Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.546 views

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
ik heb nu al weer een aantal keer gezien dat me beeld stil stond dat is alleen als ik nog een download aanzet het is zeker verbeterd

En nu is het weer helemaal terug heel apart

[ Voor 15% gewijzigd door Horza2011 op 31-10-2012 22:04 ]

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:57
Ik denk dat het gewoon nog niet is opgelost :)

• Horza2011
Weet wel zeker

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

Ze hebben het even gefixed zodat ze de groeps ticket konden sluiten. En daarna hup ...

(Is beter voor de performance stats die ze elke maand uit het ticket systeem trekken)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Horza2011
j1nx schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:32:
Ze hebben het even gefixed zodat ze de groeps ticket konden sluiten. En daarna hup ...

(Is beter voor de performance stats die ze elke maand uit het ticket systeem trekken)
Dan lijkt het zeker niet zo lang te duren 6maanden valt toch best mee om firmware te schrijven en te testen? :(

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Horza2011 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:50:
[...]
Dan lijkt het zeker niet zo lang te duren 6maanden valt toch best mee om firmware te schrijven en te testen? :(
Na 1,5 jaar hard werken is het ze ook nog niet gelukt de firmware van de Amino's aan te passen voor de zomer/wintertijd-bug...

Verwijderd

Meer mensen in (omgeving) Wijchen last van erg traag internet bij XMS? ik heb het 50MB pakket maar haal nu wisselend snelheden van 7 tot 15 MB? upload komt niet veel hoger dan 6 tot 8 MB. Dit is al een tijdje zo, maar ben pas een paar dagen actief de snelheid aan het monitoren. Vannacht heel de nacht de modem uit gehad, dus die is wel langgenoeg spanningsloos geweest lijkt mij en dit gaf geen verbetering.

Belde gister met XMS maar werd verzocht op een ander moment te bellen ivm grote drukte...

Hopenlijk word deze post opgepakt door XMS_webcare: Weten jullie hoe dit komt en kunnen jullie het verhelpen?

Roel

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

@roel_112 Dat wil ik ook wel zo'n 50MB pakket :D, wat kost dat per maand?

GerkeP

Verwijderd

GerkeP schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:28:
@roel_112 Dat wil ik ook wel zo'n 50MB pakket :D, wat kost dat per maand?
uhh, ik bedoel ietsje minder natuurlijk: 50Mbps ;) , maar dat is nog altijd een stuk sneller dan de 7 tot 15 Mbps die ik nu haal en dat vind ik wel jammer..... :(

Roel

Verwijderd

boekee schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:44:
[...]

Nee ik heb niets aangepast, ik had gisterochtend een heldere klacht neergelegd via de telefonische helpdesk, ik kon ook vertellen sinds wanneer het begonnen was, waarschijnlijk hebben ze bij netwerk beheer een uitrol gedaan met firmware of iets dergelijks, en deze weer teruggerold.

Maar dat blijft ook voor mij gissen, ik heb nergens geen last meer van, snelheid is prima en geen glitch gezien tijdens een download van 15 GB.

Dit overigens in Leiden postcode 2324 Packetfront 2 (dus zonder losse voip ata)
Ik kan je met 100% zekerheid melden dat er in het netwerk niks is aangepast.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:25:
Meer mensen in (omgeving) Wijchen last van erg traag internet bij XMS? ik heb het 50MB pakket maar haal nu wisselend snelheden van 7 tot 15 MB? upload komt niet veel hoger dan 6 tot 8 MB. Dit is al een tijdje zo, maar ben pas een paar dagen actief de snelheid aan het monitoren. Vannacht heel de nacht de modem uit gehad, dus die is wel langgenoeg spanningsloos geweest lijkt mij en dit gaf geen verbetering.

Belde gister met XMS maar werd verzocht op een ander moment te bellen ivm grote drukte...

Hopenlijk word deze post opgepakt door XMS_webcare: Weten jullie hoe dit komt en kunnen jullie het verhelpen?

Roel
We raden je aan om de stappen uit te voeren die staan beschreven in het document wat je kan downloaden via deze link. Je kan de resultaten sturen naar webcare@xmsnet.nl, vergeet niet je NAW gegevens mee te sturen. -Tim

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:05:
[...]

We raden je aan om de stappen uit te voeren die staan beschreven in het document wat je kan downloaden via deze link. Je kan de resultaten sturen naar webcare@xmsnet.nl, vergeet niet je NAW gegevens mee te sturen. -Tim
bedankt voor de snellere reactie, ik zal de resultaten doormailen. Voor wat betreft het aansluiten van de pc direct op het modem (ik gebuik nu een router). Ik las ergens dat het een uur duurt voordat de modem je nieuwe macadres accepteerd, maw ik moet dus de router een uur afkoppelen en dan de PC (laptop) direct aansluiten op het modem om dit goed uit te kunnen voeren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:36:
[...]

Ik las ergens dat het een uur duurt voordat de modem je nieuwe macadres accepteerd, maw ik moet dus de router een uur afkoppelen en dan de PC (laptop) direct aansluiten op het modem om dit goed uit te kunnen voeren?
Koppel de router los, haal voor 60 minuten de stroom van het glasvezelmodem en sluit hierna 1 PC rechtstreeks aan op het modem. Voer de testen uit en herhaal hierna de stappen voor het (her)aansluiten van de router. -Tim

Verwijderd

Wat ik ook vaag vind.... zeer vaag....

Tijdje geleden klaagde ik over dat mijn snelheid opeens wat ingezakt was.
De upload was gewoon ok, maar de download was 15Mb ingezakt.

Webcare had voor mij geinformeerd, maar er waren geen klachten etc.
Het moest dus aan mijn eiegn netwerk liggen..

Dagen mee bezig geweest, en van alles gedaan.
Niets kunnen vinden.
Toen heb ik het maar opgegeven.

Tot mijn verbazing...
Is nu opeens mijn snelheid wel weer zoals het was.
Daar kan ik dus een beetje geirriteerd om raken,
want het heeft dus wel ergens buiten mij om gelegen.

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 13:26

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:48:
[...]

Dat gaat straks allemaal nog gebeuren :P
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:36:
[...]

bedankt voor de snellere reactie, ik zal de resultaten doormailen. Voor wat betreft het aansluiten van de pc direct op het modem (ik gebuik nu een router). Ik las ergens dat het een uur duurt voordat de modem je nieuwe macadres accepteerd, maw ik moet dus de router een uur afkoppelen en dan de PC (laptop) direct aansluiten op het modem om dit goed uit te kunnen voeren?
Je kunt ook gewoon het MAC adres van je router op de interface van je PC "faken".
Dan hoef je geen uur te wachten en zou je pc hetzelfde IP moeten krijgen als wat je router had.

[ Voor 57% gewijzigd door Thasaidon op 01-11-2012 12:51 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 22:01
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:06:
Wat ik ook vaag vind.... zeer vaag....

Tijdje geleden klaagde ik over dat mijn snelheid opeens wat ingezakt was.
De upload was gewoon ok, maar de download was 15Mb ingezakt.

Webcare had voor mij geinformeerd, maar er waren geen klachten etc.
Het moest dus aan mijn eiegn netwerk liggen..

Dagen mee bezig geweest, en van alles gedaan.
Niets kunnen vinden.
Toen heb ik het maar opgegeven.

