wat een gedoe hier over die provider word je daar niet moedeloos van mense pffffffffffff
Dit is al de tweede keer dat je dit zo zegt. Wat wil je hier nou eigenlijk mee bereiken?Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:38:
[...] Wederom met stom.
En ben ik echt de enige hier die valt over dit soort uitdrukkingen?
Ik val er niet over, ik negeer het gewoon.Caelorum schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:06:
[...]
Dit is al de tweede keer dat je dit zo zegt. Wat wil je hier nou eigenlijk mee bereiken?
En ben ik echt de enige hier die valt over dit soort uitdrukkingen?
Net als die post van josuha (2 posts sinds 2008).
Trollen moet je lekker in hun donkere hol laten zitten

joshua, geregistreerd: Dinsdag 21 oktober 2008, Aantal berichten: 2, Berichten per dag: 0,00
[ Voor 17% gewijzigd door Thasaidon op 28-09-2012 14:29 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Verwijderd
Er is nog geen indicatie bekend, we doen ons best om de aanvragen allemaal zo snel als mogelijk te verwerken. -TimKrishly schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:41:
[...]
@webcare Indicatie bekend wanneer dit is opgelost?
(offtopic) denan registratiedatum 17 sept 2003, 4523 berichten.. pfffff.. als ik denk hoeveel tijd me dat gekost heeft.. Het is dat ik het afgelopen tijd veel te druk heb om te kunnen reageren @tweakers anders had ik wel hoger gezeten. Maar ik neem nog dagelijks de tijd om zaken door te lezen (en af en toe wat op te pakken).Thasaidon schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:09:
[...]
Ik val er niet over, ik negeer het gewoon.
Net als die post van josuha (2 posts sinds 2008).
Trollen moet je lekker in hun donkere hol laten zitten![]()
joshua, geregistreerd: Dinsdag 21 oktober 2008, Aantal berichten: 2, Berichten per dag: 0,00
En ontoppic:
@nick: Hij schrijft veel.. en uitvoerig. De reden waarom hij zo post weten we allemaal, daar kun je dus wel doorheen kijken. En vergeet niet dat hij 9 van de 10x absoluut een punt heeft!
@allemaal: Het valt me op dat bepaalde dossiers steeds maar terug blijven komen en dat sommigen ook richting andere tweakers frustraties/irritaties hebben. Wat ik jammer vind is dat jullie een (voor ISP begrippen) unieke ingang hebben tot het management van XMS om zaken aan te kaarten. In plaats van volledig loos te gaan op elke punt en komma (van webcare/XMS of andere tweakers) zou je ook constructief in de discussie kunnen gaan zitten.
Houd daarbij aub wel rekening met 3 dingen:
- XMS is een consumentenprovider, verwacht geen zakelijke dienstverlening en SLA's (sommige van jullie lijken dat wel te doen)
- XMS is geen operator maar een ISP. Een ISP levert diensten op bepaalde netwerken waar operators actief zijn om de netwerken te beheren, bouwen en managen. Als problemen spelen binnen het domein van een operator (bvb RF/KPN/etc) dan speelt dit 99% van de tijd voor alle ISP's die gebruik maken van dat netwerk. Het is vervelend, en XMS zal het met de operator moeten bespreken, maar het is geen specifiek ISP probleem.
- Elke wens beoordelen en elke vraag beantwoorden kost tijd. Webcare doet hard haar best om iedereen snel van antwoord te voorzien maar verwacht niet dat je op bepaalde onderwerpen direct antwoord krijgt.
Sommige dossiers (bvb reverse DNS) worden keer op keer aangehaald zonder met bovenstaande punten rekening te houden. En volgens mij is er voor Reverse DNS ook iets besproken op de tweakers meeting.
LoL, nou daar zit ik nog lang niet opdenan schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:08:(offtopic) gallery: denan registratiedatum 17 sept 2003, 4523 berichten.. pfffff
Zoals ik al zei waardeer ik Webcare zeker en ik weet dat de tweakers welke ik ken dit ook doen.denan schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:08:
@allemaal: Het valt me op dat bepaalde dossiers steeds maar terug blijven komen en dat sommigen ook richting andere tweakers frustraties/irritaties hebben. Wat ik jammer vind is dat jullie een (voor ISP begrippen) unieke ingang hebben tot het management van XMS om zaken aan te kaarten. In plaats van volledig loos te gaan op elke punt en komma (van webcare/XMS of andere tweakers) zou je ook constructief in de discussie kunnen gaan zitten.
Ik verwacht dan ook niet dat Webcare al mijn problemen oplost, maar ik kaart ze wel aan.
En ja, Webcare doet hun best!
Dat XMS een ISP is en geen Operator snap ik ook wel, maar als ISP heb je natuurlijk wel SLA's met je Operator afgesproken over bv de dienstverlening van de mailserver, om maar een voorbeeld te noemendenan schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:08:
Houd daarbij aub wel rekening met 3 dingen:
- XMS is een consumentenprovider, verwacht geen zakelijke dienstverlening en SLA's (sommige van jullie lijken dat wel te doen)
- XMS is geen operator maar een ISP. Een ISP levert diensten op bepaalde netwerken waar operators actief zijn om de netwerken te beheren, bouwen en managen. Als problemen spelen binnen het domein van een operator (bvb RF/KPN/etc) dan speelt dit 99% van de tijd voor alle ISP's die gebruik maken van dat netwerk. Het is vervelend, en XMS zal het met de operator moeten bespreken, maar het is geen specifiek ISP probleem.
- Elke wens beoordelen en elke vraag beantwoorden kost tijd. Webcare doet hard haar best om iedereen snel van antwoord te voorzien maar verwacht niet dat je op bepaalde onderwerpen direct antwoord krijgt.
Deze server geeft problemen anders zouden we niet dagelijks op verschillende spamlijsten staan en dat kun je als ISP natuurlijk wel bij je Operator neerleggen en daar ook de druk op de ketel houden.
Ik weet dat het moeilijk is om zaken bij 3e partijen aan te kaarten en (snel) opgelost te krijgen, maar dit duurt nu wel erg lang.
Klopt en had ik een paar posts terug ook al gezegd en is bevestigd door Webcare...denan schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:08:
Sommige dossiers (bvb reverse DNS) worden keer op keer aangehaald zonder met bovenstaande punten rekening te houden. En volgens mij is er voor Reverse DNS ook iets besproken op de tweakers meeting.
rDNS is geen dienst die XMS levert en niet gaat leveren.
[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 28-09-2012 15:27 ]
@denan
Helemaal eens.
Daarom was ik er ook bij op de meeting.
Meedenken is beter dan zeuren.
Ondanks mijn geklaag met name over de rbl vermeldingen gebeurt er wel wat, het is nog niet opgelost, maar dat gaat vast gebeuren.
Constructief zijn we volgens mij ook.
Dat rdns is misschien zeurend, maar als dat er wel is zie je hier ook minder negatieve posters ;-)
Alles heeft voor- en nadelen. Laten we nu ons best doen om door op- en aanmerkingen (en zeuren, want dat helpt ook) er voor zorgen dat webcare munitie krijgt om Jasper cs de boel te laten oppakken en er wat mee te kunnen doen.
Helemaal eens.
Daarom was ik er ook bij op de meeting.
Meedenken is beter dan zeuren.
Ondanks mijn geklaag met name over de rbl vermeldingen gebeurt er wel wat, het is nog niet opgelost, maar dat gaat vast gebeuren.
Constructief zijn we volgens mij ook.
Dat rdns is misschien zeurend, maar als dat er wel is zie je hier ook minder negatieve posters ;-)
Alles heeft voor- en nadelen. Laten we nu ons best doen om door op- en aanmerkingen (en zeuren, want dat helpt ook) er voor zorgen dat webcare munitie krijgt om Jasper cs de boel te laten oppakken en er wat mee te kunnen doen.
