen gaat duren gaat wat ver.
mail ontvangen maak ik me niet druk over, dat komt allemaal wel binnen, want dat gaat buiten xms om.
Versturen moet verplicht via smarthost van xms omdat RDNS niet ondersteunt wordt door XMS (ondanks toezeggingen bij vraagbundeling)

Ik had een betaalde smtp oplossing voor de smarthost, die heb ik vorige maand opgezegd omdat xms eindelijk de boel op orde had. Ook is het onbegrijpelijk dat dit soort werkzaamheden overdag gebeuren. 2 uur is ook absoluut niet nodig voor het omzetten van smtp. Waar het nu op lijkt, en waar we waarschijnlijk nooit antwoord op gaan krijgen, is dat ze de server bij InterNLnet hebben opgepakt en nu bij ITNS hebben neergezet.

Ook de aankondiging van de werkzaamheden zijn dusdanig vaag dat Truus de huisvrouw er helemaal niets van zal begrijpen. De manier waarop het nu gebeurt is gewoon minachting van je klanten, die wel je salaris etc betalen en dus aangeeft dat het zeker geen professionele organisatie is.

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

ToniW schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:43:
[...]
Ik heb de brief er nog even bijgepakt. Er staat:
[...]
In dat licht is het inderdaad bizar dat een wijziging in je TV-pakket gevolgen zou kunnen hebben voor je vaste IP-adres. Van de andere kant is het wat vaag waar het begrip 'internetdienst' start en stopt.
Dat is het ook.
Ik heb dan ook het idee dat XMS een vast IP in de nieuwe ranges helemaal niet meer kan garanderen.
Daarom pakken ze alles aan om daar maar vanaf te zijn.
"Wijzigt u wat op uw Telefonie? Dan kunnen we u geen vast IP adres meer garanderen."
En zo kunnen ze heel snel heel veel klanten geen "vast IP" meer garanderen en klaar zijn ze...

• ToniW
GerkeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:49:
[...]
mail ontvangen maak ik me niet druk over, dat komt allemaal wel binnen, want dat gaat buiten xms om.
Versturen moet verplicht via smarthost van xms omdat RDNS niet ondersteunt wordt door XMS (ondanks toezeggingen bij vraagbundeling)
RDNS is aanwezig. Je kunt alleen de naam niet zelf instellen. Maar dat is het probleem niet. Sommige SMTP-servers zien jouw IP-adres als horende bij een dynamic range en weigeren alleen daarom de mail.
Ik heb tegen mijn postfix gezegd dat hij alle mail zelf mag afleveren bij de juiste SMTP-server. Zodra zo'n server vervolgens mijn mail weigert laat ik alleen het betreffende domein via de servers van XMS lopen. Tot nu toe staan alleen upcmail.nl en chello.nl op de uitzonderingenlijst. Gaat prima.

• GerkeP

GerkeP

ToniW schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:56:
[...]

RDNS is aanwezig. Je kunt alleen de naam niet zelf instellen. Maar dat is het probleem niet. Sommige SMTP-servers zien jouw IP-adres als horende bij een dynamic range en weigeren alleen daarom de mail.
Ik heb tegen mijn postfix gezegd dat hij alle mail zelf mag afleveren bij de juiste SMTP-server. Zodra zo'n server vervolgens mijn mail weigert laat ik alleen het betreffende domein via de servers van XMS lopen. Tot nu toe staan alleen upcmail.nl en chello.nl op de uitzonderingenlijst. Gaat prima.
Maar omdat vast ip er niet is is die RDNS nu ook een wassen neus ;)
Laat maar ik stop hier wel met de discussie ;w

GerkeP

• GerkeP

GerkeP

Gangster93 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:31:
[...]

IP adres wijzigen wat bij je werkgever drie weken duurt is natuurlijk ook onzin.
Want? Een change op een VPN tunnel is 5 minuten werk? Ja uiteindelijk wel, maar misschien moet je je daar eens in verdiepen, ook in processen en procedures etc ;)

GerkeP

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 11:43
GerkeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:05:
[...]