Tot mijn verbazing...
Is nu opeens mijn snelheid wel weer zoals het was.
Daar kan ik dus een beetje geirriteerd om raken,
want het heeft dus wel ergens buiten mij om gelegen.
Je was niet toevallig tv aan het kijken op het ene moment en geen tv aan het kijken op het andere moment? Verifieer het ook even bij je wederhelft/kids ;)

Heb ook wel eens een speedtest gedaan, bleek dat de vrouw beneden tv aan het kijken was :(

[ Voor 5% gewijzigd door muppet99 op 01-11-2012 14:16 ]

Carpe Diem

Verwijderd

Thasaidon schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:50:

[...]

Je kunt ook gewoon het MAC adres van je router op de interface van je PC "faken".
Dan hoef je geen uur te wachten en zou je pc hetzelfde IP moeten krijgen als wat je router had.
ga ik eens proberen, scheelt namelijk 2x een uur (ook weer als ik de router weer aan wil sluiten) ;-)

• boswandeling
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:48:
[...]

Geloof je voor 100% :) alleen kan jij dan verklaren hoe het kan dat ik hier nooit maar dan ook nooit last van heb gehad, en dat het sinds 26-10-2012 bij mij pas speelt.

Lees: zonder routers en switches alles puur en direct op cpe uiteraard alles eerst gereboot etc.

Verwijderd

muppet99 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:15:
[...]

Je was niet toevallig tv aan het kijken op het ene moment en geen tv aan het kijken op het andere moment? Verifieer het ook even bij je wederhelft/kids ;)

Heb ook wel eens een speedtest gedaan, bleek dat de vrouw beneden tv aan het kijken was :(
Nee nee alles stond uit.
Alle optie's echt alle optie's zijn uitgesloten dat het aan mijn kant kon liggen.

• boswandeling
Ik durf het niet te zeggen, maar in tegenstelling tot gisteren heb ik nu 10 GB gedownload zonder maar een glitch te zien.

Staat er ergens een tijdschakelaar ingesteld ?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:28

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

boekee schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:33:

Staat er ergens een tijdschakelaar ingesteld ?
Ja een soort van, als ik de lijn dicht trek krijg jij problemen })

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• boswandeling
Speedy-Andre schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:02:
[...]

Ja een soort van, als ik de lijn dicht trek krijg jij problemen })
Mag hopen van niet :P

• Thasaidon

Thasaidon

Je zou bijna gaan denken dat als jou buren TV kijken of Internetten, jij problemen krijgt met downloaden en TV ;)

• NmidnetS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-11 19:35
Goed mijn ervaringen over XMS

Ik heb altijd geen problemen gehad, met mijn internetverbinding, alles werkte als een tierelier tot Dinsdag 30 oktober..

Ik had een proef pakket ontvangen voor digitale televisie welke niet werkte. Op dinsdag 30 oktober werkte opeens de interactieve televisie wel en mijn internet niet meer.

Goed ik de helpdesk gebeld, zodra ik thuis was van werk +- 19:30, kreeg ik natuurlijk het standaard antwoord: Dat ik even de modem uit moest zetten en een half uur moest wachten. Omdat ik zelf in applicatiebeheer zit en zelf ook werkzaam ben als 2de lijns support, snap ik dit en heb ik netjes de modem uitgezet en ruim een half uur gewacht. Helaas na die tijd nog steeds niks.
Vervolgens weer opgebeld en aangegeven dat het nog steeds niet werkte. Kreeg ik het advies om mijn router er tussen uit te halen en de modem een uur uit te laten staan. Goed ik braaf gedaan omdat ik wil helpen alles uit te sluiten. Werkt nog steeds niet, weer gebeld werd me gevraagd om een andere utp kabel te gebruiken, en mijn modem weer een half uur uit te laten staan. Zo gezegd zo gedaan, helaas werkte het nog steeds niet. Onderhand was de helpdesk alweer gesloten, dus ik moest wachten tot de volgende dag.

Woensdag 31 oktober na thuiskomst van werk, weer gebeld. Dit keer advies gekregen om mijn computer rechtstreeks te verbinden met poort 1 inplaats van poort 2 van de modem, en om mijn modem weer een uur uit te zetten. En vervolgens weer te proberen. Dus ik oké *zucht braaf gedaan werkt niet.
Weer opgebeld, andere medewerker aan de lijn gekregen, die vertelde dat het in poort 1 moest blijven, en dat ik het terug moest zetten en weer een half uur moest wachten. Vervolgens hebben we nog wat ip instellingen geprobeerd en is uiteindelijk geconcludeerd door de helpdesk dat mijn modem niet meer het product internet bevat omdat ik een 192.* adres ontvang en dat dit een 2de lijns incident moest worden. En dat iemand over ijverig is geweest en iinternet product van mijn modem heeft verwijderd.

Donderdag avond 1 november:
Opgebeld na werk, om te vragen wat de status is: "Ja meneer dit is pas 3 dagen, ik kan hier nog geen uitsluitsel over geven. Of ik overdag even wil bellen, dan is de 2de lijns support ook aanwezig.

Vrijdag ochtend gebeld (vanaf werk): Ze hebben de uitkomsten van alle voorgaande avonden niet, of ik even weer dezelfde stappen wil ondernemen als dat ik dinsdag, woensdag en donderdag heb gedaan...

Ze willen geen monteur sturen want dat kost geld, waarop ik heb geantwoord: "Stuur maar langs vanavond vanaf 19:00 uur, betaal ik wel in eerste instantie, desnoods kijken we juridisch achteraf wie voor de kosten hiervan verantwoordelijk is. als mijn probleem maar wordt verholpen.".
Bleek dat dat toch niet mogelijk was.

Ik wil wel vermelden dat de personen die ik heb gesproken op de helpdesk aardig en behulpzaam zijn, maar ik zit nu al 4 dagen zonder internet zonder ook maar 1 stap dichter bij een oplossing te zijn.

Ik ben er helemaal klaar mee, ik probeer het vanavond nog 1x en als ik dan weer geen internet heb dan zoek ik wel een meer betrouwbare en service gerichte provider die me wel wilt helpen om het probleem op te lossen.

Verwijderd

NmidnetS schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:46:
Goed mijn ervaringen over XMS

Ik heb altijd geen problemen gehad, met mijn internetverbinding, alles werkte als een tierelier tot Dinsdag 30 oktober..

*knip knip i.v.m. lange quote*
Kan je ons via DM je NAW gegevens sturen? Wij zoeken graag uit of we iets voor je kunnen betekenen. -Tim

• NmidnetS
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:30:
[...]

Kan je ons via DM je NAW gegevens sturen? Wij zoeken graag uit of we iets voor je kunnen betekenen. -Tim
Done ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:21:
[...]

Nee nee alles stond uit.
Alle optie's echt alle optie's zijn uitgesloten dat het aan mijn kant kon liggen.
Niet om lullig te doen maar ik denk wel dat het ergens aan jouw situatie heeft gelegen. Ik heb toen geprobeerd om er met jou achter te komen maar helaas heb je dat toen niet doorgezet.

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Tja, als je hulp krijgt aangeboden, van een mede tweaker, en dat links laat liggen dan vraag ik mij af of je het issue wel wil oplossen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:01:
[...]

