XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.890 views

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-01 03:10
@Rataplan,
Ben het wel met je eens, waarom glasvezel als er geen vaste ip-adress bij zit..
Wat heb je aan veel upload zonder een vaste adres, aan de anderen kant bij UPC heb ik geen last van IP verandering..

Maar als bij elke werkzaamheid aan het netwerk van XMS je IP verandert, dan blijf ik bij UPC..
Dat weet ik niet, misschien iemand hier die geen vaste IP heeft met ervaringen of je IP vaak veranderd?

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-01 14:37

GerkeP

Vragen mag altijd........

Iptv ligt er hier uit?
Pc 3905

edit:
en klokslag 07.00 uur werkt het weer

[ Voor 47% gewijzigd door GerkeP op 25-10-2012 08:24 ]

GerkeP

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:32:
[...]

Een portering moet in maximaal 10 werkdagen geregeld zijn - dus dat is twee weken.
De meeste aanbieders zouden dit onderhand wel sneller moeten kunnen.
Xms doet er tegenwoordig 5 werkdagen over.
Ze kunnen het ook wel sneller maar er was een wettelijke regeling om de ene die de diensten zelf beheerde geen voordeel te geven op de ander die via via diensten moest regelen of veranderen.
Ik zeg niet dat ik het niet eens ben met de diensten van XMS maar laat ik het voorzichtig zeggen, op internet na ken ik geen enkel bedrijf dat zoveel storingen aan diensten heeft als XMS, of dat nu aan anderen ligt met wie zij een overeenkomst hebben of niet, dat is niet mijn zaak,ik heb een kontrakt met XMS.
De DNS is de laatste tijd bagger,mail ligt er dagen uit zonder excuus of compensatie,aan dvb-c mankeert wel steeds het een en ander en de digitale tv ligt er ook regelmatig uit,ik heb een jaar een probleem met telefonie gehad en nu begint het gedonder weer,dus op internet na heb ik alles over gebracht en het enige wat me echt tegenhoudt om helemaal naar Ziggo te gaan is dat daar de diensten hier prima werken maar hun administratie wil wel eens fouten maken bij het overstappen en ik wil mijn nummer niet kwijt.
De upload heb ik alleen nodig als ik in Griekenland zit.
Toen ik bij XMS kwam was het een klein familie bedrijfje,met directe lijnen naar de klant, ik wist niet hoe goed ik het had, dat is wel enorm veranderd.
Ik wijt het maar aan de crisis, mijn jongste zoon is aan het verhuizen en als ik dan zijn Ziggo lijn kan overnemen,dan stap ik over,meer omdat ik nu allemaal alles in een kortingen mis.

Verwijderd

Rataplan schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:25:
[...]

Kan webcare hier nog even op reageren? Welke wijzigingen worden in die brief bedoeld? Kan ik tzt mijn telefoon bv wegmigreren zonder dat dat gevolgen heeft voor mijn vaste IP? Kan ik een nieuw mac-adres opgeven als mijn huidige server wordt vervangen?
Het probleem zit op internetmutaties. Eigenlijk zouden wij het Vast IP adres niet meer blijven ondersteunen, omwille van de onder andere de reacties op Tweakers, hebben we gekozen hier toch een alternatief voor te gaan bieden. Het enige nadeel is internetmutaties ertoe kunnen leiden dat het Vast ip adres niet gehandhaafd kan blijven. - Sophie

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:11
Nick, hoe kan jij uitspraken doen over iptv als je het niet hebt?
En kom dan niet aanzetten met het feit dat je wel eens berichten langs ziet komen hier of op het internet. ;)
Als je gericht gaat zoeken op bedrijf x vind je ook genoeg geklaag over de digitale tv dienst.
Daarnaast ben ik redelijk storing vrij, op zowel een packetfront netwerk als een genexis netwerk.

[ Voor 58% gewijzigd door White_Collar op 25-10-2012 08:54 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:43:
[...]

Het probleem zit op internetmutaties. Eigenlijk zouden wij het Vast IP adres niet meer blijven ondersteunen, omwille van de onder andere de reacties op Tweakers, hebben we gekozen hier toch een alternatief voor te gaan bieden. Het enige nadeel is internetmutaties ertoe kunnen leiden dat het Vast ip adres niet gehandhaafd kan blijven. - Sophie
Waarom hebben jullie dan niet gewoon een klein IP blok gereserveerd op de server voor de vaste IP's ?
Als jullie de mensen die nu een vast IP hebben dan de nieuwe IP gegevens geven dan is er verder toch niets aan de hand?

Daarnaast zou het IP ook gelocked kunnen worden op de poort van de ASR.

Het lijkt er nu op dat XMS een hele moeilijke constructie aan het bedenken is voor iets wat niet zo heel erg spannend is.

Of gaan jullie het als nog doen met:
dhcp-range=xxx.xxx.xxx.0,static
#Klant1
dhcp-host=11:22:33:44:55:66,xxx.xxx.xxx.1
#klant2
dhcp-host=11:22:33:44:55:77,xxx.xxx.xxx.2
etc...

Dit is leuk voor een thuisnetwerk maar niet echt voor een (V)ISP naar mijn idee.

[ Voor 13% gewijzigd door fast-server op 25-10-2012 09:23 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• GerkeP

GerkeP

Zoals ik het nu zie (en begrijp) is er gekozen voor reserveringen op basis van macadres.
Ik verwacht dan ook niet dat dat voorlopig gaat veranderen.
Wat ze aangeven is dat bij het wijzigen van je macadres, dit een handmatige actie wordt die niet ondersteunt wordt door het nieuwe administratie systeem.
Dus ga je je router (oid) vervangen en heb je een ander macadres, dan zorgt de doorlooptijd van die wijziging er voor dat dat niet ala minuut hetzelfde ip adres oplevert. Ik denk dat je tussen het doorgeven van de wijziging en het verwerken daarvan een ander ipadres krijgt. Afhankelijk van hoe ze die wijziging doorvoeren zou je dus in principe na de doorlooptijd van de wijziging weer het zelfde ip adres terug moeten kunnen krijgen.

Je krijgt dus een fixed IP op basis van DHCPreservering.

IP locken op de ASR kan ook het zelfde probleem opleveren, ASR vervangen en hoppa alle IP adressen wijzigen.

Ik kan wel leven met deze oplossing, mits maar duidelijk wordt gecommuniceerd.

GerkeP

• fast-server
De hele DHCP reserving zou er uit gehaal moeten worden.
1). Gebruik een gedeelte van het subnet voor de vaste IP's zodat deze niet als DHCP uitgegeven worden.
2). deel deze IP's uit aan de klanten met een vast IP

Je hoeft dan niet te klooien op de server, daarnaast heeft de server ook minder load omdat deze adressen niet steeds gecontroleerd hoeven worden...
De server loopt nu al te swappen :( laat staan als deze nog meer zaken moet afhandelen.
Daarnaast is dit systeem ook makkelijker en sneller omdat je alleen het block voor de vaste IP's maar hoeft aan te geven op de server.

Just my 2cents

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:43:
Het probleem is dat jullie helpdesk mij gisteren uitdrukkelijk heeft bevestigd dat Vast IP vervalt op het moment dat ik enige wijziging in mijn abonnement doorvoer of laat doorvoeren. Die helpdesker gaf heel concreet aan - en hij heeft me tijdens het telefoongesprek meermaals minutenlang in de wacht gezet om eea goed uit te zoeken - dat ik een ander macadres bijvoorbeeld alleen telefonisch kan doorgeven, en dat dat óók meteen tot gevolg heeft dat mijn Vaste IP verdwijnt.

Dus of hij kletst uit z'n nek (in welk geval ik graag mijn woorden inslik) en jij bevestigt mij hier schriftelijk dat Vast IP gehandhaafd blijft, eventueel met als uitzondering dat het vaste IP kan veranderen als ik een wijziging doorvoer, of jij kletst uit je nek. En in het laatste geval bieden jullie helemaal geen alternatief, maar is het gewoon uitstel van executie op de meest geniepige manier die ik in tijden van een bedrijf heb meegemaakt.

