Yes, UPC
Eigenlijk wel jammer. Zo mooi groot gebied waar ze meteen de infrastructuur voor alles hadden kunnen aanleggen, maar helaas verloopt dat niet zo. En WMP houdt in dat je geen analoge of DVB-C TV kan krijgen en dus "verplicht" wordt tot het afnemen van IPTV. Of anders analoog van UPC moet aanhouden of overstappen op een schotel.Paradox schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:00:
zoo, net van de telefoon af. WGDO of WMP is nog de vraag komen ze op terug (niet dat ik anders KAN kiezen) en verder loopt de aanvraag bij XMS.
ik heb juist voor XMS gekozen zodat ik
*Digitale tv (DVB-C) + radio
*Analoge tv + radio
kan ontvangen
*Digitale tv (DVB-C) + radio
*Analoge tv + radio
kan ontvangen
Eigen domein betekent niet dat dat bij een hoster gebeurtWhite_Collar schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:41:
Waarom belast je de smtp van een provider met mails van jou eigen domein? Daar heb je toch een eigen smtp server voor van de hoster?
Eigen smtp op xms verbinding werkt niet, daarvoor moet je rdns hebben
GerkeP
XMS heeft ons allemaal binnen gehaald met de mooie slogan dat je je eigen servers kan draaienWhite_Collar schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:46:
[...]
wat mij betreft prima. Ik vind ook dat de mail server niet mails hoeft te behandelen buiten het domein van bijvoorbeeld @xmsnet.nl of @vathorstnet.nl.
Die hebben toch gewoon een eigen smtp server oplossing?
Mijn mail wordt gewoon via smtp.xmsnet.nl afgeleverd, geen enkele uitgezonderd.
Dat de Amavisd strak staat is niets mis mee. Vaak is het de inrichting van de eigen mailservers waar het fout gaat, en dat is waarschijnlijk ook de reden dat het niet goed gaat. Het leuke van de nieuwe opzet van de smtp is dat de vermoedelijke veroorzakers van de blacklisting nu allemaal netjes tegen de lamp aanlopen
GerkeP
Laten we dan hopen dat die lamp flink heet is...Loveparade schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:43:
[...] Het leuke van de nieuwe opzet van de smtp is dat de vermoedelijke veroorzakers van de blacklisting nu allemaal netjes tegen de lamp aanlopen

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik heb geen hostingpartij voor de mail. Was ik altijd zelf, totdat ik over ging naar een consumenten abbo. Daar had ik geen mogelijkheid meer om te relayen naar div. partijen i.v.m. dynamische hostnamen en geen rDNS. Zodoende dan maar relayen via XMS tot voor kort. Heb gepoogd om via Google te relayen, maar is me niet gelukt. Ben op zoek gegaan naar een andere partij. Heb een goede gevonden, maar kost weer een extra € 9,- / mnd voor 5000 relays/mnd. Voor dat geld kan ik toch maar weer beter terug naar een zakelijk abbo denk ik, hebben we alle mogelijkheden, hoewel ik verder dik tevreden ben qua stabiliteit en performance van internet.White_Collar schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:46:
[...]
wat mij betreft prima. Ik vind ook dat de mail server niet mails hoeft te behandelen buiten het domein van bijvoorbeeld @xmsnet.nl of @vathorstnet.nl.
Die hebben toch gewoon een eigen smtp server oplossing?
Er komt nog wel WGDO bij, maar alleen in plaatsen/gebieden waar al WGDO gebouwd is (zoals Enschede en Nijmegen). Echter levert KPN daar ook gewoon WMP, dus het is een dubbel netwerk, met twee operatorsFiber schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:37:
[...]
Is daar een eenvoudige, betrouwbare methode voor, of een handig lijstje? Er komt sowieso geen WGDO meer bij, (toch?) dus daar zou een simpel lijstje van te maken moeten zijn.
Kan wel, moet nietLoveparade schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:39:
[...]
Eigen domein betekent niet dat dat bij een hoster gebeurt
Eigen smtp op xms verbinding werkt niet, daarvoor moet je rdns hebben
en er is reverse dns. alleen die is (denk ik) fixed. gewoon de mx instellen de op rdns die xms doorgeeft als je daar zoveel om geeft
en ik kan wel mijn eigen server draaien, ik doe het, en ik kies er wel voor om outbound de smtp van xms te gebruiken. ondanks dat uitgaand verkeer naar *:25 gewoon werkt
[ Voor 36% gewijzigd door Fish op 12-10-2012 21:41 ]
Dubbel als in twee onafhankelijke glasnetwerken naar je huis? (Vier glas draadjes dus...?)DjVe schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:12:
[...]