Niet om lullig te doen maar ik denk wel dat het ergens aan jouw situatie heeft gelegen. Ik heb toen geprobeerd om er met jou achter te komen maar helaas heb je dat toen niet doorgezet.
Er is hier een IT'er geweest, die diverse netwerken etc bijhoud.
Ook doet hij het werk al 20 jr.
En er is direct getest met de server van zijn werk die 1Gb verbinding heeft.
Dus.....

Maar sorry dat had ik nog niet verteld
@NmidnetS je probeert toevallig niet om tv en te internetten via dezelfde kabel, bv via een router ?
TV en internet loopt over 2 aparte kabels, je kan niet op de internet poort tv kijken of andersom.
Je kan dus niet een router aansluiten en via die router zowel internetten als tv kijken.

• Horza2011
Het Lijkt er op dat het Qos Probleem is opgelost
weekend nog verder testen

• boswandeling
Jups sinds gisteravond geen problemen meer, net nog even geprobeerd maar nergens een glitch te bekennen. Heerlijk

Verwijderd

Net nog even geprobeerd.. maar bij mij is het QoS probleem niet opgelost.

• Horza2011
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:03:
Net nog even geprobeerd.. maar bij mij is het QoS probleem niet opgelost.
Nee dat kan kloppe er word momenteel op bepaalde cpe test firmware gedraait
en dit ziet er veel belovend uit bij mij zijn de problemen echt volledig weg
dus neem aan als het bij iedereen goed verloopt dat ze het uitzullen rolle naar elke gebruiker

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:58
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:11:
[...]

Er is hier een IT'er geweest, die diverse netwerken etc bijhoud.
Ook doet hij het werk al 20 jr.
En er is direct getest met de server van zijn werk die 1Gb verbinding heeft.
Dus.....

Maar sorry dat had ik nog niet verteld
Sorry dat ik het zeg, maar dat zegt mij vrij weinig ;)
Tja, niet lullig bedoeld maar ik heb diverse voorbeelden van mensen die dat ook zeggen en waar later blijkt dat het gewoon in het netwerk zit.
Zoals een kroon steentje tussen twee cat 5 kabels en dan klagen dat het internet niet werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 03-11-2012 13:33 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 15:52
White_Collar schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:32:
Zoals een kroon steentje tussen twee cat 5 kabels en dan klagen dat het internet niet werkt.
Werkt dat niet dan?? 8)7

• NmidnetS
Nick39 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:24:
@NmidnetS je probeert toevallig niet om tv en te internetten via dezelfde kabel, bv via een router ?
TV en internet loopt over 2 aparte kabels, je kan niet op de internet poort tv kijken of andersom.
Je kan dus niet een router aansluiten en via die router zowel internetten als tv kijken.
Hoi Nick,

Nee, ik heb mijn tv en internet gescheiden.

Donderdag avond waren ze er al achter gekomen dat mijn modem niet meer het prudct internet bevat. Dit is per abuis verwijderd van mijn modem. En sindsdien krijg ik er geen status updates meer over. Gisteravond hebben ze opnieuw mijn ticket doorgezet naar de netwerkbeheerders om het product weer toe te voegen en vandaag heb ik weer gebeld, maar schijnbaar zijn die vrij op zaterdag. Dus moet ik op zijn minst wachten tot maandag.

Wat voornamelijk irritatie opwekt, is dat het zo lang moet duren voordat een fout vanuit xms (verwijderen van het product internet van mijn modem) zolang moet duren voordat dit wordt hersteld. En dat je via de servicedesk meerdere avonden en meerdere keren dezelfde standaard antwoorden krijgt als, even je modem een uur uit laten, nadat we dit al meerdere malen hebben gedaan in verschillende configuraties.

*zucht nu maar internetten via usb + phone...

• White_Collar
En dat is raar, want het script in mijn tijd was toch echt: Controleer eerst of alle diensten op het modem staan.
Daaruit kan je concluderen: het nieuwe belscript klopt niet, of de medewerkers houden zich niet aan het script.

[ Voor 36% gewijzigd door White_Collar op 03-11-2012 14:11 ]

Verwijderd

Hé White_Collar jij weet dat vast, hoe werkt het aanmelden van een nieuwe klant eigenlijk precies ?
Ik heb een packetfront modem in de meterkast met een drg router erachter (portaal). de vorige bewoner was lid van XMS. Het lukt XMS al 5 weken niet om mij aan te melden als nieuwe klant.

Als ik mijn postcode ingeef bij reggefiber kan ik kiezen tussen xms en vodafone. Op de site van zowel vodafone als xms krijg ik te zien dat ik me niet kan aanmelden omdat mijn adres nog niet geschikt is voor glasvezel.

Hert vervelende is dat ik echt alleen een glasvezelkabel heb in mijn woning, Gelukkig kunnen ze die coaxconverter niet uitzetten zodat ik in iedergeval tv heb kunnen kijken afgelopen 5 weken :-(

Ik heb me gisteren ook maar aangemeld bij vodafone glasvezel, maar die verkoopmevrouw begreep er volgens mij niets van, dus ik hou mijn hart vast.

Zijn er nog dingen die ik zou kunnen doen om op korte termijn toch te kunnen internetten ?

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-11 21:35
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:34:
Hé White_Collar jij weet dat vast, hoe werkt het aanmelden van een nieuwe klant eigenlijk precies ?
Ik heb een packetfront modem in de meterkast met een drg router erachter (portaal). de vorige bewoner was lid van XMS. Het lukt XMS al 5 weken niet om mij aan te melden als nieuwe klant.
Bij ons was het anders, ik meld me aan op 30 okt en eerst moest volgens Sophie van webcare nog iemand langskomen om het door te meten.
Op 2nov stuur ik weer een DM op verzoek van Sophie via Twitter, om te kijken of we al in het systeem staan.
En zij zegt dat we al aangesloten zijn en dat we nu al gebruik kunnen maken van de diensten..
Het ging zo snel dat ik pas vrijdag komende week tijd hebt op het te testen, omdat er nu nog niks is verhuist naar het nieuwe huis, en de vloer wordt pas dinsdag&woensdag gelegd.

Het enige wat ik nu al kan doen is de overstapservice inschakelen.
Ook heb ik nog niet "mijn xms inlog" alleen een brief van de overstapservice..
Zal wel te maken hebben met de overgang perioden.

Het betreft ook een portaal woning in Arnhem met een losse drg22 router, modem 5 uit de xms aansluithandleiding.
Zo ik hoop dat het werkt als ik het ga testen..

Verwijderd

Heb sinds 30 oktober in 3766EJ, geen ontvangst (zwart beeld) meer van Belgie 1 en Canvas.
Setup 540 al een poosje van de stroom gehaald, maar geen effect.
Ook mijn buren hebben geen beeld. Liggen deze digitale zenders eruit?
Via de analoog (DVB-C) aansluiting wel ontvangst. Vreemd....??

Verwijderd

Naar aanleiding van (maar niet in reaktie op):
NmidnetS schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:07:
[...]
dat mijn modem niet meer het product internet bevat.
[...]
Weke marketing monkeys hebben eigenlijk deze terminologie bedacht?
Als internet een product is, wie is dan de producent?

Maar ja, ze zijn waarschijnlijk bang voor de consequenties als ze zeggen dat ze een dienst (want dat is het) niet meer leveren...

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03:14
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:28:
Heb sinds 30 oktober in 3766EJ, geen ontvangst (zwart beeld) meer van Belgie 1 en Canvas.
Heb je al een software upgrade uitgevoerd?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:28:
Box geupdated idd? Volgens mij zijn dat net de zenders die van KPN komen en achter de verimatrix zit. Misschien gaat er iets mis met de authenticatie van je box. Als een update niet helpt zal de helpdesk dat moeten fixen gok ik.

