Voor jou gaat er weinig veranderen, alleen de range waarin je zit is aangepast.Loveparade schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:38:
Ik wacht nog even af of er buiten het statement wat Jasper heeft gegeven wat de uiteindelijke oplossing gaat worden.
Verwijderd
Dit bericht zullen wij behandelen. - SophieThasaidon schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:45:
@Webcare
Ik heb jullie een DM gestuurd ivm mijn klacht over het aanpassen van mijn IP.
Ik hoop het, vervelende is dat dat niet zoals afgesproken van te voren is gecommuniceerddenan schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:09:
[...]
Voor jou gaat er weinig veranderen, alleen de range waarin je zit is aangepast.
GerkeP
Daar waren we het toch al lang over eens? Om nou keer op die keer dat open goal te beschieten gaat ook vervelen hoorLoveparade schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:50:
Ik hoop het, vervelende is dat dat niet zoals afgesproken van te voren is gecommuniceerd
@nick/ericJH: Ik moet zeggen dat ik wel een beetje teleurgesteld ben in jullie reacties. XMS neemt de moeite om inhoudelijk te reageren op de vragen die hier gesteld zijn, via een hoger niveau dan via webcare. Dat was het verzoek dat vanuit velen hier op tweakers geuit werd.[b]EricJH schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:14:
Natuurlijk gaat dat lukken, om maar even in dat vreselijke popie jopie gebabbel te blijven, omdat het technisch kan!!!![]()
![]()
![]()
Het bevreemd mij ten zeerste dat XMS nog steeds de de wil niet heeft opgebracht vaste IP adressen te blijven leveren aan de gebruikers die contractueel een vast IP adres hebben en er voor betaald hebben maar ook om een misschien niet grote maar wel bewuste groep toekomstige klanten (potentiële ambassadeurs) aan te trekken. Ik denk dat de laatste groep best bereid is daar een paar Euro per maand extra voor te betalen.
P.S. Ik heb geen vast IP noch heb ik dat nodig maar de gang van zaken die ik tot zover gezien heb is een aanfluiting.
P.P.S. Zijn er meer mensen die de smaak in de mond krijgen dat Jasper en de zijnen de tweakers maar een beetje vervelende want afwijkende groep vinden omdat die niet past in door hen gehanteerd model(len) van de werkelijkheid?
Of je het nou eens bent met het antwoord of niet -> op een inhoudelijke reactie verwacht ik een open en constructief antwoord vanuit jullie tweakers. Vooral aangezien Jasper de moeite neemt om alle punten te bespreken *en* ook aangeeft dat hij het dialoog aan wil gaan door de klankbordgroep nieuw leven in te blazen.
Wellicht worden jullie getriggerd door het feit dat Jasper "marketing" achter zijn naam heeft staan? Vergeet dan niet dat hij al zo'n beetje sinds de begintijd van XMS betrokken is bij zo'n beetje alle productinnovaties, gebruikersgroepen en informatieavonden. Hij weet echt wel waar hij het over heeft.
(nb: de reactie dat een DHCP server change voor veel mensen verwarrend zal zijn heeft op zich een punt.. al snap ik de antwoorden van Nick ook. Vergeet echter niet dat XMS meer klanten heeft dan de "doorsnee" tweakers. Zoals in alle handleidingen staat dient de DHCP configuratie op 'automatic' te staan.. voor deze mensen zal de overgang ongemerkt zijn. Ervaringen uit het verleden tonen duidelijk aan dat het sturen van "logische" communicatie, zelfs met de vermelding "voor u gaat er niets veranderen als u DHCP-automatisch gebruikt", voor een groot deel van de klanten verwarrend is.)
Denk het niet, reggefiber/GHM heeft geen eigen mobiel netwerk zoals KPN waarop ze deze dienst kunnen faciliteren.
KPN bied steeds meer extra's aan, reggefiber/GHM zal steeds verder gaan achterlopen.
Het enigste voordeel wat er straks nog is t.o.v. KPN is analoog/DVB-C.
KPN bied steeds meer extra's aan, reggefiber/GHM zal steeds verder gaan achterlopen.
[ Voor 42% gewijzigd door fast-server op 30-07-2012 13:44 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Gaat volgens mij niet via het mobiele netwerk, maar gewoon als je verbinding thuis hebt met je internetverbinding van KPN.fast-server schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:40:
Denk het niet, reggefiber/GHM heeft geen eigen mobiel netwerk zoals KPN waarop ze deze dienst kunnen faciliteren.
Hoe zit het met de bitrate van de HD streams tegenwoordig bij KPN?fast-server schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:40:
[ Voor 26% gewijzigd door Luuk1983 op 30-07-2012 13:50 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Je hebt gelijk, had een beetje te snel gelezen
Zou wel mooi zijn als er ook een mobiele app komt voor android/iphone bij GHM.
Neemt niet weg dat het weer iets is wat bij KPN wel kan of beschikbaar is...
Wij lopen steeds achter de feiten aan als het uberhaupt al gaat komen.

Zou wel mooi zijn als er ook een mobiele app komt voor android/iphone bij GHM.
Neemt niet weg dat het weer iets is wat bij KPN wel kan of beschikbaar is...
Wij lopen steeds achter de feiten aan als het uberhaupt al gaat komen.
[ Voor 36% gewijzigd door fast-server op 30-07-2012 13:55 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
http://www.totaaltv.nl/ni...eit_KPN_op_glasvezel.htmlLuuk1983 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:49:
[...]
Hoe zit het met de bitrate van de HD streams tegenwoordig bij KPN?
Wie via glasvezel naar televisie kijkt, kan sinds kort via KPN Interactieve een betere beeldkwaliteit ervaren. KPN is begonnen met het ontkoppelen van streams voor glasvezel en DSL-technieken als ADSL en VDSL.
KPN gebruikte één stream voor tv-zenders die zowel voor glasvezel als DSL gebruikt werden. Hierdoor moest men – in verband met beperkt beschikbare bandbreedte via DSL-netwerken – de bandbreedte beperken die voor SD- en HD-kanalen gebruikt werd. Dat had een nadelige invloed op de beeldkwaliteit van tv-zenders.
GHM heeft ook al een verimatrix licentie aangeschaft, wat denk je dat er gaat gebeuren?KPN eigenaar van Glashart Media
[ Voor 56% gewijzigd door fast-server op 30-07-2012 14:02 ]
Dat zou nu beter moeten zijn: Betere beeldkwaliteit KPN op glasvezelLuuk1983 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:49:
[...]
[...]
Hoe zit het met de bitrate van de HD streams tegenwoordig bij KPN?
Ik ben momenteel ook aan het rondkijken om over te stappen van UPC naar glasvezel.
Ik had bijna tweak fiber groen genomen, maar kom er net achter dat deze geen analoog signaal heeft. Dat is toch wel een eis voor ons. In m'n vergelijkingstabel komt XMS glasvezel 50/50 er nu als meest interessante en voordeligste uit. Het is alleen jammer dat glashart nog niet Discovery HD in het standaard iptv pakket heeft. Maar dat is minder belangrijk dan het analoge signaal.
Is er redelijke garantie dat het analoge signaal beschikbaar blijft via glashart (gezien dat onder KPN valt)? Of kan het zomaar zijn dat ook glashart dit gaat schrappen?
En klopt het dat we de glashart tv app kunnen gebruiken met XMS Internet telefoon radio en tv 50 + Basispakket Interactieve radio en tv?
Ik kan nu ook geen mail meer versturen via de mailserver van xms:
server: smtp.xmsnet.nl 451 4.3.2 Please try again later
server: smtp.xmsnet.nl 451 4.3.2 Please try again later
Verwijderd
Leuk dat je geïnteresseerd bent. Ik kan je geen garanties geven, maar er zijn geen plannen om het analoge signaal via een andere leverancier in te regelen.Tutti-frutti schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:02:
[...]
Dat zou nu beter moeten zijn: Betere beeldkwaliteit KPN op glasvezel
Ik ben momenteel ook aan het rondkijken om over te stappen van UPC naar glasvezel.
Ik had bijna tweak fiber groen genomen, maar kom er net achter dat deze geen analoog signaal heeft. Dat is toch wel een eis voor ons. In m'n vergelijkingstabel komt XMS glasvezel 50/50 er nu als meest interessante en voordeligste uit. Het is alleen jammer dat glashart nog niet Discovery HD in het standaard iptv pakket heeft. Maar dat is minder belangrijk dan het analoge signaal.
