Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.547 views

Verwijderd

Gangster93 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:08:
[...]

Ik weet wel dat er meldingen waren over versturen van mail vanaf een eigen domein email adres.
Ik heb gehoord dat xms hierover aangaf dat alleen mail vanaf xms email adressen geaccepteerd word door uitgaande spamfilter.
Dat klopt niet. Je kunt elk adres gebruiken als afzender. Zolang het domein maar bestaat.

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03:14
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:38:
[...]

Dat klopt niet. Je kunt elk adres gebruiken als afzender. Zolang het domein maar bestaat.
Ik weet bijna zeker dat dit niet toegestaan is of er moeten inmiddels aanpassingen aan het uitgaande spamfilter gedaan zijn.
Webcare, is/was het uitgaande spamfilter zo ingesteld dat het alleen mail accepteerde van @xmsnet.nl en @xmsweb.nl adressen?

Verwijderd

Gangster93 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:45:
[...]

Ik weet bijna zeker dat dit niet toegestaan is of er moeten inmiddels aanpassingen aan het uitgaande spamfilter gedaan zijn.
Webcare, is/was het uitgaande spamfilter zo ingesteld dat het alleen mail accepteerde van @xmsnet.nl en @xmsweb.nl adressen?
O wacht, gaat het om de xmsnet of de xmsweb mailserver? (Dat zijn 2 verschillende dozen.)
De smtp.xmsnet.nl doet ut gewoon (zoals reeds vermeld)

$ telnet smtp.xmsnet.nl 25
Trying 217.149.192.134...
Connected to smtp10.mail.sp.isp-net.nl.
Escape character is '^]'.
220 smtp105.mer-nm.internl.net ESMTP Postfix
ehlo hm
250-smtp105.mer-nm.internl.net
250-PIPELINING
250-SIZE 150000000
250-ETRN
250-AUTH PLAIN LOGIN
250-AUTH=PLAIN LOGIN
250-ENHANCEDSTATUSCODES
250-8BITMIME
250 DSN
mail from:<*censored*@gmail.com>
250 2.1.0 Ok
rcpt to:<*censored*@gmail.com>
250 2.1.5 Ok
etc.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Gangster93 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:08:
[...]

Ik weet wel dat er meldingen waren over versturen van mail vanaf een eigen domein email adres.
Ik heb gehoord dat xms hierover aangaf dat alleen mail vanaf xms email adressen geaccepteerd word door uitgaande spamfilter.
Dat is onzin, ik verstuur gewoon mijn mail van mijn domein via de smtp van XMS.
Het spamfilter staat redelijk strak. Meestal is de oorzaak allerlei HTML zooi in de mail waardoor het spamfilter het alsnog weigert ;)

GerkeP

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 21:50
Ben een Lijbrandt klant, maar zoals jullie als XMS klanten veel beter weten dan ik is dat er een hoop overlap is tussen de issues e.d. van Lijbrandt en XMS. Dit doordat ze op vergelijkende wijze de diensten aanbieden (samenstelling Glashartmedia / Mediaboxen in zowel WGDO als WBA(WMP+) gebieden.

Ik zie hier een groot probleem met QoS. stevig downloaden leidt tot haperingen in IPTV. Is dit bij XMS klanten globaal of regio gebonden ? Ikzelf (zoals aangegeven Lijbrandt klant) heb dit euvel niet. Terwijl ik behoorlijk stevig download en ook graag IPTV kijk tijdens de download.
Bij mij zakt de downloadsnelheid gewoon in ( niet leuk, maar wel comform wat hoort)

Is dit alleen een XMS probleem ? of komt het (zoals andere problemen) alleen voor in bepaalde regio's ? Waar dan zowel XMS, Lijbrandt en andere zustermaatschappij klanten last hebben ?

Op een of andere manier blijft glasvezelland toch wel erg ondoorgrondelijk.....

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:58
TripleNL schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:52:
Ben een Lijbrandt klant, maar zoals jullie als XMS klanten veel beter weten dan ik is dat er een hoop overlap is tussen de issues e.d. van Lijbrandt en XMS. Dit doordat ze op vergelijkende wijze de diensten aanbieden (samenstelling Glashartmedia / Mediaboxen in zowel WGDO als WBA(WMP+) gebieden.
Zoals ik al eerder poste, het gaat nog veel verder dan alleen de de zelfde diensten aan bieden. ;)
Ik zie hier een groot probleem met QoS. stevig downloaden leidt tot haperingen in IPTV. Is dit bij XMS klanten globaal of regio gebonden ? Ikzelf (zoals aangegeven Lijbrandt klant) heb dit euvel niet. Terwijl ik behoorlijk stevig download en ook graag IPTV kijk tijdens de download.
Bij mij zakt de downloadsnelheid gewoon in ( niet leuk, maar wel comform wat hoort)

Is dit alleen een XMS probleem ? of komt het (zoals andere problemen) alleen voor in bepaalde regio's ? Waar dan zowel XMS, Lijbrandt en andere zustermaatschappij klanten last hebben ?

Op een of andere manier blijft glasvezelland toch wel erg ondoorgrondelijk.....
Is een packetfront probleem, echter gebruikt lijbrandt deze volgens mij niet?

[ Voor 41% gewijzigd door White_Collar op 29-10-2012 11:11 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
boekee schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:22:
Ik heb nog even uitvoerig getest betreft het Qos probleem wat ik sinds een paar dagen heb
...
Packetfront Internet - PC (dus direct aan PC)
Packetfront IPTV - M540 of A110 (dus zonder switch
Downloaden = glitches in beeld en geluid, fatsoenlijk tv kijken geen denken aan.
...
Alleen wat ik niet begrijp is dat XMS er zo lang over doet, en dat jullie dit al zo lang moeten accepteren.
Zoals eerder gemeld heb ik zelf het probleem niet met een packetfront DRG, maar in dezelfde woonplaatst heeft een kennis van me wel dat probleem. Hij heeft ook een packetfront (eerste versie).
Ook daar hebben we het geprobeerd zonder switches en routers maar het maakt allemaal niet uit.
Lijkt dan toch iets dat verkeerd zit in de wijkcentrale?

-Gemeld bij de helpdesk, die kunnen er niets aan doen
-Op verzoek van webcare een klacht ingediend. Daar wordt gewoon niet op gereageerd.
-Monteur langs geweest, die heeft ook geen idee

Wat kun je nog meer doen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:08:
[...]

@ Webcare >>>

Kunnen jullie voor mij ook even controleren of alles is goed gegaan voor de aanmelding van het vaste ip
Je staat erop! - Sophie

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:11
Ik heb een aantal pagina`s terug melding gemaakt naar jullie betreft dat Qos probleem dat ik sinds 26 oktober 2012 zoals velen nu ook heb.

Ik heb dit vanochtend ook telefonisch doorgegeven, de helpdeskmedewerker zei dat dit een bekend probleem is.

Ik denk dat het op de stapel er bij komt, ik hoop dat dit dus ook z.s.m wordt opgelost.
Mr. Jinx schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:40:
[...]

Zoals eerder gemeld heb ik zelf het probleem niet met een packetfront DRG, maar in dezelfde woonplaatst heeft een kennis van me wel dat probleem. Hij heeft ook een packetfront (eerste versie).
Ook daar hebben we het geprobeerd zonder switches en routers maar het maakt allemaal niet uit.
Lijkt dan toch iets dat verkeerd zit in de wijkcentrale?

-Gemeld bij de helpdesk, die kunnen er niets aan doen
-Op verzoek van webcare een klacht ingediend. Daar wordt gewoon niet op gereageerd.
-Monteur langs geweest, die heeft ook geen idee

Wat kun je nog meer doen?
Wat je nog meer kunt doen ?

Zoals mij een maandje afwachten en de iptv inwisselen voor Ziggo.

Aansluitkosten bij ziggo helaas 56 euro maar abbo 26 euro per maand, nu gratis hd ontvanger, verkoop mijn m540 + a110 voor een mooie prijs, en ik heb een hd recorder.

Prijs is om en nabij hetzelfde.

Het is gewoon belachelijk dat er zo weinig aan wordt gedaan, dit zou een hoge prio moeten hebben.

[ Voor 53% gewijzigd door boswandeling op 29-10-2012 13:34 ]

Verwijderd

Ok thnx.
Kun je ook dat voor mij nakijken nog betreffende Eredivisie live actie,
ik heb jullie PM gestuurd.

Verwijderd

boekee schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:24:
[...]

Ik heb een aantal pagina`s terug melding gemaakt naar jullie betreft dat Qos probleem dat ik sinds 26 oktober 2012 zoals velen nu ook heb.

Ik heb dit vanochtend ook telefonisch doorgegeven, de helpdeskmedewerker zei dat dit een bekend probleem is.

Ik denk dat het op de stapel er bij komt, ik hoop dat dit dus ook z.s.m wordt opgelost.

[...]

Wat je nog meer kunt doen ?

Zoals mij een maandje afwachten en de iptv inwisselen voor Ziggo.

