Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.549 views

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 10:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:49:
Nah.... niet normaal.

Nu weer het probleem hier met dat ik niet boven de 80Mbit uitkom,
voorheen liep het stabiel op 94Mbit.

Wat kan dit toch wezen ??? :'(
ik zou denken dat je pc ook andere dingen aan het doen is ;-)

GerkeP

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:49:
Nah.... niet normaal.

Nu weer het probleem hier met dat ik niet boven de 80Mbit uitkom,
voorheen liep het stabiel op 94Mbit.

Wat kan dit toch wezen ??? :'(
Wederom, waar test je dat mee?

Verwijderd

Loveparade schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:55:
[...]

ik zou denken dat je pc ook andere dingen aan het doen is ;-)
Nou nee dat is niet zo.
Heb al bij de processen gekeken, en heb al schijfopruiming gedaan, etc etc..
Ook zie ik aan de du meter dat er verder geen andere inet verkeer is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:57:
[...]

Wederom, waar test je dat mee?
Met een bestand vanaf diverse andere servers,
van bbned etc etc.
Ook de Reggefiber test geeft deze lagere snelheid aan.
Heb echt alles getest.

Verwijderd

Persoonlijk hecht ik nul komma nul waarde aan alle speedtests en dergelijke. Zet een ftp op met iemand en doe dan eens een test.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:06:
Persoonlijk hecht ik nul komma nul waarde aan alle speedtests en dergelijke. Zet een ftp op met iemand en doe dan eens een test.
Ook gedaan :)

Verwijderd

Misschien handig als je dat er dan bij vermeldt. Dat scheelt ons weer graven.

Welke ftp was dat? Dan kunnen we even testen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:10:
Misschien handig als je dat er dan bij vermeldt. Dat scheelt ons weer graven.

Welke ftp was dat? Dan kunnen we even testen.
Direct vanaf een kennisje hier in de buurt, ook met XMS.

Verwijderd

Maak even een account aan voor iemand hier en stuur de gegevens per dm. Dan kunnen we testen.

Verwijderd

ja sorry weer iets vergeten derbij te vermelden.
Ik heb met mijn buurman, ook xms dat al gedaan.
Die behaalde wel volledige snelheid.

Eigenlijk is alles wat dat betreft al getest, bijna teveel om op te noemen.

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 13:26

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Loveparade schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:24:
Hier geen iptv, meer mensen zelfde probleem?

edit:
powercycle van glasvezelmodem heeft het opgelost
Ik had ook even geen IPTV, maar ook geen internet.
Oh wacht... dat kwam omdat ik alles opnieuw bekabeld heb in huis vandaag :P

Nee geintje.
Hier aan de andere kant van de sloot geen problemen.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:28:
ja sorry weer iets vergeten derbij te vermelden.
Ik heb met mijn buurman, ook xms dat al gedaan.
Die behaalde wel volledige snelheid.

Eigenlijk is alles wat dat betreft al getest, bijna teveel om op te noemen.
Dus die heeft bij jouw een bestand geupload en gedownload met volledige snelheid?

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:44
Zojuist deze brief gekregen, het lijkt er dus op dat we allemaal naar XMSweb overgaan, WGDO of niet :)
Dit verontrust mij wel een beetje:
Wat betekent het voor mijn instellingen?
In de periode 6- 16 november vinden er ook wijzigingen aan onze IP-ranges plaats. Het merendeel van de klanten heeft geen vast ip adres en zal hiervan weinig hinder ondervinden. De timing per plaats zal begin november op de pagina komen. Nb klanten met een vast ip adres ontvangen apart informatie over de impact van de wijziging van het ip-adres.
Er wordt deze keer in ieder geval gecommuniceerd

[ Voor 3% gewijzigd door theblindman op 16-10-2012 17:53 ]

• Thasaidon

Thasaidon

theblindman schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:52:
Zojuist deze brief gekregen, het lijkt er dus op dat we allemaal naar XMSweb overgaan, WGDO of niet :)

[...]

Ik maak me echter wel zorgen, want ik had een vast IP, maar zit nu in de nieuwe range en heb dus geen vast IP meer. Zul je zien dat ik dus "fijn" een ander IP krijg en weer al m'n DNS entries weer kan aanpassen... :(

@Webcare
Ik ben in de zomervakantie al verhuisd naar de nieuwe Ispfabriek range. Ga ik nou weer verhuizen???
Ga ik weer al die ellende krijgen omdat XMS vind dat ik nooit een vast IP heb gehad???
Als dat zo is kom ik van de week geen taart brengen hoor...

[ Voor 27% gewijzigd door Thasaidon op 16-10-2012 18:11 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Thasaidon schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:03:
[...]

Waar lees jij dat het ip veranderd? Ik heb die brief ook gehad, maar lees daar niets over IP's.
Ook op de site lees ik daar zo gauw niets over terug. Of ik kijk verkeerd :P

Ik maak me echter wel zorgen, want ik had een vast IP, maar zit nu in de nieuwe range en heb dus geen vast IP meer. Zul je zien dat ik dus "fijn" een ander IP krijg en weer al m'n DNS entries weer kan aanpassen... :(
Het is nooit standaard verkocht als een vast ip. als je een vaste wou moest je er zelfs expliciet 25 euro voor betalen
Wat betekent het voor mijn instellingen?
In de periode 6- 16 november vinden er ook wijzigingen aan onze IP-ranges plaats. Het merendeel van de klanten heeft geen vast ip adres en zal hiervan weinig hinder ondervinden. De timing per plaats zal begin november op de pagina komen. Nb klanten met een vast ip adres ontvangen apart informatie over de impact van de wijziging van het ip-adres.
Ik heb een vaste (daar dus ook voor betaald) het zal me benieuwen

Iperf

Verwijderd

Kom morgen even op de snelheid trug.
Moet namelijk weg, thnx tot zevere alvast.
Waardeer de hulp zekers.

• Thasaidon

Thasaidon

fish schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:08:
[...]

Het is nooit standaard verkocht als een vast ip. als je een vaste wou moest je er zelfs expliciet 25 euro voor betalen

[...]

Ik heb een vaste (daar dus ook voor betaald) het zal me benieuwen
Ik had ook moeten betalen, maar omdat ik me tijdens de uitvraag al aangemeld heb was het vaste IP gratis.
Maar die discussie heb ik hier al gevoerd en tijdens de Tweak meeting.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:44
[...]

