"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
It's worth it.. vooral de hbo go/on demand app die vol staat met "alle" content.Thasaidon schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:39:
[...]
Idd... zal wel weer een aardige duit gaan kosten ben ik bang...
€ 14,95 pm bij Ziggo
Carpe Diem
Dat zijn jij en ik wel met elkaar eens, grootste probleem is de vrouw, die gaat over de financiëndenan schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:50:
[...]
It's worth it.. vooral de hbo go/on demand app die vol staat met "alle" content.
GerkeP
Dat klinkt bekendLoveparade schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:56:
[...]
Dat zijn jij en ik wel met elkaar eens, grootste probleem is de vrouw, die gaat over de financien
Maargoed, er zijn voor GHM (XMS) nog geen prijzen bekend, dus even afwachten.
Ik had er eerlijk gezegd me er meer bij voorgesteld,mogelijk omdat veel series pas weer deze maand gaan lopen,het is zonder meer stukken beter dan Film 1,maar toch.... aan de andere kant, 3x naar de videotheek en je bent al over het bedrag heen...denan schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:50:
[...]
It's worth it.. vooral de hbo go/on demand app die vol staat met "alle" content.
kwestie van perspectief.. 14,95 per maand.. dat kun je voor de gemm. prijs van een jurkje (waar ze er vast bergen van koopt) 8 maanden naar kijkenLoveparade schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:56:
Dat zijn jij en ik wel met elkaar eens, grootste probleem is de vrouw, die gaat over de financiën
En heb je dan volledige vrijheid waar en wanneer je iets wilt kijken?Thasaidon schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:39:
[...]
Idd... zal wel weer een aardige duit gaan kosten ben ik bang...
€ 14,95 pm bij Ziggo
Geen idee, ik heb geen Ziggo.chocka schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:01:
[...]
En heb je dan volledige vrijheid waar en wanneer je iets wilt kijken?
Maar volgens hun site:
Over HBO is iig vanuit GHM (XMS) nog niets bekend gemaakt.Drie kanalen in standaard- en HD-kwaliteit
De nieuwste series, te zien in dezelfde week als in Amerika
De grootste films
Met Nederlandse ondertiteling
Zonder reclameonderbrekingen
Gratis en onbeperkt toegang tot HBO-series en -films via:
- HBO On Demand (TV)**
- HBO GO (PC, laptop, tablet en smartphone)
** HBO On Demand is onbeperkt en zonder extra kosten toegankelijk voor alle HBO-abonnees met een Interactieve HD recorder.
Maar op de site van HBO zelf staat:
Het abonnement bestaat uit drie 24-uurs-, reclamevrije HD-kanalen¹: HBO, HBO 2 en HBO 3. De kanalen zijn tevens in SD beschikbaar. Ook de streamingdienst HBO GO is zonder extra kosten beschikbaar² voor klanten die voor het HBO pakket kiezen. Vodafone en de serviceproviders van Glashart Media³ bieden daarnaast de video-on-demand dienst HBO On Demand.
[ Voor 24% gewijzigd door Thasaidon op 04-09-2012 12:08 ]
Ja. (en nu ook het GHM persbericht: http://glashartmedia.nl/b...bericht_lancering_HBO.pdf)chocka schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:01:
En heb je dan volledige vrijheid waar en wanneer je iets wilt kijken?
[ Voor 26% gewijzigd door denan op 04-09-2012 12:08 ]
Wordt je hiermee verplicht tot het hebben van een Amino 5 serie met HD?Thasaidon schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:05:
[...]
Maar volgens hun site:
HBO On Demand is onbeperkt en zonder extra kosten toegankelijk voor alle HBO-abonnees met een Interactieve HD recorder.
[...]
Het is gewoon VoD. Een PVR is dus niet nodig.chocka schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:07:
Wordt je hiermee verplicht tot het hebben van een Amino 5 serie met HD?
Tja, jammer dat ik dan alleen nog een A110 heb (zonder HD)denan schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:08:
[...]
Het is gewoon VoD. Een PVR is dus niet nodig.
En de Amino 110 kan dit al aan? Of mogelijk zal er dan een goedkopere versie van het abonnement komen, omdat de Amino 110 geen HD aan kan en dus alleen SD kan bekijken?denan schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:08:
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
--- zie mijn eerdere quote van de HBO site ---chocka schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:12:
[...]
En de Amino 110 kan dit al aan? Of mogelijk zal er dan een goedkopere versie van het abonnement komen, omdat de Amino 110 geen HD aan kan en dus alleen SD kan bekijken?
"De kanalen zijn tevens in SD beschikbaar. "
Dus zou ook op de 110 moeten werken. En ik ga er dan vanuit dat de VoD ook in SD geleverd kan worden en dus ook werken op de 110.
Tenzij ze weer gaan kloten met encryptie van de kanalen, dan heb ik zo mijn twijfels over de A110.
[ Voor 14% gewijzigd door Thasaidon op 04-09-2012 12:30 ]
Bij Ziggo in elk geval wel,maar bij Ziggo kijk ik meestal via de Samsung galaxy 10.1 ze hebben een aparte app voor HBO on demand,je kiest dat je Ziggo hebt,je wordt doorgestuurd naar een portal van Ziggo, daar log je op in met je inlog gegevens en wachtwoord van Ziggo,heb je er een abonnement op dan krijgt je app een soort van goedkeuring en daarna kun je kijken waar je wil, ik kijk gewoon HBO on demand via de internet verbinding van XMS, ongeveer 10 mbits, dus zeker geen "you Tube".ari3 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:15:
Zijn de HBO on-demand streams wel in HD en DD 5.1 audio? Want dat is iets wat erg mist in de huidige on-demand diensten. Die zijn qua resolutie en bitrate nog net geen YouTube, maar de kwaliteit van de laat veel te wensen over. Waarschijnlijk is het allemaal geoptimaliseerd voor mobiele netwerken, maar dat is dus niet acceptabel. Op een settopbox verwacht ik on-demand dezelfde kwaliteit als de broadcasts.
De 3 gewone netten van HBO zijn er in zowel SD als HD.
De Belgische HD netten zijn ook trouwens prima in orde, H264 tussen de 9 en 10 mbits, af en toe een uitschietertje over de 10 heen, kijk ik via de DTVmonitor naar UPC dan zitten ze daar ook op die bitrate dus blijkbaar kunnen Ziggo en UPC toch wel een goede HD stream oppikken..
[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 04-09-2012 12:32 ]
Ik hoop met name dat providers zoals XMS meer gaan doen met extra diensten:ToniW schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:36:
Wat mij betreft is er maar één belangrijk item: gaat XMS de weg op naar yet another glasvezelprovider, die zich enkel met een ander kleurtje in het TV-menu onderscheidt, of worden/gaan/blijven er diensten aangeboden die het nou net dat extra tweakers-leveltje geven (vast IP-adres, rDNS, en zo)
Ik moet overigens nog even kijken of ik op zo korte termijn (door mijn onoplettendheid zullen we dan maar zeggen) kan regelen dat ik aanwezig ben.
- Gezondheid
- Veiligheid
- Onderwijs (thuis onderwijs bij ziekte/beperking e.d.)
- Domotica (verwarming, verlichting, keuken voorraad)
zoals de optie voor ouderen om bijv. contact te hebben met hun arts. Automatisch melden van een inbraak aan politie, omgeving (buren,familie). Maar veel hangt af van gesprekken met grotere instanties (huisartsen groepen, politie, scholen, energiebedrijven, supermarkten) maar misschien zou dit op klein schaal getest kunnen worden en langzaam uit worden gebreid met meerdere plaatsen/regio's.
