Nope.. het is geen DVB ondertiteling ( althans niet bij Ziggo ).ari3 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:01:
[...]
Ik mag hopen dat de ondertiteling optioneel is en dus ook gewoon uitgezet kan worden?
ben je zelf ook niet van mening dat de mail servers wel erg vaak op de blacklist komen?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Straks ook maar eens kijken of mij ip er niet tussenstaat. Dus ik ga nog even niet te hard roepen
Carpe Diem
Daarom ben ik ook zo'n groot voorstander van mensen dichtgooien die dit veroorzaken.White_Collar schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:35:
ben je zelf ook niet van mening dat de mail servers wel erg vaak op de blacklist komen?
Wij als FTTH klanten zijn natuurlijk een mooi target om spam te relayen. Met die dikke pijp aan upload zullen we wel vaak "gescand" worden op open poorten...
De zwakste schakel is natuurlijk de klant zelf...Die hebben af en toe geen idee waar ze op geklikt hebben.
"hoe kom je aan die (mooie) werkbalk in je Internet Explorer....euh...die was er zomaar ineens"
tuurlijk...
De zwakste schakel is natuurlijk de klant zelf...Die hebben af en toe geen idee waar ze op geklikt hebben.
"hoe kom je aan die (mooie) werkbalk in je Internet Explorer....euh...die was er zomaar ineens"
tuurlijk...

ach.. en met al die java exploits van de laatste tijd kan ik het de meeste mensen niet eens kwalijk nemen. Ben laatst 5 dagen bezig geweest om ransomware van mijn computer te halen.. en dan weet ik nog wat ik doe
Helemaal mee eens.Loveparade schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:53:
[...]
geen verslag ;-)
Ik vond het een goede bijeenkomst en denk ook dat het constructief was.
Wij als gebruikers waren wel in de minderheid
Het was een goede bijeenkomst al was het aantal Tweakers idd wat teleurstellend
Maar wel leuk om ook eens wat Tweakers in levende lijve te ontmoeten, maar vooral ook om de mensen van XMS eens te zien en hun kant aan te horen.
Het was zeker constructief, maar ook ik ga hier geen uitspraken doen, omdat ik vind dat áls er wat gezegd moet worden XMS dat mag doen.
Mijn vragen waren igg beantwoord, of ik heb iig de kant van XMS aan kunnen horen, wat ook voldoende was.
En zo'n face-to-face meeting geeft toch een heel ander beeld van beide partijen (XMS & Tweakers)
Wat mij betreft mag dit zeker vaker.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Normaliter post ik op tweakers.net altijd vanuit mijn eigen persoon, maar het was erg leuk om er aan de kant van XMS bij te kunnen zitten.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ik zie zelf nooit echt het nut van erbij zitten. In de tijd dat ik internet via XMS afneem heb ik maar 1 probleem gehad die meteen fatsoenlijk werd afgehandeld. Natuurlijk heb ik wel vragen rondom gigabit internet en IPV6, maar ze zijn vooralsnog niet van groot belang voor mij en ik verwacht eigenlijk dat XMS te zijner tijd daar ook wel het een en ander over los laat.Loveparade schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:53:
[...] Wij als gebruikers waren wel in de minderheid
De meeste problemen en vragen concentreren zich voornamelijk rondom tv, telefonie en mailservers vermoed ik. Dingen die mij iig niet direct aangaan
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2denan schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:19:
ach.. en met al die java exploits van de laatste tijd kan ik het de meeste mensen niet eens kwalijk nemen. Ben laatst 5 dagen bezig geweest om ransomware van mijn computer te halen.. en dan weet ik nog wat ik doe
Om de zoveel tijd laat ik hier mijn poorten "proben" om te zien of er iets open staat, vrij verhelderend.
Shields up bestaat al "eeuwen".
Overigens,de eensgezindheid als "doemdenker" waarmee aanwezigen niets willen zeggen over de avond doet mij vermoeden dat er is afgesproken dat er niets wordt verteld over de bijeenkomst totdat XMS met een "officiele" verklaring komt.
Verwijderd
Nou dichtzetten, is een beetje te gelijk he...
Iemand kan het natuurlijk ook "nog" niet weten.
Ja, en? Komt hij er vanzelf achter. Pas weer vrijgeven als de boel is opgeschoond.Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:14:
[...]
Nou dichtzetten, is een beetje te gelijk he...
Iemand kan het natuurlijk ook "nog" niet weten.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
^^^^ hahahaha... die heb ik ook vaak gehoord van mensenmarigo schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:09:
tuurlijk...
Verwijderd
Eerst vind ik moet er gezegd worden binnen welke termijn het probleem moet worden opgelost.Fiber schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:17:
[...]
Ja, en? Komt hij er vanzelf achter. Pas weer vrijgeven als de boel is opgeschoond.
Als de klant dan bv. niet binnen de gestelde termijn (bv. 48uur) niet het probleem heeft opgelost dan blokkeren.
Xs4all doet dat heel mooi, die blokkeren alles, alleen internet via de xs4all proxy werkt dan nog.Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:29:
[...]
Eerst vind ik moet er gezegd worden binnen welke termijn het probleem moet worden opgelost.
Als de klant dan bv. niet binnen de gestelde termijn (bv. 48uur) niet het probleem heeft opgelost dan blokkeren.
GerkeP
Ja, die belllen zelfs netjes op dat ze poorten hebben dichtgezet als er poorten open staan of vreemd verkeer over heen gaat, zoals bij ons een keer op een bouwlocatie het geval was op een ADLS lijn. Ze konden nog wel internetten, maar verder niets.Loveparade schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:46:
[...]
Xs4all doet dat heel mooi, die blokkeren alles, alleen internet via de xs4all proxy werkt dan nog.
Ik kan je vertellen dat daar niets over afgesproken is. Het was een open bijeenkomst en iedereen had daarbij kunnen zijn, ook jijNick39 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:11:
[...]
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Om de zoveel tijd laat ik hier mijn poorten "proben" om te zien of er iets open staat, vrij verhelderend.
Shields up bestaat al "eeuwen".
Overigens,de eensgezindheid als "doemdenker" waarmee aanwezigen niets willen zeggen over de avond doet mij vermoeden dat er is afgesproken dat er niets wordt verteld over de bijeenkomst totdat XMS met een "officiele" verklaring komt.
De reden waarom ik er hier (nog) niet op in wil gaan is omdat ik wel verwacht dat XMS met een reactie zal komen. (zou het jammer vinden als ze dan niet doen)
En als gast ga je niet het gras voor de voeten van je gastheer/vrouw wegmaaien
Daarnaast weet ik dat ik vaak over kom als "doemdenker" en "bot", maar dat komt mede omdat dit een plat forum is en iedereen mijn berichten leest zoals hij/zij ze "wil" lezen. Ja, ik ben kritisch (en niet alleen op anderen
En om dus te voorkomen dat wat ik zou zeggen over de bijeenkomst misschien verkeerd geïnterpreteerd kan worden, zeg ik voorlopig nog even niets en laat ik die eer aan XMS.
en zoals je ziet heb ik besloten wat meer smiley's te gaan gebruiken
Ik ben iig blij dat ik er wel bij geweest ben. Een hoop zaken zijn me nu duidelijk(er) geworden en vooral de achterliggende gedachte bij bepaalde zaken ken ik nu ook. Of ik het er mee eens ben is een tweede, maar ik heb iig meer begrip voor de redenen waarom.