GerkeP
Nou haal je nou precies het voorbeeld aan wat per definitie niet in het domein van een operator ligtThasaidon schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:24:
Dat XMS een ISP is en geen Operator snap ik ook wel, maar als ISP heb je natuurlijk wel SLA's met je Operator afgesproken over bv de dienstverlening van de mailserver, om maar een voorbeeld te noemen
Deze server geeft problemen anders zouden we niet dagelijks op verschillende spamlijsten staan en dat kun je als ISP natuurlijk wel bij je Operator neerleggen en daar ook de druk op de ketel houden.
Ik weet dat het moeilijk is om zaken bij 3e partijen aan te kaarten en (snel) opgelost te krijgen, maar dit duurt nu wel erg lang.
De mailserver staat natuurlijk in het domein van InterNLnet. Er zijn (even nadenken wat ik wel/niet kan zeggen) in mijn verleden bij InterNLnet afspraken gemaakt over de inrichting en het beheer van die dienst, evenals de requirements voor de server. De service die nu ingericht is werkt conform die specificaties. Je kunt het InterNLnet dan ook echt niet kwalijk nemen dat de server nu zo vaak op spamlijsten terecht komt. Natuurlijk zou dit aangepakt moeten worden (in een normale situatie) maar volgens mij is op dit forum ook al aangegeven dat XMS bezig is om haar dienstverlening elders onder te brengen. Nu de service verbouwen (en nieuwe contractuele afspraken maken) zou ik niet zinvol achten, dat kan men beter doen met de nieuwe partij.
En ja: zelfs met een goed ingeregeld inbound/outbound spamfilter kom je nog op blacklists terecht.. om over die onzin als backscatterer maar te zwijgen. Kijk maar naar de mailserver van XS4all die nog regelmatig ergens op een blacklist terecht komt, of de mailserver van Alice (toevallig ook InterNLNet, maar anders ingericht).
Verwijderd
Hoewel ik graag mee zou willen discussiëren als het gaat over de BTW verhoging / prijs correctie laat ik dat even aan mij voorbij gaan omdat er een belangrijker probleem ontstaan is. Sinds een dag of 3 geleden heb ik absoluut weer problemen met mijn internet verbinding. Tijdens het surfen op het web heb ik regelmatig een vreselijke vertraging voor pagina`s geopend worden.
Nu is dit allemaal al besproken en is dit vaker aan de orde geweest maar ik heb er toch enige tijd geen last van gehad. Is er iets bekend dat deze vertragingen verklaren kan of beter nog is er iets dat gedaan kan worden om dit op te lossen?
Nu is dit allemaal al besproken en is dit vaker aan de orde geweest maar ik heb er toch enige tijd geen last van gehad. Is er iets bekend dat deze vertragingen verklaren kan of beter nog is er iets dat gedaan kan worden om dit op te lossen?
Hé Mitch, heb je van Webcare nog een bericht teruggekregen of je nog gecompenseerd wordt voor het teveel betaalde abonnementsgeld ivm het verkeerde profiel wat ingesteld was?Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:02:
[...]
18-09-2012 Het is eindelijk opgelost.....nou ja, 93mbit / 82mbit. Het bleek dus dat er een verkeerd profiel gekoppeld was (het 50/50 profiel). Ik kreeg een telefoontje van Reggefiber die dit verhaal bevestigde. Nu ben ik benieuwd of ik mijn geld terug krijg voor de maanden dat ik teveel abonnementsgeld heb betaald (4x €10 teveel).
@Webcare: kunnen jullie hier eens achteraan gaan?
Verwijderd
Vertraging activatie van uw HBO-abonnement
In verband met de onverwachte problemen met de activatie van het HBO pakket is de volgende e-mail verstuurd naar alle klanten die zich al hebben aangemeld:
Beste klant,
U heeft zich in de afgelopen weken aangemeld voor een HBO-abonnement. In al onze communicatie hebben wij aangegeven dat HBO per 25 september actief zou zijn. Helaas ondervinden wij momenteel onverwachte problemen met activeren van de dienst HBO voor een deel van onze klanten. Onze verwachting is dat deze problemen uiterlijk op 5 oktober zijn opgelost. Vanaf die datum zal dan ook uw HBO-abonnement ingaan. Natuurlijk is dat dan ook pas de startdatum van uw HBO-abonnement waardoor u uw recht op de volledige 2 maanden gratis behoudt. Onze welgemeende excuses voor de vertraging.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Jasper Henkelman
Marketing Manager XMS
Wij snappen dat jullie het niet prettig vinden om nog langer te moeten wachten op het HBO pakket maar zoals jullie zien is er hard gewerkt aan een oplossing. -Tim
In verband met de onverwachte problemen met de activatie van het HBO pakket is de volgende e-mail verstuurd naar alle klanten die zich al hebben aangemeld:
Beste klant,
U heeft zich in de afgelopen weken aangemeld voor een HBO-abonnement. In al onze communicatie hebben wij aangegeven dat HBO per 25 september actief zou zijn. Helaas ondervinden wij momenteel onverwachte problemen met activeren van de dienst HBO voor een deel van onze klanten. Onze verwachting is dat deze problemen uiterlijk op 5 oktober zijn opgelost. Vanaf die datum zal dan ook uw HBO-abonnement ingaan. Natuurlijk is dat dan ook pas de startdatum van uw HBO-abonnement waardoor u uw recht op de volledige 2 maanden gratis behoudt. Onze welgemeende excuses voor de vertraging.
Jasper Henkelman
Marketing Manager XMS
Wij snappen dat jullie het niet prettig vinden om nog langer te moeten wachten op het HBO pakket maar zoals jullie zien is er hard gewerkt aan een oplossing. -Tim
Zijn er ergens voorwaarden voor HBO beschikbaar. Ik zie nergens hoe lang je er aan vast zit, wat de opzegtermijn is en welke voorwaarden er aan die 2 maanden gratis zitten.Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:17:
Vertraging activatie van uw HBO-abonnement
Beste klant,
Jasper Henkelman
Marketing Manager XMS
Probleem met analoge TV & DVB-C in 3752? Wie heeft dit nog meer? Nog geen storing bekend.
Was het nou niet eind september dat klanten met packetfornt icm internl te horen zouden krijgen wat er ging gebeuren met het vaste IP gedoe ?
Het kan ook zijn dat ik niet goed gelezen heb hoor.
Lees het topic even door, webcare heeft in een uitgebreide post uitgelegd wat er precies gaat gebeuren 
Ben zelf nu te lui om die post te zoeken
Ben zelf nu te lui om die post te zoeken
[ Voor 18% gewijzigd door White_Collar op 28-09-2012 18:07 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Maakt niet uit, ben zojuist bijna klaar met de volledige migratie naar een VPS ergens andersboekee schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:00:
Was het nou niet eind september dat klanten met packetfornt icm internl te horen zouden krijgen wat er ging gebeuren met het vaste IP gedoe ?
- Dan heb ik mijn volledige mail oplossing veranderd en onder gebracht bij Google
- Mijn webservers draaien dan op een VPS
Het enige wat dat dan nog draaid op mijn eigen IP is de data/download/streaming server (voor persoonlijk gebruik
Ik vond het iets "te" stil, de laatste weken over het vaste IP gebeuren, en gezien het rare gedrag van XMS de laatste tijd, kies ik maar eieren voor mijn geld.
Kan ik nu weer stilletjes in de hoek gaan wachten totdat het netwerk hier open gaat in Leiden, echter te zien aan de spinnenwebben in die hoek, zal dat wel nog steeds niet snel zijn.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
Nette mail wel, van de marketing afdeling. Ik vind wel dat ie 3 dagen eerder had gemogen, maar desondanks vind ik m netjes.
Volgens mij zijn alle extra pakketten gewoon (wettelijk?) per maand opzegbaar, dus als je nu HBO neemt kun je tijdelijk 3 maanden kijken voor de prijs van 1. Minimale bijdrage is natuurlijk wel voor 1 maand, dus kun je niet eerst 2 maanden gratis kijken en dan gauw opzeggen.Phoolie schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:24:
[...]