Dus vertel: over drie maanden migreer ik mijn telefoniedienst weg, en over vier maanden vindt er onderhoud aan het netwerk plaats, waarbij dhcp-klanten toevallig allemaal een nieuw adres krijgen. Heb ik na dat onderhoud nog gegarandeerd het adres dat ik daags daarvoor had, of krijg ik na de mutatie op de telefoniedienst ook automatisch een 'semi-vast' IP?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• White_Collar
Ach omslachtige oplossingen is xms als bedrijf erg goed in.
Zo ook het vast ip gebeuren. Een klein voorbeeld van de vele die ik wel kan noemen....
Het heeft bijvoorbeeld heel lang geduurd om het cat tv signaal in amersfoort te verbeteren terwijl er al heeeeel lang bekend was waar het probleem zat. Het brakke signaal kwam uit een garage box in soest met stoffe apparatuur van herzsinger (hoe schrijf je dat?) dat later is overgenomen door glashart media.

Het draait uit eindelijk allemaal om geld: hoe goedkoper hoe beter. Als het maar werkt.

• fast-server
White_Collar schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:57:

Het draait uit eindelijk allemaal om geld: hoe goefkoper hoe beter. Als het maar werkt.
Als het goedkoper moet en je hebt geen upload nodig dan kun je beter een kabelelaar nemen, aangezien het ITNS glasnetwerk dan geen enkele meerwaarde meer heeft.

Op het KPN glasnetwerk heb je deze problemen niet, echter heb je daar geen analoog of DVB-C...
Deze troef kan ITNS echter niet eeuwig blijven uitspelen...

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

White_Collar schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:57:
Ach omslachtige oplossingen is xms als bedrijf erg goed in.
Zo ook het vast ip gebeuren. (...) Als het maar werkt.
Ik weet niet of je het hebt meegekregen, maar XMS heeft vaste ip's afgeschaft. Ze proberen nog even heel hard te doen alsof ze het niet afschaffen en alsof ze eigenlijk lief zijn, maar tenzij Webcare met nieuwe informatie komt, zijn ze gewoon bezig met damage control - zorgen dat de gedupeerden niet tegelijk in opstand komen.

Als het maar werkt - ja, als dat eens zou kunnen :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-01 14:28
We mogen toch aannemen dat alleen veranderingen aan de internet eigenschappen zelf, tot verandering van het (vast) IP zal leiden? Veranderingen aan telefonie of XSnews er buiten vallen? Kan hier duidelijkheid in komen AUB? Webcare? Misschien houdt het "gespeculeer" dan eens op...
Verder wacht ik het maar af hoe het werkt met het vast IP...anders is een overstap naar XS4ALL voor de hand liggend.

Gegroet Jacques1971

• White_Collar
Rataplan schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:35:
[...]
Ik weet niet of je het hebt meegekregen, maar XMS heeft vaste ip's afgeschaft. Ze proberen nog even heel hard te doen alsof ze het niet afschaffen en alsof ze eigenlijk lief zijn, maar tenzij Webcare met nieuwe informatie komt, zijn ze gewoon bezig met damage control - zorgen dat de gedupeerden niet tegelijk in opstand komen.

Als het maar werkt - ja, als dat eens zou kunnen :)
Natuurlijk heb ik het mee gekregen dat het vast ip word afgeschaft. Ik heb zelf ook een vast ip :)
Met de zin "als het maar werkt" doelde ik op het beleid bij xms.

• geert1975
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
Zijn er mensen die onderstaande problemen met IPTV herkennen?

Mijn installatie: Packetfront modem waarop middels een switch zowel een A110 als een M540 zijn aangesloten. Installatie heeft ongeveer een jaar (redelijk) probleemloos gedraaid. Sinds 2 maanden de volgende problemen:

- Regelmatig traag schakelen bij zappen (8-10sec geen beeld en geluid)
- Bij de M540 ongeveer 1x/week het balkje : gidsinformatie wordt ververst' in beeld dat alleen weg te krijgen is door de settopbox even uit en weer aan te schakelen.

Verder reageert de A110 af en toe niet op de afstandsbediening, oplossing is de stekker er uit trekken en opnieuw laten opstarten.

Ik heb ondertussen al een paar keer contact gehad met de helpdesk, alle bekende stappen zijn inmiddels doorlopen (software update draaien, modem uur van het stroom en settopbox rechtsreeks op het modem aansluiten)

Ruim twee weken geleden is er volgens de helpdesk een ticket doorgezet naar de netwerkbeheerder, tot op heden niets meer vernomen.

Ik heb het vermoeden dat het in de Packetfront zit, graag hoor ik of er anderen zijn die zicht hierin herkennen.

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-01 10:52

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Het "vertragend zappen" en het "gidsbalkje" is hier al regelmatig ter sprake gekomen. Dus ik zou zeggen lees het topic even door...
Voor zover ik me kan herinneren is een software update toen doorgevoerd, maar ik weet niet of dat geholpen heeft...

Voor wat betreft de A110 en de AB:
Op pagina 1 van dit Topic staat het volgende:
Mijn Animo 110 reageert nauwelijks tot niet, op mijn afstandbediening.
Dit komt meestal doordat de batterijen bijna leeg zijn. In sommige gevallen ontstaat dit probleem na het kopen van nieuwe televisie. Dit probleem ontstaat doordat de TV de infrarood overdracht verstoort tussen afstandbediening en de Animo 110. Waardoor de commando's die je intoetst in de afstandbediening niet aankomen bij de Animo 110. Om dit probleem te verhelpen raden we je aan on contact op moeten nemen met de service desk van XMS of een paar handige standaard oplossingen proberen die Mojo gepost heeft in dit topic.
Uit jou verhaal haal ik niet of je evt de batterijen al vervangen hebt of niet... dat is namelijk een bekend probleem...

[ Voor 14% gewijzigd door Thasaidon op 25-10-2012 12:06 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• White_Collar
geert1975 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:54:
Zijn er mensen die onderstaande problemen met IPTV herkennen?

Mijn installatie: Packetfront modem waarop middels een switch zowel een A110 als een M540 zijn aangesloten. Installatie heeft ongeveer een jaar (redelijk) probleemloos gedraaid. Sinds 2 maanden de volgende problemen:

- Regelmatig traag schakelen bij zappen (8-10sec geen beeld en geluid)
- Bij de M540 ongeveer 1x/week het balkje : gidsinformatie wordt ververst' in beeld dat alleen weg te krijgen is door de settopbox even uit en weer aan te schakelen.

Verder reageert de A110 af en toe niet op de afstandsbediening, oplossing is de stekker er uit trekken en opnieuw laten opstarten.

Ik heb ondertussen al een paar keer contact gehad met de helpdesk, alle bekende stappen zijn inmiddels doorlopen (software update draaien, modem uur van het stroom en settopbox rechtsreeks op het modem aansluiten)

Ruim twee weken geleden is er volgens de helpdesk een ticket doorgezet naar de netwerkbeheerder, tot op heden niets meer vernomen.

Ik heb het vermoeden dat het in de Packetfront zit, graag hoor ik of er anderen zijn die zicht hierin herkennen.
Nope, zit waarschijnlijk allemaal niet in het packetfront modem. De meeste dingen die je opnoemd zijn helaas bekende issues :(
Traag zappen zou opgelost moeten zijn, daarvoor is net een nieuwe software update voor uitgebracht. Ik zou je 540 daarom toch nog 1 keer updaten.

Probleem met de 110 kan je het volgende proberen: wissel voor de grap de batterijen eens?

• geert1975
Thasaidon schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:03:
Voor zover ik me kan herinneren is een software update toen doorgevoerd, maar ik weet niet of dat geholpen heeft...
Klopt, toendertijd is het met een update verholpen, nu is het sinds augustus weer terug. :'(
Voor wat betreft de A110 en de AB:
Op pagina 1 van dit Topic staat het volgende:

[...]

Uit jou verhaal haal ik niet of je evt de batterijen al vervangen hebt of niet... dat is namelijk een bekend probleem...
Batterijen zijn ook al vervangen, rare is dat stroom eraf de oplossing is, ik doe verder niets met de AB. Tijdens de storing komt het signaal wel binnen bij de 110, het rode ledje licht op bij het indrukken van knoppen op de AB, er gebeurt alleen niets....

• geert1975
White_Collar schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:06:
[...]

Traag zappen zou opgelost moeten zijn, daarvoor is net een nieuwe software update voor uitgebracht. Ik zou je 540 daarom toch nog 1 keer updaten.
Ik had al het vermoeden dat een aantal issues bekend waren, helaas alleen niet bij de helpdesk.

