Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jooncheez schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:17:
[...]

Ik ga toch hoor de Q Acoustics. Geen DTS en DD maar ik geloof toch dat de geluidskwaliteit vele malen beter is dan een Yamaha.
Ik ben benieuwd op basis waarvan je die conclusie trekt. Beide merken hebben een erg goede reputatie qua audio. Bovendien is de YSP-2500 een van de beste soundbars die beschikbaar is. Verder zou ik uitkijken met een soundbar zonder losse sub omdat de kans dat je 'laag' gaat missen wel aanwezig is. Maar uiteindelijk moet je het toch zelf luisteren om te bepalen of je het goed vindt klinken, dat is toch anders dan een review.

[ Voor 17% gewijzigd door Aghanim op 16-01-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds afgelopen weekend de Yamaha Yas 306 staan en ben er dik tevreden over.

Voor zover ik het kan beoordelen is de muziek loepzuiver en werkt de ingebouwde bass prima. Je gaat er geen hardstyle feestjes mee geven maar voor alledaags gebruik gewoon goed.

Slaat alleen de twijfel een beetje toe: had een Yas 105 niet hetzelfde geklonken tegen de helft van de prijs? Voor €220 had ik als bonus een mooie sub kunnen kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(okee de laatste zin klinkt tegenstrijdig, bedoelde ermee te zeggen dat je dan wel compleet bent zegmaar voor de prijs van een losse 306)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:11:
Ik heb sinds afgelopen weekend de Yamaha Yas 306 staan en ben er dik tevreden over.

Voor zover ik het kan beoordelen is de muziek loepzuiver en werkt de ingebouwde bass prima. Je gaat er geen hardstyle feestjes mee geven maar voor alledaags gebruik gewoon goed.

Slaat alleen de twijfel een beetje toe: had een Yas 105 niet hetzelfde geklonken tegen de helft van de prijs? Voor €220 had ik als bonus een mooie sub kunnen kopen..
Ik zit ook te denken om de 306 te kopen maar wat ik mij afvraag is of je de volume hiervan ook via de ziggo afstandsbediening kan aansturen? Ik heb geen zin in nog een afstandsbediening namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splendid schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:51:
[...]

Ik zit ook te denken om de 306 te kopen maar wat ik mij afvraag is of je de volume hiervan ook via de ziggo afstandsbediening kan aansturen? Ik heb geen zin in nog een afstandsbediening namelijk. :)
Goede vraag, er zit wel een teach functie op zodat je met de afstandsbediening van de tv het volume van de soundbar kan regelen.
En aangezien mijn Ziggo Horizon a.b. ook ingeleerd staat op de tv (Samsung) denk ik dat dat wel moet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:29
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:12:
[...]

Goede vraag, er zit wel een teach functie op zodat je met de afstandsbediening van de tv het volume van de soundbar kan regelen.
En aangezien mijn Ziggo Horizon a.b. ook ingeleerd staat op de tv (Samsung) denk ik dat dat wel moet lukken!
Dat heet HDMI-CEC. Als beide apparaten het ondersteunen kan je met 1 afstandsbediening 2 apparaten bedienen. Het is alleen zo dat bijna nooit beide apparaten alle functies van HDMI-CEC ondersteunen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier iemand een Heos soundbar hangen? En hoe bevalt/klinkt ie? Lijkt me een toffe oplossing voor m'n slaapkamer namelijk!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TerrorSource schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:52:
[...]

Dat heet HDMI-CEC. Als beide apparaten het ondersteunen kan je met 1 afstandsbediening 2 apparaten bedienen. Het is alleen zo dat bijna nooit beide apparaten alle functies van HDMI-CEC ondersteunen.
Daar heb je een punt.
Toch meende ik gelezen te hebben dat de Yas 306 een leerfunctie heeft..
Echter geen hdmi aansluiting 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 15:32
DennusB schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:53:
Hier iemand een Heos soundbar hangen? En hoe bevalt/klinkt ie? Lijkt me een toffe oplossing voor m'n slaapkamer namelijk!
Zeker een mooie soundbar maar houd er wel rekening mee dat die maar één HDMI ingang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En geen bluetooth.

Vind de "value for money" niet bepaald denderend. (ja ik heb hm gezien en beluisterd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:14:
[...]

Daar heb je een punt.
Toch meende ik gelezen te hebben dat de Yas 306 een leerfunctie heeft..
Echter geen hdmi aansluiting 🤔
Na jullie reactie even verder wezen zoeken naar deze 'leer functie' en vond het in de manual: "Using the TV’s remote control to adjust the unit’s volume"

Manual: http://media.datatail.com/docs/manual/373261_en.pdf

Ik denk het de YAS-306 maar wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Aghanim schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:30:
[...]

Ik ben benieuwd op basis waarvan je die conclusie trekt. Beide merken hebben een erg goede reputatie qua audio. Bovendien is de YSP-2500 een van de beste soundbars die beschikbaar is. Verder zou ik uitkijken met een soundbar zonder losse sub omdat de kans dat je 'laag' gaat missen wel aanwezig is. Maar uiteindelijk moet je het toch zelf luisteren om te bepalen of je het goed vindt klinken, dat is toch anders dan een review.
Ja die conclusie trek ik enkel op basis van reviews. Echter heb ik WhatHifi wel redelijk hoog zitten.

Ik heb tot nu toe nog nooit een sub gehad, is ook niet ideaal in een ouder Amsterdams appartement. Mocht het tegenvallen zou ik altijd nog een losse sub kunnen aansluiten.

Wanneer ik hem binnen heb zal ik mijn ervaringen delen. De YSP-2500 is op dit moment boven mijn budget, ik zou dan voor de YSP-1600 gaan.

Bedankt voor je reactie!

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilish
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-08 15:10
DennusB schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:53:
Hangen niet, staan wel ;)

Bevalt en klinkt heel erg goed. Dit is natuurlijk persoonlijk maar ik kan hem iedereen aanraden! Geluid is erg helder en verbaasd me nog dagelijks na een half jaar gebruik.

Er wordt in sommige reviews gesproken dat het missen van een dedicated remote een minpunt is, echter kun je de afstandsbediening van je tv programmeren voor de Heos Homecinema (plus/min/mute). Zelfde geldt voor het missen van Bluetooth. Alles gaat via de App (wifi) en dit werkt vlekkeloos. Bluetooth wordt niet gemist.

Bij mij staat de sub naast de bank en dit bevalt me eigenlijk wel. Deze keuze heb ik gemaakt vanuit ruimtegebrek naast het tv-meubel. Ik ga over een paar maanden verhuizen en zal dan eens proberen hoe het klinkt wanneer de sub naast het tv-meubel staat.

Ik gebruik de Homecinema met gewoon tv kijken, films/series en games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badpete
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 22:49
Devilish schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:33:
[...]

Hangen niet, staan wel ;)

Bevalt en klinkt heel erg goed. Dit is natuurlijk persoonlijk maar ik kan hem iedereen aanraden! Geluid is erg helder en verbaasd me nog dagelijks na een half jaar gebruik.

Er wordt in sommige reviews gesproken dat het missen van een dedicated remote een minpunt is, echter kun je de afstandsbediening van je tv programmeren voor de Heos Homecinema (plus/min/mute). Zelfde geldt voor het missen van Bluetooth. Alles gaat via de App (wifi) en dit werkt vlekkeloos. Bluetooth wordt niet gemist.

Bij mij staat de sub naast de bank en dit bevalt me eigenlijk wel. Deze keuze heb ik gemaakt vanuit ruimtegebrek naast het tv-meubel. Ik ga over een paar maanden verhuizen en zal dan eens proberen hoe het klinkt wanneer de sub naast het tv-meubel staat.

Ik gebruik de Homecinema met gewoon tv kijken, films/series en games.
Ik deel deze mening, hij bevalt heel goed en de app is volgens mij heel erg verbeterd sinds hij uitkwam of anders kan ik me niet vinden in de vele reviews.

Geen aparte afstandsbediening ben ik alleen maar blij mee, is er weer een minder ;)

Bij mij staat de sub wel naast de tv en tijdens films is hij goed aanwezig zonder dat hij overheerst.

Al met al ben ik er erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Is er hier iemand die ervaring heeft met draadloze surround sets? Ik zie het niet zitten kabels door heel mijn woonkamer te trekken (nieuwbouw). Terwijl ik wel overal stroompunten heb.

