XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.246 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 18:22

Thasaidon

If nothing goes right, go left

fast-server schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:29:
[...]

Er is dan ook een beperkte verbinding, er is dan even helemaal geen dienst.
Ik snap je even niet.. je hebt het nu over msn zelf?

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Nee over de internet dienst, lijn is UP alleen is het internet even onbereikbaar.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:55:
@denan

[...]

De reden waarom ik denk dat mensen jou verkeerd begrijpen is de volgende:
Je lijkt vaak te antwoorden namens XMS of je geeft een half antwoord omdat je niet meer kan zeggen (omdat je niet namens XMS kan antwoorden).
Mensen gaan vervolgens vragen stellen of willen meer weten en vervolgens komt er geen antwoord op de vraag of lijkt het ontwijkend.

Mensen willen dan gewoon een antwoord, als dat er niet komt of er word om heen gedraaid dan begint de speculatie of mensen worden pissig.

Het zijn allemaal een hoop kleine dingen maar samen worden ze wel steeds grotere irritatie.
Tja, ik denk dat vanuit denan's positie het enige alternatief is om dan helemaal nooit niks meer te zeggen. Maar of we daar dan wat mee opschieten is de vraag.

Ja ik weet het: nooit niks is een contaminatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:01:
[...]

Dus jij vind het normaal dat je eerst moet deelnemen aan een klankbordgroep voordat er naar je geluisterd word?
[...]
Nee, zeker niet.
Maar iemand die je de hand reikt voor de voeten spugen lijkt me ook een heilloze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

denan schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:39:
[...]

Beiden.. dus of nikhef.. of reggefiber. Maar voordat we iets kunnen zien zal er (ook vanuit de tweakers) wat meer getroubleshoot moeten worden. Wat ik nu zie is te vaag en te random om uit te zoeken.
Kan iemand aangeven wat ongeveer de interval is waarmee het wegvalt?
Ik ben al dik een uur aan het kijken, maar de ping naar www.opendns.org (67.215.92.210) loopt nog steeds zonder hik-ups.
fast-server schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:00:
Nee over de internet dienst, lijn is UP alleen is het internet even onbereikbaar.
Ja ok, maar er werd hier gezegd dat MSN ook steeds zou wegvallen, maar dat ligt volgens mij niet aan de XMS verbinding.
Bij mij op mijn werk (niet XMS) en bij anderen (ook niet XMS) viel vandaag MSN ook constant weg.

[ Voor 29% gewijzigd door Thasaidon op 01-08-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
denan schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:27:
[...]

Ik was er niet bij dus geen idee hoe realistisch die geopperde dingen waren. :)

Maar.. ik dacht al dat "marketing" je triggerde.. Dat zou het bij mij ook doen maar ik zou me als klant goed kunnen vinden in 97% van het statement. Wellicht komt het dat ik de *evil* marketing manager in kwestie al lang ken en ik weet dat hij het beste voor heeft met XMS en haar klanten.. en zeker producttechnisch inzicht heeft. (even los van het wel/niet informeren van klanten over die dhcp change).

Waar het mij meer om gaat is dat XMS nu het dialoog aan probeert te gaan en tweakers de kans geeft om hun frustraties/ideeën te bespreken. De bal ligt nu bij jullie. Ik ben dan ook benieuwd hoeveel tweakers op de uitnodiging voor de klankbordgroep ingaan. Is de opkomst 0 dan mogen jullie imho ook niet meer klagen dat 'ze' niet naar jullie luisteren ;)
Een dialoog is niet een mededeling :), da's hoor en wederhoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:06:
[...]

Nee, zeker niet.
Maar iemand die je de hand reikt voor de voeten spugen lijkt me ook een heilloze weg.
Je kan het een hoop noemen maar zeker niet voor de voeten spugen. Dit is geen hand die uitgereikt word. Simpel zeggen dat je je mond moet houden als je je niet aanmeld voor een klankbordgroep is niet reëel We hebben namelijk al een klankbord wat nota bene ook door XMS als middel word gebruikt om te communiceren.

Hoezo is dat niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]De bal ligt nu bij jullie. Ik ben dan ook benieuwd hoeveel tweakers op de uitnodiging voor de klankbordgroep ingaan. Is de opkomst 0 dan mogen jullie imho ook niet meer klagen dat 'ze' niet naar jullie luisteren ;)
Ik heb zelfs Jasper uitgenodigd een tijd geleden, voor de klankbordgroep.
Maar heb toen 0 op het request gekregen van hem.
Pffffffffffff..... je weet wel wat ik denk :(

edit > ik organiseerde namelijk altijd vroeger (samen met Folkert) de meeting's.
Ik regelde het met de mensen op de hoogte te brengen hoe en wat,
en Folkert zorgde voor de broodjes en wat te drinken :).

Sommige Tweakers hier zullen dat best nog weten :) :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
fast-server schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:55:
@denan

Ik begrijp het standpunt vanuit XMS maar ik begrijp ook het standpunt vanuit de XMS klanten, hiertussen zit echter een kloof.
Een kloof die volgens mij sneller te dichten is door face 2 face met klanten te praten dan via een forum.
De reden waarom ik denk dat mensen jou verkeerd begrijpen is de volgende:
Je lijkt vaak te antwoorden namens XMS of je geeft een half antwoord omdat je niet meer kan zeggen (omdat je niet namens XMS kan antwoorden).
Mensen gaan vervolgens vragen stellen of willen meer weten en vervolgens komt er geen antwoord op de vraag of lijkt het ontwijkend.
Ik kan nooit (en zal) nooit voor XMS spreken en ik neem aan dat de meesten hier op tweakers dat wel weten.Dat webcare niet alle antwoorden kan geven lijkt me ook helder. Ziedaar:-> de wens om met iemand te praten die die antwoorden wel kan geven (of goed kan uitleggen waarom antwoord X niet te geven is).

Ik denk persoonlijk dat dit prima kan in de persoon die nu de klankbordgroep nieuw leven in wil blazen. Hij zit tenslotte op het niveau waar beslissingen gemaakt worden.

offtopic:
Wat ik bedoelde met discussie die ik veroorzaakte was dat je in op een medium als een forum te maken hebt met geschreven communicatie. Wat ik denk te schrijven als helder en duidelijk kan op iemand anders als ontwijkend of bot overkomen. Voornamelijk omdat geschreven tekst (vooral in forumtaal) leest als gesproken tekst waarbij de lezer zelf een beeld moet vormen van de toon en intentie van het verhaal. Mijn persoonlijke ervaring: Je kunt bot, direct, aanvallend, ongenuanceerd, onaardig, etc overkomen op een forum. Ontmoet je elkaar dan in het echt dan is het opeens een stuk makkelijker om elkaars standpunten te begrijpen en tot de kern van de vraag te komen.Net zoals je op je werk niet mail op mail moet replyen als iemand dezelfde vraag blijft stellen maar even moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:26:
Ik heb zelfs Jasper uitgenodigd een tijd geleden, voor de klankbordgroep.
Maar heb toen 0 op het request gekregen van hem.
Pffffffffffff..... je weet wel wat ik denk :(
Ik vermoed dat hij daar een goede reden voor had... Perfecte vraag om die face 2 face te stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:25:
[...]

Je kan het een hoop noemen maar zeker niet voor de voeten spugen. Dit is geen hand die uitgereikt word. Simpel zeggen dat je je mond moet houden als je je niet aanmeld voor een klankbordgroep is niet reëel We hebben namelijk al een klankbord wat nota bene ook door XMS als middel word gebruikt om te communiceren.

Hoezo is dat niet voldoende?
Het is verwarrend wanneer je statements van Jasper en uitspraken van denan op één hoop gaat gooien en vervolgens vrij eenzijdig interpreteert.

Maar ... het staat een ieder vrij de mening die hij heeft te uiten. Voor een zorgvuldige reactie is echter een zorgvuldige redactie nodig, dus ik laat het hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:39:
[...]

Ik vermoed dat hij daar een goede reden voor had... Perfecte vraag om die face 2 face te stellen ;)
@ Denan > met 0 op het request bedoelde ik dan, hij liet 0,0000 iets van zich horen.
Je kan toch op z'n minst even melden, ik heb daar geen interesse in, vind ik.

En ik weet zeker dat het verzoek bij hem was aangekomen,
omdat iemand die hier meeleest :P daarvoor gezorgd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:07
Ik "waardeer" de uitspaken eerder gemaakt door Jasper, maar nu is XMS aan zet.

Het klinkt onredelijk dat wij nu erg negatief praten, zoiets als ondankbaar.

