We hebben hier nog geen informatie over ontvangen, we zullen dit gaan navragen. -TimThasaidon schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:55:
We staan nog steeds op blacklists...
http://www.blacklistalert.org/?q=217.149.192.65
@Webcare
Al wat bekend over dit probleem?
@webcare
Hebben jullie de mail met de headers ontvangen?
GerkeP
Verwijderd
Ja deze hebben wij gisteren om 17:09 ontvangen, we gaan hiermee aan de slag. -TimLoveparade schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:58:
@webcare
@Webcare krijgen we de mogelijkheid om eigen reversed DNS entries op te geven bij ISPfabriek? zou graag mn eigen mailserver willen draaien maar dan moet ik wel een PTR record kunnen toevoegen voor mn ip.
Tijdens de Tweakers bijeenkomst is gezegd dat XMS dit niet als "dienst" wil gaan aanbieden.Midas.e schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:20:
@Webcare krijgen we de mogelijkheid om eigen reversed DNS entries op te geven bij ISPfabriek? zou graag mn eigen mailserver willen draaien maar dan moet ik wel een PTR record kunnen toevoegen voor mn ip.
Echter hoop ik, gezien alle problemen met de mailserver, dat men dit wil gaan heroverwegen. Al was het alleen maar voor de tweakers.
Dit zou mooi op de mijn.xmsnet.nl site beschikbaar gemaakt kunnen worden
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Verwijderd
Same here, hoe kan ik hier een DM sturen naar jullie met mijn gegevens?Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:06:
[...]
Kan jij ook via DM je NAW gegevens sturen? We houden de aanvraag in de gaten en laten het weten als deze verwerkt is. -Tim
Verwijderd
Onder onze avatar hier links naast de post staat een poppetje met een tekstballon, via deze knop kan je een DM naar ons sturen. Misschien moet je deze optie eerst aanzetten in je persoonlijke instellingen. -TimVerwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:31:
[...]
Same here, hoe kan ik hier een DM sturen naar jullie met mijn gegevens?
Verwijderd
Hier is geen informatie over bekend, zoals Thasaidon al aangeeft is dit niet een "dienst" die XMS wil gaan aanbieden. -TimMidas.e schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:20:
Ik heb een M540Thasaidon schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:11:
Dan zijn jij en ik een van de weinigen zonder problemen op TV gebied.
Maar dat komt vast omdat ik de A110 nog heb ( en mijn htpc). Die A110 is af en toe wat traag, maar meer ook niet.
Internet werkt eigenlijk ook altijd wel, maar het zijn dan ook meer de problemen met de mailserver etc waar ik me dood aan erger.
Telefonie heb ik ook nooit problemen mee, maarja wij gebruiken ons vaste nummer alleen voor "nood", want eigenlijk doen wij alles mobiel.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
klopt, enige wat ik nog regelmatig heb is de melding van de gidsinformatie, momenteel 1x per week ongeveer.Luuk1983 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:49:
[...]
Ik heb een M540En telefonie werkt eigenlijk ook altijd als ik het wil gebruiken, dus ook daar weinig te klagen over.
En op DVB-c kan ik op mijn philips tv de Belgen niet kijken, die krijgen na 5 seconden een teletekstpagina over het beeld heen.
GerkeP
Dat is speciaal, dat zijn lijnen boven het TV beeld zelf, Zet je tv eens lager?
Grappig, ik wordt de laatste tijd echt bijna dagelijks gebeld door van die gebrekkig Engels sprekende gasten uit India of zo die me één of ander (anti)virus(product) proberen aan te smeren. Nou weet ik ook wel dat dat gebeurt, komt genoeg in het nieuws en er lopen hier op GoT ook diverse draadjes over, maar ik vind het zo gek dat ze het maar blijven proberen, ik tuin er toch niet in. Lichtelijk off-topic, ik weet het.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Als dat dan maar niet heel vroeg in de ochtend is.Fiber schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:15:
Grappig, ik wordt de laatste tijd echt bijna dagelijks gebeld door van die gebrekkig Engels sprekende gasten uit India of zo die me één of ander (anti)virus(product) proberen aan te smeren. Nou weet ik ook wel dat dat gebeurt, komt genoeg in het nieuws en er lopen hier op GoT ook diverse draadjes over, maar ik vind het zo gek dat ze het maar blijven proberen, ik tuin er toch niet in. Lichtelijk off-topic, ik weet het.
Gelukkig beheer ik mijn eigen nummer en kan ik bepaalde nummer blokkeren; zoals nummer onbekend. Dit krijg men ook te horen en als het toch belangrijk is, dan kan men de voicemail inspreken en kan ik zelf terug bellen.
In ieder geval nooit last meer van call-centers!
@ Webcare Is het wel de verwachting dat wij vandaag HBO krijgen?Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:06:
[...]
Kan jij ook via DM je NAW gegevens sturen? We houden de aanvraag in de gaten en laten het weten als deze verwerkt is. -Tim
Verwijderd
Als dat niet zo is dan falen ze wel hardKrishly schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:55:
[...]
@ Webcare Is het wel de verwachting dat wij vandaag HBO krijgen?

Het gedoe met de mailserver begint nu toch wel lastig te worden. Als coach van een team waarvan de leden voornamelijk hotmail en gmail adressen gebruikt is het niet mogelijk om ze te mailen. Gmail is nog het meest coulant, de mail verdwijnt in de spambox. Hotmail levert de email niet eens af.
Hopelijk is het snel opgelost. Ondanks dat ik een eigen .nl domein heb kan ik geen gebruik maken van de smtp server daarvan. Vanwege SPAM is deze voor extern verkeer ook al dichtgezet waardoor ik noodgedwongen naar de smtp van xms moest gaan.
Hopelijk is het snel opgelost. Ondanks dat ik een eigen .nl domein heb kan ik geen gebruik maken van de smtp server daarvan. Vanwege SPAM is deze voor extern verkeer ook al dichtgezet waardoor ik noodgedwongen naar de smtp van xms moest gaan.
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Verwijderd
De aanvragen die via http://www.xmsnet.nl/HBO binnen zijn gekomen worden binnen 1 week verwerkt. -TimKrishly schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:55:
[...]
@ Webcare Is het wel de verwachting dat wij vandaag HBO krijgen?
"U kunt zich nu al voorinschrijven voor een abonnement op HBO, zo weet u zeker dat u op 25 september volop kunt genieten van de HBO kanalen."
Dus niet erna....
Dus niet erna....
[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 26-09-2012 15:43 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Maar waarom kun je HBO niet gewoon aanvinken in mijn.xmsnet.nl? En als het de eerste twee maanden gratis is, waarom wordt het dan niet standaard aangezet bij iedereen de eerste twee maanden, net als in het begin bij Eredivisie Live...?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik zie ook nergens terug of HBO per maand opzegbaar is en of je na de 2 maanden gratis, direct op kan zeggen of dat er dan wel kosten in rekening komen.
Het meest vreemde vind ik trouwens dat eigenlijk iedereen dat formulier in kan vullen, zo kunnen niet klanten dit ook doen. Ok, ze kunnen er dan wel niks mee. Maar het lijkt mij vreemd dat er geen controle zit op de daadwerkelijke leverbaarheid.