@Webcare
Ik ben in de zomervakantie al verhuisd naar de nieuwe Ispfabriek range. Ga ik nou weer verhuizen???
Ga ik weer al die ellende krijgen omdat XMS vind dat ik nooit een vast IP heb gehad???
Anders vraag je toch gewoon een vast IP-adres aan? :Y)

• Thasaidon

Thasaidon

Grapjas :P
Zoals ik al zei, die discussie heb ik al gevoerd met XMS.

Ze hebben mij en anderen in mijn gebied (WGDO met Genexis) "gelokt" met de optie "vast IP', maar dat bleek achteraf via de DHCP geregeld te zijn. Nu in de nieuwe IP range is die optie technisch blijkbaar niet meer mogelijk en dus heb ik geen vast IP meer.

Dus ik ben benieuwd.

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11 15:38
Ja, lekker! DM ff een tijd, dan zorg ik dat de koffie klaar staat. O-)
Nieuwe webcare medewerker? Of een XMS medewerker die onder eigen naam reageert?

[ Voor 28% gewijzigd door chocka op 16-10-2012 18:30 ]

• Thasaidon

Thasaidon

chocka schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:27:
[...]
Ja, lekker! DM ff een tijd, dan zorg ik dat de koffie klaar staat. O-)
LoL :P
Nog wat gehoord over de aaaa bug?
Nieuwe webcare medewerker? Of een XMS medewerker die onder eigen naam reageert?
Daar lijkt het op. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 16-10-2012 18:48 ]

• GerkeP

GerkeP

FF testpost, schijnt dat ik een andere nickname heb 8)

GerkeP

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
GerkeP schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:51:
FF testpost, schijnt dat ik een andere nickname heb 8)
Loveparade paste wel goed bij je "oude" avatar. ;)

Edit:

Haha! :) leuke (nieuwe) avatar.

[ Voor 10% gewijzigd door marigo op 16-10-2012 20:03 ]

• GerkeP

GerkeP

marigo schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:54:
[...]

Loveparade paste wel goed bij je avatar. ;)
Dat is wel zo.
Zit nu op zoveel fora, dat ik het tijd vind voor eenduidigheid, hoef ik ook minder te onthouden, wordt ook een dagje ouder :D

GerkeP

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:47
Ik vindt het eigenlijk verdacht stil vanaf de kant van XMS.

Ik heb het hier al eerder horen vallen, maar ik heb het idee dat KPN een vinger in de pap heeft, of dat XMS wacht tot de overname rond is..

Nog steeds geen vorderingen en eventuele info over Vast IP. Expert panel hebben we ons voor aangemeld, maar ook daar is het verdacht stil.

Ik ben op dit moment bezig alle dingetjes die ik thuis draai (waar xms mee adverteerde) over te zetten op een VPS, en ik denk dat het maar eens tijd gaat worden om afscheid van XMS te gaan nemen, tenminste als ze niet snel opschieten met de IP info.

XMS heeft duidelijk echt wel hun kansen verspeelt.

• GerkeP

GerkeP

@boekee

Heb nog even geduld, het is vast niet voor niets dat Webcare nu niet reageert, het zal wel heel druk zijn. Misschien wel met de info over dat vaste ip waar je op zit te wachten ;)

GerkeP

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

GerkeP schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:17:
[...]
Heb nog even geduld, het is vast niet voor niets dat Webcare nu niet reageert, het zal wel heel druk zijn...
Ja vast! Ik vermoed dat ze gewoon herfstvakantie hebben... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• chocka
Thasaidon schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:46:
[...]

LoL :P
Nog wat gehoord over de aaaa bug?
Las net ergens dat Webcare herfstvakantie heeft (?), dus nee daarop heb ik nog niets vernomen? Maar mss dat die Roessie iets kan lezen op die DM's van webcare en het kan overpakken.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 11:43
chocka schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:37:
[...]
Las net ergens dat Webcare herfstvakantie heeft (?), dus nee daarop heb ik nog niets vernomen? Maar mss dat die Roessie iets kan lezen op die DM's van webcare en het kan overpakken.
Stuur me anders morgen een DM als je nog niets gehoord hebt, dan leg ik hem binnen XMS neer.

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

theblindman schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:52:

[...]

Pff ben ik blij dat ik net alles gemigreerd heb weg van XMS. Dat zijn nogal lange tijdsbestekken waar ze s'avond aan de slag gaan.

Je zal maar een webserver hebben die ineens twee weken lang slecht bereikbaar is s'nachts.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 09:21
j1nx schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:10:
[...]

Pff ben ik blij dat ik net alles gemigreerd heb weg van XMS. Dat zijn nogal lange tijdsbestekken waar ze s'avond aan de slag gaan.

Je zal maar een webserver hebben die ineens twee weken lang slecht bereikbaar is s'nachts.
Niet overdrijven hè:
Wat betekent problemen met mijn diensten?

Door de geplande werkzaamheden kunt u in de periode van administratieve overgang en de daarbij behorende werkzaamheden hinder ondervinden bij het gebruik van uw diensten. Deze hinder zal zich beperken tot in de nachtelijke uren en zich beperken tot maximaal enige minuten wegvallen van uw diensten.

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 14:41
Beste mensen,

Ik zit nu al een tijdje met KPN Glasvezel alles in een pakket (100/100).
Echter bevalt dit me vanaf het begin al niet, veel disconnects, skype etc. Niet de beloofde snelheid halen alsof dit word afgeknepen.
Kan niet eens fatsoenlijk port forwarden of dmz zetten omdat heel internet weg valt bij gebruik van die functies.
Als je alles op standaard hebt werkt t best prima, mits je niet goed gebruik wilt maken van dingen zoals skype etc.

Nu overweeg ik dus een overstap naar XMS, gezien de minder hoeveelheid van bullshit op hun modem.
nu vroeg ik me af of iemand anders hier die overstap ook heeft gemaakt of ervaring hier mee heeft en misschien mij tips kan geven watme kan helpen met mijn uiteindelijke beslissing om wel of niet over te stappen.
Om het kosten plaatje gaat het me totaal niet.

