"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Verwijderd
Hiervoor hebben we in ieder geval screenshots van testresultaten nodig, zonder deze informatie kan ik geen melding maken voor een onderzoek. -TimThasaidon schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:09:
[...]
Gelukkig maar, mysterie opgelost
(begon al aan mezelf te twijfelen)
@Webcare,
kunnen jullie (laten) bevestigen dat 135, 139 en 445 dus idd geblocked worden?
Ok, ik zal eens kijken wat ik voor elkaar kan bakkenVerwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:13:
[...]
Hiervoor hebben we in ieder geval screenshots van testresultaten nodig, zonder deze informatie kan ik geen melding maken voor een onderzoek. -Tim
http://www.grc.com/port_445.htm
Ja klopt, maar dan zou ik verwachten dat ze 137 en 138 ook zouden blokken ipv alleen 135 en 139.Nick39 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:34:
Poort 445 staat hierom geblokkeerd:
http://www.grc.com/port_445.htm
445: This port replaces the notorious Windows NetBIOS trio (ports 137-139)
[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 20-09-2012 10:41 ]
Geen antennesignaal op 1217CX-8
Lampje Antenne is oranje op Packetfront
[ Voor 8% gewijzigd door connos op 20-09-2012 11:19 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
Kan je een uur de stroom van de Packetfront afhalen? - Sophieconnos schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:08:
@XMS_webcare
Geen antennesignaal op 1217CX-8
Lampje Antenne is oranje op Packetfront
Ik heb sinds maandag UTM9. Hoe verbind jij dan via SSL / IPSec?Meultje schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:11:
Waarom met poort 4444 verbinden van buiten af, Astaro heeft ook alles in huis voor SSL / IPSec, etc... Heb je de UTM9 b.t.w.... Ik heb 'm net van de week gedownload, maar nog niet toe gekomen om'te upgraden..
Dat zou bij ons op de twee bedrijfslocaties namelijk een mooie oplossing zijn.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Dan krijg ik ruzie met mijn collega's ;-) Ik probeer 't later vandaag even!Kan je een uur de stroom van de Packetfront afhalen? - Sophie
Als ze het goed zouden doen wel... zou niet best zijn om file en printersharing ook aan de buitenlucht te hangen, bij mij op de firewall staan 135 tm 139 gewoon dicht.Thasaidon schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:39:
[...]
Ja klopt, maar dan zou ik verwachten dat ze 137 en 138 ook zouden blokken ipv alleen 135 en 139.
[...]
Yup, bij mij staat dat ook standaard dichtNick39 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:05:
[...]
Als ze het goed zouden doen wel... zou niet best zijn om file en printersharing ook aan de buitenlucht te hangen, bij mij op de firewall staan 135 tm 139 gewoon dicht.
Maar je zou dus verwachten dat als ze al bepaalde poorten blokken om een bepaalde reden, dat ze dan ook al die poorten zouden blokken.
maargoed...
Het probleem is dat zo nu en dan beide belgische zenders zwart beeld geven (IPTV, Amino M132). Het enige wat dan helpt is het herstarten van de Amino. Het lijkt dus op een probleem met de Verimatrix processen op de Amino zelf. Er wordt thuis niet zo veel naar deze zenders gekeken, dus precieze melding is niet te geven, maar het lijkt zich ongeveer één keer per week voor te doen. Ik zal vanaf nu elke dag deze zenders even controleren en een meer nauwkeurige storingsfrequentie rapporteren.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:15:
[...]
Kan je aangeven welk probleem je precies hebt en wat je hebt geprobeerd om het te verhelpen? - Sophie
Ik ben overigens niet de enige die dit gerapporteerd heeft in dit forum...
Ik gebruikte destijds de IPSec remote access optie voor Cisco VPN Client i.c.m. de Cisco VPN client op m'n laptop. Tegenwoordig beschik ik over een ASA firewall, welke ik nu gebruik voor VPN/L2L. Ik gebruik de Astaro nu alleen voor content / spam filtering als gateway voor de mailserver. Maar bij mijn weten moet je met de Astaro ook een LAN 2 LAN op kunnen zetten, want dat is in wezen niet anders dan de IPSec die ik gebruike voor de VPN toegang.Haas schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:30:
[...]
Ik heb sinds maandag UTM9. Hoe verbind jij dan via SSL / IPSec?
Dat zou bij ons op de twee bedrijfslocaties namelijk een mooie oplossing zijn.
Als ik het nu even bekijk op de ASG V8 lijkt het me vrij straight forward. Zeker als je over twee dezelfde UTM's beschikt. Op de admin webinterface zie ik de optie Site-to-Site VPN met als submenu IPSec. Daar kun je aan beide kanten hetzelfde configureren en zou dat naar het zich laat aanzien redelijk eenvoudig te realiseren moeten zijn. Wel moet je denk ik zorgen dat beide netwerken bekend zijn aan beide kanten, zo werkt 't teminste met Cisco, maar ik verwacht dat het hier niet anders zal zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Meultje op 20-09-2012 15:55 ]
@Webcare:ToniW schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:26:
[...]
Het probleem is dat zo nu en dan beide belgische zenders zwart beeld geven (IPTV, Amino M132). Het enige wat dan helpt is het herstarten van de Amino. Het lijkt dus op een probleem met de Verimatrix processen op de Amino zelf. Er wordt thuis niet zo veel naar deze zenders gekeken, dus precieze melding is niet te geven, maar het lijkt zich ongeveer één keer per week voor te doen. Ik zal vanaf nu elke dag deze zenders even controleren en een meer nauwkeurige storingsfrequentie rapporteren.
Ik ben overigens niet de enige die dit gerapporteerd heeft in dit forum...
Ik had ditzelfde dus afgelopen week ook op de M540.
Meultje in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"
Meultje in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"
odo966 in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"
Vannacht overigens had ik ineens gele menu's en Glashart media,een poos later vanzelf weer het vertrouwde rood van XMS. Ik had het vermoeden dat de firmware een hogere versie had, maar zal wel niet, want hij is niet gereboot..
[ Voor 10% gewijzigd door Meultje op 20-09-2012 16:06 ]
Bij gele menu's is er vaak een probleem met de authenticatie-servers. Geel is volgens mij de default. Je ziet dan ook het Glashart-logo ipv het XMS-logo in het menu.Meultje schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:59:
Vannacht overigens had ik ineens gele menu's en Glashart media,een poos later vanzelf weer het vertrouwde rood van XMS. Ik had het vermoeden dat de firmware een hogere versie had, maar zal wel niet, want hij is niet gereboot..
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Een maand geleden kwam er iemand onaangekondigd een kastje (modem) installeren, het enigste wat hij wist was hoe je dat moest doen en verder kon die niets vertellen. Het Ziggo abonnement was nog niet opgezegt, dus zouden er dubbele kosten zijn als het abonnement vanaf dan zou ingaan. Paar dagen later bleek inderdaad het abonnement te zijn ingegaan. Verder helemaal geen infopakket of een decoder ontvangen.