Het meest vreemde vind ik trouwens dat eigenlijk iedereen dat formulier in kan vullen, zo kunnen niet klanten dit ook doen. Ok, ze kunnen er dan wel niks mee. Maar het lijkt mij vreemd dat er geen controle zit op de daadwerkelijke leverbaarheid.
@webcare Ik zou op 25 september HBO kunnen kijken zoals White-Collar al schreef. waarom moet dit nu tot maximaal een week duren en waarom wordt dit niet gecommuniceerd naar klanten die beloofd is om op 25 september HBO te kunnen kijken?Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:30:
[...]
De aanvragen die via http://www.xmsnet.nl/HBO binnen zijn gekomen worden binnen 1 week verwerkt. -Tim
Verwijderd
Gaat altijd wat mis met de communicatie blijkbaar bij XMS. Verder ben ik wel tevreden over het internet, dat werkt altijd wel goed hier. Ze hadden beter geen exacte datum kunnen vermelden op http://xmsnet.nl/nieuws/nieuw-bij-xms-hbo (en het staat er nu gewoon nog trouwens, misschien even aanpassen?)Krishly schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:51:
[...]
@webcare Ik zou op 25 september HBO kunnen kijken zoals White-Collar al schreef. waarom moet dit nu tot maximaal een week duren en waarom wordt dit niet gecommuniceerd naar klanten die beloofd is om op 25 september HBO te kunnen kijken?
Verwijderd
sorry dat ik het zeg, maar dat zou een slechte zaak zijn dat het nog een week kan duren.Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:30:
[...]
De aanvragen die via http://www.xmsnet.nl/HBO binnen zijn gekomen worden binnen 1 week verwerkt. -Tim
Niet persoonlijk naar jullie hoor Tim, maar XMS adverteerd dat je op de 25e HBO hebt,
maar daar falen ze dan goed in.
Ik ben over het algemeen zeer tevreden over de diensten van XMS maar de communicatie naar klanten is gewoon erg slecht.
Ik heb bijvoorbeeld HBO aangevraagd en deze wil ik ook graag kijken in de slaapkamer waar nu nog een 110 staat. In de bijeenkomst is gesproken over klanten met een Amino 110 en dat XMS gaat kijken/zoeken naar een mogelijkheid van een evt "aanbieding" of "omruilactie"? Dit wil dus helemaal niet zeggen dat XMS ook met een aanbieding of omruil actie komt en het is dus aan ons zelf of je hier op wilt wachten of dat je toch overgaat tot aanschaf van een nieuwe amino. En in deze afweging is het prettig om van te voren te weten dat de prijzen omhoog gaan van de amino's.
Ik vind dat XMS hierin nog veel te verbeteren heeft.
Ik heb bijvoorbeeld HBO aangevraagd en deze wil ik ook graag kijken in de slaapkamer waar nu nog een 110 staat. In de bijeenkomst is gesproken over klanten met een Amino 110 en dat XMS gaat kijken/zoeken naar een mogelijkheid van een evt "aanbieding" of "omruilactie"? Dit wil dus helemaal niet zeggen dat XMS ook met een aanbieding of omruil actie komt en het is dus aan ons zelf of je hier op wilt wachten of dat je toch overgaat tot aanschaf van een nieuwe amino. En in deze afweging is het prettig om van te voren te weten dat de prijzen omhoog gaan van de amino's.
Eens!Krishly schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:08:
Ik ben over het algemeen zeer tevreden over de diensten van XMS maar de communicatie naar klanten is gewoon erg slecht.
Qua duidelijke communicatie naar de klant toe is XMS echt een drama!
Webcare is ook niet altijd duidelijk, maar die zijn ook afhankelijk van anderen. Iig doen zij wel hun best en dat waardeer ik wel.
Ook de Tweakers meeting waardeerde ik erg, want daar werd wel duidelijk gecommuniceerd, dus het kan wel
Overigens wacht ik wel op een evt reactie van XMS over de A110 stb's.
(Misschien dat Webcare dit intern nog eens kan aankaarten?)
Ik heb geen zin om de volle mep te betalen voor een HD stb. Zeker niet nu die prijzen ineens zo veel hoger zijn geworden.
Wat mij overigens wel verbaasd is dat ik bij mijnxmsnet.nl nog steeds de SD stb kan bestellen? De enige SD box die ik ken is de A110 ?
[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 26-09-2012 18:07 ]
Hier hetzelfde probleem: een mail verzonden vanaf @xmsnet.nl komt bij gmail in de spambox, dezelfde mail verzonden vanaf een ander mailadres komt wel gewoon aan bij gmail.Schonhose schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:06:
Het gedoe met de mailserver begint nu toch wel lastig te worden.
Ik heb hierover met de helpdesk gebeld: er is een storing, het is bekend, er hebben meer mensen last van, er wordt aan gewerkt, het is niet bekend wanneer het probleem verholpen wordt, advies: probeer de mail af en toe nogmaals te versturen, als het goed is komt-ie binnenkort een keer aan...
Dat gaat natuurlijk nergens over. De XMS mailserver staat dagelijks op verschillende spamlijsten, en zolang hij daar op blijft staan en iedere keer weer op komt zal je mail gewoon niet aan komen.ArjenB64 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:01:
Hier hetzelfde probleem: een mail verzonden vanaf @xmsnet.nl komt bij gmail in de spambox, dezelfde mail verzonden vanaf een ander mailadres komt wel gewoon aan bij gmail.
Ik heb hierover met de helpdesk gebeld: er is een storing, het is bekend, er hebben meer mensen last van, er wordt aan gewerkt, het is niet bekend wanneer het probleem verholpen wordt, advies: probeer de mail af en toe nogmaals te versturen, als het goed is komt-ie binnenkort een keer aan...
Dat ze vervolgens zeggen dat er "meer" mensen last van hebben is ook onzin, want ALLE XMS klanten hebben hier last van.
Te belachelijk voor woorden dit...
En als dit een "storing" is, waarom staat het dan niet op de storingspagina?
[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 27-09-2012 19:46 ]
En als het helemaal niet meer werk dan zou je de e-mail nog via RFC1149 kunnen sturen. Wel een hoge latency.ArjenB64 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:01:
[...]
..., als het goed is komt-ie binnenkort een keer aan...
[ Voor 3% gewijzigd door marigo op 26-09-2012 21:48 ]
Haha, ik dacht eerst echt WTF, hebben zie hier echt een RFC voor gemaakt?! Tot ik de datum in het oog kreeg... :-)marigo schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:43:
[...]
En als het helemaal niet meer werk dan zou je de e-mail nog via RFC1149 kunnen sturen. Wel een hoge latency.Gechargeerd gezegd...
Twee jaar geleden waren Avian Carriers nog in gebruik bij XMS, zie http://www.telecompaper.com.ToniW schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:54:
[...]
Haha, ik dacht eerst echt WTF, hebben zie hier echt een RFC voor gemaakt?! Tot ik de datum in het oog kreeg... :-)
Toen was XMS nog sneller, nu zou ik m'n geld op de Avian Carriers zetten
[ Voor 6% gewijzigd door ArjenB64 op 26-09-2012 22:33 ]
Ik ben normaal heel makkelijk in dit soort dingen, maar dit gedoe met de smtp server grijpt nogal heftig in in mijn normale workflow. Ik besef nu pas hoeveel ik afhankelijk ben van een goed werkende smtp server met betrekking tot communicatie.Thasaidon schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:59:
Te belachelijk voor woorden dit...