Is er redelijke garantie dat het analoge signaal beschikbaar blijft via glashart (gezien dat onder KPN valt)? Of kan het zomaar zijn dat ook glashart dit gaat schrappen?
En klopt het dat we de glashart tv app kunnen gebruiken met XMS Internet telefoon radio en tv 50 + Basispakket Interactieve radio en tv?
Het klopt dat je inclusief het interactieve basispakket gebruik kunt maken van de Glashart Media app. - Sophie
Bedankt, dan vraag ik waarschijnlijk vandaag of morgen dit abonnement aan. Analoog signaal staat ook in de productspecificaties, dus mocht dat ooit komen te vervallen, dan mag het contract waarschijnlijk ook ontbonden worden.Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:05:
[...]
Leuk dat je geïnteresseerd bent. Ik kan je geen garanties geven, maar er zijn geen plannen om het analoge signaal via een andere leverancier in te regelen.
Het klopt dat je inclusief het interactieve basispakket gebruik kunt maken van de Glashart Media app. - Sophie
Nog een vraagje mbt overstappen. Wij komen van een UPC totaalpakket abo, en we willen ons telefoon nummer behouden. Is het het slimste om de aanwijzingen op jullie website (onder service -> overstapservice) te volgen en dus gebruik te maken van de overstap service. Of kan ik beter zelf het abonnement bij UPC opzeggen en nummerbehoud aanvragen via 'mijn XMS'?
@Webcare, enig idee of Glashart die app ook voor telefoons gaat optimaliseren, zodat je ten minste opnames (En dus ook de TV Gids) kan starten als je buiten de deur bent?
Mijn tablet past niet in mijn broekzak, dus daarmee is de huidige app eigenlijk best nutteloos.
Ja je kan ff snel als je thuis bent, zonder de TV aan te zetten, een opname plannen. Maar het komt vaker voor dat ik buiten de deur ben, of niet op tijd thuis, en dan iets wil opnemen.
Plus de Android versie is nog steeds baggertraag met opstarten en gebruik.
Mijn tablet past niet in mijn broekzak, dus daarmee is de huidige app eigenlijk best nutteloos.
Ja je kan ff snel als je thuis bent, zonder de TV aan te zetten, een opname plannen. Maar het komt vaker voor dat ik buiten de deur ben, of niet op tijd thuis, en dan iets wil opnemen.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Ben ik idd ook wel benieuwd naar!
@ webcare > nu dat kpn dit aanbied sinds vandaag?
gaat xms er nu ook snel meekomen ?
Verwijderd
Het kan allebei. Je kan de overstapservice nog even een e-mail sturen ter herinnering op de dag dat je actief bent. Het voordeel wat je hebt wanneer de overstapservice de oude aanbieder opzegt, is dat zij dit met een kortere opzegtermijn kunnen realiseren. De nummerportering kunnen zij ook voor je aanvragen, dit duurt 14 dagen. - SophieTutti-frutti schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:16:
[...]
Bedankt, dan vraag ik waarschijnlijk vandaag of morgen dit abonnement aan. Analoog signaal staat ook in de productspecificaties, dus mocht dat ooit komen te vervallen, dan mag het contract waarschijnlijk ook ontbonden worden.
Nog een vraagje mbt overstappen. Wij komen van een UPC totaalpakket abo, en we willen ons telefoon nummer behouden. Is het het slimste om de aanwijzingen op jullie website (onder service -> overstapservice) te volgen en dus gebruik te maken van de overstap service. Of kan ik beter zelf het abonnement bij UPC opzeggen en nummerbehoud aanvragen via 'mijn XMS'?
Verwijderd
Er zijn wel geluiden dat er gewerkt wordt aan een app voor de telefoon. Er is nog niets zeker. Wanneer er nieuws over is, laten wij het weten. - SophieNakebod schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:17:
@Webcare, enig idee of Glashart die app ook voor telefoons gaat optimaliseren, zodat je ten minste opnames (En dus ook de TV Gids) kan starten als je buiten de deur bent?
Verwijderd
Het is niet bekend of wij dit ook gaan aanbieden. Bij veranderingen, hoor je het zeker! - SophieVerwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:21:
[...]
Ben ik idd ook wel benieuwd naar!
@ webcare > nu dat kpn dit aanbied sinds vandaag?
gaat xms er nu ook snel meekomen ?
@ WebCare...
Willen jullie even kijken naar het beeld en vooral het geluid van het infokanaal (31) ?
Niet dat ik daar normaal veel naar kijk, maar wel irritant bij het langszappen.
Willen jullie even kijken naar het beeld en vooral het geluid van het infokanaal (31) ?
Niet dat ik daar normaal veel naar kijk, maar wel irritant bij het langszappen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
thnxVerwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:55:
[...]
Het is niet bekend of wij dit ook gaan aanbieden. Bij veranderingen, hoor je het zeker! - Sophie
Voorlopig ben ik niet blij met mijn migratie, de mailserver doet het nu weer maar reageert traag, maar daar valt nog mee te leven, wat ronduit slecht is, is de response tijd van de DNS server.
Soms moet je 3 keer refreshen voor een pagina geladen wordt,anders krijg je gewoon een niet gevonden melding,met open DNS ben ik 3 keer sneller.
Nou heb ik het medium van de toekomst, ik heb glas.
Voor mijn mail en de spam moet ik al Gmail gebruiken, voor tv al weer Ziggo, het duurt nu 3 beltonen voordat mijn packetfront opmerkt dat ik gebeld wordt,de newsserver gebruik ik al van een ander.
Ik heb met downloaden via een andere provider geen problemen maar met surfen lijkt het wel alsof ik via een adsl verbindinkje werk.
Ik ga deze week weer terug naar Griekenland en het is net de spot mijn internet/jouw internet,het werkt daar als een trein.
Oh Ryan Air sucks ook al.
Soms moet je 3 keer refreshen voor een pagina geladen wordt,anders krijg je gewoon een niet gevonden melding,met open DNS ben ik 3 keer sneller.
Nou heb ik het medium van de toekomst, ik heb glas.
Voor mijn mail en de spam moet ik al Gmail gebruiken, voor tv al weer Ziggo, het duurt nu 3 beltonen voordat mijn packetfront opmerkt dat ik gebeld wordt,de newsserver gebruik ik al van een ander.
Ik heb met downloaden via een andere provider geen problemen maar met surfen lijkt het wel alsof ik via een adsl verbindinkje werk.
Ik ga deze week weer terug naar Griekenland en het is net de spot mijn internet/jouw internet,het werkt daar als een trein.
Oh Ryan Air sucks ook al.
Je noemt zelf het alternatief al: Open DNS, Google DNS of een andere betaalde of gratis onafhankelijke DNS server. Wat is het probleem dan nog? Net als de e-mail en news-server van XMS moet je de DNS server van XMS eigenlijk gewoon niet gebruiken. Er zijn betere alternatieven die (vrijwel) niets (meer) kosten.Nick39 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:40:
... wat ronduit slecht is, is de response tijd van de DNS server.
Soms moet je 3 keer refreshen voor een pagina geladen wordt,anders krijg je gewoon een niet gevonden melding, met open DNS ben ik 3 keer sneller...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Fiber, op zich heb je goedbedoelde alternatieven en ja, je kan het probleem redelijk eenvoudig oplossen, maar dan ga je gewoon om een probleem heen wat er niet zou moeten zijn. Zoals al opgemerkt bestaat het klantenbestand van XMS uit diverse mensen. XMS heeft zelf aangegeven dat ze bepaalde technische dingen niet communiceren omdat dat verwarring zou veroorzaken. Moet je dat soort mensen eens hun DNS laten veranderen. Dat is dus niet te doen. Ik vind dat je soms dingen wel iets te makkelijk baggitaliseert.Fiber schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:48:
Je noemt zelf het alternatief al: Open DNS, Google DNS of een andere betaalde of gratis onafhankelijke DNS server. Wat is het probleem dan nog? Net als de e-mail en news-server van XMS moet je de DNS server van XMS eigenlijk gewoon niet gebruiken. Er zijn betere alternatieven die (vrijwel) niets (meer) kosten.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Open DNS gaat vrijwel automatisch via hun website, dat kan zelfs een leek. Iedereen kan een hotmail of Gmail account aanmaken, dat is echt niet moeilijk. News servers zijn sowieso niet bedoelt voor absolute leken, maar een onafhankelijk news abbo is echt niet moeilijker dan via XMS.Luuk1983 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:01:
[...]