Maar het is geen eer dat hij gesproken heeft, dit had veel eerder moeten gebeuren.

Ik snap wel dat niet op alles wat wij willen een antwoord van hoger hand gegeven kan worden, maar het kan allemaal een stuk beter. Ik beschouw zijn pleidooi als een frisse nieuwe start, laat XMS ons betoveren met hun communicatiekunsten.

Moeten wij ons een beetje verplicht voelen om naar een meeting te gaan NEE,in dit gehele topic komen een aantal problemen structureel naar voren. Het moet duidelijk genoeg zijn voor XMS

Is het misschien slim om naar de meeting te gaan JA ik denk dat we als klant een serieus betere indruk achterlaten over wat wij graag als klant/gebruiker willen.

Ik denk ook dat het meer opleverd, tekst is maar tekst, maar als persoon spreken en toezeggingen doen is veel persoonlijker, iemand zoals een woordvoerder van XMS is dan meer bereid iets voor je te doen.

Althans dit lijkt me de bedoeling.

Ik ben er serieus over na aan het denken om toch te gaan, Maar het is meer een beetje van "verdedig je plekje"

Ik wil mijn Vaste IP verdedingen, en weten wanneer die klote PacketFront eruit gaat.
IPV6 daar ligt mijn interesse simpelweg niet.

Het is dus handig als er op zijn minst een aantal personen die hier actief zijn een aantal van zijn "plekjes" verdedingen, zodat alles eigenlijk aan bod komt.

Ik weet niet in hoeverre er hier serieus over na wordt gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

boekee schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:40:
Ik "waardeer" de uitspaken eerder gemaakt door Jasper, maar nu is XMS aan zet.

Het klinkt onredelijk dat wij nu erg negatief praten, zoiets als ondankbaar.

Maar het is geen eer dat hij gesproken heeft, dit had veel eerder moeten gebeuren.

Ik snap wel dat niet op alles wat wij willen een antwoord van hoger hand gegeven kan worden, maar het kan allemaal een stuk beter. Ik beschouw zijn pleidooi als een frisse nieuwe start, laat XMS ons betoveren met hun communicatiekunsten.

Moeten wij ons een beetje verplicht voelen om naar een meeting te gaan NEE,in dit gehele topic komen een aantal problemen structureel naar voren. Het moet duidelijk genoeg zijn voor XMS

Is het misschien slim om naar de meeting te gaan JA ik denk dat we als klant een serieus betere indruk achterlaten over wat wij graag als klant/gebruiker willen.

Ik denk ook dat het meer opleverd, tekst is maar tekst, maar als persoon spreken en toezeggingen doen is veel persoonlijker, iemand zoals een woordvoerder van XMS is dan meer bereid iets voor je te doen.

Althans dit lijkt me de bedoeling.

Ik ben er serieus over na aan het denken om toch te gaan, Maar het is meer een beetje van "verdedig je plekje"

Ik wil mijn Vaste IP verdedingen, en weten wanneer die klote PacketFront eruit gaat.
IPV6 daar ligt mijn interesse simpelweg niet.

Het is dus handig als er op zijn minst een aantal personen die hier actief zijn een aantal van zijn "plekjes" verdedingen, zodat alles eigenlijk aan bod komt.

Ik weet niet in hoeverre er hier serieus over na wordt gedacht.
Zo denk ik er ook over. Alleen of ik ook kom weet ik niet. Ik heb XMS al op verschillende manieren een aantal keer laten weten hoe ik er over denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:48:
Het probleem met de Belgische zenders in HD is verholpen.
... - Sophie
Inderdaad, bedankt! Je moet wat geduld hebben, maar dan werkt het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 10:07
Als je een software update uitvoerd, zijn geloof ik ook al je zelf gekozen instellingen weg toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:42
Is er storing in amersfoort? Zowel geen tv als internet, al zeker een uur last van. Ook reeds de router en modem van de strook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles prima hier tot nu toe. 3813jg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:38

inXs

known as inXs

Hier even een tv storing gehad, 5 mins. Internet blijft lekker werken! 3829GP overigens.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Het ligt er nog steeds uit hier, 3814te overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Ik zit hier (3815) tot nu toe (klopt op kaal hout) probleemloos tv te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

ArjenB64 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:11:
[...]

Inderdaad, bedankt! Je moet wat geduld hebben, maar dan werkt het ook :)
Ja geweldig zeg maar dag tegen 1080i directe streams. Welkom KPN _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik was er niet bij dus geen idee hoe realistisch die geopperde dingen waren. :)

Maar.. ik dacht al dat "marketing" je triggerde.. De bal ligt nu bij jullie. Ik ben dan ook benieuwd hoeveel tweakers op de uitnodiging voor de klankbordgroep ingaan. Is de opkomst 0 dan mogen jullie imho ook niet meer klagen dat 'ze' niet naar jullie luisteren ;)
Een van de dingen was een soort van "dropbox" idee ( geen netschijf) waar je met meerdere personen en pc's gebruik van kan maken met een beetje fatsoenlijke ruimte, zeg 10 gig, en ook eens wat meer het accent op internet te leggen, het is nu voornamelijk gericht op IPTV en ook eens niet voor elke dienst gelijk geld vragen, het marketing trigger was ook meer omdat hier in het verleden ook door jou, Yogoi, Rekenblok,marketing achtige kreten zijn gedropt.
Vaak is zo'n klankboard iets ook een avond waarin degene met de grootste smoel continue aan het woord is of steeds de ideeen van een ander afschiet,geloof me,na 3 keer heb je dat wel gehad, of het gaat over de kwaliteit van de geschonken koffie... Ik heb ook vanaf het begin hier ( voor de aanleg) in het klankboard geroepen dat Hertzinger TOEN prima was voor een GSO voor analoog voor een flat maar niet de knowhow en apparatuur had om een hele stad te voorzien.. ik werd ondergesneeuwd en het resultaat is bekend.
Daarnaast ben ik behoorlijk kritisch en sta dus lijnrecht tegenover ik betaal,en wat niet werkt regel ik zelf wel tegen extra betaling personen.. tot oktober/november ben ik niet beschikbaar en moet daarna naar het ziekenhuis.
Ik weet dat ik er het juiste type nu niet meer voor ben want ik steek mijn mening niet meer onder stoelen of banken en ben ook nog maar een kwart XMS-er...maar die optie met een bepaald Philips toestel, je snapt me wel, is ook vaporware geworden en zo is het steeds,en om heel eerlijk te zijn heb ik toch nu ook het idee dat het van die "leuke ideeen maar we hebben geen geld" bijeenkomsten gaan worden,plus het netwerk, dan klapt dit er uit,dan is er weer dat met analoog,dan weer dat met dbv-c.
Maak de boel eerst eens stabiel,mijn stekker van mijn packetfront valt bijna uit het stopkontakt zoveel keer heb ik het er al tevergeefs uitgetrokken.
Er zijn hier zat wensen geopperd,reverse dit en native ipv6 zo om een heel klankboard te vullen,en XMS doet er niets mee, zou dat dan bij zo'n bijeenkomst anders worden ?? het is niet alleen de bedoeling om te luisteren,maar ook dat er wat mee gedaan wordt en sorry, ik hoop dat ik het mis heb,maar voorlopig zie ik het als een zoethoudertje.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 01-08-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22
Lekker dan, ineens gaan betalen voor RTL Gemist. Dacht het niet, ga wel weer de HDD recorder afstoffen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maandag me nieuwe verbinding testen met een laptop, werkt perfect, heb nu de kabel getrokken maar krijg geen gegevens. Zegt de medewerker bij XMS dat ie er een uur uit moet terwijl ik dezelfde pc gebruikte en ik wel een adres kreeg van de DTV poort. Weet overigens wel wat van netwerken, werk immers voor de backbome van een provider. Vind deze gang van zaken een beetje raar. Sry voor de spel fouten zit op me telefoon te typen. Maar is dit normaal? Kreeg et gevoel dat die medewerker me zat weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is het resultaat van een trace die ik net heb gedaan.

Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Users\31gaming>tracert www.google.com

Tracing route to www.l.google.com [209.85.148.103]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms www.asusnetwork.net [192.168.0.1]
2 <1 ms 1 ms 1 ms 1-48-223.ftth.xms.internl.net [85.223.48.1]
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 1 ms * 1 ms vlan338.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.
101]
6 1 ms * * vlan338.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.
101]
7 1 ms 1 ms 1 ms 72.14.216.205
8 9 ms 1 ms 2 ms 209.85.254.250
9 2 ms 2 ms 2 ms 209.85.255.60
10 9 ms 9 ms 27 ms 209.85.241.229
11 9 ms 9 ms 9 ms 72.14.239.63
12 18 ms 17 ms 17 ms 209.85.254.41
13 10 ms 9 ms 9 ms fra07s07-in-f103.1e100.net [209.85.148.103]

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Janneman1965 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:17:
Lekker dan, ineens gaan betalen voor RTL Gemist. Dacht het niet, ga wel weer de HDD recorder afstoffen. }:O
Precies, wat is dit voor een onzin we betalen toch al 10 euro per maand voor dat Gemist pakket? Ik denk dat XMS hier niks aan kan doen, maar belachelijk is het zeer zeker wel. :(

1 EURO voor een programma terug kijken 8)7 8)7 8)7

Wel zuur dit hoor, ik kijk het meeste naar het uitzendingemist/ril gemist/etc kijk bijna nooit gewoon live tv, ook omdat ik daar vaak geen tijd voor heb om voor de buis te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\tracert www.google.com

Traceren van de route naar www.l.google.com [173.194.66.105]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 <1 ms <1 ms <1 ms 37-251-4-1.FTTH.ispfabriek.nl [37.251.4.1]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 2 ms 1 ms 1 ms 188.142.0.37
7 26 ms 1 ms 1 ms 188.142.0.37
8 2 ms 1 ms 1 ms core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]
9 2 ms 1 ms 1 ms 209.85.248.118
10 2 ms 2 ms 2 ms 209.85.255.74
11 6 ms * 6 ms 209.85.240.221
12 6 ms 6 ms 5 ms 216.239.49.45
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * 6 ms 5 ms we-in-f105.1e100.net [173.194.66.105]

De trace is voltooid.

zo ziet het er bij mij uit

Vanavond weer problemen met downloaden en iptv
beeldstilstaan en geluid wat weg valt
begint weer van voor af aan
en dat terwijl ik er net 8 dagen vanaf was
Probleem word onderzocht 7 weken verder nog steeds problemen
ben benieuw of het nu wel word opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:25:
[...]
Simpel zeggen dat je je mond moet houden als je je niet aanmeld voor een klankbordgroep is niet reëel...
Ik denk dat je de knipoog gemist hebt, en dat is precies het probleem van een forum discussie... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja das leuk maar hij meende het wel. Hoe moet je die zin anders opvatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als een grapje met een serieuze ondertoon.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe tegenstrijdig kan je het maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:12:
Hoe tegenstrijdig kan je het maken.
Lees het eerste stukje tekst nog eens een keer ciris:
denan in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"

Ik heb absoluut niet de insteek die jij erin leest.

(add: als ik de discussie over en weer zo lees denk ik dat mijn punt mbt forumcommunicatie versus klankbordgroep zichzelf wel bewezen heeft ;))

[ Voor 17% gewijzigd door denan op 02-08-2012 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:41:
Is er storing in amersfoort? Zowel geen tv als internet, al zeker een uur last van. Ook reeds de router en modem van de strook gehad.
Nee, ik zie dat er geen storing is. Ik denk dat er bij jou iets anders aan de hand is. Wil je je adresgegevens even sturen via DM? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horza2011 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:03:

via maximaal 30 hops:

De trace is voltooid.

Bedankt voor het melden, ik heb het doorgegeven. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:51:
Dit is het resultaat van een trace die ik net heb gedaan.

Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Users\31gaming>tracert www.google.com

Tracing route to www.l.google.com [209.85.148.103]

1 <1 ms <1 ms <1 ms www.asusnetwork.net [192.168.0.1]
2 <1 ms 1 ms 1 ms 1-48-223.ftth.xms.internl.net [85.223.48.1]
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 1 ms * 1 ms vlan338.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.
101]
6 1 ms * * vlan338.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.
101]
7 1 ms 1 ms 1 ms 72.14.216.205
8 9 ms 1 ms 2 ms 209.85.254.250
9 2 ms 2 ms 2 ms 209.85.255.60
10 9 ms 9 ms 27 ms 209.85.241.229
11 9 ms 9 ms 9 ms 72.14.239.63
12 18 ms 17 ms 17 ms 209.85.254.41
13 10 ms 9 ms 9 ms fra07s07-in-f103.1e100.net [209.85.148.103]

Trace complete.
Bedankt, ik heb het doorgegeven. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:33:
Ik maandag me nieuwe verbinding testen met een laptop, werkt perfect, heb nu de kabel getrokken maar krijg geen gegevens. Zegt de medewerker bij XMS dat ie er een uur uit moet terwijl ik dezelfde pc gebruikte en ik wel een adres kreeg van de DTV poort. Weet overigens wel wat van netwerken, werk immers voor de backbome van een provider. Vind deze gang van zaken een beetje raar. Sry voor de spel fouten zit op me telefoon te typen. Maar is dit normaal? Kreeg et gevoel dat die medewerker me zat weg te werken.
Werkt het inmiddels naar behoren? Zo nee, stuur een DM met je adresgegevens, ik help je graag om de verbinding werkend te krijgen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:08:
Vaak is zo'n klankboard iets ook een avond waarin degene met de grootste smoel continue aan het woord is of steeds de ideeen van een ander afschiet,geloof me,na 3 keer heb je dat wel gehad, of het gaat over de kwaliteit van de geschonken koffie...
Maar geef toe: de koffie die ze bij XMS schenken is van uitstekende kwaliteit! ;)

Maar even serieus: je hebt een heel goed punt. Zo'n meeting heeft alleen meerwaarde als de deelnemers zich goed voorbereiden maar ook als er een gespreksleider/voorzitter aanwezig is die alle mensen aan het woord laat en kan voorkomen dat 1 iemand het woord neemt. Persoonlijk zou ik ook uitgaan van 5-8 mensen maximaal (wellicht roulerende groepen?) en een strakke agenda aanhouden zodat iedereen aan het woord kan komen.
Ik heb ook vanaf het begin hier ( voor de aanleg) in het klankboard geroepen dat Hertzinger TOEN prima was voor een GSO voor analoog voor een flat maar niet de knowhow en apparatuur had om een hele stad te voorzien.. ik werd ondergesneeuwd en het resultaat is bekend.
Dat er nu een DVB-C signaal voor XMS klanten aawezig is en dat het hertzinger nu opgenomen is in GHM? Persoonlijk heb ik zo'n vermoeden dat de (goed onderbouwde) kritiek die jullie geleverd hebben mede verantwoordelijk is geweest voor die stappen.
Maak de boel eerst eens stabiel,mijn stekker van mijn packetfront valt bijna uit het stopkontakt zoveel keer heb ik het er al tevergeefs uitgetrokken.
Eigenlijk is dat niet een XMS issue (al is XMS wel het loket dat dit soort issues voor haar klanten moet oppakken) maar een netwerk issue. Dat oplossen staat los van discussies over de producten en diensten van XMS.
[b]Er zijn hier zat wensen geopperd,reverse dit en native ipv6
ipv6: men gaat eerst uitrollen met 6rd, native is de volgende stap.
eigen reverse mapping: ik heb toen een keer aangeboden dat ik zou uitzoeken voor jullie (nog in mijn oude rol) of een betaalde oplossing mogelijk was. Uiteindelijk heb ik ongeveer 4 a 5 meldingen gehad dat men interesse had in zo'n oplossing maar dat is echt te weinig om een proces omheen te bouwen en systemen voor aan te passen. Voor diensten/features zul je altijd een minimale interesse moeten hebben vanuit de klantgroep. Niet zozeer om iets betaalbaar te maken maar vooral om iets onderhoudbaar/beheerbaar te maken. Als een leverancier 40k+ klanten heeft en 4 klanten met een handmatige uitzondering gaat niemand dat onthouden bij werkzaamheden/migraties/etc. Dat is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Horza2011 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:03:

via maximaal 30 hops:

De trace is voltooid.

Even ter verduidelijking... een timeout in een trace betekend niet dat je verbinding weg valt of er geen verbinding meer is.
Het kan ook zijn dat de "volgende hop" gewoon niet reageert (of niet mag reageren).
De trace complete namelijk wel.

Als je een trace doet, time-outs krijgt en de trace complete verder ook niet, dan heb je wel een probleem.

