Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Weet je wat ik zo'n drama vind, de YSP-2700 is een zeer interessante soundbar alleen lijkt hij mij nergens live te aanschouwen. Gisteren wat winkels in Breda afgegaan en natuurlijk Sonos en Bose kunnen zien en horen maar helaas nergens een 2700 of de oudere 2500.
Marketing technisch is er nog heel wat te winnen voor Yamaha, voorlopig wacht ik wel even met mijn aanschaf maar als ik tegen de tijd de Yamaha nog steeds niet heb gehoord ga ik hoogstwaarschijnlijk gewoon voor de Soundtouch 300.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Earzz schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:28:
Weet je wat ik zo'n drama vind, de YSP-2700 is een zeer interessante soundbar alleen lijkt hij mij nergens live te aanschouwen. Gisteren wat winkels in Breda afgegaan en natuurlijk Sonos en Bose kunnen zien en horen maar helaas nergens een 2700 of de oudere 2500.
Marketing technisch is er nog heel wat te winnen voor Yamaha, voorlopig wacht ik wel even met mijn aanschaf maar als ik tegen de tijd de Yamaha nog steeds niet heb gehoord ga ik hoogstwaarschijnlijk gewoon voor de Soundtouch 300.
Bestellen en retourneren kan natuurlijk ook altijd ;)

Het probleem met die sound projectors is natuurlijk dat ze alleen goed klinken in een wat kleinere ruimte, in een winkelruimte zal het waarschijnlijk nergens naar klinken.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:07

Cybje

First Post!

Ik vroeg mij af of iemand wel eens de voeding van de soundbar heeft vervangen voor een beter exemplaar en of dat verschil gaf? Bij veel apparaten (DAC's, CD spelers, etc.) kan het zinvol zijn om de voeding te upgraden of te vervangen. Het is iets wat je normaal gesproken eerder bij high-end apparatuur doet, maar ach, waarom zou het met low-end spul ook niet kunnen :)

Reden hiervoor is dat ik bij mijn soundbar (Samsung HW-H750) merk dat de meegeleverde voeding maar zeer beperkt filtert, je hoort soms rommel vanuit het stroomnet (dit kun je in relatief extreme mate zelf genereren door een powerline ethernet setje te gebruiken - meer verkeer is dan ook meer rommel door het geluid van de soundbar).

Ik heb een beetje het gevoel dat er bij deze soundbar best wat valt te winnen door een goede voeding te hebben. Als alternatief is er natuurlijk een filter voor de meegeleverde voeding te plaatsen, maar dat is in de praktijk vaak niet eens veel goedkoper. Daarnaast lost dat alleen het filter-gedeelte op, wellicht dat een wat stevigere voeding wel meer voordelen zal bieden voor het geluid.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 12:32
Strider schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:28:
[...]

Staat je sub naast de tv, of naast je bank in de hoek? In wat voor een ruimte speelt hij nu, met of zonder gordijnen langs je tv?
Eerst in de hoek tegenover de tv (linksachter zeg maar) maar nu heb ik hem naast de tv gezet (linksvoor in de hoek) en een beetje de kamer in gemikt zoals moest in de handleiding. Hangen ook niet echt gordijnen in de weg.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
JohnnyV76 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:39:
[...]

Eerst in de hoek tegenover de tv (linksachter zeg maar) maar nu heb ik hem naast de tv gezet (linksvoor in de hoek) en een beetje de kamer in gemikt zoals moest in de handleiding. Hangen ook niet echt gordijnen in de weg.
En merk je verschil met de verplaatsing van de subwoofer?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
Bij een nog nader te noemen mm staat een 5600+sub voor iets meer als 1700, denken jullie dat ik er nog wat af kan krijgen aangezien er laatste exemplaar op staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

robino007 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:24:
Bij een nog nader te noemen mm staat een 5600+sub voor iets meer als 1700, denken jullie dat ik er nog wat af kan krijgen aangezien er laatste exemplaar op staat..
Korting op de K950 bovenop de BTW actie was totaal onbespreekbaar, ook bij aanschaf van twee stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
JBS schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:36:
[...]
Korting op de K950 bovenop de BTW actie was totaal onbespreekbaar, ook bij aanschaf van twee stuks.
Ja, maar ik ga er van uit dat dit een showroom model is aangezien het in de luisterkamer was. Dus dacht iets te kunnen onderhandelen, aangezien de set nieuw op de website voor het indentieke bedrag in de mm btw actie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Strider schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:25:
[...]

En merk je verschil met de verplaatsing van de subwoofer?
Het klinkt nu normaler zeg maar weet niet helemaal precies hoe t uit te leggen.
Heb mogelijk wel een bugje ontdekt. Kennelijk als je via de Yamaha remote op mute drukt dan blijft ie gemute ook al zet je mute weer off. Dat is wat er gister wss ook gebeurd is. Oplossing is dan om de HMDI ARC kabel er uit en in te doen maar dat hoort natuurlijk niet. Moest na installatie wel meteen firmware downloaden dus wie weet zit dat wel een bug in. Maar eens zoeken of dit iets bekends is.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robino007
Het is gelukt de ysp 5600 + ns-sw300 voor 1475. Was iets meer als 1700. Straks maar is beginnen met instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 17:11
Zitten ook te denken aan de YSP-5600.

Heb echter nog een actieve subwoofer van mijn HKTS11 staan, zou dat gaan/klinken met deze soundbar?

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
robino007 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:26:
Het is gelukt de ysp 5600 + ns-sw300 voor 1475. Was iets meer als 1700. Straks maar is beginnen met instellen :)
Nette prijs. Waar heb je deze gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bopgelder326
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-07 11:32
Welke van deze drie heeft de voorkeur en waarom?
- Bose Soundbar 300 + Virtually Invisible 300 wireless surround speakers
- Denon HEOS HomeCinema (Soundbar incl. subwoofer)
- Yamaha YSP-2700

De installatie zal hier voornamelijk gebruikt worden voor tv (films en series) kijken en muziek luisteren (Spotify). Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
Wackmack schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:27:
[...]

Nette prijs. Waar heb je deze gehaald?
Bij de mm in Utrecht. kreeg korting omdat het de laatste was en ze er zo weinig van verkopen door de afmetingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
robino007 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:38:
[...]

Bij de mm in Utrecht. kreeg korting omdat het de laatste was en ze er zo weinig van verkopen door de afmetingen..
Heb je een foto hoe het staat bij jou? Hoe is het geluid? Al een film met Atmos gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
Wackmack schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:53:
[...]

Heb je een foto hoe het staat bij jou? Hoe is het geluid? Al een film met Atmos gehoord?
Ik woon nu nog thuis, over een paar maanden is het huis wat ik gekocht is gebouwd. Dan zet ik hem pas neer. Mijn ma doet moeilijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:15
bopgelder326 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:06:
Welke van deze drie heeft de voorkeur en waarom?
- Bose Soundbar 300 + Virtually Invisible 300 wireless surround speakers
- Denon HEOS HomeCinema (Soundbar incl. subwoofer)
- Yamaha YSP-2700

De installatie zal hier voornamelijk gebruikt worden voor tv (films en series) kijken en muziek luisteren (Spotify). Iemand advies?
Qua uitbreidingsmogelijkheden is de 300-serie de beste keuze denk ik, ook uit te breiden met wireless multiroom speakers door het huis.
Ik zou hem dan alleen eerder nemen incl. sub i.p.v. incl. de achterspeakers. Het geluid klinkt eigenlijk al heel ruimtelijk, maar de sub geeft de echte impact tijdens films en series 😀

De Yamaha heb ik zelf nog nooit gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
rambocus schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:34:
Zitten ook te denken aan de YSP-5600.