Voor een aantal zaken gebruik ik nu de gmail smtp, maar dat werkt nogal omslachtig in combinatie met email adressen uit mijn eigen domein.
[ Voor 18% gewijzigd door Schonhose op 27-09-2012 08:21 ]
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Ik ben normaal ook niet "moeilijk" (ik zeg alleen wat ik denk en heb het hart op de tongSchonhose schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:18:
[...]
Ik ben normaal heel makkelijk in dit soort dingen, maar dit gedoe met de smtp server grijpt nogal heftig in in mijn normale workflow. Ik besef nu pas hoeveel ik afhankelijk ben van een goed werkende smtp server met betrekking tot communicatie.
Voor een aantal zaken gebruik ik nu de gmail smtp, maar dat werkt nogal omslachtig in combinatie met email adressen uit mijn eigen domein.
Het probleem is dat ik het voor mezelf nu wel opgelost heb, (draai mijn eigen server nu met relay naar een andere server), maar ik krijg van iedereen om me heen vragen/opmerkingen/klachten (van mensen die niet IT onderlegd zijn). Zij zijn namelijk wél afhankelijk van de XMS mailserver.
En ik ben niet van plan allerlei trukendozen open te moeten trekken om ook voor deze mensen weer mail beschikbaar te maken.
E-mail is een basis dienst van ISP's en moet gewoon werken.
[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 27-09-2012 19:53 ]
Verwijderd
Wanneer er een omruilactie o.i.d. komt voor de amino 110, worden onze klanten hierover geïnformeerd. - SophieKrishly schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:08:
Op zich kan ik dit ook wel doen met mijn server en dan een relay naar google doen. Het probleem is echter dat google de from-line aanpast naar het gmail account waarmee wordt ingelogd. In dit geval gebruik ik naam@mijndomein.nl als afzender en dat wordt vervangen door nickname@gmail.com.Thasaidon schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:59:
Het probleem is dat ik het voor mezelf nu wel opgelost heb, (draai mijn eigen server nu met relay naar een andere server)
Dit wil ik dus niet, een reden om het dus niet te doen.
+1 Ik ben benieuwd of hier vanuit Webcare nog nieuws over is.E-mail is een basis dienst van ISP's en moet gewoon werken.
Verwijderd
Dat is gewoon te wijzigen in je gmail instellingen.Schonhose schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:31:
[...]
Op zich kan ik dit ook wel doen met mijn server en dan een relay naar google doen. Het probleem is echter dat google de from-line aanpast naar het gmail account waarmee wordt ingelogd. In dit geval gebruik ik naam@mijndomein.nl als afzender en dat wordt vervangen door nickname@gmail.com.
Dit wil ik dus niet, een reden om het dus niet te doen.
[...]
+1 Ik ben benieuwd of hier vanuit Webcare nog nieuws over is.
offtopic: waar dan?Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:45:
Dat is gewoon te wijzigen in je gmail instellingen.
Verwijderd
Accounts en import > emailberichten sturen vanaf>gegevens bewerken>volgende stap>verzenden via gmail.
Loop de instellingen even door. Het wijst zich vanzelf.
Loop de instellingen even door. Het wijst zich vanzelf.
Verwijderd
Beste Webcare,
Morgen wordt bij ons in Nunspeet op 8072 AE nr 195 glasvezel aangesloten. Ik probeerde via de website te bekijken als jullie ook glasvezel in Nunspeet gaan aanbieden. Helaas krijg ik geen terugkoppeling van de website als dit daadwerkelijk zo is.
Nou is mijn volgende vraag als volgt:
1) bieden jullie aan in Nunspeet
2) Ik zou graag een 100 MBIT connectie willen met TV (analoog). Zijn de prijzen in de eerste post nog actueel? (Exceptie zal zijn de 19 -> 21% btw, dat begrijp ik)
Morgen wordt bij ons in Nunspeet op 8072 AE nr 195 glasvezel aangesloten. Ik probeerde via de website te bekijken als jullie ook glasvezel in Nunspeet gaan aanbieden. Helaas krijg ik geen terugkoppeling van de website als dit daadwerkelijk zo is.
2) Ik zou graag een 100 MBIT connectie willen met TV (analoog). Zijn de prijzen in de eerste post nog actueel? (Exceptie zal zijn de 19 -> 21% btw, dat begrijp ik)
Tik je postcode hier eens in... https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/
[ Voor 42% gewijzigd door Fiber op 27-09-2012 15:43 ]
Verwijderd
Voor zover wij kunnen zien kan je een aanvraag indienen via www.xmsnet.nl -TimVerwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:37:
Beste Webcare,
Er is naast een btw verhoging ook een prijsverhoging doorgevoerd en aangezien Webcare je daar niet op wijst zal ik het maar doen.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:37:
De telefoniekosten zijn verdubbeld.
Het onbeperkt bellen pakket van 9,95 dat gelijk zou blijven,is zonder enig bericht,toch verhoogd met een btw correctie 10,50 ( wat overigens iets minder is dan 2 % )
De pluspakketten en dergelijke,zijn wel in prijs veranderd maar alleen de oude prijzen staan op de site, er staat wel dat er een BTW verhoging is en een "correctie" maar hoeveel dat is staat nergens vermeld,vermoedelijk omdat men liever potentiele klanten niet afschrikt.
Maar zo'n beetje elk pakket is meer dan de 2% verhoogd als in de startpost.
Volgens de site zou Internet 100 mbits + radio en tv nu 52,50 kosten, echter hier komt de verhoging van 2% en een nog niet vermelde prijs correctie (meestal) naar boven bij.
Ik zou even bellen voor de actuele tarieven.
De hier vermelde prijzen zijn dus niet correct.
De telefonie prijzen, die volgens de site bijna de laagste zijn van Nederland en hier staan kloppen dus ook niet, het start tarief is verhoogd naar 5 cent, piek en daluren zijn verdwenen en in ruil daarvoor verhoogd naar 4 cent per minuut,bellen naar mobiel is iets goedkoper geworden,naar 15 cent maar is in de meeste belbundels van de mobiele providers goedkoper.
Het onbeperkt bellen is met iets minder dan 2% verhoogd naar 10,50.
De telefonie info is voor anderen,want die wilde je niet aanvragen.
[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 27-09-2012 16:59 ]
Volgens mij klopt het niet wat je zegt. De prijs van € 9,95 is inclusief 19% btw. Dan zou de prijs zonder btw € 8,36 zijn (namelijk 9,95 / 1.19, aangezien die 9,95 eigenlijk 119% van de rauwe prijs is). En als je daar 21% BTW overheen doet, dan krijg je € 10,12. De verhoging naar € 10,50 is dus in ieder geval meer dan het verschil in BTWNick39 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:51:
Het onbeperkt bellen pakket van 9,95 dat gelijk zou blijven,is zonder enig bericht,toch verhoogd met een btw correctie 10,50 ( wat overigens iets minder is dan 2 % )
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:37:
Hé Nick, weet niet wat er aan scheelt, maar je intonatie komt mij lichtelijk gefrustreerd over [mijn mening] Wat heeft telefoniekosten van doen op een 100Mb pakket met TV (analoog), waar geen telefonie in zit?Nick39 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:51:
Er is naast een btw verhoging ook een prijsverhoging doorgevoerd en aangezien Webcare je daar niet op wijst zal ik het maar doen.
