XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.262 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

@Webcare: Kan er wat gedaan worden aan het enorme volume verschil tussen de NL zenders en de Belg? Schrik me de rambam steeds.

Zit te zappen tussen HONNED en BELKRO en ik zit meer met mijn volumeknop te spelen dan noodzakelijk

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:07:
Beste xms,
Nu ik 5 jaar een zeer tevreden klant ben van jullie is deze tevredenheid behoorlijk gedaald in de afgelopen week, het is namelijk zo dat ik mee doe met de telegraaf aktie van eredivisie live. Helaas heb ik begrepen van een van jullie medewerkers dat ik als enige van de xms klanten mee doe aan deze igrote landelijke aktie.
Nu heb ik een bevestiging van eredevisie live op 31 augustus jl. en vorige week vrijdag maar eens gebeld hoe de status is want ik heb nog geen beeld. Helaas was deze aktie vorr xms onbekend en er is dus ook geen aanvraag binnen gekomen bij xms vanuit eredivisie live. Eredivisielive gebeld en zij zouden vrijdag het verzoek wederom mailen naar xms. Maandag gebeld en wederom geen enkel idee waar het over gaat.
Ik begin er een beetje moedeloos van te worden. Helaas nog steeds geen enkele reactie van xms over de aanvraag.

Kan iemand mij hier helpen!!!!
dit lees ik dan weer net te laat. Sophie (XMS_webcare): ik heb dit dus ook net aangevraagd via eredivisielive.nl (mijn gegevens heb je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1975
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
C
Soms na twee keer zappen, soms na tien keer zappen. Lijkt steeds erger te worden.

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
geert1975 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:56:
C
[...]

Soms na twee keer zappen, soms na tien keer zappen. Lijkt steeds erger te worden.
Ik heb het ook weer, begint weer op hetzelfde probleem te lijken wat een aantal maanden geleden ook speelde. Dat leek opgelost met nieuwe software in het packetfront (als ik me niet vergis)

Verwijderd

12-9-2012 nog steeds 50/50 mbit na snelheidsverhoging in mei 2012 in Wijchen.
Sinds de snelheidsverhoging in mei van dit jaar heb ik nog steeds de oude snelheid (50/50mbit). Dit terwijl ik al sinds mei het tarief van 100/100 mbit betaal.
Ik heb al verschillende mails gestuurd en ook regelmatig aan de 'lijn gehangen' met keer op keer een teleurstellend resultaat (geen dus).
Ik heb alle EHBO tests uitgevoerd met zowel een Mac als een Windows PC (direct achter het modem) die beide hetzelfde resultaat laten zien (47mbit down/ 53mbit up). Dit is exact dezelfde snelheid als voor de 'snelheidsverhoging' van mei dit jaar.
Ik heb ook in beide gevallen (Mac en PC) de schermprints gemaild en heb tot op heden nog steeds geen passende oplossing.
Ik test en registreer 2x per week de snelheid en blijf dezelfde snelheid zien. Mijn buren hebben ook deze problemen en waarschijnlijk de rest van de wijk ook.
Het lijkt erop dat ik nog steeds het 50/50 profiel gekoppeld heb en dat deze op 1 of andere manier niet te wijzigen is. :(

12-09-2012 Er is iets aangepast en de upload (93mbit) is nu sneller (download (47mbit) nog hetzelfde).
Ben trouwens benieuwd of er ook nog een financiele vergoeding aan vast zit omdat ik al maanden betaal voor iets wat ik niet krijg!!! Het is immers niet mijn fout dat de snelheid niet klopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 10:33 ]

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
@webcare

Kanaal 32 is nog steeds stereo, echter maar over een kanaal. Ergo, tijdens zappen, knalt bij dat kanaal alles naar de speaker links voor.

• Phoolie
  • Laatst online: 12-09 20:25
Iets langer dan de 14 dagen die Reggefiber aangaf op hun site, maar ik heb gisteren een brief ontvangen, dat 19 September de aansluiting in huis gerealiseerd gaat worden. Daarna is het wachten op XMS hoe snel zij hun werk doen.

Weet iemand of ik na 19 September zelf met XMS contact op moet nemen of nemen zij contact met mij op? Tot op heden heb ik alleen een welkomstbrief en een brief over de BTW verhoging van ze gehad.

Verwijderd

D2k schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:19:
@Webcare: Kan er wat gedaan worden aan het enorme volume verschil tussen de NL zenders en de Belg? Schrik me de rambam steeds.

Zit te zappen tussen HONNED en BELKRO en ik zit meer met mijn volumeknop te spelen dan noodzakelijk
Ik kan het doorgeven aan Glashart Media. Is het op IPTV? Heb je nog eens je adresgegevens via DM?
D2k schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:22:
[...]

dit lees ik dan weer net te laat. Sophie (XMS_webcare): ik heb dit dus ook net aangevraagd via eredivisielive.nl (mijn gegevens heb je)
Dit zal binnenkort worden geactiveerd. - Sophie

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:19:
12-9-2012 nog steeds 50/50 mbit na snelheidsverhoging in mei 2012 in Wijchen.
Sinds de snelheidsverhoging in mei van dit jaar heb ik nog steeds de oude snelheid (50/50mbit). Dit terwijl ik al sinds mei het tarief van 100/100 mbit betaal.
Ik heb al verschillende mails gestuurd en ook regelmatig aan de 'lijn gehangen' met keer op keer een teleurstellend resultaat (geen dus).
Ik heb alle EHBO tests uitgevoerd met zowel een Mac als een Windows PC (direct achter het modem) die beide hetzelfde resultaat laten zien (47mbit down/ 53mbit up). Dit is exact dezelfde snelheid als voor de 'snelheidsverhoging' van mei dit jaar.
Ik heb ook in beide gevallen (Mac en PC) de schermprints gemaild en heb tot op heden nog steeds geen passende oplossing.
Ik test en registreer 2x per week de snelheid en blijf dezelfde snelheid zien. Mijn buren hebben ook deze problemen en waarschijnlijk de rest van de wijk ook.
Het lijkt erop dat ik nog steeds het 50/50 profiel gekoppeld heb en dat deze op 1 of andere manier niet te wijzigen is. :(
Wat vervelend dat het nog niet voor je is aangepast. Wil je de e-mail die je hebt gestuurd naar ons doorsturen? Ons e-mailadres is webcare@xmsnet.nl. Zet deze post er ook even bij alsjeblieft. wij kijken graag wat wij voor je kunnen doen. - Sophie

Verwijderd

Darkangle schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:33:
@webcare

Kanaal 32 is nog steeds stereo, echter maar over een kanaal. Ergo, tijdens zappen, knalt bij dat kanaal alles naar de speaker links voor.
Dit zetten wij ook graag door naar glashart media. Zodat zij dit mogelijk kunnen aanpassen. Kanaal 32 op IPTV neem ik aan? Wil je aangeven welke zender dit is en je adresgegevens sturen via DM? - Sophie

Verwijderd

Phoolie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:34:
Iets langer dan de 14 dagen die Reggefiber aangaf op hun site, maar ik heb gisteren een brief ontvangen, dat 19 September de aansluiting in huis gerealiseerd gaat worden. Daarna is het wachten op XMS hoe snel zij hun werk doen.

Weet iemand of ik na 19 September zelf met XMS contact op moet nemen of nemen zij contact met mij op? Tot op heden heb ik alleen een welkomstbrief en een brief over de BTW verhoging van ze gehad.
Op 19 september wordt de aansluiting gemaakt. Afhankelijk van de aannemer in jouw gebied, zal jouw glasvezelmodem direct worden geactiveerd of wordt je gebeld voor een afspraak om dit te doen. Wil je ons je adresgegevens sturen via DM? Wij houden de oplevering graag voor je in de gaten. - Sophie

Verwijderd

Tweakers sessie 05-09-2012

Een kort verslag van de klantenpanel sessie van 5 september jl. in Breukelen. Aanwezig waren een aantal vaste bezoekers van het Tweakers-XMS forum, productmanagement Glashart Media, Customer Operations XMS, een aantal mensen van ITNS (netwerk en Wholesale) en XMS.

De sessie is georganiseerd omdat er in het forum behoefte was aan wat achtergrondinformatie over een aantal van de lopende discussies over XMS. Helaas waren er iets minder mensen vanuit het forum dan waar wij vooraf op hadden gehoopt. Echter met de aanwezige Tweakers hebben we, in ieder geval wat ons betreft een heel zinvolle avond gehad. De highlights:

Communicatie algemeen:

- Onze servicedesk heeft de afgelopen weken te maken gehad met een enorme drukte. Deze was het gevolg van meer oplevering dan verwacht, veel vragen naar aanleiding van een aantal uitgezonden mailingen. Er wordt momenteel druk opgeschaald qua bemensing echter effect hiervan zal pas in de komende weken merkbaar gaan worden.
- Tip die we kregen was meer gebruik van Twitter.