Dus m'n ouders stuurden een email naar XMS support, waarin ze aangaven niet akkoord te gaan met de start van het abonnement, samen met een stel vragen over o.a. de kosten die ook niet duidelijk waren. Nu is daar nog steeds niet op gereageerd, ook niet op de herinnering van die email.
En toen kwam de eerste factuur vandaag. Blijkt XMS 54,95 ipv 44,95 in rekening te brengen voor het 50/50 abonnement, plus 4,95 voor interactive tv. Die ITV was nog niet eens aangevraagd en m'n ouders hebben dus ook geen tv-ontvanger gekregen.
Begint er op te lijken dat m'n ouders bij Ziggo blijven. Volgens XMS loopt er nu al een jaarcontract, maar dat lijkt me niet geldig als er geen gebruik wordt gemaakt van de dienst, er niet wordt gereageerd vanuit de XMS support en er geen expliciet akkoord is gegeven met het contract en voorwaarden. Of doet XMS uberhaupt niet aan ondertekend terugsturen van een contract, zoals Tweak wel doet? Misschien maar goed dat het rekeningnummer ook niet klopt (is veranderd sinds de eerste inschrijving 2 jaar geleden).
Thnx. Ik had eigenlijk vewacht dat dit pas weer terug naar XMS layout had zullen gaan bij bijv. een powerflip, vandaar mijn verwondering in eerste instantie. Zoals je aangeeft heb ik inderdaad al meerdere malen voorbij zien komen hier op GoT, maar ik verwonderde me dus dat het vanzelf weer oploste..Luuk1983 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:15:
[...]
Bij gele menu's is er vaak een probleem met de authenticatie-servers. Geel is volgens mij de default. Je ziet dan ook het Glashart-logo ipv het XMS-logo in het menu.
Verwijderd
Sorry (Luuk1983 heeft gelijk) dat er geen antwoord is gekomen op de e-mail. Wil je het eens doorsturen naar webcare@xmsnet.nl? Dan beantwoorden wij hem voor je. - SophieArtjuh schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:18:
De ervaring van m'n ouders als nieuwe klant van XMS wekt weinig vertrouwen en geeft niet de indruk van een behoorlijke organisatie bij XMS.
Een maand geleden kwam er iemand onaangekondigd een kastje (modem) installeren, het enigste wat hij wist was hoe je dat moest doen en verder kon die niets vertellen. Het Ziggo abonnement was nog niet opgezegt, dus zouden er dubbele kosten zijn als het abonnement vanaf dan zou ingaan. Paar dagen later bleek inderdaad het abonnement te zijn ingegaan. Verder helemaal geen infopakket of een decoder ontvangen.
Dus m'n ouders stuurden een email naar XMS support, waarin ze aangaven niet akkoord te gaan met de start van het abonnement, samen met een stel vragen over o.a. de kosten die ook niet duidelijk waren. Nu is daar nog steeds niet op gereageerd, ook niet op de herinnering van die email.
En toen kwam de eerste factuur vandaag. Blijkt XMS 54,95 ipv 44,95 in rekening te brengen voor het 50/50 abonnement, plus 4,95 voor interactive tv. Die ITV was nog niet eens aangevraagd en m'n ouders hebben dus ook geen tv-ontvanger gekregen.
Begint er op te lijken dat m'n ouders bij Ziggo blijven. Volgens XMS loopt er nu al een jaarcontract, maar dat lijkt me niet geldig als er geen gebruik wordt gemaakt van de dienst, er niet wordt gereageerd vanuit de XMS support en er geen expliciet akkoord is gegeven met het contract en voorwaarden. Of doet XMS uberhaupt niet aan ondertekend terugsturen van een contract, zoals Tweak wel doet? Misschien maar goed dat het rekeningnummer ook niet klopt (is veranderd sinds de eerste inschrijving 2 jaar geleden).
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Bedankt voor je reactie, ik zal het doorgeven.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:39:
[...]
Sorry (Luuk1983 heeft gelijk) dat er geen antwoord is gekomen op de e-mail. Wil je het eens doorsturen naar webcare@xmsnet.nl? Dan beantwoorden wij hem voor je. - Sophie
Ach de mailserver poorten wordent ook regelmatig geblokkeerdThasaidon schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:15:
[...]
Yup, bij mij staat dat ook standaard dicht
Maar je zou dus verwachten dat als ze al bepaalde poorten blokken om een bepaalde reden, dat ze dan ook al die poorten zouden blokken.
maargoed...
Gedaan. Maar helaas nog steeds een oranje TV-lampje op de Packetfront. Internet doet 't wel ok.Kan je een uur de stroom van de Packetfront afhalen? - Sophie
Dit is recentelijk, t viel me namelijk op dat mijn sabnzb geen mail meer uitspoog, het bleek dat ie dat wel deed, maar het direct binnen kwam in mijn spambox.
EDIT
Als test gebruik ik nu een SMTP account van xs4all, via deze SMTP komt wel alles aan in mijn normale Inbox.
[ Voor 14% gewijzigd door boswandeling op 20-09-2012 19:27 ]
Yup, tijd voor rDNS, dan hoeft die relay niet meer via de xms server.boekee schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:21:
Iets wat ik sinds kort ervaar is: dat mails die ik verstuur vanuit sabnzbd/freenas/raportage etc met ingesteld smtp.xmsnet.nl bij mijn gmail/google apps in mijn mailbox als spam worden aangemerkt.
Dit is recentelijk, t viel me namelijk op dat mijn sabnzb geen mail meer uitspoog, het bleek dat ie dat wel deed, maar het direct binnen kwam in mijn spambox.
ik kreeg de vraag ook al van gmail gebruikers waarom mijn mail ineens in de spam map zat...
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Als ik met mijn eigen smtp server (linux) mail verzend (packet front internl statisch ip) komt het ook gewoon aan in mijn mailbox.
Dus maar een tijdje via deze manier werken....
Ja, maar daarmee kun je weer geen mail naar bijv. UPC of Chello (is eigenlijk hetzelfde, maar zijn nog wel meer partijen die hetzelfde doen) sturen, omdat er geen rDNS beschikbaar is en hun mailomgeving geen Dynamische of generieke hostnamen accepteren ( Dynamic/Generic hostnames are blocked). Vandaar dat ik noodgedwongen ook gebruik maak van en relay via de XMS smtp server.boekee schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:33:
Jups had het al gelezen, maar valt een beetje tegen dat dit nog niet is opgelost.
Als ik met mijn eigen smtp server (linux) mail verzend (packet front internl statisch ip) komt het ook gewoon aan in mijn mailbox.
Dus maar een tijdje via deze manier werken....
Kunnen jullie ook nog regelen dat we afgaan van de UCEPROTECT Level3 blacklist?