Aansluitkosten bij ziggo helaas 56 euro maar abbo 26 euro per maand, nu gratis hd ontvanger, verkoop mijn m540 + a110 voor een mooie prijs, en ik heb een hd recorder.

Prijs is om en nabij hetzelfde.

Het is gewoon belachelijk dat er zo weinig aan wordt gedaan, dit zou een hoge prio moeten hebben.
Stuur ons je adresgegevens via DM. Wij maken hiervan een melding voor de netwerkbeheerder. - Sophie

Verwijderd

@ Webcare/ Sophie > heb jij mijn PM al gelezen betreffende Eredivisie Live actie ???

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-11 16:03
@webcare; Ik zit even met het volgende. Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice van XMS, men gaf mij aan dat ik zelf mijn analoge tv op moest zeggen, dit vond ik geen probleem. Nou heb ik die opgezegd direct nadat ik de bevestiging van beeindiging van het alles in 1 pakket binnen had. Vanaf 23 Oktober is dit abonnement dan ook gestopt en de rest stopt per 15 November. Nu is het echter zo dat naast analoge tv ik tot die tijd ook nog het digitale aanvullende pakket en eredivisie live heb. Dit valt toch niet onder analoge tv. Ik heb hierdoor dus kosten waar ik niet op gerekend had en dus ook niet zo blij mee ben. Wat kan ik hier aan doen? Ik zit dus nu van 23 Oktober t/m 15 November met een pakket (kosten) waar ik geen gebruik van maak en ook niet op gerekend had.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:15:
@ Webcare/ Sophie > heb jij mijn PM al gelezen betreffende Eredivisie Live actie ???
Ja, wij hebben de DM inmiddels ook van een reactie voorzien. - Sophie

Verwijderd

Phoolie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:41:
@webcare; Ik zit even met het volgende. Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice van XMS, men gaf mij aan dat ik zelf mijn analoge tv op moest zeggen, dit vond ik geen probleem. Nou heb ik die opgezegd direct nadat ik de bevestiging van beeindiging van het alles in 1 pakket binnen had. Vanaf 23 Oktober is dit abonnement dan ook gestopt en de rest stopt per 15 November. Nu is het echter zo dat naast analoge tv ik tot die tijd ook nog het digitale aanvullende pakket en eredivisie live heb. Dit valt toch niet onder analoge tv. Ik heb hierdoor dus kosten waar ik niet op gerekend had en dus ook niet zo blij mee ben. Wat kan ik hier aan doen? Ik zit dus nu van 23 Oktober t/m 15 November met een pakket (kosten) waar ik geen gebruik van maak en ook niet op gerekend had.
Er is helaas niets wat je hieraan kunt doen. TV (analoog, digitaal, extra pakketten) worden niet door ons opgezegd. Wij proberen dit zo duidelijk mogelijk te communiceren. Onze excuses dat in jouw geval niet goed is gelukt. - Sophie

Verwijderd

Via de Glashart app wordt "Live tv op je tablet" aangeboden. Het aanbod van zenders is echter redelijk bedroevend in vergelijking met dezelfde functie bij KPN, Ziggo of nu ook UPC.
Voor dat beperkte aanbod moet vanaf 1 januari ook betaald gaan worden: 3,95.

Zijn er plannen om het aanbod vanaf 1-1 te verbeteren? Het aanbod nu is voor mij te beperkt om daarvoor extra te gaan betalen (zeker als nederland 1,2,3 al gratis wordt geleverd.)

(Voor dit soort vragen verwijst Glashart naar de eigen provider....dus Webcare...)

• White_Collar
Hoeveel zenders verwacht je om op te kunnen bekijken als ik vragen mag?

• TripleNL
White_Collar schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:10:
[...]

Zoals ik al eerder poste, het gaat nog veel verder dan alleen de de zelfde diensten aan bieden. ;)

[...]

Is een packetfront probleem, echter gebruikt lijbrandt deze volgens mij niet?
Hoi White Collar,

Nou dat probeer ik te achterhalen. Ikzelf (WBA gebied) heb een Genexis modem, XMS is in deze regio alleen te verkijgen in WGBO gebied, ikzelf dacht alleen met Packetfront modem, maar toevallig bij een collega in dit WGBO gebied gezien met een Genexis modem icm XMS...
Collega van mij in Dordrecht (WGBO gebied) heeft een Packetfront modem , zijn buurman een combi van genexis en Packetfront en last but not least zijn ouders een Genexis los, alle 3 Lijbrandt klanten,.

Zijn ouders hebben last van QoS op een Genexis, zijn buurman (de combi) niet, hijzelf Packetfront icm Lijbrandt geen last en hier lees ik veel over de combi Packetfront / XMS, maar ken er dus een paar met een Genexis icm XMS of Lijbrandt met een QoS probleem..

Zoals aangegeven ik durf het ook niet te zeggen. Lijbrandt heeft op haar eigen klantenservice ook een klein topic over de packetfront modem : http://www.lijbrandt.nl/k...wat-kan-ik-het-beste-doen
Lijbrandt werkt dus net zo veelvuldig met de packetfront als XMS dat doet...

kortom wie het weet mag het zeggen. Het enige wat mij opvalt is dat heel veel problemen XMS/Lijbrandt breed zijn op zowel IPTV al modem gebied...

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik heb een raar probleem sinds zondag. Me animo was zondag door het uur terug zetten vast gelopen zoals andere hier al melden. Ik heb toen een restart gedaan + systeem update. Na die systeem update kloppen me beeldverhoudingen niet meer. Hij zet me tv alsmaar automatisch op Wide waardoor het beeld te groot word (de zender iconen vallen buiten beeld). Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Desnoods hoe ik hem terug naar fabrieksinstellingen kan resetten?

Nothing to see here!

Verwijderd

TripleNL schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:29:
[...]

zijn buurman een combi van genexis en Packetfront
[...]
Daar zou ik weleens een foto van willen zien...
Lijbrandt heeft op haar eigen klantenservice ook een klein topic over de packetfront modem : http://www.lijbrandt.nl/k...wat-kan-ik-het-beste-doen
Lijbrandt werkt dus net zo veelvuldig met de packetfront als XMS dat doet...
Ik denk dat Lijbrandt deze FAQ gewoon heeft gekopieerd van XMS.

• Gangster93
Rutix schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:50:
Ik heb een raar probleem sinds zondag. Me animo was zondag door het uur terug zetten vast gelopen zoals andere hier al melden. Ik heb toen een restart gedaan + systeem update. Na die systeem update kloppen me beeldverhoudingen niet meer. Hij zet me tv alsmaar automatisch op Wide waardoor het beeld te groot word (de zender iconen vallen buiten beeld). Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Desnoods hoe ik hem terug naar fabrieksinstellingen kan resetten?
Beeldinstellingen goed gezet? :)
720/1080i/1080p en 4:3 > 16:9

Verwijderd

White_Collar schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:48:
Hoeveel zenders verwacht je om op te kunnen bekijken als ik vragen mag?
Ik zou minstens alle nederlandse zenders verwachten. Dat is (voor mij) wel minimaal als ik er extra voor moet betalen....

• White_Collar
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:33:
[...]

Ik zou minstens alle nederlandse zenders verwachten. Dat is (voor mij) wel minimaal als ik er extra voor moet betalen....
Maar welke mis je daarvan nu?

• TripleNL
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:53:
[...]

Daar zou ik weleens een foto van willen zien...

[...]

Ik denk dat Lijbrandt deze FAQ gewoon heeft gekopieerd van XMS.
Aangezien dat het om ern buurman van een collega gaat, ik kan het vragen, aar of hij meewerkt.. Kan het niet garanderen. Ken die hele man niet voor de rest. En Efkes 150 km rijden.... Sja sorry.

Het is niet geheel onbekend dat packetfront en genexis gezamelijk geïnstalleerd worden.
Beetje struinen op internet kom je meerdere meldingen tegen en dan gaat het niet alleen om een genexis dummy icm packetfront maar beide.
Bv
http://onsnet-gebruikers.nl/showthread.php?tid=26 en zo via Google zijn er meer hits. Zowel de combi dummy genexis icm packetfront, maar ook een werkende genexis icm packetfront

Verwijderd

White_Collar schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:35:
[...]

Maar welke mis je daarvan nu?
Wat dacht je van alle RTL zenders......

Van de site van Glashart:
Het aanbod omvat de volgende 16 zenders: Nederland1, Nederland2, Nederland3, HumorTV 24, NOS Journaal 24, CNN, TV5, SlamTV, SBS 6, NET5, Veronica/Disney XD, BBC1, BBC2, 24 Kitchen, BBC World News en Jim Jam (deze laatste twee alleen voor abonnees op het pluspakket). Dit aanbod zal de komende maanden stap-voor-stap worden uitgebreid.

Voor het bekijken van Nederland1, Nederland2 en Nederland3 is geen extra abonnement nodig.
Voor het bekijken van de overige zenders is een abonnement nodig op de LiveTV-dienst
van € 3,95 p/m. Dit pakket is tot 1 januari 2013 gratis voor alle abonnees.

