Mantelstroom eventueel? Je zou je multimeter eens op de coax wand kunnen zetten.fast-server schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:48:
De elektra installatie is 2010 vernieuwd en gekeurd, dat zal het probleem niet zijn.
Als ik de spanning controleer is deze 226 volt op een geijkte meter op die fase (heb 3 fases)
Heb nu tijdelijk een andere voeding van mezelf gebruikt (van satelliet ontvanger) deze is ook 12 volt 2A.
Deze is echter aanzienlijk zwaarder in gewicht dan de Chinese voedingen die ik steeds van XMS krijg.
Wellicht beter je eigen voeding blijven gebruiken en die van XMS in de kast leggen...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het analoge deel van mijn first gen. Packetfront wordt loeiheet, ook als de tv uit staat. Is dat normaal? Heb het stekkertje er voorlopig maar even uitgetrokken...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het analoge deel van mijn first gen. Packetfront wordt loeiheet, ook als de tv uit staat. Is dat normaal? Heb het stekkertje er voorlopig maar even uitgetrokken...
[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 27-07-2012 10:57 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik heb het meerdere keren aangegeven. Het signaal zelf is stereo, echter, alleen het linker kanaal geeft geluid door.Nakebod schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:42:
En hebben jullie bij het Moviemax trailer kanaal (32) dat je mono geluid hebt? Toen ik de settop box vorige maand aan het aansluiten was, had ik hem op dit kanaal staan, en ik dacht dat ik iets niet goed had aangesloten of ingesteld, of dat mijn tuner half kapot was, totdat ik een andere zender aan had staan.
Klaarblijkelijk word er of naar het signaal zelf gekeken (welk wel stereo is) of niet even getoets door daadwerkelijk ook te luisteren ernaar.
Verwijderd
Dat klopt en het is al maanden zo.Darkangle schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:05:
[...]
Ik heb het meerdere keren aangegeven. Het signaal zelf is stereo, echter, alleen het linker kanaal geeft geluid door.
Klaarblijkelijk word er of naar het signaal zelf gekeken (welk wel stereo is) of niet even getoets door daadwerkelijk ook te luisteren ernaar.
Alleen geluid op links, het rechterkanaal staat maar een beetje mee te spetteren.
Tussen de coax mantel en de aardpen meet ik van 0 t/m 12.3 volt, deze waarden zijn erg fluctuerend.denan schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:54:
[...]
Mantelstroom eventueel? Je zou je multimeter eens op de coax wand kunnen zetten.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Statement XMS
Op veler verzoek een “formele” reactie vanuit het management van XMS op diverse onderwerpen en discussies die momenteel op Tweakers actueel zijn. Even kort voorstellen, ik ben Jasper Henkelman en werkzaam als marketing manager van XMS. Met een aantal van jullie heb ik al kennisgemaakt bij een van de verschillende klankbord- ofwel initiatiefgroepen. Op een aantal onderwerpen die op dit forum besproken worden wil ik (eenmalig) reageren. Onze webcare afdeling is en blijft het aanspreekpunt van XMS op Tweakers.
Om het overzichtelijk te houden is de reactie opgesplitst in een aantal verschillende onderwerpen:
Vast IP adres en de IP migratie
Voor onze toekomstplannen zijn er meer (IPV4) IP adressen nodig om de huidige en de toekomstige klanten te kunnen bedienen. Met het oog op deze ontwikkelingen is het nodig om alle klanten over te zetten naar een nieuw IP adres. Het gevolg hiervan zou zijn dat de vaste IP adressen komen te vervallen. Door onder andere de reacties van onze klanten met een vast IP adres op dit forum kijken we als management van XMS naar alternatieven voor deze groep. De impact van deze wijziging hebben wij wellicht wat onderschat omdat de IP adressen in de nieuwe range semi-vast zijn; oftewel de kans dat iemand in de nieuwe range een ander IP-adres krijgt is minimaal.
Voor de Vast IP adres klanten is er voor nu besloten om de IP migratie uit te stellen. De mogelijke oplossing zou inhouden dat ook de Vast IP adres klanten naar de nieuwe range worden overgezet. Deze groep krijgt dan in de nieuwe reeks een nieuw vast IP adres . Dit zou dus een eenmalige wijziging betekenen. Als er meer bekend is over of deze oplossing wel of niet gaat lukken, zal Webcare de informatie op dit forum posten. Ook zullen de klanten met een vast IP persoonlijk en tijdig geïnformeerd worden. Verwachting is dat het definitieve uitsluitsel er over enkele weken is.
Voor de klanten met een dynamisch IP adres geldt dat ze vrijwel geen last van het omzetten van de IP adressen hebben. Daarom is ervoor gekozen om deze klanten alvast te migreren. Dit valt immers onder de normale onderhoudswerkzaamheden binnen het netwerk. Een wijziging van IP adres heeft voor het grootste deel van onze klanten met een dynamisch IP adres geen invloed op de internetdiensten. We hebben er bewust voor gekozen om klanten niet per brief/mail te informeren maar enkel op onze website een melding te plaatsen onder ‘Werkzaamheden’. Voor het grootste deel van de klanten roept communicatie hierover meer vragen op dan dat het verduidelijkt.
KPN
Er komen de nodige opmerkingen voorbij over de al aanwezige invloed van KPN binnen XMS. Het klopt dat KPN XMS heeft gekocht. Echter alvorens deze transactie uitgeoefend mag worden is er een vergunning nodig van de Nederlandse Mededingen Autoriteit (NMA). Tot het moment dat deze vergunning is verstrekt kan en mag KPN op geen enkele wijze invloed uitoefenen op het beleid dat XMS voert. Vooralsnog blijft XMS dus haar eigen koers varen en heeft XMS haar eigen management. De verwachtingen zijn dat er ook na de eventuele goedkeuring van de overname geen rigoureuze koerswijzigingen zullen volgen.
Overgang naar een nieuw administratief systeem
Zoals een aantal mensen op Tweakers al hebben aangegeven is XMS bezig met de voorbereidingen om naar een nieuw administratief systeem over te gaan. Dit is een intern project waarover een bedrijf haar klanten nooit zou hoeven informeren als het de diensten van een klant niet raakt. De belastingdienst zal tenslotte ook haar “klanten” niet informeren als men besluit over te stappen op een nieuw financieel systeem of een ticketing systeem aanschaft waarmee men de processen wil verbeteren.
Gezien de ontwikkelingen in de glasvezelmarkt en de snelheid waarmee deze ontwikkelingen de komende periode zullen gaan, wil XMS overstappen naar een systeem dat ons meer flexibiliteit en toekomstvastheid kan bieden dan het huidige systeem. Momenteel heeft XMS twee administratieve systemen (één voor de WMP+ gebieden en één voor de WGDO gebieden). In de nieuwe situatie is er nog maar één administratief systeem voor alle klanten. Dit is veel efficiënter voor bijvoorbeeld onze servicedesk, die dan alle klantinformatie uit één systeem kan halen. Ook hoeven nieuwe producten en opties nog maar één keer gebouwd te worden. De voorwaarde voor het overstappen naar één systeem is natuurlijk dat de impact voor klanten beperkt blijft. Kortom het klopt dat we bezig zijn met een datamigratie, impact voor klanten is zeer beperkt, mocht er impact zijn melden wij dit tijdig.
Gebruikers/klankbordgroepen
Uit de discussies van de afgelopen weken blijkt een sterke behoefte aan een open en directe communicatie met XMS als bedrijf. In het verleden hebben wij goede ervaringen gehad met de XMS klankbordgroepen. Regelmatig organiseerde XMS bijeenkomsten op centrale locaties in Nederland waar wij met een selecte groep XMS klanten spraken over onze plannen. In deze sessies ontvingen wij vanuit deze klanten waardevolle feedback over onze diensten en dienstverlening. Uitgangspunt van deze meetings was wel “een constructief dialoog” tussen XMS en klanten. Het gaat er tenslotte om dat wij iets van elkaar leren. Mijn plan is om op redelijk korte termijn, na de zomervakantie, weer een vergelijkbare bijeenkomst te houden. Op basis van de uitkomsten van deze sessie kunnen we (XMS en hopelijk een aantal van jullie als deelnemer) bepalen of het zinvol is deze sessies frequenter te houden of niet. Heb je interesse om deel te nemen aan deze sessie? Stuur dan een DM aan XMS_webcare.
Tot slot
Ik hoop jullie met deze post van wat meer achtergrond te hebben voorzien waardoor bepaalde keuzes van XMS beter te begrijpen zijn. In de afgelopen jaren zijn wij als bedrijf flink gegroeid, mede dankzij jullie hulp. Gevolg van deze groei is echter wel dat onze klantenbestand veel generieker is geworden. Dit betekent dat wij als bedrijf wat algemener zijn gaan communiceren. Het signaal wat wij hebben opgepikt van alle lopende discussies op dit forum is dat wij via Tweakers wat meer achtergrond gaan geven over de dingen die we doen en wat er voor technisch impact is. Ik reken op jullie begrip dat we deze keuze moeten maken omdat een groot deel van de vragen via Tweakers voor veel andere klanten namelijk niet relevant zijn. Communicatie op Tweakers blijft via webcare lopen, Tim en Sophie hebben veel meer technische kennis dan ikzelf. Zij kunnen jullie dus ook veel beter en sneller helpen met jullie vragen. Indien nodig weten zij mij of een van onze collega of onze leveranciers te bereiken. Dit kost soms wat tijd, geef ze die tijd ook om het volledige en juiste antwoord te kunnen komen! Hopelijk tot de aankomende klantpanelsessie.
Op veler verzoek een “formele” reactie vanuit het management van XMS op diverse onderwerpen en discussies die momenteel op Tweakers actueel zijn. Even kort voorstellen, ik ben Jasper Henkelman en werkzaam als marketing manager van XMS. Met een aantal van jullie heb ik al kennisgemaakt bij een van de verschillende klankbord- ofwel initiatiefgroepen. Op een aantal onderwerpen die op dit forum besproken worden wil ik (eenmalig) reageren. Onze webcare afdeling is en blijft het aanspreekpunt van XMS op Tweakers.