De telefoniekosten zijn verdubbeld.
[.....]
En dan maar hopen dat je aan de telefoon de juiste info krijgt??!! In deze "waarmee kan ik u helpen"cultuur zijn de actuele tarieven moeilijk boven tafel te krijgen. (het klinkt cynisch en dat is het ook)Nick39 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:51:
[...]
..... knip
Ik zou even bellen voor de actuele tarieven.
De hier vermelde prijzen zijn dus niet correct.
Laat staan dat je je kan beroepen op een toezegging die door de telefoon is gedaan.
[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 27-09-2012 17:10 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ik ben lichtelijk gefrustreerd over de huidige technische gang van zaken en e-mails die totaal verdwijnen zoals links naar betaalde boeken die bv ebook stunter mij stuurt, bovendien was ik terwijl jij jouw opmerking plaatste mijn bericht al aan het veranderen om de simpele redenen dat meer mensen de startpost lezen en denken dat die prijzen nog actueel zijn en die misschien wel interesse in telefonie hebben, maar ook daar bij gezet dat voor HEM die prijzen niet gelden omdat hij geen telefonie afneemt.chocka schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:58:
[...]
[...]
Hé Nick, weet niet wat er aan scheelt, maar je intonatie komt mij lichtelijk gefrustreerd over [mijn mening] Wat heeft telefoniekosten van doen op een 100Mb pakket met TV (analoog), waar geen telefonie in zit?
Hij stelt echter 2 vragen,maar de vraag over de kosten behalve de btw correctie wordt niet beantwoord maar uit de meeste voorbeelden blijkt dat de prijs meer stijgt dan de btw alleen.
Ik gebruik even deze site:Luuk1983 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:56:
[...]
Volgens mij klopt het niet wat je zegt. De prijs van € 9,95 is inclusief 19% btw. Dan zou de prijs zonder btw € 8,36 zijn (namelijk 9,95 / 1.19, aangezien die 9,95 eigenlijk 119% van de rauwe prijs is). En als je daar 21% BTW overheen doet, dan krijg je € 10,12. De verhoging naar € 10,50 is dus in ieder geval meer dan het verschil in BTW
http://www.hagra.nl/NL/07btw.html
9.95 intoetsen in het onderste veld en op = drukken.
Prijs zonder btw is dan 8,36
Dan gebruik ik deze site:
http://www.hagra.nl/NL/07btw19-21procent.html
10.50 invullen op onderste veld en op = drukken.
de prijs ex btw is dan 8,68 en inderdaad is dus hier ook een correctie van + 32 cent extra doorgevoerd.
[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 27-09-2012 17:23 ]
Hee Nick niet stiekem de hele tijd je posts editen he!
Ik wilde net gaan reageren dat het volgens mij niet klopt wat je zegt en vervolgens klopt het ineens wel en geef je mij gelijk
Ik zag dat ik de verkeerde bedragen had ingevuld, ik had de omreken bedragen op een kladje staan maar weer niet goed ingevuld op de omreken tabel, en jij bedankt voor het "verpesten"Luuk1983 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:26:
Hee Nick niet stiekem de hele tijd je posts editen he!Ik wilde net gaan reageren dat het volgens mij niet klopt wat je zegt en vervolgens klopt het ineens wel en geef je mij gelijk

@Webcare: Vanavond nog iemand van de OPTA gesproken,maar men mag op deze manier niet handelen,je mag de BTW verhoging niet gebruiken om "stiekum" prijzen te veranderen, op de brief die je krijgt dient duidelijk het oude en het nieuwe tarief vermeld te worden,op verzoek heb ik ze een kopie gestuurd en men neemt de zaak in behandeling, in mijn brief staat bv niet vermeld dat het "all in telefonie pakket" ook duurder gaat worden met een afronding naar boven.
Bovendien als XMS de prijzen op haar pagina niet verandert ( alleen het vermelden dat een aanpassing er aan komt is onjuist. ) en je sluit een abonnement af dan is XMS verplicht om tegen het op de page genoemde tarief de dienst(en) te verlenen.
Dus allemaal opzeggen en opnieuw nemen en je houdt de op de page genoemde tarieven
Gaat niemand doen natuurlijk maar wettelijk gezien is XMS in overtreding door niet de juiste prijzen op haar website te vermelden en vage brieven te sturen waarin niet vermeld staat wat per dienst de "afgeronde" prijs is.
XMS handelt hierbij dus tegen de wet.
In haar pakketten wordt HBO genoemd maar niet dat dit nog niet afneembaar is en mailen is onmogelijk.
Misschien op KORTE termijn toch nog even met die marketing meneer gaan spreken, we hebben geen SLA maar als een dienst voor langere tijd niet bereikbaar is dient men de klant wel degelijk tegemoed te komen.
Misschien is het het beste,geachte @webcare medewerkers om even ergens te melden dat XMS de regels overtreedt en dat de opta dit gaat onderzoeken,men nieuwe brieven dient te versturen met een juiste uitleg per dienst welk tarief er verandert en met hoeveel,dat het niet toegestaan is om op de huidige wijze de prijzen te presenteren op de site en dat ongeacht jullie eigen voorwaarden de klant gerechtigd is om een redelijk bedrag in mindering te brengen omdat een bepaalde dienst voor langere tijd niet werkt.
Indien gewenst mag XMS wel even met mijn advocaat bellen om te vernemen waar dat beschreven staat.
Dus ofwel XMS verstrekt een redelijke korting zolang de dienst niet werkt,ofwel de klant mag zelf een bedrag in mindering brengen, XMS toont namelijk niet aan dat ze ook maar enige moeite doet het probleem op te lossen.
Het is maar een tipje.
Bovendien als XMS de prijzen op haar pagina niet verandert ( alleen het vermelden dat een aanpassing er aan komt is onjuist. ) en je sluit een abonnement af dan is XMS verplicht om tegen het op de page genoemde tarief de dienst(en) te verlenen.
Dus allemaal opzeggen en opnieuw nemen en je houdt de op de page genoemde tarieven
Gaat niemand doen natuurlijk maar wettelijk gezien is XMS in overtreding door niet de juiste prijzen op haar website te vermelden en vage brieven te sturen waarin niet vermeld staat wat per dienst de "afgeronde" prijs is.
In haar pakketten wordt HBO genoemd maar niet dat dit nog niet afneembaar is en mailen is onmogelijk.
Misschien op KORTE termijn toch nog even met die marketing meneer gaan spreken, we hebben geen SLA maar als een dienst voor langere tijd niet bereikbaar is dient men de klant wel degelijk tegemoed te komen.
Misschien is het het beste,geachte @webcare medewerkers om even ergens te melden dat XMS de regels overtreedt en dat de opta dit gaat onderzoeken,men nieuwe brieven dient te versturen met een juiste uitleg per dienst welk tarief er verandert en met hoeveel,dat het niet toegestaan is om op de huidige wijze de prijzen te presenteren op de site en dat ongeacht jullie eigen voorwaarden de klant gerechtigd is om een redelijk bedrag in mindering te brengen omdat een bepaalde dienst voor langere tijd niet werkt.
