"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Of DVB-C weet ik niet, maar KPN houdt niet van onversleuteld. Ik verwacht zelf het uiteindelijk verdwijnt en dat iedereen gedwongen wordt naar IPTV te gaan. Bestaande klanten zullen waarschijnlijk een jaartje gratis STBs krijgen en daarna ook huur moeten betalen. De NMa gaat hiermee gewoon akkoord want bij UPC of Ziggo krijg je ook geen onversleuteld en dus is er nog genoeg 'vrije' keuze.
Ik weet het blijft gissen hoe de overname van KPN uitpakt. Maar we weten allemaal hoe dat bedrijf te werk gaat. Uiteindelijk pesten ze oude klanten die zich weigeren aanpassen met enorme tariefsverhogingen weg. KPN doet het gewoon! De meute interesseert het allemaal niet, zolang ze maar kunnen internetten en 's avonds naar SBS/RTL- 'product placement' kunnen kijken. En dat weten ze dondersgoed bij KPN.
Just my 2 cents...
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Dan zou ik die deepthroat nog eens aanspreken want het omgekeerde gebeurt juist. Extra inzet wordt gepleegd op koper. Opwaarderingen etc..ambilight schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:00:
Het verhaal van Nick39 zou best wel eens kunnen kloppen. Ik heb een paar maanden geleden ook met een deep throat binnen de KPN organisatie gesproken die wist te vertellen dat KPN agressief gaat inzetten op glasvezel. De kleintjes zullen worden overgenomen en de apparatuur en (backoffice) diensten zullen worden gestandaardiseerd. Vermoedelijk zullen nieuwe klanten van XMS etc. straks dus ook een experiabox krijgen. Bestaande klanten kunnen b.v. via een abbo-verleng actie o.i.d. worden overgehaald.
Of DVB-C weet ik niet, maar KPN houdt niet van onversleuteld. Ik verwacht zelf het uiteindelijk verdwijnt en dat iedereen gedwongen wordt naar IPTV te gaan. Bestaande klanten zullen waarschijnlijk een jaartje gratis STBs krijgen en daarna ook huur moeten betalen. De NMa gaat hiermee gewoon akkoord want bij UPC of Ziggo krijg je ook geen onversleuteld en dus is er nog genoeg 'vrije' keuze.
Ik weet het blijft gissen hoe de overname van KPN uitpakt. Maar we weten allemaal hoe dat bedrijf te werk gaat. Uiteindelijk pesten ze oude klanten die zich weigeren aanpassen met enorme tariefsverhogingen weg. KPN doet het gewoon! De meute interesseert het allemaal niet, zolang ze maar kunnen internetten en 's avonds naar SBS/RTL- 'product placement' kunnen kijken. En dat weten ze dondersgoed bij KPN.
Just my 2 cents...
Hoorde laatst zelfs dat er deur-aan-deur verkoop wordt gepleegd in Almere voor koper! Terwijl KPN in heel Almere over glasvezel kan leveren...
[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 19-10-2012 13:06 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik zeg toch niet dat KPN koper afzweert? Maar KPN heeft geen coax dus is glasvezel voor hun een interressant breedband medium. En ik geef ze geen ongelijk want de mogelijkheden met glas zijn natuurlijk veel groter.Barre73 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:03:
[...]
Dan zou ik die deepthroat nog eens aanspreken want het omgekeerde gebeurt juist. Extra inzet wordt gepleegd op koper. Opwaarderingen etc..
Daar kan een strategie achter zitten. Eerst klanten een goedkoper ADSL-abonnement aansmeren en dan later (als ze meer snelheid willen) lekker makkelijk naar glas laten migreren. Zo gaat het hier in mijn woonplaats ook. Veel ADSL-klanten bleven bij overstap naar glas gewoon bij KPN.Barre73 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:03:
[...]
Hoorde laatst zelfs dat er deur-aan-deur verkoop wordt gepleegd in Almere voor koper! Terwijl KPN in heel Almere over glasvezel kan leveren...
+1ToniW schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:43:
Iemand een bevestigingsmailtje ontvangen na het invullen van het vastip formulier?
(op dat formulier is het mac-adres trouwens niet eens een verplicht veld...)
@Webcare: ik wil echt wel graag voor 2 november bevestiging dat XMS mijn verzoek in goede orde ontvangen heeft.
Heb de brief zelfs nog niet eens ontvangen. Ben al lang al blij dat mede tweakers het hier weer even posten.
Heb het formulier ingevuld, want volgende week moet ik weer voor 2 weken naar afrika. Het zal mij weer gebeuren dat ik naast de pot pis omdat XMS het weer op het laatste nippertje communicatie laat aankomen.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Bij zakelijke aansluitingen van KPN krijg je ook de Experiabox. Wij zetten dan het publieke ip-adres door op onze hardware. Dat werkt doorgaans prima. Maar voor de consumentenmarkt zit alles natuurlijk pot dicht.Nick39 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:56:
[...]
Je leest niet, er staat nergens dat KPN dit IN EEN KEER gaat doen maar geleidelijk aan,dit is wat MIJ verteld is en degenen die me al wat langer kennen weten dat ik nooit zo maar iets zeg op die gebieden.
Ziggo heeft bij de overgang naar eurodocsis 3 wel meer dan 150.000 modems ( Motorola) vervangen hoor ( Voor o.a. Ubee.).
KPN trouwens ook, de eerste ADSL generatie modems experia waren Siemens dozen, die zijn toen allemaal vervangen door Alcatel, die ze ook weer experia noemen.
Hele DSLAM platen moesten er in de centrales uit voor anderen, giga operatie.
Experia is maar een KPN naam en zegt weinig over het echte merk en model.
De foto is maar illustratief, en alleen om aan te tonen dat de boel niet meer uit een vaste glasvezelbox bestaat maar uit een vast glas component en een los modem,welke door de eindgebruiker vervangen kan worden.
En wat bron betreft moet ik als bron maar gewoon vertellen hoe die meneer heet zodat ie morgen op straat staat ?
En zowel White_Collar en Denan kunnen getuigen dat eerder door mij gegeven info tot nu toe klopte.
En je hoeft mij ook niet te geloven,dat is de hele insteek niet,maar ik geloof mijn bron wel en weet dus waar het zoals ook al gezegd,binnen een paar jaar heengaat.
DUS NIET MORGEN.
Ik wist al voor Denan wist dat er DVB-C kwam, en die zei ook al, lijkt me onwaarschijnlijk, paar maanden later was het zover, idem dito toen ik vertelde dat er ook HD tv overheen zou komen,nee dat zou niet gebeuren.
Just don't shoot the messenger, we zien het over een paar jaar.
Je hoeft mij niet te geloven,maar ik geloof degene die het me vertelde wel,een discussie met me er over voeren kan ook niet want dit is alles wat ik weet en de volgende keer hou ik het gewoon helemaal voor mezelf.
Nick ik ben blij met de info! Ik ga toch eens ernstig rondneuzen om meer vastigheid te krijgen, dus denk ik aan Helden van Nu o.i.d.