Problemen waar ik nu last van heb zijn oa:
Upload snelheden via skype gaan niet hoger dan 1.75 mb/s (dit is niet alleen bij mijn kpn zo, maar zo'n beetje iedereen met een kpn box in mn skype lijst.
als ik download van iemand uit zweden die 100/100 heeft download ik soms wel met 4 mb/s of hoger dus ligt niet aan skype.
Deze zelfde snelheid ervaar ik ook als ik een ftp server heb draaien en iemand wat laat downloaden, of een web server en iemand een http bestand laat downloaden.
terwijl ik een speedtest wel 96mbit haal, of iets upload naar iemands website ook gewoon ~100mbit gaat.
Tevens last van veel DC's bij kpn.

Iemand dus adviesen voor mij ?

Mvg

Marco

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:56
Overstappen naar WMP -> Naar wgdo of WMP+ kan een maand zonder diensten betekenen. Deze overstap is namelijk nog niet uitgewerkt tussen de twee operators. Als je het er voor overhebt om een maand zonder diensten te zitten dan dan raad ik je de overstap aan ;)

[ Voor 75% gewijzigd door White_Collar op 16-10-2012 22:17 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• marco282
White_Collar schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:17:
Overstappen naar WMP -> Naar wgdo of WMP+ kan een maand zonder diensten betekenen. Deze overstap is namelijk nog niet uitgewerkt tussen de twee operators. Als je het er voor overhebt om een maand zonder diensten te zitten dan dan raad ik je de overstap aan ;)
Wij hebben hier ook nog een ziggo standaard tv abbonement liggen, eventueel zouden we hier 30 mbit internet er voor een maand bij doen als ziggo dit in maand termijnen aanbied.

Tevens zit ik ook nog vast aan dat 1e jaar termijn van kpn, is dit misschien op een manier onder uit te komen aangezien ik ontevreden ben over hun diensten?

En verder hoe gaat dit in zijn werk zo'n overstap, of moet ik daar gewoon xms ff voor contacteren.

Mvg

Marco Nijholt

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:19
marco282 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:24:
[...]

Wij hebben hier ook nog een ziggo standaard tv abbonement liggen, eventueel zouden we hier 30 mbit internet er voor een maand bij doen als ziggo dit in maand termijnen aanbied.

Tevens zit ik ook nog vast aan dat 1e jaar termijn van kpn, is dit misschien op een manier onder uit te komen aangezien ik ontevreden ben over hun diensten?

En verder hoe gaat dit in zijn werk zo'n overstap, of moet ik daar gewoon xms ff voor contacteren.

Mvg

Marco Nijholt
Inschrijven bij XMS via de website. Er komt dan sowieso een melding bij XMS dat de lijn al bezet is, in dit geval door KPN. Wanneer deze melding naar boven komt kan XMS met je contact opnemen. Of je kan zelf na een aantal dagen contact opnemen.

• White_Collar
Gangster93 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:26:
[...]

Inschrijven bij XMS via de website. Er komt dan sowieso een melding bij XMS dat de lijn al bezet is, in dit geval door KPN. Wanneer deze melding naar boven komt kan XMS met je contact opnemen. Of je kan zelf na een aantal dagen contact opnemen.
Dat doen ze niet. Je zult kpn moeten opzeggen en xms aanvragen. En xms contacteren over het feit dat het een kpn lijn is. Special services binnen xms moet dan de lijn handmatig monitoren om te controleren of het goed gaat.

• denan
White_Collar schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:17:
Betreft het hier niet gewoon een WBA->WMP+ overstap (of een wba->wgdo)? Ik dacht dat die al een stuk naadlozer gingen dan WMP/WMP overstappen.

• marco282
denan schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:39:
[...]

Betreft het hier niet gewoon een WBA->WMP+ overstap (of een wba->wgdo)? Ik dacht dat die al een stuk naadlozer gingen dan WMP/WMP overstappen.
Als ik hiervoor met XMS contact op neem zullen hun hier uitspraak over kunnen doen of zijn ze niet zo snugger bij dat callcenter?

Weet iemand wat het trouwens kost voor een tweede HD decoder want als ik het zo zie krijg je er maar 1 bij? als je die interactieve tv voor 5 euro per maand erbij doet, of moet je dan 5 euro per maand extra betalen en krijg je er dan 2? dus 10 euro extra?

• White_Collar
marco282 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:41:
[...]

Als ik hiervoor met XMS contact op neem zullen hun hier uitspraak over kunnen doen of zijn ze niet zo snugger bij dat callcenter?

Weet iemand wat het trouwens kost voor een tweede HD decoder want als ik het zo zie krijg je er maar 1 bij? als je die interactieve tv voor 5 euro per maand erbij doet, of moet je dan 5 euro per maand extra betalen en krijg je er dan 2? dus 10 euro extra?
Ze weten daar echt wel het verschil tussen wba, wmp, wgdo ;)

• Gangster93
In welke woonplaats woon je?
marco282 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:41:
[...]

2e HD ontvanger 170 euro of een 2e PVR 265 euro.
Maandelijks veranderd niks. ;)
denan schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:39:
[...]

WBA->WGDO is makkelijk aan te vragen. :)

Er bestaan inmiddels templates voor. Agent kan deze invullen. Wel moet de overstap datum een maand vooruit gepland zijn dan kan binnen 1 dag de overstap geregeld zijn. 's morgens depatching KPN. 's middags patching XMS met aannemer die het modem vervangt bij de klant daarna moet XMS de diensten nog provisionen. Procedure is zo beschreven. :P

[ Voor 39% gewijzigd door Gangster93 op 16-10-2012 23:07 ]

• chocka
marco282 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:11:
[...]
Iemand dus adviezen voor mij ?
De problemen bij KPN glas zitten in de Experiabox. Zo kon ik geen Voipbuster gebruiken. Een optie welke ik destijds heb gedaan is een SLM2008 gekocht, welke ik direct na de NTU had geplaatst en alles heb ingeregeld op basis van Vlan's. Hiermee kon ik ook mijn eigen router gebruiken, zodat Voipbuster het dan wel deed. En de Experiabox totaal niet meer nodig had.

• marco282
chocka schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:09:
[...]
De problemen bij KPN glas zitten in de Experiabox. Zo kon ik geen Voipbuster gebruiken. Een optie welke ik destijds heb gedaan is een SLM2008 gekocht, welke ik direct na de NTU had geplaatst en alles heb ingeregeld op basis van Vlan's. Hiermee kon ik ook mijn eigen router gebruiken, zodat Voipbuster het dan wel deed. En de Experiabox totaal niet meer nodig had.
Hoe heb je dit verder ingeschakeld, bedoel dat is toch slechts een switch? en hoe zit het verder met de login naar de kpn netwerk etc?