Verwijderd

¿¿ vreems zeg ¿¿

• Thasaidon

Thasaidon

[...]

Tja, niet lullig bedoeld maar ik heb diverse voorbeelden van mensen die dat ook zeggen en waar later blijkt dat het gewoon in het netwerk zit.
Je mag er toch wel vanuit gaan dat iemand met 20 jaar IT ervaring wel weet wat ie doet. Tenzij die 20 jaar heeft liggen slapen onder een steen ;)

Maar ik geef toe... er zitten er genoeg bij die denken dat ze "expert" zijn, maar die je eigenlijk moet doorverwijzen naar...
http://www.watbenjedan.nl :P

Verwijderd

Thasaidon schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:15:
[...]

Je mag er toch wel vanuit gaan dat iemand met 20 jaar IT ervaring wel weet wat ie doet. Tenzij die 20 jaar heeft liggen slapen onder een steen ;)

Maar ik geef toe... er zitten er genoeg bij die denken dat ze "expert" zijn, maar die je eigenlijk moet doorverwijzen naar...
:)

Verwijderd

[...]

Ik heb alleen kabels uit één geheel.
Ook zijn er voor het testen, nieuwe cat 6 kabels tussen gelegd.

Verwijderd

Thasaidon schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:15:
[...]

Idd, hij weet ook echt wel wat ie doet.
Hij werkt bij een bedrijf wat zich namelijk "alleen" maar richt op storingen.
Alles vanaf het modem is getest, doorgemeten, en evt. voor test vervangen.
Alles bleek 100% in orde te wezen.

• Thasaidon

Thasaidon

Het enige wat ik nog kan bedenken is dit...
Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels
http://www.datop.info/46/
Slechte kwaliteit van netwerkkabels, CCA of CCS kabels...
Copper Clad Aluminium (CCA) draad maakt gebruik van een aluminium geleider die is bekleed met een dunne laag koper .
De kabel die ervan gemaakt wordt ziet er aan de buitenkant hetzelfde uit als een echte koperen netwerkkabel en voelt ook gelijk. Daarom is het erg moeilijk om het verschil te herkennen.

Nadelen van CCA netwerkkabels zijn o.a.:

Flexibiliteit op lange termijn neemt af
Grotere kans op breuken
De demping is ongeveer 40% hoger dan bij gebruik van koper
DC (Direct Current / gelijkstroom) weerstand is ongeveer 40% hoger dan bij koper
Kabel werkt niet goed bij langere lengtes
De kabel kan lagere treksterktes aan
Voldoet niet aan de ANSI/TIA-568-B2-1 standaard

Wat betekend CCS, Copper Clad Steel?

Copper Clad Steel (CCS) draad maakt gebruik van een stalen geleider die is bekleed met een dunne laag koper . De netwerkkabel die ervan gemaakt wordt ziet er aan de buitenkant hetzelfde uit, maar voelt veel stijver aan.

Nadelen van CCS netwerkkabels zijn o.a.:

Flexibiliteit op lange termijn neemt af
Grote kans op breuk
Demping is ongeveer 60% - 75% hoger dan bij gebruik van koper
DC (Direct Current / gelijkstroom) weerstand is ongeveer 60% - 75% hoger dan bij koper
Kabel werkt niet bij langere lengtes
De kabel kan hogere treksterktes aan, maar is veel minder flexibel
Voldoet niet aan de ANSI/TIA-568-B2-1

[ Voor 80% gewijzigd door Thasaidon op 03-11-2012 21:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:46:
[...]

Idd, hij weet ook echt wel wat ie doet.
Hij werkt bij een bedrijf wat zich namelijk "alleen" maar richt op storingen.
Alles vanaf het modem is getest, doorgemeten, en evt. voor test vervangen.
Alles bleek 100% in orde te wezen.
Het is voor ons echt niet te doen om met je mee te denken. Jij vergeet continue om zaken te melden. Iedere keer als wij met een eventuele oorzaak komen dan is het, nee, dat hebben we al gedaan of dat is al vervangen of je veranderd de situatie weer. Mega-irritant is dat.

Leg je probleem voor, omschrijf duidelijk wat je al hebt gedaan en/of vervangen want dit is niet te doen. Of je verzint het ter plekke omdat je zelf denkt dat bij een eventueel aangedragen probleem het de oorzaak niet is en te eigenwijs bent om het aan te nemen en daardoor maar zegt dat je dat al hebt gecheckt.

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21
Thasaidon schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:37:
Het enige wat ik nog kan bedenken is dit...
Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels
http://www.datop.info/46/
Slechte kwaliteit van netwerkkabels, CCA of CCS kabels...

[...]
Die 15m kabel die bij de amino geleverd wordt voelt ook zo verdacht licht aan.

Ik koop meestal kant-en-klare kabels van 10-20-30 meter (maak ze later op maat) bij de groothandel voor een paar euro per stuk. 26AWG en voor zover ik kan zien 100% koper. Haal over 20m in ieder geval probleemloos > 100MByte/s.
Tussen het modem en de server/router zit 30m, maar dat is toch maar max. 100Mbit/s.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• Thasaidon

Thasaidon

ambilight schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:01:
[...]

Die 15m kabel die bij de amino geleverd wordt voelt ook zo verdacht licht aan.

Ik koop meestal kant-en-klare kabels van 10-20-30 meter (maak ze later op maat) bij de groothandel voor een paar euro per stuk. 26AWG en voor zover ik kan zien 100% koper. Haal over 20m in ieder geval probleemloos > 100MByte/s.
Tussen het modem en de server/router zit 30m, maar dat is toch maar max. 100Mbit/s.
Ik gebruik geen enkele standaard kabel. Ik heb zelf overal Cat5e getrokken (dubbel naar iedere kamer) en connectoren geknepen.
Nooit problemen en mijn Gigabit netwerk vliegt er overheen :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:10:
[...]

Het is voor ons echt niet te doen om met je mee te denken. Jij vergeet continue om zaken te melden. Iedere keer als wij met een eventuele oorzaak komen dan is het, nee, dat hebben we al gedaan of dat is al vervangen of je veranderd de situatie weer. Mega-irritant is dat.

Leg je probleem voor, omschrijf duidelijk wat je al hebt gedaan en/of vervangen want dit is niet te doen. Of je verzint het ter plekke omdat je zelf denkt dat bij een eventueel aangedragen probleem het de oorzaak niet is en te eigenwijs bent om het aan te nemen en daardoor maar zegt dat je dat al hebt gecheckt.
Op het eerste punt ben ik het 100% met je eens, Ik had de info wat uitgebreider moeten geven.

Maar toen ik hier aan het begin mijn klacht neer lag was die kennis/IT'er nog niet geweest dus kon ik dat ook niet melden.

Op het laatste punt ga ik verder niet in, waarbij je aangeeft dat ik het ter plekke verzin.

• Divver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-11 11:30
Ik heb sinds vanavond opeens geen geluid meer via mijn M540...
Iemand anders hier ook last van?
Analoge tv geeft wel geluid...

If it's stupid and works, then it ain't stupid!