Loop ik het risico dat wanneer ik over stap naar bijv. Helden van Nu, die nu dezelfde infra gebruiken die ik nu nog gebruik bij XMS (als ik me niet vergis), daar weer hetzelfde te gaan meemaken. Ik blijf liefst gewoon bij internl.net, want dat bevalt me prima. Nog nooit een storing gehad sind ik (1 jaar +) daar op aangesloten zit. Ook niet onlangs toen de reeds gemigreerde gebruikers (zitten natuurlijk niet bij internl.net) geen dhcp lease kregen...
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt. Ik zeg alleen dat zonder bronvermelding dit precies hetzelfde is als gewoon gissen. Uiteraard ben ik er ook niet op uit om je diskrediet te brengen. Het enige wat ik zeg is dat iedereen kan roepen dat ze een bron hebben. Zoals sjanssen al aangeeft, vertel er eens wat meer over. Dat geeft een interessante discussie.Nick39 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:56:
[...]
Je leest niet, er staat nergens dat KPN dit IN EEN KEER gaat doen maar geleidelijk aan,dit is wat MIJ verteld is en degenen die me al wat langer kennen weten dat ik nooit zo maar iets zeg op die gebieden.
Ziggo heeft bij de overgang naar eurodocsis 3 wel meer dan 150.000 modems ( Motorola) vervangen hoor ( Voor o.a. Ubee.).
KPN trouwens ook, de eerste ADSL generatie modems experia waren Siemens dozen, die zijn toen allemaal vervangen door Alcatel, die ze ook weer experia noemen.
Hele DSLAM platen moesten er in de centrales uit voor anderen, giga operatie.
Experia is maar een KPN naam en zegt weinig over het echte merk en model.
De foto is maar illustratief, en alleen om aan te tonen dat de boel niet meer uit een vaste glasvezelbox bestaat maar uit een vast glas component en een los modem,welke door de eindgebruiker vervangen kan worden.
En wat bron betreft moet ik als bron maar gewoon vertellen hoe die meneer heet zodat ie morgen op straat staat ?
En zowel White_Collar en Denan kunnen getuigen dat eerder door mij gegeven info tot nu toe klopte.
En je hoeft mij ook niet te geloven,dat is de hele insteek niet,maar ik geloof mijn bron wel en weet dus waar het zoals ook al gezegd,binnen een paar jaar heengaat.
DUS NIET MORGEN.
Ik wist al voor Denan wist dat er DVB-C kwam, en die zei ook al, lijkt me onwaarschijnlijk, paar maanden later was het zover, idem dito toen ik vertelde dat er ook HD tv overheen zou komen,nee dat zou niet gebeuren.
Just don't shoot the messenger, we zien het over een paar jaar.
Je hoeft mij niet te geloven,maar ik geloof degene die het me vertelde wel,een discussie met me er over voeren kan ook niet want dit is alles wat ik weet en de volgende keer hou ik het gewoon helemaal voor mezelf.
Je geeft verder aan dat eerdere voorspellingen klopten. Dat zal ongetwijfeld ook zo zijn, maar het doet niets met de argumentatie van je statement. Veel dingen die je aanhaalt waren ook te voorspellen zonder dat denan of white_collar daar iets over kunnen of mogen zeggen!
Dat er na een overname veranderingen zijn lijkt me niet zo gek.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
In mijn contract staat namelijk: Analoge tv + radio.
Daarnaast heb ik juist voor XMS gekozen vanwege
1.: ik mag mijn eigen apparatuur (behalve dat animo ding) gebruiken/kiezen. (met de experiabox bij mijn ouders heb ik te veel problemen gehad)
2: ik hoef niet voor elke tv een nieuw decoder te kopen.
Ik heb in elke kamer een coax aansluiting zitten en ik heb ook geen zin om dit te moeten vervangen omdat kpn het leuk vindt
Maar als ik de geruchten goed begrijp gaat beide voordelen dus vervallen
just my 2 cents
Het zal wel los lopen denk ik, anders gaan ze veel te veel klanten kwijt raken. Ik zou me hierover zeker de eerste paar jaar nog geen zorgen maken. Ik ken mensen die na een paar weken al weer gestopt zijn met de Amino STB en nu tevreden DVB-C kijken. Ze vonden die Amino STB gewoon te lastig. Dat soort mensen ben je gelijk kwijt als je ze gaat dwingen andere Experia en STB kastjes te gaan gebruikenCodefinder schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:44:
Mag kpn eigenlijk mijn contract zo maar wijzigen?
In mijn contract staat namelijk: Analoge tv + radio.
Daarnaast heb ik juist voor XMS gekozen vanwege
1.: ik mag mijn eigen apparatuur (behalve dat animo ding) gebruiken/kiezen. (met de experiabox bij mijn ouders heb ik te veel problemen gehad)
2: ik hoef niet voor elke tv een nieuw decoder te kopen.
Ik heb in elke kamer een coax aansluiting zitten en ik heb ook geen zin om dit te moeten vervangen omdat kpn het leuk vindt![]()
Maar als ik de geruchten goed begrijp gaat beide voordelen dus vervallen![]()
just my 2 cents
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ze vinden ons niet meer liev...? We hebben ze weggepest...?White_Collar schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:57:
Dit is wel typisch. Ik zie dat XMS webcare wel gewoon actief is op twitter. Wat is er aan de hand?
Ik heb geen Twitter, vraag het ze gewoon eens!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Dat is idd erg vaag dan, zal strax ook is ff kijken.White_Collar schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:57:
Dit is wel typisch. Ik zie dat XMS webcare wel gewoon actief is op twitter. Wat is er aan de hand?
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Verwijderd
Jammer dat je daar weer geen bevestiging per email van krijg.
Voor de zekerheid maar wel een printscreen gemaakt met de datum/tijd derbij.
Toch nog een vraag extra! Omdat mijn moeder voorheen nog geen gebruik maakte van digitale TV, maar wel van analoge TV heb ik besloten om het voor haar te bestellen, op mijn adres. Zij heeft namelijk wel die mail gekregen. Ik heb even aan mijn zusje gevraagd om die mail door te sturen en daar heb ik op de site mijn gegevens ingevuld (achteraf bedacht ik me dat dit niet heel handig was wellicht). Nu opzich geen probleem, want ik begreep van een eerder antwoord dat een huidig digitaal tv abonnee geen recht had op de actie. Nu kreeg ik hier alleen geen bericht van, maar (helaas) mijn ma wel een mailtje. Blijkbaar is de link in de mail gekoppeld aan het mail adres! Nu heb ik zojuist braaf de spullen thuisgestuurd gekregen, op mijn naam en adres, maar blijkbaar dus gekoppeld aan het mailadres van mijn ma.Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:56:
[...]
Deze actie is ontwikkeld voor de klanten die gebruik maken van het internet + (analoge) TV abonnement. Overige klanten kunnen geen gebruik maken van deze actie. -Tim
Nu moet het uiteraard gewoon weer bij haar terecht komen, want ik "kan geen gebruik maken van de aanbieding, maar het XMS systeem ziet dit niet?" (vraag 1). Nu vraag 2, op wiens abonnement staat deze aanbieding nu, want bij mij kan het officieel niet, maar mijn ma krijgt de mail (en ik de post). Is het mogelijk om via webcare te kijken bij wie nu deze aanbieding is geactiveerd en hoe ik hem op haar naam krijg?
superB
Aanmelding voor vast IP adres
Bedankt voor uw aanmelding voor vast IP adres.