Communicatie met Tweakers
- In de afgelopen maanden is er de nodige discussie geweest over het feit dat wij als bedrijf wat algemener zijn gaan communiceren. Wat we al hadden aangegeven, is dat wij via Tweakers wat meer achtergrondinformatie gaan geven over de dingen die we doen en wat er voor technische impact is. Dit gaan we aanvullen met een expert groep. De groep gaat meer technische achtergrond ontvangen, zoals bijvoorbeeld over ip wijzigingen, die voor een groot deel van de klanten niet relevant zijn. Echter voor deze experts is het juist informatie die van wezenlijk belang is. In de aankomende nieuwsbrief meer informatie en hoe te registreren. Communicatie op Tweakers blijft gewoon via webcare lopen. Uit de sessie kwam duidelijk naar voren dat de communicatie met Tim en Sophie goed loopt.

IP :
- XMS gaat voor nieuwe klanten de optie Vast IP niet meer aanbieden.
- Voor de klanten die al een Vast IP adres afnemen komt er een oplossing. Nog niet alle details zijn hiervan ingevuld. Eind september zullen al deze klanten persoonlijk worden geïnformeerd.
- IPV 6; XMS heeft al enige tijd een pilot lopen met IPV 6. Deze pilot is inmiddels technisch succesvol afgerond. De volgende stap is met name de communicatie rond en de implicaties van IPV 6 voor alle klanten in kaart te gaan brengen. Naar verwachting zal XMS voor het einde van het jaar starten met IPV 6 voor alle klanten. Er zal binnenkort een special topic op Tweakers worden gelanceerd over IPV 6 door XMS.

Nieuwtjes:
- XMS heeft in de sessie aangegeven met nieuwe prijzen en snelheden voor nieuwsgroepen te komen. Zo zal het 25mbit abonnementen verhoogd worden in snelheid naar 50mbp/s (en verlaagd in prijs naar € 6,50) en 100 Mbp/s (€7,50).
- Launch HBO, deze was al aangekondigd via de website. Nog nader toegelicht dat on demand meerdere jaargangen van de HBO series bevat, dus niet alleen de meest recente uitzendingen.

Algemeen:
- Alle deelnemers vonden het een geslaagde sessie. Afgesproken is dat we over ongeveer een halfjaar deze sessie gaan herhalen
- Deelnemers aan dit klantenpanel in Breukelen zullen worden benaderd voor een aantal tests met nieuwe diensten/nieuwe features

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
@webcare Begin augustus heb ik mij aangemeld voor eredivisie live tijdens de actie dat je een gratis voetbal kreeg. Deze heb ik nog steeds niet ontvangen.

Verwijderd

Krishly schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:51:
@webcare Begin augustus heb ik mij aangemeld voor eredivisie live tijdens de actie dat je een gratis voetbal kreeg. Deze heb ik nog steeds niet ontvangen.
Wil je ons je adresgegevens sturen via DM? Dan melden wij dit bij onze contactpersoon voor Eredivsie Live. - Sophie

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:36:
[...]

Ik kan het doorgeven aan Glashart Media. Is het op IPTV? Heb je nog eens je adresgegevens via DM?
DM verstuurd
Bueno! ;-)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:08
Al met al is het dus een zeer geslaagde meeting geweest. Goed om te horen. Zo zie je maar dat een klankbord van klanten helemaal zo'n slecht idee is ;)

XMS is er voor en met de klant d:)b

Carpe Diem

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:45:
Communicatie op Tweakers blijft gewoon via webcare lopen. Uit de sessie kwam duidelijk naar voren dat de communicatie met Tim en Sophie goed loopt.
Daar wil ik wel even de nadruk op leggen, de support van Webcare is prima.

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:05:
[...]

Wil je ons je adresgegevens sturen via DM? Dan melden wij dit bij onze contactpersoon voor Eredivsie Live. - Sophie
Dankjewel, dm is verstuurd.

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:41:
[...]

Dit zetten wij ook graag door naar glashart media. Zodat zij dit mogelijk kunnen aanpassen. Kanaal 32 op IPTV neem ik aan? Wil je aangeven welke zender dit is en je adresgegevens sturen via DM? - Sophie
DM verstuurd, dank.

• Phoolie
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:43:
[...]

Op 19 september wordt de aansluiting gemaakt. Afhankelijk van de aannemer in jouw gebied, zal jouw glasvezelmodem direct worden geactiveerd of wordt je gebeld voor een afspraak om dit te doen. Wil je ons je adresgegevens sturen via DM? Wij houden de oplevering graag voor je in de gaten. - Sophie
Verstuurd.

In de brief stond alleen "uw woning wordt aangesloten op het glasvezelnetwerk" en verderop staat dan nog dat ze het modem installeren en activeren als ik een glasvezelabonnement heb. Ik denk alleen dat het niet zo is, want ik heb contact opgenomen met Reggefiber over wanneer ik wat van hun te horen kreeg en toen kreeg ik de volgende reactie:
Geachte heer Bastiaan ,
ik hoop dat je inmiddels met XMS contact gehad hebt en zij U meer duidelijkheid hebben gegeven ,
omtrent de plandatum van aansluiten modem*

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Bunnik
Medewerker Customer Service

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:45:
- IPV 6; XMS heeft al enige tijd een pilot lopen met IPV 6. Deze pilot is inmiddels technisch succesvol afgerond. De volgende stap is met name de communicatie rond en de implicaties van IPV 6 voor alle klanten in kaart te gaan brengen. Naar verwachting zal XMS voor het einde van het jaar starten met IPV 6 voor alle klanten. Er zal binnenkort een special topic op Tweakers worden gelanceerd over IPV 6 door XMS.
Vet om te horen!
Ondanks de "het is nog niet echt nodig" ben ik erg benieuwd.
In mijn router met OpenWRT had ik een IPv6 tunnel via HE (Tunnelbroker) en an sich beviel dat prima, met uitzondering van youtube. Veel video's werkte niet in 1x goed, of waren geheel niet beschikbaar. Nu heb ik vorige week de IPv6 tunnel even uitgezet, en youtube werkt weer prima. Ik ga er dan ook van uit dat met native IPv6 er geen probleem meer is, en dat de problemen die ik had puur te maken hadden met de tunnel via HE.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Gisteravond is hier het XMS modem opgehangen. Monteur zei dat er een fout in de POP zat, maar had geen toegang meer omdat die huisjes na 19:00 schijnen te vergrendelen. Vanmorgen is er een collega van hem geweest en die heeft het modem werkend opgeleverd.

Monteur van gisteren zei dat de internetverbinding nog niet zou werken. Eigenwijs als ik ben toch maar even een ethernetje erin geprikt, maar het werkt prima. Een nette 50/50. O+

Of zit ik nu op één of andere testverbinding en word ik er straks weer uitgegooid? :D

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:45:

Ik ben super content dat er voor de bestaande klanten met een vaste ip-adres een oplossing komt. Over een kleine twee weken is het nl. een jaar geleden dat ik een werkende aansluiting heb gekregen. Ik ben van een zakelijke adsl verbinding met vast ip-adres over gestapt naar XMS, omdat dit bij hun als een van de weinige providers op dat moment ook mogelijk was. Ik heb best zitten twijfelen of ik over zou stappen naar een consumentenlijn, maar dacht ach, het merendeel van m'n collegae hebben het ook dus waarom niet en ik heb dan alles in 1. Naast het vaste ip-adres is de upload voor mij bepalend geweest om de overstap naar glas te maken. Als ik het vaste ip-adres had kwijt geraakt was ik dan ook weer terstond terug gegaan naar een zakelijke provider.

Ik ben blij dat XMS in een oplossing voor de bestaande vaste ip-adressen gaat voorzien, want ik ben over de verbinding (stabiliteit) meer dan tevreden. Dat m'n beeld stil staat bij het downloaden is voor mij niet zo'n probleem. Dan probeer ik het downloaden zoveel mogelijk buiten de uren te doen dat de tv aan staat. Dit zal op termijn ook wel worden opgelost ga ik van uit. Waarom het overigens niet mogelijk is om nieuwe abonnementen van een vast ip-adres te voorzien, terwijl de zakelijke providers dit wel kunnen, kan ik nog niet helemaal begrijpen eerlijk gezegd.

