XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.583 views

• post123men
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11-2020
marigo schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:07:
[...]

Precies, dat ervaar ik de laatste tijd ook. Ik dacht dat het te maken had met de taal instelling van mijn iPad, maar daar heb ik mee lopen testen en dat maakt niet uit.
Heb de connectie tussen de iPad en de M532 ook al een x aantal keer opnieuw aangemaakt, maar dat helpt ook niet.

Herkennen meerdere tweakers dit issue?
Ja ik herken wel degelijk deze issue met mijn IPad en een M532. Workaround lijkt de M532 te herstarten keer op keer op keer op keer 8)7 .

[ Voor 3% gewijzigd door post123men op 15-10-2012 09:00 ]

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 08:30

j1nx

Geek - Enjoying life

White_Collar schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 00:11:
[...]

Je weet dat bij een packetfront (2 minuten lease) de dhcp server in de pop zit?
Oh ja, dat is waar ook!

Is dat ook nog steeds zo na de ISP fabriek migratie?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-12 19:44
Nu bijna een week ook tevreden klant van XMS.

Ik wil alleen nog even terug komen op het XMSNet / XMSWeb verhaal. Er werd hier door White_Collar & Webcare aangegeven dat XMSWeb altijd WMP+ is. Dit blijkt dus NIET het geval te zijn. Misschien dat het in oude situaties zo is, maar het lijkt er op dat ze alle nieuwe aanvragen via XMSWeb doen. Ik heb namelijk een XMSWeb account, maar zit wel in een WGDO gebied.

Dan even een ander vraagje, ik heb het modem dat in onderstaande link te zien is:
http://www.glasvezel.nu/n...voor-nieuwe-genexis-modem
In die link heeft men het over Wifi & USB 3.0 op de advanced modem, die ik dus heb, echter zie ik dit nergens terug op het modem. Heeft iemand enig idee of het klopt dat dit er bij de versies die XMS uitlevert niet op zit?

Dan nog een laatste vraag. Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice. Nou kreeg ik een brief van XMS & Ziggo dat mijn alles in 1 abonnement van Ziggo per 23 oktober stopt. Echter stond er ook dat ik per 23 oktober het Ziggo internet standaard heb. Voor zover ik weer kan XMS alleen het analoge tv/radio abonnement niet opzeggen. Nou dacht ik dat dit misschien tegenwoordig inclusief standaard internet levert. Maar kan iemand aangeven of dit klopt?

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:18
Meer mensen last van niet werkende webmail? Na aanmelden krijg ik de volgende foutmelding:
"FOUT:
ERROR: Connection dropped by IMAP server.
Verzoek: LIST "" "*""
Er stonden voor vanochtend (00.00-05.00) wel werkzaamheden geplanned volgens de XMS-site, maar nu begint m'n moeder te klagen :+
Was het iemand al opgevallen dat er bij xmsweb wél een IMAP server draait? Phoolie, zou jij dat willen testen?

Verwijderd

@Webcare Tim, kan je aub effe mijn DM beantwoorden.

Ik merk dat ik beter de kabelboer had kunnen kiezen, dit gaat lang duren bij dat xms.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 12:37 ]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:27:
@Webcare Tim, kan je aub effe mijn DM beantwoorden.

Ik merk dat ik beter de kabelboer had kunnen kiezen, dit gaat lang duren bij dat xms.
Het aansluit proces duurt meestal max 20 werkdagen.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Phoolie
theblindman schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:13:
[...]
Was het iemand al opgevallen dat er bij xmsweb wél een IMAP server draait? Phoolie, zou jij dat willen testen?
Ik wil dat best testen, maar waar haal je die informatie vandaan en welke instellingen heb ik dan nodig?

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
Phoolie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:52:
Nu bijna een week ook tevreden klant van XMS.

Ik wil alleen nog even terug komen op het XMSNet / XMSWeb verhaal. Er werd hier door White_Collar & Webcare aangegeven dat XMSWeb altijd WMP+ is. Dit blijkt dus NIET het geval te zijn. Misschien dat het in oude situaties zo is, maar het lijkt er op dat ze alle nieuwe aanvragen via XMSWeb doen. Ik heb namelijk een XMSWeb account, maar zit wel in een WGDO gebied.
Bedankt voor de info! Mag ik vragen in welke plaats je woont?

[ Voor 41% gewijzigd door White_Collar op 15-10-2012 13:05 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Phoolie
White_Collar schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:04:
[...]

Bedankt voor de info! Mag ik vragen in welke plaats je woont?
Graag gedaan.

Ik woon in Odijk, gemeente Bunnik.

• theblindman
Phoolie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:01:
[...]
Ik wil dat best testen, maar waar haal je die informatie vandaan en welke instellingen heb ik dan nodig?
Ik kwam er net zelf achter (telnet) :) Probeer het eens met de volgende gegevens:
Server: imap.xmsweb.nl, poort 143
Gebruikersnaam en wachtwoord zoals bij webmail
*knip*
chocka schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:28:
[...]
Wat nou! Gaat toch om de functionaliteit van dat ding? Je vrouw heeft jouw toch ook niet alleen gekozen omdat je mooi was! O-)
Nadruk op WAS zeker.
Heb ff rond gesnuffeld maar kon de 350 en de 500 nog niet vinden.
Mijn vriendin zei, zet um maar buiten dan, het lijkt op dat wicker van de tuinmeubels..

[ Voor 65% gewijzigd door MueR op 15-10-2012 15:50 ]

• Phoolie
*knip*
DjVe schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:27:
[...]