Er komt nog wel WGDO bij, maar alleen in plaatsen/gebieden waar al WGDO gebouwd is (zoals Enschede en Nijmegen). Echter levert KPN daar ook gewoon WMP, dus het is een dubbel netwerk, met twee operators

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En dan bij elke wijziging van Xms mijn certificaten etc ook nog aanpassen? Nee dank jefish schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:37:
[...]
Kan wel, moet niet
en er is reverse dns. alleen die is (denk ik) fixed. gewoon de mx instellen de op rdns die xms doorgeeft als je daar zoveel om geeft
en ik kan wel mijn eigen server draaien, ik doe het, en ik kies er wel voor om outbound de smtp van xms te gebruiken. ondanks dat uitgaand verkeer naar *:25 gewoon werkt
GerkeP
welke wijziging ? fixed ip klaar
of bedoel je een standaard ssl certifikaat voor je homepage ofzo ? die werken op naam en niet op ip tenzij je specifiek een certifikaat voor een ip adres opvraagd, zie je niet vaak. maar met een fixed ip nog steeds geen probleem
of bedoel je een standaard ssl certifikaat voor je homepage ofzo ? die werken op naam en niet op ip tenzij je specifiek een certifikaat voor een ip adres opvraagd, zie je niet vaak. maar met een fixed ip nog steeds geen probleem
[ Voor 78% gewijzigd door Fish op 12-10-2012 21:53 ]
Dat is dus die andere die er niet isfish schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:50:
welke wijziging ? fixed ip klaar
GerkeP
Lees deze hele draad eens door, en dan ook het verslag wat Webcare heeft geplaatst over de tweakers meetingfish schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:53:
Waarom heb ik dan een fixed ip ?
GerkeP
Ze worden nu in ieder geval niet meer uitgegeven door XMS.fish schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:53:
Waarom heb ik dan een fixed ip ?
Maar waarom moeilijk doen? Zo gek veel duurder is een zakelijke provider niet eens meer tegenwoordig, als je die functies nodig hebt.
Sorry hoor, maar dan hebben we het echt wel over het dubbele bedrag.Fiber schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:59:
[...]
Ze worden nu in ieder geval niet meer uitgegeven door XMS.
Maar waarom moeilijk doen? Zo gek veel duurder is een zakelijke provider niet eens meer tegenwoordig, als je die functies nodig hebt.
Ik heb geen SLA nodig, aleen een rDNS en een fixed IP
[ Voor 10% gewijzigd door GerkeP op 12-10-2012 22:01 ]
GerkeP
Nee hoor, als ik de aanbiedingen van zakelijk providers op https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking bekijk dan zie ik prijzen van een of twee tientjes boven de XMS prijzen. Dus wel iets duurder, maar zeker niet noodzakelijkerwijs twee keer zo duur.
Zoekfunctie
Nee, zover ik weet kan je geen fixed ip meer krijgen en wil XMS er vanaf. Wat er precies is geregeld weet ik niet, maar wel dat een deel van de klanten die dachten fixed ip te hebben dat uiteindelijk niet hebben en nooit hebben gehad.
Even over mijn probleempje met de Belgische zender Eén die al een tijdje zwart was. Na een firmware upgrade lijkt alles nu goed te werken. Ik dacht dat de firmware upgrade's automatisch gepusht werden, maar ik begrijp dat dat niet geheel het geval is.
Wel als je het complete pakket neemt met iptv, telefoon etc.Fiber schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:15:
Nee hoor, als ik de aanbiedingen van zakelijk providers op https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking bekijk dan zie ik prijzen van een of twee tientjes boven de XMS prijzen. Dus wel iets duurder, maar zeker niet noodzakelijkerwijs twee keer zo duur.
En dat zijn aanbiedingen he
Enie zakelijke die dan mogelijk is is Helden van Nu 50/50 met alles er bij is dan 156 euro ex BTW
Ik betaal nu 63 euro, dus zelfs bijna 3 keer zo duur
[ Voor 14% gewijzigd door GerkeP op 12-10-2012 23:21 ]
GerkeP
Dan kloppen de prijzen in dat Reggediber overzicht blijkbaar niet en zit ik dus fout, ik had nog niet doorgeklikt naar die providers. (Helden, Fieber, Phonedata) Nu wel maar ik wordt er niet echt wijs uit, die websites zijn nog brakker dan die van XMS...