De laatste uitbreiding is kitchen 24 ..... Nou nou!
Dit pakket is voor mij geen 3,95 waard. Vandaar de vraag: gaat er meer komen?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 23:56 ]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Bij KPN krijg je 30+ zenders gratis op je laptop of smartphone...

KPN alles in 1 standaard kost € 67,11 dit bedrag is inclusief spotify en 2 HD ontvangers.
Als je alle extra kosten bij ITNS providers telt dan ben je duurder uit dan bij KPN.

Enige nadeel bij KPN is dat je geen analoog signaal kan krijgen...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• White_Collar
en dvb-c

Verwijderd

TripleNL schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:37:
[...]

Aangezien dat het om ern buurman van een collega gaat, ik kan het vragen, aar of hij meewerkt.. Kan het niet garanderen. Ken die hele man niet voor de rest. En Efkes 150 km rijden.... Sja sorry.

[...]
Haha, verontschuldig je niet hoor ;)
ben gewoon benieuwd hoe dat dan werkt. Krijg je dan meerdere vezelparen binnen ofzo, of is er een Y-stuk tussen gelast?

• Phoolie
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:05:
[...]

Er is helaas niets wat je hieraan kunt doen. TV (analoog, digitaal, extra pakketten) worden niet door ons opgezegd. Wij proberen dit zo duidelijk mogelijk te communiceren. Onze excuses dat in jouw geval niet goed is gelukt. - Sophie
Er werd mij gemeld dat jullie analoge tv niet voor mij op konden zeggen. Dan heb ik toch door verkeerde voorlichting van jullie nu onnodige kosten, dan is het toch niet zo vreemd dat ik jullie naar een oplossing vraag?

• White_Collar
Phoolie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:01:
[...]

Er werd mij gemeld dat jullie analoge tv niet voor mij op konden zeggen. Dan heb ik toch door verkeerde voorlichting van jullie nu onnodige kosten, dan is het toch niet zo vreemd dat ik jullie naar een oplossing vraag?
van de xms website zelf:
Let erop dat Radio&Televisie abonnementen niet opgezegd kunnen worden middels de overstapservice. Deze dient u altijd nog zelf, telefonisch of per brief, op te zeggen. Indien u een totaalpakket afneemt bij uw lopende provider dan zeg het Radio&Televisie gedeelte van het abonnement pas op nadat u bevestiging heeft gekregen van onze overstapdesk dat uw lopende abonnementen opgezegd zijn.

• Phoolie
White_Collar schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:15:
[...]

van de xms website zelf:

[...]
Dus omdat het op de website staat hoeven xms medewerkers mij geen correcte informatie te geven? Beetje vreemde redenatie.

Er is mij door Webcare gemeld dat ze analoge tv niet op konden zeggen en dat ik dat zelf moest doen. Dan ga ik niet nog eens de website na kijken of dat Webcare mij misschien fout geinformeerd heeft.

• White_Collar
Phoolie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:22:
[...]
Dus omdat het op de website staat hoeven xms medewerkers mij geen correcte informatie te geven? Beetje vreemde redenatie.
Ligt eraan wat jij verstaat onder vreemde redenatie. Als je aan de telefoon bij de helpdesk niet aangeeft dat je een digitaal abbo hebt. Dan zal de medewerker jou ook niet vertellen dat je dat zelf ook moet opzeggen.
Een medewerker heeft geen glazen bol waarin hij kan kijken wat jij wel of niet hebt.
Er is mij door Webcare gemeld dat ze analoge tv niet op konden zeggen en dat ik dat zelf moest doen. Dan ga ik niet nog eens de website na kijken of dat Webcare mij misschien fout geinformeerd heeft.
Wat heeft webcare hiermee te maken? :P Die geven netjes aan dat je ook digitaal zelf moet opzeggen.

[ Voor 22% gewijzigd door White_Collar op 30-10-2012 11:38 ]

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 09:21
Phoolie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:22:
[...]
Er is mij door Webcare gemeld dat ze analoge tv niet op konden zeggen en dat ik dat zelf moest doen.
En dat klopt toch gewoon. Daar is niets aan gelogen.

In zo'n gesprek moet je ook altijd verifiëren of je het allemaal juist geïnterpreteerd hebt. "Dus jullie doen A, B en C voor mij en dan moet ik alleen D nog zelf doen?". Jij trekt nu zo maar een conclusie uit iets wat de medewerker aan de telefoon juist niet gezegd heeft.

Maar het is wellicht een verbeterpuntje voor het telefoonscript. Het kan geen kwaad de nieuwe klant er meer specifiek op te wijzen wat er wel en niet wordt opgezegd door XMS.

• Phoolie
White_Collar schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:36:
[...]

Ligt eraan wat jij verstaat onder vreemde redenatie. Als je aan de telefoon bij de helpdesk niet aangeeft dat je een digitaal abbo hebt. Dan zal de medewerker jou ook niet vertellen dat je dat zelf ook moet opzeggen.
Een medewerker heeft geen glazen bol waarin hij kan kijken wat jij wel of niet hebt.
Het is toch algemeen bekend dat bij een alles in 1 abonnement ook digitale tv zit? Daarnaast werd er expliciet vermeld dat men analoge tv niet voor mij op kon zeggen.
[...]

Wat heeft webcare hiermee te maken? :P Die geven netjes aan dat je ook digitaal zelf moet opzeggen.
Nou, zoals ik dus aangaf was het Webcare die mij dit aangaf. Dat ze dan nu anders zeggen is leuk, maar dat maakt die fout toch niet goed?
ToniW schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:44:
[...]

En dat klopt toch gewoon. Daar is niets aan gelogen.

In zo'n gesprek moet je ook altijd verifiëren of je het allemaal juist geïnterpreteerd hebt. "Dus jullie doen A, B en C voor mij en dan moet ik alleen D nog zelf doen?". Jij trekt nu zo maar een conclusie uit iets wat de medewerker aan de telefoon juist niet gezegd heeft.

Maar het is wellicht een verbeterpuntje voor het telefoonscript. Het kan geen kwaad de nieuwe klant er meer specifiek op te wijzen wat er wel en niet wordt opgezegd door XMS.
Zoals eerder gemeld was het geen medewerker aan de telefoon, wanneer dat wel zo was geweest had ik ook wel wat beter navraag gedaan. Maar ik was er vanuit gegaan dat Webcare toch wel de juiste informatie zou doorgeven.

[ Voor 32% gewijzigd door Phoolie op 30-10-2012 11:57 ]

• White_Collar
Phoolie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:51:
[...]
Het is toch algemeen bekend dat bij een alles in 1 abonnement ook digitale tv zit? Daarnaast werd er expliciet vermeld dat men analoge tv niet voor mij op kon zeggen.
Met alle respect, maar daar zit dus de fout. Je hebt dus niet aangegeven dat je digitale tv hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:45:
Via de Glashart app wordt "Live tv op je tablet" aangeboden. Het aanbod van zenders is echter redelijk bedroevend in vergelijking met dezelfde functie bij KPN, Ziggo of nu ook UPC.
Voor dat beperkte aanbod moet vanaf 1 januari ook betaald gaan worden: 3,95.

Zijn er plannen om het aanbod vanaf 1-1 te verbeteren? Het aanbod nu is voor mij te beperkt om daarvoor extra te gaan betalen (zeker als nederland 1,2,3 al gratis wordt geleverd.)

(Voor dit soort vragen verwijst Glashart naar de eigen provider....dus Webcare...)
Dit is nog niet bekend. Wanneer dit verandert, horen jullie het zeker. - Sophie

Verwijderd

@webcare gaarne een reactie...
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:03:
@webcare
Bij de vraagbundeling in Breukelen heb ik mij aangemeld voor het XMS "Instappakket".
Technisch is de glasvezelaansluiting prima verlopen, maar bij de eerste ontvangen factuur
in 20sept2012 blijkt het instappakket door XMS administratief te zijn vertaald naar een
100/100 pakket. Bij navraag in de glasvezelservicewinkel is dit bij meer aansluitingen in
Breukelen gebeurt en wordt dit door XMS gecorrigeerd. Tot op vandaag is er echter niets
gebeurt. Volgens de klantenservice bestaat het instappakket niet meer.
Kan Webcare dit oplossen?
fast-server schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:31:
Bij KPN krijg je 30+ zenders gratis op je laptop of smartphone...

KPN alles in 1 standaard kost € 67,11 dit bedrag is inclusief spotify en 2 HD ontvangers.
Als je alle extra kosten bij ITNS providers telt dan ben je duurder uit dan bij KPN.

Enige nadeel bij KPN is dat je geen analoog signaal kan krijgen...
https://www.ziggo.nl/#producten/extra-diensten/apps/
Bij Ziggo 28 en het enige dat je er voor moet hebben is internet van ze.. daarom kan ik er dus geen gebruik van maken... ze rekenen er (nog) niets extra voor... nog staat tussen haakjes omdat de meeste providers van iets waar veel gebruik van wordt gemaakt later toch geld wordt gerekend.
Wel even via mijn zoon op de tablet gekeken,behoorlijke kwaliteit,behalve rtl 4 om de een of andere reden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:44:
@webcare gaarne een reactie...