Fiber, op zich heb je goedbedoelde alternatieven en ja, je kan het probleem redelijk eenvoudig oplossen, maar dan ga je gewoon om een probleem heen wat er niet zou moeten zijn. Zoals al opgemerkt bestaat het klantenbestand van XMS uit diverse mensen. XMS heeft zelf aangegeven dat ze bepaalde technische dingen niet communiceren omdat dat verwarring zou veroorzaken. Moet je dat soort mensen eens hun DNS laten veranderen. Dat is dus niet te doen. Ik vind dat je soms dingen wel iets te makkelijk baggitaliseert.
Tuurlijk zou het fijn zijn als al die zaken ook via XMS perfect geregeld waren, maar we moeten nou ook weer niet gaan doen alsof dit het eind van de wereld is en dat er geen bruikbare, eenvoudige en goedkope alternatieven zijn.
Edit:
Het infokanaal doet het weer, bandje was net zeker vastgelopen ofzo...
[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 30-07-2012 16:15 . Reden: Edit: ]
Verwijderd
Even een vraagje onder de Tweakers hier 
Ik heb wel eens gehoord dat met wat knutselen
een bv... app voor een Ipad, bv ook te draaien is onder een Iphone. Klopt dit ?
zo Ja.... Hoe doet men dit ?
Ik heb wel eens gehoord dat met wat knutselen
zo Ja.... Hoe doet men dit ?
ja, zo kunnen we bezig blijven. Geef me dan ook maar gelijk de controle over me fiber, dan doe ik precies echt alles zelf.Fiber schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:48:
[...]
Je noemt zelf het alternatief al: Open DNS, Google DNS of een andere betaalde of gratis onafhankelijke DNS server. Wat is het probleem dan nog? Net als de e-mail en news-server van XMS moet je de DNS server van XMS eigenlijk gewoon niet gebruiken. Er zijn betere alternatieven die (vrijwel) niets (meer) kosten.
waar betalen we anders nog ons geld voor?
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Teken ik gelijk voor, een kale fiber en de rest zelf regelen en zelf inkopen.j1nx schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:19:
[...]
ja, zo kunnen we bezig blijven. Geef me dan ook maar gelijk de controle over me fiber, dan doe ik precies echt alles zelf...
Dank je.Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:13:
[...]
Dit bericht zullen wij behandelen. - Sophie
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
De alternatieven diensten zoals opendns/google en gmail/hotmail of een eigen domein, usenet, voipj1nx schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:19:
[...]
ja, zo kunnen we bezig blijven. Geef me dan ook maar gelijk de controle over me fiber, dan doe ik precies echt alles zelf.
waar betalen we anders nog ons geld voor?
Zijn over het algemeen veel beter, goedkoper. stabieler, omdat deze aanbieder hun focus hebben op de aan te bieden dienstverlening.
Voip bij Tweak voor 2 a 3 euro per maand, Breezz reseller 5.25 per maand
Usenet toegang door XMS is alleen op eigen verbinding te gebruiken en
is nog duurder dan betere alternatieven, en volgens mij nog een stuk stabieler ook.
gmail & hotmail waarvan ik gmail persoonlijk prefereer pop3/smtp/imap (alles ssl) grote opslag.
Alternatieven zijn goedkoop hostingpakketje bij hostingprovider..
Ik heb hier fiber liggen, en totaal geen diensten van XMS (behalve IP tv en internet zelf)
DNS gebruik ik Open DNS (gratis)
VOIP: Breezz platform (5.25 per maand)
USENET: SunnyUsenet Unlimited (7.79 per maand)
MAIL: google apps eigen boekee.net domein (google apps gratis, domein 5 a 6 euro per jaar)
Zoals je merkt, ben ik niet graag afhankelijk van 1 en hetzelfde bedrijf.
Ik geloof in een model dat je alleen een verbinding afneemt, en rest van diensten aanvullend zijn (eventueel bij dezelfde provider) De prijs van de verbinding gaat naar beneden, en wil je graag diensten afnemen, dan kan dat bij dezelfde partij of een andere partij.
Zoiets had je al geloof ik, thans KPN heeft dit of had dit.
Het blijft jammer dat XMS mail bagger is, wil gewoon zonder al die omwegen of halfgare oplossingen mijn factuur DIRECT in mijn @boekee.net mail willen hebben.
Hopelijk gaat dit ooit kunnen
[ Voor 7% gewijzigd door boswandeling op 30-07-2012 17:31 ]
Dat wij het nog eens volkomen eens zouden worden...boekee schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:27:
[...]
Ik geloof in een model dat je alleen een verbinding afneemt, en rest van diensten aanvullend zijn (eventueel bij dezelfde provider) De prijs van de verbinding gaat naar beneden, en wil je graag diensten afnemen, dan kan dat bij dezelfde partij of een andere partij.

Ja toch.Fiber schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:30:
[...]
Dat wij het nog eens volkomen eens zouden worden...
Ik koop mijn boiler toch ook niet bij de partij die mijn water levert elektra/gas idem.
Wil gewoon een kale dienst, die ik zelf naar WENS en SMAAK kan aanvullen, zo betaal ik voor wat ik wil hebben, en niet voor die gratis troep die je er bij krijgt (zoals de brakke XMS maildienst)
Ja. Hier al sinds dit weekeinde, en nu nog steeds. Lijkt er op dat er af en toe sessies worden gedropt. Sommige pagina's laden maar half, missen plaatjes, enz.Loveparade schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:35:
Wordt hier gek, aantal sites doen het niet of deels. Hier aan het puzzelen geweest. Lijkt er op dat het fout gaat in het netwerk van xms, als ik mijn backupverbinding via 3g gebruik werkt alles, via xms dus niet.
Meer die hier last van hebben?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik vermoed dat er meer mensen het met jullie eens zijn. Ik wil zelf ok graag wel de mogelijkheid om diensten van XMS af te nemen, maar ik wil in de basis ook alleen een kale lijn. Nu snap ik dat die mailbox verplichte kost is en dat is ook niet erg, maar alle andere opties zouden aanvullende diensten moeten zijn.Fiber schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:30:
[...]
Dat wij het nog eens volkomen eens zouden worden...
Waarom is mailbox een verplichte kost ? het is allang achterhaald, een mailadres van je internet levernacier brengt alleen maar lastigheden met zich mee, zoals verhuizen naar een andere ISP je kan je mail adres niet houden, en al kan je hem houden moet je er voor gaan betalen. De kleine beschikbare ruimte, de manier hoe je kan communiceren met je mailbox etc.Caelorum schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:31:
[...]
Ik vermoed dat er meer mensen het met jullie eens zijn. Ik wil zelf ok graag wel de mogelijkheid om diensten van XMS af te nemen, maar ik wil in de basis ook alleen een kale lijn. Nu snap ik dat die mailbox verplichte kost is en dat is ook niet erg, maar alle andere opties zouden aanvullende diensten moeten zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door boswandeling op 30-07-2012 18:48 ]
Je hebt gelijk als je dit zegt en in praktijk doe ik dat dus ook maar:Fiber schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:48:
[...]
Ik betaal wel voor de diensten, ik betaal voor DNS servers die te sloom zijn en soms helemaal niet reageren,ik betaal voor een spamfilter die niet werkt,ik betaal voor een mailserver die soms zo sloom is als dikke...
Kapotte airco op het dak van de pop, ratelt nog steeds,ondanks 3 meldingen.
Draai het eens om naar een huis en een verhuurder.
Ik betaal huur maar mijn voordeur werkt niet goed, de verhuurder zegt, neem de achterdeur of klim door een raam.
De brievenbus kan niet meer open, de verhuurder zegt hang maar zo'n box aan je muur.
De bel doet het niet: dan kloppen ze maar.
Maar je wordt wel verwacht elke maand de huur te betalen.
Dat pikt toch niemand ?
Ik ben een praktisch mens. Ik ben altijd al lang blij als er (alternatieve) oplossingen zijn die wel werken. Als die er niet zouden zijn zou het pas echt een ramp zijn, maar gelukkig zijn ze er meestal wel. Kromme vergelijkingen en principiëel geneuzel zeggen mij niets. Ik heb ook geen moeite met work-arounds. Als het werkt werkt het en de rest boeit mij niet zo.