Daarnaast is het wel mogelijk om zonder dubbele kosten over te stappen, echter is het altijd verstandig om een weekje (of twee) overlap te nemen.
Sterker nog, ik maak gebruik van de overstap service. 9 oktober is XMS opgeleverd en per 23 oktober eindigt mijn Ziggo alles in 1 abonnement. Het enige wat ik straks zelf even moet regelen, is het analoge tv deel opzeggen, dit kan XMS niet voor je doen. Jammer, maar dat zijn de kosten niet. Maar die 2 maanden gratis zijn natuurlijk ook deels er voor om de klant niet op dubbele kosten te jagen.

[ Voor 67% gewijzigd door MueR op 15-10-2012 15:50 ]

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
de email hier in Wijchen doet raar de ene keer doet die het wel de andere keer niet. heeft dat nog met het onderhoud van vannacht te maken?

• theblindman
Andre1971 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:14:
de email hier in Wijchen doet raar de ene keer doet die het wel de andere keer niet. heeft dat nog met het onderhoud van vannacht te maken?
Dat zou ik niet durven zeggen, de storingslijn geeft aan dat het om een "inlogstoring" gaat, "er wordt aan gewerkt" :)

• Phoolie
theblindman schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:16:
[...]

Ik kwam er net zelf achter (telnet) :) Probeer het eens met de volgende gegevens:
Server: imap.xmsweb.nl, poort 143
Gebruikersnaam en wachtwoord zoals bij webmail
Dit lijkt prima te werken :D

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
En inderdaad even ontopic:

Van het weekend zijn er 2 grote problemen geweest:
- Er is een issue geweest met de DHCP server (ja.. hij kan swappen ;)) waardoor niet iedereen een reply kreeg van de DHCP server. Dit heeft ongeveer anderhalf uur geduurd voordat het opgelost was.
- Er is een hoofdader doorgetrokken op zondag (250 vezels stuk) waardoor Hilversum, Soest, Soesterberg, Leiden, eindhoven, Bussum, Amersfoort eruit lagen. Eurofiber heeft de breuk kunnen herstellen maar er is aardig wat downtime geweest (of slecht werkende verbindingen)

Verwijderd

Ik heb zondag nergens last van gehad. 3813jg. Zijn er meerdere hoofdaders in dat gebied?

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12 18:53
Op dit moment geeft de pop3 server niet thuis en de webmail kan ik ook niet bereiken.

Geeft de dhcp server ook adressen uit aan de mail server?
(grapje he)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:03

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Momentje, ik ga even opschonen...

Modbreak:Goed, het topic gaat weer open. Bij dit soort getrol graag direct een topic-report doen of een topic in Schop een Modje openen. Reageren op getroll wordt niet op prijs gesteld: Policy mbt replies in 'slechte' topics

[ Voor 81% gewijzigd door MueR op 15-10-2012 15:53 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42
marigo schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:37:
Op dit moment geeft de pop3 server niet thuis en de webmail kan ik ook niet bereiken.

Geeft de dhcp server ook adressen uit aan de mail server?
(grapje he)
ROFL _O-

Verwijderd

theblindman schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:13:
Meer mensen last van niet werkende webmail? Na aanmelden krijg ik de volgende foutmelding:
"FOUT:
ERROR: Connection dropped by IMAP server.
Verzoek: LIST "" "*""
Er stonden voor vanochtend (00.00-05.00) wel werkzaamheden geplanned volgens de XMS-site, maar nu begint m'n moeder te klagen :+
marigo schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:37:
Dit probleem is bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing. -Sophie
denan schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:14:
En inderdaad even ontopic:
- Er is een hoofdader doorgetrokken op zondag (250 vezels stuk) waardoor Hilversum, Soest, Soesterberg, Leiden, eindhoven, Bussum, Amersfoort eruit lagen. Eurofiber heeft de breuk kunnen herstellen maar er is aardig wat downtime geweest (of slecht werkende verbindingen)
Alweer ??? kijkt er uberhaupt nog iemand in die databases waar toch aangegeven zou moeten worden waar de kabels en leidingen liggen ? ik neem zo aan dat zo'n kabel toch wel een beetje beschermd is met een stalen mantel ?
Ja natuurlijk, daar gaat een graafmachine uiteraard zo doorheen, de Griekse collega's hangen alles in palen en waar het de grond in gaat ligt er 20 cm boven de kabel een groen/gele mat van zo'n 70 cm breed, natuurlijk daar hak je ook zo doorheen maar die mat ligt er ook alleen ter waarschuwing ( tis een soort van doek, zit op een enorme rol en komt ironisch gezien bij de dsm uit Nederland vandaan ), of was er iemand op zoek naar Zalando ? :X Effe serieus, volgens mij ligt per kabel of buis het totale schadebedrag per jaar in de miljoenen, hoppa waterleiding door, pats stroomkabel, het is bijna aan de orde van de dag en volgens mij alleen bij "jullie" al de 4e keer dit jaar ? ( Tellen we de sein en wisselstoringen van de NS maar ff niet mee... ) en wie dokt dat als op zondag een hele ploeg daar in de stromende regen vezels zit te lassen ??
Het zal wel verzekeringswerk zijn maar die trekken toch ook een keer een grens ?
Want het is natuurlijk wel nalatigheid, je kan niet met droge ogen zeggen dat je in die database hebt gekeken en toch weer er doorheen hebt gejast ?

