XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.270 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
jacques1971 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:10:
Deze speedtest is een RUK ding.
Hij geeft bij mij 49/49 Mbit aan...terwijl als ik de FTP test doe ik 11,2Mb/sec haal.( heb 100/100).
Deze test is zeer onbetrouwbaar te noemen.
Gebruik deze test;
http://mirror.widexs.nl/ftp/pub/speed/
Probeer deze anders eens Deze is java based en niet flash based, zoals vele andere speedtest vaak wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:14
Romulus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:47:
@White_collar
Ik trek niet iedereen in twijfel ik wil het graag verfiëren. [...]
Het was natuurlijk al geverifieerd in de vorm van een post van een van de XMS Webcare mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
chocka schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:13:
[...]

Probeer deze anders eens Deze is java based en niet flash based, zoals vele andere speedtest vaak wel zijn.
Deze is niet best hoor, in ieder geval hier niet. Waar ik met speedtest.n net 82/94 haal, haal ik met die java based speedtest 45/53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

chocka schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:07:
Lees het topic vanaf afgelopen zaterdag even terug, dan zal je het mogelijk begrijpen? O-)
Welk topic bedoel je? Want ik ben ook benieuwd naar wie "Wij" is ;)
En ik kan in dit topic nou niet echt wat vinden wat hierop zou duiden, behalve een hoop "gezeur" over BTW en mailserver... :P

Oh... voor de liefhebbers...
ff een snarf of wget op: http://thasaidon.net/test/100mb.bin
dat is het 100Mb bestand voor de speedtest, dan blijft het binnen hetzelfde netwerk en zal een betrouwbaardere waarde geven.
Niet allemaal tegelijk natuurlijk :)

[ Voor 42% gewijzigd door Thasaidon op 01-10-2012 13:42 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Thasaidon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:29:
[...]

En ik kan in dit topic nou niet echt wat vinden wat hierop zou duiden, behalve een hoop "gezeur" over BTW en mailserver... :P
Ik heb ook mijn best gedaan om de betreffende post te vinden, maar ook hier kan ik hem niet vinden ;(

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
boekee schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:27:
[...]

Deze is niet best hoor, in ieder geval hier niet. Waar ik met speedtest.n net 82/94 haal, haal ik met die java based speedtest 45/53
Valt wel mee, ik haal met mijn 200/200 (Tweak Blauw, WDGO) verbinding 180/190 Mbit/s.

jacques1971 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:10:

Deze speedtest is een RUK ding.
Hij geeft bij mij 49/49 Mbit aan...terwijl als ik de FTP test doe ik 11,2Mb/sec haal.( heb 100/100).
Deze test is zeer onbetrouwbaar te noemen.
Gebruik deze test;
http://mirror.widexs.nl/ftp/pub/speed/

Mvg Jacques
Die speedtest van Reggefiber werkt uitstekend:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/25854502/dlink_speed.png

Ook de nieuwe Beta Amsterdam in Speedtest.net kan de hogere snelheden aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2213711418.png

Het grote voordeel met een 1 Gbit modem is dat (in mijn geval met een 200 abbo) nog 800 Mbit over is voor IPTV/telefonie :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
boekee schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:27:
Op zich wel bijzonder dat jij (en veel andere waarschijnlijk ook) het omgekeerde krijgt, van wat ik verkrijg. Bij die java based test krijg ik 95/85, terwijl al die andere (flash based) testen het of vaak niet doen of bedroevende slechte resultaten laten zien die geen werkelijkheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

chocka schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:38:
[...]

Op zich wel bijzonder dat jij (en veel andere waarschijnlijk ook) het omgekeerde krijgt, van wat ik verkrijg. Bij die java based test krijg ik 95/85, terwijl al die andere (flash based) testen het of vaak niet doen of bedroevende slechte resultaten laten zien die geen werkelijkheid zijn.
Nee hoor... ik heb ook altijd een hoger upload gehad dan download. Toen ik nog een 50Mb had, was mijn download 48 en upload vaak in de 65 ;)

maar euh Chocka...
White_Collar schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:35:
Ik heb ook mijn best gedaan om de betreffende post te vinden, maar ook hier kan ik hem niet vinden ;(
missen wij iets? ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Thasaidon op 01-10-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
[...]

Ik doelde op de reactie van Denan, waarin het tijdsbegrip van XMS werd besproken "Wij zijn ermee bezig". Het was mij niet te letterlijk bedoeld, zodat ik er ook een smiley achter had gezet. Maar helaas kwam die niet over. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Oh zo, ok, dan snap ik em ;)
tis maandag hè

[ Voor 35% gewijzigd door Thasaidon op 01-10-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:22:
[...]
Bij inschrijving krijg je 2 maanden HBO cadeau, het zenderpakket is verder per maand opzegbaar via een (ondertekende) e-mail naar orderdesk@xmsnet.nl -Tim
Fiber schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:59:
[...]
Waarom zo ingewikkeld? Waarom niet gewoon vinkjes zetten in mijn.xms zoals bij het EDL pakket? O-)
Beetje ondergesneeuwd...? :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:59:
[...]

[...]

Beetje ondergesneeuwd...? :z
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:37:
[...]