Als ik een trace doe krijg ik ook een timeout, en de trace complete ook.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
C:\Windows\system32>tracert www.google.com

Tracing route to www.l.google.com [173.194.67.103]

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  HOME [172.x.X.x]
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  188.142.96.1
  3     4 ms     4 ms     4 ms  188.142.0.41
  4     4 ms     4 ms     4 ms  188.142.0.41
  5     4 ms     4 ms     4 ms  188.142.0.133
  6     5 ms     5 ms     5 ms  core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]
  7     5 ms     5 ms     5 ms  209.85.248.118
  8     5 ms     5 ms     5 ms  209.85.255.72
  9     9 ms     9 ms     9 ms  209.85.240.221
 10    30 ms     9 ms     9 ms  209.85.250.163
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     9 ms     9 ms     9 ms  wi-in-f103.1e100.net [173.194.67.103]

Trace complete.
Ik zie alleen dat ik een hele andere range zit en een andere route neem...
Overigens heb ik al sinds vanmorgen 07:00 een ping lopen naar www.google.com, maar ben nog geen pakket kwijt geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik heb ondertussen een berichtje gestuurd naar Webcare maar heb ook nog een algemeen vraagje.

Ik heb wel gewoon wifi verbinding en het televisiesignaal gaat niet via de router, dus ik ga er gemakshalve even vanuit dat het niet aan mijn router ligt dat ik zowel geen internet als televisie heb. Kan ik een laptop rechtstreeks aansluiten op de modem om te kijken of dat wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Malt007 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:39:
Ik heb ondertussen een berichtje gestuurd naar Webcare maar heb ook nog een algemeen vraagje.

Ik heb wel gewoon wifi verbinding en het televisiesignaal gaat niet via de router, dus ik ga er gemakshalve even vanuit dat het niet aan mijn router ligt dat ik zowel geen internet als televisie heb. Kan ik een laptop rechtstreeks aansluiten op de modem om te kijken of dat wel werkt?
Ja dat kan. Het kan alleen zijn dat je laptop niet gelijk een IP adres krijgt van de DHCP server. Als dat zo is moet je je modem even spanningsloos maken en laten en het (volgens mij) na een uurtje nog eens proberen.
Of, als je weet wat het MAC adres van je router is, deze even spoofen op je laptop.

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 02-08-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:30:
[...]

Maar geef toe: de koffie die ze bij XMS schenken is van uitstekende kwaliteit! ;)

Maar even serieus: je hebt een heel goed punt. Zo'n meeting heeft alleen meerwaarde als de deelnemers zich goed voorbereiden maar ook als er een gespreksleider/voorzitter aanwezig is die alle mensen aan het woord laat en kan voorkomen dat 1 iemand het woord neemt. Persoonlijk zou ik ook uitgaan van 5-8 mensen maximaal (wellicht roulerende groepen?) en een strakke agenda aanhouden zodat iedereen aan het woord kan komen.
Het behelst veel meer, "toen" ging het alleen over Portaal Leiden, maar nu moet je wel mensen vinden die het vertrouwen van alle XMS klanten hebben en niet deelneemt om zijn/haar eigen wensen door te drukken,iemand die wel de technische know-how heeft want menig avondje ging over dingen waarvan ik zoiets had van man,dit is zonde van de tijd, je moet iemand hebben die van alle meningen iets kan destilleren wat ook nog eens te zuipen is ( om maar in wijn termen te spreken ) want stel dat er dingen van de klankgroep worden ingevoerd dan krijg je altijd weer achteraf van, ja maar dat heb ik nooit gezegd of gewild.
Jij lijkt me trouwens prima als gespreksleider, je kan relativeren en bent ook niet te beroerd te erkennen dat iets niet goed is of anders kan.

Ikzelf zou het anders doen,een apart forum openen voor een bepaalde tijd,daar een soort klankboard openen ( heeft Ziggo ook, het gebruikers panel) dan zijn alle bezwaren van reizen en wel of niet kunnen weg, sterk gemodereerd,off-topic dingen gelijk weg zodat het to the point blijft.
Daarna een eind conclusie van bv jou en Jasper waar de deelnemers hun voorkeur in kunnen aangeven via een poll en dan maakt XMS hard wat er uiteindelijk uitkomt of nodigt de mensen uit.
Eerst het kaf van het koren scheiden,zowel qua mensen als qua wensen.
Voor met name het Optibel systeem heb ik bv ook een aantal wensen,maar of die te realiseren zijn, ik heb geen auto dus ik ga niet reizen om alleen te horen dat het niet kan.
Dat er nu een DVB-C signaal voor XMS klanten aawezig is en dat het hertzinger nu opgenomen is in GHM? Persoonlijk heb ik zo'n vermoeden dat de (goed onderbouwde) kritiek die jullie geleverd hebben mede verantwoordelijk is geweest voor die stappen.
Ik haalde dit als voorbeeld er bij, er is nu een work around, DVB-C ( een perfecte work around ) maar het oude analoge net is hier nog steeds zo bagger en DVB-C vereist extra stappen.
Aan het oude systeem is niets gedaan, als Hertzinger of een andere partij die ik voorstelde,het goed had gedaan,was het niet nodig geweest,dat Hertzinger nu deel uit maakt van "jullie" holding wist ik allang maar dat was TOEN nog niet.
Dat de netwerk issues bij een andere partij liggen weet ik ook, ik ken Dik Wessels persoonlijk.
Maar daar heb ik niets mee te maken, ik ben een XMS klant, xms huurt haar diensten,dus ik verwacht dat die in orde zijn.
Ik heb jou al in de pilot gezegd dat de 110 en 130 niet geschikt waren, ben daarom ook uit de pilot gestapt, uiteindelijk moest er nieuwe middleware geschreven worden zodat de 110 het nog een beetje kon bijbenen, ik probeer niet XMS onderuit te halen,ook al klink ik soms wat bitter,maar ik heb in al die gevallen wel gelijk gehad, met achter de schermen een complete meetploeg van Hertzinger,Reggefiber,XMS die gezellig van koffie voorzien hier thuis een paar keer een dag gebivakkeerd hebben waar iedereen profijt van heeft gehad,dagenlang aan het testen geweest om de newsserver in orde te krijgen,ik heb niet alleen zitten zeiken,ik heb er heel wat tijd van mezelf in gestoken.
Zonder op mijn borst te kloppen ben ik door mijn aanhoudelijk gezeik,toch zover gekomen dat er nieuwe software is gemaakt om problemen in het telefoniedeel op te lossen met o.a. de DRG-600
Ik mag dan als zeikerd bekend staan,hoef geen medaille,maar er zijn genoeg dingen veranderd omdat ik het na 5 jaar zeiken,nog niet opgaf en dagen tijd in heb gestoken waar nu iedereen profijt van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Nick39 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:52:
Ikzelf zou het anders doen,een apart forum openen voor een bepaalde tijd,daar een soort klankboard openen ( heeft Ziggo ook, het gebruikers panel) dan zijn alle bezwaren van reizen en wel of niet kunnen weg, sterk gemodereerd,off-topic dingen gelijk weg zodat het to the point blijft.
We hebben toch een XMS forum? ;)
http://www.xmsforum.nl/
Maar even zonder dollen, dat zou misschien wel een goed idee zijn voor zowel XMS als ons.
Dat de netwerk issues bij een andere partij liggen weet ik ook,... Maar daar heb ik niets mee te maken, ik ben een XMS klant, xms huurt haar diensten,dus ik verwacht dat die in orde zijn.
Amen...

[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 02-08-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Nick39 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:52:
Zonder op mijn borst te kloppen ben ik door mijn aanhoudelijk gezeik,toch zover gekomen dat er nieuwe software is gemaakt om problemen in het telefoniedeel op te lossen met o.a. de DRG-600
Ik mag dan als zeikerd bekend staan,hoef geen medaille,maar er zijn genoeg dingen veranderd omdat ik het na 5 jaar zeiken,nog niet opgaf en dagen tijd in heb gestoken waar nu iedereen profijt van heeft.
Daar kan ik me wel in vinden ja. Ik vind soms inderdaad dat je erg moeilijk doet over dingen waarvan ik zelf denk van: waar maak je je druk om, maar ik loop denk ik nu lang genoeg mee in het topic om in ieder geval in te zien dat je vaak goed onderbouwd bent. Ja, soms misschien wat TE kritisch, maar ik heb in de tussentijd wel respect voor je die ik in het begin nog niet had. Dat heeft even geduurd ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Even een vraag voor de webcare mensen (of misschien iemand anders die zo het antwoord weet). Op dit moment heb ik 4 jaar een abonnement lopen bij XMS, dat nu onderhand 100/100 mbit is geworden. Zo snel hoeft het van mij niet, dus ik wil graag terug naar 50/50 (scheelt ook weer in de kosten). Hoe simpel is dat? Op de site en mijnXMS vind ik hier niets over terug.

