denan schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:14:
En inderdaad even ontopic:
- Er is een hoofdader doorgetrokken op zondag (250 vezels stuk) waardoor Hilversum, Soest, Soesterberg, Leiden, eindhoven, Bussum, Amersfoort eruit lagen. Eurofiber heeft de breuk kunnen herstellen maar er is aardig wat downtime geweest (of slecht werkende verbindingen)
Alweer ??? kijkt er uberhaupt nog iemand in die databases waar toch aangegeven zou moeten worden waar de kabels en leidingen liggen ? ik neem zo aan dat zo'n kabel toch wel een beetje beschermd is met een stalen mantel ?
Ja natuurlijk, daar gaat een graafmachine uiteraard zo doorheen, de Griekse collega's hangen alles in palen en waar het de grond in gaat ligt er 20 cm boven de kabel een groen/gele mat van zo'n 70 cm breed, natuurlijk daar hak je ook zo doorheen maar die mat ligt er ook alleen ter waarschuwing ( tis een soort van doek, zit op een enorme rol en komt ironisch gezien bij de dsm uit Nederland vandaan ), of was er iemand op zoek naar Zalando ?

Effe serieus, volgens mij ligt per kabel of buis het totale schadebedrag per jaar in de miljoenen, hoppa waterleiding door, pats stroomkabel, het is bijna aan de orde van de dag en volgens mij alleen bij "jullie" al de 4e keer dit jaar ? ( Tellen we de sein en wisselstoringen van de NS maar ff niet mee... ) en wie dokt dat als op zondag een hele ploeg daar in de stromende regen vezels zit te lassen ??
Het zal wel verzekeringswerk zijn maar die trekken toch ook een keer een grens ?
Want het is natuurlijk wel nalatigheid, je kan niet met droge ogen zeggen dat je in die database hebt gekeken en toch weer er doorheen hebt gejast ?