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:14:
- Er is een issue geweest met de DHCP server (ja.. hij kan swappen ;))
Ik zou dat dan toch een beetje (geheel) terug schroeven. Best leuk dat OOM, maar je bent beter af de box op zijn meul te laten gaan en in een reboot te sturen als op de kernel te vertrouwen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11 15:38
Mij niet vervelend bedoeld, maar wat is ongeveer de reactie tijd op een DM? Want mijn DM van gisteren, heb ik vooralsnog geen reactie op ontvangen, kan dat kloppen?
MueR schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:44:
Goed, het topic gaat weer open. Bij dit soort getrol graag direct een topic-report doen....
Mag ik vragen waar ik de optie topic-report kan vinden? Heb die laatst getracht te vinden, maar niet gevonden.
Bij voorbaat dank. _/-\o_

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:46

DjVe

Hatsaflats!

chocka schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:26:
[...]
Mij niet vervelend bedoeld, maar wat is ongeveer de reactie tijd op een DM? Want mijn DM van gisteren, heb ik vooralsnog geen reactie op ontvangen, kan dat kloppen?

[...]
Mag ik vragen waar ik de optie topic-report kan vinden? Heb die laatst getracht te vinden, maar niet gevonden.
Bij voorbaat dank. _/-\o_
Helemaal bovenaan bij de naam van het topic (links)!

[ Voor 6% gewijzigd door DjVe op 15-10-2012 17:32 ]

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11 15:38
Oooo! daar is dat handje voor, nooit geweten. Bedankt.

Ja en intussen is het 17.30 uur en heb geen enkele reactie mogen ontvangen, mogelijk was het aan hun aandacht ontsnapt?

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
chocka schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:40:
Oooo! daar is dat handje voor, nooit geweten. Bedankt.

Ja en intussen is het 17.30 uur en heb geen enkele reactie mogen ontvangen, mogelijk was het aan hun aandacht ontsnapt?
soms duurt het een dagje. Gewoon geduld hebben. Ze reageren altijd wel. Ze hebben vast ook nog wel andere werkzaamheden dan alleen op GOT kijken.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:40
Nick39 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:13:
[...]

Alweer ??? kijkt er uberhaupt nog iemand in die databases waar toch aangegeven zou moeten worden waar de kabels en leidingen liggen ?
Ik geloof dat de Nederlandse overheid dat pas tien jaar of zo geleden echt in kaart is gaan brengen. Ik heb geen idee waar dat proces is op dit moment. Weet iemand anders daar meer over.

• marigo
Er staat onderhoud gepland voor 17 oktober. Dit betreft Internet en Telefonie. Nou dacht ik dat dit een mooie gelegenheid was om de mensen van het "expert panel" een update te geven m.b.t. de werkzaamheden die uitgevoerd worden.

Lijkt mij best interessant.

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-10 15:58
Maar intussen nog steeds geen mail hier

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 14:09
Hier (3893DJ) ook GEEN mail verkeer!!

Verwijderd

dspijkers schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:59:
Hier (3893DJ) ook GEEN mail verkeer!!
Zal wel landelijk zijn. 1216JJ ook geen mailverkeer.

Verwijderd

Hier ligt de pop3 er ook nog steeds uit.. duurt lang zeg...

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 14:09
Hebben we al eens eerder gehad.
Toen waren veel mensen "ineens" ook hun mail kwijt. Ik mag toch hopen dat dit nu niet weer gebeurd!

Verwijderd

[...]

Alweer ??? kijkt er uberhaupt nog iemand in die databases waar toch aangegeven zou moeten worden waar de kabels en leidingen liggen ?
Die database is er (http://www.kadaster.nl/window.html?inhoud=/klic/), en het is verplicht deze te raadplegen voordat men gaat graven. Maar: 1) het gebeurt niet altijd en 2) kabels gaan vaak aan de wandel door het grondwater.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:58
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:53:
[...] Die database is er (http://www.kadaster.nl/window.html?inhoud=/klic/), en het is verplicht deze te raadplegen voordat men gaat graven. Maar: 1) het gebeurt niet altijd en 2) kabels gaan vaak aan de wandel door het grondwater.
3.Ze graven wel eens een metertje verkeert :P
Caelorum schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:56:
[...]

3.Ze graven wel eens een metertje verkeert :P
Oh dat zeker, we hadden laatst een verzakking hier, lekke dak afvoer en de XMS kabels liepen daar gewoon doorheen, op zijn hoogst 30 cm, een hele bundel, niet eens in een "ribbel" pijp.
Aannemer Grebbezicht was ook failliet na de aanleg,die heeft gedacht, het ligt onder de grond en het ligt me prima.
Helaas lag hij in 2007 ook onder de grond.

Verwijderd

White_Collar schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:39:
[...]

Het aansluit proces duurt meestal max 20 werkdagen.
Laatste antwoord van mij hier.... de annulering is een feit.

succes verder.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:39

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Goed zo, veel 'plezier' bij de kabelboer :+

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy-Andre op 15-10-2012 21:08 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

[...]