Om het overzichtelijk te houden is de reactie opgesplitst in een aantal verschillende onderwerpen:
Vast IP adres en de IP migratie
Voor onze toekomstplannen zijn er meer (IPV4) IP adressen nodig om de huidige en de toekomstige klanten te kunnen bedienen. Met het oog op deze ontwikkelingen is het nodig om alle klanten over te zetten naar een nieuw IP adres. Het gevolg hiervan zou zijn dat de vaste IP adressen komen te vervallen. Door onder andere de reacties van onze klanten met een vast IP adres op dit forum kijken we als management van XMS naar alternatieven voor deze groep. De impact van deze wijziging hebben wij wellicht wat onderschat omdat de IP adressen in de nieuwe range semi-vast zijn; oftewel de kans dat iemand in de nieuwe range een ander IP-adres krijgt is minimaal.
Voor de Vast IP adres klanten is er voor nu besloten om de IP migratie uit te stellen. De mogelijke oplossing zou inhouden dat ook de Vast IP adres klanten naar de nieuwe range worden overgezet. Deze groep krijgt dan in de nieuwe reeks een nieuw vast IP adres . Dit zou dus een eenmalige wijziging betekenen. Als er meer bekend is over of deze oplossing wel of niet gaat lukken, zal Webcare de informatie op dit forum posten. Ook zullen de klanten met een vast IP persoonlijk en tijdig geïnformeerd worden. Verwachting is dat het definitieve uitsluitsel er over enkele weken is.
Voor de klanten met een dynamisch IP adres geldt dat ze vrijwel geen last van het omzetten van de IP adressen hebben. Daarom is ervoor gekozen om deze klanten alvast te migreren. Dit valt immers onder de normale onderhoudswerkzaamheden binnen het netwerk. Een wijziging van IP adres heeft voor het grootste deel van onze klanten met een dynamisch IP adres geen invloed op de internetdiensten. We hebben er bewust voor gekozen om klanten niet per brief/mail te informeren maar enkel op onze website een melding te plaatsen onder ‘Werkzaamheden’. Voor het grootste deel van de klanten roept communicatie hierover meer vragen op dan dat het verduidelijkt.
KPN
Er komen de nodige opmerkingen voorbij over de al aanwezige invloed van KPN binnen XMS. Het klopt dat KPN XMS heeft gekocht. Echter alvorens deze transactie uitgeoefend mag worden is er een vergunning nodig van de Nederlandse Mededingen Autoriteit (NMA). Tot het moment dat deze vergunning is verstrekt kan en mag KPN op geen enkele wijze invloed uitoefenen op het beleid dat XMS voert. Vooralsnog blijft XMS dus haar eigen koers varen en heeft XMS haar eigen management. De verwachtingen zijn dat er ook na de eventuele goedkeuring van de overname geen rigoureuze koerswijzigingen zullen volgen.
Overgang naar een nieuw administratief systeem
Zoals een aantal mensen op Tweakers al hebben aangegeven is XMS bezig met de voorbereidingen om naar een nieuw administratief systeem over te gaan. Dit is een intern project waarover een bedrijf haar klanten nooit zou hoeven informeren als het de diensten van een klant niet raakt. De belastingdienst zal tenslotte ook haar “klanten” niet informeren als men besluit over te stappen op een nieuw financieel systeem of een ticketing systeem aanschaft waarmee men de processen wil verbeteren.
Gezien de ontwikkelingen in de glasvezelmarkt en de snelheid waarmee deze ontwikkelingen de komende periode zullen gaan, wil XMS overstappen naar een systeem dat ons meer flexibiliteit en toekomstvastheid kan bieden dan het huidige systeem. Momenteel heeft XMS twee administratieve systemen (één voor de WMP+ gebieden en één voor de WGDO gebieden). In de nieuwe situatie is er nog maar één administratief systeem voor alle klanten. Dit is veel efficiënter voor bijvoorbeeld onze servicedesk, die dan alle klantinformatie uit één systeem kan halen. Ook hoeven nieuwe producten en opties nog maar één keer gebouwd te worden. De voorwaarde voor het overstappen naar één systeem is natuurlijk dat de impact voor klanten beperkt blijft. Kortom het klopt dat we bezig zijn met een datamigratie, impact voor klanten is zeer beperkt, mocht er impact zijn melden wij dit tijdig.
Gebruikers/klankbordgroepen
Uit de discussies van de afgelopen weken blijkt een sterke behoefte aan een open en directe communicatie met XMS als bedrijf. In het verleden hebben wij goede ervaringen gehad met de XMS klankbordgroepen. Regelmatig organiseerde XMS bijeenkomsten op centrale locaties in Nederland waar wij met een selecte groep XMS klanten spraken over onze plannen. In deze sessies ontvingen wij vanuit deze klanten waardevolle feedback over onze diensten en dienstverlening. Uitgangspunt van deze meetings was wel “een constructief dialoog” tussen XMS en klanten. Het gaat er tenslotte om dat wij iets van elkaar leren. Mijn plan is om op redelijk korte termijn, na de zomervakantie, weer een vergelijkbare bijeenkomst te houden. Op basis van de uitkomsten van deze sessie kunnen we (XMS en hopelijk een aantal van jullie als deelnemer) bepalen of het zinvol is deze sessies frequenter te houden of niet. Heb je interesse om deel te nemen aan deze sessie? Stuur dan een DM aan XMS_webcare.
Tot slot
Ik hoop jullie met deze post van wat meer achtergrond te hebben voorzien waardoor bepaalde keuzes van XMS beter te begrijpen zijn. In de afgelopen jaren zijn wij als bedrijf flink gegroeid, mede dankzij jullie hulp. Gevolg van deze groei is echter wel dat onze klantenbestand veel generieker is geworden. Dit betekent dat wij als bedrijf wat algemener zijn gaan communiceren. Het signaal wat wij hebben opgepikt van alle lopende discussies op dit forum is dat wij via Tweakers wat meer achtergrond gaan geven over de dingen die we doen en wat er voor technisch impact is. Ik reken op jullie begrip dat we deze keuze moeten maken omdat een groot deel van de vragen via Tweakers voor veel andere klanten namelijk niet relevant zijn. Communicatie op Tweakers blijft via webcare lopen, Tim en Sophie hebben veel meer technische kennis dan ikzelf. Zij kunnen jullie dus ook veel beter en sneller helpen met jullie vragen. Indien nodig weten zij mij of een van onze collega of onze leveranciers te bereiken. Dit kost soms wat tijd, geef ze die tijd ook om het volledige en juiste antwoord te kunnen komen! Hopelijk tot de aankomende klantpanelsessie.
Dank, mooi statement, geeft in ieder geval wat meer achtergrond info! Ik zal het vanavond nog eens rustig doorlezen.
Over het meest heikele punt wat nu speelt, de vaste ip adressen, ik zou daar gewoon handel van maken en ze gaan verkopen. Er is blijkbaar vraag naar, dus dan kun je ook aanbod scheppen, als er nog voorraad is. Gewoon 5 Euro of zo per maand voor een vast ip gaan vragen en iedereen is blij. En wie er meer wil moet ook gewoon kunnen: Gewoon een prijskaartje aanhangen. Zelfde geldt eigenlijk ook voor rdns, als het technisch kan, biedt het aan, maar wel tegen een prijs. Handel is handel en je krijgt in ieder geval niet het verwijt dat dingen niet kunnen.
Over het meest heikele punt wat nu speelt, de vaste ip adressen, ik zou daar gewoon handel van maken en ze gaan verkopen. Er is blijkbaar vraag naar, dus dan kun je ook aanbod scheppen, als er nog voorraad is. Gewoon 5 Euro of zo per maand voor een vast ip gaan vragen en iedereen is blij. En wie er meer wil moet ook gewoon kunnen: Gewoon een prijskaartje aanhangen. Zelfde geldt eigenlijk ook voor rdns, als het technisch kan, biedt het aan, maar wel tegen een prijs. Handel is handel en je krijgt in ieder geval niet het verwijt dat dingen niet kunnen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Een eenmalige wijziging van ip kan ik prima mee leven. Zolang het inderdaad maar ruim vooruit gemeld word en dat ik weet welk ip ik krijg.
Verder snap ik dat er her en der wel eens wat veranderd moet worden binnen een bedrijf maar wij zouden daar geen last van moeten hebben. Jij stelt dat het merendeel van jullie klanten een eventuele mededeling via de mail alleen maar onduidelijk zou vinden en meer vragen zou oproepen.
Wat je daarbij vergeet is dat je een verbinding aanbied met services (vast ip bijv.) die de normale Henk en Ingrid verder niet zou interesseren maar diegene die dat wel doet snapt wel waar het over gaat en die vergeet je dus wel te informeren.
Blijkbaar weet XMS dus niet waar hun doelgroep uit bestaat en wat voor klanten ze nu eigenlijk hebben.
Verder snap ik dat er her en der wel eens wat veranderd moet worden binnen een bedrijf maar wij zouden daar geen last van moeten hebben. Jij stelt dat het merendeel van jullie klanten een eventuele mededeling via de mail alleen maar onduidelijk zou vinden en meer vragen zou oproepen.
Wat je daarbij vergeet is dat je een verbinding aanbied met services (vast ip bijv.) die de normale Henk en Ingrid verder niet zou interesseren maar diegene die dat wel doet snapt wel waar het over gaat en die vergeet je dus wel te informeren.
Blijkbaar weet XMS dus niet waar hun doelgroep uit bestaat en wat voor klanten ze nu eigenlijk hebben.
Of ze weten het heel goed en wij Tweakers hebben een verkeerd beeld van de XMS klanten...Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:17:
[...]
Jij bent representatief voor een volledige doelgroep/groepering/klantenbestand?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Dat zeg ik niet. Maar uitgaande van de reacties hier op het forum en de opmerking van Fiber stroken die niet helemaal met elkaar.
De relatief kleine groep mensen die hier op het forum zit zou wel eens een beetje af kunnen wijken van de rest van het XMS klantenbestand. Ik weet het niet, maar het zou kunnen...
Verwijderd
Dat zou kunnen. Maar ook DAT zijn klanten van XMS die ook gewoon tot hun bestand behoren en ook daar heb je gewoon rekening mee te houden.
Stel je bent een fabrikant van T-shirtjes en wit is in de mode. 99 Procent van je klanten koopt graag een wit T-shirtje, de overige 1 procent heeft liever een andere kleur. Dan kan het rendabeler zijn om alleen nog maar witte T-shirtjes te maken. Dat je daarmee dan 1 procent van je klanten teleurstelt is spijtig, maar niets aan te doen.