• Gangster93
marco282 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:13:
[...]

Hoe heb je dit verder ingeschakeld, bedoel dat is toch slechts een switch? en hoe zit het verder met de login naar de kpn netwerk etc?
Ik denk dat je dan het beste in het KPN draadje kan kijken.

• chocka
marco282 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:13:
Gebruik eigen router bij kpn glasvezel of Internet/DHCP via Experiabox router op vlan switch (ja, bij deze link gaat het uiteindelijk ook zonder EB) Enige waarvoor je wel moet opletten is als telefonie van KPN heb, dat je de EB op één poort moet taggen anders doet je telefonie het niet. Gelukkig had ik dat probleem niet, want mijn KPN wholesale ISP verstrekte de SIP account gegevens welke ik direct in mijn S450IP kon plaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door chocka op 16-10-2012 23:29 ]

• marco282
chocka schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:27:
[...]
Gebruik eigen router bij kpn glasvezel of Internet/DHCP via Experiabox router op vlan switch (ja, bij deze link gaat het uiteindelijk ook zonder EB) Enige waarvoor je wel moet opletten is als telefonie van KPN heb, dat je de EB op één poort moet taggen anders doet je telefonie het niet.
Telefonie niet eens ingeschakeld, daar heb ik mijn mobiele abbo voor waar ik al niet eens door mijn minuten van heen kom...
Maar bedankt voor de tip, benieuwd of dit ook mijn upload via mijn eigen webserver kan oplossen...

• chocka
marco282 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:29:
[...], benieuwd of dit ook mijn upload via mijn eigen webserver kan oplossen...
Hoogst waarschijnlijk wel, afhankelijk van de router die gebruikt natuurlijk! (En voorkomt de ergernis van de overstap)

• Thasaidon

Thasaidon

ToniW schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:32:
[...]

Niet overdrijven hè:

Door de geplande werkzaamheden kunt u in de periode van administratieve overgang en de daarbij behorende werkzaamheden hinder ondervinden bij het gebruik van uw diensten. Deze hinder zal zich beperken tot in de nachtelijke uren en zich beperken tot maximaal enige minuten wegvallen van uw diensten.

[...]
Tja, zul je net zien dat je DHCP lease verloopt in die paar minuten, je daardoor een ander IP krijgt, en dus de rest van de nacht je server niet op FQDN te benaderen is.....
En dan kun je de volgende ochtend aan de slag om al je domeinen weer aan te passen in DNS...

Maargoed, ik ben iig wel blij dat ze er nu voortijdig mee komen per brief en op de site. Dan weet je iig dat het er aan zit te komen en is het geen verrassing zoals de laatste keer in mijn vakantie. :P

• Thasaidon

Thasaidon

Zei ik toch.... ;)

Nou maar hopen dat we niet mee gaan in het "keurslijf" van KPN die het alleen maar doet voor "meer winst voor de aandeelhouders". :(
Persoonlijk vind ik dan ook dat dit eigenlijk afgekeurd had moeten worden door de NMA. KPN zit nu zo ongeveer overal met zijn dikke vingers in de pap...

[ Voor 33% gewijzigd door Thasaidon op 17-10-2012 09:03 ]

Ach ja... de NMA kijkt veel te breed. Dan is het verhaal dat er voldoende concurrentie is over de gehele breedbandmarkt heen. Waarbij ze koper maar even gelijk trekken met glas en kabel.
Niet van deze tijd die NMA...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35

Nakebod

Nope.

Ik hoop dat er niet teveel gaat veranderen, aka die dichtgetimmerde experia troep door de neus geboord krijgen.
Wel hoop ik dat we een paar voordeeltjes van KPN gaan krijgen, zoals (gratis!) TV @ tablet, en niet zoals XMS die er ooit geld voor wilt vragen voor een paar zenders.
En ik hoop op ook op gratis Spotify, dat scheelt weer 10 euro per maand :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 09:21
KPN heeft blijkbaar Webcare alvast naar huis gestuurd. Dat scheelt weer.

Heeft iemand met een 'echt' vast IP-adres overigens al een brief gekregen?
Thasaidon schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:02:
Zei ik toch.... ;)

Nou maar hopen dat we niet mee gaan in het "keurslijf" van KPN die het alleen maar doet voor "meer winst voor de aandeelhouders". :(
Persoonlijk vind ik dan ook dat dit eigenlijk afgekeurd had moeten worden door de NMA. KPN zit nu zo ongeveer overal met zijn dikke vingers in de pap...
Dat zaten ze toch al,het hele koperdraden netwerk is van KPN, zo'n beetje elke glasvezel van hoofdcentrales naar wijkcentrales is van KPN, zendtorens.. ik gok, natte vingerwerk, dat minimaal 70% van de onder de grond liggende glasvezels op welke manier dan ook aan KPN te linken valt.
Ik hoop alleen dat KPN aan XMS een beetje de vrijheid geeft zoals ze bij XS4ALL doen, KPN is erg goed in het dichtgooien van poorten, gesloten interfaces, datalimieten en dergelijke, en anders wordt het Ziggo, dat hoeft geen weken te duren.

• Thasaidon

Thasaidon

Klopt, ik moest toen voor mijn ADSL 10,- extra betalen voor de "huur" van de koperlijn van KPN...
Maar dat bedrag hebben de ISP's later opgenomen in het abbo, want ja... dat staat zo stom dat je bij een niet KPN ISP zit en alsnog KPN moet betalen ;)

Maar ik hoop idd ook dat ze XMS "met rust" laten zoals bij XS4All, maar ook daar is er wel het een en ander veranderd hoor... XS4All is ook echt niet meer wat het geweest is.
Ik ben dus bang dat dat met XMS ook gaat gebeuren. :(

Thasaidon schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:35:
Maar ik hoop idd ook dat ze XMS "met rust" laten zoals bij XS4All, maar ook daar is er wel het een en ander veranderd hoor... XS4All is ook echt niet meer wat het geweest is.
Ik ben dus bang dat dat met XMS ook gaat gebeuren. :(
Ik heb het vanaf het begin al geroepen toen er extra holdings werden opgericht bij de KVK door KPN,Reggefiber en Reggeborgh maar het was allemaal niet waar, het enige wat we nu in de gaten moeten houden is wanneer op papier ook alles rond is, officieel moeten we dan een brief gaan krijgen wat het allemaal gaat inhouden en opties om abonnementen stop te zetten.
Want toestemming betekent niet, morgen geregeld.
Mijn enige "zorg" is, hoe gaat KPN al die bedrijfjes behandelen, allemaal met een eigen administratie,met eigen regelingen,snelheden,packetfronts,Genexis,middleware,pakketprijzen, er is natuurlijk nogal wat opgehangen, komt er een NOC ,hier in het lokale analoge station hangen niet eens de standaard racks maar heeft Hertzinger ( ook al overgenomen/ ingelijfd ) gewoon "goedkoop" spul op plankjes gezet, er zal toch ergens iets universeels moeten gaan komen en dan is "ons" Portaalnetwerkje wel een van de oudste in de gehele keten.
Nick39 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:29:
[...]