Over de beeldkwaliteit van IPTV ben ik overigens ook uitermate tevreden. Enige vreemde vind ik dat de nederlandse zenders qua geluidsniveau lager zijn dan de overige zenders.

Dan wil ik zeer zeker nog even kwijt dat ik me aan kan sluiten bij de mening dat het Webcare team erg goed werk verricht! _/-\o_ d:)b

Bedankt voor de info omtrent de bijeenkomst.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:02:
Gisteravond is hier het XMS modem opgehangen. Monteur zei dat er een fout in de POP zat, maar had geen toegang meer omdat die huisjes na 19:00 schijnen te vergrendelen. Vanmorgen is er een collega van hem geweest en die heeft het modem werkend opgeleverd.

Monteur van gisteren zei dat de internetverbinding nog niet zou werken. Eigenwijs als ik ben toch maar even een ethernetje erin geprikt, maar het werkt prima. Een nette 50/50. O+

Of zit ik nu op één of andere testverbinding en word ik er straks weer uitgegooid? :D
Hoi Muloza, ik verwacht niet dat dit een testverbinding is, het ziet er goed uit in ons systeem. Veel plezier met onze diensten. Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden. - Sophie

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:36:
[...]

Hoi Muloza, ik verwacht niet dat dit een testverbinding is, het ziet er goed uit in ons systeem. Veel plezier met onze diensten. Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden. - Sophie
Super! Nu alleen nog even wachten op de settopbox.

d:)b

• Le-xxx-ie
D2k schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:19:

Idem, ook dit probleem heb ik, IPTV

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Dank voor dit verslag.

Als aanvulling misschien nog dat we het ook gehad hebben over klanten met een Amino 110 en dat jullie nog kijken/zoeken naar een mogelijkheid van een evt "aanbieding" of "omruilactie"?

Dan wil ik tenslotte nog even toevoegen dat de A110 wel Verimatrix aan kan. Ik had hier niets over kunnen vinden, maar nu blijkt dat de door XMS (GHM) gebruikte firmware is aangepast. Dit is bevestigd tijdens de meeting.

Mocht er weer een sessie gepland worden, dan hoor ik dat graag ;)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• muppet99
Goed punt Thasaidon. ik heb een paar maanden geleden een 110 gekocht van xmsnet. Dus wanneer blijkt dat deze niet voor verimatrix geschikt is, verwacht ik wel een omruilactie vanuit de provider. Anders mag ik weer aan de vrouw gaan uitleggen waarom ik weer geld moet gaan smijten om sporadisch tv te kijken in de slaapkamer.

Carpe Diem

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Mooi dat de IPv6 pilot is afgelopen.

Nu dit gebeurd is neem ik aan dat de details ook bekend zijn, echter wordt hier nog niet over gesproken

Hebben we het native IPv6 of nog steeds 6rd ?
Het zou zonde zijn om een 6rd tunnel te gebruiken op een snel glasnetwerk.

Tunnel encapsulation voegt namelijk een hoop latency en overhead toe, daarnaast wordt de mtu lager.
Dit lijkt mij sowieso niet wenselijk en geen lange termijn oplossing.

Is er ook al bekend welk subnet klanten gaan krijgen /64 bijvoorbeeld ?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

fast-server schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:51:
Mooi dat de IPv6 pilot is afgelopen.

Nu dit gebeurd is neem ik aan dat de details ook bekend zijn, echter wordt hier nog niet over gesproken

Hebben we het native IPv6 of nog steeds 6rd ?
Het zou zonde zijn om een 6rd tunnel te gebruiken op een snel glasnetwerk.

Tunnel encapsulation voegt namelijk een hoop latency en overhead toe, daarnaast wordt de mtu lager.
Dit lijkt mij sowieso niet wenselijk en geen lange termijn oplossing.

Is er ook al bekend welk subnet klanten gaan krijgen /64 bijvoorbeeld ?
In eerste instantie wordt het 6rd met een /56 later native met een /48 als ik het goed onthouden heb.

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

Loveparade schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:01:
[...]

In eerste instantie wordt het 6rd met een /56 later native met een /48 als ik het goed onthouden heb.
Tenzij ik me ook vergis, heb je dat goed onthouden ;)

• fast-server
Dat is in ieder geval ruim voldoende :)

Is er trouwens ook nog gesproken over het vervangen van het oude netwerk aangezien IPTV nu bij de meeste mensen gewoon van hun 100Mbps af gaat.

Het zit er namelijk ook dik in dat de kabelaars binnenkort hun snelheid ook weer flink opschroeven, dan gaan de verschillen wel erg verschillen met IPTV aan 75Mbps (ITNS ISP's vs 200Mbps+ op de kabel.
KPN kan en gaat binnenkort namelijk al wel 500Mbps aanbieden.

[ Voor 83% gewijzigd door fast-server op 12-09-2012 14:26 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Thasaidon

Thasaidon

fast-server schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:21:
Dat is in ieder geval ruim voldoende :)

Is er trouwens ook nog gesproken over het vervangen van het oude netwerk aangezien IPTV nu bij de meeste mensen gewoon van hun 100Mbps af gaat.

Het zit er namelijk ook dik in dat de kabelaars binnenkort hun snelheid ook weer flink opschroeven, dan gaan de verschillen wel erg verschillen met IPTV aan 75Mbps (ITNS ISP's vs 200Mbps+ op de kabel.
Daar is inzoverre over gesproken dat de 100Mb in (de meeste) gebieden de max is ivm de daar gebruikte hardware. Upgraden in die gebieden betekend nieuwe hardware plaatsen wat uiteraard veel geld gaat kosten.
Er is geopperd om bv hier op het forum of op andere manieren aan te kunnen geven of er interesse zou zijn in hogere bandbreedtes (GigabitEthernet). Daar waar dan genoeg vraag zou zijn (om de investering haalbaar te maken), zou men dus extra hardware bij kunnen plaatsen of "oude" hardware vervangen, voor die klanten die hier interesse in hebben. Maar echt iets concreets is hier niet uit gekomen.

Dat KPN 500Mb/s gaat aanbieden is in mijn optiek alleen maar een niet doordachte kreet van een of andere Bobo, die technisch totaal niet weet wat er allemaal bij komt kijken. Ik vraag me dan ook erg af in hoe verre en hoe snel KPN dit wil gaan realiseren. Ook KPN zal zijn infra namelijk moeten aanpassen dus voorlopig zie ik dat iig nog niet gebeuren.

--edit--
net even gekeken met de postcode check, maar Premium (500Mb/s) zoals KPN het noemt is op mijn adres igg niet beschikbaar. Ook op andere potcodes waarvan ik weet dat ze glasvezel hebben zegt KPN geen Premium te kunnen leveren. Voorlopig nog een loze belofte dus als je het mij vraagt

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 12-09-2012 15:28 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Thasaidon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:10:
--edit--
net even gekeken met de postcode check, maar Premium (500Mb/s) zoals KPN het noemt is op mijn adres igg niet beschikbaar.
Bij mij ook niet nee.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
fast-server schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:21:
Het zou mij persoonlijk verbazen als in die nieuwe 1Gb gebieden de ISP's niet meegaan naar 500/500.

• Phoolie
Hier zijn ze op dit moment bezig met de aanleg, maar ook hier is 500 Mbit niet leverbaar.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Gigabit of 200/500mbit is toch nog vrijwel nergens echt leverbaar? Volgens mij is dat meer marketing, en zal het heus wel op een handvol adressen geleverd worden, maar dat is meer om niet helemaal voor leugenaar uitgemaakt te kunnen worden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Thasaidon

Thasaidon

Fiber schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:30:
Gigabit of 200/500mbit is toch nog vrijwel nergens echt leverbaar? Volgens mij is dat meer marketing, en zal het heus wel op een handvol adressen geleverd worden, maar dat is meer om niet helemaal voor leugenaar uitgemaakt te kunnen worden.
Ach ik weet uit ervaring dat ISP's soms rare uitspraken doen uit marketing overwegingen terwijl er technisch nog helemaal niets geregeld is en de engineers zich vervolgens achter de oren krabben hoe ze dit nu weer voor elkaar moeten krijgen ;)

Voorlopig is geld de beslissende factor, want er zal het een en ander in de infra aangepast moeten worden en dat is niet zomaar gedaan.
Je kunt je klantmodems en access apparatuur wel vervangen, maar dan zal je backbone het ook aan moeten kunnen. Als die ook aangepast moet worden zijn de kosten nog hoger.
En ik denk niet dat de aandeelhouders KPN daarop zitten te wachten >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Thasaidon op 12-09-2012 15:42 ]

• Fiber

Fiber

In bestaande gebieden begrijp ik dat ook wel, maar voor nieuwe gebieden vind ik het wel gek, daar kun je het m.i. beter gelijk goed doen, of in ieder geval een deel van de hardware in de pop direct geschikt maken voor gigabit.