Vandaag nog gelist door dat 85.223.71.226 226-71-223.ftth.xms.internl.net spam verstuurd heeft om 00:49
GerkeP
Verwijderd
Wij hebben een melding gemaakt voor de netwerkbeheerder. Zij gaan kijken of zij dit op afstand voor je kunnen verhelpen. Als dat zo is, vragen wij je daarna of het weer werkt. Wanneer zij dit probleem alleen op locatie bij je kunnen oplossen, zullen wij je bellen om een afspraak met je te maken. - Sophieconnos schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:35:
[...]
Gedaan. Maar helaas nog steeds een oranje TV-lampje op de Packetfront. Internet doet 't wel ok.
Niet een kennis van je met Xs4all ? of iets dergelijks..... ik heb altijd een fallback op smtp.xs4all.nl via een account aangemaakt onder een Xs4all account van een vriend.Meultje schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:00:
[...]
Ja, maar daarmee kun je weer geen mail naar bijv. UPC of Chello (is eigenlijk hetzelfde, maar zijn nog wel meer partijen die hetzelfde doen) sturen, omdat er geen rDNS beschikbaar is en hun mailomgeving geen Dynamische of generieke hostnamen accepteren ( Dynamic/Generic hostnames are blocked). Vandaar dat ik noodgedwongen ook gebruik maak van en relay via de XMS smtp server.
In mijn geval gaat het alleen om mail die ik naar mijzelf stuur vanuit div programma`s en tools.
Ach, ik gebruikte al Google APPS voor al mijn inkomende mail oplossingen. Heb nu maar de webservers en dergelijke ook de Google mail relay gegeven. (Postfix -> relay mx.google.com)boekee schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:25:
[...]
Niet een kennis van je met Xs4all ? of iets dergelijks..... ik heb altijd een fallback op smtp.xs4all.nl via een account aangemaakt onder een Xs4all account van een vriend.
In mijn geval gaat het alleen om mail die ik naar mijzelf stuur vanuit div programma`s en tools.
Ze kunnen het gewoon echt niet die jongens van XMS (of wie dan ook de mail verzorgt)
Blijf het nog steeds van de zotte vinden dat vandaag de dag een provider niet eens meer een fatsoenlijk mail oplossing kan verzorgen. Dozenschuivende economie.
Vroeger, was in ieder geval de internet / smtp en pop3 nog redelijk geregeld. Nu willen de providers alleen nog je modem in hun netwerk kunnen patchen zodat ze je rekeningen kunnen/mogen sturen. Zodra het iets te technisch word als het gaat om support dan haken ze af, wijzen het vingertje naar .......
Niet persee XMS btw, maar XMS is wel een van de velen.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Op de genexis modem knippert de standby indicator led regelmatig (1sec aan / uit, tel1 ook). Ik weet niet of deze normaal continu brand. Is het veilig het modem van stroom te halen, of is hij nu in een soort update modus?
edit: Na een kwartier toch maar de stekker eruit getrokken en opnieuw ingedaan. Standby ledje blijft nu continu branden. Maar helaas nog geen internet/telefonie. Lijkt op een storing.
Webcare: Moet ik mijn gegevens dm-en?
[ Voor 29% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-09-2012 12:24 ]
Verwijderd
We hebben je adresgegevens in ons "webcare archief" opgeslagen, ik ga nu even het modem uitlezen voor je. -TimTutti-frutti schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:09:
Internet stopt hier (Dordrecht) net met werken (ook telefoon en ws dus ook iptv). CATV werkt.
Op de genexis modem knippert de standby indicator led regelmatig (1sec aan / uit, tel1 ook). Ik weet niet of deze normaal continu brand. Is het veilig het modem van stroom te halen, of is hij nu in een soort update modus?
edit: Na een kwartier toch maar de stekker eruit getrokken en opnieuw ingedaan. Standby ledje blijft nu continu branden. Maar helaas nog geen internet/telefonie. Lijkt op een storing.
Webcare: Moet ik mijn gegevens dm-en?
Aanvulling: ik zie een "admin down" en "line down" melding verschijnen, staat op dit moment de stroom er weer op? Als dit het geval is laat het dan even weten zodat ik een storingsmelding kan aanmaken. -Tim
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 12:30 ]
Ja er staat gewoon stroom op. Standby en 'signaal' led continu brandend, i1 brand ook. Tel niet.Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:26:
[...]
We hebben je adresgegevens in ons "webcare archief" opgeslagen, ik ga nu even het modem uitlezen voor je. -Tim
Aanvulling: ik zie een "admin down" en "line down" melding verschijnen, staat op dit moment de stroom er weer op? Als dit het geval is laat het dan even weten zodat ik een storingsmelding kan aanmaken. -Tim
Verwijderd
We hebben een storingsmelding voor je aangemaakt, tot nu toe lijk je de enige die deze storing doorgeeft dus gaan we er vanuit dat het een lokale storing is. -TimTutti-frutti schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:33:
[...]
Ja er staat gewoon stroom op. Standby en 'signaal' led continu brandend, i1 brand ook. Tel niet.
Bedankt. Is er een mogelijkheid de status van de ticket te volgen? En is het aan te raden om de modem soms nog even van stroom proberen te halen, of belemmert dit het onderzoek.Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:42:
[...]
We hebben een storingsmelding voor je aangemaakt, tot nu toe lijk je de enige die deze storing doorgeeft dus gaan we er vanuit dat het een lokale storing is. -Tim
Verwijderd
Helaas is er geen mogelijkheid voor onze klanten om een storingsmelding zelf te volgen tenzij je contact hebt met webcare natuurlijkTutti-frutti schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:05:
[...]
Bedankt. Is er een mogelijkheid de status van de ticket te volgen? En is het aan te raden om de modem soms nog even van stroom proberen te halen, of belemmert dit het onderzoek.
Ik ben net door reggefiber gebeld, en een monteur komt vanmiddag nog langs. Ben benieuwd wat er aan de hand is. De stroom laat ik er lekker opVerwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:07:
[...]
Helaas is er geen mogelijkheid voor onze klanten om een storingsmelding zelf te volgen tenzij je contact hebt met webcare natuurlijk. Wij kijken regelmatig onze lijst na om te kijken of er nog vorderingen zijn met de meldingen die wij gemaakt hebben voor onze klanten, ik raad je aan om de stroom voorlopig op het glasvezelmodem te laten staan. -Tim
Verwijderd
Wij zijn ook benieuwd, stuur je ons nog even een bericht als de monteur is geweest? -TimTutti-frutti schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:10:
[...]
Ik ben net door reggefiber gebeld, en een monteur komt vanmiddag nog langs. Ben benieuwd wat er aan de hand is. De stroom laat ik er lekker op
Ik gebruik de Amino M540 als IPTV decoder, wat mij opvalt is dat het geluid op sommige zenders (met name RTL8) knispert.
De Amino is op een DD7.1 versterker aangesloten. Ik heb geprobeerd verschillende instellingen op de versterker te veranderen maar geen van allen hebben invloed op dit probleem. Ook de geluidsinstellingen op de Amino hebben geen effect.