Alweer ??? kijkt er uberhaupt nog iemand in die databases waar toch aangegeven zou moeten worden waar de kabels en leidingen liggen ? ik neem zo aan dat zo'n kabel toch wel een beetje beschermd is met een stalen mantel ?
Ja natuurlijk, daar gaat een graafmachine uiteraard zo doorheen, de Griekse collega's hangen alles in palen en waar het de grond in gaat ligt er 20 cm boven de kabel een groen/gele mat van zo'n 70 cm breed, natuurlijk daar hak je ook zo doorheen maar die mat ligt er ook alleen ter waarschuwing ( tis een soort van doek, zit op een enorme rol en komt ironisch gezien bij de dsm uit Nederland vandaan ), of was er iemand op zoek naar Zalando ? :X Effe serieus, volgens mij ligt per kabel of buis het totale schadebedrag per jaar in de miljoenen, hoppa waterleiding door, pats stroomkabel, het is bijna aan de orde van de dag en volgens mij alleen bij "jullie" al de 4e keer dit jaar ? ( Tellen we de sein en wisselstoringen van de NS maar ff niet mee... ) en wie dokt dat als op zondag een hele ploeg daar in de stromende regen vezels zit te lassen ??
Het zal wel verzekeringswerk zijn maar die trekken toch ook een keer een grens ?
Want het is natuurlijk wel nalatigheid, je kan niet met droge ogen zeggen dat je in die database hebt gekeken en toch weer er doorheen hebt gejast ?
Oh, daar wordt zeker wel in gekeken (klicmeldingen) want de boete voor graven zonder klicmelding is zeer hoog. En het Agentschap Telecom controleert vrij frequent.
Wat je echter vaker ziet is dat er niet wordt gestoken met de schep voor de kraan uit om te checken of de kraan de volgende 20/30 cm vrij kan graven.
En wat bescherming betreft: nee, niet in een stalen buis maar meestal in HDPE buizen. En die graaf je niet zo door, maar als je zoiets pakt met de rand van de graafbak en je trekt 'em mee omhoog dan ben je al snel te laat en trek je de vezels door.
250 vezels is maar een vrij dunne kabel hoor. Past makkelijk in een 40mm (4 cm) buis.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
marigo schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:45:
Er staat onderhoud gepland voor 17 oktober. Dit betreft Internet en Telefonie. Nou dacht ik dat dit een mooie gelegenheid was om de mensen van het "expert panel" een update te geven m.b.t. de werkzaamheden die uitgevoerd worden.
En ook zo'n wijziging van de mail-server had best naar het expert panel gestuurd kunnen worden. Vooral omdat er kennelijk mensen zijn die hun mail wat moeilijker verstuurd krijgen. Het idee van zo'n expert panel vind ik wel goed, maar ik heb de indruk dat er (nog) niet genoeg mee gedaan wordt.

• Andre1971
Mailserver hier in Wijchen doet nog niks. Wat moeilijker versturen ging beter :9

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Ben blij dat ik een eigen servers heb draaien op mijn vaste IP :)

Geef iedereen gewoon een vast IP, dan heb je ook die DHCP server storingen niet meer :)
En met PTR records wordt de XMS mail server ook minder belast ;)

win win situatie toch _/-\o_

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• GerHo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
En hier de gehele dag al geen email meer mogelijk...ik begon me al zorgen te maken: al een paar weken zonder storing van het een of ander bij XMS! Gelukkig ligt nu de email erweer uit. Kan ik tenminste rustig gaan slapen.

[ Voor 6% gewijzigd door GerHo op 15-10-2012 23:23 ]

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-10 10:35
Malthus schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:50:
[...]
Het idee van zo'n expert panel vind ik wel goed, maar ik heb de indruk dat er (nog) niet genoeg mee gedaan wordt.
Niet genoeg? Is er al iets mee gedaan dan?

Verwijderd

Nope.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:40
De mail server geeft de afgelopen paar uur problemen. Ik krijg bij Outlook steeds de melding dat het geen contact kan maken met de email server. G-3 Nijmegen.

• marigo
hmmm, nog steeds geen e-mail.

Het zal niet zo heel lang meer duren; de facturatie moet er straks natuurlijk ook uit. ;)

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-12 11:25

GerkeP

Vragen mag altijd........

pop.xmsnet.nl resolved naar storage10.blabla
SMTP diag geeft aan dat de machine het doet, verder kan ik niets testen op die machine.
Misschien is de storage wel volgelopen door al die mailperikelen van de afgelopen tijd :D

GerkeP

Malthus schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:50:
[...]

En ook zo'n wijziging van de mail-server had best naar het expert panel gestuurd kunnen worden. Vooral omdat er kennelijk mensen zijn die hun mail wat moeilijker verstuurd krijgen. Het idee van zo'n expert panel vind ik wel goed, maar ik heb de indruk dat er (nog) niet genoeg mee gedaan wordt.
Dat had ik je allang kunnen vertellen, dat is een "even sussen" actie, we marineren de slechte dingen in een goede saus en dan hopen dat de NMA snel ja zegt dan zijn we van het gezeur af.
En als je de response tijs van xms vergelijkt met KPN dan kunnen we dat goede oude XMS nog wel eens gaan missen.
Ik hoop alleen dat de mail niet gewist wordt want er zitten wat activeringsmailtjes in voor e-books

Verwijderd

De pop.xmsnet.nl doet het weer hier.

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 10:30
Gebruik sinds een aantal weken een Elro IP cam.
Deze heeft de mogelijkheid om bij detectie een mail te sturen met daarin in aantal foto's.
Zeer handig. Werkte enige tijd geleden prima, maar nadat ik het gisteren weer activeerde viel het op dat ik geen mails meer kreeg. Net even een test gedaan en wat blijkt:

Test ... Failed
The message is denied by the server. Maybe because of the anti-spam privacy of the server

Ook een probleem van de nieuw en verbeterde SMTP server?

Enige tips hoe dit op te lossen?

Gebruikte geen Authentication settings.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-12 12:43

Thasaidon

If nothing goes right, go left

mwoe schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:42:
Gebruikte geen Authentication settings.
Zet authenticatie eens aan dan...