[...]
Wij kijken het graag na. Wil je de prijs erbij vermelden en je adresgegevens sturen via een DM? - Sophie

• Phoolie
White_Collar schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:20:
[...]

Met alle respect, maar daar zit dus de fout. Je hebt dus niet aangegeven dat je digitale tv hebt.
Dus jij vind dat ik had moeten zeggen dat ik een alles in 1 pakket had en dat dit inclusief digitale televisie is? Dat ben ik dus totaal niet met je eens. Webcare gaf mij duidelijk aan dat XMS de diensten van Ziggo zou beindigen, maar dat ik analoge TV zelf zou op moeten zeggen omdat ze die niet voor mij op konden zeggen. Als je het over de helpdesk had gehad had ik je misschien gelijk gegeven, maar Webcare zou dit toch goed moeten communiceren. Als ik voor mijn werk iemand verkeerd informeer, dan kan ik toch ook niet aankomen met het verhaal dat die klant maar beter door had moeten vragen?

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 11:43
Phoolie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:51:
[...]
Het is toch ook algemeen bekend dat bij overstappen naar elke provider TV buiten scope is? Daarnaast heb je niet expliciet vermeld dat je, naast je internet en telefoniediensten, nog andere zaken afnam. Stel je had een newsserver abo bij ziggo afgenomen, verwacht je dan dat ze dat ook opzeggen of expliciet vermelden dat ze dat niet doen?

Een ISP/overstap desk kan nooit alle producten van de andere leverancier kennen en volgens mij staat op alle overstappen pagina's (vanuit COIN verplicht) helder weergegeven wat men wel en wat men niet doet.

Verder is het toch een vreemde zaak als jij bij Ziggo de basisdienst (analoog) stopzet en zij de daaraan verbonden diensten niet beeindigen?

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 30-10-2012 14:24 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:58

DjVe

Hatsaflats!

denan schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:24:
[...]
Verder is het toch een vreemde zaak als jij bij Ziggo de basisdienst (analoog) stopzet en zij de daaraan verbonden diensten niet beeindigen?
Inderdaad. Zodra Ziggo het primaire leveringssysteem (analoge TV) opzegt, horen alle secundaire diensten ook opgezegd worden. Je kan er namelijk ook geen gebruik van maken zonder die primaire dienst. Zo doet KPN dit ook met telefonie. Nummer weggeporteerd = gehele telefonie pakket beeindigen.

[ Voor 4% gewijzigd door DjVe op 30-10-2012 14:30 ]

• Phoolie
denan schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:24:
[...]

Het is toch ook algemeen bekend dat bij overstappen naar elke provider TV buiten scope is? Daarnaast heb je niet expliciet vermeld dat je, naast je internet en telefoniediensten, nog andere zaken afnam. Stel je had een newsserver abo bij ziggo afgenomen, verwacht je dan dat ze dat ook opzeggen of expliciet vermelden dat ze dat niet doen?
Als men aangeeft mijn alles in 1 abonnement op te zeggen, dan ga ik er niet vanuit dat ze mijn newsserver abo opzeggen. Maar wel het alles in 1 abo. Dat is toch niet zo raar?
Een ISP/overstap desk kan nooit alle producten van de andere leverancier kennen en volgens mij staat op alle overstappen pagina's (vanuit COIN verplicht) helder weergegeven wat men wel en wat men niet doet.
Het gaat mij er om dat ik navraag bij Webcare heb gedaan, die gaven mij onderstaande reactie:
Pas nadat je actief bent bij ons zullen zij Ziggo vragen het abonnement daar te stoppen. Dit om ervoor te zorgen dat je niet zonder diensten komt te zitten. Meestal is de lijn van Ziggo dan met twee weken opgeheven.

Let wel op dat wij analoge tv helaas niet voor je kunnen opzeggen.
Dat laatste ging ik dus ook vanuit, waar ik dus ook helemaal geen problemen mee heb, wel met de digitale diensten die xms dus blijkbaar niet opgezegd heeft voor mij. Ok, volgens de website hoor je tv dus blijkbaar allemaal zelf op te zeggen, dus ook digitaal, maar dan ben ik dus wel verkeerd voorgelicht.
Ik denk dat je mijn eerste bericht niet goed gelezen hebt of anders niet goed begrepen hebt. Want Ziggo stopt per 15 November alle diensten die er nu nog zijn. Webcare gaf mij dus aan dat dit alleen analoog zou zijn. Dit blijkt dus in de praktijk niet zo te zijn. Dan ben ik toch gewoon verkeerd geinformeerd? Zie even niet wat Ziggo hier fout doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Phoolie op 30-10-2012 14:35 ]

Verwijderd

@webcare
bedankt voor je reactie. DM met de gevraagde informatie is verstuurd.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:00:
[...]

Wij kijken het graag na. Wil je de prijs erbij vermelden en je adresgegevens sturen via een DM? - Sophie

• White_Collar
Phoolie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:34:
[...]
Als men aangeeft mijn alles in 1 abonnement op te zeggen, dan ga ik er niet vanuit dat ze mijn newsserver abo opzeggen. Maar wel het alles in 1 abo. Dat is toch niet zo raar?

[...]
Het gaat mij er om dat ik navraag bij Webcare heb gedaan, die gaven mij onderstaande reactie:

[...]

Dat laatste ging ik dus ook vanuit, waar ik dus ook helemaal geen problemen mee heb, wel met de digitale diensten die xms dus blijkbaar niet opgezegd heeft voor mij. Ok, volgens de website hoor je tv dus blijkbaar allemaal zelf op te zeggen, dus ook digitaal, maar dan ben ik dus wel verkeerd voorgelicht.

[...]
Ik denk dat je mijn eerste bericht niet goed gelezen hebt of anders niet goed begrepen hebt. Want Ziggo stopt per 15 November alle diensten die er nu nog zijn. Webcare gaf mij dus aan dat dit alleen analoog zou zijn. Dit blijkt dus in de praktijk niet zo te zijn. Dan ben ik toch gewoon verkeerd geinformeerd? Zie even niet wat Ziggo hier fout doet.
Zolang je niet aan geeft welke diensten je precies wil stop zetten kan niemand weten (ongeacht webcare of wie dan ook) dat jij met "alles in een" OOK digitale tv en OOK eredivisie bedoeld wilt nog niet zeggen dat de andere partij dat snapt. Zolang jij dat er niet nij vermeld kan je in mijn optiek de andere partij qeinig verwijten, eerder je zelf.
daarnaast vind ik het eerder belachelijk om aan iemand anders te stellen dat hij of zij het niet goed heeft gedaan terwijl je zelf de persoon bent die brak heeft gecommuniceerd over welke diensten het gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 30-10-2012 15:52 ]

• TripleNL
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 01:15:
[...]

Haha, verontschuldig je niet hoor ;)
ben gewoon benieuwd hoe dat dan werkt. Krijg je dan meerdere vezelparen binnen ofzo, of is er een Y-stuk tussen gelast?
oowww op die fiets ... (dan is 150 kilometer alsnog ver >:) )

nee alle gekheid op een stokje. Daar probeer ik dus ook een beetje achter te komen, maar glasvezelland is helemaal niet zo transparant als de vezel waardoor zij vervoert wordt......erg jammer allemaal weer.

Wat ik weet is dat de genexis modem direct op de baseplaat geplaatst wordt en de packetfront modem er direct onder. Of dit gebeurd door een splitsing van de glasvezel draad of dat de Genexis zelf split. Ik weet het niet.

Men heeft het over een UTP kabel direct tussen (intern) Genexis en de packetfront. Maar of dat zo ook is geen idee.
Heb wel weten te achterhalen dat in sommige gevallen het analoge en DVB-c signaal via de genexis dan verloopt, maar ook niet altijd.

Blijft op dat punt een hoop onduidelijk jammer genoeg... Net zoals je eerst je provider half moet doorzagen om te weten in wat voor een glasvezelgebied je zit ( WBA en de varianten daarop , of WBGO)

nix tranparants aan....

• Phoolie
White_Collar schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:49:
[...]

Zolang je niet aan geeft welke diensten je precies wil stop zetten kan niemand weten (ongeacht webcare of wie dan ook) weten dat jij met "alles in een" OOK digitale tv en OOK eredivisie bedoeld.
Ik vind het eerder belachelijk om aan iemand anders te stellen dat hij of zij het niet goed heeft gedaan terwijl je zelf brak hebt gecommuniceerd over welke diensten het gaat?
Mag ik geen commentaar hebben op je oud werkgever ofzo? XMS staat nou niet bekend om hun goede communicatie. Wat ze dus ook in dit geval weer eens bevestigen. Maar blijkbaar mag dat niet aangegeven worden?