Het geluid loopt via HDMI naar de versterker maar ook via de S/PDIF uitgang is het probleem aanwezig.
Het beeld is prima dus het ligt niet aan de ethernet verbinding of kabel.
Ik had hiervoor een Humax HD decoder via Ziggo en die gaf dit probleem niet, het lijkt dus echt in de Amino te zitten of in de codering van het signaal.
Heeft iemand anders dit probleem ook gemerkt?
I'll keep you updated.Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:12:
[...]
Wij zijn ook benieuwd, stuur je ons nog even een bericht als de monteur is geweest? -Tim
[ Voor 48% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-09-2012 13:40 ]
Mmm. das nog niet zo'n gek idee.. Zal eens rond gaan vragen. Bedank voor de tipboekee schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:25:
[...]
Niet een kennis van je met Xs4all ? of iets dergelijks..... ik heb altijd een fallback op smtp.xs4all.nl via een account aangemaakt onder een Xs4all account van een vriend.
Ter info, het Lijbrandt Webteam gaat het geluidsprobleem bij iptv onderzoeken:Tutti-frutti schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:38:
Dat lijkt een algemeen GHM issue...
Lijbrandt_Desk in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || summer special"Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:37:
Krakend/schel geluid via IPTV
Zoals verschillende gebruikers aangeven lijkt er een probleem te zijn met het geluid van verschillende zenders via IPTV. Wij willen dit graag verder laten onderzoeken, hiervoor hebben we de volgende informatie nodig:
- NAW gegevens klant
- MAC adres van de settopbox
- Serienummer van de settopbox
- Overzicht betrokken zenders
- Omschrijving van het probleem: hoe klinkt het geluid?
Deze gegevens zullen wij gebruiken om storingsmeldingen aan te maken, hoe meer klanten we aanmelden hoe duidelijker de impact van dit probleem zal worden. Wij zien de informatie graag via DM verschijnen.-Ruben
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ook het overwegen waard. Merk je geen vertragingen..? Heb het idee dat Google e-mail nogal eens langer onderweg is dan rechtsreeks vanaf eigen servers..?j1nx schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:17:
[...]
Ach, ik gebruikte al Google APPS voor al mijn inkomende mail oplossingen. Heb nu maar de webservers en dergelijke ook de Google mail relay gegeven. (Postfix -> relay mx.google.com)
Lijbrandt start inmiddels een onderzoek naar het geluidsprobleem dat zich voordoet bij GHM IPTV.
Zou XMS ook zoiets kunnen doen?
Lijbrandt_Desk in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || summer special"
Verwijderd
Wij zullen dit onderzoek ook gaan starten, net zoals Lijbrandt hebben wij de onderstaande gegevens nodig om een melding te kunnen maken:Romulus schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:28:
Beste XMS_webcare
Lijbrandt start inmiddels een onderzoek naar het geluidsprobleem dat zich voordoet bij GHM IPTV.
Zou XMS ook zoiets kunnen doen?
Lijbrandt_Desk in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || summer special"
- NAW gegevens
- MAC adres van de ontvanger
- Serienummer van de ontvanger
- Overzicht betrokken zenders
- Omschrijving van het probleem
Stuur deze gegevens via DM en wij zullen er voor zorgen dat er een storingsmelding gemaakt wordt. -Tim
Soms heb ik het idee dat Tim en en Sophie gewoon een alias zijn voor Ruben en Fleur...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Fiber schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:48:
offtopic:
Soms heb ik het idee dat Tim en en Sophie gewoon een alias zijn voor Ruben en Fleur...
Ja lol! Is ook echt politiek correct en man en een vrouw (als dat überhaupt zo is natuurlijk)
Nee, hoor. Loopt als een trein en hoe dan ook altijd beter dan XMS. (Je zal toch echt je best moeten doen om een slechtere mail oplossing dan die van XMS te maken)Meultje schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:46:
[...]
Ook het overwegen waard. Merk je geen vertragingen..? Heb het idee dat Google e-mail nogal eens langer onderweg is dan rechtsreeks vanaf eigen servers..?
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Mijn aansluiting was blijkbaar omgewisseld met die van een andere in de pop. Waarschijnlijk heeft een collega van hem een fout gemaakt. Alles werkt in ieder geval weer.Tutti-frutti schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:10:
[...]
Ik ben net door reggefiber gebeld, en een monteur komt vanmiddag nog langs. Ben benieuwd wat er aan de hand is. De stroom laat ik er lekker op
Verwijderd
Dat is idd slordig, foutje is menselijk...Tutti-frutti schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 18:38:
[...]
Mijn aansluiting was blijkbaar omgewisseld met die van een andere in de pop. Waarschijnlijk heeft een collega van hem een fout gemaakt. Alles werkt in ieder geval weer.
maar ik vind dat als er iets in de pop omgewisseld/ werkzaamheden gedaan moeten worden,
daar een extra "na"controle gedaan moet worden.
Heb ik met ziggo ook 1x gehad. Waren 2 huizen omgedraaid, en toen de ander werd afgesloten ging ik op zwart. Maar dat duurde een week voor de monteur kwam....marigo schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 19:49:
Zo'n foutje heb ik ook al eens gehad toen er opeens geen analoge- en dvb-c signalen meer binnen kwamen. We zijn allemaal mensen....maar het is wel vervelend.
Het blijft mensenwerk, dus dit soort dingen gebeuren, blij dat ze het snel gevonden hebbenß
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
De laatste keer dat ik ze zag zitten waren tim en sophie toch echt een man en een vrouwLuuk1983 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:00:
[...]
offtopic:
Ja lol! Is ook echt politiek correct en man en een vrouw (als dat überhaupt zo is natuurlijk)
Er staat dit: ".., kunt u tot 1 oktober 2012 kosteloos uw contract bij XMS opzeggen".
Als ik dat doe, zou dan de daadwerkelijke opzegging pas per 1 november ingaan of al per 1 oktober?
Want dat geeft mij nog tijd om over te stappen, anders is die tijd er namelijk niet.

Bier = beter
Verwijderd
Je contract wordt dan per 1 oktober opgezegd, geen diensten meer dus vanaf die dag.CultFreak schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:25:
Ik heb een brief gehad van XMS waarin staat dat je nu tussentijds mag opzeggen i.v.m. de BTW-verhoging.
Er staat dit: ".., kunt u tot 1 oktober 2012 kosteloos uw contract bij XMS opzeggen".
Als ik dat doe, zou dan de daadwerkelijke opzegging pas per 1 november ingaan of al per 1 oktober?
Want dat geeft mij nog tijd om over te stappen, anders is die tijd er namelijk niet.
Waar lees je dat dan? Dacht toch echt dat je een maand van te voren op moest zeggen. Dat je nu dus wel eerder dan het het eind van het jaar contract mag opzeggen betekend dat niet dat automatische alle regels vervallen. Toch?Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 18:45:
[...]
Je contract wordt dan per 1 oktober opgezegd, geen diensten meer dus vanaf die dag.