Zijn er ergens voorwaarden voor HBO beschikbaar. Ik zie nergens hoe lang je er aan vast zit, wat de opzegtermijn is en welke voorwaarden er aan die 2 maanden gratis zitten.
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Verwijderd
HBO is maandelijks opzegbaar,
En zover ik weet kun je na die 2 mnd gewoon opzeggen als ik goed begrepen heb.
En zover ik weet kun je na die 2 mnd gewoon opzeggen als ik goed begrepen heb.
Verwijderd
Mee eens. Voortaan zo'n mail iets eerder de deur uit. Maar we worden nu tenminste netjes ingelicht. Die paar dagen wachten overleven we wel. Zijn grotere problemen in de wereld.Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:52:
Nette mail wel, van de marketing afdeling. Ik vind wel dat ie 3 dagen eerder had gemogen, maar desondanks vind ik m netjes.
Ik ben het helemaal met je eens en misschien was de mailserver niet zo'n goed voorbeeld
Het probleem is dat jij de situatie snapt, ik hem snap en menig Tweaker hier hem ook wel snapt, maar de "gewone klant" dus niet.
--rant mode--
Als ik dit probeer uit te leggen aan bv mijn A-technische buren of schoonfamilie, dan kijken ze me aan alsof ze water zien branden. In hun ogen is het namelijk heel simpel.
"Zij hebben een contract met XMS, ze betalen aan XMS en verwachten van XMS dat als er problemen zijn dat die opgelost worden."
Omdat ze mijn verhaal niet snappen (of in sommige gevallen niet willen snappen

Voor mij is dat ook de reden waarom ik hier richting Webcare blijf aangeven (sommigen noemen het "zeuren"
Loveparade gaat zelfs een stapje verder en geeft regelmatig aan, aan welke XMS klanten (IP's) we deze ellende te danken hebben.
Dus ondanks de negatieve toon die af en toe in de berichten zit (of men denkt te lezen), proberen we gewoon mee te denken/helpen. Ook voor mij was dat de reden om bij de Tweakers meeting aanwezig te zijn (afgezien van de gezelligheid
Overigens wil ik nog wel even zeggen dat dit ook bij bv xs4all voor komt, maar daar wordt een spammende klant gewoon afgesloten tot hij/zij het probleem heeft opgelost (al dan niet met hulp van xs4all zelf). Een "harde" maar effectieve maatregel. Bij XMS heb ik de indruk dat ze het een beetje op zijn beloop laten. Of dat terecht is weet ik dus niet, want er komt geen informatie vanuit XMS.
Nou hoef ik geen volledige uitleg en "blik in de keuken" (al zou ik dat wel leuk vinden
Als men nu zou zeggen "We zijn bezig om versneld de nieuwe server in gebruik te nemen" oid, dan zou dat denk ik al wat (negatieve) reacties schelen
Het enige wat we nu weten is dat eind dit jaar overgegaan zou worden naar een nieuwe mailserver (als ik het me goed herinner?) Wat zou betekenen dat we dus nog een paar maanden "aanmodderen" met de server...
En zoals ik wel vaker zeg... overall ben ik prima tevreden met XMS. Het grootste minpunt is gewoon de communicatie naar de klant toe op het moment dat er problemen zijn.
--end of rant mode--
[ Voor 31% gewijzigd door Thasaidon op 29-09-2012 10:04 ]
Verwijderd
nog steeds problemen met verstuen mail naar oa. hotmail.
Weer helpdesk gebeld, omdat er nog steeds geen melding op de site van XMS staat!
Waarom plaatsen het niet als storing. Helpdesk zegt als de storing over is er wel een melding komt op de site, hekpt veel als je eerst niet kunt zien dat er een storing is.
Kom op XMS nu al 4 dagen problemen, los het eens op.
Weer helpdesk gebeld, omdat er nog steeds geen melding op de site van XMS staat!
Waarom plaatsen het niet als storing. Helpdesk zegt als de storing over is er wel een melding komt op de site, hekpt veel als je eerst niet kunt zien dat er een storing is.
Kom op XMS nu al 4 dagen problemen, los het eens op.
Idd heel zeldzaam, bijna met uitsterven bedreigd. We moeten collecteren "Keep the Nick's in this world alive!"White_Collar schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 08:42:
[...]
Nick levert in dit topic wat mij betreft een zeldzame input.
Niet alleen voor een Tweaker, maar voor alle consumenten. Maar het is de laatste decennia een mode uitdrukking geworden om lekker vaag en onduidelijk te zijn. In een tijd dat men steeds meer verwacht dat bedrijven transparantie tonen, wordt er geschermd met termijnen als "binnenkort" en "we zijn er mee bezig"Thasaidon schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:25:
Nou hoef ik geen volledige uitleg en "blik in de keuken" (al zou ik dat wel leuk vinden), maar meer dan alleen "we zijn er mee bezig" is denk ik voor een Tweaker niet genoeg.
[ Voor 50% gewijzigd door chocka op 29-09-2012 11:39 ]
Eigenlijk had ik moeten zeggen...chocka schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:17:
[...]
Idd heel zeldzaam, bijna met uitsterven bedreigd. We moeten collecteren "Keep the Nick's in this world alive!"
[...]
Niet alleen voor een Tweaker, maar voor alle consumenten. Maar het is de laatste decennia een mode uitdrukking geworden om lekker vaag en onduidelijk te zijn. In een tijd dat men steeds meer verwacht dat bedrijven transparantie tonen, wordt er geschermd met termijnen als "binnenkort" en "we zijn er mee bezig"
Nou hoef ik geen volledige uitleg en "blik in de keuken" (al zou ik dat wel leuk vinden
Dat is ook de rede dat ik zelf een beetje moedeloos word van de antwoorden van webcare.
Het is altijd: er word aan gewerkt, er is nog niks over bekend, we weten niet wanneer het is opgelost.
Dan vraag ik mij af: dat weten jullie best wel wanneer het opgelost is, maar je krijgt geen toestemming om het te communiceren. Waarom geven jullie het niet onder voorbehoud een tijd aan?
Het is altijd: er word aan gewerkt, er is nog niks over bekend, we weten niet wanneer het is opgelost.
Dan vraag ik mij af: dat weten jullie best wel wanneer het opgelost is, maar je krijgt geen toestemming om het te communiceren. Waarom geven jullie het niet onder voorbehoud een tijd aan?
De vraag is of Webcare het überhaupt weet. Het nadeel is dat wanneer je je diensten bij een andere partij afneemt je aan die partij moet vragen hoe het ervoor staat. Als de betreffende partij dan aangeeft 'dat ze ermee bezig zijn' dan kan je natuurlijk ook niks zeggen. De vraag is überhaupt of je dan met zulke partijen wilt werken natuurlijk.White_Collar schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:56:
Dat is ook de rede dat ik zelf een beetje moedeloos word van de antwoorden van webcare.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Zijn er dan meer dan 1? Aaaaaaaaarghchocka schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:17:
Idd heel zeldzaam, bijna met uitsterven bedreigd. We moeten collecteren "Keep the Nick's in this world alive!"
Ik gaf hierboven volgens mij een aardige opsomming van het verhaal, voor zowel XMS als InterNlnet. En ik kan me voorstellen dat voor bedrijf X de overgang van leverancier A naar leverancier B iets is dat men niet inhoudelijk bespreekt met klanten zolang de overgang nog niet in werking is gezet.Niet alleen voor een Tweaker, maar voor alle consumenten. Maar het is de laatste decennia een mode uitdrukking geworden om lekker vaag en onduidelijk te zijn. In een tijd dat men steeds meer verwacht dat bedrijven transparantie tonen, wordt er geschermd met termijnen als "binnenkort" en "we zijn er mee bezig"
denan in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special" Het is wel niet vanuit webcare.. maar je hebt zo wel de historie, de achtergrond.. en de toekomst.Thasaidon schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:10:
Nou hoef ik geen volledige uitleg en "blik in de keuken" (al zou ik dat wel leuk vinden), maar meer dan alleen "we zijn er mee bezig" is voor een Tweaker zeker niet genoeg.