[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 06-09-2012 18:04 ]
En in die 48 uur is ondertussen de hele isp al op de blacklist.Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:29:
[...]
Eerst vind ik moet er gezegd worden binnen welke termijn het probleem moet worden opgelost.
Nee, om je netwerk stabiel te houden en niet op alle blacklists zijn er imho 2 opties: Afsluiten of quarantaine. Mail sturen en maar hopen dat ze het oplossen is gewoon een (te groot) risico.
Bij ons worden zakelijke klanten gebeld, waarbij we ze dus telefonisch inlichten en iom hun systeembeheerder stappen ondernemen. Bij particulieren gaan ze in een quarantaine vlan. Andere ip reeks die alleen bij de webmail kan, pop3, dns en surfen via een (transparante) proxy. Dan kan men toch het probleem oplossen, zonder verdere overlast te veroorzaken.
Ben toch wel benieuwd... Nadat er een samenvatting vanuit XMS is gekomen natuurlijk...Thasaidon schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:56:
[...]
Ik ben iig blij dat ik er wel bij geweest ben. Een hoop zaken zijn me nu duidelijk(er) geworden en vooral de achterliggende gedachte bij bepaalde zaken ken ik nu ook. Of ik het er mee eens ben is een tweede, maar ik heb iig meer begrip voor de redenen waarom.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Fiber schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:13:
[...]
Ben toch wel benieuwd... Nadat er een samenvatting vanuit XMS is gekomen natuurlijk...
Noem je dat mooi ?Loveparade schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:46:
[...]
Xs4all doet dat heel mooi, die blokkeren alles, alleen internet via de xs4all proxy werkt dan nog.
Al heb je XS4all zakelijk, met 20 pc`s eentje hoeft maar iets te hebben, of een guest laptop en je verbinding staat dicht..... op vrijdag middag.... hemel en aarde bewogen, maar woensdag pas weer online
Security technisch is dat de beste oplossing.boekee schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:02:
[...]
Noem je dat mooi ?
Al heb je XS4all zakelijk, met 20 pc`s eentje hoeft maar iets te hebben, of een guest laptop en je verbinding staat dicht..... op vrijdag middag.... hemel en aarde bewogen, maar woensdag pas weer onlinewe hebben toen in een half jaar tijd 70 dsl aansluitingen gemigreerd naar Solcon... ook niet alles, maar die sturen de klant nog een mail (en partner via het partnerweb) dat er abuse op je verbinding word gepleegd.
Zeker zakelijk, neem aan dat je dan zelf ook maatregelen neemt om uitbraken te voorkomen. 1 machine besmet binnen netwerk betekend anders dat de rest ook al sluimerd
Ik heb bij klant ook een keer uitbraak gezien. Op zaterdag. Getraceerd en logfiles etc aan xs4all overlegd inclusief genomen maatregelen en binnen 2 uur alles weer online. Dus jouw verhaal snap ik niet en ken ik ook niet van xs. Of hadden jullie consumentenlijnen?
Als je gaat waarschuwen benadeel je al je klanten, je moet als isp gewoon direct actie ondernemen.
[ Voor 4% gewijzigd door GerkeP op 06-09-2012 19:14 ]
GerkeP
Ik heb ook de ervaring dat klanten gewoon geblokkeerd worden waarna er contact opgenomen werd met de klant zelf. Afhankelijk van het contract met de klant mocht hij het zelf oplossen of kreeg hij daarbij hulp voordat de verbinding weer geactiveerd werd. En het dicht houden van de verbinding was voor de klant een extra stok achter de deur om het snel op te lossenLoveparade schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:12:
[...]
Security technisch is dat de beste oplossing.
Zeker zakelijk, neem aan dat je dan zelf ook maatregelen neemt om uitbraken te voorkomen. 1 machine besmet binnen netwerk betekend anders dat de rest ook al sluimerd
Ik heb bij klant ook een keer uitbraak gezien. Op zaterdag. Getraceerd en logfiles etc aan xs4all overlegd inclusief genomen maatregelen en binnen 2 uur alles weer online. Dus jouw verhaal snap ik niet en ken ik ook niet van xs. Of hadden jullie consumentenlijnen?
Als je gaat waarschuwen benadeel je al je klanten, je moet als isp gewoon direct actie ondernemen.
Hier kan ik me als deelnemer van deze bijeenkomst geheel bij aansluiten. Niets geheimzinnigs aan!Thasaidon schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:56:
[...]
Ik kan je vertellen dat daar niets over afgesproken is. Het was een open bijeenkomst en iedereen had daarbij kunnen zijn, ook jij![]()
De reden waarom ik er hier (nog) niet op in wil gaan is omdat ik wel verwacht dat XMS met een reactie zal komen. (zou het jammer vinden als ze dan niet doen)
En als gast ga je niet het gras voor de voeten van je gastheer/vrouw wegmaaien
....
Dit was een zakelijke lijn, omdat ik zei dat we 20 a 30 computers in dat netwerk hadden, moesten we dus ook zoveel rapporten laten zien met een schoon resultaat. Ik stuurde er 10, en kreeg netjes een belletje dat ik zelf had aangegeven dat ik er meer had. Intussen hadden we allang de besmette PC uit het netwerk gegooid.Loveparade schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:12:
[...]
Security technisch is dat de beste oplossing.
Maar we hebben dit ook gehad in een zonnestudio die een hotspot had, daar kan vanalles in komen.
Zelfde verhaal, hoe leg je XS4all uit dat er een hostpot staat en daar waarschijnlijk de fout zit.
Ja ik vindt het prima hoor dat ze dit hanteren. Vroeger prees ik Xs4all en nu mijd ik Xs4all en raad ik iedereen af om naar deze 100% dochter van KPN over te stappen. Tegenwoordig is het ook niet meer dan een te dure provider met een veel te dominante houding naar de klant, en vooral een marketing bedrijf. Van het oude echte Xs4all is na de overname door KPN niet meer over gehouden.
Ik ken zat mensen/bedrijven die door dit soort onhandige acties van Xs4all zijn overgestapt.
Je kan zeggen dit is de beste en snelste oplossing om je netwerk schoon te houden. Maar daar ben ik het niet mee eens, een provider heeft een leveringsplicht, en ik vindt dat je met deze redenen niet een lijn mag afsluiten. Waarschuw je klant maar eerst, in plaats van direct drastisch je lijn af te sluiten (nee die proxy daar kan je geen ruk mee)
[ Voor 3% gewijzigd door boswandeling op 07-09-2012 07:21 ]
En toch vind ik dat ze het goed doen.boekee schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 07:20:
[...]
Dit was een zakelijke lijn, omdat ik zei dat we 20 a 30 computers in dat netwerk hadden, moesten we dus ook zoveel rapporten laten zien met een schoon resultaat. Ik stuurde er 10, en kreeg netjes een belletje dat ik zelf had aangegeven dat ik er meer had. Intussen hadden we allang de besmette PC uit het netwerk gegooid.
Maar we hebben dit ook gehad in een zonnestudio die een hotspot had, daar kan vanalles in komen.
Zelfde verhaal, hoe leg je XS4all uit dat er een hostpot staat en daar waarschijnlijk de fout zit.
Ja ik vindt het prima hoor dat ze dit hanteren. Vroeger prees ik Xs4all en nu mijd ik Xs4all en raad ik iedereen af om naar deze 100% dochter van KPN over te stappen. Tegenwoordig is het ook niet meer dan een te dure provider met een veel te dominante houding naar de klant, en vooral een marketing bedrijf. Van het oude echte Xs4all is na de overname door KPN niet meer over gehouden.