[ Voor 9% gewijzigd door ToniW op 23-09-2012 09:46 ]
BTW verhoging is opgelegd door de staat en geen reden om op te zeggen. Wat wel reden is om op te zeggen is de afronding van die BTW naar boven toe. Dat is volgens de Telecomwet wel een prijsverhoging en een gegronde reden om op te mogen zeggen; ook is dat maar 1 cent.CultFreak schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:25:
Ik heb een brief gehad van XMS waarin staat dat je nu tussentijds mag opzeggen i.v.m. de BTW-verhoging.
Onderstaande staat op http://blog.iusmentis.com/
Specifiek bij telecomcontracten geldt de aparte regel van artikel 7.2 Telecommunicatiewet. Dit artikel bepaalt dat een wijziging in een telecomcontract minstens vier weken vooraf moet worden gemeld én dat een opzegmogelijkheid moet worden geboden. Dat is dus net wat strenger. Er is geen excuus meer mogelijk: je móet kunnen opzeggen bij elke wijziging (mits negatief dan), ongeacht de motivatie voor de wijziging.
Dus ook bij wijzigingen vanwege een BTW-verhoging? Nee, dan niet.
De Wet op de omzetbelasting bevat een specifiek artikel 52 dat bepaalt (dank, Peter) dat een bedrijf gerechtigd is BTW-aanpassingen door te rekenen. Zonder opzegrecht voor de wederpartij dus. Sterker nog, je mag niet eens afspreken dat je wél een opzegrecht krijgt als een BTW-wijziging wordt doorberekend: zo’n afspraak is nietig.
Maar, zo vraag ik me nu af, wat nu bij een BTW-verhoging in een telecomcontract? Volgens 52 WodOB mag dat dus zónder opzegrecht, maar volgens 7.2 Tw moet er altijd een opzegrecht zijn. Er zijn regels om conflicten tussen wetsartikelen op te lossen:
1 Het meer specifieke wetsartikel wint van het meer algemene artikel
2 Het jongere wetsartikel wint van het oudere artikel
3 Het hogere wetsartikel wint van het lagere wetsartikel (bv. een wet wint van een lokale APV)
Nu zijn het hier allebei wetten, dus aan regel 3 hebben we niets. De Telecomwet is jonger dan artikel 52 WodOB, dus dan wint die. Maar artikel 52 WodOB is specifieker toegesneden op deze situatie (wat te doen bij BTW-verhoging) dan 7.2 Tw (wat te doen bij een verhoging) dus wint artikel 52. Oei.
Dit wordt dus een inschattingskwestie, maar ik dénk dat het uiteindelijk neerkomt op “dit mag zonder opzegrecht”. Het meer specifiek zijn is voor mij zwaar, in combinatie met het feit dat er in de Tw staat “voorgenomen wijziging”, wat ik lees als “een door de provider zelf bedachte wijziging”.
Natuurlijk heb je wél opzegrecht als prijzen van je telecomcontract meer worden aangepast dan zuiver vereist door de BTW correctie. Zelfs een afronding naar boven is al genoeg.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Bier = beter
Verwijderd
En ze hebben in dit geval dus volgens mij besloten: opzeggen per 1 oktoberCultFreak schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:20:
Als XMS het zelf aanbiedt dan maakt het niet uit wat hierboven staat. Ze bepalen dat zelf.
en niet:
Je opzegtermijn van 1 maand gaat in per 1 oktober
Ze bepalen het natuurlijk niet helemaal zelf. De wijzigingen die ze hebben aangebracht in de abonnementsprijzen zijn wel iets meer dan alleen de BTW verhoging doorberekenen. Volgens die laatste dikgedrukte zin moeten ze dus wel akkoord gaan met het opzeggen.CultFreak schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:20:
Als XMS het zelf aanbiedt dan maakt het niet uit wat hierboven staat. Ze bepalen dat zelf.
Er staat alleen niets over de opzegtermijn. Ik zit er zelf niet zo goed in, maar een snelle zoektocht op google naar "opzegtermijn telecomwet" eindigt bij mij op de website van de opta met de statement:
Per 1 juli 2009 moeten aanbieders van telecommunicatie, digitale televisie en analoge televisie één maand opzegtermijn bieden aan consumenten. Dit staat in artikel 7.2a van de Tw.
Dat is na het eerste jaar. Het verschil tov voorheen is dat je dan niet automatisch een nieuw jaar vast zit. (Stilzwijgende verlenging met weer 1 jaar) maar nu per maand kan opzeggen.Caelorum schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:59:
[...]
Ze bepalen het natuurlijk niet helemaal zelf. De wijzigingen die ze hebben aangebracht in de abonnementsprijzen zijn wel iets meer dan alleen de BTW verhoging doorberekenen. Volgens die laatste dikgedrukte zin moeten ze dus wel akkoord gaan met het opzeggen.
Er staat alleen niets over de opzegtermijn. Ik zit er zelf niet zo goed in, maar een snelle zoektocht op google naar "opzegtermijn telecomwet" eindigt bij mij op de website van de opta met de statement:
[...]
Zoals gezegd is een btw verhoging geen reden om je abbonement op te zeggen, omdat het een wettelijke verplichte verhoging is. De reden dat XMS om je toch, ook binnen je contractstermijn, de mogelijkheid bieden om op te zeggen is omdat ze niet alleen een BTW verhoging doorberekenen, maar ook gewoon een prijsverhoging. (Maandabbo 14 cent, dus veel meer dan afronden) en de telefonietarieven verdubbelen (starttarief van 0 naar 5 cent, gesprekstarieven van 2 naar 4ct/min)
Alleen zullen er weinig mensen opzeggen. De helft leest nieteens goed, en denkt 'ow ja, btw verhoging, naja alles wordt duurder' en heeft de (meegevoerde) prijsverhoging nieteens door.
Degene die wel willen opzeggen zitten met overstapellende, in veel gevallen is het wisselen van (glas)provider nog niet zo makkelijk en resulteerd dat meestal in kastje-muur tussen oude en nieuwe ISP en zit je een tijd zonder.
Enige alternatief is dan meestal om UPC/Ziggo te nemen.
Als ik hier in de regio kijk (UPC) dan ben ik benieuwd hoe GHM zich verder gaat ontwikkelen. Glasvezel is technisch way-beter dan kabel, maar in de praktijk lijken nu de producten van de kabelaars stabieler/beter te zijn dan GHM. (meerdere audiosporen, bitrates, zenderaanbod, stabiliteit van de decoders (belgen!) enz). Zeker met Horizon hebben ze een goede stap gemaakt. Als daar over een jaartje de kinderziektes uit zijn ga ik persoonlijk misschien zelfs terug naar kabel.
Helaas heeft XMS weinig inspraak in GHM, maar als de gezamelijke GHM afnemers niet richting een stabielere oplossing gaan denk ik dat er best veel mensen terug zullen gaan naar UPC/Ziggo. Op dit moment is glas gewoon in de praktijk een minder mooie oplossing met meer gezeur. En dat ziet/hoort de consument. Het is alleen zonde van de potentie die glas kan bieden.