Ben echter wel benieuwt of het allemaal wel goed gaat.
[ Voor 38% gewijzigd door White_Collar op 19-10-2012 19:38 ]
Als je nog geen vast ip hebt, kan je die nu ook niet meer aanvragen.pieter01 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:58:
Zijn er voor een vast ip adres aanvragen kosten aan verbonden dat staat er niet vermeld?
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Verwijderd
Wilde schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 07:51:
Bedankt voor het posten van de brief over het vaste IP!! Ik heb zelf een packetfront met vast IP maar heb de brief (nog) niet gehad. Ik zit vanaf volgende week in t buitenland dus had niet meer op tijd kunnen aanmelden! Erg maffe procedure weer !
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2012 13:26 ]
Done! Ben benieuwd.Fiber schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:59:
[...]
Ze vinden ons niet meer liev...? We hebben ze weggepest...?
Ik heb geen Twitter, vraag het ze gewoon eens!
Het hing natuurlijk al een tijdje in de lucht de overname maar als het dichterbij komt ga je je wel e.e.a. af vragen:
- blijft de upload snelheid wel gelijk?
- blijf ik het DVB-C signaal houden
- houdt ik mijn ruime analoge pakket
De innovatie is de laatste tijd wel een beetje verdwenen bij XMS.....
Zo kan ik nog steeds niets meerdere programma's gelijkertijd opnemen en had ik in het verleden bij UZG een lijste van "favorieten" is het lijstje bij RTL de laatste tijd altijd leeg.
Als Portaal bewoner in Soest heb ik me op de zij-lijn altijd hard gemaakt voor Soest op glasvezel wat nu ook uitgerold wordt. Maar voor wie??
Wel opvallend XMS sluit al zijn huizen en Soest had een XMS huis maar dat is nu een Reggefiber huis met aan de andere kant van Soest een KPN Glasvezelwinkel.......
Tja misschien had ik toch vaker naar Rambo moeten kijken........I' ll be back!
Zegt een Terminator fan
[ Voor 32% gewijzigd door Speedy-Andre op 21-10-2012 11:51 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
wanneer word er is wat aan gedaan ?
Helemaal eens. Ook hier zwaar Kwalitatief Uitermate Teleurstellend !,Horza2011 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:03:
glashart media app doet het weer voor geen meter
wanneer word er is wat aan gedaan ?
ik kan me box er helemaal niet meer mee bediennen terwijl het vroeger zo perfect werkentepost123men schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:07:
[...]
Helemaal eens. Ook hier zwaar Kwalitatief Uitermate Teleurstellend !,
tv zenders live dat hoeft van mij niet zo
maar vond het altijd wel handig opnemen programmeren zender omzetten maar werkt voor geen meter meer
heel veel connectie problemen en dan geeft i aan box ofline
foutopgetreden tijdens verbinden met de digitale ontvanger
of
de geselecter digitale ontvanger is ofline
[ Voor 9% gewijzigd door Horza2011 op 21-10-2012 19:24 ]
Verwijderd
iOS6, Ipad2, A110
update : en nu maar gedeeltelijk; alleen Live TV kijken werkt..
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 21:06 ]
Als je de vorige 15 delen had gelezen wist je dat ik nooit mijn bron prijsgeef, en dat ik altijd op persoonlijke titel spreek, als ik een bron citeer dan zeg ik dat er duidelijk bij maar dat is nooit een mannetje bij een helpdesk.Mojo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:03:
[...]
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt. Ik zeg alleen dat zonder bronvermelding dit precies hetzelfde is als gewoon gissen. Uiteraard ben ik er ook niet op uit om je diskrediet te brengen. Het enige wat ik zeg is dat iedereen kan roepen dat ze een bron hebben. Zoals sjanssen al aangeeft, vertel er eens wat meer over. Dat geeft een interessante discussie.
Je geeft verder aan dat eerdere voorspellingen klopten. Dat zal ongetwijfeld ook zo zijn, maar het doet niets met de argumentatie van je statement. Veel dingen die je aanhaalt waren ook te voorspellen zonder dat denan of white_collar daar iets over kunnen of mogen zeggen!
Dat er na een overname veranderingen zijn lijkt me niet zo gek.
De mensen die ik spreek zitten veel hoger op de ladder.
Sommige ken ik al sinds de Firato, de vakbeurs waar ik met mijn eigen zaak ook kwam.
Ik heb 4 of 5 uitspraken gedaan vanuit een bron, en ik citeer mijn bron ook alleen als hij zegt dat het mag.
Bij al die uitspraken is het gegaan zoals ik zei.
Het heeft ook geen nut om de bron te noemen want ik kan wel zeggen meneer Pietersen bij KPN, een meneer die jij niet kent,maakt het dan het verhaal opeens wel geloofwaardig ?
Als een van de bronnen ( sorry het klinkt als een samenzwering) mij wat vertelt dan vraag ik of ik dat op tweakers mag delen en zo ja,wat ik daarvan mag delen en daar heb ik me altijd aan gehouden,en dat is ook exact de reden waarom ik nog steeds met de mensen spreek.
Ik ken mensen van Sony vanuit de e-reader hoek waar ik op het forum de op 1 na hoogste status heb en ik heb regelmatig op Badhoevedorp gezeten, ik ken mensen van Panasonic (hoofdimporteur Haagtechno) waar nog een zooi anderen bij horen,ik ken mensen van Canal Digitaal die even iets meer kunnen dan een kaartje activeren.
Ik heb meegedaan met testen ( pilot) van o.a. de Nuon bij internetten over de stroomlijnen via de NEM die toen al een eigen netwerk hadden dat nu is overgenomen door het reggefiber klubje, ik ken Dik Wessels ( Volker Wessels ) en zijn vader Arend.
En zo kan ik het lijstje nog wel (heel) wat langer maken.
Het maakt me ook kritisch omdat ik van sommige verhalen,bewust of onbewust onjuist gezegd, de waarheid ken.
Ik ben gelicenceerd Zendamateur, heb de A machtiging en kan en mag zelfs eigen TV uitzendingen vertonen.(binnen de amateurbanden)
Ik ben betrokken bij de scouting Jamboree on the air (JOTA) waarbij geprobeerd wordt de grootste afstand te overbruggen via zenders die duizenden scouts over heel de wereld betrokken zijn.
Ook met een weerballon van het KNMI een zender de lucht in gestuurd om dan vanuit een peilwagen te gaan vossen en kijken hoe ver ie kwam ( voorbij Brazilie waar we uiteraard niet heengereden zijn).
Ik ontvang nog steeds mijn vakbladen,ben lid geweest van de glasvezel commissie van Portaal, kende de hoofdaannemer ( hij is helaas overleden) van het net hier persoonlijk, ben betrokken geweest bij de totale aanleg van de kabeltelevisie in Leiden lang voordat deze in bezit kwam bij Casema en was de eerste met een werkende internet verbinding via de kabel met een Siemens modem waarbij ik kontakt had met het hoofd dhr Vooys.
Heb ook samen met 2 anderen het eerste piraten tv station PTV opgericht waarbij de kabel dus nog open was ( je kreeg geen testbeeld dus zodra de zender uit de lucht was en je ging op exact dezelfde frequentie uitzenden dan dacht de kabelnet ontvanger dat je Belgie was en gaf je netjes door.