Indien gewenst mag XMS wel even met mijn advocaat bellen om te vernemen waar dat beschreven staat.
Dus ofwel XMS verstrekt een redelijke korting zolang de dienst niet werkt,ofwel de klant mag zelf een bedrag in mindering brengen, XMS toont namelijk niet aan dat ze ook maar enige moeite doet het probleem op te lossen.
Het is maar een tipje.
Verwijderd
Loop toch niet zo te miepen vent. Dat gedoe over de btw. Pffffff
1 keer je punt maken is voldoende.
Internet werkt prima hier en mail komt ook gewoon overal aan en ik ontvang ook gewoon alles. Het kan dus ook anders.
1 keer je punt maken is voldoende.
Internet werkt prima hier en mail komt ook gewoon overal aan en ik ontvang ook gewoon alles. Het kan dus ook anders.
[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 02-10-2012 08:33 . Reden: zin aangepast ]
Ligt bij jouw de vezel al boven dan?Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:37:
Beste Webcare,
't is hier nogal een drama om de kabels door de appartementen te krijgen, zoals je gezien hebt liggen ze al sinds maart ofzo op rol voor de gevel. De laatste planning is dat ze t via de meterkasten willen doen. Vandaag zouden ze hier komen, maar uiteindelijk niemand gezien. En de tussenbewoners moeten ook nog thuis zijn. (en als ik goed doortel zijn dat er 2 onder jouw)
(ik woon in hetzelfde blok, alleen 1 portiek terug).
Bij mij hoop ik maandag online te komen, is een week of 5 geleden afgemonteerd, 2 weken geleden gemeten. Sinds 1,5 week staat er al signaal op, maar officieel komen ze maandag. De kabel voor mn bovenburen ligt nog vrolijk in de tuin.
Volgens http://www.eindelijkglasvezel.nl/nunspeet is Lijbrandt inmiddels ook toegevoegd. (En op zich ook wel logisch, het KPN WMP+ portfolio is niet gebonden aan specifieke plaatsen)
Overal? Probeer eens wat naar een hotmail-adres te versturen? Dat werkt al een paar dagen niet meer.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:17:
Loop toch niet zo te miepen vent. Dat gezeik over de btw. Pffffff
1 keer je punt maken is voldoende en bij jouw begint het op OCD te lijken onderhand.
<sarcasticmode> Gelukkig is mail afleveren niet 1 van de core-activiteiten van een ISP </sarcasticmode>
Verwijderd
De 20e nog gedaan naar iemand en die heeft dezelfde dag nog gereageerd. En met overal bedoel ik dat de mails die ik stuur bij iedereen overal aankomt.
Ik moet even wachten op de nieuwe prijzen die xms lanceert. Zodra deze verandert zijn zal ik de start post aanpassenNick39 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:06:
[...]
Ik ben lichtelijk gefrustreerd over de huidige technische gang van zaken en e-mails die totaal verdwijnen zoals links naar betaalde boeken die bv ebook stunter mij stuurt, bovendien was ik terwijl jij jouw opmerking plaatste mijn bericht al aan het veranderen om de simpele redenen dat meer mensen de startpost lezen en denken dat die prijzen nog actueel zijn en die misschien wel interesse in telefonie hebben, maar ook daar bij gezet dat voor HEM die prijzen niet gelden omdat hij geen telefonie afneemt.
Hij stelt echter 2 vragen,maar de vraag over de kosten behalve de btw correctie wordt niet beantwoord maar uit de meeste voorbeelden blijkt dat de prijs meer stijgt dan de btw alleen.
Dat heeft misschien ook te maken dat de smtp van xms (bijna) van elke rbl af is....Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:36:
De 20e nog gedaan naar iemand en die heeft dezelfde dag nog gereageerd. En met overal bedoel ik dat de mails die ik stuur bij iedereen overal aankomt.
Gisteren kreeg een kennis van me haar mail naar een hotmailgebruiker nog gewoon terug, door Hotmail aangemerkt als spam.marigo schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:43:
[...]
Dat heeft misschien ook te maken dat de smtp van xms (bijna) van elke rbl af is....
Jij hebt duidelijk niet niet goed gelezen of begrepen waar het over ging, vervolgens insinueer je wel dat die persoon OCD trekjes heeftVerwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:17:
1 keer je punt maken is voldoende en bij jouw begint het op OCD te lijken onderhand.

Gaat lekker met het niveau op GOT
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Je mag blij zijn dat Nick zoveel voor iedereen uitzoekt. Ondanks dat hij alleen maar internet heeft. (Als ik me niet vergis.)
Als je niet zulke personen had, dan was jij allang van hier tot Tokio opgelicht door dit soort praktijken.
Dus Nick; Namens mij bedankt voor al je moeite die je erin steekt.
Als je niet zulke personen had, dan was jij allang van hier tot Tokio opgelicht door dit soort praktijken.
Het gaat niet over de btw, het gaat over de afrondingen die XMS gelijk maar doorvoert. Dat is dus wat anders.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:17:
Voor wat betreft de mail...
naar gmail eindigt in de spambox
naar zonnet eindigt in de spambox
naar hotmail komt niet aan (evenals naar @outlook.com)
Helaas... gisteravond nog:
code:
1
2
| <<< 550 SC-001 (COL0-MC1-F39) Unfortunately, messages from 217.149.192.65 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. 554 5.0.0 Service unavailable |
Ik weet niet hoe jij jou mail daar wel doorheen krijgt... mij lukt het iig niet (en velen met mij).
Daarnaast kijken mensen (bijna) nooit in hun spambak en na een paar dagen word je mail daar ook verwijderd. Dikke kans dat ze je mail dus gewoon niet zien.
[ Voor 14% gewijzigd door Thasaidon op 28-09-2012 08:05 ]
Dan ben je echt een van de weinigenVerwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:36:
GerkeP
Daar sluit ik mij helemaal bij aan. Nick levert in dit topic wat mij betreft een zeldzame input.sjansen schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 07:40:
Je mag blij zijn dat Nick zoveel voor iedereen uitzoekt. Ondanks dat hij alleen maar internet heeft. (Als ik me niet vergis.)
Ik zou bijna niet zonder kunnen
Inderdaad! Hoewel ik me soms afvraag hoe iemand zich zo druk kan maken, is het natuurlijk wel zo dat als niemand wat doet er eigenlijk nooit wat veranderd. Ik geef meteen toe dat ik daar te passief voor ben om voor een paar euro m'n gelijk te gaan halen. Maar gelukkig hebben we mensen zoals Nick. Oh ik vind ook wel eens dat hij zeurt of overdrijft, maar in het algemeen heeft hij zeker valide punten.
Verwijderd
Bij een verhoging van de prijzen dient een klant op de hoogte worden gesteld en heeft de klant een maand om op te zeggen. Door btw verhoging te combineren met een afronding geldt feitelijk dat wij de prijzen verhogen en hierover hebben wij de klanten schriftelijk geïnformeerd. Klanten hebben de nieuwe prijs gezien en zijn gewezen op de mogelijkheid op te zeggen. De site zal worden aangepast met de nieuwe tarieven en wij zijn druk bezig om meer duidelijkheid te krijgen over HBO. Wij hadden natuurlijk ook graag direct probleemloos gestart. - SophieNick39 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:10:
@Webcare: Vanavond nog iemand van de OPTA gesproken,maar men mag op deze manier niet handelen,je mag de BTW verhoging niet gebruiken om "stiekum" prijzen te veranderen, op de brief die je krijgt dient duidelijk het oude en het nieuwe tarief vermeld te worden,op verzoek heb ik ze een kopie gestuurd en men neemt de zaak in behandeling, in mijn brief staat bv niet vermeld dat het "all in telefonie pakket" ook duurder gaat worden met een afronding naar boven.