Iets anders.. Naast het eerder genoemde bericht op de site van HBO zelf staat er ook op de Glashart media site een persbericht over de toevoeging van HBO zenders per 25 september.
Ga maar eens naar de start pagina: http://www.glashartmedia.nl/ en klik dan eens op het plaatje van hbo
[ Voor 36% gewijzigd door White_Collar op 04-09-2012 13:18 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
Er wordt nog gewerkt aan de website, zodra deze helemaal klaar is zullen wij hier een bericht plaatsen. -TimVerwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:20:
Inschrijven via http://xmsnet.nl/hbo-pakket kan nog niet?
15,25 dus
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Er worden toch ook SD versies doorgegeven waarom dan toch verplichten om HD ontvanger te hebben? Veiligheid van de SD decoders niet goed? Of spreekt HBO en Totaaltv over CanalDigitaal als ze het over SD hebben. Want op de Glashart media site wordt niet gesproken over SD versies.White_Collar schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:23:
"Om HBO te kunnen ontvangen dient u wel in het bezit te zijn van een HD-ontvanger."
[ Voor 26% gewijzigd door funrider op 04-09-2012 13:35 ]
Dat betekend dus dat ze waarschijnlijk Verimatrix gebruiken wat de 110 niet aan kan. Een andere reden zou ik niet weten namelijk. HBO geeft namelijk zelf aan dat de zenders ook in SD geleverd zouden worden, maar XMS moet dat dus weer anders doen...funrider schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:32:
[...]
Er worden toch ook SD versies doorgegeven waarom dan toch verplichten om HD ontvanger te hebben? Veiligheid van de SD decoders niet goed?
Beetje jammer dat ik dus nu verplicht word een HD decoder voor de volle mep aan te schaffen als ik HBO zou willen afnemen.
Nog een puntje voor de meeting morgen.
[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 04-09-2012 13:38 ]
Verwijderd
Vanaf 25 september kunnen onze klanten de volgende HBO zenders ontvangen:
Het HBO pakket bevat 3 HD-kanalen
- HBO is het premièrekanaal. Hier zien onze klanten elke dag de grootste films en premières van de nieuwste seizoenen van series zoals Boardwalk Empire, Treme en Strike Back.
- Op HBO 2 vinden we voornamelijk programma’s met de nadruk op drama, intrige en romantiek. In oktober zien we onder meer seizoen twee van The Borgias.
- Liefhebbers van actie, spanning en passie stemmen af op HBO 3. Hier kunnen we dit najaar bijvoorbeeld kijken naar de series Mandrake en Band of Brothers.
HBO zenders worden automatisch in HD geleverd met perfect Dolby 5.1 geluid (onze klanten moeten dus wel een HD ontvanger in hun bezit te hebben).
Dit pakket kost per maand € 15,25. De eerste 2 maanden ontvangen onze klanten cadeau, voor meer informatie en het bestelformulier kunnen jullie terecht op http://xmsnet.nl/hbo. -Tim
Verwijderd
Dit heeft te maken met het feit dat HBO via GHM alleen in mpeg 4 (HD) kan worden ontvangen, de 110 kan mpeg 2 (SD) aan vandaar dat deze niet geschikt is voor het ontvangen van de HBO zenders. -TimThasaidon schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:36:
Dat betekend dus dat ze waarschijnlijk Verimatrix gebruiken wat de 110 niet aan kan. Een andere reden zou ik niet weten namelijk. HBO geeft namelijk zelf aan dat de zenders ook in SD geleverd zouden worden, maar XMS moet dat dus weer anders doen...
Beetje jammer dat ik dus nu verplicht word een HD decoder voor de volle mep aan te schaffen als ik HBO zou willen afnemen.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2012 16:25 . Reden: informatie aangevuld om onduidelijkheid te voorkomen ]
Dank je, maar waarom staat er dan op de site van HBO zelf dat de kanalen ook in SD (mpeg2?) aangeleverd worden?Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:06:
[...]
Dit heeft te maken met het feit dat HBO alleen in mpeg 4 kan worden ontvangen, de 110 kan mpeg 2 aan vandaar dat deze niet geschikt is voor het ontvangen van HBO. -Tim
Dan nog blijft het feit nu dat ik gedwongen word een HD decoder aan te schaffen wil ik ook dit pakket afnemen...
Gaat XMS nog iets doen voor haar oude klanten met enkel een 110? Een aktie ofzo?
[ Voor 19% gewijzigd door Thasaidon op 04-09-2012 14:23 ]
Verwijderd
Hier is niets over bekend, mocht dit veranderen dan geven we dit hier zeker door. -TimThasaidon schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:07:
Dan nog blijft het feit nu dat ik gedwongen word een HD decoder aan te schaffen wil ik ook dit pakket afnemen...
Gaat XMS nog iets doen voor haar oude klanten met enkel een 110? Een aktie ofzo?
Omdat XMS liegt, er zijn zowel SD als HD versies van HBO, misschien dat de "on demand" alleen HD is maar ze zenden ook gewoon in SD uit.Thasaidon schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:07:
[...]
Dank je, maar waarom staat er dan op de site van HBO zelf dat de kanalen ook in SD (mpeg2?) aangeleverd worden?
Ik zal het zo even bewijzen.
Tuurlijk jongen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
http://www.dtvmonitor.nl/index.php
Daar klikken we op Ziggo en je ziet alle streams.
DE SD versies:
HBO 1 SD http://www.dtvmonitor.nl/index.php
Transport stream 4: 356 MHz id 231
HBO 2 SD http://www.dtvmonitor.nl/index.php
Transport stream 2: 396 MHZ id 232
HBO 3 SD http://www.dtvmonitor.nl/index.php
Transport stream 20: 562 MHZ id 233
De HD VERSIES:
HBO HD1 http://www.dtvmonitor.nl/index.php
Transport stream 29: 786 MHZ id 234
HBO HD2 http://www.dtvmonitor.nl/index.php
Transport stream 29: 786 MHZ id 235
HBO HD3 http://www.dtvmonitor.nl/index.php
Transport stream 29: 786 MHZ id 236
Ik heb het nog even beter voor je uitgezocht:
https://www.ziggo.nl/#producten/extra-zenders/hbo/
HBO is hét Amerikaanse televisienetwerk met drie zenders vol topfilms, nieuwe series, en prijswinnende documentaires. Met gratis bij uw pakket een unieke On Demand-service (interactieve ontvanger vereist). Kijk HBO niet alleen via de televisie, maar óók op uw laptop, tablet of smartphone.
Waarom HBO?
Drie kanalen in standaard- en HD-kwaliteit
De nieuwste series, te zien in dezelfde week als in Amerika
De grootste films
Met Nederlandse ondertiteling
Zonder reclameonderbrekingen
Gratis en onbeperkt toegang tot HBO-series en -films via:
- HBO On Demand (TV)**
- HBO GO (PC, laptop, tablet en smartphone)
En dat voor 14,95
[ Voor 35% gewijzigd door Nick39 op 04-09-2012 16:08 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Je bent een slecht verliezer, er bestaan SD versies alleen levert GHM die dus niet aan, dat wil dus niet zeggen dat ze er niet zijn zoals men beweert.
Klopt, maar HBO levert dus zowel SD als HD.
Waarom XMS dus alleen weer HD gaat leveren snap ik ook niet.
Maar ik kan je garanderen dat die streams gecodeerd zullen zijn.