Wanneer is deze update beschikbaar gekomen? Ik heb de M540 2,5 week geleden nl. nog geupdate maar nog steeds het probleem

• Thasaidon

Thasaidon

geert1975 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:21:
Batterijen zijn ook al vervangen, rare is dat stroom eraf de oplossing is, ik doe verder niets met de AB. Tijdens de storing komt het signaal wel binnen bij de 110, het rode ledje licht op bij het indrukken van knoppen op de AB, er gebeurt alleen niets....
Dat het lampje knippert/oplicht op de 110 doet hij ook als je batterijen bijna leeg zijn en dat probleem dus speelt. Dus dat is helaas geen goede indicatie.
Dat lampje reageert gewoon op het IR wat binnen komt, maar of het nog een goed genoeg signaal is zodat de amino er nog wat mee kan is een ander verhaal.

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:37:
[...]

Dat het lampje knippert/oplicht op de 110 doet hij ook als je batterijen bijna leeg zijn en dat probleem dus speelt. Dus dat is helaas geen goede indicatie.
Dat lampje reageert gewoon op het IR wat binnen komt, maar of het nog een goed genoeg signaal is zodat de amino er nog wat mee kan is een ander verhaal.
Ik heb dat af en toe ook op mijn M540, en dat is zeker geen batterijprobleem, want ik gebruik de Harmony One en die ligt gewoon op de lader als die niet gebruikt wordt ;)
Af en toe zie ik het blauwe ledje knipperen en doet de 540 niets meer, stroom van de m540 af, 10 tellen wachten, stroom er weer op en het probleem doet zich een tijdje niet meer voor ;)

GerkeP

• geert1975
Thasaidon schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:37:
[...]

Maar dat verklaart niet dat het gewoon weer een paar weken goed gaat nadat de stroom van de settopbox af geweest is. :? Je zou dan verwachten dat het probleem blijft bestaan of heel snel weer terug is, dat is dus niet het geval..Voor de zekerheid zal ik volgende keer eerst de batterijen vervangen voordat ik de stroom er af haal.

• Thasaidon

Thasaidon

Ok...
de enige keren dat mijn A110 niet meer reageert is als de batterijen leeg zijn ;)
Alle lampjes knipperen dan nog wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Thasaidon op 25-10-2012 13:44 ]

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:43

inXs

known as inXs

inXs schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:25:
[...]

Toch nog een vraag extra! Omdat mijn moeder voorheen nog geen gebruik maakte van digitale TV, maar wel van analoge TV heb ik besloten om het voor haar te bestellen, op mijn adres. Zij heeft namelijk wel die mail gekregen. Ik heb even aan mijn zusje gevraagd om die mail door te sturen en daar heb ik op de site mijn gegevens ingevuld (achteraf bedacht ik me dat dit niet heel handig was wellicht). Nu opzich geen probleem, want ik begreep van een eerder antwoord dat een huidig digitaal tv abonnee geen recht had op de actie. Nu kreeg ik hier alleen geen bericht van, maar (helaas) mijn ma wel een mailtje. Blijkbaar is de link in de mail gekoppeld aan het mail adres! Nu heb ik zojuist braaf de spullen thuisgestuurd gekregen, op mijn naam en adres, maar blijkbaar dus gekoppeld aan het mailadres van mijn ma.

Nu moet het uiteraard gewoon weer bij haar terecht komen, want ik "kan geen gebruik maken van de aanbieding, maar het XMS systeem ziet dit niet?" (vraag 1). Nu vraag 2, op wiens abonnement staat deze aanbieding nu, want bij mij kan het officieel niet, maar mijn ma krijgt de mail (en ik de post). Is het mogelijk om via webcare te kijken bij wie nu deze aanbieding is geactiveerd en hoe ik hem op haar naam krijg?
Is het voor webcare mogelijk om hier nog op te reageren? Ik zag weer activiteit van ze ;)

superB

• fast-server
Als ze dan toch reageren zou ik graag willen weten sinds wanneer het vaste IP van een eenmalige vergoeding/service naar een "dienst" is veranderd.

Dit is naar mijn weten nooit als een dienst verkocht, ik zou daarom graag zwart op wit willen zien waar staat dat dit een dienst is.

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
En ik zou dan graag weten of ze al melding gemaakt hebben van het storende DVB-C signaal op Tv Oranje en Eurosport.

• MADLAX
inXs schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:45:
[...]
Is het voor webcare mogelijk om hier nog op te reageren? Ik zag weer activiteit van ze ;)
Heb je Twitter al geprobeerd, daar wordt meer op geregeerd.
Stuur DM met een link naar dat bericht.

• White_Collar
fast-server schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:59:
Als ze dan toch reageren zou ik graag willen weten sinds wanneer het vaste IP van een eenmalige vergoeding/service naar een "dienst" is veranderd.

Dit is naar mijn weten nooit als een dienst verkocht, ik zou daarom graag zwart op wit willen zien waar staat dat dit een dienst is.
Het is altijd al een dienst geweest?

• Thasaidon

Thasaidon

White_Collar schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 02:51:
[...]

Het is altijd al een dienst geweest?
Idd... bij de aanvraag kon je er voor kiezen wel of geen vast IP. (iig bij de uitvraag die hier toen gedaan is).
Daarnaast stond op mijn.xmsnet.nl (bij mij) dat ik een vast IP had omdat ik dat ook zo aangevraagd had.

• ToniW
  • Laatst online: 27-01 14:06
Thasaidon schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 07:57:
[...]
Idd... bij de aanvraag kon je er voor kiezen wel of geen vast IP. (iig bij de uitvraag die hier toen gedaan is).
Daarnaast stond op mijn.xmsnet.nl (bij mij) dat ik een vast IP had omdat ik dat ook zo aangevraagd had.
Ik heb het later als aparte optie aangeschakeld op mijn.xmsnet. Kostte 25 euro voor de 'administratie'. Daarna zou ik permanent een vast ip-adres hebben. (Packetfront gebied trouwens)
White_Collar schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:52:
[...]

Nick, hoe kan jij uitspraken doen over iptv als je het niet hebt?
En kom dan niet aanzetten met het feit dat je wel eens berichten langs ziet komen hier of op het internet. ;)
Als je gericht gaat zoeken op bedrijf x vind je ook genoeg geklaag over de digitale tv dienst.
Daarnaast ben ik redelijk storing vrij, op zowel een packetfront netwerk als een genexis netwerk.
Ik heb het NIET meer, ik heb het WEL gehad, tijdens de pilot had ik 1x 130 en 2x 110 draaien en mijn buren hebben het.
Als ik me niet zou mogen baseren op opmerkingen die hier gemaakt worden,waarom zouden anderen zich dan wel op jouw antwoorden moeten baseren terwijl je niet eens meer bij XMS werkt,je werkte een paar dagen per week als bijbaantje bij een XMS-huis om een studie te betalen die niet gericht was op welke vorm van glasvezel dan ook. (ook al heb je velen geholpen)
Wat is dan nog de functie van het forum,je mag wel je klacht plaatsen,maar de lezer mag zich hierdoor niet laten leiden?
Maar neem me niet kwalijk, als ik ga spitten zullen er van jou ook wel uitspraken staan over spullen die je niet hebt en Denan heeft niet eens Fiber in huis ( althans niet de laatste keer ) en meen ik dat ik kundig genoeg ben om de "eigen schuld" storinkjes meldingen in dit forum te scheiden van "dit zijn serieuse issues".

De opmerking dat jij redelijk storingsvrij bent,getuigt zelfs van enige onkunde.
Hangt er bij jou dezelfde apparatuur in de pop als bij klagers, zitten bij jou dezelfde tussen stations, loopt jouw route naar de aanvoer exact hetzelfde als bij de anderen ? Ben jij dus representatief ? Zit jij op een al meer dan 5 jaar oud netwerk en kijk je evenveel TV als klagers, op dezelfde momenten ? Weegt jouw ik heb er geen last van,zwaarder dan de klachten van anderen ?
Het is feitelijk een loze kreet,want als ik me niet mag laten leiden door klachten van anderen,mogen anderen zich niet laten leiden door jou,en aan jouw "bij mij loopt het redelijk" zit exact dezelfde waarde als van klagers,jij bent ook niet meer en niet minder dan een gebruiker.