We hebben toen ook een nepkastje met een Velleman kitje met knipperledjes en een oude betamax videorecorder in een hoogspanningsmast in de Merenwijk alhier gehangen, de krant gebeld en toen wagens van de RCD, nu agentschap telecom, druk aan het peilen waren stonden wij met een leeg gehuurd busje op de parkeerplaats van een zwembad recht onder de mast met een 500 mwatt zendertje Convoy uit te zenden, onschuldig in de rij staand terwijl de RCD samen met verslaggevers van de krant de "zender" in de hoogspanningsmast "ontmantelden" en ben betrokken geweest bij de firma van den Berg die eerst nog de kabel in Leiden deed.
Mijn bronnen zijn in orde,maar ik breng liever mezelf in discrediet dan de namen te noemen.
Dan vertel ik toch verder niets, ik vind het prima, zolang IK maar weet waar IK aan toe ben,ik heb er totaal geen belang bij om dat te delen behalve jullie informeren en als dat op mijn voorwaarden niet geaccepteerd wordt ( of van de bron) nou dan toch niet ?
Voor ons niet van enorm belang maar voor toekomstige aanleg van netten wel.
Verwijderd
Zullen er nog providers zijn op het glasvezelnetwerk die dit wel aanbieden ?
Er is een groot verschil tussen KPN CM/retail en KPN Wholesale, zowel in opbouw, portfolio en techniek. Ik vermoed dat de bron meer in het retail stuk zit, XMS neemt haar diensten af bij wholesale. Ik zou me de komende tijd geen zorgen maken over DVB-C of over de gebruikte hardware/NT's.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:09:
Als ik het dus goed begrijp hebben we in de toekomst op het glasvezelnetwerk geen modem/bridge meer en geen DVB-C zonder encryptie !
Zullen er nog providers zijn op het glasvezelnetwerk die dit wel aanbieden ?
De telecom wereld is snel en onvoorspelbaar.. ik zou nog eens een keer met je deepthroat gaan praten.ambilight schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:00:
Het verhaal van Nick39 zou best wel eens kunnen kloppen. Ik heb een paar maanden geleden ook met een deep throat binnen de KPN organisatie gesproken die wist te vertellen dat KPN agressief gaat inzetten op glasvezel. De kleintjes zullen worden overgenomen en de apparatuur en (backoffice) diensten zullen worden gestandaardiseerd. Vermoedelijk zullen nieuwe klanten van XMS etc. straks dus ook een experiabox krijgen. Bestaande klanten kunnen b.v. via een abbo-verleng actie o.i.d. worden overgehaald.
Sophie is op Twitter wel aktief. Er is nog niet gereageerd op mijn smeek-tweet om weer hier op Tweakers iets te melden.Thasaidon schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:17:
Is Webcare alweer gesignaleerd?
Verwijderd
Wij zijn aanwezig en lezen mee. Wanneer er dringende zaken zijn, pakken wij dit op. Excuses voor de radiostilte. - SophieThasaidon schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:17:
Is Webcare alweer gesignaleerd?
Gelukkig, ik dacht even dat jullie ons verlaten haddenVerwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:52:
[...]
Wij zijn aanwezig en lezen mee. Wanneer er dringende zaken zijn, pakken wij dit op. Excuses voor de radiostilte. - Sophie
Ik had vorige week een DM gestuurd, maar nog geen antwoord gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 22-10-2012 12:01 ]
Pfoe, gelukkig.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:52:
Wij zijn aanwezig en lezen mee. Wanneer er dringende zaken zijn, pakken wij dit op. Excuses voor de radiostilte. - Sophie
Ik vind het puntje van de bevestiging van de VastIP aanmelding wel belangrijk. Kun je daarop reageren please?
We missen jullie wel een beetje hoor!Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:52:
[...] Wij zijn aanwezig en lezen mee. Wanneer er dringende zaken zijn, pakken wij dit op. Excuses voor de radiostilte. - Sophie
Zal wel weer aan KPN liggen die jullie nu opeens veel strakker houdt...
Verwijderd
Ik heb het doorgegeven aan de afdeling die daar over gaat. Misschien kunnen zij dit implementeren. Zoals ik het hier lees, heeft niemand een bevestiging gehad. - SophieToniW schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:56:
[...]
Pfoe, gelukkig.
Ik vind het puntje van de bevestiging van de VastIP aanmelding wel belangrijk. Kun je daarop reageren please?
Verwijderd
want nu lijkt het of we als nog niet hebben ingevuld en kunnen ook niets straks aan overlegen.
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:28:
[...]
Ik heb het doorgegeven aan de afdeling die daar over gaat. Misschien kunnen zij dit implementeren. Zoals ik het hier lees, heeft niemand een bevestiging gehad. - Sophie
Verwijderd
Kreeg net de volgende mededeling; weet niet of dat voor de actie van Sophie ook al was:Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:28:
[...]
Ik heb het doorgegeven aan de afdeling die daar over gaat. Misschien kunnen zij dit implementeren. Zoals ik het hier lees, heeft niemand een bevestiging gehad. - Sophie
Verder geen email-bevestiging, maar dit is toch al iets.
Jup die was er al na invullen van formulier, maar dat is slechts een automatische melding. Een bevestiging dat alles aangekomen is zou erg fijn zijn!Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:47:
[...]
Kreeg net de volgende mededeling; weet niet of dat voor de actie van Sophie ook al was:
Verder geen email-bevestiging, maar dit is toch al iets.
@ Webcare
Zouden jullie voor mij nog de tijden willen nakijken:
Mau_Maus in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"
Nu heb ik bij UPC ook geen vaste ip, maar daar heb ik in jaren alleen 2 gehad dat ik een nieuwe ip kreeg..
Ik weet niet hoe dat bij XMS zit??
Want ik heb echt geen zin om de dns van mij domeinen bij elke onderhoudsbeurt dat opnieuw in te stellen vanwege nieuwe ip..
1
| /forum/list_messages/1510477//?data[filter_keywords]=sorry,topic |
of voor een OR search:
1
| /forum/list_messages/1510477//?data[filter_keywords]=sorry,topic&data[boolean]=OR |
Suf dat men dit in de nieuwe UI is vergeten...
Daar lopen 'tig draadjes over in LD. In het kort: Nee het kan nu nog niet maar komt wel weer terug. Staat redelijk hoog op de prioriteitenlijst geloof ik.chocka schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:03:
Sorry voor mijn off topic vraag, maar weet iemand hoe ik binnen een topic kan zoeken, want die zoekbalk bovenin zoekt in het forum? Het lastig zo ff snel iets terug te vinden op een of meerdere woorden. BvD
Volgens http://tweakers.net/plan/...7-de-puntjes-op-de-i.html wordt daar aan gewerkt:chocka schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:03:
Sorry voor mijn off topic vraag, maar weet iemand hoe ik binnen een topic kan zoeken, want die zoekbalk bovenin zoekt in het forum? Het lastig zo ff snel iets terug te vinden op een of meerdere woorden. BvD
Zoeken in topics
Het zoekformulier in forumtopics wordt zo snel mogelijk aangepast om zoeken binnen topics weer mogelijk te maken. Voor het einde van het jaar wordt een nieuw ontwikkelde forumsearch geïntegreerd in onze java-engine. Forumtopics zullen dan ook weergegeven worden in de onderwerpomgevingen.