Ik vind dat je nu totaal onzin uit kraamt. Ik had bij Ziggo geen los digitale televisie abonnement, dat is namelijk standaar onderdeel van alles in 1. Als ik dan alles in 1 door XMS laat opzeggen dan is het toch logisch dat ze alles opzeggen wat daar onder valt. Als ze dan ook nog een aangeven alles op te kunnen zeggen behalve analoge tv, dan ga ik er dus van uit dat ze digitale tv wel opzeggen en aangezien eredivisielive daar aan gekoppeld is zou dat vanzelf mee stoppen.

Webcare had op zijn minst kunnen vermelden dat alle tv diensten zelf opgezegd moesten worden ipv alleen analoge tv.

• fast-server
9. U dient zelf het standaardabonnement RTV van UPC/Ziggo of andere televisiediensten op te
zeggen. Indien het om een totaalpakket gaat zeg dan de televisiedienst pas op nadat de XMS
overstapdesk de opzegging van de overige diensten aan u heeft bevestigd.

Bron: http://www.xmsnet.nl/uplo...anthandleidingOSS2204.pdf

Misschien niet helemaal duidelijk van webcare, maar je hebt zelf de hoofdverantwoordelijkheid als contract houder.

Beste provider, ik stap over naar XMS per xx-xx-xx welke diensten moet ik zelf nog bij jullie opzeggen en wat is hiervan de opzegtermijn?

Gewoon een beetje kijken en opletten dus.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Phoolie
fast-server schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:59:
9. U dient zelf het standaardabonnement RTV van UPC/Ziggo of andere televisiediensten op te
zeggen. Indien het om een totaalpakket gaat zeg dan de televisiedienst pas op nadat de XMS
overstapdesk de opzegging van de overige diensten aan u heeft bevestigd.

Bron: http://www.xmsnet.nl/uplo...anthandleidingOSS2204.pdf

Misschien niet helemaal duidelijk van webcare, maar je hebt zelf de hoofdverantwoordelijkheid als contract houder.

Beste provider, ik stap over naar XMS per xx-xx-xx welke diensten moet ik zelf nog bij jullie opzeggen en wat is hiervan de opzegtermijn?

Gewoon een beetje kijken en opletten dus.
Je mag er toch vanuit gaan dat als je navraag doet bij XMS (in dit geval Webcare) dat ze je de juiste informatie geven? Ik vind dit gewoon fout communiceren van hun. Maar blijkbaar mag ik dat hier niet zeggen ofzo? Vreemd, Webcare zelf (Sofie) gaf zelf direct aan dat ze misschien niet goed gecommuniceerd hadden en bood excuses aan.Ik had graag een compensatie gezien, maar excuses en schuld erkennen is al beter dan de kop in het zand steken. Maar blijkbaar vind de rest hier dat je het als klant zelf moet uitzoeken en dat XMS dus geen schuld heeft als het foute informatie geeft.

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 20:23
Hopelijk kan iemand hier nog wat twijfels/vragen wegnemen.

Mijn abonnement bij Concepts loopt binnenkort af, en ben uit kostenoverweging eens gaan kijken welke providers er op dit moment een interessant alternatief zijn. (Betaal daar nu €54,40 voor een 50Mbit Alles-in-1 abo). Het 'Internet, telefonie, radio en tv 50' pakket van XMS (a €45,95/m) kwam daarbij naar voren als geschikte kandidaat.

Nu was ik benieuwd naar de overstapervaringen en de 'overstapservice'. Vanzelfsprekend is het voor mij erg belangrijk om geen of zeer beperkte downtime te hebben. Ik heb uiteraard gebeld met de salesafdeling, maar die was niet super duidelijk.

Klopt het dat ik eerst 'gewoon' een abo moet aanvragen (bv via de website), en pas als ik een brief? oid thuis krijg dat ik de overstap kan aanvragen? Kan dit wel voor Concepts, deze staat niet in de handleiding?
Bij de Concepts helpdesk wisten ze me te vertellen dat ik in ieder geval nog altijd zelf moest opzeggen.

Ik lees hier in het topic dat er geen (semi-)vast ip-adres te krijgen is :/, maar wat houdt dit in de praktijk in? Elke keer als er een kleine storing is dat ik een nieuw adres krijg?

Als ik het goed heb begrepen kan ik mijn huidige infrastructuur (Genexis CPS V2 modem en Amino M540 settopbox) gewoon blijven gebruiken, toch?

Zijn er nog andere zaken waarop ik moet letten? (Of heeft iemand een andere provider als tip)?

• fast-server
Phoolie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:12:
[...]
Maar blijkbaar vind de rest hier dat je het als klant zelf moet uitzoeken en dat XMS dus geen schuld heeft als het foute informatie geeft.
Ik gaf al aan dat dit niet zo netjes was van webcare, maar van iemand op tweakers mag je toch wel verwachten dat deze voldoende (voor) onderzoek gedaan heeft.

En de informatie was niet fout alleen onvolledig.

• Gangster93
Een glasvezeloverstap gaat iets anders in z'n werk. Op dit moment ligt het er ook aan in welke plaats je woont, in sommige plaatsen is het op dit moment niet mogelijk om een glasvezeloverstap aan te vragen.

Om een glasvezeloverstap te regelen dien je een inschrijving te doen via de website van XMS. Als deze inschrijving gedaan is komt er in het systeem van XMS een melding naar boven dat er al een andere glasvezel provider actief is. XMS neemt na deze melding contact met je op, dit gebeurd doorgaans binnen 2 weken. Als dit niet gebeurd kan je zelf contact opnemen, leg hierbij uit dat je al actief bent bij een glasvezelprovider en dat er dus een glasvezeloverstap plaats moet vinden.

Wanneer XMS met je contact opneemt worden er een aantal dingen met je besproken. o.a. of de gegevens die je hebt doorgegeven ook zo bekend zijn bij de oude provider en om te vragen bij welke provider je actief bent. Tijdens dit gesprek word een overstapdatum gepland deze datum dient minimaal één maand vooruit gepland te worden, dit omdat er een aantal dingen geregeld moeten worden vanaf de kant van XMS en de oude provider.

Tot die tijd mag je nog geen opzegging doen bij de oude provider, heb je in de tussentijd wel een opzegging gedaan dan heb je kans om een aantal weken(!) zonder diensten te zitten. (Als je het zelf opzegt worden de patches in de wijkcentrale verwijderd en moeten hierna weer patches geplaatst worden)

Normaal gesproken worden alle diensten bij de oude provider opgezegd als de overstapdatum bereikt is, maar providers gaan hier nogal laks mee om en daarom kan je beter naderhand nog een opzegbrief sturen voor de zekerheid.

Het overstap proces is er voor gemaakt om het mogelijk te maken dat in 1 dag omgezet bent. Het is puur een administratief proces. Op de overstapdatum worden 's morgens de diensten verwijderd door de oude provider en daarna worden er diensten ingeschoten door XMS.

De STB van concepts kan je blijven gebruiken, bij XMS moet je hier wel een DTV basispakket voor afnemen á 5 euro. Als je dit pakket afneemt krijg je daar een gratis HD-ontvanger bij of een HD-recoder die kost 99 euro maar dat is terug te vinden op de website.

Ter info de overstapservice en een glasvezeloverstap zijn twee verschillende dingen. Overstapservice kan je meer zien als het opzeggen van oude kabel of ADSL pakketten.

[ Voor 19% gewijzigd door Gangster93 op 30-10-2012 17:12 ]

• Rutix
Gangster93 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:12:
[...]

Beeldinstellingen goed gezet? :)
720/1080i/1080p en 4:3 > 16:9
Ahh door de update is alles gereset blijkbaar >.>. Instellingen even goed gezet en nu werkt het weer :)

Nothing to see here!

• MADLAX
  • Laatst online: 19-11 21:35
Heb me vandaag ook aangemeld voor xms, samen met webcare houd ik het in de gaten.
Omdat we gaan verhuizen en op de 30nov de sleutel moet inleveren weet ik niet of het niet beter is logistiek gezien om UPC hier af te zeggen ipv xms overstapservice.
En dan alleen telefoon nummer behoud aan te vragen.

Maar eerst wacht ik op een bevestiging, of totdat ze bellen of ik bel.

• boswandeling
Ik kan weer downloaden en tv kijken tegelijk zonder haperen of iets.

Alle tv tegelijk hd kanalen opnemen etc en volledig downloaden.

Ik ben blij! hoef niet naar ziggo!

• Gangster93
boekee schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:01:

Heb je iets aangepast of is er iets aangepast aan de verbinding dat je weet?

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-11 20:33

Hier is het QoS probleem ook opeens verdwenen. _/-\o_
Raar heb niets aangepast, maar ben er wel blij mee.
Misschien weet Webcare of er iets veranderd is.