[ Voor 36% gewijzigd door Nick39 op 26-10-2012 13:26 . Reden: Dislectie,altijd aan het spitten om het duidelijker te verwoorden. ]

Verwijderd

inXs schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:45:
[...]

Ja, wij hebben je een DM gestuurd. - Sophie

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@ Webcare

Krijgen we nog een bevestiging van onze aanmelding via xmsnet.nl/vastip?
Ik krijg wel een automatische bedankscherm, maar straks is het "sorry, niks in ons systeem te vinden". Wat helaas al vaker gebeurd is...
Kunnen jullie het desnoods zelf even nakijken op mijn aanmelding? Vind ik toch wel fijne gedachte.

2) Kunnen jullie dit nog navragen?: Mau_Maus in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"

Dank!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:43:
@ Webcare

Krijgen we nog een bevestiging van onze aanmelding via xmsnet.nl/vastip?
Ik krijg wel een automatische bedankscherm, maar straks is het "sorry, niks in ons systeem te vinden". Wat helaas al vaker gebeurd is...
Kunnen jullie het desnoods zelf even nakijken op mijn aanmelding? Vind ik toch wel fijne gedachte.
We zien je gegevens in de lijst staan, je bent aangemeld voor een vast IP adres.
Deze vraag hebben we via DM voor je beantwoord. -Tim
Per 1 januari komt er voor elke decoder met harde schijf een thuiskopie heffing van 5 euro.
( neem aan dat dit voor de nieuwe gevallen zal gelden.)
http://www.totaaltv.nl/ni..._digitale_tv-decoder.html
Wat ik er over denk zal ik maar niet zeggen.

• ToniW
  • Laatst online: 27-01 14:06
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:17:
[...]
We zien je gegevens in de lijst staan, je bent aangemeld voor een vast IP adres.
Alle anderen die de aanvraag voor VastIP hebben gedaan zullen graag een zelfde bevestiging krijgen. Ik dus ook... Please?

• Thasaidon

Thasaidon

Nick39 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:26:
...
Wat ik er over denk zal ik maar niet zeggen.
Als jij hetzelfde denkt als wat ik denk :( , dan nee... lijkt me geen goed idee dat hier te uiten ;)
Maar dat ligt niet aan XMS, maar aan die balle politiek hier in dit land (en Europa).
Alleen gaan we dan wel erg off-topic :P

Beste Sofie (Webcare)
Ik had het al eerder gevraagd, maar nog geen reactie gehad...

Is er misschien al wat bekend over een evt "(omruil)aktie" voor klanten met alleen een A110?
Zo nee, zouden jullie dit aub nog eens aan willen kaarten binnen de organisatie?

Dit lijkt me namelijk wel van redelijk belang aangezien er steeds meer zender gecodeerd lijken te worden...

[ Voor 50% gewijzigd door Thasaidon op 26-10-2012 12:58 ]

Verwijderd

ToniW schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:53:
[...]

Alle anderen die de aanvraag voor VastIP hebben gedaan zullen graag een zelfde bevestiging krijgen. Ik dus ook... Please?
Ook jij staat op de lijst, je ontvangt op een later tijdstip nog een bevestiging.
Thasaidon schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:53:
Beste Sofie (Webcare)
Ik had het al eerder gevraagd, maar nog geen reactie gehad...

Is er misschien al wat bekend over een evt "(omruil)aktie" voor klanten met alleen een A110?
Zo nee, zouden jullie dit aub nog eens aan willen kaarten binnen de organisatie?

Dit lijkt me namelijk wel van redelijk belang aangezien er steeds meer zender gecodeerd lijken te worden...
Er is nog niets bekend over een eventuele omruilactie voor de A110. -Tim

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 13:27 ]

Thasaidon schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:53:
[...]

Als jij hetzelfde denkt als wat ik denk :( , dan nee... lijkt me geen goed idee dat hier te uiten ;)
Maar dat ligt niet aan XMS, maar aan die balle politiek hier in dit land (en Europa).
Alleen gaan we dan wel erg off-topic :P
Naast de politiek,betekent het voor xms klanten, er was al een prijsverhoging voor decoders,per januari zal de 540 dus nog 5 euries duurder worden vanwege de heffing.

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:25:
[...]

Ook jij staat op de lijst, je ontvangt op een later tijdstip nog een bevestiging.

nou dan ben ik ook heel benieuwd of alles wel is door gekomen zo dat ik ook mijn VastIP
behoud want blijft toch raar dat wij daar geen mail van krijgen.
ken straks niet zeggen als die vervalt hoop dat u mijn ken helpen.
ben dan wel net hier maar al heel lang bij xmsnet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:38:
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:25:
[...]

nou dan ben ik ook heel benieuwd of alles wel is door gekomen zo dat ik ook mijn VastIP
behoud want blijft toch raar dat wij daar geen mail van krijgen.
ken straks niet zeggen als die vervalt hoop dat u mijn ken helpen.
ben dan wel net hier maar al heel lang bij xmsnet.
Als jij ons via een DM (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif) je adresgegevens stuurt dan kunnen wij kijken of je op de lijst staat. -Tim

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:25:
[...]
Er is nog niets bekend over een eventuele omruilactie voor de A110. -Tim
Dank je voor het antwoord Tim en welkom terug op het forum ;)

• White_Collar
Voordat ik begin met reageren moet ik toegeven dat je behoorlijk creatief bent in het vinden van een andere totaal overbodige negatieve interpretatie van mijn bericht. :/
Ik heb het NIET meer, ik heb het WEL gehad, tijdens de pilot had ik 1x 130 en 2x 110 draaien en mijn buren hebben het.
Of je het wel of niet hebt gehad, doet toch niet ter zake? Sorry hoor, maar je baseren op een PILOT met PILOT software en PILOT hardware heeft totaal geen enkele bijdrage op discussie van een dienst of het wel of niet goed werkt. In de periode van de pilot en nu zit zo veel tijd en veranderingen dat het de informatie gewoon niet meer relevant is. Of je het wil of niet :)
Als ik me niet zou mogen baseren op opmerkingen die hier gemaakt worden
Je zet ze niet in verhouding, daar ging het mij om. Natuurlijk lees je op een forum alleen maar negatieve berichten. Als het gewoon goed werkt post niemand dat. Daarop baseren is gewoon krom omdat je niet het totaal plaatje neemt maar alleen het stuk negatieve berichten. En naast het feit dat je het product niet afneemt, vraag ik mij af waarom je uitspreekt over iptv als je zelf niet over informatie beschikt die redelijk up to date is?
dan wel op jouw antwoorden moeten baseren terwijl je niet eens meer bij XMS werkt,je werkte een paar dagen per week als bijbaantje bij een XMS-huis om een studie te betalen die niet gericht was op welke vorm van glasvezel dan ook. (ook al heb je velen geholpen)
Als je een hele tijd werkt bij een bedrijf dan bouw je connecties op met verschillende lagen. Een van de dingen waar ik nog steeds erg goed in ben. ;) Als je weg gaat, betekend dat niet dat de connecties er opeens ook niet meer zijn. Echter beschik ik natuurlijk niet meer over de informatie stroom van vroeger, maar ik heb nog altijd een paar ingangen bij XMS.
Daarnaast kan je het werken bij een XMS-huis niet zien als een bijbaantje. Je hebt een dermate hoge verantwoordelijkheid om problemen professioneel aan te pakken, dat je direct door het ijs valt als je dat niet doet.
Want, als je het niet op tijd oplost, dan staat de zelfde klant weer voor je neus. ;)
Maar als je je niet wilt baseren op mijn antwoorden, dat staat je natuurlijk uiteraard vrij.
De opmerking dat jij redelijk storingsvrij bent,getuigt zelfs van enige onkunde.
Ik zit op zowel een packetfront netwerk als een genexis netwerk. Dus hoezo onkunde, ik heb op beide netwerken last van een paar issues?
Ja ik heb last van het QOS probleem, ja ik heb last van het zeldzame 2 of 3 amino's op 1 CPE probleem en zo nu en dan een melding "de gids informatie wordt ververst bug" die ik al een jaar geleden moest melden die afgedaan werd met een "het zit in de amino" terwijl ik al 10 had gezegd dat het een FW bug moest zijn.
Hangt er bij jou dezelfde apparatuur in de pop als bij klagers, zitten bij jou dezelfde tussen stations, loopt jouw route naar de aanvoer exact hetzelfde als bij de anderen ? Ben jij dus representatief ? Zit jij op een al meer dan 5 jaar oud netwerk en kijk je evenveel TV als klagers, op dezelfde momenten ? Weegt jouw ik heb er geen last van,zwaarder dan de klachten van anderen ?
Het is feitelijk een loze kreet,want als ik me niet mag laten leiden door klachten van anderen,mogen anderen zich niet laten leiden door jou,en aan jouw "bij mij loopt het redelijk" zit exact dezelfde waarde als van klagers,[i]jij bent ook niet meer en niet minder dan een gebruiker.
Sorry maar er is een verschil tussen:
ik neem de dienst niet af en ik ga mij ermee bemoeien terwijl ik eigenlijk helemaal geen dienst afneem
en
Ik neem de dienst wel af en ik ga mij ermee bemoeien.