Iets anders, ik dacht eigenlijk dat in het Soesterkwartier in Amersfoort overal al lang glasvezel lag, maar nou zie ik ze toch weer in heel veel straten om mij heen graven en met oranje glasvezelkabels in de weer. Blijkbaar was dus toch nog niet de hele wijk aangesloten. Wel rare planning dan, een paar maanden geleden lagen alle straten ook al open voor nieuwe gasleidingen. O-)

[ Voor 45% gewijzigd door Fiber op 12-09-2012 15:43 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Thasaidon

Thasaidon

Fiber schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:40:
In bestaande gebieden begrijp ik dat ook wel, maar voor nieuwe gebieden vind ik het wel gek, daar kun je het m.i. beter gelijk goed doen, of in ieder geval een deel van de hardware in de pop direct geschikt maken voor gigabit.
ISP's kijken nog steeds naar de "kosten per klant poort". Gigabit apparatuur is relatief duurder, dus ook het prijskaartje per poort gaat dan omhoog. En als er dus in de backbone ook aanpassingen nodig zijn wordt het nog duurder.
Het is dus een afweging van wat de ISP als haalbaar ziet. Het is namelijk maar een selecte groep die die bandbreedtes graag wil. "Het publiek" zal het echt niet interessant vinden om een Gig verbinding te hebben en wil daar al helemaal de hoofdprijs niet voor betalen.

Maar als je echt die bandbreedte zou willen, zou ik zeggen bel of mail XMS of DM Webcare en laat het ze weten. Misschien als er in jou buurt genoeg animo is... wie weet. ;)

@Webcare,
misschien een idee om dit intern te overleggen hoe klanten het beste aan kunnen geven interesse te hebben in Gigabit?

[ Voor 15% gewijzigd door Thasaidon op 12-09-2012 16:00 ]

• Fiber

Fiber

Thasaidon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:48:
[...]
Maar als je echt die bandbreedte zou willen, zou ik zeggen bel of mail XMS of DM Webcare en laat het ze weten. Misschien als er in jou buurt genoeg animo is... wie weet. ;)
Ikke niet, ik wacht wel rustig af. Ik ben ooit begonnen met een 10 Mbit 'Alles uit de kast' pakket voor 50 Euro per maand. Ik heb nu voor voor vrijwel hetzelfde bedrag 100 Mbit en iptv etc. Dus als de ontwikkelingen in hetzelfde tempo door gaan dan komt dat gigabit netwerk er ooit wel een keer, als de oude hardware is afgeschreven en gigabit betaalbaar is geworden.

Ik denk zelf overigens dat de grootste concurrentie op den duur van 4G mobiel internet gaat komen. Als dat zo goed is als nu beweerd wordt dan kan mijn vaste aansluiting waarschijnlijk helemaal de deur uit.

• Thasaidon

Thasaidon

Fiber schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:02:
[...]

Ikke niet, ik wacht wel rustig af. Ik ben ooit begonnen met een 10 Mbit 'Alles uit de kast' pakket voor 50 Euro per maand. Ik heb nu voor voor vrijwel hetzelfde bedrag 100 Mbit en iptv etc. Dus als de ontwikkelingen in hetzelfde tempo door gaan dan komt dat gigabit netwerk er ooit wel een keer, als de oude hardware is afgeschreven en gigabit betaalbaar is geworden.

Ik denk zelf overigens dat de grootste concurrentie op den duur van 4G mobiel internet gaat komen. Als dat zo goed is als nu beweerd wordt dan kan mijn vaste aansluiting waarschijnlijk helemaal de deur uit.
Ach, ik kan me nog mijn 2800 baud inbel modem herrineren (ben ik nou oud? :9 )... nu heb ik gewoon 100Mb, dus ook ik wacht het wel af. Tenzij XMS iemand zoekt om te testen ;)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Testen is altijd leuk, alleen ik heb nu al moeite om mijn 100 mbit een beetje vol te krijgen. FWP.
Zonder torrents dan. Hoewel zelfs met verschillende Ubuntu torrents en OpenOffice torrents het niet eens lukt. Zoveel seeds dat het vrijwel geen effect heeft.

Download lukt vaak wel, op Steam kan je bijvoorbeeld makkelijk met 10MB/s downloaden. Maar tja, dat doe je ook niet de hele dag. En uploaden, ik mirror wat (grotere) files voor XDA, maar die zijn ook zo snel binnen dat die vrijwel niet in mijn MRTG grafiek terug te zien is :P
En (games) streamen naar twitch.tv op 720p kost nu ook niet zoveel upload, dus ook daar krijg ik het lijntje lang niet vol mee :D

Dus realistisch gezien zou voor mij 50/50 waarschijnlijk meer dan genoeg zijn.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Fiber

Fiber

Thasaidon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:08:
[...]
Ach, ik kan me nog mijn 2800 baud inbel modem herrineren (ben ik nou oud? :9 )...
Ik heb nog wel eens heimwee naar dat prachtige geluid dat die dingen maakten...

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
offtopic:
Ik heb nog wel een leuke anekdote over mijn 'internetervaringen'. We zijn rond 2000 in een nieuwbouwhuis in het oosten des lands gaan wonen. Er lag daar al voor een groot gedeelte glasvezel in de grond. Niet tot aan huis, maar wel heel ver.
  • ADSL wel niet mogelijk omdat dit alleen over volledige koperlijnen kon
  • Kabel was niet mogelijk omdat er een burenalarm via de kabel ging die 'in de weg zat'.
  • Inbellen met een 56K-modem trainde in op 26K omdat de afstand tot de centrale vrij groot was en blijkbaar(?) de kwaliteit van de lijn niet geweldig was.
Daarna kregen we een aanbieder die een draadloos netwerk aangelegd had in de wijk van 1Mbit of 2Mbit. Dit werkt totaal ruk! Iedereen op één gateway met één uitgaand IP-adres, hoge ping veel time outs etc. Op een gegeven moment kwamen er blijkbaar een paar koperlijnen beschikbaar en kon ik snel ADSL aanvragen. Dit ging op 8Mbit van de 20Mbit, ook weer vanwege de afstand tot de centrale.

En nu dan eindelijk glasvezel. Wat een verademing! :) Moet wel zeggen dat het burenalarm opgeheven is en UPC nu ook mogelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 12-09-2012 16:30 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Thasaidon

Thasaidon

Fiber schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:20:
[...]

Ik heb nog wel eens heimwee naar dat prachtige geluid dat die dingen maakten...

[video]
De tranen van nostalgie springen in mijn ogen ;)

• muppet99
500 Mbit. Dat ga je als particulier never nooit voltrekken. 500/8=62.5Mb/s.

Laten we even veronderstellen dat een gemiddelde thuisgebruiker 2TB aan opslag heeft. 2000000/62.5=32000 seconden om dat helemaal vol te zetten.

32000/60=533 minuten is dus ongeveer 9 uur. Daarnaast nog niet gesproken over de wan/lan interfaces van de thuisgebruikers routers. Leuk.... Maar absoluut zinloos. ik meen dat de Linksys/cisco e4200 stokt bij 427Mbit.

Dus je moet al vol gas geven dat 9 uur volhouden en dan moet jij dus nog alles kijken (laten we eerlijk zijn downloaden doen we allemaal). Dus gaan we weer:

2TB aan films. Aanname een film van 1,5 uur is ongeveer 20 Gig groot.
2TB/20GB=100 films. Dan moet jij voor 9 uur downloaden al 150 uur film kijken....

Laten we dan dus stellen dat je een maand niet slaapt. 30 dagen keer 24 uur = 720 uur in een maand.
720 uur aan filmmateriaal is 720/1,5*20GB=9.600 GB=9.6TB

720 uur = 2592000 seconden.
9600GB=9600000MB
9600000*8=76.800.000Mbit
76.800.000/2592000=29,62962962962962962962962962963 Mbit/s om 24/7 film te kijken.....

Ga jij mij niet vertellen dat jij een 500Mbit lijn nodig hebt :)

EDIT: Faal in de berekening.

[ Voor 3% gewijzigd door muppet99 op 12-09-2012 16:49 ]

Carpe Diem

• Thasaidon

Thasaidon

muppet99 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:36:

Laten we even veronderstellen dat een gemiddelde thuisgebruiker 2TB aan opslag heeft. 2000000/62.5=32000 seconden om dat helemaal vol te zetten.