[ Voor 34% gewijzigd door DJSmiley op 23-09-2012 13:16 ]
Je mag echter zelf bepalen wanneer je vertrekt, dus kun je afspreken dat je bijv. per 1 december de diensten laat vervallen. Dan moet je er wel voor zorgen dat je voor die tijd iets anders hebt geregeld. De einddatum ligt wel vast, dus kun je volgens mij dan ook niet meer gebruik maken van een vervroegde overstapservice. En als je je bedenkt, mag de provider je weer aansluitkosten in rekening brengen. Ook al verandert er in feite aan je lijn/hardware niets. Als je eerder ergens anders je diensten kunt voortzetten, betaal je een tijdje dubbel. En als het later wordt, zit je een tijdje zonder. Je telefoonnummers kun je overigens nog tot 60 dagen na beëindiging uitporteren. Daarna ben je ze definitief kwijt.
Ik heb pas geleden met een soortgelijke situatie te maken gehad. Mijn provider verhoogde per 1 augustus de prijzen en bracht mij 6 weken vantevoren hiervan op de hoogte. 6 weken was alleen te kort om te kunnen overstappen, dus wilde ik dat pas ergens in september doen. De helpdeskmedewerker wilde mij alleen per 1 augustus laten gaan, maar dat mag dus niet. Een faxje naar de juridische afdeling was voldoende om toch te krijgen waar ik recht op had.
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Ik durf al niet eens helemaal over te stappen op glasvezel. De enige reden waarom ik überhaupt ooit glasvezel internet heb genomen was omdat ik een jaar lang 50/50 kreeg voor 60E en ik alleen maar gezeik had met internet via de kabel (soms viel elke 10min de verbinding weg). Als ik zo alle verhalen hoor rondom televisie via glasvezel dan blijf ik wel lekker bij Ziggo. Ik zou het zelf alleen fijner vinden om alles via 1 bedrijf te regelen en met 1 rekening.DJSmiley schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:08:
[...]Helaas heeft XMS weinig inspraak in GHM, maar als de gezamelijke GHM afnemers niet richting een stabielere oplossing gaan denk ik dat er best veel mensen terug zullen gaan naar UPC/Ziggo. Op dit moment is glas gewoon in de praktijk een minder mooie oplossing met meer gezeur. En dat ziet/hoort de consument. Het is alleen zonde van de potentie die glas kan bieden.
Reken maar dat ze bij UPC de invloed van glas (gaan) merken. Ze hebben die Horizon niet voor niets ontwikkeld. Een kennis zegde afgelopen week nog op na een overstap op glas en UPC wilde hem een flinke korting + gratis pakketupgrade geven om de zaak terug te draaien.DJSmiley schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:08:
[...]
Als ik hier in de regio kijk (UPC) dan ben ik benieuwd hoe GHM zich verder gaat ontwikkelen. Glasvezel is technisch way-beter dan kabel, maar in de praktijk lijken nu de producten van de kabelaars stabieler/beter te zijn dan GHM. (meerdere audiosporen, bitrates, zenderaanbod, stabiliteit van de decoders (belgen!) enz). Zeker met Horizon hebben ze een goede stap gemaakt. Als daar over een jaartje de kinderziektes uit zijn ga ik persoonlijk misschien zelfs terug naar kabel.
Helaas heeft XMS weinig inspraak in GHM, maar als de gezamelijke GHM afnemers niet richting een stabielere oplossing gaan denk ik dat er best veel mensen terug zullen gaan naar UPC/Ziggo. Op dit moment is glas gewoon in de praktijk een minder mooie oplossing met meer gezeur. En dat ziet/hoort de consument. Het is alleen zonde van de potentie die glas kan bieden.
De stabiliteit van UPC was overigens in het begin ook dramatisch,om nog maar te zwijgen van de beeldkwaliteit. In 1 woord: BAGGER!
Uiteindelijk heb ik een schoteltje opgehangen en UPC vaarwel gezegd. Voor internet gebruikte ik ADSL. Niet echt snel, maar in 10 jaar nooit een storing gehad!
Nu heb ik dus glas, vooral vanwege internet en de symmetrische snelheden. Op de kabel zal de uplink nooit echt snel worden. En bij mijn buren is de downlink (via cat5) ook niet bepaald snel, ondanks het feit dat ze 50Mbit beloofd is. En het ligt er nog wel eens uit.
IPTV kan mij tot nu toe niet echt bekoren. Het is zeker niet slecht, maar glas heeft voldoende bandbreedte om zoals ze zelf zeggen supieure beeld- en geluidskwaliteit te bieden. In de praktijk valt dat dus tegen. De britse en duitse HD-zenders op de sateliet bieden nog steeds betere beeld- en geluidskwaliteit. ARD en ZDF worden niet zoals door GHM beloofd in HD aangeboden, maar in een heel erg slechte SD kwaliteit.
Maar de gemiddelde kijker weet dat niet en ziet het waarschijnlijk ook niet. De meeste mensen vonden DVB-C van UPC ook een verbetering en zagen de afschuwelijke artifacts alsgevolg van de lage MPEG2 bitrates niet.
GHM moet zich wat mij betreft eerst maar eens gaan inzetten om meer HD-zenders in die 'superieure' kwaliteit aan te bieden. Het extra HD-pakket met 10 flutzenders is een lachertje. Daar zouden minstens een stuk of 20 hoogwaardige zenders in moeten zitten.
Ook de VoD kwaliteit van uitzending gemist en de videotheek is niet geweldig. De App op mijn smart TV geeft via internet ongeveer zelfde kwaliteit, is gratis en gaat tot maanden terug.
Extra betalen om op je phone/tablet/pc televisie te kunnen kijken gaat het ook niet worden. Het kan soms handig zijn, maar volgens mij geen 50 Euro per jaar waard.
Tenslotte zou men moeten gaan kijken naar uitbreidingen met onbeperkt muziek (en dan gewoon ongecomprimeerd, waar mogelijk in HD), films/series en games voor een vast bedrag.
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
smtp.xmsnet staat nu gelist op:
INPS_DE
LASHBACK
NIXSPAM
PSBL
UCEPROTECTL1
dnsbl.justspam.org
ip.v4bl.org
dnsbl.manitu
sbl.nszones.com
ubl.unsubscore
Dit kan toch niet?
Staan er helemaal geen filters op de uitgaande mail op die servers?
Alle bewijs is te vinden op http://multirbl.valli.org/lookup/217.149.192.65.html
[ Voor 13% gewijzigd door GerkeP op 24-09-2012 07:59 ]
GerkeP
Nu zijn dus alle XMS gebruikers de sjaak, waarbij er dus een heleboel emailtjes NIET gaan aankomen. (Als GMail het doet, dan doen de andere grootte het ook)
@Webcare,
Wie verzorgt voor jullie de mail servers? ISPFabriek? Internlnet? Zelf?
