wachten op je buurman, deel je de verbinding zoja even vragen of je buurman niet wil downloaden als jij speedtest doet!!!
chocka schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:59:
[...]
Vooralsnog niet, moet ff wachten dat de buurman naar zijn werk is, voordat ik de modem één uur van de stroom kan halen.
Ben verder bezig met dat ICMP verhaal, wat eigenlijk een beetje boven mijn pet gaat. Heb wel verschillende regels gevonden in mijn Comodo firewall, maar weet niet zo goed hoe/wat ermee te moeten doen. En zomaar toestaan vind ik beetje rucksichtlos. Had Meultje al een DM gestuurd, mogelijk dat die mij ermee kan helpen.
[EDIT] Nu na een uur opnieuw online zonder router.
Test 1: Reggefiber doet het niet. OnsBrabantNet geeft na vijf keer proberen gemiddeld 65 Mb down en 75 Mb up.
Test 2: Alle ICMP regels uit Comodo link (zie boven) op toestaan gezet. Mogelijk moet ik elders in de PC/Windows nog iets met die ICMP doen, want RF doet het nog steeds niet en OBN is nog steeds 65/75.
Test 3: http://www.speedtest.net/result/2180287004.png
Test 4: BBned, Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 120.47 MB/sec. ???
Test 5: Ziggo link, blijft ook ongewijzigd met 13ms; down 65 Mb en up 28 Mb
Test 6: Firewall en Antivirus uitgeschakeld. RF blijft het niet doen en OBN geeft down nog steeds 65 Mb, maar up krijg nu 89 Mb
Conclusie: testwaarden wijken niet af nu ik online zit zonder de router. Met uitzondering van de uploadsnelheid uit test 6 bij OBN.
Toch maar eens kijken of ik een tweaker in Almere kan vinden die een level hoger zit dan mij, want ik kom hier vooralsnog niet verder mee. Dit is boven mijn pet. Of het probleem moet bij XMS liggen? Maar laat ik eerst bij mijzelf proberen verder te komen.
(al die ICMP regels zijn pas weer geblokkeerd na test 6)