Ik wil gebruik maken van Dolby Atmos op mijn 4K LG tv en Xbox One S. Had eerst gekeken naar Bluesound, maar die ondersteunen (nog?) geen Atmos. Ook geen 5.1 overigens. Bluesound is prijzig, maar in die prijsklasse is voor mij OK. B.v.d.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
XBWillem schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:16:
Is er hier iemand die ervaring heeft met draadloze surround sets? Ik zie het niet zitten kabels door heel mijn woonkamer te trekken (nieuwbouw). Terwijl ik wel overal stroompunten heb.

Ik wil gebruik maken van Dolby Atmos op mijn 4K LG tv en Xbox One S. Had eerst gekeken naar Bluesound, maar die ondersteunen (nog?) geen Atmos. Ook geen 5.1 overigens. Bluesound is prijzig, maar in die prijsklasse is voor mij OK. B.v.d.!
Als je nog moet stuccen of een vloer moet leggen is het geen probleem om alsnog kabels voor de rest speakers aan te leggen. Zelf geen ervaring met draadloos surround maar ik lees hier en daar wel wat zaken over vertraging in het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
Aghanim schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:26:
[...]

Als je nog moet stuccen of een vloer moet leggen is het geen probleem om alsnog kabels voor de rest speakers aan te leggen. Zelf geen ervaring met draadloos surround maar ik lees hier en daar wel wat zaken over vertraging in het geluid.
Hey, woning is al af. :) Woon er nu een jaar.

Heb in elke denkbare hoek stopcontacten, maar helaas geen loze leidingen (in ieder geval niet waar ik ze nodig heb).

Over SONOS en Bluesound lees ik bijvoorbeeld niets m.b.t. vertraging. En OPPO komt ook met iets (inclusief DAC) dat er veelbelovend uitzie.t

Maar dat support niet wat ik nodig heb of is (nog) niet in NL verkrijgbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 21:19
XBWillem schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:16:

Onkyo en Pioneer komen eind deze maand met een soundbar die dergelijke formaten ondersteunt. Je kan beide sets uitbreiden met draadloze achterspeakers via FIRECONNECT. De soundbar met sub en receiver (jaja, receiver bij je Soundbar! ;-)) kost zo'n €1000,-. De draadloze achterspeakers kosten je per 2 stuks zo'n €100,-.

Teufel heeft momenteel wel al zo'n set, kost je alleen wel €2000,-

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
Hammetje schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Onkyo en Pioneer komen eind deze maand met een soundbar die dergelijke formaten ondersteunt. Je kan beide sets uitbreiden met draadloze achterspeakers via FIRECONNECT. De soundbar met sub en receiver (jaja, receiver bij je Soundbar! ;-)) kost zo'n €1000,-. De draadloze achterspeakers kosten je per 2 stuks zo'n €100,-.

Teufel heeft momenteel wel al zo'n set, kost je alleen wel €2000,-
Thnx voor je reactie! Heb Teufel een mail gestuurd met deze vraag. Kon uit hun site (niet zo mooi) niet meteen opmaken of het inderdaad was wat ik zocht.

Onkyo geen ervaring mee, Pioneer wel, en goede ervaring ook.

Weet je toevallig om welke product(series) het gaat? Dan kan ik gericht gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 21:19
Onkyo LS2700 & Pioneer Elite FS-EB70

De teufel is lastig te vinden, daarom maar een linkje:
https://www.teufelaudio.n...6271&delivery_country=118

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Tweakers,

Ik heb een vraag die ongetwijfeld al eens is gesteld, doch ik vind er niet onmiddellijk een antwoord op terug.

We zitten midden in de verbouwing van onze woning en de vraag rijst nu naar de opbouw van TV met surround systeem.

De ruimte is 4 x 6 m en het plafond is 3m20 hoog. Tv komt in de hoek te staan, zetel staat in het midden van de ruimte (2 à 3 m van de TV).

De TV is een Samsung Smart TV, maar ik vrees dat het geluid wat verloren zal gaan aangezien we de ruimte hebben uitgebreid van 4 x 4 naar 4 x 6 m.

De elektricien heeft al 4 kabels in de hoeken van de roostering van het plafond voorzien.

Vraag is nu: wat koppel ik aan de TV?

Het vrouwtje is niet echt fan van 4 speakers in elke hoek van de kamer, dus ligt het voorstel nu op tafel van een soundbar met 2 rear speakers.

Wat raden jullie aan? Budget draait rond de 750 EUR, mag iets meer zijn, mag ook iets minder zijn. Bedoeling is om de soundbar te gebruiken bij netflix en voetbalwedstrijden.

Graag jullie mening!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
Hoi allemaal, afgelopen woensdag hier al een paar keer gepost over wat ik zoek. Na een ander topic en hier verder gelezen te hebben, weet ik beter wat ik wil. Wie kan mij vertellen wat mijn opties zijn als ik dit wil:
  • Dolby Atmos ondersteuning
  • DTS X ondersteuning
  • Draadloze rear speakers
  • Front speakers en/of soundbar mogen gewoon bedraad zijn
  • Sub bij voorkeur draadloos, maar geen vereiste
Super bedankt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:08
Een losse versterker???
De soundbars met dolby atmos zijn geloof ik op 1 hand te tellen? Zie hierboven voor de nieuw aangekondigde Sony, Onkyo en Pioneer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XBWillem
Pepper92 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:41:
Een losse versterker???
De soundbars met dolby atmos zijn geloof ik op 1 hand te tellen? Zie hierboven voor de nieuw aangekondigde Sony, Onkyo en Pioneer.
Not quite, helaas. Ik ben nog geen system tegenkomen die én Dolby Atmos én DTS X ondersteunen, en ook losse rear speakers hebben. Die combinatie... ik kan het niet vinden en kan nou echt niet geloven dat het niet bestaat.

Als ik kijk naar mijn filmcollectie 4K Blu-ray, is er maar één film die beide ondersteunt, de rest is óf Atmos óf DTS X.

EDIT: wat dan belangrijk is, is dat de rear speakers wel mee doen in het surround verhaal, en niet hetzelfde uitzenden bijvoorbeeld.

EDIT2: om even de Onky als voorbeeld te nemen ( http://www.nl.onkyo.com/e...0-135084.html?tab=Details ). Op de website staat duidelijk: "FireConnect™ mirrors any audio playing through your main entertainment system on wireless speakers placed around the home*. Playback control across zones is via Onkyo Controller."

Dat stemt mij niet echt hoopvol over surround zeg maar.

[ Voor 30% gewijzigd door XBWillem op 20-01-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-10 08:09
XBWillem schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:59:
Hoi allemaal, afgelopen woensdag hier al een paar keer gepost over wat ik zoek. Na een ander topic en hier verder gelezen te hebben, weet ik beter wat ik wil. Wie kan mij vertellen wat mijn opties zijn als ik dit wil:
  • DTS X ondersteuning
Super bedankt weer!
Yamaha YSP-5600 komt het meest in de buurt. Deze schijbt zo goed in het Atmos verhaal te zijn dat je geen rears nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
Wackmack schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:53:
[...]

Yamaha YSP-5600 komt het meest in de buurt. Deze schijbt zo goed in het Atmos verhaal te zijn dat je geen rears nodig hebt.
Zou het? Kan me dat nauwelijks voorstellen. Je hoort simpelweg het geluid niet langs achteren bewegen.

Dat zou ik echt missen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:50
In een perfecte ruimte kan het prima weerkaatsen.
Heb je dat niet, dan ga je het uiteraard minder goed ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 04-10 08:09
XBWillem schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:20:
[...]

Zou het? Kan me dat nauwelijks voorstellen. Je hoort simpelweg het geluid niet langs achteren bewegen.

Dat zou ik echt missen .
Kan prima hoor, lees deze review maar https://www.alpha-audio.n...-digital-sound-projector/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
XBWillem schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:59:
  • DTS X ondersteuning
Super bedankt weer!
Heb je al een keer naar de Samsung HW-K950 gekeken?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
Strider schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:02:
[...]

Heb je al een keer naar de Samsung HW-K950 gekeken?
Ja, zeker! Heel mooi ding. Maar ondersteunt alleen stereo DTS en geen surround DTS als ik het goed heb.