Die 1 procent kan dan meestal prima terecht bij een andere, meestal iets duurdere, fabrikant die juist wel gespecialiseerd is in gekleurde T-shitjes.
Die 1 procent kan dan meestal prima terecht bij een andere, meestal iets duurdere, fabrikant die juist wel gespecialiseerd is in gekleurde T-shitjes.
Is er op dit moment een storing ? Ik krijg met nu.nl/Geenstijl wel verbinding, maar tweakers en vele andere sites werken niet. Ik zit in de 85.223.53 reeks, Tracert naar tweakers gaat tot 217.149.196.101, daarna allemaal
Time outs..
Alvast bedankt
Time outs..
Alvast bedankt
Ik kan vanuit werk mijn thuisserver niet meer bereiken. (postcode 2332)
Dus misschien is er een storing.
Dus misschien is er een storing.
[ Voor 8% gewijzigd door Wrd op 27-07-2012 14:48 . Reden: postcode erbij gezet ]
Hier helemaal geen internet meer ?
3825DA ?
Storing ?
3825DA ?
Storing ?
Tweakers doet het hier prima in ieder geval (3812)
Lijkt nu weer te werken. Lag er wel even 10 minuutjes (half) uit.wizkid_niels schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:45:
Is er op dit moment een storing ? Ik krijg met nu.nl/Geenstijl wel verbinding, maar tweakers en vele andere sites werken niet. Ik zit in de 85.223.53 reeks, Tracert naar tweakers gaat tot 217.149.196.101, daarna allemaal
Time outs..
Alvast bedankt
Ja storing hier ook 3825GR.
Lijkt inderdaad hier ook verholpen
Lijkt inderdaad hier ook verholpen
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Lijkt al gefixed te zijn.
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Hier ook weer back online. Vreemd. Kastje te warmwizkid_niels schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:48:
[...]
Lijkt nu weer te werken. Lag er wel even 10 minuutjes (half) uit.
Iets beter lezen: volgens mij staat er duidelijk dat het informeren van klanten met een dynamisch adres bij de meeste klanten voor verwarring zal zorgen. Dat staat ook alleen op de werkzaamheden pagina. Het informeren van mensen met een static IP gaat men beter aanpakken.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:17:
Verwijderd
Blijkbaar is de die specifieke klantenkring groot genoeg om bij hoge uitzondering een mededeling te laten doen door een marketingsmanagerFiber schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:44:
Stel je bent een fabrikant van T-shirtjes en wit is in de mode. 99 Procent van je klanten koopt graag een wit T-shirtje, de overige 1 procent heeft liever een andere kleur. Dan kan het rendabeler zijn om alleen nog maar witte T-shirtjes te maken. Dat je daarmee dan 1 procent van je klanten teleurstelt is spijtig, maar niets aan te doen.
Ik snap je verhaal wel hoor maar dan mag ik het er nog niet mee eens zijn. zoals ik ook al eerder zei, service kost soms geld. Maar service is een vies woord tegenwoordig.
Ik vind het een prima verhaal hoor wat hij neerzet maar nergens haal ik uit wat nu eigenlijk de voordelen zijn voor de klant met deze wijzigingen. Ze veranderen alleen maar dingen om er zelf beter van te worden. Logisch, daar ben je bedrijf voor. Maar kijk dan niet raar op als er een groep, hoe klein ook, begint te sputteren.
En XMS was juist die iets duurdere fabrikant die wel leverde wat ik wilde.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 14:57 ]
Me too, heb vast IP in de 85.223.48-63 range. Dacht even dat ze die nu al aan het omzetten warenpost123men schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:50:
[...]
Hier ook weer back online. Vreemd. Kastje te warm?
[ Voor 47% gewijzigd door janbrede op 27-07-2012 14:59 ]
Dat waren ze inderdaad wel, vroeger, toen ze nog klein waren. Maar nu worden ze groot en willen nog groter worden en waarschijnlijk meer mainstream en minder niche.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:54:
[...]
En XMS was juist die iets duurdere fabrikant die wel leverde wat ik wilde.
Het voordeel voor de (grote groep) klanten lijkt mij dat ze door deze schaalvergroting de boel betaalbaar kunnen houden en meer geld over houden voor verdere investeringen in het netwerk, om te beginnen met het ombouwen van het verouderde Portaal netwerk naar een modern gigabit netwerk... (Waar ik helaas niets over las.)
Maar persoonlijk vind ik ook dat beide doelgroepen best samen zouden moeten kunnen, zoals gezegd, hang gewoon een prijskaartje aan diensten, 5 Euro of zo per maand voor een vast ip lijkt mij heel redelijk, dan geef je mensen zoals hier in ieder geval een keuze.
[ Voor 49% gewijzigd door Fiber op 27-07-2012 15:03 ]
Ook hier een storing ( 2315 ), diverse sites niet te bereiken. Ik zit ook in de 85.223... range. Even snel met XMS gebeld, wordt me doodleuk verteld, dat de DNS servers zijn veranderd, en ik die moet aanpassen in de router. Uiteraard na alles eerst weer zinloos een uur uit te zetten.wizkid_niels schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:45:
Time outs..
Alvast bedankt
Dus m'n IP via InterNL en de DNS via ISPfabriek? Rare constructie lijkt me?
Inmiddels lijkt het weer te werken met de oude DNS-en...
Ik geef het even op met XMS, en neem een koud pilsje
Ps. Statement is erg verhelderend, en ook ik vind 1 x alles wijzigen prima...
Verwijderd
Traceroute is een beetje raar - maar het kan zijn dat dit altijd al zo wasjanbrede schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:57:
Me too, heb vast IP in de 85.223.48-63 range. Dacht even dat ze die nu al aan het omzetten waren.
traceroute to 85.223.48.1 (85.223.48.1), 64 hops max, 72 byte packets
7 188.142.0.37 8.333 ms
8 195.69.144.134 3.958 ms
9 217.149.207.130 4.156 ms
10 217.149.196.102 4.011 ms
11 *
12 *
13 *
14 217.149.196.102 4.039 ms
15 217.149.196.101 4.041 ms
16 *
17 *
18 *
19 *
20 217.149.196.102 4.123 ms
21 217.149.196.101 4.087 ms
22 *
23 *
24 217.149.196.102 4.244 ms
Leiden ook een kwartier d'r uit. Da's de tweede keer deze maand. Geen gewoonte van maken, XMS.
Ik zal maar niet zeggen wat ik op dit moment van XMS denk, anders moet ik mezelf bannen.
En van dat soort opmerkingen word ik dan ook niet vrolijker. Nothing personal, maar we willen niet 'beter geïnformeerd worden'. Je weet donders goed wat we wel willen. We hebben d'r zelfs al voor betaald.denan schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:50:
Het informeren van mensen met een static IP gaat men beter aanpakken.
(1) Ik kan hier in Leiden alleen bij XMS terecht. (2) Zoals ik al eerder heb gezegd: als je product te duur is, kan je ook gewoon de prijs verhogen. Zéker als je klanten geen alternatief hebben.Fiber schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:44:
Ik zal maar niet zeggen wat ik op dit moment van XMS denk, anders moet ik mezelf bannen.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Lijkt me dat DNS een ander probleem was. Ik maak gebruik van de google DNS, en tracerts naar directe IP adressen (zonder nameresolving) gaven ook problemen.MrPompidom schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:00:
[...]
Ook hier een storing ( 2315 ), diverse sites niet te bereiken. Ik zit ook in de 85.223... range. Even snel met XMS gebeld, wordt me doodleuk verteld, dat de DNS servers zijn veranderd, en ik die moet aanpassen in de router. Uiteraard na alles eerst weer zinloos een uur uit te zetten.
Dus m'n IP via InterNL en de DNS via ISPfabriek? Rare constructie lijkt me?
Inmiddels lijkt het weer te werken met de oude DNS-en...
Ik geef het even op met XMS, en neem een koud pilsje![]()
Ps. Statement is erg verhelderend, en ook ik vind 1 x alles wijzigen prima...
Maar ach, het werkt nu weer

Zomaar wat voordelen die ik kan bedenken:Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:54:
Ik vind het een prima verhaal hoor wat hij neerzet maar nergens haal ik uit wat nu eigenlijk de voordelen zijn voor de klant met deze wijzigingen. Ze veranderen alleen maar dingen om er zelf beter van te worden. Logisch, daar ben je bedrijf voor. Maar kijk dan niet raar op als er een groep, hoe klein ook, begint te sputteren.
- XMS kan straks op WGDO en WMP+ gaan leveren vanuit één leverstraat. Dus makkelijker te monitoren en te onderhouden. Dus fijner voor klanten in oplevering.
- XMS kan snel mee in nieuwe ontwikkelingen vanuit GHM, zoals zenderpakketten en interactieve diensten die vanuit de administratie ingeregeld worden. Als je dat op twee platformen moet introduceren kost je dat meer tijd.
- XMS blijft flexibel mbt abonnementsopties/porftolioaanpassingen of acties.
- XMS heeft één centrale administratie waardoor support niet 2-3 schermen nodig heeft en sneller kan zien hoe en wat. Ook is er minder training/kennis nodig waardoor de CSD zich beter kan focussen op kwaliteit.
- Geen problemen met twee administraties die out of sync lopen qua portfolio, bvb omdat leverancier 1 een aanpassing binnen 4 dagen heeft gedaan maar leverancier 2 even geen resources heeft en het pas 2 maanden later aangepast kan worden.
- etc etc
2 administratieve systemen onderhouden voor hetzelfde werk is gewoon niet te doen.
Heb je het statement wel goed gelezen? Daar staat duidelijk dat men op zoek is naar een oplossing waardoor static IP klanten een static IP houden, zij het wel in een andere range.Rataplan schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:01:
En van dat soort opmerkingen word ik dan ook niet vrolijker. Nothing personal, maar we willen niet 'beter geïnformeerd worden'. Je weet donders goed wat we wel willen. We hebben d'r zelfs al voor betaald.
[ Voor 9% gewijzigd door denan op 27-07-2012 15:07 ]
Waarom geen Google DNS of Open DNS of een andere onafhankelijke gratis of betaalde DNS server gebruiken? Die zijn over het algemeen een stuk betrouwbaarder.MrPompidom schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:00:
[...] DNS ...