Helaas werkt onze HBO leverstraat niet optimaal voor al onze klanten, hierdoor loopt de activatie van de HBO pakketten vertraging op. -Tim
Dit is ook de reden waarom het niet via het simpele "vinkje via Mijn XMS" werkt, uiteraard wordt er gekeken naar een mogelijkheid om onze klanten zelf HBO te laten bestellen en op te laten zeggen. Hou er alleen wel rekening mee dat er ook kan worden gekozen voor de ondertekende e-mail naar orderdesk@xmsnet.nl versie -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Ik wil het best een keer uitproberen, maar dat is me te veel gedoe...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:28:
Ik wil het best een keer uitproberen, maar dat is me te veel gedoe...
Als je vanaf een xmsnet e-mailadres een e-mail stuurt naar webcare@xmsnet.nl waarin je aangeeft akkoord te zijn met de kosten van het HBO pakket dan kunnen wij de aanvraag ook voor je doorzetten. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
White_Collar schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:55:
Wanneer wordt het QOS probleem verholpen bij abbo's met 100 mbit in combinatie met iptv?
Is er iemand die hier nog iets van vernomen heeft? Dit probleem speelt ook bij iemand die ik ken.
We wonen in dezelfde gemeente, ik heb absoluut geen enkel probleem met haperende digitale tv tijdens downloaden. Hij daarin tegen wel.
Enige verschil bij ons is dat hij een Packetfront versie 1 heeft en ik de nieuwe (DRG600).

Als je hierover belt zeggen ze 'we zijn er mee bezig'. Dat is opzich prima, maar als ik lees hoelang het probleem hier al bekend is heb ik daar weinig vertrouwen in.
Eigenlijk zouden ze wel een alternatief of compensatie moeten aanbieden. Bijvoorbeeld tijdelijk terug naar 50 Mbps, of korting ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:59:
[...]

Ik heb dit gelijk even voor je nagevraagd. De inhoudelijke reactie blijft hetzelfde als tijdens de meeting, helaas heeft het project op dit moment vertraging opgelopen en is er daarom nog geen communicatie geweest. Zodra de vertraging is weggewerkt zal er alsnog een vorm van communicatie komen over het vaste IP adres. -Tim
Ben ik nou de enige die dit onacceptabel vind?

Moet ik proberen bij mijn klanten; Gewoon niets laten horen en als ze aan de bel trekken; "Oh ach we hebben wat vertraging, zodra de vertraging weg is zullen we er weer eens naar kijken".

Snapt XMS uberhaupt wel dat ze met KLANTEN te maken hebben? In mijn ogen echt te idioot voor woorden. Nou ja, bloed gaat al weer borrelen, maar wat mij betreft mogen ze dat vaste IP gewoon duwen waar het nogal donker is, zeg maar.

Ten tweede:
Romulus, is de eerste van vele die wij al hadden verwacht. We hadden al gezegd toen XMS de upgrade uitvoerde dat ze beter het produkt als TOT 100/100 kunnen verkopen, omdat ze nu feitelijk niet waarmaken wat ze zeggen en het voor de nodige verwarring zorgt.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:30
@xms_webcare
In de nieuwsbrief van september staat over de XMS newsserver: "Voor beide varianten geldt dat we per 1 oktober de tarieven verlagen èn we de snelheid van de goedkoopste variant verhogen. U krijgt nu voor €6,50 per maand een snelheid van 50 Mb/s en voor €7,50 zelfs 100 Mb/s ... Heeft u al een abonnement op XS News? Uw tarief wordt automatisch per 1 oktober aangepast.."

Helaas is dit bij mij nog niet doorgevoerd, mijn snelheid is nog steeds 25 Mbps.
In mijn xms staat: 25 Mbps €6.95 per maand.
Op de faktuur van deze maand staat: 25 Mbit voor €6,50 per maand.
Dat klopt dus beide niet. Het moet zijn 50 Mbit voor €6,50 per maand.

Is dit een foutje en wordt het later nog aangepast?

[ Voor 3% gewijzigd door lethargy op 01-10-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
j1nx schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:18:
[...]

Ben ik nou de enige die dit onacceptabel vind?

Moet ik proberen bij mijn klanten; Gewoon niets laten horen en als ze aan de bel trekken; "Oh ach we hebben wat vertraging, zodra de vertraging weg is zullen we er weer eens naar kijken".

Snapt XMS uberhaupt wel dat ze met KLANTEN te maken hebben? In mijn ogen echt te idioot voor woorden. Nou ja, bloed gaat al weer borrelen, maar wat mij betreft mogen ze dat vaste IP gewoon duwen waar het nogal donker is, zeg maar.

Ten tweede:
Romulus, is de eerste van vele die wij al hadden verwacht. We hadden al gezegd toen XMS de upgrade uitvoerde dat ze beter het produkt als TOT 100/100 kunnen verkopen, omdat ze nu feitelijk niet waarmaken wat ze zeggen en het voor de nodige verwarring zorgt.
Vind het onacceptabel, als t uitloopt geef t aan, maar wacht niet tot je klant gaat klagen dat er afspraken niet worden nagekomen.

Had alleen even geen zin om te gaan bashen hierover.

Ik weet 1 ding wel XMS komt herhaald zijn afspraken niet na, communicatie is beroerd te noemen, dat lees ik ieder geval over HBO en nu dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

'They're more like guidelines anyway...' :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Fiber schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:16:
[...]

'They're more like guidelines anyway...' :z
Hang the code, and hang the rules!
Har har! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 01-10-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Mr. Jinx schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:57:
[...]

Is er iemand die hier nog iets van vernomen heeft? Dit probleem speelt ook bij iemand die ik ken.
We wonen in dezelfde gemeente, ik heb absoluut geen enkel probleem met haperende digitale tv tijdens downloaden. Hij daarin tegen wel.
Enige verschil bij ons is dat hij een Packetfront versie 1 heeft en ik de nieuwe (DRG600).