Heb echter nog een actieve subwoofer van mijn HKTS11 staan, zou dat gaan/klinken met deze soundbar?
Quote mijzelf maar even.

MM in Nieuwegein, niet in voorraad en wilde het demomodel niet wegdoen, kon wel bestellen voor de actieprijs , moest dan wel tenminste een twee weken wachten.

Ben even door gereden naar Plattetv in Utrecht daar ook niet meer op voorraad echter zouden deze week nog binnenkrijgen en kon ik kopen voor €1400,--. De HKTS 11 subwoofer kon ik prima gebruiken met deze soundbar. Nu maar wachten tot de levering :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
rambocus schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:25:
[...]

Quote mijzelf maar even.

MM in Nieuwegein, niet in voorraad en wilde het demomodel niet wegdoen, kon wel bestellen voor de actieprijs , moest dan wel tenminste een twee weken wachten.

Ben even door gereden naar Plattetv in Utrecht daar ook niet meer op voorraad echter zouden deze week nog binnenkrijgen en kon ik kopen voor €1400,--. De HKTS 11 subwoofer kon ik prima gebruiken met deze soundbar. Nu maar wachten tot de levering :|
Prijs is dus aardig gezakt, goed om te horen. Heb jij de 5600 al eens in het echt gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
Kon mijn zelfbeheersing niet de baas, dus toch net unboxed. Nu mis ik verdomme de intellibeam standaard om hem in te stellen, en mijn netsnoer. Wat zijn hier mijn rechten in aangezien ze die niet los verkopen natuurlijk.. lekker bezig MM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bopgelder326
remzor schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:20:
[...]

Qua uitbreidingsmogelijkheden is de 300-serie de beste keuze denk ik, ook uit te breiden met wireless multiroom speakers door het huis.
Ik zou hem dan alleen eerder nemen incl. sub i.p.v. incl. de achterspeakers. Het geluid klinkt eigenlijk al heel ruimtelijk, maar de sub geeft de echte impact tijdens films en series 😀

De Yamaha heb ik zelf nog nooit gehoord..
Ben uiteindelijk met alles wat ik hier en daar gelezen heb toch voor de Yamaha gegaan. De Yamaha wordt standaard geleverd met een sub en bij Bose kost dat nog eens 660 (met de BTW actie) ofzo extra.
Ook de Yamaha set kan je uitbreiden, maar niet met de surround speakers zoals dat bij Bose gebeurt. Op zich moet dat ook niet nodig zijn, omdat de soundbar 7.1 geluid zou moeten afgeven.

Krijg deze week dus m'n nieuwe tv (Sony) en deze set geleverd en ga ervaren hoe het geluid is. Daarnaast wordt deze week de TV kast afgemaakt, dus komt allemaal mooi samen zo.

Ik zal eens wat reviews proberen te maken van de setup als het er staat en hier ook reactie achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
rambocus schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:25:
[...]

Quote mijzelf maar even.

Sorry had je hele reactie gemist. Gaat prima samen inderdaad. Ps: ik zag in Nieuwegein helemaal geen demo van de 5600 staan zondag, waar was dat ergens in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
bopgelder326 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:27:
[...]

Ben uiteindelijk met alles wat ik hier en daar gelezen heb toch voor de Yamaha gegaan. De Yamaha wordt standaard geleverd met een sub en bij Bose kost dat nog eens 660 (met de BTW actie) ofzo extra.
Ook de Yamaha set kan je uitbreiden, maar niet met de surround speakers zoals dat bij Bose gebeurt. Op zich moet dat ook niet nodig zijn, omdat de soundbar 7.1 geluid zou moeten afgeven.

Krijg deze week dus m'n nieuwe tv (Sony) en deze set geleverd en ga ervaren hoe het geluid is. Daarnaast wordt deze week de TV kast afgemaakt, dus komt allemaal mooi samen zo.

Ik zal eens wat reviews proberen te maken van de setup als het er staat en hier ook reactie achterlaten.
Toch wel bij plattetv.nl besteld? Daar is hij nu nog in de actie :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
robino007 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:50:
[...]

Sorry had je hele reactie gemist. Gaat prima samen inderdaad. Ps: ik zag in Nieuwegein helemaal geen demo van de 5600 staan zondag, waar was dat ergens in de winkel?
Ja die stond in de schappen bij de overige soundbars ( ze verkochten hem niet dus hij zal er nu nog staan) . Stroom stond er op dus kan hem verbinden met de iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Wackmack schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:59:
[...]

Prijs is dus aardig gezakt, goed om te horen. Heb jij de 5600 al eens in het echt gehoord?
Niet echt bij een tv. Vriend van mij heeft al een wat behoorlijk ouder model ( type weet ik niet) en die klonk al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 19:32
Iemand een idee of het mogelijk is Dolby Atmos track als onderdeel van een 4K/UHD movie afgespeeld te krijgen ZONDER een gekoppelde blu-ray speler? Bijvoorbeeld via DLNA, of via een media speler?

Wat ik elders lees kan het enkel als het apparaat via HDMI gekoppeld is aan de soundbar (dan valt er al wat af) ook blijkt HDMI+ARC (TV<>SOUNDBAR) niet mogelijk.

Voorkeur is: afspelen films (incl Dolby Atmos) vanaf mijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Djensen schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:34:
Iemand een idee of het mogelijk is Dolby Atmos track als onderdeel van een 4K/UHD movie afgespeeld te krijgen ZONDER een gekoppelde blu-ray speler? Bijvoorbeeld via DLNA, of via een media speler?

Wat ik elders lees kan het enkel als het apparaat via HDMI gekoppeld is aan de soundbar (dan valt er al wat af) ook blijkt HDMI+ARC (TV<>SOUNDBAR) niet mogelijk.

Voorkeur is: afspelen films (incl Dolby Atmos) vanaf mijn netwerk.
Volgens mij is dit nu alleen mogelijk met een Nvidia Shield + Kodi.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:06
Rann schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:43:
Ok poging twee...

Omdat ik er nu toch wel klaar voor was... Toch ook maar gelijk een nieuwe TV gekocht met soundbar ;-)

pricewatch: Sony Bravia KDL-49WD750 Zwart
En op goed advies van 3 verschillende verkopers die gelijk volmondig deze benoemde voor het gestelde budget (heb er 2 uur rondgelopen..) pricewatch: JBL Cinema SB250
Wat een heerlijke upgrade zeg... Die soundbar gaat echt nooit meer uit denk ik ;-)

Had helaas wel een kapotte afstandbediening van mijn soundbar bij levering.. die ging bij elke buttonpress uit(of aan).. Ingeruild bij de mediamarkt en werkte weer!

Nu moet alleen de boel nog aan de muur.. Aangezien de soundbar voor de sensor staat van de TV... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
Rann schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:49:
[...]

Wat een heerlijke upgrade zeg... Die soundbar gaat echt nooit meer uit denk ik ;-)

Had helaas wel een kapotte afstandbediening van mijn soundbar bij levering.. die ging bij elke buttonpress uit(of aan).. Ingeruild bij de mediamarkt en werkte weer!

Nu moet alleen de boel nog aan de muur.. Aangezien de soundbar voor de sensor staat van de TV... |:(
hoe gebruik je hem? Ook om films met surround te kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:06
arjoderoon schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:52:
[...]

hoe gebruik je hem? Ook om films met surround te kunnen kijken?
Dat ook, heb hem nog niet specifiek getest met die surround knop die er op zit, en moet me er echt nog verder in verdiepen...
Set is gisteren vooral gebruikt voor normale TV (Planet Earth 2... WOW wat een scherp beeld..), via Netflix een film te kijken (Minions _/-\o_ ), en via de Steam Link om te gamen. Daar kwam de bas er wel soms TE zwaar overheen had ik het gevoel.