Verwijderd
I rest my case.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:12:
zoals Nick39 al aangeeft zijn er inderdaad SD en HD versies van HBO beschikbaar. Via GHM (en dus XMS) zijn alleen de HD versies beschikbaar waardoor je deze niet kan ontvangen als je gebruik maakt van de Amino 110. -Tim
Misschien is liegen een beetje een te harde woordkeuze,maar dan wordt men van het webcare team verkeerd voorgelicht.
Persoonlijk vind ik wel dat je met dat uber fibernet dan wel bepaalde doelgroepen gaat uitsluiten, CQ dwingen richting een HD decoder,maar, ook weer eerlijk,daar is XMS niet de enige in, ook in Belgie heeft men besloten om satelliet uitzendingen welliswaar nog steeds in SD maar wel met H.264 compressie te gaan gebruiken zodat je een HD decoder nodig hebt om een SD uitzending te bekijken,maar op media zaken heb ik mijn cijfertjes echt wel kloppend.
[ Voor 44% gewijzigd door Nick39 op 04-09-2012 16:20 ]
Ik zie hier geen leugens, en dat was mijn punt.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:12:
zoals Nick39 al aangeeft zijn er inderdaad SD en HD versies van HBO beschikbaar. Via GHM (en dus XMS) zijn alleen de HD versies beschikbaar waardoor je deze niet kan ontvangen als je gebruik maakt van de Amino 110. -Tim
Ik blijf je een slecht verliezer vinden:Fiber schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:18:
[...]
Ik zie hier geen leugens, en dat was mijn punt.
Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"
XMS_webcare schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:06:
[...]
Dit heeft te maken met het feit dat HBO alleen in mpeg 4 kan worden ontvangen, de 110 kan mpeg 2 aan vandaar dat deze niet geschikt is voor het ontvangen van HBO. -Tim
En die stelling klopt niet, de SD versie is niet in mpeg 4 anders zou geen enkele SD decoder het kunnen weergeven want een SD decoder kan dat niet.
De SD versies worden in mpeg 2 uitgezonden. ook weer te zien op dezelfde site.
Video details van HBO SD:
MPEG : mpeg2video
Format : 4:2:0
Resolution : 720 X 576
Aspect ratio:
Max bitrate : 4800 kb/s
De onjuistheid is dat HBO in zowel mpeg 2 ( SD ) als mpeg4 (HD) wordt uitgezonden, Dus moet je niet roepen dat HBO alleen in mpeg 4 kan worden ontvangen want dat is gewoon niet juist.
[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 04-09-2012 16:29 ]
Kortom, ze proberen iedereen over te krijgen op HD decoders om van die A110 af te komen.Nick39 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:23:
[...]
Ik blijf je een slecht verliezer vinden:
[...]
En die stelling klopt niet, de SD versie is niet in mpeg 4 anders zou geen enkele SD decoder het kunnen weergeven want een SD decoder kan dat niet.
Dan kunnen ze namelijk ook encryptie gaan toepassen.
maar dat is mijn persoonlijke gedachtespinsel
Verwijderd
Ik heb de tekst aangepast om onduidelijkheid te voorkomen.Nick39 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:23:
[...]
Ik blijf je een slecht verliezer vinden:
[...]
De SD versies worden in mpeg 2 uitgezonden. ook weer te zien op dezelfde site.
Dat is precies waar ik over viel. Als je het vergissen, verkeerd ingelicht, mis hebben, of zo had genoemd had ik niks gezegd.Nick39 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:13:
[...]
Misschien is liegen een beetje een te harde woordkeuze...
Die draai had ik er vast ook aan gegeven als ik jou was alleen ken ik mijn feiten.Fiber schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:28:
[...]
Dat is precies waar ik over viel. Als je het vergissen, verkeerd ingelicht, mis hebben, of zo had genoemd had ik niks gezegd.
Ach de bezitters van een Panasonic TU-DC40RD zitten ook al 5 jaar op een door Ziggo beloofde update te wachten voor DVB ondertiteling, de Samsung DCB-9401R heeft problemen met een buffer waardoor het beeld iedere keer even op zwart gaat,die mensen hebben uiteindelijk ook allemaal een nieuwe decoder moeten kopen want de beloofde update is er nooit gekomen, de Belgacom actie om alle SD uitzendingen toch in H.264 te gaan doen, ik ben in 20 jaar satelliet ontvangst van Analoog naar Digitaal naar Alphacrypt en Videocrypt 1 naar Videocrypt 2 naar Viaccess naar Irdeto 1 gegaan, van pal naar pal plus (heerlijke mislukking) naar breedbeeld,naar LCD-HD en naar LED-HD gegaan, op de satelliet gaan ze Irdeto 1 er nu ook uitzetten, en DVB-T ( o.a. digitenne ) gaat naar DVB-T2, op een gegeven moment kan je niet backwards blijven supporten en zul je moeten investeren in een andere apparatuur.Thasaidon schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:26:
[...]
Kortom, ze proberen iedereen over te krijgen op HD decoders om van die A110 af te komen.
Dan kunnen ze namelijk ook encryptie gaan toepassen.
maar dat is mijn persoonlijke gedachtespinsel
Ziggo verkoopt ook geen SD decoders meer,de detailhandel verkoopt haar laatste voorraad en op den duur zal bij hun ook de knop opgaan naar H.264 vanwege de bandbreedte.
De 110 wordt bij zo te zien geen enkel pakket meer aangeboden en zal dus ook langzaam uitgefaseerd worden,je kan er nu 3 zenders niet mee ontvangen waar je ook nog eens extra voor moet betalen,dus in de slaapkamer heb je er nog wel wat aan.
Misschien kan er een leuke aanbieding worden gemaakt voor de mensen die een jaar HBO afnemen, dat ze zoveel korting krijgen op een HD decoder.
Ik hoop dat door het hier en daar corrigeren,de discussie nog leesbaar/volgbaar is.
@Webcare, ik reageer misschien (onbedoeld) fel op bepaalde uitlatingen,maar ik kan er als je,als woordvoorder van een bedrijf, dingen verteld die niet kloppen,erg slecht tegen.
Misschien een intern puntje,eerst zorgen dat de feiten kloppen,voor publicatie volgt,anders komen jullie in een onmogelijke positie.
[ Voor 24% gewijzigd door Nick39 op 04-09-2012 17:10 ]
Eens, maar ik werd toen verplicht een decoder te kopen. Gaat deze kapot, dan wordt ik weer gedwongen er een te kopen, omdat XMS zal roepen dat ik geen garantie meer heb.Nick39 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:59:
[...]
Ach de bezitters van een Panasonic TU-DC40RD zitten ook al 5 jaar op een door Ziggo beloofde update te wachten voor DVB ondertiteling, de Samsung DCB-9401R heeft problemen met een buffer waardoor het beeld iedere keer even op zwart gaat,die mensen hebben uiteindelijk ook allemaal een nieuwe decoder moeten kopen want de beloofde update is er nooit gekomen, de Belgacom actie om alle SD uitzendingen toch in H.264 te gaan doen, ik ben in 20 jaar satelliet ontvangst van Analoog naar Digitaal naar Alphacrypt en Videocrypt 1 naar Videocrypt 2 naar Viaccess naar Irdeto 1 gegaan, van pal naar pal plus (heerlijke mislukking) naar breedbeeld,naar LCD-HD en naar LED-HD gegaan, op de satelliet gaan ze Irdeto 1 er nu ook uitzetten, en DVB-T ( o.a. digitenne ) gaat naar DVB-T2, op een gegeven moment kan je niet backwards blijven supporten en zul je moeten investeren in een andere apparatuur.
De 110 wordt bij zo te zien geen enkel pakket meer aangeboden en zal dus ook langzaam uitgefaseerd worden.