Als je hierover belt zeggen ze 'we zijn er mee bezig'. Dat is opzich prima, maar als ik lees hoelang het probleem hier al bekend is heb ik daar weinig vertrouwen in.
Eigenlijk zouden ze wel een alternatief of compensatie moeten aanbieden. Bijvoorbeeld tijdelijk terug naar 50 Mbps, of korting ofzo.
volgens mij kunnen ze het niet verhelpen met firmware update
inderaad als je er naar vraagt dan is het altijd we zijn er mee bezig

is er niet een mogenlijkheid dat ze een giga bit glasvezel interface komen ophangen! webcare?
duurt veel te lang dit probleem
ik heb dit probleem in mei gemeld en er is nog niets veranderd

ik heb deze versie in me meterkast hangen Packetfront (DRG600) (omgeving Hilversum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25

GerkeP

Vragen mag altijd........

En sinds vannacht staat de webmail ook op de LASHBACK RBL. Dat komt vast door een gebruiker die ipv de geblackliste smtp server de webmail maar is gaan gebruiken :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horza2011 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:46:
is er niet een mogenlijkheid dat ze een giga bit glasvezel interface komen ophangen! webcare?
Niet alleen bij de klanten thuis maar ook in de wijkcentrale moet er dan hardware worden vervangen, er is geen informatie bekend of en zo ja wanneer dit gaat gebeuren. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 07:23:
En sinds vannacht staat de webmail ook op de LASHBACK RBL. Dat komt vast door een gebruiker die ipv de geblackliste smtp server de webmail maar is gaan gebruiken :(
We hebben dit wederom aan onze collega's doorgegeven, bedankt voor de informatie Loveparade ! -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:49:
[...]

We hebben dit wederom aan onze collega's doorgegeven, bedankt voor de informatie Loveparade ! -Tim
Al enig zicht op een definitieve oplossing inmiddels?
Hulp nodig? ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Attn; Webcare....wanneer gaat de snelheid van XsNews omhoog?
Nu nog steeds 25Mbit.

Mvg Jacques1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
jacques1971 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:57:
Attn; Webcare....wanneer gaat de snelheid van XsNews omhoog?
Nu nog steeds 25Mbit.
Wel eens over nagedacht een andere payserver te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:53:
[...]

Al enig zicht op een definitieve oplossing inmiddels?
Hulp nodig? ;)
Helaas nog geen zicht op een permanente oplossing hiervoor. Open sollicitaties kunnen worden verstuurd naar hrm@kantoor.xmsnet.nl ;)
lethargy schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:23:
@xms_webcare
In de nieuwsbrief van september staat over de XMS newsserver: "Voor beide varianten geldt dat we per 1 oktober de tarieven verlagen èn we de snelheid van de goedkoopste variant verhogen. U krijgt nu voor €6,50 per maand een snelheid van 50 Mb/s en voor €7,50 zelfs 100 Mb/s ... Heeft u al een abonnement op XS News? Uw tarief wordt automatisch per 1 oktober aangepast.."

Helaas is dit bij mij nog niet doorgevoerd, mijn snelheid is nog steeds 25 Mbps.
In mijn xms staat: 25 Mbps €6.95 per maand.
Op de faktuur van deze maand staat: 25 Mbit voor €6,50 per maand.
Dat klopt dus beide niet. Het moet zijn 50 Mbit voor €6,50 per maand.

Is dit een foutje en wordt het later nog aangepast?
Als je mij via DM even je adresgegevens stuurt dan kan ik dit gelijk aankaarten bij onze collega's. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Waarom...ik heb een abbo bij XMS...dus..
chocka schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:09:
[...]

Wel eens over nagedacht een andere payserver te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
jacques1971 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:14:
Waarom...ik heb een abbo bij XMS...dus..
Dus? ben je verplicht om die af te nemen? 25Mb voor....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
nou, Xms belooft vanaf 1 oktober 50Mbit te leveren ipv. 25Mbit.
Ik snap niet waarom dat dan niet is doorgevoerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

jacques1971 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:22:
nou, Xms belooft vanaf 1 oktober 50Mbit te leveren ipv. 25Mbit.
Ik snap niet waarom dat dan niet is doorgevoerd..
Inderdaad, de nieuwe prijzen staan er wel, maar de 25 Mbit is nog aanwezig, zou 50 Mbit moeten zijn.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Bij mij staan ook nog de oude prijzen...

Downloadlimiet

Uw downloadlimiet kan elk moment ge-upgrade worden. Een downgrade wordt op de 1ste van de volgende maand uitgevoerd. Aan het verlagen van uw downloadlimiet zijn geen kosten verbonden. De tarieven zijn als volgt:
25 Mbps €6.95 per maand
100 Mbps €9.95 per maand
25 Mbps
100 Mbps

Mvg Jacques1971
Loveparade schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:31:
[...]

Inderdaad, de nieuwe prijzen staan er wel, maar de 25 Mbit is nog aanwezig, zou 50 Mbit moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

ff ctrl+f5 gebruiken?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Helaas....het staat er echt...ook na een F5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Strange?