32000/60=533 minuten is dus ongeveer 9 uur. Daarnaast nog niet gesproken over de wan/lan interfaces van de thuisgebruikers routers. Leuk.... Maar absoluut zinloos. ik meen dat de Linksys/cisco e4200 stokt bij 427Mbit.

Dus je moet al vol gas geven dat 9 uur volhouden en dan moet jij dus nog alles kijken (laten we eerlijk zijn downloaden doen we allemaal). Dus gaan we weer:

2TB/20GB=100 films. Dan moet jij voor 9 uur downloaden al 150 uur film kijken....

Laten we dan dus stellen dat je een maand niet slaapt. 30 dagen keer 24 uur = 720 uur in een maand.

9600GB=9600000MB
9600000/8=1200000Mbit
1200000/2592000=0.462 Mbit/s om 24/7 film te kijken.....

Nee ik ga jou niet vertellen dat ik een 500Mb lijn nodig heb (ongeacht je berekening faal)
LoL :P

Maar er zijn ongetwijfeld mensen die het ook niet nodig hebben maar desondanks wel (zouden) willen hebben. ;)

• GerkeP

GerkeP

[...]

Ach, ik kan me nog mijn 2800 baud inbel modem herrineren (ben ik nou oud? :9 )... nu heb ik gewoon 100Mb, dus ook ik wacht het wel af. Tenzij XMS iemand zoekt om te testen ;)
broekie :-D

Ik ben begonnen met deze 300 baud modem (bij mij stond er Tandy op):

Afbeeldingslocatie: http://us1.webpublications.com.au/static/images/articles/i1128/112828_6lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://atomictoasters.com/wp-content/uploads/2010/11/modem.jpg

En dan elke dag uit school naar de Tandywinkel je weer vergapen aan al die leuke electronica.
Heb mijn eerste bouwpakket nog steeds, een crystalontvanger, koperdraadje aan de verwarmingsbuis en je ontving nog radio ook 8)

[ Voor 26% gewijzigd door GerkeP op 12-09-2012 17:24 ]

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

Loveparade schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:12:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

En dan elke dag uit school naar de Tandywinkel je weer vergapen aan al die leuke electronica.
Heb mijn eerste bouwpakket nog steeds, een crystalontvanger, koperdraadje aan de verwarmingsbuis en je ontving nog radio ook 8)
Ja ja opa ;)
Baas boven baas, nou hoef ik me iig niet meer zo oud te voelen, ROTFLMAO

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 12-09-2012 18:04 ]

• Thasaidon

Thasaidon

Le-xxx-ie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:11:
[...]

Idem, ook dit probleem heb ik, IPTV
Hebben jullie een HD decoder?
Zo ja, dan zit volgens mij het probleem o.a. in de NL HD zenders welke 5.1 audio hebben (lager volume) en de Belgische zenders welke SD zijn en dus gewoon stereo (hoger volume).
Ik heb er met de A110 (alleen SD) geen last van.

op de HTPC heb ik hier ook last van en dat is puur het verschil tussen 5.1 en stereo. Maarja een HTPC word niet ondersteund dus klaag ik daar ook niet over ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Thasaidon op 12-09-2012 18:25 ]

• muppet99
Loveparade schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:12:
[...]
Nu voel ik mijzelf ook wel jong..... Maar eerlijk gezegd had ik jou die leeftijd ook niet gegeven loveparade :) Nu kom je toch wel als oud over ;)

Carpe Diem

• D2k

D2k

Thasaidon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:18:
[...]

Hebben jullie een HD decoder?
Zo ja, dan zit volgens mij het probleem o.a. in de NL HD zenders welke 5.1 audio hebben (lager volume) en de Belgische zenders welke SD zijn en dus gewoon stereo (hoger volume).
Ik heb er met de A110 (alleen SD) geen last van.

op de HTPC heb ik hier ook last van en dat is puur het verschil tussen 5.1 en stereo. Maarja een HTPC word niet ondersteund dus klaag ik daar ook niet over ;)
Ja op Amino M540. Dat verklaart wel ja, maar ik schrok me de pleuris gisteravond ;-)

• GerkeP

GerkeP

muppet99 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:50:
[...]

Nu voel ik mijzelf ook wel jong..... Maar eerlijk gezegd had ik jou die leeftijd ook niet gegeven loveparade :) Nu kom je toch wel als oud over ;)
ik was er gewoon vroeg bij O-)

GerkeP

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb een vraagje, denk dat ik diehier wel kwijt kan..

Ik zit eraan te denken om een extra (ip)tv pakket af te nemen.. 't HD pakket.. Nou heb ik al een amino(132) liggen maar die komt via via en werkt nu niet.. Is die amino te activeren zodat ik zonder al te veel moeite hd kan gaan kijken?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• fast-server
Als het een animo is die op het ghm netwerk heeft gezeten dan kun je gewoon het mac adres en type doorgevenaan XMS.

Maar volgens mij is een 132 nooit ondersteund door ghm, is het geen tele2 amino?

Verwijderd

muppet99 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:36:

9600GB=9600000MB
9600000*8=76.800.000Mbit
76.800.000/2592000=29,62962962962962962962962962963 Mbit/s om 24/7 film te kijken.....

EDIT: Faal in de berekening.
Tja, spreek voor jezelf zou ik zeggen. Die download is niet altijd interessant inderdaad maar die upload zou ik graag willen hebben.
Verder denk ik ook dat er op den duur steeds meer data gebruikt gaat worden omdat er steeds meer diensten beschikbaar komen. Diensten als iptv zullen alleen maar uitbreiden. Compressie zal met de tijd alleen maar minder worden aangezien er meer bandbreedte beschikbaar zal zijn.

Neem nu bijvoorbeeld de mensen die iptv van xms afnemen met een 100/100 verbinding die qos problemen hebben. Alleen daarom zou de bandbreedte al opschroeft moeten worden. Kijk vooruit en kijk niet naar waar je nu genoeg aan hebt want dat is maar tijdelijk.

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Fiber schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:40:

Iets anders, ik dacht eigenlijk dat in het Soesterkwartier in Amersfoort overal al lang glasvezel lag, maar nou zie ik ze toch weer in heel veel straten om mij heen graven en met oranje glasvezelkabels in de weer. Blijkbaar was dus toch nog niet de hele wijk aangesloten. Wel rare planning dan, een paar maanden geleden lagen alle straten ook al open voor nieuwe gasleidingen. O-)
alleen de portaal woningen hadden glasvezel in het soesterkwartier.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2175866829.png

Mijn snelheid is nog steeds perfect! :)

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
fast-server schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:51:
Als het een animo is die op het ghm netwerk heeft gezeten dan kun je gewoon het mac adres en type doorgevenaan XMS.

Maar volgens mij is een 132 nooit ondersteund door ghm, is het geen tele2 amino?
Excuus, het is een 130.. Ik heb overigens ook nog een tele2 liggen, das wel een 132. Maar die werken niet schijnt?

Waar zou ik het bij xms kunnen aangeven volgens jou? Ik heb de servicedesk gebeld maar die vertelden me dat het nog nooit voorgekomen is dat een 'externe' amino op hun netwerk wordt aangemeld... Beetje onduidelijk allemaal dus...

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• Fiber

Fiber

Wilde schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:10:
[...]
Excuus, het is een 130.. Ik heb overigens ook nog een tele2 liggen, das wel een 132. Maar die werken niet schijnt?

Waar zou ik het bij xms kunnen aangeven volgens jou? Ik heb de servicedesk gebeld maar die vertelden me dat het nog nooit voorgekomen is dat een 'externe' amino op hun netwerk wordt aangemeld... Beetje onduidelijk allemaal dus...
Vraag het morgen overdag even aan WebCare hier...

Verwijderd

Wilde schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:45:
Ik heb een vraagje, denk dat ik diehier wel kwijt kan..

Ik zit eraan te denken om een extra (ip)tv pakket af te nemen.. 't HD pakket.. Nou heb ik al een amino(132) liggen maar die komt via via en werkt nu niet.. Is die amino te activeren zodat ik zonder al te veel moeite hd kan gaan kijken?
De Amino hoeft/kan niet via het MAC-adres bij GHM geregisteerd geworden. Zodra je hem op de IPTV poort aansluit hoort deze (na een reboot), direct te werken.
Thasaidon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:36:
[...]