• Divver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-11 11:30
Divver schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:08:
Ik heb sinds vanavond opeens geen geluid meer via mijn M540...
Iemand anders hier ook last van?
Analoge tv geeft wel geluid...
Pas na herstarten CPE werkte het weer, bijzonder |:(

If it's stupid and works, then it ain't stupid!

Verwijderd

Divver schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:23:
[...]

Pas na herstarten CPE werkte het weer, bijzonder |:(
Idd vaag iets 8)7

Verwijderd

Mijn storing (3766EJ) op beide Belgische zenders zijn spontaan opgelost.
Dank voor het meedenken

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:25:
[...]

Koppel de router los, haal voor 60 minuten de stroom van het glasvezelmodem en sluit hierna 1 PC rechtstreeks aan op het modem. Voer de testen uit en herhaal hierna de stappen voor het (her)aansluiten van de router. -Tim
hierbij nog even terug koppeling. Het probleem zit aan mijn kant. Laptop direct op de modem aangesloten ging als een trein. Het blijkt te liggen aan de devolo powerline adapters die ik gebruikte voor de verbinding tussen modem en router. (max snelheid 200Mbps). Voorheen werkte dit prima en haalde ik prima snelheden, maar nu schommelt het dus tussen 5 en 15 Mbps.

Iemand anders ervaring met die powerline adapters dat ze op eens niet meer goed werken? (kapot, maar verbinding nog wel up?) Zo ver ik weet is er in huis verder niets veranderd wat het effect van die adapters zou beinvloeden.

Ik ga nu toch een vaste kabel leggen tussen modem en router leggen, maar dat is helaas dus wel wat gedoe.

Roel

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:08:
[...]

hierbij nog even terug koppeling. Het probleem zit aan mijn kant. Laptop direct op de modem aangesloten ging als een trein. Het blijkt te liggen aan de devolo powerline adapters die ik gebruikte voor de verbinding tussen modem en router. (max snelheid 200Mbps). Voorheen werkte dit prima en haalde ik prima snelheden, maar nu schommelt het dus tussen 5 en 15 Mbps.

Iemand anders ervaring met die powerline adapters dat ze op eens niet meer goed werken? (kapot, maar verbinding nog wel up?) Zo ver ik weet is er in huis verder niets veranderd wat het effect van die adapters zou beinvloeden.

Ik ga nu toch een vaste kabel leggen tussen modem en router leggen, maar dat is helaas dus wel wat gedoe.

Roel
Komt regelmatig voor. Officieel kunnen die dingen niet over de verschillende fasen heen, maar in de praktijk zie ik regelmatig dat dat wel gebeurt (slechte aannemer die de electra heeft gedaan in de woningen of kabelinteferentie.)

Grote kans dat je buren ook met poweradapters werken. Zorg in ieder geval dat je encryptie aanzet op die dingen, scheelt een hoop ellende. Kunnen die adapters het niet aan dan kun je ze beter weggooien ;)

Mooiste voorbeeld vond ik nog bij mijn overburen. Aldi had ook van die dingen in de aanbieding. 3 buren op rij allemaal die dingen aangeschaft. Allemaal last van elkaar en kwamen bij elkaar op het netwerk, werd een groot open netwerk :D

GerkeP

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:49:
Naar aanleiding van (maar niet in reaktie op):

[...]

Weke marketing monkeys hebben eigenlijk deze terminologie bedacht?
Als internet een product is, wie is dan de producent?

Maar ja, ze zijn waarschijnlijk bang voor de consequenties als ze zeggen dat ze een dienst (want dat is het) niet meer leveren...
Bij Ziggo is dat idem,het niet toegangkelijke deel in je modem bevat een "profiel" met daarin je diensten,je internet snelheid e.e. ( bij de vorige motorola's was er een hack en kon je je speed op unlimited zetten,ze moesten je alleen niet betrappen.)
Verder is het administratief bij hun zo dat als er een deel loopt,je geen tweede deel kan laten doen tot die eerste klaar is.
Stel je hebt een snelheids upgrade aangevraagd,maar wil ook een ander tv pakket dan moet je eerst wachten tot die upgrade gedaan is, voor het andere kan.
Heb je haast met je tv pakket dan moet eerst die upgrade er uitgehaald worden,dan kan je tv pakket gedaan worden en dan weer moet je die upgrade opnieuw laten doen, staat er dus al een opdracht dan kan er geen tweede worden gedaan.
Verder kan je natuurlijk gaan praten over wat de een een product noemt en de ander een dienst,maar geloof me, het kan dus nog veel gekker.
Gaat er zoals bv dan bij Ziggo, iets mis met de afhandeling van bestelling/verandering 1, dan kan je verandering 2 gewoon niet krijgen,al ga je op je kop staan, dan valt dat dus bij XMS nog reuze mee.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:24

Nakebod

Nope.

Hebben meer mensen last van regelmatig wegvallend (analoge) FM radio? (Wijchen)
Ik twijfel alleen wel even sinds wanneer ik het heb... Recent heb ik namelijk ook een nieuwe receiver gekocht, maar of ik het ervoor ook had... Twijfel :?

Vanmorgen bijvoorbeeld, ik ben radio aan het luisteren, en ineens is het stil. Dus na een aantal seconde zap ik naar andere zenders, en die deden het, toen, wel. Dus ik terug naar mijn stille zender (3FM) en die deed het nu ook weer. Maar alle zenders hadden een zeer duidelijk hoorbare ruis erop.

Ik moet nog eens kijken als hij wegvalt, of andere zenders dan ook weg zijn. Vanmorgen was ik er iig te laat voor.

De bekabeling zelf is prima, goede kwaliteit coax, de plug zit ook goed in de receiver (Jammer genoeg geen coax sat connector), ook in de modem zit de kabel goed. Tijdens het luisteren beweegt er niets, dus het lijkt mij sterk dat het ineens een los contact zou zijn.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
@webcare
Ik heb vrijdag avond getracht mijn MAC adress op te geven voor het fixed IP. Echter, ik denk dat mijn geweldige nederlands mij opbrak.

Ik heb gelijk zaterdag XMS gebeld om te vragen hoe of wat, en het bleek tot (en niet tot en met, niet de eerste keer dat ik die fout maak) 2 nov te zijn.

Is er nog iets te doen hier aan?
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:08:
[...]

hierbij nog even terug koppeling. Het probleem zit aan mijn kant. Laptop direct op de modem aangesloten ging als een trein. Het blijkt te liggen aan de devolo powerline adapters die ik gebruikte voor de verbinding tussen modem en router.
Die Devolo dingen levert KPN bij een aantal pakketten.
Zouden eigenlijk goed moeten zijn, maar als er in hetzelfde traject een dimmer wordt gebruikt of een trafo voor bv 12 volt halogeenlampjes dan gaat het niet lekker met de Devolo.

Ik gebruik de DHP-P500AV van D-link, die kan maximaal 500 mbits aan en doen het op plaatsen waar mijn Devolo's het lieten afweten ongeacht of er nu een dimmer of wat dan ook tussen zit.

• GerkeP

GerkeP

@webcare De smtp staat nog steeds op Lashback, wanneer wordt dat opgelost?

GerkeP

• NmidnetS
Beste Webcare,

Ook ik heb niet op kunnen geven dat ik gebruik wil blijven maken van mijn vaste IP aangezien ik thuis geen internet heb sinds 30-10-2012

Ik wilde het niet via de servicedesk aangegeven tegelijk met mijn internet probleem omdat ze anders vast in de war raken.. en ik dan mijn modem een uur uit moet zetten :)

Met vriendelijke groet,

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-11 16:03
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:36:
[...]