Verwijderd
En als wij dus niet hadden gesputterd dan hadden ze dus iedereen gewoon naar een ander ip gegooid. Nu worden we dan plots beter geinformeerd.denan schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:07:
[...]
Heb je het statement wel goed gelezen? Daar staat duidelijk dat men op zoek is naar een oplossing waardoor static IP klanten een static IP houden, zij het wel in een andere range.
Daar ben ik het helemaal mee eens en als ik de baas van XMS was zou ik dat ook vrolijk doen... Tring Tring, Kassa!Rataplan schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:01:
[...] Zoals ik al eerder heb gezegd: als je product te duur is, kan je ook gewoon de prijs verhogen. Zéker als je klanten geen alternatief hebben...
Twee netwerken onderhouden wel? Of gaan ze WGDO langzaam uitfaseren?denan schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:06:
[...]
Zomaar wat voordelen die ik kan bedenken:
- XMS kan straks op WGDO en WMP+ gaan leveren vanuit één leverstraat.
[...]
2 administratieve systemen onderhouden voor hetzelfde werk is gewoon niet te doen.
Nee, als jullie niet gesputterd hadden waren jullie naar een semi-static IP omgezet en hadden jullie geen "echt" static IP meer. Maar wat die discussie betreft ben ik het volledig met jullie eens hoorVerwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:10:
En als wij dus niet hadden gesputterd dan hadden ze dus iedereen gewoon naar een ander ip gegooid. Nu worden we dan plots beter geinformeerd.
Dankzij jullie 'gesputter' is men nu naar alternatieven aan het zoeken zodat jullie toch een static IP kunnen blijven houden. Doel bereikt lijkt me (nouja.. als het ze lukt).
Het netwerk staat los van XMS..en WGDO vervangen door WMP+/WBA lijkt me een enorm duur traject. Dan moet je alle hardware in een stad gaan vervangen en een compleet nieuw netwerk bouwen inclusief het vervangen van de packetfronts.Fiber schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:15:
Twee netwerken onderhouden wel? Of gaan ze WGDO langzaam uitfaseren?
Ik had het hele statement nog niet gezien; ik wist van het bestaan ervan niet af. Ik kom hier alleen om te zien of ik de enige zonder internet ben, of dat het een grootschalig probleem is, en dan zie ik niets anders dan wat ik de laatste keer in het vorige topic zag: XMS gaat héél goed communiceren wat er met die vaste ip's gaat gebeuren, en voor zover ik nu weet is dat 'afschaffen'.denan schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:07:
Heb je het statement wel goed gelezen? Daar staat duidelijk dat men op zoek is naar een oplossing waardoor static IP klanten een static IP houden, zij het wel in een andere range.
Ik ben dus even op zoek gegaan naar het bewuste statement, want wat jij zegt klinkt goed maar het zal niet voor het eerst zijn dat mensen met een kluit best-effort-beloftes in het riet gestuurd worden, maar ik kan het niet vinden. Doe eens vertellen waar?
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"Rataplan schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:17:
[...]
ik kan het niet vinden. Doe eens vertellen waar?
Is dat Portaal spul dan nog niet afgeschreven? Zo langzamerhand...?denan schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:16:
[...]
Het netwerk staat los van XMS..en WGDO vervangen door WMP+/WBA lijkt me een enorm duur traject. Dan moet je alle hardware in een stad gaan vervangen en een compleet nieuw netwerk bouwen inclusief het vervangen van de packetfronts.
Ik zeg ook niet alles in één keer, maar de oudste gebieden eerst, zoals Soesterberg, delen van Amersfoort, Leiden, Nijmegen, etc.
[ Voor 51% gewijzigd door Fiber op 27-07-2012 15:28 ]
Ik heb net met m'n doppen zitten kijken
Thx Fiber 
Statement biedt hoop, maar dat vind ik nog steeds een vorm van onzekerheid
Ik ben in elk geval wel blij dat het hogere echelon van XMS doorheeft dat je met powerdiensten powerusers aantrekt.
Statement biedt hoop, maar dat vind ik nog steeds een vorm van onzekerheid
Is WMP+ niet KPN IPTV streams met GHM coax? Er zijn toch helemaal geen zenderpakketten op DVB-C?denan schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:06:
[...]
- XMS kan snel mee in nieuwe ontwikkelingen vanuit GHM, zoals zenderpakketten en interactieve diensten die vanuit de administratie ingeregeld worden. Als je dat op twee platformen moet introduceren kost je dat meer tijd.
Lijkt mij dat welk systeem je dan ook neemt, het altijd twee verschillende platformen blijft? Of niet?
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
Ik zit in een portaalwoning met een aftandse packetfront. Destijds vond ik het al raar dat de uplink maar 100Mbps was. En nu is dat al helemaal niet meer van deze tijd.Fiber schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:24:
[...]
Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"
[...]
Is dat Portaal spul dan nog niet afgeschreven? Zo langzamerhand...?
Ik zeg ook niet alles in één keer, maar de oudste gebieden eerst, zoals Soesterberg, delen van Amersfoort, Leiden, Nijmegen, etc.
Verwijderd
Tja, zolang dat aftandse ding vrolijk zijn data nog naar binnen harkt met 11MB/s en er geen snellere abbo's te krijgen zijn bij XMS hangt ie daar nog prima.
Hey hey heyFiber schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:24:
[...]
[...]
Arnhem is volgens mij 1 van de oudste WGDO gebieden, hier ligt glas sinds eind 2003 begin 2004
De hardware is hier dus dik 8 jaar oud, weet echter niet wat ze als afschrijvingstermijn hanteren.
Daarnaast zijn het juis de packetfront gebieden die een issue krijgen met een vast IP aangezien de lease daar op 2 minuten staat.
Als hier dus de stroom uitvalt zullen mensen met een router sneller online zijn dan mensen met servers.
Dit betekend dus als je servers draait je altijd een nieuw IP zal krijgen als deze IP's niet statisch zijn.
Per IP betalen krijg je ook gedoe mee aangezien er regio's zijn waar je zo goed als onbeperkt vaste IP's kan krijgen (standaard krijg je er 5 als je die 25 euro betaald had)
[ Voor 29% gewijzigd door fast-server op 27-07-2012 16:08 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
@ Webcare / iedereen > Telefonie ligt er hier om de haverklap uit. Dit is sinds gisterenavond zo. Bekend ??? Postcode 3813 JK.
Zelfde probleem ^^
6834 GA
6834 GA
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:12:
@ Webcare / iedereen > Telefonie ligt er hier om de haverklap uit. Dit is sinds gisterenavond zo. Bekend ??? Postcode 3813 JK.
Hebben jullie de apparatuur al even spanningsloos gemaakt? -Tim
Ja is al gebeurt omdat mijn voeding van de packetfront defect is, spanning is er 1,5uur af geweest.
Tuurlijk, het mag niet meteen 'te makkelijk' wordenj1nx schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:37:
[...]
Is WMP+ niet KPN IPTV streams met GHM coax? Er zijn toch helemaal geen zenderpakketten op DVB-C?
Lijkt mij dat welk systeem je dan ook neemt, het altijd twee verschillende platformen blijft? Of niet?
één administratie/beheersysteem zou wel goed zijn, als jullie nou meteen het KPN beheersysteem gebruiken dan is het overal gelijk.
Dit heeft als voordeel dat we ook meteen allemaal een vast IP hebben
Verwijderd
fast-server schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:24:
Ja is al gebeurt omdat mijn voeding van de packetfront defect is, spanning is er 1,5uur af geweest.
Kunnen jullie via DM de adresgegevens + stappen die je hebt uitgevoerd sturen? Ik zal een melding bij de netwerkbeheerder maken. -TimVerwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:28:
hier ook al spanningloos gehad.
Ach het is toch ook al een hele dunne lijn aangezien de belgische zenders op WGDO al van KPN afkomen.denan schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:25:
[...]
Tuurlijk, het mag niet meteen 'te makkelijk' wordenMaar ik kan me zo voorstellen dat het voor elk bedrijf dat goederen/diensten kan leveren voordeliger en makkelijker is als ze een administratie hebben, niet voor elk product een eigen systeem waarbij er ook nog veel overlap is. Dat kost je bij elke change dus ook X keer zoveel geld aangezien je het in elk systeem bij elke leverancier moet doorvoeren.
Lekker makkelijk het probleem met de belgische zenders opgelost door dan maar de KPN streams met verimatrix erop te routeren. Die streams worden toch gehercodeerd om de verimatrix erin te bakken.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
En je verliest de GHM IPTV / CATV / DVB-C diensten.. elk voordeel zo zijn nadeelfast-server schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:29:
één administratie/beheersysteem zou wel goed zijn, als jullie nou meteen het KPN beheersysteem gebruiken dan is het overal gelijk.
Na UPC:
Gedurende de Olympische Spelen zijn de BBC-kanalen BBC HD en BBC Three door iedere Ziggo-abonnee te bekijken. Dat heeft een woordvoerder van Ziggo bekendgemaakt.
Deze BBC-kanalen worden al langere tijd door Ziggo aan klanten aangeboden, maar maken onderdeel van aanvullende zenderpakketten uit. Omdat BBC HD en BBC Three een belangrijk onderdeel van de verslaggeving van de Olympische Spelen door de BBC uitmaken, plaatst Ziggo deze gedurende de Olympische Spelen in het basispakket. Dit basispakket noemt Ziggo TV Standaard.
GHM kan nu toch niet achterblijven ????
Gedurende de Olympische Spelen zijn de BBC-kanalen BBC HD en BBC Three door iedere Ziggo-abonnee te bekijken. Dat heeft een woordvoerder van Ziggo bekendgemaakt.
Deze BBC-kanalen worden al langere tijd door Ziggo aan klanten aangeboden, maar maken onderdeel van aanvullende zenderpakketten uit. Omdat BBC HD en BBC Three een belangrijk onderdeel van de verslaggeving van de Olympische Spelen door de BBC uitmaken, plaatst Ziggo deze gedurende de Olympische Spelen in het basispakket. Dit basispakket noemt Ziggo TV Standaard.
Er wordt steeds gesproken over dat een gebied ofwel WGDO ofwel WMP+ is. Hier zitten we nu op WGDO (Genexis modem), maar ik kan ook overstappen naar bijvoorbeeld KPN en dan krijg je WMP+ (en een Gbit Genexis). Dus dat zou betekenen dat hier de pop beide netwerken aan kan ofzo?