Ik betaal voor mijn verbinding, de rest is bijzaak. Dat die verbinding goedkoper zou kunnen door die inferieure, zogenaamd gratis, extra's als een brakke dns, e-mail en newsserver etc. weg te laten, ach ja, het zij zo. Ik kan me daar niet zo druk om maken, zolang er maar alternatieven zijn.
Ik heb een huurhuis en mijn bel was kopot. Ik heb zelf een nieuwe opgehangen. (Zo'n draadloos geval op batterijen...) Dus ja, dat pik ik wel, ik ben gewoon te lui om Portaal te bellen.
Ik betaal voor mijn verbinding, de rest is bijzaak. Dat die verbinding goedkoper zou kunnen door die inferieure, zogenaamd gratis, extra's als een brakke dns, e-mail en newsserver etc. weg te laten, ach ja, het zij zo. Ik kan me daar niet zo druk om maken, zolang er maar alternatieven zijn.
Ik heb een huurhuis en mijn bel was kopot. Ik heb zelf een nieuwe opgehangen. (Zo'n draadloos geval op batterijen...) Dus ja, dat pik ik wel, ik ben gewoon te lui om Portaal te bellen.
Daarom moet je ook je huis kopenNick39 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:07:
[...]
Je hebt gelijk als je dit zegt en in praktijk doe ik dat dus ook maar:
Ik betaal wel voor de diensten, ik betaal voor DNS servers die te sloom zijn en soms helemaal niet reageren,ik betaal voor een spamfilter die niet werkt,ik betaal voor een mailserver die soms zo sloom is als dikke...
Kapotte airco op het dak van de pop, ratelt nog steeds,ondanks 3 meldingen.
Draai het eens om naar een huis en een verhuurder.
Ik betaal huur maar mijn voordeur werkt niet goed, de verhuurder zegt, neem de achterdeur of klim door een raam.
De brievenbus kan niet meer open, de verhuurder zegt hang maar zo'n box aan je muur.
De bel doet het niet: dan kloppen ze maar.
Maar je wordt wel verwacht elke maand de huur te betalen.
Dat pikt toch niemand ?
Als je een huis huurt kan je veelal je klachten kwijt bij je verhuurder die het naar alle redelijkheid zal moeten oplossen, daar betaal je uiteraard voor. Je betaald je reparatiekosten vooruit.
Dit doen ze omdat mensen anders hun huis zelf toch niet ondehouden, tenslotte huur je je huis en is het geen eigendom, en als het niet van jou is, dan is de waarde een stuk lager.
Daarom kocht ik een huis, helaas van Portaal, die zelf een VvE onder de naam Rendant zijn, je kan het zo gek nog niet bedenken of je bent ingedekt, glasverzekering, onderhoud van trappenhuizen balkons etc etc.
Maar in huis onderhoud ik alles zelf, ik kan voor mijn ketel ook een verzekering afsluiten, en voor nog meer dingen die ik als persoon niet wil of nodig heb.
Ik los liever zelf mijn problemen aan mijn huis op, zelfs al was het huur, alleen al omdat er genoeg beunhazen worden ingehuurd voor een prikkie die je huis alleen maar meer in de vernieling helpen. Uiteraard wil je als je zelf onderhoud ook korting op je huurwoning. En dat gaat niet.
KOOP een huis! onderhoud hem zelf!
HUUR een internetlijn en bepaal zelf welke diensten je afneemt!
Helaas is het laatste geval nog niet haalbaar
Ik meen hier een keer te hebben gelezen dat het voor de ISP handig is, omdat ze zo kunnen aantonen dat je een mailtje van hun ook daadwerkelijk hebt gehad. Ze kunnen op die manier dan weer aantonen dat ze aan hun meldingsverplichting hebben gedaan. Kan me er in vergissen hoor. Wellicht dat een van de andere mensen hier er wat over kunnen zeggen (Nick39?).boekee schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:47:
[...] Waarom is mailbox een verplichte kost ? [...]
Dat is inderdaad de reden.Caelorum schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:09:
[...]
Ik meen hier een keer te hebben gelezen dat het voor de ISP handig is, omdat ze zo kunnen aantonen dat je een mailtje van hun ook daadwerkelijk hebt gehad. Ze kunnen op die manier dan weer aantonen dat ze aan hun meldingsverplichting hebben gedaan. Kan me er in vergissen hoor. Wellicht dat een van de andere mensen hier er wat over kunnen zeggen (Nick39?).
Volgens mij is die mailbox vooral bedoeld voor facturen en eventuele nieuwsbrieven etc.
De mailserver is niet veranderd, alleen de DHCP server en dus je iprange (en als je DNS-automatic hebt staan ook je DNS server). Check anders even welke DNS server je gebruikt en meld het bij webcare.Nick39 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:40:
Voorlopig ben ik niet blij met mijn migratie, de mailserver doet het nu weer maar reageert traag, maar daar valt nog mee te leven, wat ronduit slecht is, is de response tijd van de DNS server.
Heeft iemand hier al de storing op Private Spice gemeld?
Verwijderd
Dat zal best maar bied het dan ook zo aan en niet alsof het een geweldige service is met tot wel 25 eigen xms-mail adressen.
Hier lag het internet er weer uit voor een minuut of 10. 3813jg
Net even gechecked en doet het inderdaad niet.elwinvangestel schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:29:
Heeft iemand hier al de storing op Private Spice gemeld?
Wat heeft het leveren van een emailadres waarmee een ISP kan voldoen aan de informatieplicht (bvb kan checken of facturen/meldingen/etc aangekomen zijn) met het bovenstaande te maken?Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:41:
Dat zal best maar bied het dan ook zo aan en niet alsof het een geweldige service is met tot wel 25 eigen xms-mail adressen.
Ligt alles er dan uit? Of alleen DNS? Wat zijn de symptomen? TCP/IP? of UDP nog wel? etcHier lag het internet er weer uit voor een minuut of 10. 3813jg
Verwijderd
Klopt internet lag er net even uit paar minuutjes.
Mail, surfen niets werkte.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 11:53 ]
ja ook in Hilversum...nu is het weer terug
wat zie je als je tijdens zo'n dip een tracert maakt naar een extern ip?Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:53:
Klopt internet lag er net even uit paar minuutjes.
Verwijderd
Ik kreeg even het idee dat de omdat de mailservice er alleen maar is voor facturen en dergelijke dat men daarom niet kan verwachten dat het uitmuntend werkt en een goede service is.denan schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:51:
[...]
Wat heeft het leveren van een emailadres waarmee een ISP kan voldoen aan de informatieplicht (bvb kan checken of facturen/meldingen/etc aangekomen zijn) met het bovenstaande te maken?
[...]
Ligt alles er dan uit? Of alleen DNS? Wat zijn de symptomen? TCP/IP? of UDP nog wel? etc
Alles lag er uit hier. Zijn ze klaar met hun werkzaamheden en dergelijke? Normaal ligt het spul er eens per jaar uit wat niet zo'n ramp is maar deze 2 weken is het echt een knipperlichtverbinding.
Alle werkzaamheden a.d.h.v. de storing van laatst zijn op die dag afgerond. Als er nog iets niet lekker werkt is dat nieuw en zal het getroubleshoot moeten worden.. verzamel dus tijdens een dip even zoveel mogelijk informatie.Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:57:
Alles lag er uit hier. Zijn ze klaar met hun werkzaamheden en dergelijke? Normaal ligt het spul er eens per jaar uit wat niet zo'n ramp is maar deze 2 weken is het echt een knipperlichtverbinding.
Ik merkte ook even een dipje (Hilversum), maar niet alles leek weg. Het duurde ook te kort om een goede analyse te kunnen maken. Het was niet DNS-only want de bestaande tunnel naar m'n werk deed het ook niet meer en heb ik opnieuw moeten starten. Ik heb vanaf m'n telefoon (zonder wifi) gecontroleerd of mijn webservers (thuis) nog bereikbaar waren en dat gaf dan weer geen problemen. Vreemd...
(vast IP overigens, dus nog steeds interNLnet)
(vast IP overigens, dus nog steeds interNLnet)
[ Voor 5% gewijzigd door ToniW op 31-07-2012 12:31 ]
Kunnen wij met vast IP niet worden overgenomen door InterNLnet?
InterNLnet staat erg goed bekend...
InterNLnet is tele2.. en heeft volgens mij momenteel geen plannen om glasvezel uit te rollen. Verder zijn er mensen die nu IP problemen ervaren terwijl ze op de InterNLnet verbinding zitten. Het heeft dus niets met dat deel van het netwerk (ITNS of InterNLNet) te maken.jacques1971 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:51:
Kunnen wij met vast IP niet worden overgenomen door InterNLnet?