Op het eerste punt ben ik het 100% met je eens, Ik had de info wat uitgebreider moeten geven.

Maar toen ik hier aan het begin mijn klacht neer lag was die kennis/IT'er nog niet geweest dus kon ik dat ook niet melden.

Op het laatste punt ga ik verder niet in, waarbij je aangeeft dat ik het ter plekke verzin.
Had je die slechte verbindingen ook wanneer je een pc rechtstreeks op je modem aan sloot en daarnaast helemaal niks anders op het modem had aangesloten? Mensen denken namelijk dat een Amino die uit staat geen bandbreedte gebruikt, maar dit doet deze dus wel. Ik betwijfel trouwens of iemand die al jaren in de IT werkt dat ook weet. Ik werk ook al jaren in de IT, maar ben ook pas net met de Amino bekend, puur omdat ik er privé nu één heb.

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vraag aan WebCare:

Ik wil as Woensdag (zodra het weer kan) mijn pluspakket vwb de interactieve TV opzeggen. Kunnen jullie informatie geven over wat dit voor mijn vaste IP (ben packetfront gebruiker met een 'echt' vast ip) gaat beteken ? Of bevestigen dat deze administratieve wijziging geen gevolgen heeft voor de aanmelden van mijn mac adres wat ik vorige week gedaan heb?

Dank

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Verwijderd

Phoolie schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:54:
[...]
Had je die slechte verbindingen ook wanneer je een pc rechtstreeks op je modem aan sloot en daarnaast helemaal niks anders op het modem had aangesloten? Mensen denken namelijk dat een Amino die uit staat geen bandbreedte gebruikt, maar dit doet deze dus wel. Ik betwijfel trouwens of iemand die al jaren in de IT werkt dat ook weet. Ik werk ook al jaren in de IT, maar ben ook pas net met de Amino bekend, puur omdat ik er privé nu één heb.
Dat had ik zelf aangegeven bij hem :) .
Pas daarna zijn we het netwerk weer gaan opbouwen, deel voor deel.

• White_Collar
Mijn server is niet meer bereikbaar vanuit buiten af.
Is er een storing bekend met betrekking tot internet in postcode 2825GR? (Amersfoort)

• GerkeP

GerkeP

White_Collar schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:47:
Mijn server is niet meer bereikbaar vanuit buiten af.
Is er een storing bekend met betrekking tot internet in postcode 2825GR? (Amersfoort)
KPN schijnt een grote storing te hebben momenteel, ik weet niet hoe diep dat het netwerk ingaat, maar we zitten tegenwoordig bij ITNS van KPN, grote kans dat het daar ook doorwerkt

GerkeP

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mijn internet verbinding was weg (geen wan ip) en nu is het terug met een ander ip 8)7
Lijkt me weer zo'n bewust niet gecommuniceerde Xms actie :(

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:25:
Mijn internet verbinding was weg (geen wan ip) en nu is het terug met een ander ip 8)7
En welk gebied woont U

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Almere-Buiten, ik ging van een 188.xx naar 185.xx ...

• Thasaidon

Thasaidon

Speedy-Andre schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:25:
quote XMS
29 okt – 16 nov: Diensten. In deze periode vinden er nachtelijke werkzaamheden plaats. Hierdoor kunnen klanten in de nachtelijke uren niet optimaal gebruik kunnen maken van hun diensten. Let wel de impact zal beperkt zijn.
...
Wat betekent problemen met mijn diensten?

Door de geplande werkzaamheden kunt u in de periode van administratieve overgang en de daarbij behorende werkzaamheden hinder ondervinden bij het gebruik van uw diensten. Deze hinder zal zich beperken tot in de nachtelijke uren en zich beperken tot maximaal enige minuten wegvallen van uw diensten.
Zouden ze dan toch overdag bezig gaan? :P

• K3ke
  • Laatst online: 18-11 18:21
Hebben andere mensen momenteel ook problemen met hun internet verbinding?
Een aantal websites werken niet bij mij zoals:

www.zilverenkruis.nl
www.ns.nl

Krijg dan een DNS fout. :(

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hinder door even wegvallen is tot daar aan toe, maar het zoveelste andere ip kan ik missen als kiespijn.
De dhcp server van Xms zit gewoon nog op 188.142.0.5, weird ...

• Thasaidon

Thasaidon

K3ke schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:35:

www.zilverenkruis.nl
www.ns.nl

Werken bij mij prima. Maar ik gebruik de DNS servers van OpenDNS (208.67.220.220 en 208.67.222.222)

• K3ke
  • Laatst online: 18-11 18:21
Thasaidon schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:43:
[...]

Werken bij mij prima. Maar ik gebruik de DNS servers van OpenDNS (208.67.220.220 en 208.67.222.222)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tracing route to www.ns.nl [194.151.127.217]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  OpenWrt.lan [192.168.1.1]
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  185.2.xxx.1
  3     1 ms     1 ms     1 ms  188.142.0.xx
  4     1 ms     1 ms     1 ms  188.142.0.xx
  5     1 ms     1 ms     1 ms  188.142.0.xx
  6     2 ms    11 ms     1 ms  ispfabriek.nikhef.openpeering.nl [82.150.153.185
]
  7     6 ms     1 ms     1 ms  kpn-routes.nikhef.jointtransit.nl [213.207.0.105
]
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Tracing route to www.zilverenkruis.nl [212.159.211.39]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  OpenWrt.lan [192.168.1.1]
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  185.2.xxx.1
  3    77 ms    52 ms     1 ms  188.142.0.37
  4     1 ms     1 ms     1 ms  188.142.0.37
  5     1 ms     1 ms     1 ms  188.142.0.46
  6     2 ms    13 ms     1 ms  ispfabriek.nikhef.openpeering.nl [82.150.153.185
]
  7     8 ms     1 ms     1 ms  kpn-routes.nikhef.jointtransit.nl [213.207.0.105
]
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14     *        *        *     Request timed out.

[ Voor 37% gewijzigd door K3ke op 05-11-2012 14:56 ]

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 09:21
Ook vanaf een vast-ip (internlnet) aansluiting gaat het fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
traceroute to www.zilverenkruis.nl (212.159.211.39), 30 hops max, 38 byte packets
 1  1-48-223.ftth.xms.internl.net (85.223.48.1)  0.658 ms  0.463 ms  0.981 ms
 2  *  *  *
 3  *  *  *
 4  vlan338.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.101)  1.482 ms  1.210 ms  1.108 ms
 5  vlan338.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.101)  1.115 ms  1.213 ms  1.128 ms
 6  ams13-core-1.tengigabiteth2-1.tele2.net (130.244.200.137)  17.232 ms  6531.313 ms  5.988 ms
 7  ams13-peer-1.xe-0-2-0-unit0.tele2.net (130.244.53.121)  1.354 ms  1.128 ms  1.080 ms
 8  ams-core-1.bundle-ether4.tele2.net (130.244.53.122)  4.004 ms  2.705 ms  4.113 ms
 9  ams16-core-4.bundle-ether1.tele2.net (130.244.39.235)  12850.517 ms  1.580 ms  1.512 ms
10  ams16-core-3.tengigabiteth4-4.tele2.net (130.244.39.9)  1.536 ms  ams16-core-3.tengigabiteth3-2.tele2.net (130.244.39.13)  1.665 ms  ams16-core-3.tengigabiteth3-1.tele2.net (130.244.38.167)  1.559 ms
11  asd2-rou-1043.NL.eurorings.net (134.222.249.245)  1.729 ms  2.184 ms  331.909 ms
12  *  *  *
13  212.159.255.62 (212.159.255.62)  2.263 ms  2.065 ms  1.916 ms
14  *  *  *
15  *  *  *

Leuke tijden trouwens: hop 9: bijna 13 seconden

EDIT: bewering dat 'het niet werkt' ingetrokken, zie een paar postings naar beneden.