Als iets nog niet hard is in de planning kun je niets communiceren. Niets zo irritant als een "datum onder voorbehoud" die 2-3x verschuift. Mensen houden er toch rekening mee en gaan het je toch kwalijk nemen als het niet op de "afgesproken" datum gebeurt.White_Collar schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:56:
En ik kan me zo voorstellen dat er genoeg vragen/dossiers zijn die in onderzoek zijn en waarbij men pas een antwoord kan geven als het onderzoek is afgelopen en het probleem is opgelost. En als ik zo naar een paar GHM dossiers van de afgelopen 2 jaar kijk dan komt het regelmatig voor dat het moment van communiceren naar de ISP ongeveer gelijk valt met het vinden van de oplossing en het verhelpen van het probleem.
Webcare doet haar best en geeft de antwoorden die zij kunnen geven. Zij hebben echt geen lijst met antwoorden / oplossingen waar achter elk antwoord een flag staat "niet communiceren op tweakers voor datum X". Het is geen bewuste actie om tweakers in het duister te houden.
Eind september zouden we dus geinformeerd worden (persoonlijk) over het reilen en zeilen van het vaste IP gebeuren.
Ik ben sinds anderhalve week weer mijn XMS mail aan het checken pop via gmail (en heb ook mails tot maanden ervoor terug gelezen) maar heb nog niets vernomen, ook elke dag aan het kwijlen geweest bij de brievenbus maar vergeefs.
Ik heb er weinig vertrouwen in dat ik hier nog iets van ga vernemen aangezien het al 29 september is.
Ik ben sinds anderhalve week weer mijn XMS mail aan het checken pop via gmail (en heb ook mails tot maanden ervoor terug gelezen) maar heb nog niets vernomen, ook elke dag aan het kwijlen geweest bij de brievenbus maar vergeefs.
Ik heb er weinig vertrouwen in dat ik hier nog iets van ga vernemen aangezien het al 29 september is.
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:45:
Tweakers sessie 05-09-2012
Een kort verslag van de klantenpanel sessie van 5 september jl. in Breukelen. Aanwezig waren een aantal vaste bezoekers van het Tweakers-XMS forum, productmanagement Glashart Media, Customer Operations XMS, een aantal mensen van ITNS (netwerk en Wholesale) en XMS.
De sessie is georganiseerd omdat er in het forum behoefte was aan wat achtergrondinformatie over een aantal van de lopende discussies over XMS. Helaas waren er iets minder mensen vanuit het forum dan waar wij vooraf op hadden gehoopt. Echter met de aanwezige Tweakers hebben we, in ieder geval wat ons betreft een heel zinvolle avond gehad. De highlights:
Communicatie algemeen:
- Onze servicedesk heeft de afgelopen weken te maken gehad met een enorme drukte. Deze was het gevolg van meer oplevering dan verwacht, veel vragen naar aanleiding van een aantal uitgezonden mailingen. Er wordt momenteel druk opgeschaald qua bemensing echter effect hiervan zal pas in de komende weken merkbaar gaan worden.
- Tip die we kregen was meer gebruik van Twitter.
Communicatie met Tweakers
- In de afgelopen maanden is er de nodige discussie geweest over het feit dat wij als bedrijf wat algemener zijn gaan communiceren. Wat we al hadden aangegeven, is dat wij via Tweakers wat meer achtergrondinformatie gaan geven over de dingen die we doen en wat er voor technische impact is. Dit gaan we aanvullen met een expert groep. De groep gaat meer technische achtergrond ontvangen, zoals bijvoorbeeld over ip wijzigingen, die voor een groot deel van de klanten niet relevant zijn. Echter voor deze experts is het juist informatie die van wezenlijk belang is. In de aankomende nieuwsbrief meer informatie en hoe te registreren. Communicatie op Tweakers blijft gewoon via webcare lopen. Uit de sessie kwam duidelijk naar voren dat de communicatie met Tim en Sophie goed loopt.
IP :
- XMS gaat voor nieuwe klanten de optie Vast IP niet meer aanbieden.
- Voor de klanten die al een Vast IP adres afnemen komt er een oplossing. Nog niet alle details zijn hiervan ingevuld. Eind september zullen al deze klanten persoonlijk worden geïnformeerd.
- IPV 6; XMS heeft al enige tijd een pilot lopen met IPV 6. Deze pilot is inmiddels technisch succesvol afgerond. De volgende stap is met name de communicatie rond en de implicaties van IPV 6 voor alle klanten in kaart te gaan brengen. Naar verwachting zal XMS voor het einde van het jaar starten met IPV 6 voor alle klanten. Er zal binnenkort een special topic op Tweakers worden gelanceerd over IPV 6 door XMS.
Nieuwtjes:
- XMS heeft in de sessie aangegeven met nieuwe prijzen en snelheden voor nieuwsgroepen te komen. Zo zal het 25mbit abonnementen verhoogd worden in snelheid naar 50mbp/s (en verlaagd in prijs naar € 6,50) en 100 Mbp/s (€7,50).
- Launch HBO, deze was al aangekondigd via de website. Nog nader toegelicht dat on demand meerdere jaargangen van de HBO series bevat, dus niet alleen de meest recente uitzendingen.
Algemeen:
- Alle deelnemers vonden het een geslaagde sessie. Afgesproken is dat we over ongeveer een halfjaar deze sessie gaan herhalen
- Deelnemers aan dit klantenpanel in Breukelen zullen worden benaderd voor een aantal tests met nieuwe diensten/nieuwe features
Nou, dan loopt het wellicht een weekje uit. Ik zie het probleem niet...
Dàt noem ik geen zeuren hoor, gewoon mee door gaan, al snap ik niet dat XMS dit zelf niet kan. En ik ben ook voor rücksichtsloos afsluiten van de boosdoeners. Gewoon hard aanpakken dan stopt het hopelijk ooit een keer.Thasaidon schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:25:
[...]
Voor mij is dat ook de reden waarom ik hier richting Webcare blijf aangeven (sommigen noemen het "zeuren") dat er nog steeds problemen zijn en ook aangeef op welke spamlisten we bv staan.
Loveparade gaat zelfs een stapje verder en geeft regelmatig aan, aan welke XMS klanten (IP's) we deze ellende te danken hebben...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hier wel in 1338, lokaal probleempje of alweer voorbij?
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Hier ook niet. Headend DeventerMrbeam schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:16:
Geen EPG via DVB-C van onderstaande zenders:
Ned 1 t/m 3 SD & HD, SBS6 & Veronica
1338 = Almere eo, en dat is afaik een andere 'bron' van CATV dan de veluwe/overijssel
[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 29-09-2012 21:25 ]
Ik zit met een probleem. Ik wil mijn WRT610n verwisselen met een E4200 v2 op een XMS lijn maar ik krijg het niet werkend. Als ik de E4200 aan mijn oude upc lijn doe dan doet hij het meteen maar op de XMS lijn wil hij het gewoon niet doen. Ik heb zelfs al hard de IP gegevens in de e4200 gezet en aangesloten maar hij werkt niet. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of ligt dit aan XMS?
Modem een uur van de stroom halen. Of mac adres van de oude router klonen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
uiteraard is het klonen van het MAC adres sneller dan een uur wachtenFiber schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:58:
Modem een uur van de stroom halen. Of mac adres van de oude router klonen.
Maar wel een stuk minder eenvoudig. Een stekker uit de muur trekken en een uur wat anders gaan doen kan iedereen, een mac adres klonen niet.