Verwijderd
RTL Gemist
De problemen met RTL Gemist zijn verholpen. RTL Gemist wordt met betaalde Video On Demand items
woensdag 1 augustus live gezet. - Sophie
De problemen met RTL Gemist zijn verholpen. RTL Gemist wordt met betaalde Video On Demand items
woensdag 1 augustus live gezet. - Sophie
En is er dan helemaal geen gratis versie van RTL Gemist meer? Eén dagje of zo zou wel fijn zijn, alleen voor dingen als RTL Nieuws etc. Kan me niet voorstellen dat er mensen gaan betalen voor RTL Gemist.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vraagje wat is blijven hangen: Het analoge deel van mijn eerste generatie PacketFront modem wordt loeiheet, ook als de tv uitstaat. Is dat normaal? Ik heb de stekker er maar uitgetrokken, ik kijk op dit moment toch meer via de Amino.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vraagje wat is blijven hangen: Het analoge deel van mijn eerste generatie PacketFront modem wordt loeiheet, ook als de tv uitstaat. Is dat normaal? Ik heb de stekker er maar uitgetrokken, ik kijk op dit moment toch meer via de Amino.
Verwijderd
Nee, het is niet meer geheel gratis. Mogelijk blijven er gratis items beschikbaar.Fiber schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:42:
En is er dan helemaal geen gratis versie van RTL Gemist meer? Eén dagje of zo zou wel fijn zijn, alleen voor dingen als RTL Nieuws etc. Kan me niet voorstellen dat er mensen gaan betalen voor RTL Gemist.
De CATV module van de packetfront zou alleen gebruikswarm moeten zijn, niet heet. Ik zal een mantelstroomfilter jouw kant op laten sturen om dit te verhelpen. - Sophie
Wat is dat? En heb je mijn adres? 3812 Amersfoort.Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:46:
[...]
Nee, het is niet meer geheel gratis. Mogelijk blijven er gratis items beschikbaar.
De CATV module van de packetfront zou alleen gebruikswarm moeten zijn, niet heet. Ik zal een mantelstroomfilter jouw kant op laten sturen om dit te verhelpen. - Sophie
Verwijderd
Een tussenstukje dat je tussen je glasvezelmodem en de coax kabel kunt plaatsen. Ik dacht dat je een ander adres had (eerder DM wisseling) Wil je je adresgegevens via DM sturen? -SophieFiber schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:54:
[...]
Wat is dat? En heb je mijn adres? 3812 Amersfoort.
Die mantelstroomfilter van jullie heeft hij een galvanische scheiding of is het alleen maar een ferrietbus om de coax
Met een mantelstroomfilter worden bepaalde HF spanningen die via de mantel van de coax lopen voorkomen.Deze HF spanningen kunnen oa voor de nodige problemen zorgen.
Met een mantelstroomfilter worden bepaalde HF spanningen die via de mantel van de coax lopen voorkomen.Deze HF spanningen kunnen oa voor de nodige problemen zorgen.
Soms weet ik het ook niet meer.........
Ik heb nou al een paar keer gehad dat een site denkt dat ik in het buitenland zit
Ik zit op de nieuwe 37.xx.xx.xx range. Enig idee????
Verwijderd
als het weer gebeurt zal ik dat proberen.denan schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:55:
[...]
wat zie je als je tijdens zo'n dip een tracert maakt naar een extern ip?
Nieuwe IP blokken staan niet altijd direct goed geregistreerd.Luuk1983 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:36:
Ik heb nou al een paar keer gehad dat een site denkt dat ik in het buitenland zitIk zit op de nieuwe 37.xx.xx.xx range. Enig idee????
Als RIPE een bestaand blok terugneemt en opnieuw uitdeeld (wat steeds vaker gebeurt ivm de IPv4 schaarste) worden de gegevens geupdated in de ripe db. Alleen niet iedereen updated realtime z'n lokale database. Kan dus prima dat site X nog denkt dat die range bij land X hoort, en adhv daarvan wel of geen toegang verschaft tot de site.
Oplossing: Wachten tot de betreffende db geupdated is, of de beheerder hiervan een mailtje sturen dat ze de db een update moeten pushen.
Verwijderd
Die 37.x assignments zijn er al sinds begin juni dus als men het nu nog verkeerd heeft dan gebruikt men wel erg brakke databases.
Naja, die db's updaten ze gewoon niet zovaak.Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:10:
Die 37.x assignments zijn er al sinds begin juni dus als men het nu nog verkeerd heeft dan gebruikt men wel erg brakke databases.
Ik heb hetzelfde gehad met 1 van onze blokken. Begin augustus assigned door ripe, in november, na een mail naar NPO IT, konden we pas uitzendinggemist.nl enz kijken (toen hun de db updaten op ons verzoek)
Als een issue niet gemeld wordt, zal men pas laat (of niet?) de db updaten. Meestal helpt een mailtje vanaf de beheerder richting de juiste partij wel. Maar goed, dat zullen ze niet voor elke site gaan doen gok ik. Je zou t eventueel zelf kunnen vragen. Tenslotte is het niet de verantwoording van XMS/ispfabriek dat derden de ripe db niet raadplegen / mee-updaten.
Maar in het geval van een 'grote' partij (youtube, omroep.nl, oid) zal er vast wel iemand van ispfabriek een balletje willen opgooien.
[ Voor 33% gewijzigd door DJSmiley op 31-07-2012 23:29 ]
Nou, ik wilde een actiecode op eredivisielive.nl activeren en daar mocht ik het niet doen omdat 'u zich in het buitenland bevind' en volgens mijn vrouw vraagt bijvoorbeeld zalando.nl (don't ask) of je niet zalando.de bedoelde.DJSmiley schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:25:
Maar in het geval van een 'grote' partij (youtube, omroep.nl, oid) zal er vast wel iemand van ispfabriek een balletje willen opgooien.
Verwijderd
Zou je je adresgegevens en een traceroute via DM willen sturen? Wij kijken graag of wij dit voor je kunnen verhelpen. - SophieLuuk1983 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:39:
[...]
Nou, ik wilde een actiecode op eredivisielive.nl activeren en daar mocht ik het niet doen omdat 'u zich in het buitenland bevind' en volgens mijn vrouw vraagt bijvoorbeeld zalando.nl (don't ask) of je niet zalando.de bedoelde.
Zoals meerdere mensen ook al opgemerkt hebben valt de internet verbinding regelmatig even weg de laatste week.
Zijn ze bezig in het netwerk, random glitches na de overzetting of naweeën van die grote storing van vorige week?
Een paar minuten geleden viel de verbinding weer even weg.
Zijn ze bezig in het netwerk, random glitches na de overzetting of naweeën van die grote storing van vorige week?
Hier niets van gemerkt. (3815)fast-server schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:32:
Zoals meerdere mensen ook al opgemerkt hebben valt de internet verbinding regelmatig even weg de laatste week.
Verwijderd
Ik heb wel problemen met mijn openvpn naar het werk (37.x net) - alleen ik ben er nog niet helemaal uit wie ik daarvoor kan slaan.
Verwijderd
Software update
Het probleem met de Belgische zenders in HD is verholpen.
Via TV Menu -> Instellingen -> Systeem -> Software upgrade, kun je de nieuwe software inladen en weer gebruik maken van de Belgische HD zenders. - Sophie
Het probleem met de Belgische zenders in HD is verholpen.
Via TV Menu -> Instellingen -> Systeem -> Software upgrade, kun je de nieuwe software inladen en weer gebruik maken van de Belgische HD zenders. - Sophie
Kan iemand even het versienummer van de laatste firmware voor de Amino 130M plaatsen?
Mijn STBs updated niet automatisch omdat ik mijn eigen headend gebruik. Ik weet niet of mijn 130 al de juiste firmware heeft om de Belgie in HD te zien. Altijd zo'n gedoe om alles weer aan het IPTV-subnet te koppelen om een firmware update te doen.
Mijn STBs updated niet automatisch omdat ik mijn eigen headend gebruik. Ik weet niet of mijn 130 al de juiste firmware heeft om de Belgie in HD te zien. Altijd zo'n gedoe om alles weer aan het IPTV-subnet te koppelen om een firmware update te doen.