[ Voor 3% gewijzigd door ToniW op 05-11-2012 16:28 ]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Werkt hier via een vast interNL IP, opendns servers.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Verwijderd

K3ke schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:35:

www.zilverenkruis.nl
www.ns.nl

Werken perfect bij mij.
Internl verbinding, met xms dns

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Er gaat wel meer fout, de news server is onbereikbaar en diverse websites geven een time-out met een hele rits dns servers.
Ik denk dat er een flink routering probleem is ontstaan dankzij de vreemde wan ip's en dhcp combinaties ...
[edit]Ik dacht laat ik webcare eens een tweet sturen maar Twitter.com kan ik ook niet bereiken :/

[ Voor 17% gewijzigd door Speedy-Andre op 05-11-2012 15:56 ]

Verwijderd

Dit is geen fout - icmp wordt ergens gefilterd in het zilverenkruis-domein.

• ToniW
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:57:
[...]
ToniW schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:01:

(sterretjes in traceroute)

Dit is geen fout - icmp wordt ergens gefilterd in het zilverenkruis-domein.
Dat heb je mij ook niet zien beweren.

Verwijderd

ToniW schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:59:
[...]

Dat heb je mij ook niet zien beweren.
Je schreef "Ook vanaf een vast-ip (internlnet) aansluiting gaat het fout:"

Maar er was geen fout, het was meer dat de traceroute het niet deed.
De andere traces die net zijn gepost, daar is wel iets verdachts mede.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geen webcarte te zien natuurlijk na alle meldingen hier, die kunnen hun eigen product ook niet meer gebruiken :+

• ToniW
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:09:
[...]
Je schreef "Ook vanaf een vast-ip (internlnet) aansluiting gaat het fout:"

Maar er was geen fout, het was meer dat de traceroute het niet deed.
De andere traces die net zijn gepost, daar is wel iets verdachts mede.
De andere traces gaven hetzelfde beeld: geen antwoord op een traceroute request, ook niet na de zoveelste hop. Dat 'geen antwoord' niet hetzelfde is als stuk begrijp ik. Maar het is gebruikelijk dat de een 'gewone' machine als een webserver wel antwoordt op een traceroute request. Verplicht is dat inderdaad niet.

Ik moet overigens mijn bewering dat het niet werkt intrekken, maar om een andere reden. Ik had in eerste instantie een telnet naar port 80 geprobeerd op www.ns.nl en www.zilverenkruis.nl, in de veronderstelling dat ik dan een 'connected' melding zou krijgen. Na het uitblijven van die 'connected' melding dacht ik dat er geen verbinding mogelijk was. Wat blijkt nu: de telnet client die op mijn firewall draait geeft helemaal geen bevestiging van het succesvol verbonden zijn met de andere kant.
Ik heb op dit moment geen probleem. Ik kan niet meer met zekerheid zeggen of ik eerder vandaag wel een probleem had.

• Thasaidon

Thasaidon

Je had het over een DNS fout, dus vroeg ik welke DNS server(s) je gebruikt.
Overigens loopt de route bij mij hetzelfde..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
traceroute to www.zilverenkruis.nl (212.159.211.39), 30 hops max, 38 byte packets
 1  172.16.0.254 (172.16.0.254)  0.231 ms  0.191 ms  0.170 ms
 2  188.142.96.1 (188.142.96.1)  0.448 ms  0.428 ms  0.409 ms
 3  188.142.0.37 (188.142.0.37)  4.282 ms  4.327 ms  4.408 ms
 4  188.142.0.37 (188.142.0.37)  4.348 ms  4.315 ms  4.427 ms
 5  188.142.0.134 (188.142.0.134)  4.515 ms  4.510 ms  4.486 ms
 6  ispfabriek.nikhef.openpeering.nl (82.150.153.185)  4.807 ms  4.955 ms  4.721 ms
 7  kpn-routes.nikhef.jointtransit.nl (213.207.0.105)  13.836 ms  4.905 ms  8.206 ms
 8  asd2-rou-1002.NL.eurorings.net (134.222.128.201)  5.223 ms  5.194 ms  5.240 ms
 9  asd2-rou-1043.NL.eurorings.net (134.222.231.49)  5.097 ms  5.236 ms  5.083 ms
10  *  *  *
11  212.159.255.62 (212.159.255.62)  5.531 ms  5.332 ms  5.442 ms
12  *  *  *
13  *  *  *
14  *  *  *
15  *  *  *

@ToniW
Het is hierboven ook al genoemd, maar dat je * * * ziet wil niet zeggen dat het niet werkt.
Het kan ook zijn dat de betreffende apparatuur geen reply mag geven op een traceroute.
(zie bv de * * * bij nr.10), maar ook dat de server (met het bewuste IP zelf) niet reageert kan verschillende redenen hebben en wil niet zeggen dat het niet werkt.

Maar zoals je bij jou en bij mij ziet gaat het verkeer na hop 7 (kpn-routes.nikhef.jointtransit.nl) wel gewoon door, maar bij K3ke dus niet. Op het moment van zijn trace was er dus wel degelijk een probleem tussen kpn op de nikhef en eurorings.

[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 05-11-2012 16:27 ]

• ToniW
Thasaidon schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:21:
Maar zoals je bij jou en bij mij ziet gaat het verkeer na hop 7 (kpn-routes.nikhef.jointtransit.nl) wel gewoon door, maar bij K3ke dus niet. Op het moment van zijn trace was er dus wel degelijk een probleem tussen kpn op de nikhef en eurorings.
Ah, dat verschil had ik niet gezien. I stand corrected.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Die kan ik niet bereiken na m'n zomaar veranderde wan ip en nog een hele rits websites geven een time-out zoals Twitter.com en Linkedin.com.
Met m'n mobieltje kan ik die allemaal wel bereiken en die gebruikte ik dan maar voor een tweet naar webcare.

• Thasaidon

Thasaidon

Speedy-Andre schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:30:
[...]