Het lijkt erop dat XMS vervroegd de wintertijd in is gegaan, dit belooft veel goeds over twee weken... TV guide en on-screen guide lopen nu 2 uur achter, hebben meer mensen hier last van ?
Sinds hoe laat? TV is nu uit, maar hele avond geen last van gehad. (iptv A110)
Alles zit gewoon in de grond hoor. Daar hoeft straks niets meer voor opengetrokken te worden. Analoge vezel kan gewoon worden gepakt van de bestaande 96v vezel die de wijkcentrale al in loopt.chocka schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:53:
[...]
Eigenlijk wel jammer. Zo mooi groot gebied waar ze meteen de infrastructuur voor alles hadden kunnen aanleggen, maar helaas verloopt dat niet zo. En WMP houdt in dat je geen analoge of DVB-C TV kan krijgen en dus "verplicht" wordt tot het afnemen van IPTV. Of anders analoog van UPC moet aanhouden of overstappen op een schotel.
Het heeft gewoon te maken met de afspraken die gemaakt zijn over KPN en nieuwbouwgebieden.
Maar die vezel komt er echt wel een keer aan hoor.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
hier geen last op de M540barryl schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:48:
Het lijkt erop dat XMS vervroegd de wintertijd in is gegaan, dit belooft veel goeds over twee weken... TV guide en on-screen guide lopen nu 2 uur achter, hebben meer mensen hier last van ?
GerkeP
Nee, jij zit gewoon in een gebied met Packetfront modems.fish schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:00:
o wauw ... heb ik ff mazzel dan
Daar kun/kon je namelijk wel echte vaste IP's krijgen omdat je die vast op je eigen apparatuur kan/kon instellen.
Mensen met een Genexis hebben nooit een echt vast IP gekregen, dat ging altijd via de DHCP server.
En nu die mensen allemaal omgezet zijn naar de nieuwe IP range is dat ineens (technisch) niet meer mogelijk

En aangezien rDNS dus niet werkt is het niet mogelijk om fatsoenlijk een mailserver te draaien.
Het versturende domein matcht immers niet met het sturende IP en dus wordt de mail geblocked.
Ik had daarom ook mail voor mijn domeinen via de XMS server lopen, maar omdat dat ook niet meer aankwam vanwege de spamlijst noteringen relay ik mijn mail nu via mijn hosting provider waar ik ook mijn domeinen geparkeerd heb.
[ Voor 20% gewijzigd door Thasaidon op 13-10-2012 09:04 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Op 1 gebied na. Daar paste ze een kleine hack toe om te zorgen dat mac adres x altijd ip adres x toegewezen kreegThasaidon schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 08:54:
[...]
Nee, jij zit gewoon in een gebied met Packetfront modems.
Daar kun/kon je namelijk wel echte vaste IP's krijgen omdat je die vast op je eigen apparatuur kan/kon instellen.
Mensen met een Genexis hebben nooit een echt vast IP gekregen, dat ging altijd via de DHCP server.
En nu die mensen allemaal omgezet zijn naar de nieuwe IP range is dat ineens (technisch) niet meer mogelijk![]()
En aangezien rDNS dus niet werkt is het niet mogelijk om fatsoenlijk een mailserver te draaien.
Het versturende domein matcht immers niet met het sturende IP en dus wordt de mail geblocked.
Ik had daarom ook mail voor mijn domeinen via de XMS server lopen, maar omdat dat ook niet meer aankwam vanwege de spamlijst noteringen relay ik mijn mail nu via mijn hosting provider waar ik ook mijn domeinen geparkeerd heb.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ik heb geen SI/PSI informatie (pids) meer bij de DVB-C transponders (hilversum), iemand anders ook last van?
Dat was dan niet mijn gebied.White_Collar schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:04:
[...]
Op 1 gebied na. Daar paste ze een kleine hack toe om te zorgen dat mac adres x altijd ip adres x toegewezen kreeg
Ik kon namelijk aan het modem hangen wat ik wilde en ongeacht het MAC adres wat dat apparaat ook had, ik kreeg altijd hetzelfde IP van de DHCP.
Totdat ik in de nieuwe range gegooid ben dus
Verwijderd
Weet iemand toevallig ook hoe het kan, dat ik al een homepage kan gebruiken, althans inloggen?
Yep, lijkt een bredere DVB-C "storing" te zijn.gizmocuz schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:29:
Ik heb geen SI/PSI informatie (pids) meer bij de DVB-C transponders (hilversum), iemand anders ook last van?