Bij mij staat:
Met een betaald abonnement haalt u pas echt het maximale uit de capaciteit van uw glasvezelverbinding! XMS biedt deze betaalde abonnementen:

25 mbit/s (10 simultane verbindingen), €6.50 extra per maand
100 mbit/s (20 simultane verbindingen), €7.50 extra per maand

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Nou...dat is wel heel appart....ik heb wel een vast IP....jij ook?
Misschien dat dat het verschil is.....geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Waarschijnlijk een wmp+ klant? Er zit namelijk een behoorlijk verschil tussen de mijn xms wgdo (gebouwd door internl) en mijn xms wmp+ ( gebouwd door ispfabriek nu kpn itns genoemd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
daar zat ik aan te denken idd...
White_Collar schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:54:
Waarschijnlijk een wmp+ klant? Er zit namelijk een behoorlijk verschil tussen de mijn xms wgdo (gebouwd door internl) en mijn xms wmp+ ( gebouwd door ispfabriek nu kpn itns genoemd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik zit inderdaad op WGDO

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Ik ook neem ik dan Vast ip= Internlnet WDGO toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

jacques1971 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:06:
Ik ook neem ik dan Vast ip= Internlnet WDGO toch?
Yep, maar ik heb Genexis en zit wel op het "nieuwe" netwerk

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
Ik heb een vraag voor andere XMS gebruikers m.b.t. telefonie:

Ik probeer al een week mijn voicemail zo aangepast te krijgen dat hij na 6 'rings' naar de voicemail gaat.
Als ik nu Voicemail via Mijn XMS activeer gaat hij al na 3 'rings' naar de voicemail wat te kort is.

Ik heb al iets van 5x contact gehad met de XMS helpdesk, iedere keer wordt mij verteld dat het na 15 minuten is aangepast.
Als ik echter na die 15 minuten mijn voicemail wil uitproberen gaat hij helemaal niet meer naar de voicemail.
De enige manier om Voicemail weer actief te krijgen is het uitschakelen van Voicemail via Mijn XMS en het weer aanzetten.

Echter, je raad het al, op dat moment gaat hij weer na 3 'rings' naar de Voicemail.
Hebben andere mensen hier ook last van?

Weet iemand of het mogelijk is om FSK geactiveerd te krijgen i.p.v. het zwaar verouderder DTMF voor nummmerweergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nee dat is niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Romulus schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:23:

Ik probeer al een week mijn voicemail zo aangepast te krijgen dat hij na 6 'rings' naar de voicemail gaat.
Als ik nu Voicemail via Mijn XMS activeer gaat hij al na 3 'rings' naar de voicemail wat te kort is.

Ik heb al iets van 5x contact gehad met de XMS helpdesk, iedere keer wordt mij verteld dat het na 15 minuten is aangepast.
Als ik echter na die 15 minuten mijn voicemail wil uitproberen gaat hij helemaal niet meer naar de voicemail.
De enige manier om Voicemail weer actief te krijgen is het uitschakelen van Voicemail via Mijn XMS en het weer aanzetten.

Echter, je raad het al, op dat moment gaat hij weer na 3 'rings' naar de Voicemail.

Weet iemand of het mogelijk is om FSK geactiveerd te krijgen i.p.v. het zwaar verouderder DTMF voor nummmerweergave?
Stuur mij via DM je adresgegevens en ik zal de instellingen opnieuw laten aanpassen naar 6x overgaan voordat de voicemail ingeschakeld. Mogelijk wordt de aanpassing wel goed verwerkt op het moment dat wij deze aanvragen. Wat betreft de nummerweergave: XMS kan geen FSK activeren, wij gebruiken DTMF. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Gebruik je toevallig Internet Explorer?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
@Loveparade Nee ik gebruik Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

[...]
Als ik nu Voicemail via Mijn XMS activeer gaat hij al na 3 'rings' naar de voicemail wat te kort is...
Ik zat er pas ook naar te kijken, maar dat doorschakelen gaat bij mij in seconden, 10, 20, 30, 45 of 60 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Maar....kan Webcare misschien reageren op mijn vraag betreffende de XSnews snelheid?
Het is zowel in mijn XMS kwa prijs en snelheid niet doorgevoerd.
Er is ook geen merkbaar snelheid verschil in download snelheid...25Mbit.

Mvg Jacques1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
@Fiber Heb jij in Mijn XMS de mogelijkheid om dat aan te passen? Ik kan alleen Voicemail aan- en uitschakelen en een e-mail adres opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
Fiber schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:42:
Ik zat er pas ook naar te kijken, maar dat doorschakelen gaat bij mij in seconden, 10, 20, 30, 45 of 60 seconde.
Zover ik weet heb ik die mogelijkheid ook ja, net als de keuze om een voicemailbericht te laten mailen etc. Ik heb me login hier zo niet bij de hand, dus kan het nu niet direct controleren, maar zover ik weet kan ik de tijd die het duurt om door te schakelen gewoon zelf kiezen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Redelijk veel opties hier voor doorschakelen: Altijd, of bij in gesprek of bij niet opnemen naar ander nummer of voice mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die gebruik maken van Mijn XMSnet: hier kan je de instellingen van de voicemail inderdaad met seconden aanpassen.

Voor de mensen die gebruik maken van Mijn XMSweb: hier kan je instellen of je de voicemail in wilt schakelen en of de berichten per e-mail moeten worden ontvangen.

Voor beide gevallen geld: als je aanpassingen wilt laten doen met betrekking tot het aantal keer dat hij overgaat voordat de voicemail actief wordt, stuur ons dan een DM met je NAW gegevens, het telefoonnummer en de wijziging zelf zodat we dit voor jullie kunnen verwerken. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
@XMS_webcare Ik gebruik Mijn XMSweb, maar zou liever Mijn XMSNet gebruiken als ik dit zo lees, is dat mogelijk en wat moet ik daarvoor doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:03:
[...]
Voor beide gevallen geld: als je aanpassingen wilt laten doen met betrekking tot het aantal keer dat hij overgaat voordat de voicemail actief wordt, stuur ons dan een DM met je NAW gegevens, het telefoonnummer en de wijziging zelf zodat we dit voor jullie kunnen verwerken. -Tim
Werkt die instelling in seconden dan niet? 10, 20, 30, 45 of 60 seconden. Heb het nooit uitvoerig getest. Als dat niet werkt liever dat fixen, of desnoods eruit slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13

Nakebod

Nope.