Wat betreft het statement van XMS, prima als je dynamisch als puur dynamisch ziet en dat een ip-migratie dan geen impact zou hebben. Echter, dan had XMS het nooit als statisch (via DHCP toegekend) moeten verkopen. Dit staat zowel in 'Mijn XMS' alsmede ik dat bevestigd heb gekregen destijds per e-mail.
Wat betreft het statement van XMS, prima als je dynamisch als puur dynamisch ziet en dat een ip-migratie dan geen impact zou hebben. Echter, dan had XMS het nooit als statisch (via DHCP toegekend) moeten verkopen. Dit staat zowel in 'Mijn XMS' alsmede ik dat bevestigd heb gekregen destijds per e-mail.
Ik heb enorm genoten van de M130 pilot bij XMS destijds, toen hadden we ook BBC HD, super zender. Maar ook jij Nick weet hoe fijntjes het in elkaar steekt om überhaupt BBC HD te kunnen uitzenden. Enerzijds een kwestie van geld en anderzijds...................Nick39 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:05:
Na UPC:

Dank je, ik had het statement ook nog niet gezien.Fiber schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:24:
[...]
[...]
Maar vwbt het vast ip stuk klopt daar niets van.
"mensen met een vast ip zijn/worden nog niet om gezet..."
Nu ik terug ben van vakantie heb ik mijn contract er nog even bij gezocht en daar staat gewoon in dat ik een vast ip heb.
En toch ben ik dus al omgezet naar een dynamische range...
Ra, ra, politiepet...
Ik was al bezig met een brief (klacht) naar xms, daar kan ik dat stukje statement ook mooi bij gebruiken, want dat klopt dus ook weer niet.
Geweldige communicatie xms!

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Maar had je ook ècht een vast ip...? Ik denk het niet. En iets wat je niet hebt, dat kan je ook niet afgenomen worden...
Dan kun je nog wel klagen hoor, maar dan meer over het feit dat je toendertijd verkeerd bent voorgelicht.
Dan kun je nog wel klagen hoor, maar dan meer over het feit dat je toendertijd verkeerd bent voorgelicht.
Verwijderd
Dag,
Voor diegene die gaan verhuizen en de XMS aansluiting willen meenemen wil ik delen dat het nochthans niet lukt om dit in vrij rap tempo te doen (< 4 weken die in de voorwaarden staan) als ook dat het voor XMS volstrekt onmogelijk is hier duidelijk over te communiceren.
Zie hieronder de brief die ik noodgedwongen per snail-mail ga versturen omdat telefonisch contact als email contact niet leidt tot vertrouwenwekkende informatie over de afhandeling door XMS.
Hopelijk dat dit niet als flame/troll wordt gezien. Haal hem dan maar gewoon.
Ben natuurlijk ook ongeduldig geweest, maar in de basis vind ik XMS vrij zwak hierin.
Groet
Tom
Voor diegene die gaan verhuizen en de XMS aansluiting willen meenemen wil ik delen dat het nochthans niet lukt om dit in vrij rap tempo te doen (< 4 weken die in de voorwaarden staan) als ook dat het voor XMS volstrekt onmogelijk is hier duidelijk over te communiceren.
Zie hieronder de brief die ik noodgedwongen per snail-mail ga versturen omdat telefonisch contact als email contact niet leidt tot vertrouwenwekkende informatie over de afhandeling door XMS.
Hopelijk dat dit niet als flame/troll wordt gezien. Haal hem dan maar gewoon.
Ben natuurlijk ook ongeduldig geweest, maar in de basis vind ik XMS vrij zwak hierin.
Groet
Tom
Directie XMSnet
XMS b.v.
Postbus 521
2130 AM Hoofddorp
Cc directie Reggefiber
27 juli 2012
Betreft: verhuizing aansluiting, annulering, klacht, bellen en vervolgens geen bericht terug
Geachte meneer, mevrouw,
Het moet me toch van het hart dat ik erg geschokt bent door de kwaliteit van uw dienstverlening als het gaat over klanten te woord te staan, tijdig terugkoppeling geven en ook het daadwerkelijk doorvoeren van verzoeken per email.
Het begon begin juni met de vraag wat ik moet doen om een verhuizing door te geven te meer uw website hier geen procedure over opgeeft anders dan dat het kan. Twee weken na deze vraag krijg ik bericht dat ik een mail kan sturen. Telefonisch werd vervolgens aangegeven dat een verhuizing binnen enkele dagen zou worden opgepakt.
Op 28 juni schiet ik, met handtekening en al, een verzoek te verhuizing in. Na 1 week bel ik om te vragen hoe het staat. Het antwoord: het zit er nog niet in want er is geen datum opgegeven volgens uw medewerker. In de brief staat nl. “gaarne mij per direct verhuizen”. En dat is blijkbaar lastig op te voeren in het systeem. Dus per datum van het telefoongesprek is de verhuizing opgevoerd.
Een week later bel ik om te vragen hoe het staat. De medewerker van dienst kan me niets vertellen en geeft het telefoonnummer van Reggefiber. Deze hebben wel een ticket en geven me een nummer van VolkerWessel om zo de aannemer van dienst te spreken. Deze mensen hadden geen ticket en wijzen terug. Regfiber zegt dat dit nog best 4 weken kan duren en dat ik geen haast zou moeten hebben. Ik moest blij zijn als het al binnen enkele dagen zou worden opgepakt.
Ik bel XMS weer op een vrijdag met de vraag mij maandag te bellen om aan te geven wanneer ik gebeld wordt voor een verhuizing. Dat is me toegezegd, maar nooit gedaan. Mijn vrouw probeert het vervolgens en wordt 1 keer teruggebeld waarna ze ook het Reggefiber en VolkerWessel-oerwoud wordt ingestuurd. Wat dom dat we dat hebben gedaan!
Intussen bent u zo vriendelijk geweest om de aansluiting aan mijn oude adres af te sluiten. Waarmee is dus vanaf dat moment volstrekt verstoken ben van TV, internet en telefonie. Ik betaal natuurlijk wel vrolijk door.
Op dat moment was ik er natuurlijk klaar mee. Dat zou natuurlijk ieder weldenkend mensen in deze electronische snelle communicatie maatschappij vinden en heb ik een klacht en een opzegging ingestuurd per direct (ingestuurd per 11 juli). En heb ik natuurlijk per direct via een andere dienstverlener e.e.a. aangevraagd (Ziggo). Natuurlijk niet via de glasvezel, want dan heb ik weer te maken met XMS die er niet in slaagt e.e.a. te organiseren met haar onderaannemers.
Enkele dagen wordt ik maar liefst vijfmaal over drie verschillende dagen gebeld door VolkerWessel om de verhuizing te organiseren. En ook zo vaak geven we door dat het niet hoeft.
Ik heb enkele dagen later gebeld en het blijk nog steeds een probleem voor u te zijn om email orders door te voeren (de opzegging). De medewerker aan de lijn heeft even tijd nodig om het bericht te vinden en zet hem alsnog door. Tja, ik had drie email adressen gebruikt om te adresseren, laat nou net diegene die ik moest gebruiken er niet bij zitten. Maar goed dat die info overduidelijk op uw site staat (not!!!).
Inmiddels heb ik nog steeds niets van u vernomen. Anders dan dat u natuurlijk via de machtiging geld van mijn rekening heeft afgehaald. Dus, nogmaals: ik zeg op per 11 juli 2012 en daarmee is de machtiging ook komen te vervallen. Hopelijk dat u dat echt door heeft! Tevens eis ik financiële compensatie voor volstrekte onbereikbaarheid voor de afgenomen diensten op het oude adres. U had mij niet mogen afsluiten.
U heeft een klant verloren puur en alleen op basis van gebrekkige communicatie over de berichten/verzoeken die ik heb verstuurd. Goede communicatie over uw eigen workflow. Verhuizen met periodes van 3 weken of langer zijn uiteindelijk prima, mits het maar duidelijk is voor alle betrokkenen en het ook zo gebeurt. Zeg wat je doet, en doe wat je zegt.
Ook is Reggefiber een klant kwijt. Jammer voor de investering. En dat alleen maar voor het plaatsen van een module op een reeds bestaande kabelaansluiting (ik had net zo goed het kastje zelf uit mijn oude adres kunnen halen en in het nieuwe adres plaatsen).
U bevind zich overigens in goed gezelschap. Uw collegae van Ziggo waren evenmin in staat om een telefonisch order goed op te voeren. Inmiddels zitten we tot zeker 2 augustus zonder enige vorm van telecom. Het begint zowaar een genot te worden, zo disconnected!
Met deze brief stuur ik u de oorspronkelijke opzegmail. Dit om zeker te stellen dat deze ontvangen is. Tevens plaats ik een bericht in het forum van Tweakers teneinde andere gebruikers te attenderen over het feit dat verhuizen binnen de regio door XMS een kwestie van veel geduld en veel bellen is.
Graag verneem ik nog steeds van u dat u de opzegging heeft ontvangen, per 11 juli 2012 zult verwerken en een adequaat antwoord op de financiële compensatie als gevolg van het onterecht afsluiten.
Heb je hiervoor nou speciaal een Tweakers account aangemaakt?Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:48:
[...] brief ...

Ik heb serieus geprobeerd om die brief te lezen, maar het lukt me echt niet. Als je overige communicatie naar XMS toe net zo onduidelijk is geweest dan vind ik het niet zo gek dat het fout loopt.
Verhuizingen van glasvezel verbindingen zijn nog lastig, dat is wel duidelijk. Bij welke ISP zit je nu?
@Rekenblok White-Collar, Wellicht een idee om een stukje over verhuizingen toe te voegen aan de startpost? Wie weet willen de lieve jongens en meisjes van Webcare het wel schrijven...
Wat ik zelf waarschijnlijk zou doen is gewoon een nieuwe aansluiting aanvragen op mijn nieuwe adres, en als die werkt de oude aansluiting op mijn oude adres opzeggen, maar dat is waarschijnlijk niet helemaal de beste methode.
Ik hoop eigenlijk dat GHM alsnog de BBC HD kanalen en/of de SD kanalen alsnog "gratis" gaat door geven.