Ik ken zat mensen/bedrijven die door dit soort onhandige acties van Xs4all zijn overgestapt.
Je kan zeggen dit is de beste en snelste oplossing om je netwerk schoon te houden. Maar daar ben ik het niet mee eens, een provider heeft een leveringsplicht, en ik vindt dat je met deze redenen niet een lijn mag afsluiten. Waarschuw je klant maar eerst, in plaats van direct drastisch je lijn af te sluiten (nee die proxy daar kan je geen ruk mee)
Je sluit de geinfecteerde ip adressen af, gebruikt een ander ip adres voor je smtp pool en de overige gebruikers hebben er geen last van, zoals het hoort.
Een hotspot kun je juist heel goed gecontroleerd beheren. Om nu te zeggen dat dat niet kan en dan xs4all de schuld te geven van het afsluiten vind ik erg dom, dan geef je aan dat je zelf niet capabel bent om dat goed af te dekken
Ik zie nu dat ze bij XMS en consorten druk bezig zijn met de delisting, maar als de geinfecteerde machines niet worden afgesloten schiet je daar niets mee op en is het water naar de zee dragen.
En we staan weer op een nieuwe lijst, inmiddels op 6 RBL's aanwezig
Sinds vannacht dus deze vermelding en daar maak ik me wel zorgen om, die wordt door ruim 90% van beheerders gebruikt: http://www.dnsbl.manitu.net/lookup.php?value=217.149.192.65
@Webcare kunnen jullie ons wat meer inside info geven over de acties die worden uitgevoerd om dit zsm op te lossen?
[ Voor 13% gewijzigd door GerkeP op 07-09-2012 07:54 ]
GerkeP
Ja een IPS heeft leveringsplicht, maar dat hebben ze ook naar andere klanten toe.boekee schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 07:20:
[...]
Als er dus door 1 klant problemen veroorzaakt worden en ze daar niets aan doen, lopen ze het risico dus ook voor andere klanten geen e-mail dienst meer te kunnen leveren. Het is dus kiezen tussen 1 klant helemaal niets (of iig geen mail) of meer klanten geen mail.
Dan zou ik ook voor de 1e optie gaan.
Ik zie dat de smtp server van XMS ook een aantal patches mist.
Draait nu op sendmail 8.13.2 terwijl 8.13.8 al even beschikbaar is.
Draait nu op sendmail 8.13.2 terwijl 8.13.8 al even beschikbaar is.
GerkeP
Wat je dom noemt.Loveparade schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 07:41:
[...]
En toch vind ik dat ze het goed doen.
Je sluit de geinfecteerde ip adressen af, gebruikt een ander ip adres voor je smtp pool en de overige gebruikers hebben er geen last van, zoals het hoort.
Een hotspot kun je juist heel goed gecontroleerd beheren. Om nu te zeggen dat dat niet kan en dan xs4all de schuld te geven van het afsluiten vind ik erg dom, dan geef je aan dat je zelf niet capabel bent om dat goed af te dekken. Uberhaupt een hotspot via de zelfde verbinding als de bedrijfsmachines zou ik nooit implementeren, dat doe je met een aparte verbinding lijkt me (consumentenlijntje van een paar tientjes).
Ik zie nu dat ze bij XMS en consorten druk bezig zijn met de delisting, maar als de geinfecteerde machines niet worden afgesloten schiet je daar niets mee op en is het water naar de zee dragen.
En we staan weer op een nieuwe lijst, inmiddels op 6 RBL's aanwezig
Sinds vannacht dus deze vermelding en daar maak ik me wel zorgen om, die wordt door ruim 90% van beheerders gebruikt: http://www.dnsbl.manitu.net/lookup.php?value=217.149.192.65
@Webcare kunnen jullie ons wat meer inside info geven over de acties die worden uitgevoerd om dit zsm op te lossen?
Ik heb al meerdere systeembeheerders gesproken over dit verhaal, en die halen of hebben hun verbindingen inmiddels weggehaald.
Er zijn gelukkig weinig ISP`s die zo lomp werken als Xs4all
Waarschuw eerst je klant, ipv direct af te sluiten.
Ik noem niemand domboekee schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:59:
[...]
Wat je dom noemt.
Ik heb al meerdere systeembeheerders gesproken over dit verhaal, en die halen of hebben hun verbindingen inmiddels weggehaald.
Er zijn gelukkig weinig ISP`s die zo lomp werken als Xs4all
Waarschuw eerst je klant, ipv direct af te sluiten.
Ik denk juist dat de serieuze isp's dit wel doen
Bij waarschuwen blijft de zooi doorgaan en is het als isp alleen maar lastiger op te lossen.
In je bedrijfsnetwerk isoleer je de bron zeker ook niet? Dan laat je een virus gewoon zijn gang gaan door de gebruiker eerst te waarschuwen en begin je na 48 uur pas met het opschonen?
GerkeP
Ik ben het niet vaak met je eens Loveparade, maar in dit geval heb je volledig gelijk. Ik vind zoals xs4all werkt prima, wat mij betreft volgt XMS dat voorbeeld.
Ik kreeg trouwens gisteren trouwens een brief over de BTW verhoging. Ondanks dat ik uberhaupt nog geen glasvezel heb.
Ik kreeg trouwens gisteren trouwens een brief over de BTW verhoging. Ondanks dat ik uberhaupt nog geen glasvezel heb.
Ik had juist zo mijn redenen om er niet bij te zijn,maar ik geloof je op je woord als je zegt dat daar niets over is afgesproken,alleen de plotselinge "overeenkomst" tussen de mensen die er wel bij waren om niets naar buiten te brengen viel me wat op,toeval dus.Thasaidon schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:56:
[...]
Ik kan je vertellen dat daar niets over afgesproken is. Het was een open bijeenkomst en iedereen had daarbij kunnen zijn, ook jij
Terwijl ik had gehoopt dat je er WEL bij zou zijnNick39 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:33:
[...]
Ik had juist zo mijn redenen om er niet bij te zijn,maar ik geloof je op je woord als je zegt dat daar niets over is afgesproken,alleen de plotselinge "overeenkomst" tussen de mensen die er wel bij waren om niets naar buiten te brengen viel me wat op,toeval dus.
GerkeP
Verwijderd
Wij zijn het nu aan het onderzoeken. Wanneer er meer bekend is, laten wij het weten. - Sophie
Je hebt toch een contractuele overeenkomst getekend?Phoolie schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:19:
Ik ben het niet vaak met je eens Loveparade, maar in dit geval heb je volledig gelijk. Ik vind zoals xs4all werkt prima, wat mij betreft volgt XMS dat voorbeeld.
Als de afgesproken bedragen veranderen wordt je hier gewoon van op de hoogte gesteld.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
weer zo'n fantastisch onderzoek van de consumentenbond 
http://webwereld.nl/nieuw...niet-beter-dan-kabel.html
http://webwereld.nl/nieuw...niet-beter-dan-kabel.html
GerkeP
Ik zie zo geen rare dingen in het onderzoek, wat klopt er dan niet volgens jou?
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
De onderzoeksmethodefast-server schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:00:
Ik zie zo geen rare dingen in het onderzoek, wat klopt er dan niet volgens jou?
Ze gebruiken een tooltje op de client om snelheden te meten.
Wat denk je wat er gebeurt als dat draadloos gaat via bijvoorbeeld een wrt54 op een 100 Mbit verbinding?