Een beetje tweaker kan echt wel een MAC adres klonenFiber schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:07:
Maar wel een stuk minder eenvoudig. Een stekker uit de muur trekken en een uur wat anders gaan doen kan iedereen, een mac adres klonen niet.
lol
http://xmsnet.nl/storingen/blocklist-mail
het heet toch blacklist en geen blocklist?Blocklist Mail
29 September 2012
Blocklist Mail
Momenteel kunt u een melding krijgen dat uw e-mail niet kan worden verstuurd omdat uw e-mail account op een "blocklist" staat. Dit probleem is bij ons bekend. We werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
En ik schrijf niet om te slijmen ( niet bedoelend dat jij dat doet ) en ik moet er eigenlijk ook verschrikkelijk om lachen dat steeds dezelfde personen op me reageren.denan schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:08:
[...]
En ontoppic:
@nick: Hij schrijft veel.. en uitvoerig. De reden waarom hij zo post weten we allemaal, daar kun je dus wel doorheen kijken. En vergeet niet dat hij 9 van de 10x absoluut een punt heeft!
Ze moeten me niet,ze hebben commentaar,maar blijkbaar leest men het wel.
Als XMS fouten maakt, wijs ik ze daar op, dat deed ik eerst gewoon schriftelijk maar daar reageert men niet op, dus doe ik het zo.
Idem als Ziggo iets doet.
Dit is ook wel een leuk topic:
http://www.glasvezel.nu/f...vider?page=1#comment-3555
Ik post hier niet om mensen te plezieren.
Hoe eerder mensen dat nu willen snappen des te beter het is.
Denk je dat het niet juist is dan kun je een moderator waarschuwen.
Dit is een venster,waar ik in tik en wat anderen over me denken,als je uberhaupt al het idee hebt dat je iemand denkt te kennen om wat ie in dit topic typt... Jij hebt dat door, White Collar ook... Ik geef gewoon een decoder weg aan iemand die hem kan gebruiken, een paar honderd euro om een straathond die is aangereden en waar de maden uit kruipen te laten opereren.
Als je echt in een topic aanwezig bent om aardig te worden gevonden, sorry waar is je leven dan.... mijn critische noten hebben wel degelijk voor veranderingen gezorgd bij XMS.
Maak je geen fouten,dan heb je van mij totaal geen last.
Maar echt,rechts zit dat kruisje,en dat druk ik met een brede glimlach in,degenen die me echt kennen weten zelfs dat ik hun maandsalaris betaal als ze in problemen zijn en verder interesseert het me bar weinig, dit is een forum, goed voor een kwartiertje in een dag of 4 ( kijk maar terug.. ) Ik trol alleen niet,ik doe er wat aan in plaats van alleen maar hier mijn gal te spugen.
Dat weet jij,dat weet XMS en dat weten nog meer meelezers hier en verder:

Ik heb een aantal weken geleden de problemen geventileerd die ik ervaar met de a110 (syncproblemen, traag, niet uit standby, had ik traag al genoemd?). Xms bevestigde na komst van een monteur de problemen en geeft ook aan dat het in de 110 zit maar bied geen oplossing..
Afijn, gisteren via marktplaats een 140 voor weinig gekocht en waarempel... De problemen zijn allemaal foetsie! Dit ding is snel, pakt zenders snel op, geen authenticating meldingen meer gezien, de remote is intuitiever en als bonus nog een aantal zenders in hd ook(maar dat kan je de 110 niet kwalijk nemen)...
Xms, ik denk dat je van een heleboel klachten af bent door een voor gebruikers financieel aantrekkelijke omruilactie te bieden en die 110 uit te faseren.. Voor mij hoeft dat niet meer omdat ik me blijkbaar jaren heb laten afschepen met een brakke dienst en daar zelf extra kosten voor heb moeten dragen om het op te lossen.. Call me crazy
Zou de provider sieren om dergelijke puntjes van kritiek van haar gebruikers serieus te nemen..!
Afijn, gisteren via marktplaats een 140 voor weinig gekocht en waarempel... De problemen zijn allemaal foetsie! Dit ding is snel, pakt zenders snel op, geen authenticating meldingen meer gezien, de remote is intuitiever en als bonus nog een aantal zenders in hd ook(maar dat kan je de 110 niet kwalijk nemen)...
Xms, ik denk dat je van een heleboel klachten af bent door een voor gebruikers financieel aantrekkelijke omruilactie te bieden en die 110 uit te faseren.. Voor mij hoeft dat niet meer omdat ik me blijkbaar jaren heb laten afschepen met een brakke dienst en daar zelf extra kosten voor heb moeten dragen om het op te lossen.. Call me crazy
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
En zelfs daar lees ik mee, zie mijn post op de 1e paginaNick39 schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:27:
Dit is ook wel een leuk topic:
http://www.glasvezel.nu/f...vider?page=1#comment-3555
Ik moet wel zeggen dat veel dingen die ik daar lees onjuist zijn.. En bij anderen heb ik sterke twijfels over de waarheid van het verhaal. Ik kan bvb echt niet geloven dat de XMS helpdeskmedewerkers mensen uitschelden en honds behandelen. Als dat zo zou zijn zou je dat op tweakers ook meteen horen.
Jammer, het leek beter te gaan, maar kennelijk is de filtering nog niet goed geimplementeerd op de smtp server.
Stonden we de afgelopen 4 dagen alleen nog op NIXSPAM en ICEPROTECTL1
Nu staan we ook weer op:
BACKSCATTERER
INPS_DE
LASHBACK
Nu staan we ook weer op:
BACKSCATTERER
INPS_DE
LASHBACK
GerkeP
Even herschrijven:White_Collar schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:19:
lol
[...]
het heet toch blacklist en geen blocklist?
Ik dacht trouwens dat die blacklists heel wat strenger waren als je er weer voor de zoveelste keer op zou staan, valt toch even tegen.Blacklist Mail Server
29 September 2012
Blacklist Mail Server
Momenteel kunt u een melding krijgen dat uw e-mail niet kan worden verstuurd omdat uw e-mail account wij onze mailserver niet kunnen configureren en wederom op een "blacklist" staat. Dit probleem is bij ons bekend . We werken hard aan een oplossing. Wij hebben geen enkel idee en zitten met onze handen in onze haren. Onze excuses voor het ongemak.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Bij inschrijving krijg je 2 maanden HBO cadeau, het zenderpakket is verder per maand opzegbaar via een (ondertekende) e-mail naar orderdesk@xmsnet.nl -TimPhoolie schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:24:
[...]
Zijn er ergens voorwaarden voor HBO beschikbaar. Ik zie nergens hoe lang je er aan vast zit, wat de opzegtermijn is en welke voorwaarden er aan die 2 maanden gratis zitten.
Verwijderd
Ik was zelf ook al even aan het kijken, zie de meldingen inderdaad staan. Heb de informatie gelijk doorgestuurd naar onze collega's, bedankt voor het melden. -TimLoveparade schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 08:13:
Jammer, het leek beter te gaan, maar kennelijk is de filtering nog niet goed geimplementeerd op de smtp server.
Nu staan we ook weer op:
BACKSCATTERER
INPS_DE
LASHBACK
Ik heb sinds een maand XMS,
Toen ik XMS kreeg was de snelheid de eerste 2 weken goed 95/95 (ik heb een 100/100 abonnement).
De afgelopen 2 weken is het echter constant 82/95, mijn upload is dus sneller dan mijn download.
Er is intern niets veranderd dus daar kan het niet aan liggen, het is ook stabiel 82/95.
Ik vind dat als je adverteert met 100/100 je dit ook moet krijgen, zeker met glasvezel moet dit geen probleem zijn.
Hebben andere XMS gebruikers wel de beloofde 100/100 ?
Toen ik XMS kreeg was de snelheid de eerste 2 weken goed 95/95 (ik heb een 100/100 abonnement).
De afgelopen 2 weken is het echter constant 82/95, mijn upload is dus sneller dan mijn download.
Er is intern niets veranderd dus daar kan het niet aan liggen, het is ook stabiel 82/95.
Ik vind dat als je adverteert met 100/100 je dit ook moet krijgen, zeker met glasvezel moet dit geen probleem zijn.