Daar zouden ze erg veel credits bij de klanten kunnen winnen
* White_Collar kijkt de glashart media personeel die hier ook mee lezen heeeeeeeeeeeeeeeel lief aan
* White_Collar kijkt de glashart media personeel die hier ook mee lezen heeeeeeeeeeeeeeeel lief aan
[ Voor 25% gewijzigd door White_Collar op 27-07-2012 23:55 ]
Dat had ik dus wel, want ik kon aan het modem hangen wat ik wilde (pc, laptop, router(s)), of rustig een uur uit zetten... iedere keer kreeg ik hetzelfde IP adres. Sterker nog, ik heb vanaf het begin (2009) totdat ik gemigreerd ben (een paar weken geleden) altijd hetzelfde IP gehad.Fiber schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:40:
Maar had je ook ècht een vast ip...? Ik denk het niet. En iets wat je niet hebt, dat kan je ook niet afgenomen worden...
Daarnaast is het zo dat een contract bindend is en als daarin staat dat ik een vast IP heb, dan moet XMS dat ook leveren.
[ Voor 21% gewijzigd door Thasaidon op 28-07-2012 09:40 ]
Een vriend van mij is onlangs verhuisd van stedenwijk naar filmwijk in Almere, met een Lijbrandt glasaansluiting. Maar door het goeie contact via tweakers, wat hij heeft. (zeg maar met een soort van "Denan" persoon, maar dan bij Lijbrandt) Heeft hij zijn omzetting in een dag kunnen regelen. Natuurlijk is dit een uitzondering en niet voor iedereen van toepassing. Maar daarmee blijkt wel dat mogelijk is!Fiber schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 23:13:
Verhuizingen van glasvezel verbindingen zijn nog lastig, dat is wel duidelijk.
Woon je in Cisco/Genexis gebied? Dan is het per definitie altijd een semi-vast IP adres geweest. Het is inderdaad wel vervelend dat er in de voorlichting iets verkeerd is gegaan, maar technisch gezien heb je altijd een semi-vast adres gehad - dat is inherent aan Cisco/Genexis gebieden.Thasaidon schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 09:35:
[...]
Dat had ik dus wel, want ik kon aan het modem hangen wat ik wilde (pc, laptop, router(s)), of rustig een uur uit zetten... iedere keer kreeg ik hetzelfde IP adres. Sterker nog, ik heb vanaf het begin (2009) totdat ik gemigreerd ben (een paar weken geleden) altijd hetzelfde IP gehad.
Daarnaast is het zo dat een contract bindend is en als daarin staat dat ik een vast IP heb, dan moet XMS dat ook leveren.
Het geeft in ieder geval wel aan dat de semi-vaste adressen vrijwel nooit veranderen, behalve bij grootschalig onderhoud (zoals deze migratie).
Jup, sinds de aanleg hier in Veenendaal is die nog maar 1 keer verandert (bij de migratie). Jammer genoeg is die nu ook 1 cijfer langer. Toch weer meer typwerkd0s schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:39:
[...]
Het geeft in ieder geval wel aan dat de semi-vaste adressen vrijwel nooit veranderen, behalve bij grootschalig onderhoud (zoals deze migratie).
UPC doet het, Ziggo doet het, volgens mij KPN ook, en op de satelliet ben je helemaal gek, de up en downlinks zijn FTA, meer dan 23 kanalen laten de spelen zien.White_Collar schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 23:55:
Ik hoop eigenlijk dat GHM alsnog de BBC HD kanalen en/of de SD kanalen alsnog "gratis" gaat door geven.
Ik zeg dit niet voor mezelf want ik heb alle pakketten bij Ziggo ( ehh op homo,turks en hindi na, voor alle duidelijkheid ) Maar als ik als gedeeltelijk Ziggo abonnee,vragen krijg uit mijn buurt en ik moet vertellen dat Ziggo het wel gratis ter beschikking stelt maar XMS via GHM niet, dan is dat nu niet zo'n reclame kaartje.
Natuurlijk kan je dan gaan roepen,waarom al die pakketten als bij iedere event de boel open gaat, maar dit is toch iets anders, het was nu net de bedoeling dat dit soort evenementen waar Nederland aan mee doet, niet achter de decoder gaat.
Wat het statement betreft van hoofd marketing Jasper Henkelman : Deze slaat kant nog wal.
Alle klanten worden over een kam geschoren: stom, ze begrijpen het toch niet,het raakt ze niet dus we sturen geen brief,hoe kan iemand van XMS weten wat ik wel,en wat ik niet snap,hoe kan XMS weten of ik wel of niet getroffen wordt,zet een regeltje onder de brief, voor u heeft het vermoedelijk geen gevolgen maar voor de gevorderde gebruiker...
Ander ip nummer, kan gebeuren in mijn geval, maar als je ook de DNS servers gaat veranderen en je vanaf het buitenland nergens meer in kan... omdat je onaangekondigd gemigreerd bent dan treft XMS mij wel degelijk,laat de klant zelf beslissen of ie dom/slim genoeg is om te beseffen wat bepaalde werkzaamheden voor hem of haar inhouden.
Achteraf gaan roepen, we gaan de klanten op tweakers wel beter informeren is ook raar.
Iedere klant betaalt zijn diensten,of ie nou "stom" is of niet, hij heeft daarmee ook het recht op informatie.Het statement laat alleen maar zien dat XMS het merendeel van haar klanten te dom vindt om ze te informeren en dat vind ik dusdanig denigrerend dat ik voor het eerst,hoewel al mijn diensten in orde zijn,er over nadenk om weg te gaan: zo behandel je klanten niet.
Dus Jasper Henkelman, ook al lees je dit niet, je statement/verklaring slaat nergens op.
Stuur je volgende kadobon maar gelijk naar de Cliniclowns,want je hebt nog steeds niet geleerd hoe je met klanten omgaat,sterker, als een "domme" klant voor het eerst in dit forum komt ( misschien vanwege problemen) dan zou ik me als klant heel erg beledigd voelen dat ik niet dezelfde info krijg ( waar ik recht op heb ) en een stel "zeikende" Tweakers die blijkbaar boven alles verheven moeten zijn, het wel krijgen.
Je behandelt al je klanten gelijk, en je informeert ze, ook al snappen ze het niet,maar volgens mij snap jij het niet.
Uit je eigen algemene voorwaarden : http://xmsnet.nl/uploads/editor/XMSVoorwaarden.pdf
8.9 Xms heeft het recht wijzigingen aan te brengen in (de toegang tot) de Diensten, als dit wenselijk
is voor het correct functioneren van de Diensten. Xms zal Eindgebruiker over dergelijke
wijzigingen tijdig informeren.
Je statement beste Jasper, en het doen en laten van XMS de laatste tijd en waarvoor je uiteindelijk het statement hebt gepost, zijn strijdig met je eigen algemene voorwaarden.
Hoeveel kans denk je dat je hebt als ik hier echt werk van zou maken ?
Hoop dat @ webcare Jasper even wil wijzen op zijn ongelofelijke blunder met zijn statement ?
(En dan heb ik het niet alleen over de statische ip adressen maar ook de onaangekondigde migraties,waarvan het niet vooraf melden dus handelt tegen de algemene voorwaarden van XMS zelf maar ook tegen de informatieplicht van providers vastgelegd in het burgerlijk wetboek, ik hoop dat XMS eens gaat beseffen dat ZIJ OOK PLICHTEN HEEFT. XMS is trouwens aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag alwaar een ieder een klacht in kan dienen.) Of je dat doet moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 28-07-2012 14:01 ]
@Webcare
Ik heb jullie een DM gestuurd ivm mijn klacht over het aanpassen van mijn IP.
Ik heb zelf een 10 ampere 12 volt voedding (industrieel) voor packetfront en overige adapters was helaas nodigfast-server schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:38:
Net all diensten down, lampjes branden ook niet.
XMS gebeld, kreeg het standaard uur spanning er af antwoord...
Na een half uur de multimeter maar eens gepakt en de voeding gemeten, 4 volt in plek van de 12volt, voeding was dus weer defect.
XMS weer gebeld en krijg weer een nieuwe voeding.
ik heb nu al 4 voedingen versleten in de laatste 2,5 jaar, trekt mijn packetfront nou zoveel stroom of zijn die voedingen zo slecht?
Idd zelfde gedoe als jou gehad.
Ik heb er nu een 12V 3A op aangesloten, bestel binnenkort zelf wel een 12V 4A voeding dit zou toch ruim voldoende moeten zijn.
Heb het wel een beetje gehad met die 4 euro voedingen die ik steeds krijg.
CC: Postbus 90600, 2509 LP Den Haag?Thasaidon schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:45:
@Webcare
En je verwacht dat je je oude ip nu terug gaat krijgen?Thasaidon schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:45:
@Webcare
Hear hear....Nick39 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:53:
[...]
UPC doet het, Ziggo doet het, volgens mij KPN ook, en op de satelliet ben je helemaal gek, de up en downlinks zijn FTA, meer dan 23 kanalen laten de spelen zien.
Ik zeg dit niet voor mezelf want ik heb alle pakketten bij Ziggo ( ehh op homo,turks en hindi na, voor alle duidelijkheid ) Maar als ik als gedeeltelijk Ziggo abonnee,vragen krijg uit mijn buurt en ik moet vertellen dat Ziggo het wel gratis ter beschikking stelt maar XMS via GHM niet, dan is dat nu niet zo'n reclame kaartje.
Natuurlijk kan je dan gaan roepen,waarom al die pakketten als bij iedere event de boel open gaat, maar dit is toch iets anders, het was nu net de bedoeling dat dit soort evenementen waar Nederland aan mee doet, niet achter de decoder gaat.
Wat het statement betreft van hoofd marketing Jasper Henkelman : Deze slaat kant nog wal.
Alle klanten worden over een kam geschoren: stom, ze begrijpen het toch niet,het raakt ze niet dus we sturen geen brief,hoe kan iemand van XMS weten wat ik wel,en wat ik niet snap,hoe kan XMS weten of ik wel of niet getroffen wordt,zet een regeltje onder de brief, voor u heeft het vermoedelijk geen gevolgen maar voor de gevorderde gebruiker...
Ander ip nummer, kan gebeuren in mijn geval, maar als je ook de DNS servers gaat veranderen en je vanaf het buitenland nergens meer in kan... omdat je onaangekondigd gemigreerd bent dan treft XMS mij wel degelijk,laat de klant zelf beslissen of ie dom/slim genoeg is om te beseffen wat bepaalde werkzaamheden voor hem of haar inhouden.