Het is maar een tipje.
Technisch/juridisch gezien zullen jullie ongetwijfeld gelijk hebben, maar het had zo veel netter geweest als er in de brief gewoon klip en klaar gestaan had wat de oude en de nieuwe tarieven zijn. Alles verhullen en alleen een juich-alinea over de gedaalde tarieven voor bellen naar mobiel verdient niet de schoonheidsprijs.Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:57:
Bij een verhoging van de prijzen dient een klant op de hoogte worden gesteld en heeft de klant een maand om op te zeggen. Door btw verhoging te combineren met een afronding geldt feitelijk dat wij de prijzen verhogen en hierover hebben wij de klanten schriftelijk geïnformeerd. Klanten hebben de nieuwe prijs gezien en zijn gewezen op de mogelijkheid op te zeggen. De site zal worden aangepast met de nieuwe tarieven en wij zijn druk bezig om meer duidelijkheid te krijgen over HBO. Wij hadden natuurlijk ook graag direct probleemloos gestart. - Sophie
Het is al vaker gezegd, en telkens blijkt het nog steeds niet veranderd: duidelijke communicatie is niet de sterkste kant van XMS.
Ik weet het, ik blijf zeikenVerwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:57:
[...]
Bij een verhoging van de prijzen dient een klant op de hoogte worden gesteld en heeft de klant een maand om op te zeggen. Door btw verhoging te combineren met een afronding geldt feitelijk dat wij de prijzen verhogen en hierover hebben wij de klanten schriftelijk geïnformeerd. Klanten hebben de nieuwe prijs gezien en zijn gewezen op de mogelijkheid op te zeggen. De site zal worden aangepast met de nieuwe tarieven en wij zijn druk bezig om meer duidelijkheid te krijgen over HBO. Wij hadden natuurlijk ook graag direct probleemloos gestart. - Sophie
Ik kan (zoals je hierboven kunt zien) bv nog steeds niet mailen naar @hotmail en @outlook.
bij @gmail en anderen kom ik (nog steeds) in de spambak...
Gelukkig staan we vandaag maar op 3 spamlijsten ipv 4
[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 28-09-2012 10:23 ]
En wanneer mag dit dan wel niet geweest zijn? Ik weet dat er veranderingen aankomen, door dit topic te volgen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:57:
[...]
Door btw verhoging te combineren met een afronding geldt feitelijk dat wij de prijzen verhogen en hierover hebben wij de klanten schriftelijk geïnformeerd. Klanten hebben de nieuwe prijs gezien en zijn gewezen op de mogelijkheid op te zeggen.
Over ~2.5 dagen is het 1 oktober. Maar van XMS heb ik nog geen enkel bericht gehad over de tariefwijzigingen per 1 oktober.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
In de XMS Nieuwsbrief van september 2012, maar die komt ongetwijfeld nog niet bij iedereen aanNakebod schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:50:
[...] En wanneer mag dit dan wel niet geweest zijn? Ik weet dat er veranderingen aankomen, door dit topic te volgen.
Over ~2.5 dagen is het 1 oktober. Maar van XMS heb ik nog geen enkel bericht gehad over de tariefwijzigingen per 1 oktober.
Heb de brief hier ook niet gehad, maar dat ligt waarschijnlijk aan PostNL die bij ons regelmatig verzaakt
GerkeP
Ik (3 straten verder) heb blijkbaar een andere postbode, want ik heb die brief wel gehadLoveparade schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:56:
Heb de brief hier ook niet gehad, maar dat ligt waarschijnlijk aan PostNL die bij ons regelmatig verzaakt

Maar volgens mij stond daar alleen maar in dat men de prijzen zou gaan afronden. Er werd echter niet gespecificeerd wat de prijzen per dienst (of combinatie) nu daadwerkelijk zouden worden.
Dat komt door dat brede kanaal wat tussen ons in zitThasaidon schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:19:
[...]
Ik heb blijkbaar een andere postbode, want ik heb die brief wel gehad.
Maar volgens mij stond daar alleen maar in dat men de prijzen zou gaan afronden. Er werd echter niet gespecificeerd wat de prijzen per dienst (of combinatie) nu daadwerkelijk zouden worden.
GerkeP
Ik heb wel serieus medelijden met Webcare, bedoel zij kunnen aan een hele hoop weinig direct doen. Natuurlijk is het part of the job, maar hun antwoorden worden naar mijn mening steeds algemener en onduidelijker. Niet dat ik ze dat aanreken,want ik neem aan dat ze weinig meer kunnen of mogen zeggen.
Nick bedankt!
Ik hoop dat je verder wil blijven duwen de aankomende dagen en houd ons op de hoogte.
@Webcare,
Lullig voor jullie, maar Nick heeft gelijk. Het copy&paste verhaal van de marketing meneer in kwestie zal XMS niet helpen.
XMS is de laatste tijd een beetje raar bezig.
Ik hoop dat je verder wil blijven duwen de aankomende dagen en houd ons op de hoogte.
@Webcare,
Lullig voor jullie, maar Nick heeft gelijk. Het copy&paste verhaal van de marketing meneer in kwestie zal XMS niet helpen.
XMS is de laatste tijd een beetje raar bezig.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Staat in die brief dan ook dat het pluspakket van 9,95 verhoogd wordt naar 10,50 euro?Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:31:
Brief hier ook gehad en daar staat toch echt duidelijk in hoe of wat.
een extra verhoging van 3,85% dus naast de btw verhoging?
[ Voor 9% gewijzigd door GerkeP op 28-09-2012 11:48 ]
GerkeP
Als XMS de extra verhogingen doorvoert is dit een onrechtmatige daad, XMS zal dus de schade moeten vergoeden.Er is sprake van wanprestatie als een verbintenis niet wordt nagekomen, en dat de schuldenaar kan worden toegerekend. In Nederland is dit geregeld in artikel 74 van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek (afgekort als BW). Er zijn grofweg twee soorten verbintenissen: verbintenissen uit overeenkomst ("ex contractu") en verbintenissen uit de wet ("ex lege"). Als een contract niet wordt nagekomen spreekt men ook wel van contractbreuk. Het voorbeeld bij uitstek van een verbintenis uit de wet is de verplichting om de schade te vergoeden die voortvloeit uit een onrechtmatige daad.
Dit bedrag kan aardig in de papieren gaan lopen, visite kaartjes, kosten andere ISP, wegens het gebrek aan andere ISP's op glas je servers op het data-center moeten plaatsen etc.
Is dit echt de weg die XMS wil gaan bewandelen?
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Sinds wanneer zijn prijsverhogingen een onrechtmatige daad? Het is alleen een grond om je contract te mogen opzeggen. Nou ik zou zeggen: Doen! Dan ben je eindelijk verlost van die vreselijke toko die toch niets goed doet, slecht communiceert en overal een potje van maakt. Grijp die kans en schrijf die opzegbrief vandaag nog, wees blij dat je hier weg kan!fast-server schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:53:
[...]