[ Voor 4% gewijzigd door ari3 op 01-08-2012 12:00 ]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
De firmwareupdate kan ook via een 'eigen' netwerk, worden nl gewoon via multicast verstuurd. Je kan gewoon voor de bootloader en imagefile een class maken in je eigen dhcp server en hier de multicastadressen inzetten.ari3 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:57:
Kan iemand even het versienummer van de laatste firmware voor de Amino 130M plaatsen?
Dat is iig de planning als ik mn glas hier heb liggen: Eigen middleware draaien, eigen zenderindeling, en ghm alleen gebruiken voor firmwares en tvkanalen.
alternatief is om even de amino direct op de cpe te hangen, dan hoef je ook niets aan te passen in je eigen netwerk.
[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 01-08-2012 12:04 ]
Verwijderd
Staat de XMS meelserver weer op een blacklist ofzo ?
Ik krijg mail terug met het volgende erin :
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
email adres door mij verwijderd
(reason: 550-rejected because 217.149.192.65 is listed at ix.dnsbl.manitu.net)
----- Transcript of session follows -----
... while talking to mx.tb.mail.iss.as9143.net.:
>>> DATA
<<< 550-rejected because 217.149.192.65 is listed at ix.dnsbl.manitu.net
<<< 550-Your e-mail service was detected by mx.selfip.biz (NiX Spam) as spamming at
<<< 550-Wed, 01 Aug 2012 02:26:00 +0200. Your admin should visit
<<< 550 http://www.dnsbl.manitu.net/lookup.php?value=217.149.192.65
email adres door mij verwijderd.. User unknown
<<< 503-All RCPT commands were rejected with this error:
<<< 503-rejected because 217.149.192.65 is listed at ix.dnsbl.manitu.net
<<< 503-Your e-mail service was detected by mx.selfip.biz (NiX Spam) as spamming at
<<< 503-Wed, 01 Aug 2012 02:26:00 +0200. Your admin should visit
<<< 503-http://www.dnsbl.manitu.net/lookup.php?value=217.149.192.65
<<< 503 Valid RCPT command must precede DATA
Ik krijg mail terug met het volgende erin :
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
email adres door mij verwijderd
(reason: 550-rejected because 217.149.192.65 is listed at ix.dnsbl.manitu.net)
----- Transcript of session follows -----
... while talking to mx.tb.mail.iss.as9143.net.:
>>> DATA
<<< 550-rejected because 217.149.192.65 is listed at ix.dnsbl.manitu.net
<<< 550-Your e-mail service was detected by mx.selfip.biz (NiX Spam) as spamming at
<<< 503-All RCPT commands were rejected with this error:
<<< 503-rejected because 217.149.192.65 is listed at ix.dnsbl.manitu.net
<<< 503-Your e-mail service was detected by mx.selfip.biz (NiX Spam) as spamming at
<<< 503-Wed, 01 Aug 2012 02:26:00 +0200. Your admin should visit
<<< 503-http://www.dnsbl.manitu.net/lookup.php?value=217.149.192.65
<<< 503 Valid RCPT command must precede DATA
hier ook weer. Alle connecties breken af maar bouwen ook direct weer op. Lijkt wel of dit elke 2 uur gebeurt overdag, in de avond bijna elk half uur. Ben hier met mijn eigen apparatuur ook al bezig geweest om daar de oorzaak te zoeken, maar kan niets vinden.fast-server schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:32:
Draytek router 2130, cisco asa 5510, Untangle doos met 2 dedicated netwerkkaarten, pfsense idem. Probleem treedt in alle gevallen op.
Zou haast denken dat iets als packetshaping of qos ingrijpt?
GerkeP
Die mooie link in de respons staat er niet voor nietsVerwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:54:
Verwijderd
Hier ook vandaag al 5 keer alle connecties verbroken.
Steeds als ik er net niet achter zat, dus kon geen tracert maken.
Begint mij ook wel beetje te irriteren nu eraan.
Verwijderd
ja klopt.denan schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:52:
[...]
Die mooie link in de respons staat er niet voor niets
Zie ook : http://www.robtex.com/ip/217.149.192.65.html#ip
Even uit nieuwsgierigheid... als je er niet achter zit, hoe weet je dan dat de connectie verbroken is (geweest)?Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:00:
Hier ook vandaag al 5 keer alle connecties verbroken.
Ik wil dit zelf thuis ook controleren, maar dat gaat niet echt lekker vanaf me werk
Mijn router zegt dat de verbinding zelf niet down is gegaan sinds de router up is:
code:
1
2
3
| System Up Time 47:18:46:55 Port Status TxPkts RxPkts Collisions Tx B/s Rx B/s Up Time WAN 100M/Full 103952091 203477577 0 911 232 47:18:46:45 |
47 dagen, 18 uur 46 minuten...
[ Voor 23% gewijzigd door Thasaidon op 01-08-2012 14:15 ]
Verbinding gaat ook niet down, er is een hickup in het transport van de data. Mijn tunnels vallen weg en herstellen zich ook direct weer, betekend dat er meer dan 3 seconden (ja dat heeft een redenThasaidon schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:09:
[...]
Even uit nieuwsgierigheid... als je er niet achter zit, hoe weet je dan dat de connectie verbroken is (geweest)?
Ik wil dit zelf thuis ook controleren, maar dat gaat niet echt lekker vanaf me werk
Mijn router zegt dat de verbinding zelf niet down is gegaan sinds de router up is:
code:
1 2 3 System Up Time 47:18:46:55 Port Status TxPkts RxPkts Collisions Tx B/s Rx B/s Up Time WAN 100M/Full 103952091 203477577 0 911 232 47:18:46:45
47 dagen, 18 uur 46 minuten...
Ik zal de timeout van de tunnels naar 10 seconden zetten, eens kijken wat er dan gebeurt
GerkeP
Het spijt me dat ik je teleur stel,en je weet dat dit niet de bedoeling is,een reactie had ik verwacht,geen marketing verhaal van een hoofd marketing,waarbij ik blijf bij mijn mening: fijn dat de Tweaker via hier meer uitleg krijgt,maar die uitleg verdient elke betalende klant.denan schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:22:
[...]
@nick/ericJH: Ik moet zeggen dat ik wel een beetje teleurgesteld ben in jullie reacties. XMS neemt de moeite om inhoudelijk te reageren op de vragen die hier gesteld zijn, via een hoger niveau dan via webcare. Dat was het verzoek dat vanuit velen hier op tweakers geuit werd.
Of je het nou eens bent met het antwoord of niet -> op een inhoudelijke reactie verwacht ik een open en constructief antwoord vanuit jullie tweakers. Vooral aangezien Jasper de moeite neemt om alle punten te bespreken *en* ook aangeeft dat hij het dialoog aan wil gaan door de klankbordgroep nieuw leven in te blazen.
nb: de reactie dat een DHCP server change voor veel mensen verwarrend zal zijn heeft op zich een punt.. al snap ik de antwoorden van Nick ook. Vergeet echter niet dat XMS meer klanten heeft dan de "doorsnee" tweakers. Zoals in alle handleidingen staat dient de DHCP configuratie op 'automatic' te staan.. voor deze mensen zal de overgang ongemerkt zijn. Ervaringen uit het verleden tonen duidelijk aan dat het sturen van "logische" communicatie, zelfs met de vermelding "voor u gaat er niets veranderen als u DHCP-automatisch gebruikt", voor een groot deel van de klanten verwarrend is.)
Aan de andere kant ken je mijn configuratie en omdat er geen ipv6 wordt ondersteund,heeft elk apparaat zijn eigen ip in mijn netwerk,het is wat moeilijk op afstand te kijken wie er voor de deur staat en die persoon te woord staan ( ik in Griekenland, hij in Leiden ) als het interne ip nummer steeds veranderd.
Ook bij een stroomstoring moet een apparaat weer on komen met het oude ip nummer.
Voor remote desktop en RealVNC moet ik verbinding maken met een vast intern ip, via Dyndns loopt dat prima maar niet als de DNS opeens onaangekondigd veranderd en Dyndns niets meer kan melden.
Als ik wat wil is het algemene voorwaarden dit en dat, maar andersom zijn de eigen voorwaarden blijkbaar erg rekbaar en wordt migratie en verandering van DNS blijkbaar niet gezien als een verandering in de dienst. ( want daar moet men volgens de eigen voorwaarden van XMS een melding van doen.)
Daarom staat DHCP dus ook uit,via Dyndns heb ik een fatsoenlijke backup geregeld voor het geval mijn externe ip veranderd,maar als de DNS totaal anders wordt noem ik dat geen "werkzaamheden" meer.