Lees alles eens door zou ik zeggen 
Meerdere machines? Draait er ergens een machine updates, heb je IPTV etc etc.
Test je bedraad of draadloos? Je ping lijkt aan de hoge kant.
Als je een machine rechtstreeks aan je modem hangt en verder alles uitzet, wat zijn dan de resultaten?
Meerdere machines? Draait er ergens een machine updates, heb je IPTV etc etc.
Test je bedraad of draadloos? Je ping lijkt aan de hoge kant.
Als je een machine rechtstreeks aan je modem hangt en verder alles uitzet, wat zijn dan de resultaten?
[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 01-10-2012 10:51 ]
GerkeP
Ik denk dat een ieder zal be-amen dat je waarschijnlijk nooit 100% de beloofde 100/100 zal hebben. XMS zal er best 100/100 instoppen, maar wat er uiteindelijk binnenkomt is "altijd" minder door allerlei omstandigheden. En daarvoor met XMS contact op te nemen, zal je niet veel verder brengen. Zij kunnen je lijn meten en zien dat die in orde is, maar waarom terugloop is ontstaan zal onbekend zijn.Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:42:
Ik zit nu op 95/85 en waar het restant is, ach zal ik dit merken? Desondanks krijg ik het er echt niet bij. Dus wees blij dat alles het doet.
Je hebt altijd overhead, dus je haalt inderdaad nooit 100% van de snelheid in speedtests.chocka schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:53:
[...]
Ik denk dat een ieder zal be-amen dat je waarschijnlijk nooit 100% de beloofde 100/100 zal hebben. XMS zal er best 100/100 instoppen, maar wat er uiteindelijk binnenkomt is "altijd" minder door allerlei omstandigheden. En daarvoor met XMS contact op te nemen, zal je niet veel verder brengen. Zij kunnen je lijn meten en zien dat die in orde is, maar waarom terugloop is ontstaan zal onbekend zijn.
Ik zit nu op 95/85 en waar het restant is, ach zal ik dit merken? Desondanks krijg ik het er echt niet bij. Dus wees blij dat alles het doet.
http://www.tcpipguide.com...hputandFactorsAffecti.htm
[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 01-10-2012 10:55 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Dit soort speedtesten zijn niet erg betrouwbaar.
Je kan beter deze bestanden downloaden op verschillende momenten op de dag;
http://mirror.widexs.nl/ftp/pub/speed/
Ik haal zo rond de 11,2 Mb/sec met mijn 100/100 Mbit verbinding.
Mvg Jacques
Je kan beter deze bestanden downloaden op verschillende momenten op de dag;
http://mirror.widexs.nl/ftp/pub/speed/
Ik haal zo rond de 11,2 Mb/sec met mijn 100/100 Mbit verbinding.
Mvg Jacques
Waarom zo ingewikkeld? Waarom niet gewoon vinkjes zetten in mijn.xms zoals bij het EDL pakket?Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:22:
[...]
Bij inschrijving krijg je 2 maanden HBO cadeau, het zenderpakket is verder per maand opzegbaar via een (ondertekende) e-mail naar orderdesk@xmsnet.nl -Tim

Machine is rechtstreeks gekoppeld, er vinden geen downloads etc. plaats.
Het is ook stabiel 82/95.
Als het met downloads of andere machines te maken zou hebben dan zou je schommelingen zien.
Overigens is het de eerste 2 weken wel strak 95/95 geweest. Ik heb IPTV maar dat zou hier geen invloed op mogen hebben.
Overhead zie al zitten in die 95/95 i.p.v. de beloofde 100/100.
We praten hier over glasvezel het meest geavanceerde datanetwerk dat bestaat.
Hiervoor had ik een Ziggo abbonement 120/10 en ik had altijd constant 120/9 (zelfde machine, zelfde kabels, zelfde netwerkapparatuur).
Schijnbaar lukt het dus over een 'antiek' coax netwerk wel?
Als het met downloads of andere machines te maken zou hebben dan zou je schommelingen zien.
Overigens is het de eerste 2 weken wel strak 95/95 geweest. Ik heb IPTV maar dat zou hier geen invloed op mogen hebben.
Hiervoor had ik een Ziggo abbonement 120/10 en ik had altijd constant 120/9 (zelfde machine, zelfde kabels, zelfde netwerkapparatuur).
Waarom niet? IPTV heeft daar juist wel invloed op.Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:02:
Machine is rechtstreeks gekoppeld, er vinden geen downloads etc. plaats.
Zie het als een trechter waar max 100 door kan, dan gaat je IPTV dus van die 100 af.
[ Voor 5% gewijzigd door Phoolie op 01-10-2012 11:09 ]
Verwijderd
Je kan de stappen uitvoeren die op http://xmsnet.nl/uploads/...heidsproblemen%281%29.pdf staan, stuur de resultaten naar webcare@xmsnet.nl en we onderzoeken deze zo snel als mogelijk. -TimRomulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:42:
Ik heb sinds een maand XMS,
En dat is dus je oorzaakRomulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:02:
GerkeP
@phoolie IPTV loopt via een ander VLAN, je mag aannemen dat dit dus geen invloed heeft op je Internet VLAN?
Overigens zou je dan ook verwachten dat als je geen TV kijkt je wel de 95/95 hebt (dit is niet het geval).
Bij Ziggo had ik ook digitale HDTV en dit had geen invloed op de Internet snelheid, het kan toch niet zo zijn dat kabel/DOCSIS dit beter kan managen dan glasvezel?
Overigens zou je dan ook verwachten dat als je geen TV kijkt je wel de 95/95 hebt (dit is niet het geval).
Bij Ziggo had ik ook digitale HDTV en dit had geen invloed op de Internet snelheid, het kan toch niet zo zijn dat kabel/DOCSIS dit beter kan managen dan glasvezel?
Welkom op het netwerk van de toekomstRomulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:13:
@phoolie IPTV loopt via een ander VLAN, je mag aannemen dat dit dus geen invloed heeft op je Internet VLAN?
(sorry kan het niet laten)
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
@TIM @XMS_Webcare
Tim Kun jij aangeven of IPTV invloed heeft op de bandbreedte van de Internet verbinding?
De eerste 2 weken toen ik 95/95 had was de IPTV dienst reeds geactiveerd ik had er alleen nog geen decoder opzitten.
Ik heb 2x een speedtest (volgens PDF) naar support@xmsnet.nl gestuurd maar helaas geen reactie ontvangen.
Tim Kun jij aangeven of IPTV invloed heeft op de bandbreedte van de Internet verbinding?
De eerste 2 weken toen ik 95/95 had was de IPTV dienst reeds geactiveerd ik had er alleen nog geen decoder opzitten.
Ik heb 2x een speedtest (volgens PDF) naar support@xmsnet.nl gestuurd maar helaas geen reactie ontvangen.
Dat het een ander VLAN is maakt niks uit. Zoals ik al zei die trechter (het modem) kan max 100 aan. Dan kan er dus nooit meer dan 100 (totaal, dus internet + IPTV) door die trechter heen.Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:13:
Probeer het op meerdere momenten op de dag. Het kan wel eens verschil maken.
Ik zou me niet te veel zorgen maken eerlijk gezegd.
Mvg Jacques1971
Ik zou me niet te veel zorgen maken eerlijk gezegd.
Mvg Jacques1971
Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:06:
@jaques1971 Ik haal dus maar rond de 9mb/s, ik vind dit grote verschillen voor een glasvezelnetwerk.
[afbeelding]
Zet je settopbox maar eens uitRomulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:18:
@TIM @XMS_Webcare
GerkeP
Verwijderd
Zoals andere gebruikers hier al aangeven kan het modem maximaal 100Mbit tegelijk doorgeven, dit is voor internet, VOIP en IPTV tegelijk. Zolang je geen decoder hebt aangesloten wordt er ook geen IPTV data binnengehaald vandaar dat je de eerste 2 weken 95/95 hebt kunnen halen.Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:18:
@TIM @XMS_Webcare
Haal de decoder eens van de verbinding af en test dan opnieuw, ik verwacht dat je dan weer in de buurt van de 95/95 komt. -Tim
@phoolie Het lijkt mij sterk dat het modem maar 100mb aan kan, mijn oude Ziggo Arris modem kon al 120mb leveren via het 'antieke' coax netwerk. Glasvezel zou zonder problemen tot 1Gb moeten kunnen.