Daarnaast krijg je als nieuwe abonnee een mooie HD ontvanger.. Ik zit nog met een 4 jaar oude SD ontvanger en wil uiteraard graag een HD ontvanger, met daarbij het HD pakket. Nu zou ik dan als bestaande abonnee 150 euro neer moeten tellen hiervoor, kan ik hier op een andere manier (workaround) nog aanspraak op maken?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

inXs schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:03:
Daarnaast krijg je als nieuwe abonnee een mooie HD ontvanger.. Ik zit nog met een 4 jaar oude SD ontvanger en wil uiteraard graag een HD ontvanger, met daarbij het HD pakket. Nu zou ik dan als bestaande abonnee 150 euro neer moeten tellen hiervoor, kan ik hier op een andere manier (workaround) nog aanspraak op maken?
XMS heeft een aantal (oude) klanten benaderd per mail met een zgn aanbieding. Je wordt als klant dan overgezet naar de huidige abonnementsvorm waarbij je "gratis" een HD decoder zou ontvangen, maar dan wel even 5,- per maand meer gaat betalen voor dezelfde diensten als welke je nu al hebt.
Ik ben hier dus niet op ingegaan.
Buiten dat heb ik hier verder van XMS uit nooit (meer) wat over gehoord.

Ik wil ook best naar een HD ontvanger, maar dan moeten ze niet zeggen dat die "gratis" is terwijl je toch lekker meer gaat betalen per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
Hersteld...

[ Voor 93% gewijzigd door Venga AB op 02-08-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Thasaidon schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:14:
[...]

XMS heeft een aantal (oude) klanten benaderd per mail met een zgn aanbieding. Je wordt als klant dan overgezet naar de huidige abonnementsvorm waarbij je "gratis" een HD decoder zou ontvangen, maar dan wel even 5,- per maand meer gaat betalen voor dezelfde diensten als welke je nu al hebt.
Ik ben hier dus niet op ingegaan.
Buiten dat heb ik hier verder van XMS uit nooit (meer) wat over gehoord.

Ik wil ook best naar een HD ontvanger, maar dan moeten ze niet zeggen dat die "gratis" is terwijl je toch lekker meer gaat betalen per maand.
Ik heb de brief gezien, maar in die periode was ik weg. Het klopt wat je zegt, naast de HD ontvanger dien je nog een extra abonnement aan te schaffen. Dat heb ik er dan nog net wel voor over, maar ik moet ook nog 150 euro neerleggen voor de HD ontvanger en dat vind ik wat gortig. Daarnaast biedt elke andere aanbieder gratis HD zenders aan met een HD ontvanger...

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag voor de webcare mensen (of misschien iemand anders die zo het antwoord weet). Op dit moment heb ik 4 jaar een abonnement lopen bij XMS, dat nu onderhand 100/100 mbit is geworden. Zo snel hoeft het van mij niet, dus ik wil graag terug naar 50/50 (scheelt ook weer in de kosten). Hoe simpel is dat? Op de site en mijnXMS vind ik hier niets over terug.

Je betaald 4,95 euro per maand voor de dienst. Als het je eerste settopbox is, kan jij de gewone hd ontvanger gratis bestellen. De PVR is 99 euro als eerste box.
Als je al een settopbox hebt, zijn de prijzen respectievelijk 149 euro en 249 euro.
Je kunt het bestellen via Mijn XMS of orderdesk@xmsnet.nl. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

inXs schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:26:
[...]

Ik heb de brief gezien, maar in die periode was ik weg. Het klopt wat je zegt, naast de HD ontvanger dien je nog een extra abonnement aan te schaffen. Dat heb ik er dan nog net wel voor over, maar ik moet ook nog 150 euro neerleggen voor de HD ontvanger en dat vind ik wat gortig. Daarnaast biedt elke andere aanbieder gratis HD zenders aan met een HD ontvanger...
Volgens mij was de aanbieding:
Een gratis switch, twv 35,-
Een gratis HD ontvanger
Je gaat 4,95 per maand meer betalen (zonder dat je hiervoor een extra dienst krijgt).

Je hoeft dus geen extra abonnement aan te schaffen. Immers een aantal HD zenders zitten namelijk al in het standaard pakket... Alleen als je bv Discovery HD enzo wil moet je het HD pakket afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Thasaidon schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:58:
[...]

Volgens mij was de aanbieding:
Een gratis switch, twv 35,-
Een gratis HD ontvanger
Je gaat 4,95 per maand meer betalen (zonder dat je hiervoor een extra dienst krijgt).

Je hoeft dus geen extra abonnement aan te schaffen. Immers een aantal HD zenders zitten namelijk al in het standaard pakket... Alleen als je bv Discovery HD enzo wil moet je het HD pakket afnemen.
Dat was voorheen dus niet zo, maar ik kan het nu nergens terugvinden. Ik kan alleen op mijnxms dit kiezen: HD-pakket
Pakket met extra zenders in HD kwaliteit; enkele Nederlandse commerciële zenders, National Geographic, Animal Planet, Eurosport HD en Discovery Channel.
€5.95 extra per maand

Ik kan nergens mijn huidige lijst terugvinden.

Verder heb ik al een settopbox (4 jaar oud), dus dat betekend dat ik 150 euro moet betalen voor een HD ontvanger? Als dan de NL zenders gewoon in HD te krijgen zijn dan valt dat nog wel te overwegen.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

inXs schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:04:
[...]

Dat was voorheen dus niet zo, maar ik kan het nu nergens terugvinden. Ik kan alleen op mijnxms dit kiezen: HD-pakket
Pakket met extra zenders in HD kwaliteit; enkele Nederlandse commerciële zenders, National Geographic, Animal Planet, Eurosport HD en Discovery Channel.
€5.95 extra per maand

Verder heb ik al een settopbox (4 jaar oud), dus dat betekend dat ik 150 euro moet betalen voor een HD ontvanger? Als dan de NL zenders gewoon in HD te krijgen zijn dan valt dat nog wel te overwegen.
Die mail die ik gehad heb toen was een "aanbieding" voor oude klanten (sommigen hebben dit per brief gehad). Dit vind je dus niet terug op mijn.xmsnet.nl.

Als ik (en jij dus ook) nu een HD ontvanger wil kun je die bestellen via mijn.xmsnet.nl maar je betaald gewoon de volle mep!

Wil je dan het HD pakket er nog eens extra bij, kun je dat aanvinken en ga je 5,05 per maand meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Maar ik kan dus nergens terugvinden of ik al standaard HD zenders heb (NL1,2 en 3 en RTL, etc), of dat ik sowieso gebonden ben aan het extra pakket.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

inXs schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:07:
Maar ik kan dus nergens terugvinden of ik al standaard HD zenders heb (NL1,2 en 3 en RTL, etc), of dat ik sowieso gebonden ben aan het extra pakket.
Hier kun je zien welke zenders er zijn en of ze wel of niet in HD uitzenden.
http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81

Als er bij de zender "HD" staat, moet je daar je muis even overheen houden, dan kun je zien of deze in het HD pakket zit of niet. Als dit er niet bij staat, zit de HD variant gewoon in het basis pakket.

Maar heb je geen HD decoder, dan krijg je de zenders dus niet in HD binnen. Heb je die wel, dan krijg je automatisch de HD variant binnen.

Dit zijn volgens mij de zenders in het HD pakket...
61 Discovery Channel
72 Animal Planet HD
81 National Geographic
83 Nat Geo Wild
116 BBC HD
235 DJAZZ.tv
278 Fashion TV HD
282 Luxe TV HD
291 Travel Channel HD
296 myZen.tv HD
372 Brava HDTV
373 Brava 3D
375 Mezzo Live HD

[ Voor 41% gewijzigd door Thasaidon op 02-08-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Thasaidon schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:10:
[...]

Hier kun je zien welke zenders er zijn en of ze wel of niet in HD uitzenden.
http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81

Als er bij de zender "HD" staat, moet je daar je muis even overheen houden, dan kun je zien of deze in het HD pakket zit of niet. Als dit er niet bij staat, zit de HD variant gewoon in het basis pakket.

Maar heb je geen HD decoder, dan krijg je de zenders dus niet in HD binnen. Heb je die wel, dan krijg je automatisch de HD variant binnen.
Ah de muis eroverheen houden, zover was ik nog niet gekomen!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...] Op dit moment heb ik 4 jaar een abonnement lopen bij XMS, dat nu onderhand 100/100 mbit is geworden. Zo snel hoeft het van mij niet, dus ik wil graag terug naar 50/50 (scheelt ook weer in de kosten). Hoe simpel is dat? Op de site en mijnXMS vind ik hier niets over terug...
Niet zo heel simpel, ze zien het als een wijziging van je contract/abbo, dus dat moet schriftelijk en ondertekend. Scannen en faxen of mailen kan ook, als er maar een handtekening onder staat.