Hier in Wijchen hetzelfde verhaal, alle SI/PSI informatie verdwenen, automatische scan werkt natuurlijk niet meer, handmatig lukt het nog wel.
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Hier ook (Nunspeet). M'n humax doet er ook langer om beeld te geven bij het zappen, als ik een kanaal kies duurt het zo'n 7sec voordat ie van zwart afspringt en beeld geeft.dunklefaser schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:57:
[...]
Yep, lijkt een bredere DVB-C "storing" te zijn.
Hier in Wijchen hetzelfde verhaal, alle SI/PSI informatie verdwenen, automatische scan werkt natuurlijk niet meer, handmatig lukt het nog wel.
OK, in de hoop dat er hier iemand met kennis van zaken zit. Ik heb nu zo'n 2 weken een zeer slecht analoog beeld. Twee weken geleden was het zelfs ook even te slecht voor DVB-C om te syncen. Ik heb getest met een TV direct op de Genexis poort: zelfde slechte beeld. Als ik mijn in-house netwerk aansluit op mijn Ziggo aansluiting (die na een half jaar nog werkt) is alles OK. Bij helpdesk krijg ik de suggestie om de Genexis een uur lang spanningsloos te maken. Dit heb ik gedaan, hoewel dit volgens mij helemaal niets uithaalt, er is softwarematig volgens mij helemaal niets aan de analoge ontvanger in te stellen. Volgens mij is de analoge ontvanger gewoon slecht, of de F-connector van de Genexis zit los of zo, maar het valt niet mee om de helpdesk hiervan te overtuigen.
Iemand een suggestie?
Iemand een suggestie?
Heb je ook al een andere kabel geprobeerd?
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Vragen of ze je modem willen vervangen, of in ieder geval het analoge deel daarvan.souris schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:36:
OK, in de hoop dat er hier iemand met kennis van zaken zit. Ik heb nu zo'n 2 weken een zeer slecht analoog beeld. Twee weken geleden was het zelfs ook even te slecht voor DVB-C om te syncen. Ik heb getest met een TV direct op de Genexis poort: zelfde slechte beeld. Als ik mijn in-house netwerk aansluit op mijn Ziggo aansluiting (die na een half jaar nog werkt) is alles OK. Bij helpdesk krijg ik de suggestie om de Genexis een uur lang spanningsloos te maken. Dit heb ik gedaan, hoewel dit volgens mij helemaal niets uithaalt, er is softwarematig volgens mij helemaal niets aan de analoge ontvanger in te stellen. Volgens mij is de analoge ontvanger gewoon slecht, of de F-connector van de Genexis zit los of zo, maar het valt niet mee om de helpdesk hiervan te overtuigen.
Iemand een suggestie?
Je genexis een uur spanningsloos zetten helpt 0,0. Dat kan wel issues met IP oplossen (je dhcp lease verloopt dan, macadressen worden uit de switches gegooid enz), maar voor de catv vezel is dat allemaal niet relevant.souris schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:36:
Iemand een suggestie?
Als je analoge signaal gewoon te zwak is heeft dat een aantal (mogelijke) oorzaken:
- EDFA (versterker in de pop) is stuk, dan heeft iedereen er last van in jouw wijk
- Vuil oid in een stekkertje, kan aan beide kanten vd vezel
- Defecte RF module in je modem
- Beschadigde vezel.
Zwak analoog signaal krijg je als er teweinig signaal binnenkomt meestal. Dan kan dus aan een stekkertje liggen, de vezel, of ergens in de pop
Defecte RF module kun je misschien testen door een cpe van de buren oid even te proberen. (of je moet de luxe hebben om zelf een module te hebben rondzwerven)
[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 13-10-2012 14:47 ]
Hebben jullie XMS hiervan al op de hoogte gebracht...?dunklefaser schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:57:
[...]
Yep, lijkt een bredere DVB-C "storing" te zijn.
Kan natuurlijk ook een te sterk signaal zijn. Dat kan bij glasvezel zelf heel goed.DJSmiley schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:46:
[...]
Zwak analoog signaal krijg je als er teweinig signaal binnenkomt meestal. Dan kan dus aan een stekkertje liggen, de vezel, of ergens in de pop
Defecte RF module kun je misschien testen door een cpe van de buren oid even te proberen. (of je moet de luxe hebben om zelf een module te hebben rondzwerven)
[ Voor 44% gewijzigd door Barre73 op 13-10-2012 14:54 ]
Geen idee wat si/psi is, maar hier in Almere, heb ik gewoon EPG op DVB-C, alleen de informatie tijdens het zappen is niet correct.gizmocuz schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:29:
Nee, heb ik (nog) niet. Heeft volgens mijn ervaring ook weinig nut.Fiber schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:46:
[...]