• White_Collar
Phoolie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:58:
[...]
Mag ik geen commentaar hebben op je oud werkgever ofzo?
Je argumenten zijn op, dus we halen alles uit de kast en gooien irrelevant zaken maar op tafel in deze discussie?
Jammer van deze actie want het voegt totaal niks toe aan de discussie en lokt alleen maar een reactie uit van mijn kant. :)

Ten eerste, lees mijn berichten eens terug. Ik zelf uit namelijk felle kritiek op ze. dus hoezo geen commentaar geven op "je oude werkgever ofzo?".
[...]
Ik vind dat je nu totaal onzin uit kraamt.
De grap is dat inmiddels hier 3 a 4 personen zijn die gewoon aangeven dat je niet handig bezig was, en dat jij vind dat iedereen en de hele wereld behalve jij zelf kraamt onzin uit.
Denk daar eens over na zou ik zeggen. :)
Wat had ik ook alweer gezegd in een post over de zin "dan ga ik er dus vanuit" ? ;)
Nooit van dingen uitgaan. Want dan gaan er gewoon dingen mis.
[...]
Webcare had op zijn minst kunnen vermelden dat alle tv diensten zelf opgezegd moesten worden ipv alleen analoge tv.
Die had dit die had dat. Jij had je ook gewoon in kunnen lezen en dan had je in plaats van "vanuit gaan" geen problemen gehad :)

Overigens, had je natuurlijk ook deze moeite die je nu steekt in deze discussie ook gewoon ziggo kunnen bellen en vragen waarom je digitale abbo gewoon door loopt.

[ Voor 14% gewijzigd door White_Collar op 30-10-2012 18:57 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:47

Fiber

Beaches are for storming.

Het komt bij mij bijna nooit voor, maar zonet kapte mijn A110 er opeens mee. Beeld op zwart, reageerde nergens meer op. Stekker er een half minuutje uit en hij doet het weer. Moet toch niet al te vaak gebeuren eigenlijk...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Mafioso
Gangster93 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:55:
[uitgebreide uitleg over de overstap van glasvezelprovider]
Bedankt voor de heldere uitleg, valt toch een beetje tegen hoe makkelijk, of beter gezegd moeilijk, dit is.
Het gaat overigens om een aansluiting in Enschede (7521).
De STB van concepts kan je blijven gebruiken, bij XMS moet je hier wel een DTV basispakket voor afnemen á 5 euro. Als je dit pakket afneemt krijg je daar een gratis HD-ontvanger bij of een HD-recoder die kost 99 euro maar dat is terug te vinden op de website.
Daar was ik al een beetje bang voor, maar echt duidelijk wordt dat niet van de website, als je het mij vraagt :/ Heb ik hiervoor het "Basispakket Interactieve radio en tv" nodig, of is dit weer iets anders?

[ Voor 3% gewijzigd door Mafioso op 30-10-2012 20:48 . Reden: plaatsnaam toegevoegd ]

• Rutix
Rutix schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:30:
[...]

Ahh door de update is alles gereset blijkbaar >.>. Instellingen even goed gezet en nu werkt het weer :)
Toch niet >.> Het gaat fout als ik een zender heb die 4:3 heeft en dan switch naar een zender met 16:9 . De tv schijnt niet goed trackingcontrol te krijgen van de animo (of te laat) iemand hier ervaring mee? (Staat op 16:9, auto, 1080i50).

Nothing to see here!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Nieuwe zenders in de zenderlijst:

92. History HD
303. Ginx
Mafioso schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:26:
[...]

Bedankt voor de heldere uitleg, valt toch een beetje tegen hoe makkelijk, of beter gezegd moeilijk, dit is.

[...]

Daar was ik al een beetje bang voor, maar echt duidelijk wordt dat niet van de website, als je het mij vraagt :/ Heb ik hiervoor het "Basispakket Interactieve radio en tv" nodig, of is dit weer iets anders?
Dan wordt het hele verhaal toch wat anders. Dan zit je namelijk in WGDO gebied en kan de overstap een stuk soepeler (lees: minuten)
Overigens is dat hele verhaal voor jou niet moeilijk hoor. Alleen onthouden dat je niet zelf gaat opzeggen en dat je niet verwacht dat dit binnen een paar weken rond is. Er moet wel wat voorbereid worden natuurlijk.

En ja, daarmee wordt het pakket Interactieve radio en TV bedoeld. Was bij Concepts niet anders volgens mij. Daar betaalde je ook rond de 5 euro per maand extra voor IPTV (waar je die Amino voor nodig had).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Gangster93
Barre73 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:30:
[...]

Dan wordt het hele verhaal toch wat anders. Dan zit je namelijk in WGDO gebied en kan de overstap een stuk soepeler (lees: minuten)
Overigens is dat hele verhaal voor jou niet moeilijk hoor. Alleen onthouden dat je niet zelf gaat opzeggen en dat je niet verwacht dat dit binnen een paar weken rond is. Er moet wel wat voorbereid worden natuurlijk.
Verhaal is niet moeilijk, klopt.

Inschrijven -> Contact vanuit XMS of vanuit de klant voor doornemen overstap -> Glasvezeloverstap datum bereikt -> opzeggen oude provider voor de zekerheid. (Eventueel hierna nog een nummerportering) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gangster93 op 30-10-2012 21:33 ]

Zie? Kan in veel minder woorden ... ;-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• boswandeling
Gangster93 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:09:
[...]

Heb je iets aangepast of is er iets aangepast aan de verbinding dat je weet?
Nee ik heb niets aangepast, ik had gisterochtend een heldere klacht neergelegd via de telefonische helpdesk, ik kon ook vertellen sinds wanneer het begonnen was, waarschijnlijk hebben ze bij netwerk beheer een uitrol gedaan met firmware of iets dergelijks, en deze weer teruggerold.

Maar dat blijft ook voor mij gissen, ik heb nergens geen last meer van, snelheid is prima en geen glitch gezien tijdens een download van 15 GB.

Dit overigens in Leiden postcode 2324 Packetfront 2 (dus zonder losse voip ata)

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024

jij blij wij zitten al maanden met dit probleem
en het word maar niet opgelost!!!!
Qos probleem :(

O ja en de app ligt er weer uit :(
ik beging echt schoon genoeg van te krijgen :(

[ Voor 6% gewijzigd door Horza2011 op 30-10-2012 22:14 ]

• geert1975
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
White_Collar schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:06:
[...]

Nope, zit waarschijnlijk allemaal niet in het packetfront modem. De meeste dingen die je opnoemd zijn helaas bekende issues :(
Traag zappen zou opgelost moeten zijn, daarvoor is net een nieuwe software update voor uitgebracht. Ik zou je 540 daarom toch nog 1 keer te updaten
Vanavond de box geupdated, geen verbetering. Wel vreemd overigens dat als je een hd-box update hij na de update automatisch ingesteld wordt op sd :?

Morgen de helpdesk maar weer eens bellen. Hopelijk komt er een oplossing.

• fast-server
Sommige mensen hebben nog geen HDTV maar willen wel een PVR, als deze boxen standaard op HD zouden staan hebben de mensen met een SDTV geen beeld.

Logische beslissing :)

• Mafioso
Barre73 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:30:
Ah, dat is natuurlijk goed nieuws. Als het alleen niet 'binnen een paar weken' is afgerond, over welke termijn spreken we dan? Meer dan een maand?
En ja, daarmee wordt het pakket Interactieve radio en TV bedoeld. Was bij Concepts niet anders volgens mij. Daar betaalde je ook rond de 5 euro per maand extra voor IPTV (waar je die Amino voor nodig had).
Daar heb ik inderdaad ook een dergelijk pakket, die was alleen het eerste jaar gratis. (En nu dit voordeel vervalt dus een (extra) rede om over te stappen). Ik dacht dat bij XMS IPTV ook in de standaardprijs was inbegrepen, omdat er steeds over digitale tv wordt gesproken. Blijkbaar is dit uitsluitend via DVB-C, waar ik het las als ook via DVB-C.

De interactieve onderdelen van het pakket boeien mij eigenlijk niet zo, dus ik dacht dat dit niet nodig was. Blijkbaar is bij bij beide aanbieders IPTV = 'interactief'.

Kan er overigens op de website niets over vinden, dus het zal wel niet, maar zijn er nog aansluitkosten of andere kosten waar ik rekening mee moet houden?

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21
Op het gevaar af een vraag te stellen die hier al 100x voorbij is gekomen, maar mijn search levert niets op:

Ik vind op de amino 540 de 1080p instelling beduidend slechter dan 1080i. Met name horizontale lijnen en logo's staan op 1080p te trillen. Dat suggereert een slechte de-interlacing in de amino hardware/software. Wie herkent dit probleem.

Ik heb trouwens een Philips 9xxx TV die 1080i perfect verwerkt, dus is het geen ramp. Maar vreemd vind ik het wel.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 13:26

Thasaidon

If nothing goes right, go left

elwinvangestel schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:04:
Nieuwe zenders in de zenderlijst:

92. History HD
303. Ginx
En in welk pakket zitten die? Ze staan namelijk nog niet op de site.
http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81

Dan even een vraag voor iedereen...
Kan iemand met een A110 "Focuz TV" (kanaal 918) ontvangen?
Ik namelijk niet. De Amino geeft de melding "zender niet beschikbaar", terwijl wel de zender info etc... onder in beeld verschijnt als ik de zender selecteer.
In de hierboven genoemde playlist staat dat deze zender niet met de A110 bekeken kan worden.