Netflix gaf al een heel ander geluid dan 'standaard TV'. Dat komt waarschijnlijk door die Dolby+ ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03 10:56
Ik heb vandaag de sony HT-RT5 gehaald, heb nog niet opengemaakt en getest. Wie heeft er ervaring mee met deze soundbar? Anders ga ik het terug geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Silahsor schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:06:
Ik heb vandaag de sony HT-RT5 gehaald, heb nog niet opengemaakt en getest. Wie heeft er ervaring mee met deze soundbar? Anders ga ik het terug geven.
Huh? :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
Heb de geluid niet geluisterd. Ik heb geen zin om alles wat nu aangesloten eruit te trekken. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Laatst online: 17-07 20:07
Silahsor schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:33:
[...]

Heb de geluid niet geluisterd. Ik heb geen zin om alles wat nu aangesloten eruit te trekken. 😀
Was van te voren luisteren in de winkel niet handiger geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
arjoderoon schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:36:
[...]

Was van te voren luisteren in de winkel niet handiger geweest?
Ik zal het zo zeggen heb besteld. Ben naar mediamarkt gegaan deze model hadden ze niet, kon ik ook niet luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HT-RT5 klinkt helemaal nergens naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:31:
HT-RT5 klinkt helemaal nergens naar...
Is het zoon bagger soundbar dan ? Het kost 630 euro. Wat kan ik dan halen voor deze prijs met 3 hdmi aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Silahsor schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:52:
[...]

Is het zoon bagger soundbar dan ? Het kost 630 euro. Wat kan ik dan halen voor deze prijs met 3 hdmi aansluitingen?
HT-NT5? Is nu nog €100 cashback trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 21:04
-WarAx- schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:46:
Iemand ervaring met de harman kardon sb20? Met de ING rentepunten kan je hem voor een mooie prijs halen.
Ik heb de Harman Kardon SB20 net binnen via de mediamarkt btw actie.
Geluid is wat mij betreft uitstekend, maar ik ben dan ook niet zo'n audiofiel. Wilde gewoon graag iets hebben dat makkelijk werkt en voor een prima prijs goed geluid levert, en dat doet het dan ook.

Aansluiten via HDMI ARC is een fluitje van een cent, en alles via de tv gaat direct via de soundbar indien deze aan staat. Bluetooth werkt ook vlekkeloos en voor mij handig zat. :)

Enige punt van kritiek is dat de meegeleverde kabels wel erg kort zijn, vooral als je net als ik de tv aan de muur hebt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silahsor schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:52:
[...]

Zat te dollen, áltijd eerst luisteren voordat je iets koopt ;-)

Bij de MM in Rdam Alexander hebben/hadden ze deze wel opgesteld staan, ik vond het goed klinken.

Ben zelf voor de Yamaha gegaan.
Ik heb de Yas 306 geruild voor een €220 goedkopere Yas 105 die exact hetzelfde klinkt.
Mis zelfs (nog) geen sub, wellicht iets voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:26
Pepper92 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:53:
[...]

HT-NT5? Is nu nog €100 cashback trouwens.
Tot 29 januari cashback op de soundbars.

Ik heb zelf de Sony HT CT790 gekocht bij de MM en ik moet nog erg wennen aan het geluid vergeleken met mijn Pioneer 5.1 set, ook het geluid is iets vertraagd (een paar ms) via HDMI ARC :( en dat met een Sony tv :(

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
audiojunk schreef op maandag 30 januari 2017 @ 23:06:
[...]

Tot 29 januari cashback op de soundbars.

Ik heb zelf de Sony HT CT790 gekocht bij de MM en ik moet nog erg wennen aan het geluid vergeleken met mijn Pioneer 5.1 set, ook het geluid is iets vertraagd (een paar ms) via HDMI ARC :( en dat met een Sony tv :(
Dus wat je zegt sony en samsung gaan zeker niet saman bij arc aansluiting als dat zo is heeft het helemaal geen nut om nog open temaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Dat zeg ik niet, ook heb jij een ander model dus niet te vergelijken.
Ik heb de soundbar gekocht omdat de reviews positief zijn en had wel gelezen dat er via de optische kabel vertraging in het geluid is maar via HDMI niet. Het geluid is wel te corrigeren maar alleen in stappen van
25ms |:(
Ik heb de soundbar nu net een paar dagen en nog niet gekeken als ik de laatste software erop heb.
Ook het volume moet vrij hoog om het goed te verstaan en geen equalizer alleen presets, 40 op de soundbar is ongeveer hetzelfde als 20 op de tv (Sony 50W807C).

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bopgelder326
Strider schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:13:
[...]

Toch wel bij plattetv.nl besteld? Daar is hij nu nog in de actie :)
Jazeker, wordt bijna bezorgd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audiojunk schreef op maandag 30 januari 2017 @ 23:22:
...Ik heb de soundbar gekocht omdat de reviews positief zijn...
Dat is iets wat ik wel geleerd heb, géén reviews meer lezen en luisteren met je eigen oren.
Samsung HW-K 650 wordt de hemel in geprezen, ik heb nog nooit zoiets slechts gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:57
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 07:53:
[...]

Dat is iets wat ik wel geleerd heb, géén reviews meer lezen en luisteren met je eigen oren.
Samsung HW-K 650 wordt de hemel in geprezen, ik heb nog nooit zoiets slechts gehoord.
Same here

Audio moet je horen / voelen

Heb dit weekend een bose Soundtouch 300 aangeschaft

Wat een mooi systeem

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Laatst online: 14-09 20:27
Ja de SoundTouch 300 stelt zeker niet teleur, ik sta nog steeds versteld van het geluid. Heb je ook de acoustimass module en achterspeakers erbij?

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:27
Ik heb in de BTW actie bij MM de CT790 aangeschaft. Valt me zeker niet tegen.
Zeker het geluid bij Spotify vind ik vol en overtuigend. Denk wel dat de bron een factor van belang is.

Wellicht is het geluid minder dan soundbars van € 800,- plus of dan volwaardige speakers, maar ik ben er in ieder geval meer dan tevreden mee.

Ik heb geen last van vertraging van het geluid.
Ik kijk niet via HDMI ARC, maar via HDMI through.

[ Voor 13% gewijzigd door NRG-81 op 31-01-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Ja was een leuke deal bij MM met de cashback kom je dan op 271€.

Zal hem ook eens via HDMI through proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:27
audiojunk schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:43:
Ja was een leuke deal bij MM met de cashback kom je dan op 271€.

Zal hem ook eens via HDMI through proberen.
Zeker leuke deal! Las in de actievoorwaarden van Sony wel dat het niet gecombineerd kon worden met acties van dealers, maar denk dat de soep niet zo heet wordt gegeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne1952
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-12-2024
Die 10% is mij niet gelukt, werd niet geaccepteerd vanwege die 200 eurobon.
Wel gekocht via Harman Kardon/shopkorting, kreeg ik nog 3% extra korting.
-WarAx- schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:40:
[...]

Ik haal een waardebon van €200,- voor €100,- via de ING Rentepunten website. Dan gebruik ik die op de website van Harman&Kardon. Dan Betaal ik aan H&K nog maar €379-€200= €179,-

Ik heb dan voor de soundbar 179 + 100 = €279,- betaald in plaats van €379,-

dit maakt hem wel aantrekkelijker namelijk.

Nog beter: Ik heb zojuist met gechat met Harman & Kardon en krijg ook nog eens een 10% kortingscode! :9~
Hierdoor betaal ik dus €379 - 10% = €341.10 op de webshop. Daar gaat dan €200,- en kom ik uit op een effectieve prijs van €141,10 + 100 = 241,10. Tel uit je winst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11-2023
Halo halo,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Ik zal binnenkort een soundbar kopen. Wat ik persoonlijk mooi vind is een strakker bar onder je smart tv.