Want? Een change op een VPN tunnel is 5 minuten werk? Ja uiteindelijk wel, maar misschien moet je je daar eens in verdiepen, ook in processen en procedures etc ;)
*kucht*.. of in de processen en procedures van een mailmigratie van platform 1 naar platform 2? ;)

• ToniW
GerkeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:58:
[...]
Maar omdat vast ip er niet is is die RDNS nu ook een wassen neus ;)
Laat maar ik stop hier wel met de discussie ;w
Nog één dingetje dan: ik héb een vast IP-adres, maar zelfs dát zorgt er niet voor dat de door mij uitgestuurde mail geaccepteerd wordt. Het is puur het feit dat het adres uit een range komt die als dynamic gezien wordt. Om dat op te lossen zou dat vaste IP-adres uit een totaal andere range moeten komen die niet als dynamic te boek staat. Ben benieuwd of mijn nieuwe vaste IP-adres dat ik 20 november krijg misschien van betere kwaliteit is wat dit betreft...

• Thasaidon

Thasaidon

denan schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:22:
[...]

*kucht*.. of in de processen en procedures van een mailmigratie van platform 1 naar platform 2? ;)
LOL, maar jij weet ook dat er een verschil is tussen de doorlooptijd van een proces en de daadwerkelijke tijd die nodig is voor de werkzaamheden ;)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Weet iemand waar dit vandaan komt :?

Tracing route to www.zilverenkruis.nl [212.159.211.39]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms OpenWrt.lan [192.168.1.1]
2 <1 ms <1 ms <1 ms 185.2.175.1
3 77 ms 52 ms 1 ms 188.142.0.37
4 1 ms 1 ms 1 ms 188.142.0.37
5 1 ms 1 ms 1 ms 188.142.0.46
6 2 ms 13 ms 1 ms ispfabriek.nikhef.openpeering.nl [82.150.153.185
]
7 8 ms 1 ms 1 ms kpn-routes.nikhef.jointtransit.nl [213.207.0.105
]
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15

Dit (time-outs) was gisteren tot de avond aan de hand.
Vervelender is dat zoals je in regel 2 en 3 kan zien dat in Almere-Buiten opeens een 185.xx ip werd uitgedeeld terwijl de trace nog via 188.xx loopt, mijn ip zat in 188.xx na de vorige migratie.
Volgens mij is dit een flinke fout die o.a. zorgt dat de newsserver deze 185.xx range niet kent.
Er waren werkzaamheden gepland maar GEEN ip wijziging!
Ik herhaal het maar weer eens omdat webcare ook via Twitter geen enkele response hierop geeft ;(

• denan
Thasaidon schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:30:
[...]

LOL, maar jij weet ook dat er een verschil is tussen de doorlooptijd van een proces en de daadwerkelijke tijd die nodig is voor de werkzaamheden ;)
Tuurlijk.. Maar ik denk dat de doorlooptijd van een VPN change een factor 100 lager is dan de doorlooptijd van een mailmigratie. Wat Gerke zo te zien over het hoofd ziet is dat het geen DNS change is van server 1 naar server 2 maar dat zo te zien ook alle mailboxen/accounts/wachtwoorden omgezet worden naar een nieuwe omgeving. Verder zou een freeze natuurlijk ook erg logisch zijn, anders ga je data migreren die niet meer klopt met de werkelijkheid. Liever een freeze dan dat mensen mail kwijtraken omdat deze geen deel uitmaakt van de snapshot die men voor een migratie overzet. Nouja: dat is in ieder geval mijn beleving bij een mailmigratie. ;)

Persoonlijk zie ik het probleem ook niet zo. Ja XMS geeft aan dat het een tijdje kan duren (waarbij men vast een ruime marge heeft genomen, dat zou ik ook doen). Maar ze hebben het netjes vooraf aangekondigd. Als je als gebruiker daarbij in een squeeze komt met andere afspraken dan heb je dat imho vooral aan jezelf te wijten. Er was tijd om je hierop voor te bereiden en alternatieven in te regelen.

• denan
Speedy-Andre schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:33:
Weet iemand waar dit vandaan komt :?

Tracing route to www.zilverenkruis.nl [212.159.211.39]
over a maximum of 30 hops:

Dit (time-outs) was gisteren tot de avond aan de hand.
Vervelender is dat zoals je in regel 2 en 3 kan zien dat in Almere-Buiten opeens een 185.xx ip werd uitgedeeld terwijl de trace nog via 188.xx loopt, mijn ip zat in 188.xx na de vorige migratie.
Volgens mij is dit een flinke fout die o.a. zorgt dat de newsserver deze 185.xx range niet kent.
Er waren werkzaamheden gepland maar GEEN ip wijziging!
Ik herhaal het maar weer eens omdat webcare ook via Twitter geen enkele response hierop geeft ;(
Wellicht omdat je aan een traceroute niets kunt zien? Timeouts zeggen niets, tenzij je de site aan het eind van de route ook echt niet kunt bereiken. Dan nog kom je tot de nikhef en is de buitenwereld bereikt, ergo geen issue in het netwerk van XMS.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