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• theblindman
Ik heb gisteren een testmailtje naar mezelf verstuurd, deze kreeg ik van m'n mailerdaemon weer terug. Dat zou betekenen dat alle mail die gisteren naar XMS-klanten is verstuurd, verloren is gegaan? Nou ben ik geen expert op het gebied van mailservers, maar mag je bij zo'n grote omgeving niet een (werkende) backup MX server verwachten?

• GerkeP

GerkeP

Maar natuurlijk is de daadwerkelijke foutmelding van belang om een juiste analyse te doen.
Terugkrijgen van je mailerdeamon zonder de juiste gegevens zegt niet zoveel, dat kan van alles zijn.

Er zijn 3 MX servers voor XMSnet.nl, dus die zijn er wel, maar als alles aan de zelfde storage hangt en die zit vol, dan helpt dat natuurlijk niet :9

[ Voor 39% gewijzigd door GerkeP op 16-10-2012 09:08 ]

GerkeP

• jonkymar
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-11 14:06
Hier in Soest nog steeds geen inkomende email, ook via mijn webmail lukt het niet.
Bij mijn webmail is ook de postvak in helemaal leeg, terwijl ik vanaf andere account email naar mijn zelf heb gestuurd.
Duurt deze storing mog lang? En ben ik nu al het email verkeer vanaf gisteren kwijt?
Web care kunnen jullie uitsluitsel geven?

• Andre1971
Hier heb ik zojuist de email van gisteren ontvangen.

Die van gistermiddag kreeg ik binnen, maar die van gisteravond mis ik :(

En ik weet zeker dat er minimaal 2 moesten zijn.

Waar zijn die!!!!!!!! :'(

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik vind het allemaal maar triest met XMS de laatste tijd.

Het is dat ik er geen tijd voor heb, anders zou ik eens terug lezen en alle storingen eens tegen de tijd uit zetten. Denk dat er toch wel een duidelijke trend te bespeuren is en al zeker een zeker omslag punt (ISPFabriek)

Theoretisch zou XMS bovenstaande natuurlijk zo uit hun ticket systeem kunnen trekken, maar ja .....

• marigo
Hier idem dito; mis ook een aantal e-mails. Misschien niet de meest belangrijke mail waar ik het aan kan zien, maar ze zijn niet binnengekomen.

Misschien kan/mag Webcare hier iets over roepen?

• GerkeP

GerkeP

marigo schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:22:
Hier idem dito; mis ook een aantal e-mails. Misschien niet de meest belangrijke mail waar ik het aan kan zien, maar ze zijn niet binnengekomen.

Misschien kan/mag Webcare hier iets over roepen?
Als ze problemen hebben gehad, dan kan die mail nog wel komen, zit misschien nog ergens in de queu.

Als ik dit allemaal zo lees, dan lijkt het er op dat ze na de wijzigingen op de uitgaande mail, nu hard bezig zijn met de inkomende mail en dan waarschijnlijk de filtering op virussen en spam?

GerkeP

• marigo
Laten we hopen dan het inderdaad nog in de queue hangt. Misschien komt het in de loop van de dag nog binnen.

• Andre1971
De 1st van de 2 missende emails is nu net binnen, dus komt wel goed denk ik.

• Andromea7
  • Laatst online: 19-10-2023
Goed. Hier in huis gelukkig wel vooruitgang. (zit al 7 weken zonder Internet, zie eerder in het forum..)
Er stond gisteren opeens een monteur voor de deur die de bekabeling goed heeft gelegd, wat dan wel weer raar is, is dat we daarvoor nooit een afspraak hebben gemaakt, dus het is maar goed dat er iemand thuis is.. Alleen moet nu dus nog het abonnement geactiveerd worden,had gisteren daar al wat over naar de webcare gestuurd, maar ze reageren sinds vrijdag niet echt meer.. Activatie lijkt nu simpel, kwestie van aanzetten, kan op afstand en alles, maar blijkbaar moeten we nu weer wachten totdat reggefiber een ticket verstuurt enbze dat bij xms daadwerkelijk lezen.. Maar waarom dat nu weer een dag moet duren is mij een raadsel.. Ze mogen wel leren lezen en schrijven bij xms en reggefiber..
Wellicht dat ze bij een publieke post weer wat sneller gaan werken..
Andromea7 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:23:
Goed. Hier in huis gelukkig wel vooruitgang. (zit al 7 weken zonder Internet, zie eerder in het forum..)
Er stond gisteren opeens een monteur voor de deur die de bekabeling goed heeft gelegd, wat dan wel weer raar is, is dat we daarvoor nooit een afspraak hebben gemaakt, dus het is maar goed dat er iemand thuis is.. Alleen moet nu dus nog het abonnement geactiveerd worden,had gisteren daar al wat over naar de webcare gestuurd, maar ze reageren sinds vrijdag niet echt meer.. Activatie lijkt nu simpel, kwestie van aanzetten, kan op afstand en alles, maar blijkbaar moeten we nu weer wachten totdat reggefiber een ticket verstuurt enbze dat bij xms daadwerkelijk lezen.. Maar waarom dat nu weer een dag moet duren is mij een raadsel.. Ze mogen wel leren lezen en schrijven bij xms en reggefiber..
Wellicht dat ze bij een publieke post weer wat sneller gaan werken..
Je kan natuurlijk ff bellen, het is geen afhaal menu van just-eat waar je aangeeft wat je wil, webcare is een extra service maar die zijn nu misschien wel bezig met de mail..