Edit: Fiber kan veel sneller type dan ik ...
[ Voor 3% gewijzigd door ArjenB64 op 22-10-2012 21:31 ]
(ontopic) poort 25 is niet geblocked.
Ik mag toch aannemen dat jij karma en kennis genoeg hebt om met custom CSS te gaan stoeien. Of je er zin in hebt is een tweede...denan schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:47:
[...] en een optie om de layout aan te passen zodat ik geen 80% witruimte meer op tweakers heb. De nieuwe lay is erg onoverzichtelijk en slecht voor de leesbaarheid...
is er al wat bekend over het probleem met 2 of 3 amino's op 1 cpe?
Wat ik verteld heb is geen officieel KPN statement.denan schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:46:
[...]
Er is een groot verschil tussen KPN CM/retail en KPN Wholesale, zowel in opbouw, portfolio en techniek. Ik vermoed dat de bron meer in het retail stuk zit, XMS neemt haar diensten af bij wholesale. Ik zou me de komende tijd geen zorgen maken over DVB-C of over de gebruikte hardware/NT's.
Dit is alleen een MOGELIJK plan voor de toekomst,dat betekent dus niet dat morgen overal KPN auto's gaan staan, men overal gaat graven en je spullen van de muur worden gerukt. Er zijn ook afgesloten kontrakten waar men rekening mee moet houden.
dit gaat dus niet morgen gebeuren.
Allereerst moeten de pops vervangen worden (de apparatuur er in) , de afschrijving is ongeveer 5 jaar, nieuwe pops gaan dus nog wel even duren. Men zit pas in de plannings face want de toestemming is net binnen.Binnen het digitale deel komen in elk geval in het basispakket 30 zenders.( zijn er volgens mij al, maar dit wordt verplicht door de nieuwe mediawet).
Zoals het zo mooi heet zal dus het hele net eerst waar mogelijk "geharmoniseerd" moeten worden. ( tot in de meterkast dezelfde apparatuur)
De eerste jaren zal niemand er iets van gaan merken want het grootste deel aan apparatuur is nog niet afgeschreven.
Dit alles noemt men "het raamwerk" waarbinnen nog van alles kan worden veranderd.
(men moet tenslotte een plan hebben he
Op vragen als volwaardig IPv6 e.d. kreeg ik geen antwoord.
Over DVB-C zonder of met encryptie is niets gezegd, alleen mogelijk de aanvoer zoals nu al bij de Belgen is.
WEL EVEN HEEL DUIDELIJK:
Ik ben geen officiele (KPN) woordvoerder,berichtgeving loopt uiteindelijk via je provider,het ging hier om 2 telefoongesprekken in informele sfeer, het begon over kaarten voor Najib Amhali.
Verwacht niet dat dit binnen een week/maand of zelfs mogelijk een jaar gaat worden ingevoerd.
In 5 jaar kan er in een markt veel veranderen en binnen een week kan dit hele "raamwerk" weer van tafel geveegd worden en hij vond dat ie wel genoeg had gezegd toen ik doorvroeg.
Ik heb hem gevraagd om zelf op GOT te komen.
Of dit stuk ook op GOT mag komen,realiseer ik me nu, weet ik niet want dat ben ik vergeten te vragen.
Je hoeft dus nergens ongerust over te worden,een deel was toch wel gebeurd omdat diverse netwerken al ouder dan 5 jaar zijn, er is hardware aan vervanging toe en het lijkt me alleen maar logisch dat er een soort van standaard in gaat komen.
Het was niet mijn,en zeker niet zijn bedoeling om mensen ongerust te maken.
Verwijderd
Is er een probleem met meerdere amino's op één cpe? Wat is er precies het probleem? - SophieWhite_Collar schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:10:
@webcare,
Probleem is al langer bekend. Wanneer er twee decoders op 1 aansluiting zijn aangesloten.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:49:
[...]
Is er een probleem met meerdere amino's op één cpe? Wat is er precies het probleem? - Sophie
De ene stb veranderd van kanaal en de andere blijft daardoor stilstaan. Staat als storing bekend en er is meer informatie over..
Zie onderstaande quote, net ook weer n zelfde probleem met n mail. Hier in stond in een verhaal ergens een link naar een site waar de persoon om gevraagd had maar mooi niet kunnen versturen....
The Jack126 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:52:
[...]
@webcare
Wordt er nog getweaked aan de instellingen van de blokkering?
Ik krijg namelijk het volgende fout bericht in outlook als ik reageer op een legitieme email.
[...]
Als ik het oorspronkelijke bericht, waar ik dus op reageer, eruit verwijder wordt hij wel gewoon verstuurd.
Verwijderd
Ik zie dat de netwerkbeheerder een aantal switches gaat testen om uit te vinden welke goedm et een dubbele settopbox om kunnen gaan. - SophieGangster93 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:01:
[...]
Probleem is al langer bekend. Wanneer er twee decoders op 1 aansluiting zijn aangesloten.
De ene stb veranderd van kanaal en de andere blijft daardoor stilstaan. Staat als storing bekend en er is meer informatie over..
Misschien moet hij langer uit staan voor het verbruik afneemt?
Ik denk aan spindown van de hdd als je geen opnames hebt geprogrammeerd ...
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Verwijderd
Heb sinds een paar dagen een nieuw probleem erbij wat uitstaat bij XMS. Zodra ik de utp stekker van IPTV in poort twee prik valt de snelheid met 25MB naar beneden. Het maakt niet uit of de amino (m540) aan staat, blijkbaar is het verbinden van de kabel voldoende om alvast 25MB te reserveren mocht ik tv willen gaan kijken.
hebben meer mensen hier last van?
Staat me ook wat van bij ja...White_Collar schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:10:
@webcare,
Was dat met 2 (of meer) dezelfde types stb? Of ook met verschillende types?
Als KPN steeds meer gaat coderen (wat nu lijkt te gebeuren), ben ik bang dat ik ook aan meerdere stb's moet geloven...
@Webcare
Is er misschien al wat bekend over een evt "(omruil)aktie" voor klanten met alleen een A110?
Zo nee, zouden jullie dit aub nog eens aan willen kaarten binnen de organisatie?
[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 23-10-2012 11:08 ]
Precies! Hoe lang duurt het nou helemaal voordat een HD weer op snelheid is?Speedy-Andre schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:55:
Ik vraag me dus al geruime tijd af waarom die HD altijd moet draaien. Er staan toch alleen maar opnames op?
Als dat ding alsmaar draait verbruikt de STB niet alleen onnodig veel energie, maar slijt hij ook nog eens extra snel. Zo gaat je STB dus eerder stuk.
En dan is er ook nog zoiets als een richtlijn voor max. energieverbuik voor apparaten in standby. Ik ben er vrijwel zeker van dat de amino PVR op dit moment die richtlijn niet haalt.
Wanneer ik via mijn htpc switch van kanaal, dan staat het beeld op de Amino een seconde stil, maar pakt het daarna weer op. Waarschijnlijk komt dat door mijn Cisco SG200-08 switch. Die ondersteund multicast.