Of lees jij het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-10 22:58
XBWillem schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:40:
[...]

Ja, zeker! Heel mooi ding. Maar ondersteunt alleen stereo DTS en geen surround DTS als ik het goed heb.

Of lees jij het anders?
Kijk eens naar de Bose SoundTouch 300 serie. Surround, DTS en DD, wireless rears, wireless sub, wifi, HDMI ARC + ingang, 4k HDCP 2.2 passthrough en bluetooth met NFC ;)

Als je echt atmos/HD audio wilt zou ik het zoeken in een losse componenten opstelling i.p.v. soundbars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
remzor schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:01:
[...]

Kijk eens naar de Bose SoundTouch 300 serie. Surround, DTS en DD, wireless rears, wireless sub, wifi, HDMI ARC + ingang, 4k HDCP 2.2 passthrough en bluetooth met NFC ;)

Als je echt atmos/HD audio wilt zou ik het zoeken in een losse componenten opstelling i.p.v. soundbars.
Interessant. De soundbar is ook niet erg hoog, wat fijn is voor mijn TV die slechts op 8 cm boven de kast hangt.

Even dubbel check: ik lees op internet dat de standaard DTS ook al surround is, klopt dat? Want dan kan deze setup op zijn minst al surround weergeven, maar niet Atmos / DTS X (jammer, maar geen ramp, ik heb geen gigantische woonkamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
XBWillem schreef op zondag 22 januari 2017 @ 09:58:
Even dubbel check: ik lees op internet dat de standaard DTS ook al surround is, klopt dat? Want dan kan deze setup op zijn minst al surround weergeven, maar niet Atmos / DTS X (jammer, maar geen ramp, ik heb geen gigantische woonkamer).
Klopt, een DTS track zal altijd 5.1 zijn (correct me if I'm wrong).
Als je dus de draadloze achterspeakers koppelt aan de soundbar + sub heb je dus een 5.1 systeem die DD/DTS support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
remzor schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:52:
[...]

Klopt, een DTS track zal altijd 5.1 zijn (correct me if I'm wrong).
Als je dus de draadloze achterspeakers koppelt aan de soundbar + sub heb je dus een 5.1 systeem die DD/DTS support.
Aha. Nu wordt het interessant. Die Samsung ondersteunt ook DTS. Op de officiële site staat er bij '2ch' en dat vind ik zo verdacht...

EDIT: nu nog achterhalen of mijn TV 55UH615V ARC ondersteunt. Op de LG site staat niets, volgens andere bronnen ondersteunt hij het wél. De Bose heeft maar 1 hmdi en 1 optisch. |:(

[ Voor 19% gewijzigd door XBWillem op 22-01-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Ja, 1 HDMI ARC out ja, dat is logisch. Hij heeft overigens wel een extra hdmi ingang om bijv. een bluray speler rechtstreeks aan te sluiten als je TV geen 5.1 dts door kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
remzor schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:48:
Ja, 1 HDMI ARC out ja, dat is logisch. Hij heeft overigens wel een extra hdmi ingang om bijv. een bluray speler rechtstreeks aan te sluiten als je TV geen 5.1 dts door kan sturen.
Thnx wederom. :) Nu zit ik nog met het volgende... TV gebruik ik voor o.a. Netflix, YouTube, etc. Dan heb ik nog een Xbox One S. Deze twee wil ik minimaal met surround hebben. HUMAX (kabel tv) en Xbox 360 hoeft niet per se. Eventueel kan ik 1 apparaat op de Xbox One S in aansluiten.

Dus: 1 maal ARC en 1 maal optisch... Hoe gaat dat dan?

Wel mooi: ik weet inmiddels wat de verschillede varianten van Dolby en DTS zijn, wat mijn films hebben en wat mijn apparaten ondersteunen. Ook een systeem gevonden dat fysiek past zonder mijn TV te moeten verhangen. Nu nog de aansluitingen checken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Je sluit de soundbar gewoon aan met hdmi arc op de tv. Hetgeen je zeker in surround wilt afspelen met dts/dd sluit je dan aan op de hdmi input op de soundbar. Alle overige randapparatuur sluit je aan op de tv zelf. Dan is het wel de vraag of je hiervan ook surround hebt, dat is per tv verschillend (lang niet alle tv's kunnen namelijk 5.1 geluid doorgeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
remzor schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:33:
Je sluit de soundbar gewoon aan met hdmi arc op de tv. Hetgeen je zeker in surround wilt afspelen met dts/dd sluit je dan aan op de hdmi input op de soundbar. Alle overige randapparatuur sluit je aan op de tv zelf. Dan is het wel de vraag of je hiervan ook surround hebt, dat is per tv verschillend (lang niet alle tv's kunnen namelijk 5.1 geluid doorgeven).
Cool! Helemaal duidelijk nu. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Nu online
Hammetje schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:21:
Op Facebook had ik aan Onkyo Europe gevraagd wanneer de nieuwe soundbar in Nederland beschikbaar kwam. Dat ging om het type SBT-A500. Nu is het zo dat ik als antwoord krijgt dat ze dat niet weten voor dat model, maar ze noemden de Onkyo LS7200 als alternatief. Het lijkt echter een identieke set. Iemand een idee wat het verschil is, naast de naam om? Of, hanteert Onkyo (sinds kort) een andere naamvoering voor Amerikaanse en Europese uitvoeringen?

HIFI corner heeft 'm al op de site staan als 'pre-order' voor €999,- (https://hificorner.nl/hif...anpid=2256065935272535040)
De Media Markt verkoopt de LS7200 ook al, ik heb hem helaas nog niet in een opstelling gezien.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
Strider schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:22:
[...]

De Media Markt verkoopt de LS7200 ook al, ik heb hem helaas nog niet in een opstelling gezien.
Kan jij uit de beschrijving van Onkyo opmaken of de 2 draadloze speakers meedoen in het surround verhaal? Of zijn het slechts "spiegels" van wat de soundbar doet, maar dan uit 1 speaker.

Zie ook: http://www.nl.onkyo.com/e...0-135084.html?tab=Details

EDIT: twijfel eerlijk gezegd nu of er wel draadloze speakers voor deze zijn... kan er op de Onkyo site niets over vinden, en deze zijn het volgens mij niet: http://www.nl.onkyo.com/en/products/skh-410-118692.html

[ Voor 18% gewijzigd door XBWillem op 23-01-2017 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Nu online
XBWillem schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:50:
[...]

Kan jij uit de beschrijving van Onkyo opmaken of de 2 draadloze speakers meedoen in het surround verhaal? Of zijn het slechts "spiegels" van wat de soundbar doet, maar dan uit 1 speaker.

Zie ook: http://www.nl.onkyo.com/e...0-135084.html?tab=Details

EDIT: twijfel eerlijk gezegd nu of er wel draadloze speakers voor deze zijn... kan er op de Onkyo site niets over vinden, en deze zijn het volgens mij niet: http://www.nl.onkyo.com/en/products/skh-410-118692.html
Volgens mij kunnen hier geen wireless speakers op worden aangesloten, helaas :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
Strider schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:18:
[...]

Volgens mij kunnen hier geen wireless speakers op worden aangesloten, helaas :)
Grrrrr. Het leven valt ook niet mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Behoorlijk wat video bestanden hebben enkel een DTS audiostream. Wanneer ik deze afspeel vanaf m'n Shield (met SPMC), hoe gaat een soundbar zonder DTS (bijvoorbeeld Samsung K950) daarmee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
JBS schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:39:
Behoorlijk wat video bestanden hebben enkel een DTS audiostream. Wanneer ik deze afspeel vanaf m'n Shield (met SPMC), hoe gaat een soundbar zonder DTS (bijvoorbeeld Samsung K950) daarmee om?
Wordt automatisch omgezet in dolby digital 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allen,

Binnenkort zal ik een Samsung Smart tv aanschaffen. Ook zal ik een soundbar kopen echter weet ik niet precies waar ik moet opletten.