Dat zaten ze toch al,het hele koperdraden netwerk is van KPN, zo'n beetje elke glasvezel van hoofdcentrales naar wijkcentrales is van KPN, zendtorens.. ik gok, natte vingerwerk, dat minimaal 70% van de onder de grond liggende glasvezels op welke manier dan ook aan KPN te linken valt.
Ik hoop alleen dat KPN aan XMS een beetje de vrijheid geeft zoals ze bij XS4ALL doen, KPN is erg goed in het dichtgooien van poorten, gesloten interfaces, datalimieten en dergelijke, en anders wordt het Ziggo, dat hoeft geen weken te duren.
Het gaat m.i. nog heel lang duren voordat je daar op die manier iets van merkt. Lijbrandt is al meer dan 9 maanden eigendom van KPN en daar zie je ook niet ineens andere NT's of iets dergelijks.

• Thasaidon

Thasaidon

Nick39 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:16:
...
Mijn enige "zorg" is, hoe gaat KPN al die bedrijfjes behandelen, allemaal met een eigen administratie,...
Heb je die brief nog niet gezien? Daar staat in dat XMS naar "een ander administratief systeem gaat".
Kortom... we gaan naar het KPN systeem.
De NMA had dit namelijk de 9e al goedgekeurd en de 15e is die brief verzonden door XMS.
Barre73 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:30:
[...]
Het gaat m.i. nog heel lang duren voordat je daar op die manier iets van merkt. Lijbrandt is al meer dan 9 maanden eigendom van KPN en daar zie je ook niet ineens andere NT's of iets dergelijks.
Ik denk het niet... dat het bij Lijbrandt allemaal niet zo snel ging komt omdat alle ISP's die over dat netwerk gingen dus nog geen KPN waren. Als KPN dus wat binnen het Lijbrandt gedeelte wat zou willen veranderen, zouden ze dus met al die andere partijen te maken krijgen.
Nu is het veel makkelijker, want nu zijn al die andere partijen dus ook gewoon van KPN en kunnen ze dus weer doen waar ze zelf zin in hebben... :(

Maargoed, ik ga voorlopig uit van het beste, dat XMS zijn eigen identiteit houd en we niet in het KPN keurslijf komen te vallen.
Afwachten dus...

[ Voor 82% gewijzigd door Thasaidon op 17-10-2012 10:34 ]

• denan
Thasaidon schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:30:
Heb je die brief nog niet gezien? Daar staat in dat XMS naar "een ander administratief systeem gaat".
De NMA had dit namelijk de 9e al goedgekeurd en de 15e is die brief verzonden door XMS.
De overgang naar de nieuwe administratie staat los van de overname. En jullie gaan niet naar het "kpn" systeem maar naar het itns systeem (ok ok.. in essentie een deel van KPN wholesale) maar het zijn wel compleet verschillende werelden. Vergeet niet dat het alternatief het "tele2" systeem was.
Maargoed, ik ga voorlopig uit van het beste, dat XMS zijn eigen identiteit houd en we niet in het KPN keurslijf komen te vallen.
Afwachten dus...
Dat hoop ik ook. In de tussentijd kan ik in ieder geval weer wat meer op XMS-threads reageren.. nu we weer one happy family zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 17-10-2012 10:51 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:04
Ik vind het allemaal best, zolang de kwaliteit van de internetverbinding maar gewoon blijft zoals het is en ik niet geforceerd een of andere experiabox moet gaan gebruiken.

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
ToniW schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:28:

Nog niet, maar de post moet vandaag nog komen.

Ik hoop wel dat we een beetje bijtijds informatie krijgen, want half november ben ik juist een paar dagen van huis (en ik zie mijn vrouw nog niet gelijk mijn DNS-records aanpassen). En ik hoop vooral ook dat een vast IP mogelijk blijft. Anders moet ik ook maar eens naar een VPS gaan kijken...

• Thasaidon

Thasaidon

denan schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:50:
... (ok ok.. in essentie een deel van KPN wholesale) ...
Need I say more? :P
Malthus schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:59:
... En ik hoop vooral ook dat een vast IP mogelijk blijft. Anders moet ik ook maar eens naar een VPS gaan kijken...
XMS heeft beloofd een oplossing te vinden voor het vaste IP probleem. Dus ik ga er dan ook even voorzichtig van uit dat dit nu gevonden is...

[ Voor 49% gewijzigd door Thasaidon op 17-10-2012 11:01 ]

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
ToniW schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:28:

Nope niks gehoord nog.

Kan niet zeggen dat ik dit een goede zaak vind en dat de NMA er geen stokje voor heeft gestoken is me ook een raadsel, welk alternatief blijft er nog over (op glas)?

[ Voor 22% gewijzigd door Ashrah op 17-10-2012 11:03 ]

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21
KPN is net een bacteriologische infectie: elke keer als je denkt er vanaf te zijn komt de ellende ergens anders weer terug.

Ik verwacht niet dat de zaken bij XMS onmiddellijk sterk gaan veranderen. Mogelijk krijgen we nu een behoorlijke TV-dienst op PC/Tablet er bij. En opnemen in de cloud. CATV zou op den duur kunnen verdwijnen. Te beginnen met nieuwe klanten. KPN houdt immers niet van onversleuteld. De rol van GHM zal verder worden beperkt.

Eén ding is wel zeker: de prijzen gaan omhoog. XMS is nu veruit de goedkoopste voor 50Mbit triple play.

Toch begrijp ik de argumentatie van de NMa niet. Zij stellen dat er genoeg concurrentie overblijft. Maar glas zou toch een open systeem moeten zijn? Hoe gaat dat werken als de glasconsument straks alleen nog maar kan kiezen uit het soort en kleur logo op de faktuur?