Als de Amino uit is en niet aan het opnemen is, dan zou je inderdaad zeggen dat de HDD best kan stoppen. Echter, tijdens gebruik neemt de Aminio ALTIJD op, ook als je live TV aan het kijken bent. Ga maar eens een half uur naar RTL4 kijken en je kan de halve uur gewoon terugspoelen. Of als je aan een programma begonnen bent en halverwege besluit het programma op te nemen, dan kan je het programma alsnog vanaf het begin opnemen. En ik moet er ook niet aan denken dat als je wilt timeshiften dat dan je HDD eerst moet opspinnen. Maar in stand by? Ja dan moet die HDD echt stoppen!ambilight schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:16:
Precies! Hoe lang duurt het nou helemaal voordat een HD weer op snelheid is?
Ik vraag me dus al geruime tijd af waarom die HD altijd moet draaien. Er staan toch alleen maar opnames op?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ja, standby is ook waar ik op doelde.Luuk1983 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:07:
[...]
Als de Amino uit is en niet aan het opnemen is, dan zou je inderdaad zeggen dat de HDD best kan stoppen. Echter, tijdens gebruik neemt de Aminio ALTIJD op, ook als je live TV aan het kijken bent. Ga maar eens een half uur naar RTL4 kijken en je kan de halve uur gewoon terugspoelen. Of als je aan een programma begonnen bent en halverwege besluit het programma op te nemen, dan kan je het programma alsnog vanaf het begin opnemen. En ik moet er ook niet aan denken dat als je wilt timeshiften dat dan je HDD eerst moet opspinnen. Maar in stand by? Ja dan moet die HDD echt stoppen!
Als ze van het ziekenhuis bellen gaat bij hun de oproeptoon over tot het eind, maar ik hoor hier maar 1 rinkel.
Gelukkig doet de voicemail het.
Ik werd gebeld door self storage Leiderdorp, idem dito.
Bel met mijn eigen mobiel en hij gaat naar 2 keer gewoon over.
Ik had de voicemailtijd al langer gezet.
De apotheek belde, je hoort 1 rinkeltje, je belt terug en men blijkt al 30 seconden aan de lijn te hebben gehangen.
Boven van Ziggo naar beneden bellen, 9 van de 10 keer gaat het goed,maar 1 keer ook gaat er gewoon beneden niets af.
Uiteraard al een andere Dect geprobeerd maar ook het oproeplampje op de fax gaat niet knipperen.
Fax er tussenuit,helaas het probleem bestaat nog steeds.
Modem gereset ( power off) levert niets op.
Iemand een idee ?? Als ik mijn vaste lijn laat migreren naar Ziggo val ik in een nieuw kontract en ben ik bij XMS een hoop meer kwijt.
Ik heb alvast het budgetphone kastje weer tevoorschijn gehaald als reserve.
Het rare is dat men gewoon na de wachttijd wel de voicemail krijgt, dus het XMS telefoonsysteem werkt wel,merkt het gesprek op en zet hem naar 30 seconden op de voicemail.
Het packetfront merkt gewoon niet dat er gebeld wordt.
In de pilot deed in elk geval de NETGEAR ( 2 types die ik heb ) het goed, en 3 types sitecom.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:08:
[...]
Ik zie dat de netwerkbeheerder een aantal switches gaat testen om uit te vinden welke goedm et een dubbele settopbox om kunnen gaan. - Sophie
De Sweex 5 poorts gig niet.
Als ik dat zo lees heb je gewoon een kwaliteitsswitch nodig die voldoende in staat is om meerdere streams tegelijk te kunnen verwerken. De scenario's met meerdere stb's (en dus meerdere streams) zijn precies de scenario's waar goedkoper switches het laten afweten.Nick39 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 07:36:
In de pilot deed in elk geval de NETGEAR ( 2 types die ik heb ) het goed, en 3 types sitecom.
De Sweex 5 poorts gig niet.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Dit had ik voorheen ook maar alleen zonder IPTV decoder aangesloten, met decoder aangesloten was het 82 Megabits/sec.
Het lijkt erop alsof nu de bandbreedte voor IPTV niet altijd gereserveerd wordt maar alleen als de IPTV decoder ook echt aanstaat.
Als het een update is geweest ergens in het netwerk, is het een hele goede geweest :-)
Verwijderd
Komt vermoedelijk hierdoorRomulus schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:31:
Ik weet niet wat XMS gedaan heeft maar ik heb nu mijn 95 Megabits/sec Download weer terug met IPTV decoder aangesloten.
Dit had ik voorheen ook maar alleen zonder IPTV decoder aangesloten, met decoder aangesloten was het 82 Megabits/sec.
Het lijkt erop alsof nu de bandbreedte voor IPTV niet altijd gereserveerd wordt maar alleen als de IPTV decoder ook echt aanstaat.
Als het een update is geweest ergens in het netwerk, is het een hele goede geweest :-)
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:28:
Energieverbruik STB's
Een aantal klanten melden dat de amino in stand-by stand bijna net zoveel stroom verbruikten als in actieve stand. Glashart heeft vanochtend iets aangepast waardoor dit niet meer zou gebeuren. Wij horen graag of dit is gelukt. - Sophie
Je hoeft je contract toch niet te wijzigen? Je kunt je nummer zonder probleem door een andere provider laten wegmigreren waarna je óf met een niet werkende XMS-telefoonlijn zit, óf (waarschijnlijker) je krijgt een nieuw nummer in de XMS-range.Nick39 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 07:34:
Als ik mijn vaste lijn laat migreren naar Ziggo val ik in een nieuw kontract en ben ik bij XMS een hoop meer kwijt.
Hmm niet aan gedacht, maar Ziggo wilde toen maar 1 nummer migreren en aangezien die op mijn zoons naam staat is dat het hoofdnummer, ze deden er toen ik al eerder met de telefoonproblemen moeilijk over om mijn XMS nummer ook te migreren, ze deden maar maximaal 1 migratie,maar misschien is er met betaling wel wat te doen, ik ben alleen altijd bang dat ik mijn nummer kwijtraak,ten eerste is het identiek aan mijn mobiel en ik kan door mijn dyslectie geen nummers onthouden.ToniW schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:36:
[...]
Je hoeft je contract toch niet te wijzigen? Je kunt je nummer zonder probleem door een andere provider laten wegmigreren waarna je óf met een niet werkende XMS-telefoonlijn zit, óf (waarschijnlijker) je krijgt een nieuw nummer in de XMS-range.
Het is nu: vast als voorbeeld: 071-1234567 en mobiel 06-15234567
Ik kan mijn mobiel bv wel zo onthouden: 06-15.23.45.67 maar niet 06-152.345.67
Bovendien,het mag gezeik zijn maar door alle problemen door de jaren heen host ik mijn site al ergens anders,doe ik nieuws al ergens anders, mail al ergens anders, en tv al ergens anders.
Ik begon met een alles in een abonnement incl digitale tv, maar heb alleen internet en telefonie nu nog bij xms.
Ik heb laatst zelfs, zonder zottigheid, de pootjes van de adapter van het packetfront al wat uit elkaar moeten buigen anders viel ie gewoon spontaan uit het stopkontakt.
Verwijderd
HP V1405-5Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:08:
[...]
Ik zie dat de netwerkbeheerder een aantal switches gaat testen om uit te vinden welke goedm et een dubbele settopbox om kunnen gaan. - Sophie
https://tweakers.net/pricewatch/160693/3com-switch-5.html
Is al getest door een groter IPTV provider.