@Jacques1971 Ik maak me geen zorgen Jacques, ik vind het alleen niet zo netjes van XMS als ze zeggen dat je 100/100 krijgt en je uiteindelijk maar 82/95 krijgt. De meeste mensen zullen zich hier niet zo druk om maken maar verkoop het dan niet als 100/100. Het lijkt wel op ADSL waarbij je maar moet afwachten wat je krijgt.
Ik heb op meerdere momenten van de dag gemeten over meerdere dagen het is altijd stabiel hetzelfde 82/95 en ook de download zit rond de 9mb. Het is dus uiterst stabiel te laag ;-)
@Loveparade Ik heb zojuist de decoder uitgezet en los gekoppeld, geen verschil nog steeds 82/95.
@Jacques1971 Ik maak me geen zorgen Jacques, ik vind het alleen niet zo netjes van XMS als ze zeggen dat je 100/100 krijgt en je uiteindelijk maar 82/95 krijgt. De meeste mensen zullen zich hier niet zo druk om maken maar verkoop het dan niet als 100/100. Het lijkt wel op ADSL waarbij je maar moet afwachten wat je krijgt.
Ik heb op meerdere momenten van de dag gemeten over meerdere dagen het is altijd stabiel hetzelfde 82/95 en ook de download zit rond de 9mb. Het is dus uiterst stabiel te laag ;-)
@Loveparade Ik heb zojuist de decoder uitgezet en los gekoppeld, geen verschil nog steeds 82/95.
Verwijderd
Probeer dit nog eens nadat je de decoder hebt losgekoppeld en de stroom voor 30 minuten van het glasvezelmodem hebt gehaald. -TimRomulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:33:
Fijn dat je de feiten (zie ook de reactie van Webcare) in twijfel trekt, maar toch is het zo.Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:33:
@phoolie Het lijkt mij sterk dat het modem maar 100mb aan kan, mijn oude Ziggo Arris modem kon al 120mb leveren via het 'antieke' coax netwerk. Glasvezel zou zonder problemen tot 1Gb moeten kunnen.
[...]
De glasvezelmodems die op dit moment overal hangen kunnen maximaal 100mbit aan en 170mbit gecombineerd (tegelijk up en down). Op het moment dat er een abonnement > 100mbit beschikbaar komt zal er een nieuwe modem geplaatst moeten worden en moet de POP geschikt gemaakt zijn. Een netwerk bestaat niet alleen uit een glasvezel, maar ook uit allerlei andere netwerkapparatuur.Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:33:
[ Voor 27% gewijzigd door Luuk1983 op 01-10-2012 11:37 ]
Dat een Coax modem wel 120 aan kan komt omdat de apparatuur dit "fysiek" ook aan kan.Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:33:
Bij Glasvezel zoals het hier is uitgerold is de fysieke max "maar" 100Mbps (Het zijn gewoon FastEthernet poorten volgens mij).
Ja, je zou ook 1Gig of 10Gig kunnen halen met glasvezel, mits de (rand)apparatuur dit aan kan. Maar dat is (nu) nog niet het geval.
Wat je dan weer NIET hebt op dat "antieke' coax netwerk" is een hoge upload. Daar ga je zelfs die 82 niet halen
Maar als je ons en Webcare nog in twijfel trekt, is dit misschien nog een handig linkje voor je...
http://www.linktionary.com/t/throughput.html
En wees blij dat XMS hier geen gebruik van maakt:
IP Datagrams on Avian Carriers:
http://tools.ietf.org/rfc/rfc1149.txt
[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 01-10-2012 11:53 ]
Ik heb de nieuwste generatie Genexis:
http://www.glasvezel.nu/n...voor-nieuwe-genexis-modem
Mijn router zegt dat hij een Gb link met het modem heeft.
Als dit modem dus echt maar 100Mb aankan hoeven we dus ook geen snelheidsverhogingen van XMS meer te verwachten voor het hoogste segment?
Als dit modem dus echt maar 100Mb aankan hoeven we dus ook geen snelheidsverhogingen van XMS meer te verwachten voor het hoogste segment?
Zoals al aangegeven, lees dit topic eens door.Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:59:
Maar om een lang verhaal kort te maken:
Iedereen die Internet (100/100) en IPTV van XMS afneemt heeft dus een verbinding die rond de 82/95 zit?
Kunnen anderen dit bevestigen?
Kort is het antwoord een volmondig JA
GerkeP
Mooi modem! Met die DRG zal het mogelijk kunnen zijn dat IPTV geen invloed heeft op je internet? Of zeg ik nu iets onmogelijks?Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:56:
Ik heb de nieuwste generatie Genexis:
Yup, normaal gedrag. Ik zit rond de 95/85.Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:59:
Iedereen die Internet (100/100) en IPTV van XMS afneemt heeft dus een verbinding die rond de 82/95 zit?
Maar ondanks dat jij de nieuwste Genexis hebt... ook de apparatuur op de POP/COLO moet dit aan kunnen.
En nee, tenzij men flink gaat investeren in die apparatuur zullen hogere bandbreedtes er niet komen.
[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 01-10-2012 12:07 ]
Jawel, ooit wel een keer, maar dat vereist relatief dure aanpassingen in het netwerk. De vezel zelf kan het prima aan. Hoe lang dat nog gaat duren kan niemand zeggen. Kan over een jaar zijn, over twee jaar, over vijf jaar of over tien jaar...Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:56:
[...]
@Thasaidon jij hebt 95/85 en IPTV (eventueel telefoon)?
Dus voor de duidelijkheid je hebt 95 down?
Ik heb nl. 82/95 (82 down).
Mijn aanvraag loopt nog, zag wel dat ik (waarschijnlijk) hetzelfde modem krijg, heb iig nu die witte achterplaat met nu 2 van die oranje bakjes er op. Denk alleen wel dat dit betekend dat het toch een WMP+ gebied is geworden ipv WGDO.Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:10:
Binnenkort! Wij zijn er mee bezig........Fiber schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:05:
[...]
Jawel, ooit wel een keer, maar dat vereist relatief dure aanpassingen in het netwerk. De vezel zelf kan het prima aan. Hoe lang dat nog gaat duren kan niemand zeggen. Kan over een jaar zijn, over twee jaar, over vijf jaar of over tien jaar...
Wie is wij...?
Ja dat is normaal. Iedereen in twijfel trekken maakt je verbinding echt niet opeens een 1000 mbit lijn.Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:59:
Je verbinding is max 100 mbit, daar vanaf moet nog voip, iptv en een stuk overhead vanaf getrokken worden.
Waarom je iedereen hier in twijfel trekt snap ik eerlijk gezegd niet.
@White_collar
Ik trek niet iedereen in twijfel ik wil het graag verfiëren.
Ik kan me nl heel moeilijk voorstellen dat het modernste data netwerk met het nieuwste modem maar max. 100Mb aankan.
Dat strookt totaal niet met wat men probeert te verkopen nl. een netwerk met bijna onbeperkte bandbreedte en mogelijkheden.
Ik kan me nl heel moeilijk voorstellen dat het modernste data netwerk met het nieuwste modem maar max. 100Mb aankan.
Dat strookt totaal niet met wat men probeert te verkopen nl. een netwerk met bijna onbeperkte bandbreedte en mogelijkheden.
Ik heb het complete pakket.Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:10:
100/100 internet, telefoon, Analoge tv/radio, Digitale tv/radio.
(WGDO gebied).