Waarschijnlijk weet ik het antwoord al, maar heeft XMS ooit plannen om VOIP via SIP beschikbaar te maken?
Zodat mijn vaste nummer ook op een niet vaste plek beschikbaar is.
Zonder doorschakelen naar te dure nummers.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:10:
Waarschijnlijk weet ik het antwoord al, maar heeft XMS ooit plannen om VOIP via SIP beschikbaar te maken?
Zodat mijn vaste nummer ook op een niet vaste plek beschikbaar is.
Zonder doorschakelen naar te dure nummers.
Hier is niets over bekend, ik verwacht ook geen wijzigingen op korte termijn. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
@XMS_webcare

Ik heb jullie laatst een vraag gesteld betrefte vast IP gebeuren, waar wij eind september persoonlijk geinformeerd over zouden worden.

Jullie gaven aan dat dit vertraging heeft opgelopen, dat kan gebeuren maar informeer tenminste jullie klanten dat het nog even nodig heeft.

Belofte maakt schuld en in het geval XMS valt er genoeg goed te maken.

Jullie hebben verder geen info kunnen geven in welk tijdsbestek we we wat gaat horen over het vaste IP gebeuren.

Is het mogelijk voor jullie bij de betreffende afdeling/persoon alsnog informatie te verkrijgen. van hoe of wat.

Als de oplossing die jullie gaan bieden niet toereikend is, zal ik het e.e.a. moeten gaan aanvragen en opzeggen.

Dank.

[ Voor 10% gewijzigd door boswandeling op 02-10-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:09:
[...]

Werkt die instelling in seconden dan niet? 10, 20, 30, 45 of 60 seconden. Heb het nooit uitvoerig getest. Als dat niet werkt liever dat fixen, of desnoods eruit slopen.
Werkt gewoon hier, in mijn xmsnet. Veranderingen zijn zelfs direct actief. (Ik beweerde eerst wat anders maar ik had vergeten dat ik zelf nog een antwoordapparaat thuis had. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2012 18:31 . Reden: aargh, nevermind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekee schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:49:
@XMS_webcare

Ik heb jullie laatst een vraag gesteld betrefte vast IP gebeuren, waar wij eind september persoonlijk geinformeerd over zouden worden.

Jullie gaven aan dat dit vertraging heeft opgelopen, dat kan gebeuren maar informeer tenminste jullie klanten dat het nog even nodig heeft.

Belofte maakt schuld en in het geval XMS valt er genoeg goed te maken.

Jullie hebben verder geen info kunnen geven in welk tijdsbestek we we wat gaat horen over het vaste IP gebeuren.

Is het mogelijk voor jullie bij de betreffende afdeling/persoon alsnog informatie te verkrijgen. van hoe of wat.

Als de oplossing die jullie gaan bieden niet toereikend is, zal ik het e.e.a. moeten gaan aanvragen en opzeggen.

Dank.
Op dit moment wordt er nog gekeken naar een aantal zaken rondom het vaste IP adres, zolang deze zaken niet zijn uitgezocht/verwerkt kan er nog geen informatie worden doorgegeven aan onze klanten die een vast IP gebruiken. We begrijpen dat jullie graag op dit moment een indicatie ontvangen over wanneer er communicatie zal komen, zodra er een planning is volgt de communicatie snel. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Waarom is het zo'n probleem dat je later reactie krijgt. Hoe langer het duurt, des te langer ben je verzekerd van je vaste ip-adres toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Romulus schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:06:
@XMS_webcare Ik gebruik Mijn XMSweb, maar zou liever Mijn XMSNet gebruiken als ik dit zo lees, is dat mogelijk en wat moet ik daarvoor doen?
Het is niet mogelijk om over te stappen van Mijn XMSWeb naar Mijn XMSNet. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:08:
[...]

Het is niet mogelijk om over te stappen van Mijn XMSWeb naar Mijn XMSNet. -Tim
Is het zo dat XMSWeb voor WMP+ klanten is en XMSNet voor WGDO klanten of is zit dit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
@Phoolie ik heb WGDO en XMSweb, klaarblijkelijk dus met minder eigen instelmogelijkheden dan XMSnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Wgdo op xmsweb is bij weten nog niet aan de orde op dit moment.
Alleen wmp+ klanten bij xms. In welke plaats woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
Ik vind het loginscherm wel veel stoerder van XMSWeb :P Ik heb zelf XMSNet en volgens mij zit ik hier (Wijchen) op een WGDO-netwerk.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@XMS_webcare: Wat wordt er nu concreet gedaan aan het QoS probleem dat sommige mensen ervaren (haperend beeld tijdens downloaden).
Als dit nog heel lang duurt, kan er dan iets van compensatie of een alternatief komen? Want nu moet je je eigen 100Mbps lijn cappen om fatsoenlijk digitale tv (ip) te kunnen kijken, dat kan toch niet de bedoeling zijn van glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Romulus schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:32:
@Phoolie ik heb WGDO en XMSweb, klaarblijkelijk dus met minder eigen instelmogelijkheden dan XMSnet.
Hoe weet je dat je WGDO hebt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update aanpassingen XS News abonnementen

De verwachting is dat morgen tegen het einde van de middag de nieuwe XS News abonnementen kunnen worden gebruikt. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
jacques1971 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:51:
Maar....kan Webcare misschien reageren op mijn vraag betreffende de XSnews snelheid?
Het is zowel in mijn XMS kwa prijs en snelheid niet doorgevoerd.
Er is ook geen merkbaar snelheid verschil in download snelheid...25Mbit.