Als XMS de extra verhogingen doorvoert is dit een onrechtmatige daad, XMS zal dus de schade moeten vergoeden.
Dit bedrag kan aardig in de papieren gaan lopen, visite kaartjes, kosten andere ISP, wegens het gebrek aan andere ISP's op glas je servers op het data-center moeten plaatsen etc.

Visitie kaartjes? Wat hebben die met een prijsstijging te maken?fast-server schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:53:
[...]
Als XMS de extra verhogingen doorvoert is dit een onrechtmatige daad, XMS zal dus de schade moeten vergoeden.
Maar zijn andere ISP's totaal niet beschikbaar? Kan zijn dat dat inderdaad niet overal kan. Dan heb ik geluk
Blijkbaar ben jij (bedrijfsmatig) nogal afhankelijk van je lijn. Is het dan niet beter om voor een zakelijke lijn (al dan niet colo) te gaan, inclusief de daarvoor geldende SLA's? Toegegeven, het is duurder. Maar wat als XMS 2 dagen eruit ligt? Of een week? Nergens een garantie dat ze binnen 2 dagen uberhaupt kijken naar je probleem.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Met dit soort mensen heeft een consumentenprovider dus te maken. Afhankelijk willen zijn van een niet zakelijke lijn. Aan de hand daarvan investeringen doen en dan raar opkijken als er iets niet werkt. En dan op een forum moord en brand schreeuwen terwijl ze zelf niet de juiste beslissingen hebben genomen.
Dit soort dingen kan je toch niet serieus nemen jongens? Zelf nadenken, zelf verantwoording nemen!
Dit soort dingen kan je toch niet serieus nemen jongens? Zelf nadenken, zelf verantwoording nemen!
Wat dach je er eens van ciris? Zullen we eens inhoudelijk reageren op wat bijvoorbeeld loveparade vraagt aan jou? Of blijf je nuttoze berichten in dit topic posten en persoonlijke aanvallen op kritische gebruikers plaatsen?
Ik vind namelijk dat ze een goed punt hebben.
Ik ben het met je eens dat je geen "piet particulier" verbinding moet gaan gebruiken voor zakelijke doeleinden.Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:31:
Met dit soort mensen heeft een consumentenprovider dus te maken. Afhankelijk willen zijn van een niet zakelijke lijn. Aan de hand daarvan investeringen doen en dan raar opkijken als er iets niet werkt. En dan op een forum moord en brand schreeuwen terwijl ze zelf niet de juiste beslissingen hebben genomen.
Je hebt immers geen SLA en dus geen garanties.
Wel vind ik dat je als klant het recht hebt om te klagen als de door jou afgenomen diensten niet (goed) werken. Je betaald er immers voor en dus is het aan de provider dit gewoon op te lossen (of evt te compenseren).
Ook heeft XMS netjes (per brief) aangegeven te gaan afronden nu de btw omhoog gaat en dat als je daar bezwaar tegen had je de mogelijkheid had om je abonnement op te zeggen.
Wat ik wel jammer vind is dat XMS in diezelfde brief (en toen ook nog niet op de site) niet specificeert wat nu de daadwerkelijke prijzen van de diensten en pakketten zijn geworden.
Een gemiste kans dus, waaruit blijkt dat XMS nog steeds niet goed communiceert.
ik lees hieronder inmiddels dat de prijzen nu wel op de site staan
En dat Webcare het hier vervolgens voor zijn/haar kiezen krijgt, tja... dat hoort bij het vak.
Wel wil ik opmerken dat ik Webcare nog steeds waardeer, want ze hadden Webcare ook niet in het leven kunnen roepen en dan hadden we helemaal niets gehoord van XMS.
Nadeel vind ik dat het af en toe wel lijkt alsof ze een reactie copy/paste-en vanuit de organisatie en het dan lijkt alsof ze niet meer kunnen/mogen zeggen.
[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 28-09-2012 13:31 ]
Ik zit eens je reacties op de verschillende fora door te nemen, maar echt serieus kan ik je niet nemenVerwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:31:
Maar geef eens antwoord op mijn vraag?
GerkeP
Uh we hebben een contractuele overeenkomst, dit heeft niets met zakelijk of privé te maken.
Daarnaast hebben mensen een contract gesloten met XMS mede omdat ze zelf reclame maakten om thuis een server te kunnen draaien, daarom boden ze zelfs een vast IP aan.
Ander voorbeeld:
Als jouw hypotheekverstrekker of verhuurder in 1 keer de prijs verhoogd terwijl je een overeenkomst hebt dan betaal je ook gewoon meer of ga je verhuizen naar een andere woning die er niet is?
Dit klinkt raar maar komt op het zelfde neer.
Sommige mensen hebben principes en werken volgens afspraak = afspraak
XMS weet dat de meeste mensen nergens anders naar toe kunnen (XMS only gebieden) en daarom verhogen ze zo maar even de prijzen, dit is echt monopolistisch gedrag.
Het aanbod en de afspraken die je maakt met XMS blijken de laatste tijd keer op keer niets waard te zijn.
Het lijkt er de laatste tijd een beetje op dat ze bewust hun klanten over de pis aan het maken zijn.
Als reggefiber en XMS nou eens zorgen dat we een vrije provider keuze hebben (zou al 7 jaar zo moeten zijn hier, deze afspraak is tot op heden ook nog niet nagekomen) dan zouden mensen al lang overgetapt zijn.
Dit zal ook wel de reden zijn waarom ze dit niet doen, beetje lastig om een ISP te zijn zonder klanten.
Daarnaast hebben mensen een contract gesloten met XMS mede omdat ze zelf reclame maakten om thuis een server te kunnen draaien, daarom boden ze zelfs een vast IP aan.
Ander voorbeeld:
Als jouw hypotheekverstrekker of verhuurder in 1 keer de prijs verhoogd terwijl je een overeenkomst hebt dan betaal je ook gewoon meer of ga je verhuizen naar een andere woning die er niet is?
XMS weet dat de meeste mensen nergens anders naar toe kunnen (XMS only gebieden) en daarom verhogen ze zo maar even de prijzen, dit is echt monopolistisch gedrag.
Het aanbod en de afspraken die je maakt met XMS blijken de laatste tijd keer op keer niets waard te zijn.
Het lijkt er de laatste tijd een beetje op dat ze bewust hun klanten over de pis aan het maken zijn.
Als reggefiber en XMS nou eens zorgen dat we een vrije provider keuze hebben (zou al 7 jaar zo moeten zijn hier, deze afspraak is tot op heden ook nog niet nagekomen) dan zouden mensen al lang overgetapt zijn.
Dit zal ook wel de reden zijn waarom ze dit niet doen, beetje lastig om een ISP te zijn zonder klanten.
Verwijderd
Dat mag je vinden. Net als ik vind dat ze geen goed punt hebben. Het is heel simpel, als je het er niet mee eens bent kan je blijven zaniken en zeiken maar je kan ook lekker de diensten opzeggen en je heil elders gaan zoeken. Dat is de beste manier om een bedrijf duidelijk te maken dat je niet tevreden bent met hun diensten.White_Collar schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:59:
Wat dach je er eens van ciris? Zullen we eens inhoudelijk reageren op wat bijvoorbeeld loveparade vraagt aan jou? Of blijf je nuttoze berichten in dit topic posten en persoonlijke aanvallen op kritische gebruikers plaatsen?