Kabelaars leveren er een router bij die de snelheden van de kabel aankunnen, bij glas is er de vrije keuze, zie je het al voor je?
GerkeP
XMS kan er toch ook een goede router bijleveren! dat ze dit niet doen is hun eigen probleem.Loveparade schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:02:
[...]
De onderzoeksmethode
Wat denk je wat er gebeurt als dat draadloos gaat via bijvoorbeeld een wrt54 op een 100 Mbit verbinding?
Kabelaars leveren er een router bij die de snelheden van de kabel aankunnen, bij glas is er de vrije keuze, zie je het al voor je?
Denk dat het probleem meer zit in het volgende:
XMS levert veelal in de oude gebieden met het oude netwerk, de oude ASR's in het netwerk zijn niet snel genoeg om shaping toe te passen op de 50Mbps profielen waardoor de snelheid in elkaar zakt.
Upgraden die hap!
Daarnaast is XMS ook nog een beetje een kale provider qua extra diensten zoals , geen gratis backup, fullspeed usenet, spotify.
Ik bedoel dus dat de consumentenbond verkeerde conclusies trekt, omdat ze essentiele faktoren die bepalend zijn niet hebben meegenomen in het onderzoek ;-)
GerkeP
Verwijderd
Er is absoluut niks overeengekomen hoor.Nick39 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:33:
[...]
Ik had juist zo mijn redenen om er niet bij te zijn,maar ik geloof je op je woord als je zegt dat daar niets over is afgesproken,alleen de plotselinge "overeenkomst" tussen de mensen die er wel bij waren om niets naar buiten te brengen viel me wat op,toeval dus.
Ik had je ook wel verwacht Nick. Had je graag eens de hand geschud.
De gemiddelde consumentenbond lezer wil vaak voor een duppie op de eerste rij zitten, behalve als dit buiten budget valt.Loveparade schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:26:
Ik bedoel dus dat de consumentenbond verkeerde conclusies trekt, omdat ze essentiele faktoren die bepalend zijn niet hebben meegenomen in het onderzoek ;-)
Ze gaan gewoon naar een BCC/Mediamarkt en zeggen: "ik moet een router hebben voor mijn internet en ohw ja mijn iPad moet er ook op kunnen" en kopen de goedkoopste router...
Vervolgens zien ze in een folder een consumentenbond test tool en downloaden deze want het is tenslotte van/via de consumentenbond!
En dan komen de problemen>> het is allemaal de schuld van de provider.
Er zijn providers die dit weten en spelen daar handig op in door zelf een router aan te bieden welke wel aan de specificaties voldoet.
Op deze router kunnen ze ook makkelijk support geven omdat ze remote de instellingen kunnen wijzigen.
Het onderzoek van de consumentenbond is niet gericht op de tweakers maar op simpele gewone mensen, dit is immers 90+ % van de gebruikers.
Tweakers zien dit anders maar dit is gewoon de realiteit.
Ken jij de details van het onderzoek dan ? Ik neem niet iets voor waar aan omdat de consumentenbond dat zegt maar ik neem het "gebruik van een tooltje" ook niet zo maar aan.Loveparade schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:26:
Qua download heb ik de 100 mbits nooit bereikt, kan ook niet want je zit altijd met een overhead.
Ik hang zo bij de 97 mbits..
Qua upload blijf ik wel hangen ongeacht welke machine ik gebruik en met of zonder router, zo rond de 80 mbits.
Ik zou graag weten welke essentiele factoren ze volgens jou niet meegenomen zouden hebben.
De commentaren die onder het stukje staan getuigen in elk geval ook van weinig kennis.
Er staat dat er een verschil is tussen kabel en vezel en " Downloaden en uploaden gaat even snel, en dat is niet het geval bij kabel en ADSL"
Vervolgens zegt de eerste de beste muts als commentaar:Beste Consumentenbond, Welke kabelprovider biedt symmetrische up- en downloadsnelheden? Het snelste UPC pakket biedt nog altijd maar 10Mbps upload....
Dat is ook exact wat er in dat stukje staat,maar dat leest men niet.
Op basis van het stukje,kan ik niet lezen of de test juist en objectief is uitgevoerd en welke essentiele details men dan vergeten zou zijn.
Het zegt feitelijk helemaal niets want er wordt voor geen enkele bewering een onderbouwing geleverd.
Nick,
Ik doe mee aan dat onderzoek en heb regelmatig mijn kritiek richting CB aangegeven over factoren die ze er niet in meenemen ;-)
Ik doe mee aan dat onderzoek en heb regelmatig mijn kritiek richting CB aangegeven over factoren die ze er niet in meenemen ;-)
GerkeP
Goed Verwoord:

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Vertel er eens wat meer over dan,het is niet dat ik je niet geloof maar het hele stuk is net zo nietszeggend als de haring van haringboer 1 is beter dan die van 2,behalve dat hier XMS bij naam genoemd wordt hetgeen me nogal verbaast,het is jammer dat ik niet aan dat "digitaal" kan komen.Loveparade schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:40:
Nick,
Wat neemt men niet mee, PM me desnoods even... van de Consumentenbond heb ik nooit een echt hoge pet op gehad.
Kan me ooit het "exota" verhaal nog wel bedenken, een lekkere frisdrank met zo'n Grolsch dop die zouden exploderen en dat men aan ging tonen... de fles explodeerde inderdaad en het merk ging toepasselijk "op de fles" en pas jaren later werd bekend dat ze die flessen niet tot exploderen konden krijgen en vanachter de coulissen er toen maar op hebben geschoten met een luchtbuks.
Ik wel. Ik ben wel eens bij de partij geweest die dat ingeregeld heeft voor de consumentenbond (en nog een aantal andere partijen). Alles wat hierboven staat is waar mbt de meetmethodiek (meerdere meetmomenten, naar meerdere servers binnen ons domein! gegarandeerd goed!.. en vervolgens inderdaad klantdomein buiten beschouwing laten .. of torrentverkeer.. of firewalls.. of.. etc).Nick39 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:28:
Ken jij de details van het onderzoek dan ? Ik neem niet iets voor waar aan omdat de consumentenbond dat zegt maar ik neem het "gebruik van een tooltje" ook niet zo maar aan.
Ik was niet erg onder de indruk op dat moment (men wilde met ons 'praten' aangezien men voor de partij waar ik toen werkzaam was een snelheidsonderzoek had uitgevoerd.. en daarbij kwamen we erg slecht uit de bus in de consumentengids.). Nou zeg ik niet dat ik alles beter weet (wannabe techie) maar na 15 minuten praten met hun "experts" had ik al zo'n 5 -6 gaten in hun meetmethode gevonden. Zelfs de marketingmanager die toen mee was wist er meer van dan de "expert".
Vervolgens kwam men trots aanzetten met een nieuw onderzoek mbt voip kwaliteit dat men over een paar maanden wilde publiceren. Zelfde probleem.. en nog veeeeeel meer stomme fouten in de setup en de aannames.
We hebben toen duidelijk laten merken wat we vonden van het gebrekkige onderzoek dat ze deden. En het feit dat een parttime helpdeskmedewerker, want dat was ik toen nog, hun onderzoekopzet en experts aan het corrigeren was is natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Ach.. het was een leuk dagje uit.. en ze hadden een erg mooi pand (veel glas, rond.. grote ruimten die compleet wit waren met hier en daar abstracte stoelen achter een bureau ik was onder de indruk als 'broekkie').