Mvg Jacques1971
Wat dacht je ervan om niet elk uur je vraag te bumpen?
Het is ten eerste super opdringerig en ten tweede ook heel erg irritant. Wat zal er gebeuren met dit topic als iedereen zijn/haar vraag elk uur gaat herhalen?

@webcare, ik wil graag een klacht in gaan dienen voor het niet werken van de QOS waardoor ik nu al maanden
een houtje touwtje oplossing heb om te verkomen dat mijn pa niet gaat klagen ;) noc ticket staat al maanden open op de tweede lijn reggefiber. 8)7 daarnaast heeft reggefiber tweede lijn ruim de tijd gehad om het op te lossen. Ik vind eigenlijk dat het probleem door jullie officieel moet gaan escaleren bij reggefiber of een leidinggevende, daar is nu alle rede toe. Daarnaast weet ik dat die optie er is, waarom wordt dit niet gedaan?

Geduld begint bij mij nu toch wel een beetje op te raken :/

[ Voor 43% gewijzigd door White_Collar op 03-10-2012 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:52

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Problemen met DVB-C van XMS aangeleverd via Glashart/Veenendal:

Met 2 verschillende DVB-C TV's heb ik met de TV zenders
van het bundel op 360,00 MHz om de haverklap blokkerig beeld en haperend geluid.

Dit gebeurd op ALLE 7 zenders tegelijk, wat mijn inziens op een probleem
met de codering (misschien transportstroom overflow?) duidt.

Er zijn frequenties waar het duidelijk minder druk is als op 360,00 MHz.
Helaas lijkt het niet mogelijk te zijn om bijvoorbeeld zenders
gelijkmatiger op de beschikbare frequenties te verdelen.

Mijn herhaaldelijke klachten hadden tot nu toe in ieder geval nog geen zichtbaar resultaat. :F

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
dunklefaser schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:56:
Problemen met DVB-C van XMS aangeleverd via Glashart/Veenendal:

Met 2 verschillende DVB-C TV's heb ik met de TV zenders
van het bundel op 360,00 MHz om de haverklap blokkerig beeld en haperend geluid.

Dit gebeurd op ALLE 7 zenders tegelijk, wat mijn inziens op een probleem
met de codering (misschien transportstroom overflow?) duidt.

Er zijn frequenties waar het duidelijk minder druk is als op 360,00 MHz.
Helaas lijkt het niet mogelijk te zijn om bijvoorbeeld zenders
gelijkmatiger op de beschikbare frequenties te verdelen.

Mijn herhaaldelijke klachten hadden tot nu toe in ieder geval nog geen zichtbaar resultaat. :F
Je bent de enige die klaagt, check eerst je bekabeling. Ik zit ook op de headend van veenendal. Hier geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:52

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Tja, White_Collar de bekabeling in huis lijkt in orde (deze heb ik al vervangen).
De signalkwaliteit (100%) en het -niveau (plm. 80%) lijken ook o.k..

Ook bij een directe aansluiting op het modem wordt het resultaat niet beter.

Via DVB-T (ik woon in de buurt van de Duitse grens) heb ik bijvoorbeeld
met Arte en NDR (het gaat met name om deze zenders) geen van de genoemde storingen.

Trouwens - zenders op andere frequenties hebben geen probleem met intermitterend
blokkerig beeld/haperend geluid. - Dit geeft toch aan dat de bekabeling niet de oorzaak
van het probleem kan zijn. (logisch lijkt mij)

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Hmm ik weet dat als er een dvb-t mast in de buurt is dat dat instraalt op een kabel die weinig bescherming heeft. gevolg: slecht ontvangs op een bepaalde frequentie.
Misschien is dat ook bij jou van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik wordt zo langzamerhand erg verdrietig hiervan

Sinds vannacht staan we op de volgende RBL's:

Backscatterer
Inps_de
Lashback
Nixspam
PSBL
UceprotectL1

De webmail.xmsnet.nl staat op SORBS

De smtp.xmsweb.nl staat op Backscatterer(smtp1.ispfabriek.nl) en SORBS-SPAM(smtp2.ispfabriek.nl)
De webmail.xmsweb.nl staat NIET gelist. (= web.lijbrandt.nl)

@Webcare

Kunnen we allemaal inmiddels gebruik maken van de smtp.xmsweb.nl? Ik neem aan dat die bij ITNS in beheer is en niet bij InterNLnet? En daar staat hoop ik wel goede filtering op?