Mijn vermoeden is dat dit komt door de codering van het signaal, aangezien deze van de KPN source komt.
Blijkbaar kan de A110 (in tegenstelling tot wat XMS dus op de Tweakers meeting geroepen heeft) dus geen encryptie aan!

@Webcare
kunnen jullie dit bevestigen of anders antwoord op geven?

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 07:26:
[...]

Mijn vermoeden is dat dit komt door de codering van het signaal, aangezien deze van de KPN source komt.
Blijkbaar kan de A110 (in tegenstelling tot wat XMS dus op de Tweakers meeting geroepen heeft) dus geen encryptie aan!
De 110 kan alleen maar mpeg2, de KPN streams zijn allemaal in mpeg4. Om die reden wordt de 110 ook niet in WMP+ gebieden gebruikt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 07:53 ]

• post123men
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11-2020
Horza2011 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:13:

O ja en de app ligt er weer uit :(
ik beging echt schoon genoeg van te krijgen :(
yep. app ligt weer plat. Live TV helemaal niet te gebruiken en wat denk je ?
Precies. Nergens een storingsmelding of iets te vinden. Bij XMS niet en bij Glashart niet. :(

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 07:49:
[...]

De 110 kan alleen maar mpeg2, de KPN streams zijn allemaal in mpeg4. Om die reden wordt de 110 ook niet in WMP+ gebiden gebruikt
Dat is waar, was ik even vergeten ;), maar...
voor zover ik heb kunnen zien is dit de enige zender in het basis pakket (en pluspakket) welke encrypted is.
En ook de enige die het dus niet doet op de A110.

Kanaal 303 (Ginx) zoals hierboven genoemd door elwinvangestel, kent de stb niet, en kan ik ook even niet controleren op encryptie, maar mijn vermoeden is dat die ook encrypted is.

918 (en 303 ook) is van de KPN bron afkomstig (staan als rtp://@224.0.x.x:xxx in de playlist)
Ik heb nog niet gecontroleerd of alle zenders vanaf die bron mp4 zijn, maar vind het wel toevallig dat ze ook allemaal encrypted zijn en de A110 dat dus niet slikt.

• Le-xxx-ie
  • Laatst online: 02-08 08:14
Gisterenavond weer eens wat vreemde zaken meegemaakt. Ik heb ze al gemeld bij de helpdesk, maar ben nog wel benieuwd of er meer mensen last hiervan hebben.

Het volgende, al mijn ingeprogrameerde opnames staan sinds de aanpassing naar de wintertijd een uur te vroeg, ze zijn dus allemaal een uur naar voren geschoven (wat om 20:30 zou moeten beginnen begint nu om 19:30). Oplossing helpdesk : Alles opnieuw instellen |:(

Daar maar aan begonnen, blijkt dat ik niet verder dan 1 november kan kijken in de mini- en tvgids, dus kan ik ook niet alles opnieuw instellen.

En dan gelijk het 3e probleem, als ik alle repeterende opnames wil verwijderen, moet dat allemaal met de hand stuk voor stuk. Je kan je dus wel voorstellen dat mijn bloeddruk aanzienlijk verhoogd was :(

• GerkeP

GerkeP

@Webcare de smtp server staat op Lashback vermeld, kunnen jullie weer actie ondernemen?

GerkeP

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:39
ambilight schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:59:
Op het gevaar af een vraag te stellen die hier al 100x voorbij is gekomen, maar mijn search levert niets op:

Ik vind op de amino 540 de 1080p instelling beduidend slechter dan 1080i. Met name horizontale lijnen en logo's staan op 1080p te trillen. Dat suggereert een slechte de-interlacing in de amino hardware/software. Wie herkent dit probleem.

Ik heb trouwens een Philips 9xxx TV die 1080i perfect verwerkt, dus is het geen ramp. Maar vreemd vind ik het wel.
Ik heb de amino altijd op 1080p en ik ben best gevoelig voor slechte deinterlacing etc, maar ik herken me niet in je beschrijving van het probleem!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11 15:52
Thasaidon schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 07:26:
[...]

En in welk pakket zitten die? Ze staan namelijk nog niet op de site.
http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81

Dan even een vraag voor iedereen...
Kan iemand met een A110 "Focuz TV" (kanaal 918) ontvangen?
Ik namelijk niet. De Amino geeft de melding "zender niet beschikbaar", terwijl wel de zender info etc... onder in beeld verschijnt als ik de zender selecteer.
In de hierboven genoemde playlist staat dat deze zender niet met de A110 bekeken kan worden.

@Webcare
kunnen jullie dit bevestigen of anders antwoord op geven?
In de link die je zelf post staat duidelijk dat de A110 die niet kan weergeven.
Het heeft zoals al wordt aangegeven waarschijnlijk te maken met de codering, de 110 is niet de meest geavanceerde van het stel...

• Phoolie
White_Collar schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:42:
[...]

Je argumenten zijn op, dus we halen alles uit de kast en gooien irrelevant zaken maar op tafel in deze discussie?
Jammer van deze actie want het voegt totaal niks toe aan de discussie en lokt alleen maar een reactie uit van mijn kant. :)

Ten eerste, lees mijn berichten eens terug. Ik zelf uit namelijk felle kritiek op ze. dus hoezo geen commentaar geven op "je oude werkgever ofzo?".

[...]

De grap is dat inmiddels hier 3 a 4 personen zijn die gewoon aangeven dat je niet handig bezig was, en dat jij vind dat iedereen en de hele wereld behalve jij zelf kraamt onzin uit.
Denk daar eens over na zou ik zeggen. :)

[...]

Wat had ik ook alweer gezegd in een post over de zin "dan ga ik er dus vanuit" ? ;)
Nooit van dingen uitgaan. Want dan gaan er gewoon dingen mis.

[...]

Die had dit die had dat. Jij had je ook gewoon in kunnen lezen en dan had je in plaats van "vanuit gaan" geen problemen gehad :)

Overigens, had je natuurlijk ook deze moeite die je nu steekt in deze discussie ook gewoon ziggo kunnen bellen en vragen waarom je digitale abbo gewoon door loopt.
Ja, je bent vaak zat kritisch op xms, maar alleen wanneer het problemen betreft die jou raken.

En of die informatie nou terug te vinden is of niet, als ik informatie bij Webcare opvraag dan hoort die informatie toch correct te zijn of niet? Dan kan je met argumenten aankomen over inlezen enzo, maar als oud servicemedewerker zou jij toch moeten weten dat dat in de praktijk gewoon niet zo werkt. Als jij iemand fout informeert kan je daar op afgerekend worden. Wanneer je die informatie niet zeker weet dan behoor je de klant te verwijzen naar een andere informatiebron ipv foute informatie te geven.

Als ik fouten maak mag en hoor ik daar op aangesproken te worden. Niks raars aan toch? En ja, er is online inderdaad informatie te vinden. Maar ik probeer alleen aan te geven dat Webcare verkeerde informatie heeft gegegeven. Zoals al eerder aangegeven bood Sofie netjes haar excuses aan. Maar kreeg ik van een aantal hier (waaronder jij) het verwijt dat ik zelf maar meer had uit moeten zoeken. Dat is natuurlijk de wereld op zijn kop. Fouten maken is menselijk, vergeven ook.

Wat betreft die laatste zin, ik kan Ziggo wel bellen. Maar die doen gewoon wat ze moeten doen. Digitaal valt namelijk wel onder het deel wat zelf opgezegd dient te worden. Misschien handig als xms in hun protocol opneemt dat klanten op moeten letten dat extra paketten die onder tv vallen ook zelf gestopt moeten worden.

Verwijderd

Ter info: de EPG op de Amino is leeg vanaf vrijdag 01:00 uur. Ik heb de Lijbrandt_Desk al gevraagd aktie te ondernemen, wellicht dat een XMS abonnee dat bij de XMS webcare ook kan doen?

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21
Luuk1983 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:57:
[...]

Ik heb de amino altijd op 1080p en ik ben best gevoelig voor slechte deinterlacing etc, maar ik herken me niet in je beschrijving van het probleem!
Ja ik had amino eerst ook op 1080p staan en toen is mij dit probleem niet opgevallen. Maar sinds de laatste firmware update moest ik de beeldinstellingen vanaf default weer naar 1080p aanpassen en toen viel het me ineens op. Op NED1/2 hebben ze 's morgens vaak van die kabelkrantjes met de hoogtepunten uit het nieuws en de horizontale balken en tekst staan gewoon niet stil.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• Le-xxx-ie
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:11:
Ter info: de EPG op de Amino is leeg vanaf vrijdag 01:00 uur. Ik heb de Lijbrandt_Desk al gevraagd aktie te ondernemen, wellicht dat een XMS abonnee dat bij de XMS webcare ook kan doen?
Ik heb het al aangegeven aan XMS Helpdesk gisterenavond. Men zou dit doorgeven bij Glashart.