Mooi dat ze 3 weken later contact opnamen om aan te bieden de meetresultaten te corrigeren met een nieuwe meting. Mochten we wel een contract bij ze afsluiten voor jaarlijkse snelheidstest en netwerkmetingen..
Er is vriendelijk bedankt voor die eer
(add: ja.. dat is aardig wat jaartjes terug. Maar het is nog steeds dezelfde club die het doet.. en ze maken nog steeds dezelfde fouten. Waarschijnlijk is daar hun bedrijfsmodel op gebaseerd: slechte metingen publiceren en vervolgens contact opnemen met de slecht scorende partijen om aan te bieden "alles te corrigeren".. voor een prijs
[ Voor 7% gewijzigd door denan op 07-09-2012 14:38 ]
Poging 2.Darkangle schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:10:
Even een vraagje over dual audio kanalen.
Als ik op de matrix cartoon network aanzet zit er engels geluid onder. Als ik naar het kanaal zap krijg ik nederlands.
Er was mij vorige keer verteld dat ik in mijn settop box "originele audio" moest selecteren, en dat er dan een optie zou bij komen om te schakelen. Dit heb ik of niet goed onthouden, of het werkt niet.
Gezien NL tenenkrommend is (4 stemmen voor alle series) wil ik dit graag om kunnen zetten (en we spreken geen nederlands thuis).
Jammer dan dat dit niet goed loopt, er zijn neem ik aan standaard procedures om dingen te meten,geen contra expertise en voorlopig staat het in dat blad dat voor sommigen,niet kwetsend bedoeld, de bijbel is waar men op vaart en zijn aankopen doet.
Ze leveren deels een windowstooltje die afhankelijk van de instellingen die de gebruiker kan aangeven een aantal zaken test, zoals ping, hoe snel reageren hun voorgedefinieerde websites. Geen ftp test etc. Dus daar ontbreekt al het een en ander. 60% van de test is gewoon geen test, maar wordt gebaseerd op de maandelijkse enquete die ze hun pannelleden sturen.
Eerste vraag is de snelheid van het abonnement. Volgende vraag of je de snelheid ook haalt (is dus voor vele niet technisch onderlegde gebruikers een gevoelsvraag met ditto antwoord.
Dan nog vragen over storingen en helpdesk die niet in dit onderzoek zitten.
Alles gebeurt dus steekproefsgewijs. Er wordt geen rekening gehouden met thuisnetwerken, servertjes, andere processen zoals torrentverkeer, draait je pc updates en noem maar op. Dat tooltje stelt dus niets voor.
Ik denk dat Denan verder alles wel verwoord heeft ;-)
Eerste vraag is de snelheid van het abonnement. Volgende vraag of je de snelheid ook haalt (is dus voor vele niet technisch onderlegde gebruikers een gevoelsvraag met ditto antwoord.
Dan nog vragen over storingen en helpdesk die niet in dit onderzoek zitten.
Alles gebeurt dus steekproefsgewijs. Er wordt geen rekening gehouden met thuisnetwerken, servertjes, andere processen zoals torrentverkeer, draait je pc updates en noem maar op. Dat tooltje stelt dus niets voor.
Ik denk dat Denan verder alles wel verwoord heeft ;-)
GerkeP
LOL
Dat Engelse audiospoor zit er inderdaad bij, op Cartoon Network, maar is helaas niet in het menu selecteerbaar gemaakt door GHM.Darkangle schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:10:
Even een vraagje over dual audio kanalen.
Als ik op de matrix cartoon network aanzet zit er engels geluid onder. Als ik naar het kanaal zap krijg ik nederlands.
Er was mij vorige keer verteld dat ik in mijn settop box "originele audio" moest selecteren, en dat er dan een optie zou bij komen om te schakelen. Dit heb ik of niet goed onthouden, of het werkt niet.
Gezien NL tenenkrommend is (4 stemmen voor alle series) wil ik dit graag om kunnen zetten (en we spreken geen nederlands thuis).
Op bijvoorbeeld Arte (376) kun je zien hoe het hoort te werken: je drukt terwijl de programma-info ("minigids") onderin beeld is op de blauwe knop ("info"), en dan kun je met pijl omhoog naar de selecteerbare video- en audio opties toe (Duits en Frans).
Hiervoor moet wel bij Instellingen -> Algemeen -> Audio/ondertitel: "aan in minigids" ingesteld zijn.
Maar nogmaals bij CN hebben ze de audiosporen niet selecteerbaar gemaakt, terwijl ze er wel gewoon zijn (daarom hoor je hem ook in het matrixscherm, en zijn ze op een eigen HTPC wel gewoon te gebruiken). Software van de Amino kijkt helaas niet zelf welke streams er allemaal beschikbaar zijn, maar alleen welke door GHM in het menu ingesteld zijn als selecteerbaar.
Thanks, zeer duidelijk verhaal.odo966 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:05:
[...]
Dat Engelse audiospoor zit er inderdaad bij, op Cartoon Network, maar is helaas niet in het menu selecteerbaar gemaakt door GHM.
Op bijvoorbeeld Arte (396) kun je zien hoe het hoort te werken: je drukt terwijl de programma-info ("minigids") onderin beeld is op de blauwe knop ("info"), en dan kun je met pijl omhoog naar de selecteerbare video- en audio opties toe (Duits en Frans).
Hiervoor moet wel bij Instellingen -> Algemeen -> Audio/ondertitel: "aan in minigids" ingesteld zijn.
Maar nogmaals bij CN hebben ze de audiosporen niet selecteerbaar gemaakt, terwijl ze er wel gewoon zijn (daarom hoor je hem ook in het matrixscherm, en zijn ze op een eigen HTPC wel gewoon te gebruiken). Software van de Amino kijkt helaas niet zelf welke streams er allemaal beschikbaar zijn, maar alleen welke door GHM in het menu ingesteld zijn als selecteerbaar.
@XMS_webcare
Zouden jullie dit kunnen aankaarten bij wie dit regelt?
Verwijderd
Wij hebben het verzoek doorgezet naar Glashart Media. Het is aan hen of zij dit ook zullen gaan aanbieden. - SophieDarkangle schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:19:
[...]
Thanks, zeer duidelijk verhaal.
@XMS_webcare
Zouden jullie dit kunnen aankaarten bij wie dit regelt?
Ok, of het wel of niet gebeurd is aan hun, maar feedback van webcare op de beslissing word zeer zeker gewaardeerd.
En bedankt uiteraard
En bedankt uiteraard
[ Voor 10% gewijzigd door Darkangle op 07-09-2012 15:42 ]
Ping times zijn ook totaal niet belangrijk... Laat mij maar een kabelabbo zien dat ervoor zorgt dat ik bij BF3 servers zie met 11 ping...Loveparade schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:02:
[...]
De onderzoeksmethode
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik jou zeker ook ! Maar als je in de buurt bent kun je altijd op de koffie komen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:28:
[...]
Er is absoluut niks overeengekomen hoor.
Ik had je ook wel verwacht Nick. Had je graag eens de hand geschud.
off topic: bestaan er consumenten switches met meer dan 10 poorten ??
[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 08-09-2012 15:15 ]
Uiteraard zijn die er! Je netwerk weer te klein geworden? 
Als het geen 19" hoeft te zijn, al heeft deze er als het goed is wel mount opties voor:
pricewatch: Netgear Prosafe GS116GE
Zijn imho redelijk goede dingen.