Ik heb sowieso een waardebon van €225 van de MediaMarkt. Er zijn diverse merken welke adviseren jullie?
Nu heb ik nog wat vraagtekens in mijn hoofd voor de onderstaande punten.
- Hoe soundbar aansluiten? HDMI of een ander kabel. Bij HDMI hoeveel aansluitingen?
- Soundbar met subwoofer? Ja of nee.
- Soundbar met draadloze speakers? Ja of nee.
- Moet ik echt veel opletten op de watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:43:
Goedemorgen allen,

Binnenkort zal ik een Samsung Smart tv aanschaffen. Ook zal ik een soundbar kopen echter weet ik niet precies waar ik moet opletten.

Ik heb sowieso een waardebon van €225 van de MediaMarkt. Er zijn diverse merken welke adviseren jullie?
Nu heb ik nog wat vraagtekens in mijn hoofd voor de onderstaande punten.
- Hoe soundbar aansluiten? HDMI of een ander kabel. Bij HDMI hoeveel aansluitingen?
- Soundbar met subwoofer? Ja of nee.
- Soundbar met draadloze speakers? Ja of nee.
- Moet ik echt veel opletten op de watt.
Ik raad je aan om eerst eens de laatste paar pagina's van dit topic door te lezen. Veel van je vragen worden dan al beantwoord.
Merk is behoorlijk persoonlijk, zo heb ik laatst een Yamaha aangeschaft welke mij super bevalt maar een ander zal weer zweren bij Sonos.
Aantal HDMI aansluitingen ligt helemaal aan wat je er allemaal op wil aansluiten.
Wat betreft subwoofer en draadloze speakers zou ik eerst je budget bepalen, dit is namelijk een behoorlijk bepalende factor. Ook is het handig om te bedenken waarvoor je de soundbar gaat gebruiken, muziek, tv of films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shifty47 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:44:
[...]

Ik raad je aan om eerst eens de laatste paar pagina's van dit topic door te lezen. Veel van je vragen worden dan al beantwoord.
Merk is behoorlijk persoonlijk, zo heb ik laatst een Yamaha aangeschaft welke mij super bevalt maar een ander zal weer zweren bij Sonos.
Aantal HDMI aansluitingen ligt helemaal aan wat je er allemaal op wil aansluiten.
Wat betreft subwoofer en draadloze speakers zou ik eerst je budget bepalen, dit is namelijk een behoorlijk bepalende factor. Ook is het handig om te bedenken waarvoor je de soundbar gaat gebruiken, muziek, tv of films.
Bedankt voor je bericht.. Ik zal inderdaad even terug checken op de vorige pagina's..

Wij zullen de soundbar gebruiken het meest voor films/tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand een idee voor mij?

Ik heb in de woonkamer een Bose Companion 2 Series II staan. Ik ben doof aan één kant, dus was altijd erg tevreden over deze twee speakers in plaats van een home cinema set, dat heeft voor mij geen zin.

Voor de woonkeuken beneden in onze woning zoek ik iets soortgelijks. De must is:

Compact, op stroom en 3,5mm (naar AirPlay/AirPort Express).

Ik kom zelf dan op Bose Companion 2 Series III die ik netjes kan wegwerken, maar een Sonos zou ik mooier vinden, echter zit daar helaas gen 3,5mm op.

Ideeën zijn welkom.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
THE_BASE schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:44:

Ik heb in de woonkamer een Bose Companion 2 Series II staan. Ik ben doof aan één kant, dus was altijd erg tevreden over deze twee speakers in plaats van een home cinema set, dat heeft voor mij geen zin.

Voor de woonkeuken beneden in onze woning zoek ik iets soortgelijks. De must is:

Ik kom zelf dan op Bose Companion 2 Series III die ik netjes kan wegwerken, maar een Sonos zou ik mooier vinden, echter zit daar helaas gen 3,5mm op.

Ideeën zijn welkom.
Al naar Heos gekeken? https://www.denon-hifi.nl/nl/heos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
THE_BASE schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:44:

Ideeën zijn welkom.
Als je tevreden bent over Bose kun je toch ook gaan voor de SoundTouch serie? Deze hebben wel allemaal een aux-in en ook presets om afspeellijsten/internet radio vast te pinnen.

Anders kun je ook kijken voor een 'simpele' soundbar natuurlijk, die zijn immers gemaakt om op de TV aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Nu online
Zijn er hier tweakers die de Samsung HW-K950 soundbar hebben?
Zoja, hoe bevalt deze? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
Kent er hier iemand een goed systeem bestaande uit soundbar en sub i.c.m. draadloze rear speakers? En eigenlijk moeten ze óók Dolby Atmos en DTS X ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
XBWillem schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:49:
Kent er hier iemand een goed systeem bestaande uit soundbar en sub i.c.m. draadloze rear speakers? En eigenlijk moeten ze óók Dolby Atmos en DTS X ondersteunen.
Met rearspeakers en Atmos weet ik niet maar Yamaha heeft de YSP-5600 met Atmos en DTS-X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
LOTG schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:57:
[...]

Met rearspeakers en Atmos weet ik niet maar Yamaha heeft de YSP-5600 met Atmos en DTS-X.
Ja de Yamaha ken ik. Onkyo LS7200 heeft het ook (ander niveau wel). Maar allemaal zonder rear speakers.

En de mate waarin geluidsweerkaatsing surround sound nabootst, zet ik mijn twijfels bij.

Vandaar dat ik écht op zoek ben naar combinatie front/soundbar met sub en draadloze rear speakers. Maar wil wel van bewegend geluid kunnen genieten op mijn 4K films...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
XBWillem schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:02:
[...]

Ja de Yamaha ken ik. Onkyo LS7200 heeft het ook (ander niveau wel). Maar allemaal zonder rear speakers.

En de mate waarin geluidsweerkaatsing surround sound nabootst, zet ik mijn twijfels bij.

Vandaar dat ik écht op zoek ben naar combinatie front/soundbar met sub en draadloze rear speakers. Maar wil wel van bewegend geluid kunnen genieten op mijn 4K films...
Ik heb een demo gehad van de Yamaha, als je intresse hebt zou ik dat zeker ook doen en dat mee laten wegen in je keuze. Prijs is er wel ook naar, het ding is ook niet klein en hij mist helaas HDR passtrough maar ik vond hem zeker niet onder doen voor losse speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik overweeg de Samsung K950 maar vraag me nog even af hoe de boel aan te sluiten.
Als sources heb ik nu een Shield (2017), Samsung SMT C7140 (Ziggo), PS4 en op dit moment ook nog een Pi. 4 source apparaten dus, allemaal via HDMI aan te sluiten. TV betreft een Samsung KS7000 UHD met One Connect Box (4x HDMI In).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Og4ECTp.png

Gezien de 2x HDMI In van de K950 kan niet alles op de soundbar aangesloten worden.
De Shield geeft 4K HDR met Atmos en dat wil ik uiteraard benutten.

Kan de TV dienen als hub en via HDMI IN 4 (ARC) van de Samsung One Connect Box naar de soundbar? (in dat geval blijft er 3x HDMI IN over en moet ik kiezen welke source ik laat afvallen aangezien ik er zoals beschreven 4 heb).
Of wat is de beste manier deze configuratie aan te sluiten?

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 25-01-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
LOTG schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:13:
[...]

Ik heb een demo gehad van de Yamaha, als je intresse hebt zou ik dat zeker ook doen en dat mee laten wegen in je keuze. Prijs is er wel ook naar, het ding is ook niet klein en hij mist helaas HDR passtrough maar ik vond hem zeker niet onder doen voor losse speakers.
Formaat zit met ook een beetje tegen ja. Dan moet ik mijn TV een stuk hoger gaan hangen en weet niet of dat nog mooi uitkomt.

Geen HDR pass through is ook wel een probleem. Ik gebruik mijn Xbox One S als 4K blu-ray speler en heb een 4K TV die HDR ondersteunt. En de Xbox One S móet ik volgens mij met HDMI aansluiting op de Yamaha, toch? Xbox One S heeft maar 1 HDMI Out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
XBWillem schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:21:
[...]

Formaat zit met ook een beetje tegen ja. Dan moet ik mijn TV een stuk hoger gaan hangen en weet niet of dat nog mooi uitkomt.

Geen HDR pass through is ook wel een probleem. Ik gebruik mijn Xbox One S als 4K blu-ray speler en heb een 4K TV die HDR ondersteunt. En de Xbox One S móet ik volgens mij met HDMI aansluiting op de Yamaha, toch? Xbox One S heeft maar 1 HDMI Out.
Ja dat klopt, voor dat probleem ben ik ook nog een oplossing aan het zoeken.
Het formaat is wel ook de reden dat het geluid zo goed is. Dat word helaas niet beter, want de hele voorkant is bezaaid met verschillende kleine speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
LOTG schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:23:
[...]