Hebben jullie XMS hiervan al op de hoogte gebracht...?
Het is geen echte storing, tenminste als ik op de xms website kijk
en Reggefiber/Glashart doet er in het weekend sowieso niets mee.
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Als iedereen klaagt is er ook in het weekend wel een nocmannetje die er mee bezig kan gaan oid hoor 
En als niemand t meld gaat er ook maandag niets gebeuren.
Ik zelf heb geen XMS, en bij mn eigen provider kan ik het niet melden, heb (nog) geen abbonement daar, officieel is mn verbinding nog niet actief. (KPN f*ckup in de pop). DVB-C staat er al bijna een maand op, maar nog altijd via mn eigen RF converter.
In dit geval is het 'gewoon' een GHM-issue, dus dat is niet gebonden aan XMS oid. Maar via de provider is wel de juiste weg om iemand te kietelen om iets te gaan doen.
Ik zelf heb geen XMS, en bij mn eigen provider kan ik het niet melden, heb (nog) geen abbonement daar, officieel is mn verbinding nog niet actief. (KPN f*ckup in de pop). DVB-C staat er al bijna een maand op, maar nog altijd via mn eigen RF converter.
In dit geval is het 'gewoon' een GHM-issue, dus dat is niet gebonden aan XMS oid. Maar via de provider is wel de juiste weg om iemand te kietelen om iets te gaan doen.
O.K. mijn mailtje aan de support is "de deur" uit, wie doet er nog mee?DJSmiley schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:16:
Als iedereen klaagt is er ook in het weekend wel een nocmannetje die er mee bezig kan gaan oid hoor
.....
Ik blijft benieuwd of er in het weekend überhaupt iets mee gedaan wordt.
DVB-C lijkt niet zo hoog op de aandachtslijst te staan.
Verwijderd
Hier in Dordrecht geen EPG op DVB-C.chocka schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:54:
[...]
Geen idee wat si/psi is, maar hier in Almere, heb ik gewoon EPG op DVB-C, alleen de informatie tijdens het zappen is niet correct.
Mailtjes schieten sowieso niet op, die lezen ze pas over een paar dagen als je geluk hebt. Als je wil dat er wat aan gedaan wordt dan moet je toch echt even bellen.dunklefaser schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:54:
[...]
O.K. mijn mailtje aan de support is "de deur" uit, wie doet er nog mee?
Ik blijft benieuwd of er in het weekend überhaupt iets mee gedaan wordt.
DVB-C lijkt niet zo hoog op de aandachtslijst te staan.
Het is niet de upgrade die je probleem opgelost heeft, maar de rebootR1chardTM schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:16:
Even over mijn probleempje met de Belgische zender Eén die al een tijdje zwart was. Na een firmware upgrade lijkt alles nu goed te werken. Ik dacht dat de firmware upgrade's automatisch gepusht werden, maar ik begrijp dat dat niet geheel het geval is.
Het grappige is dat als je zo'n zwart beeld zender opneemt, er na een reboot gewoon beeld blijkt te zijn. Mijn conclusie is dan ook dat er met de stream helemaal niets mis is, maar dat de Verimatrix decrypter op de Amino er gewoon de brui aan gegeven heeft. Na herstart van de box kan de gecrypte stream weer wel worden weergegeven, ook als die opgenomen was terwijl de decrypter eruit lag.
Wat ook een leuke test is, als het beeld op zwart staat: ga naar de MovieMax videotheek, kies een gratis film, speel af: ook zwart. Duidelijk dus dat er wat mis gaat met de decryptie.
Ben ik gek of heeft een moderator een hele rits weggehaald? Gewoon even checken hoor...
Oke... antwoord hierboven :-)
Oke... antwoord hierboven :-)
[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 13-10-2012 19:29 ]
Dat zal vast los staan van de fysieke aansluiting van je woning.Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:01:
Weet iemand toevallig ook hoe het kan, dat ik al een homepage kan gebruiken, althans inloggen?
Verwijderd
Dank je wel, weet je ook of ik die al kan gebruiken dan? Wou een website maken namelijk.Moraxv schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:21:
[...]
Dat zal vast los staan van de fysieke aansluiting van je woning.
Verwijderd
Ze zijn niet hetzelfde.Fiber schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:06:
[...]