En vrijelijk overstappen tussen koper, coax en glas? Laat me niet lachen! Met koper haal ik nog geen 10Mbit down en wat betreft coax kan ik alleen kiezen tussen UPC en UPC.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Verwijderd

ambilight schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:07:
[...]
Ik verwacht niet dat de zaken bij XMS onmiddellijk sterk gaan veranderen. Mogelijk krijgen we nu een behoorlijke TV-dienst op PC/Tablet er bij. En opnemen in de cloud. CATV zou op den duur kunnen verdwijnen. Te beginnen met nieuwe klanten. KPN houdt immers niet van onversleuteld. De rol van GHM zal verder worden beperkt.
[...]
Net zoals bij KPN-dochter Lijbrandt? ;)

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
ambilight schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:07:
Eén ding is wel zeker: de prijzen gaan omhoog. XMS is nu veruit de goedkoopste voor 50Mbit triple play.

Toch begrijp ik de argumentatie van de NMa niet. Zij stellen dat er genoeg concurrentie overblijft. Maar glas zou toch een open systeem moeten zijn? Hoe gaat dat werken als de glasconsument straks alleen nog maar kan kiezen uit het soort en kleur logo op de faktuur?

En vrijelijk overstappen tussen koper, coax en glas? Laat me niet lachen! Met koper haal ik nog geen 10Mbit down en wat betreft coax kan ik alleen kiezen tussen UPC en UPC.
Zit op 100Mbit wat me bij KPN zelf bijna het dubbele zou kosten.
Rest van je argumentatie is spot on in mijn geval.

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ach het zal me onderhand allemaal een worst zijn. Ik was al bezig om mijn volledige "all in one" zelf onder te verdelen bij "de beste"

- Email bij A
- Servers bij B
- Internet bij C
- Telefoon bij D
- Televisie bij E
- etc...

Zal ongetwijfeld duurder zijn, maar het legt wel weer de keus bij mij. Ik hoop dat ik de Internet zelf gewoon bij XMS kan houden, want daar ben ik best tevreden mee. Hoop dus dat de internet connectie een beetje met rust gelaten word.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Verwijderd

Wellicht herhaalt zich ook hier de geschiedenis.
In jan. 2008 werd de onafhankelijke ADSL provider Speedlinq overgenomen door KPN en een half jaar later opgenomen in het nieuwe "budget" merk van KPN met de naam Telfort.
In mei 2012 is Telfort als nieuwe glasvezel provider geïntroduceerd in een beperkt aantal plaatsen met de intentie om te groeien...

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-11 16:03
Ik zat net even te kijken op mijn XMSWeb en zag daar dat je drie blokkades op bellen kon zetten. Deze even voor de test aangezet, krijg ik onderstaande mail:
Hierbij bevestigen wij dat de volgende belinstellingen zijn gewijzigd. Vanaf heden zijn de wijzigingen van toepassing.

Telefoonnummer: xxxxxxxxxx

Blokkeringen:
Bellen naar mobiele nummers: Geblokkeerd
Bellen naar gratis nummers: Geblokkeerd
Bellen naar internationale nummers: Geblokkeerd
Bellen naar 09xx nummers: Geblokkeerd
Daar staan dan ineens 4 blokkeringen. De 3 blokkeringen weer uitgezet en dan ontvang ik onderstaande mail.
Hierbij bevestigen wij dat de volgende belinstellingen zijn gewijzigd. Vanaf heden zijn de wijzigingen van toepassing.

Telefoonnummer: xxxxxxxxxx

Blokkeringen:
Bellen naar mobiele nummers: Niet geblokkeerd

Bellen naar gratis nummers: Geblokkeerd

Bellen naar internationale nummers: Niet geblokkeerd
Bellen naar 09xx nummers: Niet geblokkeerd
Iemand enig idee waarom gratis nummers geblokkeerd is en hoe ik dit er vanaf krijg?

• Fiber

Fiber

Wat zijn gratis nummers? Heb je een voorbeeld?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• White_Collar
ik gok 088 nummers

• GerkeP

GerkeP

Die zeker niet, die nummers kosten de hoofdprijs ;)

De meeste 0800 nummers zijn gratis

GerkeP

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Even heeeeel wat anders.

Gistere rond 0:30 wilde ik het Amerikaanse debat inplannen handmatig (omdat de epg het niet in schema had)
Dus ik vul in -> vandaag -> nederland 1-> van 2:30 tot -> 5:00 -> opslaan.

De M540 begint gelijk op te nemen voor 26,5 uur... ofzo...

Welke grenzen houd het systeem aan wanneer een volgende dag begint?
Ik weet dat bij publieke omroep dit van 06:00 tot 06:00 is...

Ik zit altijd dubbel te checken met handmatige opnames na 0:00 uur... Maar is wel handig om dat zeker te weten.

Dus heel simpel de vraag: van hoe laat tot hoe laat loopt de dag van de amino's?
Thasaidon schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:30:
[...]

[...]

Ik denk het niet... dat het bij Lijbrandt allemaal niet zo snel ging komt omdat alle ISP's die over dat netwerk gingen dus nog geen KPN waren. Als KPN dus wat binnen het Lijbrandt gedeelte wat zou willen veranderen, zouden ze dus met al die andere partijen te maken krijgen.
Nu is het veel makkelijker, want nu zijn al die andere partijen dus ook gewoon van KPN en kunnen ze dus weer doen waar ze zelf zin in hebben... :(

Afwachten dus...
Wat bedoel je met "dat netwerk". Lijbrandt heeft toch geen eigen netwerk? Ik vermoed dat je het hebt over het WGDO netwerk. Maar dat bedoelde ik niet. Lijbrandt levert over beide netwerken hoor.
Als KPN had gewild hadden ze alle Lijbrandt abonnees (die al gebruik maakten van WMP+) over kunnen zetten naar KPN WMP, analoge TV eruit gooien, een Experia Box geven, etc, etc..
Maar in de praktijk is dat allemaal niet te doen. Het duurt gewoon nog heel lang voordat er door klanten iets gemerkt wordt van zo'n overname.
Een mogelijkheid zou kunnen zijn om alle klanten van Concepts, Kick enLijbrandt onder 1 provider te zetten. Dan beperk je in ieder geval het aantal merken in je portfolio. Overigens wordt Kick al sinds een tijdje bediend door Concepts omdat ze het zelf niet meer redden.

• ambilight
  • Laatst online: 25-10 19:21
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:17:
[...]