Ja dat klopt, voor dat probleem ben ik ook nog een oplossing aan het zoeken.
Het formaat is wel ook de reden dat het geluid zo goed is. Dat word helaas niet beter, want de hele voorkant is bezaaid met verschillende kleine speakers.
De kwaliteit zal er ook wel naar zijn. :)

Maar goed, ook geen optie voor mij. :+ Wat ik wil en om onverklaarbare redenen niet bestaat is een soundbar met Dolby Atmos en DTS X support, draadloze rear speakers én geschikt voor 3 video bronnen. Maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
XBWillem schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:37:
[...]

De kwaliteit zal er ook wel naar zijn. :)

Maar goed, ook geen optie voor mij. :+ Wat ik wil en om onverklaarbare redenen niet bestaat is een soundbar met Dolby Atmos en DTS X support, draadloze rear speakers én geschikt voor 3 video bronnen. Maar goed...
Dat komt denk ik voornamelijk omdat de rear speakers niet meer veel toevoegen als het hele ding al gericht is op sound projection (voor Atmos).

Kun je niet beter kijken naar een systeem zonder soundbar en draadloze speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
LOTG schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:41:
[...]

Dat komt denk ik voornamelijk omdat de rear speakers niet meer veel toevoegen als het hele ding al gericht is op sound projection (voor Atmos).

Kun je niet beter kijken naar een systeem zonder soundbar en draadloze speakers?
Dat idee kreeg ik ook een beetje. Maar: sound projection / geluid weerkaatsting kan m.i. niet op tegen rear speakers. En het is ook zó afhankelijk van je kamer. Dat maakt het zo lastig.

Ik heb liever een soundbar die aan Dolby Atmos/DTS X doet en ook nog rear speakers die het achtergeluid afspelen.

Maar ik lees ook dat bijvoorbeeld Dolby Atmos een '3D' geluid is waarin richting wordt aangegeven, geen aparte kanalen. Vraag me dus ook af in welke mate mijn gewenste setup bestaat qua tracks op een film.

Maar enfin, ik zoek nog even door.

M.b.t. draadloze speakers: kan je een suggestie doen? Dit valt mij ook niet mee moet ik zeggen. Al gekeken naar Sonos en Bluesound maar ondersteunen geen surround en te weinig video aansluitingen. Moet een goede receiver bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Ik ben voor mijn vader aan het zoeken naar een soundbar.

We hadden eerst de LG SH4 getest. Maar dat ding klink een beetje zoals laptop en tv speakers heel blikkerig voegde weinig toe behalve meer vollume en iets meer bass maar die bass was ook niet echt goed en erg rommelig.

Daar naar hebben we de Edifier B7 getest. Dat ding had geweldig geluid! veel te veel bass met de sub op de laagste stand maar als je de Sub niet gebruikt (dus eigenlijk de B3) klonk het super. Het nadeel van deze was dat hij geen goede connectie mogelijkheden had je moest hem via de headphone 3,5 jack aansluiten op de hoofd telefoon uitgang van de TV om vollume regeling te hebben. Dit is niet wat je wilt je wilt gewoon optical, RCA of HDMI en dat hij automatisch aan en uit gaat en vollumeregeling heeft. De LG deed dat perfect maar daar was het geluid ronduit bagger.

Dus de zoektocht gaat weer verder. Prijsclasse is 200-300 euro maar ik vind het erg lastig. Maar weinig bars die lijken op de Edifier en dus grote woofers hebben. Ze lijken meer op die van de LG en die ervaring was niet goed.

Heeft iemand nog tips?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:35
De yamaha yas-203 heb ik zelf, top apparaat goed geluid en wireless woofer. Bluetooth en optical in etc. Geen hdmi helaas. Maar voor die prijs super geluid. Krijgt ook hele goede reviews op diverse sites.
Heb zelf rond de 300 betaald geloof ik

[ Voor 22% gewijzigd door alki op 25-01-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Deze wordt volgens mij niet meer verkocht. Voorkeur op dit moment is ook een bar zonder sub. De Edifier B3 heeft laten horen dat het prima kan.
Mijn ouders hebben hele andere wensen dan ik zelf en veel bass is voor zijn gehoor juist lastig. (door tinitus kan hij vooral hoge tonen slecht horen)

Ik ben zelf wel fan van een sub mits die ook echt goed en strak klinkt (heb zelf een SVS PC2000).

Ik was al naar de Yamaha YAS 106 aan het kijken maar die is in NL weer niet verkrijgbaar. Ik zal de rest van de lineup ook eens gaan bekijken wellicht dat er nog iets anders moois tussen zit.

Edit:
Nog eens goed naar de YAS 105 gekeken. Denk dat we die maar eens gaan proberen. De 306 is te duur voor wat er extra bij zit. Meer dan het dubbele en zo veel krachtiger is die volgens mij ook weer niet. En zo extreem hard hoeft het ook helemaal niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 25-01-2017 16:44 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog, van wat ik ervan heb kunnen vinden zijn de Yas 105 en 306 identiek aan elkaar qua geluid.
Enige is dat de 306 verbonden kan worden dmv wifi en MusicCast gereed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:30:
Sterker nog, van wat ik ervan heb kunnen vinden zijn de Yas 105 en 306 identiek aan elkaar qua geluid.
Enige is dat de 306 verbonden kan worden dmv wifi en MusicCast gereed is.
Dat idee begon ik ook te krijgen. Looks zijn wel ietsjes anders.
Maar toch is de 306 217 euro duurder. Een nogal extreem verschil als de speakers hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 20:11
IBood heeft een aantal soundbars in de aanbieding. Meeste al uitverkocht helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:23:
[...]

Dat idee begon ik ook te krijgen. Looks zijn wel ietsjes anders.
Maar toch is de 306 217 euro duurder. Een nogal extreem verschil als de speakers hetzelfde zijn.
Klopt, de 105 is wat smaller en aan de onderkant afgerond. Verder kan ik geen technische verschillen ontdekken :? (Buiten de wifi en MusicCast)

Ik heb de 306, en het geluid is echt heel goed te noemen. Zeer duidelijke spraak, heel helder. Mooie tonen en een goede bass (wat nogal eens tegenvalt bij soundbars).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -WarAx-
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09-2022
Iemand ervaring met de harman kardon sb20? Met de ING rentepunten kan je hem voor een mooie prijs halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-WarAx- schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:46:
Iemand ervaring met de harman kardon sb20? Met de ING rentepunten kan je hem voor een mooie prijs halen.
Ik zie die Harman Kardon SB20 er niet op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -WarAx-
Astennu schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:08:
[...]
Ik zie die Harman Kardon SB20 er niet op staan.
Niet direct, maar met behulp van de waardebonnen kan je hem 100 euro goedkoper krijgen.
Ik bedoel deze soundbar : http://www.harmankardon.n...CMCc10-oaJnKq4aAk878P8HAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-WarAx- schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:17:
[...]

Niet direct, maar met behulp van de waardebonnen kan je hem 100 euro goedkoper krijgen.
Ik bedoel deze soundbar : http://www.harmankardon.n...CMCc10-oaJnKq4aAk878P8HAQ
Hoe wil je dat doen dan? ik zie zo 123 niet wat je constructie dan zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Nu online
Ondanks dat ik gisteren de HW-K950 heb besteld blijf ik de sound projector techniek van Yamaha interessant vinden. Ik heb ook spijt dat ik deze gisteren ook niet meteen bij de MM heb besteld zodat ik beide bars kon testen, de 2500 en de 2700 zijn nu namelijk allebei uitverkocht. De HW-K950 kampt namelijk met wat bugs, of deze gaat blijven is afhankelijk hoe ik deze bugs ga ervaren.

Met de sound projector techniek worden de geluidsgolven weerkaatst, ik lees hier veel positieve reviews over maar stel je hebt zowel links als rechts een gordijn hangen. Wat blijft er dan nog van de weerkaatsing en daarmee het uiteindelijke surround effect over?

