Fiber schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:23:
Eigenlijk best een grappig verhaal...
Enige wat ik kan zeggen is: Gewoon helemaal niet meer gebruiken die XMS mail, behalve voor communicatie met XMS zelf, XMS nieuwsbrieven, XMS facturen, etc.
Voor de rest Gmail, Microsoft mail, etc. of een eigen domein bij een fatsoenlijke hosting provider als mail echt belangrijk voor je is.
Ja, dat is niet hoe het zou moeten, en het zou niet nodig moeten zijn, maar jezelf afhankelijk maken van je ISP is sowieso niet slim.
Er was een moment dat ik hier tegen in het verweer zou komen maar je hebt gelijk.
Alleen de systeembeheerder die dit verzonnen heeft zouden ze er uit moeten gooien,je kan toch bedenken dat als je op zo'n beetje elke blacklist staat en je gaat je ipnummers veranderen dat dit gezien wordt als het gedrag dat elke spammer zou vertonen als ie betrapt werd.
XMS heeft een forumban, in plaats van dat je dat gaat uitpraten neem je een ander ip nummer, dat gedrag valt toch extra op.
Ik zou,omdat ik de mail problemen wel netjes heb gemeld in plaats van alleen hier te schreeuwen, volgens de mevrouw van XMS mijn pc moeten opschonen, de virus scanner goed moeten updaten,mijn mail wachtwoorden moeten veranderen in een wachtwoord dat ik nog niet eerder heb gebruikt, omdat een ander spamt en xms daardoor op de blacklist komt omdat xms een systeem gebruikt dat het dan in bewoording niet is maar feitelijk een open relais blijkt te zijn omdat alle spam er zo doorheenglipt.
En in plaats van dat je je laat whitelisten en bewijst dat je nieuwe systeem werkt, ga je omweggetjes gebruiken door je mailservers een ander ip nummer te geven.
Ze leggen de schuld bij de gebruiker omdat ze zelf domme grapjes gaan uithalen om van de spamfilters te komen,namelijk door je ip te veranderen,exact wat een echte spammer ook zou doen,en dan denk je dat je dat in een bijna geautomatiseerde wereld als deze dat ongestraft kan doen, het nieuwe ipnummer stond al weer "suspected" bij Spamcop en mailwasher.
Ik wordt nu gedwongen Gmail te gebruiken,terwijl ik een redelijk creatief verhoogd tarief betaal voor deze dienst.

ik heb de jongedame in elk geval aangeraden dit soort telefoontjes niet meer te plegen,zeker niet naar tweakers.
Krijg je een keer telefonisch feedback (hoera xms) is het de totaal verkeerde.
Fiber schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:30:
Ik denk ook niet dat de politie er moeilijk over doet. Alleen als bewijs in een eventuele rechtzaak zullen de beelden waarschijnlijk niet gebruikt mogen worden. En als de buren of zo echt gaan klagen dan hebben ze wellicht een punt als het er op aan komt.
Om die laatste reden gebruik ik dus geen 24/7 stream, plus dat de motion detection berichten functioneren als een soort van alarm,het is niet zo dat mijn buurvrouw naakt in de brandpoort ligt,maar men zeurt erg snel over een camera tegenwoordig.
[
Voor 11% gewijzigd door
Nick39 op 09-10-2012 17:44
]