• GerkeP

GerkeP

6- 7 november: Mail. Op 6 en 7 november worden er aanpassingen gedaan aan de mailservers van XMS. Dit betekent dat een groot deel van de klanten geen toegang hebben tot hun mailhistorie. Klanten kunnen tijdelijk geen mail verzenden en ontvangen. Naar klanten verzonden mail zal niet verdwijnen, maar deze wordt later ontvangen.
@webcare als ik dit zo lees, dan kan er 2 dagen lang geen mail verstuurd en ontvangen worden?
Ontvangen heb ik geen problemen mee, dat gaat rechtstreeks naar mijn eigen server, maar versturen is wel een probleem. Ik mag hopen dat er geen 2 dagen nodig zijn om een en ander te realiseren? Ik neem aan dat er al een smtp server klaar staat bij KPN ITNS? Dan kan dit met een TTL van 120 minuten toch binnen 2 uur omgezet zijn? Kunnen jullie dit eens navragen?

GerkeP

Verwijderd

Mafioso schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:26:
[...]

[...]

Mocht je graag willen overstappen naar XMS en je hebt nog vragen, mag je deze ook via DM aan ons stellen. - Sophie

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 13:49 . Reden: typo wegwerken ]

Verwijderd

GerkeP schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:38:
@Webcare de smtp server staat op Lashback vermeld, kunnen jullie weer actie ondernemen?
GerkeP schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:16:
[...]

@webcare als ik dit zo lees, dan kan er 2 dagen lang geen mail verstuurd en ontvangen worden?
Ontvangen heb ik geen problemen mee, dat gaat rechtstreeks naar mijn eigen server, maar versturen is wel een probleem. Ik mag hopen dat er geen 2 dagen nodig zijn om een en ander te realiseren? Ik neem aan dat er al een smtp server klaar staat bij KPN ITNS? Dan kan dit met een TTL van 120 minuten toch binnen 2 uur omgezet zijn? Kunnen jullie dit eens navragen?
Wij kijken graag wat wij hieraan kunnen doen. Heb je voor ons de exacte foutmelding? - Sophie

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:41:
[...]

[...]

Wij kijken graag wat wij hieraan kunnen doen. Heb je voor ons de exacte foutmelding? - Sophie
Foutmelding?
Lashback is een RBL die smtp.xmsnet.nl in de listing heeft opgenomen omdat er mail verstuurd is naar honeypot adressen afkomstig van een harvestlist. Wie of wat dat gedaan heeft is alleen te achterhalen als je betaald ;)

En dat van die mail komt uit een nieuwsbrief die vandaag door XMS verstuurd is over de werkzaamheden. Maar 2 dagen zonder een werkende smtp server lijkt me wel erg lang.

GerkeP

Verwijderd

GerkeP schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:45:
[...]
Maar 2 dagen zonder een werkende smtp server lijkt me wel erg lang.
Ik mag hopen dat uitgaande mail gewoon blijft werken. De TTL van de smtp.xmsnet.nl staat al een jaar of honderd op tien minuten dus dat is snel genoeg omgezet.

Verwijderd

Problemen met de zomertijd - wintertijd bug

Kunnen de gebruikers die last hebben gehad van een vastgelopen settopbox ons de volgende informatie via DM sturen:

- NAW gegevens
- STBID
- stond de settopbox in stand-by tijdens de overgang van zomer naar wintertijd.

Deze gegevens zullen wij doorsturen naar GHM voor aanvullend onderzoek. -Tim

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 13:58 ]

• Le-xxx-ie
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:57:

Kunnen de gebruikers die last hebben gehad van een vastgelopen settopbox ons de volgende informatie via DM sturen:

- NAW gegevens
- STBID

Geldt dit ook voor degene waarvan alle geprogrameerde opnames een uur eerder beginnen ? Mijn STB is niet vastgelopen, maar heb wel degelijk last van de wintertijd.

Verwijderd

Le-xxx-ie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:06:
[...]

Geldt dit ook voor degene waarvan alle geprogrameerde opnames een uur eerder beginnen ? Mijn STB is niet vastgelopen, maar heb wel degelijk last van de wintertijd.
Wij kunnen dit in ieder geval aankaarten bij onze collega's, mogelijk kan hier ook een oplossing voor worden gevonden. -Tim

• Thasaidon

Thasaidon

Maarce schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:53:
[...]

In de link die je zelf post staat duidelijk dat de A110 die niet kan weergeven.
Het heeft zoals al wordt aangegeven waarschijnlijk te maken met de codering, de 110 is niet de meest geavanceerde van het stel...
Klopt en had ik zelf ook al aangegeven...
maar zoals ik al zei had ik nog niet gekeken of de stream idd mp4 is ipv mp2
En dus vermoede ik dat het encryptie was en niet encoding... :P

• boswandeling
Voor de mensen dit hun xmsnet mailadres niet gebruiken
Servicebericht voor XMS abonnees | 31 oktober 2012

Geachte XMS-klant,

Eind oktober gaat XMS over naar een ander administratief systeem. Wij hebben u hierover middels een brief bericht. Hierbij nogmaals in het kort wat dit voor u betekent.

Vanaf nu t/m 6 november aanstaande kunt u niets wijzigen in uw persoonlijke klantomgeving ‘mijn XMS’. Dit betekent dat u dan geen aanpassingen kunt doen aan uw pakket. Denk hierbij aan het wijzigen van uw internetsnelheid of het aan- of uitzetten van de dienst Interactieve TV.

Vanaf 7 november, bij de eerstvolgende keer dat u inlogt op ‘mijn XMS’, ontvangt u een nieuwe inlognaam. Hiermee heeft u direct toegang tot ‘mijn XMS’. Dit gaat automatisch, u hoeft hier niets voor te doen.

Op 6 en 7 november vinden er aanpassingen plaats aan onze mailservers. Dit betekent dat u tijdelijk geen toegang heeft tot uw mailhistorie als u gebruik maakt van webmail en dat u tijdelijk geen mail kunt verzenden en ontvangen. De naar u verzonden mail zal niet verdwijnen, maar u ontvangt deze met enige vertraging.

Ook vinden er vanaf nu t/m 16 november ’s nachts werkzaamheden plaats, waardoor het mogelijk is dat u in die nachten tijdelijk geen gebruik kunt maken van uw diensten. Op onze website vindt u actuele informatie over de geplande werkzaamheden.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u meer vragen over de overgang naar het nieuwe systeem hebben, meer informatie vindt u op www.xmsnet.nl/overgang.
Lees even de laatste zin.

XMS is in de overgang !

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:39
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:57:

- NAW gegevens
- STBID

Het ging ook al fout van winter- naar zomertijd en nu blijkbaar nog steeds. Beetje jammer. Ik durf erom te wedden dat het over een half jaar nog steeds verkeerd gaat...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• boswandeling
Helaaaaaaaaaaaaaaaaaas.

Ik kan helemaal niets meer als ik ga downloaden, zelfde download meerdere zenders 1 groot drama.
Ik snap er geen ene kloot van, want gisteravond had ik nergens geen last van.

[ Voor 24% gewijzigd door boswandeling op 31-10-2012 19:55 ]

• Horza2011
boekee schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:00:
Helaaaaaaaaaaaaaaaaaas.

Ik kan helemaal niets meer als ik ga downloaden, zelfde download meerdere zenders 1 groot drama.
NU werkt het bij mij vanavond aardig al 100gb binnengehaald en geen probleem gezien
Heel apart

• boswandeling
Heb net XMS gebeld en 30 minuten in de wacht gehangen.

Groepstickets met dit QOS probleem is sinds gister opgelost volgens de helpdesk. Dus voor mijn individueel weer een ticket aangemaakt.

Ben toch blij dat ik even gebeld heb, want ik heb helemaal geen terugkoppeling gehad en had mijn eerdere belletje dus in een bodemloze put beland zijn.

Ik neem aan als je een ticket solved je je klant eerst moet terugkoppelen of het probleem is opgelost.

Maargoed lekker klote weer

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-11 20:33
boekee schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:00:
Helaaaaaaaaaaaaaaaaaas.

Vanmorgen had ik ook weer problemen met downloaden en stotteren van TV zenders. Nu gaat het wel weer goed. Vreemd. 8)7

• Horza2011
apart ik heb ze vanmiddag nog aan de lijn gehad dik 20 min en mij werd verteld dat het nog steeds niet opgelost was en dat er een firmware update voor de parkertfront gemaakt moest worden

• boswandeling
Horza2011 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:41:
apart ik heb ze vanmiddag nog aan de lijn gehad dik 20 min en mij werd verteld dat het nog steeds niet opgelost was en dat er een firmware update voor de parkertfront gemaakt moest worden
Lekker vaag.

Hij had het over een groepsticket en hij ging kijken wat de status er van was, na 5 minuten weer in de wacht te hebben gestaan melde hij dat hij gesloten was en dat het opgelost moest zijn, maar niet bij mij dus :)

Eigenlijk sta ik hier ook helemaal niet van te kijken.
Pagina: 1 ... 32 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.