Kijk wel uit, als je nu nog gratis iptv hebt, bij de nieuwe abbo's betaal je daar 5 Euro per maand voor, dus je netto winst is dan minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Fiber schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:42:
[...]

Niet zo heel simpel, ze zien het als een wijziging van je contract/abbo, dus dat moet schriftelijk en ondertekend. Scannen en faxen of mailen kan ook, als er maar een handtekening onder staat.

Kijk wel uit, als je nu nog gratis iptv hebt, bij de nieuwe abbo's betaal je daar 5 Euro per maand voor, dus je netto winst is dan minimaal.
Ah.. Ik ben dat verschil in pakketten niet gewend... Toen ik mij aanmeldde was er gewoon digitale TV, iptv in dit geval met een decoder die je erbij kreeg... Hiermee heb ik gewoon toegang tot de tv gids, uitzending gemist, etc. Ik begin nu te snappen dat dit dus allemaal is aangepast en je nu standaard dvb-C krijgt, waarmee je eigenlijk niets kunt en je dus voor 5 euro in de maand extra over moet gaan naar iptv.. Nee dan maakt downgraden niet uit inderdaad..

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

Ik ben hier ook al mee in contact geweest met XMS. Ik weet niet zozeer wat ik ervan moet vinden..

Ik ben klant van het eerste uur bij XMS (wat destijds Vathorstnet) ging vervangen. Ik zit dus op het "oude" abbonement, inclusief iptv, en heb daar een mooie amino110 bij gekregen destijds.. Ik heb nu een aantal storingen aan de iptv dienst gemeld en deze zijn door de monteur die langs is geweest bevestigd. Advies van de monteur: amino110 laten vervangen door een recenter model, dan zijn de problemen, althand diegene die ik ervaar, opgelost..

Ik de helpdesk van XMS gebeld. Nou wordt me verteld dat vanwege het verlopen van de garantie op de amino110 ik geen aanspraak maak op vervanging. Enige optie: koop een nieuwe amino bij ons, kosten a 89 of e50 (dacht ik).

Ik weet niet helemaal wat ik hiermee aan moet. Ik zit met audio-out-of-sync problemen, een extreem trage interface en een amino die niet uit standby wil. Erkende problemen door XMS. Maar om het op te lossen moet ik de kosten dragen? Vind ik vreemd :)

Ook als de amino een keer echt kapot gaat zit ik met een afgenomen ip dienst waar ik zonder extra kosten te maken ineens niets meer mee kan..

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:09:
[...]

Ik ben hier ook al mee in contact geweest met XMS. Ik weet niet zozeer wat ik ervan moet vinden..

Ik ben klant van het eerste uur bij XMS (wat destijds Vathorstnet) ging vervangen. Ik zit dus op het "oude" abbonement, inclusief iptv, en heb daar een mooie amino110 bij gekregen destijds.. Ik heb nu een aantal storingen aan de iptv dienst gemeld en deze zijn door de monteur die langs is geweest bevestigd. Advies van de monteur: amino110 laten vervangen door een recenter model, dan zijn de problemen, althand diegene die ik ervaar, opgelost..

Ik de helpdesk van XMS gebeld. Nou wordt me verteld dat vanwege het verlopen van de garantie op de amino110 ik geen aanspraak maak op vervanging. Enige optie: koop een nieuwe amino bij ons, kosten a 89 of e50 (dacht ik).

Ik weet niet helemaal wat ik hiermee aan moet. Ik zit met audio-out-of-sync problemen, een extreem trage interface en een amino die niet uit standby wil. Erkende problemen door XMS. Maar om het op te lossen moet ik de kosten dragen? Vind ik vreemd :)

Ook als de amino een keer echt kapot gaat zit ik met een afgenomen ip dienst waar ik zonder extra kosten te maken ineens niets meer mee kan..
Ik snap je punt, echter heb je op de amino een garantietijd zitten. Wanneer het buiten de garantie stuk gaat, kunnen wij de amino niet kosteloos voor je vervangen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het ding is toch niet stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
lijkt gewoon een software matig probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar normaal ben ik een stille lezer maar moet nu echt even reageren. Jouw reactie is nu precies waarom we niet verder komen met XMS. Uiteraard is er geen enkele vorm van garantie mogelijk op een Animo 110 daar zijn ze te oud voor maar dat neemt niet weg dat de bestaande problemen niets te maken hebben met het functioneren van diezelfde Animo.

Dit zijn problemen in de combinatie XMS & de Animo 110 welke in mijn ogen best eens opgelost mogen worden voor klanten die al jaren tegen dit gezeik aan hikken. Schijnbaar zijn deze problemen voorbij wanneer de 110 door bijvoorbeeld een 130 vervangen worden en hebben de eigenaren van een 110 gewoon nooit een deugdelijk product of combinatie gekregen.
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:16:
[...]

Ik snap je punt, echter heb je op de amino een garantietijd zitten. Wanneer het buiten de garantie stuk gaat, kunnen wij de amino niet kosteloos voor je vervangen. - Sophie

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
jacques1971 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:19:
lijkt gewoon een software matig probleem...
Zou kunnen hoor.. Ik ben niet de expert, dat is de monteur/XMS. als zij melden dat het vervangen van de amino het probleem oplost dan geloof ik dat wel.. Het is overigens wel zo dat op de 110 aangepaste software draait, dus daar zou het in kunnen zitten.. Maakt mij niet uit. Ik wil eigenlijk gebruik kunnen blijven maken van een dienst die ik afneem bij ze :/

[ Voor 18% gewijzigd door Wilde op 02-08-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
daarom ...eerst terug brengen naar de originele laatste versie lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
jacques1971 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:32:
daarom ...eerst terug brengen naar de originele laatste versie lijkt mij.
Dat kan niet. De aangepaste software is juist uitgerold omdat de oorspronkelijke firmware te zwaar is voor de 110..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
tjonge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de problemen die onlangs gemeld werden: uitvallende verbinding, wegvallende connecties, trage DNS resolving is een oplossing gekomen. Om 15:00uur zijn er korte werkzaamheden in het netwerk geweest. Willen jullie de verbindingen in de gaten houden. Als het goed is zijn alle issues verholpen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Wilde schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:09:
[...]

Eens, ik ben ook een vathorstnetter en erger me dood aan de trage interface. Vriend van me is nieuwe abonnee en daar werkt de interface stukken beter! Jammer dat in die zin trouwe abonnees niet zo beloond worden, vooral nu de concurrentie toch echt groter wordt en ik meer en meer ga twijfelen om voor de tv over te stappen op bijv. kpn of tweak (jammer van de 4 weken downtime alleen, maar zodra dat weg is)....

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Eigenlijk zou huren van die Amino boxen handiger zijn, ipv kopen wat we nu doen. Daarmee voorkom je dit soort discussies, maar voor mij persoonlijk zou ik dan wel een stuk duurder uit zijn.

Op Marktplaats zijn ze soms ook wel te vinden, als je goedkoper uit wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:40:
Voor de problemen die onlangs gemeld werden: uitvallende verbinding, wegvallende connecties, trage DNS resolving is een oplossing gekomen. Om 15:00uur zijn er korte werkzaamheden in het netwerk geweest. Willen jullie de verbindingen in de gaten houden. Als het goed is zijn alle issues verholpen. - Sophie
Ik heb het gisteren niet kunnen testen, maar ik heb vanaf vanmorgen 07:00 een ping lopen naar www.google.com
Er zijn in al die tijd maar 2 pakketten omgevallen (rond 14:00 en 14:30), daarna (tot nu 16:15) niet meer.

Ik zit in de nieuwe 188.142.0.0/17 range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Fiber schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:10:
Eigenlijk zou huren van die Amino boxen handiger zijn, ipv kopen wat we nu doen. Daarmee voorkom je dit soort discussies, maar voor mij persoonlijk zou ik dan wel een stuk duurder uit zijn.

Op Marktplaats zijn ze soms ook wel te vinden, als je goedkoper uit wil zijn.
Nou ik heb liever de hardware vrijheid die we nu hebben. Als je boxen wil huren dan kun je bij KPN terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
[...]