XMS heeft mij dus een A110 laten kopen omdat ik daar alles mee zou kunnen (HD was er toen nog niet bij XMS).
Als ze dat nu zouden aanpassen verwacht ik ook van XMS dat ze mij een goed alternatief bieden en niet dat ik weer verplicht word voor de volle mep een STB aan te schaffen.
En door dit soort interesante diensten allen in HD te leveren proberen ze alsnog mij te verplichten een HD decoder te laten kopen. Dan heeft XMS namelijk geen kosten. Maar daar trap ik dus niet in.
Zolang mijn A110 het blijft doen koop ik geen nieuwe, tenzij XMS met een goede aanbieding of alternatief komt. Maar gezien de laatste "aanbieding" ben ik bang dat ik daar nog lang op kan wachten.
[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 04-09-2012 18:20 ]
Slap gel*l van mij,dat weet ik ook wel,maar niemand verplicht je iets, alleen als je die extra diensten wil hebben moet je een andere kopen, ik heb een mooie tv maar met het ci+ gebeuren kan je geen (nog niet) on demand dingen doen,dat is een keuze die ik zelf heb gemaakt, wil ik interactief on demand dingen gaan doen dan zal ik een losse decoder moeten kopen.Thasaidon schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:31:
[...]
Eens, maar ik werd toen verplicht een decoder te kopen. Gaat deze kapot, dan wordt ik weer gedwongen er een te kopen, omdat XMS zal roepen dat ik geen garantie meer heb.
XMS heeft mij dus een A110 laten kopen omdat ik daar alles mee zou kunnen.
Als ze dat nu zouden aanpassen verwacht ik ook van XMS dat ze mij een goed alternatief bieden en niet dat ik weer verplicht word voor de volle mep een STB aan te schaffen.
Bij HBO dan niet want het on demand gebeuren draait ook op een goede tablet,maar ook die moet je dan wel hebben.
Misschien een goed punt voor die meeting morgen,breng het per DM in zou ik zeggen, dat de mensen die naar aanleiding van dat HBO een andere decoder willen,deze voor een interessante prijs kunnen krijgen.
Ik ga er zeker niet heen want de manier waarop het nu gaat ergert me al genoeg en ik zit net ff iets dieper in de materie om beloftes en uitlatingen te horen waarvan ik weet dat ze krom zijn,ze zijn de boel aan het schilderen buiten en zodra ze klaar zijn ben ik back to Greece.
Bovendien neem ik alleen internet en telefonie af omdat ik per definitie niet in die amino boxen geloof.
Met eens bedoelde ik dat ik niet van XMS moet blijven verwachten (en dus ook niet verwacht) dat alles maar backwards compatible blijft met mijn A110, techniek gaat immers vooruit en dan moet je wel een keer mee.Nick39 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:56:
[...]
Slap gel*l van mij,dat weet ik ook wel,maar niemand verplicht je iets, alleen als je die extra diensten wil hebben moet je een andere kopen, ik heb een mooie tv maar met het ci+ gebeuren kan je geen (nog niet) on demand dingen doen,dat is een keuze die ik zelf heb gemaakt, wil ik interactief on demand dingen gaan doen dan zal ik een losse decoder moeten kopen.
Bij HBO dan niet want het on demand gebeuren draait ook op een goede tablet,maar ook die moet je dan wel hebben.
Misschien een goed punt voor die meeting morgen,breng het per DM in zou ik zeggen, dat de mensen die naar aanleiding van dat HBO een andere decoder willen,deze voor een interessante prijs kunnen krijgen.
Ik ga er zeker niet heen want de manier waarop het nu gaat ergert me al genoeg en ik zit net ff iets dieper in de materie om beloftes en uitlatingen te horen waarvan ik weet dat ze krom zijn,ze zijn de boel aan het schilderen buiten en zodra ze klaar zijn ben ik back to Greece.
Bovendien neem ik alleen internet en telefonie af omdat ik per definitie niet in die amino boxen geloof.
Maar dat ze nu HBO alleen in HD gaan leveren terwijl dit ook in SD beschikbaar is (volgens HBO zelf notabene...) vind ik een naai streek.
SD is mpeg2 en is precies waar de A110 voor bedoeld is.
Daarom blijf ik erbij dat ze het puur doen vanwege de encryptie die ongetwijfeld op de streams zal zitten. En laat nou Verimatrix niet werken op de A110 en dus bieden ze het niet aan in SD. Kortom men wil van de A110 af en probeerd de oude klanten (met gekochte STB's) dus zo te dwingen.
[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 04-09-2012 19:09 ]
Ik weet het niet, ik weet niet wat er achter de strategie zit,ik vindt XMS een hele rare koers varen de laatste tijd, vaste ip's die verdwijnen,verhoging door btw met een afrondingspercentage en dan daar stiekum wat dubbeltjes pikken,onduidelijke brieven waaruit niet blijkt dat de kosten van een telefoontje opeens verdubbeld zijn,een onaangekondigde verhuizing naar een totaal andere iprange.Thasaidon schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:54:
[...]
Daarom blijf ik erbij dat ze het puur doen vanwege de encryptie die ongetwijfeld op de streams zal zitten. En laat nou Verimatrix niet werken op de A110 en dus bieden ze het niet aan in SD. Kortom men wil van de A110 af en probeerd de klant dus zo te dwingen.
Complot theorie aan: KPN is gewoon al eigenaar en zet haar eigen lijnen door. /complottheorie uit.
Ook rare storingen,telefoon die het opeens niet doet, iptv moet ik hier van lezen maar schijnt ook niet gewelding te zijn,DVB-C valt blijkbaar regelmatig de EPG weg, de DNS servers die soms tergend traag reageren en met 2x refesh er gelijk zijn, vandaag tot 3 keer toe weer de popserver die niet reageert.
Heel onregelmatig valt de verbinding weg,blijft wel in stand met de IPfabriek maar verder kom je niet.
Regelmatig zie ik als ik Facebook benader op elke foto een kruisje staan,refresh,niet weg,verbinding verwisselen met Ziggo,voila gewoon beeld.
Sommige sites zien er uit als een soort van apache directory terwijl overschakelen op Ziggo de hele page laat zien, hebben we wel voldoende capaciteit ???
chocka schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:07:
Wordt je hiermee verplicht tot het hebben van een Amino 5 serie met HD?
Terwijl ik nu achteraf alsnog wel lees dat je "verplicht" wordt tot de aanschaf van de duurste STB uit het XMS pakket om deze, volgens Denan, gewone VoD te kunnen bekijken.denan schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:08:
Denan, was het een missertje of weet jij meer dan XMS ons wil doen geloven?
Volgens mij praten we langs elkaar op:chocka schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:38:
Terwijl ik nu achteraf alsnog wel lees dat je "verplicht" wordt tot de aanschaf van de duurste STB uit het XMS pakket om deze, volgens Denan, gewone VoD te kunnen bekijken.
Denan, was het een missertje of weet jij meer dan XMS ons wil doen geloven?
Ik lees "een STB met HD" als "een settopbox met een harddisk, dus een pvr", een HDSTB (een stb met 720p/1080i beeldresoluties) is wel nodig voor HBO.
Verwijderd
Dit is zeker niet waar, er wordt door Denan aangeven dat je geen PVR (duurste STB van XMS) nodig hebt. Dit klopt want met de HD STB ("goedkoop" als eerste, 150 euro als tweede) kan je HBO ontvangen.chocka schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:38:
Terwijl ik nu achteraf alsnog wel lees dat je "verplicht" wordt tot de aanschaf van de duurste STB uit het XMS pakket om deze, volgens Denan, gewone VoD te kunnen bekijken.