X-Spam-Scanned: InterNLnet Mail Scan System V2.03
X-Spam-Level: *
X-Spam-Score: 1.8
X-Spam-Report:
0.0 HTML_MESSAGE BODY: HTML included in message
1.3 RDNS_NONE Delivered to internal network by a host with no rDNS
0.5 HELO_NO_DOMAIN Relay reports its domain incorrectly
0.0 INN_NONNLRELAY Non NL relay
X-Spam-Languages:
De smtp server geeft dus aan dat mijn machine thuis geen rdns heeft? En dus wordt alles doorgelaten?
@Webcare wanneer gaat XMS zelf de smtp server verzorgen en wordt dit bij InterNL/Tele2 weggehaald?
[ Voor 4% gewijzigd door GerkeP op 24-09-2012 09:23 ]
GerkeP
31.184.101.247 247-101-184-31.ftth.xms.internl.net
85.223.65.189 189-65-223.ftth.xms.internl.net
85.223.67.52 52-67-223.ftth.xms.internl.net
85.223.71.226 226-71-223.ftth.xms.internl.net
85.223.108.143 143-108.bbned.dsl.internl.net
92.254.72.150 150-72.bbned.dsl.internl.net
GerkeP
Verwijderd
Goed om te lezen dat alles weer werkt, veel plezier met het abonnement.Tutti-frutti schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 18:38:
[...]
Mijn aansluiting was blijkbaar omgewisseld met die van een andere in de pop. Waarschijnlijk heeft een collega van hem een fout gemaakt. Alles werkt in ieder geval weer.
Verwijderd
De opzegging kan verwerkt worden vanaf 1 oktober, mocht jij langer klant willen blijven dan vinden wij dat natuurlijk altijd goedCultFreak schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:25:
Idd, mail komt gewoon niet eens meer aan bij o.a. gmail.Loveparade schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:39:
En zelfs zo erg nu dat bij Gmail de mail niet meer in de spambucket terecht komt, maar gelijk wordt gedropt
@Webcare,
wat gaat hier aan gedaan worden? Want dit is natuurlijk onacceptabel dat mail gewoon niet aan komt...
Tijd voor rDNS dus!Loveparade schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:10:
En dat het niet goed gaat blijkt hier wel:
X-Spam-Scanned: InterNLnet Mail Scan System V2.03
X-Spam-Level: *
X-Spam-Score: 1.8
X-Spam-Report:
0.0 HTML_MESSAGE BODY: HTML included in message
1.3 RDNS_NONE Delivered to internal network by a host with no rDNS
0.5 HELO_NO_DOMAIN Relay reports its domain incorrectly
0.0 INN_NONNLRELAY Non NL relay
X-Spam-Languages:
De smtp server geeft dus aan dat mijn machine thuis geen rdns heeft? En dus wordt alles doorgelaten?
@Webcare wanneer gaat XMS zelf de smtp server verzorgen en wordt dit bij InterNL/Tele2 weggehaald?
Thasaidon schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:17:
Tijd voor rDNS dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderd
Deze staan nu nog in beheer bij InterNLnet. Later dit jaar zullen deze overgaan naar een andere oplossing, wat de oplossing is en wanneer deze precies actief wordt voor onze klanten is nog niet bekend. -Timj1nx schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:58:
En wie zei ook al weer dat je die gebruikers niet zomaar mag blokkeren?
Nu zijn dus alle XMS gebruikers de sjaak, waarbij er dus een heleboel emailtjes NIET gaan aankomen. (Als GMail het doet, dan doen de andere grootte het ook)
@Webcare,
Wie verzorgt voor jullie de mail servers? ISPFabriek? Internlnet? Zelf?
Lijkt me dat dit een prio 1 moet worden. Mail is nu absoluut onbruikbaarVerwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:20:
[...]
Deze staan nu nog in beheer bij InterNLnet. Later dit jaar zullen deze overgaan naar een andere oplossing, wat de oplossing is en wanneer deze precies actief wordt voor onze klanten is nog niet bekend. -Tim
Lijkt er op dat InterNL dit heel graag kwijt wil
[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 24-09-2012 10:24 ]
GerkeP
@WebcareVerwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:20:
[...]
Deze staan nu nog in beheer bij InterNLnet. Later dit jaar zullen deze overgaan naar een andere oplossing, wat de oplossing is en wanneer deze precies actief wordt voor onze klanten is nog niet bekend. -Tim
En wat gaat XMS er NU! aan doen om dit (al dan niet tijdelijk) op te lossen?
Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat alle XMS klanten hier nu de duppe van zijn en hun mail niet aan komt en zouden moeten wachten tot "later dit jaar" voor een oplossing.
ik vind dit echt te triest voor woorden

Ja, het zijn ook allemaal nog InterNL IP's die de spam veroorzaken... (geen ispfabriek)Loveparade schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:22:
[...]
Lijkt me dat dit een prio 1 moet worden. Mail is nu absoluut onbruikbaar
Lijkt er op dat InterNL dit heel graag kwijt wil
[ Voor 31% gewijzigd door Thasaidon op 24-09-2012 10:35 ]
Dus de Packetfrontgebruikers met fixed IP, en dat is maar een klein groepje toch? (zijn allemaal open relays zie ik)Thasaidon schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:22:
[...]
@Webcare
Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat alle XMS klanten hier nu de duppe van zijn en hun mail niet aan komt en zouden moeten wachten tot "later dit jaar" voor een oplossing.
ik vind dit echt te triest voor woorden![]()
[...]
Ja, het zijn ook allemaal nog InterNL IP's die de spam veroorzaken... (geen ispfabriek)
GerkeP
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Dus dat zijn de boosdoeners...?Loveparade schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:46:
[...]
Dus de Packetfrontgebruikers met fixed IP...
[ Voor 16% gewijzigd door Fiber op 24-09-2012 10:58 ]
Beter lezen, daar zitten de boosdoeners tussen
GerkeP
Ja, maar dat zijn het dus niet. Het zijn XMS klanten die de mailsever van XMS zelf gebruiken om spam te versturen. Blijkbaar laat de mailserver dit namelijk gewoon toe...D2k schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:56:
Open relays gewoon afsluiten, dat doen echte ISP's nl....
Maar niet andersom redeneren hoop ik! Niet alle fixed IP klanten hebben een open relay.Loveparade schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:46:
Dus de Packetfrontgebruikers met fixed IP, en dat is maar een klein groepje toch? (zijn allemaal open relays zie ik)
Ik probeer voor zover mogelijk mijn mail zelf af te leveren. Dat gaat in de meeste gevallen goed, ook naar gmail.com. Voor sommige domeinen moet ik een uitzondering maken omdat ze vinden dat ik een dynamisch ip-adres heb en mijn mail niet rechtstreeks willen accepteren. Die gaan dan via smtp.xmsnet.nl:
1
2
3
4
| mail:/etc/postfix# cat transport upcmail.nl :smtp.xmsnet.nl chello.nl :smtp.xmsnet.nl mail.ru :smtp.xmsnet.nl |
Nee, ook open relays doen dat.Thasaidon schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:57:
[...]