[ Voor 6% gewijzigd door GerkeP op 03-10-2012 08:32 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:30
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:29:
Update aanpassingen XS News abonnementen

De verwachting is dat morgen tegen het einde van de middag de nieuwe XS News abonnementen kunnen worden gebruikt. -Tim
Bedankt ik hoop dat de newsserver het vanmiddag doet met de nieuwe snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Loveparade schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 07:46:

Backscatterer
Inps_de
Lashback
Nixspam
PSBL
UceprotectL1

De smtp.xmsweb.nl staat op Backscatterer(smtp1.ispfabriek.nl) en SORBS-SPAM(smtp2.ispfabriek.nl)

@Webcare

Kunnen we allemaal inmiddels gebruik maken van de smtp.xmsweb.nl? Ik neem aan dat die bij ITNS in beheer is en niet bij InterNLnet? En daar staat hoop ik wel goede filtering op?
De boosdoeners van InterNL
92.254.72.150 150-72.bbned.dsl.internl.net

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 03-10-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White_Collar schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:38:
@webcare, ik wil graag een klacht in gaan dienen voor het niet werken van de QOS waardoor ik nu al maanden
een houtje touwtje oplossing heb om te verkomen dat mijn pa niet gaat klagen ;) noc ticket staat al maanden open op de tweede lijn reggefiber. 8)7 daarnaast heeft reggefiber tweede lijn ruim de tijd gehad om het op te lossen. Ik vind eigenlijk dat het probleem door jullie officieel moet gaan escaleren bij reggefiber of een leidinggevende, daar is nu alle rede toe. Daarnaast weet ik dat die optie er is, waarom wordt dit niet gedaan?

Geduld begint bij mij nu toch wel een beetje op te raken :/
We hebben onze collega's gevraagd om een update van dit ticket, we zien dat het onderzoek bij Reggefiber nog steeds bezig is. Je kan via klachten@xmsnet.nl een klacht indienen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
Bij mij is inmiddels HBO geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:00:
[...]

Dat heeft er niks mee te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backscatterer
Inps_de
Lashback
Nixspam
PSBL
UceprotectL1

Thasaidon schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:00:

Wederom bedankt voor de informatie, ik heb dit doorgestuurd naar onze collega's zodat InterNL verder kan met hun werkzaamheden.

@Webcare

Dit is alleen mogelijk voor klanten met een @xmsweb.nl login -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:35:
[...]

Dat heeft er niks mee te maken!
want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Laatst online: 21:58
Kan iemand misschien uitleggen wat het verschil tussen xmsweb en xmsnet is, en waarom er uberhaupt twee verschillende namen gevoerd moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krishly schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:32:
Bij mij is inmiddels HBO geactiveerd.
Dat is goed om te lezen, veel kijkplezier ;) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:38:

Dit is alleen mogelijk voor klanten met een @xmsweb.nl login -Tim
En niet wanneer ik van het netwerk van ispfabriek kom? Dat betekent dat er altijd bij verzending geautoriseerd moet worden op smtp.xmsweb.nl? Die vind ik interessant ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

ToniW schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:40:
Kan iemand misschien uitleggen wat het verschil tussen xmsweb en xmsnet is, en waarom er uberhaupt twee verschillende namen gevoerd moeten worden?
xmsnet = WDGO
xmsweb = WMP+

Zie een aantal postings terug van Webcare ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GerkeP op 03-10-2012 09:42 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• post123men
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11-2020
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:40:
[...]

Dat is goed om te lezen, veel kijkplezier ;) -Tim
Yes! Hier ook HBO activated 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Loveparade schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:42:
[...]

xmsnet = WDGO
xmsweb = WMP+

Zie een aantal postings terug van Webcare ;)
Dat is juist niet gezegd door Webcare, ik vroeg het juist aan Webcare en heb daar nooit antwoord op gehad:
Phoolie in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"

Daarna kwam onderstaande reactie van Romulus.
Romulus schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:32:
White_Collar reageerde daar weer als volgt op:
White_Collar schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:42:
Wgdo op xmsweb is bij weten nog niet aan de orde op dit moment.
Alleen wmp+ klanten bij xms. In welke plaats woon je?
Ik heb daarna weer aan Romulus gevraagd hoe hij zo zeker weet dat hij WGDO heeft, helaas nog geen reactie ontvangen.

White_Collar heeft wel bij XMS gewerkt, dus ik ga er vanuit dat hij gelijk heeft. Maar officieel is dit dus nog steeds niet bevestigd/ontkent door XMS zelf.

Overigens heb ik tijdens de keuze voor glasvezel bij XMS nagevraagd of ik in een WGDO gebied zit, dit werd toen bevestigd door XMS en ik heb nu een login op xmsweb gekregen. Ik heb alleen het modem nog niet, dus ik kan er nog niks over zeggen.

@Webcare, kunnen jullie aangeven hoe dit nou zit?

[ Voor 13% gewijzigd door Phoolie op 03-10-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:08

Midas.e

Is handig met dinges

WDGO? is dat Wim Dijks Grafisch Ontwerp? of staat het toch voor War Department General Order?
Intressant voor iedereen hoor, maar ondertussen nogsteeds blacklists en is het in mijn optiek echt tijd voor een WDGO naar XMS net, en dan bedoel ik niet Wim Dijks.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg mijn eigen berichten nu terug in de spambox van G-Mail , normale berichten:

Delivery to the following recipient failed permanently:

Technical details of permanent failure:
Message rejected by Google Groups. Please visit http://mail.google.com/su...er.py?hl=en&answer=188131 to review our Bulk Email Senders Guidelines. :

Why has Gmail blocked my messages? Here at Gmail, we work very hard to fight spam. While in some cases we may classify a message as spam and deliver it to the spam folder, we also try to find ways to reduce the amount of spam being sent to Gmail in general. If we detect that a message has a strong likelihood of being spam, we’ll block the message from being sent to Gmail.

A message might be blocked if it contains suspicious-looking or spammy text or if the sending IP has had a history of sending unsolicited messages.

Is all of the mail I’m sending being blocked?