Verder vind ik het redelijk kort door de bocht door op XMS af te gaan geven m.b.t. het "HBO alleen in HD" verhaal, volgens mij weten jullie allemaal dat dit door GHM besloten wordt en XMS alleen maar kan besluiten of ze het wel of niet willen afnemen.
En voor diegene die roepen: dat had XMS het maar niet moeten doen omdat ze de A110 buitenspel zetten...er wordt nog harder geschreeuwt als XMS het niet doet: Jullie als XMS bieden het niet aan terwijl alle andere GHM providers het wel doen...
Kortom: volgens mij kan XMS wat ze ook beslissen, het bij sommige nooit goed (genoeg) doen...
Weet je hoeveel mensen een 110 hebben... die mensen willen ook HBO maar dat kan niet omdat de 110 het niet aankan.
Wet van de remmende voorsprong net zoals de oude portaal gebieden.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
*zet marketing modus aan*fast-server schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:04:
De enige reden die ik kan bedenken voor het niet aanbieden van de HBO SD streams is verimatrix.
Weet je hoeveel mensen een 110 hebben... die mensen willen ook HBO maar dat kan niet omdat de 110 het niet aankan.
Wet van de remmende voorsprong net zoals de oude portaal gebieden.
Misschien heeft GHM wel besloten dat HBO zo'n mooie nieuwe aanvulling is op het portfolio dat ze deze alleen in HD afnemen van HBO en daarbij dus uitkomen op de HD STB?
*zet marketing modus uit*
Daarbij komt dat het zenderpakket nu al 15,25 euro per maand is..wat zal dat voor prijs zijn als je alle kanalen (als klant) ook nog eens in SD moet gaan betalen?
Mijn excuses, wij praten inderdaad in enige afstand van elkaar (boven of beneden) Mijn misser in dit geval!denan schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:55:
Volgens mij praten we langs elkaar op:
Ik lees "een STB met HD" als "een settopbox met een harddisk, dus een pvr", een HDSTB (een stb met 720p/1080i beeldresoluties) is wel nodig voor HBO.
Dus een Amino 130 is voldoende om HBO te bekijken. Die kostte ooit 150 euro, en nu zoveel jaar later zal die goedkoper zijn, want zo gaat dat met alles. Dus in plaats van twee maanden gratis HBO, een Amino 130

Hiermee kan ik mijn Amino 110 nu gratis (exclusief verzendkosten) in de etalage gaan zetten, want die gaat langzamerhand lichtelijk achterhaald te geraken.
[ Voor 11% gewijzigd door chocka op 04-09-2012 20:33 ]
Tja.. het is niet altijd leuk.. maar soms is het wel nodig. Hier deed het ook pijn toen ik al mijn dreamboxen moest vervangen door mp4 / hd dreamboxen toen Can.Digit. over ging op een ander format.chocka schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:31:
Hiermee kan ik mijn Amino 110 nu gratis (exclusief verzendkosten) in de etalage gaan zetten, want die gaat langzamerhand lichtelijk achterhaald te geraken.
Daarentegen was ik wel weer zeer blij met de resultaten toen alles in huis in HD was. Jammer dat SD uitzendingen daarna niet meer te waarderen zijn.. al verdenk ik de zenders ervan dat men oude SD content downscaled naar een lagere bitrate. Ik kan me niet voorstellen dat het beeld echt zo slecht was..
Waar haal jij de info vandaan dat het GHM is die de beslissing gemaakt heeft om alleen HD door te zetten en niet XMS zelf? Op de site van HBO staat letterlijk dat ze zowel SD als HD aanbieden aan GHM.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:06:
[...]
*zet marketing modus aan*
Misschien heeft GHM wel besloten dat HBO zo'n mooie nieuwe aanvulling is op het portfolio dat ze deze alleen in HD afnemen van HBO en daarbij dus uitkomen op de HD STB?
*zet marketing modus uit*
Daarbij komt dat het zenderpakket nu al 15,25 euro per maand is..wat zal dat voor prijs zijn als je alle kanalen (als klant) ook nog eens in SD moet gaan betalen?
En qua kosten kost dat niets meer, HBO zegt immers zelf al beide aan te bieden zoals ook bij andere providers. Ziggo bied ook de SD én HD varianten samen aan en nog goedkoper ook!
En als er maar genoeg klanten iets aangeven, kan XMS daarmee naar hun leverancier en ligt de bal bij hun. Ik ben tenslotte klant bij XMS en niet bij GHM.
Dus zo kort door de bocht is het niet.
Verwijderd
Dat ze overs willen naar HD STB's vind ik als A110 bezitter helemaal niet erg, maar dan wil ik niet verplicht worden voor de volle mep zo'n ding aan te schaffen.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:27:
Leuk detail is wel dat mij afgelopen week verteld is dat er voor de Animo 110 een nieuwe firmware ontwikkeld word op dit moment om te zorgen dat bestaande problemen opgelost worden. Schijnbaar willen ze de Animo 110 bezitters niet buiten spel zetten. Wel jammer dat er langzaam aan echt gedacht moet worden aan een overstap naar een HD STB.
Als ze écht over willen verwacht ik dat ze alle A110 bezitters gewoon een goede aanbieding doen zodat ook die over gaan. Niet zo'n flut aanbieding van "Je krijgt gratis een HD box, maar dan ga je wel 4,95 per maand meer betalen (verkapte huur dus).
Je hebt de, zeg maar, platte Ziggo decoders, die alle zenders kunnen weergeven, maar niet on demand.
Je hebt met die decoders dus geen toegang tot gemist dingen,HBO go en noem maar op.
Het is alleen de SD en HD zenders kijken en thats it.
Tweede nadeel voor Ziggo is dat ze voor de SD decoder bezitters dus elk kanaal 2 keer op het net moeten zetten, een maal in een SD versie, en een maal in een HD versie, er zijn nu zo'n 14 of 16 HD zenders bij Ziggo dus dat betekent ook dat daar 14 tot 16 SD zenders tegenover staan.
Nu heeft XMS in theorie onbeperkte bandbreedte, maar ziggo heeft dat niet, gemiddeld kunnen er 3 HD zenders op 1 stream tegelijk, met qam 256 4 maar dat kan gewoon zo niet verder gaan.
Net als elke pc, ik ben begonnen met een 8086 met DOS 3.0 ( De sinclair met 48KB geheugen niet meegeteld) waar 2 floppydrives van elk 360K in zaten,een harde schijf was luxe, daarna een 20 MB HD met Stacker in een 386 waar je dan met memmaker en deskview 2 programma's simultaan kon laten draaien op een EGA monitor en mijn eerste GSM moest je steeds wisselen anders had je een lamme arm.
Ideaal voor Ziggo zou dus zijn alles op H.264 ( ook de SD ) in qam 256 dan kunnen alle simultane uitzendingen in sd/hd weg, maar dan moet iedereen een HD decoder gaan kopen en dat scenario gaan ze zeker in,niet binnen een week maar alleen al door de verkoop van SD decoders volledig te staken.
Welke groep laat je de dupe worden,digitale of analoge kijkers...
De enige troost die ik kan geven is dat HBO er in SD echt niet uit ziet, die kanalen zijn "ontworpen" voor HD.
Welke providers uit de Glashart serie gaan HBO uitzenden:
Concepts-ICT, Edutel, Fieber, Fype, Helden van NU, KickXL, Lijbrandt, Lijbrandt Telecom, ON, OnsBrabantNet, OnsNetNuenen, Scarlet, Solcon, Tweak en XMS. Bij deze aanbieders is HBO vanaf 25 september dan ook beschikbaar maar alleen in HD.