Tweakers die hier ervaring mee hebben?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:14
Na dagen reviews lezen had ik besloten voor de Yamaha 2700 te gaan. Wat boven t budget eigenlijk maar met de BTW actie van MM net te doen. Zat al voor 00:00 klaar en t is me gelukt er een te bestellen dus kan niet wachten tot ie binnen is. Onze oude Onkyo versterker (zelfs zonder HDMI) is pas overleden en werkte al een tijd lang niet lekker meer dus we luisteren al maanden naar het vlakke geluid van onze platte smart TV. Vanochtend vroeg zag ik dat zowel de 2500 als de 2700 al niet meer in de webshop te vinden waren dus heel blij dat ik maar opgebleven ben. Wellicht hebben ze ze nog ergens bij je lokale MM staan als je er echt graag een wil. Heb wel de verwachting dat er straks een wereld voor ons open gaat. :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Nu online
JohnnyV76 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:59:
Na dagen reviews lezen had ik besloten voor de Yamaha 2700 te gaan. Wat boven t budget eigenlijk maar met de BTW actie van MM net te doen. Zat al voor 00:00 klaar en t is me gelukt er een te bestellen dus kan niet wachten tot ie binnen is. Onze oude Onkyo versterker (zelfs zonder HDMI) is pas overleden en werkte al een tijd lang niet lekker meer dus we luisteren al maanden naar het vlakke geluid van onze platte smart TV. Vanochtend vroeg zag ik dat zowel de 2500 als de 2700 al niet meer in de webshop te vinden waren dus heel blij dat ik maar opgebleven ben. Wellicht hebben ze ze nog ergens bij je lokale MM staan als je er echt graag een wil. Heb wel de verwachting dat er straks een wereld voor ons open gaat. :)
Ik wilde er alleen 1 bestellen als ik hem kon testen en daarna retourneren, dus dan zou het sowieso een online bestelling worden :)

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, ik heb speciaal een account aangemaakt om te reageren hierop. Ik zat namelijk OOK klaar gisterenavond om 00:00 en had de Yamaha 2700 in mijn mandje gedaan. Ik zag dat ik niet was ingelogd, dus logde in en veranderde ook gelijk even mijn woonadres van mijn account. Ik ging terug naar mijn mandje en HET ARTIKEL WAS UITVERKOCHT |:( |:( :o :o :'( Wow, ik ben zelden zo intens sacherijnig geweest.

Om het nog mooier te maken, toen dacht ik: Ok, dit ding is populair. Ik moet om 08:00 bij de mediamarkt zijn morgenochtend (Amersfoort). Ik daar wachten, in de vrieskou voor de deur met wat andere trieste mensen zoals ik :'). YES, deuren open "WAAR ZIJN DE SOUNDBARS?!" Gevonden! "HEBBEN JULLIE DE YPS2700 NOgggggggggggggggg?!?!?!?!?1111" ...
.."Nee, meneer. Nooit gehad ook. De MM Arena heeft ze. Maar ze hebben er nog maar 3 en reserveren doen we niet vandaag"

AARGH. PISLINK die winkel uit, stormde naar mijn auto en met 220 naar Amsterdam de MM Arena gereden - waar maar 3 mensen rondliepen en...... ja hoor.... Daar was-ie nog :*) :*) Hoe fokt een mens zichzelf op :')

Ok, lang verhaal kort: je hebt er goed aan gedaan direct te bestellen en ik heb mn les geleerd op zo een dag in de webshop. Ik heb wel 1 voordeel: ik heb 'm al, vanavond aansluiten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -WarAx-
Astennu schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:39:
[...]

Hoe wil je dat doen dan? ik zie zo 123 niet wat je constructie dan zal zijn.
Ik haal een waardebon van €200,- voor €100,- via de ING Rentepunten website. Dan gebruik ik die op de website van Harman&Kardon. Dan Betaal ik aan H&K nog maar €379-€200= €179,-

Ik heb dan voor de soundbar 179 + 100 = €279,- betaald in plaats van €379,-

dit maakt hem wel aantrekkelijker namelijk.

Nog beter: Ik heb zojuist met gechat met Harman & Kardon en krijg ook nog eens een 10% kortingscode! :9~
Hierdoor betaal ik dus €379 - 10% = €341.10 op de webshop. Daar gaat dan €200,- en kom ik uit op een effectieve prijs van €141,10 + 100 = 241,10. Tel uit je winst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-10 20:58
Heb hetzelfde gedaan, maar dan voor de Onkyo LS7200. Was aantrekkelijk geprijsd met btw-actie en nu al niet meer op de site te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:34:
[...]

Hahaha, ik heb speciaal een account aangemaakt om te reageren hierop.
Omdat je verhaal goed afloopt kan ik er wel om lachen! :)
Welkom bij tweakers trouwens ook!

Ik heb dus kennelijk geluk gehad al ben ik nog wantrouwig totdat ik hem in huis heb. Bang dat ze de order ineens gaan cancellen maja.. besteld en betaald dus als ze dat flikken zijn ze nog niet van me af!

Wellicht ook grappig... vanuit mijn werk kijk ik op de ArenA dus zo te horen had ik daar ook nog heen kunnen gaan. Vorig jaar trouwens mijn les al geleerd... wilde toen een Samsung UHD tv kopen en dacht donderdag tijdens de lunch is vroeg zat aangezien de actie tot zondag loopt. In de winkel vertelde de medewerker mij lachend dat alles allang weg was en er 's nachts om gevochten werd. Baalde enorm maar op vrijdag zag ik dezelfde tv bij Scheer en Foppen (RIP) voor ietsjes meer dus toen meteen besteld en geleverd gekregen. Als je echt iets wil dus goed voorbereid zijn!

Deel vooral nog even je mening na de installatie. Heb een goed gevoel over de 2700 maar altijd leuk om positieve meningen te horen!

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik neem aan dat jullie zulke dure soundbars kopen omdat je geen ruimte hebt voor bookshelfs of andere speakers?

Want ik denk dat je voor 1000 euro makkelijk een receiver en een set losse boxen kan krijgen die beter geluid geven dan een soundbar. Maar die zijn wel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Nu online
Astennu schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:38:
Ik neem aan dat jullie zulke dure soundbars kopen omdat je geen ruimte hebt voor bookshelfs of andere speakers?

Want ik denk dat je voor 1000 euro makkelijk een receiver en een set losse boxen kan krijgen die beter geluid geven dan een soundbar. Maar die zijn wel groter.
Onkyo heeft zo'n kant en klare set (inc. Atmos), gisteren nog even naar gekeken, maar het zag er ontzettend goedkoop uit.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:02

JoeZuCK

_Fonz > all.

Omdat je geen zin hebt in al die snoeren in huis, vrezen van gleuven om de snoeren weg te werken en de ruimte die het inneemt. Daarnaast staat het ook best goed onder de TV. Kan die TV-meubel ook de deur uit (nog meer ruimtewinst).

Ik spaar nog even door voor de YSP-5600.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Strider schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:44:
[...]

Onkyo heeft zo'n kant en klare set (inc. Atmos), gisteren nog even naar gekeken, maar het zag er ontzettend goedkoop uit.
Ik heb het niet over dat doort "neppe" implementaties.
Als je Atmos wilt moet je het in mijn ogen goed doen en voor een 5.1.4 implementatie gaan met fysieke speakers die ook echt hoog hangen.

Ik ik heb het meer over een Denon X2200 serie receiver met bv twee SVS Prime bookshelfs of bv Jamo 628 zuilen. Daar komt goed geluid uit maar is gewoon groter. Een sound bar kan daar niet aan tippen.
InF.Inc schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:55:
[...]

Omdat je geen zin hebt in al die snoeren in huis, vrezen van gleuven om de snoeren weg te werken en de ruimte die het inneemt. Daarnaast staat het ook best goed onder de TV. Kan die TV-meubel ook de deur uit (nog meer ruimtewinst).

Ik spaar nog even door voor de YSP-5600.
Ik kan mij er iets bij voorstellen. Persoonlijk had ik het er graag voor over. Ik heb plinten met ruimte er achter voor kabels. Dus ik kon ze daar door heen leggen. Vrezen is totaal niet nodig afhankelijk van wat je in huis hebt. Je kan kabels ook langs de plint leggen dat kan er ook vrij netjes uit zien.