@Webcare: zit er nog een iPhone app van Glashart aan te komen? Ik neem vrij veel op, en *kuch* concurrenten bieden wel de mogelijkheden via smartphone apps (en ja ik vind de iPad app vrij redelijk werken, maar die zit niet altijd in mijn broekzak)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

D2k schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:43:
@Webcare: zit er nog een iPhone app van Glashart aan te komen? Ik neem vrij veel op, en *kuch* concurrenten bieden wel de mogelijkheden via smartphone apps (en ja ik vind de iPad app vrij redelijk werken, maar die zit niet altijd in mijn broekzak)
Dit is nog niet bekend. Als wij dit gaan aanbieden, hoor je het van ons. - Sophie

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

denan schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:41:
[...]

Wellicht omdat je aan een traceroute niets kunt zien? Timeouts zeggen niets, tenzij je de site aan het eind van de route ook echt niet kunt bereiken. Dan nog kom je tot de nikhef en is de buitenwereld bereikt, ergo geen issue in het netwerk van XMS.
Gisteren waren diverse websites tot de avond geheel onbereikbaar, dat zal idd buiten Xms liggen.
De 185.xx ip is echter wel een zaak van Xms.
Om 13u45 viel internet gisteren een kwartier lang weg om met een andere ip range terug te komen.
Sindsdien is de newsserver niet meer bereikbaar, die geeft een 'this node is rejected' oid melding.
Ik maak daaruit op dat deze iprange onbekend is bij de newsserver en dat er dus ergens geprutst is met de dhcp server.
Zoals ik eerder opperde is er misschien een reserve dhcp server met een andere/foute configuratie gestart.
Waarom zou je een verder onebekende iprange in de lucht brengen als je weet dat dit problemen gaat geven :?

• Thasaidon

Thasaidon

Speedy-Andre schreef op dinsdag 06 november 2012
knip
Ik denk dat ze een fout hebben gemaakt met de range op de DHCP server, want dat is een hele andere dan de rest.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
route:           185.2.172.0/22
descr:           ISPFabriek
origin:          AS49562

route:          188.142.0.0/17
descr:          XMS
origin:         AS49562
mnt-by:         MNT-XMS

En als het geen fout is in die range dan gaat het qua routering binnen kpn-routes.nikhef.jointtransit.nl niet goed.
denan schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:41:
[...]

Niet helemaal mee eens... ;)
De laatste hop is de kpn-routes.nikhef.jointtransit.nl. Dat betekend idd dat het TOT daar goed gaat.
Met andere woorden... de volgende "hop" in het geheel word niet getoond, en zou dus de "route terug" naar dat subnet waar hij in zit niet kennen... Dan krijg je hetzelfde beeld.

[ Voor 99% gewijzigd door Thasaidon op 06-11-2012 13:13 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

@Webcare:
Kunnen jullie kijken wat er in 1338 aan de hand is met de iprange?
Het klopt gewoon niet dat hij veranderd is van 188.xx naar 185.xx met als gevolg geen newsserver bereikbaar en natuurlijk weer alles hier omgooien om van buitenaf bereikbaar te zijn.

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:40:
[...]

Tuurlijk.. Maar ik denk dat de doorlooptijd van een VPN change een factor 100 lager is dan de doorlooptijd van een mailmigratie. Wat Gerke zo te zien over het hoofd ziet is dat het geen DNS change is van server 1 naar server 2 maar dat zo te zien ook alle mailboxen/accounts/wachtwoorden omgezet worden naar een nieuwe omgeving. Verder zou een freeze natuurlijk ook erg logisch zijn, anders ga je data migreren die niet meer klopt met de werkelijkheid. Liever een freeze dan dat mensen mail kwijtraken omdat deze geen deel uitmaakt van de snapshot die men voor een migratie overzet. Nouja: dat is in ieder geval mijn beleving bij een mailmigratie. ;)
Ik mag toch hopen dat ze smtp uitgaand niet op hetzelfde systeem hebben staan als de accounts etc? Dat is toch vast wel gescheiden?
Als dat niet zo is snap ik de doorlooptijd, maar schrik ik ook ;)
Een uitgaande smtp server met amavisd kan gewoon direct na een dns change actief zijn, zeker ook gezien TLS niet gebruikt wordt door ISPfabriek, daar hoef je verder niets op te bewaren en de oude en nieuwe smtp server kunnen gewoon de mail afhandelen.