Verder levert Reggefiber ook nog via glas aan Vodafone.
Dezelfde boze reacties daar.
Maar bij Canal Digitaal is men ook "pissig" want daar komt alleen HBO 1 in HD, HBO 2 en 3 alleen in SD.
En daar roept iedereen weer, hebben we HD ontvangers,mogen we SD gaan kijken.
Niet voor niets heb ik mijn Sd decoders maar gewoon weggegeven,er liggen ook nog 2 satelliet SD decoders (FTA) stof te happen, er liggen nog 2 harddisk recorders te verroesten op zolder, een paar gewone stereosets want alles is nu natuurlijk Dolby Surround,wil je mee met de ontwikkelingen dan moet je investeren,of accepteren dat het niet geschikt is voor jou en afhaken...
Geheel mee eens, maar er zijn ook andere oplossingen voor sommigen in dit soort situaties.Nick39 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 07:57:
Je zult denken, daar heb je hem weer met zijn Ziggo maar die situatie heb je natuurlijk al een tijdje.
Je hebt de, zeg maar, platte Ziggo decoders, die alle zenders kunnen weergeven, maar niet on demand.
Je hebt met die decoders dus geen toegang tot gemist dingen,HBO go en noem maar op.
Het is alleen de SD en HD zenders kijken en thats it.
Tweede nadeel voor Ziggo is dat ze voor de SD decoder bezitters dus elk kanaal 2 keer op het net moeten zetten, een maal in een SD versie, en een maal in een HD versie, er zijn nu zo'n 14 of 16 HD zenders bij Ziggo dus dat betekent ook dat daar 14 tot 16 SD zenders tegenover staan.
Nu heeft XMS in theorie onbeperkte bandbreedte, maar ziggo heeft dat niet, gemiddeld kunnen er 3 HD zenders op 1 stream tegelijk, met qam 256 4 maar dat kan gewoon zo niet verder gaan.
Net als elke pc, ik ben begonnen met een 8086 met DOS 3.0 ( De sinclair met 48KB geheugen niet meegeteld) waar 2 floppydrives van elk 360K in zaten,een harde schijf was luxe, daarna een 20 MB HD met Stacker in een 386 waar je dan met memmaker en deskview 2 programma's simultaan kon laten draaien op een EGA monitor en mijn eerste GSM moest je steeds wisselen anders had je een lamme arm.
Ideaal voor Ziggo zou dus zijn alles op H.264 ( ook de SD ) in qam 256 dan kunnen alle simultane uitzendingen in sd/hd weg, maar dan moet iedereen een HD decoder gaan kopen en dat scenario gaan ze zeker in,niet binnen een week maar alleen al door de verkoop van SD decoders volledig te staken.
Welke groep laat je de dupe worden,digitale of analoge kijkers...
De enige troost die ik kan geven is dat HBO er in SD echt niet uit ziet, die kanalen zijn "ontworpen" voor HD.
Welke providers uit de Glashart serie gaan HBO uitzenden:
Concepts-ICT, Edutel, Fieber, Fype, Helden van NU, KickXL, Lijbrandt, Lijbrandt Telecom, ON, OnsBrabantNet, OnsNetNuenen, Scarlet, Solcon, Tweak en XMS. Bij deze aanbieders is HBO vanaf 25 september dan ook beschikbaar maar alleen in HD.
Verder levert Reggefiber ook nog via glas aan Vodafone.
Dezelfde boze reacties daar.
Maar bij Canal Digitaal is men ook "pissig" want daar komt alleen HBO 1 in HD, HBO 2 en 3 alleen in SD.
En daar roept iedereen weer, hebben we HD ontvangers,mogen we SD gaan kijken.
Niet voor niets heb ik mijn Sd decoders maar gewoon weggegeven,er liggen ook nog 2 satelliet SD decoders (FTA) stof te happen, er liggen nog 2 harddisk recorders te verroesten op zolder, een paar gewone stereosets want alles is nu natuurlijk Dolby Surround,wil je mee met de ontwikkelingen dan moet je investeren,of accepteren dat het niet geschikt is voor jou en afhaken...
Bijvoorbeeld de (HT)PC, echter omdat ze het nu onmogelijk maken (de kpn's van deze wereld) om middels dit soort oplossingen tv te kijken zit je aan een settop box vast.
Juist nu de manier van het consumeren van media zo veranderd zou je hier als provider op in moeten springen en hierin moeten innoveren, echter zie je juist vaak het tegenovergestelde en gaan ze het alleen maar meer dichttimmeren.
Ik zeg niet dat alles vroeger beter was, maar als je ziet wat je tegenwoordig allemaal hebt ingeleverd qua mogelijkheden t.o.v het analoge tijdperk, en niemand (even "ons" niet meegerekend) geeft een krimp.
Vroeger kom je in de woonkamer, slaapkamer(s) een TV en Videorecorder neerzetten en iedereen kon kijken en opnemen wat hij/zij wilde zien. Nu gaat dat al aardig in de papieren lopen bij een eerste setup en kan soms niet eens meer omdat je bv maar 3 STB's kan krijgen of maar een beperkt aantal smartcards. Vervolgens veranderd de manier van bijvoorbeeld encodering en hey iedereen mag weer opnieuw alles aanschaffen en dan vaak ook alleen nog middels de provider waar je op dat moment bij zit (en je kan het meestal wegdonderen als je overstap naar een andere provider).
Dat is eigenlijk nog hetgene waar ik me het meeste aan erger als consument.
Maar tijd voor vakantie tot over een maand
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
Bouw zelf je eigen Aminokloon
GerkeP
Wordt niet gesupport, en hoe lang blijft het nog werken nu één en canvas al op verimatrix zitten?Loveparade schreef op woensdag 05 september 2012 @ 08:27:
Ik zeg tijd voor Raspberry Pi
Bouw zelf je eigen Aminokloon
Voor consumenten als ons zijn dit soort trucs nog wel te doen, maar voor de gewonen consument is dit geen oplossing.
Oh voor diegene die naar de klankbord meeting gaan, ik hoop dat jullie nog een gespreksverslag kunnen neerpennen hier
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
Ik kijk wel wat ik wil op welk tijdstip ik wil. Usenet is mijn PVR waar eiegenlijk gewoon ALLES word opgenomen (in HD EN SD).
Als ik een serietje wil kijken en hij lijkt me leuk, dan start ik gewoon vanaf S1E1
Ik vind dat hele "Provider bepaald hoe en / of wat" gewoon echt zoooooo 2010
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Ik ga het niet nu ineens voor KPN/GHM opnemen maar een hoop content leveranciers zijn niet zo dol op die HTPC oplossingen omdat je daar betrekkelijk eenvouding opnames van kunt maken.The-Priest-NL schreef op woensdag 05 september 2012 @ 08:24:
[...]
Geheel mee eens, maar er zijn ook andere oplossingen voor sommigen in dit soort situaties.
Bijvoorbeeld de (HT)PC, echter omdat ze het nu onmogelijk maken (de kpn's van deze wereld) om middels dit soort oplossingen tv te kijken zit je aan een settop box vast.
Wat vandaag op HBO in America te zien is,is er morgen met ondertitels.
Over een half jaar gaat een commerdiele omroep eens shoppen in het aanbod van HBO,als het dan al op half usenet staat... dus ergens kan ik me vanuit de visie van HBO wel begrijpen dat ze het zoveel mogelijk dicht willen..