Die kan ik niet bereiken na m'n zomaar veranderde wan ip en nog een hele rits websites geven een time-out zoals Twitter.com en Linkedin.com.
Met m'n mobieltje kan ik die allemaal wel bereiken en die gebruikte ik dan maar voor een tweet naar webcare.
En waar stopt de trace dan bij jou?
bv naar linkedin...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
traceroute to www.linkedin.com (216.52.242.80), 30 hops max, 38 byte packets
 1  172.16.0.254 (172.16.0.254)  0.234 ms  0.193 ms  0.366 ms
 2  188.142.96.1 (188.142.96.1)  0.502 ms  0.428 ms  0.420 ms
 3  188.142.0.37 (188.142.0.37)  4.313 ms  4.398 ms  4.289 ms
 4  188.142.0.37 (188.142.0.37)  4.269 ms  4.290 ms  4.286 ms
 5  188.142.0.134 (188.142.0.134)  4.510 ms  4.468 ms  4.514 ms
 6  ispfabriek.nikhef.openpeering.nl (82.150.153.185)  13.271 ms  5.627 ms  5.611 ms
 7  limelight.nikhef.nl-ix.net (193.239.116.59)  5.056 ms  5.852 ms  5.063 ms
 8  tge16-1.fr4.lga.llnw.net (69.28.189.49)  90.141 ms  90.220 ms  96.341 ms
 9  tge14-4.fr4.ord.llnw.net (69.28.189.53)  107.543 ms  tge1-2.fr4.ord.llnw.net (69.28.172.198)  107.257 ms  118.116 ms
10  tge1-3.fr4.sjc.llnw.net (69.28.172.77)  171.759 ms  tge9-1.fr4.sjc.llnw.net (69.28.189.25)  160.975 ms  161.081 ms
11  tge2-4.fr4.lax.llnw.net (69.28.189.13)  181.242 ms  170.789 ms  170.934 ms
12  linkedin.ge3-16.fr4.lax.llnw.net (69.28.144.202)  156.370 ms  156.390 ms  156.328 ms
13  199.101.162.230 (199.101.162.230)  155.971 ms  199.101.162.226 (199.101.162.226)  156.103 ms  199.101.162.230 (199.101.162.230)  156.209 ms
14  linkedin-ela4.com (216.52.242.80)  156.221 ms  156.255 ms  155.256 ms

Als jou traces iedere keer bij "dezelfde" hop ophouden, dan weet je waar het probleem zit.
Het volgende probleem is dan XMS hiervan te overtuigen zonder dat ze je vragen je modem een uur spanningsloos te maken :P

Je zou ook kunnen kijken of je een ander IP kan "forceren" op je verbinding.
Laat je huidige device bv een DHCP release sturen, hang er een ander device aan (met dus ander MAC) en probeer een DHCP renew te doen.
Werkt dit niet, dan toch ff je modem spanningsloos maken en er daarna alsnog een ander device aan hangen. Dan zou je een ander IP moeten krijgen en misschien wel weer in een "goede" range zitten.

[ Voor 75% gewijzigd door Thasaidon op 05-11-2012 16:50 ]

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-11 07:03
Hier ook problemen met sommige websites. Ik kan iphoneclub.nl niet bereiken. Whatsapp via mijn XMS verbinding werkt ook niet.

• martinu
  • Laatst online: 17-11 21:56
hier in Almere Faunabuurt (1338) ook hetzelfde.
Nieuw IP address 185.2.xxx.xxx (was 188.142.xxx.xxx)
en

root@mars:~# traceroute -d www.freerecordshop.nl
traceroute to www.freerecordshop.nl (193.172.39.17), 30 hops max, 60 byte packets
1 www.asusnetwork.net (192.168.1.1) 0.295 ms 0.553 ms 0.668 ms
2 185.2.175.1 (185.2.xxx.1) 1.687 ms 1.676 ms 1.668 ms
3 188.142.0.37 (188.142.0.37) 2.354 ms 2.421 ms 2.520 ms
4 188.142.0.37 (188.142.0.37) 2.419 ms 2.658 ms 2.653 ms
5 188.142.0.134 (188.142.0.134) 2.756 ms 2.754 ms 2.912 ms
6 ispfabriek.nikhef.openpeering.nl (82.150.153.185) 3.035 ms 4.419 ms 7.892 ms
7 kpn-routes.nikhef.jointtransit.nl (213.207.0.105) 2.313 ms 2.299 ms 2.612 ms
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

martinu schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:38:
hier in Almere Faunabuurt (1338) ook hetzelfde.
Nieuw IP address 185.2.xxx.xxx (was 188.142.xxx.xxx)
en

root@mars:~# traceroute -d www.freerecordshop.nl
traceroute to www.freerecordshop.nl (193.172.39.17), 30 hops max, 60 byte packets
1 www.asusnetwork.net (192.168.1.1) 0.295 ms 0.553 ms 0.668 ms
2 185.2.175.1 (185.2.xxx.1) 1.687 ms 1.676 ms 1.668 ms
3 188.142.0.37 (188.142.0.37) 2.354 ms 2.421 ms 2.520 ms
4 188.142.0.37 (188.142.0.37) 2.419 ms 2.658 ms 2.653 ms
5 188.142.0.134 (188.142.0.134) 2.756 ms 2.754 ms 2.912 ms
6 ispfabriek.nikhef.openpeering.nl (82.150.153.185) 3.035 ms 4.419 ms 7.892 ms
7 kpn-routes.nikhef.jointtransit.nl (213.207.0.105) 2.313 ms 2.299 ms 2.612 ms
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *
Dat bevestigt hoe het hier gaat, ook 1338 en mijn trace routes eindigen met time-outs na de Kpn hikbef.
Het lijkt wel of alles eruit lag en onze dhcp range ergens anders is toegekend ;w
[edit]Messenger wil niet verbinden, er is echt iets goed mis bij Xms of hun toeleverancier ...

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy-Andre op 05-11-2012 17:54 ]

• wiz-oz
  • Laatst online: 12-11 14:23
ik ben dus niet de enige (dat wist ik eigenlijk al wel). Vanavond toch maar even de desk gebeld van xms. Echt, ik heb nog nooit iemand aan de lijn gehad die wel kon praten maar niet kon luisteren. Deze xms meneer wilde pas mijn melding doorzetten naar netwerk beheer als ik mijn router tussen mijn pc vandaan zou halen en het nog eens testen en dan weer terugbellen.

Deze persoon wist me te melden dat ze met een netwerk reorganisatie bezig waren, en op de vraag waarom ze dat niet aankondigden kwam als antwoord daar merk je als gebruiker niets van.

Dus hopelijk gaan ze het nog fixen, maar ik heb het wel even gehad met xms.

Is er iemand die weet of het mogelijk is om van glasvezel provider te wisselen eigenlijk?

• d.p.bakker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 13:03
Net de helpdesk gebeld met dezelfde problemen (Almere, Landgoederenbuurt, 1333) Tijdens het gesprek werkte op eens alle sites weer, NU.nl, MacRumors.com ed, allemaal weer bereikbaar. Er werd wel erkend dat er en probleem was met het netwerk. Maar dus kennelijk nu gefixed.

• zxspectrum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10-2023
Had ook dit probleem (Landgoederenbuurt Almere 1333)
Ander IP adres (185.2.x.x) en niet of traag ladende sites
Maar nu lijkt het weer goed te gaan

sent from zxspectrum

• E-VecTz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-09-2022
Vandaag ook het probleem dat mijn IP adres ineens is gewijzigd en niemand mijn Teamspeak server kan bereiken -_- (vanwege het nieuwe IP)
ook een handvol sites kan ik niet bereiken en sommige online spellen werken niet meer.

Almere-Buiten Landgoederenbuurt (1333)

edit:

alles lijkt nu normaal te werken

[ Voor 7% gewijzigd door E-VecTz op 05-11-2012 18:33 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kan de genoemde websites weer bereiken en Messenger heeft er weer zin in.
Wel voor de zoveelste keer ten koste van een wan ip, daar zal Xms niks mee gaan doen vrees ik ;w
En dan dit nog:
Kan niet aanmelden bij server [502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl]
Volgens mij heb ik dat al eens eerder gezien ...

Pagina: 1 ... 33 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.