• White_Collar
btw: je kan weer zoeken in dit topic \o/

[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 26-10-2012 14:26 ]

• MADLAX
@XMS_webcare,
Heb even een vraagje.

Is de vaste ip "regeling" alleen voor klanten die nu al een vaste IP hebben..
Nieuwe klanten komen ongedacht niet meer in aanmerking voor een Vaste IP?
En hoe zit het met de semi-vaste IP dan?

Verwijderd

MADLAX schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:23:
@XMS_webcare,
Heb even een vraagje.

Is de vaste ip "regeling" alleen voor klanten die nu al een vaste IP hebben..
Nieuwe klanten komen ongedacht niet meer in aanmerking voor een Vaste IP?
En hoe zit het met de semi-vaste IP dan?
De vaste IP's zijn alleen beschikbaar voor huidige klanten met een vast ip adres. Semi vaste ip adressen doen hier niet aan mee. - Sophie
White_Collar schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:22:
[...]

Voordat ik begin met reageren moet ik toegeven dat je behoorlijk creatief bent in het vinden van een andere totaal overbodige negatieve interpretatie van mijn bericht. :/
Idem en dat is de reden dat ik het hier dan ook bij laat, ik vind dat ik op basis van mijn kennis van de materie en op basis van de klachten wel degelijk iets heb te zeggen over diensten zelfs al gebruik ik ze niet, sterker, ik baseer mijn keuze op die kennis en de klachten om het ook niet af te nemen, maar jouw netwerk is niet het netwerk van een ander en om die reden noemde ik je opmerking 'onkundig".
Ik bedoelde het in een superlatief voorbeeld: slager deze week vind ik de worst niet om te eten, slager: ik heb het net gegeten en ik vind het prima smaken, niet onkundig in de vorm dat je de kennis er niet over hebt,maar de opmerking zelf is onzinnig omdat het simpele feit dat iets bij jou in orde lijkt ( of is) niets zegt over een ander en ik had met jouw kennis een dergelijke opmerking met, bij mij werkt het wel,niet verwacht, bij jou werkte vermoedelijk de telefoon goed en hier heeft het meer dan een jaar gekost om het goed te krijgen.
Nog meer overdreven om duidelijk wat ik met onkundig bedoel, ik bel de helpdesk van de nuon dat we zonder stroom zitten omdat er aan het eind van de straat een graafmachine de kabel heeft stukgerukt, meneer van de Nuon "da's niet waar, hier werkt de stroom prima, dag meneer".
Je hebt de hele insteek en intentie van mijn bericht niet begrepen,maar gaat er gelijk vanuit dat die negatief is,hoewel dat dus niet de bedoeling was, ik ga de anderen niet lastig vallen met een verdere uitleg,ik dacht dat je me goed genoeg kende om te weten dat ik je niet wilde kwetsen,maar heb me daarin vergist.

• boswandeling
  • Laatst online: 23:02
Ik weet niet waar dit nu vandaan komt, sinds vandaag, als ik wat download met volle snelheid gaat ook mijn tv signaal stotteren haperen qua geluid en beeld.

Ik weet dat er andere mensen zijn die dit probleem ook hebben, maar ik heb er nooit geen last van gehad, hier intern is niets veranderd, ook een andere router blijft stotteringen geven.

MTU staat op 1500.

Waar heb ik dit aan te danken :(

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Is het mogelijk de Genexis Core Advanced zelf in router mode te zetten? Ze hebben het hier nu gisteren aangesloten bij mn ouders, en zou het liefst nu het netwerk meteen in orde maken. Nu ik er toch ben.
Of kan dat niet zelf?
Kan het iig niet vinden.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-01 15:22
MaximusTG schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:32:
Is het mogelijk de Genexis Core Advanced zelf in router mode te zetten? Ze hebben het hier nu gisteren aangesloten bij mn ouders, en zou het liefst nu het netwerk meteen in orde maken. Nu ik er toch ben.
Of kan dat niet zelf?
Kan het iig niet vinden.
Afaik levert Reggefiber alleen de bridged-versie, aka: degene die niet kan routeren. Je kan t exacte modelnr zien onder het afdekklepje, net boven de lan-poortjes.

Dat ding wordt gewoon als 'managed switch' gebruikt, met op poort 1 internet, en poort 2 iptv. Je moet dus je eigen router erachter hangen.

of zelf een andere NT plaatsen maar dat zijn natuurlijk oplossingen die je provider niet gaat supporten

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 26-10-2012 19:41 ]

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hmm, ja want de monteur had schijnbaar tegen mn moeder gezegd dat ie op twee standen kon, waaronder een router mode.. Ze komen maandag nog om het signaal te meten of zo, maar hij doet het al wel, behalve tv, maar dat schijnt in storing te zijn. Nou ja, geeft niet, was alleen makkelijk geweest als het een router was.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• DJSmiley
MaximusTG schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:43:
Hmm, ja want de monteur had schijnbaar tegen mn moeder gezegd dat ie op twee standen kon, waaronder een router mode.. Ze komen maandag nog om het signaal te meten of zo, maar hij doet het al wel, behalve tv, maar dat schijnt in storing te zijn. Nou ja, geeft niet, was alleen makkelijk geweest als het een router was.
Nee, wordt gewoon een losse router erachter plaatsen. De CRA-F12xxxx serie = bridged, de F22 en hoger zijn routed. En ik gok dat je een F12TC hebt hangen.

• White_Collar
boekee schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:32:
Ik weet niet waar dit nu vandaan komt, sinds vandaag, als ik wat download met volle snelheid gaat ook mijn tv signaal stotteren haperen qua geluid en beeld.

Ik weet dat er andere mensen zijn die dit probleem ook hebben, maar ik heb er nooit geen last van gehad, hier intern is niets veranderd, ook een andere router blijft stotteringen geven.

MTU staat op 1500.

Waar heb ik dit aan te danken :(
Dat heet het QOS probleem. Join the club en wacht lekker met de andere mee (+ ik zelf) op een oplossing die nu al meer als een half jaar op zich laat wachten. :( [/sarcasme]

• DJSmiley
White_Collar schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:23:
[...]

Dat heet het QOS probleem. Join the club en wacht lekker met de andere mee (+ ik zelf) op een oplossing die nu al meer als een half jaar op zich laat wachten. :( [/sarcasme]
Tweakermanier: zelf regelen. Bij mij (WMP+) wordt het IPTV verstuurd met een 802.11P tag, waarbij het als 'voice' geclassificeerd wordt (Wireshark geeft priority 6 aan in de packets). Normaal internetverkeer is 0. Je kan die tags natuurlijk ook zelf gebruiken om het IPTV verkeer voorrang te geven. Maar goed, dan zul je wel de NT moeten vervangen.

• White_Collar
Je bent van harte uitgenodigd hier hoor hahaha :P

• boswandeling
Da Fuck dit is echt waardeloos tv kijken.

Gisteravond nog 60 gig aan content binnegehaald zonder maar 1 hapering.

Nu sabnzbd begrensd op 60 mbit en gewoon geen normaal beeld te kijken.

Gatverdamme zeg.

Glas is de toekomst zeggen ze dan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:17:
[...]

[...]

Deze vraag hebben we via DM voor je beantwoord. -Tim
@ Webcare >>>

Kunnen jullie voor mij ook even controleren of alles is goed gegaan voor de aanmelding van het vaste ip

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

@webcare: als je vasit-ip wil houden , moet je mac adres opgeven lees ik.

Is dat het mac adres van de pc waarmee je aan het WAN hangt ? iow; die je bij de realtekchip kan lezen in Windows. Dat haal ik nml wel uit uw brief.