Dat ie getest is, is mooi, maar wat was de uitkomst van die test?Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:57:
[...]
HP V1405-5
https://tweakers.net/pricewatch/160693/3com-switch-5.html
Is al getest door een groter IPTV provider.
Verwijderd
Hangt hier ook al vanaf 2009 in de meterkast zonder problemen.Thasaidon schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:15:
[...]
Dat ie getest is, is mooi, maar wat was de uitkomst van die test?
Kan webcare hier nog even op reageren? Welke wijzigingen worden in die brief bedoeld? Kan ik tzt mijn telefoon bv wegmigreren zonder dat dat gevolgen heeft voor mijn vaste IP? Kan ik een nieuw mac-adres opgeven als mijn huidige server wordt vervangen?j1nx schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:02:
Ik vind het stukje bij "Let op" ook niet zo leuk. Als ik dus ooit terug wil naar 50/50 dan ben ik als nog mijn IP kwijt.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Je zou ook het mac van de oude op de nieuwe kunnen spoofen...Rataplan schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:25:
[...]
Kan webcare hier nog even op reageren? Welke wijzigingen worden in die brief bedoeld? Kan ik tzt mijn telefoon bv wegmigreren zonder dat dat gevolgen heeft voor mijn vaste IP? Kan ik een nieuw mac-adres opgeven als mijn huidige server wordt vervangen?
Ik kan uit ervaring zeggen dat mijn HDD niet downspint en netjes de timeshift buffer blijft vullen. Ik ben alleen bang dat hier weinig aan gedaan kan worden vanuit Glashart. Gevalletje "works as designed"Speedy-Andre schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:55:
Bij mijn Amino M540 pvr is het verschil tussen aan en standby 1W dus het lijkt onveranderd te zijn.
Misschien moet hij langer uit staan voor het verbruik afneemt?
Eigenlijk gekkenwerk, maar het bespaart wel redelijk. UPC mediabox was (Of is?) ook een redelijke grootverbruiker. Opstarten duurt iets langer, dus ik kan mij voorstellen dat dat voor lang niet iedereen een oplossing is. In mijn geval wel omdat ik weinig TV kijk.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dat kan niet, heb ik ooit eens nagevraagd.ToniW schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:36:
[...]
Je hoeft je contract toch niet te wijzigen? Je kunt je nummer zonder probleem door een andere provider laten wegmigreren waarna je óf met een niet werkende XMS-telefoonlijn zit, óf (waarschijnlijker) je krijgt een nieuw nummer in de XMS-range.
Moet je eerst een tweede nummer aanvragen. Als dat werkt de nummers om laten switchen. Dan kan je het oude nummer wat dan op de tweede lijn hangt weg migreren. de eerste lijn laat je dan achter met een nummer.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Dat had ik eerst ook met Amino's zonder hardeschijf. Met HDD is het beetje lastig als je wat wil opnemen als je weggaat. Alles rond me tv staat aan (of standby), of alles uit. Om nou 1 speciale draadloze schakelaar voor 1 apparaat erbij te doen vond ik wat overdreven.Nakebod schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:51:
Gok eens waarom ik een electradoos met afstandsbediening ertussen heb hangen. Met dit soort stomme sluimer verbruikers
Ik had vorige week al een DM gestuurd over het haperede DVB-C signaal van Tv Oranje.
Is dat inmiddels in opgepakt?
Eurosport heeft ook al het zelfde gestorter in het signaal.
Tuurlijk kan je je vaste ip-adres houden, zolang je je mac-adres opgeeft. Op het moment dat je een ander mac-adres wil gebruiken, kunnen ze dat aanpassen.
Maar elke aanpassing leidt tot het vervallen van je vaste ip-adres. Dus dan kan ik mijn vaste ip-adres dus niet houden als ik het mac-adres wil wijzigen. "Uhhhhhh..."
Kort en goed: XMS wil van de vaste IP-adressen af en alles wat ze daaromheen smoezelen over dat je het mag houden, is gewoon gelogen. Elk excuus wordt aangegrepen om de vaste IP-adressen te schrappen - een ander mac-adres, een wijziging in je telefonie- of tv-abonnement, het afsluiten van een usenetabonnementje, alles. Wat een kutbedrijf.
Voor degenen die dat nog niet doorhadden: ik reageer hier op persoonlijke titel.
[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 26-10-2012 20:29 . Reden: Flame verwijderd ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Helemaal mee eens! ik denk er over om heel snel alles op te zetten exclusief internet zelf.Rataplan schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:05:
Nou, webcare heeft er vandaag kennelijk geen zin in dus maar weer 'ns gezellig in de wacht gaan hangen.
Tuurlijk kan je je vaste ip-adres houden, zolang je je mac-adres opgeeft. Op het moment dat je een ander mac-adres wil gebruiken, kunnen ze dat aanpassen.
Maar elke aanpassing leidt tot het vervallen van je vaste ip-adres. Dus dan kan ik mijn vaste ip-adres dus niet houden als ik het mac-adres wil wijzigen. "Uhhhhhh..."
Kort en goed: XMS wil van de vaste IP-adressen af en alles wat ze daaromheen smoezelen over dat je het mag houden, is gewoon gelogen. Elk excuus wordt aangegrepen om de vaste IP-adressen te schrappen - een ander mac-adres, een wijziging in je telefonie- of tv-abonnement, het afsluiten van een usenetabonnementje, alles. Wat een kutbedrijf.
WAT EEN ONGEHOORD KUTBEDRIJF.
Ik zal dus alleen nog maar internet gaan afnemen, tv dan maar bij ziggo.
Wat een zaad bedrijf, wat een valse beloftes....."we komen met een oplossing" ja en wat voor èèn.
XMS mag zich vasthouden als er nog een meeting komt, als ze ons tweakers tenminste nog onder ogen durven zien.
Bah
Wait wut? Je bent het niet eens met een deel van hun internetdienst, dus ga je alle andere diensten afnemen van een ander bedrijf, maar blijf je die internetdienst afnemen van XMS?boekee schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:49:
[...] Helemaal mee eens! ik denk er over om heel snel alles op te zetten exclusief internet zelf.
Ik zal dus alleen nog maar internet gaan afnemen, tv dan maar bij ziggo.[...]
Je kunt het er niet mee eens zijn, maar zeker voor een eindredacteur van Tweakers had ik toch een iets subtielere woordkeuze verwachtRataplan schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:05:
WAT EEN ONGEHOORD KUTBEDRIJF.
Aangezien IPV6 er aan komt, is dat probleem straks ook verleden tijd
Enne KPN werkt alleen maar met fixed IP, dus dat zal uiteindelijk wel goed komen
GerkeP
Want de enigen reden om XMS of een anderen glasvezel provider in zee te gaan is vanwege de upload..
En wil je dat goed gaan gebruiken is een vaste ip noodzakelijke..
Nu weet ik niet hoe dat gaat als de ip niet vaste staat bij XMS.
Maar bij UPC die ook geen vaste IP-adressen gebruikt, maar daar heb ik nu al 2jaar de zelfde ip-adres.