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
internet weer plat? Wijchen

Edit: Hm, of toch niet O-)

[ Voor 35% gewijzigd door Marsjee op 16-10-2012 11:49 ]

• Andromea7
Heb jij dan een telefoonnummer van de webcare? Ik namelijk niet. Alleen van de klantenservice en die heb ik al lang gebeld, die kunnen niet activeren, niet doorverwijzen, niks.
En ik zou zeggen dat na 8 weken zonder Internet een beetje prioriteit verlenen toch normaal is...

Verwijderd

Andromea7 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:45:
Heb jij dan een telefoonnummer van de webcare? Ik namelijk niet. Alleen van de klantenservice en die heb ik al lang gebeld, die kunnen niet activeren, niet doorverwijzen, niks.
En ik zou zeggen dat na 8 weken zonder Internet een beetje prioriteit verlenen toch normaal is...
8 weken geen diensten, dan mag je gewoon opzeggen, wegens nalatigheid.

Verwijderd

Niet iedereen wil zijn diensten opzeggen >:)

btw. webcare is niet direct tel te bereiken.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2012 11:56 ]

Reggefiber moet de lijn als actief melden en dan kan de klantenservice de boel provisioneren, totdat dat gedaan is kan webcare er ook niet veel aan doen.

Jammere is dat alle download links van mijn gekochte ebooks nu verlopen zijn,ik hoop dat dit met Bol geregeld kan worden anders ben ik 50 euro kwijt :(
Alles was redundant aangelegd, maar de mailserver blijkbaar niet en de DHCP server ook niet, en was er echt voor een ring gekozen dan zou die hoofdader ook niet zoveel moeten uitmaken, goed dit hebben we weer gehad, dus nu zijn de telefoonstoring en de iptv storingen weer aan de beurt en dan wordt het weer eens tijd voor een nieuw ipnummertje en dan beginnen we weer van voren af aan, er is echt een patroon zichtbaar.
Misschien iemand van de ispfabriek die zich verveelt... @Denan blijf nou eens van die stekkertjes af !!

Zit trouwens wel een forse delay op het versturen en ontvangen van mail, maar ik vrees dat als iemand daar naar gaat kijken dat het dan weer plat gaat :X

Verwijderd

De diensten staan erop en ik zie de NT online en nog data ook.
Lijkt allemaal goed. :)
De diensten staan er al op sinds gistermiddag 16:30.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2012 12:08 ]

• Andromea7
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

Ja dat wist ik al. Reggefiber heeft nu alles geregeld. We hebben alleen nog steeds geen internet omdat xms nog niet heeft geactiveerd. Of dit komt doordat zij er nog niet naar hebben gekeken of dat het ticket. Og niet doorgestuurd is of iets dergelijks weet ik niet..
En kun jij me, als reggefiber medewerker uitleggen waarom de monteur gisteren onaangekondigd voor de deur stond? Voor hetzelfde geld was er niemand thuis en had het weer eeuwig geduurd voordat er een nieuwe was gestuurd... Niet zo handig!

• Andromea7
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

Als toevoeging dus nog: welke diensten? Waar? Ze doen het dan niet echt..

Verwijderd

Andromea7 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:11:
[...]

Ja dat wist ik al. Reggefiber heeft nu alles geregeld. We hebben alleen nog steeds geen internet omdat xms nog niet heeft geactiveerd. Of dit komt doordat zij er nog niet naar hebben gekeken of dat het ticket. Og niet doorgestuurd is of iets dergelijks weet ik niet..
En kun jij me, als reggefiber medewerker uitleggen waarom de monteur gisteren onaangekondigd voor de deur stond? Voor hetzelfde geld was er niemand thuis en had het weer eeuwig geduurd voordat er een nieuwe was gestuurd... Niet zo handig!
Normaal maakt een monteur altijd van te voren een afspraak. Wellicht was de monteur in de buurt en op de gok gekeken of er iemand thuis is.
Activatie is gisteren al gedaan om 14:30 en sinds 16:30 staat er internet op de lijn.
Het zou dus sinds gisteren 16:30 allemaal moeten werken.
Voor internet moet je in jouw geval poort 2 gebruiken op de NT.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:54:
Niet iedereen wil zijn diensten opzeggen >:)

btw. webcare is niet direct tel te bereiken.
Alsnog hoor je iemand op zijn/haar rechten te wijzen.

• Andromea7
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:16:
[...]

Normaal maakt een monteur altijd van te voren een afspraak. Wellicht was de monteur in de buurt en op de gok gekeken of er iemand thuis is.
Activatie is gisteren al gedaan om 14:30 en sinds 16:30 staat er internet op de lijn.
Het zou dus sinds gisteren 16:30 allemaal moeten werken.
Voor internet moet je in jouw geval poort 2 gebruiken op de NT.
Wat is de NT en waar zit poort 2

Heb net met de klantenservice van xms gebeld en die zegt ook dat we aangesloten zijn en dat het nu aan onze router ligt. Zit nu direct aan het modem maar klantenservice man zegt dat het tot maximaal een uur kan duren voordat het nieuwe op adres toegewezen wordt.. Krijg tot nog toe geen signaal iig...