Ach ik weet uit ervaring dat ISP's soms rare uitspraken doen uit marketing overwegingen terwijl er technisch nog helemaal niets geregeld is en de engineers zich vervolgens achter de oren krabben hoe ze dit nu weer voor elkaar moeten krijgen ;)

Voorlopig is geld de beslissende factor, want er zal het een en ander in de infra aangepast moeten worden en dat is niet zomaar gedaan.
Je kunt je klantmodems en access apparatuur wel vervangen, maar dan zal je backbone het ook aan moeten kunnen. Als die ook aangepast moet worden zijn de kosten nog hoger.
En ik denk niet dat de aandeelhouders KPN daarop zitten te wachten >:)
1) het netwerk van Reggefiber (het onbelichte glas dus) kan in principe vele gigabits aan. Belemmering zijn dus de routers in de PoP van de operator, in dit geval KPN. In nieuwe gebieden worden hier vaak wel Gbit Dslams geplaatst.
De backbone hoeft echt niet opgeschaald te worden. Standaard gaat er een 96v glasvezelkabel naar een CityPoP toe waar er maar een paar van gebruikt hoeven te worden. Vergeet niet dat vanaf de wijkcentrale alles gemultiplexd is waardoor je vele gigabits door een paar vezels kan jagen. En in de backbone gebruikt KPN CWDM (meer-kleuren-laser) dus ook daar hoef je niet in de infra te prutsen.
En de belemmering aan de klantkant is de NT. Die van KPN is standaard geschikt voor Gbit, evenals de Experiabox.
En voor de duidelijkheid: Als KPN 500Mbit kan leveren kunnen de Glashart providers dat ook aangezien ze van KPN hun diensten krijgen. Komt allemaal uit dezelfde Dslams hoor.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Verwijderd

Wilde schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:10:
[...]

Sluit alleen de 130 even aan. Als het niet werkt kan een software update en een uur de stroom van de amino en het glasvezelmodem halen helpen. Als het dan niet werkt, wil je ons dan laten weten welke melding je krijgt op de tv? - Sophie

Verwijderd

webcare >>> Mijn M540, slaat steeds uit,
geef je er een tik op dan doet ie het weer.
Stekkers zitten er goed uit.
UTP kabel is okee.
Voeding + kabel is okee, doorgemeten.

• Thasaidon

Thasaidon

Barre73 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:12:
[...]

1) het netwerk van Reggefiber (het onbelichte glas dus) kan in principe vele gigabits aan. Belemmering zijn dus de routers in de PoP van de operator, in dit geval KPN. In nieuwe gebieden worden hier vaak wel Gbit Dslams geplaatst.
De backbone hoeft echt niet opgeschaald te worden. Standaard gaat er een 96v glasvezelkabel naar een CityPoP toe waar er maar een paar van gebruikt hoeven te worden. Vergeet niet dat vanaf de wijkcentrale alles gemultiplexd is waardoor je vele gigabits door een paar vezels kan jagen. En in de backbone gebruikt KPN CWDM (meer-kleuren-laser) dus ook daar hoef je niet in de infra te prutsen.
En de belemmering aan de klantkant is de NT. Die van KPN is standaard geschikt voor Gbit, evenals de Experiabox.
En voor de duidelijkheid: Als KPN 500Mbit kan leveren kunnen de Glashart providers dat ook aangezien ze van KPN hun diensten krijgen. Komt allemaal uit dezelfde Dslams hoor.
Mijn ervaring is dan ook al van wat jaren geleden toen 3Play diensten nog in de kinderschoenen stonden. Toen moest er namelijk nog wel veel in de backbones gesleuteld worden om überhaupt dit soort diensten te kunnen leveren.
Misschien een verkeerde woordkeus om in mijn vorige post dan ook backbone te noemen, maar ik bedoelde eigenlijk de koppelingen van de access laag náár de backbone, wat jij waarschijnlijk bedoeld met POP routers ;)

[...]

Nee je bent niet oud, ik had een 1200 baud inbel bbs met 3 van die kaarten er in en later had ik 1 poort vervangen voor een 14k4 kaart en op packet radio wordt 1k2 en 2k4 nog heel veel gebruikt, ik gebruik ze nog voor slow scan tv, en onder windows 3 eerst trumpet winsock starten en dan je inbel bbs bellen, maar in die tijd was bellen in je netnummer regio ook verder gratis, dus elk nummer dat met 071 begon daarbij betaalde je 1 tik, Leiden was vroeger trouwens 01710-35007 ( was mijn oude nummer )... ik had ook nog zo'n videotext apparaat,een soort betaalde voorloper van teletekst,dus nee.. ik heb het ook allemaal zien veranderen.
Zo'n Tandy geval heb ik ook nog gehad, nummer draaien,wachten op de toon en dan in de houder plaatsen, we hadden hier ook een Tandy winkel zitten ( Later werd het radioshack ) en ik liep daar graag binnen want ze hadden er echt alles op electronica gebied, ik heb zelfs nog een tandy rekenmachine liggen en ze hadden de Tandy batterij club waar je op vertoon van je kaart iedere maand een gratis batterij kon halen.
Hier in Leiden had je naast Tandy, 3 electronica winkels, Kok, De Groot en onze winkel, ik ben er als eerste mee gestopt,het was gewoon niet haalbaar om voor elk weerstandje en condensatortje een bakje te hebben, en dan ook nog de inventaris bij te houden.

[ Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 13-09-2012 13:35 ]

• Phoolie
Even een update over mijn aansluiting. Service van Reggefiber bedroevend, die melden in de brief dat ik maar navraag moet doen bij XMS wanneer ik mijn modem krijg, terwijl er duidelijk in hun brief staat dat wanneer ik reeds een abonnement ben aangegaan dat deze dan ook aangesloten zal worden.

Gelukkig heeft WebCare mij prima geholpen en duidelijkheid verschaft. Naar alle waarschijnlijkheid zal ik 19 September ook direct opgeleverd worden. Dan nog even de overstap vanaf Ziggo regelen en dan zou alles in orde moeten zijn.

• Thasaidon

Thasaidon

Ik voel me gelijk al een stuk jonger ;)

Thasaidon schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:11:
[...]

Ik voel me gelijk al een stuk jonger ;)
Die 39 in mijn naam zijn ook al 10 jaar verlopen hoor ;)

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:52:
[...]
Dat was toch je geboortejaar...? ;)

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
Kok zat op de Nieuwe Beestenmarkt, en de Groot zat toch bij de Korevaarstraat ?

Ik mis deze Winkels echt! bij kok kocht ik nog mijn Danita 440 en daarna mijn Midland Alan 48+ met 8 banden. Ik heb daar veel gekocht, weerstandjes, leds behuizingen etc etc.

Heb daar ook mijn packet radio modempje gekocht.

En volgens mij woont Hennie ook bij jou in de buurt ? die ooit tijdens het Vossen met zijn mast in de hoogspanning terecht is gekomen ?

Wat een mooie tijde he, Analoog modem geluids is iets waar ik toch wel een gemengd gevoel bij heb, ik moest namelijk zelf de telefoon kosten betalen. Ik werkte tijdens mijn schooltijd bij de AH en Gamma, Al mijn geld ging op naar die tikken.

Gelukkig was ik 1 van de eerste klanten van Xs4all ADSL in de Merenwijk (wat was ik gelukkig zeg, en mijn ouders ook)
Nick39 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:26:
[...]

Nee je bent niet oud, ik had een 1200 baud inbel bbs met 3 van die kaarten er in en later had ik 1 poort vervangen voor een 14k4 kaart en op packet radio wordt 1k2 en 2k4 nog heel veel gebruikt, ik gebruik ze nog voor slow scan tv, en onder windows 3 eerst trumpet winsock starten en dan je inbel bbs bellen, maar in die tijd was bellen in je netnummer regio ook verder gratis, dus elk nummer dat met 071 begon daarbij betaalde je 1 tik, Leiden was vroeger trouwens 01710-35007 ( was mijn oude nummer )... ik had ook nog zo'n videotext apparaat,een soort betaalde voorloper van teletekst,dus nee.. ik heb het ook allemaal zien veranderen.
Zo'n Tandy geval heb ik ook nog gehad, nummer draaien,wachten op de toon en dan in de houder plaatsen, we hadden hier ook een Tandy winkel zitten ( Later werd het radioshack ) en ik liep daar graag binnen want ze hadden er echt alles op electronica gebied, ik heb zelfs nog een tandy rekenmachine liggen en ze hadden de Tandy batterij club waar je op vertoon van je kaart iedere maand een gratis batterij kon halen.
Hier in Leiden had je naast Tandy, 3 electronica winkels, Kok, De Groot en onze winkel, ik ben er als eerste mee gestopt,het was gewoon niet haalbaar om voor elk weerstandje en condensatortje een bakje te hebben, en dan ook nog de inventaris bij te houden.