Zo lang ze maar hetzelfde zijn en elkaar niet tegenspreken is daar toch niks mis mee...?
zou het niet weten. Ik onderhoud zelf geen websiteVerwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:34:
[...]
Dank je wel, weet je ook of ik die al kan gebruiken dan? Wou een website maken namelijk.
Verwijderd
Okee, dank je.Moraxv schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:16:
[...]
zou het niet weten. Ik onderhoud zelf geen website
Meer mensen zonder internet? Regio deventer zit ik. Heb nog wel IPTV.
hier in amersfoort ook geen internet meer en nog wel ip-tv
Hier hetzelfde (3753), geen WAN IP adres op internet, wel IP-TV
Hier, ook al heb ik vodafonevast, ook sinds 1810 geen internet meer.dhcp server is niet te bereiken.
Iptv,telefoon en analoog werken prima.
Postcode 690x
Iptv,telefoon en analoog werken prima.
Postcode 690x
Ja, uiteraard: twee verschillende tv's met twee verschillende kabels direct op de F-connector van de Genexis. Veel ruis. Verder heb ik mijn huisinstallatie omgeplugd naar de Ziggo aansluiting: prima beeld.fast-server schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:39:
Heb je ook al een andere kabel geprobeerd?
Hier in Nijmegen, 6537 werkt het nog - maar in Wijchen 6605 ligt het internet er wel uit.
Hier 3906 geen problemen. Brand het lampje op het modem voor internet?
Anders even de helpdesk bellen... lijkt me een aardige storing met al deze meldingen hier.
Anders even de helpdesk bellen... lijkt me een aardige storing met al deze meldingen hier.
[ Voor 39% gewijzigd door Thasaidon op 13-10-2012 18:46 ]
Allen dank voor de reacties. Ik heb geen buren met XMS, dus ik kan het niet vragen. Ik heb webcare gevraagd, maar die stuurden Telecom Services op me af die voor € 55 wel even wilden komen vaststellen dat niet aan mijn coax kabels ligt. Inmiddels heb ik de helpdesk zover dat er iemand van Reggefiber komt.DJSmiley schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:46:
[...]
Je genexis een uur spanningsloos zetten helpt 0,0. Dat kan wel issues met IP oplossen (je dhcp lease verloopt dan, macadressen worden uit de switches gegooid enz), maar voor de catv vezel is dat allemaal niet relevant.
Als je analoge signaal gewoon te zwak is heeft dat een aantal (mogelijke) oorzaken:
- EDFA (versterker in de pop) is stuk, dan heeft iedereen er last van in jouw wijk
- Vuil oid in een stekkertje, kan aan beide kanten vd vezel
- Defecte RF module in je modem
- Beschadigde vezel.
Had in 3833 ook een loss of connection. Na een reboot van mijn modem doet ie het weer
Zelfde hier Amersfoort.abhaas schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:37:
hier in amersfoort ook geen internet meer en nog wel ip-tv
Heb een Genexis, ook geen IP op de WAN.
Ondertussen maar melding maken via de telefoon.
Edit: modem ervoor hielp hier nog niet.
Edit2: Boel loopt weer
[ Voor 10% gewijzigd door Suicyder op 13-10-2012 18:52 ]
Regio Arnhem werkt alles (vooralsnog) wel.
[ Voor 7% gewijzigd door Dolan op 13-10-2012 18:49 ]
hier 3823 amersfoort ook geen internet al getracht te bellen met 0885552555 maar krijg in gesprktoon
Regio amersfoort nu weer in de lucht, op storingsnummer kreeg ik niemand aan de lijn en was onderweg VIA gprs om hier te klagen. Maar kreeg net weer mail binnen op me tablet..trolleystad schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:49:
Regio Arnhem werkt alles (vooralsnog) wel.
Netjes ook een mail van me router gekregen dat me WAN weer up is
[ Voor 9% gewijzigd door The-Source op 13-10-2012 18:52 ]
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Hier in wijchen werkt het nu net weer, lag ook internet eruit
Heel vreemd, ik zei net dat ik nergens last van had en vervolgens ligt de zooi er uit 
ff het modem 10 sec van de stroom af en er weer op en alles werkt weer.
Gelukkig geen nieuw IP gekregen...
Raar. Zouden ze weer op het netwerk bezig zijn? Dan had ik toch wel verwacht iig een mail hierover te krijgen via het zgn "Expert panel" waar XMS beloofd heeft dit soort zaken te communiceren...
ff het modem 10 sec van de stroom af en er weer op en alles werkt weer.