Nu zie ik ook home cinema systems (5.1 / 7.1) geen bar maar losse speakers. Dit vind ik niks. Dus zal voor een soundbar gaan.

Op de site van MM zag ik de: SAMSUNG HW-K470. En als ik naar de specs kijk:

HDMI-ingang, HDMI-uitgang, USB-poort, digitale optische audio-ingang, analoge audio-ingang

460 watt - 4.1

Draadloos & bedraad

Ik zal even in het kort omschijven wat ik zal gebruiken. Sowieso wil ik liefst alles met kabel. Zo heb je beter kwaliteit (toch?).

Mijn smart tv met een hdmi kabel aansluiten op de soundbar. Tevens heb ik een ip box met een hdmi aansluiting en deze is aangesloten op mijn smart tv. Hoe kan ik nu mijn ip box aansluiten op de soundbar.

Mijn budget is.tussen de €200 / €350. Ik heb ook bars gezien met 2.1 pade (de samsung is 4.1) hoe meer hoe beter geluid? Btw. Bij de samsung krijg je twee kleine speakers deze kan ik wel kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

ultras34 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 23:27:
Halo halo,

Ik zal binnenkort een soundbar kopen. Wat ik persoonlijk mooi vind is een strakker bar onder je smart tv.

Nu zie ik ook home cinema systems (5.1 / 7.1) geen bar maar losse speakers. Dit vind ik niks. Dus zal voor een soundbar gaan.

HDMI-ingang, HDMI-uitgang, USB-poort, digitale optische audio-ingang, analoge audio-ingang

460 watt - 4.1

Draadloos & bedraad

Ik zal even in het kort omschijven wat ik zal gebruiken. Sowieso wil ik liefst alles met kabel. Zo heb je beter kwaliteit (toch?).

Mijn smart tv met een hdmi kabel aansluiten op de soundbar. Tevens heb ik een ip box met een hdmi aansluiting en deze is aangesloten op mijn smart tv. Hoe kan ik nu mijn ip box aansluiten op de soundbar.

Mijn budget is.tussen de €200 / €350. Ik heb ook bars gezien met 2.1 pade (de samsung is 4.1) hoe meer hoe beter geluid? Btw. Bij de samsung krijg je twee kleine speakers deze kan ik wel kwijt :)
Als je tv audio return (ARC) heeft, geeft de tv alles door wat ie aan audio binnen krijgt, zo hoef je alleen je soundbar aan te sluiten en kunnen de rest van de apparaten via de tv het geluid doorsturen.
En draad hoef niet te betekenen dat je beter geluid hebt dan draadloos, voor subwoofer en achterspeakers maakt het niet echt veel uit.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ultras34 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 23:27:
Halo halo,

460 watt - 4.1

Draadloos & bedraad

Doe jezelf en je geld een plezier, en laat Samsung links liggen.

Maar zoals ik eerder al opperde; ga luisteren!
Persoonlijk vond ik de JBL SB 400 heel goed klinken, tegen het bombastische aan (moet je van houden).
Uiteindelijk gekozen voor een Yamaha YAS 105, klinkt super zuiver en dat voor een louzy €199.
De bass valt zelfs niks tegen, maar mocht het onvoldoende zijn dan kan je er een subwoofer op aansluiten.

Heeft alleen geen HDMI aansluitingen, voor mij geen probleem aangezien ik de tv als hub gebruik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:11:
[...]

Doe jezelf en je geld een plezier, en laat Samsung links liggen.

Maar zoals ik eerder al opperde; ga luisteren!
Persoonlijk vond ik de JBL SB 400 heel goed klinken, tegen het bombastische aan (moet je van houden).
Uiteindelijk gekozen voor een Yamaha YAS 105, klinkt super zuiver en dat voor een louzy €199.
De bass valt zelfs niks tegen, maar mocht het onvoldoende zijn dan kan je er een subwoofer op aansluiten.

Heeft alleen geen HDMI aansluitingen, voor mij geen probleem aangezien ik de tv als hub gebruik,
Mag ik weten waarom geen samsung?

Ik heb even de Yamaha op MM gekeken idd geen HDMi aansluiting. Ik zal wel een Digitale optische audio-aansluiting. Deze zal mijn tv ook hebben waarschinlijk (samsung ue55ku6400). Doet dit ook dezelfde wat een hdmi kabel doet? Want.mijn ip box zal ik via een hdmi kabel koppelen. De soundbar dan via een digitale optische audio aansluiting. Is mijn ip box ook aangesloten op de soundbar?

Btw. De samsung had 4.1 paden en de yamaha 7.1. Echter zag ik dat de yamaha 120watt heb en de samsung 340 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ultras34 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:56:
[...]

Ik heb even de Yamaha op MM gekeken idd geen HDMi aansluiting. Ik zal wel een Digitale optische audio-aansluiting. Deze zal mijn tv ook hebben waarschinlijk (samsung ue55ku6400). Doet dit ook dezelfde wat een hdmi kabel doet? Want.mijn ip box zal ik via een hdmi kabel koppelen. De soundbar dan via een digitale optische audio aansluiting. Is mijn ip box ook aangesloten op de soundbar?

Btw. De samsung had 4.1 paden en de yamaha 7.1. Echter zag ik dat de yamaha 120watt heb en de samsung 340 :/
Omdat ik net als jij ook in de markt was voor een Samsung bar, echter na luisteren bij diverse zaken: :X :?
Dat was een HW-K 651. Het design sprak me nogal aan, en mooi compatibel met de tv dacht ik.
Maar ze kunnen het wel hoor, bij de MM stond een curved bar á €1000... :9~

Het enige verschil tussen verbinden dmv HDMI of digitaal optisch is naar mijn weten dat je bij eerstgenoemde het geluid kan regelen met de afstandsbediening van de tv. Énkel het volume dus, geen instellingen.
De Yamaha beschikt over een bluetooth app (waarmee je dus wel alles kan instellen) dus ik mis het niet.

Kan je de box niet aansluiten op de tv via HDMI?
Alle geluid wat de tv produceerd wordt optisch naar de bar gestuurd.
Mijn Ziggo Horizon box en Xbox One staan aangesloten op de tv en het werkt perfect hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:10
ultras34 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:56:
[...]

Aantal watt zegt niet alles.

De Yamaha had voor mij het nadeel geen dts.

Betreft de 7.1 is virtueel uiteraard. Dit hangt sterk af van de afmeting van je woonkamer en of de kamer vierkant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:09:
[...]

Omdat ik net als jij ook in de markt was voor een Samsung bar, echter na luisteren bij diverse zaken: :X :?
Dat was een HW-K 651. Het design sprak me nogal aan, en mooi compatibel met de tv dacht ik.
Maar ze kunnen het wel hoor, bij de MM stond een curved bar á €1000... :9~

Het enige verschil tussen verbinden dmv HDMI of digitaal optisch is naar mijn weten dat je bij eerstgenoemde het geluid kan regelen met de afstandsbediening van de tv. Énkel het volume dus, geen instellingen.
De Yamaha beschikt over een bluetooth app (waarmee je dus wel alles kan instellen) dus ik mis het niet.

Kan je de box niet aansluiten op de tv via HDMI?
Alle geluid wat de tv produceerd wordt optisch naar de bar gestuurd.
Mijn Ziggo Horizon box en Xbox One staan aangesloten op de tv en het werkt perfect hoor.
Hmm duidelijk verhaal. Mijn box zal ik idd met een hdmi kabel koppelen met mijn smart tv. En waarschijnlijk mijn soundbar digitaal optisch kabel connecten met mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
Pannekoek81 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:01:
[...]