Net zoals bij KPN-dochter Lijbrandt? ;)
KPN wacht gewoon totdat ze hele flikkerse boel hebben geassimileerd. Resistance is futile! >:)

Kijk maar eens met wat er met de IPTV-streams is gebeurd. Het maakt op WMP+ bijna niks meer uit of je een abbo bij KPN of XMS neemt. Het zou mij daarom ook niet heel erg verbazen wanneer CATV er uiteindelijk voor nieuwe klantjes af gaat.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Verwijderd

Is "mijn XMSWeb" wat anders dan "mijn XMS" ?
En wrom deze dubbelle optie's dan?

Ik heb wel gekeken op de site van mijn XMSWeb maar ik ga niet zomaar inloggen als ik niet weet hoe en wat

• chocka
ambilight schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:57:
Het zou mij daarom ook niet heel erg verbazen wanneer CATV er uiteindelijk voor nieuwe klantjes af gaat.
Mag hopen dat de afschaf van CATV geen werkelijkheid wordt! Anders komt er of een hoop bijkomen om alle TV's te voorzien van STB's, wat per saldo van je internetsnelheid afgaat of je moet er een CATV abonnement naast nemen van UPC of Ziggo. Maar daar zal de Nma zich al wel over gebogen hebben?

[ Voor 29% gewijzigd door chocka op 17-10-2012 13:05 ]

• Fiber

Fiber

Meestal duurt het nog wel een paar jaar voor je de gevolgen van dit soort overnames en fusies echt gaat merken. De grootste veranderingen zijn eerst achter de schermen, gezamenlijk inkopen etc. Maar uiteindelijk gaan ze ook stroomlijnen, sterke merken houden en minder sterke merken uit-faseren.

Zo lang ze mijn old school 'Alles uit de kast' abbo maar respecteren vind ik het voorlopig wel prima...?

Zijn er nu eigenlijk nog echt min of meer onafhankelijke glas-aanbieders over? O-)

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:03:
[...]
Ik heb wel gekeken op de site van mijn XMSWeb maar ik ga niet zomaar inloggen als ik niet weet hoe en wat
Dat kun je best proberen, hij accepteert je login toch niet... :)

Het is ongeveer hetzelfde, alleen hier en daar iets minder of andere opties, bijvoorbeeld bij doorschakel instellingen van de telefoon. Hebben we het pas nog uitgebreid over gehad, lees maar eens terug of zoek op xmsweb...

Fiber schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:10:
Zijn er nu eigenlijk nog echt min of meer onafhankelijke glas-aanbieders over? O-)
Ziggo, dan moet je Ziggo Zakelijk nemen dan krijg je gewoon een vezel tot in je huis,je kan daar ook "wijkinitiatieven" starten, maar je zit dan wel met, hoe ver zit je van de hoofdvezel af, hoeveel het kost.
Die kosten kun je dus delen als je bv met je buren besluit het te nemen.
En zo zakelijk is het niet, er wordt niet om een KVK inschrijving gevraagd, hoewel dat ook simpel is.

Ik heb zo maar even een productje genomen:
Beschikbaar met graafkosten
De dichtstbijzijnde glasvezelkabel ligt op 199 meter van uw adres.

Het is mogelijk ISDN2 (Glasvezel) af te nemen. We brengen in dit geval de kosten voor het aanleggen van de glasverbinding naar uw locatie in rekening. In de meeste gevallen is graven tot een afstand van 200m een rendabele investering.

Je krijgt in elk geval 8 ip adressen, en je kan maximaal tot 1 gigabit synchroon, dat zal ook de maximale prijs zijn, maar de vraag was of een andere dienstverlener met glas kon, ja dat kan dus.
Ik zie dat ze de prijzen al met 25% verlaagd hebben dus wie weet als de vraag stijgt... de geruchtenstroom zegt al dat in 2014 Ziggo ook FTTH wil gaan leveren.

[ Voor 39% gewijzigd door Nick39 op 17-10-2012 13:32 ]

Fiber schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:10:
Meestal duurt het nog wel een paar jaar voor je de gevolgen van dit soort overnames en fusies echt gaat merken. De grootste veranderingen zijn eerst achter de schermen, gezamenlijk inkopen etc. Maar uiteindelijk gaan ze ook stroomlijnen, sterke merken houden en minder sterke merken uit-faseren.

Zo lang ze mijn old school 'Alles uit de kast' abbo maar respecteren vind ik het voorlopig wel prima...?

Ja, Wisper en Glashelder. Beiden eigendom van Glasoperator. Maar helaas nog marginaal...

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:15:
[...]

Dat kun je best proberen, hij accepteert je login toch niet... :)

Het is ongeveer hetzelfde, alleen hier en daar iets minder of andere opties, bijvoorbeeld bij doorschakel instellingen van de telefoon. Hebben we het pas nog uitgebreid over gehad, lees maar eens terug of zoek op xmsweb...
Maar sommige mensen loggen hier toch al in?
Of is het in beta?
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:16:
[...]

Of is het in beta?
Het minder leuke is dat ik op mijn oude "mijn xmsnet" niet meer in kan loggen.
Debiteurnummer invullen en dan het wachtwoord.. maar dat werkt dus niet meer.
FTP van mijn site ook niet meer correct.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 17-10-2012 14:34 ]

• Gangster93
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:16:
[...]

Of is het in beta?
Klanten in WMP+ gebieden kunnen alleen maar inloggen op mijn.xmsweb.nl. Ook hebben de klanten in WMP+ gebieden een @xmsweb.nl email adres.
Wanneer de migratie naar nieuwe administratieve systeem afgerond is maakt iedereen gebruik van de nieuwe portal.

edit: nieuwe klanten komen automatisch in het nieuwe administratieve systeem en maken dus gebruik van de nieuwe portal en het @xmsweb.nl email adres.

[ Voor 22% gewijzigd door Gangster93 op 17-10-2012 14:36 ]

• Phoolie
Gangster93 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:33:
[...]

Klanten in WMP+ gebieden kunnen alleen maar inloggen op mijn.xmsweb.nl. Ook hebben de klanten in WMP+ gebieden een @xmsweb.nl email adres.
Wanneer de migratie naar nieuwe administratieve systeem afgerond is maakt iedereen gebruik van de nieuwe portal.
Net als alle nieuwe klanten. Vanaf wanneer dat ongeveer is weet ik niet, maar ik zit op WGDO & XMSWeb.