Gelukkig geen nieuw IP gekregen...
Raar. Zouden ze weer op het netwerk bezig zijn? Dan had ik toch wel verwacht iig een mail hierover te krijgen via het zgn "Expert panel" waar XMS beloofd heeft dit soort zaken te communiceren...
Internet was in 1338 ook een kwartier weg, modem reboot gaf geen wan ip en ook telefoon led bleef knipperen.
Flinke dip dus
Flinke dip dus
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Zou dit wat te maken kunnen hebben met de aktie van Anonymous? De nieuwe DHCP range van XMS is namelijk van KPN...
http://www.volkskrant.nl/...oviders-en-overheid.dhtml
Hier tussen 18.38 en 18.47 stuiterende Wan verbinding, nu weer gewoon werkend
GerkeP
No problem hier, maar ben net weer thuis. Las in het Lijbrandt draadje ook dat alles er vanmiddag een uur of wat uit lag.
Hier (3905) ook last van een kink in de kabel. Na het verstrijken van de dhcp lease geen antwoord meer van de dhcp server tussen 18:27 en 18:34.
Zojuist om 20:31 weer een kleine hik.
Zojuist om 20:31 weer een kleine hik.
Heb last van wegvallen van de verbinding. 3 keer in 30 minuten ongeveer.. ( Wijchen )
Hier tusen 18.37 en 18.50 8 keer een WAN down gehad, heeft zichzelf hersteld
GerkeP
Nee, ze dreigen alleen de servers plat te gooien,maar die aanval heeft of niet plaats gevonden of is mislukt want genoemde sites zijn geen seconde uit de lucht geweest.Thasaidon schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:07:
Zou dit wat te maken kunnen hebben met de aktie van Anonymous? De nieuwe DHCP range van XMS is namelijk van KPN...
Alleen heb ik op 2315 wederom een ander IP nummer, al heb ik er spijt van dat ik terug ben, 28 graden of 11 met onweer en hoosbuien en een stuk trager internet ( dns reageert veel trager dan Griekenland) .
En uiteraard kon ik al mijn xms mail weer uit de spambox halen van gmail.
Fijn om te weten dat mijn ABN-Amro en mijn Rabo account geblokkeerd zijn.
Hetzelfde mailtje van de ING leek trouwens verraderlijk echt nu...
(about slingbox: http://www.slingbox.com/go/slingbox-350 ) denk niet dan the lady of the house dit mooi gaat vinden,ik vind um ook spuug lelijk )
[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 14-10-2012 12:43 ]
Verwijderd
Volgens mij is het netwerk redelijk kapot geweest op zaterdag de 13e tussen ongeveer 18:00 en 19:00. Wie kan daar een officiële mededeling over doen?
Wat nou! Gaat toch om de functionaliteit van dat ding? Je vrouw heeft jouw toch ook niet alleen gekozen omdat je mooi was!Nick39 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 11:39:
(about slingbox: http://www.slingbox.com/go/slingbox-350 ) denk niet dan the lady of the house dit mooi gaat vinden,ik vind um ook spuug lelijk )

Nou ik denk XMS zelfVerwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:58:
Volgens mij is het netwerk redelijk kapot geweest op zaterdag de 13e tussen ongeveer 18:00 en 19:00. Wie kan daar een officiële mededeling over doen?
Geen storingsmelding op de site, geen mail over werkzaamheden via het Xpert panel... niets...
vind dat de app van glashart media heel slecht werkt veel connectie problemen
heel vaak kan in me hd box er niet mee bedienen
m450
ipad 3 ios versie 6.0
wat ik al geprobeerd heb om het optelossen app verwijderd en firmware m450 geupdate
webcare zou je er is na willen laten kijken????
m450
ipad 3 ios versie 6.0
wat ik al geprobeerd heb om het optelossen app verwijderd en firmware m450 geupdate
Het is weekendThasaidon schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:13:
[...]
Nou ik denk XMS zelf, maar het is aardig stil van die kant.
Geen storingsmelding op de site, geen mail over werkzaamheden via het Xpert panel... niets...
Er was inderdaad gisteren een landelijke storing. De dhcp server had tussen 18:00 en 18:30 problemen.
[ Voor 48% gewijzigd door White_Collar op 14-10-2012 20:43 ]
maar waarom viel mijn verbinding dan 8 keer weg tussen 18.37 en 18.50?White_Collar schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:38:
Er was inderdaad gisteren een landelijke storing. De dhcp server had tussen 18:00 en 18:30 problemen.