It’s likely that only a subset of the messages which have a strong likelihood of being spam are being blocked and not all of your messages. However, to help improve your deliverability, we recommend reviewing our Bulk Sender Guidelines.

If you’re forwarding mail to Gmail and your domain1 also forwards spam, we recommend reviewing our mail forwarding best practices.

Opnieuw exact hetzelfde verzonden maar nu met de imap service van Google, geen probleem komt gewoon terug.
We zijn een graadje opgeschoven in de spamlists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dat de een er wel last van heeft en de ander niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:22:
Hoe kan het dat de een er wel last van heeft en de ander niet?
whitelisting misschien?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word er dan een bepaalde range aan ip''s op de blacklist gezet oid? Ik ben er totaal niet in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:41:
Word er dan een bepaalde range aan ip''s op de blacklist gezet oid? Ik ben er totaal niet in thuis.
Op een blacklist komen IP's (of ranges) welke men geblokkeerd wil hebben.
Op een whitelist komen IP's (of ranges) die men expliciet wil toestaan.

Zie het als de filter op je mail...
"alle mail van mensen in mijn contacts mag niet naar de spambak"
Dat is dus een soort whitelist voor je contacten.
Dit werkt alleen dus niet als bv de ontvangende mailserver alle mail van onze versturende mailserver niet accepteert, omdat het IP van onze mailserver dus op één of meerdere blacklists staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 03-10-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het het principe van whitelists en blacklists. Ik vraag mij alleen af hoe het komt dat de een er wel last van heeft en de ander niet. Loveparade zegt dan whitelisting maar iets moet toch triggeren dat je daar op komt?

Of is dat helemaal afhankelijk van de ontvanger? Ik heb meerdere gmail adressen en ervaar niet de problemen die Nick39 heeft. Die worden verzonden met de smtp van google of van xms. Hangt er van af welk adres het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:51:
Ik snap het het principe van whitelists en blacklists. Ik vraag mij alleen af hoe het komt dat de een er wel last van heeft en de ander niet. Loveparade zegt dan whitelisting maar iets moet toch triggeren dat je daar op komt?

Of is dat helemaal afhankelijk van de ontvanger? Ik heb meerdere gmail adressen en ervaar niet de problemen die Nick39 heeft. Die worden verzonden met de smtp van google of van xms. Hangt er van af welk adres het is.
zoals ik al zei...
Als je in je spamfilter bv aanvinkt:
Dat is dus een soort whitelist voor je contacten. Mail van je contacten komt dus gewoon in je inbox.

Heb je die filter niet gespecificeerd, dan is het de ontvangende server die bepaald of iets spam is of niet.
Niet, dan komt het in je inbox, wel dan komt het in je spambak.

Het hangt dus af waarvandaan je je mail stuurt (welke server en welk ip deze gebruikt).
Of deze op bepaalde spamlijsten staat of niet.
En afhankelijk van op welke spamlijst(en) je staat zal je mail wel aankomen, in de spambak aankomen of zal je mail gewoon geweigerd worden door de server zelf.

In dit geval staat de server smtp.xmsnet.nl met ip 217.149.192.65 op verschillende spamlijsten.
Als je dus verstuurd via deze server, dan werd je mail door hotmail/outlook al geweigerd, maar nu dus ook door Gmail. Loopt jou mail dus via deze server heb je dus problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 03-10-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een klant van InterNLnet zelf. Die kunnen helemaal niet mailen via de smtp.xmsnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
@phoolie Achter denk ik dat het toch WMP+ is aangezien alleen Tweak Groen op mijn postcode beschikbaar is.

Ik vind het knap lastig dat ik niet zelf het aantal 'rings' kan instellen alvorens een binnenkomend gesprek naar Voicemail gaat.

@XMS_webcare ik heb gisteren nogmaals een bericht naar support@xmsnet.nl gestuurd waarin ik uitleg wat het probleem is m.b.t. het aantal 'rings' en Voicemail en hoe ik het graag wil.
Ik heb voor de zekerheid Voicemail uitgezet.

Helaas heb ik niets meer van XMS vernomen.

Worden er per netwerk verschillende Telefoondiensten gebruikt omdat je op het ene netwerk het wel zelf kunt aanpassen maar op het andere niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:03:
[...]

zoals ik al zei...
Als je in je spamfilter bv aanvinkt:
Dat is dus een soort whitelist voor je contacten. Mail van je contacten komt dus gewoon in je inbox.

Heb je die filter niet gespecificeerd, dan is het de ontvangende server die bepaald of iets spam is of niet.
Niet, dan komt het in je inbox, wel dan komt het in je spambak.

Het hangt dus af waarvandaan je je mail stuurt (welke server en welk ip deze gebruikt).
Of deze op bepaalde spamlijsten staat of niet.
En afhankelijk van op welke spamlijst(en) je staat zal je mail wel aankomen, in de spambak aankomen of zal je mail gewoon geweigerd worden door de server zelf.

In dit geval staat de server smtp.xmsnet.nl met ip 217.149.192.65 op verschillende spamlijsten.
Als je dus verstuurd via deze server, dan werd je mail door hotmail/outlook al geweigerd, maar nu dus ook door Gmail. Loopt jou mail dus via deze server heb je dus problemen.
Er zijn dus meerdere smtp servers met verschillende ip's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:18:
[...]
Er zijn dus meerdere smtp servers met verschillende ip's?
Ik meen me te herinneren dat de smtp server en webmail server 2 verschillende zijn, maar ik kan me vergissen.
dus misschien dat dat ook zo is voor xmsNET en xmsWEB?

Pagina: 1 ... 20 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.