Wlt u toch een vast lP-adres behouden? Dan hebben wij extra gegevens van u nodig. Ga naar
www.xmsnet.nl/vastiepn laat hier uw gegevensa chter.H ier vult u ook het MAG-adresi n van de
PC of router die u heeft aangesloten op het modem van XMS. Doe dit voor 2 november 2012,
andersi s het niet mogelijke en vast lP-adrest e behouden.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

DJSmiley schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:33:
[...]

Tweakermanier: zelf regelen. Bij mij (WMP+) wordt het IPTV verstuurd met een 802.11P tag, waarbij het als 'voice' geclassificeerd wordt (Wireshark geeft priority 6 aan in de packets). Normaal internetverkeer is 0. Je kan die tags natuurlijk ook zelf gebruiken om het IPTV verkeer voorrang te geven. Maar goed, dan zul je wel de NT moeten vervangen.
Bedoel je hiermee te zeggen dat de PFs de prio niet meegeven voor iptv?
Ik heb juist t idee dat de PF gewoon niet krachtig genoeg is om het te doen. Maar bij mij moet ik echt zakken tot 3mbit om nog tv te kunnen kijken. (Ik gebruik wel een v6 tunnel).

• Thasaidon

Thasaidon

Madrox schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:09:
@webcare: als je vasit-ip wil houden , moet je mac adres opgeven lees ik.

Is dat het mac adres van de pc waarmee je aan het WAN hangt ? iow; die je bij de realtekchip kan lezen in Windows. Dat haal ik nml wel uit uw brief.

Wlt u toch een vast lP-adres behouden? Dan hebben wij extra gegevens van u nodig. Ga naar
www.xmsnet.nl/vastiepn laat hier uw gegevensa chter.H ier vult u ook het MAG-adresi n van de
PC of router die u heeft aangesloten op het modem van XMS. Doe dit voor 2 november 2012,
andersi s het niet mogelijke en vast lP-adrest e behouden.
Dat ziet er meer uit als een "scam brief" inclusief foute url ;)
(grapje ;))

Je moet het MAC adres opgeven van het apparaat wat aan de internet poort van je glasvezel modem hangt.

Is dat een Windows pc, klik op start, typ cmd en in de dos-prompt die dan verschijnt typ je ifconfig /all
Kijk daar bij je Ethernet Adapter [naam] [nummer]: naar het Physical Address (weet ff niet hoe dat in het NL heet) en daar staat je MAC adres
ziet er uit als A1-2B-C3-4D-E5-6F

Is dat een router, dan zal er vast wel ergens een sticker zitten waar je MAC adres op staat.
Zo niet, dan kun je die vast wel vinden op de management pagina van dat ding.

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 27-10-2012 09:31 ]

• boswandeling
@XMS_Webcare

Sinds 26-10-2012 heb ik tijdens downloaden tussen 10 en 100 mbit direct stotteringen in mijn IP TV, dit had ik voorheen nooit, ik heb een andere router geprobeerd, ook mijn pc direct op glasmodem. deze een tijd uit laten staan, updates gedaan op A110 en M540 maar dit mocht niet baten.

Dit is voor mij een ernstig probleem, ik bedoel we leven in 2012 en ik wil graag kunnen Downloaden en TV kijken tegelijk, de vrouw des huize is ook niet erg gecharmeerd van dit probleem wat sinds gister is.

Wat ik hier lees is dit voor sommige mensen al een hele tijd speelt, en ik wil er dan ook echt op aan dringen dat er op korte termijn wat aan gebeurd.

Ik kan het letterlijke en figuurlijk niet aanzien, helemaal niet als ik dan zie wat een gezeik we allemaal nu al hebben en wat er nu weer bijkomt.

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
boekee schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:53:
@XMS_Webcare

Sinds 26-10-2012 heb ik tijdens downloaden tussen 10 en 100 mbit direct stotteringen in mijn IP TV, dit had ik voorheen nooit, ik heb een andere router geprobeerd, ook mijn pc direct op glasmodem. deze een tijd uit laten staan, updates gedaan op A110 en M540 maar dit mocht niet baten.

Dit is voor mij een ernstig probleem, ik bedoel we leven in 2012 en ik wil graag kunnen Downloaden en TV kijken tegelijk, de vrouw des huize is ook niet erg gecharmeerd van dit probleem wat sinds gister is.

Wat ik hier lees is dit voor sommige mensen al een hele tijd speelt, en ik wil er dan ook echt op aan dringen dat er op korte termijn wat aan gebeurd.

Ik kan het letterlijke en figuurlijk niet aanzien, helemaal niet als ik dan zie wat een gezeik we allemaal nu al hebben en wat er nu weer bijkomt.
Qos probleem ik heb het zelfde
wel apart dat het bij jou zich nu pas openbaard?
ik denk dat dit probleem dit jaar niet meer opgelost gaat worden

• boswandeling
Ik had dit ook toen ik van een Cisco e3000 naar een Draytek Vigor 2850 Vn ging, maar dat kwam omdat de MTU waarde in de Draytek op 1433 stond of zo iets.

Ik had toen precies dezelfde problemen, de waarden veranderen naar 1500 heeft het probleem helemaal opgelost, nooit een hapering meer gezien.

Tot gisteravond dan.

Ik heb nu precies hetzelfde wat ik toen ook had.

Maar ik merk dat snelheid boven de 10 mbit al haperingen veroorzaakt. dus die QoS moet gewoon ruk zijn.

Ik heb ook het idee dat bij de leverancier van XMS internet de prio op 0 staat als ik hoor dat het al zo lang speelt.

Maar ik ga hier echt definitief niet een paar maanden op wachten, als dit niet snel over is ga ik naar ziggo met mijn TV.

[ Voor 20% gewijzigd door boswandeling op 27-10-2012 10:24 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Thasaidon schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:26:
[...]

Dat ziet er meer uit als een "scam brief" inclusief foute url ;)
(grapje ;))

Je moet het MAC adres opgeven van het apparaat wat aan de internet poort van je glasvezel modem hangt.

Is dat een Windows pc, klik op start, typ cmd en in de dos-prompt die dan verschijnt typ je ifconfig /all
Kijk daar bij je Ethernet Adapter [naam] [nummer]: naar het Physical Address (weet ff niet hoe dat in het NL heet) en daar staat je MAC adres
ziet er uit als A1-2B-C3-4D-E5-6F

Is dat een router, dan zal er vast wel ergens een sticker zitten waar je MAC adres op staat.
Zo niet, dan kun je die vast wel vinden op de management pagina van dat ding.
Het is een router en daar zit idd een sticker op, dank je; we zijn eruit _/-\o_

ps: Wat ik dan weer vreemd vind, is dat de vrouw van de helpdesk zo zijn routers mac adres kon geven, ik bedoel, als zij dat op afstand kan vinden, dan moeten wij dat toch ook kunnen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 27-10-2012 10:53 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

http://www.nu.nl/internet...-glasvezel-nederland.html
Europees geld voor uitrol glasvezel Nederland
BRUSSEL - De Europese Investeringsbank (EIB) investeert 125 miljoen euro in het Nederlandse bedrijf Reggefiber.

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
boekee schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:20:

Maar ik merk dat snelheid boven de 10 mbit al haperingen veroorzaakt. dus die QoS moet gewoon ruk zijn.

Ik heb ook het idee dat bij de leverancier van XMS internet de prio op 0 staat als ik hoor dat het al zo lang speelt.

Maar ik ga hier echt definitief niet een paar maanden op wachten, als dit niet snel over is ga ik naar ziggo met mijn TV.
Vervelend om te zeggen maar je kan niet anders concluderen dan dat er een stel prutsers zit bij xms, Lijbrand, of whatever waar de dienst gemanaged wordt. Problemen blijven letterlijk jaren liggen. Ik denk dat een ieder voor zichzelf de keuze zou moeten maken of je er mee kan leven of niet.. Ik kan het zelf vooralsnog prima :) zo niet, dan zou je niet te lang jezelf moeten frustreren (niet persoonlijk bedoeld) en gewoon wat anders moeten zoeken.. De problemen worden gewoon niet opgelost, dat zou nu na jaren wel een keer duidelijk moeten zijn

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:56
boekee schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:20:
Ik had dit ook toen ik van een Cisco e3000 naar een Draytek Vigor 2850 Vn ging, maar dat kwam omdat de MTU waarde in de Draytek op 1433 stond of zo iets.