Al had hier op Tweakers maar een bericht gestaan,je hebt dan gelijk 99% van de doelgroep die problemen gaat krijgen.Primary dns is trouwens: 188.142.0.22
Secundary: 188.142.0.6
Ik zeg niet dat het verhaal van Jasper B.S. is, maar de reden dat de vorige keer het steeds niet goed ging met het klankboard is dat er nauwelijks terugkoppeling kwam en er ook nauwelijks iets gedaan werd met geopperde dingen.
Sorry, ik hoppel heen en weer momenteel tussen huis en vakantie adres, maar je hebt al antwoord: JaCaelorum schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:09:
[...]
Ik meen hier een keer te hebben gelezen dat het voor de ISP handig is, omdat ze zo kunnen aantonen dat je een mailtje van hun ook daadwerkelijk hebt gehad. Ze kunnen op die manier dan weer aantonen dat ze aan hun meldingsverplichting hebben gedaan. Kan me er in vergissen hoor. Wellicht dat een van de andere mensen hier er wat over kunnen zeggen (Nick39?).
Toen ik het zei, een paar topics terug, zei iedereen,het is gratis gebleven terwijl het betaald zou worden en die andere diensten waar ze geld voor gaan vragen zullen dat ook wel blijven, zie hier,het is toch een feit....Fiber schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:42:
Mmm... dan thuis maar eens een continue ping laten lopen naar een server ergens op het net. kijken of ik "gaten" krijg in mijn ping resultaten. Of is er een "nettere" manier om dit te zien?Loveparade schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:20:
[...]
Verbinding gaat ook niet down, er is een hickup in het transport van de data. Mijn tunnels vallen weg en herstellen zich ook direct weer, betekend dat er meer dan 3 seconden (ja dat heeft een reden)geen data over de verbinding heengaat.
Ik zal de timeout van de tunnels naar 10 seconden zetten, eens kijken wat er dan gebeurt
ik kan vanuit mijn werk geen VPN naar huis op zetten.
Ik zie het aan de msn van mijn vrouw, offline en weer online. daarnaast is mIRC even zijn verbinding kwijt (disconnected)
Dee VPN knalt er hier ook regelmatig uit door dit verschijnsel.
Qua stabiliteit is het er niet beter op geworden sinds XMS van alles aan het overzetten is.
Qua stabiliteit is het er niet beter op geworden sinds XMS van alles aan het overzetten is.
Verwijderd
Die wegvallende verbindingen - is dat met de ispfabriek IP-space, of doet de InterNLnet (static ip) ook raar?
Dat MSN weg valt ligt niet aan XMS, want dat heb ik hier op mijn werk ook. Ook een aantal contacten welke ik heb hebben het probleem ook en geen daarvan zit bij XMS. Dus dat zal wel weer een probleem bij Microsoft zijn.fast-server schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:26:
Ik zie het aan de msn van mijn vrouw, offline en weer online. daarnaast is mIRC even zijn verbinding kwijt (disconnected)
Beiden.. dus of nikhef.. of reggefiber. Maar voordat we iets kunnen zien zal er (ook vanuit de tweakers) wat meer getroubleshoot moeten worden. Wat ik nu zie is te vaag en te random om uit te zoeken.Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:29:
Die wegvallende verbindingen - is dat met de ispfabriek IP-space, of doet de InterNLnet (static ip) ook raar?
Nou, wees er maar blij mee...Nick39 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:21:
[...]
Toen ik het zei, een paar topics terug, zei iedereen,het is gratis gebleven terwijl het betaald zou worden en die andere diensten waar ze geld voor gaan vragen zullen dat ook wel blijven, zie hier,het is toch een feit....

Niet alle programma's zijn betaald geworden zag ik, ik heb in de gauwigheid prijzen 0,00 tot 1,49 Euro per uitzending gezien. RTL Nieuws is gelukkig nog gratis, maar gaat niet zo ver meer terug lijkt het.
Ben benieuwd of dit gaat slagen, en of ze de mensen inderdaad zo gek gaan krijgen om voor herhalingen van RTL programma's te gaan betalen. Kan het me haast niet voorstellen, ik begin er niet aan in ieder geval.
Je had beter http://www.flitsservice.nl/ kunnen noemen.. (Is maar goed dat ik je gezicht niet ken, anders had je je nooit meer mogen vertonen in ons stadje..)Luuk1983 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:39:
[...]
Nou, ik wilde een actiecode op eredivisielive.nl activeren en daar mocht ik het niet doen omdat 'u zich in het buitenland bevind' en volgens mijn vrouw vraagt bijvoorbeeld zalando.nl (don't ask) of je niet zalando.de bedoelde.
Ik was er niet bij dus geen idee hoe realistisch die geopperde dingen waren.Ik zeg niet dat het verhaal van Jasper B.S. is, maar de reden dat de vorige keer het steeds niet goed ging met het klankboard is dat er nauwelijks terugkoppeling kwam en er ook nauwelijks iets gedaan werd met geopperde dingen.
Maar.. ik dacht al dat "marketing" je triggerde.. Dat zou het bij mij ook doen maar ik zou me als klant goed kunnen vinden in 97% van het statement. Wellicht komt het dat ik de *evil* marketing manager in kwestie al lang ken en ik weet dat hij het beste voor heeft met XMS en haar klanten.. en zeker producttechnisch inzicht heeft. (even los van het wel/niet informeren van klanten over die dhcp change).
Waar het mij meer om gaat is dat XMS nu het dialoog aan probeert te gaan en tweakers de kans geeft om hun frustraties/ideeën te bespreken. De bal ligt nu bij jullie. Ik ben dan ook benieuwd hoeveel tweakers op de uitnodiging voor de klankbordgroep ingaan. Is de opkomst 0 dan mogen jullie imho ook niet meer klagen dat 'ze' niet naar jullie luisteren
InterNL staticVerwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:29:
Er is dan ook een beperkte verbinding, er is dan even helemaal geen dienst.Thasaidon schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:31:
[...]
Dat MSN weg valt ligt niet aan XMS, want dat heb ik hier op mijn werk ook. Ook een aantal contacten welke ik heb hebben het probleem ook en geen daarvan zit bij XMS. Dus dat zal wel weer een probleem bij Microsoft zijn.
[ Voor 47% gewijzigd door fast-server op 01-08-2012 15:30 ]
Verwijderd
Ik heb ergens iets gemist denk ik. Welk klankbordgroep? Welke uitnodiging?denan schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:27:
[...]
Ik was er niet bij dus geen idee hoe realistisch die geopperde dingen waren.
Maar.. ik dacht al dat "marketing" je triggerde.. Dat zou het bij mij ook doen maar ik zou me als klant goed kunnen vinden in 97% van het statement. Wellicht komt het dat ik de *evil* marketing manager in kwestie al lang ken en ik weet dat hij het beste voor heeft met XMS en haar klanten.. en zeker producttechnisch inzicht heeft. (even los van het wel/niet informeren van klanten over die dhcp change).
Waar het mij meer om gaat is dat XMS nu het dialoog aan probeert te gaan en tweakers de kans geeft om hun frustraties/ideeën te bespreken. De bal ligt nu bij jullie. Ik ben dan ook benieuwd hoeveel tweakers op de uitnodiging voor de klankbordgroep ingaan. Is de opkomst 0 dan mogen jullie imho ook niet meer klagen dat 'ze' niet naar jullie luisteren
Ik snap dat model ook niet echt dat RTL nu bij alle dienstenleveranciers aan het uitrollen is. In frankrijk hebben zich bij meerdere ISP's de micropayments al bewezen. Daar betaal je 15-30 cent voor een serie/aflevering en providers die dit inhouden draaien 40x de omzet van providers die met een model van 1 euro + per aflevering werken.Fiber schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:56:
Ben benieuwd of dit gaat slagen, en of ze de mensen inderdaad zo gek gaan krijgen om voor herhalingen van RTL programma's te gaan betalen. Kan het me haast niet voorstellen, ik begin er niet aan in ieder geval.
rechtsboven -> quicksearch -> statement.. (dit topic)Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:30:
Ik heb ergens iets gemist denk ik. Welk klankbordgroep? Welke uitnodiging?
Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"
Verwijderd
Ah ok die.
Dus als ik het goed begrijp is het nu dus ook nodig om naar een bijeenkomst te gaan om te zorgen dat er eventueel naar ons geluisterd word? Dit forum is niet voldoende?