€5.95 extra per maand

Volgens de voorwaarden kun je gewoon IPTV opzeggen en de dag erna weer aanvragen >> nieuwe klant gratis HD box
In de zelfde brief ook even de mac adressen van de oude animo's opgeven en je je zit geen dag zonder IPTV.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

fast-server schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:13:
[...]

Volgens de voorwaarden kun je gewoon IPTV opzeggen en de dag erna weer aanvragen >> nieuwe klant gratis HD box
In de zelfde brief ook even de mac adressen van de oude animo's opgeven en je je zit geen dag zonder IPTV.
Tja, als XMS zich zelf ook aan die voorwaarden zou houden, dan zou het een optie kunnen zijn.
Maar in diezelfde voorwaarden staat ook dat als XMS zaken in zijn/haar diensten veranderd de klanten hiervan op de hoogte gebracht worden... Doen ze ook niet. (En dan doel ik o.a. op het omzetten van klanten naar andere IP ranges)

Maar ik ben bang dat het zo niet werkt, want als je IPTV opzegt om daarna weer aan te vragen ben je geen nieuwe klant. Je stopt alleen met het afnemen van één van de diensten (terwijl andere diensten doorlopen), dus ben je feitelijk geen nieuwe klant. Tenzij je dus al je diensten opzegt bij XMS en dan weer aanmeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 02-08-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik wil een tweedehands Amino a140 overnemen.

Als iemand dan zeg dat ie was van "lijbrands ( dus KPN)" werkt ie dan ook op XMS netwerk? Na eventueel mac-adres doorgeven natuurlijk...

Weet iemand dat? Webcare misschien?

[ Voor 12% gewijzigd door Mau_Maus op 02-08-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:40:
Uit nieuwsgierigheid, maar de gemiddelde tweaker zou best willen weten wat er nu is aangepast. Wij weten namelijk wel iets van netwerken af i.r.t. de gemiddelde klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
De nieuwe "hoe klop ik geld uit de zak" interface van RTL Gemist is volgens mij voor slechtziende of blinde gemaakt, gewoon een k*tjep*kandijvie interface. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
maar je kan ook nog je laptop of pc aansluiten op je tv en dan uitzendinggemist aan zetten van rtl4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
dewaal schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:42:
maar je kan ook nog je laptop of pc aansluiten op je tv en dan uitzendinggemist aan zetten van rtl4.
Nou bijvoorbeeld "Editie NL" kost inmiddels ook €0.99 voor 15 minuten on-line. Pfffff

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Janneman1965 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:44:
[...]

Nou bijvoorbeeld "Editie NL" kost inmiddels ook €0.99 voor 15 minuten on-line. Pfffff

}:O
Maar dan noem je ook een programma op. Herrie in de keuken is weer gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
:
[...]
Maar dan noem je ook een programma op. Herrie in de keuken is weer gratis.
Ja, de herhaling van de herhaling van de herhaling. Ofterwijl "Komkommer TV"..... Zelf de herhaling van de herhaling van GTST kost geld.... moet niet gekker worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ze zullen echt geld toe moeten gaan geven wil ik die meuk uberhaupt bekijken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
Mau_Maus schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 18:39:
Ik wil een tweedehands Amino a140 overnemen.

Als iemand dan zeg dat ie was van "lijbrands ( dus KPN)" werkt ie dan ook op XMS netwerk? Na eventueel mac-adres doorgeven natuurlijk...

Weet iemand dat? Webcare misschien?
Lijbrandt levert ook op WDGO netwerken. Bij mijn overstap van XMS naar Tweak werd direct het logo veranderd bij het opstarten van de STB. Er hoefde geen MAC adressen doorgegeven te worden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
ik keek zelf ook altijd veel rtl gemist maar ik weiger daar voor te betalen en dan die prijzen echt belachenlijk
terwijl je via internet het meeste gratis kan kijken hele slechte set van rtl je had verwacht dat we een standaard prijs zouden krijgen voor het hele uitzendinggemist pakket

maar nu is het voor mij einde oefening ik neem alles wel op wat ik wil zien met me Hd recorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
The Wizard schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:08:
[...]

Lijbrandt levert ook op WDGO netwerken. Bij mijn overstap van XMS naar Tweak werd direct het logo veranderd bij het opstarten van de STB. Er hoefde geen MAC adressen doorgegeven te worden.
Dus (even voor de zekerheid) omdat het van provider Lijbrandt komt, maakt de rest niet uit? Via wat voor type netwerk het komt ofzo?
Zou beetje zonde zijn namelijk, dus vandaar de dubble check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Meer mensen waar de Live TV app (Android in mijn geval) momenteel niet werkt? Gisteravond voor het laatst gekeken en toen deed hij het nog :)
Voorheen deed hij het nog enigsinds door iedere keer te schakkelen tussen het dashbord en de livetv tab, maar momenteel krijg ik geen enkele zender werkend.

Edit: En het lijkt weer te werken ineens.

[ Voor 6% gewijzigd door Nakebod op 02-08-2012 20:59 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Mau_Maus schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:43:
[...]

Dus (even voor de zekerheid) omdat het van provider Lijbrandt komt, maakt de rest niet uit? Via wat voor type netwerk het komt ofzo?
Zou beetje zonde zijn namelijk, dus vandaar de dubble check.
In de tijd heb ik een Amino overgenomen van iemand die bij Concepts zat. Amino werkte meteen, alleen eerst nog in de Concepts kleurstelling en met abonnementsgegevens van de oude eigenaar. De volgende dag was automatisch de Amino aan mijn lijn gekoppeld, XMS kleurstelling en mijn abonnementsgegevens.

Dus ook hier kan ik bevestigen dat het zonder problemen werkt en er hoeft geen mac adres te worden doorgegeven.

P.S. Gebruiken ze op het KPN netwerk überhaupt wel Amino's? Zoals al eerder gezegd, Lijbrandt levert ook WGDO/GHM.

[ Voor 7% gewijzigd door Venga AB op 02-08-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:20:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, maar de gemiddelde tweaker zou best willen weten wat er nu is aangepast. Wij weten namelijk wel iets van netwerken af i.r.t. de gemiddelde klant.
Er is een lijnkaart in 1 van de core-routers vervangen op Nikhef. Met de vorige uitval zijn er wat poorten gewisseld op dezelfde lijnkaart en hiermee leek het probleem opgelost. Gisteren openbaarde hetzelfde probleem zich wederom. Hierop is vandaag besloten om de complete lijnkaart te vervangen.

Overigens is gisteravond het verkeer al omgeleid via TC-2 en was het probleem voorbij. Vandaag zijn alle default routes weer hersteld nadat de nieuwe lijnkaart is vervangen.

We gaan er nu vanuit dat we de komende periode weer probleemloos verder kunnen. Vrij veel storingen in korte tijd gehad. Niet leuk.

Parallel zijn we ook bezig wat core-routers op kritische plekken te vervangen voor exemplaren met meer capaciteit.

Tot zover.

Oja, Even algemeen: Ik ben benaderd voor het klankbordgebeuren. Heb in principe mijn toezegging gedaan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Amino's geleverd door een ISP, welke de TV-diensten van GHM levert werken in principe op alle andere GHM lijnen.

Dus als je een Amino hebt van Lijbrandt WMP+ zal die werken bij XMS WGDO. Enige uitzondering is dat een A110 niet zal werken op WMP+ omdat de A110 geen h264 ondersteund. De SD-streams op WMP+ zijn h264. ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:20:
[...]

De lijnkaart is vervangen in de Pop.- Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Oh wat mooi is dit ^^
Best ;ang verhaal van Operatortje en dat wordt mooi samengevat door XMS Webcare in de zin "De lijnkaart is vervangen in de Pop". Geniaal :P
Nu is het iig officieel dat dan weer wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 03-08-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Mojo schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:26:
Amino's geleverd door een ISP, welke de TV-diensten van GHM levert werken in principe op alle andere GHM lijnen.

Dus als je een Amino hebt van Lijbrandt WMP+ zal die werken bij XMS WGDO. Enige uitzondering is dat een A110 niet zal werken op WMP+ omdat de A110 geen h264 ondersteund. De SD-streams op WMP+ zijn h264. ;)
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:45:
[...]