Of iets anders willekeurigs van http://twk.rs/c4T/lL
Als het geen 19" hoeft te zijn, al heeft deze er als het goed is wel mount opties voor:
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Wat bedoel je met consumenten switches? Volgens mij kan iedereen wel een Cisco, HP of Netgear switch kopen, daar heb je geen partnership voor nodig.Nick39 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:07:
[...]
Ik jou zeker ook ! Maar als je in de buurt bent kun je altijd op de koffie komen.
https://tweakers.net/pric...Uav23qHWoduRBzqLHRrUEp5AQ
-- Nakebod was me net voor
Ehh idd te weinig aansluitingen,ik kan er wel 3 doorlussen maar dan ben je iedere keer een poort kwijt voor de volgende en ze stapelen ook niet lekker, maar deze ziet er zeer netjes uit.Nakebod schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:31:
Uiteraard zijn die er! Je netwerk weer te klein geworden?
@Thasaidon met voor consumenten bedoelde ik een die geen honderden euro's kost.
Met 2 van deze red ik het wel weer ff en kunnen er wat oudere tussenuit, bedankt.
...
[ Voor 93% gewijzigd door Xaero op 08-09-2012 18:07 ]
pricewatch: TP-Link TL-SG1024DNick39 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:07:
[...]
pricewatch: TP-Link TL-SG1024
pricewatch: D-Link DGS-1024D
[ Voor 51% gewijzigd door Meultje op 09-09-2012 05:45 ]
verkeerde forum topic?
@Webcare
Hebben jullie al meer inside info over het blacklistgebeuren van de mailservers?
Hebben jullie al meer inside info over het blacklistgebeuren van de mailservers?
GerkeP
Verwijderd
Helaas hebben wij hier nog geen terugkoppeling over ontvangen. Wanneer wij meer informatie hebben, laten wij het weten. - SophieLoveparade schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:23:
@Webcare
Vervelende is dat er nu dus een hoop mail niet aankomt, lijkt me verstandig om daar meer druk achter te zetten.Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:52:
[...]
Helaas hebben wij hier nog geen terugkoppeling over ontvangen. Wanneer wij meer informatie hebben, laten wij het weten. - Sophie
GerkeP
Ik zit momenteel bij Tweak glas, maar ik mis daar een paar opties die mij interesseren. Vandaar dat ik wat aan het rondkijken ben naar andere opties.
XMS heeft mijn interesse, maar voordat ik daadwerkelijk de molen in werking ga zetten ben ik benieuwd naar een paar details.
Als ik over zou stappen. Krijg ik dan van XMS een ongecodeerd digitaal tv signaal? Of zijn er gebieden waar XMS een gecodeerd signaal (van KPN dus) doorgeeft? Naast het dvb-c signaal wat XMS ook levert.
Hoelang zou een (eventuele) overstap duren? Zowel minimale tijd, als maximale tijd.
Via tweak heb ik een vast ip adres. Laatst wat nieuws langs zien komen dat een vast ip adres bij XMS niet meer mogelijk is. Klopt dit? En hoelang is een adres via DHCP vast te houden, aka, wat zijn de huidige ervaringen met DHCP ip adressen op het nieuwe systeem ?
Als de antwoorden positief genoeg zijn zit een overstap er zeker in. Vooral omdat het enige wat ik dan zou missen van Tweak de snelle usenet toegang. Maar aangezien ik geen downloader ben, is dat niet iets wat ik echt zal missen
Juist de mogelijkheid om zelf digitale tv via mijn eigen netwerk door te sturen trekt mij aan. Zodat ik op mijn main computer een klein schermpje open kan hebben voor televisie, of juist op een tablet in bed. En eventueel zelfs via mijn mobiel terwijl ik op een andere locatie aanwezig ben (iets met internet op de camping in zuid Frankrijk ofzo
).
XMS heeft mijn interesse, maar voordat ik daadwerkelijk de molen in werking ga zetten ben ik benieuwd naar een paar details.
Als ik over zou stappen. Krijg ik dan van XMS een ongecodeerd digitaal tv signaal? Of zijn er gebieden waar XMS een gecodeerd signaal (van KPN dus) doorgeeft? Naast het dvb-c signaal wat XMS ook levert.
Hoelang zou een (eventuele) overstap duren? Zowel minimale tijd, als maximale tijd.
Via tweak heb ik een vast ip adres. Laatst wat nieuws langs zien komen dat een vast ip adres bij XMS niet meer mogelijk is. Klopt dit? En hoelang is een adres via DHCP vast te houden, aka, wat zijn de huidige ervaringen met DHCP ip adressen op het nieuwe systeem ?
Als de antwoorden positief genoeg zijn zit een overstap er zeker in. Vooral omdat het enige wat ik dan zou missen van Tweak de snelle usenet toegang. Maar aangezien ik geen downloader ben, is dat niet iets wat ik echt zal missen
Nog wel... Voor het overgrote deel van de zenders, en zo lang als het duurt. DVB-C is trouwens ook ongecodeerd.Wolfensteijn schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:45:
Ik zit momenteel bij Tweak glas, maar ik mis daar een paar opties die mij interesseren. Vandaar dat ik wat aan het rondkijken ben naar andere opties.
Te lang...Hoelang zou een (eventuele) overstap duren? Zowel minimale tijd, als maximale tijd.
Als er geen gekke dingen gebeuren kun je jarenlang hetzelfde ip adres hebben.Via tweak heb ik een vast ip adres. Laatst wat nieuws langs zien komen dat een vast ip adres bij XMS niet meer mogelijk is. Klopt dit? En hoelang is een adres via DHCP vast te houden, aka, wat zijn de huidige ervaringen met DHCP ip adressen op het nieuwe systeem ?
Al gekeken of je überhaupt XMS kan krijgen...? https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/Als de antwoorden positief genoeg zijn zit een overstap er zeker in. Vooral omdat het enige wat ik dan zou missen van Tweak de snelle usenet toegang. Maar aangezien ik geen downloader ben, is dat niet iets wat ik echt zal missenJuist de mogelijkheid om zelf digitale tv via mijn eigen netwerk door te sturen trekt mij aan. Zodat ik op mijn main computer een klein schermpje open kan hebben voor televisie, of juist op een tablet in bed. En eventueel zelfs via mijn mobiel terwijl ik op een andere locatie aanwezig ben (iets met internet op de camping in zuid Frankrijk ofzo
).
Als ik het goed heb gevolgd, is het gehele tv signaal ongecodeerd, op tijdelijk 2? Vlaamse zenders na omdat die momenteel wel van een andere leverancier (KPN?) afkomen, omdat die zenders van de huidige leverancier problemen gaf bij een aantal mensen.
Geen garantie voor de toekomst dat het zo blijft voor de overige zenders overigens.
Overstap geen ervaring mee.
En DHCP is sinds de overgang naar het nieuwe systeem bij mij nog ongewijzigd, en dat zal normaal gezien ook niet zo snel gebeuren.
Modem staat altijd aan, dus verliest hij zijn IP niet zomaar.
De 2 grootste redenen waardoor het zou wijzigen zijn IMHO: Langdurig stroomuitval waardoor je DHCP lease verloopt, of groot netwerkonderhoud (Al dan niet aan de DHCP server).
Geen garantie voor de toekomst dat het zo blijft voor de overige zenders overigens.
Overstap geen ervaring mee.
En DHCP is sinds de overgang naar het nieuwe systeem bij mij nog ongewijzigd, en dat zal normaal gezien ook niet zo snel gebeuren.