Volgens mij was er meer aan de hand ;-)
GerkeP
Wat ik hoorde van een medewerker was dat het geheugen was vol gelopen waardoor de server stond te swappen naar de disken. Met zo veel data te verwerken kost dat even tijd om alles goed te verwerken denk ikLoveparade schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:40:
[...]
maar waarom viel mijn verbinding dan 8 keer weg tussen 18.37 en 18.50?
Volgens mij was er meer aan de hand ;-)
[ Voor 15% gewijzigd door White_Collar op 14-10-2012 21:07 ]
Erg vaag?White_Collar schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:43:
[...]
Wat ik hoorde van een medewerker bij reggefiber was dat het geheugen was vol gelopen waardoor de server stond te swappen naar de disken. Met zo veel data te verwerken kost dat even tijd om alles goed te verwerken denk ik
Doen ze niet aan monitoring?
Hoezo een SPO?
Een server kan dus het verschil zijn tussen wel of geen diensten?
[ Voor 13% gewijzigd door GerkeP op 14-10-2012 20:57 ]
GerkeP
Wat verwacht jij dan als er een storing is met de dhcp server? Dat de diensten blijven werken ?Loveparade schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:55:
[...]
Erg vaag?
Doen ze niet aan monitoring?
Hoezo een SPO?
Een server kan dus het verschil zijn tussen wel of geen diensten?
[ Voor 62% gewijzigd door White_Collar op 14-10-2012 21:07 ]
Precies, dat ervaar ik de laatste tijd ook. Ik dacht dat het te maken had met de taal instelling van mijn iPad, maar daar heb ik mee lopen testen en dat maakt niet uit.Horza2011 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:45:
vind dat de app van glashart media heel slecht werkt veel connectie problemen
m450
ipad 3 ios versie 6.0
Heb de connectie tussen de iPad en de M532 ook al een x aantal keer opnieuw aangemaakt, maar dat helpt ook niet.
Herkennen meerdere tweakers dit issue?
Lol een server die is ingericht dat hij (kan) swappenWhite_Collar schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:43:
[...]
Wat ik hoorde van een medewerker bij reggefiber was dat het geheugen was vol gelopen waardoor de server stond te swappen naar de disken. Met zo veel data te verwerken kost dat even tijd om alles goed te verwerken denk ik
EDIT:
Euh, JA!White_Collar schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:04:
[...]
Wat verwacht jij dan als er een storing is met de dhcp server? Dat de diensten blijven werken ?
[ Voor 23% gewijzigd door j1nx op 14-10-2012 21:08 ]
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
het klonk bij mij niet echt logisch. Vraagje voor webcare: klopt dit verhaal?j1nx schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:07:
[...]
Lol een server die is ingericht dat hij (kan) swappen
Denk het niet. Is namelijk wel erg knullig.White_Collar schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:08:
[...]
het klonk bij mij niet echt logisch. Vraagje voor webcare: klopt dit verhaal?
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Ik hoop ook dat er meerdere dhcp servers zijn ingericht om te voldoen aan de vraag.
Dat er een back-up dhcp server is natuurlijk.White_Collar schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:04:
[...]
Wat verwacht jij dan als er een storing is met de dhcp server? ...
Sinds de diensten draaien bij de ISP-fabriek/ITNS is het er allemaal niet beter op geworden.
Begint nu wel een erg hoog UPC gehalte te krijgen.
verbinding was hier afgelopen weekeind ook niet helemaal lekker.
Begint nu wel een erg hoog UPC gehalte te krijgen.
verbinding was hier afgelopen weekeind ook niet helemaal lekker.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
ik mag hopen dat ze dat hebben ingericht met redundancy ;-)White_Collar schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:04:
[...]
Wat verwacht jij dan als er een storing is met de dhcp server? Dat de diensten blijven werken ?
Een hickup kan, dan neemt een andere server het gewoon over.
Als daar op bespaart wordt is het nl wel erg triest gesteld. Zelfs ik heb thuis een active-active setup voor dhcp ;-)
GerkeP
Ach als ze die lease tijden niet zo achtelijk laag hadden gezet dan kan je ook nog wel hickup-jes opvangen, maar ja 2 minuten !!!
Dan zit je al snel zonder ja.
Je weet dat bij een packetfront (2 minuten lease) de dhcp server in de pop zit?j1nx schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:39:
Ach als ze die lease tijden niet zo achtelijk laag hadden gezet dan kan je ook nog wel hickup-jes opvangen, maar ja 2 minuten !!!
Dit topic is gesloten.