Continue maar zeuren en dan vervolgens zelf geen actie ondernemen heeft geen zin. Laat zien dat je een vent bent en ga lekker elders je internet afnemen.
Ciris, noem me eens een andere provider met een vast IP en 50Mbps upload in Arnhem 6834 ?
Juist die is er niet!
Als je wil bellen en geluid maken zorg dan wel dat je weet waar de klepel hangt.
Juist die is er niet!
Als je wil bellen en geluid maken zorg dan wel dat je weet waar de klepel hangt.
O zeker wel, ik onderneem wel actie, maar ik zoek ook naar oplossingen en hou niet van struisvogelgedrag en weglopen. Ik probeer altijd constructief te zijn en te helpen waar dat kan. Ik denk dat de XMS mensen dat onderhand wel wetenVerwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:06:
[...]
Dat mag je vinden. Net als ik vind dat ze geen goed punt hebben. Het is heel simpel, als je het er niet mee eens bent kan je blijven zaniken en zeiken maar je kan ook lekker de diensten opzeggen en je heil elders gaan zoeken. Dat is de beste manier om een bedrijf duidelijk te maken dat je niet tevreden bent met hun diensten.
Continue maar zeuren en dan vervolgens zelf geen actie ondernemen heeft geen zin. Laat zien dat je een vent bent en ga lekker elders je internet afnemen.
Daarbij is er wat mij betreft maar een alternatief voor mij persoonlijk, en dat is Tweak, maar daar loop ik ongetwijfeld tegen soortgelijke zaken aan.
GerkeP
Verwijderd
Ik heb alleen internet van XMS. Meldingen over andere paketten staan dus niet in mijn brief. Wel staat er netjes in de brief waar ik de wijzigingen van de pakketten kan vinden.Loveparade schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:05:
[...]
Ik zit eens je reacties op de verschillende fora door te nemen, maar echt serieus kan ik je niet nemen
Maar geef eens antwoord op mijn vraag?
http://xmsnet.nl/tarieven
En daar staat ook de verhoging bij voor het pluspakket.
Dank je wel, zoals gezegd, ik had de brief niet.Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:12:
[...]
Ik heb alleen internet van XMS. Meldingen over andere paketten staan dus niet in mijn brief. Wel staat er netjes in de brief waar ik de wijzigingen van de pakketten kan vinden.
http://xmsnet.nl/tarieven
En daar staat ook de verhoging bij voor het pluspakket.
GerkeP
Verwijderd
Dan zou ik die overeenkomst maar eens goed gaan doornemen.fast-server schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:06:
Uh we hebben een contractuele overeenkomst, dit heeft niets met zakelijk of privé te maken.
Ander voorbeeld:
Edit, over dat vaste ip verhaal. Ik deel de mening.
Dat heb ik gedaan (er zijn hier al vaker discussies over geweest)Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:14:
[...]
Dan zou ik die overeenkomst maar eens goed gaan doornemen.
GerkeP
@webcare Wat is de reden dat XMS voor haar klanten HBO nog niet kan activeren. Ik begrijp dat het bij Lijbrandt al wel kan.
Niemand die jou verplicht om in Arnhem te gaan wonen toch?fast-server schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:09:
[...] noem me eens een andere provider met een vast IP en 50Mbps upload in Arnhem 6834...
Kritiek op niet goed werkende diensten snap ik trouwens best. Gezeik over prijzen, BTW, principes, schadevergoedingen, rechtzaken, consumentenbonden, etc. snap ik allemaal niet en wil ik ook niet snappen.
Overigens vind ik ook dat het net open moet en dat er overal providerkeuze moet komen, maar zo lang die er niet is kun je het doen met wat er is of verhuizen, naar Ziggo gaan, zelf een kabel graven, etc. Kost wel wat maar dan heb je ook wat.
Verwijderd
Helaas werkt onze HBO leverstraat niet optimaal voor al onze klanten, hierdoor loopt de activatie van de HBO pakketten vertraging op. -TimKrishly schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:30:
@webcare Wat is de reden dat XMS voor haar klanten HBO nog niet kan activeren. Ik begrijp dat het bij Lijbrandt al wel kan.
Verwijderd
Wederom met stom.Fiber schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:32:
[...]
Niemand die jou verplicht om in Arnhem te gaan wonen toch?
Kritiek op niet goed werkende diensten snap ik trouwens best. Gezeik over prijzen, BTW, principes, schadevergoedingen, rechtzaken, consumentenbonden, etc. snap ik allemaal niet en wil ik ook niet snappen.
Overigens vind ik ook dat het net open moet en dat er overal providerkeuze moet komen, maar zo lang die er niet is kun je het doen met wat er is of verhuizen, naar Ziggo gaan, zelf een kabel graven, etc. Kost wel wat maar dan heb je ook wat.
Als je hier nou een smiley bij had gezet zou ik hem snappen.Fiber schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:32:
[...]
Niemand die jou verplicht om in Arnhem te gaan wonen toch?
Voor wbt het "gezeur" over btw en verhogingen, ik vind het juist goed dat mensen zoals Nick dit soort zaken aankaarten. Er zullen er genoeg zijn die hier niet zo over nagedacht hebben, wat ze misschien na een post van Nick wel doen.
Zelf heb ik er niet veel moeite mee met die verhogingen, want daarvoor ben ik tevreden genoeg met XMS als provider. Ik klaag dan ook alleen over de diensten die niet (goed) werken en het gebrek aan communicatie vanuit XMS.
+1Thasaidon schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:40:
[...]
Als je hier nou een smiley bij had gezet zou ik hem snappen. Nu vind ik het een opmerking die nergens over gaat. Niemand gaat immers verhuizen om over te kunnen stappen naar een andere provider...
Voor wbt het "gezeur" over btw en verhogingen, ik vind het juist goed dat mensen zoals Nick dit soort zaken aankaarten. Er zullen er genoeg zijn die hier niet zo over nagedacht hebben, wat ze misschien na een post van Nick wel doen.
Zelf heb ik er niet veel moeite mee met die verhogingen, want daarvoor ben ik tevreden genoeg met XMS als provider. Ik klaag dan ook alleen over de diensten die niet (goed) werken en het gebrek aan communicatie vanuit XMS.
GerkeP
@webcare Indicatie bekend wanneer dit is opgelost?Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:37:
[...]
Helaas werkt onze HBO leverstraat niet optimaal voor al onze klanten, hierdoor loopt de activatie van de HBO pakketten vertraging op. -Tim
Verwijderd
connos: Het probleem is in de wijkcentrale verholpen. Als het goed is, werkt het weer naar behoren. Mocht je nog problemen hebben, laat het ons dan weten. - SophieVerwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:13:
[...]
Wij hebben een melding gemaakt voor de netwerkbeheerder. Zij gaan kijken of zij dit op afstand voor je kunnen verhelpen. Als dat zo is, vragen wij je daarna of het weer werkt. Wanneer zij dit probleem alleen op locatie bij je kunnen oplossen, zullen wij je bellen om een afspraak met je te maken. - Sophie
Dit topic is gesloten.