• Gangster93
Phoolie schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:35:
[...]
Net als alle nieuwe klanten. Vanaf wanneer dat ongeveer is weet ik niet, maar ik zit op WGDO & XMSWeb.
Klopt. Vraag me wel af hoe het nieuwe portal eruit ziet of het gelijk is aan de functies van xmsnet. Kan je bij xmsweb een pakketwijziging aanvragen? Of, net zoals bij xmsnet portal, alleen de optionele pakketten aan en uitzetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Gangster93 op 17-10-2012 14:38 ]

• Arjanjnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 21:03
Jammer dat we in Maarssen gedwongen zijn om XMS te gebruiken. Portaal is voor de huurhuizen een verbond aangegaan met Reggefiber en XMS.

Ik kan dus binnenkort alleen maar kiezen voor Ziggo over de kabel of KPN over glas.

• Phoolie
Gangster93 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:38:
[...]

Klopt. Vraag me wel af hoe het nieuwe portal eruit ziet of het gelijk is aan de functies van xmsnet. Kan je bij xmsweb een pakketwijziging aanvragen? Of, net zoals bij xmsnet portal, alleen de optionele pakketten aan en uitzetten?
Met pakketwijziging bedoel je bijvoorbeeld een sneller alles in 1 abo? Zo ja, ja dat kan.

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:31:
[...]
Het minder leuke is dat ik op mijn oude "mijn xmsnet" niet meer in kan loggen.
Debiteurnummer invullen en dan het wachtwoord.. maar dat werkt dus niet meer.
FTP van mijn site ook niet meer correct.
Moet toch iets lokaals zijn, ik kan gewoon inloggen.

Sinds de storing bij de mail zijn de wachtwoorden voor de mensen die met hun debiteurnummer op mijn xmsnet.nl willen inloggen niet meer geldig en moeten door XMS worden gereset.
Ook de FTP toegang tot je eigen site via ftp://home.xmsnet.nl/ werken niet meer.
Mijn weblog stuurt me net 215 foutmeldingen op mijn gmail.
Het wordt allemaal wel erg "storingsgevoelig"...

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 16:03
chocka schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:03:
[...]
Mag hopen dat de afschaf van CATV geen werkelijkheid wordt! Anders komt er of een hoop bijkomen om alle TV's te voorzien van STB's, wat per saldo van je internetsnelheid afgaat of je moet er een CATV abonnement naast nemen van UPC of Ziggo. Maar daar zal de Nma zich al wel over gebogen hebben?
Nee, daar buigt de NMA niet over. Die kijkt alleen naar marktaandeel en concurrentie.
Fiber schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:48:
[...]

Moet toch iets lokaals zijn, ik kan gewoon inloggen.
Bij mij waren gewijzigd:
Wachtwoord inlogpage
wachtwoord pop1 adres
wachtwoord pop 2 adres
wachtwoord ftp adres

Misschien dat dit niet bij iedereen zo is maar er waren meer mensen bij wie dat was.
In elk geval lopen er heel veel Grote Tinus,kleine Karels en andere rare kabouters rond.
Bovengenoemde 4 wachtwoorden bewaar ik in een database,waarvan 4 kopieen zijn, een met een ander wachtwoord beveiligd programma ( password vault) een kopie daarvan ( dagelijkse backup ) en in een beveiligd word document op beide telefoons die ik heb.)
( ja ik wordt oud, ik kan al die wachtwoorden die je in je hele leven moet bewaren echt niet meer onthouden,maar er stonden alleen nog maar random karakters bij XMS in de database die totaal niet lijken op die mijn password vault maakt met de codesleutel die ik daarvoor gebruik.
Met als gevolg dat gmail dus ook mijn mail niet meer ophaalde bij xms.
Zou ik zelf fout zitten dan zou gmail natuurlijk altijd er nog in kunnen want daar zou het juiste wachtwoord staan.
Ik heb alle Kleine Karels en Dikke Dirken weer terug gezet naar de wachtwoorden die mijn codegenerator maakt en voila, ik kan weer overal in,dus de hier opgeslagen wachtwoorden waren in orde.

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-11 20:33
Nick39 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:48:
Sinds de storing bij de mail zijn de wachtwoorden voor de mensen die met hun debiteurnummer op mijn xmsnet.nl willen inloggen niet meer geldig en moeten door XMS worden gereset.
Ook de FTP toegang tot je eigen site via ftp://home.xmsnet.nl/ werken niet meer.
Mijn weblog stuurt me net 215 foutmeldingen op mijn gmail.
Het wordt allemaal wel erg "storingsgevoelig"...
Bij mij geen problemen, alles doet het gewoon. Raar dat het bij jou veranderd was.

• Fiber

Fiber

Mijn browser onthoudt het wachtwoord van mijn.xmsnet gewoon... Wel zo handig. :)

• Phoolie
Fiber schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:48:
Mijn browser onthoudt het wachtwoord van mijn.xmsnet gewoon... Wel zo handig. :)
En onveilig ;)
Fiber schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:48:
Daar heb ik True Me voor, als een page om mijn wachtwoord vraagt haal ik mijn vinger over de vingerafdruk lezer in en de software onthoudt de wachtwoorden.
Afbeeldingslocatie: http://images.geeksimages.com/imageshare/0/300x300/090-0034-BULK-unit.jpg

Zelfde met inloggen, zodra de schermbeveiliging aanslaat of je kiest voor andere gebruiker dan hoef je niet meer te selecteren welke gebruiker ( dat scherm is er niet meer) aan de hand van 1 van de 10 ingevoerde vingerafdrukken wordt vanzelf de gebruiker geladen en diens desktop.

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:13:
[...]

Daar heb ik True Me voor, als een page om mijn wachtwoord vraagt haal ik mijn vinger over de vingerafdruk lezer in en de software onthoudt de wachtwoorden.
[afbeelding]

Zelfde met inloggen, zodra de schermbeveiliging aanslaat of je kiest voor andere gebruiker dan hoef je niet meer te selecteren welke gebruiker ( dat scherm is er niet meer) aan de hand van 1 van de 10 ingevoerde vingerafdrukken wordt vanzelf de gebruiker geladen en diens desktop.
Ohhhh, geeky. I WANT ONE!

• MCP cloud
  • Laatst online: 21:26

MCP cloud

Op het web sinds 1998

j1nx schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:03:
[...]

Ohhhh, geeky. I WANT ONE!
Niets is veilig in het leven zeker Apparatuur :+