Daar kan ik me wel in vinden ja. Ik vind soms inderdaad dat je erg moeilijk doet over dingen waarvan ik zelf denk van: waar maak je je druk om, maar ik loop denk ik nu lang genoeg mee in het topic om in ieder geval in te zien dat je vaak goed onderbouwd bent. Ja, soms misschien wat TE kritisch, maar ik heb in de tussentijd wel respect voor je die ik in het begin nog niet had. Dat heeft even geduurd ;)
Komt misschien deels door de vorm van dyslexie die ik heb, vraag Denan,vraag Rekenblok aan de telefoon ben ik heel anders, maar het komt ook soms door de persoon die het leest.
Welke insteek heeft die persoon, als ik een artikel vind over Reggefiber waarvan ik denk dat dat interessant is,gooi ik een link hier,dat bericht kan soms negatief zijn maar dat is niet de reden dat ik het neergooi, idem als ik het heb over Ziggo als die iets nieuws hebben waarin ik zijdelings iets zie over glasvezel,je kan dat opvatten als "oh hij heeft weer iets over Ziggo,Ziggo is weer beter" maar Reggefiber GHM volgt meestal de trend wel van Ziggo, dus als Ziggo er een zender bijgooit, volgt die vaak later bij GHM.
Soms ben ik ook kritisch omdat Webcare (ter goeder trouw want daar ben ik van overtuigd) iets neerzet waarvan ik weet dat die informatie van hoger hand komt maar niet klopt, bv bij transponderwisselingen of problemen met zenders,maar in werkelijkheid gewoon een blunder is.
Als je mijn berichten bekijkt vanuit het idee dat ik tegen XMS zou zijn,dan kunnen ze opeens heel anders overkomen en dat overkomt me bijna dagelijks, dat ik een reactie krijg waarvan ik denk,ik bedoelde het helemaal niet zo... als na veel "gezeik" ik het voor elkaar weet te krijgen dat hier 2 complete meetploegen komen,denk je dat die mensen dan voor het vuurpeleton komen en bestookt worden met verwijten ? welnee, ik heb een hele zithoek gebouwd in de gang. Soms hoor ik maanden van te voren iets ( zoals het QAM256 gedoe bij Ziggo ) en overnames van partijen.. ik wist al voor Denan dat BBNED,Internlnet,Alice enz verkocht waren terwijl hij er werkte, hij hoorde het nieuws van mij, dan zie je bv officiele reacties die niet kloppen,het overgaan naar 100 mbits kwam ook bij mij vandaan,ik bedoel het vaak gewoon heel anders dan het wordt opgevat,dat ligt bij mij dat weet ik,maar het is wel erg frustrerend. Denan en Rekenblok snappen mijn insteek,door regelmatig kontakt,wat beter, ik ben niet kritisch op XMS omdat het XMS is, ik ben net zo kritisch met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Wij hebben maandag XMSNet aangevraagd en de inloggegevens ontvangen.
Nu zit ik te twijfelen om zelf ons huidige UPC (alles in een) abonnement op te zeggen en nummer portering aan te vragen, of toch de overstapservice te gebruiken.

Ik vraag me het volgende af met betrekking tot de overstapservice:

- Wat zal het moment zijn dat XMSNet aanvraagt de huidige abonnementsdiensten van UPC op te zeggen (excl standaard ktv) en wat zal de afsluitdatum zijn voor die diensten? (bijv: op dag van activatie XMSNet, afsluitdatum 2 weken daarna)? (Q1)
Het standaard kabelcontract kan volgens de handleiding pas opgezegd worden nadat XMSNet de overige diensten heeft opgezegd als onderdeel van de overstap service. Daar zitten we dan een extra 'onnodige' maand aan vast

- De nummerportering zelf: gebeurt dat op 1 moment/1dag, of zullen er een aantal dagen overheen gaan welke we niet op ons huidige nummer bereikbaar zijn? (Q2)

- En in geval ik ervoor kies om zelf bij UPC alles in een keer op te zeggen (incl std kabel abo), kan de nummerportering tijdens een opzegtermijn gewoon uitgevoerd worden? (Q3)
vb: Dus zeg dat ik UPC 10 augustus opzeg, dan stoppen op 10 september alle diensten. Ik ga er vanuit dat XMSNet uiterlijk 1 september wel geactiveerd is (1 aug aangevraagd). Zal in de periode van 1 tot 10 september de nummerportering dan uitgevoerd kunnen worden?

Ik begrijp dat er een groter risico kleeft aan het zelf opzeggen van ons lopende abonnement mbt nummerbehoud. Maar het is geen ramp als we ons huidige nummer verliezen (maar dat proberen we wel te voorkomen).

Alvast bedankt.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Er vanuit gaan is de moeder van alle mislukkingen... :z

Nooit je oude verbinding opzeggen voordat je nieuwe werkt en pas als die werkt je telefoonnummer laten overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Fiber schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:57:
[...]

Er vanuit gaan is de moeder van alle mislukkingen... :z

Nooit je oude verbinding opzeggen voordat je nieuwe werkt en pas als die werkt je telefoonnummer laten overzetten.
In het engels klinkt ie beter.

Verder gaat je nummer wel de koelkast in, verliezen zal je hem niet. Maar ........ wat fiber zegt!

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik durfde het f-woord hier niet te gebruiken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:50:
Wij hebben maandag XMSNet aangevraagd en de inloggegevens ontvangen.
Nu zit ik te twijfelen om zelf ons huidige UPC (alles in een) abonnement op te zeggen en nummer portering aan te vragen, of toch de overstapservice te gebruiken.

Ik vraag me het volgende af met betrekking tot de overstapservice:

- Wat zal het moment zijn dat XMSNet aanvraagt de huidige abonnementsdiensten van UPC op te zeggen (excl standaard ktv) en wat zal de afsluitdatum zijn voor die diensten? (bijv: op dag van activatie XMSNet, afsluitdatum 2 weken daarna)? (Q1)
Het standaard kabelcontract kan volgens de handleiding pas opgezegd worden nadat XMSNet de overige diensten heeft opgezegd als onderdeel van de overstap service. Daar zitten we dan een extra 'onnodige' maand aan vast

- De nummerportering zelf: gebeurt dat op 1 moment/1dag, of zullen er een aantal dagen overheen gaan welke we niet op ons huidige nummer bereikbaar zijn? (Q2)

- En in geval ik ervoor kies om zelf bij UPC alles in een keer op te zeggen (incl std kabel abo), kan de nummerportering tijdens een opzegtermijn gewoon uitgevoerd worden? (Q3)
vb: Dus zeg dat ik UPC 10 augustus opzeg, dan stoppen op 10 september alle diensten. Ik ga er vanuit dat XMSNet uiterlijk 1 september wel geactiveerd is (1 aug aangevraagd). Zal in de periode van 1 tot 10 september de nummerportering dan uitgevoerd kunnen worden?

Ik begrijp dat er een groter risico kleeft aan het zelf opzeggen van ons lopende abonnement mbt nummerbehoud. Maar het is geen ramp als we ons huidige nummer verliezen (maar dat proberen we wel te voorkomen).

Alvast bedankt.
Wacht altijd met het stopzetten van UPC totdat de verbinding bij ons werkt. Wanneer de overstapservice de overstap voor je regelt. Zij kunnen de oude aanbieder versneld opzeggen. Meestal is de einddatum zo'n 10 werkdagen na de activatie. Je kunt voor de zekerheid op de dag dat je actief bent geworden een e-mail sturen naar overstapdesk@xmsnet.nl. De nummerporteringsaanvraag wordt ook voor je verzorgd. Ook het telefoonnummer is na zo'n 10 werkdagen overgenomen op onze lijn. Tot de dag van de overname van het telefoonnummer blijft je nummer actief bij de oude aanbieder. Je bent op de dag zelf hooguit een paar uur niet bereikbaar. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Bedankt.
We zullen vandaag het overstap formulier opsturen :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

De overstaphandleiding geeft wat onduidelijkheid mbt ingangsdatum:
Indien het XMS abonnement al actief is kan het formulier ingevuld worden zonder invulling
van de gewenste ingangsdatum. Wanneer u een activatiedatum in de toekomst wenst dan
dient u zelf de gewenste ingangsdatum in te stellen via uw persoonlijke pagina ‘mijn XMS’.
Deze ingangsdatum vult u ook op het overstapformulier in.
Nu willen wij gewoon zo snel mogelijk aangesloten worden, maar het is niet echt duidelijk of ik dan een datum in moet vullen op het overstapformulier (en zo ja, welke datum?).

Klopt het dat de ingangsdatum in 'mijn xmsnet' de datum van vandaag laat zien en optelt tot het moment dat ik een modem heb + internet geactiveerd is?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gewoon de datum van vandaag of morgen invullen als je haast hebt. Eigenlijk is die datum alleen bedoeld voor mensen die echt nog een paar maanden willen uitstellen of zo.

Pagina: 1 ... 4 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.