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

Wat is jouw status eigenlijk? Ben jij WebCare? Reggefiber? XMS klantenservice? White_Collar of Denan onder een andere nick...? O-)

Waar is Webcare eigenlijk? Herfstvakantie? Ik vind ze verdacht stil de laatste paar dagen. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Fiber

Fiber

Andromea7 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:27:
[...]
Wat is de NT en waar zit poort 2...
NT is je modem... :)

Haal hem eens ruim een uur van de stroom. Dan doet hij het waarschijnlijk wel.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-12 22:32
De makkelijkste controle is natuurlijk kijken of de juiste lampjes continue branden. Dan weet je iig zeker dat het tot aan de modem (NT) goed zit.

Carpe Diem

• Fiber

Fiber

Eigenlijk heet het NTU, Netwerk Termination Unit, en die zit vast geklikt op de FTU, Fiber Termination Unit.
Wikipedia: Fiber termination unit

• Andromea7
JONGENS, ER IS INTERNET :D

aansluiting was idd gedaan, konden wij alleen niet zien want de monteur had gisteren de kabel in poort 1 gedaan. Ik dus met de klantenservice bellen net, zegt jongen 1 zo van, ja, dan moet je em direct aan het modem hangen en dan kan het tot een uur duren voordat je ip adres is toegewezen. naja, moest ik maar weer wachten. na 10 min nog niks dat op internet leek, dus ik opnieuw gebeld.
jongen 2 - als ik zn naam eens wist, echt top van hem gedaan! - heeft met mij samen toen gekeken naar de aansluiting, me de kabels laten verwisselen, ip adres laten opnoemen en die snapte meteen wat wel een uitgaande connectie was en wat niet. Bleek dus dat modem anders geconfigureerd is en dat poort 1 bezet was voor iets softwarematigs en we idd dus poort 2 moesten hebben. nu is alles up and running! heel blij ermee :D

• Fiber

Fiber

Andromea7 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:54:
[...]
jongen 2 - als ik zn naam eens wist, echt top van hem gedaan! - heeft met mij samen toen gekeken naar de aansluiting, me de kabels laten verwisselen, ip adres laten opnoemen en die snapte meteen wat wel een uitgaande connectie was en wat niet. Bleek dus dat modem anders geconfigureerd is en dat poort 1 bezet was voor iets softwarematigs en we idd dus poort 2 moesten hebben. nu is alles up and running! heel blij ermee :D
Goed om te horen! Weer een probleem minder op de wereld... :)

Verwijderd

Andromea7 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:54:
JONGENS, ER IS INTERNET :D

aansluiting was idd gedaan, konden wij alleen niet zien want de monteur had gisteren de kabel in poort 1 gedaan. Ik dus met de klantenservice bellen net, zegt jongen 1 zo van, ja, dan moet je em direct aan het modem hangen en dan kan het tot een uur duren voordat je ip adres is toegewezen. naja, moest ik maar weer wachten. na 10 min nog niks dat op internet leek, dus ik opnieuw gebeld.
Veel plezier ermee.

Verwijderd

Gewelding XMS , vandaag al weer een brief dat ik een nieuwe klant ben??? 3 de keer??

Ben dan in ieder geval op tijd met annuleren, daar twijfelde ik na de brieven eerder.

Wat een flut gedoe zeg, 3 x een klant te worden.

Op 4 oktober, op 9 oktober en op 15 oktober, klasse XMS , vergeet het lekker.

Tim , ik heb je een DM gestuurd.

Eigenlijk moet ik dankbaar voor deze laatste brief zijn, nu weet ik zeker dat ik niks hoef af te nemen gezien annulatie.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2012 13:28 ]

• denan
Fiber schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:28:
Wat is jouw status eigenlijk? Ben jij WebCare? Reggefiber? XMS klantenservice? White_Collar of Denan onder een andere nick...? O-)

Waar is Webcare eigenlijk? Herfstvakantie? Ik vind ze verdacht stil de laatste paar dagen. O-)
(draait "shaggy - it wasn't me" ) Ik heb maar 1 account op tweakers.. :)
Nick39 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:01:
Misschien iemand van de ispfabriek die zich verveelt... @Denan blijf nou eens van die stekkertjes af
Hehe.. ik doe momenteel echt niets met XMS, daar zijn andere mensen voor verantwoordelijk. Gezien mijn huidige rol kan dat ook niet.

• Fiber

Fiber

denan schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:17:
[...]
Hehe.. ik doe momenteel echt niets met XMS, daar zijn andere mensen voor verantwoordelijk. Gezien mijn huidige rol kan dat ook niet.
Dan wordt het wellicht tijd dat je je er wel weer eens tegenaan gaat bemoeien...? O-)

• denan
Fiber schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:23:
[...]

Dan wordt het wellicht tijd dat je je er wel weer eens tegenaan gaat bemoeien...? O-)
Naa.. compliancy.. ik mag daar echt niets mee doen :)

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12 16:27
Kan het zijn dat door de ip-change van de xms-mailserver is niet meer niet geautoriseerd mag versturen vanaf mij "oude" vaste ip-adres?
Dit moet niet gekker worden, ik bel met Bol voor mijn verlopen download links, wil het hele verhaal uit gaan leggen,bereid me voor op een stevig robbertje knokken,zegt ze:
"XMS zeker,meneer we weten er alles van, ik verstuur u de nieuwe links, heeft u ook een hotmail account dan stellen we die als u het goed vindt gelijk in want anders werkt het zo weer niet."

Da's niet echt reclame, als ze dat uit hunzelf al zeggen.. ( blij met zijn boeken, ja ik koop ook wel eens wat _/-\o_ )

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:24:
[...]

Alsnog hoor je iemand op zijn/haar rechten te wijzen.
Dat hoeven ze niet expleciet te melden.
Deze staan in de voorwaarden vermeld.