Aantal watt zegt niet alles.

De Yamaha had voor mij het nadeel geen dts.

Betreft de 7.1 is virtueel uiteraard. Dit hangt sterk af van de afmeting van je woonkamer en of de kamer vierkant is.
Ook mijn woonkamer is vierkant.. nu heb ik even gekeken en gezien dat de yamaha 100 cm is. Echter is mijn tv 55inch. Zou het niet lelijk staan.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

ultras34 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:05:
[...]

Hmm duidelijk verhaal. Mijn box zal ik idd met een hdmi kabel koppelen met mijn smart tv. En waarschijnlijk mijn soundbar digitaal optisch kabel connecten met mijn tv.
Zal ik dus juist niet doen, box via tv en tv via hdmi aan soundbar, heb je nog steeds digitaal geluid en kan je het volume regelen via de tv. Toslink vult in dit geval niets aan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
MeNTaL_TO schreef op maandag 6 februari 2017 @ 05:02:
[...]

Zal ik dus juist niet doen, box via tv en tv via hdmi aan soundbar, heb je nog steeds digitaal geluid en kan je het volume regelen via de tv. Toslink vult in dit geval niets aan.
Ik volg het even niet.. Stel ik koop de Yamaha YAS 105 (zonder HDMI) zal ik het volgende doen.

Yamaha YAS 105 met een digitale optische kabel op mijn Samsung UE55KU6400.
Vervolgens mijn IP Box met een HDMI kabel aansluiten op mijn UE55KU6400.

Mijn geluid van mijn smart tv zal vanuit de Yamaha soundbar komen. Echter is mijn vraag of de HDMI kabel van mijn box ook vanuit de soundbar zal komen. Paar berichten terug gaf een gebruiker aan HDMI Arc.
Doordat de Yamaha geen HDMI heb kan ik de soundbaar ook niet op de HDMI ARC koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

ultras34 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:00:
[...]

Ik volg het even niet.. Stel ik koop de Yamaha YAS 105 (zonder HDMI) zal ik het volgende doen.

Yamaha YAS 105 met een digitale optische kabel op mijn Samsung UE55KU6400.
Vervolgens mijn IP Box met een HDMI kabel aansluiten op mijn UE55KU6400.

Mijn geluid van mijn smart tv zal vanuit de Yamaha soundbar komen. Echter is mijn vraag of de HDMI kabel van mijn box ook vanuit de soundbar zal komen. Paar berichten terug gaf een gebruiker aan HDMI Arc.
Doordat de Yamaha geen HDMI heb kan ik de soundbaar ook niet op de HDMI ARC koppelen.
Zonder HDMI zou voor mij die soundbar sowieso afvallen. Het kan met een toslink, maar is wel weer een app of afstandsbediening extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
MeNTaL_TO schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:03:
[...]

Zonder HDMI zou voor mij die soundbar sowieso afvallen. Het kan met een toslink, maar is wel weer een app of afstandsbediening extra.
Hmm.. Ik heb in eerste instantie een soundbar met HDMI aansluiting. Echter las ik hier op Tweakers dat dit nog heel erg belangrijk is doordat een digitaal optische kabel beschikbaar is.

Dan maar op zoek naar een ander soundbar voor €200 / €300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker belangrijk wel of geen hdmi, het geluid is er niks minder om.
Ik ging voor eenvoudig en ik héb eenvoudig.
Hoe switch je bijv. met je tv afstandsbediening van "music" naar "cinema" geluid?
Of hoe zet je je bluetooth ermee aan? En de bass aanpassen?
Moet je tóch weer die handige compacte Yamaha ab erbij pakken. Of de app downloaden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:59
Hoe vaak per uur switch je van music naar cinema?
Als ik tv kijk pakt mijn bar stereo en zet ik een film op dan pakt hij de 5.1 of whatever. Zonder een AB te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:28:
Hoe vaak per uur switch je van music naar cinema?
Als ik tv kijk pakt mijn bar stereo en zet ik een film op dan pakt hij de 5.1 of whatever. Zonder een AB te gebruiken.
Zeg eens eerlijk, heb je daar 100'en € extra voor over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:36:
[...]

Zeg eens eerlijk, heb je daar 100'en € extra voor over?
Stomme vraag, ja dat heb ik, anders had ik dat nu niet :+
Alleen het feit dat ik het volume van de soundbar kan regelen via de afstandsbediening van mijn Horizon vind ik dat geld alleen al waard.
En bluetooth gaat ook vanzelf als ik er mee connect met mijn tablet/laptop. En hoef nooit te switchen van source, want alles gaat via mijn tv, mijn horizon, wd live, ps4 enz.

[ Voor 18% gewijzigd door MeNTaL_TO op 06-02-2017 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 10:39
Ik heb sinds afgelopen zaterdag mijn Samsung ue65KS7000 staan en ben tevreden met deze TV. Ik heb momenteel voor het geluid een goede Yamaha receiver staan met speakers van Monitor Audio (RX8, Radius 250HD). ik heb dus geen sub, maar alleen front met een center. Ik maak minimaal gebruik van dit alles en wil het verkopen en van dit geld een soundbar met sub aanschaffen. Ik weet dat ik bij lange niet dezelfde geluidskwaliteit ga krijgen, maar dat is niet erg. We willen de soundbar voornamelijk gaan gebruiken voor films en wat radio luisteren. Het is wel de bedoeling dat het al met al wel goed klinkt en dan vooral het surround gedeelte. Gezien mijn TV een UHD toestel is moet de soundbar volgens mij met deze signalen overweg kunnen, klopt dit? Nu heb ik de Yamaha YSP 2700 op het oog.De YSP 5600 lijkt mij ook top, maar is wel heel lomp volgens mij. Heeft er iemand nog andere tips(alternatieven) voor mij of kan mij iets vertellen over de beide Yamaha's? De Samsung HW-K950 lijkt mij ook wel wat, maar die kan volgens mij niet overweg met DTS. Ik hoop dat iemand mij wat op weg kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:17
cassiekai schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:58:
Ik heb sinds afgelopen zaterdag mijn Samsung ue65KS7000 staan en ben tevreden met deze TV. Ik heb momenteel voor het geluid een goede Yamaha receiver staan met speakers van Monitor Audio (RX8, Radius 250HD). ik heb dus geen sub, maar alleen front met een center. Ik maak minimaal gebruik van dit alles en wil het verkopen en van dit geld een soundbar met sub aanschaffen. Ik weet dat ik bij lange niet dezelfde geluidskwaliteit ga krijgen, maar dat is niet erg. We willen de soundbar voornamelijk gaan gebruiken voor films en wat radio luisteren. Het is wel de bedoeling dat het al met al wel goed klinkt en dan vooral het surround gedeelte. Gezien mijn TV een UHD toestel is moet de soundbar volgens mij met deze signalen overweg kunnen, klopt dit? Nu heb ik de Yamaha YSP 2700 op het ook. De YSP 5600 lijkt mij ook top, maar is wel heel lomp volgens mij. Heeft er iemand nog andere tips(alternatieven) voor mij of kan mij iets vertellen over de beide Yamaha's? De Samsung HW-K950 lijkt mij ook wel wat, maar doe kan volgens mij niet overweg met DTS. Ik hoop dat iemand mij wat op weg kan helpen.
Ik ben zelf aan t kijken naar de Bose Soundtouch 300, wel aan de prijs (complete set). Klonk in de MM iig erg goed en mooi 'vol'. De ysp5600 heb ik wel gezien bij hificorner,maar niet kunnen beluisteren door winkellayout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 23:08
cassiekai schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:58:
Ik heb sinds afgelopen zaterdag mijn Samsung ue65KS7000 staan en ben tevreden met deze TV. Ik heb momenteel voor het geluid een goede Yamaha receiver staan met speakers van Monitor Audio (RX8, Radius 250HD). ik heb dus geen sub, maar alleen front met een center. Ik maak minimaal gebruik van dit alles en wil het verkopen en van dit geld een soundbar met sub aanschaffen. Ik weet dat ik bij lange niet dezelfde geluidskwaliteit ga krijgen, maar dat is niet erg. We willen de soundbar voornamelijk gaan gebruiken voor films en wat radio luisteren. Het is wel de bedoeling dat het al met al wel goed klinkt en dan vooral het surround gedeelte. Gezien mijn TV een UHD toestel is moet de soundbar volgens mij met deze signalen overweg kunnen, klopt dit? Nu heb ik de Yamaha YSP 2700 op het oog.De YSP 5600 lijkt mij ook top, maar is wel heel lomp volgens mij. Heeft er iemand nog andere tips(alternatieven) voor mij of kan mij iets vertellen over de beide Yamaha's? De Samsung HW-K950 lijkt mij ook wel wat, maar die kan volgens mij niet overweg met DTS. Ik hoop dat iemand mij wat op weg kan helpen.
Gezien de breedte van je toestel, is de soundbarkeuze redelijk. Ik heb een 49 inch zelfde type en ik ben voor een soundplate gegaan, de sounbars vond ik te lomp voor dit toestelformaat. ik heb ook een receiver en speakers maar ik hou van muziek, cd's en spotify dus gaat deze niet weg, weet zeker dat dit niet zo vol klinkt met een soundbar of soundplate.