Tja dat is toch wel een beetje hier de schuld van XMS, er zou geen HD komen want er was geen content terwijl de HD markt toch al aardig rommelde,de pilot met de 110 was net klaar en toen besloot men van hogerhand toch de 130 er bij te zetten waar ik ook de pilot voor heb gedaan.Vroeger kom je in de woonkamer, slaapkamer(s) een TV en Videorecorder neerzetten en iedereen kon kijken en opnemen wat hij/zij wilde zien. Nu gaat dat al aardig in de papieren lopen bij een eerste setup en kan soms niet eens meer omdat je bv maar 3 STB's kan krijgen of maar een beperkt aantal smartcards. Vervolgens veranderd de manier van bijvoorbeeld encodering en hey iedereen mag weer opnieuw alles aanschaffen en dan vaak ook alleen nog middels de provider waar je op dat moment bij zit (en je kan het meestal wegdonderen als je overstap naar een andere provider).
Dat is eigenlijk nog hetgene waar ik me het meeste aan erger als consument.
Daar is een fout gemaakt, je kan een 130 gewoon op een niet HD tv aansluiten.
Natuurlijk heb je dan aan dat hele HD ook geen ruk,maar je kan wel alle programma's zien,men had vanaf dat moment beter 130's kunnen leveren, ook al kan je tv het niet weergeven in HD,je bent wel klaar voor de toekomst.
Maarja, dan blijf je wel met een berg 110's zitten...
Feit is dat het op tv gebied opeens heel turbulent is, SD/HD/3D uitgesteld kijken, iptv of dvb-c, Google tv, internet via je tv,opeens een massa zenders er bij,de techniek staat niet stil..
Loewe Opta had een top segment tv,Ziggo kaart er in en je kon ook opnemen,een PVR in je tv !
Alleen was de processor nogal zwak,dus wat deed men,men sloeg de opname gecodeerd op en om 1 uur 's nachts werd dan je opgenomen programma gedecodeerd en dat ging prima.
Alleen om hack's te voorkomen ging Ziggo vaker sleutels wisselen met als gevolg dat de nieuwe sleutel niet meer overeen kwam met die in de opname en die werd niet meer ge-decodeerd.
Weg optie voor een tv die voor 1900 euro en meer over de toonbank ging..
En wie ga je dan de schuld geven met je dure tv ?
Als ik op de matrix cartoon network aanzet zit er engels geluid onder. Als ik naar het kanaal zap krijg ik nederlands.
Er was mij vorige keer verteld dat ik in mijn settop box "originele audio" moest selecteren, en dat er dan een optie zou bij komen om te schakelen. Dit heb ik of niet goed onthouden, of het werkt niet.
Gezien NL tenenkrommend is (4 stemmen voor alle series) wil ik dit graag om kunnen zetten (en we spreken geen nederlands thuis).
Het hele idee van HBO go is juist "volledige toegang, tot alle series". Dus als je een abonnement hebt open je 5 minuten later HBO go, selecteer je s1e1.. en eindig je pas 3 dagen later bij s4j1nx schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:28:
Nou / Pffffff, dat hele HBO gedoe is voor mij nog maar eens een bevestiging waarom ik gewoon alles van usenet stream.
Ik kijk wel wat ik wil op welk tijdstip ik wil. Usenet is mijn PVR waar eiegenlijk gewoon ALLES word opgenomen (in HD EN SD).
Als ik een serietje wil kijken en hij lijkt me leuk, dan start ik gewoon vanaf S1E1
Ik vind dat hele "Provider bepaald hoe en / of wat" gewoon echt zoooooo 2010
Dus.. je krijgt de volledige vrijheid om te kijken wat/wanneer je wil. Nu is het aan jou of je wilt betalen voor die luxe
[ Voor 15% gewijzigd door Tutti-frutti op 05-09-2012 12:20 ]
Verwijderd
Klinkt leuk en makkelijk maar helaas blijkt dat er voor sommige series geen rechten zijn om ze in nederland uit te zenden. Dus is het nog steeds niet compleet en kan ik nog niet kijken wat ik wil!denan schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:10:
[...]
Het hele idee van HBO go is juist "volledige toegang, tot alle series". Dus als je een abonnement hebt open je 5 minuten later HBO go, selecteer je s1e1.. en eindig je pas 3 dagen later bij s4
Dus.. je krijgt de volledige vrijheid om te kijken wat/wanneer je wil. Nu is het aan jou of je wilt betalen voor die luxe
Usenet blijft een betere optie dan dat gelazer met settopboxes met bijkomende problemen.
Ik snap ook daadwerkelijk niet wat iedereen moeilijk loopt te doen. Eerst zeikt iedereen dat provider x hogere snelheden heeft en dat xms daar zsm iets aan moet gaan doen. Vervolgens doen ze dat en kan je je helemaal de rambam downloaden en dan blijft iedereen kloten met boxjes en hd abbo's met net niet alle zenders die je graag wil dus heb je eigenlijk nog niet echt wat je wil. Terwijl het zoveel eenvoudiger kan en al die hd stream aanbieders met hun te dure abbo's en beveiligingen lekker in hun eigen sop laten gaar koken.
Is best een goede reden om HBO-SD dan ook niet aan te bieden, gewoon om mensen teleurstellingen te besparen. Anders krijg je weer reacties als: "Betaal ik daar nou 15 Euro voor? Het ziet er niet uit!"Nick39 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 07:57:
[...]
De enige troost die ik kan geven is dat HBO er in SD echt niet uit ziet...
Of is Ip adres weer gewijzigd?
Postcode 3905
GerkeP
Verwijderd
Ik kan het modem uitlezen en zie geen vreemde dingen, heb je er nog steeds last van? ^TimLoveparade schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:12:
Is er een storing op dit moment? Kan niet bij mijn servers komen.
Of is Ip adres weer gewijzigd?
Postcode 3905
Webcare, kan hier een ticket voor aangemaakt worden? Still downTutti-frutti schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:37:
Analoge tv Dordrecht (3319) ligt er deels uit. Een groot deel van de zenders staat op zwart, waaronder NL1, RTL 4,7,8 Nickelodeon, Discovery, Animal planet, National Geographic, tv west, zdf, ...
Dank je wel Tim.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:34:
[...]
Ik kan het modem uitlezen en zie geen vreemde dingen, heb je er nog steeds last van? ^Tim
Oorzaak gevonden, rotte switch zorgde er voor dat vmotion niet goed functioneerde, waardoor al mijn virtuele machines bleven hangen, switch is nu vervangen (handig zo'n voorraad op zolder) en de machines zijn weer up.
GerkeP
Verwijderd
Kan je ons via DM je adresgegevens sturen? Wij zullen dit verder onderzoeken. -TimTutti-frutti schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:03:
[...]
Webcare, kan hier een ticket voor aangemaakt worden? Still down
Verwijderd
Goed om te lezen dat het weer werkt. - SophieLoveparade schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:07:
[...]
Dank je wel Tim.
Oorzaak gevonden, rotte switch zorgde er voor dat vmotion niet goed functioneerde, waardoor al mijn virtuele machines bleven hangen, switch is nu vervangen (handig zo'n voorraad op zolder) en de machines zijn weer up.
Ik heb btw nog een pilot 130NDarkangle schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:10:
Even een vraagje over dual audio kanalen.
Als ik op de matrix cartoon network aanzet zit er engels geluid onder. Als ik naar het kanaal zap krijg ik nederlands.
Er was mij vorige keer verteld dat ik in mijn settop box "originele audio" moest selecteren, en dat er dan een optie zou bij komen om te schakelen. Dit heb ik of niet goed onthouden, of het werkt niet.