Voor mij persoonlijk is het geluid belangrijker dan de looks. Maar ik vind losse speakers ook mooi ik kan mij goed voorstellen dat veel mensen het niet mooi vinden / verspilling van ruimte. Maar als je hoort wat voor een geluid je dan hebt heb ik het er heel graag voor over.

Soundbars zijn wel makkelijk een kabel er in en klaar.
Instap is ook makkelijker aangezien ze er vanaf 100 euro zijn. Dat is de voornaamste rede dat ik daar naar kijk voor mijn ouders.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 26-01-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Voor mij was het vooral dat ik geen kabels meer door de woonkamer wilde hebben. Lang geleden toen we dit huis kochten heb ik een aparte receiver met een KEF setje boxen (die eitjes) aangeschaft. Kabels weggewerkt via kabelgootjes. De gootjes plakten al een tijdje niet meer dus de kabels kwamen steeds meer de kamer in. Ook de kinderen spelen wel eens in de hoek van 1 van de achterspeakers dus dan blijft er ook wel eens iemand achter een kabeltje haken oid. Mijn eerste insteek was dan ook om een 5.1 setje te zoeken met draadloze achterspeakers. Kwam uit op die van Sony maar daar hoorde ik gemengde verhalen over en weet ook niet of Sony nu echt een topmerk is voor audio.

Na lang wikken en wegen kwam ik toch telkens bij de 2700 uit. Zonder BTW actie had ik hem niet gekocht voor 999 maar nu voor 825 vond ik het wel ok. Mijn vrouw loopt al tijden over een soundbar te miepen dus dit moest hem gewoon worden nu! Ben geen audiofiel dus ik denk dat we erg tevreden zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dat is inderdaad wel een goede rede om het zo te doen.
In die situaties is het begrijpelijk.
Al kan je ook voor 2.0 gaan ipv 5.1 dat scheelt ook al een hoop gedoe met kabels.

Maar als je gewoon goed geluid wilt zonder gedoe en je hebt zo'n budget is een 2700 natuurlijk wel een mooie soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ik wil ook voor een soundbar gaan omdat ik momenteel met de kabels in de weg zit. Ik heb een tijdje met maar 3.1 gezeten maar je mist toch wel veel vind ik, vooral in games.

Dus ja dan vind ik een 7.1.2 soundbar wel een mooi alternatief, hoewel duur.

Scheelt met kabels en het plaatsen van speakers, want met draaloze speakers zit je als nog met kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 11:29
Vraag:

Ik zit op dit moment op een pricewatch: Edifier B3 CineSound te azen..

Alleen nu zat ik eens mijn TV te bekijken.. Het is nog een relatief oude flatscreen (1080i :+ ) Kan ik deze soundbar überhaubt connecten met mijn TV?

TV:
TV

1x hdmi naar Ziggo device
1x hdmi naar Chromecast
1x hdmi naar Steam Link (Deze wissel ik met de chromecast)

Ziggo device
Ziggo device

Het Ziggo device heeft wel een S/PDIF verbinding.. Zou de soundbar dan alleen via dat werken (dus dan niet via m'n chromecast?)

Of kan ik dan beter op zoek gaan naar een Soundbar met een extra hdmi aanlsuiting zodat ik de chromecast/steamlink daar op kan aansluiten?

Niet meer relevant, nieuwe TV gekocht :P

[ Voor 16% gewijzigd door Rann op 27-01-2017 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers: bij Bol de Sonos Playbar voor €660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Laatst online: 12:48

Soundbars in het hogere segment leveren echt niet veel in op geluidskwaliteit ten opzichte van een set bestaand uit losse componenten. Dit komend van een persoon die hier vrij sceptisch over was. ;)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dark Master schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 00:24:
[...]

Soundbars in het hogere segment leveren echt niet veel in op geluidskwaliteit ten opzichte van een set bestaand uit losse componenten. Dit komend van een persoon die hier vrij sceptisch over was. ;)
Dan zou ik het eerst zelf moeten horen voor ik het geloof. Met speakers kan je door een slim design er best wat geluid uit halen. Maar op een gegeven moment heb je toch een bepaalde grote nodig om bepaalde frequenties goed te laten klinken. Vooral echt laag. Een beetje redelijke bookshelfs doen al richting de 48Hz op een goed volume. Met een soundbar haal je de 48hz misschien wel maar niet op 80db.
Dat kan je dan weer opvangen met een sub maar dan moet je wel zorgen dat die twee naadloos in elkaar overgaan.
Natuurlijk heb je ook altijd nog een stuk smaak. Want sommige mensen vinden beats by dree geweldig andere vinden het nergens naar klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Dark Master schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 00:24:
[...]

Ik heb nu een aantal jaar de ysp -2500 en wat mij vooral tegenvalt zijn de dialogen. Deze zijn vaak te zacht in tegenstelling tot de muziek/sound effects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 11:53
Rann schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:10:
Vraag:

Alleen nu zat ik eens mijn TV te bekijken.. Het is nog een relatief oude flatscreen (1080i :+ ) Kan ik deze soundbar überhaubt connecten met mijn TV?

TV:
[afbeelding]

1x hdmi naar Chromecast

Ziggo device
[afbeelding]

Het Ziggo device heeft wel een S/PDIF verbinding.. Zou de soundbar dan alleen via dat werken (dus dan niet via m'n chromecast?)

Of kan ik dan beter op zoek gaan naar een Soundbar met een extra hdmi aanlsuiting zodat ik de chromecast/steamlink daar op kan aansluiten?
Ziggo kun je via S/PDIF aansluiten.
Als je Chromecast geluid ook via de soundbar wil, zul je de TV moeten aansluiten op de soundbar. Ik zie zo snel geen Audio out op je TV, dus dan zul je met de hoofdtelefoon aansluiting op de TV moeten werken, deze zit er wel op?
Gewoon een 3.5 mm jack kabeltje van de hoofdtelefoonaansluiting op de tv naar de Aux In op de soundbar, of een converter naar 2x tulip en op de Line in aansluiten.

Als je TV geen enkele audio out aansluiting heeft, ook geen hoofdtelefoon, zul je met HDMI moeten werken wil je het geluid van Chromecast via een soundbar hebben.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Nu online
xavier! schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:10:
[...]

Ik heb nu een aantal jaar de ysp -2500 en wat mij vooral tegenvalt zijn de dialogen. Deze zijn vaak te zacht in tegenstelling tot de muziek/sound effects.
In wat voor een ruimte gebruik je deze YSP-2500? Heb je bijvoorbeeld gordijnen hangen?

Kun je eigenlijk niet simpelweg het center volume omhoog schroeven?

[ Voor 9% gewijzigd door Strider op 27-01-2017 14:00 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Rann schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:10:
Vraag:

TV:
[afbeelding]

1x hdmi naar Chromecast

Ziggo device
[afbeelding]

Op je foto staan alleen inputs. Je moet kijken welke outputs je TV heeft. Als er een headphone out op zit kan je die gebruiken.

Het geluid van de B3 is echt nice voor die prijs! Alleen hij heeft geen HDMI ARC dat is wel echt jammer als hij dat soort dingen had gehad was het de ideale "Entry" soundbar geweest geen sub nodig leuk prijsje en goed geluid. Hij had dan zelfs nog wel iets duurder mogen zijn was het nog steeds prima geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gezegd door anderen: ik wil af van de kabels/kabelgoten, speakerstandaards, logge Onkyo receiver, speakers naast de bank, etc. Vind het niet mooi meer na 5 jaar en de hogere segmenten soundbars komen een heel eind in de buurt van de kwaliteit.
Daarnaast vind ik een soundbar als deze ook super mooi staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnyV76 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:30:
[...]

Omdat je verhaal goed afloopt kan ik er wel om lachen! :)
Welkom bij tweakers trouwens ook!

<knip>

Deel vooral nog even je mening na de installatie. Heb een goed gevoel over de 2700 maar altijd leuk om positieve meningen te horen!
Thanks voor het welkom heten.
M.b.t. aansluiten: we gaan over 3 weken verhuizen. Ik heb besloten om 'm toch nog even in de doos te laten en t.z.t. alles aan te sluiten in het nieuwe huis. Dus laat jij eerst maar even horen wat je ervan vindt als je 'm binnen hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:05:
[...]