[ Voor 1% gewijzigd door fasicbit op 08-02-2017 11:57 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Ik heb begrepen dat je voor de Yamaha YSP 2700 en YSP 5600 een geschikte woonkamer moet hebben om te kunnen genieten van het surround effect. Het systeem maakt gebruik van de muren(reflecties). Ik heb een standaard rijtjeshuis woonkamer en de bank staat tegen de wand. Ik vraag mij dus af of de gebruikte techniek van Yamaha bij mij gaat werken.

Ik ben ook aan het kijken naar de Samsung HW-K950. Je leest in reviews dat deze als nadeel heeft dat hij DTS:X niet ondersteund, maar weet niet wat hiermee bedoeld wordt en wat ik daarvan zou merken. Wie kan mij dit vertellen?

[ Voor 25% gewijzigd door cassiekai op 12-02-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 14:33
Weet iemand of het mogelijk is om met een sony KDL48W605 TV die middels HDMI ARC is aangesloten op de hw-k650, ook nog R5 speakers op aan is te sluiten en te gebruiken?

Geluid op de soundbar werkt prima, maar wil ook nog de R5 in de groep er bij en dat werkt niet. Het lijkt er op, dat de soundbar en r5 in een groep moeten en dan eigenlijk via de TV moet worden aangestuurd middels Wifi.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 19:59
Ik wil ook graag een Soundbar die de volgende opties heeft

Atmos 5.1.4
Dts:X
En minimaal 3 tot 4 hdmi 2.0a Inuts

Maar ben bang dat ik die niet ga vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Ik ben er wel achter dat er geen ideale Soundbar bestaat. Ik snap niet dat de fabrikanten het niet voor elkaar krijgen dat ze een goed klinkende Soundbar ontwikkelen die alle huidige formaten ondersteund. Kan ook zijn dat ze dat niet willen.

Ik heb zaterdag de Samsung HW-K950 binnen gekregen. Ik ben helemaal geen Samsung fan op audio gebied, maar moet zeggen dat het niet verkeerd klinkt. Ik kom van een veel betere installatie, maar had geen zin meer in het grote spul. Natuurlijk heeft de Samsung het nadeel dat hij geen DTS:X ondersteund, maar ik weet nog niet wat ik hiervan ga merken. Op een Amerikaans forum kun je heel veel vinden over de Samsung. De vele zeer goede reviews hebben mij uiteindelijk over de streep getrokken. Voor het DTS signaal dat terug gebracht wordt naar 2.0 is een oplossing. Misschien niet het meest ideaal, maar het blijkt wel te werken.

De Yamaha sounbars leken mij ook in eerste instantie wat. Je moet hiervoor wel een ideale woonkamer hebben ivm de reflectietechniek die gebruikt wordt. De Samsung met fysieke achter speakers is voor mij beter. Heb sowieso begrepen dat de reflectie techniek echte achterspeakers niet kan vervangen wat eigenlijk ook wel logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 19:59
@cassiecai: welke oplossing is er dan mogelijk? Want bijna elke blu-ray heeft dominant dts-HD ma beschikbaar ipv truehd.

Ben erg benieuwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
cassiekai schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:37:
Ik ben er wel achter dat er geen ideale Soundbar bestaat. Ik snap niet dat de fabrikanten het niet voor elkaar krijgen dat ze een goed klinkende Soundbar ontwikkelen die alle huidige formaten ondersteund. Kan ook zijn dat ze dat niet willen.
Als je de prijs verdeelt over de onderdelen heb je een antwoord op jouw vraag.
Je kan moeilijk 18 drivers (9 kanalen voor 5.1.4, telkens een woofer en een tweeter; de subwoofer even buiten beschouwing gelaten)
in een inerte doch compacte behuizing (volume hoogstens 10L) plaatsen
met voldoende versterkermodules en vermogen
+ geavanceerde DSP om de compacte behuizing te compenseren
+ genoeg rekenkracht voor een volledige flexibele EQ om de verschillende types ruimtes op te vangen (voor het creëren van een geloofwaardige surround bubble ahv. beschikbare reflecties)
op de markt brengen voor 599€. Ik zie het toch niet gebeuren.

Zelfs aan 2000€ zie ik niet hoe je er een cent aan moet verdienen na aftrek van productiekost, R&D en marketingskosten.
Devialet doet nog niet de helft hiervan met de Phantom en ze blijven vooralsnog verlieslatend.

Resultaat: men gebruikt plastic behuizingen, full range drivertjes en pseudo surround effectjes. Het al dan niet decoderen van DTS:X is dan eerder een gimmick aangezien het toch niet naar behoren weergegeven zal worden; en kan de soundbar genoeg nemen met de DTS core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:00

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Iemand ervaring met de Soundbar/Plate van de Lidl??

https://www.lidl-shop.nl/...-met-Bluetooth/p100198724

https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Soundplate/p100202472

Of met de Dutch Originals?

https://www.voordeelvange...setcookiefor=subsPopupNew

Sorry voor de lange links.. Heb even snel antwoord nodig O-)

[ Voor 8% gewijzigd door maceddy2004 op 27-02-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
road rebel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:51:
[...]

Je kan moeilijk 18 drivers (9 kanalen voor 5.1.4, telkens een woofer en een tweeter; de subwoofer even buiten beschouwing gelaten)
+ genoeg rekenkracht voor een volledige flexibele EQ om de verschillende types ruimtes op te vangen (voor het creëren van een geloofwaardige surround bubble ahv. beschikbare reflecties)

Zelfs aan 2000€ zie ik niet hoe je er een cent aan moet verdienen na aftrek van productiekost, R&D en marketingskosten.
Devialet doet nog niet de helft hiervan met de Phantom en ze blijven vooralsnog verlieslatend.