Ik had toen precies dezelfde problemen, de waarden veranderen naar 1500 heeft het probleem helemaal opgelost, nooit een hapering meer gezien.

Tot gisteravond dan.

Ik heb nu precies hetzelfde wat ik toen ook had.

als het gewoon storend is gewoon een ingebrekestelling versturen en dan contract ontbinden. Dit kan gewoon niet.
Een maximale MTU instellen is nog uit de adsl tijd.
Je internet pakketjes worden met een bepaalde grootte verzonden naar je internet provider.
Staan tussen jou en je provider de MTU waardes niet juist dan kan de een een groter pakketje sturen dan de ander kan ontvangen en raakt de boel gefragmenteerd, de andere partij gaat om de laatste stukjes van het pakket vragen.
Er bestaan allemaal berekeningen, je opent een commando window en geeft het commando ping -f -l 1472 www.xmsnet.nl
Verlaag het getal 1472 steeds met 1 tot je time outs gaat krijgen.
Verhoog het dan weer tot de time outs verdwijnen, tel er 28 bij op voor de IP/ICMP header en je hebt je max MTU.
Die waarde moet je dan in je pc instellen,je router enz.
Zelf denk ik dat een MTU veranderen niet veel zin heeft omdat het packetfront vermoedelijk ook een MTU waarde zal hebben, je knijpt de extra bitjes en bytjes er uit, stel je het te laag in dan krijg je packetloss of zelfs een niet meer werkende internet verbinding.
Het enige dat je mogelijkerwijs kan veroorzaken ( ik ken de qos structuur in packetfront en genexis niet) is dat je internet verkeer compleet met overhead en eventuele fragmentatie door een verkeerde MTU het packetfront/genexis dusdanig belast dat de iptv niet goed meer wordt doorgelaten.
Het zoeken in een MTU verandering heeft bij 100 mbits echt niet veel zin meer en het veroorzaakt alleen ellende als je het niet goed doet dus die zou ik netjes op 1500 laten staan.

Wat je wel kan proberen is te kijken in je router zelf, sommige routers hebben de mogelijkheid om per poort een maximale snelheid door te laten.
Kijk op welke poort je in je router zit en verlaag de snelheid iets,stapsgewijs,om te zien of dat invloed heeft ( je stelt eigenlijk een eigen qos in.)
Helpt dat niet, of kan dat niet, kijk dan of je download programma de mogelijkheid biedt om een maximale download in te stellen om te kijken of dat wat uit maakt.

De oudere experiaboxen van KPN gingen volledig op hun bek als je het aantal torrent verbindingen te hoog had staan of het UDP protocol ging gebruiken.
Gevolg, geen telefoon meer of Donald Duck stemmetjes en tetris op je tv.
Dat kwam door een firmware fout in de experiaboxen en het KPN netwerk zelf.
Omdat ik zelf geen digitv meer heb kan ik niet experimenteren,maar gebruik je torrents, kijk dan eens of het verlagen van het aantal verbindingen nut heeft,of om bij usenet je snelheid wat te verlagen in de software of je router dan weet XMS ook wat meer.

Verwijderd

Ooh, dan be ik dus niet de enige die denkt dat het aan XMS ligt. :(

De laatste tijd veel last van hakkelend geluid en beeld. Dit zou inderdaad kunnen, sinds het verhogen van 50/50 -> 100/100 Mbit/s Internet snelheid. Net toen dit om was haalde ik ook gewoon de volle snelheid Up/Down maar nu ook niet meer. Zijn er medegebruikers die dit ook hebben?

Nooit eerder vernomen dat dit aan de router (DRG) zou liggen, maar als QoS niet is ingeregeld of niet juist werkt speelt dit het probleem wel in de hand.

Wat zijn de reacties van XMS indien je dit telefonisch of per brief meldt?

• White_Collar
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:19:
Ooh, dan be ik dus niet de enige die denkt dat het aan XMS ligt. :(

De laatste tijd veel last van hakkelend geluid en beeld. Dit zou inderdaad kunnen, sinds het verhogen van 50/50 -> 100/100 Mbit/s Internet snelheid. Net toen dit om was haalde ik ook gewoon de volle snelheid Up/Down maar nu ook niet meer. Zijn er medegebruikers die dit ook hebben?

Nooit eerder vernomen dat dit aan de router (DRG) zou liggen, maar als QoS niet is ingeregeld of niet juist werkt speelt dit het probleem wel in de hand.

Wat zijn de reacties van XMS indien je dit telefonisch of per brief meldt?
De drg is geen router maar eerder een modem. Of er mee klanten zijn met dit probleem?
Zoek eens voor de grap op qos probleem, dan kom je erachter hoeveel het er zijn :P

Daarnaast haal je twee dingen door elkaar, dat je snelheid naar beneden gaat komt door iptv. Dat is niet het qos probleem, want werkt het dus goed. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 27-10-2012 15:34 ]

Verwijderd

White_Collar,

Werd er voor de upgrade van 50/50 -> 100/100 dan ook bandbreedte gereserveerd voor IPTV? Of is dit n.a.v. de (gemelde) problemen aangepast? of heb ik als gebruiker nooit de maximale snelheid benut tijdens het downloaden?

Nu een 100 Mbit account bij XMS Newsserver, voorheen 25 Mbit bij het 50/50 abonnement. Is dit de reden van "niet Gemerkt" hebben......?

Ik heb dit probleem nooit gehad bij het gebruik van het 50/50 Mbit abonnement.

Ligt de oorzaak nu bij XMS?
Hoe zit dat bij ander Providers, heb je daar al eens wat over gehoord?

Ik kan de storingen op de IPTV die optreden tijdens het downloaden van de thuisgebruiker(s) verminderen/verhelpen door intern de "toegewezen bandbreedte" te verlagen, maar vind ik eerlijk gezegd kolder.

Wat zou de beste oplossing zijn aan XMS-zijde?
Ander type XMS-router/modem op thuislocatie?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:49

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij 50/50 merkte je niets van iptv omdat dit van de resterende 50Mb af ging.
Je verbinding was dus 100Mb maar internet werd begrensd op 50Mb.
Nu je 100Mb afneemt merk je wel dat iptv een deel van het totaal afsnoept ;)
Blijkbaar werkt de reservering voor iptv niet helemaal goed bij iedereen, bij mij (Genexis) gaat het wel goed.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• Thasaidon

Thasaidon

Madrox schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:47:
[...]

Het is een router en daar zit idd een sticker op, dank je; we zijn eruit _/-\o_

ps: Wat ik dan weer vreemd vind, is dat de vrouw van de helpdesk zo zijn routers mac adres kon geven, ik bedoel, als zij dat op afstand kan vinden, dan moeten wij dat toch ook kunnen ?
Volgens mij kunnen ze op het glasvezelmodem zien welk mac address er aan welke poort hangt...

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Er is ook goed nieuws te melden de app van glashart media doet het nu al weer 2 dagen goed
zal me Mail toch geholpen hebben

hoop ook snel op een oplossing voor het Qos probleem
zo moeilijk moet het toch niet zijn om nieuwe firmware te schrijven voor de parkterdfront

waarin de Qos regel goed staan
maar volgens mij ligt het ook aan de wijkcentrale waar het probleem zit
en dat ivb met dat ik gemerkt heb tijdens zomer vakantie dat het probleem een week weg was

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-01 12:20
is ispfabriek verbannen sinds overnamen kpn, ik had paar weken geleden nog ispfabriek.

linkje http://www.speedtest.net/result/2269126757.png

• DJSmiley
Reminder: Vannacht overgang naar wintertijd. Als je voor morgen opnames geprogrammeerd hebt, check dat dus ff, de vorige overgangen liepen de Amino's vast.

Sommige (GHM) ISP's noemen dit nu voor komende overgang al preventief op hun site.. dus ik gok dat die bug nooit gefixed is ;)

Verwijderd

DJSmiley schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:17:
Reminder: Vannacht overgang naar wintertijd. Als je voor morgen opnames geprogrammeerd hebt, check dat dus ff, de vorige overgangen liepen de Amino's vast.