Gezien NL tenenkrommend is (4 stemmen voor alle series) wil ik dit graag om kunnen zetten (en we spreken geen nederlands thuis).
Ik zeg dus ergens hierboven dan ook dat ik dat bericht pas gevonden had na gericht zoeken, en dat ik dus niet de enige was die het in eerste instantie over het hoofd gezien had.Thasaidon schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:56:
[...]
Is toch duidelijk aangegeven:
[...]
Vorige maand moest alles over de bijeenkomst via DM, ik had nu dus ook eigenlijk een DM verwacht over de uiteindelijke datum, met uitnodiging/planning/agenda. Ik vind het bericht van webcare een beetje vaag, en op mijn vraag over de inhoud/bedoeling/struktuur van de bijeenkomst wordt niet geantwoord. Het is mij ook niet duidelijk of er straks 400 man komen of slechts 3. Mede op grond van deze vaagheid ga ik er vanavond toch voor kiezen om mijn tijd te besteden aan werk. Ik zal er dus niet bij zijn.
Het is mij niet de bedoeling olie op het vuur aangaande content beveiliging te gooien, maar wat HBO kan leveren voor 15 euro per maand, kan je nu al hebben, ook misschien zonder ondertiteling. Volgens mij is het hier al eens gezegd dat wij TW maar een klein percentage van alle klanten uitmaken, dus per saldo zal men er toch genoeg aan verdienen, veronderstel ik zo. Enkel wij die de mainstream wensen te omzeilen.Nick39 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:39:
Ik ga het niet nu ineens voor KPN/GHM opnemen maar een hoop content leveranciers zijn niet zo dol op die HTPC oplossingen omdat je daar betrekkelijk eenvouding opnames van kunt maken.
Wat vandaag op HBO in America te zien is,is er morgen met ondertitels.
Verwijderd
Webcare ?Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:41:
btw. Zijn alle HBO zenders, incl. Go, gemist etc incl. Ned ondertiteling ?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 16:48 ]
Verwijderd
Ik heb het antwoord zelf al gevonden op de GlashartMedia website.
Geciteerd " En je kunt straks niet alleen via de televisie naar HBO kijken, maar óók via je laptop, tablet of smartphone via HBO GO. Je kijkt wanneer en waar je maar wilt, met ondertiteling".
Ik ga ervan uit dus met Nederlandse Ondertiteling!?
Weet jij dat toevallig > Nick ?
Natuurlijk.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 18:09:
[...]
Ik heb het antwoord zelf al gevonden op de GlashartMedia website.
Geciteerd " En je kunt straks niet alleen via de televisie naar HBO kijken, maar óók via je laptop, tablet of smartphone via HBO GO. Je kijkt wanneer en waar je maar wilt, met ondertiteling".
Ik ga ervan uit dus met Nederlandse Ondertiteling!?
Weet jij dat toevallig > Nick ?
Hallo Tim,Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:53:
[...]
[...]
We hebben dit doorgegeven aan onze collega's, bedankt voor het melden. -Tim
Wij hebben nog steeds problemen met mailen, wat is de status van dit probleem?
SMTP staat nu ook op PSBL: http://psbl.org/listing?ip=217.149.192.65Loveparade schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:32:
[...]
Yep, verdwijnt ook bij Google in de spammap.
Staat nu op 3 lijsten:
ivmSip
LASHBack
UCEPROTECTL1
Overigens staat de webmailserver nu op SORBS-SPAM
Wanneer komen ze bij XMS met RDNS, dan kan ik zelf de boel versturen zonder de mailrelay van XMS
Verwijderen via de website van de RBL heeft geen zin als de bron niet aangepakt wordt natuurlijk.
http://psbl.org/evidence?....65&action=Check+evidence
Zal wel een gekaapte machine staan te spuien.
Iemand hier met een Sony Vaio en Windows 7?
Dat moet het spamfilter toch kunnen zien?
@Webcare ?
Net even getest, er wordt dus niets gefilterd of gecontroleerd zolang de mail maar afkomstig is van een ipadres van xms? Net een mail gestuurd met EICAR als bijlage, wordt gewoon verstuurd?????????????
Lijkt me een serieus probleem in de configuratie?
[ Voor 31% gewijzigd door GerkeP op 06-09-2012 10:27 ]
GerkeP
Verwijderd
Heb je e-mails een stuk later binnen dan dat ze worden verstuurd? Dan ontvangen wij graag voorbeelden van deze e-mails van persoon naar persoon (geen nieuwsbrieven etc.) inclusief headers. Als je andere problemen hebt met de mail, horen wij het ook graag. - Sophiemats17 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:59:
[...]
Hallo Tim,
Wij hebben nog steeds problemen met mailen, wat is de status van dit probleem?
Verwijderd
Heb gevraagt naar de situatie van de splitterpoorten, er hing nog maar een Rack met splitterpoorten en er moest nog een rack bijkomen !
Dit werd alleen gedaan als de providers hun aanvraag hadden gedaan !
En maar reklame maken het glasvezelnetwerk is klaar, het glasvezelnetwerk is dus niet klaar !
Pure misleiding en niets anders !
Loveparade schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:10:
[...]
Net even getest, er wordt dus niets gefilterd of gecontroleerd zolang de mail maar afkomstig is van een ipadres van xms? Net een mail gestuurd met EICAR als bijlage, wordt gewoon verstuurd?????????????
Lijkt me een serieus probleem in de configuratie?
(kansloos, die provider mail oplossingen)
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Lijkt me redelijk essentieel dat poort 25 naar je smtp server openstaat als providerCaelorum schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:01:
Waarom gooien ze poort 25 niet gewoon standaard dicht en geven ze de optie om hem open te zetten als je dat aanvraagt. Dan weet je iig dat de meeste mensen waarbij poort 25 open staat weten wat ze doen. Eventueel kan je ze zelfs een boekje "hoe te voorkomen dat niet elke andere klant van XMS problemen ondervind" geven
Als ik de meldingen doorlees is dit oa afkomstig van een Sony Vaio thuispc met windows 7. Die mailt keurig via de xms (internl) smtp server.
Het blijkt nu dat er iets niet goed geconfigureerd is in de spam/virusfiltering op die machine waardoor er niet (of niet alles) gescand wordt. En daardoor komt er dus rotzooi doorheen helaas.
De boosdoeners:
31.184.101.107
31.184.107.239
85.223.66.182
85.223.69.46
85.223.71.226
85.223.107.143
92.254.71.121
92.254.72.150
217.149.192.65
217.149.202.49
217.149.205.230
[ Voor 12% gewijzigd door GerkeP op 06-09-2012 12:12 ]
GerkeP
Ik sta er iig niet in. Wat zou ik mij dan schamen zeg
[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 06-09-2012 12:16 ]
GerkeP
Waarschuwen? Lijn dicht zetten aubLoveparade schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:33:
@webcare kunnen jullie genoemde gebruikers waarschuwen?
Ik heb vernomen dat Caiway dat iig vroeger wel zo deed. Je kreeg alleen nog een pagina te zien met het telefoonnummer van de helpdesk. Diezelfde helpdesk die je dan doodleuk glashard verteld dat je maar een mail moet sturen
geen verslag ;-)denan schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:49:
Iemand trouwens al een verslagje van de meeting die gisteravond was? Ik ben wel nieuwsgierig hoe het door iedereen ervaren is.
Ik vond het een goede bijeenkomst en denk ook dat het constructief was.
Wij als gebruikers waren wel in de minderheid
GerkeP
Ik mag hopen dat de ondertiteling optioneel is en dus ook gewoon uitgezet kan worden?Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 18:09:
[...]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Dit topic is gesloten.