• Thasaidon

Thasaidon

Nick39 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:52:
[...]

Ik zit net een jaar onder de 39 ;)
ik weet ut... ik ben een broekie, LoL.

• muppet99
Kom ik thuis na een lange dag werken..... Is mijn amino 130 geupdate. Kleuren zijn van rood naar geel gegaan, knoppen voor gids werken niet meer op mijn logitech. Ik denk dat ik ergens iets gemist heb... Bedankt voor de communicatie weer.....

Prettig als je na een lange dag, even rustig op de bank tv kan kijken

Carpe Diem

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:11
muppet99 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:22:
Kom ik thuis na een lange dag werken..... Is mijn amino 130 geupdate. Kleuren zijn van rood naar geel gegaan, knoppen voor gids werken niet meer op mijn logitech. Ik denk dat ik ergens iets gemist heb... Bedankt voor de communicatie weer.....

Prettig als je na een lange dag, even rustig op de bank tv kan kijken
Voordat je gaat afgeven op een bedrijf, lees je eerst in want:
Dat is geen update maar een registratie probleem op de servers van glashart media.
Even herstarten en kijken of het probleem zich oplost. Zoniet? Bellen naar de helpdesk.

Daarnaast weet jij zelf donders goed dat xms noch andere glasvezel boeren een logitech ab ondersteunen. ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
Ik wil toch nog maar eens het probleem van de ondertiteling aankaarten. Als je wat opneemt (M540), bijvoorbeeld iets 13th street, krijg je alleen de ondertiteling te zien als, je net voor je wilt gaan kijken, de zender op 13th street zet.
Amino is al een keer vervangen (Als ik me niet vergis via Tim), maar we weten allemaal dat het daar niet aan ligt.

@WebCare, kunnen jullie dit nog een keertje doorzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le-xxx-ie schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 07:46:
Ik wil toch nog maar eens het probleem van de ondertiteling aankaarten. Als je wat opneemt (M540), bijvoorbeeld iets 13th street, krijg je alleen de ondertiteling te zien als, je net voor je wilt gaan kijken, de zender op 13th street zet.
Amino is al een keer vervangen (Als ik me niet vergis via Tim), maar we weten allemaal dat het daar niet aan ligt.

@WebCare, kunnen jullie dit nog een keertje doorzetten ?
Dat is goed. Wil je je adresgegevens nog eens sturen en nog een software update en powerflip uitvoeren van de amino. Daarbij ontvang ik ook graag je serienummer en macadres. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
White_Collar schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:41:
[...]

Voordat je gaat afgeven op een bedrijf, lees je eerst in want:
Dat is geen update maar een registratie probleem op de servers van glashart media.
Even herstarten en kijken of het probleem zich oplost. Zoniet? Bellen naar de helpdesk.

Daarnaast weet jij zelf donders goed dat xms noch andere glasvezel boeren een logitech ab ondersteunen. ;)
White, bedankt voor je antwoord (wordt door mij iig wel gewaardeerd :)) en misschien was 16 uur op 1 dag toch net even de drempel naar isanity 8)7 , maar:

Ik heb mijzelf de laatste dagen aardig goed ingelezen dacht ik zo, aangezien ik mij stoorde aan het volume waarmee mijn 110 opstart. Echter kwam ik erachter dat dit een instelling is die in het servicemenu zit, waar wij als klanten helaas niet bij kunnen. Daar zag ik naturlijk ook alle nodige zaken voorbij komen. (Heb verschillende service manuals en documentatie van amino door zitten struinen).

Maar het kan toch niet zo zijn, dat een ab van de ene dag op de andere dag niet meer werkt. Ik heb hem zelf ingetraind (je weet wel dat leuke klusje van ab kop tegen kop leggen) en dan in een rustige tempo elk knopje omzetten naar de logitech. Ik heb uiteraard ook nog even getest en mijn box boven werkt het nog wel.

Dus mijn conclusie was heeee kleur van amino is aangepast, ab werkt nog wel en een tijdje geleden was er al een update beloofd. Dan is bij mij 1+1+1=3 ;)

Nu we toch in de technische hoek zitten, heeft er iemand al zitten spelen met de MTU waardes? Ik heb het idee dat mijn modem automagisch op 1500 gaat zitten, maar dat dat niet helemaal de correcte waarde is. Router verslikt zich nog wel eens. Na weken speuren, van alles geprobeerd te hebben (DMZ, MTU verlagen, router flashen en andere zaken), heb ik de xmssite door zitten spitten, maar kon hierover niks vinden. Heeft een van jullie hier ook al eens mee te maken gehad, dan hoor ik dat graag. Als ik de router ertussen uit trek, gaat wel alles goed.

EDIT: Router is een e4200 en genexis is de modem

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
muppet99 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:23:
[...]
Nu we toch in de technische hoek zitten, heeft er iemand al zitten spelen met de MTU waardes? Ik heb het idee dat mijn modem automagisch op 1500 gaat zitten, maar dat dat niet helemaal de correcte waarde is. Router verslikt zich nog wel eens. Na weken speuren, van alles geprobeerd te hebben (DMZ, MTU verlagen, router flashen en andere zaken), heb ik de xmssite door zitten spitten, maar kon hierover niks vinden. Heeft een van jullie hier ook al eens mee te maken gehad, dan hoor ik dat graag. Als ik de router ertussen uit trek, gaat wel alles goed.

EDIT: Router is een e4200 en genexis is de modem
1500 bytes aan MTU is standaard op ethernet interfaces. Ik zou het eens met een andere router proberen. De ethernetpoort van de Genexis zal ook gewoon op 1500 bytes staan.

Misschien kan Webcare dat bevestigen?

[ Voor 3% gewijzigd door marigo op 14-09-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:00:
[...]

1500 bytes aan MTU is standaard op ethernet interfaces. Ik zou het eens met een andere router proberen. De ethernetpoort van de Genexis zal ook gewoon op 1500 bytes staan.

Misschien kan Webcare dat bevestigen?
Dit kan ik inderdaad bevestigen, op de ethernetpoort is de MTU 1500 bytes. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

muppet99 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:22:
Kom ik thuis na een lange dag werken..... Is mijn amino 130 geupdate. Kleuren zijn van rood naar geel gegaan...
Dat was een tijdelijk probleem met de centrale server waarop gebruikers gemanaged worden bij GHM. Daardoor gingen een aantal klanten tijdelijk even terug naar het standaard profiel. Heb ik ook gehad en komt wel eens vaker voor... Is dus geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe PC geinstalleerd, en dacht laat ik meteen die http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ eens doen, met de veronderstelling dat die het nu wel zal doen. Maar helaas, alleen de pingtest (5ms) voert die uit en vervolgens gebeurd er niets meer. Daarna de http://speedtest.onsbrabantnet.nl/ gedaan en die geeft 72.9 Mb down en 69.9 Mb up. Ik blijf het vreemd vinden waartoe de reggefiber test het maar niet wil doen? Ik heb een Netgear WNDR4500 modem, daar kan het niet aan liggen, althans denk ik?

Ik zal hem rechtstreeks aansluiten, kijken wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:29:
Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe PC geinstalleerd, en dacht laat ik meteen die http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ eens doen, met de veronderstelling dat die het nu wel zal doen. Maar helaas, alleen de pingtest (5ms) voert die uit en vervolgens gebeurd er niets meer. Daarna de http://speedtest.onsbrabantnet.nl/ gedaan en die geeft 72.9 Mb down en 69.9 Mb up. Ik blijf het vreemd vinden waartoe de reggefiber test het maar niet wil doen? Ik heb een Netgear WNDR4500 modem, daar kan het niet aan liggen, althans denk ik?

Je kan ook nog even kijken naar de speedtest op http://www.bbned.nl/speedtest/, mogelijk krijg je daar wel resultaat uit. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
De (download) speedtest van Ziggo is ook best wel betrouwbaar.

http://speedtest.ziggo.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:32:
Je kan ook nog even kijken naar de speedtest op http://www.bbned.nl/speedtest/, mogelijk krijg je daar wel resultaat uit. -Tim
Daar krijg ik alleen te zien dat mijn down 107.8 Mb is, overigens wel in een fractie van een seconden. Maar het blijft mij bevreemden dat ik hier users zie die wel die snelheden zichtbaar krijgen en ik altijd maar ergens blijf hangen, terwijl wij alleen internet afnemen?