GerkeP

• White_Collar
Het klopt waarschijnlijk gewoon wel. Alles word nu omgezet naar kpn itns dus ook de ip scoops.
Zit ik er naast denan of klopt het wat ik zeg?

• Gangster93
GerkeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:05:
[...]

Ik heb zelf bij een bedrijf gewerkt waar dat aangepast moest worden.
Dat duurt geen 3 weken. Max 2 werkdagen.

• White_Collar
mijn vpn doe ik er 1 minuut over :)

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 06-11-2012 15:33 ]

• GerkeP

GerkeP

Gangster93 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:12:
[...]

Ik heb zelf bij een bedrijf gewerkt waar dat aangepast moest worden.
Dat duurt geen 3 weken. Max 2 werkdagen.
Laat ik je dan vertellen dat ik dit soort dingen zelf afhandel bij mijn werkgever en dan nog de doorlooptijd van 3 weken moet aanhouden ;)
Het is geen VPN tunnel op 1 firewall wat geconfigureerd moet worden, het is een firewall farm met ook nog eens redundancy over 2 datacentra. Ook loadballancers etc moeten aangepast worden. Voorts moet je bij een 24 uurs bedrijf ook rekening houden met impact op andere processen etc ;)

Zie maar eens wat voor impact het kan hebben met het wijzigen van een rule, KPN kan daar geloof ik over meepraten de afgelopen jaren :D

[ Voor 9% gewijzigd door GerkeP op 06-11-2012 13:17 ]

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

White_Collar schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:12:
Het klopt waarschijnlijk gewoon wel. Alles word nu omgezet naar kpn itns dus ook de ip scoops.
Of het klopt of niet durf ik niet te zeggen, maar ik zou het wel vreemd vinden dat ze o.a. hem in een andere range zetten en niet lang daarna wéér in een andere range die vervolgens óók binnen dezelfde AS valt... AS49562 KPN ITNS Services B.V.
( http://bgp.he.net/AS49562 )

[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 06-11-2012 13:30 ]

denan schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:22:
[...]

Ik dacht alleen dat de belofte was gedaan,dat mensen die zich inschreven meer technische informatie zouden krijgen, een wassen neus want wat er gebeurt laat jij nu een beetje doorschemeren maar er was toegezegd dat we die info zouden krijgen en dat is niet gedaan.
Als je uitlegt wat je doet,is er ook meer begrip waarom dat 2 dagen moet duren.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

White_Collar schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:12:
Waarom zou dit NOG een keer moeten gebeuren dan :?
Bovendien is het vreemd dat de dhcp server een andere reeks uitgeeft dan waar hij zelf in zit.
Dan zou je de dhcp server toch ook in die reeks zetten?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Thasaidon schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:18:
[...]

Of het klopt of niet durf ik niet te zeggen, maar ik zou het wel vreemd vinden dat ze o.a. hem in een andere range zetten en niet lang daarna wéér in een andere range die vervolgens óók binnen dezelfde AS valt... AS49562 KPN ITNS Services B.V.
( http://bgp.he.net/AS49562 )
Bij dns van 185.xx zie je No dns records found 8)7
Daarom krijg ik deze response van de newsserver: 502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl

Lekker bijdehand om die zomaar in te zetten ...

[ Voor 10% gewijzigd door Speedy-Andre op 06-11-2012 14:17 ]

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:00:
[...]

Dit is nog niet bekend. Als wij dit gaan aanbieden, hoor je het van ons. - Sophie
Dank.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Zojuist een telefoontje gehad over het z.g. ¨vast IP voor lagere tijd¨ claim van XMS. Ik hoop niet dat je een VPN of server thuis hebt, want semi vaste IP´s blijken dus helemaal niet te bestaan. ¨je IP address kan zo maar meerdere keren per dag veranderen...¨ in het ergste geval, dat dan wel.
Daar maken ze een hele hoop tweakers dus niet blij mee, en de informatie die op xmsnet.nl stond over dit onderwerp is zelfs nu wel een beetje dubieus te noemen. Hierdoor hebben ze het dan ook van de site gehaald. En tja, je kan niet alle kleine dingetjes communiceren met je klanten... *meh.*
Lastig, maar gelukkig zijn er inmiddels voldoende alternatieven zoals de Helden van Nu, die wel met vaste IP´s werken.