Modem staat altijd aan, dus verliest hij zijn IP niet zomaar.
De 2 grootste redenen waardoor het zou wijzigen zijn IMHO: Langdurig stroomuitval waardoor je DHCP lease verloopt, of groot netwerkonderhoud (Al dan niet aan de DHCP server).
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Als je nog vragen hebt, die onbeantwoord zijn, stuur dan even een DM met je adresgegevens. Wij helpen je graag aan de antwoorden. - SophieWolfensteijn schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:45:
Als de antwoorden positief genoeg zijn zit een overstap er zeker in. Vooral omdat het enige wat ik dan zou missen van Tweak de snelle usenet toegang. Maar aangezien ik geen downloader ben, is dat niet iets wat ik echt zal missenJuist de mogelijkheid om zelf digitale tv via mijn eigen netwerk door te sturen trekt mij aan. Zodat ik op mijn main computer een klein schermpje open kan hebben voor televisie, of juist op een tablet in bed. En eventueel zelfs via mijn mobiel terwijl ik op een andere locatie aanwezig ben (iets met internet op de camping in zuid Frankrijk ofzo
).
Verwijderd
Hoelang duurt een eventuele overstap ?
Te lang....
Kan XMS hier een nuttig antwoord over geven ?
Te lang....
Kan XMS hier een nuttig antwoord over geven ?
@XMS_Webcare: hier in Hilversum (pc 1217EJ) zit de glasvezel al in de grond. Wanneer kan ik ook werkelijk een glasvezel abo afsluiten. Bv. mijn buurvrouw heeft de nodige kastjes al lang in huis (aan de muur), maar een verbinding is er niet en ze heeft al weken niets meer van de glasvezel aanbieders gehoord......
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Mijn ouders wonen op 1217PR, en die hebben al een aantal maanden XMS. Dus waarom het op de 's Gravelandseweg zo lang moet duren...OgWok schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:40:
@XMS_Webcare: hier in Hilversum (pc 1217EJ) zit de glasvezel al in de grond. Wanneer kan ik ook werkelijk een glasvezel abo afsluiten. Bv. mijn buurvrouw heeft de nodige kastjes al lang in huis (aan de muur), maar een verbinding is er niet en ze heeft al weken niets meer van de glasvezel aanbieders gehoord......
Verwijderd
Vaak kun je meer informatie verkrijgen op www.eindelijkglasvezel.nl. Jouw buurvrouw kan hier ook de planning bekijken, of contact opnemen met haar glasvezelaanbieder. - SophieOgWok schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:40:
Bedankt voor de snelle reaktie.Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:42:
[...]
Vaak kun je meer informatie verkrijgen op www.eindelijkglasvezel.nl. Jouw buurvrouw kan hier ook de planning bekijken, of contact opnemen met haar glasvezelaanbieder. - Sophie
Volgens de postcode-check op de XMS site is er op mijn adres glasvezel beschikbaar
Dus waar die beschikbaarheid dan vandaan komt?
Data komt meestal rechtstreeks van Reggefiber. Maar het lijkt erop dat die info niet helemaal klopt
Die informatie ervaar ik ook als niet al te best. Die site geeft bij een postcodecheck nu al 3 weken aan dat er binnen 30 dagen glasvezel bij mij beschikbaar zou moeten zijn en dat een aannemer binnen 14 dagen contact opneemt, maar nog helemaal niks gehoord.
Ik heb via mail navraag gedaan, maar meer dan een ontvangstbevestiging heb ik nog niet ontvangen van Reggefiber.
Ik heb via mail navraag gedaan, maar meer dan een ontvangstbevestiging heb ik nog niet ontvangen van Reggefiber.
Als ik dat zo lees is het in ieder geval voor mij geen partij om mee in zee te gaan. Veel te veel onduidelijkheden (op dit moment). Zou zo maar kunnen dat je overstapt en weken geen telefoon en internet hebt vanwege slechte communicatie/planning binnen het bedrijf. Doet me sterk denken aan de overstap-ellende van de ADSL aanbieders enkele jaren geleden. Nu een abonnement afsluiten? Wachten, bellen, e-mailen, wachten, bellen etc etc........Phoolie schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:08:
Die informatie ervaar ik ook als niet al te best. Die site geeft bij een postcodecheck nu al 3 weken aan dat er binnen 30 dagen glasvezel bij mij beschikbaar zou moeten zijn en dat een aannemer binnen 14 dagen contact opneemt, maar nog helemaal niks gehoord.
Wat wel vlot werkt is de XMS_webcare.
Je moet sowieso nooit je oude contract opzeggen als het nieuwe nog niet is opgeleverd. Je vraagt er bijna om als je dat wel doet.OgWok schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:14:
[...]
Als ik dat zo lees is het in ieder geval voor mij geen partij om mee in zee te gaan. Veel te veel onduidelijkheden (op dit moment). Zou zo maar kunnen dat je overstapt en weken geen telefoon en internet hebt vanwege slechte communicatie/planning binnen het bedrijf. Doet me sterk denken aan de overstap-ellende van de ADSL aanbieders enkele jaren geleden. Nu een abonnement afsluiten? Wachten, bellen, e-mailen, wachten, bellen etc etc........
XMS heeft niets te maken met de uitslag van de postcodecheck. Die komt rechtstreeks uit het Reggefiber systeem en die wordt weer gevoed door de aannemer.OgWok schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:14:
[...]
Als ik dat zo lees is het in ieder geval voor mij geen partij om mee in zee te gaan. Veel te veel onduidelijkheden (op dit moment). Zou zo maar kunnen dat je overstapt en weken geen telefoon en internet hebt vanwege slechte communicatie/planning binnen het bedrijf. Doet me sterk denken aan de overstap-ellende van de ADSL aanbieders enkele jaren geleden. Nu een abonnement afsluiten? Wachten, bellen, e-mailen, wachten, bellen etc etc........
Aangezien Hilversum al lang klaar is zie ik maar 1 mogelijkheid: De aannemer heeft jouw adres al opgeleverd maar dan zonder aansluiting in de meterkast. Dat kan als ze geen contact konden krijgen om destijds de aansluiting te maken.
Oplossing: Bestellen bij XMS, dan gaat het proces alsnog in werking en wordt er inderdaad wel door de aannemer contact met je opgenomen om de kabel van de stoep naar je meterkast te krijgen. Dat kan tot 20 werkdagen duren.
Als dat eenmaal gedaan is dan kan je abonnement alsnog geactiveerd worden.Maar het kan nu alleen nog via het afsluiten van een abonnement bij een provider.
Dus XMS treft geen blaam. Er is inderdaad glasvezel beschikbaar zij het in de stoep. Daarom zal je aanvraag langer duren maar hij is gewoon te bestellen.
@XMS Webcare: status 5 denk ik...
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
heeft er nog iemand genotuleerd afgelopen woensdag op de bijeenkomst?. kon er helaas niet bijzijn maar ben best benieuwd naar de vragen en antwoorden.
XMS geeft die gegevens weer op hun site; zonder voorbehoud. En dan zeggen dat ze er niets mee te maken hebben? Het moet toch niet gekker worden, lijkt me.Barre73 schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:36:
[...]
XMS heeft niets te maken met de uitslag van de postcodecheck. Die komt rechtstreeks uit het Reggefiber systeem en die wordt weer gevoed door de aannemer.
knip....