En ik haal 95 down als de tv's uit staan.
btw...
ik gebruik meestal deze speedtest:
http://myspeed.visualware...ttp://www.streamguys.com/
[ Voor 29% gewijzigd door Thasaidon op 01-10-2012 12:50 ]
En vandaar dat ik al meerdere malen je heb duidelijk proberen te maken om de boel hier eens door te lezenRomulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:47:
@White_collar
Maar ja, dat hoef je niet te doen, je kunt ook gewoon door blijven zeuren
GerkeP
@Loveparade Leg mij dan eens uit waarom ik maar 82Mb haal met de TV uit en Thasaidon 95Mb?
@Thasaidon wat is je download snelheid als de TV aanstaat?
@XMS_webcareVerwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:45:
Tweakers sessie 05-09-2012
Een kort verslag van de klantenpanel sessie van 5 september jl. in Breukelen. Aanwezig waren een aantal vaste bezoekers van het Tweakers-XMS forum, productmanagement Glashart Media, Customer Operations XMS, een aantal mensen van ITNS (netwerk en Wholesale) en XMS.
De sessie is georganiseerd omdat er in het forum behoefte was aan wat achtergrondinformatie over een aantal van de lopende discussies over XMS. Helaas waren er iets minder mensen vanuit het forum dan waar wij vooraf op hadden gehoopt. Echter met de aanwezige Tweakers hebben we, in ieder geval wat ons betreft een heel zinvolle avond gehad. De highlights:
Communicatie algemeen:
- Onze servicedesk heeft de afgelopen weken te maken gehad met een enorme drukte. Deze was het gevolg van meer oplevering dan verwacht, veel vragen naar aanleiding van een aantal uitgezonden mailingen. Er wordt momenteel druk opgeschaald qua bemensing echter effect hiervan zal pas in de komende weken merkbaar gaan worden.
- Tip die we kregen was meer gebruik van Twitter.
Communicatie met Tweakers
- In de afgelopen maanden is er de nodige discussie geweest over het feit dat wij als bedrijf wat algemener zijn gaan communiceren. Wat we al hadden aangegeven, is dat wij via Tweakers wat meer achtergrondinformatie gaan geven over de dingen die we doen en wat er voor technische impact is. Dit gaan we aanvullen met een expert groep. De groep gaat meer technische achtergrond ontvangen, zoals bijvoorbeeld over ip wijzigingen, die voor een groot deel van de klanten niet relevant zijn. Echter voor deze experts is het juist informatie die van wezenlijk belang is. In de aankomende nieuwsbrief meer informatie en hoe te registreren. Communicatie op Tweakers blijft gewoon via webcare lopen. Uit de sessie kwam duidelijk naar voren dat de communicatie met Tim en Sophie goed loopt.
IP :
- XMS gaat voor nieuwe klanten de optie Vast IP niet meer aanbieden.
- Voor de klanten die al een Vast IP adres afnemen komt er een oplossing. Nog niet alle details zijn hiervan ingevuld. Eind september zullen al deze klanten persoonlijk worden geïnformeerd.
- IPV 6; XMS heeft al enige tijd een pilot lopen met IPV 6. Deze pilot is inmiddels technisch succesvol afgerond. De volgende stap is met name de communicatie rond en de implicaties van IPV 6 voor alle klanten in kaart te gaan brengen. Naar verwachting zal XMS voor het einde van het jaar starten met IPV 6 voor alle klanten. Er zal binnenkort een special topic op Tweakers worden gelanceerd over IPV 6 door XMS.
Nieuwtjes:
- XMS heeft in de sessie aangegeven met nieuwe prijzen en snelheden voor nieuwsgroepen te komen. Zo zal het 25mbit abonnementen verhoogd worden in snelheid naar 50mbp/s (en verlaagd in prijs naar € 6,50) en 100 Mbp/s (€7,50).
- Launch HBO, deze was al aangekondigd via de website. Nog nader toegelicht dat on demand meerdere jaargangen van de HBO series bevat, dus niet alleen de meest recente uitzendingen.
Algemeen:
- Alle deelnemers vonden het een geslaagde sessie. Afgesproken is dat we over ongeveer een halfjaar deze sessie gaan herhalen
- Deelnemers aan dit klantenpanel in Breukelen zullen worden benaderd voor een aantal tests met nieuwe diensten/nieuwe features
Er wordt hier aangegeven dat XMS klanten met packetfront die nog static IP hebben via InterNL eind september persoonlijk geinformeerd worden over hoe of wat,
Ik heb via post/mail/dm tot nu toe nog niets vernomen, graag had ik hier toch zoals door jullie aangegeven/beloofd spoedig meer van horen.
Ik moet toch zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben, maar dat terzijde.
Met of zonder router er tussen? TV uit?Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:52:
@Loveparade Leg mij dan eens uit waarom ik maar 82Mb haal met de TV uit en Thasaidon 95Mb?
[...]
Heb je de Amino ook echt van de stroom gehaald?Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:52:
Ik haal 95 Mbit zonder de iptv, met de iptv haal ik rond de 83
GerkeP
Ten eerste ligt het er maar net aan waar je die test uitvoert. Zo'n test is een momentopname en geheel afhankelijk van wat er tussen jou en de betreffende server zit.Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:52:
Ik haal ook bij de ene test "maar" 85, terwijl de andere test bij een andere server weer 90 geeft en weer een ander zelfs 95.
Kortom, het zijn geen "vaste waarden" en zo'n test is (wat mij betreft) niet heilig.
Wat ik overhoud als de tv aan staat is afhankelijk of ik naar SD of HD kijkt. SD streams gebruiken minder bandbreedte dan HD streams (omdat GHM deze gewoon 1op1 doorzet). Maar wat ik ook kijk, het gaat altijd van die 100Mb af.
Verwijderd
Ik heb dit gelijk even voor je nagevraagd. De inhoudelijke reactie blijft hetzelfde als tijdens de meeting, helaas heeft het project op dit moment vertraging opgelopen en is er daarom nog geen communicatie geweest. Zodra de vertraging is weggewerkt zal er alsnog een vorm van communicatie komen over het vaste IP adres. -Timboekee schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:52:
[...]
@XMS_webcare
Er wordt hier aangegeven dat XMS klanten met packetfront die nog static IP hebben via InterNL eind september persoonlijk geinformeerd worden over hoe of wat,
Ik heb via post/mail/dm tot nu toe nog niets vernomen, graag had ik hier toch zoals door jullie aangegeven/beloofd spoedig meer van horen.
Ik moet toch zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben, maar dat terzijde.
Dankjewel voor jullie antwoord, we wachten het dan nog maar even afVerwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:59:
[...]
Ik heb dit gelijk even voor je nagevraagd. De inhoudelijke reactie blijft hetzelfde als tijdens de meeting, helaas heeft het project op dit moment vertraging opgelopen en is er daarom nog geen communicatie geweest. Zodra de vertraging is weggewerkt zal er alsnog een vorm van communicatie komen over het vaste IP adres. -Tim
Heb hier altijd een prima snelheid bijna 1 jaar abbo, iets minder dan wat ze aan geven maar beter dan ADSL of KabelThasaidon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:57:
[...]
Ten eerste ligt het er maar net aan waar je die test uitvoert. Zo'n test is een momentopname en geheel afhankelijk van wat er tussen jou en de betreffende server zit.
Ik haal ook bij de ene test "maar" 85, terwijl de andere test bij een andere server weer 90 geeft en weer een ander zelfs 95.
Kortom, het zijn geen "vaste waarden" en zo'n test is (wat mij betreft) niet heilig.
Wat ik overhoud als de tv aan staat is afhankelijk of ik naar SD of HD kijkt. SD streams gebruiken minder bandbreedte dan HD streams (omdat GHM deze gewoon 1op1 doorzet). Maar wat ik ook kijk, het gaat altijd van die 100Mb af.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Rzs6q7U0nlI&feature=share&list=UUMutmZr0F7yhnaL5_9BuZfg]
[ Voor 3% gewijzigd door MCP cloud op 01-10-2012 13:02 ]