• GerkeP

GerkeP

trankilo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:49:
Zojuist een telefoontje gehad over het z.g. ¨vast IP voor lagere tijd¨ claim van XMS. Ik hoop niet dat je een VPN of server thuis hebt, want semi vaste IP´s blijken dus helemaal niet te bestaan. ¨je IP address kan zo maar meerdere keren per dag veranderen...¨ in het ergste geval, dat dan wel.
Daar maken ze een hele hoop tweakers dus niet blij mee, en de informatie die op xmsnet.nl stond over dit onderwerp is zelfs nu wel een beetje dubieus te noemen. Hierdoor hebben ze het dan ook van de site gehaald. En tja, je kan niet alle kleine dingetjes communiceren met je klanten... *meh.*
Lastig, maar gelukkig zijn er inmiddels voldoende alternatieven zoals de Helden van Nu, die wel met vaste IP´s werken.
Maar daar ben ik voor het zelfde pakket wel ruim 100 euro meer kwijt per maand ;)

GerkeP

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
GerkeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:53:
[...]

Maar daar ben ik voor het zelfde pakket wel ruim 100 euro meer kwijt per maand ;)
Dat is wel heel veel meer iid :o
Zijn er voor particulieren dan nog alternatieven die gelijkwaardig zijn aan wat XMS bied? (die wel een vast IP bieden)

[ Voor 4% gewijzigd door trankilo op 06-11-2012 15:07 ]

• GerkeP

GerkeP

trankilo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:07:
[...]

Zijn er voor particulieren dan nog alternatieven die gelijkwaardig zijn aan wat XMS bied? (die wel een vast IP bieden)
Nope, vandaar mijn opmerking met tv terug naar Ziggo en xs4all voor het internet en telefonie

GerkeP

• plaag224
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-02-2022
Sinds vandaag komen de spamberichten weer met tientallen binnen ,lang leven glasvezel..van xms cq KPN.
Krijg er onderhand wel genoeg van iedere keer is het wel wat met ze
Dan de telefoon die goed werkt
Dan EPSN die blokken laat zien
Dan de tv gids die niet up to date is en je dingen opneem die je niet wilt zien
Dan de iPad app die niet goed werkt
Dan heel veel spam

Als ik dat zo zou hebben in mijn bedrijf was ik al over de kop geweest.
Maar het meest irritante is toch wel die spam berichten ,eerst werden ze wel tegengehouden van die oversexte man maar nu komen ze gewoon weer binnen met de vraag of we nog wat viagra willen kopen.

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon een keer wat moet kopen van ze. Dan houden ze vast wel op.

• White_Collar
Dus je wilt liever dat je telefoon niet goed werkt? :P
Controleer je binnenhuis bekabeling. Blokken in beeld is in 99% van de gevallen je eigen bekabeling.
plaag224 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:45:
Dan de tv gids die niet up to date is en je dingen opneem die je niet wilt zien
De zenders geven de programmering door, als deze vervolgens niet klopt is dat geen xms probleem.
plaag224 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:45:
Dan de iPad app die niet goed werkt
Is allang opgelost?
Das knap, het email platform wordt nu gemigreerd. hoe kan je dan spam ontvangen? :P

• plaag224
Hoe ik spam kan ontvangen? Weet ik veel hoe dat kan ik zet 20 min geleden mijn iPad aan en krijg iets van vijftien spam berichten binnen van ene MARK JANSEN en van Canadian Pharmacy : Viagra + CIALIS !!
En deze laatste was 15:42
Tv gids van ziggo via de iPad was weldegelijk anders dan die van glashart bij ziggo atond dat er USA foorball was en bij glashart NHL ice hockey die van ziggo klopte trouwens

• plaag224
En ja ik zou dat wel willen dat die telefoon goed zou werken :P
Het woord NIET vergeten
En soms zou ik inderdaad willen dat je niet werkte maar dat is dan als mijn vrouw weer eens twee zit te ouwe........