Wat is overigens status 5
[ Voor 11% gewijzigd door OgWok op 10-09-2012 21:12 ]
Status 5 is een oplevering status in de bouw interface van Reggefiber. Daarin houd Reggefiber de statussen van de adressen bij.
Voorbeeld: status 2 betekend dat je adres leverbaar is voor een provider.
Status 5 was als ik mij goed herinner: Fiber op rol tegen gevel
[ Voor 18% gewijzigd door White_Collar op 10-09-2012 21:42 ]
@W_C: dank u..
@OgWok: Zo bedoelde ik het niet. Er is ook niets mis met de PC check. Glasvezel is leverbaar en een abonnement kan worden afgesloten. Dat is toch wat de PC check aangeeft?
En dat zeg ik ook.
Bel anders morgen even met XMS om een abonnement te bespreken als je dat nog wilt.
@OgWok: Zo bedoelde ik het niet. Er is ook niets mis met de PC check. Glasvezel is leverbaar en een abonnement kan worden afgesloten. Dat is toch wat de PC check aangeeft?
En dat zeg ik ook.
Bel anders morgen even met XMS om een abonnement te bespreken als je dat nog wilt.
Nee, dat is status 1. Status 5 is fiber op rol tegen erfgrens (in de stoep dus meestal).White_Collar schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:18:
[...]
Status 5 is een oplevering status in de bouw interface van Reggefiber. Daarin houd Reggefiber de statussen van de adressen bij.
Voorbeeld: status 2 betekend dat je adres leverbaar is voor een provider.
Status 5 was als ik mij goed herinner: Fiber op rol tegen gevel
Zit me trouwens net iets te bedenken... De 's Gravelandsweg is volgens mij dat deel van Hilversum waar vorig jaar zo'n ophef over was omdat die niet volledig aangesloten zouden worden zoals de rest van Hilversum.
Kan dat de reden zijn dat ze nooit verder zijn gegaan dan de kabels in de straat en niet naar de huizen zijn gekomen?
Edit: Zie net via Google dat dat precies de reden is. Bewoners in deze wijk krijgen alleen nog een aansluiting bij afname van een abonnement. Nou wil de vraagsteller dat ook dus ik voorzie geen problemen. Ik zie verder niets genoemd over een eigen bijdrage. Kan ik me ook niet voorstellen. Als je een abonnement neemt weet Reggefiber zeker dat ze geld gaan krijgen voor de lijnhuur van dat adres. En dat is voldoende.
[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 10-09-2012 22:20 ]
Gisteren heb ik een DVB-C ontvanger aangesloten op het Genexis modem. Werkte prima. Vandaag he ik geen signaal meer. Ondertussen heb ik geslapen en heb ik gewerkt. Er is niet veranderd. Weet iemand hoe dat singaal plotsklaps verdwijnen kan? Op het modem is het televisie lampje ook uit.
Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel
Ik zou morgen de helpdesk even bellen. Het analoge deel van je Genexis modem kan doorgebrand zijn of op een ander manier fysiek kapot zijn.Pastinakel schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:41:
Gisteren heb ik een DVB-C ontvanger aangesloten op het Genexis modem. Werkte prima. Vandaag he ik geen signaal meer. Ondertussen heb ik geslapen en heb ik gewerkt. Er is niet veranderd. Weet iemand hoe dat singaal plotsklaps verdwijnen kan? Op het modem is het televisie lampje ook uit.
Ik heb ook Xms alles in 1 pas genomen, hier ook op 8071 maar 30 mbit ipv 50 mbit, in nunspeet, terwel me oom, ook xms heeft, in nunspeet en wel 50 mbit heeft op 8072
Is je router wel snel genoeg?
Verwijderd
Stuur even een DM met je adresgegevens. Wij kijken graag naar de instellingen van jouw glasvezelmodem. - SophiePastinakel schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:41:
Verwijderd
Wij kijken graag na hoe de snelheid is in het systeem. Wil je ons een DM sturen met adresgegevens? - SophieHcBlids schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 02:03:
Ik heb ook Xms alles in 1 pas genomen, hier ook op 8071 maar 30 mbit ipv 50 mbit, in nunspeet, terwel me oom, ook xms heeft, in nunspeet en wel 50 mbit heeft op 8072
Verwijderd
Beste xms,
Nu ik 5 jaar een zeer tevreden klant ben van jullie is deze tevredenheid behoorlijk gedaald in de afgelopen week, het is namelijk zo dat ik mee doe met de telegraaf aktie van eredivisie live. Helaas heb ik begrepen van een van jullie medewerkers dat ik als enige van de xms klanten mee doe aan deze igrote landelijke aktie.
Nu heb ik een bevestiging van eredevisie live op 31 augustus jl. en vorige week vrijdag maar eens gebeld hoe de status is want ik heb nog geen beeld. Helaas was deze aktie vorr xms onbekend en er is dus ook geen aanvraag binnen gekomen bij xms vanuit eredivisie live. Eredivisielive gebeld en zij zouden vrijdag het verzoek wederom mailen naar xms. Maandag gebeld en wederom geen enkel idee waar het over gaat.
Ik begin er een beetje moedeloos van te worden. Helaas nog steeds geen enkele reactie van xms over de aanvraag.
Kan iemand mij hier helpen!!!!
Nu ik 5 jaar een zeer tevreden klant ben van jullie is deze tevredenheid behoorlijk gedaald in de afgelopen week, het is namelijk zo dat ik mee doe met de telegraaf aktie van eredivisie live. Helaas heb ik begrepen van een van jullie medewerkers dat ik als enige van de xms klanten mee doe aan deze igrote landelijke aktie.
Nu heb ik een bevestiging van eredevisie live op 31 augustus jl. en vorige week vrijdag maar eens gebeld hoe de status is want ik heb nog geen beeld. Helaas was deze aktie vorr xms onbekend en er is dus ook geen aanvraag binnen gekomen bij xms vanuit eredivisie live. Eredivisielive gebeld en zij zouden vrijdag het verzoek wederom mailen naar xms. Maandag gebeld en wederom geen enkel idee waar het over gaat.
Ik begin er een beetje moedeloos van te worden. Helaas nog steeds geen enkele reactie van xms over de aanvraag.
Verwijderd
Wij zien dat je je adresgegevens hebt gestuurd, wij gaan kijken wat wij voor je kunnen doen. - SophieVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:07:
Beste xms,
Ik heb een Linksys E4200, heb er met gemak 120 mbit mee gehaald bij een kennis, maar Xms blijft hier op 30 Mbit hangenfast-server schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:05:
Is je router wel snel genoeg?
Er staat ook Internet (30/30Mbit), Telefoon, Radio, Televisie
[ Voor 4% gewijzigd door Blids op 11-09-2012 14:18 ]
Heb je niet gewoon een 30/30 abbo afgesloten...?
Super snel geregeld door @XMS webcare, dikke pluim, nu Internet (50/50Mbit), Telefoon, Radio, Televisie
Net test gedaan op http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
Voor Download 30Mbit/sec Upload 31 Mbit/sec en naar Download 50Mbit/sec Upload 52 Mbit/sec
Net test gedaan op http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
Voor Download 30Mbit/sec Upload 31 Mbit/sec en naar Download 50Mbit/sec Upload 52 Mbit/sec

[ Voor 17% gewijzigd door Blids op 11-09-2012 16:37 ]
Meer mensen last van traag zappen op de 110 en 540? Laatste dagen duurt het af en toe 8 seconden voordat er weer beeld en geluid is.
Wat is 'af en toe'...?
Dit topic is gesloten.