Zoals gezegd door anderen: ik wil af van de kabels/kabelgoten, speakerstandaards, logge Onkyo receiver, speakers naast de bank, etc. Vind het niet mooi meer na 5 jaar en de hogere segmenten soundbars komen een heel eind in de buurt van de kwaliteit.
Daarnaast vind ik een soundbar als deze ook super mooi staan.
Is idd ook een kwestie van smaak. Ik vind de meeste soundbars niet mooi. En persoonlijk vind ik zichtbare speakers wel nice afhankelijk van hoe ze er uit zien. Maar zo is er voor iederen iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 11:29
Ok poging twee...

Omdat ik er nu toch wel klaar voor was... Toch ook maar gelijk een nieuwe TV gekocht met soundbar ;-)

pricewatch: Sony Bravia KDL-49WD750 Zwart
En op goed advies van 3 verschillende verkopers die gelijk volmondig deze benoemde voor het gestelde budget (heb er 2 uur rondgelopen..) pricewatch: JBL Cinema SB250

Heb het nu zo aangesloten:

TV-> HDMI(ARC) -> Ziggo kastje
TV->Toslink -> Soundbar

Volgens mij werkt dit nu goed, of was een soundbar met HDMI toch iets beter geweest?

Denk dat het beste is om een C+ module erbij te halen, zodat ik het Ziggo kastje er helemaal uit kan halen. Dan heb ik precies 2x HDMI vrij voor de Chromecast/Link. De 2e HDMI aansluiting blijft beetje lastig bereikbaar als ik van device wil wisselen (chromecast/Link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:07:
[...]
Thanks voor het welkom heten.
M.b.t. aansluiten: we gaan over 3 weken verhuizen. Ik heb besloten om 'm toch nog even in de doos te laten en t.z.t. alles aan te sluiten in het nieuwe huis. Dus laat jij eerst maar even horen wat je ervan vindt als je 'm binnen hebt :)
Wat een zelfbeheersing!
Gister uit mn werk stond het pakket klaar voor me dus hop aan de gang. Het aansluiten stelt natuurlijk niks voor. Soundbar voor de tv, hdmi in beide ARC ingangen en je bent eigenlijk al zo goed als klaar. Woofer in de hoek gezet en dan tijd voor de intellibeam test. De kartonnen standaard voor de testmicrofoon is wel erg wiebelig dus zelf goed vast zetten. Na de piepjes, plopjes en kraakjes was de test klaar en stond alles goed ingesteld.

Moest volgens de handleiding eerst de musicast app downloaden maar daar zat ik nog mee te pielen want ik kon niet met mijn telefoon connecten naar de soundbar. Mn S6 wilde niet met t netwerkje van de soundbar connecten (pas als de internetkwaliteit verbeterd). Wellicht een instelling van mijn telefoon maar t lukte maar niet. Even een tablet gepakt en daarmee lukte t wel. Een muziekje van internet radio afspelen dan maar....

Wow! Nu merkte ik pas dat ik jaren zonder woofer luister in huis. Hoorde ineens weer lage tonen en BAS!! Schandalig eigenlijk dat ik niet eerder nieuwe spullen gekocht heb eigenlijk. Wat heb ik veel gemist. Volume op 50 klonk... ja... gewoontjes dus kijken of t wat harder kan. Nou op 75 klinkt t geweldig en is de hele huiskamer gevuld met geluid. Weet niet of de buren op dat niveau ook mee konden genieten. Ze wisten overigens wat er komen zou omdat het pakket eerst bij hun afgeleverd was. Ze hebben vast met angst en beven naar de doos gekeken ;)

Mn zoontjes wilden even de PS4 testen (Starwars BF) maar toen kwam er ineens geen geluid meer uit. PS4 uit maar nog steeds geen geluid. Ben geen expert dus een uur bezig met resetten, testen TV instellingen aanpassen maar t bleef stil. Via de app kon ik nog wel muziek luisteren dus moest wel een instelling van de TV zijn oid... kon t echter niet vinden. Mn vrouw kwam met een stomme opmerking "zitten de stekkers wel goed". Ja duh!! t werkte net toch?!!? Naja ga morgen wel op mn gemak op onderzoek uit... laat voor nu maar zitten. Mn vrouw is nogal koppig dus die moest en zou ook aan de stekkers zitten. HDMI van ARC dr uit en dr in en....... wtf... er was weer geluid. /shame

De rest van de avond tv gekeken en ik hoor dingen die ik eerder niet hoorde. Veel meer detail lijkt wel... weet niet precies wat t is. Wel gemerkt dat "Surround" niet altijd aan moet. Bij tv programma's waar veel gesproken (of gezongen: The Voice) wordt klinkt surround een beetje hol. Toen ik de setting op "Stereo" zette klonk het een stuk beter! Daarna nog even een serie gekeken via Netflix en daarbij klonk surround wel weer geweldig.

Al met al ben ik zeer tevreden en onder de indruk van het geluid wat deze soundbar produceert. Alle opties en handigheidjes moet ik allemaal nog ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Nu online
JohnnyV76 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:30:
[...]

Wat een zelfbeheersing!
Gister uit mn werk stond het pakket klaar voor me dus hop aan de gang. Het aansluiten stelt natuurlijk niks voor. Soundbar voor de tv, hdmi in beide ARC ingangen en je bent eigenlijk al zo goed als klaar. Woofer in de hoek gezet en dan tijd voor de intellibeam test. De kartonnen standaard voor de testmicrofoon is wel erg wiebelig dus zelf goed vast zetten. Na de piepjes, plopjes en kraakjes was de test klaar en stond alles goed ingesteld.

Moest volgens de handleiding eerst de musicast app downloaden maar daar zat ik nog mee te pielen want ik kon niet met mijn telefoon connecten naar de soundbar. Mn S6 wilde niet met t netwerkje van de soundbar connecten (pas als de internetkwaliteit verbeterd). Wellicht een instelling van mijn telefoon maar t lukte maar niet. Even een tablet gepakt en daarmee lukte t wel. Een muziekje van internet radio afspelen dan maar....

Wow! Nu merkte ik pas dat ik jaren zonder woofer luister in huis. Hoorde ineens weer lage tonen en BAS!! Schandalig eigenlijk dat ik niet eerder nieuwe spullen gekocht heb eigenlijk. Wat heb ik veel gemist. Volume op 50 klonk... ja... gewoontjes dus kijken of t wat harder kan. Nou op 75 klinkt t geweldig en is de hele huiskamer gevuld met geluid. Weet niet of de buren op dat niveau ook mee konden genieten. Ze wisten overigens wat er komen zou omdat het pakket eerst bij hun afgeleverd was. Ze hebben vast met angst en beven naar de doos gekeken ;)

Mn zoontjes wilden even de PS4 testen (Starwars BF) maar toen kwam er ineens geen geluid meer uit. PS4 uit maar nog steeds geen geluid. Ben geen expert dus een uur bezig met resetten, testen TV instellingen aanpassen maar t bleef stil. Via de app kon ik nog wel muziek luisteren dus moest wel een instelling van de TV zijn oid... kon t echter niet vinden. Mn vrouw kwam met een stomme opmerking "zitten de stekkers wel goed". Ja duh!! t werkte net toch?!!? Naja ga morgen wel op mn gemak op onderzoek uit... laat voor nu maar zitten. Mn vrouw is nogal koppig dus die moest en zou ook aan de stekkers zitten. HDMI van ARC dr uit en dr in en....... wtf... er was weer geluid. /shame

De rest van de avond tv gekeken en ik hoor dingen die ik eerder niet hoorde. Veel meer detail lijkt wel... weet niet precies wat t is. Wel gemerkt dat "Surround" niet altijd aan moet. Bij tv programma's waar veel gesproken (of gezongen: The Voice) wordt klinkt surround een beetje hol. Toen ik de setting op "Stereo" zette klonk het een stuk beter! Daarna nog even een serie gekeken via Netflix en daarbij klonk surround wel weer geweldig.

Al met al ben ik zeer tevreden en onder de indruk van het geluid wat deze soundbar produceert. Alle opties en handigheidjes moet ik allemaal nog ontdekken.
Staat je sub naast de tv, of naast je bank in de hoek? In wat voor een ruimte speelt hij nu, met of zonder gordijnen langs je tv?

BlaBlaBla

Pagina: 1 ... 10 ... 58 Laatste