Resultaat: men gebruikt plastic behuizingen, full range drivertjes en pseudo surround effectjes. Het al dan niet decoderen van DTS:X is dan eerder een gimmick aangezien het toch niet naar behoren weergegeven zal worden; en kan de soundbar genoeg nemen met de DTS core.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, er zijn genoeg soundbars die op front gebied echt wel prima klinken. Rear geluid is inderdaad een ander verhaal.
Ik heb zelf de HW-K950 (die is overigens wel wat duurder dan de € 599,- :+ ) en ik ben er aardig tevreden over, de reden waarom deze en vele andere geen DTS:X ondersteunen ligt niet aan de weergave maar waarschijnlijk aan de licentiekosten. Hij ondersteunt overigens op DTS gebied alleen DTS 2.0, op Dolby Digital gebied ondersteunt hij wel weer alles.

@brtkpr hier ligt ook meteen je antwoord, je moet je DTS audio tracks laten decoden naar AC3.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:49

Thermometer

Whoop Whoop!

--knip--

[ Voor 98% gewijzigd door Thermometer op 01-03-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:58

DjVe

Hatsaflats!

road rebel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:51:
[...]

Eens! Pak bijvoorbeeld een Arcam Solo. Geen foefjes, maar gewoon een goed klinkende soundbar doordat de juiste materialen gebruikt worden, samen met een goede DSP (met akoestische kalibratie). Klinkt echt verbluffend goed met muziek en film. Geen ruimtelijke effecten, maar gewoon goede geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnyV76 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:30:
[...]

Wat een zelfbeheersing!
Gister uit mn werk stond het pakket klaar voor me dus hop aan de gang. Het aansluiten stelt natuurlijk niks voor. Soundbar voor de tv, hdmi in beide ARC ingangen en je bent eigenlijk al zo goed als klaar. Woofer in de hoek gezet en dan tijd voor de intellibeam test. De kartonnen standaard voor de testmicrofoon is wel erg wiebelig dus zelf goed vast zetten. Na de piepjes, plopjes en kraakjes was de test klaar en stond alles goed ingesteld.

Al met al ben ik zeer tevreden en onder de indruk van het geluid wat deze soundbar produceert. Alle opties en handigheidjes moet ik allemaal nog ontdekken.
ZO! Verhuisd en hier staat-ie ook. Top ding! Idd wat hol soms op surround maar doet niet onder voor m'n oude 5.1 set.
Wel een vraag of jij hier ook last van hebt:

Die app op je telefoon (ik heb iOS) is vaak de connectie met de soundbar kwijt als ik de soundbar weer aanzet moet ik he-le-maal opnieuw die connectie settings doorlopen. Echter, vanmiddag kon ik ook niet spotify afspelen vanaf mijn telefoon direct uit de spotify app - de soundbar werd gewoon niet gevonden op t netwerk. Beide problemen lijken dus wel of de soundbar zelf zijn netwerk verliest als hij heeft gestaan. Jij / iemand anders ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:39:
[...]

ZO! Verhuisd en hier staat-ie ook. Top ding! Idd wat hol soms op surround maar doet niet onder voor m'n oude 5.1 set.
Wel een vraag of jij hier ook last van hebt:

Die app op je telefoon (ik heb iOS) is vaak de connectie met de soundbar kwijt als ik de soundbar weer aanzet moet ik he-le-maal opnieuw die connectie settings doorlopen. Echter, vanmiddag kon ik ook niet spotify afspelen vanaf mijn telefoon direct uit de spotify app - de soundbar werd gewoon niet gevonden op t netwerk. Beide problemen lijken dus wel of de soundbar zelf zijn netwerk verliest als hij heeft gestaan. Jij / iemand anders ook last van?
Hier heb ik in t begin wel last van gehad ja. Heb een paar keer opnieuw moeten "connecten" maar nu al weken geen last meer van. Op android overigens. Heb geen spotify dus kan dat niet testen maar bijv. sky radio via internet radio luisteren werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnyV76 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:37:
[...]

Hier heb ik in t begin wel last van gehad ja. Heb een paar keer opnieuw moeten "connecten" maar nu al weken geen last meer van. Op android overigens. Heb geen spotify dus kan dat niet testen maar bijv. sky radio via internet radio luisteren werkt prima.
Hm Ok, vandaag maar wéér opnieuw connecten dan. Weet nu zeker dat het aan de verbinding ligt van de soundbar zelf, ik zie 'm in mijn modem helemaal niet actief zijn en in zijn instellingen zelf pakt-ie een niet bestaand netwerk adres. Nu maar dhcp uitgezet voor de soundbar en statisch op gegeven maar lijkt nog niet te helpen. Toch jammer van een ding van bijna 1k. Hoop dat ie hier snel meer stopt zoals bij jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Beste Tweakers,

Ik wil jullie graag advies vragen mbt tot het kopen van een soundbar voor mijn Samsung UE55J6240 televisie. Ik heb in principe nul verstand op dit gebied. Ik heb uiteraard wel wat ingelezen. Mijn vriendin en ik willen er alleen een afschaffen om het feit dat gesproken taal via de tv niet duidelijk overkomt. Pas op volume 30 hoor je pas goed wat men zegt op tv, maar dan staat het achtergrond geluid vervolgens veel te hard.

Paar eisen die we hebben:

- Soundbar of soundplate
- Prijs tot ongeveer 300 euro.
- Graag geen extra speakers ivm kabels ;)
- Passief
- mogelijkheid tot aansluiten ps4
- Zwart ivm kleur tv
- niet breder dan +/- 90cm

Ik hoop dat jullie wat suggesties hebben!

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:05
jvdw89 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:48:
Beste Tweakers,

Ik wil jullie graag advies vragen mbt tot het kopen van een soundbar voor mijn Samsung UE55J6240 televisie. Ik heb in principe nul verstand op dit gebied. Ik heb uiteraard wel wat ingelezen. Mijn vriendin en ik willen er alleen een afschaffen om het feit dat gesproken taal via de tv niet duidelijk overkomt. Pas op volume 30 hoor je pas goed wat men zegt op tv, maar dan staat het achtergrond geluid vervolgens veel te hard.

Paar eisen die we hebben:

- Soundbar of soundplate
- Prijs tot ongeveer 300 euro.
- Graag geen extra speakers ivm kabels ;)
- Passief
- mogelijkheid tot aansluiten ps4
- Zwart ivm kleur tv
- niet breder dan +/- 90cm

Ik hoop dat jullie wat suggesties hebben!

Bij voorbaat dank!
Ik kan je de Sony HT-XT3 aanbevelen, simpele en degelijke soundbase met een neutrale klankkleur. Geen setje wat op standje windkracht pas enigszins klinkt, mooi breed spectrum waarbij de stemmen ook goed verstaanbaar blijven.

Een goede tweede kan de Cambridge Audio Tv5 v2 zijn, reviews zien er goed uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 05-03-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Miki schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:26:
[...]

Ik kan je de Sony HT-XT3 aanbevelen, simpele en degelijke soundbase met een neutrale klankkleur. Geen setje wat op standje windkracht pas enigszins klinkt, mooi breed spectrum waarbij de stemmen ook goed verstaanbaar blijven.

Een goede tweede kan de Cambridge Audio Tv5 v2 zijn, reviews zien er goed uit.
Super, ik ga eens kijken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:15
cassiekai schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:37:
Nou, met deze opmerking ben ik het toch niet helemaal mee eens.
Die zijn er echt wel alleen hangt daar een behoorlijk prijskaartje aan.
Kijk maar eens naar de Cinebar Trios 3.1 respectievelijk 5.1 van de Berlijnse fabrikant Teufel, zie link

https://www.teufelaudio.n...ios+3+1+Set+.html?lang=nl

De voornamelijk Duitse reviews spreken voor zich.
Als ik deuitgebreide beschrijvingen zo lees geloof ik die ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Ik ben op zoek naar de Yamaha YSP-5700 5600 inclusief SW-300. Ik had verwacht dat deze, aangezien hij al een tijd op de markt is, in prijs verlaagd zou zijn. Heeft iemand deze set toevallig voor een leuke prijs gezien?