Sommige (GHM) ISP's noemen dit nu voor komende overgang al preventief op hun site.. dus ik gok dat die bug nooit gefixed is ;)
Overgang wintertijd

Vanwege de overgang van zomer- naar wintertijd zal er vanaf zaterdag avond 23.00 tot zondag ochtend 04.00 geen mogelijkheid zijn de EPG te raadplegen.

Dit om mogelijke problemen hiermee te voorkomen.

• White_Collar
MJLJO schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:05:
is ispfabriek verbannen sinds overnamen kpn, ik had paar weken geleden nog ispfabriek.

linkje http://www.speedtest.net/result/2269126757.png
ispfabriek is opgegaan in kpn itns :)

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-01 12:20
duidelijk bedankt
White_Collar schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 01:47:
[...]

• White_Collar
En mijn box stond vanochtend weer vast op 1 zender :P

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 04:14
Mijn Amino m540 wilde vanmorgen niet meer aan. De stroom moest er eerst vanaf, nu doet ie het weer. Toch weer wintertijd bug.

• geert1975
White_Collar schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 08:56:
En mijn box stond vanochtend weer vast op 1 zender :P
Hier idem dito, de 540 reageerde nergens meer op.

• GerHo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Geen problemen gehad met de Amino M540. Alleen gistereravond geen EPG meer maar daar was alvoor gewaarschuwd. Vanmorgen op de juiste tijd en EPG ook weer normaal werkend. Geen "uitval" gehad dus. Mischien kwestie van firmware?

[ Voor 9% gewijzigd door GerHo op 28-10-2012 12:37 ]

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:45:
Bij 50/50 merkte je niets van iptv omdat dit van de resterende 50Mb af ging.
Je verbinding was dus 100Mb maar internet werd begrensd op 50Mb.
Nu je 100Mb afneemt merk je wel dat iptv een deel van het totaal afsnoept ;)
Blijkbaar werkt de reservering voor iptv niet helemaal goed bij iedereen, bij mij (Genexis) gaat het wel goed.
Speedy-Andre,

Is dit automatisch bij je geregeld? Of heb je dit moeten aankaarten?

• White_Collar
Heb je het nu over de qos of over iets anders?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:49

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:41:
[...]

Speedy-Andre,

Is dit automatisch bij je geregeld? Of heb je dit moeten aankaarten?
Nee, het is een constatering dat het hier goed werkt sinds de gratis verhoging naar 100Mb.
Ik kijk voornamelijk naar HD zenders dus ik neem aan dat ik last zou moeten hebben als qos slecht zou werken (gebruik ik met de M540 altijd 2 streams omdat hij constant opneemt?).
Deze week heb ik vrijwel permanent 12 usenet download threads actief en de snelheid blijft constant.
Je moet wat he als je 3D bd iso's verzamelt :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

White_Collar schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 01:47:
[...]

Niet overal, ga maar eens naar www.watismijnip.nl
IPadress: 188.142.54.**
Provider: ispfabriek.nl
Hostname: 188-142-54-**.FTTH.ispfabriek.nl
Socket: 34790

Of convert hostname to ip address :
http://www.hcidata.info/host2ip.htm
IP Address : 188.142.54.**
Host Name : 188-142-54-**.FTTH.ispfabriek.nl

Of.. http://www.whatismyip.com/tools/host-name-lookup.asp

Of
http://whatismyipaddress.com/
Druk op my ip:
IP Information: 188.142.54.** ISP: Koninklijke KPN N.V. Organization: ISP Fabriek FTTH customers Services: None Detected
City: Leiden
Region: Zuid-Holland
Country: Netherlands

Kortom de een zegt Koninklijke KPN, het merendeel zegt gewoon ISP fabriek.
De registratie van de hostname is nog niet in orde en dat kan weer een chaos(je) veroorzaken.

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 18:32
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:25:
[...]

Komt deze bevestiging via de mail of reguliere post?

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-01 16:03
lethargy schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 09:39:
Mijn Amino m540 wilde vanmorgen niet meer aan. De stroom moest er eerst vanaf, nu doet ie het weer. Toch weer wintertijd bug.
Same here, gelukkig op tijd erachter gekomen om de opname nog op tijd te laten starten...

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Mijn animo ontvanger doet het sinds vanmorgen ook niet meer. Hij reageert nergens meer op. Ik heb de voorloper van de Animo A140 volgens mij. Ik heb wel 20 sec de stroom eraf gehad maar dat werkte niet. Maakt het uit als ik de stroom er langer af doen? En zou het al helpen als ik alleen de stroom van de animo af doen ipv van de modem? Internet werkt wel gewoon normaal. en de analoge tv ook. Dus het is echt alleen de animo digitale ontvanger.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op de A140 werkt mozaïek ook niet op het moment. Stroom heb ik er al afgehaald.

4015Wp west (Dordrecht)

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb de stroom er nu een minuut of 4 af gehad. Daarna weer aangezet. Toen stond er even loading, daarna werkte het allemaal weer top. Dus ik kan lekker sport kijken zo...

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01 07:12
stansfield schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:38:
Ik heb de stroom er nu een minuut of 4 af gehad. Daarna weer aangezet. Toen stond er even loading, daarna werkte het allemaal weer top. Dus ik kan lekker sport kijken zo...
GHM heeft wel een flink aantal aanpassingen gemaakt en de firmware robuuster gemaakt. Maar zo te zien werkt het niet bij alle boxen. Mooi leermoment.

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Same here. Mijn 532 wilde ook niet meer ontwaken uit de standby stand. Een powercycle was wederom de work-arround.

Ik houd er alvast weer rekening mee voor de zomertijd van 2013. ;)

• boswandeling
Ik heb nog even uitvoerig getest betreft het Qos probleem wat ik sinds een paar dagen heb

Packetfront Internet Draytek 2850 vn - PC
Packetfront IPTV 3com officeconnect 10/100 mbit switch - M540 & A110

Downloaden = glitches in beeld en geluid, fatsoenlijk tv kijken geen denken aan.

Packetfront Internet - PC (dus direct aan PC)
Packetfront IPTV - M540 of A110 (dus zonder switch

Downloaden = glitches in beeld en geluid, fatsoenlijk tv kijken geen denken aan.

Ook even geprobeerd om de poorten om te draaien internet ruilen met IPTV merk dan geen verschil.
Voeding getest/doorgemeten voltage is in orde en stabiel.

Conclussie is voor mij persoonlijk geruststellend dat het niet aan mij ligt.

Alleen wat ik niet begrijp is dat XMS er zo lang over doet, en dat jullie dit al zo lang moeten accepteren.

Ik ga er echt werk van maken als dit lang duurt,

er zijn TV programma`s als Tros radar, maar goed hopelijk reageer webcare morgen, en ook ga ik alvast een klachtbrief officieel opstellen,

Ik ga natuurlijk niet betalen, het is toch van de ratten dat je niet kan tv kijken als wat dataverkeer gaat genereren

[ Voor 12% gewijzigd door boswandeling op 28-10-2012 19:25 ]

• Piebas
Ik kan wederom geen mail versturen vanaf mijn xms-verbinding via de xms-server.
Het heeft afgelopen dagen wel gewerkt, vandaag lukt het niet meer.

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:42
Piebas schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:17:
Ik kan wederom geen mail versturen vanaf mijn xms-verbinding via de xms-server.
Het heeft afgelopen dagen wel gewerkt, vandaag lukt het niet meer.
Probeer je dat vanaf een xms email adres te versturen? Of email van een ander domein?
Welke melding krijg je terug?

• Piebas
Gangster93 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:58:
[...]

Probeer je dat vanaf een xms email adres te versturen? Of email van een ander domein?
Welke melding krijg je terug?
Ik gebruik mijn eigen domein en verstuur via xms.
Mijn mail zegt dat de server offline is. (Apple mail)

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:42
Piebas schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:03:
[...]

Ik gebruik mijn eigen domein en verstuur via xms.
Mijn mail zegt dat de server offline is. (Apple mail)
Ik weet wel dat er meldingen waren over versturen van mail vanaf een eigen domein email adres.
Ik heb gehoord dat xms hierover aangaf dat alleen mail vanaf xms email adressen geaccepteerd word door uitgaande spamfilter.

• Piebas
Hmm, da's niet zo mooi.
Ik heb daar niets over gehoord.
Zal Webcare eens vragen.

@webcare: Klopt het dat ik via xms-server geen mail kan versturen van mijn eigen domein??
Pagina: 1 ... 31 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.