Achteraf gaan roepen, we gaan de klanten op tweakers wel beter informeren is ook raar.
Iedere klant betaalt zijn diensten,of ie nou "stom" is of niet, hij heeft daarmee ook het recht op informatie.Het statement laat alleen maar zien dat XMS het merendeel van haar klanten te dom vindt om ze te informeren en dat vind ik dusdanig denigrerend dat ik voor het eerst,hoewel al mijn diensten in orde zijn,er over nadenk om weg te gaan: zo behandel je klanten niet.
Dus Jasper Henkelman, ook al lees je dit niet, je statement/verklaring slaat nergens op.
Stuur je volgende kadobon maar gelijk naar de Cliniclowns,want je hebt nog steeds niet geleerd hoe je met klanten omgaat,sterker, als een "domme" klant voor het eerst in dit forum komt ( misschien vanwege problemen) dan zou ik me als klant heel erg beledigd voelen dat ik niet dezelfde info krijg ( waar ik recht op heb ) en een stel "zeikende" Tweakers die blijkbaar boven alles verheven moeten zijn, het wel krijgen.
Je behandelt al je klanten gelijk, en je informeert ze, ook al snappen ze het niet,maar volgens mij snap jij het niet.
Uit je eigen algemene voorwaarden : http://xmsnet.nl/uploads/editor/XMSVoorwaarden.pdf
8.9 Xms heeft het recht wijzigingen aan te brengen in (de toegang tot) de Diensten, als dit wenselijk
is voor het correct functioneren van de Diensten. Xms zal Eindgebruiker over dergelijke
wijzigingen tijdig informeren.
Je statement beste Jasper, en het doen en laten van XMS de laatste tijd en waarvoor je uiteindelijk het statement hebt gepost, zijn strijdig met je eigen algemene voorwaarden.
Hoeveel kans denk je dat je hebt als ik hier echt werk van zou maken ?
Hoop dat @ webcare Jasper even wil wijzen op zijn ongelofelijke blunder met zijn statement ?
(En dan heb ik het niet alleen over de statische ip adressen maar ook de onaangekondigde migraties,waarvan het niet vooraf melden dus handelt tegen de algemene voorwaarden van XMS zelf maar ook tegen de informatieplicht van providers vastgelegd in het burgerlijk wetboek, ik hoop dat XMS eens gaat beseffen dat ZIJ OOK PLICHTEN HEEFT. XMS is trouwens aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag alwaar een ieder een klacht in kan dienen.) Of je dat doet moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
Om er nog een schepje bovenop te doen; het volgende is totaal bespottelijk:
Natuurlijk gaat dat lukken, om maar even in dat vreselijke popie jopie gebabbel te blijven, omdat het technisch kan!!!Voor de Vast IP adres klanten is er voor nu besloten om de IP migratie uit te stellen. De mogelijke oplossing zou inhouden dat ook de Vast IP adres klanten naar de nieuwe range worden overgezet. Deze groep krijgt dan in de nieuwe reeks een nieuw vast IP adres . Dit zou dus een eenmalige wijziging betekenen. Als er meer bekend is over of deze oplossing wel of niet gaat lukken, zal Webcare de informatie op dit forum posten.

Het bevreemd mij ten zeerste dat XMS nog steeds de de wil niet heeft opgebracht vaste IP adressen te blijven leveren aan de gebruikers die contractueel een vast IP adres hebben en er voor betaald hebben maar ook om een misschien niet grote maar wel bewuste groep toekomstige klanten (potentiële ambassadeurs) aan te trekken. Ik denk dat de laatste groep best bereid is daar een paar Euro per maand extra voor te betalen.
P.S. Ik heb geen vast IP noch heb ik dat nodig maar de gang van zaken die ik tot zover gezien heb is een aanfluiting.
P.P.S. Zijn er meer mensen die de smaak in de mond krijgen dat Jasper en de zijnen de tweakers maar een beetje vervelende want afwijkende groep vinden omdat die niet past in door hen gehanteerd model(len) van de werkelijkheid?

Wordt hier gek, aantal sites doen het niet of deels. Hier aan het puzzelen geweest. Lijkt er op dat het fout gaat in het netwerk van xms, als ik mijn backupverbinding via 3g gebruik werkt alles, via xms dus niet.
Meer die hier last van hebben?
GerkeP
Je kunt het semi-vast noemen, maar XMS zelf noemt het vast en heeft het mij ook zo verkocht. Ik heb zelf bij mijn Galaxis geconstateerd dat het IP adres niet veranderde als je een andere computer aansloot. Na de migratie naar ISPFabriek is dat niet meer het geval: een ander MAC adres levert een ander IP nummer op. Ik ben bang dat het IP adres ook kan veranderen nadat het modem of mijn PC langere tijd uit heeft gestaan. Het IP adres is nu in ieder geval niet meer (semi-)vast.d0s schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:39:
Woon je in Cisco/Genexis gebied? Dan is het per definitie altijd een semi-vast IP adres geweest. Het is inderdaad wel vervelend dat er in de voorlichting iets verkeerd is gegaan, maar technisch gezien heb je altijd een semi-vast adres gehad - dat is inherent aan Cisco/Genexis gebieden.
Zonder mensen tegen de schenen te schoppen maar, wat is nu het voordeel van een vast IP adres ? Met grote aanbod van gratis Dynamische DNS services is het veranderen van je ip adres toch geen enkel probleem meer.
De fabricant van mijn router bied het zelf gratis aan, zit ingebakken in de software van de router. Van het begin af aan ingesteld en ik merk nooit wat van IP verandering.
De fabricant van mijn router bied het zelf gratis aan, zit ingebakken in de software van de router. Van het begin af aan ingesteld en ik merk nooit wat van IP verandering.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
lees de topics nog eens door en let eens op de termen vpn en tunnel ;-)Caveman schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:54:
Zonder mensen tegen de schenen te schoppen maar, wat is nu het voordeel van een vast IP adres ? Met grote aanbod van gratis Dynamische DNS services is het veranderen van je ip adres toch geen enkel probleem meer.
GerkeP
Ik had bijna weer te snel geantwoord..... om te zeggen dat VPN ook makkelijk over DDNS kan, maar ik heb zoals je zei even het vorige topic erbij gepakt en begrijp nu dat met bv. thuiswerk het geen kwestie van kunnen is maar mogen. Daar had ik nog niet zo over nagedacht.Loveparade schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:00:
[...]
lees de topics nog eens door en let eens op de termen vpn en tunnel ;-)
Welke sites? Dan zal ik ook ff kijken.Loveparade schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:35:
Wordt hier gek, aantal sites doen het niet of deels. Hier aan het puzzelen geweest. Lijkt er op dat het fout gaat in het netwerk van xms, als ik mijn backupverbinding via 3g gebruik werkt alles, via xms dus niet.
of probeer het eens met de dns servers van open-dns.
En als mensen, zoals ik, die betaalde domeinen gebruiken, zullen dus bij iedere verandering opnieuw handmaig hun dns moeten aanpassen. Als dit dus gebeurd als je niet thuis bent kun je dus een probleem hebben.Caveman schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:17:
[...]
Ik had bijna weer te snel geantwoord..... om te zeggen dat VPN ook makkelijk over DDNS kan, maar ik heb zoals je zei even het vorige topic erbij gepakt en begrijp nu dat met bv. thuiswerk het geen kwestie van kunnen is maar mogen. Daar had ik nog niet zo over nagedacht.
ik gebruik opendns ;-)Thasaidon schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 19:14:
[...]
Welke sites? Dan zal ik ook ff kijken.
of probeer het eens met de dns servers van open-dns.
Moet ff sniffer aanzetten, zijn apps die problemen geven, zie zo niet de directe adressen.
Maar als voorbeeld de Nos Windows Phone app en dan onderdeel OS2012. Via xms geen live beelden, via 3g wel.
Ook updates van windows phone market en google playstore doen het niet via xms.
Torrents die stilvallen bij xms, via 3g wel doorgaan.
GerkeP
LoL, nee dat niet.White_Collar schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:02:
[...]
En je verwacht dat je je oude ip nu terug gaat krijgen?
Maar contractueel zou ik een vast ip hebben (staat ook op mijn.xmsnet.nl), terwijl webcare zegt dat ik een dynamisch ip heb. Dus daar klopt al iets niet.
Daarnaast zouden mensen met vaste ip's geinformeerd worden en dat is ook niet gebeurd.
En nu zit ik in een ip reeks waarvan xms zelf zegt dat vaste ip's niet mogelijk zijn.
Blijkbaar heeft xms een ander woordenboek dan ik als het gaat om "statisch" ip.
En de communicatie hierover, of liever gezegd het gebrek hieraan, is waar ik me nu aan erger bij xms.
Ook het feit dat ik voor een dienst gekozen heb die xms dus niet kan/wil leveren en ik dus ben "voorgelogen" wil ik wel even goed communiceren naar xms toe
ok, dan kan ik je niet helpenLoveparade schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 19:30: [...] ik gebruik opendns ;-) Moet ff sniffer aanzetten, zijn apps die problemen geven, zie zo niet de directe adressen. Maar als voorbeeld de Nos Windows Phone app en dan onderdeel OS2012. Via xms geen live beelden, via 3g wel. Ook updates van windows phone market en google playstore doen het niet via xms. Torrents die stilvallen bij xms, via 3g wel doorgaan.
[ Voor 26% gewijzigd door Thasaidon op 28-07-2012 19:43 ]
Yep nu je het zegt, valt me op dat sites af en toe niet/slecht laden (6828)Loveparade schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:35:
Hi Ha Hopjesvla
Leg eens uit, ik wil het graag begrijpen. Je kunt toch ook een betaalde domeinnaam naar een ddns laten verwijzen, of moet dat ook perse een vast IP adres zijn ?Thasaidon schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 19:17:
[...]
En als mensen, zoals ik, die betaalde domeinen gebruiken, zullen dus bij iedere verandering opnieuw handmaig hun dns moeten aanpassen. Als dit dus gebeurd als je niet thuis bent kun je dus een probleem hebben.
Router die op zijn bek gaat?Loveparade schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 19:30:
[...]
ik gebruik opendns ;-)
Moet ff sniffer aanzetten, zijn apps die problemen geven, zie zo niet de directe adressen.