[ Voor 5% gewijzigd door MuSeLive op 11-03-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:53

JoeZuCK

_Fonz > all.

.

[ Voor 99% gewijzigd door JoeZuCK op 11-03-2017 10:56 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:53

JoeZuCK

_Fonz > all.

MuSeLive schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:19:
Ik ben op zoek naar de Yamaha YSP-5700 inclusief SW-300. Ik had verwacht dat, aangezien hij al een tijd op de markt is, deze in prijs verlaagd zou zijn. Heeft iemand deze set toevallig voor een leuke prijs gezien?
Same here. Je kunt hoogstens 100 euro afdingen ofzo in de winkel (tenminste dat kreeg ik als korting op de soundbar) . Het is trouwens de 5600..

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
srna513006 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:11:
[...]

Nou, met deze opmerking ben ik het toch niet helemaal mee eens.
Die zijn er echt wel alleen hangt daar een behoorlijk prijskaartje aan.
Kijk maar eens naar de Cinebar Trios 3.1 respectievelijk 5.1 van de Berlijnse fabrikant Teufel, zie link

https://www.teufelaudio.n...ios+3+1+Set+.html?lang=nl

De voornamelijk Duitse reviews spreken voor zich.
Als ik deuitgebreide beschrijvingen zo lees geloof ik die ook wel.
Ziet er zeker niet verkeerd uit en zal idd wel goed klinken. Het prijskaartje is wel behoorlijk als je de achterspeakers erbij neemt die mij behoorlijk groot lijken. Ik mis het Dolby Atmos op deze set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben een newbie hier op Tweakers en niet met een reden
Heb een hele poos zitten lezen hier en genoeg YSP5600 eigenaren hier en vroeg me af of niemand de voeding hoort piepen?

Ik heb sinds gistere de 3e Yamaha maar ook deze maakt een geluid
Hele hoge toon en erg doordringend is in een stille woonkamer

Ben opzich echt mega tevreden over de YSP5600 en z`n geluid maar niet over het bijgeluid in stand-by stand
Ding heeft met toch even 2100eur gekost met 2 fatsoenlijke HDMI kabels en weiger dit dan ook om te accepteren voor dit soort bedragen.
Ik kan het ding in feite wel uittrekken als die in stand by staat maar het zou niet een verplichting moeten zijn

Ben momenteel in afwachting van wat Yamaha gaat doen maar bij gebrek aan alternatieve ben ik maar niet gelijk uit mijn plaat gegaan maar mijn geduld is nu wel een beetje op natuurlijk :(

Ben erg benieuwd naar andere gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Is het de voeding?
Ander stopcontact proberen? Kabel interferentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee is echt de voeding
Ben er al sinds eind januari mee bezig dus inmiddels wel een beetje onderweg ermee
Heb uiteraard ook al vanalles geprobeerd en de audio specialist geeft ook aan dat dit de voeding is
Yamaha had het probleem ook al eerder meegemaakt maar vermoed dat ze het wel redelijk vaak meemaken
Kreeg ook gewoon de andere systemen verder mee zonder vragen
Ding is opzich echt te gek zeker icm de Samsung 55KS8000 en UHD speler van Panasonic maar stand-by laten staan is dus geen optie voor me
Weet dat mijn gehoor best gevoelig is maar dit mag gewoon niet en het is echt zo storend dat ik het ding direct uit het stopcontact trek als ik een film gekeken heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb ook een keer een nieuw systeem gekregen zonder vragen. Dat is denk ik gewoon een stukje service.

Voor de rest kan ik mij (in mijn situatie) geen voorbeeld bedenken waarbij mijn soundbar uitstaat en het dermate stil is in de woonkamer dat ik van zoiets last zou hebben.

Maar wel vervelend dan voor je en ik hoop dat je het opgelost krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik beetje met de laptop zit te spelen stoort het me al grandioos laat staan als ik een boek wil lezen
Zoals gezegd uittrekken is een optie maar een apparaat van zoveel geld is dat geen oplossing voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Anders een KAKU-setje? Kun je het met een druk op een knopje regelen en meteen energiebesparend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet eens een gekke oplossing wat je daar zegt ( had ff google ervoor nodig wat je bedoelde :mrgreen: )
Eens zien wat ze als oplossing bieden
Ben bang als ik akkoord zou gaan zeg met een financiele regeling dat het erger zal worden en dan nergens aanspraak op kan maken
Vooralsnog zal ik tot dinsdag moeten wachten op een oplossing althans hoe ze het op willen gaan lossen
Zal deze oplossing uiteraard hier ook vermelden maar had zoiets eens vragen of niemand er last van heeft op of het op z`n minst is opgevallen

Heb toen een samengesteld B&W setje beluisterd icm een Denon 4300 versterker maar ben verliefd op het geluid van de Yamaha en aangezien ik amper muziek luister is dit meer dan genoeg
De set was uiteraard ook maar 5.1 en wil graag atmos houden
Sony komt straks met een alternatief voor de Yamaha maar het is nog afwachten of deze vergelijkbaar wordt kwa geluid ten opzichte van de YSP5600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:08:
Ben een newbie hier op Tweakers en niet met een reden
Heb een hele poos zitten lezen hier en genoeg YSP5600 eigenaren hier en vroeg me af of niemand de voeding hoort piepen?

Ik heb sinds gistere de 3e Yamaha maar ook deze maakt een geluid
Hele hoge toon en erg doordringend is in een stille woonkamer

Ben opzich echt mega tevreden over de YSP5600 en z`n geluid maar niet over het bijgeluid in stand-by stand
Ding heeft met toch even 2100eur gekost met 2 fatsoenlijke HDMI kabels en weiger dit dan ook om te accepteren voor dit soort bedragen.
Ik kan het ding in feite wel uittrekken als die in stand by staat maar het zou niet een verplichting moeten zijn

Ben momenteel in afwachting van wat Yamaha gaat doen maar bij gebrek aan alternatieve ben ik maar niet gelijk uit mijn plaat gegaan maar mijn geduld is nu wel een beetje op natuurlijk :(

Ben erg benieuwd naar andere gebruikers
Kijk zelf ook naar deze soundbar. Wat maakt de soundbar zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het projecteren van het geluid doet die erg goed en je krijgt ook daadwerkelijk het gevoel om je heen de speakers te hebben staan
Het is natuurlijk ook eigenlijk geen soundbar maar een sound projector
Mijn woonkamer is ook niet heel idiaal ervoor maar het werkt echt prima ook met bijvoorbeeld regen scenes.

De sub is ook erg krachtig en het is zeker geen high end audio systeem van 5k maar muziek speelt die ook behoorlijk goed af en als je bijv een Roger water the wall speelt wat dolby atmos format is dan is het nog eens zo goed

Ondanks m`n probleem ermee wat vele niet eens zullen horen ( heb nu eenmaal een gevoelig gehoor) ben ik nog altijd echt nog altijd fan van het systeem.
Let zelfs op welke films ik koop ivm Atmos en heb al 4k discs laten liggen doordat de blu ray versie Atmos had en de 4k disc niet :P

Wel even je instellingen vinden en zoals muziek echt op stereo afspelen en sub op de achterkant op muziek zetten en op de projector omlaag zeggen maar dat merk je door het proberen heen wel vanzelf
Kost natuurlijk wel wat maar dan heb je ook wel wat :)

Nog een puntje is wel de tv trouwens
Ik wou een 49er kopen eerste instantie maar met die grote yamaha eronder vind ik dat geen optie dus voor een 55er gegaan en bij de premium TV`s valt dan de prijs ook wel een beetje tegen maar ach je koopt niet ieder jaar een nieuwe TV :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2017 23:51 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 58 Laatste