Ja, maar dat zijn het dus niet. Het zijn XMS klanten die de mailsever van XMS zelf gebruiken om spam te versturen. Blijkbaar laat de mailserver dit namelijk gewoon toe...
Ik send een HELO naar een van die open relays, die stuurt dan de mail uit via de smtp van xms, waardoor de smtp van XMS dus op de RBL's terecht komt.
Ik heb geen idee hoe die smtp server is opgebouwd, is het een enkele machine, is het een cluster van machines?
Wat ik wel weet is dat de filtering daar op niet (goed) werkt.
Ik krijg haast de indruk dat de beheerders daar alleen volgens het piepsysteem werken en dat er geen dedicated beheerders op zitten.
GerkeP
http://www.mxtoolbox.com/
Ff je ip adres of hostname invullen en dan kun je alles testen wat je wilt.
Status Result
OK - xxx.xxx.xx.xxx resolves to XXX-XXX-XX-XXX.FTTH.ispfabriek.nl
Warning - Reverse DNS does not match SMTP Banner
OK - Supports TLS.
0 seconds - Good on Connection time
OK - Not an open relay.
5.788 seconds - Warning on Transaction Time
Session Transcript:
EHLO please-read-policy.mxtoolbox.com
250-mx.example.com Hello [64.20.227.133]
250-SIZE 10485760
250-PIPELINING
250-DSN
250-ENHANCEDSTATUSCODES
250-STARTTLS
250-AUTH
250-8BITMIME
250-BINARYMIME
250 CHUNKING [125 ms]
MAIL FROM: <supertool@mxtoolbox.com>
250 2.1.0 Sender OK [125 ms]
RCPT TO: <test@example.com>
550 5.7.1 Unable to relay [5148 ms]
QUIT
221 2.0.0 Service closing transmission channel [125 ms]
Ff de gevoelige informatie weggehaald
[ Voor 66% gewijzigd door GerkeP op 24-09-2012 11:06 ]
GerkeP
Zo moeilijk moet een filter aanpassen toch niet zijn?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Sterker nog, ik denk dat er hier bij de tweakers genoeg zijn die XMS daar mee willen helpen. Expertise genoegWhite_Collar schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:07:
Ik vind het persoonlijk teleurstellend dat xms zo lang blijft aanmodderen met de mail dienst. Ik hoop heel erg dat ze er een keer in dit probleem diep gaan graven en het een keer eens goed gaan oplossen.
Zo moeilijk moet een filter aanpassen toch niet zijn?
Ik denk dat het scannen niet continu gebeurt vanwege resources op de smtp
[ Voor 7% gewijzigd door GerkeP op 24-09-2012 11:08 ]
GerkeP
Mijn eigen server...Loveparade schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:03:
Voor diegenen die zelf een mailserver thuis hebben. Je kunt het heel gemakkelijk testen:
http://www.mxtoolbox.com/
Ff je ip adres of hostname invullen en dan kun je alles testen wat je wilt.
554 5.7.1 <test@example.com>: Relay access denied [140 ms]
[ Voor 51% gewijzigd door Thasaidon op 24-09-2012 11:23 ]
Verwijderd
Wij hebben vanochtend meteen deze informatie door laten zetten naar InterNLnet zodat er gewerkt kan worden aan de blacklist vermeldingen. -TimThasaidon schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:22:
@Webcare
Alleen aan de vermeldingen of komt er ook een ECHTE oplossing?Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:23:
[...]
Wij hebben vanochtend meteen deze informatie door laten zetten naar InterNLnet zodat er gewerkt kan worden aan de blacklist vermeldingen. -Tim
GerkeP
Verwijderd
We hebben de melding meteen doorgezet omdat we graag willen dat onze klanten weer e-mails kunnen versturen zonder dat deze gedropt worden door o.a. Gmail. Wat de oplossing precies zal inhouden is niet bij ons bekend. -TimLoveparade schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:24:
[...]
Alleen aan de vermeldingen of komt er ook een ECHTE oplossing?
Het delisten gebeurt dagelijks, maar lost het probleem niet op.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:26:
[...]
We hebben de melding meteen doorgezet omdat we graag willen dat onze klanten weer e-mails kunnen versturen zonder dat deze gedropt worden door o.a. Gmail. Wat de oplossing precies zal inhouden is niet bij ons bekend. -Tim
XMS neemt de dienst af van InterNLnet, dus lijkt me dat daar maar eens met de vuist op tafel geslagen moet worden
GerkeP
Het lijkt me overigens dat als het bij InterNL al bekend is dat XMS weg gaat, dat ze dan minder geneigd zijn veel moeite te gaan stoppen in het product. Denk dat je onderhandelingspositie dan niet heel geweldig isLoveparade schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:28:
XMS neemt de dienst af van InterNLnet, dus lijkt me dat daar maar eens met de vuist op tafel geslagen moet worden
Dat gaf ik ook al aan, ze willen bij InterNL van XMS af.Luuk1983 schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:29:
[...]
Het lijkt me overigens dat als het bij InterNL al bekend is dat XMS weg gaat, dat ze dan minder geneigd zijn veel moeite te gaan stoppen in het product. Denk dat je onderhandelingspositie dan niet heel geweldig isMaar slecht is het zeker ja!
Ik hoop dat rDNS nu heel snel ingevoerd kan worden, dan weet ik wie ik een schop moet verkopen wanneer mijn mail niet wordt afgeleverd.
Heb van ellende nu de smtp van xs4all maar in gebruik genomen via een account van een kennis.
GerkeP
Is het niet andersom? XMS wil van InterNLnet af toch...?Loveparade schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:31:
[...]
Dat gaf ik ook al aan, ze willen bij InterNL van XMS af...
Ja, met deze wanprestaties van InterNLnet wel jaFiber schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:47:
[...]
Is het niet andersom? XMS wil van InterNLnet af toch...?
Ja, rDNS zou nu heel erg welkom zijn.Loveparade schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:31:
[...]
Dat gaf ik ook al aan, ze willen bij InterNL van XMS af.
Ik hoop dat rDNS nu heel snel ingevoerd kan worden, dan weet ik wie ik een schop moet verkopen wanneer mijn mail niet wordt afgeleverd.
Heb van ellende nu de smtp van xs4all maar in gebruik genomen via een account van een kennis.
Maar je kunt ook de smtp van gmail zelf gebruiken
[ Voor 52% gewijzigd door Thasaidon op 24-09-2012 11:52 ]
En als het dan niet werkt moet je natuurlijk ook je SPF records aanpassenLoveparade schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:31:

GerkeP
Loveparade schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:51:
[...]
En als het dan niet werkt moet je natuurlijk ook je SPF records aanpassen
1
| v=spf1 ?all |
Dit topic is gesloten.