Maar als voorbeeld de Nos Windows Phone app en dan onderdeel OS2012. Via xms geen live beelden, via 3g wel.
Ook updates van windows phone market en google playstore doen het niet via xms.
Torrents die stilvallen bij xms, via 3g wel doorgaan.
nope, 3g gaat over zelfde router. Alles al van de stroom gehad. Net bij buren getest, zelfde probleem
Kan ook met pc's geen livestreams van nos benaderen. Buren met xs4all werkt het wel. Lijkt toch echt probleem bij xms
GerkeP
Via http://nos.nl/os2012/ kan ik middels het menu rechts alle streams bekijken die nu live zijn. (Hilversum)Loveparade schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 21:05:
[...]
nope, 3g gaat over zelfde router. Alles al van de stroom gehad. Net bij buren getest, zelfde probleem
Kan ook met pc's geen livestreams van nos benaderen. Buren met xs4all werkt het wel. Lijkt toch echt probleem bij xms
op mijn pc, ook middels de samsung S3 via wifi kan ik de streams bekijken (niet in een app maar middels de mobile versie van de website)
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
Yup, die streams doen het bij mij ook gewoon (3906)The-Priest-NL schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 21:21:
[...]
Via http://nos.nl/os2012/ kan ik middels het menu rechts alle streams bekijken die nu live zijn. (Hilversum)
op mijn pc, ook middels de samsung S3 via wifi kan ik de streams bekijken (niet in een app maar middels de mobile versie van de website)
De partij waarbij ik mijn domeinen geregistreerd heb heeft geen client systeem zoals bv dyndns of no-ip waarbij mijn apparatuur automatisch dns aan past. Als bij mij dus mijn ip veranderd, zal ik de dns entries voor mijn domeinen handmatig moeten aanpassen.Caveman schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:40: [...] Leg eens uit, ik wil het graag begrijpen. Je kunt toch ook een betaalde domeinnaam naar een ddns laten verwijzen, of moet dat ook perse een vast IP adres zijn ?
Domeinen in dns verwijzen immers naar en IP adres en niet naar een ander domein.
Als ik er geen verstand van zou hebben en ik zou in zo'n situatie niet thuis zijn dan zou ik dus niet kunnen achterhalen wat mijn nieuwe ip zou zijn en het dus niet in dns kunnen aanpassen. Ik kan tenslotte geen verbinding meer maken met thuis en mijn server(s) zouden ook niet meer benaderbaar zijn.
Nu heb ik er gelukkig een beetje verstand van
[ Voor 59% gewijzigd door Thasaidon op 28-07-2012 22:10 ]
Zeer zeker een uitzondering vermoed ik en eigenlijk gewoon heel triest dat het kennelijk wel kan met de juiste contacten.. Ik heb net als TomGru een erg slechte ervaring wat betreft het verhuizen van een XMS glasvezel verbinding.. Mijn verhuizing heeft ruim 4 weken geduurd en als ik niet zelf constant overal achterheen zat had het nog langer geduurd.. Enige positieve was dat XMS het betaalde geld over de periode dat ik offline was heeft teruggestort, maar het feit dat het allemaal zolang moet duren is natuurlijk totaal belachelijk en een schande qua dienstverlening..chocka schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:01:
[...]
Een vriend van mij is onlangs verhuisd van stedenwijk naar filmwijk in Almere, met een Lijbrandt glasaansluiting. Maar door het goeie contact via tweakers, wat hij heeft. (zeg maar met een soort van "Denan" persoon, maar dan bij Lijbrandt) Heeft hij zijn omzetting in een dag kunnen regelen. Natuurlijk is dit een uitzondering en niet voor iedereen van toepassing. Maar daarmee blijkt wel dat mogelijk is!
Ik vind het daarom na zoveel jaar (heb al sinds 2006 glasvezel via XMS) wel eens tijd worden dat er regels worden opgelegd aan de glasvezelaanbieders om die te dwingen dit veel sneller en beter te regelen.. Zodat je net zoals op de kabel of adsl gewoon in hooguit een paar dagen je verbinding kan verhuizen..
[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 28-07-2012 22:17 ]
En nu werkt het allemaal weer. Ik heb niets aangepast, zal straks eens bij de overburen testen of het daar ok weer werkt.
GerkeP
Verwijderd
Er zijn mogelijkheden daarvoor, maar gegeven dat clients doen aan dns caching (dus als er eenmaal een antwoord is, naampje x zit op IP y, dan onthouden ze dat voor een tijd), denk even wat er gebeurd als iemand probeert mail af te leveren aan je server. De client denkt dat jij op ip X zit, terwijl je al op Y zit. De client probeert dus de mail af te leveren wat niet gaat en de mail bounced (of, in het gunstige geval mislukt het omdat er geen server draait op ip X en probeert ie het later nog een keer). Je loopt dus het risico dat jouw mail bij verkeerde mensen binnenkomt of dat je mail uberhaupt niet aan komt.Caveman schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:40:
[...]
Leg eens uit, ik wil het graag begrijpen. Je kunt toch ook een betaalde domeinnaam naar een ddns laten verwijzen, of moet dat ook perse een vast IP adres zijn ?
Verder mag je op een dynamisch IP geen DNS servers draaien (omdat je dan elke keer een wijziging bij SIDN zou moeten aanvragen of bij je register). En ook daar geldt weer bovenstaand verhaal over caching.
Voor web geldt natuurlijk hetzelfde. Als je een site draait, zit je ook weer met DNS caching.
Voor de gemiddelde gebruiker dus geen probleem, want die draait geen eigen DNS, mail of web (of andere services). Maar die gemiddelde gebruiker heeft dan ook meestal geen vast IP
In mijn geval: ik draai mijn eigen DNS, mail en web voor een aantal van mijn eigen domeintjes (wat persoonlijke sites, maar ook bijvoorbeeld die van mijn vrouw die fotograaf is). Nu zou ik mijn TTL (time-to-live: hoe lang mag je cachen) wel laag kunnen zetten om caching te voorkomen, maar die wordt niet altijd gebruikt door clients.
Wat betreft VPN, het bedrijf waar ik voor werk wil dat ik standby diensten draai. Daarvoor moet ik dus tijdens calamiteiten kunnen inloggen op de VPN van de zaak. Die VPN heeft een firewall op IP basis (company policy) en het aanpassen van zo'n firewall duurt een week ongeveer (company policy). Als ik een dynamisch IP zou hebben, kan ik dus niet gegarandeerd op de VPN inloggen. Dat pikt mijn baas niet, dus einde standby diensten (plus vergoeding). (en nee, IPv6 doen ze nog niet aan)
Dan zou ik dus een aparte ADSL lijn moeten nemen waar men WEL statisch ip garandeert.. want alleen XMS levert in mijn wijk.
Ik heb eigenlijk nog niet eerder een dynamisch IP gehad, en het verbaast me dat XMS er zo moeilijk over doet. Overboeking kunnen ze zich niet permitteren lijkt me. Er staat immers niet in de voorwaarden dat overboeking op basis van IP plaats vindt, en dat er dus kans is dat je geen internet hebt omdat de adressen even allemaal uitgegeven zijn.
Het enige voordeel van XMS vind ik eigenlijk op dit moment dat de iptv niet encoded is, hoewel ik mijn mythtv al maanden niet meer gebruik, dus waarom nog eigenlijk... Zodra het netwerk hier open gaat kies ik iig voor een provider met IPv6 en vast IP! Maar ja, die belofte van dat open netwerk ligt er al jaren...dus dat komt er heus niet meer van. Ik denk dat ik eerder verhuisd ben dan dat ik kan kiezen voor een andere ISP.
*edit* sorry voor de lap tekst
Verwijderd
XMS doet niet moeilijk, het is die packetfront-meuk met hun eigen dhcp server waar een mens niks mee kan vastzetten. Voor andere omgevingen kun je de dhcp zelf uitzoeken en hacken, dus daar kun je leuke dingen doen als IPs koppelen aan option82 data (lijn-identifiers.)Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:55:
[...]
Ik heb eigenlijk nog niet eerder een dynamisch IP gehad, en het verbaast me dat XMS er zo moeilijk over doet. [...]
Thx voor de uitleg, het is me volkomen duidelijk. Bij een wat professioneler gebruik is een vast IP nodig.
Ben ik blij dat ik een Genexis heb, die verbruikt maar 6,4W volgens mijn metertjefast-server schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:38:
Ik heb er nu een 12V 3A op aangesloten, bestel binnenkort zelf wel een 12V 4A voeding dit zou toch ruim voldoende moeten zijn.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
En daar hebben ze zakelijke abonnementen voor uitgevondenCaveman schreef op zondag 29 juli 2012 @ 17:43:
Thx voor de uitleg, het is me volkomen duidelijk. Bij een wat professioneler gebruik is een vast IP nodig.
nu moet je ophoudenMr. Jinx schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:23:
[...]
En daar hebben ze zakelijke abonnementen voor uitgevonden
Dan kan iedereen die in de automatisering werkt wel aan de zakelijke accounts.
Ik hoef geen 24x7 uptime en SLA, ik heb alleen een fixed ip nodig.
Een internet verbinding is tegenwoordig een eerste levensbehoefte. Ik heb een bewuste keuze gemaakt om met XMS in zee te gaan na onderzoek en toezeggingen van Jasper tijdens de informatie avonden. Ook in het contract wat ik heb staat duidelijk dat ik een statisch ip heb. Bij aangaan contract is duidelijk gesteld dat een vast ip eenmalig €24,95 ging kosten. Bij aansluiting bleek dat ik dat niet kon instellen, maar dat bij de genexis altijd het zelfde ip adres werd gegeven, dst is mij bij navraag schriftelijk bevestigd.
Een wijziging zou minimaal 4 weken van te voren schriftelijk worden aangekondigd.
Oftewel gewoon adocatenvoer als ik dat wil.
Ik wacht nog even af of er buiten het statement wat Jasper heeft gegeven wat de uiteindelijke oplossing gaat worden.
GerkeP
Verwijderd
Of gewone providers, die - al dan niet tegen betaling van een eenmalige vergoeding van 24,95 - een statisch IP leveren.Mr. Jinx schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:23:
[...]
En daar hebben ze zakelijke abonnementen voor uitgevonden
Dit topic is gesloten.