Overigens als ik rechtstreeks aansluit, moet ik dan wachten voordat ik een verbinding heb (lease of zo iets?)
marigo schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:41:
De (download) speedtest van Ziggo is ook best wel betrouwbaar.

http://speedtest.ziggo.nl/
Betrouwbaar? Had een ping van 13ms; Down 57Mb en Up 28Mb Ook bij meerdere keren proberen bleef ik op om en nabij die waarden zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door chocka op 14-09-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
http://www.bbned.nl/speedtest/

Probeer die anders eens. Daar kun je klikken op een 1000MB file. Die is niet zomaar binnen :)

/spuit11 tim was mij voor :)

Het uitsluiten van de router moet je altijd doen. Router is je eigen verantwoordelijkheid. En misschien een stomme vraag, maar je gebruikt wel een recente pc om de testen uit te voeren? Hoge snelheden ga je op een 386 niet halen :)

[ Voor 53% gewijzigd door muppet99 op 14-09-2012 13:13 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb dat blijven hangen na de ping test ook gehad, op een gegeven moment werkte het opeens wel goed op m'n W7 64 bit systeem zonder dat er iets was door mij veranderd.
Het ging met diverse browsers fout dus daar lijkt het probleem niet in te zitten.
Op een eenvoudige netbook met Xp werkte de test trouwens wel op fullspeed (hier 100mb).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
muppet99 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:10:
Het uitsluiten van de router moet je altijd doen. Router is je eigen verantwoordelijkheid. En misschien een stomme vraag, maar je gebruikt wel een recente pc om de testen uit te voeren? Hoge snelheden ga je op een 386 niet halen :)
Uitsluiten router wil ik proberen, maar had niet direct verbinding, dus moet even weten of dat het komt dat lease gereset moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

chocka schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:38:
[...]
Uitsluiten router wil ik proberen, maar had niet direct verbinding, dus moet even weten of dat het komt dat lease gereset moet worden?
Ja, modem een uurtje van de stroom. Of mac adres klonen, maar dat is niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Fiber schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:43:
Ja, modem een uurtje van de stroom. Of mac adres klonen, maar dat is niet mijn ding.
OK bedankt, zal vanavond is even uitproberen! Wordt vervolgd.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
chocka schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:47:
[...]

Daar krijg ik alleen te zien dat mijn down 107.8 Mb is, overigens wel in een fractie van een seconden. Maar het blijft mij bevreemden dat ik hier users zie die wel die snelheden zichtbaar krijgen en ik altijd maar ergens blijf hangen, terwijl wij alleen internet afnemen?

Overigens als ik rechtstreeks aansluit, moet ik dan wachten voordat ik een verbinding heb (lease of zo iets?)

[...]

Betrouwbaar? Had een ping van 13ms; Down 57Mb en Up 28Mb Ook bij meerdere keren proberen bleef ik op om en nabij die waarden zitten.
Een download snelheid van 107,8Mbps kan natuurlijk ook niet. Het maximale wat je ongeveer haalt schommelt tussen de 95 en 96Mbps ivm een stukje overhead. En dan moeten het ook nog grote pakketten zijn wat in principe ook altijd zo is. ;)

Wat ik bedoel met betrouwbaar is dat er over een langere tijd de download snelheid wordt getest i.p.v. enkele seconden.

Ik ben benieuwd wat jouw pc doet zonder de router er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:53:
[...]

Bijna ja !
White_Collar schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:41:
[...]

Dat hoeven ze ook niet,maar wel als ze nieuwe commando's aan knoppen gaan toewijzen,dan verandert dat op de Logitech ,maar dan moet het ook veranderen op de originele afstandsbediening.
Er valt voor een om het even welke boer weinig te ondersteunen aan een remote control ;)
boekee schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:12:
Kok zat op de Nieuwe Beestenmarkt, en de Groot zat toch bij de Korevaarstraat ?
Klopt en ik bij WB Elektron.
En volgens mij woont Hennie ook bij jou in de buurt ? die ooit tijdens het Vossen met zijn mast in de hoogspanning terecht is gekomen ?
Klopt ook, was behoorlijk verbrand,zet je 's nachts je mastje op ga je een stukje verrijden,sta je tegen hoogspanningskabel aan, de accu vonden ze 100 meter verderop... de techniek gaat door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
chocka schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:29:

Bij mij heeft die 't ook lange tijd niet gedaan, totdat ik van de week het licht (in de fiber) had gezien. Bleek dat ik ICPM geblokkeerd had voor alle clients. Gek genoeg gingen de andere speedtests wel allemaal, alleen die van Reggefiber niet. Na de ICMP pakketten voor m'n pc te hebben vrijgegeven doet ook de speedtest van Reggefiber het weer... Misschien bij jou ook een instelling in die richting...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:36:
[...]

[...]

Wanneer is binnenkort? Mijn amino zegt nog dat het er niet is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
Nick39 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:00:
[...]

Bijna ja !

[...]

Dat hoeven ze ook niet,maar wel als ze nieuwe commando's aan knoppen gaan toewijzen,dan verandert dat op de Logitech ,maar dan moet het ook veranderen op de originele afstandsbediening.
Er valt voor een om het even welke boer weinig te ondersteunen aan een remote control ;)

[...]

Klopt en ik bij WB Elektron.

[...]

Klopt ook, was behoorlijk verbrand,zet je 's nachts je mastje op ga je een stukje verrijden,sta je tegen hoogspanningskabel aan, de accu vonden ze 100 meter verderop... de techniek gaat door.
Ja die is zeker verbrand ja ;-) geloof dat ze de dip in t net in rotterdam ook gemerkt hebben, thans dat zei hij zelf ;-)

Wb electron, daar heb ik ook weleens spulletjes gekocht. Helaas niet uitgehouden in die business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Fiber schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:53:
Hier nog een mooie foto van Nick (herken je hem nog?)

Afbeeldingslocatie: http://www.marcotics.nl/host/allimages/0286760128nick39.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
chocka schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:11:
[...] Hier nog een mooie foto van Nick (herken je hem nog?)
[afbeelding]
Ha! Een paarse blingbling kabouter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
@ chocka
Ben je al wat wijzer geworden mbt jouw Internetsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boekee schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:59:
[...]

Ja die is zeker verbrand ja ;-) geloof dat ze de dip in t net in rotterdam ook gemerkt hebben, thans dat zei hij zelf ;-)

Wb electron, daar heb ik ook weleens spulletjes gekocht. Helaas niet uitgehouden in die business.
Optijd gestopt ;)
chocka schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:11:
[...]

[...]

Hier nog een mooie foto van Nick (herken je hem nog?)

[afbeelding]
Haha.. ja van de host van mijn zoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
marigo schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:42:
@ chocka
Ben je al wat wijzer geworden mbt jouw Internetsnelheid?
Vooralsnog niet, moet ff wachten dat de buurman naar zijn werk is, voordat ik de modem één uur van de stroom kan halen.

Ben verder bezig met dat ICMP verhaal, wat eigenlijk een beetje boven mijn pet gaat. Heb wel verschillende regels gevonden in mijn Comodo firewall, maar weet niet zo goed hoe/wat ermee te moeten doen. En zomaar toestaan vind ik beetje rucksichtlos. Had Meultje al een DM gestuurd, mogelijk dat die mij ermee kan helpen.

[EDIT] Nu na een uur opnieuw online zonder router.

Test 1: Reggefiber doet het niet. OnsBrabantNet geeft na vijf keer proberen gemiddeld 65 Mb down en 75 Mb up.
Test 2: Alle ICMP regels uit Comodo link (zie boven) op toestaan gezet. Mogelijk moet ik elders in de PC/Windows nog iets met die ICMP doen, want RF doet het nog steeds niet en OBN is nog steeds 65/75.
Test 3: http://www.speedtest.net/result/2180287004.png
Test 4: BBned, Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 120.47 MB/sec. ???
Test 5: Ziggo link, blijft ook ongewijzigd met 13ms; down 65 Mb en up 28 Mb
Test 6: Firewall en Antivirus uitgeschakeld. RF blijft het niet doen en OBN geeft down nog steeds 65 Mb, maar up krijg nu 89 Mb

Conclusie: testwaarden wijken niet af nu ik online zit zonder de router. Met uitzondering van de uploadsnelheid uit test 6 bij OBN.

Toch maar eens kijken of ik een tweaker in Almere kan vinden die een level hoger zit dan mij, want ik kom hier vooralsnog niet verder mee. Dit is boven mijn pet. Of het probleem moet bij XMS liggen? Maar laat ik eerst bij mijzelf proberen verder te komen.

(al die ICMP regels zijn pas weer geblokkeerd na test 6)

[ Voor 45% gewijzigd door chocka op 15-09-2012 02:11 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.