• MueR
  • Laatst online: 23:03

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Modbreak:Zeg, is het nou over met dat constante off-topic geneuzel en afzeiken van anderen?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Luuk1983
  • Laatst online: 23:36
Nick39 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:23:
Dit moet niet gekker worden, ik bel met Bol voor mijn verlopen download links, wil het hele verhaal uit gaan leggen,bereid me voor op een stevig robbertje knokken,zegt ze:
"XMS zeker,meneer we weten er alles van, ik verstuur u de nieuwe links, heeft u ook een hotmail account dan stellen we die als u het goed vindt gelijk in want anders werkt het zo weer niet."

Da's niet echt reclame, als ze dat uit hunzelf al zeggen.. ( blij met zijn boeken, ja ik koop ook wel eens wat _/-\o_ )
Oei oei oei, dat is inderdaad hele slechte reclame. Als een bedrijf als bol.com als pro-actief gaat aanbevelen op een XMS e-mailadres te wijzigen en er al 'alles van weet' dan zou ik me als provider toch zorgen gaan maken. En het geeft aan wat voor chaos de maildienst eigenlijk is.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

MueR schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:26:
[modbreak]Zeg, is het nou over met dat constante off-topic geneuzel en afzeiken van anderen?[/modbreak]
Ik gaf alleen antwoord op "yeps" zijn vragen, zie terug in topic.
Verder vond ik alleen de afb leuk van Nick.
Verder doe ik niet mee aan dat geneuzel van eerder terug in topic.
Ik gaf toen express geen reactie's vanwege het feit dat het dan maar blijft doorgaan.

Maar ik zal er nog beter opletten.
Had miss beter geen reactie kunnen geven op fotootje.
Luuk1983 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:27:
[...]

Oei oei oei, dat is inderdaad hele slechte reclame. Als een bedrijf als bol.com als pro-actief gaat aanbevelen op een XMS e-mailadres te wijzigen en er al 'alles van weet' dan zou ik me als provider toch zorgen gaan maken. En het geeft aan wat voor chaos de maildienst eigenlijk is.
En dat er toch nog aardig wat legaal wordt gekocht,maar ik denk meer dat er veel xms-ers hebben gebeld die niet hier zaten die hun mails niet kregen,bestelstatus en alles staat er natuurlijk in,dat zal niet alleen voor Bol gelden maar voor alle webwinkels.

Ik had foto'tje niet moeten plaatsen,maar er zijn al een paar dagen een paar melige schilders bezig en dat werkt aanstekelijk,het was ook "verzachtend" bedoeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 16-10-2012 15:58 ]

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 10:30
Thasaidon schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:59:
[...]

Zet authenticatie eens aan dan...
Aangezet, zelfde probleem helaas.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:58
Nick39 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:34:
[...] En dat er toch nog aardig wat legaal wordt gekocht,maar ik denk meer dat er veel xms-ers hebben gebeld die niet hier zaten die hun mails niet kregen,bestelstatus en alles staat er natuurlijk in,dat zal niet alleen voor Bol gelden maar voor alle webwinkels.
Ik neem ook aan dat er bij bol.com wel een alarmbelletje gaat rinkelen als een grote hoeveelheid e-mail wordt geweigerd door een e-mailserver van een specifiek domein. Ik zou de aflevering in ieder geval goed monitoren als grote webshop.

Verwijderd

@webcare
Bij de vraagbundeling in Breukelen heb ik mij aangemeld voor het XMS "Instappakket".
Technisch is de glasvezelaansluiting prima verlopen, maar bij de eerste ontvangen factuur
in 20sept2012 blijkt het instappakket door XMS administratief te zijn vertaald naar een
100/100 pakket. Bij navraag in de glasvezelservicewinkel is dit bij meer aansluitingen in
Breukelen gebeurt en wordt dit door XMS gecorrigeerd. Tot op vandaag is er echter niets
gebeurt. Volgens de klantenservice bestaat het instappakket niet meer.
Kan Webcare dit oplossen?
Caelorum schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:56:
[...]

Ik neem ook aan dat er bij bol.com wel een alarmbelletje gaat rinkelen als een grote hoeveelheid e-mail wordt geweigerd door een e-mailserver van een specifiek domein. Ik zou de aflevering in ieder geval goed monitoren als grote webshop.
Met het gevaar off topic te gaan,voor Bol is XMS maar een kleine groep,verder ligt het er aan, het ziet er naar uit dat de mail wel ontvangen werd maar niet afgeleverd, in zo'n geval kan het eigenlijk alleen van klagende bellers gekomen zijn, ik weet natuurlijk niet wat de webserver doet,je ziet vaak dat ze het 3 keer proberen af te leveren,ik denk echt dat de "slechte" naamsbekendheid in dit geval door bellers is gekomen,misschien had de mevrouw toevallig pas ervoor ook een belletje erover gehad...

• GerkeP

GerkeP

Hier geen iptv, meer mensen zelfde probleem?

edit:
powercycle van glasvezelmodem heeft het opgelost

GerkeP

Verwijderd

Loveparade schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:24:
Hier geen iptv, meer mensen zelfde probleem?

edit:
powercycle van glasvezelmodem heeft het opgelost
Hier werkt IPTV gewoon, Amersfoort

Verwijderd

Nah.... niet normaal.

Nu weer het probleem hier met dat ik niet boven de 80Mbit uitkom,
voorheen liep het stabiel op 94Mbit.

Wat kan dit toch wezen ??? :'(
Pagina: 1 ... 27 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.