• plaag224
Die blokken in het beeld zijn wel degelijk een fout/storing geweest van glashart/xmsnet.
Is zelf toegegeven door ze en is inmiddels dan ook wel weer goed werkend ,maar nu wil ik dus niet midden in de nacht ice hockey gaan zitten kijken en neem ik het op ,maar ja als je dan kijkt de volgende dag heb je dus iets anders en dat is waar ik me aan stoor het ene jaar het beeld niet goed het andere jaar kloppen de uitzendingstijden niet en dat is vervelend ,niet dat ik er een enge ziekte van gaat krijgen of zo maar ik had toen ik overstapte hoge verwachtingen ( die zijn gegeven toen ze met de amerikaanse achoolbus langskwamen) en die zijn erg tegen gevallen.

• White_Collar
plaag224 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:06:
( die zijn gegeven toen ze met de amerikaanse achoolbus langskwamen)
Je verwijst nu naar een actie uit 2005/2006?
plaag224 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:06:
Die blokken in het beeld zijn wel degelijk een fout/storing geweest van glashart/xmsnet.
Is zelf toegegeven door ze en is inmiddels dan ook wel weer goed werkend ,maar nu wil ik dus niet midden i
Er komt 1 keer een paar blokken in beeld en de dienst is gelijk helemaal niet goed?

• wiz-oz
trankilo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:49:
Zo zeg. Toen ik mijn xmsabonnement ben gestart wilde ik er €25 voor betalen om een fixed ip adres te krijgen. Na heel veel zeuren en mailen en bedelen kwam het er op neer dat dit helemaal niet mogelijk was, maar dat ik wel een dhcp reservering zou krijgen. Dat leek ook echt zo, want wat voor een mac adres ik ook aan mijn modem had hangen, ik kreeg altijd hetzelfde adres. Totdat men vond dat ik van internl naar isp fabriek moest. En niet lang daarna moest ik ineens naar itns.

Op zich natuurlijk allemaal begrijpelijk en geen probleem, ware het niet dat je daar zelf ineens achter moet komen omdat een aantal zaken ineens niet meer werken.

Los van het feit dat smarthost het sinds die wijziging ook niet meer doet en ik gisteren ook mijn smtp verkeer maar naar een andere provider heb gemoved. Nu nog een dyndns configureren en dan ben ik helemaal klaar voor xms kpn :P

• wiz-oz
trankilo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:07:
[...]

Ik heb even zitten kijken gisteravond en het blijkt dat plinq ook in almere kan leveren, en wel een vast ip adres kan leveren. 100 mbit synchroon was 47.50, en die leveren ook 500 mbit voor 57.50 per maand. Let wel, ik heb alleen naar internet gekeken, bellen en tven doe ik wel op een andere manier.

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

White_Collar schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:31:
[...]

Je verwijst nu naar een actie uit 2005/2006?

[...]

Er komt 1 keer een paar blokken in beeld en de dienst is gelijk helemaal niet goed?
Typisch gevalletje van emmers, druppels, vol en shit. Voor een heleboel tweakers is de emmer vol en heeft iedereen wel zo zijn laatste druppel.

Zelf zet ik alle recente gebeurtenissen onder of wel "onkunde" dan wel "onwil". Mag XMS zelf tussen de twee kwaden kiezen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• ToniW
wiz-oz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:18:
[...]
Ik heb even zitten kijken gisteravond en het blijkt dat plinq ook in almere kan leveren, en wel een vast ip adres kan leveren. 100 mbit synchroon was 47.50, en die leveren ook 500 mbit voor 57.50 per maand. Let wel, ik heb alleen naar internet gekeken, bellen en tven doe ik wel op een andere manier.
In Hilversum kunnen ze maar tot 50 Mbit leveren. En helemaal geen TV. En dat kost dan 40 euro per maand, plus 65 euro eenmalig.
Mijn postcode kennen ze overigens helemaal niet.

EDIT: Ho wacht, dat lees ik verkeerd. Wat een verwarrende site zeg. Ik las de minnetjes als niet leverbaar, maar je kunt het gewoon aan- en uitklikken. Ook in Hilversum is 500Mbps beschikbaar dus. Interessant...

[ Voor 15% gewijzigd door ToniW op 06-11-2012 17:31 ]

• White_Collar
j1nx schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:18:
[...]

Typisch gevalletje van emmers, druppels, vol en shit. Voor een heleboel tweakers is de emmer vol en heeft iedereen wel zo zijn laatste druppel.

Zelf zet ik alle recente gebeurtenissen onder of wel "onkunde" dan wel "onwil". Mag XMS zelf tussen de twee kwaden kiezen.
Ik begrijp het ook wel. Ik vind het zo jammer dat xms er zo'n potje van maakt wat betreft het gedoe rondom ip's.
Ik vraag mij af of dit wettelijk wel mag?