Qua klantenservice, Ja, ik heb alleen via twitter wat DM heen en weer gestuurd, op de meest dingen komt een antwoord op, maar twitter is niet gemaakt om een lange gesprekken te voeren ten zij je veel geduld hebt..
Nou heb ik ook me telefoon nr gegeven maar anders dan bij UPC, XMS belt je niet op via webcare..
Zelfs niet om een nieuwe klant te winnen, ik denk dat dat nog een punt van aandacht is voor webcare team.
Waarom moeilijke doen als het makkelijk kan, en daardoor ook een stukje klantvriendelijker overkomt, en ook nog eens sneller gaat..
Is gewoon wat beter voor de duidelijkheid & helderheid als je veel vragen hebt..
Aan de anderen kant snap ik XMS wel, als je gebeld wilt worden kost dat hun geld..
Maar welke klant of toekomstige klant, wil nou 10/20min in de wacht zitten om vaak iemand aan de lijn te krijgen die geen verstand van zaken heeft..
En dat is waarom ik liever webcare gebruik, omdat het ze vaak meer kunnen regelen&zien in al verschilde afdelingen die binnen zo bedrijf zitten..
Wel is de webcare van een provider als UPC veel beter dan die van XMS misschien is het goed om wat meer mensen aan het webcare team toe te voegen!!
Want volgens mij staat "Sophie" er nu alleen voor?
Vergeef me voor spelling&zin fouten me dyslexie zit in de weg..
Precies..Caelorum schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:00:
[...]
Wait wut? Je bent het niet eens met een deel van hun internetdienst, dus ga je alle andere diensten afnemen van een ander bedrijf, maar blijf je die internetdienst afnemen van XMS?
Ik neem op dit moment Internet 100/100 af en daar ben ik helemaal tevreden mee, telefonie doe ik via een breezz reseller en mail doe ik via eigen domeinen, en ik neem IPTV af, als ik dus later kies voor een HD pakket of iets anders, raak ik mijn vaste IP kwijt.
Als ik alleen internet afneem, dan volsta ik met 100/100 meer dan genoeg.
Ik ga daar niets in wijzigen en houdt dus mijn vaste IP adres. Immers ga ik geen wijzigingen aanbrengen.
Dan neem ik Internet af bij XMS
Telefonie via Breezz reseller
TV bij ziggo
Mail/websspace via eigen google apps en eigen webserver
Usenet XLned
Als XMS niet gewoon goeie diensten kan leveren die klanten graag willen, dan moet je het gewoon zelf regelen, en ja ik weet dat ik dan meer ga betalen, maar ik heb liever de dingen naar mijn wens/gebruik dan minder betalen en ontevreden zijn.
Ik wil het beste voor mijzelf, en dan maak ik dus zelf de keuze hoe of wat.
Een beetje sip provider kost 5 euro per maand. een Fritz 7170 kost als je zoals mij goed je best doet €10 euro (heb er zelf 4 stuks gekocht voor 10 ps). Je hebt zelfs sterdiensten op dat ding een S0 bus dus als je ISDN had quatrovox aansluiten en klaar. Dat ding kan faxen ontvangen en mailen of opslaan op USB stick.
Dat alles voor 10 euro eenmalige kosten en een lokaal telefoonnummer voor 5 euro per maand.
mail/web is hetzelfde, beetje shoppen en voor 1 a 2 euro per maand heb je al een oplossing die volstaat (in ieder geval in vergelijking met de standaard troep die XMS aanbied.
Zo kan ik wel even doorgaan hoor......
laatste tyd redelijk last van traag laden van pagina's. mijn vraag is gebruiken jullie xms dns of andere dns servers?
mvg mjljo
Zelfs DNS gebruik ik niet van XMSMJLJO schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:07:
beste mede tweakers
laatste tyd redelijk last van traag laden van pagina's. mijn vraag is gebruiken jullie xms dns of andere dns servers?
mvg mjljo
Ik gebruik de open dns servers van opendns.com
208.67.222.222 en 208.67.220.220
en als 3e en 4e sec dns 8.8.8.8 en 8.8.4.4 oftewel de open dns servers van google
Je ben snel, maar dat gebruikt ik ook opendns of google dns, je kan het gewoon in router zetten..boekee schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:09:
[...]
Zelfs DNS gebruik ik niet van XMS
en als 3e en 4e sec dns 8.8.8.8 en 8.8.4.4 oftewel de open dns servers van google
boekee schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:09:
[...]
Zelfs DNS gebruik ik niet van XMS
Dit *is* de subtiele woordkeuze. Als ik op dit moment zou doen wat ik wilde, had ik er een paar de strot doorgebeten. Ik heb mijn hele colo-setup de deur uitgedaan op basis van dat vaste IP, kan ik dus overnieuw mee beginnen. Als eindredacteur, i.e. als journalist vind ik het trouwens ook niet verantwoord om mail uit te besteden aan een bedrijf met een bewaarplicht, en een mailserver kan ik zonder vast IP natuurlijk helemaal vergeten. En ik had dus ook graag tv en telefonie weggemigreerd, maar voor telefonie is niet genoeg tijd - de snelste portering duurt twee tot drie weken en volgende week vrijdag moet ik alles op orde hebben. Naja, tv lukt nog wel voor die tijd.GerkeP schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:36:
Je kunt het er niet mee eens zijn, maar zeker voor een eindredacteur van Tweakers had ik toch een iets subtielere woordkeuze verwacht
Voordat ipv4 is uitgefaseerd zijn we een jaar of tien verder - minimaal. Daar schiet ik niks mee op.Aangezien IPV6 er aan komt, is dat probleem straks ook verleden tijd
Dan mogen die hier snel komen meedoen, want vooralsnog is XMS hier de enige aanbieder. Als ik glas wil, heb ik geen keus.Enne KPN werkt alleen maar met fixed IP, dus dat zal uiteindelijk wel goed komen
Het ergste vind ik nog wel dat ze de liefhebbers van vast IP zo uit elkaar spelen: ze hoeven ze niet allemaal tegelijk tegen te houden, dan kan er nog wel 'ns wat viraals gebeuren, nee, ze kunnen gewoon wachten tot mensen het opgeven en iets bijbestellen, of tot apparaatjes stuk gaan. Lekker verspreid, lekker beheersbaar.
Het is gewoon een geniepige, lage kutstreek. En dan zit er zo'n pathetisch jongmens aan de telefoon te beweren dat hij zulke beslissingen ook niet neemt - makkelijk he, zo'n helpdesker, hoef je niet eens verantwoording af te leggen. Heb 'm uiteraard duidelijk gemaakt dat hij namens XMS optreedt en dus tegenover mij gewoon verantwoordelijk is, maar daar was hij het wel mee eens dus daar ging de lol ook snel af.
Wat een hufters.
Voor degenen die dat nog niet doorhadden: ik reageer hier op persoonlijke titel.
Verwijderd
Een portering moet in maximaal 10 werkdagen geregeld zijn - dus dat is twee weken.Rataplan schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:49:
[...]
de snelste portering duurt twee tot drie weken
De meeste aanbieders zouden dit onderhand wel sneller moeten kunnen.
Xms doet er tegenwoordig 5 werkdagen over.
Ahum! Was Breezz niet al overgenomen door Ziggo anno 2010?boekee schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:05:
Telefonie via Breezz reseller
Dit topic is gesloten.
![]()