En als wij daar niet heen gaan mogen we ook niet klagen. Het begint verwarrend te worden.
Dus als ik het goed begrijp is het nu dus ook nodig om naar een bijeenkomst te gaan om te zorgen dat er eventueel naar ons geluisterd word? Dit forum is niet voldoende?
En als wij daar niet heen gaan mogen we ook niet klagen. Het begint verwarrend te worden.
denan, ik denk niet dat iedereen echt tijd heeft om naar zo'n meeting te gaan ( ik zelf niet in ieder geval )
Ik zou dan geen recht van spreken meer hebben
Het lijkt mij dat een klankbordgroep ook heel goed online kan, GOT is naar mijn idee ook een "klankbordgroep" maar dan met het voordeel dat iedereen er aan deel kan nemen. (een andere digitale variant is ook mogelijk natuurlijk)
Er zou toch een inventarisatie gemaakt kunnen worden met diverse onderdelen >> Problemen, Wensen etc.
Dan kan iedereen aangeven waar hij/zij mee zit of graag wil zien en vervolgens kan XMS daar wat mee doen en dit later terugkoppelen.
Op die manier is de drempel veel lager en zijn er meer deelnemers waardoor er ook een representatiever beeld ontstaat.
Het lijkt mij dat een klankbordgroep ook heel goed online kan, GOT is naar mijn idee ook een "klankbordgroep" maar dan met het voordeel dat iedereen er aan deel kan nemen. (een andere digitale variant is ook mogelijk natuurlijk)
Er zou toch een inventarisatie gemaakt kunnen worden met diverse onderdelen >> Problemen, Wensen etc.
Dan kan iedereen aangeven waar hij/zij mee zit of graag wil zien en vervolgens kan XMS daar wat mee doen en dit later terugkoppelen.
Op die manier is de drempel veel lager en zijn er meer deelnemers waardoor er ook een representatiever beeld ontstaat.
Verwijderd
En dat is precies de instelling waarmee je dingen voor elkaar krijgt...Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:42:
Ah ok die.

Verwijderd
Dus jij vind het normaal dat je eerst moet deelnemen aan een klankbordgroep voordat er naar je geluisterd word? Dat word gouden handel dan voor alle buurthuisjes en hotels die ruimtes gaan verhuren aan telecomproviders, energieleveranciers, autobedrijven en weet ik wat meer.Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:50:
[...]
En dat is precies de instelling waarmee je dingen voor elkaar krijgt...
0=de opkomst nietdenan schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:27:
[...]
Ik was er niet bij dus geen idee hoe realistisch die geopperde dingen waren.
Ik wil het nog een keer proberen
GerkeP
Dat was het punt niet wat ik probeerde te maken. Al een tijdje klinkt er kritiek op tweakers en wil men (in het algemeen) meepraten over wat XMS doet. Nu hebben jullie de kans.. maar ik zou het jammer vinden als er vervolgens niemand op dat aanbod in gaat.fast-server schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:49:
denan, ik denk niet dat iedereen echt tijd heeft om naar zo'n meeting te gaan ( ik zelf niet in ieder geval )
Ik wil dus niet zeggen dat iemand die niet kan vervolgens geen kritiek meer kan leveren.. Maar dat ik het jammer zou vinden als er een aantal (zeer aanwezige) tweakers de uitnodiging niet accepteren en er maar 2 mensen verschijnen op zo'n avond/dag.
In een perfecte wereld wel.. echter zie je dat een medium als tweakers toch bestaat uit geschreven communicatie (dus nonverbaal en indirect). Tweakers onderling hebben al genoeg misverstanden (met felle discussies tot gevolg), laat staan als je vanuit een bedrijf hier actief gaat zijn. Mijn ervaring is dat het een stuk prettig communiceren is als je elkaar ziet en eventuele misverstanden direct uit de wereld kunt helpen door even door te vragen.Het lijkt mij dat een klankbordgroep ook heel goed online kan, GOT is naar mijn idee ook een "klankbordgroep" maar dan met het voordeel dat iedereen er aan deel kan nemen. (een andere digitale variant is ook mogelijk natuurlijk)
Hoe vaak ik al niet ruzies/discussies heb veroorzaakt terwijl ik alleen maar helder probeerde te zijn.. (kan natuurlijk ook aan mijn schrijf- of- discussie stijl liggen
[ Voor 4% gewijzigd door denan op 01-08-2012 16:31 ]
@denan
Ik begrijp het standpunt vanuit XMS maar ik begrijp ook het standpunt vanuit de XMS klanten, hiertussen zit echter een kloof.
XMS wil direct communiceren, echter vraag ik me af of er dan wel geluisterd wordt of dat de tweakers een antwoord krijgen.
De reden waarom waarom ik dit denk is als volgt:
In het verleden heeft XMS niet echt een goede reputatie opgebouwd met luisteren c.q. antwoord geven.
Of XMS zegt A en doet B en op sommige vragen is nooit een antwoord gekomen.
Dit heeft tot gevolg dat verschillende mensen XMS niet meer als een serieuze partij zien.
Het vertrouwen is een beetje beschadigt zeg maar, de IP migratie en het eventueel verliezen van vaste IP's heeft hier al helemaal geen goed aan gedaan.
Als XMS een beetje dit topic en de vorige paar delen doorleest kun je al redelijk snel zien wat de problemen zijn en wat mensen willen.
Voordat jij bij de ISP-fabriek begon had jij het over een "lijst" hierop stond bijvoorbeeld ook ergens het PTR record, je opperde dat er misschien een optie mogelijk was waardoor mensen dit tegen een administratieve vergoeding vast konden zetten.
Er waren eerst nog andere zaken belangrijker wat ook begrijpelijk is, we zijn nu al een hele poos verder zonder dat hier ooit verder op terug gekomen is.
De reden waarom ik denk dat mensen jou verkeerd begrijpen is de volgende:
Je lijkt vaak te antwoorden namens XMS of je geeft een half antwoord omdat je niet meer kan zeggen (omdat je niet namens XMS kan antwoorden).
Mensen gaan vervolgens vragen stellen of willen meer weten en vervolgens komt er geen antwoord op de vraag of lijkt het ontwijkend.
Mensen willen dan gewoon een antwoord, als dat er niet komt of er word om heen gedraaid dan begint de speculatie of mensen worden pissig.
Het zijn allemaal een hoop kleine dingen maar samen worden ze wel steeds grotere irritatie.
Ik begrijp het standpunt vanuit XMS maar ik begrijp ook het standpunt vanuit de XMS klanten, hiertussen zit echter een kloof.
XMS wil direct communiceren, echter vraag ik me af of er dan wel geluisterd wordt of dat de tweakers een antwoord krijgen.
De reden waarom waarom ik dit denk is als volgt:
In het verleden heeft XMS niet echt een goede reputatie opgebouwd met luisteren c.q. antwoord geven.
Of XMS zegt A en doet B en op sommige vragen is nooit een antwoord gekomen.
Dit heeft tot gevolg dat verschillende mensen XMS niet meer als een serieuze partij zien.
Het vertrouwen is een beetje beschadigt zeg maar, de IP migratie en het eventueel verliezen van vaste IP's heeft hier al helemaal geen goed aan gedaan.
Als XMS een beetje dit topic en de vorige paar delen doorleest kun je al redelijk snel zien wat de problemen zijn en wat mensen willen.
Voordat jij bij de ISP-fabriek begon had jij het over een "lijst" hierop stond bijvoorbeeld ook ergens het PTR record, je opperde dat er misschien een optie mogelijk was waardoor mensen dit tegen een administratieve vergoeding vast konden zetten.
Er waren eerst nog andere zaken belangrijker wat ook begrijpelijk is, we zijn nu al een hele poos verder zonder dat hier ooit verder op terug gekomen is.
De reden waarom ik denk dat mensen jou verkeerd begrijpen is de volgende:
Je lijkt vaak te antwoorden namens XMS of je geeft een half antwoord omdat je niet meer kan zeggen (omdat je niet namens XMS kan antwoorden).
Mensen gaan vervolgens vragen stellen of willen meer weten en vervolgens komt er geen antwoord op de vraag of lijkt het ontwijkend.
Mensen willen dan gewoon een antwoord, als dat er niet komt of er word om heen gedraaid dan begint de speculatie of mensen worden pissig.
Het zijn allemaal een hoop kleine dingen maar samen worden ze wel steeds grotere irritatie.
Dit topic is gesloten.