• GerkeP

GerkeP

Hier ook 50 virusmails. Google laat ze staan bij xms.
Goeie mailmigratie tot zover :(

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

GerkeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:59:
Hier ook 50 virusmails. Google laat ze staan bij xms.
Goeie mailmigratie tot zover :(
De enige spam mail die ik heb is van 15:18 van ene Monty Richardson over "The Upward Trend Continues Put This Hot Stock On Your Radar:
interessant... beleggings-advies, is weer is wat anders als meds en blauwe pillen ;)
White_Collar schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:49:
[...]

Ik begrijp het ook wel. Ik vind het zo jammer dat xms er zo'n potje van maakt wat betreft het gedoe rondom ip's.
Dat vraag ik me ook af... op mijn contract (ja daar begin ik weer) staat idd dat ik een "vast IP op basis van DHCP heb. Dus ga ik er even van uit dat ik niet de enige ben?
Als XMS dat dus niet waar kan maken blijven ze in gebreke en zou je dus stappen kunnen ondernemen.
Of dat echter nut heeft vraag ik me af, want ondertussen is het dus allemaal lekker KPN en kun je denk ik beter tegen een looien deur aantrappen als je resultaat wil :P

[ Voor 47% gewijzigd door Thasaidon op 06-11-2012 18:23 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

White_Collar schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:49:
[...]

Als ze zwart op wit een vast ip verkopen kan je er iets mee, de naam semi-vast maakt Xms zeker niet waar.
Nog steeds niks gehoord over 1338 ip change en de niet toegankelijke newsserver, da's allemaal bijzaak he.
Wel zie ik best veel tweets over niet werkende internet verbindingen dus hun "administratieve" migratie zal wel flink in het honderd gelopen zijn.
Op dit moment komt Tweak blauw 100Mb het dichtst in de buurt van wat Xms levert, alleen hebben ze het telefonie probleem met de Genexis 'opgelost' met een extra router waar je je telefoon in plugt ...
Hun full blown newsserver is wel een welkome aanvulling voor die paar euro meer per maand ;)

• boswandeling
Ik krijg echt helemaal geen spam binnen, ik laat gmail/google apps mail ophalen, maar niets geen spam te vinden, en ook niet in de spam bak.

Heb sowiso niets gemerkt, van onderbrekingen e.d. maar dat komt denk omdat ik nog steeds op InterNL zit met een vast IP dat over een aantal weken gewijzigd gaat worden.

• REPLAY
  • Laatst online: 19-11 15:15

REPLAY

Tik een eitje

Ik had ip 188.142 en heb nu 185.2 Met dit laatste ip werkt mijn vpn verbinding niet meer ,ook de push (via android) verbinding naar mijn mailserver werkt niet meer. In het verleden had ik ook wel is een ip wijziging maar dat gaf geen problemen. Alleen met nu dit laatste ip 185.2 heb ik deze problemen. De door verwijzigingen staan allemaal goed. Ligt dit aan het nieuwe ip?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb contact gehad met webcare, die sprak over (alweer) een migratie terwijl ik er pas een heb gehad.
Het probleem ligt nu bij een andere afdeling, wordt vervolgd ...

@replay
Voor zover ik kan zien is de 185.xx iprange (nog) niet geregistreerd bij de dns servers dus een newsserver kan niet achterhalen van wie je ip is.
Er zal nog wel meer om die reden niet werken, deze range is volgens mij nog niet actief in gebruik geweest.
Dank voor deze slordigheid Xms.

[ Voor 47% gewijzigd door Speedy-Andre op 06-11-2012 19:48 ]

Verwijderd

06 November 2012

XMS voert momenteel werkzaamheden uit aan de klantenomgeving. Deze werkzaamheden lopen uit, met als gevolg dat u in ieder geval t/m 7 november 12.00 uur niet iets kunt wijzigen in uw persoonlijke klantenomgeving 'mijn XMS'.

• REPLAY
  • Laatst online: 19-11 15:15

REPLAY

Tik een eitje

Wanneer wordt de Reverse DNS (PTR record) van de 188.2 reeks dan ingevoerd? Ik kan de vraag nog niet stellen aan XMSnet omdat de service emailadressen in storing zijn volgens hun webpage.
Pagina: 1 ... 34 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.